Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cone-e3
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-08 10:29
quote:
Siepjj schreef op zondag 11 juni 2017 @ 01:11:
Ik vind het een prima toestel, werkt zeer snel en batterij duur is stukken beter dan mijn z5!

Ik zit alleen ook met het probleem van de pre-order actie die niet werkt... Iemand daar tips voor?
Ik heb nu Sony Mobile, Sony Nederland & Sony Mobile NL een bericht gestuurd op facebook.
kijken welke er als eerste reageert en iets kan/wil doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siepjj
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-07 15:48
quote:
cone-e3 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 01:21:
[...]

Ik heb nu Sony Mobile, Sony Nederland & Sony Mobile NL een bericht gestuurd op facebook.
kijken welke er als eerste reageert en iets kan/wil doen...
Ik ben benieuwd, hoor het dan wel van je!
Fijn weekend nog👍🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cone-e3
op facebook verwijzen ze naar:
http://support.sonymobile.com/nl/contactUs/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:27
Hier ook eindelijk de gelukkige eigenaar van een xz premium. Komende van een z3 compact is dit een aardige upgrade. Wat is dat ding dan ineens groot :).

Foto's zijn zo mooi en alles gaat een stuk sneller.
Gelukkig geen problemen gehad met het activeren en/of aanvragen van de gratis headset.

Wel ben ik verbaasd over 1 klein ding so far.
Je kan wel een persoon toevoegen aan een groep, maar vervolgens zijn die groepen nergens zichtbaar?

Nog even kijken voor een mooi hoesje.
Ik hoop dat ik deze snel kan vinden voor de xz premium.

En sinds gisteravond +/- 22:00 100% opgeladen en nu al op 18%....zegt meer over mij dan de batterij hoor :9

MaFFia wijzigde deze reactie 11-06-2017 15:08 (21%)

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-08 15:39
quote:
Probeer alle adblockers ook even uit te zetten. Het is mij uiteindelijk wel gelukt met de edge browser.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trancemaster2k3
  • Laatst online: 10-08 15:54
quote:
Monkeydancer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:16:
[...]

Probeer alle adblockers ook even uit te zetten. Het is mij uiteindelijk wel gelukt met de edge browser.
Ik krijg het ook niet voor elkaar, firefox, IE, Edge op windows 10 en IE, firefox op windows 7 (andere computer)
en met 2 mobiele telefoons geprobeerd (op wifi en mobiel internet) niks werkt, elke keer bij de 2e stap reset de pagina.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siepjj
  • Laatst online: 14-07 15:48
quote:
Trancemaster2k3 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:33:
[...]

Ik krijg het ook niet voor elkaar, firefox, IE, Edge op windows 10 en IE, firefox op windows 7 (andere computer)
en met 2 mobiele telefoons geprobeerd (op wifi en mobiel internet) niks werkt, elke keer bij de 2e stap reset de pagina.
Ik heb dus precies hetzelfde!

• Boyd
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01:19
Ik heb op 2 juni de pre-order actie ingevuld. Vandaag de koptelefoon ontvangen.

• cone-e3
Net ook getest met alle popup blockers etc uit nog steeds hetzelfde....
Tevens nog op een linux bak getest ook daar hetzelfde..

Lekker systeem van sony om je te registreren zal wel goedkoop zijn zo...

• Trancemaster2k3
quote:
cone-e3 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:59:
Net ook getest met alle popup blockers etc uit nog steeds hetzelfde....
Tevens nog op een linux bak getest ook daar hetzelfde..

Lekker systeem van sony om je te registreren zal wel goedkoop zijn zo...
Heb een email gestuurd die kant op, ben benieuwd :)

edit:

Heb ook al reactie _/-\o_

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Sony Xperia Support.

Ten eerste gefelicteerd met de aankoop van uw nieuwe Sony Xperia XZ Premium telefoon!

Het klopt inderdaad dat er problemen zijn met het registreren voor de Headset actie op onze site. Het gaat om een technisch issue die zo snel mogelijk zal worden opgelost, onze excuses voor het ongemak. Probeer het aan het eind van deze week nogmaals dan, zal het zeker lukken om uw nieuwe telefoon te registreren!

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonymobile.com.

Het Service Request ID in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case. Denkt u er a.u.b. aan dat het ticket vijf dagen na ontvangst van ons antwoord automatisch vervalt.

Met vriendelijke groeten,

Willeke
Sony Xperia Support Nederlands

Even geduld nog dus :9

Trancemaster2k3 wijzigde deze reactie 12-06-2017 17:13 (60%)

• opblaasgeit
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17-08 13:36
Hey jongens! heb Sony gemailed wat betreft de headset actie en kreeg dit terug:

Geachte heer Vinken,

Vervelend om te horen dat het u niet lukt om uw nieuwe Xperia XZ Premium te aan te melden voor diens headset-actie. Momenteel ondervinden wij inderdaad een storing waardoor niet alle registraties geaccepteerd worden. Naar verluidt zal deze dinsdag weer verholpen moeten zijn. Graag zou ik u dus aan willen raden het dinsdag weer te proberen. Excuses voor het ongemak.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonymobile.com.

Het Service Request ID in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case. Denkt u er a.u.b. aan dat het ticket vijf dagen na ontvangst van ons antwoord automatisch vervalt.

Met vriendelijke groeten,

Jasper
Sony Xperia Support Nederland

• cone-e3
Goede middag, ook ik heb zowel op facebook als een email van hun gehad.

wat ik wel grappig vind is dat de 1 zegt aan het einde van de week nogmaals proberen, en opletten dat de foto's niet te groot zijn (dus niet 3MB/max resolutie foto's erbij doen...).
En de ander zegt probeer het volgende week nogmaals proberen.

Om het verhaal dan nog mooier te maken zegt er hier dus ook nog iemand een 3e optie dat het morgen weer moet werken.

Welk van de 3 opties zou kloppen?

• Trancemaster2k3
quote:
Let op! Op dit moment ondervinden wij een technisch probleem met de registratie van je headset. We adviseren je om het later te proberen.
Dit staat nu op de pagina.. Dus ze zijn er iig mee bezig :)

• Monkeydancer
quote:
CLB schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:48:
[...]

Dat is niet volgens de wetgeving, Zou het zelf ook zeker niet 1,2,3 accepteren.
Toestel hebben ze zonder overleg ter reparatie opgestuurd naar Dynafix. Ik heb al een hele discussie gehad (gsmweb.nl) maar lijkt alsof je tegen een muur praat. Ze ruilen niet om voor een toestel en overleggen totaal niet met hun klanten. Ik had wel in de doos geknipt, vanwege de koptelefoonactie (Verplicht, Sony).

• Trancemaster2k3
quote:
Monkeydancer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:56:
[...]

Toestel hebben ze zonder overleg ter reparatie opgestuurd naar Dynafix. Ik heb al een hele discussie gehad (gsmweb.nl) maar lijkt alsof je tegen een muur praat. Ze ruilen niet om voor een toestel en overleggen totaal niet met hun klanten. Ik had wel in de doos geknipt, vanwege de koptelefoonactie (Verplicht, Sony).
Daarom koop ik dit soort dingen nooit bij dit soort winkels (webshop zonder fysieke winkel). Als er iets is, moet je mailen of bellen... En uiteindelijk versturen, geouwehoer allemaal.. Doe dat liever persoonlijk, bestel online (bijvoorbeeld kpn) dan kan ik altijd daar naar binnen stappen en evt op z'n b*k slaan als hij me wil vern*ken ;)
quote:
Monkeydancer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:56:
Toestel hebben ze zonder overleg ter reparatie opgestuurd naar Dynafix.
:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• opblaasgeit
Wie is het nog gelukt met het registreren van de headset? Ik kom er nog steeds niet (in alle browsers) doorheen. Niet dat Sony het zo houdt tot de actie is afgelopen. De headset is grotendeels waarom ik voor de xperia XZ premium gekozen heb.

• Trancemaster2k3
quote:
opblaasgeit schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:13:
Wie is het nog gelukt met het registreren van de headset? Ik kom er nog steeds niet (in alle browsers) doorheen. Niet dat Sony het zo houdt tot de actie is afgelopen. De headset is grotendeels waarom ik voor de xperia XZ premium gekozen heb.
Nee, ik denk eind deze week, zoals in de mail stond die ik gekregen heb oOo

• CoCoNuts
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-08 14:48
quote:
opblaasgeit schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:13:
Ik heb mijn headset een een week geleden geregistreerd via de Edge browser. In het begin kon ik me ook niet registreren (ook niet via de edge browser) en kreeg ik de bekende fout. Had toen ook alle browsers geprobeerd en na vele malen proberen is het me uiteindelijk gelukt.

Ik denk dat het registratie systeem niet al te veel aanvragen tegelijkertijd aankan of zoiets.

• mister123
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-08 04:22
inmiddels heb ik een tijdje met de XZ premium gewerkt en wat een fijne snelle telefoon, een enorme vooruitgang voor mij, ik heb alleen tot op heden nog niks gehoord van de koptelefoon, terwijl mijn aanvraag succesvol was.

• Dutchy007
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:37
Zojuist de nieuwe update geÔnstalleerd. (45.0.A.5.1)
Er is nog geen changelog beschikbaar voor eventuele bugfixes en improvements, maar ik heb nu wel de June 2017 security updates.

Ik heb wel al sinds het begin gedonder met de WiFi die steeds maar weer aangeeft 'Connected, no internet'. Op het forum is te lezen dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Het is nog maar de vraag of het WiFi probleem ook is aangepakt met deze update.

• Trancemaster2k3
quote:
Dutchy007 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:03:
Zojuist de nieuwe update geÔnstalleerd. (45.0.A.5.1)
Er is nog geen changelog beschikbaar voor eventuele bugfixes en improvements, maar ik heb nu wel de June 2017 security updates.

Ik heb wel al sinds het begin gedonder met de WiFi die steeds maar weer aangeeft 'Connected, no internet'. Op het forum is te lezen dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Het is nog maar de vraag of het WiFi probleem ook is aangepakt met deze update.
Ik heb 45.0.A.1.229 en 1 april 2017 beveiliging, zo heb ik het ook gekregen.. Nergens last van dat WiFi het niet doet ofzo.. Zeer tevreden :)
Ik zie wel dat ik de update (45.0.A.5.1) kan installeren..
Ik wacht daar wel even mee, alles werkt nu nog goed :+

edit:

Uit nieuwsgierigheid toch geÔnstalleerd, alles werkt nog steeds _/-\o_

Trancemaster2k3 wijzigde deze reactie 15-06-2017 19:40 (4%)

• Droid86
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-08 04:05
Net mijn Xperia XZ Premium binnen gekregen.
Jezus wat voelt het toestel dik aan vergelijken de G4 :p
Ik heb hier btw geen Wifi problemen. Zowel op 2.4ghz als op 5ghz niet.
Alle updates zijn geinstalleerd.

Ik vind de speaker trouwens wel matig. Hij is minder luid dan de speakers op de G4... die hoor ik veel beter terwijl die op de achterkant zit.

• remmstein
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-08 21:52
quote:
Droid86 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:56:
Net mijn Xperia XZ Premium binnen gekregen.
Jezus wat voelt het toestel dik aan vergelijken de G4 :p
Hmm ik kom ook van g4. Ben benieuwd of ik hem ook dik vind.

• BSchinkel
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-08 15:28
Ik heb hem ook gisteren binnen gekregen :D
Had voorheen een iphone 6 plus. Welke vergelijkbaar is in het formaat.
Nu wat aan het wennen aan Android :+

• remmstein
Ben mee aan het spelen. En voelt goed. Ziet er ook mooi uit, maar wat een geklooi om simkaart erin te krijgen.

• mister123
had ik ook trauma hield ik er aan over, was echt bang om het kapot te maken. :/
quote:
remmstein schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:52:
Ben mee aan het spelen. En voelt goed. Ziet er ook mooi uit, maar wat een geklooi om simkaart erin te krijgen.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:43
Sinds deze week ook eigenaar van deze telefoon. Ding ziet er echt schitterend uit en werkt als een trein. Het slomo-filmen vergt wat oefening. Wat wel een gigantisch minpunt is is de wifi-stabiliteit. Om de haverklap vliegt 't eruit en in lang niet alle gevallen wordt de verbinding opnieuw gemaakt. Maakt ook niet uit of je 10 meter van je router af staat of er bovenop zit. Ik dacht eerst dat 't een defect toestel was, maar ik lees hier en op XDA en 't Sony-forum nog meer reacties over dit probleem.

https://talk.sonymobile.c...nal-dropping/td-p/1229275

They say great science is built on the shoulders of giants - not here. At Aperture we do all our science from scratch; no hand holding.

• remmstein
quote:
JanW schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:41:
Sinds deze week ook eigenaar van deze telefoon. Ding ziet er echt schitterend uit en werkt als een trein. Het slomo-filmen vergt wat oefening. Wat wel een gigantisch minpunt is is de wifi-stabiliteit. Om de haverklap vliegt 't eruit en in lang niet alle gevallen wordt de verbinding opnieuw gemaakt. Maakt ook niet uit of je 10 meter van je router af staat of er bovenop zit. Ik dacht eerst dat 't een defect toestel was, maar ik lees hier en op XDA en 't Sony-forum nog meer reacties over dit probleem.

https://talk.sonymobile.c...nal-dropping/td-p/1229275
Hmm heb ik totaal nog niet gemerkt. Zowel op 2.4 als op 5 een stabiele verbinding.

• Decalies
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-08 15:55
quote:
CoCoNuts schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:45:
[...]

Ik heb mijn headset een een week geleden geregistreerd via de Edge browser. In het begin kon ik me ook niet registreren (ook niet via de edge browser) en kreeg ik de bekende fout. Had toen ook alle browsers geprobeerd en na vele malen proberen is het me uiteindelijk gelukt.

Ik denk dat het registratie systeem niet al te veel aanvragen tegelijkertijd aankan of zoiets.
Het is mij uiteindelijk vandaag ook gelukt de telefoon te registeren via Edge browser. Na ook heel wat pogingen waarin ik bleef hangen bij het uploaden van de foto's, bleek dat ik de bestandsgrootte van de foto moest reduceren (400 kB nu), en dat ik de factuur niet als PNG kon uploaden. Deze heb ik omgezet naar JPG, en registratie is nu gelukt. Nu nog hopen dat ze het ook gaan goedkeuren :)

• cone-e3
Ik heb het zojuist weer geprobeerd, krijg echter nu de foutmelding:
pload een geldig .jpg, .png of .gif bestand.

Dit krijg ik alleen bij de orderbevestiging, deze is 146 KB als ik 1x het imei nr wil uploaden werkt het wel want deze foto is maar 101 KB....

Wel slecht dat men niet om kan gaan met grote JPG files... (is 140 KB groot??? 8)7 )

edit...
Ik heb deze nu ook verkleind tot 113.7 KB en het werkt... dus we gaan het mee maken...

cone-e3 wijzigde deze reactie 17-06-2017 21:08 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trancemaster2k3
quote:
cone-e3 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:56:
Ik heb het zojuist weer geprobeerd, krijg echter nu de foutmelding:
pload een geldig .jpg, .png of .gif bestand.

Dit krijg ik alleen bij de orderbevestiging, deze is 146 KB als ik 1x het imei nr wil uploaden werkt het wel want deze foto is maar 101 KB....

Wel slecht dat men niet om kan gaan met grote JPG files... (is 140 KB groot??? 8)7 )

edit...
Ik heb deze nu ook verkleind tot 113.7 KB en het werkt... dus we gaan het mee maken...
Ik heb het zojuist weer eens geprobeerd, order bevestiging is 65kb in jpg en imei jpg is 61kb en het werkt NIET. (Edge, Firefox en op mobiel)
Ik begin toch lichtelijk geirriteerd te raken :(

edit:
Ik heb ze maar weer een mail gestuurd ;(

Trancemaster2k3 wijzigde deze reactie 18-06-2017 10:07 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cone-e3
quote:
Trancemaster2k3 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:19:
[...]

Ik heb het zojuist weer eens geprobeerd, order bevestiging is 65kb in jpg en imei jpg is 61kb en het werkt NIET. (Edge, Firefox en op mobiel)

edit:
Dat begrijp ik...
Door de headset heb ik de XZ premium gekocht anders had ik 2-3 maanden gewacht en dan gekeken wat er op de markt was...
en ik denk dat dat voor veel mensen geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remmstein
Vind de slowmotionfunctie wel mooi. Heel vloeiend in tegenstelling tot toestellen waar het enkel softwarematig is uitgevoerd en hapert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubinho89
  • Laatst online: 29-06 13:06
ik heb goed gezocht naar mijn mening, maar klopt het nou echt dat je de on screen knoppen niet van volgorde kan wijzigen? ik zou veel liever de back button rechts hebben :(

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
rubinho89 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:30:
ik heb goed gezocht naar mijn mening, maar klopt het nou echt dat je de on screen knoppen
niet van volgorde kan wijzigen? ik zou veel liever de back button rechts hebben :(
Ander Sony-topic, zelfde vraag:
quote:
CLB schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:27:
Dat kun je standaard niet aanpassen bij Sony, kwestie van wennen dus (of rooten)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeerKaas
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20-07 17:20
Wat bij mij zo is. Bij mijn moeder werkt de wifi uitstekend (standaard Tele2 router) en op mijn stage werkt het helemaal top (ubiquiti unifi ap-ac-pro). Maar als ik bij mijn vader ben waar we een asus rt-ac87u hebben. Daar valt de wifi wel af toe weg. Dus het is niet bij elke router zo..

• XanderHuisman
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16-08 22:26
quote:
HeerKaas schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:18:
Wat bij mij zo is. Bij mijn moeder werkt de wifi uitstekend (standaard Tele2 router) en op mijn stage werkt het helemaal top (ubiquiti unifi ap-ac-pro). Maar als ik bij mijn vader ben waar we een asus rt-ac87u hebben. Daar valt de wifi wel af toe weg. Dus het is niet bij elke router zo..
Over het algemeen heb ik niet noemenswaardig last van wi-fi problemen. Wel hebben wij hebben thuis ook een Asus router (N66U) die ook regelmatig wi-fi problemen heeft. Hier had ik al last van met mijn Nexus 5 en tevens hebben mijn huisgenootjes er ook last van ;)

• Bikkel10
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-08 16:42
Heerlijk toestel en geen wifi problemen gelukkig.
quote:
remmstein schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:16:
Vind de slowmotionfunctie wel mooi. Heel vloeiend in tegenstelling tot toestellen waar het enkel softwarematig is uitgevoerd en hapert
Wel een vraag over bovenstaande superslomo optie. Ben ik meer onder de indruk geweest van marketing trucjes of doe ik iets verkeerd of heb ik een technisch probleem? De superslomo geeft aan HD resolutie maar ik ben er alles behalve van onder de indruk.

Het lijkt ingezoomd (zeer zeker niet zo scherp als standaardvideo opname) waardoor er geen scherpte en veel ruis in lijkt te zitten? Iemand die de ervaring met deze leuke gadget kan/wil delen?

• Monkeydancer
heeft iemand hier al een koptelefoon ontvangen van de koptelefoon actie?

• mister123
hier nog niks ook nog geen update of bevestiging
quote:
Monkeydancer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:11:

• mister123
ik heb er al een paar filmpjes mee geschoten en ze zien er toch kraak helder uit, de truc is wel dat je de juiste hoeveelheid licht hebt en positie van het voor werp/persoon die je wilt filmen
quote:
Bikkel10 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:57:
Heerlijk toestel en geen wifi problemen gelukkig.

[...]

Wel een vraag over bovenstaande superslomo optie. Ben ik meer onder de indruk geweest van marketing trucjes of doe ik iets verkeerd of heb ik een technisch probleem? De superslomo geeft aan HD resolutie maar ik ben er alles behalve van onder de indruk.

Het lijkt ingezoomd (zeer zeker niet zo scherp als standaardvideo opname) waardoor er geen scherpte en veel ruis in lijkt te zitten? Iemand die de ervaring met deze leuke gadget kan/wil delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-08 13:07
quote:
mister123 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:39:
hier nog niks ook nog geen update of bevestiging
[...]
Na de upload op 7 juni, ontving ik onderstaande bevestigingsmail van Sony:

"Bedankt voor je registratie
We hebben je gegevens succesvol ontvangen. De door jou opgegeven informatie wordt nu gecontroleerd. Wanneer je gegevens in orde zijn sturen we de Sony headset naar je op
."

In helderheid niet een bepaald prijswinnende tekst. 'Nu' duurt inmiddels 12 dagen en compleet onduidelijk wat er gebeurt als Sony je gegevens niet in orde acht.

Hoe danook zou je na upload minimaal deze mail moeten ontvangen!

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• mister123
Dit is wel heel apart, Sony zei tegen mij je krijgt pas een email terug als het product verzonden is of je gegevens niet kloppen
quote:
Robus schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Na de upload op 7 juni, ontving ik onderstaande bevestigingsmail van Sony:

"Bedankt voor je registratie
We hebben je gegevens succesvol ontvangen. De door jou opgegeven informatie wordt nu gecontroleerd. Wanneer je gegevens in orde zijn sturen we de Sony headset naar je op
."

In helderheid niet een bepaald prijswinnende tekst. 'Nu' duurt inmiddels 12 dagen en compleet onduidelijk wat er gebeurt als Sony je gegevens niet in orde acht.

Hoe danook zou je na upload minimaal deze mail moeten ontvangen!

• Robus
quote:
mister123 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:31:
Dit is wel heel apart, Sony zei tegen mij je krijgt pas een email terug als het product verzonden is of je gegevens niet kloppen
[...]
Hoe en wanneer heeft Sony dit tegen jou 'gezegd'? Hun website geeft ook precies aan wat ik tot nu toe ervaren heb:

"Help, ik heb het formulier ingevuld maar krijg helemaal geen bericht!

Je zou automatisch na het insturen van je registratie een e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat deze e-mail in je Ongewenste E-mail of Spam terecht is gekomen of in een mapje ‘Reclame’. Kijk eerst in deze mapjes van je Inbox of daar niet alsnog jouw registratie e-mail terecht is gekomen. Mocht je de e-mail nergens terug kunnen vinden, neem dan contact met ons op via questions.nl@support.sonymobile.com en vermeld daarbij je contactgegevens en IMEI zodat we jouw registratie terug kunnen vinden.
"

Tegelijkertijd zie ik ook staan dat ze tot maximaal vier weken de tijd kunnen nemen om je de headset toe te sturen. How about that for a Premium treatment? 8)7

Check hier anders even de veelgestelde vragen.

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• mister123
de persoon die ik sprak aan de telefoon vertelde mij dit, ik heb ze namelijk zelf hierover gebeld
quote:
Robus schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:05:
[...]

Hoe en wanneer heeft Sony dit tegen jou 'gezegd'? Hun website geeft ook precies aan wat ik tot nu toe ervaren heb:

"Help, ik heb het formulier ingevuld maar krijg helemaal geen bericht!

Je zou automatisch na het insturen van je registratie een e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat deze e-mail in je Ongewenste E-mail of Spam terecht is gekomen of in een mapje ‘Reclame’. Kijk eerst in deze mapjes van je Inbox of daar niet alsnog jouw registratie e-mail terecht is gekomen. Mocht je de e-mail nergens terug kunnen vinden, neem dan contact met ons op via questions.nl@support.sonymobile.com en vermeld daarbij je contactgegevens en IMEI zodat we jouw registratie terug kunnen vinden.
"

Tegelijkertijd zie ik ook staan dat ze tot maximaal vier weken de tijd kunnen nemen om je de headset toe te sturen. How about that for a Premium treatment? 8)7

Check hier anders even de veelgestelde vragen.

• DavidvB
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-08 12:23
quote:
Monkeydancer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:11:
Heb de koptelefoon al binnen, gehad op 15-06-2017
Aanvraag gedaan op 02-06-2017
En de "bedankt voor je registratie" mail is de enige die ik heb gehad.

• Monkeydancer
Ik heb mijn registratie verstuurd op 08-06 (bevestiging). Hopelijk krijg ik hem dan deze week binnen. Je hoort in alle tijden een bevestigingsmail te krijgen. Om zeker van te zijn dat je geregistreerd hebt kan je nog proberen nogmaals een registratie te versturen. Als het goed is, geeft het systeem dan aan dat je imei nummer al gebruikt is.

Monkeydancer wijzigde deze reactie 20-06-2017 12:39 (59%)

• XanderHuisman
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16-08 22:26
quote:
Monkeydancer schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:38:
Ik heb mijn registratie verstuurd op 08-06 (bevestiging). Hopelijk krijg ik hem dan deze week binnen. Je hoort in alle tijden een bevestigingsmail te krijgen. Om zeker van te zijn dat je geregistreerd hebt kan je nog proberen nogmaals een registratie te versturen. Als het goed is, geeft het systeem dan aan dat je imei nummer al gebruikt is.
Ik heb mijn aavraag op 6/6 verstuurd en heb de koptelefoon nog niet ontvangen, net als de mail dat de aanvraag is goedgekeurd. Ik verwacht hem deze week niet meer;)

• Dutchy007
Aanvraag voor de headset op 4-6 ingevoerd, wel bevestigsmail gekregen. Headset tot nu toe nog niet binnengekregen.

• Trancemaster2k3
quote:
Trancemaster2k3 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:19:
[...]

edit:
Zondag mail gestuurd, nu dinsdag, nog steeds geen reactie...
Ik net nog een keer proberen (zoals elke dag), zie ik (bij edge) "upload een geldig jpg gif png bestand"
het viel me ineens op, want volgens mij stond dat er voor de "reset" er nog niet.. dus ik die
pagina refreshen en ik had gelijk, het stond er dus niet!

Ik had de bestanden verkleind, hernoemd, nog meer verkleind en nog eens aangepast, en elke
keer in jpg en volgens mij zelfs nog een keer in png...
Net de bestanden maar eens opgeslagen in GIF en ja hoor hij doet het, ongelooflijk.

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen en nu afkicken om niet meer naar die site te hoeven ;)
edit:

Toch nog even gekeken wat de site zou doen als ik het nog eens aan zou vragen...
Na invullen van mijn Emei en EAN nummer zegt ie:
"Er is iets mis met je IMEI-nummer. Neem contact op met Customer Care 0900 8998318 (normaal tarief). CODE 96"
Dus hij heeft het wel geregistreerd.. Mooi zo en nu afwachten 8)

edit:

Eindelijk mail terug :)

Allereerst wil ik mij verontschuldigen voor de late reactie voor uw email, ten tweede wil ik u feliciteren met uw nieuwe Xperia XZ Premium.

Wij vernemen van andere klanten dat als de bestanden in een .png geŁpload worden dat deze wel geaccpeteerd worden, hierbij geld ook dat de bestanden niet groter moeten zijn dan 1 mb. Ik hoop u voor dit moment voldoende geÔnformeerd te hebben.

ja, mooi op tijd :9

Trancemaster2k3 wijzigde deze reactie 20-06-2017 19:42 (28%)

• Dutchy007
Zojuist de headset ontvangen!! Dus 3-jun besteld en 22-jun binnen!

• HeerKaas
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20-07 17:20
Hebben jullie ook last van de zogenoemde "Camera disortion" Ik heb daar wel last van. Net zoals vele andere mensen. Zie dit topic:

https://forum.xda-develop...peria-xz-premium-t3625326

• Ps3gamer91
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:22
quote:
HeerKaas schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:17:
Hebben jullie ook last van de zogenoemde "Camera disortion" Ik heb daar wel last van. Net zoals vele andere mensen. Zie dit topic:

https://forum.xda-develop...peria-xz-premium-t3625326
Via jouw link wordt er ook verwezen naar het volgende met meer info: http://www.xperiablog.net...riaBlog+%28Xperia+Blog%29

Ik heb hier zelf eigenlijk nog niet op gelet, ik zal eens wat testfoto's om te kijken of ik het ook zie.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• Sven2912
  • Laatst online: 15-08 19:48
Mede tweakers,

Hoe is jullie ervaring met deze smartphone? Ik twijfel zelf nog een beetje. Heb de z1 gehad en de z3 in bezit en ben nu langzaam aan op zoek naar een nieuw model. De zx premium is qua design niet helemaal mijn smaak maar Sony is tot nu toe wel altijd zeer degelijk em betrouwbaar geweest. Denken jullie dat het de moeite waard is om te upgraden vanaf de z3, of dit model even overslaan en afwachten? Rekenkracht is zeer belangrijk in verband met vm ware gebruik. Camera is een leuke feature maar ondergeschikt aan de rest (bouwkwaliteit, rekenkracht, ip68, sd slot)

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Robus
Yo Sven, check de reviews! Komend vanaf Z2 is XZ Premium waardige opvolger. Go for it!

• MeagaShira
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-07 14:29

MeagaShira

MeagaShira_NL

Sinds kort ook de bezitter van een xz premium maar ik heb nu 2x het volgende probleem gehad.
Ik bel een persoon en kan de persoon prima horen maar deze persoon hoort mij niet.
Meerdere mensen dit meegemaakt? Ik heb al op internet gezocht maar ik kan hierover niks vinden.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

• BSchinkel
quote:
MeagaShira schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:52:
Sinds kort ook de bezitter van een xz premium maar ik heb nu 2x het volgende probleem gehad.
Ik bel een persoon en kan de persoon prima horen maar deze persoon hoort mij niet.
Meerdere mensen dit meegemaakt? Ik heb al op internet gezocht maar ik kan hierover niks vinden.
Ik heb dit 1 maal gehad. Alleen niet met over provider, maar een gesprek via Discord. Na een reboot van het toestel was het allemaal oke.

• Sven2912
quote:
Robus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:47:
Yo Sven, check de reviews! Komend vanaf Z2 is XZ Premium waardige opvolger. Go for it!
Dank! Ik heb hem inmiddels binnen! Wat een toestel zeg!

• Robus
quote:
Sven2912 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Dank! Ik heb hem inmiddels binnen! Wat een toestel zeg!
Gaaf he?! Let wel op; erg krasgevoelig. Vooral die eerste kras komt hard aan (en snel). Staat nog niet in mijn review.

• Sven2912
Tot nu toe zeer onder de indruk van de telefoon. Goede camera, snelle bediening met de welbekende sony skin en een su-per helder en scherp scherm. De 4K opnames die ik tot nu toe heb bekeken doen bijna pijn aan de ogen! :)

Voor het krasgevoelige heb ik toch maar een flipcover gekocht. ben daar normaal geen enorme fan van maar het beschermt wel het beste!

Nogmaals dank!

• opblaasgeit
wat vinden jullie van de 960fps slowmo functie? Wat ik zelf ervaar is dat het extreem lastig is om een spontaan event goed te timen (vallende regeldruppel bijv).

• Robus
quote:
opblaasgeit schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:45:
wat vinden jullie van de 960fps slowmo functie? Wat ik zelf ervaar is dat het extreem lastig is om een spontaan event goed te timen (vallende regeldruppel bijv).
Tsja, speciale features en opnames vereisen speciale aandacht. Ik heb ooit eens bliksem proberen te fotograferen (met prosumer camera). Lijkt hier een beetje op. Timing en gevoel daarvoor is belangrijk. En geduld en oefening! Uiteindelijk leer je er mee omgaan...

• cone-e3
Dat is raar, ik heb me al op de 19e geregistreerd wel een bevestigings mail gehad daarna niets meer...

Ander vraagje wat voor SD-kaartjes gebruiken jullie hier?

Ik zat zelf te kijken naar of de nieuwe Evo Plus 128 GB of 256GB.
deze 2 kwamen er in de revieuws die ik gezien heb het beste uit.

cone-e3 wijzigde deze reactie 30-06-2017 11:51 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvanspijker
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-08 13:57
Ik ben na een vertraagde levering van Coolblue ook sinds afgelopen donderdag in bezit van deze prachtige telefoon, inclusief de hoofdtelefoon van de pre-order actie die ik al 2 weken in huis had. verkeerde volgorde eigenlijk, maar ach....
Een nieuwe telefoon mocht ook wel, want ik zat nog op een ruim 4 jaar oude lumia 920 te werken, die het overigens al die tijd fantastisch heeft gedaan, maar nu toch wel aan vervanging toe was.

Komende van windows phone is het even wennen aan Android (al ken ik dat wel redelijk van de werktelefoon, een huawei p9 lite).

Toch nog even een vraagje aan de andere bezitters hier over de software:

Ten eerste: de standaard klok en weer widget werkt niet goed. als ik de widget open zet ie standaard de locatie op Tivoli (terwijl ik in Eindhoven zit). Als ik dan handmatig de locatie Eindhoven toevoeg, laat ie die locatie niet in de widget zien. GPS staat aan, en de app heeft er ook toegang toe. heb ook al geprobeerd de widget te verwijderen en opnieuw op het homescreen te plaatsen, maar hij blijft de locatie op Tivoli zetten met de GPS (en nee, ik woon niet net naast een locatie met de naam tivoli). Iemand een oplossing hier voor? Of anders een idee voor een zelfde soort widget van een andere app? wel 1 die ook transparant kan.

Volgende softwarevraagje: De badge counters bij bijv. whatsapp doen het niet. bij een paar van de eigen sony apps (zoals mail, of de sms) wel, maar bij whatsapp krijg ik geen counter te zien als ik berichten heb. Zie ik iets over het hoofd of ondersteund Sony die counters niet voor third party apps? heb het nu tijdelijk opgelost met de app "notifyer", maar het zou mooier zijn als alle counters dezelfde layout/kleuren hebben. (en nee, ik ga niet de betaalde versie van notifyer kopen omdat je daar de kleur wel mee kan aanpassen alleen omdat sony te laks is om ondersteuning hiervoor in te bouwen in de software).

Verder bevalt de telefoon uitstekend tot nu toe. Heb er ook maar een sony cover stand bij gekocht die er zo aankomt als het goed is. M'n oude lumia had ik altijd in een hoesje die ik aan m'n riem kon doen, maar zoiets heb ik nog niet kunnen vinden voor deze. Iemand een idee of die er zijn? In de broekzak vind ik niet altijd even handig....

Acties:
  • +3Henk 'm!
Alles, altijd en overal in 4K op je scherm, is mogelijk via wat simpele stappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weteden
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17-08 09:28
Ik ben al een tijdje benieuwd naar de review van tweakers zelf, bij de review van de HTC U11 (20 juni) stond dat hij in het testlab zat en de review onderweg was

Voor mij, in BelgiŽ, moet ik blijkbaar nog 2 kleine weken wachten tot ze de headset verzenden

• jeuhaan
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-07 22:33
Vandaag eindelijk de telefoon in handen gehad. Wat een fijn ding!

Helaas wel net te laat voor het registreren van de headset actie. Werk namelijk in de offshore, 6 weken op en 6 weken af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:41
Berichten met betrekking tot de levertijd van de Headset mag in: [Sony Xperia XZ Premium] Levertijd & Prijzen Berichten met betrekking tot ervaringen met de Headset horen in: [Sony Xperia XZ Premium] Het grote Accessoires topic. Aangezien dat hier offtopic is, berichten die daarover gaan heb ik verplaatst.

rens-br wijzigde deze reactie 07-07-2017 09:21 (4%)

• remmstein
Hebben jullie er ook last van dat de niet storen functie niet goed werkt? Ik heb tijdsschema ingesteld, maar al verschillende keren gehad dat deze niet inschakelde of uitschakelde.

• Ydroj
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 31-07 22:48
Klopt dat de Super Slomo functie standaard inzoomed? Zo ja, waarom? Het geeft heel veel ruis op de video, dat is erg jammer. Zo nee, enig idee waarom dit bij mij gebeurd als ik de functie inschakel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchy007
quote:
Ydroj schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:58:
Klopt dat de Super Slomo functie standaard inzoomed? Zo ja, waarom? Het geeft heel veel ruis op de video, dat is erg jammer. Zo nee, enig idee waarom dit bij mij gebeurd als ik de functie inschakel?
Dit is inderdaad standaard, waarom weet ik echter niet. Beste resultaat heb je bij vol daglicht of bij goede verlichting. Op het moment dat het maar enigszins schemerig begint te worden ben je out of luck m.b.t. slomo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ydroj
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 31-07 22:48
Ben benieuwd waarom dit is idd. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sven2912
Simpel! 4k filmen in 960fps trekt de proccesor of opslaggeheugen/componenten niet. Daarom filmt de camera daarbij in 720P. Hij gebruikt hiervoor een deel van de pixels van de sensor (vergelijkbaar als bij full frame of aps-c formaat in dslr) krijg je dus een soort zoom

De ruis komt denk ik door de lichtsterkte die benodigd is. Wanneer je in de volle zon of studioverlichting beelden maakt heb je nauwelijks last van ruis doordat je de ISO laag kan houden. Binnenshuis met kunstlicht zie je wat meer ruis. In het donker moet de iso-waarde sterk omhoog en is je ruis dus nog hoger! De combinatie van hoge ISO waarde en 720P maakt dat je meer ruis ziet in de films!

Sven2912 wijzigde deze reactie 09-07-2017 13:31 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:52
Vrijdag het toestel ontvangen, maar sinds gisteren constant wifi problemen. 5Ghz op mijn Asus router pakt hij gewoon niet en op 2,4ghz constant disconnects of wel verbinding maar geen internet. Wifi is nu totaal onwerkbaar. Ik heb al gelezen dat het probleem vaker voorkomt. Is zoiets op te lossen met een update? Anders breng ik hem weer terug. Wel jammer, want voor de rest bevalt toestel uitstekend qua snelheid en beeldkwaliteit.

madcon wijzigde deze reactie 09-07-2017 20:34 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mister123
quote:
madcon schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:32:
Vrijdag het toestel ontvangen, maar sinds gisteren constant wifi problemen. 5Ghz op mijn Asus router pakt hij gewoon niet en op 2,4ghz constant disconnects of wel verbinding maar geen internet. Wifi is nu totaal onwerkbaar. Ik heb al gelezen dat het probleem vaker voorkomt. Is zoiets op te lossen met een update? Anders breng ik hem weer terug. Wel jammer, want voor de rest bevalt toestel uitstekend qua snelheid en beeldkwaliteit.
heb deze problemen zelf nog niet ervaren en dan hebben we hier nog wel de standaard KPN router

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madcon
quote:
mister123 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:23:
[...]

heb deze problemen zelf nog niet ervaren en dan hebben we hier nog wel de standaard KPN router
Op standaard ziggo router lijkt het ook beter te gaan. Zodra Asus router in beeld komt krijg ik continue disconnects. Met andere apparaten heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mister123
quote:
madcon schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:43:
[...]

Op standaard ziggo router lijkt het ook beter te gaan. Zodra Asus router in beeld komt krijg ik continue disconnects. Met andere apparaten heb ik hier geen last van.
Dat is wel heel apart, ik zou hem eens proberen op verschillende netwerken, dan kun je een fatsoenlijke conclusie trekken natuurlijk, waar het probleem ligt ;)

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:43
Met een ander toestel heb ik dit probleem niet. Met dit toestel heb ik thuis constant dit probleem en kan de vinger niet op de zere plek leggen. Op het werk lijkt het wel goed te gaan, maar daar heb ik de telefoon niet zo vaak in de hand in vergelijking met thuis. Het is gewoon een frustrerend probleem. Ook bij het gebruik van Chromecast op m'n TV komen er disconnects voor. Midden in een serie op Netflix en ineens sluit de Netflix-app op de Chromecast af zodra ik mijn telefoon unlock. Ook dit had ik niet met mijn vorige telefoon.

Door dit grapje zit ik nu na 10 dagen al op 1.4GB aan data gebruikt via 4G :X

Voor zo'n duur toestel vind ik dit toch wel ontzettende missers. Heb lang getwijfeld of ik voor deze zou gaan of voor de S8 en heb nu spijt dat ik niet de keus voor de S8 heb gemaakt.

JanW wijzigde deze reactie 10-07-2017 10:29 (5%)

They say great science is built on the shoulders of giants - not here. At Aperture we do all our science from scratch; no hand holding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchy007
quote:
JanW schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:27:
Met een ander toestel heb ik dit probleem niet. Met dit toestel heb ik thuis constant dit probleem en kan de vinger niet op de zere plek leggen. Op het werk lijkt het wel goed te gaan, maar daar heb ik de telefoon niet zo vaak in de hand in vergelijking met thuis. Het is gewoon een frustrerend probleem. Ook bij het gebruik van Chromecast op m'n TV komen er disconnects voor. Midden in een serie op Netflix en ineens sluit de Netflix-app op de Chromecast af zodra ik mijn telefoon unlock. Ook dit had ik niet met mijn vorige telefoon.

Door dit grapje zit ik nu na 10 dagen al op 1.4GB aan data gebruikt via 4G :X

Voor zo'n duur toestel vind ik dit toch wel ontzettende missers. Heb lang getwijfeld of ik voor deze zou gaan of voor de S8 en heb nu spijt dat ik niet de keus voor de S8 heb gemaakt.
Je bent niet de enige de problemen ervaart met de WiFi. Ook ik heb een Ziggo Connect box en het is gewoon 24/7 drama. Het lijkt wel goed te werken op het moment dat je binnen een meter of 5 van je router af bent.
Op het Sony forum loopt al een tijdje een topic over deze problemen: https://talk.sonymobile.c...nal-dropping/td-p/1229275
Verder ben ik met wat Sony developers/support bezig om dit probleem te tackelen. Ik heb hele logs en voorbeelden aangeleverd. Tot op heden heb ik echter niet meer gehoord.

Wel las ik dat ook de Oneplus 5 en ook de S8(+) ook dezelfde WiFI problemen had/heeft. Wellicht heeft het te maken met de SD835? Oneplus heeft echter vorige week een 'WiFi' patch vrijgegeven die problemen zou moeten oplossen.

Ik denk dat voor nu het gewoon even afwachten is, hoe vervelend het ook is.

*Edit: Als tijdelijke stopgap zou je 5ghz uit kunnen zetten. 2.4ghz lijkt iets stabieler en ook de range lijkt beter.

Dutchy007 wijzigde deze reactie 10-07-2017 10:54 (3%)

• madcon
Op mijn werk lijkt wifi het beter te doen. Wellicht sprake van bepaalde routers of protocollen waar storingen optreden. Vanavond maar mijn oude linksys router aanslingeren om te kijken of dat stabieler gaat.

• Rfrancois
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-08 11:28
Hier ook last van het wifi probleem , de wifi issues zijn begonnen nadat ik de simkaart plaatste.
Ik heb de telefoon ruim een maand gebruikt zonder simkaart en zonder wifi probleem.
Hoop dat dit snel wordt opgelost .

• Yamikaminari
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17-08 23:43
quote:
Dutchy007 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Je bent niet de enige de problemen ervaart met de WiFi. Ook ik heb een Ziggo Connect box en het is gewoon 24/7 drama. Het lijkt wel goed te werken op het moment dat je binnen een meter of 5 van je router af bent.
Op het Sony forum loopt al een tijdje een topic over deze problemen: https://talk.sonymobile.c...nal-dropping/td-p/1229275
Verder ben ik met wat Sony developers/support bezig om dit probleem te tackelen. Ik heb hele logs en voorbeelden aangeleverd. Tot op heden heb ik echter niet meer gehoord.

Wel las ik dat ook de Oneplus 5 en ook de S8(+) ook dezelfde WiFI problemen had/heeft. Wellicht heeft het te maken met de SD835? Oneplus heeft echter vorige week een 'WiFi' patch vrijgegeven die problemen zou moeten oplossen.

Ik denk dat voor nu het gewoon even afwachten is, hoe vervelend het ook is.

*Edit: Als tijdelijke stopgap zou je 5ghz uit kunnen zetten. 2.4ghz lijkt iets stabieler en ook de range lijkt beter.
Ik denk dat er wat anders aan de hand is.

Oke, kunt u op uw Ziggo modem inloggen en naar Wi-Fi instellingen gaan en naar Channelwidth toe gaan en deze op 20/40 zetten?

• Dutchy007
[quote]Yamikaminari schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:47:
[...]

Ik heb nu 20/40 aangezet op 5ghz. Maar, het zou toch gewoon moeten werken?
Naast mijn XZP ligt een Z2 ťn een laptop met met een intel 5ghz wifi kaartje. Beide werken voortreffelijk.

Sterker nog; Ik heb meestal wel goed bereik op m'n XZP (500-600mbit) maar meestal staat er een mooi kruis doorheen, met de melding dat ik geen internet heb.

Edit: Ook na deze aanpassing heb ik helaas nog steeds dezelfde problemen.
Edit: Het betreft dus dit probleem:
YouTube: Sony Xperia XZ Premium WiFi issues

Dutchy007 wijzigde deze reactie 12-07-2017 23:55 (155%)

• AtlAntA
  • Laatst online: 00:02
Is er al bekend of de double tap to wake functie inmiddels werkt? Ik heb nu de z5c en ik kan niet meer zonder deze functie.

De Wi-Fi problemen die ik hier zo lees schrikken mij ook wel een beetje af eerlijk gezegd. Al helemaal omdat ik een Asus rt-ac3200 router heb.

Avatar does not reflect reality. PSN ID: AtlAntA_Dark

• Yamikaminari
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17-08 23:43
quote:
Dutchy007 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:06:
[quote]Yamikaminari schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:47:
[...]

Ik heb nu 20/40 aangezet op 5ghz. Maar, het zou toch gewoon moeten werken?
Naast mijn XZP ligt een Z2 ťn een laptop met met een intel 5ghz wifi kaartje. Beide werken voortreffelijk.

Sterker nog; Ik heb meestal wel goed bereik op m'n XZP (500-600mbit) maar meestal staat er een mooi kruis doorheen, met de melding dat ik geen internet heb.

Edit: Ook na deze aanpassing heb ik helaas nog steeds dezelfde problemen.
Edit: Het betreft dus dit probleem:
YouTube: Sony Xperia XZ Premium WiFi issues
Dat is wel apart ja, maar op het laatst verschijnt er wel dat hij de DNS niet kan vinden. Misschien dat u dat kan aanpassen? https://www.google.nl/amp...android-phone-tablet/amp/

En wat als u met de telefoon pingt of u met telefoon in de modem probeerd in te loggen?

• BSchinkel
quote:
AtlAntA schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:55:
Is er al bekend of de double tap to wake functie inmiddels werkt? Ik heb nu de z5c en ik kan niet meer zonder deze functie.

De Wi-Fi problemen die ik hier zo lees schrikken mij ook wel een beetje af eerlijk gezegd. Al helemaal omdat ik een Asus rt-ac3200 router heb.
Op deze tijd van vandaag heb ik de meest recente versie van de systeemsoftware.
Double tap to wake doet het niet bij mij. Ik weet niet of dit standaard aan of uit staat (heb er zelf geen behoeft aan gezien de vingerafdruk in de aan uitknop zit).

• Dutchy007
quote:
Yamikaminari schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 01:03:
[...]

Dat is wel apart ja, maar op het laatst verschijnt er wel dat hij de DNS niet kan vinden. Misschien dat u dat kan aanpassen? https://www.google.nl/amp...android-phone-tablet/amp/

En wat als u met de telefoon pingt of u met telefoon in de modem probeerd in te loggen?
Als ik de telefoon ping, krijg ik ook geen antwoord. Op het moment dat ik binnen een straal van, laten we zeggen, 5 meter van de modem af ben heb ik spontaan weer verbinding.
Heeft niet zozeer iets met DNS te maken.
Vaak zie ik ook dit:

• bolemeus
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-07 20:25
Hallo allemaal,

Ik heb de telefoon enige tijd geleden ook besteld.
Hoewel de telefoon naar mijn mening rete snel is, zijn er toch 2 grote issues die ik met de telefoon heb.

Bluetooth-verbinding
Het eerste issue dat ik met de telefoon heb is de bluetooth verbinding. Ik ben dagelijks een paar uur onderweg in de auto, en ik gebruik de telefoon dan ook in de auto om muziek te luisteren, te bellen (via de carkit) en flitsmeister ed. Het duurt echter minutenlang voordat de verbinding tot stand wordt gebracht, en daarna is de verbinding niet stabiel.
Ter vergelijking, met mijn oude nexus 5 duurde het seconden en andere nieuwe telefoons (van mijn broertje en zusje) kunnen het ook sneller dan mijn oude nexus. Nu hoeft dat van mij niet sneller te gaan dan dat mijn oude nexus 5 het kan, maar vele malen langzamer en instabieler vind ik onacceptabel.

Apps die blokkeren
Bij het eerste gebruik van apps zijn ze, zoals ik in de inleiding al zei, retesnel. Als ik de app echter op een later moment opnieuw opstart, dan raken deze in een soort 'oneindig laden'-lus. Dit zijn de apps die informatie ophalen van het internet, en het lijkt er op dat het niet lukt om hun informatie te verversen. De apps waarbij dit veel gebeurt zijn oa. youtube en google news. Je weet wel, apps die je regelmatig even checked als je niks beters te doen hebt. Ik krijg deze apps weer aan de praat door ze hard af te sluiten en opnieuw te starten. Het werkt wel, maar ook dit vind ik onacceptabel.

Mijn vraag aan jullie is dan ook. Herkennen jullie deze problemen? Op de officiŽle forums van Sony lees ik dat ik niet de enige ben, en wordt het probleem gewijd aan een versie van android 7. Dat heb ik ook onderzocht, maar dat probleem is niet bepaald nieuw en bovendien hebben andere nieuwe telefoons met deze versie van android niet dezelfde problemen...

Ik heb de telefoon besteld bij mobiel.nl en ik constateerde al snel dat deze problemen er waren. Helaas was dat wel nadat ik de folie van het toestel had gehaald en bij het retour sturen van het toestel heeft mobiel.nl een krasje geconstateerd waardoor volgens hun het niet mogelijk zou zijn om het toestel te ruilen voor een ander exemplaar. Ook was het niet mogelijk om gebruik te maken van het zichttermijn, volgens de wet kopen op afstand. Daar kwamen ze later wel weer op terug, maar dat was inmiddels nadat de zichttermijn was verstreken.

Ik heb geen idee hoe dat krasje er zo snel op is gekomen. Mijn oude nexus 5 valt qua behuizing zo'n beetje van ellendigheid uit elkaar, maar op het scherm zit geen enkel krasje, en hij is 4 jaar oud en goed gebruikt.

Inmiddels is het toestel al twee keer bij het reparatiecentrum geweest. De eerste keer hebben ze een software reset gedaan en een software update. Dat had ik echter ook al geprobeerd voordat ik hem had opgestuurd, en het bleek dat een tweede software reset het probleem ook niet had verholpen.
Ik heb hem net terug van zijn tweede rondje reparatiecentrum, en deze keer is er geen probleem geconstateerd. het lijkt er dus op dat het een wellus nietus spelletje gaat worden.

• Robus
quote:
AtlAntA schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:55:
Ik heb zelf gemist dat double-tap-to-wake een officiŽle functie van dw XZP is. Kan je aangeven waar Sony dat 'beloofd' zou hebben? Op de Z2 heb ik het ook als een handige feature ervaren, maar heeft Sony opgegeven voor de XZP, net als de FM Radio. Voor zover ik weet dan.

• AtlAntA
quote:
Robus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Ik heb zelf gemist dat double-tap-to-wake een officiŽle functie van dw XZP is. Kan je aangeven waar Sony dat 'beloofd' zou hebben? Op de Z2 heb ik het ook als een handige feature ervaren, maar heeft Sony opgegeven voor de XZP, net als de FM Radio. Voor zover ik weet dan.
Nee klopt je hebt gelijk dat is voor zover ik weet niet officieel aangekondigd. Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat het een standaard sony dingetje was. Heel veel websites die ik tegen ben gekomen over dit onderwerp zeggen ook dat het *nog* niet geÔmplementeerd is dus ging ik er van uit dat dat het later nog zou komen.

Als ik het nu goed begrijp is het scherm dus niet aan te krijgen aan de voorzijde van de telefoon en dat is vooral als dat ding de hele dag in een autohouder oid hangt nogal onhandig.

• Sven2912
Probeer: smart screen on/off app uit de appstore! Verbruikt wel wat extra batterij. Ik gebruikte de app toen mijn schermknopje weigerde bij een oude tablet.

Sven2912 wijzigde deze reactie 13-07-2017 21:39 (30%)

• AtlAntA
quote:
Sven2912 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:37:
Probeer: smart screen on/off app uit de appstore! Verbruikt wel wat extra batterij. Ik gebruikte de app toen mijn schermknopje weigerde bij een oude tablet.
Weet het niet zeker maar houdt deze app je scherm niet gewoon constant aan maar dan met een zwarte achtergrond?

Telefoon heeft weer een nieuwe update gehad en iemand in de comments beweert dat de Wi-Fi is aangepast /verbeterd. Kan iemand dat bevestigen?

http://www.xperiablog.net...s-45-0-a-7-90/#more-45297

• Dutchy007
quote:
AtlAntA schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:04:
[...]

Weet het niet zeker maar houdt deze app je scherm niet gewoon constant aan maar dan met een zwarte achtergrond?

Telefoon heeft weer een nieuwe update gehad en iemand in de comments beweert dat de Wi-Fi is aangepast /verbeterd. Kan iemand dat bevestigen?

http://www.xperiablog.net...s-45-0-a-7-90/#more-45297
Welke Customization heb je? Want de BLX (Benelux) heeft deze update nog niet gehad namelijk. Op het Sony forum beweert iemand dat er qua WiFi niets is veranderd en dat het alleen dus (wederom) een security update is.
Moeten even afwachten dus nog...

• AtlAntA
quote:
Dutchy007 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Welke Customization heb je? Want de BLX (Benelux) heeft deze update nog niet gehad namelijk. Op het Sony forum beweert iemand dat er qua WiFi niets is veranderd en dat het alleen dus (wederom) een security update is.
Moeten even afwachten dus nog...
Ik heb de xz premium (nog) niet. De update wordt gefaseerd uitgerold maar ik ben zeer benieuwd of diegene hier die last hebben van de Wi-Fi problemen ook verbeteringen merken.

• Sven2912
quote:
AtlAntA schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:04:
[...]

Dat is mij niet bewust opgevallen! Echter gebruikte de app wel +/-4% batterij.
Echter, als oplossing voor bijvoorbeeld in de auto lijkt me dit een prima oplossing als je "echt niet zonder" de dubbel tap functie kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15-08 21:51
quote:
bolemeus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:24:

Bluetooth-verbinding
Het eerste issue dat ik met de telefoon heb is de bluetooth verbinding. Ik ben dagelijks een paar uur onderweg in de auto, en ik gebruik de telefoon dan ook in de auto om muziek te luisteren, te bellen (via de carkit) en flitsmeister ed. Het duurt echter minutenlang voordat de verbinding tot stand wordt gebracht, en daarna is de verbinding niet stabiel.
Ter vergelijking, met mijn oude nexus 5 duurde het seconden en andere nieuwe telefoons (van mijn broertje en zusje) kunnen het ook sneller dan mijn oude nexus. Nu hoeft dat van mij niet sneller te gaan dan dat mijn oude nexus 5 het kan, maar vele malen langzamer en instabieler vind ik onacceptabel.
Geen last van hier.
Mijn XZP unlocked en verbindt gelijk via BT met mijn Parrot, die ingesteld is als vertrouwd apparaat, en kan gewoon opgeborgen in mijn zak blijven.
quote:
Apps die blokkeren
Geen last van.
quote:
Ik heb geen idee hoe dat krasje er zo snel op is gekomen. Mijn oude nexus 5 valt qua behuizing zo'n beetje van ellendigheid uit elkaar, maar op het scherm zit geen enkel krasje, en hij is 4 jaar oud en goed gebruikt.
Daar heb ik ook last van, het toestel is erg krasgevoelig. Hoewel het redelijk beschermd is en ik er voorzichtig mee ben is het rondom al beschadigd (onder en bovenkant krasjes/putjes, linkerzijkant is zelfs een chipje verf/chroom van de rand af.)
En plotseling had ik ook een kras in het scherm...............wachtend op een goede screenprotector. :(

Ook geen idee hoe dat allemaal gekomen is.
Beetje balen maar inmiddels is het dus weer gebruiksvoorwerp ipv showmodel.
En daarin voldoet hij meer dan, al had ik meer verwacht van de camera.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Boyd
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01:19
Mijn XZ Premium is al een hele tijd weg voor reparatie. 1 van de 2 speakers was stuk, dus bij T-mobile ingeleverd voor reparatie. De eerste keer duurde 2 weken, toen kwam hij ongerepareerd terug (!), dus daarna weer opnieuw opgestuurd.

Nu zijn de 2 weken al voorbij, maar hij is nog niet terug. Ondertussen al een maand zonder dus.. Balen dat zo'n toestel zo snel al stuk is, maar nog erger dat dan de reparatie zo stroef loopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:46
ik heb tijdens mijn vakantie wat onderwater fotos gemaakt m (3cm onderwater ofzo)
Want ik dacht IP68 toestel is water dicht.
Nu lees ik dat sony aangeeft dat hij alleen spatwater dicht is, en IP65 en IP68 is
Wat is dit nou voor een onzin. dan kunnen ze het toestel toch niet IP68 noemen .
Toestel werkt btw nog prima geen enkel probleem ermee.
Maar het slaat nergens op

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-08 04:05
quote:
coolbvrobin schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:56:
ik heb tijdens mijn vakantie wat onderwater fotos gemaakt m (3cm onderwater ofzo)
Want ik dacht IP68 toestel is water dicht.
Nu lees ik dat sony aangeeft dat hij alleen spatwater dicht is, en IP65 en IP68 is
Wat is dit nou voor een onzin. dan kunnen ze het toestel toch niet IP68 noemen .
Toestel werkt btw nog prima geen enkel probleem ermee.
Maar het slaat nergens op
Op de site van Sony staat wel het volgende bij de specs:

Durability
Water resistant (IP65/68)2

http://www.trustedreviews...ratings-explained-2947135

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*