pposthoorn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:00:
Ik probeer een 4K .MKV af te spreken op mijn 65XE9305 maar het lukt met geen mogelijkheid.
Het gaat om een bestand van 115GB met een Dolby Atmos en een AC3 audio stream (ik heb geen Atmos set er aan hangen), 71,7Mbps totaal, deze staat op een NVMe SSD die in een USB 3 behuizing zit, NTFS geformatteerd is en direct aan de tv hangt. Zowel de ingebouwde Video app als VLC weigeren hem te openen/af te spelen

Op m'n laptop werkt het prima met VLC en gister aan de LG OLED C9 van een vriend deed hetzelfde verstand op dezelfde USB SSD het meteen zonder problemen via de standaard player.
Doe ik iets fout of kan m'n tv dit gewoon niet aan? Zou jammer zijn.
Edit: als ik hem via Plex naar de tv stream vanaf m'n DS918+ moet hij elke 15s bufferren.
Ja het is misschien een beetje flauw en jij kan er niks meer mee omdat je de android versie op je sony tv niet kan downgraden maar...
Of je vanaf een usb stick, usb hd, of rechtstreeks vanaf een NAS (ik heb ook een ds918+) afspeelt, vanaf android tv 8 (oreo) werkt dit niet meer na behoren op een sony tv.
Met android tv 7 kan je alle bestanden afspelen vanaf usb, netwerk nas etc. Mijn sony KD-XF9005 draait dus ook nog android 7 en alle communicatie naar sony voor "per ongeluk" updaten is geblokkeerd op DNS niveau.
Ik weet dit omdat ik ook de domme fout heb gemaakt te updaten naar android 8, dat heeft mij een half werkende tv opgeleverd waar eigenlijk vanaf nas en usb geen video meer mee te bekijken was.
Ik heb van alles geprobeerd: VLC, Kodi, Sony's eigen video player, Plex, altijd waren er problemen, van niet afspelen, tot geen geluid, sowiezo geen DTS meer, geen ondertiteling, niet werkende hdr10 of dolby vision, geen zwarte donkere balken onder en boven de film maar licht doorlatende grijze balken!
Tot overmaat van ramp begon de tv met android 8 ook nog het fenomeen "bootloopen" En dat bootloopen bleek uiteindelijk mijn geluk!
Door de aanhoudende bootloops heb ik 3 keer een moederbord wissel met bijbehorende monteur en verplichte update naar android 8 gehad van sony.
En omdat de bootloops aanhielden op android 8 heb ik uiteindelijk vanaf sony japan een nieuw moederbord met android 7 gekregen. Geen bootloops meer, en ook kon mijn tv alles weer afspelen met welke player dan ook.
Als ik om wat voor reden dan ook mijn tv alsnog moet updaten naar 8 of hoger en dus in de zelfde situatie terecht kom als jou, dan zou ik een xiaomi mi tv box s kopen en het smart gedeelte van de tv zelf laten voor wat het is.