[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dat is ook waarom ik ook nog steeds op Android TV versie 7 zit en niet upgrade naar 8 of hoger, zie deze post m.b.t. afspeelproblemen 4K.

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:34
pposthoorn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:44:
[...]
Is dit iets om Sony op aan te spreken? Features van een product weghalen met software updates lijkt mij niet bepaald legaal...
Sony doet het vaker, de ps3 en linux bijvoorbeeld destijds. Ik denk dat je als individu helaas weinig begint tegen sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb net 2 dagen een Apple TV in huis gehaald, gaat de tv nu zitten updaten, too little too late I guess :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 21:53

Louw Post

Cerenas

@Twixie & @RemCom87
Zelfde issue hier. Ik gebruik momenteel een Nvidia Shield en zag vandaag pas dat er een update was voor de TV. Meteen geïnstalleerd, maar dat was dus een slecht idee. Nu in Amazon Prime (via de Shield) ook de status balk van de tv elke minuut zo'n beetje in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 09:06
RemCom87 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:29:
[...]

Ik heb dat sinds de laatste update ook nu. Vanaf een denon AV naar de XE9305. Voor de android 9 update nergens last van en nu minimaal 1 x per minuut.

Helaas nog geen oplossing kunnen vinden op internet en ook HDMI kabels wisselen lost het niet op. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Van alles geprobeerd, andere kabels, HDMI cec-killer, terugzetten fabrieksinstelling, niets hielp. Voorheen had ik tijdelijk een Sony receiver die regelmatig checkte of er updates waren en daardoor schakelde deze zichzelf ook in de nacht geregeld aan. Vermoedde ook zo iets op de tv, automatische updates uitgezet en tot nu toe niet 1x meer de melding gehad boven in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Fresno schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Van alles geprobeerd, andere kabels, HDMI cec-killer, terugzetten fabrieksinstelling, niets hielp. Voorheen had ik tijdelijk een Sony receiver die regelmatig checkte of er updates waren en daardoor schakelde deze zichzelf ook in de nacht geregeld aan. Vermoedde ook zo iets op de tv, automatische updates uitgezet en tot nu toe niet 1x meer de melding gehad boven in het scherm.
Bij mij heeft dit helaas niet geholpen. Automatische updates uitgezet van de tv en zie de status balk nog steeds regelmatig als ik iets kijk via m'n Shield (Prime/Netflix). :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

TDB

@Fresno @Louw Post

Precies dezelfde ervaring gehad: kreeg ook iedere minuut ongeveer de balk bovenin. Opgelost als volgt:
1. op je afstandbediening: "HOME"
2. ga rechtsboven naar "Instellingen"
3. kies bij "algemene instellingen" "Tv kijken"
4. Zet "Info-scherm" uit.

Voila!

[ Voor 4% gewijzigd door TDB op 31-01-2021 13:00 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

TDB schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:45:
@Fresno @Louw Post

Precies dezelfde ervaring gehad: kreeg ook iedere minuut ongeveer de balk bovenin. Opgelost als volgt:

Voila!
Dat lijkt hier geholpen te hebben. Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 13:16
Hier nog steeds super tevreden met mijn 65xe9305.

Alleen vanuit bepaalde hoek reflecteren er wat lampen in de tv, deze kun niet beraatst worden.

Zou een anti glare folie een idee zijn, of gaat dat ten koste van beeldkwaliteit?

Iemand hier ervaring mee?

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
Man toch, wat is onze Android TV rommel aan het worden en dat voor een high end tv.
Aangekocht midden 2018 en de tv werkt zeer traag, apps crashen, remote input zit er vertraging op. Voor ons geen Android tv meer. We gebruiken maar 3 apps en dat is het.
Als we dat vergelijken met onze LG oled is dat een verademing.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Pufster Heb je de TV al eens opnieuw geïnstalleerd, dus een fabrieksreset?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:33
Heb hier een irritant probleem met mijn XE9305. Met de Disney+ app is het geluidsvolume via externe speakers (analoog via de koptelefoon-uitgang) extreem laag. Ik vermoed dat het een bug is met de laatste firmware, want heb vroeger ook al Disney+ gekeken en toen zeker dit probleem niet gehad. Bovendien is het enkel met Disney+. Met bvb YouTube of Netflix heb ik helemaal dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
Pfff, KODI automatisch geüpdate naar 19.0. Nu werken mijn films niet meer, lopen allemaal vast.

Weet iemand of je de oude versie kan installeren en automatisch update uit kan zetten?

Ik gebruikte KODI met VFS RAR Archive Support. VFS RAR Archive Support lijkt niet meer te werken op KODI 19.0. Ik ie wel dat er meer mensen tegenaan lopen op de VFS RAR Archive Github.

Edit:
Ik ga terug naar Kodi 18.9, ik las ergens dat Kodi 19 geen Virtual File System meer accepteert (heeft misschien met de regels voor applicaties van toekomstige Android versies te maken, zover heb ik het niet uitgezocht) en dat daarom VFS RAR Support niet meer gaat werken.

Het werkte altijd zo goed Sony Android TV <-> Kodi <-> Synology NAS (met alleen leesrechten voor Kodi).

[ Voor 68% gewijzigd door Jumpman op 11-03-2021 11:16 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Geachte,

Eerst en vooral wil ik u danken voor uw bijdrage en geduld in het onderzoek naar het willekeurige verschijnen van de info banner.

We zullen midden April een nieuwe software versie kunnen aanbieden om dit probleem te verhelpen, sommige toestellen lieten niet toe van de “Info banner” uit te zetten.
Dit zal wel mogelijk zijn na de software update.

Verder kunnen we momenteel als workaround de volgende oplossing voorstellen:

Sluit de HDMI toestellen tijdelijk niet in cascade aan, maar direct op de TV (natuurlijk indien van toepassing)

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan horen we het graag.

Met vriendelijke groeten
Kreeg deze email van Sony. Ik dacht eerst dat het een fix zou zijn voor info banner die telkens tevoorschijn komt, maar het lijkt een fix te zijn voor de mensen die het niet uit kunnen zetten? Ik heb het zelf gelukkig uit kunnen zetten.

Voor de mensen die dat niet kunnen komt er dus een update midden april denk ik dan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:53:
Pfff, KODI automatisch geüpdate naar 19.0. Nu werken mijn films niet meer, lopen allemaal vast.

Weet iemand of je de oude versie kan installeren en automatisch update uit kan zetten?

Ik gebruikte KODI met VFS RAR Archive Support. VFS RAR Archive Support lijkt niet meer te werken op KODI 19.0. Ik ie wel dat er meer mensen tegenaan lopen op de VFS RAR Archive Github.

Edit:
Ik ga terug naar Kodi 18.9, ik las ergens dat Kodi 19 geen Virtual File System meer accepteert (heeft misschien met de regels voor applicaties van toekomstige Android versies te maken, zover heb ik het niet uitgezocht) en dat daarom VFS RAR Support niet meer gaat werken.

Het werkte altijd zo goed Sony Android TV <-> Kodi <-> Synology NAS (met alleen leesrechten voor Kodi).
Zo even ervoor gaan zitten. Wil je terug naar Kodi Leia 18.9 volg dan onderstaand stappen plan.

1. Verwijder Kodi Matrix 19.0.
2. Installeer File Manager op je Android TV via de Google Playstore.
3. Download kodi-18.9-Leia-armeabi-v7a.apk met je PC.
4. Zet kodi-18.9-Leia-armeabi-v7a.apk op een USB stick (file system FAT32).
5. Geef de TV toestemming om alle Apps te installeren vanuit File Manager.
6. Doe de USB stick in je TV.
7. Open File Manager op je Android TV en installeer kodi-18.9-Leia-armeabi-v7a.apk.
8. Nu staat Kodi Leia 18.9 weer op je TV.

Het voordeel van deze manier is, dat Kodi niet meer automatisch wordt geupdate (door de Google Playstore).

Eventueel kan je dan VFS RAR Support installeren (als je compressed video's wilt kunnen bekijken).

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 20-03-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB

TDB

Louw Post schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Kreeg deze email van Sony. Ik dacht eerst dat het een fix zou zijn voor info banner die telkens tevoorschijn komt, maar het lijkt een fix te zijn voor de mensen die het niet uit kunnen zetten? Ik heb het zelf gelukkig uit kunnen zetten.

Voor de mensen die dat niet kunnen komt er dus een update midden april denk ik dan. :9
Maar dat kan je toch al zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

TDB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Maar dat kan je toch al zelf doen?

Ja heb ik zelf ook al gedaan, maar als ik de email begrijp lukt dat bij sommige mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:08

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:22:
Heb hier een irritant probleem met mijn XE9305. Met de Disney+ app is het geluidsvolume via externe speakers (analoog via de koptelefoon-uitgang) extreem laag. Ik vermoed dat het een bug is met de laatste firmware, want heb vroeger ook al Disney+ gekeken en toen zeker dit probleem niet gehad. Bovendien is het enkel met Disney+. Met bvb YouTube of Netflix heb ik helemaal dat probleem niet.
Wij hebben exact dit alleen met videoland. Netflix en YouTube is gewoon normaal. Lijkt vrij random te zijn dus?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Twixie @Oekol Dit schijnt aan de Disney app te liggen, deze geeft het geluid anders door.
Via (e)ARC op een receiver aangesloten lijkt het wel goed te werken.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:58

pposthoorn

Constructeur

Mocht deze vraag hier niet op zijn plaats zijn hoor ik het graag.

Na bijna 3 jaar genoten te hebben van de KD-65XE9305 (ondanks de strubbelingen die je hier in het topic tegen komt is het natuurlijk gewoon een prachtige TV :) ) kon ik de verleiding niet weerstaan om over te stappen naar een OLED :D

Nu is de Sony nog in prima staat dus deze ga ik verkopen. Normaliter kijk ik dan een beetje op V&A en Marktplaats om te zien wat zoiets waard is om m'n vraagprijs te bepalen. Echter is de markt voor dit soort tv's dusdanig dun dat ik zo goed als niks vergelijkbaars kan vinden. De 9305 wordt momenteel nergens aangeboden, en zelfs willekeurig andere high end 65" LED tv's zijn er nauwelijks.
Die van mij is gekocht op 30-04-2018 en in uitstekende staat, alle accessoires zijn aanwezig en ook de originele doos heb ik nog bewaard voor veilig transport.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat zou deze tv nog ongeveer op moeten brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 10:28
Iemand die kan bevestigen of voor de xe9005 reeks al Android 9 is uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De tv is wat mij betreft nog beter geworden. Ik keek nooit meer Netflix en vond het in combinatie met dolby vision altijd klote dat er zoveel blooming was. Nu ben ik drive to survive aan het kijken 4k dolby vision en de ondertitels zijn niet verblindend en gewoon perfect nu as it is. Zo blij!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ivan4you schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:00:
Iemand die kan bevestigen of voor de xe9005 reeks al Android 9 is uitgerold?
Series? Die update is al sinds november vorig jaar;

https://www.sony.nl/elect...xe9005/downloads/00017085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik heb de upgrade uitgevoerd en hier in België zitten we nog altijd met Oreo (Android 8. ).Update via tv menu.

[ Voor 224% gewijzigd door Ivan4you op 27-03-2021 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capirex65
Oekol schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:51:
De tv is wat mij betreft nog beter geworden. Ik keek nooit meer Netflix en vond het in combinatie met dolby vision altijd klote dat er zoveel blooming was. Nu ben ik drive to survive aan het kijken 4k dolby vision en de ondertitels zijn niet verblindend en gewoon perfect nu as it is. Zo blij!
Grappig dat je dit aanhaalt, ik had namelijk op mijn 65xe9305 exact hetzelfde, ik dacht laatst, hé de storende felle ondertitels zijn 'weg', maar ik dacht dat ik het me verbeeldde 🙈

Als ik jou reactie lees, verbeeld ik het me dus niet.

Overigens ter info voor pposthoorn, ik heb mijn 65xe9305 vorig jaar maart 2e hands overgenomen voor 700 euro, toen werd in dit topic gezegd dat dat een 'spotprijs' was.

Er staat er nu voor 1000een op mp, of is dat de jouwe?

Kijk wel met een schuin oog naar de nieuwe modellen, maar heb de indruk dat ik eerder achteruit ga dan vooruit kwa beeldkwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Capirex65 op 28-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Capirex65 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:50:

Overigens ter info voor pposthoorn, ik heb mijn 65xe9305 vorig jaar maart 2e hands overgenomen voor 700 euro, toen werd in dit topic gezegd dat dat een 'spotprijs' was.

Er staat er nu voor 1000een op mp, of is dat de jouwe?
Bedankt voor de reactie, zeer nuttige info!
Die van mij staat nog niet op mp, maar had die van 1000 nog niet gevonden (blijkbaar vind je die niet als je op 9305 zoekt).

Ik zie ook nog een 55xe9305 staan, biedingen tot 660 en dan opeens een van 850, lijkt me wat veel gevraagd.
Ik ga mikken op 900 voor die van mij :)
Kijk wel met een schuin oog naar de nieuwe modellen, maar heb de indruk dat ik eerder achteruit ga dan vooruit kwa beeldkwaliteit.
Ik heb nu een 77CX en hoewel het wel echt mooier beeld is met OLED (plus groter is zeker beter :*) ) valt het mij mee hoe goed de 9305 eigenlijk toch wel was, die enorme bak licht . Toch niet voor niks toen die TV uitgekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ik geloof graag dat oled nog mooier is, maar hier staat de tv vaak langere tijd gepauzeerd en dan is oled niet echt een optie.

Kijk dus met name naar de nieuwe Sony lcd's.

Als je zoekt op Sony en 65 in de tv rubriek vind je die van 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@Capirex65 Je kunt toch een screensaver instellen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Capirex65 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:11:
Ik geloof graag dat oled nog mooier is, maar hier staat de tv vaak langere tijd gepauzeerd en dan is oled niet echt een optie.

Kijk dus met name naar de nieuwe Sony lcd's.

Als je zoekt op Sony en 65 in de tv rubriek vind je die van 1000
offtopic:
Screensaver is standaard al zo ingesteld dat als iets een paar minuten op pauze staat, hij vanzelf de screensaver laat zien ;)
TV is ook echt bizar snel, van stroom uit naar live tv duurt <10s. En als ik bvb iets op youtube kijk en hem op standby zet en later de tv weer aan zet klik je op youtube en staat de video gewoon nog open, 1x play drukken en je zit weer te kijken.

En nu weer terug naar Sony tv's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik heb mijn tv een update gegeven naar Android 8.
Mijn WiFi heeft enkele dagen gewerkt maar heeft er nu mee opgehouden.De tijd staat juist.
Taal staat op Nederlands (België) omdat ik in België woon.Ook Nederland geprobeerd maar is oplossing niet.
Ik zet WiFi aan maar gaat automatisch terug uit.
Instellingen staan juist.Wat is hier plots aan de hand?

[ Voor 28% gewijzigd door Ivan4you op 31-03-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Ivan4you Misschien handig om te vertellen welke TV je precies hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ivan4you schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:32:
Ik heb mijn tv een update gegeven naar Android 8.
Mijn WiFi heeft enkele dagen gewerkt maar heeft er nu mee opgehouden.De tijd staat juist.
Taal staat op Nederlands (België) omdat ik in België woon.Ook Nederland geprobeerd maar is oplossing niet.
Ik zet WiFi aan maar gaat automatisch terug uit.
Instellingen staan juist.Wat is hier plots aan de hand?
Zoek eens in dit topic op wifi.
Bijvoorbeeld deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik heb een 49xe9005.Tijd en al staat juist.Dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ivan4you schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:56:
Ik heb een 49xe9005.Tijd en al staat juist.Dat is het probleem niet.
Heb je de Wifi router al eens uit- en aangezet?
Is het wifi wachtwoord veranderd geweest?
TV al eens helemaal uitgezet (van stroom af)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 16:56
Tot mijn verbazing was er vanochtend een OTA update voor mijn Sony 55XE7004 .
Gedaan en zit nu dus op v8.905-1000-2.700-0000

De UI is gemoderniseerd, er zijn wat privacy-settings toegevoegd. Helaas geen apps toegevoegd.
Oh, dit is een Linux - tv en geen android tv.
Het OS draait (nog steeds) prima snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@ZuinigeRijder Allemaal gedaan.Ik heb den draad er dan maar ingestoken en wacht op een update.

[ Voor 48% gewijzigd door Ivan4you op 01-04-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Is het nog steeds een ding dat bekabeld internet niet werkt op de xe9305? Wordt er nu wel een beetje gek van. Zit op versie 665751. Als goed is niet de laatste maar hij stuurt 'm nog niet door naar mij en heb even geen usb stick bij de hand om het handmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Met de laatste firmware update (18-11-2020) zou dit al opgelost moeten zijn.
Toch zien dat je een USB-stick krijgt dan kun je ‘m installeren als je geen Internetverbinding hebt;

https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00017085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Hier werkt bedraad gewoon op mijn 64xe9305, moest wel inderdaad de firmware upgrade handmatig uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 17:34
Mijn 65" X930E TV heeft al een kleine 2 jaar, problemen dat de TV wel eens uitvalt, zichzelf reboot en daarna weer verder gaat. Deze problemen kwamen overigens alleen voor door gebruik te maken van de smart functionaliteit van de TV, denk aan casten, Netflix app etc... Tijdens het gamen op PS4 t/m PS5 is het nooit gebeurd.

Hier en daar sporadisch contact opgenomen met Sony en telkens werd mij geadviseerd om de nieuwste firmware te downloaden en op de TV te installeren. Dit heb ik altijd netjes gedaan en hierna bleven de problemen altijd wel weer even weg. Afgelopen vrijdag heeft mijn TV, waar ik echt heel blij mee was (top beeld kwaliteit), echt het loodje gelegd. Factory resets werken niet, terug naar een andere versie firmware werken niet, kortom: de TV is nu officieel helemaal dood. De TV reageert op niets, zelfs het stroom eraf en er weer op veroorzaakt geen Sony/Android logo op het scherm ofzo.

Om het nog erger te maken heeft mijn vorige TV (KD-55X8509C uit maart 2016) exact hetzelfde probleem en een paar eenvoudige google searches maakt duidelijk dat ik niet de enige ben. Schandalig als je het mij vraagt, zulke prijzen vragen om vervolgens zulke waardeloze kwaliteit te leveren. Uiteraard zijn beide TV's ver buiten hun wettelijke garantie periode, maar toch heb ik contact opgenomen met Sony om te vragen of ze mij tegemoet willen komen, bijvoorbeeld een gratis reparatie of een complete vervanging van op z'n minst de laatste TV (X930E). Veel hoop heb ik ook niet, maar ik ga mij erin vastbijten en hopen voor het beste. Zal ook nog eens contact opnemen met de verkopende partij.

Hebben mensen toevallig soortgelijke problemen gehad met hun Sony TV's en is dit uiteindelijk door Sony gerepareerd? Had je nog fabrieksgarantie? Zo nee, moest je zelf betalen en hoeveel heeft deze grap je gekost?

Overigens wel de laatste keer dat ik ooit nog een Sony TV ga aanschaffen. Mooi beeld, maar in mijn geval kan ik niet anders oordelen dan dat de bouwkwaliteit bar slecht is.

[ Voor 14% gewijzigd door DMC90 op 17-05-2021 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:34
DMC90 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:54:
Hebben mensen toevallig soortgelijke problemen gehad met hun Sony TV's en is dit uiteindelijk door Sony gerepareerd? Had je nog fabrieksgarantie? Zo nee, moest je zelf betalen en hoeveel heeft deze grap je gekost?
Op mijn huidige tv is 2 of 3, keer het moederbord vervangen vanwege de bootloops, allemaal in zijn eerste levensjaar en dus in garantie peridode.

Welliswaar geen kosten maar wel bijna een half jaar een niet werkende nieuwe tv aan de muur en een bekende verkoper die 0,0 voor mij heeft betekent ondanks betaalde aanvullende pixelgarantie/pickul/vervangend exemplaar etc.

De garantieafhandeling met sony was zeer moeizaam. Niet omdat ze niet willen, maar omdat er 3 of 4 verschillende afdelingen compleet langs elkaar heen werken en daar krijg jij als klant mee te maken. Tussen die verschillende afdelingen is er vrijwel geen communicatie/samenwerking.

Wat een drama, overigens is het uiteindelijk wel netjes opgelost hoor, en alle lof voor de monteurs.

Het hele verhaal staat in het sony 2018 line-up topic.

In jouw geval zal het een betaald nieuw moederbord worden vermoed ik. En dan de servicekosten, onderzoekskosten, voorrijkosten kosten, monteur uurloon, etc je kent het wel. Dat word een dure grap.

Misschien kan je zelf een moederbord zien te scoren via ebay, ali etc. Het erin zetten is niet zo veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 17:34
Chrisje1983 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Op mijn huidige tv is 2 of 3, keer het moederbord vervangen vanwege de bootloops, allemaal in zijn eerste levensjaar en dus in garantie peridode.

Welliswaar geen kosten maar wel bijna een half jaar een niet werkende nieuwe tv aan de muur en een bekende verkoper die 0,0 voor mij heeft betekent ondanks betaalde aanvullende pixelgarantie/pickul/vervangend exemplaar etc.

De garantieafhandeling met sony was zeer moeizaam. Niet omdat ze niet willen, maar omdat er 3 of 4 verschillende afdelingen compleet langs elkaar heen werken en daar krijg jij als klant mee te maken. Tussen die verschillende afdelingen is er vrijwel geen communicatie/samenwerking.

Wat een drama, overigens is het uiteindelijk wel netjes opgelost hoor, en alle lof voor de monteurs.

Het hele verhaal staat in het sony 2018 line-up topic.

In jouw geval zal het een betaald nieuw moederbord worden vermoed ik. En dan de servicekosten, onderzoekskosten, voorrijkosten kosten, monteur uurloon, etc je kent het wel. Dat word een dure grap.

Misschien kan je zelf een moederbord zien te scoren via ebay, ali etc. Het erin zetten is niet zo veel werk.
Bedankt voor je antwoord!

Echt erg hoe je als consument naar mijn mening compleet bedrogen wordt door de fabrikant en de verkoper. Als je een TV, of wat voor product dan ook koopt, in deze prijsklasse mag je toch in eerste instantie verwachten dat je een goed werkend deugdelijk product koopt, en als er iets mis mee is dat het op een goede, snelle en professionele manier wordt geholpen.

Aangezien de gecommuniceerde fabrieksgarantie periode, ga ik proberen om via een moeizamere route mijn gelijk proberen te krijgen (wettelijke garantie, consumentenrecht, gemiddelde gebruiksverwachting etc...). Zelfs als het via deze route lukt vraag ik mij af of het niet een beter idee is om nu al een nieuwe TV te kopen, omdat ik van meerdere mensen hoor dat het erg lang kan duren. Wat ik ook steeds vaker lees is dat men het moederbord vaker dan 1 keer heeft moeten laten vervangen. Als mijn gerepareerde TV weer kapot gaat, heb ik echt geen zin om weer hier doorheen te moeten.

Het internet staat vol met mensen die deze problemen ervaren van TV's van allerlei bouwjaren en prijsklassen. Zie linkje 1. Als je door de 1161 comments heen scrolled kom je ook X930e's tegen en zelfs nieuwere TV's.
Wat extra schandalig is van een bedrijf als Sony is dat in een andere locatie, volgens mij USA en CA, voor oudere C modellen TV's de garantie tijdelijk is verlengd en mensen met problemen die jij en ik ervaren, Sony de TV gratis repareert (vervangt). Zie linkje 2. Komt er op neer dat Sony donders goed op de hoogte is van het probleem en weet dat het om een fabrieksfout gaat waar zijn verantwoordelijk voor zijn voor een goede oplossing ervan. Zou mij niets verbazen dat Sony vanaf model C TV's gewoon troep componenten gebruikt waarvan ze weten dat deze vroegtijdig kapot kunnen gaan.

Al met al word ik er misselijk van hoe een groot commercieel bedrijf gewoon zo weinig geeft om goede klantenservice en support. Ik kan je vertellen dat ze door mij aanzienlijk veel potentiële klanten verliezen (familie, vriendenkring) en als ik mijn gelijk niet krijg ben ik ook nog in staat om naar Radar te stappen. Of misschien wel naar BOOS en mag Tim Hofman het oplossen :P

Kun je misschien in een PM sturen om welke winkel het ging? Ik ben al aan het oriënteren voor een nieuwe TV en zoals je begrijpt ben ik als de dood om het in een slechte winkel te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 20:32

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
* Oplossing voor een probleem waarbij een informatiebanner willekeurig in beeld verschijnt terwijl u content bekijkt op via HDMI aangesloten apparaten

EINDELIJK ! Dat werd wel eens tijd zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:58:
[...]

* Oplossing voor een probleem waarbij een informatiebanner willekeurig in beeld verschijnt terwijl u content bekijkt op via HDMI aangesloten apparaten

Mag leien dat mijn internetkabel nu ook weer gezien wordt. De kabel heb ik vervangen met alle moeite van dien, door de kruipruimte etc. Doet het wel als ik het in een laptop probeer, maar in de tv nog steeds niet. Wordt er moedeloos van.
HereIsTom schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:19:
Met de laatste firmware update (18-11-2020) zou dit al opgelost moeten zijn.
Toch zien dat je een USB-stick krijgt dan kun je ‘m installeren als je geen Internetverbinding hebt;

https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00017085
Heb sinds mijn laatste post even een USB stick gekocht en nu de laatste versie van vandaag er op aan het zetten. Leek even dat ik in een bootloop zat, want hij bleef aan en uit gaaf met de icontjes van googlen tonen etc. Zit nu bij de melding 'controleren op updates' nog nooit gezien deze tekst volgens mij.

edit: De update staat er op, via de lan kabel werkt nog steeds niet. 'ethernet: geen verbinding'. Wifi uitgedaan, mag allemaal niet helpen. Schiet mij maar lek.

Hij heeft bij netwerkstatus wel een mac adres bij bedraad en niet bij wifi. Toch bedraad geen verbinding, want bij kabelverbinding staat mislukt. Kan de tv niet overweg met kabels boven cat 5e of zo? Geen idee wat ik er in heb gedrukt maar ik heb vast gedacht laat ik een beetje toekomstbestending zijn, dus een cat 6 zal me niet verbazen.

[ Voor 54% gewijzigd door Oekol op 26-05-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Oekol Dus als het goed is heb je v6.7165 erop?
Dan zou je denken dat het toch moet werken.
Als de kabel verder goed is maakt het type niet uit, dat gaat alleen over de snelheid.
De Wifi op de TV moet wel helemaal zijn uitgeschakeld, want de TV kan helaas niet beide tegelijk.
Heb je de modem al eens een paar minuten van de stroom gehad?
TV ook even van de stroom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

HereIsTom schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:05:
@Oekol Dus als het goed is heb je v6.7165 erop?
Dan zou je denken dat het toch moet werken.
Als de kabel verder goed is maakt het type niet uit, dat gaat alleen over de snelheid.
De Wifi op de TV moet wel helemaal zijn uitgeschakeld, want de TV kan helaas niet beide tegelijk.
Heb je de modem al eens een paar minuten van de stroom gehad?
TV ook even van de stroom af.
Dat is inderdaad nu de versie. Die van 26 mei heb ik vanavond van de Sony website gedownload.

Router al meerdere keren van het stroom af. Tv telkens uitknop inhouden en opnieuw opstarten. Zal morgen wel even proberen stroom er af te halen. Hij krijgt wel gewoon ook een IP adres met. 207 op het einde en die zie ik ook in de router inlogscherm evenals dus een MAC adres etc.

Edit: toch net gedaan, geen verschil. Even de kabel vanaf TV naar router gevolgd, is een platte kabel dus vrij makkelijk te vinden tussen de andere ronde. Overal lampjes aan op router behalve bij deze, in ander gaatje drukken werkt ook niet. Ben bang dat fabrieksinstellingen enige laatste optie is. Geen zin in omdat ik dan m'n instellingen weer moet checken van het beeld, wellicht toch tijd voor nemen..

[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 26-05-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Oekol Ja jammer dat het niet is gelukt, weet het zo ook ff niet meer. Fabrieksinstellingen zou je inderdaad nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:27
Vooral blij met deze:

Oplossing voor een probleem waarbij de tv niet wordt uitgeschakeld wanneer u HDMI-apparaten uitschakelt die zijn aangesloten via BRAVIA Sync (HDMI CEC).

Net de TV bijgewerkt. Probleem eindelijk weg! Dat was echt een rot bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mijn netwerkkaart is kapot. Heb een fabrieksreset gedaan en heeft niks uitgemaakt. Daarna Sony gebeld voor assistentie en alles langsgelopen. Geen lampje niks op de router wederom, daarna in laptop en direct lampje. 'Meneer uw netwerkkaart is defect' u kunt een reparatie aanvragen hier en daar succes. Hoe duur de reparatie is konden ze niet zeggen, vind het aardig kut dat iets na 3 jaar kapot gaat en ik hier voor moet opdraaien en ze mij niet kunnen zeggen wat zo'n netwerkkaart kost. Wat te doen? Er bestaat iets van een economische waarde of minimale levensduur naast de wettelijke garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Oekol schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:16:
Mijn netwerkkaart is kapot. Heb een fabrieksreset gedaan en heeft niks uitgemaakt. Daarna Sony gebeld voor assistentie en alles langsgelopen. Geen lampje niks op de router wederom, daarna in laptop en direct lampje. 'Meneer uw netwerkkaart is defect' u kunt een reparatie aanvragen hier en daar succes. Hoe duur de reparatie is konden ze niet zeggen, vind het aardig kut dat iets na 3 jaar kapot gaat en ik hier voor moet opdraaien en ze mij niet kunnen zeggen wat zo'n netwerkkaart kost. Wat te doen? Er bestaat iets van een economische waarde of minimale levensduur naast de wettelijke garantie toch?
USB NIC? Weet niet of Android dit ondersteund.
Misschien via HDMI ergens voeden met ethernet? Dacht dat dit er vanaf 1.4 in zat.
De weg voor garantie door je te beroepen op economische levensduur, daar ben ik niet echt in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Jumpman schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:26:
[...]

USB NIC? Weet niet of Android dit ondersteund.
Misschien via HDMI ergens voeden met ethernet? Dacht dat dit er vanaf 1.4 in zat.
De weg voor garantie door je te beroepen op economische levensduur, daar ben ik niet echt in thuis.
Stel je voor ik koop een ethernet to hdmi adapter, dan moet de tv toch nog steeds de netwerkkaart gebruiken om het signaal op te vangen of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

AmbroosV schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:26:
[...]

Niet mogelijk en niet nodig. Na wat research blijkt dat de app wel in de software zit, maar niet ingeschakeld is afhankelijk van je regio. Ik woon in Ierland, dezelfde software als de rest van EU, en ik heb de control hier wel.

Inschakelen kan! Deze post op Reddit heeft wat instructies: https://www.reddit.com/r/...lexa_integration/f8peamx/

Basically, met adb verbinding maken met je TV (in developer mode), en `adb shell pm enable com.sony.dtv.smarthomesettings` draaien. Is zonder risico en de kans zit er dik in dat dat werkt.

(Je TV resetten en somehow faken dat je in Ierland zit werkt misschien ook. Geen idee hoe de TV beslist in welk land hij staat.)
Kan het zijn dat dit alleen werkt als je tv bekabeld verbonden is? Heb mijn tv moeten resetten om er achter te komen met de sony klantenservice dat mijn netwerkkaart kapot is. Nu wil ik echter gewoon weer alexa kunnen gebruiken, maar hij kan niet verbinden met het IP adres welke ik zie bij netwerkstatus. Zal zo eens kijken of er verschillende IP adressen te vinden zijn in de router voor de tv.

Foutmelding is:

cannot connect to XX.XX.XX.XX:5555: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd. (10061)

De XX zijn uiteraard het IP adres in de netwerkstatus.

Never mind. Had ADB debugging nog niet aan staan in ontwikkelaars opties. Dat is natuurlijk ook weer gereset. Afijn! Alexa app staat er weer op, nu weer beginnen met koppelen.

edit1: De alexa: Sony's TV - Basic skill kan ineens niet meer in mijn regio gebruikt worden. Kijken of ik het met een VPN aan de praat krijg..

edit2: ook weer opgelost met een adres wijziging. Alles is nu weer ingesteld. Top!

[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 03-06-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2022
Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje de ps5 op mijn 65XE9005 aangesloten. Afgelopen donderdag is er een update in Call of Duty uitgekomen om dit spel in 1080p 120hz of 4k 120hz met een hdmi 2.1 te kunnen spelen. Nu heb ik gekeken hiernaar maar krijg het maar niet voor elkaar om dit in 1080p 120hz te spelen. Overal waaronder ook hier in dit forum op de 1e pagina staat dat het 100/120hz tv is. Maar op de Sony website zie ik dat de hdmi max een bereik heeft van 50/60hz. Wie kan mij hierbij meer informatie geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSRBXwV2Y9iK8xhY73G4EulUo5o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/90kuhT6qlBfM49tctE3xqOhF.png?f=user_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@uunal Heb je dit geprobeerd?

En ook deze video:

Volgens tweakers specs ondersteund deze 100 Hz en geen 120 Hz?

[ Voor 15% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-06-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

uunal schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:54:
Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje de ps5 op mijn 65XE9005 aangesloten. Afgelopen donderdag is er een update in Call of Duty uitgekomen om dit spel in 1080p 120hz of 4k 120hz met een hdmi 2.1 te kunnen spelen. Nu heb ik gekeken hiernaar maar krijg het maar niet voor elkaar om dit in 1080p 120hz te spelen. Overal waaronder ook hier in dit forum op de 1e pagina staat dat het 100/120hz tv is. Maar op de Sony website zie ik dat de hdmi max een bereik heeft van 50/60hz. Wie kan mij hierbij meer informatie geven?

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Maar in jouw foto staat toch al dat hij 120hz niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
uunal schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:54:
Overal waaronder ook hier in dit forum op de 1e pagina staat dat het 100/120hz tv is. Maar op de Sony website zie ik dat de hdmi max een bereik heeft van 50/60hz. Wie kan mij hierbij meer informatie geven?
Je moet een onderscheid maken tussen de beeldverversingstechniek, en de ondersteunde framerate. Jouw TV (net zoals mijn 9305) is een 100Hz TV zoals die al ettelijke jaren gemaakt worden. Dat betekent echter gewoon dat hij via motion interpolation van een 50 (of 60) fps signaal, een beeld kan maken bestaande uit 100 (of 120) frames per seconde. Dat betekent echter niet dat hij 100 of 120fps signalen kan verwerken. Zoals @Oekol ook al aangeeft, toont jouw specs plaatje al dat hij niet meer dan 60fps accepteert als input.

TVs die ook effectief 100/120 fps signalen kunnen verwerken zijn nog maar een paar jaar gemeengoed.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 21-06-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2022
Twixie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Je moet een onderscheid maken tussen de beeldverversingstechniek, en de ondersteunde framerate. Jouw TV (net zoals mijn 9305) is een 100Hz TV zoals die al ettelijke jaren gemaakt worden. Dat betekent echter gewoon dat hij via motion interpolation van een 50 (of 60) fps signaal, een beeld kan maken bestaande uit 100 (of 120) frames per seconde. Dat betekent echter niet dat hij 100 of 120fps signalen kan verwerken. Zoals @Oekol ook al aangeeft, toont jouw specs plaatje al dat hij niet meer dan 60fps accepteert als input.

TVs die ook effectief 100/120 fps signalen kunnen verwerken zijn nog maar een paar jaar gemeengoed.
aha oke nu snap ik het. Bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik mijn tv binnenkort ga verkopen en een nieuwe ga kopen die wel de 100hz is en misschien zelfs gelijk met een 2.1hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[...]

Nou... niet dus :I. Vandaag had ik weer voor dat ineens op een random moment die statusbar verscheen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:05:
[...]

Nou... niet dus :I. Vandaag had ik weer voor dat ineens op een random moment die statusbar verscheen... :(
Heb je de update 'schoon' geïnstalleerd met een fabrieksreset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Twixie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:05:
[...]

Is ook handmatig op te lossen.

Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Is er al iets meer geweten over de upgrade naar Android 9 voor deze 2017 line- up tv?

[ Voor 13% gewijzigd door Ivan4you op 14-10-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:03
Is er al meer mensen opgevallen dat de xe9005 tegenwoordig bij Netflix Dolby Atmos door kan geven aan een receiver/soundbar en weet iemand of dit recent is of dat ik dit gemist heb? Als ik Netflix start en iets heeft Atmos content, staat dit nu vermeld en mijn Samsung Q90R geeft ook aan dat het Atmos weergeeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Mereco op 17-10-2021 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mereco schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:13:
Is er al meer mensen opgevallen dat de xe9005 tegenwoordig bij Netflix Dolby Atmos door kan geven aan een receiver/soundbar en weet iemand of dit recent is of dat ik dit gemist heb? Als ik Netflix start en iets heeft Atmos content, staat dit nu vermeld en mijn Samsung Q90R geeft ook aan dat het Atmos weergeeft.
Sinds de earc update is dit mogelijk. Die is er al wel een tijdje, denk midden 2020 uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:03
Oekol schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Sinds de earc update is dit mogelijk. Die is er al wel een tijdje, denk midden 2020 uit m'n hoofd.
Dan heb ik dat gemist of niet meegekregen. Ik wist niet dat de tv earc ondersteunt. Ik dacht alleen vanaf 2018 modellen en 9305 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mereco schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Dan heb ik dat gemist of niet meegekregen. Ik wist niet dat de tv earc ondersteunt. Ik dacht alleen vanaf 2018 modellen en 9305 modellen.
Earc update van de Samsung soundbar welteverstaan.

https://fwd.nl/audio/sams...r-q80r-en-q70r-soundbars/

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 17-10-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-05 20:36
Ik heb sinds enkele weken dat op Youtube (interne app) standaard de ondertiteling aanstaat.

Weet iemand hoe dit komt en hoe je het kan uitzetten? Ik vind het niet in de app zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:16
Misschien even in de gelinkte account op je pc kijken bij de instellingen. Op de pc zie je bij YouTube instellingen > afspelen en prestaties > ondertiteling > altijd ondertiteling tonen.
Wellicht dat dat kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Dank je voor je reactie!

Geprobeerd, maar helaas is dat niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mick3112 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:58:
Ik heb sinds enkele weken dat op Youtube (interne app) standaard de ondertiteling aanstaat.

Weet iemand hoe dit komt en hoe je het kan uitzetten? Ik vind het niet in de app zelf.
Even bij CC uitzetten? Soms staat dat bij mij ook aan, even bij cc uitzetten en t stopt weer. Meestal had ik dan daarvoor wel ff gekeken met ondertitels vanwege teveel geluid in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Oekol schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:23:
[...]

Even bij CC uitzetten? Soms staat dat bij mij ook aan, even bij cc uitzetten en t stopt weer. Meestal had ik dan daarvoor wel ff gekeken met ondertitels vanwege teveel geluid in de kamer.
Ik doe niet anders dan CC uitzetten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
[...]
Is er eigenlijk iemand bij wie dat uiteindelijk wel opgelost was ?
Gisteren pas eens geprobeerd met een complete factory reset, maar nog geen uur later zag ik ineens alweer random die banner verschijnen.

Tijdens het opnieuw instellen van alle instellingen, viel me wel op dat er een setting is om al dan niet de banner te tonen bij het veranderen van kanalen. De beschrijving lijkt erop te wijzen dat dat enkel bij digitale/analoge TV is (wat ik niet gebruik), maar vanavond toch eens die instelling proberen, want ik zie nu dat in juni @TDB dit al voorgesteld had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capirex65
Datzelfde heb ik ook al een hele tijd geleden gedaan bij mijn 65xe9305, even setting wijzigen en geen info banner meer te zien geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Nog even terugkomend op het ondertiteling probleem in de youtube app wat ik ervaarde.

Ik ben er gisteren weer eens in gedoken. Alle appdata verwijderd en opnieuw ingelogd, maar geen effect.

Oplossing was uiteindelijk heel simpel. De taalinstelling van de app stond op Nederlands waardoor de app blijkbaar dus bij elke buitenlands kanaal het idee had om het geforceerd te vertalen naar Nederlands.

Ik heb het op Engels gezet en het is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 22:51
Onze Sony 55A1 heeft sinds enkele weken een raar probleem. Wanneer je de tv even niet hebt gebruikt wordt deze niet meer wakker via de remote en ook de aan/uit knop op de tv reageert niet meer. Na een power cycle werkt de knop op de tv weer en kan het toestel weer worden ingeschakeld via de remote.

Het lijkt er op dat dit probleem gelijktijdig met het nieuwe startscherm geïntroduceerd is.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ivan4you schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:25:
Is er al iets meer geweten over de upgrade naar Android 9 voor deze 2017 line- up tv?
Mezelf eens quoten.Gisteren Android 9 binnengehaald.Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elparia
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Er is een nieuwe update:

Firmware-update naar v6.7205:
Oplossing voor een probleem waarbij de tv op willekeurige momenten opnieuw opstart

Hopelijk nu echt opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 20:32

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik heb hier af en toe een probleem met Netflix op mijn XE93. Hierbij wijzigt regelmatig de kleur/helderheid van het beeld van Netflix tijdens het kijken. Is vooral mijn vrouw die er last van heeft, want ik kijk nooit Netflix op deze TV. Maar gisteren vertelde ze me dat het probleem weer voorvalt en ik zag inderdaad ook zelf af en toe het beeld veranderen van kleur of helderheid. Heb daarna de TV eens helemaal heropgestart, maar vandaag zegt ze dat het probleem nog altijd optreedt.
Het heeft in elk geval niets te maken met de lichtsensor want die staat al vanaf dag 1 uit.

Iemand enig idee ? Heb daar ook al eens op gegoogled maar zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Twixie kan HDR Dolby Vision uitzending zijn. Dan kan de processor het niet bijbenen en krijg je dat effect.

Zie ook hier:

https://www.reddit.com/r/...vision_issues_with_built/

[ Voor 34% gewijzigd door ZuinigeRijder op 29-05-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Thanks, deze helpt wel want ik kan het dus perfect reproduceren met die scene uit Queen's Gambit, wat natuurlijk ook enorm helpt dan om te troubleshooten. Van wat ik lees lijkt er niet echt een oplossing behalve de TV te rebooten, en dan nog zal het regelmatig terugkomen. Best wel apart dat dit over een hele reeks Sony TVs speelt en nog altijd niet gefixt is. Eigenlijk totaal onacceptabel, vind ik.

EDIT: en een reboot heeft in elk geval ervoor gezorgd dat die specifieke scene nu wel goed afspeelt. Wel vervelend om dan regelmatig te moeten gaan rebooten. Zal eens moeten zien om dat te automatizeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 29-05-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:53

woutur

Klauwtjes uit!

Eigenlijk alleen een update zodat andere Sony kopers er iets aan hebben: nadat mijn 43W809C na twee jaar kapot ging heeft ook KD-43XF8096 het nu maar 4 jaar volgehouden. Twee gloednieuwe tv's in 6 jaar. Best veel als je het mij vraagt. Misschien ben ik een uitzondering, maar wellicht de moeite waard om te melden.

Nu dus weer in de race voor een nieuwe maar het dilemma dient weer aan: Sony gebruikt nu eenmaal best goede panelen ten opzichte van concurrenten maar mijn vertrouwen in Sony is wel behoorlijk gedaald nu.

Eerder een Hisense gekocht voor boven. Prachtig ding maar komt net niet met een 3.5 mm jack tegenwoordig die ik voor mijn stereo nodig heb. Enfin, moeilijk moeilijk.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

woutur schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:35:
Eerder een Hisense gekocht voor boven. Prachtig ding maar komt net niet met een 3.5 mm jack tegenwoordig die ik voor mijn stereo nodig heb. Enfin, moeilijk moeilijk.
Verloopstuk ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
Helaas vertoont onze KD55XE9005 sinds net alles in dubbel beeld.
Toen we hem hadden ingeschakeld was alles normaal en opeens na een paar minuten alles dubbel en wazig.

Hard reset e.d. geprobeerd, tegen beter weten in.

TV is net in deze week 5 jaar oud.

Meer mensen al zoiets meegemaakt met een Sony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Twixie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:43:
Ik heb hier af en toe een probleem met Netflix op mijn XE93. Hierbij wijzigt regelmatig de kleur/helderheid van het beeld van Netflix tijdens het kijken. Is vooral mijn vrouw die er last van heeft, want ik kijk nooit Netflix op deze TV. Maar gisteren vertelde ze me dat het probleem weer voorvalt en ik zag inderdaad ook zelf af en toe het beeld veranderen van kleur of helderheid. Heb daarna de TV eens helemaal heropgestart, maar vandaag zegt ze dat het probleem nog altijd optreedt.
Het heeft in elk geval niets te maken met de lichtsensor want die staat al vanaf dag 1 uit.

Iemand enig idee ? Heb daar ook al eens op gegoogled maar zonder resultaat.
Exact ditzelfde heb ik ook, maar pas sinds kort en alleen op Netflix.

Ik heb de tv nu via wifi verbonden en dan doet het probleem zich niet voor.

Is de WiFi op de 65XE9305 sneller dan de ethernetkaart die erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Capirex65 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:40:
[...]

Exact ditzelfde heb ik ook, maar pas sinds kort en alleen op Netflix.

Ik heb de tv nu via wifi verbonden en dan doet het probleem zich niet voor.

Is de WiFi op de 65XE9305 sneller dan de ethernetkaart die erin zit?
Ik heb 't ook heel erg met Netflix. Nu bijvoorbeeld met Drive to survive.

Qua ethernet is 100mb de max, dus het zou denk ik kunnen dat wifi sneller is inderdaad. Echter mijn ethernet kabel zit er in maar die module is buiten garantie stuk gegaan. Dus ik zit op wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik dacht dat dat hier al eens beantwoord was. Blijkt ergens een memory issue of zo te zijn, dat pas na een tijd optreedt. Enige oplossing is om dan de TV te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Mijn wifi werkt niet meer op mijn Sony 49XE9005.Bij mijn netwerk zie ik staan "opgeslagen".Maar er is geen verbinding.
Als ik scan op mijn netwerk op de tv geeft hij weer dat het netwerk niet is gevonden.
Ik zie mijn netwerk dus ik neem aan dat mijn wifikaart nog werkt.
Ik heb al veel tips uitgeprobeerd maar helaas pindakaas.
Iemand ervaring of een oplossing voor mijn probleem?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ivan4you schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:42:
Mijn wifi werkt niet meer op mijn Sony 49XE9005.Bij mijn netwerk zie ik staan "opgeslagen".Maar er is geen verbinding.
Als ik scan op mijn netwerk op de tv geeft hij weer dat het netwerk niet is gevonden.
Ik zie mijn netwerk dus ik neem aan dat mijn wifikaart nog werkt.
Ik heb al veel tips uitgeprobeerd maar helaas pindakaas.
Iemand ervaring of een oplossing voor mijn probleem?
Thanks.
Netwerk vergeten en opnieuw verbinden al geprobeerd? Volledige reboot via de uit knop inhouden tussendoor desnoods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Ivan4you En geen instellingen van de router aangepast gehad, zoals bijvoorbeeld alleen 5 Ghz Wifi? En/of pi-hole?

[ Voor 10% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-03-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@Oekol Heb ik gedaan,maar helaas.

@ZuinigeRijder Geen aanpassingen.Van de ene op de andere moment zonder internet zonder ergens aan geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ivan4you schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:07:
@Oekol Heb ik gedaan,maar helaas.

@ZuinigeRijder Geen aanpassingen.Van de ene op de andere moment zonder internet zonder ergens aan geweest te zijn.
Voel een volledige reset aankomen. Daar loop ik ook tegen aan. VLC blijft random zichzelf soms openen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Oekol schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:45:
[...]

Ik heb 't ook heel erg met Netflix. Nu bijvoorbeeld met Drive to survive.

Qua ethernet is 100mb de max, dus het zou denk ik kunnen dat wifi sneller is inderdaad. Echter mijn ethernet kabel zit er in maar die module is buiten garantie stuk gegaan. Dus ik zit op wifi...
Om er nog even op terug te komen, ik ben nu sinds een week of 2 via WiFi van de tv aan het kijken en de veranderende kleuren op vooral Netflix zijn niet meer voorgekomen.

Verbind ik bedraad, heb ik het euvel gelijk weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Capirex65 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Om er nog even op terug te komen, ik ben nu sinds een week of 2 via WiFi van de tv aan het kijken en de veranderende kleuren op vooral Netflix zijn niet meer voorgekomen.

Verbind ik bedraad, heb ik het euvel gelijk weer terug.
Dan zou 't niet door het internet moeten komen aangezien bedraad bij mij dus niet wekt en dus inderdaad aan het geheugen moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 20:33
En toen deed mijn KD-55XE8599 afgelopen week ineens helemaal niets meer..

Dat is wel vrij snel na 4,5 jaar wat mij betreft.

Nu maar naar een TV reparateur gebracht, om te kijken wat er mis is. De winkel waar ik hem kocht bood ook wel service aan huis aan, maar dan betaalde ik minimaal €90 voorrij kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Moet een nieuw mainboard in de TV, A 365 euro..

Dat wordt een nieuwe TV bestellen..

Edit:

Het is een 55X90L geworden. Dat is toch nog best een verschil in beeldkwaliteit in die paar jaar!

[ Voor 38% gewijzigd door Sahi_NL op 21-09-2023 08:48 ]

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sahi_NL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:08:
En toen deed mijn KD-55XE8599 afgelopen week ineens helemaal niets meer..

Dat is wel vrij snel na 4,5 jaar wat mij betreft.

Nu maar naar een TV reparateur gebracht, om te kijken wat er mis is. De winkel waar ik hem kocht bood ook wel service aan huis aan, maar dan betaalde ik minimaal €90 voorrij kosten.
Die van mij valt soms ook uit, gewoon zwart scherm. Kan m wel opnieuw opstarten.

Had jij het zelfde?

• Sahi_NL
Nee, van een op andere dag ging hij gewoon niet meer aan. Geen beeld, geen led, niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Weet iemand wellicht of de nieuwere metalen afstandbedieningen werken met een 65xe9305?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Capirex65 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:39:
Weet iemand wellicht of de nieuwere metalen afstandbedieningen werken met een 65xe9305?
Nee maar als je gaat testen, laat even weten of het gelukt is. Ben wel benieuwd, onze afstandsbediening is een beetje vaak gebruikt de afgelopen jaren ;)

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste