[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:02
Sahi_NL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:41:
Bij plattetv.nl is de KD-55XE8599 nu €959. Dat scheelt al aanzienlijk met andere shops.

Dit blijft ook de prijs tijdens de BTW actie begreep ik van IVO in de chat.
Hoe staat deze tv tegenover een xe90 of xe 93? Is het die 200 waard om toch voor die xe serie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
AMARONE schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:18:
[...]

Hoe staat deze tv tegenover een xe90 of xe 93? Is het die 200 waard om toch voor die xe serie te gaan?
Ja, het is die 200,- zeker waar om voor de xe9005 te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
De 9305 is nog wat knapper maar die gaat mijn budget te boven. Als die 1200 was had ik die genomen. Toch de 9005 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
AMARONE schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:57:
De 9305 is nog wat knapper maar die gaat mijn budget te boven. Als die 1200 was had ik die genomen. Toch de 9005 dan maar.
Ik plaats het bericht dan nog maar een keer:

'Er is hier al heel veel over gezegd, maar het komt er op neer dat als je in de toekomst graag dolby vision wil gaan gebruiken en je een iets betere local dimming wil je voor de XE9305. Maar de verschillen kwa beeld kwaliteit zijn nagenoeg niet te zien, zeker niet als ze niet naast elkaar staan. Dus kun ie die €220,- ook ergens anders aan besteden.

Ik heb afgelopen week de XE9005 besteld. En heb ze beide naast elkaar zien staan, ik heb deze gekozen omdat ik de komende vijf jaar toch nog geen dolby vision ga gebruiken en de andere verschillen te klein vind om €200+ meer te gaan betalen!'

Verschillen zijn dus echt niet waarneembaar, tenzij je ze tegelijk in je woonkamer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Mijn excuses voor het late antwoord. Met de feestdagen heb ik niet veel tijd gehad om met de receiver en settings te knoeien.
paragon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 04:41:
HDR staat bij NF gewoon voor 4K + HDR. Hier ook niet aan de praat gekregen via HDMI ARC alleen via optische kabel.
Toch blijft het vreemd dat er bij sommige titels nog steeds Ultra HD 4K staat en bij anderen HDR :s
Verder ondersteunt optical 2 bekende audio formats niet, die bij blu-rays wel voorzien zijn. Namelijk Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. Dus waarom werkt het dan niet met HDMI ARC :-(
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:20:
[...]

Op je AB kun je op de i+/? Knop (onder de 7 toets) drukken tijdens de netflix uitzending. Je ziet dan hoeveel mbit/sec se stream gebruikt en welke resolutie de tv weergeeft. In het begin ligt dit laag, na een tiental seconden loopt de bitstream op en zie je de tv de resolutie opschalen.
Mbt het geluid, dat is vreemd idd. Herkent je receiver arc wel, op de ingang/uitgaan die je gebruikt op de receiver zelf? Dit is nl. Ook maar 1 specifieke hdmi aansluiting net als op je tv. Bij mij werkt het normaal.
Aantal keer geprobeerd bij NF op de Xbox One en dat doet niets. Ik krijg dan louter de resolutie te zien.
Nog eens gewisseld naar NF op de tv zelf en daar krijg ik wel de mbit/sec info die jij zegt.
Zodra alles gebufferd is, zit het op 15,26Mbps voor 2160p. Is dit bij jou ook zo?
Mijn receiver is de Sony DN1080, een heel recent model die ARC zeker ondersteunt.
Alle toestellen zijn aangesloten op de receiver en er gaat 1 hdmi kabel naar de HDMI 2 (ARC) port op de TV.
Verder is er bij de instellingen gekozen voor de 4K verbetering ofzoiets, weet de exacte naam niet.

Elke app die ik op de TV zelf open, krijg ik geen geluid door mijn speakers. Pas wanneer ik een optische kabel toevoeg, wel...
Yonix schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:46:
[...]
Hoe staan je geluidsinstellingen? Voor surround sound kun je namelijk nog het e.e.a. instellen in het televisiemenu van de geluidsinstellingen. :) En Bravia-sync al geprobeerd?

Daarnaast een tip m.b.t. het kijken van Netflix op de Xbox One i.c.m. een HDR TV: niet doen. Er is een bug die ervoor zorgt dat alle content in 'HDR' wordt getoond - ook non-HDR. Hierdoor klopt de beeldweergave niet. De native applicatie op de tv is beter. Ik kijk dan ook al mijn Netflix-content op de tv en niet op mijn Xbox.
Dat kan volgens mij het probleem niet zijn. Bravia-sync staat wel aan. Bij een willekeurige NF aflevering zie ik 5.1 audio staan, momenteel wel een stereo setup icm de bovenstaande receiver. Maar het geluid zelf moet toch werken via hdmi? Blijft gewoon vreemd dat ik enkel audio ontvang op de TV apps enkel met optical en niet met hdmi (waarbij je dus 2 gekende audio formats misloopt).

Ivm NF op Xbox One kijk ik vanaf jouw tip dus NF op de TV ;).
Is er ondertussen al een update ivm NF op One waarbij die beeldweergave correct is?

Alvast dank voor jullie antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen!

Ik ben op zoek na een nieuwe tv. Nu bijna 1,5 maand me aan het inlezen , zoeken , vergelijken ma de keuze is nog niet voor de volle 100% gemaakt. Daarom hier ma is een berichtje plaatsen😉

Het verhaal. Nieuwe tv wordt voornamelijk aangeschaft voor de Ps4 Pro. Miss hier en daar wat Netflix en films. Nou is me oog gevallen op OLED. Budget technisch is er niet. Wil de beste 😂. Allereerst ma melden dat ik toch wel Sony fan ben (vorige drie tv’s ook allemaal van Sony)en dus me voorkeur uitgaat naar de A1. 55 inch. Maar omdat ik tog een paar modellen ben tegen gekomen twijfel ik sterk en je niet altijd maar blind moet staren op 1 merk. Aangezien het geld niet zo uitmaakt is t wel lekker om tv zo goedkoop mogelijk te houden. Hierbij de andeere keuzes : LG c7 of b7

Ik wil bij aanschaf ook direct een nieuwe reciever aanschaffen en dat zal de Sony DN1080 worden vanwege het 4K en dolby Atmos. Dit alles moet in een nieuwe game room komen. Ik hoop dat hier mee me keuzes wat makkelijker worden met jullie hulp. Bedankt alvast! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sony 55-A1 sinds een paar dagen, bevalt uitstekend, even de goede settings vinden nog(iemand advies nog vwb settings, wat heeft u?), ook voor mijn ouder content, wel prachtig design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:04:
Ik heb de Sony 55-A1 sinds een paar dagen, bevalt uitstekend, even de goede settings vinden nog(iemand advies nog vwb settings, wat heeft u?), ook voor mijn ouder content, wel prachtig design...
Heb jij hem toevallig opgehangen?? Las paar pagina`s terug dat ie moeilijk is op ye hangen vanwege de poot??! Van plan om de nieuwe tv op te hangen vanwege ruimte besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:55

Gundogan

Rip and tear, until it is done

PRQPHET schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:51:
Elke app die ik op de TV zelf open, krijg ik geen geluid door mijn speakers. Pas wanneer ik een optische kabel toevoeg, wel...
Krijg je wel de systeem geluiden van androidtv (dus de bekende blips als je door het interface gaat)?

Ik kreeg eerst ook geen geluid bij alles van de tv zelf, maar toen ik de reciever op de 'tv' ingang zette, kreeg ik wel correct overal geluid via de externe speakers.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Heb jij hem toevallig opgehangen?? Las paar pagina`s terug dat ie moeilijk is op ye hangen vanwege de poot??! Van plan om de nieuwe tv op te hangen vanwege ruimte besparing.
Heb de 65A1 en dat ding is gewoon zo op te hangen met poot en al, dat werkt prima, je gebruikt dan de SU-WL450 van Sony waardoor die recht tegen de muur word gehangen.

DN-1080 heb ik ook met Atmos ondersteuning, vind het een geweldige receiver met Airplay, Cast en Spotify ondersteuning!

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 23-01-2018 09:34 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:59:
Goedemorgen!

Ik ben op zoek na een nieuwe tv. Nu bijna 1,5 maand me aan het inlezen , zoeken , vergelijken ma de keuze is nog niet voor de volle 100% gemaakt. Daarom hier ma is een berichtje plaatsen😉

Het verhaal. Nieuwe tv wordt voornamelijk aangeschaft voor de Ps4 Pro. Miss hier en daar wat Netflix en films. Nou is me oog gevallen op OLED. Budget technisch is er niet. Wil de beste 😂. Allereerst ma melden dat ik toch wel Sony fan ben (vorige drie tv’s ook allemaal van Sony)en dus me voorkeur uitgaat naar de A1. 55 inch. Maar omdat ik tog een paar modellen ben tegen gekomen twijfel ik sterk en je niet altijd maar blind moet staren op 1 merk. Aangezien het geld niet zo uitmaakt is t wel lekker om tv zo goedkoop mogelijk te houden. Hierbij de andeere keuzes : LG c7 of b7

Ik wil bij aanschaf ook direct een nieuwe reciever aanschaffen en dat zal de Sony DN1080 worden vanwege het 4K en dolby Atmos. Dit alles moet in een nieuwe game room komen. Ik hoop dat hier mee me keuzes wat makkelijker worden met jullie hulp. Bedankt alvast! :*)
Die combo heb ik ook; zie: Van plan een nieuwe thuisbioscoop aan te schaffen. ; niets mis mee.

Houd er wel rekening mee dat je de PS4 Pro direct op HDMI2 of 3 van de televisie moet aansluiten, dus niet via de receiver (alle andere bronnen wel); anders geen HDR e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Heb de 65A1 en dat ding is gewoon zo op te hangen met poot en al, dat werkt prima, je gebruikt dan de SU-WL450 van Sony waardoor die recht tegen de muur word gehangen.

DN-1080 heb ik ook met Atmos ondersteuning, vind het een geweldige receiver met Airplay, Cast en Spotify ondersteuning!
Die SU-WL450 ben ik idd ook tegen gekomen! Bedankt voor je reactie. Dan is er dus geen paniek haha!

Kijk iemand met beide systemen in bezit 👌🏼! Zat ook tw twijfelen tussen de 55 en 65 inch. Ma ben zelf bang dat 65 wat te groot is en dus onrustig wordt met gamen?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Die combo heb ik ook; zie: Van plan een nieuwe thuisbioscoop aan te schaffen. ; niets mis mee.

Houd er wel rekening mee dat je de PS4 Pro direct op HDMI2 of 3 van de televisie moet aansluiten, dus niet via de receiver (alle andere bronnen wel); anders geen HDR e.d.
Waarom is dat?? Overigens denk ik dat er weinig ander bronnen komen. Miss een xbox die nu staat te verstoffen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Waarom is dat?? Overigens denk ik dat er weinig ander bronnen komen. Miss een xbox die nu staat te verstoffen haha.
Omdat alleen die 2 poorten (2 & 3) HDR e.d. ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb deze tv op meubel staan, daarom vind ik dit design ook zo mooi uitkomen, zonder poot, mooi doorlopend tot aan het meubel, mooi effect bij kijken, moest kiezen tussen lg c7 en deze en heb deze gekozen voor sprankelender beeld en betere processor voor mijn oude content ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Die SU-WL450 ben ik idd ook tegen gekomen! Bedankt voor je reactie. Dan is er dus geen paniek haha!

Kijk iemand met beide systemen in bezit 👌🏼! Zat ook tw twijfelen tussen de 55 en 65 inch. Ma ben zelf bang dat 65 wat te groot is en dus onrustig wordt met gamen?!!
Dat ligt er allemaal aan hoever je van de TV af zit ;) In de woonkamer zit ik ongeveer 5 meter van de TV af en game regelmatig (Battlefield hier) op de PS4 Pro.

De DN1080 is een heerlijk geluid overigens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 23-01-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Sanction schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Omdat alleen die 2 poorten (2 & 3) HDR e.d. ondersteunen.
Nee hoor HDMI op alle hdmi. 60fps 4K alleen op 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Dat ligt er allemaal aan hoever je van de TV af zit ;) In de woonkamer zit ik ongeveer 5 meter van de TV af en game regelmatig (Battlefield hier) op de PS4 Pro.

De DN1080 is een heerlijk geluid overigens ;)
Ja dat wordt nog geen drie meter de afstand ;) lol.

Ja heb nu ook en Sony reciver met teufel boxjes. Tja BF staat kwa geluid op eenzame hoogte. Geen game wat beter klinkt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
9005 55 inch ga ik toch maar even scoren voor de 1177 euro. Hoef hem niet eens te zin in de winkel, weet nu al die top gaat zijn

Na wikken en wegen en gekeken hoe lang ik met de tv wil doen ga ik voor de 9305 voor de prijs van een 9005 55 inch. >:)

[ Voor 33% gewijzigd door AMARONE op 23-01-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
AMARONE schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:30:
9005 55 inch ga ik toch maar even scoren voor de 1177 euro. Hoef hem niet eens te zin in de winkel, weet nu al die top gaat zijn

Na wikken en wegen en gekeken hoe lang ik met de tv wil doen ga ik voor de 9305 voor de prijs van een 9005 55 inch. >:)
Waar weg en wat heb je betaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zegt platte TV over de 55XE9005 bij Smits:
Dit is een onofficiële dealer,dit houdt in dat het een import model betreft die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.

Ook werkt het SMART TV gedeelte en CI + module gedeelte niet stabiel met Nederlandse tv aanbieders
In hoeverre is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:45:

[...]

In hoeverre is dit waar?
Inderdaad, elkaars ramen in gooien is makkelijk...maar is dit waar ? ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Smarron

The bend

TMC schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:27:
Ik heb sinds gisteren de Sony 49XE7004. Deze is ter vervanging van mijn oude Sony 50W805B die helaas kapot is gegaan. Mijn ervaringen tot dusver:

- Mijn 50W805B was mooier. Deze had een dunne aluminium rand en was 100 Hz, mijn huidige Sony is van plastic met een dikkere rand en heeft 50 Hz.
- De 50W805 was goedkoper (667 euro t.o.v. 699 euro).
- De 49XE7004 is véél sneller in de menu's.
- De 49XE7004 heeft een IPS-paneel i.p.v. VA-paneel. De verschillen zijn zoals verwacht: stuk betere kijkhoeken, stuk slechtere zwartwaardes. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik nou prefereer.
- Ik krijg nog geen beeld via mijn 1080p receiver op de tv, maar op zich werkt ARC prima en is dat ook niet nodig.

Al met al heb ik gemengde gevoelens. Ik denk dat ik voor de prijs een prima tv heb, maar het voelt vreemd dat een oude tv van 2,5 jaar goedkoper en mooier was. Daarnaast ben ik er nog niet over uit of ik nou liever een VA of IPS-paneel heb. Het feit dat bijna alle duurdere tv's een VA-paneel hebben doet me denken dat dat over het algemeen toch wel het beste is.
Even een oude reactie naar boven halen.

Ik ben ook van plan (helemaal met de btw-dagen, hopelijk scheelt het wat) om mijn huidige 50W805B te vervangen voor een grotere TV. We hebben pas de woonkamer indeling veranderd en nu zitten we 1,5m verder van de TV dan voorheen, nu dus 5m!. Ben blij met de aanpassing van de woonkamer, maar het TV kijken is echt verschrikkelijk.

De enige upgrade voor mij zou 60" of groter zijn. De stap naar 55" vind ik zonde. Aangezien er maar weinig 60" TV's te vinden zijn die significant goedkoper zijn dan 65" modellen, kom ik dus uit bij 65". Groter is helaas niet betaalbaar en de 50" voldeed prima bij 3,5m.

Tevreden over mijn huidige Sony, zou ik graag dus bij Sony blijven. Nu had ik bovenstaande 70xx-serie op mijn lijstje staan (gunstige prijs voor 65"), maar ik lees dat de TV wat betreft beeldkwaliteit gewoon minder is. Ik meen dat het ontbreken van local dimming hier een groot aandeel in heeft.

De W805B is destijds erg goed getest (reviews: Sony W8: mooi om te kijken, mooi om te zien), met name de beeldkwaliteit dus ik wil minimaal hetzelfde of een beter beeld hebben. Ik heb het topic wat doorgenomen en het lijkt erop dat alleen de Sony KD-65XE9005 een goede vervanger zou zijn. Kan iemand dit bevestigen of zijn de goedkopere modellen (75xx-serie of 85xx-serie) ook prima ? Ik dacht dat de 90xx-serie local dimming heeft en alles wat eronder zit niet.

Eisen zijn:
65"
Geen IPS
100Hz
UHD
Minimaal dezelfde beeldkwaliteit als de W8x-serie of beter.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40

[...]

In hoeverre is dit waar?
Dat zegt plattetv over alle andere bedrijven behalve over hunzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de 4k netflix filmpjes via ps4 pro dezelfde kwaliteit als via de netflix tv app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In hoeverre is dit waar?
Vals hoor van plattetv, terwijl ze donders goed weten dat dat niet waar is. Ze moeten eens door Smits gedagvaard worden voor smaad en laster, dan piepen ze wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Smarron schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Even een oude reactie naar boven halen.

Ik ben ook van plan (helemaal met de btw-dagen, hopelijk scheelt het wat) om mijn huidige 50W805B te vervangen voor een grotere TV. We hebben pas de woonkamer indeling veranderd en nu zitten we 1,5m verder van de TV dan voorheen, nu dus 5m!. Ben blij met de aanpassing van de woonkamer, maar het TV kijken is echt verschrikkelijk.

De enige upgrade voor mij zou 60" of groter zijn. De stap naar 55" vind ik zonde. Aangezien er maar weinig 60" TV's te vinden zijn die significant goedkoper zijn dan 65" modellen, kom ik dus uit bij 65". Groter is helaas niet betaalbaar en de 50" voldeed prima bij 3,5m.

Tevreden over mijn huidige Sony, zou ik graag dus bij Sony blijven. Nu had ik bovenstaande 70xx-serie op mijn lijstje staan (gunstige prijs voor 65"), maar ik lees dat de TV wat betreft beeldkwaliteit gewoon minder is. Ik meen dat het ontbreken van local dimming hier een groot aandeel in heeft.

De W805B is destijds erg goed getest (reviews: Sony W8: mooi om te kijken, mooi om te zien), met name de beeldkwaliteit dus ik wil minimaal hetzelfde of een beter beeld hebben. Ik heb het topic wat doorgenomen en het lijkt erop dat alleen de Sony KD-65XE9005 een goede vervanger zou zijn. Kan iemand dit bevestigen of zijn de goedkopere modellen (75xx-serie of 85xx-serie) ook prima ? Ik dacht dat de 90xx-serie local dimming heeft en alles wat eronder zit niet.

Eisen zijn:
65"
Geen IPS
100Hz
UHD
65XE70xx heeft een VA paneel, op zich vrij vergelijkbaar maar is alleen geen 100Hz model. Eerstvolgende optie wordt dan de 65XE85xx en voor een ruime upgrade is het de 65XE9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:18

[...]

In hoeverre is dit waar?
Tegen mij zeiden ze dat ook over een JBL speaker bar, maar dan icm Foka. Het is inderdaad een beetje flauw.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 07:40
Iemand die mij het verschil tussen de Sony KD-65XE8505 en Sony KD-65XE8599 kan uitleggen, behalve het prijsverschil van bijna 400 euro?

Ik ben op zoek naar een 65" tv tot max 2000 euro (maar liefst een stuk eronder) met een native 100/120hz VA paneel en kom dan al snel bij bovenstaande modellen uit.

Andere tips zijn ook welkom, maar vooralsnog ben ik vooral benieuwd naar het wezenlijke verschil tussen beide bovenstaande tv's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:59:
Allereerst ma melden dat ik toch wel Sony fan ben..
En? Wat zei ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Smarron schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:18:
Eisen zijn:
65"
Geen IPS
100Hz
UHD
Precies mijn eisen en ik denk van heel veel kopers. Het valt mij op dat oudere (FHD) tv's doorgaans IPS en VA door elkaar gebruikten in verschillende prijsklassen, maar dat tegenwoordig duurdere modellen met VA en goedkopere modellen met IPS worden uitgerust.

Kijkhoeken kunnen mij gestolen worden, want waarom moeilijk doen over degradatie van kleuren en helderheid onder een bepaalde hoek, terwijl er dan ook al niets meer van de verhoudingen van de getoonde content klopt? Gewoon recht voor de tv zitten en een VA-scherm kopen.

Ik twijfelde ook nog over OLED en dan maar een maatje kleiner (55'' ipv 65''), maar ben toch wat huiverig door de vele verhalen over inbranden (schaduwen op het scherm doordat individuele pixels hun helderheid verliezen). Ik heb jaren lang (tot op heden) plasma gehad en wil er nu eens niet constant rekening moeten houden met het inbranden van logo's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

apis29 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:12:
[...]

65XE70xx heeft een VA paneel, op zich vrij vergelijkbaar maar is alleen geen 100Hz model. Eerstvolgende optie wordt dan de 65XE85xx en voor een ruime upgrade is het de 65XE9005.
Specs zeggen dat de 7504 wel een VA paneel heeft, maar geen local dimming. Toch ben ik wel benieuwd in de winkel hoe deze TV het doet. Reviews zijn niet negatief.
KlaasjeNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:45:
Iemand die mij het verschil tussen de Sony KD-65XE8505 en Sony KD-65XE8599 kan uitleggen, behalve het prijsverschil van bijna 400 euro?

Ik ben op zoek naar een 65" tv tot max 2000 euro (maar liefst een stuk eronder) met een native 100/120hz VA paneel en kom dan al snel bij bovenstaande modellen uit.

Andere tips zijn ook welkom, maar vooralsnog ben ik vooral benieuwd naar het wezenlijke verschil tussen beide bovenstaande tv's.
Volgens mij moet ik deze allebei van het lijstje schrappen, want de 80xx-serie is IPS ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:52
KlaasjeNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Precies mijn eisen en ik denk van heel veel kopers. Het valt mij op dat oudere (FHD) tv's doorgaans IPS en VA door elkaar gebruikten in verschillende prijsklassen, maar dat tegenwoordig duurdere modellen met VA en goedkopere modellen met IPS worden uitgerust.

Kijkhoeken kunnen mij gestolen worden, want waarom moeilijk doen over degradatie van kleuren en helderheid onder een bepaalde hoek, terwijl er dan ook al niets meer van de verhoudingen van de getoonde content klopt? Gewoon recht voor de tv zitten en een VA-scherm kopen.

Ik twijfelde ook nog over OLED en dan maar een maatje kleiner (55'' ipv 65''), maar ben toch wat huiverig door de vele verhalen over inbranden (schaduwen op het scherm doordat individuele pixels hun helderheid verliezen). Ik heb jaren lang (tot op heden) plasma gehad en wil er nu eens niet constant rekening moeten houden met het inbranden van logo's etc.
De XE90 beschikt over Full Array Local dimming en de XE85 over edge lit. Contrast/ zwartwaardes zijn hoger bij de XE90 tevens is de HDR beleving veel beter op een XE90. Dit zijn de grootste verschillen tussen beide modellen. DE 65XE90 is al te koop voor rond de 1600 euro.
Smarron schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Specs zeggen dat de 7504 wel een VA paneel heeft, maar geen local dimming. Toch ben ik wel benieuwd in de winkel hoe deze TV het doet. Reviews zijn niet negatief.

[...]
Volgens mij moet ik deze allebei van het lijstje schrappen, want de 80xx-serie is IPS ?
Over het algemeen is local dimming meer marketing als dat het daadwerkelijk iets toevoegt, dit in tegenstelling tot Full Array local dimming wat wel een toegevoegde waarde biedt.

De XE80xx serie heeft idd een IPS scherm, de XE85xx serie heeft een VA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Freshouttheoven schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:26:
Over het algemeen is local dimming meer marketing als dat het daadwerkelijk iets toevoegt, dit in tegenstelling tot Full Array local dimming wat wel een toegevoegde waarde biedt.

De XE80xx serie heeft idd een IPS scherm, de XE85xx serie heeft een VA paneel.
Ok, maar met FALD sowieso de 90xx serie.

Goed om te weten dat de 85xx een VA-paneel heeft. Lekker duidelijk allemaal van Sony .. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Smarron schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:30:
[...]
Ok, maar met FALD sowieso de 90xx serie.

Goed om te weten dat de 85xx een VA-paneel heeft. Lekker duidelijk allemaal van Sony .. :|
Ik vind het ook slecht van fabrikanten dat ze niet kenbaar maken welke paneel ze in welke model gebruiken, ik snap het aan de andere kant ook weer wel. Dit is voor de gemiddelde consument niet zo interessant, daarnaast zijn marketing termen als 4K, HDR etc. veel effectiever (sales) voor een fabrikant om naar buiten te brengen.

Er zijn zelfs fabrikanten (Samsung) die zowel IPS als VA panelen in dezelfde serie gebruiken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
[...]
Beide komen uit de 85XX-serie, dus volgens mij gewoon VA, zoals Frshouttheoven ook aangeeft.
Freshouttheoven schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:26:
[...]

De XE90 beschikt over Full Array Local dimming en de XE85 over edge lit. Contrast/ zwartwaardes zijn hoger bij de XE90 tevens is de HDR beleving veel beter op een XE90. Dit zijn de grootste verschillen tussen beide modellen. DE 65XE90 is al te koop voor rond de 1600 euro.
Dat verschil is mij duidelijk, maar het gaat mij nu even om het verschil tussen de 8505 en de 8599. Beide uit de 85XX-serie en ik kan geen verschillen in specs vinden. De 8599 wordt echter voor bijna 400 euro minder verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 21:06

[...]

In hoeverre is dit waar?
Ik heb mijn 55XE9005 bij Smits vandaan en deze werkt prima. Heb ook gebruik gemaakt van de Cash back van Sony en de 100 euro staan inmiddels ook al op mijn rekening dus mij lijkt het niet waar... :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Dat verschil is mij duidelijk, maar het gaat mij nu even om het verschil tussen de 8505 en de 8599. Beide uit de 85XX-serie en ik kan geen verschillen in specs vinden. De 8599 wordt echter voor bijna 400 euro minder verkocht.
Excuses, heb er naast gelezen. Er zit maar 1 verschil tussen beiden tv's en dat is de Motionflow, deze is op de XE8599 wat hoger. Niet noemenswaardig.

Vaak worden bepaalde modellen exclusief verkocht bij een select aantal winkels om zo de winstmarge in stand te kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[...]

[...]
Alle panelen staan in post #2 op pagina 1. Of het een 7000, 7004, 7099 is etc maakt verder helemaal niks uit qua paneeltype. Alleen de eerste twee cijfers geven de serie aan ...
De W805B heeft ook geel local dimming dus ik zie daar het nadeel niet van in voor de XE70 ...

7504? De XD uit 2016 zeker? Dat is een 100Hz met IPS ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 24-01-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:51
Vraagje: als ik Netflix start komt het wel eens voor dat de app niet functioneert. Films verschijnen niet op het scherm of zo nu en dan de meldingen 'We're having difficulty showing this title' of 'This feature requires an Internet connection.'

Ik heb een vermoeden dat dit samenhangt met de stand-by modus van de tv en dat de Netflix-app dit niet altijd even goed trekt.

Is dit herkenbaar?

Ik heb het hier over de Netflix-app op de Sony XE9005.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In hoeverre is dit waar?
Dit is zeker niet waar. Ze zeggen dit over elke concurrent, ze hebben dit tegen mij ook over Mediamarkt en Bol.com gezegd. Alleen daarom al koop ik niet bij plattetv, smits is gewoon een officiële dealer. Doen ook mee met de cashback actie. Had ook om een prijs gevraagd bij platte TV voor de st5000 soundbar, hadden ze aangegeven dat ze binnen 3 werkdagen konden leveren. Als je het soundbar forum leest op tweakers dan zijn er mensen die hem tijdens black friday hebben gekocht en die hem nog steeds niet geleverd hebben gekregen. Momenteel is deze ook nog steeds niet op voorraad. Smits is betrouwbaar, geeft prima service en is gewoon een NL model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
Inderdaad, misschien klein beetje offtopic, maar plattetv stelt mij ook teleur. Op de website staan 2016 modellen op voorraad, bij elk filiaal. En blijkt dat helemaal niet zo is. Ook maken ze reclame dat ze 75" modellen in de winkel hebben staan. Speciaal naar Utrecht gereden, blijkt dat ze er twee hebben staan, eentje 'verstopt' bij de ingang, die hangt in een hoekje waar je niet bij kan. De tweede staat in een soort woonkamer wat eigenlijk bedoeld is om soundbars te laten zien (en ook niet leverbaar meer is). Er zijn geen huidige modellen te zien.

Houden ook adviesprijzen aan al geef je aan in loop van het gesprek dat ik dit topic volg en er goedkopere winkels zijn. Had de verkoper echter geen boodschap aan.

Ik hoop dat ze dit topic meelezen, hopelijk gaan ze hun voorraad eens bijwerken (na al 2x toe dit gemeld te hebben, twee weken geleden...)

Mediamarkt is nu met de 75xe8596 van 2639 euro gezakt naar 2180,87 euro. Toch wel netjes dat ze die 2639 hebben aangehouden en niet verhoogd hebben zodat ze net toch de goedkoopste worden in vergelijking met andere winkels.

Ben benieuwd of bv Smits Arnhem dit ook kan matchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
crazytaxi819 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:16:
Inderdaad, misschien klein beetje offtopic, maar plattetv stelt mij ook teleur. Op de website staan 2016 modellen op voorraad, bij elk filiaal. En blijkt dat helemaal niet zo is. Ook maken ze reclame dat ze 75" modellen in de winkel hebben staan. Speciaal naar Utrecht gereden, blijkt dat ze er twee hebben staan, eentje 'verstopt' bij de ingang, die hangt in een hoekje waar je niet bij kan. De tweede staat in een soort woonkamer wat eigenlijk bedoeld is om soundbars te laten zien (en ook niet leverbaar meer is). Er zijn geen huidige modellen te zien.

Houden ook adviesprijzen aan al geef je aan in loop van het gesprek dat ik dit topic volg en er goedkopere winkels zijn. Had de verkoper echter geen boodschap aan.

Ik hoop dat ze dit topic meelezen, hopelijk gaan ze hun voorraad eens bijwerken (na al 2x toe dit gemeld te hebben, twee weken geleden...)

Mediamarkt is nu met de 75xe8596 van 2639 euro gezakt naar 2180,87 euro. Toch wel netjes dat ze die 2639 hebben aangehouden en niet verhoogd hebben zodat ze net toch de goedkoopste worden in vergelijking met andere winkels.

Ben benieuwd of bv Smits Arnhem dit ook kan matchen?
Ik weet haast zeker dat ze dit kunnen matchen al dan niet onder die prijs gaan zitten. Zeker een belletje voor wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:54

MyS

Yonix schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:05:
Vraagje: als ik Netflix start komt het wel eens voor dat de app niet functioneert. Films verschijnen niet op het scherm of zo nu en dan de meldingen 'We're having difficulty showing this title' of 'This feature requires an Internet connection.'

Ik heb een vermoeden dat dit samenhangt met de stand-by modus van de tv en dat de Netflix-app dit niet altijd even goed trekt.

Is dit herkenbaar?

Ik heb het hier over de Netflix-app op de Sony XE9005.
Ik heb hier ook steeds last van. Enkel het volledig herstarten van de TV (aan/uit knop ingedrukt houden) helpt. Vooralsnog geen andere oplossing kunnen vinden.

Wellicht dat ik nog probeer om de TV met een UTP kabel te verbinden ipv draadloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
65XE9305 nu voor €1999 bij Coolblue

Komt in de buurt van wat ik betaald heb bij de Belgen

https://www.coolblue.nl/p...B-70A5BB80B02E&ref=439128

[ Voor 18% gewijzigd door Bluto op 25-01-2018 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

apis29 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:02:
[...]

Alle panelen staan in post #2 op pagina 1. Of het een 7000, 7004, 7099 is etc maakt verder helemaal niks uit qua paneeltype. Alleen de eerste twee cijfers geven de serie aan ...
De W805B heeft ook geel local dimming dus ik zie daar het nadeel niet van in voor de XE70 ...

7504? De XD uit 2016 zeker? Dat is een 100Hz met IPS ...
Thanks, gewoon niet goed gezien, XD (2016) en XE (2017). Met het filteren lijkt ook alles op elkaar.

De W805B heeft volgens de specs wel local dimming en de TV bevalt mij echt heel goed wat betreft de beeldkwaliteit. Wil dus zeker niet achteruit gaan. Maar alles met IPS valt sowieso af voor mij, dus ook geen XD7504 meer. Heb de filtering aangepast naar introductiejaar 2017. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
65XE9005 Is nu wel heel aantrekkelijk voor € 1900,-.

Mensen hier die de 9005 gebruiken met een PS4 Pro? Tevreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:56:

1900 is niks. Ik had hem in november voor 1400. Er gold toen wel een cashback van 200 die inmiddels is afgelopen, toch kun je hem prima voor 1600-1700 bij Smits krijgen.

Conclusie: op btw vrije dagen wachten om een tv aan te schaffen is achterhaald. Je kunt met één belletje naar andere zaken zomaar honderden euro's meer korting krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:45:
[...]

1900 is niks. Ik had hem in november voor 1400. Er gold toen wel een cashback van 200 die inmiddels is afgelopen, toch kun je hem prima voor 1600-1700 bij Smits krijgen.

Conclusie: op btw vrije dagen wachten om een tv aan te schaffen is achterhaald. Je kunt met één belletje naar andere zaken zomaar honderden euro's meer korting krijgen.
Holy shit, is dat Smits Arnhem? Daar zie ik 'm inderdaad staan voor € 1652,00.

Edit: Gebeld, € 1599,00. Meteen besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 25-01-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Ja, binnen 2 dagen heb je 'm in huis. Je kan ze het beste opbellen en vragen of ze nog iets van de prijs af kunnen doen aangezien de cashback actie ook al is afgelopen, wat toch wel nog eens 200 zou schelen. Wellicht kunnen ze dan meer richting de 1400/1500 zakken (verzending wel 50eur). Het is het proberen waard!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Edit: Gebeld, € 1599,00. Meteen besteld.
Mooie prijs! Zomaar even 300 bespaard dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Mooie prijs! Zomaar even 300 bespaard dus!
Yes. Je wordt bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

De XD-55XE9305 nu voor 1499,- bij coolblue

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Schuimpje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:30:
De XD-55XE9305 nu voor 1499,- bij coolblue
Voor € 100,- meer dus de 65XE9005 bij Smits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Laatst online: 25-08 20:37
Iemand die nog een goede aanbieding van de 49xe9005 gevonden heeft? Bij lunenburg heb ik hem gevonden voor €1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:17
NvO_91 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:09:
Iemand die nog een goede aanbieding van de 49xe9005 gevonden heeft? Bij lunenburg heb ik hem gevonden voor €1070.
Vorige week in België nog €900 bij Frans de Smet, wel even mailen voor bodemprijs. Misschien een mailtje naar audiovision.be o.v.v. tweakers.

[ Voor 50% gewijzigd door papaB op 25-01-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Laatst online: 25-08 20:37
papaB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Vorige week in België nog €900 bij Frans de Smet, wel even mailen voor bodemprijs. Misschien een mailtje naar audiovision.be o.v.v. tweakers.
Bedankt net contact gehad met Frans de Smet. Hij weet eind volgende week of hij de 49XE9005 nog kan leveren voor €900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
55XE9005 €1321,41 bij de Mediamarkt nu (vlgns mij verdwenen van de site). In de winkel wel voorraad iig ... (in Almere net nog 8 dozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:53
Was die in dit topic week of 3 terug niet nog 1100? [/flauw_rauw_realistisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Contact gehad met Sony over het verschil tussen de XE8505 en de XE8599. De 99 heeft een motionflow indexatie van 1000 tegen 800 voor de 05. Toch is de 05 een stuk duurder met een hogere introductieprijs. Dit verschil zou zitten in ondersteuning voor spraakherkenning, wat de 99 niet heeft.

Dan betaal je voor een 65XE8505 dus bijna 400 (=20%) meer voor spraakherkenning met een inferieur beeld. Dat is nogal wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vlgns mij klopt daar echt niks van. Het hogere nummer is meestal de 'luxere' met in het verleden bijv. nog een andere kleur standaard en soms nog met extra afstandsbediening.
De spraakherkenning wel of niet ligt eerder aan de afstandbediening die er bij zit maar dat is vrijwel zeker de versie mét microfoon (bij beiden). De 99 is ook pas later in de PW verschenen en toen hadden ze vlgns mij al een 100 euro adviesprijsverlaging gehad. Huidige prijsverschil ligt eerder aan de winkels ... (zie dat verschil overigens niet terug in de PW).
Sjah schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:27:
Was die in dit topic week of 3 terug niet nog 1100? [/flauw_rauw_realistisch)
Zoiets ja maar er zijn er altijd die zelf de doos naar huis willen sleuren :D (al zou ik dan zelf eerder Apollo vragen wat ie moet kosten. Ligt maar op een steenworp afstand van de MM ...; net als Hifi Klubben die nu de MM pricematchen geloof ik, mochten ze dit model hebben tenminste)

[ Voor 118% gewijzigd door apis29 op 25-01-2018 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
apis29 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:20:
55XE9005 €1321,41 bij de Mediamarkt nu (vlgns mij verdwenen van de site). In de winkel wel voorraad iig ... (in Almere net nog 8 dozen).
Smits Arnhem 1177 euri..

https://www.smitsarnhem.nl/kd-55xe9005

Frans de Smet 1125 euro

[ Voor 5% gewijzigd door jernij op 25-01-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Das een beste prijs!
Slaapkamer?? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Bluto schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Das een beste prijs!
Slaapkamer?? :z
Nee, daar doen we andere dingen ;-)
Maar heb nog last van de WAF :(
Staat nu een 32 inch dus 55 is al heel wat als het er door komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:40:
[...]

[Zoals het er nu uit ziet] Alleen als Apple een firmware update uitbrengt die dat betreffende Dolby Vision profiel ondersteund (en uiteraard het Sony model Dolby Vision geschikt is, dus de X1 Extreme modellen).
Oppo is er al mee bezig, die waren de eerste die met een mogelijke uitleg kwamen waarom het nog niet werkte. Zou gaan om een 'low latency' profiel: https://www.avforums.com/...parently-half-baked.14501
@martinus83 "tvOS 11.3: Match frame rate on Apple TV4, fixes Sony's Dolby Vision" https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1516861850
Dolby Vision on Sony TV
Sony recently started rolling out the long awaited Dolby Vision update for its high-end TVs. However, the way Sony has implemented it means that it offloads Dolby Vision processing to the player.

Each player must therefore be updated to implement this new Dolby Vision profile, and it appears that Apple will do just that with tvOS 11.3. People on the Blu-ray.com forum are now able to succesfully output Dolby Vision from their Apple TV 4K to their Sony TV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tSs26p4UlzNOkumv6bNwVmen/full.jpg
(http://forum.blu-ray.com/...?p=14634727&postcount=442)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1LvgdRacvfVZhSNj3qUx4ies/full.jpg
http://forum.blu-ray.com/...?p=14638768&postcount=529

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 25-01-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 18-09 15:18
Gisteren mijn KD-55XE8599 binnen gekregen. Het formaat (komende van 37") en het beeld zijn super!

Wat mij een beetje tegenvalt is Android TV (tegenover Chromecast). Zomaar wat puntjes:
  • Backdrop settings - Geen mogelijkheid om Google Photo albums in te stellen
  • Geen Google Assistant (alleen beschikbaar in de US met US firmware), waarom moet dat zo lang duren voordat dit ook in Europese firmware komt?
  • Netflix niet te pauzeren met Google Home
Backdrop heb ik een 3th party app voor geïnstalleerd. Ik hoop dat de andere opties snel in een firmware update beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Kijk daar word ik dus alweer happy van he, Apple die een Sony profile goed implementeert :) Yay!
Ik gebruik ook liever de AppleTV4k, aangezien de interface daarvan vliegt, vooral tov AndroidTV op de TV's zelf. In combinatie met Infuse of Plex is dat ideaal.

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 26-01-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyhey69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:06
De 55xe9005 gaan oppikken bij Frans de smet. Mooi uitleg gekregen en goed kunnen vergelijken met andere tvs.
Iemand goede ps4 pro instellingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
tcviper schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Kijk daar word ik dus alweer happy van he, Apple die een Sony profile goed implementeert :) Yay!
Ik gebruik ook liever de AppleTV4k, aangezien de interface daarvan vliegt, vooral tov AndroidTV op de TV's zelf. In combinatie met Infuse of Plex is dat ideaal.
Aan de ene kant is het laksigheid / goedkoop dat de TV de verwerking niet doet / kan, maar aan de andere kant is het wel zoals veel mensen ook de TV gebruiken: als beeldscherm en externe apparaten doen al het werk. Je bent alleen wel extra afhankelijk van de aanbieders van apparaten icm Sony, maar in het geval van Apple dus snel geregeld. Of dit met andere fabrikanten ook zo gaat zijn ben ik benieuwd naar.

Of Sony werkt door en komt alsnog met een update dat de TV het gaat doen... Heb daar alleen een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Voor mijn receiver (Sony STR-DN1080) is wel een update beschikbaar, voor mijn blu-ray en A1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:26:
[...]
Voor mijn receiver (Sony STR-DN1080) is wel een update beschikbaar, voor mijn blu-ray en A1 niet.
Moet nog komen voor Europa idd, als het goed is aankomende maand ... (voor de tv iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyhey69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:06
bram1984 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:56:

Heel tevreden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha, mooi zo. Hij wordt morgen rond 11 uur bezorgd. Premium HDMI kabel is vandaag binnengekomen en HDR switch voor PS VR heb ik vanmiddag besteld.

Zin in.

Edit: N00bvraag: als ik mijn PS4 Pro in HDMI 2 steek en in de HDMI ARC poort een kabel naar mijn receiver trek, heb ik dan gewoon audio als ik de PS4 op HDMI 2 gebruik. Of moet je echt de ARC poort actief gebruiken om de audio over je receiver te krijgen?

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 26-01-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
bram1984 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:22:
[...]

Haha, mooi zo. Hij wordt morgen rond 11 uur bezorgd. Premium HDMI kabel is vandaag binnengekomen en HDR switch voor PS VR heb ik vanmiddag besteld.

Zin in.
Hdmi kabel vd action had hetzelfde resultaat gehad maar evengoed veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
oknot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Hdmi kabel vd action had hetzelfde resultaat gehad maar evengoed veel plezier ermee.
Sfeerspons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
oknot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Is dat zo? Ik lees overal (ook hier) dat je voor 4K 60Hz en HDR een premium kabel moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 24-09 19:37
bram1984 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:22:
[...]

Zin in.

Edit: N00bvraag: als ik mijn PS4 Pro in HDMI 2 steek en in de HDMI ARC poort een kabel naar mijn receiver trek, heb ik dan gewoon audio als ik de PS4 op HDMI 2 gebruik. Of moet je echt de ARC poort actief gebruiken om de audio over je receiver te krijgen?
Versterker op de ARC HDMI poort en dan kan je alles wat van de andere HDMI poorten komt, via je versterker afspelen.
bram1984 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:18:
[...]

Is dat zo? Ik lees overal (ook hier) dat je voor 4K 60Hz en HDR een premium kabel moet hebben.
Laatje niets wijsmaken, voor afstanden korter dan zo'n twee meter is die kabel van de Action ook goed. Voor grotere afstanden wordt een degelijkere kabel wel interessant.

[ Voor 45% gewijzigd door Jumpman op 26-01-2018 21:07 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Edit: laat maar. Ik kom er wel uit.

[ Voor 91% gewijzigd door bram1984 op 27-01-2018 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 14:41
Edit: verkeerde gequote
Alle high speed of premium kabels zijn prima. Heb 1,5m premium kabels voor € 4 per stuk. Perfecf.

Het gaat vooral om de hdmi aansluiting van de hardware. Dat moet wel hdmi 2.0 zijn voor 4K 60fps HDR. De kabel kun je zien als waterleiding. Zolang de data er door past, maakt het geen reet uit wat er door gaat en komt de data gewoon aan. Een HDMI kabel is niet compatible met een bepaalde versie, die pompt alleen maar data door. Echt oude kabels van 10 jaar terug heben mogelijk niet de bandbreedte voor 4K 60fps hdr. Alle high speed en premium kabels voor een paar euro per meter (action spul dus) werken perfect.

[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2018 07:47 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Kan iemand me uitleggen waarom de 9005 overal zo goed uit de bus komt?
Had hem namelijk 1 dag staan en zit nu weer in de doos om terug te brengen.
Kijkhoek is echt slecht, donkere plekken in alle 4 de hoeken, sd (wat op de ziggo kabel meer voorkomt dan je denkt) is gewoon onscherp en alleen door kunstgrepen nog enigszins toonbaar te maken is maar weer leidt tot af en toe rare zijeffecten, ook op sd lelijke kleuren/washed out.

Moet wel zeggen dat ik geen blooming en backlightbleed zag...daar is ie wel goed in

Heb nu mijn oude plasma weer terug gezet..... Hopelijk dat oled wel datgene biedt da ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:23:
Kijkhoek is echt slecht, donkere plekken in alle 4 de hoeken, sd (wat op de ziggo kabel meer voorkomt dan je denkt) is gewoon onscherp en alleen door kunstgrepen nog enigszins toonbaar te maken is maar weer leidt tot af en toe rare zijeffecten, ook op sd lelijke kleuren/washed out.

Moet wel zeggen dat ik geen blooming en backlightbleed zag...daar is ie wel goed in

Heb nu mijn oude plasma weer terug gezet..... Hopelijk dat oled wel datgene biedt da ik zoek
Kijkhoek is gewoon bekend van een VA paneel, maar daarintegen zijn de zwart waarde weer heel goed. IPS heeft een betere kijkhoek maar mindere zwart waarde. Wat betreft kabel tv dat is gewoon een kwestie van de juiste settings op de tv. Je moet er gewoon een ochtend voor gaan zitten en per bron de settings aanpassen (zijn ook youtube filmpjes voor beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat onscherpe zul je wel met tv kijken bedoelen wat niet aan de tv zelf ligt..als je 4k filmpjes bekijkt of aansluit met ps4 pro merk je pas wat ie kan.

Het komt overal zo goed uit de bus omdat het een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding heeft. Voor 1500-1700 vind je gewoon geen betere 65 inch 100hz 4k tv. OLED is minstens duizend euro duurder in die maat dus voor die upgrade betaal je dan ook wel rijkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Plasma is goed in het weergeven van SD kwaliteit kabel beeld. Nu ga je een lcd tv met 4k aansluiten op SD, dat ziet er niet uit.

Heb je 4k bronmateriaal, een Ps4 Pro, Xbox One X óf Netflix op 4k? Dan zie je pas echt wat het toestel kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik begrijp weinig van dat ARC verhaal. Iemand die mij wegwijs kan maken?

Mijn PS4 Pro zat eerst in mijn receiver, maar die geeft geen HDR door. Ik heb nu dus de PS4 rechtstreeks in de TV (HDMI 2) gestoken. Mijn KPN decoder zit wel in mijn receiver en die gaat vanaf de receiver ARC poort HDMI uit naar de HDMI 3 (ARC) op de TV.

Hoe krijg ik nu mijn PS4 geluid over de receiver? Ik hoor nu gewoon de bron die ik geselecteerd heb op de receiver. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
bram1984 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:51:
Ik begrijp weinig van dat ARC verhaal. Iemand die mij wegwijs kan maken?

Mijn PS4 Pro zat eerst in mijn receiver, maar die geeft geen HDR door. Ik heb nu dus de PS4 rechtstreeks in de TV (HDMI 2) gestoken. Mijn KPN decoder zit wel in mijn receiver en die gaat vanaf de receiver ARC poort HDMI uit naar de HDMI 3 (ARC) op de TV.

Hoe krijg ik nu mijn PS4 geluid over de receiver? Ik hoor nu gewoon de bron die ik geselecteerd heb op de receiver. Dat lijkt me niet de bedoeling.
De tv als bron selecteren?

Weet niet welke reviews je hebt gelezen maar een beetje review staat dat allemaal in vermeld (in woord of geïllustreerd adhv een uniformiteitsplaatje). Donkere hoeken zijn vrijwel inherrent aan een direct-lit (LED) model net als matige kijkhoeken dat zijn voor een VA paneel (technisch gesproken wordt de kijkhoek niet beter naar verloop van tijd maar je went er wel vanzelf aan, echt donkere scenes misschien daarbuiten gelaten). Upscaling op een (LG) OLED zal echt niet beter zijn, je kan nou eenmaal niet ongestraft dingen even upscalen van SD naar UHD (zeker niet baggermateriaal als Ziggo SD). Misschien ben je ook nog in formaat omhoog gegaan wat ook niet meehelpt en/of had je zelfs nog een HD Ready plasma (aangezien het model nergens vermeld staat in de twee klaagzang posts ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/resolution-4k-ultra-hd-size.png

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 27-01-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@apis29 Op de receiver bedoel je? Ja dat las ik al in de handleiding, maar dat doet niks. Ik hoor alleen het geluid over de TV dan.

Ik kan in de TV en receiver settings ook niks vinden.

Die ARC poort op de TV moet toch wel in naar receiver en niet naar de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:45
Even optische kabel van tv naar receiver en dan deze als op je receiver configureren als bijv tv out, of mediaplayer, gameconsole (hangt van je ingangen op je receiver af). Dan krijg je dus als je de ps4 als bron rechtstreeks op de tv aansluit en dan tv selecteert of welke andere je configureert hebt de audio rechtstreeks op je receiver.
Als er op de PS4 een optische uitgang zit kun je deze ook rechtstreeks op je receiver aansluiten. Gevaar bestaat dan wel dat geluid niet gelijk met beeld loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
bram1984 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:20:
@apis29 Op de receiver bedoel je? Ja dat las ik al in de handleiding, maar dat doet niks. Ik hoor alleen het geluid over de TV dan.

Ik kan in de TV en receiver settings ook niks vinden.

Die ARC poort op de TV moet toch wel in naar receiver en niet naar de PS4?
http://sony-eur-eu-en-web...channel-%28arc%29-feature

[Edit:] Nog wat op Rtings (maar het is misschien al gelukt zie ik):
On Sony TVs, the 'Bravia Sync Control' setting must be enabled for ARC to work, which is seems odd but 'Bravia Sync' doubles as the TV's HDMI CEC setting. Here's the relevant settings for getting ARC to work:

TV > Settings > External Inputs > Bravia Sync Settings > Bravia Sync Control > ON
TV > Settings > Sound > Speakers > Audio System
TV > Settings > Sound > Digital Audio Out > Auto 1

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 27-01-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Aan het kijken naar de KD-55XE9005, als ik het goed begrijp maakt deze tv gebruik van een losse adapter. Iemand enig idee hoe lang het snoer is tussen de adapter en de TV? Wil de TV namelijk monteren op een muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
apis29 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:28:
[...]

http://sony-eur-eu-en-web...channel-%28arc%29-feature

[Edit:] Nog wat op Rtings (maar het is misschien al gelukt zie ik):

[...]
Yes, dit was het duwtje in de goede richting. HDMI link heet in het mijn receiver. Deze aangezet en nu werkt het. Ik ga er maar vanuit dat dit gewoon vol gas DTS etc. levert vanuit de TV.

@Christiaan676 Anderhalve meter ongeveer. Het is een speciaal kabeltje met aparte aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
apis29 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:08:

Weet niet welke reviews je hebt gelezen maar een beetje review staat dat allemaal in vermeld (in woord of geïllustreerd adhv een uniformiteitsplaatje). Donkere hoeken zijn vrijwel inherrent aan een direct-lit (LED) model net als matige kijkhoeken dat zijn voor een VA paneel (technisch gesproken wordt de kijkhoek niet beter naar verloop van tijd maar je went er wel vanzelf aan, echt donkere scenes misschien daarbuiten gelaten). Upscaling op een (LG) OLED zal echt niet beter zijn, je kan nou eenmaal niet ongestraft dingen even upscalen van SD naar UHD (zeker niet baggermateriaal als Ziggo SD). Misschien ben je ook nog in formaat omhoog gegaan wat ook niet meehelpt en/of had je zelfs nog een HD Ready plasma (aangezien het model nergens vermeld staat in de twee klaagzang posts ;) ).

[afbeelding]
Ik heb een 51 inch Samsung plasma e6500 full HD en ging dus naar een 49 inch Uhd (zojuist teruggebracht).
Dus niet eens groter, niet van hd ready naar uhd.....
[/start offtopic] Wat ik niet wil aanvaarden is dat blijkbaar men (de grote meerderheid) aanvaard dat een obsolete technologie zoals led met alle opleukingen om het maar een beetje aanvaardbaar te maken ( en die je eigenlijk weer moet uitzetten volgens de experts) gezien wordt als best buy.
Qled, curved, 3d en nu 4k (terwijl de komende jaren echt geen 4k te verwachten valt bij ziggo)... Allemaal bokkesprongen om die cheapo led panels te dumpen. Een techniek met backlightbleed,blooming, kijkhoeken, beperkt contrast, zuurstokkleuren bij bijv. Samsung etc.,
Maar zolang het grote publiek dat allemaal maar aanvaart, blijft middelmatgheid de norm...en dat is alleen maar triest.
[/end off topic]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
LaFleche schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb een 51 inch Samsung plasma e6500 full HD en ging dus naar een 49 inch Uhd (zojuist teruggebracht).
\[/start offtopic] Wat ik niet wil aanvaarden is dat blijkbaar men (de grote meerderheid) aanvaard dat een obsolete technologie zoals led met alle opleukingen om het maar een beetje aanvaardbaar te maken ( en die je eigenlijk weer moet uitzetten volgens de experts) gezien wordt als best buy.
Qled, curved, 3d en nu 4k (terwijl de komende jaren echt geen 4k te verwachten valt bij ziggo)... Allemaal bokkesprongen om die cheapo led panels te dumpen. Een techniek met backlightbleed,blooming, kijkhoeken, beperkt contrast, zuurstokkleuren bij bijv. Samsung etc.,
Maar zolang het grote publiek dat allemaal maar aanvaart, blijft middelmatgheid de norm...en dat is alleen maar triest.
\[/end off topic]
Je kan ranten wat je wil, voor het geld wat je ervoor betaald is het geen geld, zeker niet mbt 4k, 10bit paneel én HDR weergave. Als je geen bron hebt die 4k kan weergeven, dan heeft upgraden niet veel zin.

Plasma is verleden tijd, er zijn mensen die dat niet willen accepteren én vast blijven houden aan die standaard.

OLED is in mijn ogen géén goede vervanger (game veel, niet handig met statische plaatjes ;)). Ik wil iedereen die wél een OLED gekocht heeft over 3 tot 5 jaar nog wel eens spreken, inbranden en of er nog iets van de kwaliteit over is.

[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 27-01-2018 14:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
[...]

\[/start offtopic] Wat ik niet wil aanvaarden is dat blijkbaar men (de grote meerderheid) aanvaard dat een obsolete technologie zoals led met alle opleukingen om het maar een beetje aanvaardbaar te maken ( en die je eigenlijk weer moet uitzetten volgens de experts) gezien wordt als best buy.
\[/end off topic]
Is dat ding van jou niet gewoon kapot?

Mijn 65XE9005 is vanmorgen geleverd en het beeld is fantastisch. Ik ervaar niks van wat jij noemt. Ik had hiervoor een 50W828 en daarvoor een Panasonic plasma.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oknot
[...]

\[/end off topic]
Crt scoren. Beter is er niet voor sd. Vaak nog gratis af te halen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

\[/end off topic]
Je geeft zelf in je vorige post aan dat dat je geen backlight bleeding en blooming hebt ondervonden op de XE90, er is al tig keer in verschillende topics aangegeven dat een VA paneel beperkte kijkhoeken heeft. Ja, het contrast op een LED tv is inderdaad beperkt als je dit vergelijkt met een OLED tv echter komt een goede LED tv met een VA paneel wel in de buurt van een plasma tv qua contrast.

Dit zijn allemaal zaken die je op voorhand al kon weten als je je erin had verdiept. Zoals @Segafreak83 al aangeeft heeft de XE90 een zeer goede prijs/ kwaliteit verhouding.

SD materiaal zal er nooit mooi uit gaan zien wat ook logisch is, daarnaast biedt Ziggo voldoende HD zenders aan sterker nog de meest gangbare zenders zijn beschikbaar in HD op een aantal buitenlandse en regiozenders na.

Ik begrijp dan ook niet waar jouw frustratie vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Herstarten jullie je tv wel eens? Ik probeer dit één keer per week te doen, omdat ik merk dat het geheugen soms vol lijkt te lopen waardoor AndroidTV niet meer zo vlot reageert.

AndroidTV blijft voor mij een minpunt aan deze, verder fantastische, tv (Sony Bravia 49XE9005). Tizen en WebOS zijn toch echt veel sneller in gebruik.

Trouwens, iemand onlangs nog een software/firmware update ontvangen? Security update staat hier nog op augustus 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yonix schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:10:
Herstarten jullie je tv wel eens? Ik probeer dit één keer per week te doen, omdat ik merk dat het geheugen soms vol lijkt te lopen waardoor AndroidTV niet meer zo vlot reageert.

AndroidTV blijft voor mij een minpunt aan deze, verder fantastische, tv (Sony Bravia 49XE9005). Tizen en WebOS zijn toch echt veel sneller in gebruik.

Trouwens, iemand onlangs nog een software/firmware update ontvangen? Security update staat hier nog op augustus 2017.
Als in resetten? Zou niet weten hoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren via Email met Foka een mooie deal voor Sony 65 A1 gemaakt. €2800 plus €30 bezorgen en 5 jaar garantie. Vandaag levering. Keurig via SMS en Email afspraak over aflevering. Toestel van dec 2017.

Wat een geweldig mooi plaatje! Ziggo zelfs zeer redelijk. Netflix 4k....gewoon heel mooi. Geluid prima. Stemmen zijn glashelder. Wat een verschil met de 60 inch Sony W855. Dik de moeite waard.

Met veel dank aan dit forum!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
bram1984 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Als in resetten? Zou niet weten hoe.
Nope, gewoon een herstart via het menu of de power button lang ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:32:
[...]

Moet nog komen voor Europa idd, als het goed is aankomende maand ... (voor de tv iig).
Ik begrijp het niet zo goed, heb nu deze speler (prima ding overigens): https://www.sony.nl/elect...ray-disc-spelers/ubp-x800

kan die ook Dolby Vision afspelen als de content via HDMI doorgegeven kan worden?

Inderdaad, klok/klepel. :P
Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste