[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 38 Laatste
Acties:

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Yo, twee vragen!

Is er net als voor de Oled panelen een soort prijs discussie topic? Ik weet vanuit dat topic dat je veel scherpere prijzen kunt krijgen dan wordt geadverteerd op de website. Ben benieuwd wat de laagste prijzen voor de 55 en 65 inch XE9305 modellen.

Zijn er mensen die Oled hebben 'ervaren' en daarna toch zijn overgestapt naar een Sony XE9305 of 9005. Zo ja, hoe goed ervaren jullie de zwart waardes van de tv?

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het einge dat ik weet is dat het beeld aanzienlijk beter is met een Ziggo box dan met een CI module.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
Welke box hebben we het dan over? Elke, of de Mediabox XL.....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb nu de mediabox XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:04:
[...]

Je klinkt anders wel als een "mierenneuker", aangezien wat jij bedoelt mij nog niet eens is opgevallen en ik al ruim een week naar deze tv kijk. Scheel of slechtziend ben ik gelukkig ook niet, wat jij bedoelt moet dus weldegelijk miniscuul zijn, als het al een wezenlijk probleem is.
Dan zou ik ook over de donkere bovenhoeken hebben geklaagd, die ene keer dat de TV niet opstartte (Kreeg alleen donkergrijze en roze strepen in beeld, ook na herstart), die pas wegging nadat ik de stekker eruit had gehaald, én de keer dat er gezellig via de mediaplayer werd gekeken en de TV spontaan uit zichzelf ineens Youtube filmpjes begon af te spelen. (AB lag gewoon op de tafel).

Tja, en als jij een donkere streep van 1 cm hoog over de gehele breedte van het scherm niet ziet, denk ik dat je beter in een 32 inch Vesteltje had kunnen investeren, dan had je nog wat geld over gehad voor een goede bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorsteachteren schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:03:
[...]

Dan zou ik ook over de donkere bovenhoeken hebben geklaagd, die ene keer dat de TV niet opstartte (Kreeg alleen donkergrijze en roze strepen in beeld, ook na herstart), die pas wegging nadat ik de stekker eruit had gehaald, én de keer dat er gezellig via de mediaplayer werd gekeken en de TV spontaan uit zichzelf ineens Youtube filmpjes begon af te spelen. (AB lag gewoon op de tafel).

Tja, en als jij een donkere streep van 1 cm hoog over de gehele breedte van het scherm niet ziet, denk ik dat je beter in een 32 inch Vesteltje had kunnen investeren, dan had je nog wat geld over gehad voor een goede bril.
Ach, gut, heb je toevallig een verkeerd exemplaar getroffen en kom je je gal even spuwen hier? Je moet niet zo zeiken, en als iets je dwarszit, gewoon ermee naar de winkel gaan.

Ga jij je nou maar om je tv'tje druk maken. Daar heb je het zo te horen al aardig druk mee.

Je kan natuurlijk ook altijd een OLED tv kopen, als je toch zoveel op de Sony aan te merken hebt. Als je deze tv nou terugbrengt en nog wat hard doorspaart, kun je die OLED halen en ophouden met zeiken. Als je budget het uberhaupt toelaat tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 14:25
DMC90 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:09:
Yo, twee vragen!

Is er net als voor de Oled panelen een soort prijs discussie topic? Ik weet vanuit dat topic dat je veel scherpere prijzen kunt krijgen dan wordt geadverteerd op de website. Ben benieuwd wat de laagste prijzen voor de 55 en 65 inch XE9305 modellen.

Zijn er mensen die Oled hebben 'ervaren' en daarna toch zijn overgestapt naar een Sony XE9305 of 9005. Zo ja, hoe goed ervaren jullie de zwart waardes van de tv?
Ik ben ingegaan op een "buitenkansje" van plattetv.nl, maar er kon toen ook opeens een paar honderd euro van de prijs van een nieuw exemplaar af. Gewoon mailen, chatten of bellen naar verschillende winkels, en vragen naar een mooie deal. Overigens kreeg ik ook gewoon de 100 euro cashback van Sony op het "buitenkansje"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Hoeveel betaald voor welke tv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
voorsteachteren schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:03:
[...]

Dit klinkt als een defect toestel. Ik zou contact opnemen met Sony of de winkel waar je het toestel hebt aangeschaft want wat jij beschrijft is niet normaal. Ik heb mijn best gedaan om te kijken of ik iets van de waarnemingen die jij hebt gedaan ook te kunnen ontdekken maar bij mijn toestel kan ik niks ontdekken. Geen witte streepjes of zwarte balken. Gewoon een zeer mooi beeld met prachtige zwartwaardes en spetterende kleuren (Zonder daarbij overdreven te zijn). Dit zijn ook de ervaringen van pakweg 95% vd internetreacties. Dat jij iets anders ervaart is uiteraard heel goed mogelijk maar voor het toestel niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Laatst online: 26-09 14:25
DMC90 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:58:
€ 1170 voor een 55 inch XE9005. Ging dus nog de € 100 cashback van af, dus uiteindelijk € 1070 voor een exemplaar dat wel uit de doos is geweest, maar technisch en optisch nog helemaal 100% was (en is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Renzmeister schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:13:
[...]

€ 1170 voor een 55 inch XE9005. Ging dus nog de € 100 cashback van af, dus uiteindelijk € 1070 voor een exemplaar dat wel uit de doos is geweest, maar technisch en optisch nog helemaal 100% was (en is) :)
Hele goede prijs dan inderdaad!

Zijn over het algemeen de zwart waardes van de 930 nou beter dan de 900, ondanks de direct vs edge lit? Wil graag de 930 vanwege de dolby vision support namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
DMC90 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:58:
3100 voor de A1, maar met een PS4 Pro erbij of een cashback van 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
DMC90 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:10:
[...]

Hele goede prijs dan inderdaad!

Zijn over het algemeen de zwart waardes van de 930 nou beter dan de 900, ondanks de direct vs edge lit? Wil graag de 930 vanwege de dolby vision support namelijk.
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x930e

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

Op basis van bovenstaande tests scoort de 9305 iets beter met minimaal verschil. Dus als Dolby Vision iets is wat je graag wilt dan zou ik de 9305 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Denk inderdaad dat ik voor de 930e ga :)

Voordat ik met de aanbieders ga praten, wat is een realistiche scherpe prijs voor een 65 inch xe9305? Prijs is op de pricewatch al onder de 1900 gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 21:12
Heron en dames, heeft iemand van jullie een XE9005 (of vergelijkbaar 2017 model) icm een @SMIT CI+ module geleverd door Ziggo?
Ik heb die sinds vandaag en die werkt compleet k*t. Allerlei blokjes en strepen door het beeld, er komt geen einde aan. Met een losse decoder werkt die prima, en mijn vorige televisie had er met een Quantis 1.3 module (die helaas verkocht is) geen last van. Bekabeling is dus in orde.
Nu las ik op internet dat Sony’s erg kieskeurig zijn betreft de module, dat is alleen gebaseerd op geruchten.

Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen? Ik heb de module deze week bij ziggo besteld, dus kan hem nog altijd retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 12:21

Insidious

Professionele amateur

Lejavh schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:50:
Heron en dames, heeft iemand van jullie een XE9005 (of vergelijkbaar 2017 model) icm een @SMIT CI+ module geleverd door Ziggo?
Ik heb die sinds vandaag en die werkt compleet k*t. Allerlei blokjes en strepen door het beeld, er komt geen einde aan. Met een losse decoder werkt die prima, en mijn vorige televisie had er met een Quantis 1.3 module (die helaas verkocht is) geen last van. Bekabeling is dus in orde.
Nu las ik op internet dat Sony’s erg kieskeurig zijn betreft de module, dat is alleen gebaseerd op geruchten.

Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen? Ik heb de module deze week bij ziggo besteld, dus kan hem nog altijd retourneren.
Grote kans dat het aan de module ligt. Die van Ziggo retourneren en gewoon bij Coolblue ofzo een andere bestellen. Zorg ook dat je voor de zekerheid digitale tv opnieuw installeert met de juiste frequenties. Maar ik neem dat je dit al gedaan hebt.

Bij mij gaf de module bij zowel een 2016 model als een 2017 model problemen, hoewel deze wel werkte op een 2014 model.

Correctie n.a.v. reactie Fordman: Het kan uiteraard ook aan het signaal liggen. Zorg dat er geen splitters tussen de wandaansluiting en de tv zit of dat de coax van de tv eerst is gelust met de decoder. Trial and error dus zoals dat gaat...

[ Voor 18% gewijzigd door Insidious op 16-12-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 20:39

Fordman

Fordman

Hier dezelfde module in gebruik. Via decoder ook geen problemen maar signaal was voor de module toch wat te zwak. Versterker ertussen en de module werkt zonder haperingen.
Lejavh schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:50:

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:22:
Het einge dat ik weet is dat het beeld aanzienlijk beter is met een Ziggo box dan met een CI module.
Waar baseer je deze informatie precies op? Enige wat de ci module doet is je toegang geven tot het signaal. Het signaal blijft hetzelfde op de mediabox of de ci+ module. Afhankelijk van je tv wat hij er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Damn, de 65xe9305 wordt goedkoop aangeboden op een belgische webshop in de prijsvergelijker. Geen denderende reviews, dus weet nog niet of ik het aandurf. Even kijken of de cashback actie ook te gebruiken is als ik daar bestel.

Edit: cashback is geldig in de benelux :) Ga vanmiddag het toestel maar eens in de winkel bezichtigen!

[ Voor 18% gewijzigd door DMC90 op 16-12-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DMC90 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:36:
Damn, de 65xe9305 wordt goedkoop aangeboden op een belgische webshop in de prijsvergelijker. Geen denderende reviews, dus weet nog niet of ik het aandurf. Even kijken of de cashback actie ook te gebruiken is als ik daar bestel.

Edit: cashback is geldig in de benelux :) Ga vanmiddag het toestel maar eens in de winkel bezichtigen!
Hoe goedkoop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
1880 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow.. Als je bent gaan kijken en je hebt besteld wil je dan laten weten welke winkel het is? Kan me voorstellen dat je dit nu nog voor je wil houden. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=53591841,noline]Sanction schreef op vrijdag 15 december 2017 @

3100 voor de A1, maar met een PS4 Pro erbij of een cashback van 300.
Voor de 55"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:32:
[...]

Waar baseer je deze informatie precies op?
Op wat ik en mijn familie ziet. Het lijkt met de HDMI aansluiting te maken hebben volgens de winkel en Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:48:
[...]

Wow.. Als je bent gaan kijken en je hebt besteld wil je dan laten weten welke winkel het is? Kan me voorstellen dat je dit nu nog voor je wil houden. .
Zojuist mijn bestelling geplaatst, bij de winkel Star Plus Shop in België, heeft inmiddels 5 reviews in de prijsvergelijk op tweakers. Reviews zijn niet lovend, maar voor 1680 een 65XE9305 kon ik het niet laten om te proberen. De belangrijkste vragen met betrekking tot garantie over de telefoon besproken, klonk als elk ander web bedrijf. Mocht je nog vragen hebben, stuur me gerust een pm.

Zojuist ook even in de winkel de 9305 wezen bezichtigen en ik moet zeggen dat ik de kleur en helderheid van de 9305 mooier vond dan de LG C7, maar uiteraard zijn de zwartwaardes van de Oled's beter. Daarnaast kon ik enige blooming waarnemen in de letter boxes, maar nog niets storends. Het was een klein beetje zichtbaar in een verlichte winkel, maar vermoedelijk stond de TV ook op maximale helderheid.

Wat betreft HDR gaming (heb een korte demo van Horizon gezien) ziet het er echt adembenemend uit. Ik kan niet wachten tot de TV in de kamer staat en ik mijn PS4 erop aansluit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Even andere vraag, zie bij mijn order dat het model nummer een KD65XE9305B is, gaat het hier om het laatste XE9305E model waar iedereen naar refereert, of een ouder model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DMC90 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:16:
Even andere vraag, zie bij mijn order dat het model nummer een KD65XE9305B is, gaat het hier om het laatste XE9305E model waar iedereen naar refereert, of een ouder model?
De laatste letter is de kleur. Hier gaat het om de zwarte kleur (Black), Xe is het 2017 model, xd is het 2016 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:14:
[...]

De laatste letter is de kleur. Hier gaat het om de zwarte kleur (Black), Xe is het 2017 model, xd is het 2016 model
Super, thanks.

Zelf ook nog even research gedaan en het gaat 100% om een XE, niet een XD. Gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DMC90 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:11:
[...]

Zojuist mijn bestelling geplaatst, bij de winkel Star Plus Shop in België, heeft inmiddels 5 reviews in de prijsvergelijk op tweakers. Reviews zijn niet lovend, maar voor 1680 een 65XE9305 kon ik het niet laten om te proberen. De belangrijkste vragen met betrekking tot garantie over de telefoon besproken, klonk als elk ander web bedrijf. Mocht je nog vragen hebben, stuur me gerust een pm.

Zojuist ook even in de winkel de 9305 wezen bezichtigen en ik moet zeggen dat ik de kleur en helderheid van de 9305 mooier vond dan de LG C7, maar uiteraard zijn de zwartwaardes van de Oled's beter. Daarnaast kon ik enige blooming waarnemen in de letter boxes, maar nog niets storends. Het was een klein beetje zichtbaar in een verlichte winkel, maar vermoedelijk stond de TV ook op maximale helderheid.

Wat betreft HDR gaming (heb een korte demo van Horizon gezien) ziet het er echt adembenemend uit. Ik kan niet wachten tot de TV in de kamer staat en ik mijn PS4 erop aansluit _/-\o_
Xe9305 voor 1680 is idd een mooie prijs! Heb de xe9005 65 voor 1400 gehaald..verschil van 280 euro dus voor wat meer helderheid en dolby vision support.

Het grootste verschil tussen die twee tv's is toch wel de edge-lit led vs. direct-lit led technologie, waarvan de laatste volgens experts met kop en schouders bovenuit steekt. Mooier contrast door de dimming zones, geen light bleed enz...

Er is ook op youtube ergens een vergelijkingsfilmpje te vinden waarbij je inderdaad ziet dat de xe9305 veel meer helderheid aflevert, maar het geheel een beetje 'washed out' lijkt naast de xe9005, die net wat meer details lijkt te behouden en diepere contrasten toont.

De xe9305 is nog steeds een prachtige tv natuurlijk, maar heeft ondanks het prijsverschil niet alléén maar voordelen t.o.v. de xe9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:19:
[...]

Xe9305 voor 1680 is idd een mooie prijs! Heb de xe9005 65 voor 1400 gehaald..verschil van 280 euro dus voor wat meer helderheid en dolby vision support.

Het grootste verschil tussen die twee tv's is toch wel de edge-lit led vs. direct-lit led technologie, waarvan de laatste volgens experts met kop en schouders bovenuit steekt. Mooier contrast door de dimming zones, geen light bleed enz...

Er is ook op youtube ergens een vergelijkingsfilmpje te vinden waarbij je inderdaad ziet dat de xe9305 veel meer helderheid aflevert, maar het geheel een beetje 'washed out' lijkt naast de xe9005, die net wat meer details lijkt te behouden en diepere contrasten toont.

De xe9305 is nog steeds een prachtige tv natuurlijk, maar heeft ondanks het prijsverschil niet alléén maar voordelen t.o.v. de xe9005.
Als ik zie hoe helder m'n 9005 de kamer in schijnt kan ik me bijna niet voorstellen dat nog meer helderheid wenselijk kan zijn. Ik snap dat het voor de theoretische HDR waardes nodig schijnt te zijn maar vraag me echt af of je het in de praktijk nodig hebt. Als ik in het donker een wit vlak ( bv google pagina) bekijk is het net of ik in een bouwlamp staar zo fel. Kan me geen situatie voorstellen waarin iemand de tv op max helderheid heeft staan en dat mooi of prettig vindt. Overigens wel bijzonder dat de 9305 beter uit te test komt dan de 9005 en dan met name vwb het local dimming aspect terwijl de 9305 idd edge lit is en de 9005 Fald. Voor mij was het juist het full aray scherm wat de doorslag gaf. Zonder beide tv's overigens ooit live gezien te hebben. Blind gekocht op specs en goede koop gebleken. Wel jammer van het gebrek aan dolby vision op de 9005 maar aan de andere kant geeft dat wel weer een mooi excuus om over een jaar of 2 a 3 weer eens wat anders te kopen mocht dbvision van de grond komen😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
[...]

Ik heb in meerdere reviews gelezen/gezien dat ondanks de 930 edge lit is, hij betere zwart waardes produceert, omdat hij 82 local dimming zones heeft t.o.v. 20 zones van de 900. Dit is voor mij ook de reden geweest (en X1 extreme processor) om de 930 te nemen. We gaan het zien! 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:36:
[...]

Als ik zie hoe helder m'n 9005 de kamer in schijnt kan ik me bijna niet voorstellen dat nog meer helderheid wenselijk kan zijn. Ik snap dat het voor de theoretische HDR waardes nodig schijnt te zijn maar vraag me echt af of je het in de praktijk nodig hebt. Als ik in het donker een wit vlak ( bv google pagina) bekijk is het net of ik in een bouwlamp staar zo fel. Kan me geen situatie voorstellen waarin iemand de tv op max helderheid heeft staan en dat mooi of prettig vindt. Overigens wel bijzonder dat de 9305 beter uit te test komt dan de 9005 en dan met name vwb het local dimming aspect terwijl de 9305 idd edge lit is en de 9005 Fald. Voor mij was het juist het full aray scherm wat de doorslag gaf. Zonder beide tv's overigens ooit live gezien te hebben. Blind gekocht op specs en goede koop gebleken. Wel jammer van het gebrek aan dolby vision op de 9005 maar aan de andere kant geeft dat wel weer een mooi excuus om over een jaar of 2 a 3 weer eens wat anders te kopen mocht dbvision van de grond komen😉.
Ik vind de 9005 idd ook al helder zat, heb de brightness zelfs op 30. Na 30 wordt ie niet veel feller, merk ik.

Dolby vision boeit me niet echt op het moment, voordat je heel wat content ervan hebt, zijn we ook weer jaren verder. Over een paar jaar ga ik wel voor een OLED, mits inbrandingsverhalen tot de geschiedenis zullen behoren.

Ze moeten eerst maar eens gewone televisie van 720/1080 naar 4k zien te brengen. Men zit niet gauw de hele dag op netflix hdr filmpjes te kijken. Ik wil gewoon haarscherp 4k tv kunnen kijken, en dan pas op netflix en youtube zitten enz. Maar goed, dat heeft natuurlijk weinig met de tv zelf te maken. Het zijn de zenders die nog in het jaar 2000 vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:13:
[...]

Ik vind de 9005 idd ook al helder zat, heb de brightness zelfs op 30. Na 30 wordt ie niet veel feller, merk ik.

Dolby vision boeit me niet echt op het moment, voordat je heel wat content ervan hebt, zijn we ook weer jaren verder. Over een paar jaar ga ik wel voor een OLED, mits inbrandingsverhalen tot de geschiedenis zullen behoren.

Ze moeten eerst maar eens gewone televisie van 720/1080 naar 4k zien te brengen. Men zit niet gauw de hele dag op netflix hdr filmpjes te kijken. Ik wil gewoon haarscherp 4k tv kunnen kijken, en dan pas op netflix en youtube zitten enz. Maar goed, dat heeft natuurlijk weinig met de tv zelf te maken. Het zijn de zenders die nog in het jaar 2000 vastzitten.
Ik heb op andere fora wat fotos gezien van ge-upscalede films en ik was echt onder de indruk.

Daarnaast denk ik hetzelfde als jij over Oled. Over 3 jaar nog eens kijken en wie weet is er een andere techniek ontwikkeld!

[ Voor 6% gewijzigd door DMC90 op 17-12-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:13:
[...]

Als ik tv kijk dan is het Netflix, tv zenders zijn ouderwets en gaan niet met hun tijd mee. Ik wil iets kijken wanneer ik er zin in heb en niet wanneer de zender het pas uit zend. Dus mij maakt het niet uit of ze in 4k gaan uitzenden. Ben wel blij dat Amazon prime en Netflix direct mee gaan met de nieuwe technieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om mijn Samsung Decoder (Ziggo, SMT-C7140) aan te sluiten en werkend te krijgen. :s Via de Xbox One gaat het prima, maar zodra ik het apparaat aan de tv hang krijg ik geen signaal. De televisie (XE9005) heb ik al eens opnieuw gestart evenals de decoder, maar niets lijkt te werken. :(

Is Sony zo kieskeurig of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:20:
[...]

Als ik tv kijk dan is het Netflix, tv zenders zijn ouderwets en gaan niet met hun tijd mee. Ik wil iets kijken wanneer ik er zin in heb en niet wanneer de zender het pas uit zend. Dus mij maakt het niet uit of ze in 4k gaan uitzenden. Ben wel blij dat Amazon prime en Netflix direct mee gaan met de nieuwe technieken
Ja ok, maar wil je niet af en toe nieuws zien dan bijv? Ik bedoel, als je 14 bent, is de hele godganse dag op netflix en youtube zitten leuk, maar als je op een volwassen leeftijd ook de hele tijd op netflix en youtube zit, vind ik het toch wel een zeker loser-gehalte hebben. Op netflix en youtube kun je natuurlijk ook een heleboel dingen vinden, maar om de tv meteen maar als ouderwets te bestempelen door het bestaan van streaming-diensten en daarom af te schrijven, is te kort door de bocht. Tv heeft zat actuele en vermakelijke dingen te bieden. Dat ze ouderwets zijn door nog steeds niet naar 4k om te switchen, heb je helemaal gelijk in.

KPN heeft wel een UHD pakket tegenwoordig met echter maar 1 zielige zender (xite) op uhd, waarover ik heb gelezen dat maar een fractie op die zender daadwerkelijk 4k is en de rest geüpscaled. Daar vragen ze dan 60 eur per maand voor. Ronduit een lachertje.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:36:
[...]

Ja ok, maar wil je niet af en toe nieuws zien dan bijv? Ik bedoel, als je 14 bent, is de hele godganse dag op netflix en youtube zitten leuk, maar als je op een volwassen leeftijd ook de hele tijd op netflix en youtube zit, vind ik het toch wel een zeker loser-gehalte hebben. Op netflix en youtube kun je natuurlijk ook een heleboel dingen vinden, maar om de tv meteen maar als ouderwets te bestempelen door het bestaan van streaming-diensten en daarom af te schrijven, is te kort door de bocht. Tv heeft zat actuele en vermakelijke dingen te bieden. Dat ze ouderwets zijn door nog steeds niet naar 4k om te switchen, heb je helemaal gelijk in.
Een zeker loser gehalte omdat je mee gaat met de tijd? Alles is te streamen en nee ik kijk nooit meer normale tv. Nieuws heb ik een nos app op de telefoon voor. Voor de rest kijk ik naar netflix als ik in de avond wat leuks wil zien. Op de televisie zenders zijn alleen maar leed vermaak programma's te zien. Gordon gaat trouwen of hoe het ook mag heten. En dan aangeven dat als je alleen streaming diensten kijkt een loser gehalte heeft? Laat me niet lachen. Informatieve documentaires zijn ook te streamen, tv heb ik niet meer nodig en zal over 15 jaar ook verdwenen zijn. Ik ben dan gewoon mijn tijd vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:44:
[...]

Een zeker loser gehalte omdat je mee gaat met de tijd? Alles is te streamen en nee ik kijk nooit meer normale tv. Nieuws heb ik een nos app op de telefoon voor. Voor de rest kijk ik naar netflix als ik in de avond wat leuks wil zien. Op de televisie zenders zijn alleen maar leed vermaak programma's te zien. Gordon gaat trouwen of hoe het ook mag heten. En dan aangeven dat als je alleen streaming diensten kijkt een loser gehalte heeft? Laat me niet lachen. Informatieve documentaires zijn ook te streamen, tv heb ik niet meer nodig en zal over 15 jaar ook verdwenen zijn. Ik ben dan gewoon mijn tijd vooruit.
Haha nee ok, ik bedoel ik ben zelf ook niet stokoud en zie heus wel de voordelen in van streamingdiensten (jij bepaalt wat en wanneer je kijkt), maar het is iets wat voor mij ernaast bestaat. Het vervangt de tv niet, als ik thuiskom, heb ik helemaal geen zin om eerst nog door menu's te bladeren en zelf actief op zoek te gaan naar content, dan wil je gewoon met 1 druk op de knop meteen ergens inschakelen. Dan is tv met al zijn zenders nog steeds een prima uitkomst. Ze hoeven wat mij betreft elkaar dus niet te vervangen en kunnen prima naast elkaar blijven bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oknot
Wij kijken thuis eigenlijk ook heel weinig tv zenders. Voor de kids staat er af en toe een tekenfilm kanaal op, in de ochtend en avond het nieuws en af en toe een docu op rtl z en dan heb je het wel gehad. De rest zijn toch voornamelijk streamingsdiensten en downloads. Ik ben ook van mening dat traditionele tv z'n langste tijd heeft gehad. Mijn zoontje van 7 kijkt al heel anders tv dan dat ik dat als 7 jarige begin jaren 80 deed. Ik was blij met die 4 kanalen die er waren en ieder beeld was goed. Afstandbediening was er niet en het scherm was bol en 40cm groot ofzo. Maar die kleine neemt op, heeft voorkeuren, is één met netflix of uitzending gemist en vind de huidige 75 inch wel mooi maar wilt toch liever groter. 😂😂

[ Voor 10% gewijzigd door oknot op 17-12-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:31:
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om mijn Samsung Decoder (Ziggo, SMT-C7140) aan te sluiten en werkend te krijgen. :s Via de Xbox One gaat het prima, maar zodra ik het apparaat aan de tv hang krijg ik geen signaal. De televisie (XE9005) heb ik al eens opnieuw gestart evenals de decoder, maar niets lijkt te werken. :(

Andere hdmi proberen? Is je hdmi kabel wel goed? Had het ook met de ps4 pro, andere kabel geprobeerd en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-09 17:06
Yonix schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:31:

Dat is echt merkwaardig, ik heb die zelfde decoder ook met Ziggo en het werkte probleemloos dat ik mijn Xe9005 nog had.

Aan welke poort heb je hem hangen? Ik heb inmiddels een Samsung en daar kan je elke HDMI-poort als enhancen ipv alleen 2 en 3 bij de XE9005.

ik merk dat als ik die Samsung SMT-C7140 in een poort doe die enhanced ingesteld staat ik geen beeld krijg.
Dat zou een oorzaak kunnen zijn bij jou. Ik had hem gewoon aan poort 1 hangen van de XE9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:44:
[...]

tv heb ik niet meer nodig en zal over 15 jaar ook verdwenen zijn. Ik ben dan gewoon mijn tijd vooruit.
John de Mol (FYI ik mag die man niet), heeft gezegd, en ik denk dat hij er toch kijk op heeft, dat de Tv aan teruggangbezig is, tot op het punt dat het op de bodem zit, er is altijd behoefte aan beetje Tv. Maar goed, van mij mag zeker 7 van de 13 NL zenders weg te beginnen met NPO3, SBS9 en RTL8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:59:
[...]

John de Mol (FYI ik mag die man niet), heeft gezegd, en ik denk dat hij er toch kijk op heeft, dat de Tv aan teruggangbezig is, tot op het punt dat het op de bodem zit, er is altijd behoefte aan beetje Tv. Maar goed, van mij mag zeker 7 van de 13 NL zenders weg te beginnen met NPO3, SBS9 en RTL8.
Wij van wc eend... Hij heeft het meest belang bij tv. Dan zal hij zelf nooit zeggen dat het een instortende markt is die er niet meer uitkomt. Zijn programma's staan niet op netflix of Amazon etc. Het feit blijft natuurlijk wel dat steeds meer mensen alleen nog maar streaming diensten gebruikt en dat er steeds meer vraag is naar abonnementen voor alleen internet. Maar tijd zal het uitwijzen wie er uiteindelijk gelijk gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:09:
[...]

Wij van wc eend... Hij heeft het meest belang bij tv. Dan zal hij zelf nooit zeggen dat het een instortende markt is die er niet meer uitkomt. Zijn programma's staan niet op netflix of Amazon etc. Het feit blijft natuurlijk wel dat steeds meer mensen alleen nog maar streaming diensten gebruikt en dat er steeds meer vraag is naar abonnementen voor alleen internet. Maar tijd zal het uitwijzen wie er uiteindelijk gelijk gaat krijgen.
Nou ja, niet om het een of ander, maar er hebben bijv. 2.5 miljoen mensen naar Gordon gekeken vorige week. Dat is natuurlijk niet marginaal te noemen. Je bent natuurlijk gauw geneigd eerder te denken aan jonge en hippe mensen die tv als ouderwets zien en nauwelijks tv kijken, maar dat blijft natuurlijk niemand. Door de vergrijzing zullen mensen nog steeds in groten getale aan de buis gekluisterd zitten. Tv heeft dus nog wel decennia te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeritdi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:00
Ik heb vanmiddag bij Smits een 55xe9005 voor een mooie prijs aangeschaft 😀.

Komend van een 40inch is de 55 een joekel.
Maar wat een beeld!!.

Dank jullie wel voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:43:
[...]

Nou ja, niet om het een of ander, maar er hebben bijv. 2.5 miljoen mensen naar Gordon gekeken vorige week. Dat is natuurlijk niet marginaal te noemen. Je bent natuurlijk gauw geneigd eerder te denken aan jonge en hippe mensen die tv als ouderwets zien en nauwelijks tv kijken, maar dat blijft natuurlijk niemand. Door de vergrijzing zullen mensen nog steeds in groten getale aan de buis gekluisterd zitten. Tv heeft dus nog wel decennia te gaan.
Nu heb je het over twee verschillende dingen. Je geeft aan dat mensen nog aan de tv gekluisterd zitten omdat er een vergrijzing is. Ik heb het over de manier van het verkrijgen van content. Kijkcijfers lopen terug voor de tv zenders en de kijkcijfers bij streaming diensten neemt alleen maar toe. Netflix heeft volgens mij al 2 miljoen abonnees in Nederland. Dat er nog steeds veel mensen naar tv zenders kijken dat klopt, maar het feit blijft dat het terug loopt. En dat zie je al bij een rtl gebeuren die nu heel snel kijkcijfers verliest. Heeft ook met het aanbod van programma's te maken. Maar ook met de opkomst van Netflix en Amazon. Feit blijft natuurlijk dat de manier van televisie kijken veranderd, ik heb het niet over mensen die helemaal stoppen met naar de tv kijken. Ik kijk geen tv zenders meer omdat het vaak hersenloze programma's zijn, zelfs discovery Channel is niet meer zoals het geweest is. Ook allemaal domme commerciële programma's. Weinig informatieve programma's zenden ze nog uit. Dan kijk ik liever documentaires op netflix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb maar volle tevredenheid een 43XE8005 android TV voor te gamen, op HDMI poort 2 en 3 heb Ik de Xbox1X en de PS4 pro aangesloten.

Nu is het zo dat HDMI 3 poort het niet meer doet icm HDR. Schakel ik HDR uit op de TV dan doet die het wel, anders zegt die no signal.

Voorheen heeft die het goed gedaan. Verschillende kabels geprobeerd, als ik wissel van console doet die het ook niet.. dus het is duidelijk de poort.

Iemand hier ervaring mee? Is het een softwarematig probleem, of hardware? Hoe is Sony met garantie?

Alle hulp welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de A1 serie aan de wand? Ik ken een aantal mensen die een KD-65A1 hebben, deze staan echter allemaal op hun voet. Ik ben van plan om hem op te hangen, maar komt de audio dan nog helemaal tot zijn recht?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Denk het niet - heb hem ook staande - want volgens mij komt een deel van de bassen uit de voet. Lijkt me sowieso niet mooi aan de wand, want het is nogal een gevaarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Bullet NL schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:43:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de A1 serie aan de wand? Ik ken een aantal mensen die een KD-65A1 hebben, deze staan echter allemaal op hun voet. Ik ben van plan om hem op te hangen, maar komt de audio dan nog helemaal tot zijn recht?
Of je de tv nu ophangt of neerzet het geluid is in beide gevallen gewoon k^$^t als je enkel de tv speakers gebruikt. Moet de 1e tv nog horen met een overtuigend geluid van zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:05:
[...]

Of je de tv nu ophangt of neerzet het geluid is in beide gevallen gewoon k^$^t als je enkel de tv speakers gebruikt. Moet de 1e tv nog horen met een overtuigend geluid van zichzelf.
Ik heb 'm hangen, klinkt echt top voor een tv. Zelf laat ik het geluid via mn receiver lopen, maar nogmaals: hij klinkt aan de wand via de tv speakers gewoon top, tov de meeate tv's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
oknot schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:05:
[...]

Nou, dan heb je duidelijk het geluid van de A1 niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Sanction schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:13:
[...]

Nou, dan heb je duidelijk het geluid van de A1 niet gehoord.
Zou dit de 1e zijn dan? 😉. Ik heb de tv inderdaad niet gehoord. Bedoel eigenlijk ook meer te zeggen dat het geluid ruk is in vergelijking met een degelijke speaker setup. Daar was ik niet duidelijk over,,excuus. Uiteraard is dat een beetje appels met peren vergelijken maar voor mij is een goed separaat geluidssysteem in combi met de tv echt een must. Ben nu wel een beetje nieuwsgierig geworden hoe de tv klinkt trouwens. Al verwacht ik niet dat ik erdoor van m'n geloof zal afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Het geluid is bovenverwachting goed, heb er zelfs over gedacht om mijn bestelde thuisbioscoop te annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 19:43
Kreeg een mailtje.... Toch nog te vroeg gekocht? :)

Sony Bravia KD-75XD9405 voor 2999 . . .. . Heb nu de XE9005 voor maar iets minder gekocht, een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
blue eyes schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:20:
Kreeg een mailtje.... Toch nog te vroeg gekocht? :)

Sony Bravia KD-75XD9405 voor 2999 . . .. . Heb nu de XE9005 voor maar iets minder gekocht, een paar weken geleden.
Auw.. ik in September maar dan nog voor iets meer. Ach.. Evengoed wel blij mee. Je moet een keer tevreden zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 22-09 19:43
Uiteraard!

Ben er erg blij mee! En ja, je wordt een keer ingehaald. Had dat alleen nog niet verwacht na 2 weken :D
Misschien maar inruilen, eens kijken wat Smits zegt lol

De XD, dat is dan wel de 2016 versie? Of is er geen XE9405 versie?

[ Voor 16% gewijzigd door blue eyes op 19-12-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
blue eyes schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:43:
Uiteraard!

Ben er erg blij mee! En ja, je wordt een keer ingehaald. Had dat alleen nog niet verwacht na 2 weken :D
Misschien maar inruilen, eens kijken wat Smits zegt lol

De XD, dat is dan wel de 2016 versie? Of is er geen XE9405 versie?
Aaaah gelukkig. Had te snel gelezen. Xd is idd 2016. De xe9405 is 2017 en nog steeds aanzienlijk duurder dan de 9005. Al was ik tevreden dit is toch beter zo😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piediewie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 20:13
[...]

Waar heb je de 65XE9005 voor die prijs kunnen bemachtigen? Ik was al blij met de 1500,- die ik betaald heb (1700,- minus cash back en gratis verzending)! }:O

[ Voor 3% gewijzigd door piediewie op 20-12-2017 11:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:43:
[...]

nieuws: Multiscope: 40 procent van Nederlanders deelt Netflix-account buiten ...

Leuk artikel die hier over gaat, waarbij tweakers het volgende aangeeft: " Inmiddels besteden Nederlanders meer tijd aan het bekijken van on-demandvideo dan aan het kijken naar lineaire televisie."

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Ik heb een vraag, ben in het bezit van de e9005 en die heeft dual tuning (of hoe dat ook heet) Klopt het dan dat als ik een gecodeerd kanaal opneem ik niet naar een ander gecodeerd kanaal kan kijken? Of mis ik een instelling?
Voor de duidelijkheid, ik kan dus wel gelijk tijdig naar een ongecodeerd kanaal (NPO 1 of bijv ziggo sport) kijken.

Denk dat het te maken heeft met de CI module die maar 1 signaal kan decoderen, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Bedankt alvast

Verwijderd

piediewie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:26:
[...]

Waar heb je de 65XE9005 voor die prijs kunnen bemachtigen? Ik was al blij met de 1500,- die ik betaald heb (1700,- minus cash back en gratis verzending)! }:O
Smits arnhem!

Moet zeggen dat Sony echt top is met hun cashback service. Binnen 2 weken de cashback al binnen. Bij LG kan je hier gerust 8 weken op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fictorie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:59
Jimijames75 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:34:
Ik heb een vraag, ben in het bezit van de e9005 en die heeft dual tuning (of hoe dat ook heet) Klopt het dan dat als ik een gecodeerd kanaal opneem ik niet naar een ander gecodeerd kanaal kan kijken? Of mis ik een instelling?
Voor de duidelijkheid, ik kan dus wel gelijk tijdig naar een ongecodeerd kanaal (NPO 1 of bijv ziggo sport) kijken.

Denk dat het te maken heeft met de CI module die maar 1 signaal kan decoderen, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Bedankt alvast
Klopt, is een beperking van CI+ 1.3, het lange wachten is op CI+ 1.4 die wel multiple streams kan decoden. Panasonic heeft dit in sommige modellen omzeild mbv 2 CI+ 1.3 sloten.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
fictorie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:09:
[...]

Klopt, is een beperking van CI+ 1.3, het lange wachten is op CI+ 1.4 die wel multiple streams kan decoden. Panasonic heeft dit in sommige modellen omzeild mbv 2 CI+ 1.3 sloten.
Dank voor je info! Heb me er nu een beetje in kunnen verdiepen maar van wat ik er over lees zit er niet veel schot in deze ontwikkeling.

Het is iig wel fijn dat een groot aantal kanalen ongecodeerd (sd) worden doorgegeven.

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort eens te gaan kijken voor een nieuwe TV. Eerst wist ik zeker dat ik een oled wilde totdat ik de inbrand verhalen begon op te pikken.

Ik wil nu eenmaal geen concessies doen in kijkgedrag en gaan babysitten op een tv. Waar ik eigenlijk op hoop als ik in de winkel ga kijken en daar vraag om een oled en een high end lcd naast elkaar dezelfde content te laten draaien, dat het verschil in beeld kwaliteit wel meevalt, waardoor het voor mij nog makkelijker wordt om een lcd te kiezen boven een oled.
Als er 1 tv is doe dat volgens mij wel moet kunnen is dat de sony zd9. Heeft iemand van jullie die wel eens live gezien en maakte deze indruk? Ik heb begrepen dat de motion handling niet helemaal geweldig is. Heeft iemand van jullie dit live gezien en hoe erg is dit? Ik ga de tv gebruiken voor een beetje kabel tv, netflix en mijn xbox one x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Kan iemand helpen bij onderstaande situatie?

Netflix 4K werkt perfect op de Xbox One X, maar wou het ook eens testen met de Netflix knop op de Sony OLED.
Krijg bij Stranger Things S2 enkel het HDR logo, geen 4K logo.
In dit geval krijg ik ook enkel geluid door de tv speakers...

Pas als ik een optische kabel bij aansluit, komt er aanvullend een 5.1 logo bij en komt het geluid ook door de externe speakers via de receiver.

Nochtans ondersteunt mijn receiver Atmos en is deze mbv een 4K hdmi kabel op de tv aangesloten.

2 vragen dus:
Hoe kan ik rechtstreeks 4K Netflix op de tv bekijken mbv de app?
Waarom enkel geluid bij aansluiten optische kabel en anders niet?

Wat doe ik verkeerd? Reeds op internet gezocht, niks specifieks gevonden.
Reeds hdmi kabels aangesloten op een hdmi arc poort, bracht geen soelaas.

Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 21:37
HDR staat bij NF gewoon voor 4K + HDR. Hier ook niet aan de praat gekregen via HDMI ARC alleen via optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PRQPHET schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 01:51:

Netflix 4K werkt perfect op de Xbox One X, maar wou het ook eens testen met de Netflix knop op de Sony OLED.

Pas als ik een optische kabel bij aansluit, komt er aanvullend een 5.1 logo bij en komt het geluid ook door de externe speakers via de receiver.

Nochtans ondersteunt mijn receiver Atmos en is deze mbv een 4K hdmi kabel op de tv aangesloten.

2 vragen dus:

Op je AB kun je op de i+/? Knop (onder de 7 toets) drukken tijdens de netflix uitzending. Je ziet dan hoeveel mbit/sec se stream gebruikt en welke resolutie de tv weergeeft. In het begin ligt dit laag, na een tiental seconden loopt de bitstream op en zie je de tv de resolutie opschalen.
Mbt het geluid, dat is vreemd idd. Herkent je receiver arc wel, op de ingang/uitgaan die je gebruikt op de receiver zelf? Dit is nl. Ook maar 1 specifieke hdmi aansluiting net als op je tv. Bij mij werkt het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
PRQPHET schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 01:51:

2 vragen dus:

Hoe staan je geluidsinstellingen? Voor surround sound kun je namelijk nog het e.e.a. instellen in het televisiemenu van de geluidsinstellingen. :) En Bravia-sync al geprobeerd?

Daarnaast een tip m.b.t. het kijken van Netflix op de Xbox One i.c.m. een HDR TV: niet doen. Er is een bug die ervoor zorgt dat alle content in 'HDR' wordt getoond - ook non-HDR. Hierdoor klopt de beeldweergave niet. De native applicatie op de tv is beter. Ik kijk dan ook al mijn Netflix-content op de tv en niet op mijn Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Gister de 65XE9305 geinstalleerd en ik ben onder de indruk van de image quality, met name de black levels zijn erg goed - en ik kom van een OLED. Natuurlijk niet zo zwart als OLED, maar naar mijn mening zwart genoeg.

Twee vragen:

1. Ik heb nog niet veel met picture settings gespeeld, maar gister bij het kijken stoorde ik me mateloos aan de extreme felheid van de subtitles op Netflix. In donkere scene's is het niet te doen gewoon, voor nu de subtitles via Netflix doorzichtig gemaakt en dat helpt veel, maar dit kan ik natuurlijk niet voor alle content (UHD blurays etd) doen. Hoe gaan jullie hier mee om?

2. Het lijk of mijn scherm niet helemaal vlak is, of dat er iets is met de anti glare coating. Het viel mij gister toevallig op toen het scherm uit ging en ik de weerspiegeling achter mij zag. Aan de linker kant en linker bovenhoek lijkt de weerspiegeling op iets als in van die lach spiegels op de kermis (niet zo overdreven natuurlijk). Is dit iets van de coating of heb ik gewoon een krom scherm? Hebben meerdere mensen hier last van?

Belangrijk om te vermelden, de 'niet vlak' zijn van het scherm is niet te zien bij content. Het is echt alleen zichtbaar bij weerspiegelingen op het scherm.

Edit:
Omtrent vraag 2. Het is basically hetzelfde als de reviewer van flatpanelsHD.
Foto: https://www.flatpanelshd.com/pictures/Sony_XE93_large_48.jpg
Review: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1491205821

[ Voor 15% gewijzigd door DMC90 op 23-12-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
  • Laatst online: 11-08 13:27
ben al een 2 weken aan het kijken voor de 55xe9005 (een model van begin 2017), de aankoop is niet dringend maar zou ik deze nog aankopen voor eind 2017 (ivm de 100euro cashback) of gewoon wachten op de januari/februari 2018 promoties? :?
Heb geen idee hoe snel TV's dalen in waarde ivm jaarovergang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

drbootygrabber schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:39:
ben al een 2 weken aan het kijken voor de 55xe9005 (een model van begin 2017), de aankoop is niet dringend maar zou ik deze nog aankopen voor eind 2017 (ivm de 100euro cashback) of gewoon wachten op de januari/februari 2018 promoties? :?
Heb geen idee hoe snel TV's dalen in waarde ivm jaarovergang...
Of wachten op de BTW weken van de MM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DMC90 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:44:
Gister de 65XE9305 geinstalleerd en ik ben onder de indruk van de image quality, met name de black levels zijn erg goed - en ik kom van een OLED. Natuurlijk niet zo zwart als OLED, maar naar mijn mening zwart genoeg.

Twee vragen:

1. Ik heb nog niet veel met picture settings gespeeld, maar gister bij het kijken stoorde ik me mateloos aan de extreme felheid van de subtitles op Netflix. In donkere scene's is het niet te doen gewoon, voor nu de subtitles via Netflix doorzichtig gemaakt en dat helpt veel, maar dit kan ik natuurlijk niet voor alle content (UHD blurays etd) doen. Hoe gaan jullie hier mee om?

2. Het lijk of mijn scherm niet helemaal vlak is, of dat er iets is met de anti glare coating. Het viel mij gister toevallig op toen het scherm uit ging en ik de weerspiegeling achter mij zag. Aan de linker kant en linker bovenhoek lijkt de weerspiegeling op iets als in van die lach spiegels op de kermis (niet zo overdreven natuurlijk). Is dit iets van de coating of heb ik gewoon een krom scherm? Hebben meerdere mensen hier last van?

Belangrijk om te vermelden, de 'niet vlak' zijn van het scherm is niet te zien bij content. Het is echt alleen zichtbaar bij weerspiegelingen op het scherm.

Edit:
Helaas heb ik geen antwoord op je vragen maar hoe is hdr bij niet donkere scenes vergeleken met de oled en hdr gaming?
Zijn de ondertitels nog steeds zo fel als je niet in het donker kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Frank1973 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:37:
[...]

Of wachten op de BTW weken van de MM??
Over die cashback zou ik me niet zo druk maken. De 9005 is over de afgelopen 2 maanden snel gezakt in prijs. Of het nog veel verder zal zakken vraag ik me wel een beetje af. De bodem is wel een beetje bereikt vermoed ik. Als je snel wilt genieten zou ik zeggen kopen dat ding. Wil je echt elke cent voordeel eruit halen dan mischien nog even wachten en wie weet zakt het nog iets. Ik zou alleen geen spectaculaire verlaging meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:58:
Ik ben van plan binnenkort eens te gaan kijken voor een nieuwe TV. Eerst wist ik zeker dat ik een oled wilde totdat ik de inbrand verhalen begon op te pikken.

Ik wil nu eenmaal geen concessies doen in kijkgedrag en gaan babysitten op een tv. Waar ik eigenlijk op hoop als ik in de winkel ga kijken en daar vraag om een oled en een high end lcd naast elkaar dezelfde content te laten draaien, dat het verschil in beeld kwaliteit wel meevalt, waardoor het voor mij nog makkelijker wordt om een lcd te kiezen boven een oled.
Als er 1 tv is doe dat volgens mij wel moet kunnen is dat de sony zd9. Heeft iemand van jullie die wel eens live gezien en maakte deze indruk? Ik heb begrepen dat de motion handling niet helemaal geweldig is. Heeft iemand van jullie dit live gezien en hoe erg is dit? Ik ga de tv gebruiken voor een beetje kabel tv, netflix en mijn xbox one x.
Het is niet de motion handling maar de pixel response tijd van het paneel zelf die traag is en voor black smear/trailing zorgt op de 65", al merkt lang niet iedereen het op met echte content als je de reacties las op AVS forum nav de Rtings review (of het is niet echt storend zoals in de HDTV Test review iirc wanneer het wel opgemerkt wordt). De 75" die een ander paneel gebruikt zou daar ook een stuk beter op zijn ...

2800-2900 nits op de 100" als peak brightness :P : THIS.IS.HDR :*)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 24-12-2017 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:07:
[...]

Het is niet de motion handling maar de pixel response tijd van het paneel zelf die traag is en voor black smear/trailing zorgt op de 65", al merkt lang niet iedereen het op met echte content als je de reacties las op AVS forum nav de Rtings review (of het is niet echt storend zoals in de HDTV Test review iirc wanneer het wel opgemerkt wordt). De 75" die een ander paneel gebruikt zou daar ook een stuk beter op zijn ...

2800-2900 nits op de 100" als peak brightness :P : THIS.IS.HDR :*)
[video]
Je zou die maar als verrassing thuis laten bezorgen en in de woonkamer zetten dan heb je meteen echtscheiding aan je broek :P

Wellicht dat de x930e 65 inch net zo goed is als je wat bias lighting gebruikt ivm blooming De pixel response is daar ook wat beter op. Ik denk dat ik eens vraag in de winkel of ze tennis op willen zetten. Niet dat ik daar van hou maar daar zou je het goed moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
Ik kan mijn tv opstarten met mijn tablet.Nu heb ik op een bepaald forum gelezen dat Je tv dan 20 watt blijft verbruiken als je tv uit staat.Dit zou je ergens in instellingen kunnen uit zetten.Weten jullie waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DMC90 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:44:

Twee vragen:

Edit:
Wat betreft de ondertiteling daar heb ik ook last van op mijn xe9005. Dit ook bij Netflix gemeld, probleem is er niet als ik via de ps4 pro kijk. Dus gewoon een bug bij netflix. Ik heb het opgelost door de local dimming op laag te zetten. Dynamisch contrast heb ik op midden staan. Dan heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:28:
[...]

Wat betreft de ondertiteling daar heb ik ook last van op mijn xe9005. Dit ook bij Netflix gemeld, probleem is er niet als ik via de ps4 pro kijk. Dus gewoon een bug bij netflix. Ik heb het opgelost door de local dimming op laag te zetten. Dynamisch contrast heb ik op midden staan. Dan heb ik er geen last meer van.
Ik ga er mee aan de slag, thanks!

Iemand die iets meer weet over de weerspiegeling van het scherm? Hetzelfde ervaart, of helemaal niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu een fijne beugel voor de Sony A1 65 inch? Zie door de bomen het bos niet meer, scherm hoeft niet te draaien, wat zijn de voor en nadelen van kantelbare beugels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Snap het niet zo, de A1 is echt een televisie die moet staan, niet aan een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Sanction schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:08:
Snap het niet zo, de A1 is echt een televisie die moet staan, niet aan een muur.
Schitterend toestel als hij staat, maar kan begrijpen dat sommigen hem op willen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te groot, ik heb dan geen plek voor mijn Soundbar (nog aan te schaffen), hij is mega op het tv meubel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:28:
Te groot, ik heb dan geen plek voor mijn Soundbar (nog aan te schaffen), hij is mega op het tv meubel
Waarom een soundbar? Geluid is meer dan perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:08:
Zodat ie als een fotolijstje niet recht, maar schuin naar boven staat? Ontwerpfout van jewelste. Ik zou hem dus beslist ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

Sanction schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:03:
[...]

Waarom een soundbar? Geluid is meer dan perfect.
Met alle respect maar een beetje fatsoenlijke soundbar is al een stuk beter. Laat staan als je je echt gaat investeren in top of the line soundbars of losse speakers.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, een heos bar + sub wat ik eventueel kan uitbreiden voor surround geluid. Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gekregen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:44:
[...]

Met alle respect maar een beetje fatsoenlijke soundbar is al een stuk beter. Laat staan als je je echt gaat investeren in top of the line soundbars of losse speakers.
Klopt helemaal, geluid hoort sowieso middels een home cinema set van alle kanten te komen. In de bioscoop komt het geluid ook van alle kanten, dat is juist wat voor die intense kijkbeleving zorgt. Geen soundbar of de nieuwe 'crystal sound' techniek kan hier tegenop.

Dolby atmos daarentegen lijkt mij de moeite wel waard, al lijkt het slechts een mooie naam voor wat praktisch neerkomt op een van de speakers aan het plafond bevestigen of naar het plafond richten, zodat het geluid niet alleen van de zijkanten, maar ook ergens van boven komt. Met een beetje creativiteit kun je dit met je 5.1 set prima nabootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:36:
[...]

Dolby atmos daarentegen lijkt mij de moeite wel waard, al lijkt het slechts een mooie naam voor wat praktisch neerkomt op een van de speakers aan het plafond bevestigen of naar het plafond richten, zodat het geluid niet alleen van de zijkanten, maar ook ergens van boven komt. Met een beetje creativiteit kun je dit met je 5.1 set prima nabootsen.
Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het voordeel van Atmos is dat ze speciek bepaalde geluiden van boven kunnen komen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een heli die overvliegt of een explosie. De richting van dit soort geluid kun je niet nabootsen met een 5.1/7.1 setup. Wel is het mogelijk dat een 5.1 mix naar Dolby Atmos wordt gemixt en je toch het idee hebt dat er geluid van boven komt.

Bekijk je echt een specifieke Atmos track dan is het goed mogelijk dat de regisseur een specifiek geluid uit een bepaalde speaker wil laten komen. Zonder aparte speakers is dit niet mogelijk om juist weer te geven...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats je middelste speaker op een wandplankje hoog tegen het plafond aan of werk hem weg in een object ergens bovenaan de muur zodat je het geluid ook van boven beleeft. Je krijgt wel enigszins een voorproefje maar goed, het is wel wat kort door de bocht allemaal natuurlijk, omdat bij dolby atmos meer dan 5 speakers bij komen kijken en het een andere tehnologie is. In principe is de hele bedoeling van dolby atmos het intensiveren van de geluidservaring. Extra speakers dienen aan of zelfs in het plafond geplaatst te worden, zodat je bijv de regen van boven hoort vallen indien het in de scene voorkomt. Andere voordelen zijn meer speakers aansluiten en dat het geluid afzonderlijk naar elke speaker wordt gestuurd. De filmmaker kan dan zelf de geluidspositie bepalen, 'ik wil dat dit geluid van rechtsboven of rechtsmidden komt' ipv bijv uitsluitend vanuit de frontale rechterspeaker.

Ben eigenlijk wel enthousiast geraakt over dat dolby atmos, vrees ik. Dat moet dus een nieuwe receiver en speakers gaan worden. Het zal eens natuurlijk niet.

Edit: schiet me te binnen, de xe9005 ondersteunt geen atmos toch? Enthousiasme kan dus de prullenbak in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:15:

Edit: schiet me te binnen, de xe9005 ondersteunt geen atmos toch? Enthousiasme kan dus de prullenbak in.
De Xe9005 is een tv en heeft dus niks met atmos te maken. Daarvoor heb je enkel een geschikte receiver en juiste speakersetup voor nodig. Het liefste 4 extra plafond speakers bovenop op je reeds aanwezige 5.1/5.2/7.1 of wat je dan ook hebt staan. Bij gebrek aan ruimte kan je eventueel kiezen voor upfiring atmos speakers of losse units bovenop je bestaande fronts. Dat laatste is allemaal een beetje behelpen. Maar werkt zeker beter dan je plankjes setup. Al is het wel creatief😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:40:
[...]

De Xe9005 is een tv en heeft dus niks met atmos te maken. Daarvoor heb je enkel een geschikte receiver en juiste speakersetup voor nodig. Het liefste 4 extra plafond speakers bovenop op je reeds aanwezige 5.1/5.2/7.1 of wat je dan ook hebt staan. Bij gebrek aan ruimte kan je eventueel kiezen voor upfiring atmos speakers of losse units bovenop je bestaande fronts. Dat laatste is allemaal een beetje behelpen. Maar werkt zeker beter dan je plankjes setup. Al is het wel creatief😉.
Haha thnx dacht ik al..maar kan dus niet bestaande 5.1 speakers op die receiver gebruiken of wel?

Moet het maar een keer in een winkel ervaren hoe dat werkelijk klinkt, tot nu toe blijft het allemaal bij leeswerk.

Iemand misschien een tip waar ik een betaalbare receiver met atmos support kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
In de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:50:
Het voordeel van Atmos is dat ze speciek bepaalde geluiden van boven kunnen komen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een heli die overvliegt of een explosie. De richting van dit soort geluid kun je niet nabootsen met een 5.1/7.1 setup. Wel is het mogelijk dat een 5.1 mix naar Dolby Atmos wordt gemixt en je toch het idee hebt dat er geluid van boven komt.

Bekijk je echt een specifieke Atmos track dan is het goed mogelijk dat de regisseur een specifiek geluid uit een bepaalde speaker wil laten komen. Zonder aparte speakers is dit niet mogelijk om juist weer te geven...
Heb jij dolby atmos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nee, heb op dit moment nog een 4.0 opstelling. Wil komend jaar wel upgraden met een subwoofer en center speaker die eventueel worden aangevuld met kef r50's (of soortgelijke speakers) die voor het atmos geluid zorgen.

Ik heb wel zeer weinig Atmos films en om die reden twijfel ik nog. Waar ik het in een bioscoop erg veel vind toevoegen vind ik dat in een woonkamer weer wat minder. Daarnaast wordt de WAF ook de nek omgedraaid bij Atmos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:03:
[...]

Iemand misschien een tip waar ik een betaalbare receiver met atmos support kan aanschaffen?
Ik heb deze, perfect ding: https://www.sony.com/electronics/av-receivers/str-dn1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, een 7.1.4. receiver met 11 kanalen kost 2000 eur. Nogal een investering voor wat van boven komend geluid.
Pagina: 1 ... 8 ... 38 Laatste