[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Niet alles heeft met prijs te maken, mensen kiezen bewust voor een bepaalde winkel voor de service of toegevoegde waarde. Je moet niet elke consument over 1 kam scheren. Zijn genoeg consumenten die wat meer willen betalen voor een persoonlijke service/uitleg etc. Ik koop ook niet bij de goedkoopste, ik koop bij een winkel die ik het gun of die mij toegevoegde waarde kan bieden. Daar mag best voor betaald worden i.p.v. alleen maar bij de goedkoopste te kopen.
Dat niet alles alleen maar over de prijs hoeft te gaan ben ik wel met je eens maar we hebben het hier wel over de mediamarkt. Een beter voorbeeld van een winkel waar het alleen maar over verkopen gaat zonder dat er ook maar promille service of kundigheid tegenover staat is er niet. De "persoonlijke uitleg" die je daar krijgt is nou niet bepaald van toegevoegde waarde. Het probleem is dat de gemiddelde consument op zoek naar een tv geen verstand van zaken heeft en dan al gauw het idee heeft dat ze goed geholpen zijn door die aardige verkoper terwijl die verkoper net zo weinig verstand heeft van die tv als z'n klanten. Het is schrijnend om de onzin te horen die de verkopers daar in de groep gooien. Verder zal de gemiddelde consument de "gunfactor" heel weinig kunnen schelen. Was dat namelijk wel het geval geweest hadden megadozenschuivers als de mediamarkt nooit kunnen bestaan en kochten we onze electronica nog gewoon bij de kleine retailer op de hoek.

Dit is dan wel weer top van de mediamarkt.
https://www.telegraaf.nl/...-fout-bijna-alles-95-cent

[ Voor 4% gewijzigd door oknot op 12-01-2018 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:31:
[...]

Dat niet alles alleen maar over de prijs hoeft te gaan ben ik wel met je eens maar we hebben het hier wel over de mediamarkt. Een beter voorbeeld van een winkel waar het alleen maar over verkopen gaat zonder dat er ook maar promille service of kundigheid tegenover staat is er niet. De "persoonlijke uitleg" die je daar krijgt is nou niet bepaald van toegevoegde waarde. Het probleem is dat de gemiddelde consument op zoek naar een tv geen verstand van zaken heeft en dan al gauw het idee heeft dat ze goed geholpen zijn door die aardige verkoper terwijl die verkoper net zo weinig verstand heeft van die tv als z'n klanten. Het is schrijnend om de onzin te horen die de verkopers daar in de groep gooien. Verder zal de gemiddelde consument de "gunfactor" heel weinig kunnen schelen. Was dat namelijk wel het geval geweest hadden megadozenschuivers als de mediamarkt nooit kunnen bestaan en kochten we onze electronica nog gewoon bij de kleine retailer op de hoek.

Dit is dan wel weer top van de mediamarkt.
https://www.telegraaf.nl/...-fout-bijna-alles-95-cent
Hahahaha wat een feest. Denk alleen wel dat de mixers van paar tientjes uiteindelijk verstuurd werden en alles erboven geannuleerd. Maar inderdaad ludiek!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Sinds vandaag de Sony KD49xe9005 in bezit, wat een feestje.

De audio doet een JBL SB450 soundbar, die heeft meerdere HDMI poorten. Eén daarvan heeft ARC. Deze zit op de ARC HDMI (poort 3) van de TV. Dit gaat in principe goed. De TV herkend de receiver en stuurt het geluid er heen.

Maar ik heb ook een KPN kastje, die zit op de soundbar aangesloten op een andere HDMI poort. Probleem is nu dat bij het aangaan de TV telkens de HDMI met ARC op de soundbar activeert en niet die van het KPN kastje.

Ik gebruik trouwens een Harmony Ultimate om de boel te sturen.

Hoe kan ik dit het beste regelen?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
kw_nl schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:20:
Sinds vandaag de Sony KD49xe9005 in bezit, wat een feestje.

De audio doet een JBL SB450 soundbar, die heeft meerdere HDMI poorten. Eén daarvan heeft ARC. Deze zit op de ARC HDMI (poort 3) van de TV. Dit gaat in principe goed. De TV herkend de receiver en stuurt het geluid er heen.

Maar ik heb ook een KPN kastje, die zit op de soundbar aangesloten op een andere HDMI poort. Probleem is nu dat bij het aangaan de TV telkens de HDMI met ARC op de soundbar activeert en niet die van het KPN kastje.

Ik gebruik trouwens een Harmony Ultimate om de boel te sturen.

Hoe kan ik dit het beste regelen?
Het kpn kastje rechtstreeks op de tv aansluiten. Als het goed is loopt het geluid dan via hdmi 3 alsnog over je soundbar. Althans zo werkt het bij mijn receiver wel. Die is op 3 aangesloten en de rest van de bronnen rechtstreeks (ivm 4k beperking receiver) en evengoed wordt het geluid van alle bronnen gewoon via de receiver weergegeven. Neem aan dat dit bij je soundbar ook werkt. Vervolgens even met je harmony spelen om alles op de juiste manier aan te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door oknot op 12-01-2018 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Nu online
Thnx, dat werkt. Alleen nog een oplossing voor de blu-ray speler. Die wordt ook nog gebruikt als cd speler. Dus zonder TV. Wellicht met een optical kabel.

Overigens speelt een 35GB grote 4K MKV toch niet helemaal soepel af. 95% van de tijd wel. Maar toch regelmatig haperen. Ondanks dat het volledig bedraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sanction schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:39:
Moet een OLED eigenlijk gecalibreerd worden? Hoor verschillende verhalen.
Makkelijkst zo te zien of het nut heeft of niet (eigenlijk altijd wel, mits correct gedaan): deze foto's komen uit een Poolse review die dit bij vrijwel elke tv doet. Van een bepaalde scène maken ze een foto bij de uit de doos fabrieksstand, bij de beste pre-set, na kalibratie en ter vergelijk een referentie foto van de scène. Voor de A1 bijv. deze (die ze bij de meeste tv's wel gebruiken)

Standaard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KlZDQG14okznRwcbbGgBd6x2/full.jpg

Beste pre-set (Cinema Pro)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A0fTMhjP78ycmuJxp7HUh0Ay/full.jpg

Referentie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jCt3R8uRlbWV76SzXZykx0ir/full.jpg

Gekalibreerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YHaVoAqzkydcQWkZJMuGOZHm/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:17
Had ik bijna 49XE9005 besteld, vind vrouwlief het toch iets te groot. Hierdoor moet ik helaas toch switchen naar een 43 inch.

Heeft iemand ervaring met sport kijken op de 43XE80.. serie of zal ik toch gaan voor de 43XD8305? Deze heeft nog 100hz refresh rate in tegenstelling tot de 43XE80.. met zijn 50hz refresh rate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Niet alles heeft met prijs te maken, mensen kiezen bewust voor een bepaalde winkel voor de service of toegevoegde waarde. Je moet niet elke consument over 1 kam scheren. Zijn genoeg consumenten die wat meer willen betalen voor een persoonlijke service/uitleg etc. Ik koop ook niet bij de goedkoopste, ik koop bij een winkel die ik het gun of die mij toegevoegde waarde kan bieden. Daar mag best voor betaald worden i.p.v. alleen maar bij de goedkoopste te kopen.
Mediamarkt is toch hoop ik wel een winkel die je absoluut NIET je geld gunt? Als er een nare zaak bestaat zijn zij het wel met hun rare retourvoorschriften en idiote naaierij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oknot
papaB schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:58:
Had ik bijna 49XE9005 besteld, vind vrouwlief het toch iets te groot. Hierdoor moet ik helaas toch switchen naar een 43 inch.
49 inch kopen. Zeggen dat het 43 inch is. Problem solved en genieten van de 9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
Heb nu van alles zitten uitzoeken en ben uitgekomen op de SONY KD-55XE8596, ook omdat dit binnen mijn budget valt van max. €1100,- euro. De XE9005 valt hier net buiten, maar nu lees ik bij verschillende reacties dat deze tv minder is dan de XE8596 en de XE9305 wel zienderogen beter is dan de XE8596 maar ook valt deze met in aantocht de btw vrije dagen van MM buiten mijn prijs categorie......

Nu is mijn vraag, doe ik er goed aan om de SONY KD-55XE8596 te kopen, gebruik hem voornamelijk voor normale tv, sport en gamen op mijn ps4. Ook stream ik dagelijks (actie)films en (actie)series.

Of zal ik dan toch beter uit de voeten komen met de samsung UE55MU7070 serie?

Daarbij las ik ook dat de SONY een mooier paneel heeft met veel realistischere kleuren........

Met de prijs schele ze elkaar nog geen €100,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Maxieboy40 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:52:
Heb nu van alles zitten uitzoeken en ben uitgekomen op de SONY KD-55XE8596, ook omdat dit binnen mijn budget valt van max. €1100,- euro. De XE9005 valt hier net buiten, maar nu lees ik bij verschillende reacties dat deze tv minder is dan de XE8596 en de XE9305 wel zienderogen beter is dan de XE8596 maar ook valt deze met in aantocht de btw vrije dagen van MM buiten mijn prijs categorie......

Nu is mijn vraag, doe ik er goed aan om de SONY KD-55XE8596 te kopen, gebruik hem voornamelijk voor normale tv, sport en gamen op mijn ps4. Ook stream ik dagelijks (actie)films en (actie)series.

Daarbij las ik ook dat de SONY een mooier paneel heeft met veel realistischere kleuren........

Als er veel zonlicht binnenkomt gaan de Samsung modellen daar beter mee om (betere filter en hogere helderheid en aangezien de MU8000 net zo duur is dan heeft die zeker de voorkeur boven de 7070; nog betere filter en hogere helderheid).
Verder zit er in al deze vier modellen een paneel van Samsung maar de Sony's met Triluminos halen een net wat groter kleurbereik waar je bij HDR materiaal weer iets voordeel van hebt. Met de Film/Cinema instelling verschilt het allemaal niet zoveel qua kleuren, etc.
Daarnaast is de XE90 duidelijk beter dan de XE85 (voor HDR met name) dus ik weet niet op basis van welke reacties je hebt geconcludeerd dat het andersom is. Wel zit er nog een bug in die voor een kleine stottering zorgt bij wisselen van shots maar die de meerderheid van de mensen niet eens opvalt en zo wel is dit voorlopig op te lossen door de Foto pre-set te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
apis29 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Als er veel zonlicht binnenkomt gaan de Samsung modellen daar beter mee om (betere filter en hogere helderheid en aangezien de MU8000 net zo duur is dan heeft die zeker de voorkeur boven de 7070; nog betere filter en hogere helderheid).
Verder zit er in al deze vier modellen een paneel van Samsung maar de Sony's met Triluminos halen een net wat groter kleurbereik waar je bij HDR materiaal weer iets voordeel van hebt. Met de Film/Cinema instelling verschilt het allemaal niet zoveel qua kleuren, etc.
Daarnaast is de XE90 duidelijk beter dan de XE85 (voor HDR met name) dus ik weet niet op basis van welke reacties je hebt geconcludeerd dat het andersom is. Wel zit er nog een bug in die voor een kleine stottering zorgt bij wisselen van shots maar die de meerderheid van de mensen niet eens opvalt en zo wel is dit voorlopig op te lossen door de Foto pre-set te gebruiken.
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd denk ik, de kamer komt aan bij de kanten niet bij een raam in de buurt, dus van direct zonlicht zal de televisie geen last krijgen ;) Mijn schoonvader heeft net de 7070 in huis gehaald. En vind sommige beeldopname van surrealistisch overkomen. Daarbij ga ik dan binnenkort wel over naar de ps4 Pro 4K. Is er veel HDR verschil tussen samsung MU8000 / sony XE-8596? Welke komt er beter uit de verf met snelle beelden en games? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog wat spul van de CES:

HDTV Test over de twee gepresenteerde Sony's met ook meer info over het nieuwe X-Motion Clarity:

Wel grappig nu iemand op dit filmpje (hieronder) wees: een paar dagen terug was ergens gepost dat Sony de productnamen ZF9 en AF9 had geregistreerd in Rusland en nu zie je hier in het filmpje een OLED en een LCD 'prototype' met de nieuwe X1 Ultimate processor. Zouden dus zomaar eens de opvolgers van de ZD9 en A1 OLED kunnen zijn (en wat opvalt bij de OLED is de veel minder agressieve ABL/hogere helderheid bij zo'n scene als getoond tov het model eronder)

Maxieboy40 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:34:
[...]

Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd denk ik, de kamer komt aan bij de kanten niet bij een raam in de buurt, dus van direct zonlicht zal de televisie geen last krijgen ;) Mijn schoonvader heeft net de 7070 in huis gehaald. En vind sommige beeldopname van surrealistisch overkomen. Daarbij ga ik dan binnenkort wel over naar de ps4 Pro 4K. Is er veel HDR verschil tussen samsung MU8000 / sony XE-8596? Welke komt er beter uit de verf met snelle beelden en games? :)
Hét verschil is dat de XE85 geen enkele vorm van dimming heeft en de MU7/8000 wel iets wat er voor moet doorgaan waardoor ze in een zone een wat hogere piekhelderheid kunnen geven wat net iets meer effect geeft. De Sony kan dan weer de kleuren net wat beter weergeven en beperkter bronmateriaal wat beter oppoetsen. Verder krijg je bij de Sony nog een echte afstandsbedienig en bij de Samsung die 'smart remote' die je dan vast al gezien hebt. De Sony krijgt bij AV Forums de Best Buy en hij is na de Samsung getest (wel raden ze voor HDR van de twee de Samsung aan, voor een soortgelijke prijs dan en anders de XE90 als stap omhoog)
Qua snelle beelden en gamen wil je toch geen beeldverwerking aan hebben die voor lag zorgt dus komt het vooral op het paneel aan een aangezien ze allebei van Samsung zijn zal het niet veel verschillen (zie ook post #1 voor links naar reviews).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 14-01-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
apis29 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:58:

[...]

Hét verschil is dat de XE85 geen enkele vorm van dimming heeft en de MU7/8000 wel iets wat er voor moet doorgaan waardoor ze in een zone een wat hogere piekhelderheid kunnen geven wat net iets meer effect geeft. De Sony kan dan weer de kleuren net wat beter weergeven en beperkter bronmateriaal wat beter oppoetsen. Verder krijg je bij de Sony nog een echte afstandsbedienig en bij de Samsung die 'smart remote' die je dan vast al gezien hebt. De Sony krijgt bij AV Forums de Best Buy en hij is na de Samsung getest (wel raden ze voor HDR van de twee de Samsung aan, voor een soortgelijke prijs dan en anders de XE90 als stap omhoog)
Qua snelle beelden en gamen wil je toch geen beeldverwerking aan hebben die voor lag zorgt dus komt het vooral op het paneel aan een aangezien ze allebei van Samsung zijn zal het niet veel verschillen (zie ook post #1 voor links naar reviews).
Ik heb nu dus ook een Sony full hd scherm en deze bevalt mij zeer goed kwa kleur weergave, is de hogere piekhelderheid en de lichte dimming functie echt een meerwaarde om toch voor de m7/8000 serie te gaan? Mij kwam de m7070 namelijk heel vel over waardoor ik het eerder onrealistisch vind dan wel realistisch, daarom lijkt mij de Sony een beter apparaat voor mijn gebruik? Of zit ik er naast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Maxieboy40 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:14:
[...]Ik heb nu dus ook een Sony full hd scherm en deze bevalt mij zeer goed kwa kleur weergave, is de hogere piekhelderheid en de lichte dimming functie echt een meerwaarde om toch voor de m7/8000 serie te gaan? Mij kwam de m7070 namelijk heel vel over waardoor ik het eerder onrealistisch vind dan wel realistisch, daarom lijkt mij de Sony een beter apparaat voor mijn gebruik? Of zit ik er naast?
Het blijft uiteindelijk HDR op een edge-lit televisie dus verre van optimaal. Deze modellen moet je ook niet (willen) kopen met het oog op HDR, hooguit is het mooi meegenomen dat er wat van een HDR effect is.
Zoals eerder gezegd hebben ze meer meerwaarde wanneer er veel zon in de kamer valt tov van de Sony maar anders is het maar net waar je voorkeur ligt, ook met Tizen vs Android TV bijv.
Uiteindelijk is er niks mis met de keuze voor de Sony, vrijwel overal als uitstekend beoordeeld voor gewoon niet-HDR materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
apis29 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 01:07:
[...]

Het blijft uiteindelijk HDR op een edge-lit televisie dus verre van optimaal. Deze modellen moet je ook niet (willen) kopen met het oog op HDR, hooguit is het mooi meegenomen dat er wat van een HDR effect is.
Zoals eerder gezegd hebben ze meer meerwaarde wanneer er veel zon in de kamer valt tov van de Sony maar anders is het maar net waar je voorkeur ligt, ook met Tizen vs Android TV bijv.
Uiteindelijk is er niks mis met de keuze voor de Sony, vrijwel overal als uitstekend beoordeeld voor gewoon niet-HDR materiaal.
Heb jij ooit HDR/4K materiaal bekeken op een XE9305?
Ik vindt het er minstens net zo mooi uitzien als op een LG OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51
Maxieboy40 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:52:

Ik heb sinds enkele weken een Sony KD-55XE8599 en vind het beeld zeer mooi (en heb toch behoorlijk wat TV's mogen testen)! Voor HDR zoals bedoeld moet je deze TV niet kopen (zo ook met de XE9005). De prijzen liggen nu dichtbij elkaar en ik zou als ik jou was toch proberen voor de XE9005 te gaan, want net iets betere achtergrondverlichting. Verder vind ik Android met Kodi op de TV een verademing tot Samsung met Tizen, maar dat is persoonlijk (Ik heb ook een Samsung TV vorig jaar gekocht, dus gebruik ze beide).

Ik heb een korte review geschreven over de KD-55XE8599. Inmiddels nog wel wat meer dingen getest, dus moet hem nog verder bijwerken.

Het is voor mij nu wachten op een leuke prijs voor een (Sony) OLED TV, dan stap ik weer over.
Bluto schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Dat kan persoonlijk en jou mening zijn, maar reviews en tests wijzen uit dat een OLED voor HDR mooier is (technisch is dit ook logisch).

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2018 10:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die AF8 lijkt me echt een topper voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit iemand op de ps4 pro met de xe9005? Wat zijn de bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
[quote]Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Ik heb sinds enkele weken een Sony KD-55XE8599 en vind het beeld zeer mooi (en heb toch behoorlijk wat TV's mogen testen)! Voor HDR zoals bedoeld moet je deze TV niet kopen (zo ook met de XE9005). De prijzen liggen nu dichtbij elkaar en ik zou als ik jou was toch proberen voor de XE9005 te gaan, want net iets betere achtergrondverlichting. Verder vind ik Android met Kodi op de TV een verademing tot Samsung met Tizen, maar dat is persoonlijk (Ik heb ook een Samsung TV vorig jaar gekocht, dus gebruik ze beide).

Ik heb een korte review geschreven over de KD-55XE8599. Inmiddels nog wel wat meer dingen getest, dus moet hem nog verder bijwerken.

Het is voor mij nu wachten op een leuke prijs voor een (Sony) OLED TV, dan stap ik weer over.

[...]

Dus met het vooruitzicht van een Ps4 Pro aankoop zeg je ga voor de XE9005? Maar wat jij zegt is dat de HDR tussen de XE5899 en de XE9005 niet veel verschilt behalve dat er een betere backlight heeft en dat er local dimming in zit?

Heb namelijk even zitten kijken en als de XE9005 mee doet met de btw weg ermee dagen van MM komt hij neer op €1150,- en ik kan de XE8599 voor €1050,- kopen bij tvreus.nl (op dit moment)................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Maxieboy40 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:27:
[quote]Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:50:
[...]

[...]

Dus met het vooruitzicht van een Ps4 Pro aankoop zeg je ga voor de XE9005? Maar wat jij zegt is dat de HDR tussen de XE5899 en de XE9005 niet veel verschilt behalve dat er een betere backlight heeft en dat er local dimming in zit?

Heb namelijk even zitten kijken en als de XE9005 mee doet met de btw weg ermee dagen van MM komt hij neer op €1150,- en ik kan de XE8599 voor €1050,- kopen bij tvreus.nl (op dit moment)................
Ik zou de € 100,00 meer betalen voor de XE9005.Het ligt er ook aan hoelang je met de TV wilt doen, natuurlijk. Je bent eigenlijk net te laat voor de mooiste aanbieding (de KD-55XE8599 is een paar dagen € 697,00 geweest, dit was geen prijsfout).

Sowieso rondbellen (tijden de BTW dagen) helpt, zie verder in dit topic voor de goedkope retailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:43:
[...]

Ik zou de € 100,00 meer betalen voor de XE9005.Het ligt er ook aan hoelang je met de TV wilt doen, natuurlijk. Je bent eigenlijk net te laat voor de mooiste aanbieding (de KD-55XE8599 is een paar dagen € 697,00 geweest, dit was geen prijsfout).
Dat meent u niet? Waar was dat?
En is TVreus een aanrader om de TV te halen of dat niet? Ze hebben namelijk de meeste scherpe prijzen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Maxieboy40 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:45:
[...]

Dat meent u niet? Waar was dat?
En is TVreus een aanrader om de TV te halen of dat niet? Ze hebben namelijk de meeste scherpe prijzen :9
EP Tummers (zie eerder in dit topic). TV Reus zelf geen ervaring mee.

Verder zou ik niet specifiek zoeken op de XE8596, de laatste twee cijfers zijn retail codes. Sommige codes verkopen bijvoorbeeld alleen de MediaMarkt om niet mee te hoeven doen in prijsvergelijking met een concurrent waar de laatste twee cijfers net anders zijn. De MediaMarkt en BCC hebben bijvoorbeeld vaan hun 'eigen' laatste cijfers.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:48:
[...]

EP Tummers (zie eerder in dit topic). TV Reus zelf geen ervaring mee.
De XE9005 word nu aangeboden bij PlatteTV voor €1399,- en ik heb via de Chat een aanbod gekregen van €1279,- als ik hem vandaag zou kopen.

Met in aantocht de BTW dagen, geven hun aan dat de media markt de adviesprijzen gaat hanteren en ik dan toch weer goedkoper uit ben voor €1279,-......... Wat zeg jij? Is dan toch weer €230,- meer dan de XE8596 is dat het waard of toch wachten tot de media markt BTW dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Maxieboy40 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:53:
[...]

De XE9005 word nu aangeboden bij PlatteTV voor €1399,- en ik heb via de Chat een aanbod gekregen van €1279,- als ik hem vandaag zou kopen.

Met in aantocht de BTW dagen, geven hun aan dat de media markt de adviesprijzen gaat hanteren en ik dan toch weer goedkoper uit ben voor €1279,-......... Wat zeg jij? Is dan toch weer €230,- meer dan de XE8596 is dat het waard of toch wachten tot de media markt BTW dagen?
Ik zou twee weken wachten en dan ook de aanbieders waar hier in het topic over gesproken wordt bellen voor beide modellen en dan een besluit nemen, maar de keuze is aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:18:
Zit iemand op de ps4 pro met de xe9005? Wat zijn de bevindingen?
Ja, die combi heb ik.
Bevalt erg goed. Beeld op stand ‘spel’, ik merk niets van vertraging.
4K HDR wordt alleen op HDMI 2 en 3 weergegeven, dat is zoeken 8)7 als je op HDMI 4 hebt ingeplugd |:(

Tja, verder kleuren en details erg goed.
Ik speel COD WW2, dus best veel actie en snelle beelden.

Goede combi :Y

[ Voor 0% gewijzigd door vndk op 15-01-2018 12:37 . Reden: Juiste HDMI nr’s ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Glenn77 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Ja, die combi heb ik.
Bevalt erg goed. Beeld op stand ‘spel’, ik merk niets van vertraging.
4K UHD wordt alleen op HDMI 1 en 2 weergegeven, dat is zoeken 8)7 als je op HDMI 3 hebt ingeplugd |:(

Tja, verder kleuren en details erg goed.
Ik speel COD WW2, dus best veel actie en snelle beelden.

Goede combi :Y
Correctie, alleen HDMI 2 en 3 ondersteunen Enhanced (4K 60fps HDR 10 Bit). Alle HDMI 1 t/m 4 ondersteunen 4K/UHD. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bluto schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Dat was dan idd nog de uitzondering en beschouw ik ook nauwelijks als een edge-lit ;) (en valt weer buiten bereik qua prijs van de bediscussieerde modellen dus hoefde ook niet per se genoemd te worden. Had wel gedacht overigens dat ie vast ter sprake gebracht zou worden O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben dus ook erg aan het twijfelen tussen 3 modellen. Budget doet er wel toe maar ik wil in eerste instantie gaan voor kwaliteit. Grootte die ik graag wil hebben is 55inch, voornamelijk zal ik gamen met deze TV en films/series kijken. De modellen waar ik in twijfel is:

LG OLED C7
Sony XE9005
Sony XE9305

Wie o wie kan mij helpen bij de beslissing. Ik ga ervan uit dat ik ongeveer 8 jaar wil genieten van deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
michelv5 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:06:
Ik ben dus ook erg aan het twijfelen tussen 3 modellen. Budget doet er wel toe maar ik wil in eerste instantie gaan voor kwaliteit. Grootte die ik graag wil hebben is 55inch, voornamelijk zal ik gamen met deze TV en films/series kijken. De modellen waar ik in twijfel is:

LG OLED C7
Sony XE9005
Sony XE9305

Wie o wie kan mij helpen bij de beslissing. Ik ga ervan uit dat ik ongeveer 8 jaar wil genieten van deze TV.
Als je minimaal 8 jaar wil genieten of langer was ik denk ik voor de LG OLED C7 gegaan, als je budget het toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:55:
[...]

Ik zou twee weken wachten en dan ook de aanbieders waar hier in het topic over gesproken wordt bellen voor beide modellen en dan een besluit nemen, maar de keuze is aan jou.
Nu zit ik in twijfel, PlatteTV.nl bied mij de televisie nu aan voor €1249,- ipv €1399,- wat op hun site staat.
Hun geven aan dat MM rond de btw vrije dagen de adviesprijzen weer zullen gebruiken van €1599,- waardoor ik dus meer kwijt zal zijn dan bij PlatteTV.nl..... Wat is jullie ervaring hier in? Zal de €1399,- waar de MM de X9005 voor aan bied op dit moment zo blijven tijdens BTW dagen en dat ik dus 24 januari maar €1156,- kwijt ben? Of zal ik ingaan op het aanbod van PlatteTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxieboy40 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Als je minimaal 8 jaar wil genieten of langer was ik denk ik voor de LG OLED C7 gegaan, als je budget het toelaat.
@michelv5 Bij 55 inch zou ik absoluut de c7 halen. Die is nu regelmatig voor 1450 voorbij aan het komen. Lees de oled prijzen topic maar eens. Je belt dus met een van de verkooppunten, refereert naar tweakers oled topic, en krijgt hem mee voor 1450. Alles erboven hoef je niet te accepteren, voor 1450 hebben veel forumleden het al meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:47:
[...]

@michelv5 Bij 55 inch zou ik absoluut de c7 halen. Die is nu regelmatig voor 1450 voorbij aan het komen. Lees de oled prijzen topic maar eens. Je belt dus met een van de verkooppunten, refereert naar tweakers oled topic, en krijgt hem mee voor 1450. Alles erboven hoef je niet te accepteren, voor 1450 hebben veel forumleden het al meegekregen.
Helaas is dat boven mijn budget, die zat eigenlijk op €1000,- naar goed onderzoek bijgesteld naar €1200/50,-. Maar hoger wil ik echt niet gaan, daarom kies ik voor een type lager haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Maxieboy40 op 15-01-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:47:
[...]

En qua input lag? Mijn budget is toerijkend voor de drie toestellen echter wil ik natuurlijk liever 300 euro overhouden. Maar ik wil niet besparen op kwaliteit en ervaring.

Ik heb me laten vertellen dat de input lag bij OLED hoger is dan bij de LCD's van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Maxieboy40 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:56:
[...]

Helaas is dat boven mijn budget, die zat eigenlijk op €1000,- naar goed onderzoek bijgesteld naar €1200/50,-. Maar hoger wil ik echt niet gaan, daarom kies ik voor een type lager haha.
Zoals al eerder aangegeven door anderen, neem contact op met Smits of FOKA en vraag naar hun scherpste prijs/ onderhandel.

Een aantal tweakers hebben ook goede ervaringen met http://www.audiovision.be, deze winkel kan de XE90 voor nog scherper aanbieden als wat op hun website staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
En qua input lag? Mijn budget is toerijkend voor de drie toestellen echter wil ik natuurlijk liever 300 euro overhouden. Maar ik wil niet besparen op kwaliteit en ervaring.

Ik heb me laten vertellen dat de input lag bij OLED hoger is dan bij de LCD's van Sony.
De input lag van de C7 is zelfs wat lager als die van de XE90, dit verschil is in de praktijk te verwaarlozen. Zal je niks van merken.

Ik zou voor de XE90 kiezen, ik vind OLED momenteel nog niet volwassen. Je kan beter nu een paar honderd euro besparen en over een jaar of 5 de XE90 verkopen en een mooie OLED kopen of wellicht een andere technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Maxieboy40 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:56:
[...]

€1142
https://www.starplusshop....y=55xe9005&submit_search=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Nu online
Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:50:
[...]
Ik heb sinds enkele weken een Sony KD-55XE8599 en vind het beeld zeer mooi (en heb toch behoorlijk wat TV's mogen testen)! Voor HDR zoals bedoeld moet je deze TV niet kopen (zo ook met de XE9005).
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom HDR op een XE9005 niet zou werken zoals bedoelt. Ik vind persoonlijk de zwart en contrastwaarde behoorlijk richting een OLED scherm nijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyhey69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:06
Is vooral fanboy talk.
Die tv bij starplus shop zou vanaf de 17 de terug in stock zijn volgens hun mail die ik ontvangde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
kw_nl schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:03:
[...]

Ik ben trouwens wel benieuwd waarom HDR op een XE9005 niet zou werken zoals bedoelt. Ik vind persoonlijk de zwart en contrastwaarde behoorlijk richting een OLED scherm nijgen.
Ik zeg niet dat de XE9005 slecht beeld geeft. Maar zet ze eens naast elkaar in een donkere kamer en speel een 4K HDR video. Bijvoorbeeld deze is een leuke: YouTube: 4k youtube black fish lg demo for oled tv. Dit is een erg lastige video voor niet OLED TV's. Hij moet namelijk op de vis maximale helderheid intensiteit leveren en op de zwarte delen, namelijk local dimmen of liever nog die pixels helemaal uit kunnen zetten. Hoe goed LCD ook is met op kleine zones hoge helderheid intensiteit leveren, zo goed als de OLED techniek wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Baal nog steeds dat ik een aantal weken geleden niet voor de KD-55XE8599 ben gegaan. Echt een mooie prijs en ik moest weer te lang twijfelen. Hopelijk snel weer wat mooie aanbiedingen en dan de knoop doorhakken.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:49
michelv5 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:08:
[...]

Inputlag van Oled ligt lager, maar dit is bijna niet te merken.

Als je een keuze tussen een Oled of een LCD wilt maken zou ik eerst alle voor en nadelen van beide technieken eens op een rijtje zetten en bedenken waar je waarde aan hecht.

Als je budget geen probleem is en je een keuze moet maken tussen de 9005 en de 9305 zou ik zeker voor de 9305 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Just wondering.... Bij plattetv.nl de 55XE8599 voor 795 en de 55XE8599B voor 1199, wat zie ik niet (behalve die B ...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

55xe9305 voor 1299 bij audiovision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 09:31
jernij schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:42:
Just wondering.... Bij plattetv.nl de 55XE8599 voor 795 en de 55XE8599B voor 1199, wat zie ik niet (behalve die B ...)?
Weet je zeker dat je niet kijkt naar de 55XD8599?

Ik zie hem namelijk niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Sahi_NL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Weet je zeker dat je niet kijkt naar de 55XD8599?

Ik zie hem namelijk niet staan.
Ja, de XD... dat typte ik toch echt niet in op google... Opgelost dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
heyhey69 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:13:
Is vooral fanboy talk.
Die tv bij starplus shop zou vanaf de 17 de terug in stock zijn volgens hun mail die ik ontvangde
Wat is vooral fanboy talk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Starplusshop.be en starplus.ep-shop.be blijken hetzelfde bedrijf te zijn? Allebei op het zelfde adres zoals ik kan zien. Waarom zijn er dan 2 compleet andere prijzen voor de KD-55XE9005?

Starplusshop.be = €1141,-
starplus.ep-shop.be = €1298,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmmmm, ik was dus naar de A1 aan het kijken, maar nu met de AF8 wil ik even wachten tot dat daar wat prijsinformatie over bekend wordt.

Ik zie dat de diverse webshop's het ding op specs al hebben toegevoegd nu de prijzen nog! ;-)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:50:
Hmmmmm, ik was dus naar de A1 aan het kijken, maar nu met de AF8 wil ik even wachten tot dat daar wat prijsinformatie over bekend wordt.

Ik zie dat de diverse webshop's het ding op specs al hebben toegevoegd nu de prijzen nog! ;-)
Zo kun je wel aan de gang blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik ben mezelf aan het voorbereiden voor de aankoop van een 49XE900X of 49XF900X. Zal gebruikt worden als 2e tv in de woonkamer annex speelkamer kids, 49" is max qua kijkafstand/aanwezigheid in kamer .

Heb nu daar mijn oude plasma (42") staan waar de kids met name tekenfilms kijken, Hebben in de zit-loungekamer nog een 65" plasma hangen. Met name dit model van Sony, tbv inspringen op de HDR-trein tbv de ps4pro en netflix/amazon hdr content (voor mezelf) en daadwerkelijk ook de impact daarvan zien. Wil mijn plasma voorlopig nog houden (super toestel) maar toch ook genieten van nieuwste technologien.

Keuze voor de XE of XF laat ik even afwachten van de adviesprijs 2018 model en reviews van het nieuwe model. In de basis lijkt het 2018 model mij ideaal (wil nl mx 49" ivm grote tv in de kamer en er zijn maar weinig echt goede 49" toestellen meer, 43" is zelfs al niet meer mogelijk om een goed toestel te vinden voor HDR). Dit ivm Dolby Vision ondersteuning (wat blijkbaar meer meerwaarde heeft bij toestellen met minder goede HDR weergave), Youtube HDR app (wss, wil niet nog een chromecast apart hoeven draaien), beste processor momenteel te krijgen in tv's. XE model zou ik met name kiezen om NU al te genieten, tegen een flink gereduceerde prijs.

Ik heb wel nog enkele vragen los van deze twee type toestellen aan huidige Sony bezitters van de 2016 -2017 modellen waar ik het antwoord niet heb kunnen vinden tot nu toe.

- is de Android TV interface nu snel of langzaam op de 2017 modellen. Ik kom tegenstrijdige berichten tegen. Heb zelf een Nvidia Shield TV op de 65" draaien en daar draait Android TV super. Is het vergelijkbaar of toch minder?
- Kun je op de Android TV interface van Sony meerdere accounts draaien (zou liefst 1 kinderaccount hebben en 1 volwassenen)
- In hoeverre zijn de huidige lcd toestellen bestand tegen 'lompe' kinderen. Heb nu dus een plasma staan met glasplaat. Daar kan vrij weinig aan kapot. Zijn de huidige tv's kwestbaarder/fragieler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bluto
Net mailtje van Sony dat cashback is goedgekeurd.
65XE9305 voor dus nu € 1574. Was nog net op tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:00
[b]bramberk15 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:32:[/b

Ik heb wel nog enkele vragen los van deze twee type toestellen aan huidige Sony bezitters van de 2016 -2017 modellen waar ik het antwoord niet heb kunnen vinden tot nu toe.

- is de Android TV interface nu snel of langzaam op de 2017 modellen. Ik kom tegenstrijdige berichten tegen. Heb zelf een Nvidia Shield TV op de 65" draaien en daar draait Android TV super. Is het vergelijkbaar of toch minder?
- Kun je op de Android TV interface van Sony meerdere accounts draaien (zou liefst 1 kinderaccount hebben en 1 volwassenen)
- In hoeverre zijn de huidige lcd toestellen bestand tegen 'lompe' kinderen. Heb nu dus een plasma staan met glasplaat. Daar kan vrij weinig aan kapot. Zijn de huidige tv's kwestbaarder/fragieler?
- De interface is redelijk ok, maar als je het vergelijkt met een dedicated SHIELD van nVidia merk je toch wel verschil (is ook logisch, totaal andere cpu). Ik gebruik zelf de ingebouwde AndroidTV interface al een tijdje op mijn A1 en vind het prima werken, heb dat liever dan weer een kastje erbij,
- Nee, 1 account tot nu toe zover ik weet, met de release van AndroidTV8 komt daar misschien verandering in,
- Misschien je kinderen anders ook 'leren' dat ze niet zomaar moeten/mogen slaan tegen een duur apparaat als een TV? Mochten wij vroeger ook niet ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:50:

Haha, ik geef je zeker geen ongelijk, AF8 gaat hoge ogen gooien dit jaar. Denk wel dat het rond de 3000 start of nog hoger. Misschien volgend jaar rond deze tijd toch maar de xe die ik net heb verkopen en de dan milder geprijsde AF8 halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Bij de introductie van de A1 lag die rond de 5k meen ik me te herinneren (55").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluto schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:47:
Net mailtje van Sony dat cashback is goedgekeurd.
65XE9305 voor dus nu € 1574. Was nog net op tijd.
Mooie prijs, gefeli!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyhey69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:06
De 55xe9005 is terug in stock bij starplus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
tcviper schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:03:
[...]

- De interface is redelijk ok, maar als je het vergelijkt met een dedicated SHIELD van nVidia merk je toch wel verschil (is ook logisch, totaal andere cpu). Ik gebruik zelf de ingebouwde AndroidTV interface al een tijdje op mijn A1 en vind het prima werken, heb dat liever dan weer een kastje erbij,
- Nee, 1 account tot nu toe zover ik weet, met de release van AndroidTV8 komt daar misschien verandering in,
- Misschien je kinderen anders ook 'leren' dat ze niet zomaar moeten/mogen slaan tegen een duur apparaat als een TV? Mochten wij vroeger ook niet ;)
Thnx voor de feedback..ik wil bij deze tv ook alles via de eigen ui en app regelen en niet extern. mbt opvoeding kids +1.. Ze doen dit ook niet maar ik ben liever voorbereid op mogelijke scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Televisiewinkel.nl heeft de prijs op 5000,- staan voor de 55inch, ik mag toch hopen dat de daadwerkelijke introductieprijs lager komt te liggen :/

https://www.televisiewink...176330/sony-kd-55af8.html

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:06:
Televisiewinkel.nl heeft de prijs op 5000,- staan voor de 55inch, ik mag toch hopen dat de daadwerkelijke introductieprijs lager komt te liggen :/

Was bij de A1 ook, die is in mei/juni geintroduceerd, heb hem vorige maand voor iets meer dan 3000 gekocht, dus dat gaat redelijk rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Haha, ik geef je zeker geen ongelijk, AF8 gaat hoge ogen gooien dit jaar. Denk wel dat het rond de 3000 start of nog hoger. Misschien volgend jaar rond deze tijd toch maar de xe die ik net heb verkopen en de dan milder geprijsde AF8 halen.
Zou wel raar zijn als ze hem lager in de markt willen zetten dan de A1 en dat die vervolgens meer kost.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Zou wel raar zijn als ze hem lager in de markt willen zetten dan de A1 en dat die vervolgens meer kost.....
3000 voor 65 inch gokte ik, niet kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 22:49
LordLynx schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Precies dat. Adviesprijs A1 is nu 3k voor 55”. Te krijgen voor rond de 2.100-2.200.

De AF8 zal dus onder de 3k adviesprijs gaan. Een verschil van 500 zou logisch zijn anders zit hij er te dicht op. Dit za wellicht niet volledig doorduwen in de verkoopprijs maar onder de 2.000 zou mogelijk moeten zijn. Verwacht dat de A1 hier misschien al naartoe gaat dus de AF8 zal wel moeten.

Maargoed mytwocents, heb alleen maar te willen niets te beslissen :)

Ik ben zelf erg benieuwd en wacht nog even op de AF8 in de winkel. A1 spreekt me meer aan qua design obv de foto’s maar wie weet hoe het er in het echt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sanction schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:09:
Bij de introductie van de A1 lag die rond de 5k meen ik me te herinneren (55").
Gekkenhuis schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:06:

A1 introductieprijs was €3999 voor de 55" (€5999 voor 65") en zoals hierboven gezegd ligt de huidige adviesprijs op €3000. Zou dan ook iets van €2500 denken voor de A8 maar zal wel iets van 2799 of 2699 worden zeker (meevallen doet het meestal nooit dus zal nu ook wel niet anders zijn O-) ).

[oud filmpje] XE93 vs Q8

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 16-01-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Precies dat. Adviesprijs A1 is nu 3k voor 55”. Te krijgen voor rond de 2.100-2.200.

De AF8 zal dus onder de 3k adviesprijs gaan. Een verschil van 500 zou logisch zijn anders zit hij er te dicht op. Dit za wellicht niet volledig doorduwen in de verkoopprijs maar onder de 2.000 zou mogelijk moeten zijn. Verwacht dat de A1 hier misschien al naartoe gaat dus de AF8 zal wel moeten.

Maargoed mytwocents, heb alleen maar te willen niets te beslissen :)

Ik ben zelf erg benieuwd en wacht nog even op de AF8 in de winkel. A1 spreekt me meer aan qua design obv de foto’s maar wie weet hoe het er in het echt uitziet.
A1 beter qua design? AF8 moet juist de designflaws van A1(gekantelde positionering, niet strak aan de muur kunnen ophangen vanwege de voet niet los kan en de ingangen die daar zitten) rechttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:59:
[...]

A1 beter qua design? AF8 moet juist de designflaws van A1(gekantelde positionering, niet strak aan de muur kunnen ophangen vanwege de voet niet los kan en de ingangen die daar zitten) rechttrekken.
Puur smaak. Ik kan de A1 makkelijk kwijt op mijn meubel en heb nu een NX720 (staat ook gekanteld dus ben eraan gewend). De AF8 is zga helemaal scherm maar er komt een "voet" iets naar voren, daarom vind ik het iets minder dan de A1.

Ik kan me wel volledig vinden in de punten die je noemt, want voor veel mensen lost dat juist heel veel op zonder aan de beeldkwaliteit iets tekort te doen. Wat dat betreft een erg goede zet van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
Ik heb nu bij 2 shops de sony KD-55XE9005 goedkoop angeboden gekregen?

Smits arnhem: €1179,-
Audiovision.be: €1156,-

Maar nu, waar raden jullie aan om hem te kopen met aanzien tot service na aankoop en garantie als er iets mis is met de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Maxieboy40 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:38:
Ik heb nu bij 2 shops de sony KD-55XE9005 goedkoop angeboden gekregen?

Smits arnhem: €1179,-
Audiovision.be: €1156,-

Maar nu, waar raden jullie aan om hem te kopen met aanzien tot service na aankoop en garantie als er iets mis is met de tv?
Voor die 2 tientjes verschil zou ik hem bij Smits halen.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 11:58

robhof

Lembongan view

TLM schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:46:
[...]

Voor die 2 tientjes verschil zou ik hem bij Smits halen.
Inderdaad. Zelf ben ik telefonisch zeer vriendelijk door Smits te woord gestaan. Als ik niet zo'n twijfelkont was (55XE9005 of LG oled 55c7), had ik al bij hen besteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oknot
robhof schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:53:
[...]

Inderdaad. Zelf ben ik telefonisch zeer vriendelijk door Smits te woord gestaan. Als ik niet zo'n twijfelkont was (55XE9005 of LG oled 55c7), had ik al bij hen besteld.
Gewoon de 9005 halen en jezelf slaan als je weer twijfelt. Als het eenmaal hangt weet ik 100% zeker dat je blij bent en ook een tv hebt waarvan de techniek erachter volledig uitgewerkt is en alle kinks en hik ups eruit gehaald zijn. Sure Oled is hot en mooi maar deze tv komt echt verdomd dicht in de buurt mits goed afgesteld. Oled is leuk voor over 2 jaar ofzo als de prijs gedaald is en de techniek gevorderd. Gezien de ontwikkeling nu agv met de samenwerking van LG met Mercedes is het hopelijk straks ook helemaal afgelopen met inbrand issues. Ik weet dat er een berg mensen nu willen roepen dat het allemaal hartstikke meevalt met dat inbranden en mischien hebben ze gelijk maar ik wil persoonlijk het risico niet lopen. Dus voor nu een betaalbaar en geniaal VA lcd 9005 scherm en in 2019 een fikse ruzie met mijn vrouw en daarna een Oled al dan niet in een vrijgezelle flat.😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Was bij de A1 ook, die is in mei/juni geintroduceerd, heb hem vorige maand voor iets meer dan 3000 gekocht, dus dat gaat redelijk rap.
ik heb half december 2650 voor de 65" A1 betaald. De prijzen gaan idd rap..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bijna ..., nu uit in Amerika:

This software update (version PKG6.2818.0070NAA) provides the following benefits:

Improves general performance of the TV
Adds support for Dolby Vision™ content ... [+]

Release Date 1/16/2018 Version PKG6.2818.0070NAA File Size 1.57 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhof schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:53:
[...]

1180 voor xe9005 of 1450 voor c7 dus...hmm moet zeggen dat ik het ook zeer lastig kiezen zou vinden bij een 270 euro verschil..gelukkig is het prijsverschil met 65 inch wel enorm waardoor het veel makkelijker kiezen is.

Als inbranding je niet boeit omdat je over 2 jaar toch een andere tv neemt, zou ik wel voor OLED gaan. Als ie minimaal 5 jaar moet staan, zou ik voor de XE gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat is geen flaw, maar zo ontworpen. Voor mij een plus om hem te kopen. Mijn vorige Sony had dat ook. Puut subjectief dus

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/sonylifestyle-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM

TLM

The Laughing Man

Ik heb de xe9005. Maar hebben jullie wel eens last dat de AB niet echt lekker reageert? Heb een tijdje geleden gehad dat het niet echt soepel werkte, toen is er een update geweest en heeft het een tijd goed gewerkt. Maar merk de laatste dagen weer dat het weer minder soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
TLM schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:01:
Ik heb de xe9005. Maar hebben jullie wel eens last dat de AB niet echt lekker reageert? Heb een tijdje geleden gehad dat het niet echt soepel werkte, toen is er een update geweest en heeft het een tijd goed gewerkt. Maar merk de laatste dagen weer dat het weer minder soepel gaat.
Die AB is 100% k*t. Ik moet heel specifiek richten voordat ie reageert. Ik ben nog steeds te lui geweest om m'n harmony opnieuw in te stellen. Eerdaags toch echt eens doen. Hopelijk gaat het dan beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41
oknot schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Die AB is 100% k*t. Ik moet heel specifiek richten voordat ie reageert. Ik ben nog steeds te lui geweest om m'n harmony opnieuw in te stellen. Eerdaags toch echt eens doen. Hopelijk gaat het dan beter.
Ik gebruik de harmony, dat werkt zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLM schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:01:
Wat is AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:43
Naar het schijnt werkt de langverwachte Dolby Vision update "voorlopig" slechts voor gestremde content, via de apps, via een HDMI schijnt het nog niet te werken alus diverse internet fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM

TLM

The Laughing Man

Afstandbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, "geef mij eens het AB'tje."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:38:
[...]

Dat is geen flaw, maar zo ontworpen. Voor mij een plus om hem te kopen. Mijn vorige Sony had dat ook. Puut subjectief dus

[afbeelding]
Flaw is misschien een groot woord omdat het een kwestie van smaak is, maar las wat verhalen van bezitters die bijv. meer last zeggen te hebben van lichtinval en contrastverlies door die positie. Ook vindt de een het vernieuwend en mooi dat ie anders staat dan gewoon recht, de ander vindt zo'n fotolijst-effect weer helemaal niks. Inderdaad vrij subjectief allemaal.

Verder natuurlijk een prachtige tv, wat staat ie er mooi bij! De strakke omgeving maakt 'm nog mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Wanneer komen de 43" - 49" 4k HDR 2018-modellen op de markt? Ik wil een model van de huidige generatie kopen maar hoop stiekem dat de prijzen wat zakken wanneer de nieuwe modellen er zijn. :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
GS88 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:02:
Wanneer komen de 43" - 49" 4k HDR 2018-modellen op de markt? Ik wil een model van de huidige generatie kopen maar hoop stiekem dat de prijzen wat zakken wanneer de nieuwe modellen er zijn. :)
Google? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
GS88 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:02:
De prijzen zijn al echt onwijs gezakt t.o.v de introductieprijzen. Ik denk niet dat het nog spectaculair verder zal gaan dalen en om nu voor een €50,- pricedrop te gaan zitten wachten schiet ook niet op. Tegen die tijd wil je dan weer wachten totdat de nieuwe modellen zakken en heb je over 5 jaar nog geen andere tv.

[ Voor 18% gewijzigd door oknot op 17-01-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Ik ben van plan de 49xe9005 te halen als hij nog wat goedkoper wordt. Ik wacht nog even op de prijzen en levertijd van de nieuwe 49” modellen en dan kies ik er een.
Helaas zijn er (nog?) geen 50” oleds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NvO_91 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:15:
Ik ben van plan de 49xe9005 te halen als hij nog wat goedkoper wordt. Ik wacht nog even op de prijzen en levertijd van de nieuwe 49” modellen en dan kies ik er een.
Helaas zijn er (nog?) geen 50” oleds.
Waarom ga je dan niet gewoon voor 55 inch? Wat maakt die 5 inch nou weer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Nu online
Ik zie dat de prijs van de Sony 49xe9005 weer flink is gestegen... Vorige week nog 1200 bij platteTV en nu weer 1400... Nooit geweten dat die prijzen zo schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
OLED vind ik ook nog te duur nu. 5” scheelt toch behoorlijk wat. 55” vind mijn vriendin te groot.
Goedkoopste is nogsteeds €1195 bij 2 winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
kw_nl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:10:
Ik zie dat de prijs van de Sony 49xe9005 weer flink is gestegen... Vorige week nog 1200 bij platteTV en nu weer 1400... Nooit geweten dat die prijzen zo schommelen.
België 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
kw_nl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:10:
Bij smits in arnhem is hij €1179,-
Bij audiovison €1156,-

De 55 inch versie 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Nu online
Haha, maf, de 55 inch is inderdaad nu goedkoper dan de 49 inch.

Zou dat met voorraad te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 21:18
Ik wil een KD65XE9305B bestellen bij Belgen, echter deze Tv is lang niet op voorraad. Vandaag heb ik weer gebeld dat ze verwachten begin februari binnen is. Geen geduld meer dus. In NL is deze TV te koop vanaf €2400. Waarom is grote verschil !!!

Nu heb ik neiging toe KD65XE9005B. Deze kost 1899 bij Buymi. Heeft iemand ervaring met deze web winkel? Of moet ik wachten totdat XE9305 op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
aotholland schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:21:
Of moet ik wachten totdat XE9065 op voorraad is?
Dan ben je lang aan het wachten vrees ik.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 21:18
oknot schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:12:
[...]

Dan ben je lang aan het wachten vrees ik.....
Ik heb hem gecorrigeerd ;). (het was een typo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
aotholland schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:21:
Ik wil een KD65XE9305B bestellen bij Belgen, echter deze Tv is lang niet op voorraad. Vandaag heb ik weer gebeld dat ze verwachten begin februari binnen is. Geen geduld meer dus. In NL is deze TV te koop vanaf €2400. Waarom is grote verschil !!!

Nu heb ik neiging toe KD65XE9005B. Deze kost 1899 bij Buymi. Heeft iemand ervaring met deze web winkel? Of moet ik wachten totdat XE9305 op voorraad is?
Gewoon paar weken wachten. (stel price alert in, heb je sneller bericht dat ie op voorraad is als dat die Belgen je mailen.)
Ga je anders spijt van krijgen.
Audivision kon hem voor €1700 leveren las ik hier, nog goedkoper als bij starplusshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Bluto schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:12:
[...]

Gewoon paar weken wachten. (stel price alert in, heb je sneller bericht dat ie op voorraad is als dat die Belgen je mailen.)
Ga je anders spijt van krijgen.
Audivision kon hem voor €1700 leveren las ik hier, nog goedkoper als bij starplusshop.
Zou niet weten waarom hij er spijt van zou krijgen. De tv's presteren nagenoeg evengoed en als straks 1 van de 2 aan de muur hangt zonder dat de ander ernaast hangt kan je het ook nergens mee vergelijken en ben je er gewoon blij mee. Ik heb zelf de 9005 en ben er heel blij mee. Ik weet ook dat er tv's zijn die wellicht een nog mooier plaatje kunnen weergeven maar dat maakt het kijkgenot er voor mij niet minder om. Zeker als het gaat om de 9305 en 9005. Het zijn kleine verschillen. Harstikke leuk dat de 9305 nog feller kan maar de 9005 is al overkill, wat de theoretische vereisten dan ook zgn verlangen. Dat hele specs jagen werkt uiteindelijk alleen maar op je zenuwen. Straks zijn de 2018 modellen verkrijgbaar en zeer waarschijnlijk zijn die weer beter dan de 2017 modellen. Is dat dan gelijk een reden om je 2017 model door het raam te mieteren en een 2018 model te kopen? Terugkomend op de 9005 en 9305. Als het prijsverschil klein is dan zou je natuurlijk prima de 9305 kunnen kiezen. Indien het prijsverschil nog best groot is zal de 9005 nagenoeg hetzelfde plaatje serveren in je woonkamer (dat doet ie trouwens in beide gevallen😉). Het blijft een persoonlijke keuze waarbij beide tv's niet zullen teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starplusshop heeft alle gangbare modellen van Sony van de website afgehaald!!! Waarom dat?!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:09:
Starplusshop heeft alle gangbare modellen van Sony van de website afgehaald!!! Waarom dat?!!
Mischien werden ze krankzinnig van 80.000 mailtjes en wachten ze totdat ze weer voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Ik denk dat ze de prijzen weer "normaal" gaan maken bij Starplusshop.;-)
Toch bezopen dat de 9305 daar goedkoper was als de 9005...

Even terugkomen op de verschillen tussen de 9005 en 9305.
Ik heb ze naast elkaar gezien, met dezelfde demo's erop.
Verschil was echt wel duidelijk in voordeel van de 9305.
Plus het feit dat de 9305 binnenkort ook DV kan vertonen na firmware update.

Neemt inderdaad niet weg dat als je eenmaal de 9005 hebt hangen, je die verschillen allang vergeten bent.
Allebei top tv's wat mij betreft.
Ik heb voor de 9305 gekozen door de stuntprijs bij de Belgen, zeker icm de toen nog geldende cashback.

[ Voor 4% gewijzigd door Bluto op 17-01-2018 19:52 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste