[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:00:
Bijna ..., nu uit in Amerika:

This software update (version PKG6.2818.0070NAA) provides the following benefits:

Improves general performance of the TV
Adds support for Dolby Vision™ content ... [+]

Release Date 1/16/2018 Version PKG6.2818.0070NAA File Size 1.57 GB
dinandus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:26:
Naar het schijnt werkt de langverwachte Dolby Vision update "voorlopig" slechts voor gestremde content, via de apps, via een HDMI schijnt het nog niet te werken alus diverse internet fora.
Inderdaad weer teruggetrokken inmiddels dus zal wel een bug zijn geweest. Toch goed gedaan zoveel tijd nemen en nog met zo'n grote bug weten uit te brengen :+ .
Op de download pagina staat inmiddels alleen nog 'Improves general performance ...'. Denk dat wie er op zat te wachten in ieder geval nog best nog in ieder geval deze update zou willen ipv te wachten tot het helemaal gefixt is. Beter via streaming dan helemaal niet ...

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 17-01-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:33:
[...]

[...]

Op de download pagina
Welke is dat? Ik kijk altijd op sony.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XhxEEBWh8RQ]
Sanction schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:30:
[...]Welke is dat? Ik kijk altijd op sony.nl
Stond op de Amerikaanse: https://esupport.sony.com...R55A1E&LOC=3#/downloadTab (was ook alleen voor die Noord-Amerikaanse modellen; komt er meestal op neer dat ze de proefkonijnen zijn daar ...; misschien werkt het nog gewoon alleen niet meer officiëel aangekondigd)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 18-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluto schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:51:
Ik denk dat ze de prijzen weer "normaal" gaan maken bij Starplusshop.;-)
Toch bezopen dat de 9305 daar goedkoper was als de 9005...

Even terugkomen op de verschillen tussen de 9005 en 9305.
Ik heb ze naast elkaar gezien, met dezelfde demo's erop.
Verschil was echt wel duidelijk in voordeel van de 9305.
Plus het feit dat de 9305 binnenkort ook DV kan vertonen na firmware update.

Neemt inderdaad niet weg dat als je eenmaal de 9005 hebt hangen, je die verschillen allang vergeten bent.
Allebei top tv's wat mij betreft.
Ik heb voor de 9305 gekozen door de stuntprijs bij de Belgen, zeker icm de toen nog geldende cashback.
Ga nou niet xe9005 afzeiken omdat je toevallig de 9305 uit een of andere uithoek in België hebt gekocht. 9305 is gewoon edge lit wat al die goedkope led tv's ook zijn. Niks bijzonders dus. Heb ze al naast elkaar gezien, 9305 kan weliswaar nog feller maar dat is het dan ook. Contrastwaarden zijn op de xe9005 veel realistischer. DV maakt verder voor nu geen reet uit, voordat dat wijdverspreid z'n intrede maakt, zijn we ook weer 5 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 21:18
Bluto schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:12:
[...]

Gewoon paar weken wachten. (stel price alert in, heb je sneller bericht dat ie op voorraad is als dat die Belgen je mailen.)
Ga je anders spijt van krijgen.
Audivision kon hem voor €1700 leveren las ik hier, nog goedkoper als bij starplusshop.
Audivision geeft aan dat 65XE9305 begin februari binnen is en kost €1700. Starplusshop kon ik niet bereiken. Lijkt me niet betrouwbare partij voor garantie enzo...
Inmiddels heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Smits Arnhem. KD-65XE9005 kost €1699. Vermoedelijk gaat het price nog zakken...
https://www.smitsarnhem.nl/catalogsearch/result/?q=xe9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
oknot schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:04:
[...]

Zou niet weten waarom hij er spijt van zou krijgen. De tv's presteren nagenoeg evengoed en als straks 1 van de 2 aan de muur hangt zonder dat de ander ernaast hangt kan je het ook nergens mee vergelijken en ben je er gewoon blij mee. Ik heb zelf de 9005 en ben er heel blij mee. Ik weet ook dat er tv's zijn die wellicht een nog mooier plaatje kunnen weergeven maar dat maakt het kijkgenot er voor mij niet minder om. Zeker als het gaat om de 9305 en 9005. Het zijn kleine verschillen. Harstikke leuk dat de 9305 nog feller kan maar de 9005 is al overkill, wat de theoretische vereisten dan ook zgn verlangen. Dat hele specs jagen werkt uiteindelijk alleen maar op je zenuwen. Straks zijn de 2018 modellen verkrijgbaar en zeer waarschijnlijk zijn die weer beter dan de 2017 modellen. Is dat dan gelijk een reden om je 2017 model door het raam te mieteren en een 2018 model te kopen? Terugkomend op de 9005 en 9305. Als het prijsverschil klein is dan zou je natuurlijk prima de 9305 kunnen kiezen. Indien het prijsverschil nog best groot is zal de 9005 nagenoeg hetzelfde plaatje serveren in je woonkamer (dat doet ie trouwens in beide gevallen😉). Het blijft een persoonlijke keuze waarbij beide tv's niet zullen teleurstellen.
De 2018 modellen zijn al aangekondigd, alleen komen ze niet snel op markt helaas...
ik begreep dat 65xe9005 tv van het jaar is aangezien FALD aanwezig is. Maar 65XE9305 heeft ook voordelen zoals meerdere zone's en X1 extreme. Zoals je aangeeft, als prijsverschil groot is, zou ik niet willen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
Heb gisteren contact opgenomen met Foka.

65XE9305 €2499 :( De LG 65C7v komt uit op €2799. Beide tv's zijn met 5 jaar garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aotholland schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:54:
Heb gisteren contact opgenomen met Foka.

65XE9305 €2499 :( De LG 65C7v komt uit op €2799. Beide tv's zijn met 5 jaar garantie!
C7 65 is onlangs nog voor rond 2500 voorbijgekomen in NL. In Duitsland voor 2222 zelfs al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aotholland schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:36:
[...]

Audivision geeft aan dat 65XE9305 begin februari binnen is en kost €1700. Starplusshop kon ik niet bereiken. Lijkt me niet betrouwbare partij voor garantie enzo...
Inmiddels heb ik een mooie aanbieding gevonden bij Smits Arnhem. KD-65XE9005 kost €1699. Vermoedelijk gaat het price nog zakken...
https://www.smitsarnhem.nl/catalogsearch/result/?q=xe9005
Je moet onderhandelen met ze. Cashback actie is al voorbij dus ze kunnen nog wel meer zakken. Tijdens cashbackperiode was ie 1650 min de 200 cashback. Alles boven 1500 moet je niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 13:20
Zit zelf ook naar een vervanging van mijn 50 inch 9 jaar oude Panasonic plasma te kijken... Had me volledig voorgenomen voor een 55 inch LG OLED te gaan, echter kom ik eigenlijk steeds meer tot de conclusie dat OLED gewoon nog te 'nieuw', zeker in de betaalbare LG varianten. De 'banding' en tint issues, en daarbij de slechte motion handling...

Dus denk dat ik toch nog een paar jaar wacht met OLED en nu ga voor een goede Sony LCD... Echter dan weer die kijkhoeken enzo...

Twijfel nu voornamelijk tussen de 55XE9005 en 55XE9305 waarbij de 9005 het meeste aanspreekt ivm FALD. Heb meerdere LCD's gehad en waar ik heel erg aan stoor is backlight bleeding... Dat zou met FALD verleden tijd moeten zijn. Ik kan me ook zo voorstellen dat het dimmen op een edge-lit scherm een stuk lastiger is als met back-lit LEDs...

Twijfel twijfel twijfel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Martijn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:10:

Twijfel nu voornamelijk tussen de 55XE9005 en 55XE9305 waarbij de 9005 het meeste aanspreekt ivm FALD. Heb meerdere LCD's gehad en waar ik heel erg aan stoor is backlight bleeding... Dat zou met FALD verleden tijd moeten zijn. Ik kan me ook zo voorstellen dat het dimmen op een edge-lit scherm een stuk lastiger is als met back-lit LEDs...

Vooropgesteld dat beide tv's prima zijn was het ook FALD wat ervoor gezorgd heeft dat ik voor de 9005 ben gegaan. Hiervoor ook altijd plasma gehad en geen fan van lcd. Dat gezegd hebbende kan ik niet anders dan toegeven dat ik fout zat. Lcd is niet meer wat het vroeger was en dat is een understatement. Inderdaad is de kijkhoek beperkt en dat kan een dingetje zijn als je vaak vanuit een hoek naar de tv kijkt. Bv vanuit de keuken ofzo. Maar als je er min of meer recht voor zit is het beeld top. Mijn scherm heeft echt letterlijk 0% waarneembare backlight bleeding. Zwartweergave is ook gewoon erg goed. Details in donkere scenes zijn waarneembaar ipv een donkere vlek. Ik heb het inmiddels al 50x geroepen hier en blijf het doen als een verbeten jehova getuige. Deze tv is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 13:20
oknot schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Vooropgesteld dat beide tv's prima zijn was het ook FALD wat ervoor gezorgd heeft dat ik voor de 9005 ben gegaan. Hiervoor ook altijd plasma gehad en geen fan van lcd. Dat gezegd hebbende kan ik niet anders dan toegeven dat ik fout zat. Lcd is niet meer wat het vroeger was en dat is een understatement. Inderdaad is de kijkhoek beperkt en dat kan een dingetje zijn als je vaak vanuit een hoek naar de tv kijkt. Bv vanuit de keuken ofzo. Maar als je er min of meer recht voor zit is het beeld top. Mijn scherm heeft echt letterlijk 0% waarneembare backlight bleeding. Zwartweergave is ook gewoon erg goed. Details in donkere scenes zijn waarneembaar ipv een donkere vlek. Ik heb het inmiddels al 50x geroepen hier en blijf het doen als een verbeten jehova getuige. Deze tv is top.
Dank voor je snelle bericht! Hoe is je ervaring met de helderheid van het scherm, vooral in de flink verlichte kamer. Heb zelf een schuifpui met 4m glas op het zuiden :X :X . Best wel wat licht zullen we maar zeggen. Mijn goede oude plasma is totaal onzichtbaar als de zon er vol op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik zeker voor 9305 gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:48:
[...]

Ga nou niet xe9005 afzeiken omdat je toevallig de 9305 uit een of andere uithoek in België hebt gekocht. 9305 is gewoon edge lit wat al die goedkope led tv's ook zijn. Niks bijzonders dus. Heb ze al naast elkaar gezien, 9305 kan weliswaar nog feller maar dat is het dan ook. Contrastwaarden zijn op de xe9005 veel realistischer. DV maakt verder voor nu geen reet uit, voordat dat wijdverspreid z'n intrede maakt, zijn we ook weer 5 jaar verder.
'Gewoon' edge-lit is ie anders niet. Een gewone edge-lit kan dit absoluut niet (zie persoonlijk ook niet de meerwaarde van de XF90 als je vast voor minder al de XE93 kan kopen. Alleen dat X-Motion Clarity dan, werd al in een filmpje gezegd dat de helderheid veel minder afneemt met de Clearness aan. Door de fald backlight wordt het verlies aan helderheid blijkbaar gecompenseerd door plaatselijk een boost aan de helderheid te geven)

Dit is hoe een 'gewone' edge-lit er uitziet:

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 18-01-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:28
Martijn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:10:
Zit zelf ook naar een vervanging van mijn 50 inch 9 jaar oude Panasonic plasma te kijken... Had me volledig voorgenomen voor een 55 inch LG OLED te gaan, echter kom ik eigenlijk steeds meer tot de conclusie dat OLED gewoon nog te 'nieuw', zeker in de betaalbare LG varianten. De 'banding' en tint issues, en daarbij de slechte motion handling...

Dus denk dat ik toch nog een paar jaar wacht met OLED en nu ga voor een goede Sony LCD... Echter dan weer die kijkhoeken enzo...

55xe9305 hier. Ook 0% last van blacklight bleed. Wel op fora gelezen dat sommige het wel hebben ervaren, maar de mijne was in 1 x goed.

Als je veel waarde hecht aan goede motion( wie niet) dan denk ik idd dat je bij Sony beter uitkomt.
Ook veel onderzoek naar LG Oled gedaan en je leest inderdaad vaak de mindere motion handling terugkomen. Als je fantastisch beeld hebt en de motion is klote zit je ook niet te genieten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Martijn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Dank voor je snelle bericht! Hoe is je ervaring met de helderheid van het scherm, vooral in de flink verlichte kamer. Heb zelf een schuifpui met 4m glas op het zuiden :X :X . Best wel wat licht zullen we maar zeggen. Mijn goede oude plasma is totaal onzichtbaar als de zon er vol op staat...
De helderheid van het scherm is niks mis mee. Ook in mijn situatie staat een schuifpui van 4.5mtr (op het westen dus iets minder zonnig) en ook midden op de dag met alles open kan je gewoon tv kijken. In de avond als het donker is en het scherm geeft een volledig wit beeld ( bv google via htpc) is het bijna te veel licht, zo fel is het scherm. Niet te vergelijken met een plasmascherm zoveel feller.

Op het moment hoef je het voor het Dolby Vision verschil ook niet te laten. Beetje jammer dit van Sony.

https://www.whathifi.com/...k.com&utm_campaign=buffer

[ Voor 14% gewijzigd door oknot op 18-01-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Apollo bied de Sony KD49XE9005 aan voor €1160.
Lunenburg bied hem aan voor €1075
https://www.lunenburg.nu/sony-kd-49xe9005baep
Lijkt mij een hele goeie deal denk niet dat de mm met de btwvrije dagen onder deze prijs komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
apis29 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:47:
[...]

'Gewoon' edge-lit is ie anders niet. Een gewone edge-lit kan dit absoluut niet (zie persoonlijk ook niet de meerwaarde van de XF90 als je vast voor minder al de XE93 kan kopen. Alleen dat X-Motion Clarity dan, werd al in een filmpje gezegd dat de helderheid veel minder afneemt met de Clearness aan. Door de fald backlight wordt het verlies aan helderheid blijkbaar gecompenseerd door plaatselijk een boost aan de helderheid te geven)

[video]
[video]
Dit is hoe een 'gewone' edge-lit er uitziet:

[video]
Ik zie als ik heel eerlijk ben het verschil tussen de 9305 en de 9005 niet zo. Ik zit het dan wel te bekijken via mijn S7 schermpje dus mischien dat het daaraan ligt. Maar geen schokkende verschillen te zien. Wel duidelijk te zien bij de samsung. Zal het vanavond eens op de tv zelf checken. Wel grappige testen opzich. Al vraag ik me af of je zo in de praktijk moet gaan zitten kijken. Ik zet gewoon een uhd film op en wordt weggeblazen. Vraag me daarbij dan niet af of ik bij dat andere model dan door die fractie van verschil (goed of slecht ik weet het niet) de film nog beter had ervaren. Ik wil verder niet beweren dat de 1 beter is dan de ander hoor. De testen hebben gesproken en zo zal het ook wel zijn maar dat ze heel dicht bij elkaar liggen voor wat betreft kijkervaring en beleving mag duidelijk zijn denk ik. Welke vd 2 je vervolgens kiest maakt niet heel veel uit als het prijsverschil geen issue is. 9305 ietsie meer toekomstbestendig dan de 9005 maar wie wil er nu nog een tv 8 jaar aan de wand laten hangen😉😉. 9005 nagenoeg dezelfde ervaring en gelijk een goed excuus om over 2 a 3 jaar de slaapkamer te upgraden en in de woonkamer weer een groter en beter exemplaar op te hangen.

[ Voor 18% gewijzigd door oknot op 18-01-2018 16:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bourgi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07 17:43
Kort samengevat, de 9305 is veel helderder & de 9005 heeft betere zwartwaarden door local dimming. Kies de laatste als je niet de hele tijd HDR wil kijken (wie doet dat uberhaupt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdr? Wat denk je van HDR gaming......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:48:
[...]

Ik zeik de 9005 helemaal niet af, waar lees je dat?
En wat maakt het uit waar ik dat ding gekocht heb...
En DV maakt geen reet uit, man man man, wat gefundeerd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
HDR gaming werkt op beide perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:54:
Ik kan de 55xe9005 krijgen voor 1200 euro -cashback voor 1100 euro
Waar dat? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 20:52
Waar dat? _/-\o_
Neem even de tijd om door deze topic te bladeren en check ook andere recente topics over 55'' aankoopadvies, daarin worden voldoende tips gegeven. Doe even moeite ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Freshouttheoven op 18-01-2018 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
oknot schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:53:
[...]

Ik zie als ik heel eerlijk ben het verschil tussen de 9305 en de 9005 niet zo. Ik zit het dan wel te bekijken via mijn S7 schermpje dus mischien dat het daaraan ligt. Maar geen schokkende verschillen te zien. Wel duidelijk te zien bij de samsung. Zal het vanavond eens op de tv zelf checken. Wel grappige testen opzich. Al vraag ik me af of je zo in de praktijk moet gaan zitten kijken. Ik zet gewoon een uhd film op en wordt weggeblazen. Vraag me daarbij dan niet af of ik bij dat andere model dan door die fractie van verschil (goed of slecht ik weet het niet) de film nog beter had ervaren. Ik wil verder niet beweren dat de 1 beter is dan de ander hoor. De testen hebben gesproken en zo zal het ook wel zijn maar dat ze heel dicht bij elkaar liggen voor wat betreft kijkervaring en beleving mag duidelijk zijn denk ik. Welke vd 2 je vervolgens kiest maakt niet heel veel uit als het prijsverschil geen issue is. 9305 ietsie meer toekomstbestendig dan de 9005 maar wie wil er nu nog een tv 8 jaar aan de wand laten hangen😉😉. 9005 nagenoeg dezelfde ervaring en gelijk een goed excuus om over 2 a 3 jaar de slaapkamer te upgraden en in de woonkamer weer een groter en beter exemplaar op te hangen.
Dat is het punt dan ook he: de XE93 doet als zogenaamde edge-lit niet onder voor een FALD model als de XE90 (en doet het zelfs iets beter, zie je vooral met de kleine witte cirkel en andere donkere scenes in andere reviews). Hij haalt ook ruim hogere piekhelderheid bij echte HDR scenes voor veel meer impact (het verschil in dimming maakt het verschil niet nee voor HDR maar de helderheid wel).
En verder is de bouwkwaliteit weer van een andere orde (weegt 11kg zwaarder zonder de standaard, 14kg met voor de 55") wat ook deels met de speakers te maken zal hebben.
De vergelijking die ik maakte is ook meer over de opvolger/vervanger, de XF90. Waarom zou je die nemen als de XE93 goedkoper is en dezelfde functies heeft die met de X1 Extreme chip komen?

Ik las of hoorde trouwens nog wel dat de XF90 geen externe adapter meer gebruikt dus die baksteen hoeft niet meer verstopt te worden (als het voor alle maten klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
apis29 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:52:
[...]

Dat is het punt dan ook he: de XE93 doet als zogenaamde edge-lit niet onder voor een FALD model als de XE90 (en doet het zelfs iets beter, zie je vooral met de kleine witte cirkel en andere donkere scenes in andere reviews). Hij haalt ook ruim hogere piekhelderheid bij echte HDR scenes voor veel meer impact (het verschil in dimming maakt het verschil niet nee voor HDR maar de helderheid wel).
En verder is de bouwkwaliteit weer van een andere orde (weegt 11kg zwaarder zonder de standaard, 14kg met voor de 55") wat ook deels met de speakers te maken zal hebben.
De vergelijking die ik maakte is ook meer over de opvolger/vervanger, de XF90. Waarom zou je die nemen als de XE93 goedkoper is en dezelfde functies heeft die met de X1 Extreme chip komen?

Ik las of hoorde trouwens nog wel dat de XF90 geen externe adapter meer gebruikt dus die baksteen hoeft niet meer verstopt te worden (als het voor alle maten klopt).
Ok, duidelijk. Ik heb trouwens bij mijn model geen externe voeding. Deze zit gewoon in de tv. Blijkt alleen bij de 75 inch zo te zijn gek genoeg. Zou toch goed mogelijk moeten zijn bij elke schermgrootte zou je denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:09
Misschien interessant om te lezen

Sony introduceert AF8 oled tv en nieuwe XF-serie lcd led tv’s
https://www.homecinemamag...uwe-xf-serie-lcd-led-tvs/

CES round-up: Wat brengt 2018 op het gebied van home cinema?
https://www.homecinemamag...18-op-gebied-home-cinema/

[ Voor 57% gewijzigd door martinus83 op 19-01-2018 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:37
Bourgi schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:20:
Kort samengevat, de 9305 is veel helderder & de 9005 heeft betere zwartwaarden door local dimming. Kies de laatste als je niet de hele tijd HDR wil kijken (wie doet dat uberhaupt?)
De XE85XX heeft nog betere deep and uniform blacks (volgen Rtings), just saying. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
Freshouttheoven schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:06:
[...]

Neem even de tijd om door deze topic te bladeren en check ook andere recente topics over 55'' aankoopadvies, daarin worden voldoende tips gegeven. Doe even moeite ;).
Gedaan, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:52:
[...]

Wacht even, dus de 65 inch xe93 weegt meer dan 11 kilo zwaarder dan de 65 xe9005? Bizar, hoezo dat dan? Alleen door de speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:28
De 9305 is technisch gezien gewoon een andere tv dan de 9005. Denk ander soort lampen ofzo. Verder wat luxure, zwaardere materialen gebruikt in de omlijsting en aan de achterkant. Ik weet wel dat ik dat ding nooit meer in mn eentje ga tillen, want hij was echt heel zwaar.

65 inch model lijkt me helemaal geen doen in je eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 09:03
Nu bij Smits de 65XE9005 voor €1699,- op de website, er staat wel nog bij 'vraag naar de Smits prijs' dus ik denk dat het nog lager kan (€1600?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

Christiano007

Ich bin der champion

Maxieboy40 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Bij smits in arnhem is hij €1179,-
Bij audiovison €1156,-

De 55 inch versie 😊
Kun je hiervoor mailen en krijg je dan daar een betalinglink voor dat bedrag of moet je er echt voor bellen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik ben totaal niet actief geweest hier deze week en afgelopen weekend omdat vorige week vrijdag mijn moeder ongelooflijk onverwachts overleed op een veel te jonge leeftijd, 65 jaar. Alsof dat allemaal niet verschrikkelijk genoeg was heb ik gisteren de vreseijk moelijke beslissing moeten maken om mijn hondje, mijn trouwe viervoeter, mijn beste vriendin Yoshi te laten inslapen. Haar gezondheid verslechterde zo krankzinnig snel ineens nadat mijn moeder ging en op een gegeven moment at en dronk ze niet eens meer. Daarnaast had ze last van hele zware ademhaling en na het bezoeken van twee verschillende dierenartsen besloot ik dat het beestje niet langer kon lijden.

Fuck 2018 gewoon.

Wat betreft de tv....ik heb gemailt met Audiovision en zij stuurden hun welgemeende condoleances en lieten mij weten dat de televisie de 26 a 29ste wordt verwacht bij Sony en dan duurt het nog even voordat het in NL was. Ze gingen hun best doen het sneller voor mij voor elkaar te krijgen. Ik kan wel wat goed nieuws gebruiken na dit soort verschrikkelijke dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Christiano007 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:48:
[...]

Kun je hiervoor mailen en krijg je dan daar een betalinglink voor dat bedrag of moet je er echt voor bellen?
Je moet er voor bellen om die prijs te krijgen, daarna via de mail het afhandelen om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:54
Ik ga ook even kijken naar een scherpe prijs. Na het terugbrengen van mijn oled c7 nu dus een Sony led tv.
Twijfel tussen de x9005 65 inch
Of de x9093 55 inch.

Daarbij vroeg ik mij af of eigenaren van deze tv's ze ook wel eens direct zonlicht op het scherm hebben en daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
devilsnight schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:18:
Ik ben totaal niet actief geweest hier deze week en afgelopen weekend omdat vorige week vrijdag mijn moeder ongelooflijk onverwachts overleed op een veel te jonge leeftijd, 65 jaar. Alsof dat allemaal niet verschrikkelijk genoeg was heb ik gisteren de vreseijk moelijke beslissing moeten maken om mijn hondje, mijn trouwe viervoeter, mijn beste vriendin Yoshi te laten inslapen. Haar gezondheid verslechterde zo krankzinnig snel ineens nadat mijn moeder ging en op een gegeven moment at en dronk ze niet eens meer. Daarnaast had ze last van hele zware ademhaling en na het bezoeken van twee verschillende dierenartsen besloot ik dat het beestje niet langer kon lijden.

Fuck 2018 gewoon.

Wat betreft de tv....ik heb gemailt met Audiovision en zij stuurden hun welgemeende condoleances en lieten mij weten dat de televisie de 26 a 29ste wordt verwacht bij Sony en dan duurt het nog even voordat het in NL was. Ze gingen hun best doen het sneller voor mij voor elkaar te krijgen. Ik kan wel wat goed nieuws gebruiken na dit soort verschrikkelijke dagen.
Fuk man, heftig. Gecondoleerd en sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
gertraaf schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:35:
Ik ga ook even kijken naar een scherpe prijs. Na het terugbrengen van mijn oled c7 nu dus een Sony led tv.
Twijfel tussen de x9005 65 inch
Of de x9093 55 inch.

Daarbij vroeg ik mij af of eigenaren van deze tv's ze ook wel eens direct zonlicht op het scherm hebben en daar last van hebben.
Direct zonlicht natuurlijk liever niet maar zelfs dan nog gewoon goed tv kijken mogelijk. De helderheid van beide tv's is bizar. 9305 nog feller dan de al zeer felle 9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
gertraaf schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:35:

Ik woon in een hoekhuis met enorm veel ramen en dus zonlicht, maar het is niet storend zoal bij mijn vorige Sony. Maar ik heb een A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oknot...... veel sterkte toegewenst....ik heb ook gekozen voor de A1...kijken hoe dat gaat...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:25:
Oknot...... veel sterkte toegewenst....ik heb ook gekozen voor de A1...kijken hoe dat gaat...
Dank je maar ik denk dat je je vergist.
Devilsnight's moeder is overleden. Met mij gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Oknot, Devilsnight nogmaals veel sterkte toegewenst, en ik laat mijn eerste ervaringen met de de Sony 55- A1 nog wel even weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drivesalegend
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 14:46
Gister een 49xe9005 besteld voor 900 euro. De winkel die voor 872 aanbood, kon niet leveren.
Krijg ik over twee jaar geen spi(j)t dat DV er niet op zit? (Of al met het wk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuncafe
  • Laatst online: 20-01 08:37
drivesalegend schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:16:
Gister een 49xe9005 besteld voor 900 euro. De winkel die voor 872 aanbood, kon niet leveren.
Krijg ik over twee jaar geen spi(j)t dat DV er niet op zit? (Of al met het wk?)
Bij welke winkel heb je besteld?
Bij de belgen zijn starplusshop, audiovision en selexion duurder en/of hebben geen voorraad.

De goedkoopste prijs die ik nu nog aantref:

https://www.tvspecialisten.be/sony-kd-49xe9005 voor 995 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drivesalegend
Een van die 4 na telefonisch contact. Is inderdaad wel overal op... volgende week nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..bij xe9005 heb je bij intellingen de optie om advanced 4k format ofzo te kiezen..als ik deze optie kies en gewone tv kijk heb ik geen geluid..

Waar zorgt deze enhanced 4k format precies voor? Als je iets op netflix in 4k kijkt, moet je het dus op die enhanced format zetten? Of blijft de weergave hetzelfde ongeacht het kiezen van die optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Fuck 2018 gewoon.

Idd heftig begin van het jaar. Sterkte ...
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Wacht even, dus de 65 inch xe93 weegt meer dan 11 kilo zwaarder dan de 65 xe9005? Bizar, hoezo dat dan? Alleen door de speakers?
Dat was voor de 55", bij de 65" is het zelfs 16kg verschil, die weegt een ouderwetste bijna 40kg (~38,2 zonder de standaard nog). Wat mick al zegt oa. de bezel is een stuk steviger nog en achterkant van ander materiaal wat allemaal vast ten goede zal komen van de uniformiteit. Verder heeft de 93 nog een dubbele 70mm woofer erin zitten en nog twee tweeters; kom toevallig een plaatje tegen (geluid komt er ook aan de voorkant uit via een kanaaltje aan de onderkant):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jaUcLLj87PBv67KJYb97tln7/full.jpg

Nog wel aardig om te zien uit een andere review: wat filmpjes die laten zien hoe de dimming uitpakt, vanuit een hoek gefilmd is het beter zichtbaar maar valt het veel meer op dan wanneer je het recht van voren ziet.

Dat 4K Enhanced was vlgns mij speciaal voor bepaalde films op schijf, tenminste als je de 'Mastered in 4K' optie bedoelde. Maar die is alleen beschikbaar via HDMI bronnen dus dat zal dan wel niet dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:44:
[...]

Idd heftig begin van het jaar. Sterkte ...

[...]

Dat was voor de 55", bij de 65" is het zelfs 16kg verschil, die weegt een ouderwetste bijna 40kg (~38,2 zonder de standaard nog). Wat mick al zegt oa. de bezel is een stuk steviger nog en achterkant van ander materiaal wat allemaal vast ten goede zal komen van de uniformiteit. Verder heeft de 93 nog een dubbele 70mm woofer erin zitten en nog twee tweeters; kom toevallig een plaatje tegen (geluid komt er ook aan de voorkant uit via een kanaaltje aan de onderkant):

[afbeelding]

Nog wel aardig om te zien uit een andere review: wat filmpjes die laten zien hoe de dimming uitpakt, vanuit een hoek gefilmd is het beter zichtbaar maar valt het veel meer op dan wanneer je het recht van voren ziet.

[video]
[video]
Dat 4K Enhanced was vlgns mij speciaal voor bepaalde films op schijf, tenminste als je de 'Mastered in 4K' optie bedoelde. Maar die is alleen beschikbaar via HDMI bronnen dus dat zal dan wel niet dat zijn.

[video]
Thanks, nu zie ik het mbt local dimming..de xe93 laat dus een minder grote verlichte waas om het object zien dan de xe9005 omdat die meer dimming zones heeft? Hoe zit het met zwartwaarden tussen die twee, zijn die wel gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck 2018 gewoon.

Veel sterkte, hoop dat de tv snel arriveert!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:05
drivesalegend schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:54:
Een van die 4 na telefonisch contact. Is inderdaad wel overal op... volgende week nieuwe voorraad.
Nóg een keer: welke winkel? Ik word een beetje moe van mensen die pochen met een goede prijs en dan vervolgens niet zeggen bij welke winkel ze de deal hebben gekregen. Zeg dan niks, want niemand hier heeft er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:17
Bij audiovision.be nog een hele leuke moeilijk verkrijgbare Sony kunnen krijgen voor een top prijs, moet wel wachten op de nieuwe voorraad.
Er staan nu nog:
KD-55A1: 2444
KD-65XE8505: 1377
Als je mailt/belt onder vemelding van Tweakers zijn er nog mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Maxieboy40 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Je moet er voor bellen om die prijs te krijgen, daarna via de mail het afhandelen om te betalen.
Smits Arnhem gisterenavond een mail gestuurd voor de 55 9005 versie en kreeg vanochtend een telefoontje dat ze de tv voor konden leveren voor 1179 . Verzendkosten zijn 25

Kreeg een betaal link en moest mijn gegevens mailen. Heel correct en snel allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:06:
Vraagje..bij xe9005 heb je bij intellingen de optie om advanced 4k format ofzo te kiezen..als ik deze optie kies en gewone tv kijk heb ik geen geluid..

Waar zorgt deze enhanced 4k format precies voor? Als je iets op netflix in 4k kijkt, moet je het dus op die enhanced format zetten? Of blijft de weergave hetzelfde ongeacht het kiezen van die optie?
Enhanced 4K/HDMI (volgens mij heet het enhanced HDMI) zorgt ervoor dat bijvoorbeeld 4K@60fps mogelijk is. Belangrijk voor bijvoorbeeld een PS4 pro of Xbox One S of X. Die gaan anders piepen dat games niet optimaal zullen lopen.

Je moet het trouwens ook in je reciever aanzetten als die deze optie ook heeft, anders werkt het alsnog niet. Zo werkt het bij mij met een 55XE85 op een Denon x1400h.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Christiano007 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Smits Arnhem gisterenavond een mail gestuurd voor de 55 9005 versie en kreeg vanochtend een telefoontje dat ze de tv voor konden leveren voor 1179 . Verzendkosten zijn 25

Kreeg een betaal link en moest mijn gegevens mailen. Heel correct en snel allemaal
€25,- verzendkosten? Met wat gaan ze hem verzenden dan? Ik moest €40,- betalen. Of woon jij dichterbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Maxieboy40 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:54:
[...]

€25,- verzendkosten? Met wat gaan ze hem verzenden dan? Ik moest €40,- betalen. Of woon jij dichterbij?
Correctie, 29 euro verzendkosten :P

Ik woon in Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Christiano007 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:15:
[...]

Ik woon in Enschede
Verzending per Apeldoornse pakket service? Ik woon in almelo en ze zeggen €40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Maxieboy40 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Verzending per Apeldoornse pakket service? Ik woon in almelo en ze zeggen €40,-
Ik heb geen flauw idee sorry. Ze gaven wel aan hier in de regio vaak te komen misschien dat dat de prijs wat drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Christiano007 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:19:
[...]

Ik heb geen flauw idee sorry. Ze gaven wel aan hier in de regio vaak te komen misschien dat dat de prijs wat drukt
Al contact gehad wanneer jij hem geleverd zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Maxieboy40 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Al contact gehad wanneer jij hem geleverd zou krijgen?
Ik moest de betaling nog doen vandaag, dat heb ik net gedaan. Maandag of Dinsdag wordt het verwerkt/verzonden en ik kon rekenen op ongeveer woe/donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Christiano007 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:21:
[...]

Ik moest de betaling nog doen vandaag, dat heb ik net gedaan. Maandag of Dinsdag wordt het verwerkt/verzonden en ik kon rekenen op ongeveer woe/donderdag.
Heb toevallig net de betaling gedaan, hoop dan ook z.s.m de tv te ontvangen, hij zal hopelijk mooi staan in mijn nieuwe huis haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Christiano007 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Grappig dattie dan voor 1177 op de website staat 8)7
https://www.smitsarnhem.nl/catalogsearch/result/?q=55xe9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Dat is inderdaad wel heel apart....... direct een bericht gedaan naar hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Was gisteren iig nog niet.

En nog gratis verzendkosten ook 8)7 . Ik stuur ook even een mailtje, scheelt toch weer 30 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Christiano007 op 20-01-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristelnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 15:50
Ook net een KD-55XE9005 besteld voor 1177 euro zonder verzendkosten terwijl ik in NH woon.
https://www.smitsarnhem.nl/kd-55xe9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:17
Hoe spelen jullie 4K MKV's af? Ik probeer het met Kodi, maar een MKV van 54GB loopt niet lekker. Teveel bufferen om de paar minuten.

Nu speel ik af vanaf een NAS, en die zit qua bekabeling niet helemaal fantastisch verbonden, volgens mij gaat hij over 2 switches en een Xperia box heen.

De TV (xe9005) heeft volgens mij een 100Mbit poortje. Hangen jullie er een externe HD aan?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:00:
[...]Thanks, nu zie ik het mbt local dimming..de xe93 laat dus een minder grote verlichte waas om het object zien dan de xe9005 omdat die meer dimming zones heeft? Hoe zit het met zwartwaarden tussen die twee, zijn die wel gelijk?
Ja, de 93 heeft 16 kolommen en 4 rijen en bij de 90 is het 5 kolommen en 7 rijen bij de 55" (9 bij de 65" en 12 bij de 75"). Als er iets van rechts naar links over het scherm beweegt zoals in het filmpje kan de 93 veel preciezer dimmen. Is natuurlijk in het filmpje wel gewoon testmateriaal en geen echte filmscènes (via de link bij de beschrijving op youtube kom je bij de review uit met ook de dimming test bij de film Exodus met Christian Bale. Helaas bij de 90 alleen vanuit een schuine hoek weer)
Zwartwaarden/contrast zonder dimming vrijwel gelijk vlgns de Rtings metingen ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 21-01-2018 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kw_nl schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:44:
Hoe spelen jullie 4K MKV's af? Ik probeer het met Kodi, maar een MKV van 54GB loopt niet lekker. Teveel bufferen om de paar minuten.

Nu speel ik af vanaf een NAS, en die zit qua bekabeling niet helemaal fantastisch verbonden, volgens mij gaat hij over 2 switches en een Xperia box heen.

De TV (xe9005) heeft volgens mij een 100Mbit poortje. Hangen jullie er een externe HD aan?
Meeste mkv's werken prima met Kodi, maar hele grote heeft die wel moeite mee inderdaad. Daarom ga ik ook een nvidia shield aanschaffen, dan heb je ook direct dts en atmos geluid erbij. En speelt alles soepel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:02
Ik ben momenteel druk aan het oriënteren en het liefst koop ik een tv van 700-800 euro maar ik vind de Sony's pas bij de XD8599 en voor de XE90 interessant worden. Ik snap bij Smit alleen niet waarom de 55 voor 1177 staat en de 49 voor 1199. Sowieso de 55 nemen? Gaat de media markt nog onder die prijzen komen?Lunenberg had ook al de btw actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
SOWIESO de 55" nemen. Groter is altijd beter😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
En wachten op de nieuwe XF serie heeft weinig zin denk ik. Qua prijzen gaan die toch boven de 1500 starten. Ik ga toch denk ik voor de 9005. Anders moet ik met een 10 jarige tv starten in mijn nieuwe hyis en dat kan niet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drivesalegend
Die prijzen... goed uitkijken toch. Zelfde winkel : artencraft.be of artencraft.nl : de 49 op de ene 400 duurder. Was deze week omgekeerd voor een samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die cinema modes op xe90 die rtings geloof ik adviseert zijn echt vaal en lelijk.De enige mooie modes zijn standaard, en vivid.

Net een seizoen op netflix zitten kijken.. deze tv stelt niet teleur maar dat wow effect mis ik toch echt helaas. In het donker doet ie het wel beter maar over het algemeen komt het woord vaal toch vaak bij me op, vooral in donkere scenes. Alsof het allemaal net een stuk scherper en helderder kan en dan heb ik het niet over een 4k hdr filmpje van bijv youtube want dat laat ie wel prachtig zien, het is meer met series kijken op Netflix die veel donkere scenes bevatten. Dan is het allemaal maar middelmatig wat toch wel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
drivesalegend schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:34:
Die prijzen... goed uitkijken toch. Zelfde winkel : artencraft.be of artencraft.nl : de 49 op de ene 400 duurder. Was deze week omgekeerd voor een samsung...
Apart altijd. Nou zal het hem wel in de marges zitten mar toch, dan ben je gek als je de 49 inch versie neemt. Ik krijg langzaam ook gevoelens voor de 9305 haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:14:
Die cinema modes op xe90 die rtings geloof ik adviseert zijn echt vaal en lelijk.De enige mooie modes zijn standaard, en vivid.

Net een seizoen op netflix zitten kijken.. deze tv stelt niet teleur maar dat wow effect mis ik toch echt helaas. In het donker doet ie het wel beter maar over het algemeen komt het woord vaal toch vaak bij me op, vooral in donkere scenes. Alsof het allemaal net een stuk scherper en helderder kan en dan heb ik het niet over een 4k hdr filmpje van bijv youtube want dat laat ie wel prachtig zien, het is meer met series kijken op Netflix die veel donkere scenes bevatten. Dan is het allemaal maar middelmatig wat toch wel jammer is.
Kijk je Netflix via de tv app? Die vind ik nml zelf niet erg goed. Via mijn htpc of xbox heb ik duidelijk beter beeld. Sowieso is Netflix niet echt een goede graadmeter vind ik persoonlijk. Is vaak toch enigszins korrelig. Tv via kpn is qua beeld top en alles wat ik via m'n htpc kijk is ook echt heel mooi. Dat vale waar je het over hebt herken ik eigenlijk alleen als ik onder een hoek naar de tv kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Apart altijd. Nou zal het hem wel in de marges zitten mar toch, dan ben je gek als je de 49 inch versie neemt. Ik krijg langzaam ook gevoelens voor de 9305 haha :9
Voor 1450 kan je een 55 inch oled tv krijgen, de c7. Moet je wel even voor bellen en naar tweakers refereren want het is geen standaardprijs.

De c7 zou ik echt wel boven de 9305 verkiezen. Beeldkwaliteit van OLED is hoe je het wendt of keert vele malen beter. Alleen dat gedoe met inbranding is natuurlijk een afschrikker, maar dat schijnt na veel leeswerk toch wel een overspeelde kaart te zijn en heeft menigeen er in de werkelijkheid geen last van. Begrijpelijk dat potentiële kopers zich er niet aan willen branden, ik ook niet, maar naar het schijnt valt het allemaal reuze mee, zolang je het niet als een pc monitor gaat gebruiken of game-menu's er uren op laat. OLED blijft gewoon een prachtig iets waar je niet omheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Kijk je Netflix via de tv app? Die vind ik nml zelf niet erg goed. Via mijn htpc of xbox heb ik duidelijk beter beeld. Sowieso is Netflix niet echt een goede graadmeter vind ik persoonlijk. Is vaak toch enigszins korrelig. Tv via kpn is qua beeld top en alles wat ik via m'n htpc kijk is ook echt heel mooi. Dat vale waar je het over hebt herken ik eigenlijk alleen als ik onder een hoek naar de tv kijk.
Korrelig, dat is exact wat ik bedoel. Ik kijk netflix via de tv app, in de serie how to get away with murder lijkt bijv de huid van de spelers vrij korrelig en "smoothed out" ipv dat je echt de huidstructuur ziet bij een close up. Ook kan de omgeving in de serie soms ook 'korrels' over zich heen hebben. Is dat dus uitsluitend omdat het niet 4k is die serie? Van 3 meter afstand valt het niet op, als je vlak voor de tv zit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:24:
[...]

Korrelig, dat is exact wat ik bedoel. Ik kijk netflix via de tv app, in de serie how to get away with murder lijkt bijv de huid van de spelers vrij korrelig en "smoothed out" ipv dat je echt de huidstructuur ziet bij een close up. Ook kan de omgeving in de serie soms ook 'korrels' over zich heen hebben. Is dat dus uitsluitend omdat het niet 4k is die serie? Van 3 meter afstand valt het niet op, als je vlak voor de tv zit wel.
Het is vooral een gebrek van Netflix. Blijft toch nog een beetje behelpen dat streamen. Het is ook nogal wat om 4K te streamen. Maar standaard content kan wat mij betreft ook scherper. Ik heb ook Amazon Prime en dat is duidelijk scherper. Hopelijk lost Netflix dit eufel op termijn op.

[ Voor 13% gewijzigd door oknot op 21-01-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Het is vooral een gebrek van Netflix. Blijft toch nog een beetje behelpen dat streamen. Het is ook nogal wat om 4K te streamen. Maar standaard content kan wat mij betreft ook scherper. Ik heb ook Amazon Prime en dat is duidelijk scherper. Hopelijk lost Netflix dit eufel op termijn op.
Hmm ok. Ligt dus niet per se aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Voor 1450 kan je een 55 inch oled tv krijgen, de c7. Moet je wel even voor bellen en naar tweakers refereren want het is geen standaardprijs.

De c7 zou ik echt wel boven de 9305 verkiezen. Beeldkwaliteit van OLED is hoe je het wendt of keert vele malen beter. Alleen dat gedoe met inbranding is natuurlijk een afschrikker, maar dat schijnt na veel leeswerk toch wel een overspeelde kaart te zijn en heeft menigeen er in de werkelijkheid geen last van. Begrijpelijk dat potentiële kopers zich er niet aan willen branden, ik ook niet, maar naar het schijnt valt het allemaal reuze mee, zolang je het niet als een pc monitor gaat gebruiken of game-menu's er uren op laat. OLED blijft gewoon een prachtig iets waar je niet omheen kan.
Als je tv niet in zonlicht staat kan dat. Maar heb je wel zonlicht dan is oled een nogo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertraaf schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Als je tv niet in zonlicht staat kan dat. Maar heb je wel zonlicht dan is oled een nogo
Dat is niet helemaal waar. 2017 oled modellen kunnen tot 1000 nits behalen wat helder zat is terwijl de 2016 modellen nog bij de 600 zaten. En echt in het zonlicht staat de tv toch nauwelijks, met die paar weken per jaar volop zon die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@Verwijderd zie mijn review van de c7.... vlekken door zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
@Verwijderd 1000 nits de 2017 reeks? Dacht te hebben gelezen dat het 750 nits is. Vind de tv al vel zat.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Christiano007 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:15:
[...]

Ik woon in Enschede
Ik heb bericht gehad van smits arnhem en krijg het verschil terug en de verzendkosten ook vergoed. Is toch weer €33,- 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Maxieboy40 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:49:
[...]

Ik heb bericht gehad van smits arnhem en krijg het verschil terug en de verzendkosten ook vergoed. Is toch weer €33,- 😊
Lucky you, heb nog geen bericht gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Christiano007 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:49:
[...]

Lucky you, heb nog geen bericht gehad :)
Je kan ze ook whatsappen 😎 reageren doorgaans binnen 45 minuten. 24/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Amaze86 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:00:
@Verwijderd 1000 nits de 2017 reeks? Dacht te hebben gelezen dat het 750 nits is. Vind de tv al vel zat.
1000 op papier ja, in de praktijk tussen de 7-800 idd en misschien ietsje meer in Vivid/Dynamische stand. De enige OLED die de 1000 nits haalt is die 30" Sony. Is verder ook maar een piekhelderheid getal op een klein vlak waar je verder niks aan hebt als maatstaf voor de gewone volbeeld helderheid die meer tegen de 400 nits aan zit.
Limited Peak Brightness

This is a limitation that applies to all WRGB OLED TVs (including the Panasonic 55EZ952) so far, none of which could deliver a peak luminance above 800 nits once calibrated to D65 white point on a 10% window (the pattern size specified by the UHD Alliance for Ultra HD Premium accreditation).
En dan kan het nog per exemplaar verschillen wat de max is ...

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 21-01-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
gertraaf schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Onzin, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@Sanction zie mijn review met foto en reactie lg.
Oled is organisch dus ik denk daarom.
Vind het zelf ook jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:17
Heeft er iemand een externe HD aan zijn XE9005 hangen? Zo ja, kan een externe HD die stroom krijgt van de USB poort er ook op?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Helaas kan ik hier nergens in de buurt de XE9305 naast de XE9005 zij aan zij vergelijken, hierdoor wil ik graag op jullie advies hier beroepen.

Aangezien de XE9305 tov de XE9005 in de maat 55” gemiddeld een 220 euro scheelt, vraag ik me af of de XE930 de betere keuze zal zijn. Mijn ruimte wordt in de avond redelijk gedimd, een beetje betere zwartwaarde lijkt me dan toch zinvol, toch?

Mocht de gemiddelde straatprijs voor een 65” XE9005 en XE9305 niet zo hoog liggen (gemiddeld een 1800 euro) dan had ik uiteraard liever de maat 65”gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Moris schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:49:
Helaas kan ik hier nergens in de buurt de XE9305 naast de XE9005 zij aan zij vergelijken, hierdoor wil ik graag op jullie advies hier beroepen.

Aangezien de XE9305 tov de XE9005 in de maat 55” gemiddeld een 220 euro scheelt, vraag ik me af of de XE930 de betere keuze zal zijn. Mijn ruimte wordt in de avond redelijk gedimd, een beetje betere zwartwaarde lijkt me dan toch zinvol, toch?

Mocht de gemiddelde straatprijs voor een 65” XE9005 en XE9305 niet zo hoog liggen (gemiddeld een 1800 euro) dan had ik uiteraard liever de maat 65”gekozen.
Lees even de laatste 10 blz door. Er is hier al zoveel over geschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maxieboy40
Moris schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:49:

Er is hier al heel veel over gezegd, maar het komt er op neer dat als je in de toekomst graag dolby vision wil gaan gebruiken en je een iets betere local dimming wil je voor de XE9305. Maar de verschillen kwa beeld kwaliteit zijn nagenoeg niet te zien, zeker niet als ze niet naast elkaar staan. Dus kun ie die €220,- ook ergens anders aan besteden.

Ik heb afgelopen week de XE9005 besteld. En heb ze beide naast elkaar zien staan, ik heb deze gekozen omdat ik de komende vijf jaar toch nog geen dolby vision ga gebruiken en de andere verschillen te klein vind om €200+ meer te gaan betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Bij plattetv.nl is de KD-55XE8599 nu €959. Dat scheelt al aanzienlijk met andere shops.

Dit blijft ook de prijs tijdens de BTW actie begreep ik van IVO in de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Sahi_NL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:41:
Bij plattetv.nl is de KD-55XE8599 nu €959. Dat scheelt al aanzienlijk met andere shops.

Dit blijft ook de prijs tijdens de BTW actie begreep ik van IVO in de chat.
Dit was (is) hij ook bij de experr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Sony rolt Dolby Vision-update uit in de VS, maar gebruikers zijn niet blij
https://www.homecinemamag...pdate-vs-gebruikers-blij/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:27:
Sony rolt Dolby Vision-update uit in de VS, maar gebruikers zijn niet blij
https://www.homecinemamag...pdate-vs-gebruikers-blij/
'Dolby Vision - Sony responds to Dolby Vision controversy'
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1516616887

Nou lees ik op het bluray forum dat er in veel uhd bluray spelers w.o. Oppo een soortgelijke Mediatek chip zit als in de Sony tv's (ook een quadcore Cortex A53 met Mali T860 GPU) dus als die het merendeel van het werk moet doen zal het vast niet enkel zijn omdat de chip niet krachtig genoeg is.

[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 22-01-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
icm een Apple tv 4K, kan ik dus wel Dolby vision streamen via HDMI vanaf mijn Apple tv 4K?

https://support.apple.com/nl-nl/HT208074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:35:
[...]

icm een Apple tv 4K, kan ik dus wel Dolby vision streamen via HDMI vanaf mijn Apple tv 4K?

https://support.apple.com/nl-nl/HT208074
[Zoals het er nu uit ziet] Alleen als Apple een firmware update uitbrengt die dat betreffende Dolby Vision profiel ondersteund (en uiteraard het Sony model Dolby Vision geschikt is, dus de X1 Extreme modellen).
Oppo is er al mee bezig, die waren de eerste die met een mogelijke uitleg kwamen waarom het nog niet werkte. Zou gaan om een 'low latency' profiel: https://www.avforums.com/...parently-half-baked.14501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
apis29 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:40:
[...]

[Zoals het er nu uit ziet] Alleen als Apple een firmware update uitbrengt die dat betreffende Dolby Vision profiel ondersteund (en uiteraard het Sony model Dolby Vision geschikt is, dus de X1 Extreme modellen).
Oppo is er al mee bezig, die waren de eerste die met een mogelijke uitleg kwamen waarom het nog niet werkte. Zou gaan om een 'low latency' profiel: https://www.avforums.com/...parently-half-baked.14501
Lees ik dan ergens finaal naast. De Apple tv 4K ondersteund dolby vision. snap niet dat dat dan niet overgebracht kan worden naar een Dolby vision ondersteunend Sony toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:47:
[...]

Lees ik dan ergens finaal naast. De Apple tv 4K ondersteund dolby vision. snap niet dat dat dan niet overgebracht kan worden naar een Dolby vision ondersteunend Sony toestel?
Dat low latency profiel op de Sony is een Dolby Vision profiel wat nog niet bestond en dus door de bestaande apparaten niet ondersteund wordt. Toevallig net een filmpje uitgebracht hierover:

Ik wilde eigenlijk een filmpje plaatsen van z'n 77" A1 review waarin hij een beta firmware met Dolby Vision had. Hij zegt net in het bovenstaande filmpje dat die het wel deed via hdmi en usb (wat nu ook niet meer werkt) dus wie weet ... De nieuwe Sony UHD Bluray speler die ondersteund wel dat (nieuwe) profiel en daarop werkt Dolby Vision via HDMI wel.

'In the mean time, a source at Sony has suggested to me that the brand had 'been told' ahead of its Dolby Vision firmware roll out that all external Dolby Vision source products had already received the necessary update to ensure compatibility with Sony's TVs!
As a result, Sony did not expect the current issues to arise, and so hadn't got a response ready to put out right away.'

https://www.forbes.com/si...ners-fuming/#4ca096b1641c

[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 22-01-2018 21:50 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 38 Laatste