[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Sony 49 inch XE70 besteld op de engelse amazon. Buitenlands model natuurlijk maar ze hebben hem nu voor 449 pond in de aanbieding (incl verzending ongeveer 520 euro). Leek me een leuke tv voor mijn gamekamer zonder een groot bedrag te hoeven/willen uitgeven. HDR verwacht ik voor deze prijs niks van, maar schijnt een redelijk goed SDR beeld te leveren.

Eerste Sony TV. ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treezje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-01 23:01
Glenn77 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:27:
[...]

dus met een 1.3 module werkt CI+ wel ?
ik overweeg dit ook, ter vervanging van de Horizon. Maar alleen als het interactief blijft.

Heb je ook een HD aan de tv gekoppeld voor de opnamefunctie ?

Zit er nog verschil in de @Smit module of die van Quantis ?
Ja, interactief werkt ook met 1.3. Het is wel erg traag. Volgens mij maakt smit of quantis niets uit. Ik heb voor de goedkoopste gekozen en dat was de smit. Een HD heb ik trouwens niet aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:16
Vandaag ook bij Smits in Arnhem de 55XE9005 opgehaald. Aangesloten met een hele oude irdeto CI module uit de huidige TV en @#$%$% een en al blokjes / storingen bij bewegingen op alle TV kanalen 8)7. Gelukkig had ik me al enigszins voorbereid dus heb toen nogmaals de zenders gezocht met LNA (Low Noise Amplifier) 'off' en toen waren de blokjes gelukkig weg _/-\o_. Misschien voor anderen die ook bij Ziggo zitten en last hebben van 'blokjes'.

De bron: https://community.ziggo.n...uik-schakel-lna-uit-14330

Nu ff verder met het aansluiten van de Apple TV 4K HDR ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 19:43
Gisteravond rond 22 uur is de TV gebracht door de transporteur.

Nu maar even naar de juiste instellingen kijken. Kalibratie is al aangevraagd. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Moet je een OLED eigenlijk nog calibreren? Hoor daar Indianenverhalen over. Sosiweso dat het pas zin heeft als het panel minstens 100 uur aan heeg gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Elke tv heeft voordeel van een kalibratie ja, ook een OLED. Die op het amerikaanse AVS Forum houden zelfs 200-250 uur aan als inwerk periode bij OLED (en na verloop van tijd ontstaan er ook weer afwijkingen en zou ie eigenlijk weer een kleine bijschvaving moeten krijgen).
Op de Poolse HDTV Polska review site zie je ook bij de reviews voorbeelden van een scene met uit de doos instelling, beste ingebouwde preset en gekalibreerde instelling vs een referentie beeld van die scene en stuk voor stuk ziet het er na kalibratie beter uit dan de presets. In hoeverre even wat instellingen van het internet overnemen erbij in de buurt komt zal vast verschillen (in sommige gevallen ga je zelfs verder van een juist gekalibreerde af. Ligt er maar net aan wat de afwijkingen van jouw exemplaar zijn ... Al zie je vaak toch wel een bepaalde overeenkomst qua afwijking bij een model bij de diverse reviews uit meerdere landen).

De A1 blijkt nog een lastig ding om te kallibreren dus het is nog maar de vraag in hoeverre je plaatselijk daarvan op de hoogte is (zo zou je absoluut niet aan de Bias instellingen moeten komen omdat die een bijwerking hebben maar in de Tweakers review is die doodleuk aangepast :+ ). Maar na zoveel maanden zou je dat misschien toch wel mogen verwachten dat ze het al onder de knie hebben ...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 01-12-2017 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
En met HDR alleen maar complexer geworden. Er zijn nog calibrideerders die hun handen nog niet branden aan het HDR gebeuren.

Ik ga het doen ergens in januari, Frank Doorhof doet dit al jaren bij mij. Hij was als een van de eerste personen in NL die zich hier mee bezig hield. Inmiddels zijn er meer goede calibreerders in NL.

Bij een TV van 200 heeft dit ook zin, alleen is dan de calibratie duurder dan de TV.

Bij een dure TV is het niet calibreren imo een foutieve keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Voordeel van de Sony is dan weer dat je niet per se een HDR stand hoeft te kalibreren :)
FrankoNL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:20:
Sony 49 inch XE70 besteld op de engelse amazon. Buitenlands model natuurlijk maar ze hebben hem nu voor 449 pond in de aanbieding (incl verzending ongeveer 520 euro). Leek me een leuke tv voor mijn gamekamer zonder een groot bedrag te hoeven/willen uitgeven. HDR verwacht ik voor deze prijs niks van, maar schijnt een redelijk goed SDR beeld te leveren.

Eerste Sony TV. ben benieuwd!
Vandaag zelfs nog goedkoper: jamas in "4K TV voor < € 700,-" (misschien kan je nog wat geld terug krijgen, kan me volgens mij wel goede verhalen over Amazon herinneren op dat punt).

[ Voor 80% gewijzigd door apis29 op 01-12-2017 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
apis29 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:30:
Voordeel van de Sony is dan weer dat je niet per se een HDR stand hoeft te kalibreren :)

[...]

Vandaag zelfs nog goedkoper: jamas in "4K TV voor < € 700,-" (misschien kan je nog wat geld terug krijgen, kan me volgens mij wel goede verhalen over Amazon herinneren op dat punt).
Dat is de 43 inch, ik heb de 49 inch voor 517 :) Nog een iets betere deal gehad dus!

Krijg net een mailtje dat hij verstuurd is. Nu hopen dat hij de reis overleeft.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankoNL op 01-12-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb mijn vorige ook laten calibreren (geen OLED), zag zeker wel een verschil. Was door deze club:
https://www.isf-calibratie.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv is binnen!! Mooi ding! Alleen een beetje een tegenvaller met tv kijken(ietwat korrelig en 'wazig' beeld), als je net 4k hrd filmpjes op youtube hebt zitten kijken. Maar dat ligt niet aan de tv neem ik aan maar aan de tv content wat full hd is. Verder zo op het eerste oog een topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 19:35
Sinds gisteren Assassin's Creed: Origins voor de Xbox One X i.c.m. mijn XE9005 en ik ben toch echt wel aan het stoeien met de HDR-instellingen, want ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. :s Bijvoorbeeld op momenten dat het nacht is in het spel is alles eerder grijzig en het lijkt wel of er sowieso een grijs deken over het spel hangt; alles ziet er maar een beetje flets uit i.t.t. Gears of War 4 en Forza Motorsport 7.

Heeft iemand misschien nog tips of aanwijzingen? Misschien zie ik iets over het hoofd m.b.t. de (best ingewikkelde) HDR-instellingen in-game bij Origins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Vraagje aan de tweakers.net met een A1. Hebben jullie de tv aan de muur opgehangen?

Zo ja, hoe hoog zit de beugel tov van de TV. Ik hoop dat de beugel een beetje in het midden zit. Heb nu het gat waar de kabels uitkomen vrij hoog dus hopelijk zit de beugel niet zo hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wackmack schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:11:
Vraagje aan de tweakers.net met een A1. Hebben jullie de tv aan de muur opgehangen?

Zo ja, hoe hoog zit de beugel tov van de TV. Ik hoop dat de beugel een beetje in het midden zit. Heb nu het gat waar de kabels uitkomen vrij hoog dus hopelijk zit de beugel niet zo hoog.
http://sony-eur-eu-en-web...v-%28a1-series%29#connect Precies in het midden dus :) (http://i.rtings.com/image...a1e-back-covers-large.jpg)
blue eyes schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:57:
Ik sta op het punt een muurbeugel van Vogel, de Wall 3450 te bestellen.
Nu is er ook een Sony eigen muurbeugel, de SU-WL845.

Op de Sony site staat alleen beschreven dat deze beugel voor de XE94/XE93-serie is.

Weet iemand of dit ook toepasbaar is voor de XE9005 serie? Scheelt weer 100 euro :)

Ik wil primair een beugel waarbij ik de TV naar voren kan halen, zo gemakkelijk met kabels, etc.

Overigens een mooie Audioquest Carbon HDMI kabel gekocht, mijn huidige HDMI kabels waren niet geschikt voor 4K, of te kort maar wel geschikt (1 meter).
Zag deze post laatst maar die beugel is idd alleen voor de 93/94 die er speciale gaten voor hebben. Is geen vesa ...

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 01-12-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Hier helaas een dooie/luie pixel ontdekt bij de 55xe9005... Balen!
Ben benieuwd hoe dit geregeld gaat worden (aankoop was via Mediamarkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Thx apis, ik was ondertussen ook al voor de Vogels WALL 3450 gegaan.
Wellicht niet duidelijk genoeg aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip voor een tvbeugel voor 65inch xe9005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:03:
[...]

http://sony-eur-eu-en-web...v-%28a1-series%29#connect Precies in het midden dus :) (http://i.rtings.com/image...a1e-back-covers-large.jpg)

[...]

Zag deze post laatst maar die beugel is idd alleen voor de 93/94 die er speciale gaten voor hebben. Is geen vesa ...
Die niet, maar je hebt er nog een, SU wl450 en die is wel geschikt voor xe9005. Is alleen nergens op voorraad gvd.

Of vogels thin 505..wie heeft die??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik gebruik al mijn hele TV leven Vogels. Wel duurder dan veel andere merken, maar altijd goed.

In geval van vaste bevestiging vallen de kosten ook wel mee. 65" Is wel ongeveer de bovengrens als je zoekt met veel aanbod. Boven de 65" heb je weinig keus.
Er onder genoeg.

Even op de Vogels website kijken. Vast, draaien, kantelen, etc. Simpel uit te kiezen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blue eyes
Beugel hangt, nu wachten tot de hulptroepen arriveren om de TV op te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://download.eissegroothoff.nl/htforum/htforum052.JPG

Afbeeldingslocatie: https://download.eissegroothoff.nl/htforum/htforum051.JPG

Afbeeldingslocatie: https://download.eissegroothoff.nl/htforum/htforum053.JPG

Afbeeldingslocatie: https://download.eissegroothoff.nl/htforum/htforum054.JPG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
Het hangt!

Afbeeldingslocatie: https://download.eissegroothoff.nl/htforum/htforum056.JPG

Kabels, etc. moet ik nog doen. Ik heb nog kabels in backorder staan.
Idem voor de ombouw van de verwarming, die ga ik van de zomer verder aanpakken. Afgelopen zomer dit gebouwd, nog geen zin om af te werken.
Verven en de pootjes verplaatsen, andere voorplaat fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-09 17:06
Mooi, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 09:35

Roy

Hobbies?

Ik heb sinds een paar dagen ook een 49xe9005,en ben erg tevreden over de beeldkwaliteit!
Wat me wel tegenvalt is het gebrek aan een echte timeshift functie, ik had er bij het zoeken naar een tv niet echt naar gekeken omdat ik dacht dat dat tegenwoordig eigenlijk wel standaard is... heeft iemand enig idee of er binnenkort een echt timeshift functie (dus pauze drukken is pauze) komt bij Sony?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
blue eyes schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, netjes hpor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb wel iets vreemds op mijn A1; als ik één van de SBS zenders aanzet komt er een grote melding dat je voor de gids op de rode knop moet drukken. Als ik dat doe krijg ik een SBS pagina dat de app niet beschikbaar is voor dit platform en kan ik helemaal niets meer doen. Moet het boeltje aan en uitzetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blue eyes schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooooi..gefeli!! 75 inch moet een geweldige kijkervaring zijn. Hoeveel was je kwijt voor de tv als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:43:
[...]

Die niet, maar je hebt er nog een, SU wl450 en die is wel geschikt voor xe9005. Is alleen nergens op voorraad gvd.

Of vogels thin 505..wie heeft die??
Heb je de 'waar te koop' wel gevolgd? https://www.sony.nl/elect...50-wall-mount-bracket/buy (bij bijv. de MediaMarkt gewoon te bestellen. Edit: en dat blijkt toevallig de enige van de drie O-) ).

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 02-12-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:16:
[...]

Heb je de 'waar te koop' wel gevolgd? https://www.sony.nl/elect...50-wall-mount-bracket/buy (bij bijv. de MediaMarkt gewoon te bestellen. Edit: en dat blijkt toevallig de enige van de drie O-) ).
Kijk zelf even verder dan je neus lang is voordat je je vingertje naar anderen wijst. Als je door had geklikt, had je kunnen zien dat het momenteel nergens op voorraad is, wijsneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:54:
[...]

Kijk zelf even verder dan je neus lang is voordat je je vingertje naar anderen wijst. Als je door had geklikt, had je kunnen zien dat het momenteel nergens op voorraad is, wijsneus.
Hij is anders gewoon bij de Mediamarkt op voorraad.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:52:
[...]

Mooooi..gefeli!! 75 inch moet een geweldige kijkervaring zijn. Hoeveel was je kwijt voor de tv als ik vragen mag?
Bij Apollo Almere kon ik hem voor 2799 euro meenemen. Ik heb er meer voor betaald, bij een andere dealer. Bij de dealer waar ik vaker kom, ik ben ook van het gunnen, services.
Ik koop mijn audio ook niet bij dozenschuivers, etc. maar bij de expert en vak idioot, dus duurder.

Als voorbeeld. Mijn audio set inregelen kost ongeveer 4 uur. Speakers op de mm geplaatst, juiste hoek, etc. Mijn dealer doet dat een paar keer per jaar voor mij, gratis. Elke verandering in de kamer wordt de zaak weer opnieuw ingesteld (uiteraard is de eerste meeting intensief, de latere veelal checkups).
Dus nu ook weer doordat de TV is aangepast. Is een enorm oppervlak, dat reflecteert het geluid.
Het klinkt dus anders, dus metingen weer helemaal nalopen.

Lang verhaal, onderbouwing.
Ik ga niet voor het goedkoopste wat ik kan vinden. Maar voor services en kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blue eyes schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:17:
[...]

Bij Apollo Almere kon ik hem voor 2799 euro meenemen. Ik heb er meer voor betaald, bij een andere dealer. Bij de dealer waar ik vaker kom, ik ben ook van het gunnen, services.
Ik koop mijn audio ook niet bij dozenschuivers, etc. maar bij de expert en vak idioot, dus duurder.

Als voorbeeld. Mijn audio set inregelen kost ongeveer 4 uur. Speakers op de mm geplaatst, juiste hoek, etc. Mijn dealer doet dat een paar keer per jaar voor mij. Elke verandering in de kamer wordt de zaak weer opnieuw ingesteld (uiteraard is de eerste meeting intensief, de latere veelal checkups).
Dus nu ook weer doordat de TV is aangepast. Is een enorm oppervlak, dat reflecteert het geluid.
Het klinkt dus anders, dus metingen weer helemaal nalopen.

Lang verhaal, onderbouwing.
Ik ga niet voor het goedkoopste wat ik kan vinden. Maar voor services en kennis.
Nee ok..ik snap het, ik vroeg het alleen om te kijken wat het verschil nou is in prijs tussen 65 en 75 inch. Maar liefst 1400euro voor 10 inch verschil dus, wat natuurlijk absurd is. Verder natuurlijk een topkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Idd. Je hebt gelijk.
Als we alles rationeel gingen bekijken hadden we veel meer geld op de bank gezet ipv uit te geven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:54:
[...]
B) Ik zou die brillenvergoeding maar eens nakijken voor het jaar om is :+

Zoals ik gister al aangaf:
(bij bijv. de MediaMarkt gewoon te bestellen. Edit: en dat blijkt toevallig de enige van de drie
En 'viola' het geldt nog steeds (zoals ook snefkens zonder enkele moeite kon vinden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XNpQoKXRhRI34HTPr8yRNhld/full.jpg
Misschien moet je toch maar die 75" kopen dan _O-

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 03-12-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Nu online
Sinds do eigenaar van een 55XE9005 en ben er opzich heel erg tevreden mee. Android bevalt mij prima als OS. Was vandaag alleen TV aan het kijken wat netflix 4K/HDR en HD materiaal en heb een beetje het idee dat de het beeld aan de randen wat lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gisteren de Sony KD-55XE8599 bij ons geïnstalleerd. Eerste smart-tv: maatje van me heeft een full hd sony bravia en daar even de boel afgekeken en dat beviel me wel (we zijn ook samen toen wezen kijken mbt beeldkwaliteit). Ben altijd anti smart-tv geweest omdat het zo traag en brak was dus wilde zeker geen 'lekker goedkoop' traag hok en me ergeren :P En hij is lekker vlot dus top. Even wennen nog maar na wat getweak prachtig beeld.

Nu nog even wachten op wat assistentie om hem op te hangen. Meevaller is dat de bestaande muursteun hergebruikt kan worden. En dan kan ik ook eindelijk een nette witte goot fixen voor kabels. Nieuw meubel staat nog op de planning. Huidige is te log en te breed, wil zelf een veel smallere zodat er mooie zuilen naast kunnen en die verrekte kerstboom niet steeds m'n 2.1-setup verneukt omdat alles opschuiven moet en het brak past ;) Zwager dacht nog bijdehand te doen met het feit dat z'n tv iets groter was. Zei al, je zult wel dikkere randen hebben :P ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Eerste indrukken zijn goed!

In vergelijk met mijn oude LCD duidelijk een grote verbetering. Nog geen OLED zwart, maar gezien mijn oude TV wel :)
Ik gebruik wat standaard instellingen van het internet, zoals gezegd in jan. / feb. kalibreren.

Tot nu toe erg tevreden, nog geen rare zaken ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie tv na een paar dagen in gebruik. Als je 4k hdr filmpje opzet op youtube, laat ie zo'n mooie kwaliteit zien.

Dat pikzwarte van Oled mis ik wel, bijv bij film kijken zijn de zwarte stroken boven en onder niet helemaal zwart...maar goed..niks aan te doen.. kan me erbij neerleggen..heb liever een minder zwarte zwart dan problemen en zorgen over inbranding/image retention. Men zegt dat dat allemaal reuze meevalt, maar mensen doen niet voor plezier beklag op het net over dat ze na verloop van tijd ook ertegenaan lopen. Het valt ook niet onder garantie dus daar zit je dan als het je overkomt. De kopzorgen absoluut niet waard voor een beetje zwart.

Al met al is deze Sony een 9+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Vandaag mijn bij Amazon uk bestelde XE70 49 inch binnengekregen. Ik ben echt zeer positief verrast over de beeldkwaliteit. De kleuren zijn prima en de zwartwaardes zijn ook goed voor een LCD. HDR is niet briljant maar dat zat erin voor dat geld. Daarnaast werkt het hele smart gedeelte lekker snel, verademing ivm de LG 610v die ik in de woonkamer heb.

Al met al een prachtige tv voor die 520 euro!

[ Voor 17% gewijzigd door FrankoNL op 05-12-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Is ergens te zien of de televisie (A1 in mijn geval) een HDR signaal krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Sanction schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:17:
Is ergens te zien of de televisie (A1 in mijn geval) een HDR signaal krijgt?
Even ervan uitgaande dat het menu gelijk is aan dat vd 9005. Druk op action menu en daarna op beeld. Dan zou er in het geval van HDR rechts bovenin het menu HDR moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
Heeft iedereen nu ook direct een 4K Ultra HD Blu-ray speler gekocht of maken de meeste mensen toch gebruik van streaming 4K media? Ik zit naar een Sony UBP-X800 te kijken (gewoon om de set 'compleet' te hebben) maar eigenlijk kan ik voor mezelf die aankoop niet verantwoorden :X. Heb eigenlijk alleen nog maar DVD's en een paar blu-rays in mijn collectie en naast evt. Planet Earth 2 in 4K/HDR zie ik mezelf zo nog geen andere 4K/HDR optische schijven kopen.

Ook jammer dat de PS4 Pro ook geen UHD BD speler heeft (waarom eigenlijk niet, de Xbox One S heeft hem wel), anders was dat nog wel een mooie reden voor een upgrade geweest van mijn huidige PS 3 (voornamelijk gebruikt door mijn zoontje van 8 ).

Voor de rest nog erg tevreden, wat wen je toch snel aan 55 inch 8). Heb even zitten spelen met de picture instellingen maar ik zag zo snel geen 'preset' functionaliteit om verschillende configuraties in op te slaan. Morgen tijdens papa-dag maar eens de handleiding er bij pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ja, ik heb een hele set gekocht, inclusief de UBP-X800. Er zijn tegenwoordig redelijk veel titels in native 4K/HDR op blu-ray te krijgen.

- Sony KD55A1 Oled (klopt het dat de KD een wat ouder panel is)?
- Sony STR-DN1080
- Dali Zensor5 (2x)
- Dali Zensor Pico (2x)
- Dali Zensor Vocal
- Sony UBP-X800 UHD
- Dali SUBE9F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Nu online
Mijn 55XE9005 is vanaf vandaag rete traag. Merkte het voor het eerst tijdens YouTube en het aanpassen van de beeldinstellingen. TV begon traag te reageren op input van de AB en bij het veranderen van een instelling begon het beeld te haperen. Even later bij Netflix precies het zelfde. Ik maar een reboot uitgevoerd en weer Netflix proberen nu bleef na het kiezen van Action Menu - > Picture het beeld helemaal stilstaan en alleen de ondertiteling liep door. Na op Back geklikt te hebben op de AB probeerde ik de serie weer te laden maar dat lukte niet bleef op 20% hangen en vervolgens reageerde de tv weer amper op input van de AB dus weer een reboot. Vrij irritant zulke kuren binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
oknot schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:11:
[...]

Even ervan uitgaande dat het menu gelijk is aan dat vd 9005. Druk op action menu en daarna op beeld. Dan zou er in het geval van HDR rechts bovenin het menu HDR moeten staan.
Heb inderdaad ook die knop, maar nergens iets van HDR zien staan bij beeld van PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Sanction schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:38:
Ja, ik heb een hele set gekocht, inclusief de UBP-X800. Er zijn tegenwoordig redelijk veel titels in native 4K/HDR op blu-ray te krijgen.

- Sony KD55A1 Oled (klopt het dat de KD een wat ouder panel is)?
- Sony STR-DN1080
- Dali Zensor5 (2x)
- Dali Zensor Pico (2x)
- Dali Zensor Vocal
- Sony UBP-X800 UHD
- Dali SUBE9F
Wow, dat is een hele mooie set. :)

Ik las in een recensie dat wanneer je een reguliere DVD afspeelde in die Sony UBP-X800 dat er dan ook al een soort van upscaling door de speler gedaan werd en dat dat er ook beter uitzag dan wanneer je een reguliere / oudere DVD speler gebruikt. Zit dat 'tussen de oren' of zou dat kunnen kloppen? (ik neem aan dat bij een reguliere DVD speler de TV de boel gaat upscalen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Volgens mij wordt upscaling gedaan vanaf DVD, heb het iig wel bij de normale blu-rays. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Douwe63 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:20:
Heeft iedereen nu ook direct een 4K Ultra HD Blu-ray speler gekocht of maken de meeste mensen toch gebruik van streaming 4K media? Ik zit naar een Sony UBP-X800 te kijken (gewoon om de set 'compleet' te hebben) maar eigenlijk kan ik voor mezelf die aankoop niet verantwoorden :X. Heb eigenlijk alleen nog maar DVD's en een paar blu-rays in mijn collectie en naast evt. Planet Earth 2 in 4K/HDR zie ik mezelf zo nog geen andere 4K/HDR optische schijven kopen.

Ook jammer dat de PS4 Pro ook geen UHD BD speler heeft (waarom eigenlijk niet, de Xbox One S heeft hem wel), anders was dat nog wel een mooie reden voor een upgrade geweest van mijn huidige PS 3 (voornamelijk gebruikt door mijn zoontje van 8 ).

Voor de rest nog erg tevreden, wat wen je toch snel aan 55 inch 8). Heb even zitten spelen met de picture instellingen maar ik zag zo snel geen 'preset' functionaliteit om verschillende configuraties in op te slaan. Morgen tijdens papa-dag maar eens de handleiding er bij pakken...
Ik zou bijna zeggen, uiteraard :)
Ik gebruik een Dune 4K media speler en een Oppo 203 4K bluray speler.
Nog niet uitputtend getest, ben nu druk met bestellen van schijfjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 22:10
Mick3112 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:15:
[...]

Als je even terugleest in het topic kan je lezen dat ik al genoeg geprobeerd heb rond dit onderwerp.
Motionflow ook uit gehad natuurlijk.

https://www.avforums.com/...2939/page-4#post-25686523
Hier zitten meerdere mensen die van alles geprobeerd hebben en al veel met sony aan het mailen/bellen zijn rond het probleem.

Ik ga echt niet een winkel weer benaderen om mijn toestel om te ruilen als ik niet alles geprobeerd heb hoor...
Voorlopig op te lossen door 'game mode' te activeren. Maar dan verlies je wel een paar andere opties die je niet kan instellen. Het beste is dat iedereen met een xe9005 Sony even belt zodat het een hogere prioriteit krijgt voor fix..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Sanction schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:00:
[...]

Heb inderdaad ook die knop, maar nergens iets van HDR zien staan bij beeld van PS4 Pro.
Zie de foto. Rechts boven zie je HDR staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mitbI6mR6QBLzQlJo2XgxQyu/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 13:00

TDB

En hou er rekening mee dat de HDMI porten 2 en 3 4K compatible zijn.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
TDB schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:17:
En hou er rekening mee dat de HDMI porten 2 en 3 4K compatible zijn.
Alle hdmi poorten zijn 4k compatible. Echter kunnen 2 & 3 de volle resolutie bij 60fps aan en 1 & 4 niet. Maar dat maakt voor films niet uit aangezien die nooit op 60fps draaien. Maar voor je (spel) computer is het idd wel de beste keus om voor 2 of 3 te gaan. Denk zelfs 2 ivm de beperkingen van ARC maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

[ Voor 18% gewijzigd door oknot op 06-12-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Waarez schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:07:
[...]

Voorlopig op te lossen door 'game mode' te activeren. Maar dan verlies je wel een paar andere opties die je niet kan instellen. Het beste is dat iedereen met een xe9005 Sony even belt zodat het een hogere prioriteit krijgt voor fix..
ah, ik zie dat jij je ook aangemeld hebt daar. :)

Ja, ik weet het van gamemode, alleen koop ik geen tv om sport in gamemode te kijken. Sport kijken neemt een groot deel in van mijn kijkgedrag. Vervangend exemplaar wordt vandaag geleverd, Hopelijk dat het helpt en anders ga ik op een ander merk over.

Ik ga sowieso de monteur uitleggen wat het probleem is met link naar dat forum etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Mick3112 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:59:
[...]

Ja, ik weet het van gamemode, alleen koop ik geen tv om sport in gamemode te kijken. Sport kijken neemt een groot deel in van mijn kijkgedrag. Vervangend exemplaar wordt vandaag geleverd, Hopelijk dat het helpt en anders ga ik op een ander merk over.

Ik ga sowieso de monteur uitleggen wat het probleem is met link naar dat forum etc.
Kon het zo snel niet vinden maar had je ook al geprobeerd om LNA eens uit te zetten?

https://community.ziggo.n...uik-schakel-lna-uit-14330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Sanction schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:00:
[...]

Dit kan je ook checken via het settings menu ‘graphics’ in een game ( tenminste, bij COD wel) Dit bleek toch in het PS4 menu zelf, niet in de game... 8)7
Als het signaal 4K niet verwerkt kan worden, dan zet de PS4 hem automatisch lager terug, dus lagere resolutie.

Kan vnvnd wel een foto posten indien gewenst.

[ Voor 6% gewijzigd door vndk op 08-12-2017 14:58 . Reden: verkeerd gedacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Mick3112 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:59:
[...]

Interessant! Hou me op de hoogte of het met een ander exemplaar beter is. Ik heb nog een tweetal dagen om mijn 55xe9005 te returnen maar twijfel nog. de mu8000 is een optie... Ook al is het Edge LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Waarez schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:38:
[...]

Interessant! Hou me op de hoogte of het met een ander exemplaar beter is. Ik heb nog een tweetal dagen om mijn 55xe9005 te returnen maar twijfel nog. de mu8000 is een optie... Ook al is het Edge LED.
Doe ik zeker. De Mu8000 is mijn alternatief, dus wat dat betreft zitten we een beetje in dezelfde situatie.
Schijnt wel iets minder te wezen, maar nog altijd prima. Ik probeer intussen ook niet al te veel aan de XE9005 te wennen. ;)

Ik wil op dit moment gewoon een tv die probleemloos werkt. Qled ook nog onderzocht, maar denk niet dat die het extra geld waard is. Lees daar ook weer berichten over veel units die stuk gaan met vervoer etc.
Daar heb ik even geen zin in meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Mick3112 op 06-12-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Douwe63 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:41:
[...]

Kon het zo snel niet vinden maar had je ook al geprobeerd om LNA eens uit te zetten?

https://community.ziggo.n...uik-schakel-lna-uit-14330
Ik kan het straks even proberen, maar ik weet bijna zeker dat dat niet gaat werken.
Ik draai verder ook ziggo via een externe Recorder en dus niet via card.

Mijn tvsignaal is gewoon prima in principe,alleen dus korte freezes bij shotwisselingen bij sportuitzendingen
Uitgezonden films of series op tv werken gewoon foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
oknot schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:11:
[...]

Zie de foto. Rechts boven zie je HDR staan.

[afbeelding]
Ik zie het inderdaad staan als ik een 4K blu-ray speel, maar niet bij de PS4 Pro (voor de zekerheid ook via HDMI 2 geprobeerd). Kreeg wel een melding via de PS4 dat er een HDR televisie is aangesloten en of ik dat wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Waarez schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:38:
[...]

Het vervangend model heeft dezelfde issue kan ik je bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Sanction schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:51:
[...]
Ik zie het inderdaad staan als ik een 4K blu-ray speel, maar niet bij de PS4 Pro (voor de zekerheid ook via HDMI 2 geprobeerd). Kreeg wel een melding via de PS4 dat er een HDR televisie is aangesloten en of ik dat wilde gebruiken.
Instellingen bij je PS4 PRO staan ook goed (HDR aangezet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
In bijvoorbeeld Tomb Raider heb ik hem op 4K staan, maar zie geen individuele optie voor HDR, terwijl het spel het wel meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Sanction schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:33:
In bijvoorbeeld Tomb Raider heb ik hem op 4K staan, maar zie geen individuele optie voor HDR, terwijl het spel het wel meldde.
in het spel kan je (soms) dit instellen, maar in je standaard instellingen van je PS4 moet ook eea aangezet zijn:
Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/ps4pro4ksettings-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Mick3112 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:10:
[...]

Het vervangend model heeft dezelfde issue kan ik je bevestigen.
Ok thanks voor de info.. ik ga nog eens alles op een rijtje zetten vandaag en morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
TDB schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:04:
[...]

in het spel kan je (soms) dit instellen, maar in je standaard instellingen van je PS4 moet ook eea aangezet zijn:
[afbeelding]
Dat staat inderdaad allemaal zo. Heb voor de zekerheid maar de HDMI kabel van de blu ray speler gebruikt, maar nog steeds niets. Zal zo ff kijken of het bij Uncharted 4 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Sanction schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:10:
[...]

Dat staat inderdaad allemaal zo. Heb voor de zekerheid maar de HDMI kabel van de blu ray speler gebruikt, maar nog steeds niets. Zal zo ff kijken of het bij Uncharted 4 ook zo is.
Staat 'HDMI UHD Color' aan voor de HDMI-port waar de PlayStation op aangesloten is? En HDR op 'Auto'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 23:05
Ik heb de afgelopen dagen wat problemen met Netflix op de 55XE9005. Als ik de Netflix-app probeer te openen, krijg ik kort een draaiend cirkeltje en daarna een zwart scherm. Lijkt een app-probleem te zijn. Meer mensen last van, en is de app op de een of andere manier volledig te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie ook de 65 inch opgehangen heeft, is het erg om de tv veel hoger dan de ooghoogte te hangen?Als ik nu sta is het midden van de tv precies op mn ooghoogte, kan die niet gerust wat hoger? Wat is de regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:04:
Voor wie ook de 65 inch opgehangen heeft, is het erg om de tv veel hoger dan de ooghoogte te hangen?Als ik nu sta is het midden van de tv precies op mn ooghoogte, kan die niet gerust wat hoger? Wat is de regel?
Ik heb de 75 inch versie en daarvan hangt de onderkant op 94cm boven de vloer. Niet de theoretische ideale hoogte maar in de praktijk geen enkel probleem. Nog steeds prima beeld en esthetisch gezien veel beter vind ik. Als je zelf tevreden bent met het resultaat als je tv hoger hangt is het goed toch?

[ Voor 7% gewijzigd door oknot op 07-12-2017 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Inderdaad. Theorie is mooi, maar het gaat erom wat je zelf prettig vind!

Ik probeer wel altijd de TV zo hoog te hangen dat het midden van het scherm op ooghoogte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritdi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:00
Zouden jullie ( de eigenaren van de 55xe9005) de tv wederom kopen? Ik was overtuigd van het feit dat ik die Sony wil kopen..totdat ik de laatste paar pagina's van dit forum las, daaruit lijkt net of de tv minder goed is.

De twijfel zit nu nog tussen de 55xe9005 en de Philips 55pos9002. Met een kleine voorkeur voor de Sony.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Joeritdi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:38:
Zouden jullie ( de eigenaren van de 55xe9005) de tv wederom kopen? Ik was overtuigd van het feit dat ik die Sony wil kopen..totdat ik de laatste paar pagina's van dit forum las, daaruit lijkt net of de tv minder goed is.

De twijfel zit nu nog tussen de 55xe9005 en de Philips 55pos9002. Met een kleine voorkeur voor de Sony.

Zat in hetzelfde schuitje en heb nog geen moment spijt van mijn keuze; qua prijs / prestatie zijn er volgens mij weinig alternatieven (als je niet standaard bij de Media Markt koopt en even verder kijkt voor een goede prijs).

Ik heb mijn exemplaar bij Smits gekocht voor 1222 en daar gaat nog 100 euro af van de Sony cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 18:57
Ik zou de tv ook zo weer kopen, ik heb er zelfs nog 1 bij besteld voor mijn schoonvader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 13:27
Douwe63 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:53:
[...]

Zat in hetzelfde schuitje en heb nog geen moment spijt van mijn keuze; qua prijs / prestatie zijn er volgens mij weinig alternatieven (als je niet standaard bij de Media Markt koopt en even verder kijkt voor een goede prijs).

Ik heb mijn exemplaar bij Smits gekocht voor 1222 en daar gaat nog 100 euro af van de Sony cashback.
Hoe kom je aan 1222? Op de website zie ik 1599,- :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
drbootygrabber schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:20:
[...]

Vreemd, daar heb ik hem toch echt voor gekocht, het was nog wel een Black Friday prijs geloof ik.

Ik zou gewoon even mailen/bellen en vragen naar de 'Smits prijs', er gaat gegarandeerd nog flink wat van af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
drbootygrabber schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:20:
[...]

Check ook ff de aanbieding folder op hun website, daar staat ie nog wel in voor 1222.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
  • Laatst online: 11-08 13:27
Douwe63 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:32:
[...]

Check ook ff de aanbieding folder op hun website, daar staat ie nog wel in voor 1222.
totaal gemist, bedankt voor de reply :) jammer dat het iets te ver is voor me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Joeritdi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:38:

Ligt er aan of je veel sport kijkt of niet. Als jij fanatiek sport kijkt kan ik de tv niet aanraden op basis van mijn ervaringen. 2 televisie getest en toch wel een hinderlijk probleempje. Probleem is oplosbaar door de tv in gamemode te zetten dus je kan er absoluut prima sport op kijken hoor. Alleen het beeld is dan ff minder.

Het was voor mij een groot genoeg probleem om hem in te ruilen. Kan best zijn dat het verholpen gaat worden in een update. Sony schijnt op de hoogte te zijn als ik reacties op een ander forum mag geloven.

Dan de positieve dingen. Eigenlijk met alles dik tevreden behoudens sport.
Ik lees op de diverse forums dat gamers zich nog wel eens druk maken om de inputlag van 33ms die deze tv heeft. Ik ben iemand die ook ervaring heeft met gamemonitoren met hele snelle reactietijden en ik kan geen kwalijke vertraging opmerken. Prima tv om een gameconsole aan te hangen.

Series en films van TV ziet er allemaal heel goed uit. 4K NetFlix is ook prachtig. Je gaat haast series kijken waar je geen enkele interesse in hebt puur om de beeldkwaliteit.

Het smartgebeuren kan ik weinig over zeggen. ik lees daar wel dingen over dat de software traag zou zijn.
Ik draai netflix via de xbox dus heb er niks mee te maken. Digitale tv loopt ook via een externe HD recorder bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Mick3112 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:55:
[...]
Ligt er aan of je veel sport kijkt of niet. Als jij fanatiek sport kijkt kan ik de tv niet aanraden op basis van mijn ervaringen. 2 televisie getest en toch wel een hinderlijk probleempje. Probleem is oplosbaar door de tv in gamemode te zetten dus je kan er absoluut prima sport op kijken hoor. Alleen het beeld is dan ff minder.
Ik zal ook eens een keer een voetbalwedstrijd opzetten, eens kijken of ik het probleem (haperingen toch?) ook zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Douwe63 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:14:
[...]

Ik zal ook eens een keer een voetbalwedstrijd opzetten, eens kijken of ik het probleem (haperingen toch?) ook zie.
klopt ja. En dan voornamelijk als er gewisseld wordt van camera/shot.

Bij autosport valt het vooral erg op omdat ze dan constant van camera wisselen.

Bij voetbal is het voornamelijk zichtbaar bij transities van in en uitzoomen. Corners en uittrappen/ingooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Ik denk gebaseerd op voorgaande opmerkingen en persoonlijke ervaring dat de 9005 een top tv is zolang sport niet je voornaamste kijkbezigheid is. Ik kijk zelf nooit sport. Alleen films, beetje tv en games op de xbox en ben echt voor 95% tevreden. Zou eigenlijk 100% willen zeggen maar vanwege de beperkte kijkhoek waar ikzelf eigenlijk weinig tot geen last van heb in mijn situatie dan toch maar 95%. Moet mezelf er binnenkort echt eens toe zetten om wat sport te gaan kijken zodat ik kan ervaren waar de tv in die situaties mogelijk faalt. Inputlag merk ik niks van, zwart is zover ik het kan beoordelen echt zwart en wit is echt wit. Alles wat ertussen zit ben ik ook van onder de indruk. Smart gedeelte doet wat het moet doen. Boeit mij weinig maar mijn zoon is gek van het google spraak gebeuren en de Netflix app is ook prima al moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk meestal via m'n htpc kijk en daarbij wel duidelijk beter beeld ervaar. Voor nu is de 9005 en hoger wel de way to go denk ik. Hopelijk met een jaar of 2 alle kinks uit oled en dan ook betaalbaarder voor de grotere schermmaten. Kan deze naar de slaapkamer 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mick3112 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:55:
[...]

Was het niet ook weg als je Motionflow aanzette? Bij een zelfgemaakte Sport modus zet je 'natuurlijk' Motionflow op Clear (of Custom met iig ook wat Clearness) O-) met verder gewoon de kleuren, etc. van Cinema. Dus als ik dat eerste goed herinner zou dat ook nog een optie zijn naast Game mode ..
En dan moet dit issue in eerste instantie al opvallen. Er zijn tot nu toe volgens mij een stuk of vier of vijf mensen die het merken over een paar fora verspreid?

Nieuwe review: XE85

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 09-12-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
apis29 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:10:
[...]

Was het niet ook weg als je Motionflow aanzette? Bij een zelfgemaakte Sport modus zet je 'natuurlijk' Motionflow op Clear (of Custom met iig ook wat Clearness) O-) met verder gewoon de kleuren, etc. van Cinema. Dus als ik dat eerste goed herinner zou dat ook nog een optie zijn naast Game mode ..
En dan moet dit issue in eerste instantie al opvallen. Er zijn tot nu toe volgens mij een stuk of vier of vijf mensen die het merken over een paar fora verspreid?

Nieuwe review: XE85

[video]
Het heeft helemaal niks met Motionflow van doen. De motion en the flow zijn helemaal prima binnen hetzelfde shot. :)
Het is een korte hapering na een shotwisseling. De ene persoon zal er gevoeliger voor zijn dan de ander, al had ik vorige week iemand op bezoek en die zag het ook al na 3 minuten kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 18:57
Ik heb een aantal maal voetbal gekeken en het fenomeen ook een aantal keer gezien, maar ik vind de hapering zo minimaal dat ik het niet als storend ervaar. Daarnaast heb ik naar de game mode gekeken, maar als je dit net zo configureert als cinema pro qua settings zie ik nauwelijks verschil. Voor mij een prima workaround dus, uiteraard zou sony dit gewoon moeten fixen bij de volgende update. Maar ik zou hier de tv niet voor in de winkel laten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Toevallig post net iemand in dat topic een reactie dat de site Rtings.com die error ook waarneemt op hun testmodel.
https://www.avforums.com/...2939/page-7#post-25714371
Nachtapotheker schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:45:
Ik heb een aantal maal voetbal gekeken en het fenomeen ook een aantal keer gezien, maar ik vind de hapering zo minimaal dat ik het niet als storend ervaar. Daarnaast heb ik naar de game mode gekeken, maar als je dit net zo configureert als cinema pro qua settings zie ik nauwelijks verschil. Voor mij een prima workaround dus, uiteraard zou sony dit gewoon moeten fixen bij de volgende update. Maar ik zou hier de tv niet voor in de winkel laten staan ;)
Klopt ja, ik zit nu naar glory kickboxing te kijken op Ziggo in gamemode en dat is prima te kijken zo. Toch is het wel goed om als potentiele koper te weten dat de issue er kan zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mick3112 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:36:
[...]

Het heeft helemaal niks met Motionflow van doen. De motion en the flow zijn helemaal prima binnen hetzelfde shot. :)
Het is een korte hapering na een shotwisseling. De ene persoon zal er gevoeliger voor zijn dan de ander, al had ik vorige week iemand op bezoek en die zag het ook al na 3 minuten kijken,
Ik zeg dan ook niet dat het de oorzaak is ;) . Maar een mogelijk alternatieve optie naast Game Mode om er geen/minder last van te hebben ... (waar je bij films misschien liever helemaal geen interpolatie wil is dat bij sport een aardige toevoeging, zeker icm Clearness)

edit: lees net op een Duits forum ook een topic betreffende deze bug en dat ook op het forum van Sony Duitsland aangekaart hebben (wel weer apart dat er twee zweren dat het na de update van Android 6 naar 7 begon, de starter van het topic merkte het pas na een veel latere update en weer een ander zweert dat het al bij Android 6 was :+ ). Maar schijnbaar is het doorgegeven aan Sony in Japan en in behandeling.
Op Rtings idd ook bekeken na een vraag van die gebruiker op AV Forums en ze konden het met een test ook vaststellen. Bij de XE93 niet en belangrijker op de XE85 ook niet (die gebruikt dezelfde processor als de XE90 itt de XE93).

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 10-12-2017 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
apis29 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:09:
[...]

Ik zeg dan ook niet dat het de oorzaak is ;) . Maar een mogelijk alternatieve optie naast Game Mode om er geen/minder last van te hebben ... (waar je bij films misschien liever helemaal geen interpolatie wil is dat bij sport een aardige toevoeging, zeker icm Clearness)

edit: lees net op een Duits forum ook een topic betreffende deze bug en dat ook op het forum van Sony Duitsland aangekaart hebben (wel weer apart dat er twee zweren dat het na de update van Android 6 naar 7 begon, de starter van het topic merkte het pas na een veel latere update en weer een ander zweert dat het al bij Android 6 was :+ ). Maar schijnbaar is het doorgegeven aan Sony in Japan en in behandeling.
Op Rtings idd ook bekeken na een vraag van die gebruiker op AV Forums en ze konden het met een test ook vaststellen. Bij de XE93 niet en belangrijker op de XE85 ook niet (die gebruikt dezelfde processor als de XE90 itt de XE93).
Ook even opgezocht. http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-9500.html
De link maar even doorgezet naar dat Engelse forum, des te groter de kans dat iemand van Sony het leest en het serieus oppakt.

Ze claimen daar dat het een update is geweest idd. Klinkt voor mij wel logisch aangezien die tv al sinds maart 2017 op de markt is. Dat had al veel meer Duitsers anders opgevallen tijdens het kijken van hun Bundesliga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 19:41
paragon schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:42:
Sinds do eigenaar van een 55XE9005 en ben er opzich heel erg tevreden mee. Android bevalt mij prima als OS. Was vandaag alleen TV aan het kijken wat netflix 4K/HDR en HD materiaal en heb een beetje het idee dat de het beeld aan de randen wat lichter is.
Ik heb ook last van een lichtere rand van ongeveer een centimeter langs de randen op mijn 55XE8096. Zijn er nog meer mensen die dit zien? Ik ben verder heel tevreden met de tv, maar dit is af en toe wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Nu online
Het is vooral storend voor mij omdat ik er op ga letten. Dacht juist ergens gelezen te hebben dat donkere randen juist "normaal" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Laatst online: 18-01-2024
Had al gemeld dat ik een donkere "balk" onderaan mijn scherm had, (55XE9005) en het bij anderen ook heb gezien.
Heb nog eens goed gekeken: Als je content met zwarte balken bekijkt, dan verschijnt er op deze zwarte balken een dunne witte streep. (Alleen van heel dichtbij zichtbaar). Deze witte streep lijkt weer een donkere schaduw te geven, welke de donkere balk schijnt te veroorzaken.
Heb geprobeerd het op de foto te zetten, maar dit is (bijna) niet te doen.
Dit fenomeen is onafhankelijk van instellingen of bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
voorsteachteren schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:52:
Had al gemeld dat ik een donkere "balk" onderaan mijn scherm had, (55XE9005) en het bij anderen ook heb gezien.
Heb nog eens goed gekeken: Als je content met zwarte balken bekijkt, dan verschijnt er op deze zwarte balken een dunne witte streep. (Alleen van heel dichtbij zichtbaar). Deze witte streep lijkt weer een donkere schaduw te geven, welke de donkere balk schijnt te veroorzaken.
Heb geprobeerd het op de foto te zetten, maar dit is (bijna) niet te doen.
Dit fenomeen is onafhankelijk van instellingen of bron.
Als het toch bijna niet te zien is tenzij je er met je neus bovenop zit waarom zou je je er dan druk over maken? Opzich prima dat als er iets afwijkend is aan het beeld je daar dan iets mee doet maar ik zou er ook geen kunst van gaan maken om naar miniscule afwijkingen te gaan zoeken. Dat gaat het kijkgenot niet ten goede komen lijkt me. Zolang je tijdens normaal gebruik niks raars kan ontdekken als je er vanaf de bank naar kijkt waarom zou je dan vanaf 10cm afstand gaan kijken of er dan wel iets raars te zien valt? Ik vind het beeld vanuit een hoek bekeken lelijk, wittige waas over het plaatje. Dan ga ik dus niet de hele avond vanuit een hoek ernaar kijken maar duik gewoon lekker op de bank en ben blij dat het vanuit die positie wel top is. Problem solved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen 'mankementen' ontdekt. Wel idd dat het bij de hoeken ietsje donkerder is..bij wit beeld is dat wel te zien..alsof er stof zit op de hoeken of zo..verder niet storend denk ik zo. Is dit trouwens wat ze uniformity issues noemen?

Kijkhoek is idd ook niet denderend, maar laten we eerlijk zijn, ook al was de kijkhoek wel goed, wie kijkt er nou urenlang vanaf een hoek tv? Misschien geldt het voor als je met iets anders bezig bent en toch nog wat tv probeert te kijken, maar in alle andere gevallen ga je er gewoon recht voor zitten lijkt me, al helemaal als je film kijkt.

Ik vind juist dat als je een 4k hdr filmpje op netflix afspeelt, de beeldkwaliteit vrij dicht tegen OLED aan ligt. Ik heb gamma op -2 staan, dan wordt zwart nog iets zwarter.

Volgens rtings.com moet je al die image processing functies uitzetten, snap alleen niet waarom ze dat adviseren, met die dingen aan wordt het beeld juist veel mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waarez
Heb de XE9005 nu net meer dan 2 weken.
De bovengenoemde stuttering issue was eerst storend, maar is nu vrijwel volledig van de baan.
-> Mode 'Sport' doet wonderen (Motionflow op 'true cinema', 4 of 5).
-> Ik kijk eigenlijk zelfs veel sport (voetbal en wielrennen/veldrijden) en zie er eigenlijk geen enkele belemmering in. Voor sport (50/60p) doet deze tv het echt prima in deze modus.

Het beeld is absoluut fenomenaal, komend van een edge led (ook sony) tv. Totale uniformiteit (beeld is TOTAAL egaal. Dit zie je vooral bij een helder oppervlak zoals de hemel). Tevens; Wat een contrast en zwartwaarden zeg! Het is adembenemend.

De donkere hoekjes:
-> Hier moet je gewoon wat aan wennen. Elk LCD tvtje van Sony heeft dit (mijn vorige inclusief). Het wordt niet erger, noch is het storend eenmaal je je erbij neerlegt. Weet dat Samsung enorme banding heeft en veel bleeding en dat LG ook zijn eigen issues heeft. Daar is hier absoluut geen sprake van.

De perfecte tv?
Deze bestaat niet en het ziet er naar uit dat het nog even zal duren eer deze ooit bestaat.
Na een heel heel heel uitgebreide analyse (met vergelijkingen van reviews op youtube, rtings, hdtvtest, urenlange sessies op avforums en hifi-forum) van alle A-merk tv's op het moment, kwam de sony XE9005 er bovenuit (rekeninghoudend met een budget van 1200-1300 euro).

Toch nog een klein werkpuntje;
De build in app 'Kodi' speelt zeker niet alles naadloos af. Met WEB-DL (amazon) episodes in MKV formaat heeft hij weldegelijk moeite. Ook de youtube app heeft moeite als je native 4k content wilt afspelen. 4k content en demo's van laten we zeggen een go-pro speelt ie moeiteloos en zien er ook gewoon prachtig uit.
-> Nividia shieldje erop en klaar is kees.

Sidenote: Voor 400 euro meer zou ik zeker de XE9305 hebben durven nemen, maar dit ging even buiten budget. Al bij al, deze Sony XE9005 is het absoluut waard en zou hem zo meteen weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Laatst online: 18-01-2024
oknot schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:06:
[...]

Als het toch bijna niet te zien is tenzij je er met je neus bovenop zit waarom zou je je er dan druk over maken? Opzich prima dat als er iets afwijkend is aan het beeld je daar dan iets mee doet maar ik zou er ook geen kunst van gaan maken om naar miniscule afwijkingen te gaan zoeken. Dat gaat het kijkgenot niet ten goede komen lijkt me. Zolang je tijdens normaal gebruik niks raars kan ontdekken als je er vanaf de bank naar kijkt waarom zou je dan vanaf 10cm afstand gaan kijken of er dan wel iets raars te zien valt? Ik vind het beeld vanuit een hoek bekeken lelijk, wittige waas over het plaatje. Dan ga ik dus niet de hele avond vanuit een hoek ernaar kijken maar duik gewoon lekker op de bank en ben blij dat het vanuit die positie wel top is. Problem solved.
Het witte streepje is bijna niet te zien.
De donkere balk/streep (ong. 1cm hoog) is wel degelijk duidelijk zichtbaar. Gewoon vanaf de bank.
Niks miniscuuls aan.
Wel eerst goed lezen hoor, voordat je iemand zomaar voor 'mierenn**ker' uitmaakt.

Verders prima beeld, en voor een "klein prijsje", dus ik weet nog niet wat/of ik ermee ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

voorsteachteren schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:11:
[...]

Het witte streepje is bijna niet te zien.
De donkere balk/streep (ong. 1cm hoog) is wel degelijk duidelijk zichtbaar. Gewoon vanaf de bank.
Niks miniscuuls aan.
Wel eerst goed lezen hoor, voordat je iemand zomaar voor 'mierenn**ker' uitmaakt.

Verders prima beeld, en voor een "klein prijsje", dus ik weet nog niet wat/of ik ermee ga doen.
Je klinkt anders wel als een "mierenneuker", aangezien wat jij bedoelt mij nog niet eens is opgevallen en ik al ruim een week naar deze tv kijk. Scheel of slechtziend ben ik gelukkig ook niet, wat jij bedoelt moet dus weldegelijk miniscuul zijn, als het al een wezenlijk probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Laatst online: 26-09 14:25
Waarez schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:05:

Toch nog een klein werkpuntje;
De build in app 'Kodi' speelt zeker niet alles naadloos af. Met WEB-DL (amazon) episodes in MKV formaat heeft hij weldegelijk moeite. Ook de youtube app heeft moeite als je native 4k content wilt afspelen. 4k content en demo's van laten we zeggen een go-pro speelt ie moeiteloos en zien er ook gewoon prachtig uit.
-> Nividia shieldje erop en klaar is kees.
Probeer eens een andere player, zoals VLC of de meegeleverde "Video" app. De laatste versie van Kodi voor Android maakt alleen nog maar gebruik van MediaCodec, en die schijnt op veel hardware nogal buggy te zijn, zo ook op deze tv. Bij mij speelde hij veel 1080p content ook niet goed af. VLC speelt bij mij zelfs 4K films goed af, mits ik deze vanaf een externe USB 3.0 HDD afspeel.
Maar inderdaad, een Nvidia Shield zal ook mijn eerstvolgende aankoop zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Renzmeister schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:12:
[...]

Probeer eens een andere player, zoals VLC of de meegeleverde "Video" app. De laatste versie van Kodi voor Android maakt alleen nog maar gebruik van MediaCodec, en die schijnt op veel hardware nogal buggy te zijn, zo ook op deze tv. Bij mij speelde hij veel 1080p content ook niet goed af. VLC speelt bij mij zelfs 4K films goed af, mits ik deze vanaf een externe USB 3.0 HDD afspeel.
Je zou ook SPMC kunnen gebruiken. Staat gewoon in de store. Is een fork van Kodi maar dan speciaal voor Android. Werkt bij mij goed op een XE9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Renzmeister schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:12:
[...]

Thanks. VLC speelt opvallend goed mijn media bestanden af vanuit het lokaal netwerk. De mediacontrols lijken wel beperkt. Je kan zo niet doorspoelen of het inladen van een ondertiteling mid-movie, laat de ondertiteling gewoon vanaf zijn begin beginnen terwijl de film lekker verder speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap..ik dacht dat android tv exact zoals een android telefoon was..in google play op tv kan ik bepaalde apps niet vinden, is het dus toch niet hetzelfde?

Ik kan ook niet een andere browser kiezen dan die lelijke Opera browser? Niet dat ik graag op tv op internet zit, maar toch.

Kun je trouwens voor gemak een toetsenbord en een muis aan de tv koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:54
@Verwijderd klopt is niet hetzelfde, daarom ook android tv os, sommige apps werken er niet op.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Laatst online: 26-09 14:25
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:45:

Kun je trouwens voor gemak een toetsenbord en een muis aan de tv koppelen?
Ik heb een Logitech bluetooth keyboard en die kon ik zonder problemen aansluiten op de tv.
Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste