Dat niet alles alleen maar over de prijs hoeft te gaan ben ik wel met je eens maar we hebben het hier wel over de mediamarkt. Een beter voorbeeld van een winkel waar het alleen maar over verkopen gaat zonder dat er ook maar promille service of kundigheid tegenover staat is er niet. De "persoonlijke uitleg" die je daar krijgt is nou niet bepaald van toegevoegde waarde. Het probleem is dat de gemiddelde consument op zoek naar een tv geen verstand van zaken heeft en dan al gauw het idee heeft dat ze goed geholpen zijn door die aardige verkoper terwijl die verkoper net zo weinig verstand heeft van die tv als z'n klanten. Het is schrijnend om de onzin te horen die de verkopers daar in de groep gooien. Verder zal de gemiddelde consument de "gunfactor" heel weinig kunnen schelen. Was dat namelijk wel het geval geweest hadden megadozenschuivers als de mediamarkt nooit kunnen bestaan en kochten we onze electronica nog gewoon bij de kleine retailer op de hoek.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:17:
[...]
Niet alles heeft met prijs te maken, mensen kiezen bewust voor een bepaalde winkel voor de service of toegevoegde waarde. Je moet niet elke consument over 1 kam scheren. Zijn genoeg consumenten die wat meer willen betalen voor een persoonlijke service/uitleg etc. Ik koop ook niet bij de goedkoopste, ik koop bij een winkel die ik het gun of die mij toegevoegde waarde kan bieden. Daar mag best voor betaald worden i.p.v. alleen maar bij de goedkoopste te kopen.
Dit is dan wel weer top van de mediamarkt.
https://www.telegraaf.nl/...-fout-bijna-alles-95-cent
[ Voor 4% gewijzigd door oknot op 12-01-2018 19:48 ]