[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:35
LoeWn schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:24:
ARGH

Vandaag ineens de melding dat de TV geen netwerk heeft. Via bedraad aangesloten. Netwerk gecontroleerd.. niks aan de hand. Laptop aan dezelfde netwerkaansluiting gehangen.. gewoon internet.

TV vervolgens geprobeerd met Wifi. Zelfde probleem. Ander IP adres gegeven via router.. Allemaal niks.

Toen uit nieuwsgierigheid Netflix gestart.. Werkt gewoon. Alle andere apps niet. wtf

Morgen maar weer voor de 11e(!) keer TV opnieuw installeren. Hopen dat ie het dan nog niet doet en dat er via garantie iets te regelen valt.

Helemaal klaar met dat ding..
Vreemd genoeg heb ik exact hetzelfde sinds maandag geloof ik. Ik heb nog geen reset gegeven, maar Netflix doet het inderdaad, Playstore, Videoland , canaaldigitaal ook niet.. Zelfs niet op de hotspot van m'n mobiel.. Eigenlijk wil ik geen hard reset doen..

Edit, lees nu pas de mogelijke oorzaak. Zal er even induiken straks!

[ Voor 3% gewijzigd door rscheper op 06-08-2020 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 16:37
Nou, gisteren een hardreset gedaan...

Na een paar uur weer mis :(

Vandaag maar eens PlatteTV bellen. Helaas is het toestel al meer dan 2 jaar oud.

Edit: er komt een monteur langs en dit gaat binnen de, garantie vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door LoeWn op 06-08-2020 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
Zojuist de monteur aan de telefoon gehad.

Bekend probleem in Nederland blijkbaar. Vooral voor mensen die niet gebruik maken van de interne tuner. Hij heeft ook uigelegd waarom, maar ik snapte het niet helemaal. Het heeft iets te maken met rechten en het updaten van de datum/tijd via internet. Via Nederland is dat dus disabled en moet het via een ingebouwde tuner.

De oplossing is dus ook heel simpel en lachwekkend; opnieuw installeren en als land België kiezen.

Voor de volledigheid nog even de volledige instructies welke ik via email ontvangen heb:
Beste [naam],

Graag ontvangen wij zoals telefonisch besproken het resultaat na het uitvoeren van de onderstaande acties.

Gelieve de volgende reset uit te voeren:

1. Stekker uit het stopcontact trekken.
2. De standby-toets en de volume min-toets indrukken op het toestel en ingedrukt houden en dan de stekker in het stopcontact steken.
3. Wanneer de led, die normaal wit is, groen brandt mogen de toetsen losgelaten worden.
4. TV gaat nu resetten.
5. Wanneer tv klaar is met resetten tv opnieuw installeren.

Let op! Bij de installatie als land België kiezen en dan de netwerk datum en tijd instellingen gebruiken of datum/tijd uit en dan handmatig instellen.

Zonder tegen bericht annuleren wij de opdracht per 10-08-2020

Met vriendelijke groet,
Sony Service
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte of het daadwerkelijk werkt.

@rscheper misschien voor jou ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

LoeWn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:46:
Zojuist de monteur aan de telefoon gehad.

Bekend probleem in Nederland blijkbaar. Vooral voor mensen die niet gebruik maken van de interne tuner. Hij heeft ook uigelegd waarom, maar ik snapte het niet helemaal. Het heeft iets te maken met rechten en het updaten van de datum/tijd via internet. Via Nederland is dat dus disabled en moet het via een ingebouwde tuner.

De oplossing is dus ook heel simpel en lachwekkend; opnieuw installeren en als land België kiezen.

Voor de volledigheid nog even de volledige instructies welke ik via email ontvangen heb:
[...]
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte of het daadwerkelijk werkt.
@rscheper misschien voor jou ook een oplossing.
Stomtoevallig klapte vandeweek er een stop uit en kreeg de tv ineens netwerkkuren. Vreesde voor dode netwerkpoort, maar ging toch maar ff hier kijken en voila, bug :X Had al t idee dat het een bug moest zijn omdat de tv meldt dat wifi verbonden is maar geen internet, maar netflix prima werkt. Kodi werkt wel met lokale content, maar niet met internet, maar Plex is helemaal van de wap en kan nergens meer bij :+

Zitten nu alsnog lekker film te kijken (wifi is vlot zat), maar wilde toch ff kijken hoe en wat. Is het bij jou tot nu toe blijvend okee?

Vraag me echter af of Sony dit niet remote gewoon kan fiksen? Bedoel, als ze Android kunnen pushen naar iedereen, dan kan een simpele tijd/datum-fix ook naar alle tv's binnen NLD worden gegooid?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
@2Dutch Yes, het werkt nog steeds goed :)

Volgens de monteur was Sony er wel mee bezig om dit via een update te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

LoeWn schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:39:
@2Dutch Yes, het werkt nog steeds goed :)

Volgens de monteur was Sony er wel mee bezig om dit via een update te fixen.
Dank voor je reactie en de info d:)b
Blijft toch jammer hoe de software op de tv's het zo vaak verpest of het na x jaar voor een normale gebruiker vervelend maakt door geen updates van apps oid meer te bieden. Ik verlang terug naar de domme tv :/ :+

Ga de update wel afwachten en er komt nu versneld een Apple TV, de wederhelft is het softwaregeneuzel beu :+ en leuk gamen voor de nichtjes en mezelf natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 16-08-2020 11:52 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

LoeWn schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:24:
ARGH

Vandaag ineens de melding dat de TV geen netwerk heeft. Via bedraad aangesloten. Netwerk gecontroleerd.. niks aan de hand. Laptop aan dezelfde netwerkaansluiting gehangen.. gewoon internet.

TV vervolgens geprobeerd met Wifi. Zelfde probleem. Ander IP adres gegeven via router.. Allemaal niks.

Toen uit nieuwsgierigheid Netflix gestart.. Werkt gewoon. Alle andere apps niet. wtf

Morgen maar weer voor de 11e(!) keer TV opnieuw installeren. Hopen dat ie het dan nog niet doet en dat er via garantie iets te regelen valt.

Helemaal klaar met dat ding..
//Edit: oke sorry, spuit11, dit is dus allang uitgelegd hier :p

Hier precies hetzelfde probleem, vervolgens een hoop topics over gelezen en het probleem heeft met de datum en tijd te maken.

Waarschijnlijk haal je net zoals ik de TV na gebruik helemaal van de stroom af en heb je naast je netwerkaansluiting geen coax-aansluiting.
De TV is blijkbaar te dom om zijn datum/tijd te synchroniseren via internet maar kan dit enkel via je coax.....dus als je die aansluiting niet hebt blijft hij op 2019 staan en werkt geen enkele app behalve Netflix.

Een DVB antennetje aansluiten van een paar euro is de oplossing.
Het enige wat ik nog niet snap is waarom de TV dit opeens gaat doen nadat hij jaren goed heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 14:11
Waarschijnlijk geïntroduceerd met een Android update?

Mijn tv draait android 7 en tijd en datum staan goed. Alles werkt bij mij, wel heeft hij aan geen internet te hebben maar dat komt omdat ik al het contact naar sony geblokt heb dmv Pi-hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42
Wootism schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

//Edit: oke sorry, spuit11, dit is dus allang uitgelegd hier :p

Hier precies hetzelfde probleem, vervolgens een hoop topics over gelezen en het probleem heeft met de datum en tijd te maken.

Waarschijnlijk haal je net zoals ik de TV na gebruik helemaal van de stroom af en heb je naast je netwerkaansluiting geen coax-aansluiting.
De TV is blijkbaar te dom om zijn datum/tijd te synchroniseren via internet maar kan dit enkel via je coax.....dus als je die aansluiting niet hebt blijft hij op 2019 staan en werkt geen enkele app behalve Netflix.

Een DVB antennetje aansluiten van een paar euro is de oplossing.
Het enige wat ik nog niet snap is waarom de TV dit opeens gaat doen nadat hij jaren goed heeft gewerkt.
Sinds deze week ook dit probleem.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gisteren dan ook maar de TV opnieuw geïnstalleerd met als land België, het kan namelijk nog wel even duren voordat Sony met een update komt. KODI weer opnieuw geïnstalleerd, toen moest ik weer achterhalen hoe je ook alweer instelde dat DTS Passtrough wer doorgegeven aan de Receiver. Al met al nog wel even bezig geweest. De Geen ethernet verbinding is weg en de Apps werken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-05 00:21
Super,heb ik ook gehad, zenuwentoestand, 2 keer welcome menu laten passeren,en dan pas instellen,
je moet er wel geduld voor hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:26
En de tijd handmatig goed zetten heeft geen zin?

Edit: dat kan dus niet. Heb niet zoveel zin om alle apps weer opnieuw te installeren en configureren...

[ Voor 52% gewijzigd door kw_nl op 29-08-2020 22:42 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

kw_nl schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:01:
En de tijd handmatig goed zetten heeft geen zin?

Edit: dat kan dus niet. Heb niet zoveel zin om alle apps weer opnieuw te installeren en configureren...
Same here, al dat gedoe terwijl Sony best wel een beetje vaart zou kunnen zetten achter zoiets kleins wat ze zelf met een domme move veroorzaakt hebben ;) Nog even en ik prak gewoon een Apple TV er tussen en dan zie ik het smarttv-menu nooit meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
Weet iemand of en hoe de TV een 5.1 of Atmos signaal downmixt naar stereo ?

Ik heb op dit moment nog altijd maar gewoon een paar deftige powered speakers aan de TV hangen. Dit is via de koptelefoon-uitgang die je in de menu's wel als een stereo audio-out kunt configureren. Ik heb me in het verleden al afgevraagd of je in stereo eigenlijk wel alle audio te horen krijgt bij bronnen met surround. Bij sommige content had ik toch de indruk dat er iets ontbrak.

Nu ook weer iets gelijkaardig gehad met Disney+. Grote explosie in Iron Man 2 (Dolby Atmos soundtrack) die gewoon nauwelijks te horen was. Dit had m.i. echt niets te maken met het feit dat ik geen subwoofer heb, maar precies eerder of mijn speakers helemaal niet alle kanalen doorkreeg.

Om die reden alleen al, blijf ik twijfelen of ik niet gewoon een soundbar (incl. SW) zou kopen, zodat ik tenminste zeker ben dat alle audio-kanalen gebruikt gaan worden.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

Mijn tv was bekabeld via een internet kabel. Het deed het niet meer en ik dacht prima ik trek een nieuwe cat6e kabel onder de kruipruimte door en we hebben weer bekabeld internet. Echter... De kabel doet het als ik hem in de laptop stop, echter in de tv helemaal niks. Alleen via WiFi heb ik Internet. Iemand een idee?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Oekol schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:09:
Mijn tv was bekabeld via een internet kabel. Het deed het niet meer en ik dacht prima ik trek een nieuwe cat6e kabel onder de kruipruimte door en we hebben weer bekabeld internet. Echter... De kabel doet het als ik hem in de laptop stop, echter in de tv helemaal niks. Alleen via WiFi heb ik Internet. Iemand een idee?
Lees even een stukje terug, vervelende softwarebug waar je zo te zien ook last van hebt. Als je je tv opnieuw wilt instellen op België ben je er hopelijk vanaf, anders ff de fix afwachten..

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 26-09-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik krijg hier ineens WiFi totaal niet meer werkend.
Had nieuwe access points geïnstalleerd en wou eens terug via WiFi testen omdat mijn bereik, stabiliteit en snelheid nu veel beter zijn. Maar mijn TV wil met geen enkele SSID connecteren. Hij ziet ze wel, maar nadat ik de key ingeef zegt hij ‘connecting’ wat lang duurt en uiteindelijk faalt. Ook naar een oude dd-wrt router krijg ik hem niet verbonden...??
Ben een beetje at loss eigenlijk. Zelfs een complete Factory Reset loste het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 27-05 20:33
Heb je de laatste 2 pagina's van dit topic gelezen?

Staat de datum/tijd van de TV goed? Zo niet, is dat je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ja, moest ook direct daaraan denken, maar mijn probleem is anders. Om te beginnen woon ik in België en koos dus al België, en bovendien werkt Internet bekabeld wel. Maar wil Wifi proberen omdat bekabeld over een trage Powerline loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sahi_NL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:36:
Heb je de laatste 2 pagina's van dit topic gelezen?

Staat de datum/tijd van de TV goed? Zo niet, is dat je probleem.
Ben sinds 9 maanden weer thuis, en heb exact weer hetzelfde probleem; datum klopt niet en dus geen internet. Geen idee meer hoe ik dat in het verleden heb opgelost. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Een harde reset, of oplossen met een adb connectie.. Beide oplossingen staan in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier nog altijd geen succes met mijn wifi-probleem. Al vanalles geprobeerd, en al zeker 10x factory reset met allerlei combinaties daarna (BE, NL, UK als landen... wel/niet die diagnostics spullen enz...). Ook allerlei combinaties aan access point kant: 5GHz, 2.4GHz, verschillende WPA2 settings, zelfs zonder security (dus volledig open) werkt het niet.
Ik zie gewoon mooi al mijn SSIDs, maar als ik dan met een probeer te connecteren met ingave van de key, komt hij zeggen 'Connecting to the network' om het dan na een halve minuut op te geven met de melding dat hij dat wifi netwerk niet kon vinden, of dat de WPA key niet juist was (terwijl die 100% juist was - zelfs om te testen veel eenvoudiger keys geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sahi_NL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:18:
Een harde reset, of oplossen met een adb connectie.. Beide oplossingen staan in dit forum.
Was het zat dus hab dat inderdaad gedaan. Gelukkig had ik mijn beeldinstellingen in een Excel bestandje staan (hij was gecalibreerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mijn wifi probleem is opgelost, maar het was dus echt wel onnozel. Blijkbaar slaagt de TV er niet om met wifi te verbinden als hij al via kabel verbonden is... 8)7 8)7 Kreeg ineens zo'n ingeving, en dat bleek het dus inderdaad te zijn. Maar de network stack is wel behoorlijk buggy, want bij de eerste poging kreeg ik dat de WPA key verkeerd was. Ik nog eens dubbelchecken, en was toch echt wel juist, dus doe ik Retry en dan connecteert hij ineens wel 8)7 .

Nu, de Factory Reset heeft gelukkig wel ook nog een Disney+ probleem opgelost (ik kreeg altijd maar een paar rijen thumbnails, de rest van de thumbnails bleven leeg) dus toch niet helemaal voor niets geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:56

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
Gelukkig, was er al zat van elke keer terminal te moeten gebruiken om internet te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Daar zat ik inderdaad ook op te wachten! Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 13:16
Mijn 65xe9305 heeft netwerk foutmelding bij Netflix en videoland, ineens sinds gisteravond.

Heb ik ook met de boven eerder genoemde bug te maken?

Edit :
Een keer opnieuw opstarten heeft het voorlopig verholpen

[ Voor 19% gewijzigd door Capirex65 op 09-10-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Krijgen wij een update naar Android 9?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
Oekol schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:21:
Krijgen wij een update naar Android 9?
In het artikel op de homepage van Tweakers wordt verwezen naar https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1602502853

Daar wordt ook de XE90 genoemd.

Applicable models:
Note: These are model names for North and South America. European model names differ slightly. You can convert them by moving the last letter in the model name to the second position after the format indicator (some numbers will also have to be reshuffled for the LCD models). 55A8G = 55AG8, 49X805G = 49XG8005

XBR-55A8G
XBR-65A8G
XBR-49X805G
XBR-55X805G
XBR-65X805G
XBR-75X805G
XBR-55A8F
XBR-65A8F
XBR-60X835F
XBR-70X835F
XBR-75X855F
XBR-85X855F
XBR-65X856F
XBR-55X905F
XBR-65X905F
KD-49X755F
KD-55X755F
KD-65X755F
XBR-65X755D
XBR-55X705D
XBR-49X705D
XBR-55A1E
XBR-65A1E
XBR-49X805E
XBR-55X805E
XBR-65X855E
XBR-75X855E
XBR-55X905E
XBR-65X905E
XBR-75X945E

[ Voor 52% gewijzigd door rscheper op 13-10-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rscheper schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:43:
[...]

In het artikel op de homepage van Tweakers wordt verwezen naar https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1602502853

Daar wordt ook de XE90 genoemd.

Applicable models:
Note: These are model names for North and South America. European model names differ slightly. You can convert them by moving the last letter in the model name to the second position after the format indicator (some numbers will also have to be reshuffled for the LCD models). 55A8G = 55AG8, 49X805G = 49XG8005

XBR-55A8G
XBR-65A8G
XBR-49X805G
XBR-55X805G
XBR-65X805G
XBR-75X805G
XBR-55A8F
XBR-65A8F
XBR-60X835F
XBR-70X835F
XBR-75X855F
XBR-85X855F
XBR-65X856F
XBR-55X905F
XBR-65X905F
KD-49X755F
KD-55X755F
KD-65X755F
XBR-65X755D
XBR-55X705D
XBR-49X705D
XBR-55A1E
XBR-65A1E
XBR-49X805E
XBR-55X805E
XBR-65X855E
XBR-75X855E
XBR-55X905E
XBR-65X905E
XBR-75X945E
Goeie zaak, in hetzelfde artikel las ik ook ergens dat we al bij android 11 zitten op tv. Dat is toch wel vrij bizar. Doe er niet zoveel mee, heb de tv gelinked met amazon zodat ik het toegevoegd heb in routines. Dat zal wel weer opnieuw geïnstalleerd moeten worden, maar werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Even iets heel anders. M'n ouders zochten een nieuwe tv. Dus ik heb mijn XE93 aan hun gegeven en mag op hun kosten een nieuwe uitzoeken.

Nu zie ik echter dat het huidige topmodel veel slechter beeld heeft dan het model van 2017. Zijn we in 3 jaar achteruit gegaan?

Contrast XE93 (2017) = 5744 : 1
Contrast XH95 (2020) = 3170 : 1

Peak Brightness 2017 = 1442 cd/m²
Peak Brightness 2020 = 980 cd/m²

https://www.rtings.com/tv...0e-vs-sony-x950h/419/1777

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 15-10-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 16:16
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:18:
Even iets heel anders. M'n ouders zochten een nieuwe tv. Dus ik heb mijn XE93 aan hun gegeven en mag op hun kosten een nieuwe uitzoeken.

Nu zie ik echter dat het huidige topmodel veel slechter beeld heeft dan het model van 2017. Zijn we in 3 jaar achteruit gegaan?

Ja, zijn idd achteruit gegaan.

Nou was de Xe9305 ook wel extreem qua brightness en contrast. Denk een jaartje geleden ook eens gekeken of de nieuwere topmodellen van Samsung nou al veel betere metingen hadden maar 95% kwam niet eens in de buurt geloof ik. Welk merk ik er ook tegenover zette, bijna niks kwam in de buurt.

Die Xe9305 was ook apart soort technologie met die plaatsing van de lampen. Daarom is hij ook zo opvallend zwaar. http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55xe9305-201703274446.htm

Ik verbaas me nog dagelijks over de beeldkwaliteit van dat ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mick3112 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Ja, zijn idd achteruit gegaan.

Nou was de Xe9305 ook wel extreem qua brightness en contrast. Denk een jaartje geleden ook eens gekeken of de nieuwere topmodellen van Samsung nou al veel betere metingen hadden maar 95% kwam niet eens in de buurt geloof ik. Welk merk ik er ook tegenover zette, bijna niks kwam in de buurt.

Die Xe9305 was ook apart soort technologie met die plaatsing van de lampen. Daarom is hij ook zo opvallend zwaar. http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55xe9305-201703274446.htm

Ik verbaas me nog dagelijks over de beeldkwaliteit van dat ding. :)
Dat is wel extreem jammer. Dat de oude tv's niet meer verkocht worden, terwijl de nieuwere tv's slechter zijn.

Had het liefste een 2020 model gekocht ivm ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 16:16
Ja, Sony zet liever op OLED in vermoed ik.

Sowieso als je voor PS5 gaat wil je graag HDMI 2.1 hebben. Dat zit dit jaar alleen op de ZH8 en de XH90.
Die XH90 is infeite een mindere tv dan de Xe93 qua beeld.

Ik verwacht dat Sony in januari wel bij CES 2021 een hoop nieuwe tv;s zal aankondigen die optimaal gebruik gaan maken van PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Niet vergeten dat de XH95 een Wide Angle Filter heeft om de kijkhoeken te verbeteren wat een negatief effect op de contrastratio heeft (vergeet ik nog dat de XH95 niet het top LCD model is, dat zijn de 8K tv's).
Pakken we deze er nog eens bij (en dan bedenken dat een XG95/XH95 toch iets beter is dan een XF90. XG95 in 55/65" heeft nog geen Wide Angle Filter en verder vrijwel gelijk aan de XH95 qua beeldtechnieken):

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 15-10-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:13
Mijn tv geeft sinds een tijd de melding "ethernet is niet verbonden" terwijl dit wel het geval is. Netflix kan ik nog wel streamen, maar andere diensten functioneren niet meer. Ook casten naar de tv is niet meer mogelijk.

Een herstart van de router én van de televisie heb ik al geprobeerd. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
@daanNL lees de laatste pagina's even terug. Bekend probleem. Dit heeft te maken met een incorrecte datum/tijd. Bekijk mijn laatste posts in dit topic voor een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:13
LoeWn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:20:
@daanNL lees de laatste pagina's even terug. Bekend probleem. Dit heeft te maken met een incorrecte datum/tijd. Bekijk mijn laatste posts in dit topic voor een oplossing
Hartelijk dank! D.m.v. de update is het opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier voor het eerst ook een update aangeboden gekregen. Vroeger was ik altijd sneller met zelf manueel te updaten :p. Ik vermoed dat dit enkel een fix is voor dat tijd/netwerk probleem in Nederland.

EDIT: V6.6575 is blijkbaar op 7 oktober gereleased dus best snel dat die gepusht wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 18-10-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dat belooft. Vanavond al een harde crash toen mijn vrouw Netflix wou opstarten. Kwam het Android logo on-screen waarna de TV rebootte. Was nog nooit voorgevallen in de bijna 3j dat we de TV hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ik heb mijn 65xe9305 inmiddels ook moeten updaten ivm netwerk wat constant weg was. Nu alles weer ok, incl dus Android 8, want die zit ook gelijk in die update.

Zag de melding over Android 9, die uitgerold gaat worden, maar daar staat dan met mijn xe93 weer niet tussen, wel de xe90 en xe94, dan zal de xe93 toch ook wel mee doen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 10:19
Net geupdate maar nog steeds datum/tijd probleem met mijn Sony KD-49XG9005.

Kan dus enkel Netflix gebruiken maar geen Prime Video of andere apps. Netjes hoor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Ik ben nu al 3,5 maand met Sony bezig om mijn televisie gerepareerd te krijgen. Toestel viel uit i.c.m. ps4 pro en HDR. Toestel gaf toen een knipperende rode led. Na 3 maanden onderzoek is er geconstateerd dat er iets niet goed is met het moederbord. Vorige week vervangen, maar ik denk dat ik een refurbished moederbord heb ontvangen want hier werken heel veel functies niet. Televisie reageer niet op het aan of uit zetten van live color, instellen van kleurtemperaturen etc. Nu weer een week aan het bellen met Sony, Zes goes en TVA service. Beetje van het kastje naar de muur verhaal.

Wat een slechte support heeft Sony, de volgende keer denk ik wel even wat langer na of ik nog een Sony tv ga kopen... Volgende zal denk ik een LG worden....

Ik heb overigens een 55xe9005

Edit: Toevallig nu eindelijk reactie. Ze gaan hem omruilen voor een XH9505. Dus dat is wel weer netjes. Heeft wel meer dan 3 maanden geduurd...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 11-11-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:56
Alweer een nieuwe update.
Wat worden we verwend.

https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00017085

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Dit is Android 9! Dit is de beloofde update die hier genoemd wordt volgens mij:

nieuws: Sony brengt Android 9 uit voor veel tv's die uitkwamen in vorige vier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 06:31
What the hell.. Android 9 for mijn XE93 ?

Ziggo moet iets veranderd hebben in hun backend , want ik zie sinds twee weken geen reboots meer en hij authenticeert de CI+ altijd bij aanzetten. Dat was mijn grootste issue met deze TV. Komt alleen voor bij TV kijken.

Ik wacht nog even met Pie installeren.

EDIT: staat erop, alleen mooie sneeuw plaatjes bij het opnieuw opstarten. Ziet eruit als framebuffer die niet leeg is. Herken de Pie menu structuur van de Shield. Is het nou sneller ? Nee. So far so good.

[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 21-11-2020 19:11 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Hier sinds gisteren ook pie op mijn 65xe9305, vooralsnog weinig verschil met 8.0, alleen iets andere menu structuur.

Nu zit ik af en toe wel met een schuin oog naar bijvoorbeeld de nieuwe XH9505 te kijken, maar bij vergelijken van specs heb ik niet het idee dat dat een vooruitgang is tov de xe9305, welke overigens nog super bevalt.

Klopt mijn idee/vermoeden dat de nieuwere xg95 en xh95 zeker niet beter zijn dan de xe9305 die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 06:31
Capirex65 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:35:
Hier sinds gisteren ook pie op mijn 65xe9305, vooralsnog weinig verschil met 8.0, alleen iets andere menu structuur.

Nu zit ik af en toe wel met een schuin oog naar bijvoorbeeld de nieuwe XH9505 te kijken, maar bij vergelijken van specs heb ik niet het idee dat dat een vooruitgang is tov de xe9305, welke overigens nog super bevalt.

Klopt mijn idee/vermoeden dat de nieuwere xg95 en xh95 zeker niet beter zijn dan de xe9305 die ik nu heb?
Ja, XE9305 was een uniek toestel. Idiote brightness levels in HDR mode, ook een van de redenen dat het ding loodzwaar is. Prachtige beeld kwaliteit.

Ik hoop dat mijn XE9305 het nog even uit houdt. Ziggo moet iets aan hun backend veranderd hebben, waardoor de CI+ issues (reboots af en toe) weg lijken sinds paar weken.

De Pie update lost idd niets op voor de slome MT SoC die er in zit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 09:24
Als je update naar nieuwe Android versie,blijven dan uw instellingen van de tv bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Als ik vanaf mijn telefoon een YouTube 4k hdr video naar mijn xe9305 cast word deze dan ook echt in hdr weergegeven?

En doet de ingebouwde YouTube app dat zelf ook?

Ik heb de laatste Android 9.0 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Capirex65 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:47:
Als ik vanaf mijn telefoon een YouTube 4k hdr video naar mijn xe9305 cast word deze dan ook echt in hdr weergegeven?

Ik heb de laatste Android 9.0 erop staan.
De ingebouwde app doet dit reeds van Android 8.
Mits de instellingen van de tv goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Capirex65 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:47:
De laatste keer dat ik checkte was het antwoord respectievelijk Neen en Ja. Dat eerste was een verrassing voor me, want ik dacht dat casten dan ook gewoon de interne app gebruikt voor het afspelen, maar blijkbaar werkt het anders.

Met een PS5 in huis loop ik weer tegen een oude ergernis: de status balk bovenaan die zo af en toe komt piepen zonder enige aanleiding. Ik heb daar nooit een fix voor gelezen, maar ook nooit zekerheid gehad of iedereen daar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
Vandaag bij BCC geweest om eigenlijk te kijken naar een Philips, maar die viel flink tegen. M'n vrouw meteen verliefd op het beeld van een Sony KD49XH8596, maar die kost toch eigenlijk flink wat meer dan we initieel van plan waren te betalen. 100Hz maakt wel een verschil qua kijk ervaring ....

Keuzes keuzes.

Zijn er tweakers hier die dit model hebben? Hoe bevalt die? Voor de smart functies hoef ik het niet te doen. Daar hebben we een 4K kastje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:21
M'n 55XE9005 in de huiskamer vervangen voor een 65XH9505. Merk vooral verschil in de snelheid van de TV en HDR performance. Wel een beetje jammer dat ik geen Sony 2020 topic kan vinden.

De XE9005 hangt nu in de slaapkamer 😁

@De_Bastaard ik zou even wat reviews proberen te lezen/kijken. Showroom beeld vergelijken is nogal lastig.

[ Voor 19% gewijzigd door paragon op 03-12-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 12:01

Weet niet of je zo snel mogelijk een TV nodig hebt maar zoals al een paar keer aangehaald zoek jij eigenlijk de kwaliteit dat de ZH8 kan bieden. Echter is het kleinste formaat 75" en tegelijk ook best duur. Die zit rond de 5500 euro. Laagste dat ik die tegen was gekomen was rond de 5K. Had zelf gehoopt dat ze deze (al was het met een 4K paneel) op 65" konden uitbrengen. Dan was het gelijk de ideale opvolger voor mijn 55XE9305 die ik ook van plan ben te schenken aan mijn zus als cadeau wanneer ze in haar nieuw thuis gaat intrekken. Dat zal wel pas in mei gebeuren dus benieuwd wat er nog gaat uitkomen tegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elazz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:55:
[...]

Weet niet of je zo snel mogelijk een TV nodig hebt maar zoals al een paar keer aangehaald zoek jij eigenlijk de kwaliteit dat de ZH8 kan bieden. Echter is het kleinste formaat 75" en tegelijk ook best duur. Die zit rond de 5500 euro. Laagste dat ik die tegen was gekomen was rond de 5K. Had zelf gehoopt dat ze deze (al was het met een 4K paneel) op 65" konden uitbrengen. Dan was het gelijk de ideale opvolger voor mijn 55XE9305 die ik ook van plan ben te schenken aan mijn zus als cadeau wanneer ze in haar nieuw thuis gaat intrekken. Dat zal wel pas in mei gebeuren dus benieuwd wat er nog gaat uitkomen tegen dan.
Ik heb met Black Friday de XH95 gepakt. Die was redelijk geprijsd. (1290 voor 65 inch). Moet zeggen dat ik tijdens het testen niet zo gauw verschil zag tussen de XE93 van m'n ouders en deze. Waarschijnlijk zal ik het wel zien als ik ze direct naast elkaar zet. Maar ik ben tevreden. Grappig detail overigens: m'n vader vroeg waarom de XH95 beter beeld heeft dan hun XE93. 😅 dus ik gok inderdaad dat je in de praktijk niet veel merkt van het verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 03-12-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 12:01
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:59:
[...]

Ik heb met Black Friday de XH95 gepakt. Die was redelijk geprijsd. (1290 voor 65 inch). Moet zeggen dat ik tijdens het testen niet zo gauw verschil zag tussen de XE93 van m'n ouders en deze. Waarschijnlijk zal ik het wel zien als ik ze direct naast elkaar zet. Maar ik ben tevreden.
Peak brightness is veel hoger bij de XE9305 maar heb zelf auto adjust op basis van licht aangezet want in de avond was het gewoon veel te vel. Denk niet dat die lagere resultaten gaan afdoen aan de ervaring.
Veel HDR content in streaming services bereikt niet eens 1000 nits, laat staan SDR content dus dat gaat echt meevallen.
En als je vanuit een hoek kijkt dan verlies je snel de voordelen van een XE9305 tegenover de XH9505 dus denk dat je gewoon zal genieten met diene TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Laatst online: 25-05 08:50
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:06:
[...]

Met een PS5 in huis loop ik weer tegen een oude ergernis: de status balk bovenaan die zo af en toe komt piepen zonder enige aanleiding. Ik heb daar nooit een fix voor gelezen, maar ook nooit zekerheid gehad of iedereen daar last van heeft.
Ik heb dat sinds de laatste update ook nu. Vanaf een denon AV naar de XE9305. Voor de android 9 update nergens last van en nu minimaal 1 x per minuut.

Helaas nog geen oplossing kunnen vinden op internet en ook HDMI kabels wisselen lost het niet op. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 10:14

pposthoorn

Constructeur

Ik probeer een 4K .MKV af te spreken op mijn 65XE9305 maar het lukt met geen mogelijkheid.
Het gaat om een bestand van 115GB met een Dolby Atmos en een AC3 audio stream (ik heb geen Atmos set er aan hangen), 71,7Mbps totaal, deze staat op een NVMe SSD die in een USB 3 behuizing zit, NTFS geformatteerd is en direct aan de tv hangt. Zowel de ingebouwde Video app als VLC weigeren hem te openen/af te spelen :(
Op m'n laptop werkt het prima met VLC en gister aan de LG OLED C9 van een vriend deed hetzelfde verstand op dezelfde USB SSD het meteen zonder problemen via de standaard player.

Doe ik iets fout of kan m'n tv dit gewoon niet aan? Zou jammer zijn.

Edit: als ik hem via Plex naar de tv stream vanaf m'n DS918+ moet hij elke 15s bufferren.

[ Voor 7% gewijzigd door pposthoorn op 08-12-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:06:
Balk met HDMI linksboven zeg maar? Die zie ik heel af en toe tevoorschijn komen en zat me al af te vragen waarom die toch verscheen.. Weet alleen niet of dat sinds de laatste versie van Android is, of voorheen ook al was, want zoveel tv kijk ik niet..

ps: er is dus nog steeds geen fix vanuit Sony voor hun datum/tijd bug? Of moeten we iets zelf op een stickje zetten ofzo, want tsja, de tv heeft "geen internet" he :+

• Chrisje1983
pposthoorn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:00:
Ik probeer een 4K .MKV af te spreken op mijn 65XE9305 maar het lukt met geen mogelijkheid.
Het gaat om een bestand van 115GB met een Dolby Atmos en een AC3 audio stream (ik heb geen Atmos set er aan hangen), 71,7Mbps totaal, deze staat op een NVMe SSD die in een USB 3 behuizing zit, NTFS geformatteerd is en direct aan de tv hangt. Zowel de ingebouwde Video app als VLC weigeren hem te openen/af te spelen :(
Op m'n laptop werkt het prima met VLC en gister aan de LG OLED C9 van een vriend deed hetzelfde verstand op dezelfde USB SSD het meteen zonder problemen via de standaard player.

Doe ik iets fout of kan m'n tv dit gewoon niet aan? Zou jammer zijn.

Edit: als ik hem via Plex naar de tv stream vanaf m'n DS918+ moet hij elke 15s bufferren.
Ja het is misschien een beetje flauw en jij kan er niks meer mee omdat je de android versie op je sony tv niet kan downgraden maar...

Of je vanaf een usb stick, usb hd, of rechtstreeks vanaf een NAS (ik heb ook een ds918+) afspeelt, vanaf android tv 8 (oreo) werkt dit niet meer na behoren op een sony tv.

Met android tv 7 kan je alle bestanden afspelen vanaf usb, netwerk nas etc. Mijn sony KD-XF9005 draait dus ook nog android 7 en alle communicatie naar sony voor "per ongeluk" updaten is geblokkeerd op DNS niveau.

Ik weet dit omdat ik ook de domme fout heb gemaakt te updaten naar android 8, dat heeft mij een half werkende tv opgeleverd waar eigenlijk vanaf nas en usb geen video meer mee te bekijken was.

Ik heb van alles geprobeerd: VLC, Kodi, Sony's eigen video player, Plex, altijd waren er problemen, van niet afspelen, tot geen geluid, sowiezo geen DTS meer, geen ondertiteling, niet werkende hdr10 of dolby vision, geen zwarte donkere balken onder en boven de film maar licht doorlatende grijze balken!

Tot overmaat van ramp begon de tv met android 8 ook nog het fenomeen "bootloopen" En dat bootloopen bleek uiteindelijk mijn geluk!

Door de aanhoudende bootloops heb ik 3 keer een moederbord wissel met bijbehorende monteur en verplichte update naar android 8 gehad van sony.
En omdat de bootloops aanhielden op android 8 heb ik uiteindelijk vanaf sony japan een nieuw moederbord met android 7 gekregen. Geen bootloops meer, en ook kon mijn tv alles weer afspelen met welke player dan ook.

Als ik om wat voor reden dan ook mijn tv alsnog moet updaten naar 8 of hoger en dus in de zelfde situatie terecht kom als jou, dan zou ik een xiaomi mi tv box s kopen en het smart gedeelte van de tv zelf laten voor wat het is.

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Chrisje1983 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:12:
[...]

Ja het is misschien een beetje flauw en jij kan er niks meer mee omdat je de android versie op je sony tv niet kan downgraden maar...

Of je vanaf een usb stick, usb hd, of rechtstreeks vanaf een NAS (ik heb ook een ds918+) afspeelt, vanaf android tv 8 (oreo) werkt dit niet meer na behoren op een sony tv.

*knip
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Eerlijk gezegd vind ik dit toch wel schrijnend. Dat een update je TV misschien wat minder responsive maakt oké, dat de interface anders is prima. Maar media bestanden afspelen is toch wel een behoorlijk belangrijke feature van een smart tv en dat dat zomaar kapot gaat met een update is onverkoopbaar.

Nu heb ik wel een ATV 4K er aan hangen dus zal nog even kijken hoe het daar mee gaat met deze bestanden, maar dat is natuurlijk niet hoe het zou moeten.

Is dit iets om Sony op aan te spreken? Features van een product weghalen met software updates lijkt mij niet bepaald legaal...

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dat is ook waarom ik ook nog steeds op Android TV versie 7 zit en niet upgrade naar 8 of hoger, zie deze post m.b.t. afspeelproblemen 4K.

• Chrisje1983
pposthoorn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:44:
[...]
Is dit iets om Sony op aan te spreken? Features van een product weghalen met software updates lijkt mij niet bepaald legaal...
Sony doet het vaker, de ps3 en linux bijvoorbeeld destijds. Ik denk dat je als individu helaas weinig begint tegen sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb net 2 dagen een Apple TV in huis gehaald, gaat de tv nu zitten updaten, too little too late I guess :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:20

Louw Post

Cerenas

@Twixie & @RemCom87
Zelfde issue hier. Ik gebruik momenteel een Nvidia Shield en zag vandaag pas dat er een update was voor de TV. Meteen geïnstalleerd, maar dat was dus een slecht idee. Nu in Amazon Prime (via de Shield) ook de status balk van de tv elke minuut zo'n beetje in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:16
RemCom87 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:29:
[...]

Ik heb dat sinds de laatste update ook nu. Vanaf een denon AV naar de XE9305. Voor de android 9 update nergens last van en nu minimaal 1 x per minuut.

Helaas nog geen oplossing kunnen vinden op internet en ook HDMI kabels wisselen lost het niet op. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Van alles geprobeerd, andere kabels, HDMI cec-killer, terugzetten fabrieksinstelling, niets hielp. Voorheen had ik tijdelijk een Sony receiver die regelmatig checkte of er updates waren en daardoor schakelde deze zichzelf ook in de nacht geregeld aan. Vermoedde ook zo iets op de tv, automatische updates uitgezet en tot nu toe niet 1x meer de melding gehad boven in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Fresno schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Van alles geprobeerd, andere kabels, HDMI cec-killer, terugzetten fabrieksinstelling, niets hielp. Voorheen had ik tijdelijk een Sony receiver die regelmatig checkte of er updates waren en daardoor schakelde deze zichzelf ook in de nacht geregeld aan. Vermoedde ook zo iets op de tv, automatische updates uitgezet en tot nu toe niet 1x meer de melding gehad boven in het scherm.
Bij mij heeft dit helaas niet geholpen. Automatische updates uitgezet van de tv en zie de status balk nog steeds regelmatig als ik iets kijk via m'n Shield (Prime/Netflix). :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 11:16

TDB

@Fresno @Louw Post

Precies dezelfde ervaring gehad: kreeg ook iedere minuut ongeveer de balk bovenin. Opgelost als volgt:
1. op je afstandbediening: "HOME"
2. ga rechtsboven naar "Instellingen"
3. kies bij "algemene instellingen" "Tv kijken"
4. Zet "Info-scherm" uit.

Voila!

[ Voor 4% gewijzigd door TDB op 31-01-2021 13:00 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

TDB schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:45:
@Fresno @Louw Post

Precies dezelfde ervaring gehad: kreeg ook iedere minuut ongeveer de balk bovenin. Opgelost als volgt:

Voila!
Dat lijkt hier geholpen te hebben. Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Hier nog steeds super tevreden met mijn 65xe9305.

Alleen vanuit bepaalde hoek reflecteren er wat lampen in de tv, deze kun niet beraatst worden.

Zou een anti glare folie een idee zijn, of gaat dat ten koste van beeldkwaliteit?

Iemand hier ervaring mee?

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
Man toch, wat is onze Android TV rommel aan het worden en dat voor een high end tv.
Aangekocht midden 2018 en de tv werkt zeer traag, apps crashen, remote input zit er vertraging op. Voor ons geen Android tv meer. We gebruiken maar 3 apps en dat is het.
Als we dat vergelijken met onze LG oled is dat een verademing.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Pufster Heb je de TV al eens opnieuw geïnstalleerd, dus een fabrieksreset?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb hier een irritant probleem met mijn XE9305. Met de Disney+ app is het geluidsvolume via externe speakers (analoog via de koptelefoon-uitgang) extreem laag. Ik vermoed dat het een bug is met de laatste firmware, want heb vroeger ook al Disney+ gekeken en toen zeker dit probleem niet gehad. Bovendien is het enkel met Disney+. Met bvb YouTube of Netflix heb ik helemaal dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Pfff, KODI automatisch geüpdate naar 19.0. Nu werken mijn films niet meer, lopen allemaal vast.

Weet iemand of je de oude versie kan installeren en automatisch update uit kan zetten?

Ik gebruikte KODI met VFS RAR Archive Support. VFS RAR Archive Support lijkt niet meer te werken op KODI 19.0. Ik ie wel dat er meer mensen tegenaan lopen op de VFS RAR Archive Github.

Edit:
Ik ga terug naar Kodi 18.9, ik las ergens dat Kodi 19 geen Virtual File System meer accepteert (heeft misschien met de regels voor applicaties van toekomstige Android versies te maken, zover heb ik het niet uitgezocht) en dat daarom VFS RAR Support niet meer gaat werken.

Het werkte altijd zo goed Sony Android TV <-> Kodi <-> Synology NAS (met alleen leesrechten voor Kodi).

[ Voor 68% gewijzigd door Jumpman op 11-03-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Geachte,

Eerst en vooral wil ik u danken voor uw bijdrage en geduld in het onderzoek naar het willekeurige verschijnen van de info banner.

We zullen midden April een nieuwe software versie kunnen aanbieden om dit probleem te verhelpen, sommige toestellen lieten niet toe van de “Info banner” uit te zetten.
Dit zal wel mogelijk zijn na de software update.

Verder kunnen we momenteel als workaround de volgende oplossing voorstellen:

Sluit de HDMI toestellen tijdelijk niet in cascade aan, maar direct op de TV (natuurlijk indien van toepassing)

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan horen we het graag.

Met vriendelijke groeten
Kreeg deze email van Sony. Ik dacht eerst dat het een fix zou zijn voor info banner die telkens tevoorschijn komt, maar het lijkt een fix te zijn voor de mensen die het niet uit kunnen zetten? Ik heb het zelf gelukkig uit kunnen zetten.

Voor de mensen die dat niet kunnen komt er dus een update midden april denk ik dan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:53:
Pfff, KODI automatisch geüpdate naar 19.0. Nu werken mijn films niet meer, lopen allemaal vast.

Weet iemand of je de oude versie kan installeren en automatisch update uit kan zetten?

Ik gebruikte KODI met VFS RAR Archive Support. VFS RAR Archive Support lijkt niet meer te werken op KODI 19.0. Ik ie wel dat er meer mensen tegenaan lopen op de VFS RAR Archive Github.

Edit:
Ik ga terug naar Kodi 18.9, ik las ergens dat Kodi 19 geen Virtual File System meer accepteert (heeft misschien met de regels voor applicaties van toekomstige Android versies te maken, zover heb ik het niet uitgezocht) en dat daarom VFS RAR Support niet meer gaat werken.

Het werkte altijd zo goed Sony Android TV <-> Kodi <-> Synology NAS (met alleen leesrechten voor Kodi).
Zo even ervoor gaan zitten. Wil je terug naar Kodi Leia 18.9 volg dan onderstaand stappen plan.

1. Verwijder Kodi Matrix 19.0.
2. Installeer File Manager op je Android TV via de Google Playstore.
3. Download kodi-18.9-Leia-armeabi-v7a.apk met je PC.
4. Zet kodi-18.9-Leia-armeabi-v7a.apk op een USB stick (file system FAT32).
5. Geef de TV toestemming om alle Apps te installeren vanuit File Manager.
6. Doe de USB stick in je TV.
7. Open File Manager op je Android TV en installeer kodi-18.9-Leia-armeabi-v7a.apk.
8. Nu staat Kodi Leia 18.9 weer op je TV.

Het voordeel van deze manier is, dat Kodi niet meer automatisch wordt geupdate (door de Google Playstore).

Eventueel kan je dan VFS RAR Support installeren (als je compressed video's wilt kunnen bekijken).

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 20-03-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 11:16

TDB

Louw Post schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Kreeg deze email van Sony. Ik dacht eerst dat het een fix zou zijn voor info banner die telkens tevoorschijn komt, maar het lijkt een fix te zijn voor de mensen die het niet uit kunnen zetten? Ik heb het zelf gelukkig uit kunnen zetten.

Voor de mensen die dat niet kunnen komt er dus een update midden april denk ik dan. :9
Maar dat kan je toch al zelf doen?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

TDB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Maar dat kan je toch al zelf doen?

Ja heb ik zelf ook al gedaan, maar als ik de email begrijp lukt dat bij sommige mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:22:
Heb hier een irritant probleem met mijn XE9305. Met de Disney+ app is het geluidsvolume via externe speakers (analoog via de koptelefoon-uitgang) extreem laag. Ik vermoed dat het een bug is met de laatste firmware, want heb vroeger ook al Disney+ gekeken en toen zeker dit probleem niet gehad. Bovendien is het enkel met Disney+. Met bvb YouTube of Netflix heb ik helemaal dat probleem niet.
Wij hebben exact dit alleen met videoland. Netflix en YouTube is gewoon normaal. Lijkt vrij random te zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Twixie @Oekol Dit schijnt aan de Disney app te liggen, deze geeft het geluid anders door.
Via (e)ARC op een receiver aangesloten lijkt het wel goed te werken.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Mocht deze vraag hier niet op zijn plaats zijn hoor ik het graag.

Na bijna 3 jaar genoten te hebben van de KD-65XE9305 (ondanks de strubbelingen die je hier in het topic tegen komt is het natuurlijk gewoon een prachtige TV :) ) kon ik de verleiding niet weerstaan om over te stappen naar een OLED :D

Nu is de Sony nog in prima staat dus deze ga ik verkopen. Normaliter kijk ik dan een beetje op V&A en Marktplaats om te zien wat zoiets waard is om m'n vraagprijs te bepalen. Echter is de markt voor dit soort tv's dusdanig dun dat ik zo goed als niks vergelijkbaars kan vinden. De 9305 wordt momenteel nergens aangeboden, en zelfs willekeurig andere high end 65" LED tv's zijn er nauwelijks.
Die van mij is gekocht op 30-04-2018 en in uitstekende staat, alle accessoires zijn aanwezig en ook de originele doos heb ik nog bewaard voor veilig transport.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat zou deze tv nog ongeveer op moeten brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Iemand die kan bevestigen of voor de xe9005 reeks al Android 9 is uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De tv is wat mij betreft nog beter geworden. Ik keek nooit meer Netflix en vond het in combinatie met dolby vision altijd klote dat er zoveel blooming was. Nu ben ik drive to survive aan het kijken 4k dolby vision en de ondertitels zijn niet verblindend en gewoon perfect nu as it is. Zo blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ivan4you schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:00:
Iemand die kan bevestigen of voor de xe9005 reeks al Android 9 is uitgerold?
Series? Die update is al sinds november vorig jaar;

https://www.sony.nl/elect...xe9005/downloads/00017085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik heb de upgrade uitgevoerd en hier in België zitten we nog altijd met Oreo (Android 8. ).Update via tv menu.

[ Voor 224% gewijzigd door Ivan4you op 27-03-2021 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capirex65
Oekol schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:51:
De tv is wat mij betreft nog beter geworden. Ik keek nooit meer Netflix en vond het in combinatie met dolby vision altijd klote dat er zoveel blooming was. Nu ben ik drive to survive aan het kijken 4k dolby vision en de ondertitels zijn niet verblindend en gewoon perfect nu as it is. Zo blij!
Grappig dat je dit aanhaalt, ik had namelijk op mijn 65xe9305 exact hetzelfde, ik dacht laatst, hé de storende felle ondertitels zijn 'weg', maar ik dacht dat ik het me verbeeldde 🙈

Als ik jou reactie lees, verbeeld ik het me dus niet.

Overigens ter info voor pposthoorn, ik heb mijn 65xe9305 vorig jaar maart 2e hands overgenomen voor 700 euro, toen werd in dit topic gezegd dat dat een 'spotprijs' was.

Er staat er nu voor 1000een op mp, of is dat de jouwe?

Kijk wel met een schuin oog naar de nieuwe modellen, maar heb de indruk dat ik eerder achteruit ga dan vooruit kwa beeldkwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Capirex65 op 28-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Capirex65 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:50:

Overigens ter info voor pposthoorn, ik heb mijn 65xe9305 vorig jaar maart 2e hands overgenomen voor 700 euro, toen werd in dit topic gezegd dat dat een 'spotprijs' was.

Er staat er nu voor 1000een op mp, of is dat de jouwe?
Bedankt voor de reactie, zeer nuttige info!
Die van mij staat nog niet op mp, maar had die van 1000 nog niet gevonden (blijkbaar vind je die niet als je op 9305 zoekt).

Ik zie ook nog een 55xe9305 staan, biedingen tot 660 en dan opeens een van 850, lijkt me wat veel gevraagd.
Ik ga mikken op 900 voor die van mij :)
Kijk wel met een schuin oog naar de nieuwe modellen, maar heb de indruk dat ik eerder achteruit ga dan vooruit kwa beeldkwaliteit.
Ik heb nu een 77CX en hoewel het wel echt mooier beeld is met OLED (plus groter is zeker beter :*) ) valt het mij mee hoe goed de 9305 eigenlijk toch wel was, die enorme bak licht . Toch niet voor niks toen die TV uitgekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ik geloof graag dat oled nog mooier is, maar hier staat de tv vaak langere tijd gepauzeerd en dan is oled niet echt een optie.

Kijk dus met name naar de nieuwe Sony lcd's.

Als je zoekt op Sony en 65 in de tv rubriek vind je die van 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@Capirex65 Je kunt toch een screensaver instellen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Capirex65 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:11:
Ik geloof graag dat oled nog mooier is, maar hier staat de tv vaak langere tijd gepauzeerd en dan is oled niet echt een optie.

Kijk dus met name naar de nieuwe Sony lcd's.

Als je zoekt op Sony en 65 in de tv rubriek vind je die van 1000
offtopic:
Screensaver is standaard al zo ingesteld dat als iets een paar minuten op pauze staat, hij vanzelf de screensaver laat zien ;)
TV is ook echt bizar snel, van stroom uit naar live tv duurt <10s. En als ik bvb iets op youtube kijk en hem op standby zet en later de tv weer aan zet klik je op youtube en staat de video gewoon nog open, 1x play drukken en je zit weer te kijken.

En nu weer terug naar Sony tv's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik heb mijn tv een update gegeven naar Android 8.
Mijn WiFi heeft enkele dagen gewerkt maar heeft er nu mee opgehouden.De tijd staat juist.
Taal staat op Nederlands (België) omdat ik in België woon.Ook Nederland geprobeerd maar is oplossing niet.
Ik zet WiFi aan maar gaat automatisch terug uit.
Instellingen staan juist.Wat is hier plots aan de hand?

[ Voor 28% gewijzigd door Ivan4you op 31-03-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Ivan4you Misschien handig om te vertellen welke TV je precies hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ivan4you schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:32:
Ik heb mijn tv een update gegeven naar Android 8.
Mijn WiFi heeft enkele dagen gewerkt maar heeft er nu mee opgehouden.De tijd staat juist.
Taal staat op Nederlands (België) omdat ik in België woon.Ook Nederland geprobeerd maar is oplossing niet.
Ik zet WiFi aan maar gaat automatisch terug uit.
Instellingen staan juist.Wat is hier plots aan de hand?
Zoek eens in dit topic op wifi.
Bijvoorbeeld deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik heb een 49xe9005.Tijd en al staat juist.Dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ivan4you schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:56:
Ik heb een 49xe9005.Tijd en al staat juist.Dat is het probleem niet.
Heb je de Wifi router al eens uit- en aangezet?
Is het wifi wachtwoord veranderd geweest?
TV al eens helemaal uitgezet (van stroom af)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:59
Tot mijn verbazing was er vanochtend een OTA update voor mijn Sony 55XE7004 .
Gedaan en zit nu dus op v8.905-1000-2.700-0000

De UI is gemoderniseerd, er zijn wat privacy-settings toegevoegd. Helaas geen apps toegevoegd.
Oh, dit is een Linux - tv en geen android tv.
Het OS draait (nog steeds) prima snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@ZuinigeRijder Allemaal gedaan.Ik heb den draad er dan maar ingestoken en wacht op een update.

[ Voor 48% gewijzigd door Ivan4you op 01-04-2021 18:15 ]

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste