Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[LCD/OLED] Sony 2017 line-up OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste
Acties:

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:43
conodihno1 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 05:57:
De langverwachte update die al mijn reboot issues zou oplossen volgens Sony.

Zojuist zet ik het toestel aan en jawel, een reboot. Ik hoop voor jullie dat andere issues wel zijn opgelost ... ik waag er maar weer een mailtje tegenaan.

[...]
Hier ook geinstalleerd op mijn XE9305 met Ziggo Ci+ (voormalig UPC). Ik heb/had idd ook last van reboots bij het aanzetten of als je TV kijkt, ook te maken met CI+.

Wordt er soms gek van, omdat ik interactiviteit (hielp tot begin dit jaar) en services uit heb staan.

Fingers crossed.

EDIT: niet opgelost dus...

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• conodihno1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-04 23:25
Nou ja opgelost, heb na die eerste reboot weer fabrieksinstellingen moeten uitvoeren. Voor de zekerheid nog maar een keer gedaan. Vervolgens kan ik de tijd niet meer instellen, apps krijgen geen verbinding met internet en de Chromecast built in versie doet in ieder geval vanaf mijn telefoon niet meer connected. Krijg ik van Sony Willem weer een en stappenplan toegestuurd en uiteindelijk wederom het verzoek om nogmaals het verzoek om de resetten naar fabrieksinstellingen....

Ik Willem nu maar de vraag gesteld wat er in Gods naam mis is met hun software.... ondertussen kotsmisselijk van die pleuris tv.

Als ik een lijstje ga maken met wat ze me allemaal hebben laten doen zou volgens mij iedere fabrikant zich de spreekwoordelijke ballen uit den broek schamen maar Sony niet hoor.

Als die Willen voor me staat zou ik hem graag die 65” overdwars willen inbrengen bij hem...

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:50
Ik denk echt dat je het anders moet gaan aanpakken, ik ken je frustratie met sony. Flink meer gaan bellen, stappen plan/script procedures niet meer pikken dat is om de "a-technische mensen" en user failure eruit te pikken. Je wilt een werkend product en dat gaan ze maar regelen!

Hoogstwaarschijnlijk een nieuw moederbord, en als ik jou was zou ik in je mails alle emailadressen waarmee sony tot nu toe heeft gecommuniceerd in de cc meepakken.
Ik heb destijds ook veel gezeur gehad en werd als een pingpong balletje tussen 3 sony service afdelingen heen en weer gemept die totaal niet van elkaar op de hoogte zijn. Volgens mij schuiven ze liever de klanten die ze niet kunnen helpen af naar een andere service afdeling om er van af te zijn.

Op een gegeven moment dat ik het echt zat was en het wat harder ging aanpakken, ging er echt wat gebeuren. Helaas was de comunicatie tussen de afdelingen toen alsnog niet zo gewelig, de sony servicedesk liet me een stappenplan uitvoeren, een andere meer technische service afdeling van sony stuurde een monteur met een beta android versie, en de externe reparatie dienst van sony stuurde een monteur om een ander moederbord te plaatsen.

Ik belde toen nog maar eens of het wel handig was om de ene monteur een beta versie te laten installeren om vervolgens een andere monteur de volgende dag dat moederbord met de zojuist geinstalleerde beta versie te laten vervangen voor een ander moederbord. Vanaf toen gingen de afdelingen samen werken en kwam er een einde aan 5 a 6 maanden lang gezeur.

• conodihno1
Punt is alleen dat ik na een klaagzang, alleen nog contact heb gehad met ome Willem. Heb het al redelijk op de spits gedreven en op een gegeven moment kom je niet verder dan dit is het, anders ga je naar naar de verkopende partij. Iets wat ik natuurlijk in een eerder stadium meteen had moeten doen. Heb ze via meerdere kanten bestookt met vragen en opmerkingen maar kom automatisch weer terecht bij Willem ipv een willekeurige helpdesk medewerker. Willen is van klantrelaties maar ze zijn zeker een klant kwijt geraakt door dit debacle. Ik zit nergens op te wachten ofzo maar ze komen er makkelijk vanaf met een kortingsbonnetje of bij herhaaldelijke problemen een ander toestel.

Nu moet je bij het opnieuw installeren Nederland en dan als land België kiezen anders kan je je klok niet op tijd zetten. FF serieus, wie bedenkt zoiets? Afgelopen week 3 keer alles hard gereset en de 4e keer is onderweg. Maar dus ook alles 4 keer opnieuw instellen en aanpassen per input en app etc. Zou ze sieren als ze gewoon toegeven dat het een nageboorte is van een software en dat ze maar wat doen. Sorry voor de overlast en voor al die maanden aan kastje naar de muur en meer had resets dan iemand ooit zal doen, hier een ander toestel en we beginnen even opnieuw.

Nee ze frustreren je tot het bot en behandelen je alsof je een complete retard bent. Dikke vinger voor je Sony

• Chrisje1983
Ja ik werd ook niet zo heel vrolijk van sony toen, mijn tv werkt nu sinds juni helemaal perfect gelukkig. Maar ik heb wel net zolang door gedramt, gebelt en gemailt dat ze bij mij niet meer met android 8 hoefde aan te komen (na 3 reboot android 8 moederboarden) en ik alleen nog maar een moederbord wou met android 7 zoals hij uit de fabriek/winkel kwam met bijbehorende functies/software, dat is uiteindelijk gelukt en mijn tv werkt nu dus ook nog steeds met android 7 gelukkig.

Mij werdt overigens door de verkopende partij (plattetv.nl)) ook het een en ander belooft, zoals een tijdelijke tv voor in huis zolang de sony zijn werk niet deed en hun zouden mij ontlasten van het gezeik en het regelen met sony. Uiteindelijk heeft plattetv.nl helemaal niets gedaan in dit verhaal, en die tijdelijke tv om te kunnen blijven kijken heb ik ook nooit gezien. En dan te bedenken dat ik toen nog extra bij betaalde voor dode pixel garantie en extra service in geval van gebrek/garantie/reparatie. Die zien mij ook nooit meer terug.

• coffeeaddict
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-03 14:16
Heb sinds een week de sony AG9, hebben meer mensen er last van dat het geluid via ARC ineens uitvalt? En je dan weer even moet switchen tussen TV audio en Audio systeem om het werkend te krijgen?

De tv is aangesloten op een Onkyo TX-RZ 710.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik heb weer dat vervelende euvel dat ik de klok niet handmatisch kan instellen. zorgt voornaamelijk voor imternet-problemen. De optie óf hem van automatisch óf zelf in stellen zij beide greyed out.

• conodihno1
Sanction schreef op woensdag 4 december 2019 @ 02:25:
Ik heb weer dat vervelende euvel dat ik de klok niet handmatisch kan instellen. zorgt voornaamelijk voor imternet-problemen. De optie óf hem van automatisch óf zelf in stellen zij beide greyed out.
Klopt, tv terug naar fabrieksinstellingen en dan Nederlands en als land België kiezen. Is volgens Sony geen software fout ..... welke debiel bedenkt het dat zodra je je eigen land kiest, je klok niet meer kan instellen en je internet en zelfs Chromecast issues krijgt.

Persoonlijk was dit voor mij wel de oplossing. Althans m’n vrouw vertelde me gister dat de tv alsnog een reboot deed. Alleen wil ik dit zelf eerst ervaren voordat ik Willem aan z’n stropdas over z’n bureau trek.

Edit, zojuist tv weer gereboot. Lijkt we alsof ie crashed zodra er een signaal op een HDMI staat en dan uit stand-by komt.

Ik klim weer in de pen. Volgens mij is dat toestel van mij gewoon brak. Kan niets anders bedenken :(

[Voor 12% gewijzigd door conodihno1 op 04-12-2019 20:02]

• Elazz
  • Laatst online: 08-04 13:37
coffeeaddict schreef op woensdag 4 december 2019 @ 01:21:
Heb sinds een week de sony AG9, hebben meer mensen er last van dat het geluid via ARC ineens uitvalt? En je dan weer even moet switchen tussen TV audio en Audio systeem om het werkend te krijgen?

De tv is aangesloten op een Onkyo TX-RZ 710.
Nu kunnen er makkelijk specifieke issues ontstaan waarom een bepaalde link niet zou werken maar voor troubleshooting zou het helpen om eens te proberen of met behulp van sync menu er problemen verholpen kunnen worden.

https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00126149

Het kan ook liggen aan de HDMI kabel. Op mijn soundbar had ik problemen omdat ik een 10Gbps kabel gebruikte terwijl je 18Gbps nodig hebt.

• conodihno1
[b]Chrisje1983 in "[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"Chrisje1983 schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:22 goed verhaal, lekker kort ook ;)
Sony mailde terug en vraagt nu naar mijn aankoop bon. Misschien krijg ik nu een ander toestel zoals afgesproken. Nu deed de spotify connect de tv de das om. Dus geen HDMI signaal zoals gedacht maar de ingebouwde Chromecast.

• Chrisje1983
Als ze om je aankoopbon vragen, heb je nu hoogstwaarschijnlijk een andere afdeling te pakken, of een andere persoon die jouw als een nieuw dossier behandelt. Succes!

• conodihno1
Nee nee, dit is nog steeds m’n pen vriendje Willem. Ze vonden namelijk in mijn “dossier” alleen een bestelbon van Smits. Die was dan wel weer voldoende om de reparatie dienst langs te laten komen.

• coffeeaddict
Elazz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:43:
[...]

Nu kunnen er makkelijk specifieke issues ontstaan waarom een bepaalde link niet zou werken maar voor troubleshooting zou het helpen om eens te proberen of met behulp van sync menu er problemen verholpen kunnen worden.

https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00126149

Het kan ook liggen aan de HDMI kabel. Op mijn soundbar had ik problemen omdat ik een 10Gbps kabel gebruikte terwijl je 18Gbps nodig hebt.
Zit een kabel van Coolblue tussen, bluebuilt. Tot nu toe is het Amazon Prime dat soms ineens tijdens het streamen het geluid uitvalt. Als ik dan probeer te switchen tussen tv speaker en hometheater dan krijg ik inderdaad de melding dat het misschien aan de kabel licht.

Maar het probleem doet zich nergens anders voor en het kan ook vele uren niet gebeuren.
De kabel zelf zou het gewoon allemaal aan moeten kunnen.

• Elazz
coffeeaddict schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:53:
[...]

Zit een kabel van Coolblue tussen, bluebuilt. Tot nu toe is het Amazon Prime dat soms ineens tijdens het streamen het geluid uitvalt. Als ik dan probeer te switchen tussen tv speaker en hometheater dan krijg ik inderdaad de melding dat het misschien aan de kabel licht.

Maar het probleem doet zich nergens anders voor en het kan ook vele uren niet gebeuren.
De kabel zelf zou het gewoon allemaal aan moeten kunnen.
En welke andere diensten / bronnen gebruik je?
Kan zijn dat prime video in 4k hdr wordt uitgestuurd terwijl je misschien voor netflix geen 4k abo hebt en dan alles in 1080p wordt weergegeven.

• coffeeaddict
Elazz schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:19:
[...]

En welke andere diensten / bronnen gebruik je?
Kan zijn dat prime video in 4k hdr wordt uitgestuurd terwijl je misschien voor netflix geen 4k abo hebt en dan alles in 1080p wordt weergegeven.
Netflix had ik het vandaag ook en daar heb ik een 4k abo. Misschien toch eens een andere kabel proberen.

• Elazz
coffeeaddict schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:37:
[...]

Netflix had ik het vandaag ook en daar heb ik een 4k abo. Misschien toch eens een andere kabel proberen.
Ah wacht. Speel je af middels netflix en prime op het Android gedeelte? Dus niet via een externe speler.

Dan zal elke hdmi kabel wel genoeg bandbreedte hebben alhoewel het kan zijn dat er iets mis is met de uwe. Zeker als die al wat ouder is.

Heb je de arc handshake al geprobeerd opnieuw in te stellen via sync menu?

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:10
Ook hier begonnen de reboots op te treden, vooral bij het aanzetten van de TV. Ik heb de oorzaak gevonden in de onlangs aangesloten Chromecast Ultra.

Uiteraard weet ik dat in de TV ook een Chromecast zit, alleen kan ik daar (helaas) geen Google Stadia op spelen. Om het booten te voorkomen nu steeds na het spelen de chromecast maar uit de HDMI poort halen..

• conodihno1
Mijn reboot issues zijn bijna over. Sony komt volgende week de tv omruilen voor een 2019 model. Hoop dat het dan klaar is met dat geëtter.

• Elazz
conodihno1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:44:
Mijn reboot issues zijn bijna over. Sony komt volgende week de tv omruilen voor een 2019 model. Hoop dat het dan klaar is met dat geëtter.
Welke TV komen ze plaatsen?

• conodihno1
Elazz schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:57:
[...]

Welke TV komen ze plaatsen?
Wat ik door heb gekregen is er een KD-65XG9505 onderweg.
Misschien kan ik hier tv mee kijken zonder dat tussen alle reboots door te moeten doen.

• Elazz
conodihno1 schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:14:
[...]

Wat ik door heb gekregen is er een KD-65XG9505 onderweg.
Misschien kan ik hier tv mee kijken zonder dat tussen alle reboots door te moeten doen.
Lijkt me dat dat wel in orde moet zijn aangezien het toch wel één van de betere LCD tv's op de markt is. eArc ondersteuning, snellere processor, Android 9.0 (alhoewel je misschien daarvoor best even gaat wachten alvorens bij te werken).

• conodihno1
Elazz schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:23:
[...]

Lijkt me dat dat wel in orde moet zijn aangezien het toch wel één van de betere LCD tv's op de markt is. eArc ondersteuning, snellere processor, Android 9.0 (alhoewel je misschien daarvoor best even gaat wachten alvorens bij te werken).
Dat mag ik hopen van wel ja, reboots worden ook steeds erger en ben er eigelijk ook wel een beetje klaar mee na dat hele debacle met die zogenoemde helpdesk van ze.

• coffeeaddict
Elazz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:09:
[...]

Ah wacht. Speel je af middels netflix en prime op het Android gedeelte? Dus niet via een externe speler.

Dan zal elke hdmi kabel wel genoeg bandbreedte hebben alhoewel het kan zijn dat er iets mis is met de uwe. Zeker als die al wat ouder is.

Heb je de arc handshake al geprobeerd opnieuw in te stellen via sync menu?
Heb het vermoeden dat het aan de HDMI ligt van de Onkyo. Sowieso na een firmeware upgrade van de onkyo en de kabels op nieuw gestoken te hebben heb ik er bijna geen last meer van.
Arc shake niet opnieuw uit geprobeerd, want dat kon ik niet vinden via de hulp pagina die je gaf. Zie die instellingen nergens.

• coffeeaddict
coffeeaddict schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 02:53:
[...]

Heb het vermoeden dat het aan de HDMI ligt van de Onkyo. Sowieso na een firmeware upgrade van de onkyo en de kabels op nieuw gestoken te hebben heb ik er bijna geen last meer van.
Arc shake niet opnieuw uit geprobeerd, want dat kon ik niet vinden via de hulp pagina die je gaf. Zie die instellingen nergens.
Ander probleem, spraak loopt niet meer goed met de film.

Film stoppen en opnieuw beginnen lost het probleem op.

[Voor 5% gewijzigd door coffeeaddict op 21-12-2019 03:34]

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08-04 12:47
Iemand ook wel eens het probleem dat de tv niet meer volledig opstart? Ik heb dan wel geluid maar geen beeld. Enige optie is om de stekker uit het stopcontact te halen. Ik gebruik het i.c.m. een ziggo CI+ module. Ik heb ook al contact gezocht met Sony en die geeft aan dat ik bravia sync, en nog veel meer functionaliteiten moet uitschakelen. Voor mij is dat geen optie, omdat ik die functionaliteiten gebruik. Beetje vreemd dat ik van alles uit moet zetten om een tv te hebben die niet vastloopt.

Ik heb trouwens een 55xe9005. met de laatste firmwareupdate

[Voor 5% gewijzigd door snefkens op 21-12-2019 13:46]

• conodihno1
snefkens schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:46:
Iemand ook wel eens het probleem dat de tv niet meer volledig opstart? Ik heb dan wel geluid maar geen beeld. Enige optie is om de stekker uit het stopcontact te halen. Ik gebruik het i.c.m. een ziggo CI+ module. Ik heb ook al contact gezocht met Sony en die geeft aan dat ik bravia sync, en nog veel meer functionaliteiten moet uitschakelen. Voor mij is dat geen optie, omdat ik die functionaliteiten gebruik. Beetje vreemd dat ik van alles uit moet zetten om een tv te hebben die niet vastloopt.

Ik heb trouwens een 55xe9005. met de laatste firmwareupdate
Er zijn inderdaad heel veel problemen die worden veroorzaakt door de gebrekkige software. In geen enkel geval is Sony bereid dit toe te geven in de maanden aan contact met de helpdesk en bureau klantrelaties. Men geeft alleen aan het enorm vervelend te vinden en ondertussen moet je veel functionaliteit uitschakelen om te problemen tot een minimum te beperken. In een aantal gevallen werkt dit, maar in mijn geval niet. Ik heb er persoonlijk tot behoorlijke frustratie werk van gemaakt en een oplossing gekregen in de vorm van een nieuw toestel die tot op heden nog niet is gereboot en werkt zoals het moet.

Ik zou Willem van klantrelaties aanschrijven en het verzoek doen tot een oplossing. Het kan een half jaar duren maar dan heb je misschien ook wat :-) In mijn geval heb wel iedere keer een foto va het betreffende gebrek en reboot gemaakt en op de mail gezet.

Feit blijft wel, dat het gewoon een buggy product is voor sommige mensen en we er wel mooi mee zitten.

• pa3eia
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het probleem wel (soms) geluid maar geen beeld i.c.m. de CI+ module is al sinds de update van augstus dit jaar bekend.
De oplossing is hier te vinden: https://community.sony.nl...ij-aan-zetten/m-p/2641679

Piko Solar Portal ~ PVoutput

• snefkens
pa3eia schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:11:
Het probleem wel (soms) geluid maar geen beeld i.c.m. de CI+ module is al sinds de update van augstus dit jaar bekend.
De oplossing is hier te vinden: https://community.sony.nl...ij-aan-zetten/m-p/2641679
Maar ook hier is de oplossing een software onderdeel uitzetten. Beetje vreemd toch. Het moet gewoon goed werken.

• pa3eia
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Niet goed voor je om iets softwarematig uit te zetten?
Dan los je je probleem toch niet op en restart je de TV toch steeds d.m.v. de stekker.

Misschien is de (USB) update wel de oplossing.

Piko Solar Portal ~ PVoutput

• conodihno1
pa3eia schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:44:
Dan los je je probleem toch niet op en restart je de TV toch steeds d.m.v. de stekker.

Ik denk dat iets uitzetten ansich het probleem is, het zijn echter wel de "oplossingen" waar Sony mee komt.
In mijn specifieke geval had ik op een gegeven moment niets meer om uit te zetten. Dit is symptoom bestrijding en geen daadwerkelijke oplossing.

• snefkens
pa3eia schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:44:

Snap de toon van je reactie niet helemaal. De oplossing is om functionaliteiten uit te schakelen omdat het problemen geeft. Dat is toch geen oplossing. Sony moet voor een structurele oplossing zoeken om het probleem op te lossen.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:19

Leoon.

waka waka hey hey

Wacht nog steeds op de update. Zie dat er een nieuwe is op de website de 65 op 't einde uit m'n hoofd. Echter even niet de zin om 'm weer op USB te zetten. Elke keer zoeken levert ook niks op, kan het zijn omdat ik de vorige keren via USB geüpdatet heb?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:57:
Wacht nog steeds op de update. Zie dat er een nieuwe is op de website de 65 op 't einde uit m'n hoofd. Echter even niet de zin om 'm weer op USB te zetten. Elke keer zoeken levert ook niks op, kan het zijn omdat ik de vorige keren via USB geüpdatet heb?
Grappig, wilde hem dit weekend eigenlijk updaten via de USB maar kon 'm niet vinden. Kreeg hem zojuist dan toch echt gepusht! Ben dus nu up to date. De update van november 2019 staat er op :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• rick77
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:24

rick77

... get to the point!

Leoon. schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:31:
Grappig, wilde hem dit weekend eigenlijk updaten via de USB maar kon 'm niet vinden. Kreeg hem zojuist dan toch echt gepusht! Ben dus nu up to date. De update van november 2019 staat er op :+
Ik kreeg hem op hetzelfde moment ook gepusht. Geïnstalleerd en ik vind de interface een stuk prettiger dan Android 7.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

rick77 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Ik kreeg hem op hetzelfde moment ook gepusht. Geïnstalleerd en ik vind de interface een stuk prettiger dan Android 7.
De android versie is niet van 6 naar 7 gegaan toch? Niet dat ik weet iig. Interface is exact zelfde bij mij.

• rick77

rick77

... get to the point!

Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:24:
De android versie is niet van 6 naar 7 gegaan toch? Niet dat ik weet iig. Interface is exact zelfde bij mij.
Ik zat nog op Android 7 .Jij zat al op Android 8. Ik heb met alle problemen met Android 8 gewacht met (handmatig) updaten. Dit is de eerste OTA versie van Android 8 die ik aangeboden heb gekregen.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

rick77 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Ik zat nog op Android 7 .Jij zat al op Android 8. Ik heb met alle problemen met Android 8 gewacht met (handmatig) updaten. Dit is de eerste OTA versie van Android 8 die ik aangeboden heb gekregen.
Oh 'dan 7' zeg je ook. Te snel gelezen. Aha wist ik niet. Ik direct al gedaan en nooit last gehad van iets. Vind de snelheid in het menu heerlijk! Nog steeds heel tevreden met m'n tv. Echter vraag ik me wel af wat die 2e hands op zou leveren... Zou best naar een oled willen >:)

• Capirex65
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07-04 16:55
Wat mag een 15 maanden oude 65xe9305 nog kosten?

[Voor 49% gewijzigd door Capirex65 op 23-02-2020 23:31]

• rick77

rick77

... get to the point!

Ik krijg het "Hierna afspelen" kanaal (tweede rij na apps) niet op mijn TV. Bij "kanalen aanpassen" staat alles aan, maar hij verschijnt niet. Ik zie wel wat berichten op enkele sites met hetzelfde probleem op Android TV 8, maar een oplossing staat er niet tussen. Ik heb de TV al "hard" uit en aan gezet, maar dat zorgde er alleen maar voor dat het Sony Select kanaal terugkwam (irritante reclame die opgedrongen wordt...).

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08-04 13:58
Capirex65 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:05:
Wat mag een 15 maanden oude 65xe9305 nog kosten?
De XE93 is nog steeds de beste LCD TV op de markt, op enorm dure modellen zoals de Z-serie na.

De 65XG95 is vergelijkbaar en gaat nieuw voor ~1500.

Ik zou zeggen ~1000 voor een tweedehands 65XE93? IDK.

• Capirex65
Dus dat is ook nu eigenlijk nog steeds een goede aankoop ondanks dat het 2017 model is

• rick77

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:16:
Ik krijg het "Hierna afspelen" kanaal (tweede rij na apps) niet op mijn TV.
Nevermind. Het kanaal was "leeg". Ik dacht dat meer apps dit kanaal zelf zouden vullen, maar bij Youtube bijvoorbeeld moet je een video echt handmatig toevoegen.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

AmbroosV schreef op maandag 24 februari 2020 @ 02:51:
[...]

De XE93 is nog steeds de beste LCD TV op de markt, op enorm dure modellen zoals de Z-serie na.

De 65XG95 is vergelijkbaar en gaat nieuw voor ~1500.

Ik zou zeggen ~1000 voor een tweedehands 65XE93? IDK.
Toch zou ik hem niet voor 1000 van de hand doen. Dan heb ik voor 900 euro verkeken in ~anderhalf jaar en moet ik teveel bij leggen voor nieuwe oled. Naast het gedoe uiteraard. Blijft wat mij betreft een heerlijke tv!

• AmbroosV
Capirex65 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:31:
Dus dat is ook nu eigenlijk nog steeds een goede aankoop ondanks dat het 2017 model is
Je kan geen betere LCD-TV van dat formaat kopen. Enkel OLED heeft een hoger contrast, en geen enkele andere TV heeft een even hoge peak brightness. De XE93 is een extreem goede TV voor HDR-content.

Ik had er zelf ook één (55"), en door een verhuis overseas ben ik naar een XF95 gegaan. Dat was een downgrade.

• Capirex65
En hoe is ie voor het 'gewone' tv kijken, Netflix, f1 op ziggo.

Wij zitten op 3,5 meter kijkafstand

• AmbroosV
Absoluut heerlijk, dat is het net! In een gewone huiskamer met wat omgevingslicht en de juiste instellingen is het een van de absoluut beste TVs van de laatste jaren.

Ik zal straks even de ideale settings uittypen, ik denk dat ik ze nog van buiten ken. Cinema Pro is het beste basisprofiel in ieder geval.

• Capirex65
Dank voor je reactie, ik ben wel benieuwd naar die settings mocht ik besluiten hem te kopen.

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
Ik zit nog op Android 7, is er een reden om up te graden naar 8? :+

M.a.w. zijn de kinderziektes er nu onderhand uit ?

[Voor 28% gewijzigd door Nachtapotheker op 24-02-2020 12:42]

• Capirex65
Maar als ik het goed begrijp heb ik aan een 65xe9305 een top tv, kan er een overnemen voor 700 euro namelijk.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Capirex65 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:07:
Maar als ik het goed begrijp heb ik aan een 65xe9305 een top tv, kan er een overnemen voor 700 euro namelijk.
Direct doen. Zag ook dat er op marktplaats 1 voor 700 euro stond. Zou ik hem zelf nooit voor weg doen.
AmbroosV schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:21:
Absoluut heerlijk, dat is het net! In een gewone huiskamer met wat omgevingslicht en de juiste instellingen is het een van de absoluut beste TVs van de laatste jaren.

Ik zal straks even de ideale settings uittypen, ik denk dat ik ze nog van buiten ken. Cinema Pro is het beste basisprofiel in ieder geval.
Zeer geïnteresseerd, kan ik dat eens vergelijken met wat ik nu ingesteld heb staan.

[Voor 43% gewijzigd door Leoon. op 24-02-2020 16:10]

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:47
Capirex65 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:38:
Dank voor je reactie, ik ben wel benieuwd naar die settings mocht ik besluiten hem te kopen.
Zoek ook eens (ver) terug in dit topic. Dan zijn er een hoop settings gedeeld geweest, en ook wat ze betekenen, hoe ze juist werken, etc...
Als je zoekt op termen als 'dimming' of 'motionflow' moet je wel snel de reeks posts terugvinden, denk ik. Moet ergens begin 2019 geweest zijn, denk ik.

• Capirex65
Ik heb de betreffende 65xe9305 gekocht.

Vanavond een poging doen hem op te hangen.

Doe ik er verstandig aan om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten en met een schone lei te beginnen?

Hij draait nog op Android 7, is upgraden naar 8 aan te raden, of 7 laten als het goed draait ivm kinderziektes in 8?

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:42:
Ik zit nog op Android 7, is er een reden om up te graden naar 8? :+

M.a.w. zijn de kinderziektes er nu onderhand uit ?
Bij mijn KD-65ZD9 wordt deze nog niet aangeboden (wel te downloaden en te installeren via USB). Ik ben ook tevreden met Android TV 7, dus ik denk dat ik niet upgrade.....omdat er ook verhalen zijn van uitvallende TV's na upgrade.

[Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-02-2020 09:12]

Duurzamer leven begint bij jezelf

• Twixie
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:46:
Doe ik er verstandig aan om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten en met een schone lei te beginnen?
Hij draait nog op Android 7, is upgraden naar 8 aan te raden, of 7 laten als het goed draait ivm kinderziektes in 8?
Ik zou zeker en vast een factory reset doen, want dan kan je alles naar eigen wens instellen, en heb je niet het risico dat nog ergens een account hangt van de vorige eigenaar.
En ik zou ook upgraden naar de laatste firmware (v6.6545) maar ik denk dat je die sowieso vanzelf al gaat krijgen via een OTA update.

• Capirex65
Die kan ik gewoon via het instellingenmenu installeren?

En eventueel ook weigeren mocht hij automatisch aangeboden worden?

Ik lees eea aan troubles na Android updates dus ben een beetje voorzichtig gezien het feit dat 7 goed lijkt te draaien.

[Voor 16% gewijzigd door Capirex65 op 25-02-2020 10:54]

• Twixie
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:44:
Die kan ik gewoon via het instellingenmenu installeren?
Ja, weet het niet zo even uit het hoofd, maar je zal het zeker tegenkomen wanneer je door alle menu items loopt. Ik dacht bij 'About' of zoiets, maar in elk geval staat ergens expliciet een optie om te checken of er een fw update is.
En eventueel ook weigeren mocht hij automatisch aangeboden worden?
Ik begin nu even te twijfelen of die wel vanzelf gepushed wordt. Kan zijn dat je echt wel expliciet via het menu de update moet requesten. Die update wordt sowieso maar mondjesmaat aangeboden, waarbij de ongeduldigen onder ons wel de update file kunnen downloaden van de Sony website en dan de update via USB doen als die nog niet OTA aangeboden wordt.
Ik lees eea aan troubles na Android updates dus ben een beetje voorzichtig gezien het feit dat 7 goed lijkt te draaien.
Hier nog geen issues ondervonden. Moet er anderzijds wel bijzeggen dat ik het Android homescreen ook niet zo vaak gebruik eigenlijk.

• Capirex65
Ik ga hem vanavond eerst eens ophangen, factory reset doen en dan eea instellen en proberen.

Wat is beste keuze vwb internet, WiFi of bedraad?
De router ligt 1 meter van de tv vandaan.

Mensen nog tips vwb instellingen die best zijn om te beginnen met het oog op gewone tv, formule 1 en Netflix 4k/hdr.

Ik wilde in ieder geval de instellingen van rtings en/of avforums ga'n proberen.

Hij hing gisteravond bij de vorige eigenaar nog gewoon aan de muur en daar zag nl 2 op 3 meter afstand er al super uit, al vergelijk ik vooral met mijn huidige 47 inch LG uit 2011 natuurlijk.

Ik heb al wel eea zitten zoeken, maar vind zoveel dat ik door de bomen het bos haast niet meer zie.

[Voor 41% gewijzigd door Capirex65 op 25-02-2020 14:22]

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:18
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:14:
Ik ga hem vanavond eerst eens ophangen, factory reset doen en dan eea instellen en proberen.

Wat is beste keuze vwb internet, WiFi of bedraad?
De router ligt 1 meter van de tv vandaan.

Mensen nog tips vwb instellingen die best zijn om te beginnen met het oog op gewone tv, formule 1 en Netflix 4k/hdr.

Ik wilde in ieder geval de instellingen van rtings en/of avforums ga'n proberen.

Hij hing gisteravond bij de vorige eigenaar nog gewoon aan de muur en daar zag nl 2 op 3 meter afstand er al super uit, al vergelijk ik vooral met mijn huidige 47 inch LG uit 2011 natuurlijk.

Ik heb al wel eea zitten zoeken, maar vind zoveel dat ik door de bomen het bos haast niet meer zie.
Bedraad is altijd beter dan wifi, dus als je de kans hebt zou ik er gewoon een kabeltje tussen hangen.

Ik heb zelf de 55xe9005 thuis staan, dus kan er niet veel over zeggen voor jou, maar de settings voor die bevallen mij erg goed van rtings.

Mijn website

• Twixie
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:14:
Hier zijn mijn settings (heb gewoon snel met Google een anonieme file share/upload dienst gezocht)

https://quickfileshare.org/Bi0/SonyBraviaSettings.xlsx

• conodihno1
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:46:

Als 7 voor jouw toestel prima is, zou ik het lekker zo laten. Android 8 is uit eigen ervaring en die te vinden op diverse fora, redelijk buggy en kan zorgen voor reboots die uiteindelijk heel erg irritant beginnen te worden.

Maar natuurlijk gewoon doen als jij denkt dat je het moet doen natuurlijk. Wellicht pakt het goed uit. Mijn ervaring is echter minder positief met Android 8 op mijn oude toestel.

• Capirex65
Tv gisteren opgehangen, moet nog iets hoger, maar dan moet ik het weekend eerst even nieuwe gaten in de muur prikken.

Netwerk kabeltje eraan, receiver eraan en kijken maar.

Eerste indruk was: wow, wat een gaaf beeld en wat blij dat ik 65 inch gekocht heb.

Moet nog met instellingen goochelen, kijken of ik de bekende felle ondertitel in Netflix kan verminderen, maar tot nu toe geen spijt.

Android 7 draait vooralsnog soepel, dus, dat laat ik lekker zo.

Ook kodi via mijn rpi4 in 4k werk direct, evenals arc/cec via mijn pioneer receiver, alleen zit er een flinke offsync in beeld en geluid.

Iemands nog tips daaromtrent?

Ik heb nog geen manual namelijk, daar moet ik even naar op zoek.

• Capirex65
Twixie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:05:
[...]

Hier zijn mijn settings (heb gewoon snel met Google een anonieme file share/upload dienst gezocht)

Thanks, maar ik krijg helaas een foutmelding dat bestand niet geopend kan worden.

• Twixie
Capirex65 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:47:
[...]
Thanks, maar ik krijg helaas een foutmelding dat bestand niet geopend kan worden.
Had inderdaad beter eerst eens zelf proberen te downloaden van daar. Blijkbaar denkt die site dat dat een image is 8)7 . Effen ander en beter zoeken.

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:34
Nadat je op 'download' hebt geklikt en het afbeeldings-stukje hebt gezien zie je onderin de details van het bestand, daar staat ook:

Filename: SonyBraviaSettings.xlsx (download)

Als je daar op download klikt krijg je het bestand gewoon als download aangeboden in de browser.

• Capirex65
Ha top, dat werkt inderdaad, thanks voor de tip.

Is er ergens een goede manuaal van de xe9305?

Wat ik op internet vind, daar staat niks in over de verschillende instellingen enzo.

Alleen quickstart en reference guides

• ZenphiR
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-03 09:51

ZenphiR

Felix tha Cat

Capirex65 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:39:
Ha top, dat werkt inderdaad, thanks voor de tip.

Is er ergens een goede manuaal van de xe9305?

Wat ik op internet vind, daar staat niks in over de verschillende instellingen enzo.

Alleen quickstart en reference guides
Een uitgebreide handleiding heb ik niet. Hier staan wel wat basisinstellingen:
https://www.homecinemamag.../review-sony-kd-55xe9305/
Van daaruit kun je naar eigen voorkeur aanpassen (heb zelf bijvoorbeeld de lichtsensor wel aan en ook live colour op midden of hoog, afhankelijk van de bron/input die actief is).

Xbox Live / PSN: ZenphiR0

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07-04 11:19
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:11:
[...]

Bij mijn KD-65ZD9 wordt deze nog niet aangeboden (wel te downloaden en te installeren via USB). Ik ben ook tevreden met Android TV 7, dus ik denk dat ik niet upgrade.....omdat er ook verhalen zijn van uitvallende TV's na upgrade.
Bij mijn 65ZD9 net zonder problemen OTA geüpdate.. 😀

• ZuinigeRijder
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Bij mijn 65ZD9 net zonder problemen OTA geüpdate.. 😀
Laat even over een tijdje horen hoe de ervaringen zijn met de update en of er nog problemen zijn?

• _Nick__
ZuinigeRijder schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:19:
[...]

Laat even over een tijdje horen hoe de ervaringen zijn met de update en of er nog problemen zijn?
Overal op geklikt.. nog geen problemen..

OTA-update diende zich bij mij automatisch aan..

• ZuinigeRijder
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:26:
[...]

Overal op geklikt.. nog geen problemen..

OTA-update diende zich bij mij automatisch aan..
Vooral geinteresseerd of er na 1 week gebruik geen onverwachte vastlopers zijn. Of Apps die niet meer goed werken. Bij mij gisteren nog geen OTA update.

• Capirex65
Kreeg gisteren bij de mijne ook melding van software update, heb 'm geweigerd en gelijk de automatische updates uitgevinkt.

• rick77

rick77

... get to the point!

Geen klachten na Android 8 update op XE9005 (zat ook nog op 7).

• AmbroosV
Capirex65 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:37:
Kreeg gisteren bij de mijne ook melding van software update, heb 'm geweigerd en gelijk de automatische updates uitgevinkt.
Er is weinig mis met de updates op de XE90/XE93, ik zou ze gewoon doen.

• Capirex65
Het zal ook meestal wel goed gaan, maar ben net nieuw in het Android tv wereldje en heb sinds maandag een gebruikte 65xe9305 welke top werkt en ben vooralsnog een beetje huiverig voor een update naar 8, lees toch veel over crashes, spontane reboots, etc.

Updaten is zo gedaan, maar terug gaat niet meer...

Meer xe9305 gebruikers die geüpdatet hebben?

[Voor 15% gewijzigd door Capirex65 op 27-02-2020 13:03]

• AmbroosV
Je kan het best gewoon nu doen en na de update een factory reset doen. Soms doen updates vreemde dingen, maar die zijn bijna altijd opgelost na een factory reset.

• Capirex65
Ik zal er nog eens over nadenken dan.

Nog een korte vraag :

Ik heb een pioneer VSX932 waarover al mijn inputs naar de tv gaan, die receiver kan ook upscalen naar 4k, maar ik vermoed dat ik dit beter uit kan laten staan en alle
1080-->4k upscaling door de tv laten doen gezien het feit dat Sony dat doorgaans top doet ?

[Voor 8% gewijzigd door Capirex65 op 27-02-2020 16:58]

• Capirex65
Gisteren mijn 65xe9305 definitief opgehangen, beugel moest nog iets hoger ivm center speaker.

Vooralsnog erg blij ermee, zeker ook dat ik voor 65 inch gegaan ben, het leek in begin erg groot, komende vanaf 47 inch, maar na weekje al helemaal gewend en inderdaad denk je dan :
hmmm 75 inch kan zelfs ook nog wel.

De 47 hangt nu op slaapkamer en lijkt dan ineens een tabletje.

Alleen nog spelen met instellingen, vooral snelle beweging geeft soms nog een wat slepend beeld, dat wil ik graag zien te verminderen, heb nu motion flow uitstaanen dat bevalt me meer dan wanneer het aanstaat.

[Voor 22% gewijzigd door Capirex65 op 02-03-2020 14:16]

• _Nick__
ZuinigeRijder schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 06:03:
[...]

Vooral geinteresseerd of er na 1 week gebruik geen onverwachte vastlopers zijn. Of Apps die niet meer goed werken. Bij mij gisteren nog geen OTA update.
Werkt nog allemaal prima, maar ook geen groot verschil met eerder (ondanks Android 8)..

• ZuinigeRijder
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Werkt nog allemaal prima, maar ook geen groot verschil met eerder (ondanks Android 8)..
Gebruik je de native Video App om films af te spelen via USB?
Want daar waren veel problemen mee.

4K films kun je niet (altijd) meer afspelen
no 4K video playback via stock Video app
no multi-channel (passthrough) audio with stock Video app (and some others)
en ook op reddit
Sony's native Video application is still broken in the latest Oreo update (v6.6520). It cannot play any video file through USB, DLNA, "Cast to device" properly like it used to do in Nougat.
...
Nothing beats the quality of built-in “Video” app. (Android N here) Even when using unchanged stream via Plex, VLC, any other app or media service quality is noticeably worse.

The Sony’s Video app uses some direct video access that is not available to regular apps.
.....
I agree. Too bad that it gets broken just after the update.
Ik heb trouwens gecontroleerd en nu kan ik de nieuwste firmware ook OTA updaten. Maar dat heb ik niet gedaan (download afgebroken). Ik gebruik de native Video App vaak en ben daar heel tevreden over. En Android 7 werkt voor mij goed genoeg, inclusief Netflix. Drive to Survive Season 2 werd mooi uitgezonden met Dolby Vision in 4K :9~

• _Nick__
ZuinigeRijder schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Gebruik je de native Video App om films af te spelen via USB?
Want daar waren veel problemen mee.

4K films kun je niet (altijd) meer afspelen

[...]

en ook op reddit

[...]

Ik heb trouwens gecontroleerd en nu kan ik de nieuwste firmware ook OTA updaten. Maar dat heb ik niet gedaan (download afgebroken). Ik gebruik de native Video App vaak en ben daar heel tevreden over. En Android 7 werkt voor mij goed genoeg, inclusief Netflix. Drive to Survive Season 2 werd mooi uitgezonden met Dolby Vision in 4K :9~
Met Netflix en YouTube met veel 4K hoeft er voor mij niet nog een USB-optie bij om 4K bestanden af te spelen (overigens ook te streamen vanaf tablet etc).. heb ik dus ook niet geprobeerd..

Begrijp de "if it ain't broke, don't fix it" mentaliteit, maar ga zelfs altijd voor optimale opties.. ook als dat soms een weekend kost als "early adopter" om iets terug te zetten.. :) Ging er ook vanuit dat ZD9 als betere TV geen "proeftoestel" voor Sony is.. en Android 8 was al heel lang zelf te installeren als testversie..

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:30
Hier eigenlijk niets anders dan (software) problemen op mijn toestel (KD-49XE8099).

Een vastloper is iets waar ik mij niet eens meer aan stoor.
Wat wel erg vervelend is is het volgende;

Regelmatig gaan de speakers mooi mee aan met de tv zoals het hoort. Echter is het geluid dan niet harder of zachter te zetten.
Ik moet dan handmatig het geluid eerst op TV speaker zetten en dan weer op Audiosysteem.

Daarnaast ook het volgende. Nog veel irritanter probleem.

Soms bij het kijken van tv via Extern aangesloten ziggo kastje maar vooral tijdens het spelen van games op de ps4 pro verschijnen er zwarte balken boven in. Of het hele scherm wordt zwart.

Het lijkt wel alsof de verbinding wegvalt. Heb dit probleem trouwens zowel op 7 als op 8...

https://tweakers.net/i/IIfUrYua-8W6DbpJdmOAsqIHX1s=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/PJ5qvnJfPwBSsN7PLzF0rdDi.jpg?f=fotoalbum_medium

Deze balk of een zwart scherm verschijn regelmatig. Gister bijna een uur niet. Maar eergisteren een video van 15 minuten waarin de balk + 25 keer verschijnt en het beeld 3 keer volledig zwart wordt.

Heb nu support aangevraagd bij Sony. Ben erg benieuwd wat de oplossing gaat zijn.
Onderstaan gedaan naar aanleiding van een standaard antwoord van Sony. Ben nu wachtende op antwoord.

Soft reboot
Power Cycle
Fabrieksinstellingen herstellen
Forced data reset

Kabels zijn trouwens goed aangesloten

[Voor 5% gewijzigd door Tricto op 06-03-2020 14:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:34
Tricto schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:13:
Hier eigenlijk niets anders dan (software) problemen op mijn toestel (KD-49XE8099).

Een vastloper is iets waar ik mij niet eens meer aan stoor.
Wat wel erg vervelend is is het volgende;

Regelmatig gaan de speakers mooi mee aan met de tv zoals het hoort. Echter is het geluid dan niet harder of zachter te zetten.
Ik moet dan handmatig het geluid eerst op TV speaker zetten en dan weer op Audiosysteem.

Daarnaast ook het volgende. Nog veel irritanter probleem.

Soms bij het kijken van tv via Extern aangesloten ziggo kastje maar vooral tijdens het spelen van games op de ps4 pro verschijnen er zwarte balken boven in. Of het hele scherm wordt zwart.

Het lijkt wel alsof de verbinding wegvalt. Heb dit probleem trouwens zowel op 7 als op 8...

[Afbeelding]

Deze balk of een zwart scherm verschijn regelmatig. Gister bijna een uur niet. Maar eergisteren een video van 15 minuten waarin de balk + 25 keer verschijnt en het beeld 3 keer volledig zwart wordt.

Heb nu support aangevraagd bij Sony. Ben erg benieuwd wat de oplossing gaat zijn.
Onderstaan gedaan naar aanleiding van een standaard antwoord van Sony. Ben nu wachtende op antwoord.

Soft reboot
Power Cycle
Fabrieksinstellingen herstellen
Forced data reset

Kabels zijn trouwens goed aangesloten
Ik heb hetzelfde bij de 55XE9005. Maar wel alleen als ik de PS Pro of de Xbox One X op 4K en HDR heb staan. Zet ik dat terug naar 1080p bijvoorbeeld, dan gaat het goed. Workaround voor mij is de TV uitzetten met de knop achterop, door die een seconde of 5-6 ingedrukt te houden. Als ik hem daarna weer opstart is het weer goed. Ook in combinatie met een soundbar.

• Tricto
rscheper schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Ik heb hetzelfde bij de 55XE9005. Maar wel alleen als ik de PS Pro of de Xbox One X op 4K en HDR heb staan. Zet ik dat terug naar 1080p bijvoorbeeld, dan gaat het goed. Workaround voor mij is de TV uitzetten met de knop achterop, door die een seconde of 5-6 ingedrukt te houden. Als ik hem daarna weer opstart is het weer goed. Ook in combinatie met een soundbar.
Hmm, ik had het van de week ook met The Sims op de pro. Volgens mij is dit en geen 4K en geen HDR.
In de netflix app bijvoorbeeld bij het overschakelen naar HDR content is het inderdaad ook even een zwart beeld. Maar niet die zwarte balk zoals op mijn foto.

Anyway, na flink mailcontact heb ik op verzoek van Sony een melding aangemaakt op www.mijnreparatie.nl .
Ze willen dat er thuis iemand naar de tv komt kijken.

• Capirex65
Ik heb vanavond weer met instellingen zitten soelen op mijn 65xe9305.

Had veel 'stotterend' beeld, het liep bij snelle bewegingen niet vloeiend, geen idee hoe je dat officieel noemt
Correctie, ik vermoed dat dat het vaker genoemde judder of stutter is.

Heb dit zowel bij Netflix als gewone tv.

Op mijn rpi4 met kodi had ik het ook, maar daar is het opgelost door de verversingsfrequebtie op 24hz te zetten ipv 30, nu loopt het vloeiend.

Kan ik zoiets bij de tv ook tweaken met een bepaalde setting?

[Voor 8% gewijzigd door Capirex65 op 05-03-2020 10:41]

• Tricto
Capirex65 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:50:
Ik heb vanavond weer met instellingen zitten soelen op mijn 65xe9305.

Had veel 'stotterend' beeld, het liep bij snelle bewegingen niet vloeiend, geen idee hoe je dat officieel noemt
Correctie, ik vermoed dat dat het vaker genoemde judder is.

Heb dit zowel bij Netflix als gewone tv.

Op mijn rpi4 met kodi had ik het ook, maar daar is het opgelost door de verversingsfrequebtie op 24hz te zetten ipv 30, nu loopt het vloeiend.

Kan ik zoiets bij de tv ook tweaken met een bepaalde setting?
Correct me if i'm wrong. Maar volgens mij is er een setting waarbij de tv scant of de input 24 hz is. Dan loopt netflix vloeiend.
Let op, dit werk (bij mij) alleen op externe apparaten. Om die reden kijk ik dan ook netflix via mijn ziggo kastje en niet via de app van de tv zelf.

• Capirex65
Er staat wel ergens auto picture mode 24p sync, wellicht is dat het.

Ik ga het vanavond eens verder proberen en ook met de motion settings spelen.

• Tricto
Capirex65 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:49:
Er staat wel ergens auto picture mode 24p sync, wellicht is dat het.

Ik ga het vanavond eens verder proberen en ook met de motion settings spelen.
Dat is m inderdaad. Maar volgens mij is die alleen toe te passen op externe bronnen.

EDIT:

Inmiddels is er vanuit de Sony Service afdeling telefonisch contact met mij opgenomen.
Hierin werd aangegeven dat het Mainbord moet worden vervangen. Hierover krijg ik vandaag per mail nog een prijsvoorstel toegestuurd.
Ben benieuwd wat ze hier voor gaan vragen. Maar bovenal denk ik eerlijk gezegd dat dit het probleem niet verholpen gaat worden.

[Voor 33% gewijzigd door Tricto op 05-03-2020 13:25]

• Capirex65
Kun je op eoa manier zien hoeveel 'branduren' een tv er al op heeft staan?

Ik lees eea over verborgen service menu, maar daar kom ik tot nu toe niet terecht.

• Sanction
  • Niet online
Is geen verborgen menu, weet alleen niet meer waar.

• Capirex65
Zal nog eens verder googlen daarover.

Heb nu die auto sync 24p aangezet en Netflix loopt nu zonder judder/stutter.

Mooi teeveetje, erg blij mee

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:29
Ik heb de 65XE9005 nu al lang, maar sinds kort is het status led lampje onderaan ineens constant oranje in plaats van wit. Is dat een gevolg van een recente update toevallig? Kom met googlen niet verder...

• Twixie
Tricto schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:13:

Het probleem met die status-balk die zo nu en dan verschijnt, heb ik ook, en met mij ook veel anderen die een XE9305 hebben.
Het scherm dat heel even zwart wordt, kan echter aan de HDMI kabel liggen. Ik had initieel een goedkope HDMI kabel van de Action. Werkte probleemloos als de kabel los lag. Van zodra ik alles netjes weggewerkt had, kreeg ik regelmatig blackouts, die ook maar een paar seconden duurden (niet duidelijk hoe lang het bij jou is). Heb toen een betere kabel gekocht, en dat heeft het probleem opgelost.

Vooral het feit dat je zegt dat het ook voor bij HDR/UHD is, kan wijzen op een issue met de kabel, aangezien bij die beelden er veel meer data naar de TV gepompt wordt.

• Twixie
President schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:09:
Ik heb de 65XE9005 nu al lang, maar sinds kort is het status led lampje onderaan ineens constant oranje in plaats van wit. Is dat een gevolg van een recente update toevallig? Kom met googlen niet verder...
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Eerste hit :
Timer: A solid Orange/Amber light means that a timer has been set and is active on the television. Sleep Timer - the TV will turn off after a set amount of time. On/Off Timer - turns the TV on and off at set times of the day.Feb 10, 2020

• Elazz
Twixie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Het probleem met die status-balk die zo nu en dan verschijnt, heb ik ook, en met mij ook veel anderen die een XE9305 hebben.
Het scherm dat heel even zwart wordt, kan echter aan de HDMI kabel liggen. Ik had initieel een goedkope HDMI kabel van de Action. Werkte probleemloos als de kabel los lag. Van zodra ik alles netjes weggewerkt had, kreeg ik regelmatig blackouts, die ook maar een paar seconden duurden (niet duidelijk hoe lang het bij jou is). Heb toen een betere kabel gekocht, en dat heeft het probleem opgelost.

Vooral het feit dat je zegt dat het ook voor bij HDR/UHD is, kan wijzen op een issue met de kabel, aangezien bij die beelden er veel meer data naar de TV gepompt wordt.
Op mijn Xe9305 geen blackouts maar wel de hdmi status balk. Het is al sterk verminderd sinds Android 8.0 en komt vooral voor op poort 3. Daarop heb ik een soundbar aangesloten met een xbox en een nvidia shield (direct op de soundbar). Op de andere hdmi poorten herinner ik me niet wanneer het voor het laatst voorkwam. De xbox one en shield zijn verbonden met 18GBps kabels die al best oud zijn. Het is gelukkig niet storend (1x per maand of 5 weken)

Valt verder weinig aan te doen als je alle kabels eenmaal hebt vervangen.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:29
Twixie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:48:
[...]

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Eerste hit :
Timer: A solid Orange/Amber light means that a timer has been set and is active on the television. Sleep Timer - the TV will turn off after a set amount of time. On/Off Timer - turns the TV on and off at set times of the day.Feb 10, 2020
Ahh, ik had gewoon in het Nederlands gezocht IPV Engels B). Heb sinds kort Sesamstraat op 311 ingesteld staan.

Dank u!

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Twixie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:05:
[...]

Weet niet waarom, maar ik kan deze niet zichtbaar krijgen. Kun je anders screenshot posten, of op een andere manier? Heb 't idee dat mijn instellingen gereset zijn.
AmbroosV schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:21:

Wil jij dit nog gaan uittypen ? Ben heel benieuwd. Staat nu op cinamea pro bij mij, niet echt idee dat het vloeiend is en zo.

Edit:

Heb wat gevonden in de archieven

@loekf2 settings zijn deze (in 2018):

https://docs.google.com/s...5tsJ1BJU/edit?usp=sharing

en dit zijn de settings van @Twixie (in 2018)

https://docs.google.com/s...nb6hcHes/edit?usp=sharing

Zijn deze gegevens nog up to date?

[Voor 54% gewijzigd door Leoon. op 14-03-2020 16:15]

• Twixie
Ah, wist niet dat ik het destijds ook op Google Docs gedumpt had. Die zal zeker niet meer overeenkomen, ondertussen, maar ik kan wel die versie die je blijkbaar niet kan openen (die de pure Excel file is) op Google Drive dumpen.

EDIT: ziet er naar uit dat die link een link van Loek is, dus Loek heeft blijkbaar destijds die Excel online gegooid en geshared. Effen nog bekijken dus.
EDIT2: hier een link naar mijn Google Docs versie : https://drive.google.com/...lOriPf2E/view?usp=sharing

[Voor 71% gewijzigd door Twixie op 14-03-2020 17:16]

• groentetuin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 06-04 22:32
hallo

Zag net op you tube info over app lg tv Plus, die info geeft over resolutie , bitrate van in dit geval
Netflix, dit i.v.m terugschroeven resolutie Netflix
e.a.progamma's de komende tijd, bij mijn weten
heeft Sony die mogelijkheid niet, weet iemand
een programma die die info ook geeft?

• Sanction
  • Niet online
Op de afstandsbediening de knop onder 7 drukken.

• groentetuin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 06-04 22:32
Dankjewel, net geprobeerd bij Netflix, en werkte wel, zag dat bitrate in vergelijking met video
op you tube, inmiddels 7mb/s gezakt is.
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True