Thnx zat al ik naar te kijken, maar is alleen geschikt voor 2 plafondspeakers. Maar goed die 7.1.4 is rond 2000 voor 2 extra speaker ingangen dus dit zou wel een optie kunnen zijn.Sanction schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:37:
[...]
Ik heb deze, perfect ding: https://www.sony.com/electronics/av-receivers/str-dn1080
Verwijderd
Wat doet Atmos eigenlijk met gewoon tv kijken? Hetzelfde als op 5.1 maar dan over twee of vier speakers meer verdeeld?MazeWing schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:30:
Nee, heb op dit moment nog een 4.0 opstelling. Wil komend jaar wel upgraden met een subwoofer en center speaker die eventueel worden aangevuld met kef r50's (of soortgelijke speakers) die voor het atmos geluid zorgen.
Ik heb wel zeer weinig Atmos films en om die reden twijfel ik nog. Waar ik het in een bioscoop erg veel vind toevoegen vind ik dat in een woonkamer weer wat minder. Daarnaast wordt de WAF ook de nek omgedraaid bij Atmos speakers.
Ligt eraan hoe je het instelt. Als het geen atmos signaal is wat bij tv in principe niet het geval is zal de receiver gewoon stereo of dolby surround weergeven. Er zal ongetwijfeld een phantom instelling tussen zitten waarbij er een atmos achtige ervaring wordt nagebootst. Maar of dat wat gaat toeoegen tijdens het nieuws of de wereld draait door is zeer de vraag.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:42:
[...]
Wat doet Atmos eigenlijk met gewoon tv kijken? Hetzelfde als op 5.1 maar dan over twee of vier speakers meer verdeeld?
Voor wat betreft mijn voorkeur qua receiver ben ik erg gecharmeerd van de Onkyo TX RZ1100. Deze is in staat om een 5.2.4 opstelling aan te sturen. Zoals het er nu naar uitziet ga ik aankomend voorjaar mijn huiskamer dusdanig verbouwen dat ik gelijk een Atmos opstelling erin kan verwerken. Dan zal bovenstaande receiver of z'n opvolger waarschijnlijk de boel gaan aansturen.
https://www.hificorner.nl...2QzABrEAAYAyAAEgIBtPD_BwE
En deze speakers staan bovenaan de wishlist voor de plafondspeakers. Slechts 10cm inbouwdiepte waardoor ik de totale hoogte (vloer-plafond) op 2.50mtr kan houden. Valt dan net binnen de opgegeven kaders van Dolby.
https://www.dali-speakers...uidsprekers/phantom-h-60/
[ Voor 40% gewijzigd door oknot op 25-12-2017 13:07 ]
Verwijderd
Hmm ok dus met een 7.1.4 versterker wordt het geluid met tv kijken nog steeds wel over 11 speakers verdeeld, alleen dan niet volgens de dolby atmos methode? Begrijp ik dat goed?oknot schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:54:
[...]
Ligt eraan hoe je het instelt. Als het geen atmos signaal is wat bij tv in principe niet het geval is zal de receiver gewoon stereo of dolby surround weergeven. Er zal ongetwijfeld een phantom instelling tussen zitten waarbij er een atmos achtige ervaring wordt nagebootst. Maar of dat wat gaat toeoegen tijdens het nieuws of de wereld draait door is zeer de vraag.
Voor wat betreft mijn voorkeur qua receiver ben ik erg gecharmeerd van de Onkyo TX RZ1100. Deze is in staat om een 5.2.4 opstelling aan te sturen. Zoals het er nu naar uitziet ga ik aankomend voorjaar mijn huiskamer dusdanig verbouwen dat ik gelijk een Atmos opstelling erin kan verwerken. Dan zal bovenstaande receiver of z'n opvolger waarschijnlijk de boel gaan aansturen.
https://www.hificorner.nl...2QzABrEAAYAyAAEgIBtPD_BwE
En deze speakers staan bovenaan de wishlist voor de plafondspeakers. Slechts 10cm inbouwdiepte waardoor ik de totale hoogte (vloer-plafond) op 2.50mtr kan houden. Valt dan net binnen de opgegeven kaders van Dolby.
https://www.dali-speakers...uidsprekers/phantom-h-60/
Daar zou je voor kunnen kiezen inderdaad. Eigenlijk precies hetzelfde als met een 5.1 opstelling. Daar kan je er ook voor kiezen om stereo signalen bv via prologic 2 om te zetten naar een surround signaal. Zoiets zal ook mogelijk zijn met een 7.1.4 opstelling. Je kan er echter ook gewoon voor kiezen om de plafond kanalen niet mee te laten draaien. Dat zou mijn voorkeur hebben denk ik. Tenzij het een film is op tv. Dan zou het mogelijk iets kunnen toevoegen. Maar bij spel of praatprogramma's hoef ik geen geluid uit het plafond erbij. Wil je het maximale eruit halen dan blijf je afhankelijk van een dolby altmos track. Netflix heeft inmiddels een aantal series en films met atmos track. Verder worden de meeste nieuwe spektakel films ook van een atmos track voorzien. Ik heb een hoofdtelefoon voor bij m'n xbox gekocht waar een atmos licentie bijzat en als ik die aansluit en vervolgens naar Netlix ga zie ik ook een atmos logootje bij bepaalde series en films staan. Komt overigens via hoofdtelefoon niet heel erg tot zijn recht.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:10:
[...]
Hmm ok dus met een 7.1.4 versterker wordt het geluid met tv kijken nog steeds wel over 11 speakers verdeeld, alleen dan niet volgens de dolby atmos methode? Begrijp ik dat goed?
[ Voor 22% gewijzigd door oknot op 25-12-2017 13:33 ]
Vraagje aan de Tweakers die een XE90 hebben gekocht.
Hebben jullie eerst gebeld / gemaild naar de webshop voor een betere prijs? Dit werkt erg goed met OLED tv's maar heb dit nog niet eerder gezien bij Sony tv's.
pricewatch: Sony KD-75XE9005 Zwart
De laagste prijs is nu 2845e
Hebben jullie eerst gebeld / gemaild naar de webshop voor een betere prijs? Dit werkt erg goed met OLED tv's maar heb dit nog niet eerder gezien bij Sony tv's.
Is ook al voorbij gekomen dat het net zo werkt als bij de OLED's alleen niet echt een referentie topic opgebouwd qua richtprijzen. Ik zie dat bij de in het OLED topic genoemde Smits de 75XE9005 voor net geen 2600 aanbied in "Duitsland" maar uit het OLED (prijzen)topic kan je via de mail/telefoon die prijs ook nagenoeg hier krijgen. Is dan meteen een richtprijs om bij de overige winkels mee aan te kloppen ...Wackmack schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:10:
Dank! Zal snel bellen en terugkoppeling geven.apis29 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:59:
[...]
Is ook al voorbij gekomen dat het net zo werkt als bij de OLED's alleen niet echt een referentie topic opgebouwd qua richtprijzen. Ik zie dat bij de in het OLED topic genoemde Smits de 75XE9005 voor net geen 2600 aanbied in "Duitsland" maar uit het OLED (prijzen)topic kan je via de mail/telefoon die prijs ook nagenoeg hier krijgen. Is dan meteen een richtprijs om bij de overige winkels mee aan te kloppen ...
Ik had destijds gebeld met smits arnhem, kon de 65xe9305 voor 2199 krijgen. Uiteindelijk elders voor minder kunnen krijgen, maar bellen helpt dus. Heb wel het idee dat de marges minder groot zijn dan bij de OLEDS, LG is echt met die toestellen aan het stunten.Wackmack schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:10:
Vandaag na lang wikken en wegen de Sony KD49XE7096 gekocht als vervanger voor m’n +/- 8 jaar oude FHD van tv van Samsung. Vooral gekocht vanwege de prijs bij Bol (659) en naar het schijnt goeie prijs-kwaliteitverhouding. Natuurlijk had ik liever meer gehad dan een 4K-instapper, maar ik ga er vanuit dat OLED met een jaar of 2/3 ook goed betaalbaar is dus vond ik het zonde om nu veel geld uit te geven. Ook nog overwogen om een echt goede FHD-tv te kopen voor hetzelfde geld, maar 100Hz (wat dan voor mij de belangrijkste toevoeging zou moeten zijn) vind je ook bijna nergens meer. Komt donderdag binnen als het goed is en ben erg benieuwd naar de prestaties!
Zojuist de Sony KD-55XE8599 opgehaald, ik kon hem voor € 697,00 niet laten staan, hij gaat mijn KDL-55W809C vervangen. Gezien de HDMI 2.1 standaard met een jaar is uitgesteld voor 2018, voor nu maar een upgrade gedaan.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
pricewatch: Sony Bravia KD-75ZD9 Zwart nu in Noorwegen voor €4065 https://www.komplett.no/p...erId=KOMPLETT-310-898080#
Kijkend naar de adviesprijs zou dat hier toch ook mogelijk moeten zijn (als je bijv. de prijzen van de hierbovengenoemde 75XE9005 in ogenschouw neemt. 2600 is al minder dan de helft van de adviesprijs waar 'traditioneel' 60% van de adviesprijs is al een hele goede prijs was, al zal er op de grote maten vast wat meer marge zitten)
Kijkend naar de adviesprijs zou dat hier toch ook mogelijk moeten zijn (als je bijv. de prijzen van de hierbovengenoemde 75XE9005 in ogenschouw neemt. 2600 is al minder dan de helft van de adviesprijs waar 'traditioneel' 60% van de adviesprijs is al een hele goede prijs was, al zal er op de grote maten vast wat meer marge zitten)
Ik kan in ieder geval bevestigen dat de Sony One-Flick-TV afstandbediening, de Sony RMF-TX100E ook op de Sony KD-55XE8599 probleemloos werkt. Waarschijnlijk zal dit dus voor de hele serie gelden.
Nette prijs. Waar heb je hem gekocht?Jumpman schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:57:
Zojuist de Sony KD-55XE8599 opgehaald, ik kon hem voor € 697,00 niet laten staan, hij gaat mijn KDL-55W809C vervangen. Gezien de HDMI 2.1 standaard met een jaar is uitgesteld voor 2018, voor nu maar een upgrade gedaan.
Verwijderd
Ooh..die is best vet. Werkt die ook op de xe9005??Jumpman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:19:
Ik kan in ieder geval bevestigen dat de Sony One-Flick-TV afstandbediening, de Sony RMF-TX100E ook op de Sony KD-55XE8599 probleemloos werkt. Waarschijnlijk zal dit dus voor de hele serie gelden.
Ik denk het wel, ik had hem nog van mijn Sony KDL-55W809C.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:49:
[...]
Ooh..die is best vet. Werkt die ook op de xe9005??
Verwijderd
Met veel genoegen volg ik dit forum.
Mijn insteek voor een mogelijke aanschaf voor een 9005 / 65 of 75 is een verbetering in beeldkwaliteit. Met name de normale TV zenders via de Ziggo box. Voor 4k films / Netflix is dit volkomen duidelijk.
De hamvraag is: in hoeverre geeft upscaling HD naar 4k een duidelijke verbetering voor de normale TV zenders?
Huidige TV Sony 2014 60 inch HD.
Mijn insteek voor een mogelijke aanschaf voor een 9005 / 65 of 75 is een verbetering in beeldkwaliteit. Met name de normale TV zenders via de Ziggo box. Voor 4k films / Netflix is dit volkomen duidelijk.
De hamvraag is: in hoeverre geeft upscaling HD naar 4k een duidelijke verbetering voor de normale TV zenders?
Ik ben er nog niet achter gekomen, Maar het kan ook zijn dat ik niet weet hoe ik het aan moet zetten.
En de meeste receivers hebben dan niet eens 11 versterkte kanalen, maar slechts 9.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:38:
Pfff, een 7.1.4. receiver met 11 kanalen kost 2000 eur. Nogal een investering voor wat van boven komend geluid.
De marantz 8012 heeft 11 versterkte kanalen. Kost maar drie ruggen
Edit: een Denon X6300 heeft ook al 11 versterkte kanalen lees ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 28-12-2017 18:53 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
EP Tummers online gekocht.aotholland schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:26:
[...]
Nette prijs. Waar heb je hem gekocht?
Damn, als ik dat had geweten. Inmiddels alleen nog fysiek in de winkel te koop en dat zou ‘m toch niet zijn geworden voor me.
Hij heeft er nog best een tijdje gestaan, maar toen hij op http://nl.pepper.com verscheen ging het hard.TradeMarkNL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:35:
[...]
Damn, als ik dat had geweten. Inmiddels alleen nog fysiek in de winkel te koop en dat zou ‘m toch niet zijn geworden voor me.
Persoonlijk vind ik dat de tv dat prima doet. Uiteraard wel een flink verschil met native 4K maar het beeld gaat er niet op achteruit in ieder geval en dat is voor mij prima. Heb thuis kpn dus geen kabel en beeld is prachtig scherp. Je moet er ook geen wonderen van verwachten. Ik vind het verschil met 1080p films daarentegen in bepaalde gevallen wel echt opvallend goed. Daarbij is het soms net of je naar native 4K aan het kijken bent. Helaas niet bij elke film maar over het algemeen wel een duidelijk merkbare verbetering.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:48:
[ Voor 24% gewijzigd door oknot op 29-12-2017 00:26 ]
Hoe stel je dat in?oknot schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:23:
[...]
Persoonlijk vind ik dat de tv dat prima doet. Uiteraard wel een flink verschil met native 4K maar het beeld gaat er niet op achteruit in ieder geval en dat is voor mij prima. Heb thuis kpn dus geen kabel en beeld is prachtig scherp.
Doet de tv uit zichzelf. Staat standaard aan. Kan ook niet anders omdat het beeld uit 3840x2160 pixels bestaat en full hd materiaal 1920x1080 pixels is zullen de extra pixels vh scherm wel ingevuld moeten worden. Anders hou je een heel klein vlak met beeld over.
Verwijderd
Lol waarschijnlijk omdat dolby atmos nieuw is, vragen ze daar maar meteen de hoofdprijs voor. Wanneer geen hond het zal aanschaffen, zakken ze vast en zeker.Hulleman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:30:
[...]
En de meeste receivers hebben dan niet eens 11 versterkte kanalen, maar slechts 9.
De marantz 8012 heeft 11 versterkte kanalen. Kost maar drie ruggen
Edit: een Denon X6300 heeft ook al 11 versterkte kanalen lees ik.
Wie geeft er nou 3 ruggen uit aan een receiver. Dan is er iets mis met je eigen receiver boven.
Het is ook de meest high-end AV receiver van Marantz. Je kunt echt wel genieten van 11 kanaals dolby atmos zonder 3K uit te gevenVerwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:14:
[...]
Lol waarschijnlijk omdat dolby atmos nieuw is, vragen ze daar maar meteen de hoofdprijs voor. Wanneer geen hond het zal aanschaffen, zakken ze vast en zeker.
Wie geeft er nou 3 ruggen uit aan een receiver. Dan is er iets mis met je eigen receiver boven.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
OKNOT,
Bedankt voor je waardevolle input. Upscaling blijkt dus best wat verbetering te geven. Tot nu toe vang ik bot bij TV winkels om 4K TV's te laten zien met b.v Ziggo TV zenders of HD content.
Bedankt voor je waardevolle input. Upscaling blijkt dus best wat verbetering te geven. Tot nu toe vang ik bot bij TV winkels om 4K TV's te laten zien met b.v Ziggo TV zenders of HD content.
Ze hebben vaak geen aansluiting bij Ziggo.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:11:
OKNOT,
Het beste kan je gewoon zelf je laptop (met HDMI) meenemen met 1080p content, als je dat wilt testen. Het voordeel is dat je ook het materiaal ook kent.
Ah, jij weet iets beters voor die prijs? Wat kan je me aanraden?Sjah schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:14:
Nou, sorry hoor, maar zo bijzonder is die Tv niet.
Doorsparen tot je iets ala xe93 of een oled kan betalen.
Ik had het niet over de prijs, maar over of ik het een " bijzonder aardig toestel" vind.
Voordat dit verkeerd opgevat wordt: ik vond de ophef wat overdreven, zeker is het een wereldprijs voor dat toestel, maar het is niet zo dat er even een Sony a1 voor de helft werd aangeboden ofzo.
Ik had het niet over de prijs, maar over of ik het een " bijzonder aardig toestel" vind.
Voordat dit verkeerd opgevat wordt: ik vond de ophef wat overdreven, zeker is het een wereldprijs voor dat toestel, maar het is niet zo dat er even een Sony a1 voor de helft werd aangeboden ofzo.
[ Voor 84% gewijzigd door Sjah op 30-12-2017 04:59 ]
Welke ophef dan? Ik las alleen berichten over de goede prijs en daar ben jij het zelf mee eens. Verder niemand die de tv de hemel in prees. €697,- of doorsparen tot €1699,- wat jij aanbeveelt. Ik kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die dat verschil veel te groot vinden. Het zou mijn persoonlijke keuze ook niet geweest zijn maar voor die prijs is het een uitdaging een betere te vinden.Sjah schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 04:39:
Heerlijke prijsdrop van 255e. De 75 inch is nu maar 2600e. Mijn plasma levert gelukkig nog 600e op.
Alleen een nieuwe strakke muurbeugel zoeken. Waarom kost een stukje ijzer, dat is het tenslotte soms 150e?
75 inch tv is natuurlijk zwaar maar 150e is toch veels te veel voor een muurbeugel.
Heerlijke prijsdrop van 255e. De 75 inch is nu maar 2600e. Mijn plasma levert gelukkig nog 600e op.
Alleen een nieuwe strakke muurbeugel zoeken. Waarom kost een stukje ijzer, dat is het tenslotte soms 150e?
75 inch tv is natuurlijk zwaar maar 150e is toch veels te veel voor een muurbeugel.
Bizar hoe snel die prijs gezakt is in 3 maanden. Ik heb er in september nog €3200,- voor betaald. December lijkt toch de beste maand voor de laagste prijs.Wackmack schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:05:
Hhmm.. Teleurstellend. Ik hoopte dat je iets beters wist voor die prijs.Sjah schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 04:39:
Ik zat te twijfelen om die aanbieding te kopen toen die op Pepper kwam te staan. Maar ik heb net een paar maanden geleden voor € 680,00 de budget Samsung UE55KU6000 gekocht. Ik weet het, appels met peren vergelijken. Ik had de Samsung ook weer kunnen verkopen, maar het is wel goed zo. Heb de Samsung toch als 'tijdelijke' tv gekocht.Jumpman schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:57:
Voor de volledigheid: de Sony KD-55XE8599 was bij EP Tummers € 797,00 met €100 cashback.
Zoals gezegd bovenstaande tv gekocht en ik vind dat HDTV (1080i?) er nog verrassend goed en scherp uitziet op een 4k tv. Ook 1080p content ziet er strak uit. Was bang dat het net zoiets was als toen met DVD content dat werd ge-upscaled naar 1080p, maar dat is gelukkig niet het geval.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:48:
Sony 55Xe9305 hier in combinatie met Ziggo.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:48:
Met veel genoegen volg ik dit forum.
Ik kom van een 50 inch Sony Full HD tv, ook uit 2014 waar ik altijd dik tevreden mee was.
Ik zie persoonlijk niet heel veel verschil. Het beeld is mooier, maar dat komt eerder omdat de tv gewoon beter is vermoed ik.
Als verbetering van het standaard TV-beeld de doorslaggevende factor voor je moet zijn zou ik je geld in je zak houden.
Waar je ook nog rekening mee moet houden is je kijkafstand in combinatie met het standaard beeldsignaal.
Kans bestaat dat je 1080I/P signaal als te grof ervaart op 75inch op de zelfde afstand als dat je nu zit.
Ik heb mijn tv nu nog op de standaard, maar ik ben blij als ik hem de komende week aan de muur heb hangen zo'n 21 cm naar achteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Mick3112 op 30-12-2017 14:52 ]
Toevallig heb ik ze beide.MaTr1x schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:39:
[...]
Ik zat te twijfelen om die aanbieding te kopen toen die op Pepper kwam te staan. Maar ik heb net een paar maanden geleden voor € 680,00 de budget Samsung UE55KU6000 gekocht. Ik weet het, appels met peren vergelijken. Ik had de Samsung ook weer kunnen verkopen, maar het is wel goed zo. Heb de Samsung toch als 'tijdelijke' tv gekocht.
Voor de volledigheid: de Sony KD-55XE8599 was bij EP Tummers € 797,00 met €100 cashback.
[...]
Zoals gezegd bovenstaande tv gekocht en ik vind dat HDTV (1080i?) er nog verrassend goed en scherp uitziet op een 4k tv. Ook 1080p content ziet er strak uit. Was bang dat het net zoiets was als toen met DVD content dat werd ge-upscaled naar 1080p, maar dat is gelukkig niet het geval.
Een Samsung UE43KU6000 (met AUO AMVA3 paneel, want er zijn ook exemplaren met een IPS paneel in omloop, die veel slechter zijn in mijn optiek) in januari voor € 408,00 gekocht bij Coolblue en nu dus de Sony KD-55XE8599 voor € 697,00 bij EP Tummers. Met beide TV's heel erg tevreden. Het zijn beide erg goede budget TV's, maar kunnen natuurlijk niet tippen aan OLED. OLED wordt mijn next stop, als ze om en nabij de € 1200,00 komen met 4K/HDR/120Hz/HDMI 2.1.
Verwijderd
Het upscalen van hd content bevalt mij, op de A1 65", echt goed. Het hangt een beetje van het bronmateriaal af, maar reguliere tv-uitzendingen zijn op 1080i en p, zeker prima te pruimen. kijkafstand is net 4 meter overigens. je hoeft het hier niet voor te laten in ieder geval. ik kijk zelf via ziggo, met de horizon.
Halloo, jij weet ook wel dat als dat ding overal 1200 is, en hier 700, dat dat het beste is dat je kan krijgen voor dat geld. Of je moet suggereren dat je op zoek bent naar een doos die van een vrachtwagen viel (neem aan dat je dat ook niet wil), en nee die weet ik niet.zetje01 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:16:
[...]
Hhmm.. Teleurstellend. Ik hoopte dat je iets beters wist voor die prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 30-12-2017 23:04 ]
Dus het is het beste dat je kan krijgen voor dat geld,Sjah schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:59:
[...]
Halloo, jij weet ook wel dat als dat ding overal 1200 is, en hier 700, dat dat het beste is dat je kan krijgen voor dat geld. Of je moet suggereren dat je op zoek bent naar een doos die van een vrachtwagen viel (neem aan dat je dat ook niet wil), en nee die weet ik niet.
Maar de tv is niet zo bijzonder.
Want je weet wel tv's van 1700 die beter zijn dan die Sony van 700.
Nou, bedankt voor je inbreng dan.
Ja , en bedankt dat jij met verhelderende inzichten kwam he, man man man.
Die XE93 is wel nice geprijsd zeg bij Star Shop. Een maat van mij wil hem echt graag hebben, maar is niet zo heel blij met sommige van de negatieve ervaringen in de shop reviews hier.
Toen ik ging kijken voor een B6 OLED kwam ik via een thread op Tweakers bij bepaalde shops uit die een bizar laag bedrag vroegen voor de televisie en gewoon betrouwbare shops ook. Maar dat is er niet echt voor deze he?
Ik zie ook niet zoals in het OLED topic een vaste comment met alle prijzen. Maar als ik het verkeerd heb hoor ik het graag
Want het liefst haal je zoiets bij een goede shop maar ook voor de beste prijs uiteraard.
Toen ik ging kijken voor een B6 OLED kwam ik via een thread op Tweakers bij bepaalde shops uit die een bizar laag bedrag vroegen voor de televisie en gewoon betrouwbare shops ook. Maar dat is er niet echt voor deze he?
Ik zie ook niet zoals in het OLED topic een vaste comment met alle prijzen. Maar als ik het verkeerd heb hoor ik het graag
[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 31-12-2017 11:16 ]
apis29 in "\[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"devilsnight schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:49:
Die XE93 is wel nice geprijsd zeg bij Star Shop. Een maat van mij wil hem echt graag hebben, maar is niet zo heel blij met sommige van de negatieve ervaringen in de shop reviews hier.
Ik zie ook niet zoals in het OLED topic een vaste comment met alle prijzen. Maar als ik het verkeerd heb hoor ik het graagWant het liefst haal je zoiets bij een goede shop maar ook voor de beste prijs uiteraard.
Van wat ik hieruit begrijp is dat ik gewoon zaken zoals Smits op moet bellen en weer beginnen over Tweakers?
Dan moet hij vanaf dinsdag maar even wat shops gaan bellen en kijken of hij de 65 inch XE93 ook voor dezelfde prijs als die Belgische shop kan krijgen. Dat is een prachdeal.
[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 31-12-2017 15:22 ]
Als je vandaag nog besteld bij starshop, dan heb je inclusief cashback (t/m 31 december2017) de 65XE9305 voor maar €1574,-. Niemand gaat die prijs hier aanbieden.
Niks bellen dinsdag, nu klikken :-)
Insane prijs maar is de winkel te vertrouwen? Niet echt blij met sommige van die user reviews. Plus het feit dat die maat van mij niet in staat is om de televisie te kopen vandaag. Bestellen = betalen toch neem ik aan? Hij gaat dit helaas mislopen.Bluto schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:28:
Als je vandaag nog besteld bij starshop, dan heb je inclusief cashback (t/m 31 december2017) de 65XE9305 voor maar €1574,-. Niemand gaat die prijs hier aanbieden.
Is geen echte dozenschuiver, hebben een "echte" winkel in Middelkerke.
Ik heb gisteren hier besteld, en betaald met creditkaart. Tweaker DMC90 heeft hem hier ook besteld, en gewoon geleverd gekregen.
Ik heb gisteren hier besteld, en betaald met creditkaart. Tweaker DMC90 heeft hem hier ook besteld, en gewoon geleverd gekregen.
Dat is heel nice dan. Je had het over cashback maar hoe vinden we dat precies? Morgen is de actie dus weg?Bluto schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:45:
Is geen echte dozenschuiver, hebben een "echte" winkel in Middelkerke.
https://www.sony.nl/promo/cashback/televisiesdevilsnight schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:57:
[...]
Dat is heel nice dan. Je had het over cashback maar hoe vinden we dat precies? Morgen is de actie dus weg?
Alstublief, toch niet zo moeilijk...
Thanks man. Hij had dit eerder moeten weten, het gaat hem niet meer lukken. Het is niet anders en ik denk dat de tv in januari vast nog wel een nice prijsje ergens zal krijgen. Wellicht niet zo cheap als dit...maar ja, het is wat het is.
Toch bedankt man.
Toch bedankt man.
Nog even en je krijgt ze bij een happy meal😂😂
Heb even gekeken op de site van Smits en daar is de televisie al goedkoper dan de rest van de winkels in de pricewatch lijst, afgezien van die Plus shop that is.
1998 is hij daar. Morgen eens even wat shoppies afbellen.
Oh wacht even... Dat is de
kd-65xd9305
De kd-65xe9305 is 3000. Wat is het verschil?
Nevermind. De goedkopere is dus een 2016 model. Aan die site prijzen hebben we niks.
Ik zal morgen eens al die shops bellen en zodra ik de prijzen heb gooi ik ze hier neer.
1998 is hij daar. Morgen eens even wat shoppies afbellen.
Oh wacht even... Dat is de
kd-65xd9305
De kd-65xe9305 is 3000. Wat is het verschil?
Nevermind. De goedkopere is dus een 2016 model. Aan die site prijzen hebben we niks.
Ik zal morgen eens al die shops bellen en zodra ik de prijzen heb gooi ik ze hier neer.
[ Voor 39% gewijzigd door devilsnight op 01-01-2018 15:49 ]
Waarom lees ik dit nu pasJumpman schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:57:
Zie dat ie inmiddels weer op €945 staat
Even bellen met een paar winkels doet waarschijnlijk wonderen. Als je ziet wat er van de OLED's af kan, maar ook van de 55XE93 kom je wellicht weer bij de prijs in de buurt. Klakkeloos in het winkelwagentje stoppen zou ik iig niet doen.Segafreak83 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:27:
[...]
Waarom lees ik dit nu pas, had deze wel willen hebben voor dit bedrag.
Zie dat ie inmiddels weer op €945 staat.
Eigenaren van een XE93 en die ook gamen....
Wat is ervan waar dat game mode een minder mooi beeldje geeft vergeleken met de andere modes? Dit zou toch in 2017 niet meer mogen. Zelf heb ik hier geen last van met mijn televisie en de game mode ziet er gewoon precies uit zoals standard, expert isf etc, met dezelfde settings uiteraard. Niet met de Sony? Sommige Youtubers raden aan om dan ook met standard of cinema te gamen, lijkt me alleen niet fijn met zoveel input lag.
Wat is ervan waar dat game mode een minder mooi beeldje geeft vergeleken met de andere modes? Dit zou toch in 2017 niet meer mogen. Zelf heb ik hier geen last van met mijn televisie en de game mode ziet er gewoon precies uit zoals standard, expert isf etc, met dezelfde settings uiteraard. Niet met de Sony? Sommige Youtubers raden aan om dan ook met standard of cinema te gamen, lijkt me alleen niet fijn met zoveel input lag.
Ik heb dat niet ervaren hoor.devilsnight schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:54:
Eigenaren van een XE93 en die ook gamen....
Heb de 55XE93 sinds donderdag en in mijn ervaring is dat het beeld juist beter is dan de XE9005.
HDR komt toch iets beter tot zn recht. Verder voelt de responsetime op 4k zeer direct aan.
Forza 7 speelt geweldig. COD WW2 speelt ook gewoon goed.
Geen enkele sprake van dat het beeld op gamemode niet voldoet en dat je daarom zou moeten switchen naar iets als Cinema. Het kan natuurlijk wel zijn dat het beter oogt in cinema omdat er waarschijnlijk meer beeldbewerking plaatsvind.
De laatste tijd ook wel op youtube de nodige filmpjes rond diverse tv's gezien. Je moet oppassen dat je je niet al te veel laat leiden door die filmpjes. Die gasten uploaden ook bijna dagelijks filmpjes alleen maar om views binnen te halen.
@Mick3112
Duidelijk man. En je hebt gelijk over Youtubers, je hebt er goede lui bij met goed advies maar ook echt mensen waarvan je denkt......no comment zullen we maar zeggen.
We hebben even wat shops gebeld over de 65XE9305:
Smits - 2100 euro
Wifimedia - 2400 euro
Plasmavisie - 2349 euro
Plattetvdiscounter - 2599 euro
PlatteTV zei dit over Star Shop met die crazy aanbieding:
Hun prijs is 2249 euro met de cashback er al van af dan.
Electroworld Veen moest ik mailen voor een mooie prijs, dus dat komt nog en van Hifi Klubben hoor ik ook nog. Nu twijfelen wij dus...want de prijs is prachtig van Star Shop maar je wilt geen gedonder. Only one way to find out.
Duidelijk man. En je hebt gelijk over Youtubers, je hebt er goede lui bij met goed advies maar ook echt mensen waarvan je denkt......no comment zullen we maar zeggen.
Smits - 2100 euro
Wifimedia - 2400 euro
Plasmavisie - 2349 euro
Ik heb door de jaren een paar keer contact gehad met deze shop en ze zeggen dat altijd over niet NL modellen. Is dit echt waar dan?Dit bedrijf is geen erkend dealer, waarbij dus ook de CASHBACK actie niet geldig is.
Dit houdt ook in dat u een erg grote kans heeft een importmodel te ontvangen die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.
Electroworld Veen moest ik mailen voor een mooie prijs, dus dat komt nog en van Hifi Klubben hoor ik ook nog. Nu twijfelen wij dus...want de prijs is prachtig van Star Shop maar je wilt geen gedonder. Only one way to find out.
Plattetv heeft nooit de laagste prijs en zegt zelfs over officiële dealers dat ze het niet zijn, dus daar moet je niet naar luisterendevilsnight schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:50:
@Mick3112
Smits - 2100 euro
Wifimedia - 2400 euro
Plasmavisie - 2349 euro
[...]
Ik heb door de jaren een paar keer contact gehad met deze shop en ze zeggen dat altijd over niet NL modellen. Is dit echt waar dan?
Na vorige week wat TVs vergeleken te hebben ben ik er eigenlijk uit dat mijn nieuwe een Sony OLED 55A1 moet worden. Probleem is een beetje (naast de toch wel stevige prijs) dat ik de TV niet zo neer kan zetten als hij standaard komt te staan (ik heb een centerspeaker voor mijn TV liggen) en hem ook niet aan de muur wil ophangen (vind het zonde om de TV een stuk naar achteren te plaatsen waardoor hij kleiner zal ogen). Waar ik dus naar op zoek ben is een losse voet waar je de A1 aan op kan hangen, heeft iemand hier een suggestie voor?
Absoluut waar man, maar ook Hifi Klubben zei dat Sony Nederland geen thuisservice hoeft te bieden aangezien het geen Nederlandse import is. Als je nou garantie had dat het altijd wel snor zit met een televisie dan zou er niets aan de hand zijn. Maar helaas heb je dat ''panel lottery'' gebeuren wat je eigenlijk volgens mij altijd wel zal hebben. Maar mochten er echt dingen zijn die niet kloppen en hij moet terug, dan wil je kunnen rekenen op goede service. Maar voor hetzelfde geld zit het allemaal wel in orde qua dat alles.JSTPS schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:21:
[...]
Plattetv heeft nooit de laagste prijs en zegt zelfs over officiële dealers dat ze het niet zijn, dus daar moet je niet naar luisteren
Star Shop is niet open vandaag, maar morgen moeten we maar even een belletje plegen dan.
Hifi Klubben wilde graag een bewijsje dat hij 2100 kost bij Smits, want als het ergens in Nederland goedkoper is zullen zij volgen.
Oh, Electroworld heeft gemailt. 2200 en het wordt dan 2000 door de cashback.
[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 02-01-2018 14:27 ]
Dacht dat de cashback maar tot 31 december 2017 was?devilsnight schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:23:
[...]
Oh, Electroworld heeft gemailt. 2200 en het wordt dan 2000 door de cashback.
Dacht ik ook, maar de winkels hadden het erover en ik zie op de Sony site staan dat het gewoon geldig is nog.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:22:
[...]
Dacht dat de cashback maar tot 31 december 2017 was?
Oh wacht, op de site staat juist 31 december idd. Ik ga het even vragen aan die ene shop dan.
Electroworld zegt dit
als de televisie deze week wordt besteld en betaald krijg je een bon op 31-12-2017 en die moet dan voor eind deze week zijn geregistreerd.
[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 02-01-2018 16:45 ]
Vindt het wel straf, dat je bij een gerenommeerde toko als Wifimedia, je na 1 belletje je er gewoon €500 afkrijgt.devilsnight schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:50:
@Mick3112
Smits - 2100 euro
Wifimedia - 2400 euro
Plasmavisie - 2349 euro
Je wordt als gewone consument toch genaaid, of heb ik het mis?
Zo ging het ook bij de 65B6 OLED die ik ging kopen. Even wat shops afbellen en uiteindelijk bij Wifimedia was hij het goedkoopst. Als ik Tweakers niet had gekend, althans de desbetreffende thread, dan had ik behoorlijk veel meer moeten betalen.Bluto schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:14:
[...]
Vindt het wel straf, dat je bij een gerenommeerde toko als Wifimedia, je na 1 belletje je er gewoon €500 afkrijgt.
Je wordt als gewone consument toch genaaid, of heb ik het mis?
Heeft iemand ervaring met Sony KD-65XE9005 en Sony KD-65XE9305. Het prijs verschil is ook heel weinig.
Wat zijn de verschillen?
Wat zijn de verschillen?
Vergelijking is zo te vinden, hint de Sony KD-65XE9305 heeft de X1 Extreme beeldprocessor aan boord.aotholland schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:21:
Heeft iemand ervaring met Sony KD-65XE9005 en Sony KD-65XE9305. Het prijs verschil is ook heel weinig.
Wat zijn de verschillen?
En de 9005 heeft FALD met 12 gedimde zones, de 93 heeft wel 82 (oid...) gedimde zones.
Sorry, 12? Volgens mij heeft de XE9005 42-46 zones.Sjah schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:40:
En de 9005 heeft FALD met 12 gedimde zones, de 93 heeft wel 82 (oid...) gedimde zones.
Als 9305 een betere beeld processor heeft, waarom is hij goedkoper?Jumpman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:28:
[...]
Vergelijking is zo te vinden, hint de Sony KD-65XE9305 heeft de X1 Extreme beeldprocessor aan boord.

[ Voor 3% gewijzigd door aotholland op 02-01-2018 20:49 ]
De 65" XE9005 heeft 45 dimming zones (de XE93 64). De 93 is nu goedkoper omdat er iemand aan het stunten is, als je verder kijkt dan de laagste prijs zie je dat de 93 verder gewoon de duurdere van de twee is.
[voor de volledigheid: 49" = 20 zones*, 55" = 35 zones en 75" = 60 zones. * - mogelijk 25 als ie toch 5 verticale kolommen heeft net als de rest ipv 4. Kanttekening nog dat het niet betekend dat in de praktijk ook elke zone los van elkaar gedimd wordt; aangrenzende zones blijven nog verlicht om de overgangen niet zo grof te maken]
Niet vergeten te stemmen
https://tweakers.net/awards/stemmen/541/Televisie
[voor de volledigheid: 49" = 20 zones*, 55" = 35 zones en 75" = 60 zones. * - mogelijk 25 als ie toch 5 verticale kolommen heeft net als de rest ipv 4. Kanttekening nog dat het niet betekend dat in de praktijk ook elke zone los van elkaar gedimd wordt; aangrenzende zones blijven nog verlicht om de overgangen niet zo grof te maken]
Niet vergeten te stemmen
[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 02-01-2018 22:42 ]
Verwijderd
Hier een vergelijking tussen de twee:apis29 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:27:
De 65" XE9005 heeft 45 dimming zones (de XE93 64). De 93 is nu goedkoper omdat er iemand aan het stunten is, als je verder kijkt dan de laagste prijs zie je dat de 93 verder gewoon de duurdere van de twee is.
Niet vergeten te stemmen![]()
YouTube: (Cable TV) Sony X900E vs. X930E --- Settings & Picture Mode Comp...
Wat opvalt is dat de 9305 meer helderheid aflevert, maar vaak juist daardoor ook details verliest en voor minder diepe contrasten zorgt dan de xe9005. Wellicht dat de FALD vs. edge-lit technologie hierin een rol speelt.
Kijk bij 3:39 op dat filmpje.
1. Het blauw van het jasje van de man rechts in beeld is op 9305 gewoon 1 tint blauw, met bijna geen kleurnuances in. Op de 9005 zie je dat dat blauw veel meer contrast en kleur heeft.
2. De sok van de speler die zit lijkt op de 9305 feller en meer roze dan op de 9005 terwijl die in de werkelijkheid natuurlijk veel valer is.
Het zijn geen drastische verschillen maar vind dat de 9005 het qua kleuren een stuk realistischer weergeeft dan 9305. De 9305 zal vanwege de betere processor met motion handling wel uitblinken, al valt het zelfs met voetbal kijken nauwelijks op.
De een is kortom gek op een surrealistisch fel scherm, de ander houdt meer van natuurgetrouw. Het is maar wat je voorkeur heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2018 02:39 ]
Verwijderd
Ben net nieuw hier en op zoek naar een nieuwe tv.
Neem je een 49 of 55 inch wanneer je op 3,5m kijkafstand zit?
De 55XE9305 voor 1499, de 55XE9005 voor 1299 en de 49XE9005 voor 999 euro.
Is het verschil tussen de 9005 en de 9305 goed zichtbaar of niet?
Momenteel heb ik nog een oude 40 inch lcd-tv van Sony.
Ik zou zeker voor de 55 inch gaan (liever nog groter zelfs maar dat ben ik). Of je veel verschil ziet tussen de 2 genoemde tv's is iets wat je voor jezelf moet gaan bepalen. De 1 ziet dingen die een ander niet opmerkt en vice versa dus hierin is het vooral je eigen ervaring die belangrijk is.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:38:
Een geintje zeker?Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:38:
In de post boven je wordt nou juist uitgebreid ingegaan op het verschil tussen de 9005 en de 9305.
Holy shit mensen..
Sony KD75XE9005B
€ 2.129,99
Dat is even een ander verhaal dan die van vorige week met 2600 euro.
https://www.starplusshop....ery=sony+xe9005&results=4
Tja. Ga je dan voor betere HDR en het feit dat je Dolby Vision krijgt (XE393) of neem je genoegen met iets mindere HDR, geen DV maar wel 75 inch?
Sony KD75XE9005B
€ 2.129,99
Tja. Ga je dan voor betere HDR en het feit dat je Dolby Vision krijgt (XE393) of neem je genoegen met iets mindere HDR, geen DV maar wel 75 inch?
In mediamarkt Eindhoven centrum staan deze 2 modellen langs elkaar met dezelfde demofilms.
Ik vond dat de 9305 veel helderder en scherper beeld gaf (meer nits).
Ook de extreme processor vond ik een meerwaarde hebben, zeker nu deze volgende maand een update krijgt voor Dolby Vision.
Kan de 9005 processor niet aan.
Ik vond dat de 9305 veel helderder en scherper beeld gaf (meer nits).
Ook de extreme processor vond ik een meerwaarde hebben, zeker nu deze volgende maand een update krijgt voor Dolby Vision.
Kan de 9005 processor niet aan.
Ok dus de verschillen qua helderheid en scherpte zijn dus aanzienlijk? En inderdaad DV is zeer nice, wel hopen dat er meer content op Netflix gaat komen. Maar hoe dan ook is het een behoorlijke gestoorde prijs voor die televisie.
Verwijderd
Dat begint er al meer op te lijken, hoewel je nog steeds 750 euro meer betaalt voor slechts 10 inch extra, vergeleken met de 65 inch. Kan dus nog vele malen beter.devilsnight schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:43:
Holy shit mensen..
Sony KD75XE9005B
€ 2.129,99
Ja je betaalt echt voor die inches. Maar ik denk dat jij 356 euro verschil bedoelt? De XE93005 is bij die shop nu 1773. Of bedoel je met cashback er af nog? Want dan moet men snel zijn. Maar dan kom je nog niet op dat bedrag.
Anyway, ik heb een video gevonden waar je direct het verschil kan zien qua helderheid tussen de 9005 en 93005
Nevermind, je hebt het uiteraard over de 65 inch van de 9005. My bad
YouTube: (Side by Side) Sony X900E vs. X930E vs. A1E vs. X850E
Anyway, ik heb een video gevonden waar je direct het verschil kan zien qua helderheid tussen de 9005 en 93005
Nevermind, je hebt het uiteraard over de 65 inch van de 9005. My bad
YouTube: (Side by Side) Sony X900E vs. X930E vs. A1E vs. X850E
[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 03-01-2018 19:44 ]
Ik heb vorige week bij de Mediamarkt een demo gehad van de 9005, 9305 en A1 en ik vond de 9305 zeker wel een behoorlijke meerwaarde hebben tov de 9005. De A1 was nog wel een stukje fraaier maar daar staat dan ook wel een prijskaartje tegenover. Ik was er eigenlijk uit dat ik een A1 wilde halen maar nu ik het prijsverschil op dit moment zie denk ik toch dat ik voor de 9305 ga.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:38:
Als ik graag 75 wil, laat ik dat voor alles beslissend zijn, die maat word je dagelijks mee wakker, die specs stukken minder.devilsnight schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:43:
Die specs ga je niets van merken bij dagdagelijks kijken.
Voor het grootste deel gamen en Netflix hier en daarBever! schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:18:
Die specs ga je niets van merken bij dagdagelijks kijken.
75 inch is natuurlijk een bizar mooie size, maar het is ongetwijfeld tyfus lelijk met 1080p content. Ik bedoel ik vind 1080p games op Xbox One X al lelijk op mijn 65B6 OLED en dat is met een afstand van 4 meter ongeveer. De kamer van die maat van mij is niet veel groter, dus is zo'n formaat wel handig vraag ik me dan af.
Met 4k content is het natuurlijk prachtig en gelukkig worden steeds meer games dat op de nieuwe consoles. Ik denk dat hij misschien het moet uitproberen. Bestellen, bekijken en als hij tevreden is.... klaar! En zo niet, dan alsnog voor die 930e gaan.
Op 0:20 staat al dat "930E peak brightness caused camera to overexpose. Highlights appear blown out on video but look good in person". Veel van die vergelijkingsvideos geven een vertekend beeld omdat de camera gewoon niet goed genoeg is maar in het kort is het gewoon dat je de XE93 alleen neemt voor de betere HDR prestatie en dan nog als bonus Dolby Vision ondersteuning. Upscaling, motion (op de huidige bug na) is allemaal een verwaarloosbaar verschil ... (bouwkwaliteit en geluid beter nog op de 93 verder).Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 02:11:
[...]
Hier een vergelijking tussen de twee:
YouTube: (Cable TV) Sony X900E vs. X930E --- Settings & Picture Mode Comp...
Wat opvalt is dat de 9305 meer helderheid aflevert, maar vaak juist daardoor ook details verliest en voor minder diepe contrasten zorgt dan de xe9005. Wellicht dat de FALD vs. edge-lit technologie hierin een rol speelt.
Kijk bij 3:39 op dat filmpje.
1. Het blauw van het jasje van de man rechts in beeld is op 9305 gewoon 1 tint blauw, met bijna geen kleurnuances in. Op de 9005 zie je dat dat blauw veel meer contrast en kleur heeft.
2. De sok van de speler die zit lijkt op de 9305 feller en meer roze dan op de 9005 terwijl die in de werkelijkheid natuurlijk veel valer is.
Het zijn geen drastische verschillen maar vind dat de 9005 het qua kleuren een stuk realistischer weergeeft dan 9305. De 9305 zal vanwege de betere processor met motion handling wel uitblinken, al valt het zelfs met voetbal kijken nauwelijks op.
De een is kortom gek op een surrealistisch fel scherm, de ander houdt meer van natuurgetrouw. Het is maar wat je voorkeur heeft.
In die video zit je gewoon SDR materiaal te kijken op 800 nits ofzo, totaal geen realistisch scenario natuurlijk. Jammer dat ie niet ff de helderheid een beetje gelijkgesteld had ...
3:39 zie ik net is dan ook nog toevallig standje Vivid op allebei. Iets later zet ie ze allebei op Cinema Pro waarbij helderheid op 40 staat zo te zien (maar dan is 40 op de XE93 nog steeds hoger. 100 cd/m2 bij Rtings is Helderheid op 1 bij de 93 en 4 op de 90).
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 03-01-2018 21:35 ]
Ja en de 930 heeft iets lagere input lag toch?
Staat op die webshop alleen wel dat de 75 inch niet in de voorraad is en dat je kan kiezen om gemailt te worden zodra hij er weer is.
En tja, qua prijs nog best een verschil met de 930. Zeker als die cashback nog zou lukken en dat kan tot 14 januari begreep ik en zolang er maar 31 december of eerder op de bon staat.
Staat op die webshop alleen wel dat de 75 inch niet in de voorraad is en dat je kan kiezen om gemailt te worden zodra hij er weer is.
En tja, qua prijs nog best een verschil met de 930. Zeker als die cashback nog zou lukken en dat kan tot 14 januari begreep ik en zolang er maar 31 december of eerder op de bon staat.
[ Voor 77% gewijzigd door devilsnight op 03-01-2018 21:45 ]
Precies dit.. en het is niet dat de 9005 een zwart wit tv is ofzo. Ik blijf het een waanzinnig goede tv vinden en zou hem no way willen ruilen tegen een 65 inch A1. Anders had ik die gelijk wel gekocht. Size matters. Voor mij althans😉Sjah schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:03:
[...]
Als ik graag 75 wil, laat ik dat voor alles beslissend zijn, die maat word je dagelijks mee wakker, die specs stukken minder.
Complete onzin en nergens op gebasseerd. Ga nou niet zomaar wat roepen als je niet weet of dat waar is. De tv maakt van 1080p materiaal een prachtig plaatje. Niks mis mee. Uiteraard is 4k mooier maar om het opgeschaalde beeld tyfuslelijk te gaan noemen slaat werkelijk nergens op.devilsnight schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:04:
[...]
Voor het grootste deel gamen en Netflix hier en daar![]()
75 inch is natuurlijk een bizar mooie size, maar het is ongetwijfeld tyfus lelijk met 1080p content. Ik bedoel ik vind 1080p games op Xbox One X al lelijk op mijn 65B6 OLED en dat is met een afstand van 4 meter ongeveer. De kamer van die maat van mij is niet veel groter, dus is zo'n formaat wel handig vraag ik me dan
En qua beeldkwaliteit lever je niks in vergeleken met een 65 inch versie zolang het maar 4K content is? Tja en dat fellere HDR, daar moeten we ons niet blind op gaan staren. En input lag voor gaming is neem ik aan gewoon hetzelfde als de 65 inch?oknot schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:03:
[...]
Precies dit.. en het is niet dat de 9005 een zwart wit tv is ofzo. Ik blijf het een waanzinnig goede tv vinden en zou hem no way willen ruilen tegen een 65 inch A1. Anders had ik die gelijk wel gekocht. Size matters. Voor mij althans😉
Ik geloof dat echt wel dat je snel aan de specs gewend raakt en dat 65 inch > 75 inch een groter blijvend verschil zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik bizar snel gewend was aan de 65 inch B6 na een jaartje een 55 inch gehad te hebben.
Heeeeeyyyyyy.... rustigoknot schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:07:
[...]
Complete onzin en nergens op gebasseerd. Ga nou niet zomaar wat roepen als je niet weet of dat waar is. De tv maakt van 1080p materiaal een prachtig plaatje. Niks mis mee. Uiteraard is 4k mooier maar om het opgeschaalde beeld tyfuslelijk te gaan noemen slaat werkelijk nergens op.
Tyfus lelijk was inderdaad hyperbole, my bad. Maar ik vind het echt niet mooi op mijn 65B6. Ik heb het dan voornamelijk over games. Gta 5 bijvoorbeeld op Xbox One viel me echt smerig tegen op mijn 65B6 en die oogde echt beter op mijn EC9300 die ik een jaartje heb gehad.
Het is natuurlijk mogelijk dat de upscaler veel beter is op de Sony televisies en dat zou dan zeer nice zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door devilsnight op 03-01-2018 22:14 ]
Wat een prijs zeg. Alleen helaas niet op voorraad. Mailadres ingevuld. 75 inch komt er hoe dan ook, size matters. Natuurlijk een grote maat maar gleuven verhuisd. De hoogte van de muur van d'r woonkamer is 310cm dus dat moet goed komen.devilsnight schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:43:
Holy shit mensen..
Sony KD75XE9005B
€ 2.129,99
Ik ben rustig hoor, maak je geen zorgen. Ik vind het alleen jammer als je zomaar wat beweert zonder dat je het daadwerkelijk zelf ervaren hebt. Het is heel makkelijk en mischien zelfs verleidelijk om op basis van specs en theorie een mening te gaan vormen en die vervolgens als feit neer te zetten. Echter werkt dat heel contraproductief en komt het deze thread niet ten goede. Het gaat hier om ervaringen met de 2017 line up van Sony tv's. Dat jouw LG crappy beelden weergeeft als je 1080p materiaal kijkt (jouw woorden) is vervelend voor je maar dat houdt uiteraard niet in dat elke 4k tv daar vervolgens slecht in is. Het is nml ook niet voor niets dat de A1 elke LG oled het nakijken geeft ondanks het feit dat ook in de A1 een LG paneel zit. De hardware die erachter zit is van een heel ander caliber en weet uit dat LG paneel een mooier plaatje te persen. Ik heb er 0% moeite mee als iemand op basis van kijkervaring zegt dat het beeld van welke tv dan ook wel of niet naar zijn smaak is, maar om zoiets te beweren op basis van theorie is onzinnig. De 9005 heeft idd een mindere helderheid dan de 9305 maar ik heb ze niet naast elkaar aan de muur hangen dus ik merk er niks van. Sterker nog de mate van helderheid die mijn 9005 de kamer inspuugt is al belachelijk en op 100% absoluut onkijkbaar. Ik snap dat het ook niet de bedoeling is om het op max helderheid te zetten maar even om aan te geven dat de tv wel een idioot fel niveau haalt. Dat de 9305 nog feller kan is leuk maar of dat resulteert in een voor mij merkbaar verschil in HDR ervaring vraag ik me zeer af. Waar ik persoonlijk dan veel meer waarde aan heb gehecht is het feit dat de 9005 Fald is in tegenstelling tot het edge lid scherm van de 9305. Je hebt het verder over input lag. Merk helemaal niks van een traag scherm. Ook ik heb er een oneX op aangesloten en alles loopt 100% vloeiend. Geen framedrops of andere onwenselijkheden alles draait als een tiet, of ik nu forza 7, titanfall2, ori of weet ik wat speel, ik heb geen last van inputlag. Ik krijg wel een halve harde van dat ffing grote scherm dat dan weer wel😉. Mijn 1e plasma was een Pioneer Kuro en die tv's golden als het summum op het gebied van beeldkwaliteit en ook mijn samsung plasma die daarna kwam was en is fantastisch qua beeldweergave (daarom hangt ie ook nog op de slaapkamer) en ik ben ook altijd principieel anti lcd geweest (kortzichtig van me blijkt nu). Maar sinds ik de 9005 heb kan ik niet anders dan erkennen dat deze tv ondanks alle theoretische minpunten tov plasma en oled gewoon een waanzinnig mooi en natuurgetrouw beeld neerzet. Zo mooi dat ik mijn oorspronkelijke plan om voor oled te gaan zonder er al te lang over na te denken heb laten varen omwille van nagenoeg dezelfde beeldervaring alleen dan op een 25cm groter scherm en voor veel minder geld.devilsnight schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:11:
[...]
En qua beeldkwaliteit lever je niks in vergeleken met een 65 inch versie zolang het maar 4K content is? Tja en dat fellere HDR, daar moeten we ons niet blind op gaan staren. En input lag voor gaming is neem ik aan gewoon hetzelfde als de 65 inch?
Ik geloof dat echt wel dat je snel aan de specs gewend raakt en dat 65 inch > 75 inch een groter blijvend verschil zal zijn. Al moet ik zeggen dat ik bizar snel gewend was aan de 65 inch B6 na een jaartje een 55 inch gehad te hebben.
[...]
Heeeeeyyyyyy.... rustig![]()
Tyfus lelijk was inderdaad hyperbole, my bad. Maar ik vind het echt niet mooi op mijn 65B6. Ik heb het dan voornamelijk over games. Gta 5 bijvoorbeeld op Xbox One viel me echt smerig tegen op mijn 65B6 en die oogde echt beter op mijn EC9300 die ik een jaartje heb gehad.
Het is natuurlijk mogelijk dat de upscaler veel beter is op de Sony televisies en dat zou dan zeer nice zijn.
Wat zal jouw kijkafstand ongeveer zijn? Ik zit met mijn 65B6 iets van 4 meter of meer en dat is eigenlijk al ver om echt 4K detail te zien toch? Dat zal met een 75 inch wel een minder groot probleem worden denk ik.Wackmack schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:51:
[...]
Wat een prijs zeg. Alleen helaas niet op voorraad. Mailadres ingevuld. 75 inch komt er hoe dan ook, size matters. Natuurlijk een grote maat maar gleuven verhuisd. De hoogte van de muur van d'r woonkamer is 310cm dus dat moet goed komen.
Misschien een gekke vraag maar hoe kom ik erachter wat de breedte en hoogte van bijvoorbeeld een 75 inch televisie is? Diagonaal weet ik maar we willen het graag even uittekenen om te zien hoe groot het totale plaatje bij hem thuis zal zijn.
75 inch komt neer op 168cm x 95cm buitenkant bezel gemeten
[ Voor 76% gewijzigd door oknot op 04-01-2018 00:15 ]
Verwijderd
Zeur niet zo en zoek de maten van de tv zelf op. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Die staan altijd bij specificaties vermeld. Je vraagt nu een paar posts lang allemaal futiele vragen die de kwaliteit van de thread naar beneden halen. Doe zelf wat moeite.devilsnight schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 00:01:
[...]
Wat zal jouw kijkafstand ongeveer zijn? Ik zit met mijn 65B6 iets van 4 meter of meer en dat is eigenlijk al ver om echt 4K detail te zien toch? Dat zal met een 75 inch wel een minder groot probleem worden denk ik.
Misschien een gekke vraag maar hoe kom ik erachter wat de breedte en hoogte van bijvoorbeeld een 75 inch televisie is? Diagonaal weet ik maar we willen het graag even uittekenen om te zien hoe groot het totale plaatje bij hem thuis zal zijn.
Voor degene die het wat boeit heb ik een blog post gemaakt met een overzicht van een aantal handige tips/tweaks voor de AndroidTV's. Heb je er ook nog een paar? let me know dan voeg ik ze toe: https://www.techconnect.nl/blog/3241/sony-androidtv-tips/
Ben overigens nog steeds niet 100% eruit welke de beste AIRPLAY app is voor deze tv's. Airscreen is erg buggy en $$, Allcast is out of date, Reflector 2 werkt niet altijd goed en AirTight is ook niet geweldig.
Ben overigens nog steeds niet 100% eruit welke de beste AIRPLAY app is voor deze tv's. Airscreen is erg buggy en $$, Allcast is out of date, Reflector 2 werkt niet altijd goed en AirTight is ook niet geweldig.
[ Voor 29% gewijzigd door tcviper op 04-01-2018 11:53 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Ik neem aan dat je het over de xe9005 had? Waarschijnlijk heb je nog de adviesprijs voor ogen, want de werkelijke prijs is allang geen 'wereldprijs' meer. 1400 voor 65 inch is een prima deal, zeker gezien je meestal voor dat bedrag inferieure 65 inch modellen van Philips, LG, Samsung en de mindere Sony's kan krijgen. De tv zelf is misschien geen OLED, maar is daaronder veruit het populairste model van het jaar. Als je op reddit kijkt, zie je dat het barst van berichten over 900xe (hun benaming van de xe9005). Allemaal lovende berichten, "tv of the year" (2017) wordt -ie ook wel genoemd, vanwege de prijs-kwaliteitverhouding.Sjah schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 04:39:
Zo bijzonder is die dus wel, anders zou die bij menigeen niet zo in de smaak vallen.
Dankjewel Michiel!tcviper schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:30:
Voor degene die het wat boeit heb ik een blog post gemaakt met een overzicht van een aantal handige tips/tweaks voor de AndroidTV's. Heb je er ook nog een paar? let me know dan voeg ik ze toe: https://www.techconnect.nl/blog/3241/sony-androidtv-tips/
Heeft iemand ervaring met Starplus shop? Ondertussen levering is binnen 8 dagen geworden voor 659305!