Is de cashback actie afgelopen?Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:54:
Ik kan de 55xe9005 krijgen voor 1200 euro -cashback voor 1100 euro
Bij plattetv via de chat 2899... helaas niet eens in de buurt van deze prijs.devilsnight schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:43:
Holy shit mensen..
Sony KD75XE9005B
€ 2.129,99
Dat is even een ander verhaal dan die van vorige week met 2600 euro.
https://www.starplusshop....ery=sony+xe9005&results=4
Tja. Ga je dan voor betere HDR en het feit dat je Dolby Vision krijgt (XE393) of neem je genoegen met iets mindere HDR, geen DV maar wel 75 inch?
Lees wel in de reviews dat hij langzaam is en maak me enigszins zorgen over het formaat en dan met 1080p content hoe dat eruit ziet... Lees daar veel wisselende verhalen over.
lees de draad voordat je blaat
Alvast sorry voor de offtopic..:)
Eind vorig jaar werd de 55xe9005 aangeboden voor 1140, dus voor 1040 met 100 cashback.
Cashback was tot 31-12. Dat is de scherpste prijs die ik tot nog toe heb gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 04-01-2018 13:06 ]
Het is verstandig eerst de televisie te gaan bekijken. Neem gewoon een device mee met KODI erop en wat demo videos en je weet genoeg. Omdat je het materiaal al kent, kan je het ook goed beoordelen, al ben je altijd afhankelijk van het licht en instellingen van de retailer.Theelepel88 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:54:
[...]
Bij plattetv via de chat 2899... helaas niet eens in de buurt van deze prijs.
Lees wel in de reviews dat hij langzaam is en maak me enigszins zorgen over het formaat en dan met 1080p content hoe dat eruit ziet... Lees daar veel wisselende verhalen over.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het ging hier over de Sony KD-55XE8599 die voor €697,- door iemand op de kop getikt was.Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:44:
[...]
Ik neem aan dat je het over de xe9005 had?
YouTube: Whisper Status 74Theelepel88 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:54:
[...]
Bij plattetv via de chat 2899... helaas niet eens in de buurt van deze prijs.
Deze dude heeft de 75 inch versie en is er extreem blij mee. Hij reageert op vrijwel elke vraag die je maar stelt en heeft zeer informatieve video's. Ik ben al blij dat ik niet degene ben die voor een nieuwe televisie gaat, maar die maat van mij want ik zou helemaal gek worden. Want 75 inch komt toch aardig dichtbij mijn projector van jaren geleden en dat is een bizar nice formaat gewoon. Maar ik zou dan tegelijkertijd weer gaan twijfelen omdat die tv niet DV zal krijgen en de peak brightness is gewoon lager.
Maar waar precies lees je die wisselende verhalen?
Hoe dan ook....
Ik heb even gebeld met Star Plus en het komt erop neer dat zij op 17 januari weer een flink aantal van de Sony 65XE9305 en Sony 75XE9005 verwachten binnen te krijgen. De lage prijzen die zij hanteren zullen tot 31 januari duren, daarna gaan de prijzen omhoog. Dus er is in principe genoeg tijd. Het blijven mooie prijzen en ik denk dat maar weinig shops deze maand de televisies net zo laag of lager gaan aanbieden. MM echt niet met die btw vrije dagen.
Als men het vervelend vind dat het teveel over prijzen gaat nu, kunnen we niet een Sony prijzen thread maken?
Ik heb ook even contact opgenomen met Sony over de cashback. Deze actie duurt nog tot 14 januari, dus we gaan er helaas naast vissen qua dat. (al heb ik geen idee of Star Plus uberhaupt wel een oudere datum op de bon had willen zetten, zoals Electroworld dat zou doen.)
De prijs van de XE93 mag trouwens weer aangepast worden op Pricewatch want al stond hij vanochtend bij Blokker Connect nog op 2000, dat is nu weer 2999.
[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 04-01-2018 15:44 ]
Ik heb vandaag mijn 65XE9305 mogen ontvangen van de Starplusshop uit Middelkerke.
Later als verwacht en zonder track and trace van GLS.
Beetje slordig van die Belgen. Ook had ik geen factuur die na bellen toch nog gemaild werd.
Wordt wel vriendelijk te woord gestaan door de mensen.
Ik klaag niet voor die prijs. Cashback actie ingevuld en kijken of ik die nog terugkrijg. Zou helemaal een stunt zijn, €1577 voor de 65XE9305!
Later als verwacht en zonder track and trace van GLS.
Beetje slordig van die Belgen. Ook had ik geen factuur die na bellen toch nog gemaild werd.
Wordt wel vriendelijk te woord gestaan door de mensen.
Ik klaag niet voor die prijs. Cashback actie ingevuld en kijken of ik die nog terugkrijg. Zou helemaal een stunt zijn, €1577 voor de 65XE9305!
Cashback moet goed komen man, Sony mailde me vandaag terug dat de actie tot 14 januari duurt. Zolang de televisie maar voor 31 december is gekocht en dit ook op de bon staat.
Congrats ook man!
Congrats ook man!
In principe was er gewoon al een prijzentopic voor LCD tv's dus die zou gewoon gebruikt kunnen worden op dezelfde manier als het OLED prijzentopic: [Aanbiedingen] TV's - Deel 7devilsnight schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:54:
Als men het vervelend vind dat het teveel over prijzen gaat nu, kunnen we niet een Sony prijzen thread maken?
Voor mij persoonlijk maakt het verder niks uit, uiteindelijk is er over de tv's zelf ook maar zoveel te zeggen en het meeste is ondertussen al tig keer herhaald ook dus dat er in de aanloop naar de MM BTW Dagen al het een en ander over goede deals, etc. voorbij komt is misschien nog wel handig (maar zoals gezegd kan dat ook in het andere topic).
En stemmen kan nog tot 14 januari lees ik (voor wie het gemist heeft; ik zie de Tweakers Awards banner alleen op de frontpage als ik niet ingelogd ben[??] maar nu dus helemaal niks): https://tweakers.net/awards/stemmen/541/Televisie
Laatste jaren lijkt het massa product/best buy er met de titel vandoor te gaan dus zou mooi zijn als het de XE90 wordt deze keer (neem aan dat het vorig jaar wel de KS7000 zal zijn geweest en deze is minstens even goed).
[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 04-01-2018 22:31 ]
Vandaag de Sony 49XE9005 geleverd gekregen. Gekocht en gratis bezorgd voor 999 euro bij Selexion in België...
in België kost tst dit nu...
En je woont in Nederland?jeangirard schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:20:
Vandaag de Sony 49XE9005 geleverd gekregen. Gekocht en gratis bezorgd voor 999 euro bij Selexion in België...
Edit, zag deze voor €892 inclusief levering aan Nederland...
Htf kan dat??
[ Voor 12% gewijzigd door jernij op 06-01-2018 09:03 ]
We zijn even naar de MM geweest met USB stick in de pocket. Helaas konden beide 900e (49 inch) is en 930e (55 inch) de stick niet vinden om een of andere reden. Getest op een Sammy en ja hoor, werkte. Volgende week voor de zekerheid maar meerdere sticks meenemen.
Hoe dan ook hebben we de twee sets wel kunnen vergelijken enigszins. Helaas stonden ze niet direct naast elkaar want dan zie je verschillen nog veel duidelijker. We hebben die standaard demo clips gecheckt met allemaal dezelfde settings voor beide televisies en dat brightness verschil viel eigenlijk nog best mee. Maar goed, een betere test is gewoon echt gameplay footage zien en dat moeten we volgende week maar eens doen.
Beide televisies zijn onderhand ook alweer aardig omhoog qua prijs. Wordt sowieso wachten op Star Shop.
Hoe zit dat eigenlijk met HDR op Sony televisies? We hadden een clip die HDR en die zag er flets uit totdat we HDR modus op HDR10 zette, toen sprongen de kleuren eruit. Had juist begrepen dat je HDR modus altijd op auto moet hebben staan?
Hoe dan ook hebben we de twee sets wel kunnen vergelijken enigszins. Helaas stonden ze niet direct naast elkaar want dan zie je verschillen nog veel duidelijker. We hebben die standaard demo clips gecheckt met allemaal dezelfde settings voor beide televisies en dat brightness verschil viel eigenlijk nog best mee. Maar goed, een betere test is gewoon echt gameplay footage zien en dat moeten we volgende week maar eens doen.
Beide televisies zijn onderhand ook alweer aardig omhoog qua prijs. Wordt sowieso wachten op Star Shop.
Hoe zit dat eigenlijk met HDR op Sony televisies? We hadden een clip die HDR en die zag er flets uit totdat we HDR modus op HDR10 zette, toen sprongen de kleuren eruit. Had juist begrepen dat je HDR modus altijd op auto moet hebben staan?
[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 06-01-2018 14:06 ]
Het enorme prijsverschil tussen NL en BE valt mij ook op. Daarbij zag ik dat de mm de prijs in aanloop naar de BTW dagen alweer had verhoogd.... Beetje jammer. Waar heb je die prijs trouwens gezien?jernij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:34:
[...]
En je woont in Nederland?
Edit, zag deze voor €892 inclusief levering aan Nederland...
Htf kan dat??
[ Voor 4% gewijzigd door jeroen.ijmuiden op 06-01-2018 16:56 ]
https://www.starplusshop....D+49xe9005&submit_search=jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:08:
[...]
Het enorme prijsverschil tussen NL en BE valt mij ook op. Daarbij zag ik dat de mm de prijs in aanloop naar de BTW dagen alweer had verhoogd.... Beetje jammer. Waar heb je die prijs trouwens gezien?
Plattetv.nl wou nu wel zakken tot 1099...
Tnx, had plattetv ook gecontacteerd en kreeg idd dezelfde prijs. Heb ingevuld op de hoogte te willen blijven van beschikbaarheid.jernij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:17:
[...]
https://www.starplusshop....D+49xe9005&submit_search=
Plattetv.nl wou nu wel zakken tot 1099...
[quote]jernij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:34:
[...]
Ik woon net over de grens in België maar ik denk dat ze van Selexion wel in NL kunnen bezorgen. Had tst met fabricagedatum nov 2017.
Ze verzenden met Ziegler en die komen overal. Anders om zeker te zijn even bellen met hun behulpzame klantenservice in Antwerpen... www.selexion.be
[...]
Ik woon net over de grens in België maar ik denk dat ze van Selexion wel in NL kunnen bezorgen. Had tst met fabricagedatum nov 2017.
Ze verzenden met Ziegler en die komen overal. Anders om zeker te zijn even bellen met hun behulpzame klantenservice in Antwerpen... www.selexion.be
Heb contact gehad, 15 euro extra verzendkosten, maar zoals gepost al voor 892 gezien, ff wachten wanneer die op voorraad is...jeangirard schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:55:
[quote]jernij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:34:
[...]
Ja, ik woon in Nederland ;-)
Dikke update en wat mij betreft fantastisch nieuws! Ik heb vanochtend allemaal reacties gekregen van verschillende shops die ik een mailtje had gestuurd. Alle shops konden de prijzen niet geloven en noemde het te mooi om waar te zijn en er was zelfs een shop die gewoon zei dat ik het bij hun moest kopen.
Toen kreeg ik een mailtje van Audiovision die mij in het mailtje zeiden dat ze absoluut met de prijzen meegingen en zelfs eronder gingen zitten en voor die prijs moest ik even bellen. Ze stonden mij supervriendelijk te woord en toen ik vroeg of ik de prijzen kon doorgeven hier zeiden ze dat het geen probleem was.
Sony KD-75XE9005 - 2100 euro (direct leverbaar)
Sony KD-65XE9305 - 1700 euro (nog niet leverbaar en ging ongeveer 8 dagen duren)
Sony KD-75XE9405 - 3400 euro
Sony Bravia KD-65A1 - 2957 euro
Alle bedragen zijn inclusief verzending naar Nederland.
Toen kreeg ik een mailtje van Audiovision die mij in het mailtje zeiden dat ze absoluut met de prijzen meegingen en zelfs eronder gingen zitten en voor die prijs moest ik even bellen. Ze stonden mij supervriendelijk te woord en toen ik vroeg of ik de prijzen kon doorgeven hier zeiden ze dat het geen probleem was.
Sony KD-65XE9305 - 1700 euro (nog niet leverbaar en ging ongeveer 8 dagen duren)
[ Voor 112% gewijzigd door devilsnight op 07-01-2018 16:08 ]
Hoe zit het met eventuele garantiegevallen? Komt Sony Nederland dan gewoon of moet je het toestel terugsturen? Is natuurlijk een dingetje met een 75" tv
In een mailtje van hun stond oa ditTheelepel88 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:58:
Hoe zit het met eventuele garantiegevallen? Komt Sony Nederland dan gewoon of moet je het toestel terugsturen? Is natuurlijk een dingetje met een 75" tv
2 jaar garantie
Service@home
Internationale garantie van toepassing
Nieuw toestel (Sony Benelux)
Veilige verzending
Voor de verzending kiezen we voor en sterke logistieke partner. Een partner met een sterk klantgerichte aanpak. De verzending gebeurt door dezelfde firma die de toestellen ook bij ons levert. Elke verzending gebeurt vlot en veilig. Alle personen die met uw zending in aanraking komen doen dit dagelijks en zijn dit gewoon, dit garandeert een vlotte, praktische en vooral veilige verzending.
Verzenden naar Nederland doen we dagelijks, ik geef u alvast de ervaringen van andere mee via onderstaande link:
https://tweakers.net/shop...sion-punt-be/shopreviews/
Service@home:
Sony geeft op haar producten net zoals andere fabrikanten 2 jaar wettelijke garantie, deze garantie is niet alleen geldig bij ons in België maar het is internationale garantie, dus ook geldig bij u in Nederland. De garantie kan via service centers, in België werkt Sony met service centers die regionaal instaan voor de herstelling of omruiling (gewoon even bellen naar het service nummer, of ons contacteren en wij zorgen online voor de aanvraag), in Nederland werkt dit op dezelfde manier, stapt u liever bij een lokale verdeler in uw buurt binnen dan kan die het toestel ook aanbieden bij diezelfde service centers daar het internationale garantie is, u kan ook gewoon met de tv terug naar de winkel komen indien u dat verkiest.
Persoonlijk denk ik dat even contact op nemen met het lokale door Sony aangeduide service center wel de beste keuze is omdat die de zogenaamde “service@home” kunnen uitvoeren. Naar gelang de gedetailleerde probleemomschrijving aan het service center zullen zij telefonisch contact opnemen of worden op voorhand de nodige originele onderdelen voorzien. Zij zullen u verwittigen om een afspraak in te plannen voor het bezoek aan huis. Maar ik zou u wel willen vragen ook ons te informeren, zodat wij mee het dossier kunnen opvolgen en indien mogelijk bijsturen in overleg met u.
Ik bevestig ook nog even dat de toestellen 100% dezelfde kenmerken en specificaties hebben als het toestel in Nederland en er dus geen verschil is in de werking, apps, gebruik TV aanbieders enz. Dus de toestellen die geleverd worden zijn gewoon dezelfde als in Nederland. (Sony Benelux)
En de KD-49XE9005? :-)devilsnight schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:16:
Dikke update en wat mij betreft fantastisch nieuws! Ik heb vanochtend allemaal reacties gekregen van verschillende shops die ik een mailtje had gestuurd. Alle shops konden de prijzen niet geloven en noemde het te mooi om waar te zijn en er was zelfs een shop die gewoon zei dat ik het bij hun moest kopen.
Starplusshop ga hierop het volgende antwoord:Theelepel88 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:58:
Beste,
Momenteel hebben alle fabrikanten een dienst die rechtstreeks bij u als eindconsument aan huis komt om een eventueel defekt te herstellen.
Mvg,
Peter.
Die heb ik niet gevraagd. Mijn focus lag volledig op de big boys. Dus vanaf 65 inch eigenlijk
We gaan het hoe dan ook morgen regelen. De 9305 that is. Prachtige prijs en 400 euro verschil met de 9005 en misschien zelfs 600 als die cashback doorgaat. Dat is een te groot bedrag, kan je genoeg ander moois mee doen.
[ Voor 31% gewijzigd door devilsnight op 07-01-2018 19:35 ]
Wow! Hoef ik nog maar 1500e bij te leggen, tering 😍devilsnight schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:16:
Dank dank!
De cashback is 31-12-2017 afgelopen voor TV's... Helaas krijg je die dus niet meer.devilsnight schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:31:
[...]
Die heb ik niet gevraagd. Mijn focus lag volledig op de big boys. Dus vanaf 65 inch eigenlijk
We gaan het hoe dan ook morgen regelen. De 9305 that is. Prachtige prijs en 400 euro verschil met de 9005 en misschien zelfs 600 als die cashback doorgaat. Dat is een te groot bedrag, kan je genoeg ander moois mee doen.
Nee ga maar kijken bij de voorwaarden. De televisie moet voor die datum zijn gekocht. De actie loopt tot 14 januari. Als de shop een bon kan leveren met dat als datum erop.... who knows. We gaan het proberen.Theelepel88 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:52:
[...]
De cashback is 31-12-2017 afgelopen voor TV's... Helaas krijg je die dus niet meer.
Zou het bijzonder vinden als de winkel meewerkt aan dit, wel i terrasland daar niet van. Kan je me op de hoogte houden desnoods via PM?
Absoluut man. Morgen gaan we alles regelen en dan zal de televisie er denk ik wel de week erop zijn. Als hij er eerder is is dat alleen maar een mooie verassing.Theelepel88 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:01:
Zou het bijzonder vinden als de winkel meewerkt aan dit, wel i terrasland daar niet van. Kan je me op de hoogte houden desnoods via PM?
Ik heb in December een Sony Bravia KD-55A1 gekocht en ik ben bang dat ik erg veel last heb van input lag.
Op internet zie ik dat dit normaal is voor 4K televisies omdat ze 720p/1080p moeten upscalen. Bij reviews lees ik dat in game modus de TV een input lag zou moeten hebben van ~40ms. Ik heb zelf gemeten op 4K door mijn laptop (die ook een 4k scherm heeft) eraan te hangen, beeld duplicaten en een stopwatch te draaien en ik zie een delay van ~200ms (ik verwaarloos even de input lag van mijn laptop scherm).
Ik heb de input op game modus gezet en daarbij alles uitgezet wat ik uit kon zetten, maar krijg dit niet beter.
Heeft iemand nog een idee? Anders moet ik maar even met Sony gaan bellen in de hoop dat zij een oplossing hebben.
edit: Ik heb PC modus nog niet geprobeerd, dat wil ik vanavond nog even doen, maar verder heb ik geen idee wat ik nog kan doen. Mijn laptop zit aangesloten op HDMI2 en ik heb de andere poorten ook nog niet geprobeerd.
Op internet zie ik dat dit normaal is voor 4K televisies omdat ze 720p/1080p moeten upscalen. Bij reviews lees ik dat in game modus de TV een input lag zou moeten hebben van ~40ms. Ik heb zelf gemeten op 4K door mijn laptop (die ook een 4k scherm heeft) eraan te hangen, beeld duplicaten en een stopwatch te draaien en ik zie een delay van ~200ms (ik verwaarloos even de input lag van mijn laptop scherm).
Ik heb de input op game modus gezet en daarbij alles uitgezet wat ik uit kon zetten, maar krijg dit niet beter.
Heeft iemand nog een idee? Anders moet ik maar even met Sony gaan bellen in de hoop dat zij een oplossing hebben.
edit: Ik heb PC modus nog niet geprobeerd, dat wil ik vanavond nog even doen, maar verder heb ik geen idee wat ik nog kan doen. Mijn laptop zit aangesloten op HDMI2 en ik heb de andere poorten ook nog niet geprobeerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Dragor op 08-01-2018 08:25 . Reden: meer info ]
Verwijderd
Volgens HDTV test moet dit voor 1080p, 47ms zijn en 4k, 30ms voor deze tv. Check even de website van HDTV test hoe ze de tv hebben ingesteld. Als het bij jou anders is dan zou ik contact opnemen met Sony.Dragor schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:21:
Ik heb in December een Sony Bravia KD-55A1 gekocht en ik ben bang dat ik erg veel last heb van input lag.
Ok, ik heb Sony gebeld, eerste keer moest ik kijken of 'Enhanced HDMI format' ofzoiets aanstond (zit in Settings onder External Inputs). Dat geldde dan wel alleen voor HDMI2 en 3. Maar dat gaf hetzelfde resultaat.Dragor schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:21:
Tweede keer bellen moest ik een factory reset doen, want anders konden ze het niet naar de technische dienst voortzetten. Ik snap niet hoe, maar de factory reset heeft geholpen. In mijn test met de laptop kom ik nu uit op ~40ms en met mijn PS3 en Guitar Hero met de TV in gaming mode zit ik nu op een calibrated video lag van 10ms. Dit is de eerste keer ooit dat een factory reset voor mij heeft geholpen, misschien dat ik met teveel opties heb gespeeld hiervoor?
Ik blijf het in de gaten houden, het lijkt nu in ieder geval weer goed te gaan
Productfilmpjes van de voorlopig aangekondigde 2018 modellen WF80, XF72, XF80, XF85, XF90 en AF8: YouTube: Sony
Opvolger van de XE90 krijgt nu de X1 Extreme chip en daarmee ook Dolby Vision ondersteuning. Er was al wat naar buiten gelekt een paar weken terug en dat lijkt toch redelijk te kloppen, al zou er ook helemaal geen tuner in zitten
. Wat er ook werd gezegd is dat de 'XDR PRO contrast' nu 6 times zou zijn waar het bij de XE90 nog 5 was. Zal vast eerder door toevoeging van de X1 Extreme zijn dan dat er meer zones in zouden zitten; of hij kan gewoon iets helderder natuurlijk ...
Ook de standaard is gewijzigd om ruimte voor een soundbar te laten, toevallig is er eentje van henzelf die de vorm volgt. Kan je mooi pimpen met een paar sloffen
.
(van pagina 1)

Dit zal zeker de 49" XF90 zijn:
En de buren zijn er ook:
Opvolger van de XE90 krijgt nu de X1 Extreme chip en daarmee ook Dolby Vision ondersteuning. Er was al wat naar buiten gelekt een paar weken terug en dat lijkt toch redelijk te kloppen, al zou er ook helemaal geen tuner in zitten

Ook de standaard is gewijzigd om ruimte voor een soundbar te laten, toevallig is er eentje van henzelf die de vorm volgt. Kan je mooi pimpen met een paar sloffen
(van pagina 1)

En de buren zijn er ook:
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 09-01-2018 12:44 ]
Verwijderd
Audiovision net gebeld.
De 55xe9305 kost daar 1298, 2 jaar garantie inclusief bezorgen in Nederland en komt volgende week binnen.
De 55xe9305 kost daar 1298, 2 jaar garantie inclusief bezorgen in Nederland en komt volgende week binnen.
Vandaag de 65XE9305 gekocht voor 1700. Ze werken volop mee met de cashback actie, ik loop alleen vast tijdens het registreren. Een serienummer is verplicht en die heb ik niet. De televisie is nog niet eens binnen bij de shop. Damn, deze ga ik mislopen ben ik bang dan. De shop zegt in hun mailtje wel dat mocht ik merken dat ik vergeten ben een foto van het serienummer of aankoopbewijs up te loaden, dat Sony dit later mogelijk nog zal vragen. Ik kom echter die registratie niet door zonder het serienummer. Morgen maar even bellen nog, zien of er nog iets te doen is en anders ach...pech.
[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 09-01-2018 19:00 ]
Waar heb je deze gekocht?devilsnight schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:51:
Vandaag de 65XE9305 gekocht voor 1700. Ze werken volop mee met de cashback actie, ik loop alleen vast tijdens het registreren. Een serienummer is verplicht en die heb ik niet. De televisie is nog niet eens binnen bij de shop. Damn, deze ga ik mislopen ben ik bang dan. De shop zegt in hun mailtje wel dat mocht ik merken dat ik vergeten ben een foto van het serienummer of aankoopbewijs up te loaden, dat Sony dit later mogelijk nog zal vragen. Ik kom echter die registratie niet door zonder het serienummer. Morgen maar even bellen nog, zien of er nog iets te doen is en anders ach...pech.
Even teruglezen. Staat allemaal uitvoerig beschreven.
Als de TV niet voor 14 januari binnen is, dan heb je idd pech. Maar toch is het heel goede prijs voor 65XE9305 waar ik ook zal kopen.devilsnight schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:51:
Verwijderd
Site van Sony Cashback;
https://campaign.odw.sony...ts/pdf/FAQCashback-NL.pdf
7. Mijn aankoop is niet op voorraad en wordt buiten de actieperiode geleverd, kan ik nog meedoen aan de promotie?
Ja, de datum op de aankoopbon is leidend. Echter dient er bij levering wel een kopie of een foto van het serienummer worden opgestuurd aan sonypromotie@consumercare.info.
7. Mijn aankoop is niet op voorraad en wordt buiten de actieperiode geleverd, kan ik nog meedoen aan de promotie?
Ja, de datum op de aankoopbon is leidend. Echter dient er bij levering wel een kopie of een foto van het serienummer worden opgestuurd aan sonypromotie@consumercare.info.
Yep. Audiovision liet me dit ook weten, allemaal zeer netjes hoe ze me te woord staan en helpen. Dan moet dit helemaal goed gaan komen. Maar stel de tv komt deze week nog binnen bij hun dan heb ik alleen maar het serienummer nodig en we're good to go. Gaat vast goed komen.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:23:
Site van Sony Cashback;
Maar het is inderdaad hoe dan ook een werkelijk geniale prijs. Ik bedoel vergelijk dit eens met MM...... man man man.
Verwijderd
Klinkt allemaal niet echt als iets bijzonders. Had verwacht dat Sony veel meer OLED modellen ging uitbrengen maar nee, LG blijft dus domineren.apis29 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:37:
Productfilmpjes van de voorlopig aangekondigde 2018 modellen WF80, XF72, XF80, XF85, XF90 en AF8: YouTube: Sony
Opvolger van de XE90 krijgt nu de X1 Extreme chip en daarmee ook Dolby Vision ondersteuning. Er was al wat naar buiten gelekt een paar weken terug en dat lijkt toch redelijk te kloppen, al zou er ook helemaal geen tuner in zitten. Wat er ook werd gezegd is dat de 'XDR PRO contrast' nu 6 times zou zijn waar het bij de XE90 nog 5 was. Zal vast eerder door toevoeging van de X1 Extreme zijn dan dat er meer zones in zouden zitten; of hij kan gewoon iets helderder natuurlijk ...
Ook de standaard is gewijzigd om ruimte voor een soundbar te laten, toevallig is er eentje van henzelf die de vorm volgt. Kan je mooi pimpen met een paar sloffen.
(van pagina 1)
[afbeelding]
[video]
En de buren zijn er ook:
[video]
Er zit natuurlijk wel een limiet op het aantal panelen wat ze van LG kunnen krijgen (had het nog ergens gepost hoeveel ze er bij LG hadden besteld t/m 2019). De A1 verkoopt echt goed in Amerika waar een Panasonic en Philips hun OLEDs niet eens aanbieden dus dat scheelt al een hele hoop panelen die je voor andere modellen kan inzetten. De A1 blijft dus in de lineup en de A8 komt erbij, had alleen niet verwacht dat ie ook zo'n Acoustic Surface speaker zou krijgen maar verder ziet ie er wel budget uit
. Had wel op twee OLED modellen gerekend alleen niet in deze samenstelling ...
Toch nog iets interessants aan de XF9005 wat toegevoegd was: X-Motion Clarity, een nieuwe vorm van BFI die misschien wel per dimming zone werkt waar nodig(?). Zou voor minder helderheidsverlies en minder flicker moeten zorgen ...

Benieuwd of de XF85 nu ineens weer met IPS panelen wordt uitgerust aan die 43" te zien
.
Toch nog iets interessants aan de XF9005 wat toegevoegd was: X-Motion Clarity, een nieuwe vorm van BFI die misschien wel per dimming zone werkt waar nodig(?). Zou voor minder helderheidsverlies en minder flicker moeten zorgen ...
Benieuwd of de XF85 nu ineens weer met IPS panelen wordt uitgerust aan die 43" te zien

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 10-01-2018 00:53 ]
Hoe krachtig is de KD49XE9005 qua CPU? Ik wil er graag Kodi op gaan draaien en ik vroeg me af of hij ook .H265 films zou kunnen afspelen.
[ Voor 0% gewijzigd door kw_nl op 10-01-2018 09:26 . Reden: typo ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Als IPS weer terug komt in de XF80 en XF85 serie zoals in deze serie in 2016 hoeven we daar in ieder geval weer een jaar niet naar te kijken.apis29 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:28:
Er zit natuurlijk wel een limiet op het aantal panelen wat ze van LG kunnen krijgen (had het nog ergens gepost hoeveel ze er bij LG hadden besteld t/m 2019). De A1 verkoopt echt goed in Amerika waar een Panasonic en Philips hun OLEDs niet eens aanbieden dus dat scheelt al een hele hoop panelen die je voor andere modellen kan inzetten. De A1 blijft dus in de lineup en de A8 komt erbij, had alleen niet verwacht dat ie ook zo'n Acoustic Surface speaker zou krijgen maar verder ziet ie er wel budget uit. Had wel op twee OLED modellen gerekend alleen niet in deze samenstelling ...
[afbeelding]
[afbeelding]
Benieuwd of de XF85 nu ineens weer met IPS panelen wordt uitgerust aan die 43" te zien.
[afbeelding]
Mijn Sony KD-55XE8599 kan in KODI 17.6 Krypton zonder moeite 2160p H264 afspelen.kw_nl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:19:
Hoe krachtig is de KD49XE9005 qua CPU? Ik wil er graaf Kodi op gaan draaien en ik vroeg me af of hij ook .H265 films zou kunnen afspelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 10-01-2018 08:36 ]
Weet iemand hier wat de NL/EU equivalent is van de XBR55X900E?
Verwijderd
Dat is xe9005 gewoon. Dé tv van 2017.bram1984 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:58:
Weet iemand hier wat de NL/EU equivalent is van de XBR55X900E?
Heb Sony aan de telefoon gehad. Ze hebben dan wel die voorwaarde dat jouw registratie gewoon geldig is als de levering buiten de actie periode valt, maar ze moeten toch echt het serienummer hebben voor 14 januari. De winkel gaat hier echter niet mee akkoord en vinden het tegenstrijdig. Zodra de 9305 binnen is gaan ze contact opnemen met Sony en er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen. Ze hebben er een goed gevoel over.
Wat er ook gaat gebeuren ik vind het super hoe behulpzaam de shop is, echt heel erg goed. De tv komt vrijwel zeker weten niet meer deze week binnen daar en hopelijk volgende week. De leverancier zei ook dat het misschien zelfs eind van de maand kon worden, al denkt Audiovision dat dat het echt niet zo lang gaat duren. Ach we wachten rustig af, geduld is een schone zaak.
Wat er ook gaat gebeuren ik vind het super hoe behulpzaam de shop is, echt heel erg goed. De tv komt vrijwel zeker weten niet meer deze week binnen daar en hopelijk volgende week. De leverancier zei ook dat het misschien zelfs eind van de maand kon worden, al denkt Audiovision dat dat het echt niet zo lang gaat duren. Ach we wachten rustig af, geduld is een schone zaak.
[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 10-01-2018 13:18 ]
Verwijderd
Neem vergelijkingsplaatjes altijd met een korreltje zout als het op dit gebied aankomt. Ze maken een bestaande foto kortom vaal en lelijk, om vervolgens de 'verbeterde' versie ernaast te tonen. Allemaal slinkse marketingpraktijken.apis29 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:28:
Er zit natuurlijk wel een limiet op het aantal panelen wat ze van LG kunnen krijgen (had het nog ergens gepost hoeveel ze er bij LG hadden besteld t/m 2019). De A1 verkoopt echt goed in Amerika waar een Panasonic en Philips hun OLEDs niet eens aanbieden dus dat scheelt al een hele hoop panelen die je voor andere modellen kan inzetten. De A1 blijft dus in de lineup en de A8 komt erbij, had alleen niet verwacht dat ie ook zo'n Acoustic Surface speaker zou krijgen maar verder ziet ie er wel budget uit. Had wel op twee OLED modellen gerekend alleen niet in deze samenstelling ...
[afbeelding]
[afbeelding]
Benieuwd of de XF85 nu ineens weer met IPS panelen wordt uitgerust aan die 43" te zien.
[afbeelding]
Verwijderd
Je kan toch de winkel vragen of ze een foto maken van het serienummer en dat alvast naar je mailen? Ik zou echt wel wat druk uitoefenen hoor, en anders gewoon de bestelling annuleren bij die winkel. Als ze jou niet willen helpen terwijl dat weldegelijk kan, waarom zou je ook maar een cent aan ze geven?devilsnight schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:15:
Heb Sony aan de telefoon gehad. Ze hebben dan wel die voorwaarde dat jouw registratie gewoon geldig is als de levering buiten de actie periode valt, maar ze moeten toch echt het serienummer hebben voor 14 januari. De winkel gaat hier echter niet mee akkoord en vinden het tegenstrijdig. Zodra de 9305 binnen is gaan ze contact opnemen met Sony en er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen. Ze hebben er een goed gevoel over.
Audiovision heeft de televisie zelf niet staan daar he, ze wachten nog steeds op de levering van de televisies, ze hadden mij anders allang het serienummer gegeven. En de kan is zeer klein dat de televisies nog verschijnen bij hun deze week en dus voor 14 januari.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:22:
[...]
Je kan toch de winkel vragen of ze een foto maken van het serienummer en dat alvast naar je mailen? Ik zou echt wel wat druk uitoefenen hoor, en anders gewoon de bestelling annuleren bij die winkel. Als ze jou niet willen helpen terwijl dat weldegelijk kan, waarom zou je ook maar een cent aan ze geven?
Dat lijkt me lastig. Aangezien de tv nog geeneens bij Audiovision binnen is...Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:22:
[...]
Je kan toch de winkel vragen of ze een foto maken van het serienummer en dat alvast naar je mailen? Ik zou echt wel wat druk uitoefenen hoor, en anders gewoon de bestelling annuleren bij die winkel. Als ze jou niet willen helpen terwijl dat weldegelijk kan, waarom zou je ook maar een cent aan ze geven?
Audiovision is trouwens een zeer behulpzame winkel. Doen veel voor hun klanten. Lees de winkel recensies er maar eens op na.
Zelf ook goede ervaring met ze.
Verwijderd
Kennelijk niet genoeg.invincible30 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:26:
[...]
Dat lijkt me lastig. Aangezien de tv nog geeneens bij Audiovision binnen is...
Audiovision is trouwens een zeer behulpzame winkel. Doen veel voor hun klanten. Lees de winkel recensies er maar eens op na.
Zelf ook goede ervaring met ze.
Verwijderd
Ze kunnen toch naar het magazijn bellen om toch een serienummer te krijgen? Die tv zal zich toch ergens bevinden waar ze gewoon ernaar kunnen informeren? Of komt die ineens uit de lucht vallen?devilsnight schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Audiovision heeft de televisie zelf niet staan daar he, ze wachten nog steeds op de levering van de televisies, ze hadden mij anders allang het serienummer gegeven. En de kan is zeer klein dat de televisies nog verschijnen bij hun deze week en dus voor 14 januari.
Lezen is niet je sterkste punt denk ik
Hier dacht ik zelf ook aan om nog even te vragen aan de winkel. Ik heb geen idee hoe zoiets werkt, maar misschien kunnen ze vragen aan die mensen of zij de desbetreffende tv met serienummer voor mij apart kunnen zetten. Ik mail de winkel er even over, never hurts to try. Maar misschien bevinden de televisies zich daar nog niet eens, geen idee hoe zoiets werkt eigenlijk.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:29:
[...]
Ze kunnen toch naar het magazijn bellen om toch een serienummer te krijgen? Die tv zal zich toch ergens bevinden waar ze gewoon ernaar kunnen informeren? Of komt die ineens uit de lucht vallen?
Verwijderd
Ga jij nou maar audiovision de hemel in prijzen, zou me niet verbazen als je daar gewoon werkt.invincible30 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:29:
[...]
Lezen is niet je sterkste punt denk ik
En of lezen mijn sterkste punt is, bepaal jij al helemaal niet. Het is trouwens 'niet eens' en niet 'geeneens'. Schrijven is niet je sterkste punt, merk ik.
Damn laten we het gezellig houden mensen 
Ik vind het zelf al tof genoeg dat ze meewerken met die cashback actie, ze hadden gemakkelijk kunnen weigeren. Ik heb hen in elk geval een mailtje gestuurd met dit idee en we zullen zien hoe het nu verder gaat. Ik weet niet hoeveel meer de winkel op dit moment er nog aan kan doen.
Ik vind het zelf al tof genoeg dat ze meewerken met die cashback actie, ze hadden gemakkelijk kunnen weigeren. Ik heb hen in elk geval een mailtje gestuurd met dit idee en we zullen zien hoe het nu verder gaat. Ik weet niet hoeveel meer de winkel op dit moment er nog aan kan doen.
Verwijderd
En anders moeten ze maar die 200 euro cashback ook nog in mindering brengen op de totale prijs, aangezien je door hún toedoen te laat zal zijn om je cashback te claimen.devilsnight schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:32:
[...]
Hier dacht ik zelf ook aan om nog even te vragen aan de winkel. Ik heb geen idee hoe zoiets werkt, maar misschien kunnen ze vragen aan die mensen of zij de desbetreffende tv met serienummer voor mij apart kunnen zetten. Ik mail de winkel er even over, never hurts to try. Maar misschien bevinden de televisies zich daar nog niet eens, geen idee hoe zoiets werkt eigenlijk.
Waarom door hun toedoen? Kunnen zij er wat aan doen dat er geen voorraad is? Beetje rare reactie.
Wat is dan je bron? Stream over netwerk of via externe HD?Jumpman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:26:
[...]
Als IPS weer terug komt in de XF80 en XF85 serie zoals in deze serie in 2016 hoeven we daar in ieder geval weer een jaar niet naar te kijken.Overigens had in 2016 de 43 inch (XD800) een VA paneel en de grotere modellen een IPS paneel.
[...]
Mijn Sony KD-55XE8599 kan in KODI 17.6 Krypton zonder moeite 2160p H264 afspelen.
Ik ben een beetje aan het experimenteren met VLC op 55xe9305 maar het werkt net niet helemaal lekker.
[ Voor 9% gewijzigd door Mick3112 op 10-01-2018 15:02 ]
H265 op de NAS naar Kodi 17.6 op de Sony KD-55XE8599.Mick3112 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:01:
[...]
Wat is dan je bron? Stream over netwerk of via externe HD?
Ik ben een beetje aan het experimenteren met VLC op 55xe9305 maar het werkt net niet helemaal lekker.
Dank je.Jumpman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:13:
[...]
H265 op de NAS naar Kodi 17.6 op de Sony KD-55XE8599.
dan ga ik ook eens even met Kodi aan de slag.
Is jouw verbinding bedraad of via Wifi?
Ze doen hun best heb ik het idee, wat kan je nog meer verwachten. Ze hadden makkelijk kunnen zeggen dat ze er niet aan mee gingen doen. Ze blijven heel zeker dat het allemaal goed gaat komen, alleen dat het wat langer kan duren.kw_nl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:15:
Waarom door hun toedoen? Kunnen zij er wat aan doen dat er geen voorraad is? Beetje rare reactie.
Not getting my hopes up, maar het zou geweldig zijn. Ik bedoel..... 1500 euro.....
De verbinding is bedraad.Mick3112 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:35:
[...]
Dank je.
dan ga ik ook eens even met Kodi aan de slag.
Is jouw verbinding bedraad of via Wifi?
.
[ Voor 96% gewijzigd door Bluto op 10-01-2018 18:18 ]
Dat was dan ook meer logisch beredeneerd dan afgeleid van het plaatje. De grootste klachten over BFI zijn altijd dat het beeld donkerder wordt en/of het flikkert teveel. Als je die zwarte vlakken terug kan brengen tot de grootte van een dimming zone zal dat veel minder impact op de helderheid hebben en ook een minder flikkerend effect geven.Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:17:
[...]
Neem vergelijkingsplaatjes altijd met een korreltje zout als het op dit gebied aankomt. Ze maken een bestaande foto kortom vaal en lelijk, om vervolgens de 'verbeterde' versie ernaast te tonen. Allemaal slinkse marketingpraktijken.
Zag nog een filmpje net waarin het uitgelegd werd dat het idd per dimming zone ingezet kan worden: YouTube: Sony AF8 OLED, XF90 LED and 10,000 nits HDR at CES 2018 Dan wordt het afwachten op een Rtings review of het nog netzo effectief is tegen bewegingsonscherpte ...
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 10-01-2018 20:57 ]
Ik ben toch wel erg onder de indruk van de X1 4K HDR Processor in mijn TV (Sony KD-55XE8599). Een bestand met x265 3840x2160 (23.976 fps) @ 19.8 Mb/s (CRF 17) en English DTS-HD MA 5.1 @ 2411 kb/s geeft hij niets om. Ik heb toch nog maar weinig TV's gezien die H265 zo goed doen.
Als de 2018 TV's nog sneller worden, beloofd dat wat.
Na de aankondigingen op de CES heb ik besloten dat ik voor een 55XE9305 ga, iemand een idee waar daar nu de beste deal voor te krijgen is? Starshop of gaan anderen nog lager?
Lees even wat terug. Volgens mij 1 of 2 pagina's terug een hele uitgebreide uiteenzetting met alle prijzen op een rijtje.LordLynx schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:11:
Na de aankondigingen op de CES heb ik besloten dat ik voor een 55XE9305 ga, iemand een idee waar daar nu de beste deal voor te krijgen is? Starshop of gaan anderen nog lager?
Dat klinkt goedJumpman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:41:
Ik ben toch wel erg onder de indruk van de X1 4K HDR Processor in mijn TV (Sony KD-55XE8599). Een bestand met x265 3840x2160 (23.976 fps) @ 19.8 Mb/s (CRF 17) en English DTS-HD MA 5.1 @ 2411 kb/s geeft hij niets om. Ik heb toch nog maar weinig TV's gezien die H265 zo goed doen.
Morgen komt mijn Sony kd49xe9005 binnen. Gisterenavond maar alvast wat 4K films naar binnen geslurpt. 45GB voor een film
Hou er rekening mee dat je netwerk ook goed moet zijn, bijvoorbeeld Dunkirk 4K HDR Bluray is al 73.34 Mbps, de ethernet poort op de Sony is 100 Mbps. De AC Wi-Fi kan in theorie sneller, maar dit zal een minder constante verbinding zijn. Als het bestand niet werkt hoeft het dus niet altijd aan de SOC of de Processor van de TV te liggen.kw_nl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Dat klinkt goed![]()
Morgen komt mijn Sony kd49xe9005 binnen. Gisterenavond maar alvast wat 4K films naar binnen geslurpt. 45GB voor een filmBen benieuwd hoe dat gaat.
Begrijp ik nu goed dat je die TV als een soort Chromecast/mediaserver gebruikt?Jumpman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:29:
[...]
Hou er rekening mee dat je netwerk ook goed moet zijn, bijvoorbeeld Dunkirk 4K HDR Bluray is al 73.34 Mbps, de ethernet poort op de Sony is 100 Mbps. De AC Wi-Fi kan in theorie sneller, maar dit zal een minder constante verbinding zijn. Als het bestand niet werkt hoeft het dus niet altijd aan de SOC of de Processor van de TV te liggen.
Ik heb met 1080p Blu-rays al dat mijn laptop hard moet werken, laat staan met 4K UHD's.
Iedere tv heeft in meer of mindere mate baat bij een correct uitgevoerde calibratie. Tegenwoordig zitten er echter tv's tussen die fabriek af al erg goed staan afgesteld. Hierdoor kan ik me bij die tv's voorstellen dat een calibratie op het blote oog weinig tot niets toevoegd. Echter dat het bij een Oled tv niet nodig is omwille van het feit dat het Oled is, is onzin.Sanction schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:39:
Moet een OLED eigenlijk gecalibreerd worden? Hoor verschillende verhalen.
TV draait gewoon Kodi en speelt inderdaad H.265 2160p vloeiend af, mijn Intel Core i7 4710HQ met 16GB kan dit niet eens (want geen H.265 hardware ondersteuning).bram1984 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:34:
[...]
Begrijp ik nu goed dat je die TV als een soort Chromecast/mediaserver gebruikt?
Ik heb met 1080p Blu-rays al dat mijn laptop hard moet werken, laat staan met 4K UHD's.
FF bezig geweest om de diverse panelen te identificeren en bevestigen (edit: en ook in post #2 geplaatst):
KD-50X690E ?
KD-60X690E Sharp VA
KD-70X690E Sharp VA
KD-43XE70/ X720E LG IPS (RGB)
KD-49XE70/ X720E LG IPS (RGB)
KD-55XE70/ X720E Samsung VA
KD-65XE70 AUO VA

KD-43XE80 LG IPS (RGB)
KD-49XE80 LG IPS (RGB)
KD-55XE80 LG IPS (RGB)
KD-55XE85 AUO/Samsung VA (neig nu toch naar AUO moet haast wel een Samsung zijn)
KD-65XE85 AUO VA
KD-75XE85 LG IPS (RGB)
KD-49XE90 Samsung VA
KD-55XE90 Samsung VA
KD-65XE90 Samsung VA
KD-75XE90 AUO VA
KD-55XE93 Samsung VA
KD-65XE93 Samsung VA
KD-75XE94 Samsung VA
(LG IPS RGBW gebruikt LG alleen zelf voor zover ik weet, in de Sony's, Philipsen, etc. dus nog gewoon echte RGB)
KD-50X690E ?
KD-60X690E Sharp VA
KD-70X690E Sharp VA
KD-43XE70/ X720E LG IPS (RGB)
KD-49XE70/ X720E LG IPS (RGB)
KD-55XE70/ X720E Samsung VA
KD-65XE70 AUO VA

KD-43XE80 LG IPS (RGB)
KD-49XE80 LG IPS (RGB)
KD-55XE80 LG IPS (RGB)
KD-55XE85 AUO/Samsung VA (neig nu toch naar AUO moet haast wel een Samsung zijn)
KD-65XE85 AUO VA
KD-75XE85 LG IPS (RGB)
KD-49XE90 Samsung VA
KD-55XE90 Samsung VA
KD-65XE90 Samsung VA
KD-75XE90 AUO VA
KD-55XE93 Samsung VA
KD-65XE93 Samsung VA
KD-75XE94 Samsung VA
(LG IPS RGBW gebruikt LG alleen zelf voor zover ik weet, in de Sony's, Philipsen, etc. dus nog gewoon echte RGB)
[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 14-01-2018 23:05 ]
Ik heb sinds begin dit jaar een Sony KD A1. Erg tevreden, maar er is 1 ding wat niet goed functioneert. Namelijk de chromecast die standaard in de tv is ingebakken. Ik had met mijn vorige tv gewoon een externe google chromecast en die werkte perfect.
Met de komst van mijn tv leek mij de google chromecast overbodig worden en heb ik hem verkocht. Alleen nu wilde ik vorige week wie is de mol zien op de tv via de ziggo app icm het casten naar de tv. Maar dat werkte niet. Ik zag wel het ziggo logo verschijnen, maar daarna speelt die niets meer af en krijg ik een foutmelding. Ik heb de tv geupdate en ook de google cast receiver maar dat helpt ook niet. YouTube casten werkt daarentegen wel weer prima.
Iemand een idee? Of zit ik in het verkeerde topic te posten?
Met de komst van mijn tv leek mij de google chromecast overbodig worden en heb ik hem verkocht. Alleen nu wilde ik vorige week wie is de mol zien op de tv via de ziggo app icm het casten naar de tv. Maar dat werkte niet. Ik zag wel het ziggo logo verschijnen, maar daarna speelt die niets meer af en krijg ik een foutmelding. Ik heb de tv geupdate en ook de google cast receiver maar dat helpt ook niet. YouTube casten werkt daarentegen wel weer prima.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Bij mij werkt het op de A1 prima vanaf mijn iPad met bijvoorbeeld de RTL XL app, NPO zenders heb ik nog niet geprobeerd misschien dat daar iets in zit omdat je aangeeft dat youtube wel goed werkt.uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:39:
Ik heb sinds begin dit jaar een Sony KD A1. Erg tevreden, maar er is 1 ding wat niet goed functioneert. Namelijk de chromecast die standaard in de tv is ingebakken. Ik had met mijn vorige tv gewoon een externe google chromecast en die werkte perfect.
>> Signature?
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de ingebouwde chromecast en kunnen oplossen door de tv te updaten met de laatste firmware. Na de update moet je vervolgens naar instellingen -> Apps gaan en daar zoeken naar Google Cast Receiver, open deze en kies voor updates verwijderen. Sindsdien werkt het bij mij probleemloos.
Ook met de ziggo app? Mijn tv is up to date, maar heb de update voor de google cast receiver niet verwijderd. Vanavond eens proberenebis schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:38:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de ingebouwde chromecast en kunnen oplossen door de tv te updaten met de laatste firmware. Na de update moet je vervolgens naar instellingen -> Apps gaan en daar zoeken naar Google Cast Receiver, open deze en kies voor updates verwijderen. Sindsdien werkt het bij mij probleemloos.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
De 65inch xe9005 kost bij de mediamarkt nog steeds 2300 euro. Cashback ook nog eens afgelopen.
Die 17.5 procent btw korting straks zal dan wel over die 2300 euro berekend worden. Wat een lachertje. Mediamarkt heeft echt een plaat voor de kop. Hoop dat ze lang met die tv's opgescheept zitten.
Die 17.5 procent btw korting straks zal dan wel over die 2300 euro berekend worden. Wat een lachertje. Mediamarkt heeft echt een plaat voor de kop. Hoop dat ze lang met die tv's opgescheept zitten.
Verwijderd
Mediamarkt heeft geen plaat voor de kop, ze concurreren met coolblue, wehkamp, plattetv, bcc etc. 2300 euro is de normale prijs voor die tv. Alles wat daar onder zit zijn prijsvechters met lagere kosten. De grote aantallen worden toch echt bij de reguliere winkels gekocht en niet bij de prijsvechters. Een bedrijf zoals mediamarkt moet wel een gezonde marge hebben om te kunnen overleven. Wat denk je dat die panden kosten en het personeel wat er rond loopt.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:34:
De 65inch xe9005 kost bij de mediamarkt nog steeds 2300 euro. Cashback ook nog eens afgelopen.
Verwijderd
Dat zal mij eerlijk gezegd worst wezen wat het Media Markt allemaal kost. Als Smits Arnhem als een niet al te grote zaak dezelfde tv voor 1650 kan aanbieden, dan kan Media Markt dat toch zeer zeker ook. Dan gaan ze maar in een wat soberder pand zitten en huren ze maar wat minder personeel in, de meesten die daar rondlopen zijn toch allemaal broekies die geen verstand van zaken hebben en maar wat raak lullen. 'Gezonde' marge kan het dus nooit zijn, als het elders niet 100, niet 200, maar maar liefst 650 euro goedkoper is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:49:
[...]
Mediamarkt heeft geen plaat voor de kop, ze concurreren met coolblue, wehkamp, plattetv, bcc etc. 2300 euro is de normale prijs voor die tv. Alles wat daar onder zit zijn prijsvechters met lagere kosten. De grote aantallen worden toch echt bij de reguliere winkels gekocht en niet bij de prijsvechters. Een bedrijf zoals mediamarkt moet wel een gezonde marge hebben om te kunnen overleven. Wat denk je dat die panden kosten en het personeel wat er rond loopt.
Opzich heb je natuurlijk gelijk, denkend als consument. Maar denkend als retailer is het niet slim om de tv voor €1650,- aan te gaan bieden terwijl hij voor €2300,- ook nog verkocht wordt. Het doel is zoveel mogelijk winst maken. Die paar klanten die ze verliezen aan prijsvechters boeit ze niet. Er wordt daar gewoon gekeken hoeveel van een bepaald type tv er verkocht wordt en zolang die hoeveelheid groot genoeg is zal de prijs niet extreem gaan dalen. Uiteindelijk is het de schuld van de consumenten zelf. Als iedereen meer onderzoek zou plegen naar de goedkoopste aanbieder van een tv zouden zaken als een mediamarkt gedwongen worden zich concurrerender op te stellen. Een Smits zal de tv wel voor een lagere prijs moeten aanbieden en dus ook met minder marge genoegen nemen omdat ze anders binnen no time failliet zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Dat zal mij eerlijk gezegd een worst wezen wat het Media Markt allemaal kost. Als Smits Arnhem als een niet al te grote zaak dezelfde tv voor 1650 kan aanbieden, dan kan Media Markt dat toch zeer zeker ook. Dan gaan ze maar in een wat soberder pand zitten en huren ze maar wat minder personeel in, de meesten die daar rondlopen zijn toch allemaal broekies die geen verstand van zaken hebben en maar wat raak lullen. 'Gezonde' marge kan het dus nooit zijn, als het elders niet 100, niet 200, maar maar liefst 650 euro goedkoper is.
Verwijderd
Ja ok, maar geen enkele consument denkt vanuit de positie van een retailer, anders was -ie wel een retailer en niet de consument. Als meer consumenten inderdaad verder keken dan hun neus lang is, zou Media Markt allang gedwongen zijn hun prijzen aan te passen. Maar goed, de consument vindt MM en Coolblue 'zo veilig en vertrouwd'. Dan mag zo'n kennelijk niet snuggere consument wat mij betreft dokken ook.oknot schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Opzich heb je natuurlijk gelijk, denkend als consument. Maar denkend als retailer is het niet slim om de tv voor €1650,- aan te gaan bieden terwijl hij voor €2300,- ook nog verkocht wordt. Het doel is zoveel mogelijk winst maken. Die paar klanten die ze verliezen aan prijsvechters boeit ze niet. Er wordt daar gewoon gekeken hoeveel van een bepaald type tv er verkocht wordt en zolang die hoeveelheid groot genoeg is zal de prijs niet extreem gaan dalen. Uiteindelijk is het de schuld van de consumenten zelf. Als iedereen meer onderzoek zou plegen naar de goedkoopste aanbieder van een tv zouden zaken als een mediamarkt gedwongen worden zich concurrerender op te stellen. Een Smits zal de tv wel voor een lagere prijs moeten aanbieden en dus ook met minder marge genoegen nemen omdat ze anders binnen no time failliet zijn.
Verwijderd
Niet alles heeft met prijs te maken, mensen kiezen bewust voor een bepaalde winkel voor de service of toegevoegde waarde. Je moet niet elke consument over 1 kam scheren. Zijn genoeg consumenten die wat meer willen betalen voor een persoonlijke service/uitleg etc. Ik koop ook niet bij de goedkoopste, ik koop bij een winkel die ik het gun of die mij toegevoegde waarde kan bieden. Daar mag best voor betaald worden i.p.v. alleen maar bij de goedkoopste te kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:04:
[...]
Ja ok, maar geen enkele consument denkt vanuit de positie van een retailer, anders was -ie wel een retailer en niet de consument. Als meer consumenten inderdaad verder keken dan hun neus lang is, zou Media Markt allang gedwongen zijn hun prijzen aan te passen. Maar goed, de consument vindt MM en Coolblue 'zo veilig en vertrouwd'. Dan mag zo'n kennelijk niet snuggere consument wat mij betreft dokken ook.
Komt op 1 ding neer eigenlijk...we zijn bezig met een race to the bottom. Leuk misschien voor je portemonnee, totdat je baan (of uitkering) opeens ook niet meer zo waardevast blijkt.
Verwijderd
Wat een onzin, nou doe je net alsof Smits Arnhem goedkope bagger verkoopt en geen service levert en je bij de Media Markt een vip behandeling krijgt.Het is gewoon dezelfde tv waar je mee thuiskomt, dat jij daar honderden euro's extra voor bereid bent te betalen, zodat je je "persoonlijk" geholpen voelt, is natuurlijk je goed recht. Alleen die toegevoegde waarde waar jij het over hebt, zie ik nog steeds niet in. Dat zijn allemaal pretenties van je, om je onnodig dure aankoop te rechtvaardigen. Feit blijft dat iemand met verstand al die onzin links laat en het daar koopt waar het zowel betrouwbaar is als goedkoper.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:17:
[...]
Niet alles heeft met prijs te maken, mensen kiezen bewust voor een bepaalde winkel voor de service of toegevoegde waarde. Je moet niet elke consument over 1 kam scheren. Zijn genoeg consumenten die wat meer willen betalen voor een persoonlijke service/uitleg etc. Ik koop ook niet bij de goedkoopste, ik koop bij een winkel die ik het gun of die mij toegevoegde waarde kan bieden. Daar mag best voor betaald worden i.p.v. alleen maar bij de goedkoopste te kopen.
Verwijderd
Jij bent zo te horen niet een klant die voor toegevoegde waarde gaat maar voor de goedkoopste gaat. Uit je tekst begrijp ik dat je het niet snapt als je zo reageert. Mensen kopen bij een winkel waar ze goede ervaringen mee hebben en toegevoegde waarde zien. De producten die ze aanbieden zijn allemaal hetzelfde en waar je die producten koopt dat maak je uiteindelijk zelf uit en je hebt daar zelf je redenen voor. Ik ben bereid om meer te betalen en nog steeds heb ik gewoon verstand (HBO opgeleid), dus om iemand zo te generaliseren vind ik een beetje goedkoop overkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:37:
[...]
Wat een onzin, nou doe je net alsof Smits Arnhem goedkope bagger verkoopt en geen service levert en je bij de Media Markt een vip behandeling krijgt.Het is gewoon dezelfde tv waar je mee thuiskomt, dat jij daar honderden euro's extra voor bereid bent te betalen, zodat je je "persoonlijk" geholpen voelt, is natuurlijk je goed recht. Alleen die toegevoegde waarde waar jij het over hebt, zie ik nog steeds niet in. Dat zijn allemaal pretenties van je, om je onnodig dure aankoop te rechtvaardigen. Feit blijft dat iemand met verstand al die onzin links laat en het daar koopt waar het zowel betrouwbaar is als goedkoper.
Verwijderd
Haha, nou en wat is dan wezenlijk die toegevoegde waarde volgens jou anders dan wat extra tekst en uitleg en dus aandacht van de medewerker? Heb ik nog steeds niet gehoord van je met al je 'HBO' kennis. Maar goed, beetje zinloos dit, betaal jij maar een stuk meer dan voor die 'persoonlijke touch'. A fool and his money are soon parted, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:47:
[...]
Jij bent zo te horen niet een klant die voor toegevoegde waarde gaat maar voor de goedkoopste gaat. Uit je tekst begrijp ik dat je het niet snapt als je zo reageert. Mensen kopen bij een winkel waar ze goede ervaringen mee hebben en toegevoegde waarde zien. De producten die ze aanbieden zijn allemaal hetzelfde en waar je die producten koopt dat maak je uiteindelijk zelf uit en je hebt daar zelf je redenen voor. Ik ben bereid om meer te betalen en nog steeds heb ik gewoon verstand (HBO opgeleid), dus om iemand zo te generaliseren vind ik een beetje goedkoop overkomen.
Verwijderd
Iemand die anders dan jij denkt is maar raar en heeft geen verstand? Goed verhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:58:
[...]
Haha, nou en wat is dan wezenlijk die toegevoegde waarde volgens jou anders dan wat extra tekst en uitleg en dus aandacht van de medewerker? Heb ik nog steeds niet gehoord van je met al je 'HBO' kennis. Maar goed, beetje zinloos dit, betaal jij maar een stuk meer dan voor die 'persoonlijke touch'. A fool and his money are soon parted, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.
Verwijderd
Raar zeg ik niet, ik zei immers dat het je goed recht was. Onverstandig is het wel, maar goed, het zal mij verder een zorg zijn, je kunt een paard wel naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen te drinken.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:12:
[...]
Iemand die anders dan jij denkt is maar raar en heeft geen verstand? Goed verhaal.
Jongens, volgens mij is dit een Sony topic, niet een topic over hoe mensen het eigen verdiende geld moeten uitgeven.