[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Renegade666 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:21:
Zijn er ook mensen die de 55/65A1 hebben en die geupgrade zijn naar Android 7?

Is dan ook wat vloeiender dan android 6 waarmee hij geleverd is (en dus gereviewd is bij iedereen.. :P)

Heb een leuke aanbieding voor een 65A1, maar zit nog steeds te twijfelen tegenover de pana 65ezw954. Mar die is 400 euro duurder. En qua reviews hebben ze beide hun plus/min punten. Blijft lastig..
Geen idee hoe versie 6 was maar met 7 is het in ieder geval nog niet vloeiend. Gaat ook nooit gebeuren denk ik. De soc is gewoon te traag. Maargoed ik gebruik het verder nooit.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
ChiLLeR schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:54:
[...]

Geen idee hoe versie 6 was maar met 7 is het in ieder geval nog niet vloeiend. Gaat ook nooit gebeuren denk ik. De soc is gewoon te traag. Maargoed ik gebruik het verder nooit.
Thnx.
Verder wel tevreden over de tv? of het nodige (beeld) issues?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 19:43
Mick3112 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:17:
[...]

Echt schijt irritant is het. Vanmorgen lang wezen zoeken naar een haakse HDMI
De meeste van die stekkers zijn 1.4 oftewel 4k/30 FPS.
Ook een van 2.0 gevonden, maar die gast van de winkel betwijfelde of dat goed zou uitkomen in verband met het gat aan de achterkant van de tv dat te diep zou wezen.

Toen bedacht ik me dat mijn soundbar ook HDMI passthrough heeft. Zou dat dan de oplossing bieden, nee hoor daar trad een overduidelijke audiolatency op......

Iemand een suggestie voor een geschikte kabel?
Dit misschien?

Eerlijk gezegd niet goed naar de specs gekeken die jij zoekt.

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:21:
Zijn er ook mensen die de 55/65A1 hebben en die geupgrade zijn naar Android 7?

Is dan ook wat vloeiender dan android 6 waarmee hij geleverd is (en dus gereviewd is bij iedereen.. :P)

Heb een leuke aanbieding voor een 65A1, maar zit nog steeds te twijfelen tegenover de pana 65ezw954. Mar die is 400 euro duurder. En qua reviews hebben ze beide hun plus/min punten. Blijft lastig..
Ik heb `m vandaag mogen ontvangen en meteen geüpdatet. Ik weet dus niet hoe versie 6 aanvoelde, maar als je heel snel door het menu gaat stottert-ie af en toe een beetje. Maar dat is zo minimaal dat ik me er niet eens aan erger. Heb je iets specifieks wat ik voor je kan testen/bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Trasos schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:27:
[...]

Ik heb `m vandaag mogen ontvangen en meteen geüpdatet. Ik weet dus niet hoe versie 6 aanvoelde, maar als je heel snel door het menu gaat stottert-ie af en toe een beetje. Maar dat is zo minimaal dat ik me er niet eens aan erger. Heb je iets specifieks wat ik voor je kan testen/bekijken?
Ik heb hem iig besteld vandaag. Zal hem volgemde week wel binnen krijgen.
Voor 3100 euro, nog een ncashback erbij van 300, dus 2800. Doet niet onder qua prijs bij LG.

Maar je mag als je wilt wel even above black testen. 2 en 5 IRE en kijken als je last van vertical banding hebt.
En clearness aan/uit zetten met verschillende bronnen om te kijken als je ook last van flikker hebt
:P

Alvast bedankt

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:52:
[...]

Ik heb hem iig besteld vandaag. Zal hem volgemde week wel binnen krijgen.
Voor 3100 euro, nog een ncashback erbij van 300, dus 2800. Doet niet onder qua prijs bij LG.

Maar je mag als je wilt wel even above black testen. 2 en 5 IRE en kijken als je last van vertical banding hebt.
En clearness aan/uit zetten met verschillende bronnen om te kijken als je ook last van flikker hebt
:P

Alvast bedankt
Gefeliciteerd met de aankoop!

Euh... heb je een linkje ofzo met wat je bedoelt? IRE zegt me eigenlijk niks... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Trasos schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:10:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop!

Euh... heb je een linkje ofzo met wat je bedoelt? IRE zegt me eigenlijk niks... :/
Hehe. Zal morgen even kijken voor materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
oknot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:46:
[...]

Ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het echt een hele fijne tv. (Blijf mezelf herhalen hier😂😂). Ik was in 1e instantie ook van plan om voor oled te gaan maar wilde toch wel graag weer een maatje groter. Dus werd het een 75 inch lcd tv. Toevallig via you tube op het spoor gekomen vd xe9005 en vanwege het feit dat het een betaalbare tv met fald was gewoon maar besteld. Geen spijt van dus. Zeer indrukwekkend beeld. Diep zwart en prachtige realistische kleuren. Scherm moet nog wel gecalibreerd worden al is het eigenlijk niet eens echt nodig (is meer een dwangmatig dingetje van mij). Ik vind oprecht dat deze tv niet onderdoet voor een oled (hooguit de A1 maar die kost ook flink meer). Voor dit geld vind je volgens mij geen betere tv. Zie ook hieronder het linkje van rtings. Vinden m ook erg goed

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e
Ook interessant:
Sony BRAVIA KD-55XE9305 HDR 4K TV Review & Comments

Essentie: “I must admit tho the lg has amazing blacks and better OS, the pointer remote was better than sony.
As for quality of build, picture, overall experience and use the sony is a much better tv even at the same price..”

[ Voor 9% gewijzigd door Budasson op 25-11-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 18:15
@Budasson Sony is heer en meester blijkt weer hehe, alleen ben geen fan van amdroid als os op tv.

Vraag me af hoe het zit met de sony A1 die heeft ook een oled paneel, dan zou die net zoveel problemen moeten hebben/krijgen als de lg.

Consument heeft keuze zat.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

:7

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 26-11-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
Is er trouwens al iets bekend over HDR-ondersteuning voor de YouTube-app? Dat is het enige wat ik nog mis op mijn XE9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:08
Amaze86 schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:06:
@Budasson Sony is heer en meester blijkt weer hehe, alleen ben geen fan van amdroid als os op tv.
Yup.de Japanse Tv's roelen nog steeds, alhoewel ik wel vind dat Sony het nu in de lagere/midden sector laat afweten, waar ze in 2015 roelden. En dat geen fan zijn van Andoid Tv, tja ik ben het juist weer wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 26-11-2017 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de xe9305? Heb op youtube een comparison bekeken met de xe9005 en de 9305 heeft wel vele malen meer helderheid dan de xe9005. Op 9305 leek wit echt wit en niet witgrijs zoals het op de 9005 leek. Het probleem is alleen dat je bij bepaalde scenes overbelichting kan waarnemen. Ook zijn de kleuren op de 9005 contrastvoller en meer natuurgetrouw dan bij 9305. Maximale helderheid kan dus snel te veel van het goede worden.

Wat me wel een beetje teleurstelt bij de 9005 is de dikte van de tv. Heb een sony edge lit uit 2016 en die is veel dunner dan de 9005. Komt natuurlijk door het type FALD scherm maar toch..het komt een beetje ouderwets over als je een tv koopt in 2017 van deze dikte. Of valt het allemaal wel mee? Heeft iemand een foto waarop de dikte goed is te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:08:
Wat me wel een beetje teleurstelt bij de 9005 is de dikte van de tv. Heb een sony edge lit uit 2016 en die is veel dunner dan de 9005. Komt natuurlijk door het type FALD scherm maar toch..het komt een beetje ouderwets over als je een tv koopt in 2017 van deze dikte. Of valt het allemaal wel mee? Heeft iemand een foto waarop de dikte goed is te zien?
Bij mij thuis hangt de XE9005 (i.c.m. een Sanus VLL5) aan de muur en dat ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k1IpID1wuFAQg5x2RGuvekOn/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jlKcHnJNVrhMSyriSdtEVa1a/medium.jpg

Op het dikste punt hang de tv zo'n 4,5 centimeter van de muur en op het dunste punt zo'n 9 centimeter.

Ja, de televisie is dikker dan mijn vorige tv (Samsung UE46F6500), maar dat stoort niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:09:
[...]

Bij mij thuis hangt de XE9005 (i.c.m. een Sanus VLL5) aan de muur en dat ziet er als volgt uit:

[afbeelding] [afbeelding]

Op het dikste punt hang de tv zo'n 4,5 centimeter van de muur en op het dunste punt zo'n 9 centimeter.

Ja, de televisie is dikker dan mijn vorige tv (Samsung UE46F6500), maar dat stoort niet. :)
Dat valt nog wel mee zo te zien, dank voor de foto. Scheelt ook dat ie schuin afloopt, hoewel die oleds naast hun mooie beeld aan de bovenkant zo dun zijn, dat alles ernaast haast tegenvalt. Maar goed, straks maar even naar de media markt om het te bekijken, hoop dat ie daar gewoon tentoongesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Heeft iemand de xe9305? Heb op youtube een comparison bekeken met de xe9005 en de 9305 heeft wel vele malen meer helderheid dan de xe9005. Op 9305 leek wit echt wit en niet witgrijs zoals het op de 9005 leek. Het probleem is alleen dat je bij bepaalde scenes overbelichting kan waarnemen. Ook zijn de kleuren op de 9005 contrastvoller en meer natuurgetrouw dan bij 9305. Maximale helderheid kan dus snel te veel van het goede worden.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand meer lichtopbrengst dan dat wat de 9005 kan produceren als prettiger gaat ervaren. Ik heb de helderheid al behoorlijk teruggeschroeft en dan nog is het echt een bak licht wat er van het scherm afkomt. Maximale helderheid is 100% zeker weten teveel vh goede, dat is het op de 9005 nml ook al. Verder is wit zover mijn ogen het ervaren op de 9005 ook echt spierwit hoor. Ook heeft de 9305 geen Fald wat voor mij ook een dealbreaker zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 65inch xe9005 net gezien in de mediamarkt, mooi ding! Valt reuze mee qua dikte, veel andere 65 inch tv's zijn dikker, behalve oled.

Moet wel zeggen dat de 65 inch lg c7 alles en iedereen wegblaast in die winkel. Maar dat komt misschien ook omdat ze telkens dat kleurrijke dolby vision filmpje erop laten zien. Enigszins misleidend dus want je gaat haast geen dolby vision content kijken en al helemaal niet op tv. Mooi is het wel.

Vraagje, voor die sony cashback stelt sony in de voorwaarden dat het in Benelux moet zijn gekocht. Het maakt dus niet uit bij welke aanbieder in het land je het koopt? Soms heb je natuurlijk dat alleen geselecteerde winkels meedoen,even dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Verwijderd gewoon per land, je kan niet een tv kopen in belgie of duitsland en dan actie claimen ben ik bang.Dat was altijd voorheen, mischien dat ze soepeler zijn geworden al ben ik bang van niet.

Gewoon contact opnemen met sony dan weet je het meteen.

Die van jouw komt toch van ibood?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Dikte valt idd mee en het is mooi meegenomen in het ontwerp op de XE9005, ziet er echt strak uit zoals je inmiddels al gezien hebt. Wat betreft wit dat wit lijkt en op de ander niet komt door het filmpje/de camera, ze kunnen natuurlijk niet allebei even wit worden gefilmt als de ander helderder is ...
Zoals al in een paar reviews genoemd is alleen voor nog betere HDR weergave een upgrade naar de XE9305 het waard (door die extra helderheid), verder zijn ze zeer gelijkwaardig (en het geluid alleen nog zou op de 93 beter moeten zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 26-11-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:20:
@Verwijderd gewoon per land, je kan niet een tv kopen in belgie of duitsland en dan actie claimen ben ik bang.Dat was altijd voorheen, mischien dat ze soepeler zijn geworden al ben ik bang van niet.

Gewoon contact opnemen met sony dan weet je het meteen.

Die van jouw komt toch van ibood?
Klopt, dat zal dus geen probleem zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Verwijderd bij de voorwaarden staat alleen dat het model in benelux gekocht moet zijn, kan niks vinden welke dealers uitgesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Laatst online: 27-09 14:15
Yonix schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:09:
[...]

[afbeelding] [afbeelding]

Hangt mooi, wat voor pluggen en schroeven zijn ervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:24

zerocool82

Ignorance causes chaos

Amaze86 schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:13:
@Verwijderd bij de voorwaarden staat alleen dat het model in benelux gekocht moet zijn, kan niks vinden welke dealers uitgesloten zijn.
Ja inderdaad je geeft aan dat je de voorwaarden zelf al hebt doorgenomen en dat de TV in de Benelux gekocht moet zijn en dat er geen andere voorwaarden zijn t.a.v. het aankopen bij specifieke dealers ;)
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:59:

Vraagje, voor die sony cashback stelt sony in de voorwaarden dat het in Benelux moet zijn gekocht. Het maakt dus niet uit bij welke aanbieder in het land je het koopt? Soms heb je natuurlijk dat alleen geselecteerde winkels meedoen,even dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik sta op het punt een muurbeugel van Vogel, de Wall 3450 te bestellen.
Nu is er ook een Sony eigen muurbeugel, de SU-WL845.

Op de Sony site staat alleen beschreven dat deze beugel voor de XE94/XE93-serie is.

Weet iemand of dit ook toepasbaar is voor de XE9005 serie? Scheelt weer 100 euro :)

Ik wil primair een beugel waarbij ik de TV naar voren kan halen, zo gemakkelijk met kabels, etc.

Overigens een mooie Audioquest Carbon HDMI kabel gekocht, mijn huidige HDMI kabels waren niet geschikt voor 4K, of te kort maar wel geschikt (1 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Over HDMI en lange kabels gesproken.

Ik heb lopen te twijfelen over de Samsung UE75MU8000 tv. Deze heeft een smartbox. Deze smartbox kan ik achter mijn HT set leggen en heb dan alleen maar korte kabels nodig, wat aanzienlijk scheelt in de kosten voor goede HDMI kabels (discussie elders te voeren :P ). Ik vind dat echt een gemis, maar dat zal met marketing en koppel verkoop te maken hebben ;)

Omdat mijn huidige PRE geen 4k kan verwerken heb ik nu van de PRE out een HDMI naar de TV, vanaf de KPN kastje en vanaf de Oppo een HDMI naar de TV. Mijn 4K Dune media player op de HDMI ingang van de Oppo. Feitelijk heeft de HDMI op de PRE nu geen zin meer, behalve OSD functionaliteit.
Dus beeld rechtstreeks naar de TV, geluid van de Oppo naar de PRE. Dat is prima, DTS HD, etc.

Allemaal tijdelijk tot ik genoeg geld heb gespaard om de PRE te vervangen, dat duurt nog wel even, en deze oplossing is ook werkbaar, maar minder handig. Zijn prijzig, dus even geduld.

[ Voor 18% gewijzigd door blue eyes op 26-11-2017 14:03 . Reden: tiepfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Hoe is jullie ervaring met sportkijken? Ik merk dat het beeld af en toe blijft hangen als er geswitched wordt van Camera. Viel me echt op met F1 van vanmiddag op Ziggo en ook met het voetbal daarna.

Alleen in gamemode heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdr 10+ wordt volgend jaar toch de nieuwe standaard? Zal xe9005 dit ook kunnen tonen?

Ik las trouwens dat dat dolby vision misschien niet eens een blijvertje is. Met hdr 10+ op komst zou dolby vision volgens dat bericht of ernaast blijven bestaan of verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Mick3112 schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:00:
Hoe is jullie ervaring met sportkijken? Ik merk dat het beeld af en toe blijft hangen als er geswitched wordt van Camera. Viel me echt op met F1 van vanmiddag op Ziggo en ook met het voetbal daarna.

Alleen in gamemode heb ik dit niet.
Dit soort issues ontstaat door frameinterpolatie-algoritmen. MotionFlow uitschakelen dus, en dat is in game mode sowieso uitgeschakeld vanwege de latency die het oplevert.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:56:
Hdr 10+ wordt volgend jaar toch de nieuwe standaard? Zal xe9005 dit ook kunnen tonen?

Ik las trouwens dat dat dolby vision misschien niet eens een blijvertje is. Met hdr 10+ op komst zou dolby vision volgens dat bericht of ernaast blijven bestaan of verdwijnen.
HDR+ is een open standaard, op dit moment het meest gebruikt. Dolby Vision is een andere standaard, zelfde functionaliteit.

We gaan zien welke overblijft........

Ik heb wel eens gelezen dat vanuit de techniek gezien DV veel verder gaat en meer opties bied, oa 12 bit kleuren? Maar goed, iets van klok en klepel, ik moet me daar eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Exirion schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:36:
[...]

Dit soort issues ontstaat door frameinterpolatie-algoritmen. MotionFlow uitschakelen dus, en dat is in game mode sowieso uitgeschakeld vanwege de latency die het oplevert.
klopt ja. Ik heb alleen gigantisch veel geprobeerd en het probleem blijft zich voortdoen. ook met motionflow uit etc.
Ik ben niet de enige die het heeft: https://www.avforums.com/...content-49xe9005.2132939/

Winkel is al benaderd. ik krijg een nieuwe om het op te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Zojuist de bevestiging ontvangen, de TV is definitief besteld. Levering deze week.

Ik ben erg benieuwd, ben enthousiast door jullie verhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nieuwe review nog zo aan het eind van het jaar, nu de XE85 door AV Forums: https://www.avforums.com/...d-led-hdr-tv-review.14184
Mick3112 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:41:
[...]

klopt ja. Ik heb alleen gigantisch veel geprobeerd en het probleem blijft zich voortdoen. ook met motionflow uit etc.
Ik ben niet de enige die het heeft: https://www.avforums.com/...content-49xe9005.2132939/

Winkel is al benaderd. ik krijg een nieuwe om het op te proberen.
Heb je ook de 49" ?

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 27-11-2017 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
Ik heb deze problemen (XE9005 49 inch )van framedrops en judder niet en gebruik deze settings:

http://users.telenet.be/s.../Sony%20tv%20settings.odt

[ Voor 5% gewijzigd door Ivan4you op 27-11-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:22
Mijn 55xe9005 komt morgen, maar deze (frame skip/repeat) berichten verontrusten mij wel een beetje...
Ik lees op dat engelse forum dat de game mode uitkomst biedt, maar daarbij zijn de instellingen vast behoorlijk gelimiteerd. Hoe ervaren anderen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
apis29 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:30:
Nieuwe review nog zo aan het eind van het jaar, nu de XE85 door AV Forums: https://www.avforums.com/...d-led-hdr-tv-review.14184

[...]

Heb je ook de 49" ?
ik heb de 55.
Ivan4you schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:43:
Ik heb deze problemen (XE9005 49 inch )van framedrops en judder niet en gebruik deze settings:

http://users.telenet.be/s.../Sony%20tv%20settings.odt
ik heb zo'n beetje elke mode geprobeerd. ik zal vanavond nog eens jouw instellingen proberen, maar ik weet bijna zeker dat het niet gaat helpen. Bij mij is de motion ook gewoon goed. Ik kan een heel veld van formule 1 auto's voorbij zien komen en het loopt zo vloeiend als maar kan. Zodra de switch van camera wordt gemaakt naar het volgende rechte stuk is er een hapering.

Met voetbal ook, als gewoon de camera langs het veld filmt is er niks aan de hand. Heb je een overgang naar een closeup of als een keeper een bal uitschiet dan hapert het weer in het volgende beeld.

Met gewoon tv kijken valt het een stuk minder op omdat veel gewoon vanuit 1 shot gefilmd wordt.
Nachtapotheker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:18:
Mijn 55xe9005 komt morgen, maar deze (frame skip/repeat) berichten verontrusten mij wel een beetje...
Ik lees op dat engelse forum dat de game mode uitkomst biedt, maar daarbij zijn de instellingen vast behoorlijk gelimiteerd. Hoe ervaren anderen dit ?
Klopt, de gamemode verhelpt het probleem, maar dan is het beeld wel aanzienlijk minder mooi. Er zijn dan inderdaad een aantal opties grijs zodat je ze niet kan veranderen. Ik kan ook echt wel gewoon sport kijken via die optie totdat mijn vervanger wordt gebracht. Alleen als je een nieuwe TV koopt wil je gewoon zorgeloos kunnen kijken.

Mijn vorige Sony had hier geen last van. Daar kon ik gewoon vloeiend voetbal kijken met alle beeldbewerking aan etc. Maakte echt niks uit of ik nou in sportmode of standard draaide.

Dat ik het heb hoeft niet te betekenen dat elke tv het heeft natuurlijk. Het is voor jou goed om te weten dat dit probleem er mogelijk is zodat je voor jezelf kan bepalen of je er last van hebt of niet.

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat het echt op hele grote schaal is, dit model is sinds maart op de markt en je zou verwachten dat je er veel meer over zou lezen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
@Mick3112 Dan moet je bij het bekijken van een muziek videoclip toch elke seconde hapering hebben.Of gebeurt dit enkel bij inzoomen of draaien van de camera?

[ Voor 10% gewijzigd door Ivan4you op 27-11-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Mick3112 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:35:
[...]

ik heb de 55.

[...]

ik heb zo'n beetje elke mode geprobeerd. ik zal vanavond nog eens jouw instellingen proberen, maar ik weet bijna zeker dat het niet gaat helpen. Bij mij is de motion ook gewoon goed. Ik kan een heel veld van formule 1 auto's voorbij zien komen en het loopt zo vloeiend als maar kan. Zodra de switch van camera wordt gemaakt naar het volgende rechte stuk is er een hapering.

Met voetbal ook, als gewoon de camera langs het veld filmt is er niks aan de hand. Heb je een overgang naar een closeup of als een keeper een bal uitschiet dan hapert het weer in het volgende beeld.

Met gewoon tv kijken valt het een stuk minder op omdat veel gewoon vanuit 1 shot gefilmd wordt.
[...]

Klopt, de gamemode verhelpt het probleem, maar dan is het beeld wel aanzienlijk minder mooi. Er zijn dan inderdaad een aantal opties grijs zodat je ze niet kan veranderen. Ik kan ook echt wel gewoon sport kijken via die optie totdat mijn vervanger wordt gebracht. Alleen als je een nieuwe TV koopt wil je gewoon zorgeloos kunnen kijken.
Wat is er precies minder mooi? Is dat te 'tunen'?
Dat ik het heb hoeft niet te betekenen dat elke tv het heeft natuurlijk. Het is voor jou goed om te weten dat dit probleem er mogelijk is zodat je voor jezelf kan bepalen of je er last van hebt of niet.

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat het echt op hele grote schaal is, dit model is sinds maart op de markt en je zou verwachten dat je er veel meer over zou lezen anders.
Dat is inderdaad zo, of wellicht is dit geintroduceerd met de nieuwste firmware, dat zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Ik heb zaterdag wat MTV gekeken en dat liep niet helemaal lekker. Ik heb daar verder niet zo veel aandacht aan besteed op dat moment.

Het ligt ook echt aan het type content: je had gisteren Titanic op tv en dat liep gewoon perfect.
Zag er erg indrukwekkend uit. Ik had nog wat afleveringen van series op mijn recorder staan en die heb ik ook probleemloos kunnen kijken. Netflix via de Xbox X loopt ook gewoon goed.
Maar dat is content op een andere framerate dan (live) sport.

Schansspringen ook nog gisteren. Hij volgt die gast gewoon vloeiend naar beneden, maar zodra de camera uitzoomt bij de sprong een korte hapering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Nachtapotheker schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:48:
[...]

Wat is er precies minder mooi? Is dat te 'tunen'?

[...]

Dat is inderdaad zo, of wellicht is dit geintroduceerd met de nieuwste firmware, dat zou ook nog kunnen.
het is gewoon veel minder verfijnd. Ik heb gisteren nog zo veel mogelijk proberen te kalibreren, maar het komt niet in de buurt van mijn oude tv. Het is niet het beeld dat je denkt van laat ik eens wat vrienden uitnodigen voor een avondje voetbal. ;)

nieuwe firmware heb ik ook aan zitten denken. Maar er is ook al berichtgeving dat sommige dit in augustus al hebben ervaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Mick3112 op 27-11-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Ik moet zeggen dat mijn huidige Samsung ook wel eens hapert bij live sport, maar dan op onvoorspelbare momenten. Bij een uurtje studio sport misschien een keer of 2.. Is de frequentie hier hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
ja, veel hoger. Dat heb ik ook echt in overweging genomen met mijn conclusies.

Het is geen geval van random. zeker 3 a 4 x per 5 minuten ofzo. Gewoon zwaar storend dus :)

Bij die f1 race van zondag wist ik op een gegeven moment gewoon in welke bocht het waarschijnlijk zou plaatsvinden. Bijna elke x was het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Laatst online: 26-09 19:05
Goedemiddag, Na veel wikken en wegen voor een mooie 49inch TV voor onder 1k ben ik uitgekomen bij de Sony 49XE9005. Na onderhandeling bij platteTV heb ik een bod voor 1099,- wat hem na cashback precies in mijn budget doet passen...

echter leveren zijn alleen de: 49XE9005B. Kan nergens vinden waar die B nou voor staat... jullie een idee? is dit wellicht een andere versie dan de day 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Mick3112 schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:09:
ja, veel hoger. Dat heb ik ook echt in overweging genomen met mijn conclusies.

Het is geen geval van random. zeker 3 a 4 x per 5 minuten ofzo. Gewoon zwaar storend dus :)

Bij die f1 race van zondag wist ik op een gegeven moment gewoon in welke bocht het waarschijnlijk zou plaatsvinden. Bijna elke x was het ook zo.
Ja zovaak is inderdaad zeer storend.... ik ben benieuwd. Ook of jouw vervangend exemplaar het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Rob SOS schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:32:
Goedemiddag, Na veel wikken en wegen voor een mooie 49inch TV voor onder 1k ben ik uitgekomen bij de Sony 49XE9005. Na onderhandeling bij platteTV heb ik een bod voor 1099,- wat hem na cashback precies in mijn budget doet passen...

echter leveren zijn alleen de: 49XE9005B. Kan nergens vinden waar die B nou voor staat... jullie een idee? is dit wellicht een andere versie dan de day 1?
B staat voor black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Laatst online: 26-09 19:05
aha. besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die k#t ibood stuurt zomaar een mail dat de levering vertraagd is en pas op 8 december kan plaatsvinden. Ga toch kijken of ik ergens anders ook zo'n deal kan scoren om het eerder dan 8 december in huis te hebben.

Wat is de goedkoopste deal voor 65inch xe9005 op het moment? Had hem voor 1700 bij ibood min de cashback van 200 is 1500. Zal ik het voor diezelfde prijs kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:27:
Die k#t ibood stuurt zomaar een mail dat de levering vertraagd is en pas op 8 december kan plaatsvinden. Ga toch kijken of ik ergens anders ook zo'n deal kan scoren om het eerder dan 8 december in huis te hebben.

Wat is de goedkoopste deal voor 65inch xe9005 op het moment? Had hem voor 1700 bij ibood min de cashback van 200 is 1500. Zal ik het voor diezelfde prijs kunnen vinden?
Smits Arnhem kost die 1686 euro. Daar gaat die 200 euro nog vanaf. Kan je ook online bestellen. Actie geldt tot vandaag nog. Ik heb donderdag daar de 55 inch besteld en ook direct afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:36:
[...]

Smits Arnhem kost die 1686 euro. Daar gaat die 200 euro nog vanaf. Kan je ook online bestellen. Actie geldt tot vandaag nog. Ik heb donderdag daar de 55 inch besteld en ook direct afgehaald.
Ik zie het staan, thanks voor de tip!! Hoe weet je dat vandaag de laatste dag is? Ik zie het nergens bij staan. Doen ze trouwens niet aan thuisbezorging? Hoeveel kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Smits bezorgd voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:48:
[...]

Ik zie het staan, thanks voor de tip!! Hoe weet je dat vandaag de laatste dag is? Ik zie het nergens bij staan. Doen ze trouwens niet aan thuisbezorging? Hoeveel kost dat?
Omdat dit een black friday aanbieding is en die loopt vandaag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Motionflow probleem zie ik volgens mij ook hier.
Ik zie het voornamelijk als er een shot van een drone wordt gedaan (zo'n fly over/zoom fly out) dan heb ik het eigenlijk altijd.
Ik zit ook al te klooien met de settings.

[ Voor 0% gewijzigd door lordloeder op 27-11-2017 22:27 . Reden: Typo vanwege phone ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:24:
[...]

Omdat dit een black friday aanbieding is en die loopt vandaag af.
Heb een mail gekregen met als antwoord dat de aanbieding deze hele week nog geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik ouderwets, 50 euro bezorgkosten vragen voor een product van 1500+ euro. Bij menigeen is het gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:57:
[...]

Vind ik ouderwets, 50 euro bezorgkosten vragen voor een product van 1500+ euro. Bij menigeen is het gewoon gratis.
Verschil is wel dat een coolblue bijvoorbeeld die gratis bezorgd wel 400 euro meer voor de televisie vraagt. Die bezorgkosten betaal je hoe dan ook zelf, of het nou in de prijs verwerkt zit of dat je het los betaald. Smits is een fysieke winkel met een eigen busje/bezorging. Ik snap wel dat als ze naar de andere kant van Nederland moeten rijden dat ze daar 50 euro voor vragen. Meeste mensen komen de tv gewoon afhalen bij Smits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:02:
Verschil is wel dat een coolblue bijvoorbeeld die gratis bezorgd
Auw, m’n ogen...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:02:
[...]

Verschil is wel dat een coolblue bijvoorbeeld die gratis bezorgd wel 400 euro meer voor de televisie vraagt. Die bezorgkosten betaal je hoe dan ook zelf, of het nou in de prijs verwerkt zit of dat je het los betaald. Smits is een fysieke winkel met een eigen busje/bezorging. Ik snap wel dat als ze naar de andere kant van Nederland moeten rijden dat ze daar 50 euro voor vragen. Meeste mensen komen de tv gewoon afhalen bij Smits.
Ik ken Smits niet, wist niet dat ze met een eigen busje door heel Nederland rijden. Ze zitten in Arnhem, betekent dit dus ook dat als de tv iets mankeert en je doet beroep op de garantie, je mooi ermee naar Arnhem mag rijden of zelf de verzending mag gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:14:
[...]

Ik ken Smits niet, wist niet dat ze met een eigen busje door heel Nederland rijden. Ze zitten in Arnhem, betekent dit dus ook dat als de tv iets mankeert en je doet beroep op de garantie, je mooi ermee naar Arnhem mag rijden of zelf de verzending mag gaan betalen?
Welnee, je hebt toch gewoon homeservice vanuit Sony op je TV.

ps.. wel vanaf 44" en groter.

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny73 op 28-11-2017 17:10 ]

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
Wat maakt dat nu uit dat je bezorgkosten betaald?

Sowieso heb je de keuze om zelf te halen.
Je betaald een totaalprijs, dat moet je vergelijken met andere aanbieders. Je krijgt er ook wat voor terug, of dat het je waard is is aan jezelf.

In het OLED prijzen discussie wordt vaak gesproken over dat de koper onrecht wordt aangedaan als er geen lage prijs wordt geboden..... Tja. Dat is een puber reactie imo. Elk bedrijf mag zelf hun prijs bepalen.
Te duur? Geen omzet genoeg, te goedkoop? Te weinig marge voor continuïteit.
Veel mensen weten gewoon te weinig van de inkoopprijs en de bijbehorende kosten wat een bedrijf maakt.

Tot het uiterste gaan levert op termijn imo minder op. Ik ga voor de relatie en ben bereidt daar iets meer voor te betalen.
Elkaar handel gunnen, beide kanten een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
blue eyes schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:15:
Wat maakt dat nu uit dat je bezorgkosten betaald?

Sowieso heb je de keuze om zelf te halen.
Je betaald een totaalprijs, dat moet je vergelijken met andere aanbieders. Je krijgt er ook wat voor terug, of dat het je waard is is aan jezelf.

In het OLED prijzen discussie wordt vaak gesproken over dat de koper onrecht wordt aangedaan als er geen lage prijs wordt geboden..... Tja. Dat is een puber reactie imo. Elk bedrijf mag zelf hun prijs bepalen.
Te duur? Geen omzet genoeg, te goedkoop? Te weinig marge voor continuïteit.
Veel mensen weten gewoon te weinig van de inkoopprijs en de bijbehorende kosten wat een bedrijf maakt.

Tot het uiterste gaan levert op termijn imo minder op. Ik ga voor de relatie en ben bereidt daar iets meer voor te betalen.
Beetje kort door de bocht die reactie dat het puberaal zou moeten zijn. Ik ben het met je eens dat de prijs voor beide kanten goed moet zijn. Ik ben ook best bereid om voor een lokale ondernemer wat meer te betalen, maar dat moet echt wel proportioneel blijven. Ik ben geen sponsor. Daarnaast is het zo dat bedrijven de ene een lage prijs geven en de ander niet. Dat iemand dat dan onrechtvaardig vindt kun je moeilijk puberaal noemen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik mag mij nu ook melden als Sony eigenaar :)

Op Black Friday een super aanbieding voor de 55XE9005 kunnen scoren, en inmiddels staat hij
in volle glorie in de huiskamer te pronken.

Helaas is het niet allemaal super.
Wat me vooral opvalt bij mijn model is dat deze onderin en in de bovenhoeken een donkerder beeld geeft.
Onderin heb ik langs de gehele lengte een soort band of "streep" van ongeveer een centimeter dik, waar het beeld wat donkerder wordt weergegeven dan op de rest van het scherm.

Ook in de hoeken is het beeld wat donkerder dan de rest van het scherm, vooral bovenin.
Een soort backlight-bleed, maar dan donker ipv licht :-( Vooral bij lichte kleuren en met name wit valt het op.
Ik heb flink met alle instellingen gespeeld, maar het effect blijft, welke instelling ik ook kies.

Nu heb ik eerst een aantal TV's in de winkel bekeken, en het viel me daar op dat erg veel modellen last van een donkere streep onderin hadden.

Iemand een idee wat dit is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
blue eyes schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:15:

[cynismemodus aan] zeker, maar dat komt als laatste. Hoeveel ken je elkaar nou, beter dan een FB-"vriend" zal het niet zijn. Daarnaast, ik gun mijn AH om de hoek mijn centen eigenlijk amper, maarja hij zit om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Het ging me meer om de setting, en dat vind ik puberaal gedrag, dat het zwaar belachelijk is dat de potentiële koper het onrechtvaardig vind als de prijs die hij wil betalen niet wordt geaccepteerd door de verkoper.
Dat het belachelijk is dat de verkoper geen prijzen hanteert wat de verkoper beter uitkomt.

Het is de winkelier zijn schuld dat diegene niet die mooie OLED kan kopen, de winkelier is te duur..... Hmmm. Nee, diegene heeft domweg te weinig geld! Doorsparen, of wachten!
Niet de zaken omdraaien!

Waarom? Met welk reden? Me dunkt dat diegene ook zoveel salaris als mogelijk gaat vragen en onderhandelen. Niet helemaal hetzelfde, maar toch wel een beetje.

En, het is het goed recht aan beide kanten. Maar claim geen RECHT op die prijs, het is een vraag naar beide kanten. Geen plicht of recht.

[ Voor 14% gewijzigd door blue eyes op 28-11-2017 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
Sjah schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:47:
[...]

[cynismemodus aan] zeker, maar dat komt als laatste. Hoeveel ken je elkaar nou, beter dan een FB-"vriend" zal het niet zijn. Daarnaast, ik gun mijn AH om de hoek mijn centen eigenlijk amper, maarja hij zit om de hoek.
Ik heb voor vele 10-duizenden aan stereo spullen staan. Ik hecht belang aan gunnen. De dealer komt langs als er wat is, doet niet moeilijk.

Vergelijk ook met een auto onderhoud. Als je de dealer afknijpt gun je hem niets. Kom dan niet voor lampje terug, die ga je moeten betalen.
Ik heb al diverse lampjes gratis laten vervangen.
En natuurlijk betaal je links of rechts terug. Of niet. Maar ik kom wel bij deze dealer terug. De relatie is zakelijk. Jij geeft mij wat, ik jou wat.

De hele wereld draait hierop, in mijn werk ook. Gun wat en je krijgt wat. Vrienden hoef je niet te worden. Dat is iets anders. Goede relatie is wel zo handig.

Maar goed, we dwalen wel erg af zo :P

Ik zou vandaag reactie krijgen op de leverdata, nog niets gehoord! Morgen dus maar niet thuisblijven, dat wordt dus in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 65inch xe9005 opnieuw besteld voor 1650 min 200 cashback incl verzending! Net iets betere deal dan 1730 die ik eerst had waarbij die tv ook nog eens 8 december pas geleverd kon worden. Deze wordt donderdag al bezorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
voorsteachteren schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:44:

Op Black Friday een super aanbieding voor de 55XE9005 kunnen scoren, en inmiddels staat hij

Wat me vooral opvalt bij mijn model is dat deze onderin en in de bovenhoeken een donkerder beeld geeft.
Onderin heb ik langs de gehele lengte een soort band of "streep" van ongeveer een centimeter dik, waar het beeld wat donkerder wordt weergegeven dan op de rest van het scherm.

Ook in de hoeken is het beeld wat donkerder dan de rest van het scherm, vooral bovenin.
Een soort backlight-bleed, maar dan donker ipv licht :-( Vooral bij lichte kleuren en met name wit valt het op.
Ik heb flink met alle instellingen gespeeld, maar het effect blijft, welke instelling ik ook kies.

Nu heb ik eerst een aantal TV's in de winkel bekeken, en het viel me daar op dat erg veel modellen last van een donkere streep onderin hadden.

Dat is niet goed hoor. Daar zou ik even contact voor opnemen met Sony. Beeld straight out of the box was bij mij al voor 95% perfect. Wat jij nu beschrijft herken ik helemaal niet en kan me ook niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb ergens. Klinkt als een defect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:24

zerocool82

Ignorance causes chaos

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:45:
Heb de 65inch xe9005 opnieuw besteld voor 1650 min 200 cashback incl verzending! Net iets betere deal dan 1730 die ik eerst had waarbij die tv ook nog eens 8 december pas geleverd kon worden. Deze wordt donderdag al bezorgd!
Is dat inclusief bezorging? Zeer mooie prijs! Ik heb hem eerder voor 1799 euro (1599 inclusief cashback) aangeschaft na onderhandelen. Bij Foka met 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merken jullie dat de ondertiteling in de Netflix app veel te helder afgesteld is? Enige oplossing is om de helderheid terug te schroeven of de ondertiteling uit te schakelen. Ik heb het overigens ook geprobeerd op de Netflix app op de PS4 pro en daar is dit probleem niet. Heb het ook al gemeld bij Netflix. Tevens is de HDR weergave via de PS4 pro vele malen beter dan via de televisie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112

Daar moet je echt mee terug. Dat klinkt echt als een defect.

Ik heb de mijne nog even bekeken gisteren avond na het lezen van jouw bericht. Totaal geen sprake van.
Prachtige gelijke helerheid/kleur over het hele scherm.

Ik krijg volgende week woensdag mijn vervangend exemplaar. Hopelijk geen issues met haperingen dit x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Mick3112 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:56:
[...]

Daar moet je echt mee terug. Dat klinkt echt als een defect.

Ik heb de mijne nog even bekeken gisteren avond na het lezen van jouw bericht. Totaal geen sprake van.
Prachtige gelijke helerheid/kleur over het hele scherm.

Ik krijg volgende week woensdag mijn vervangend exemplaar. Hopelijk geen issues met haperingen dit x.
Gisteren mijn 55xe9005 ontvangen en meteen even voetbal gekeken op Ziggo sport. Ik heb maar kort gekeken en daarbij 1 hapering waargenomen bij een camera switch. Ik vond het niet heel erg storend moet ik zeggen. Mijn vorige samsung haperde ook wel eens (meer random) maar daar bleef het beeld wel wat langer hangen dan ik op de Sony heb waargenomen gisteren. Ga er maar vanuit dat het op alle exemplaren speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nachtapotheker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:10:
Gisteren mijn 55xe9005 ontvangen en meteen even voetbal gekeken op Ziggo sport. Ik heb maar kort gekeken en daarbij 1 hapering waargenomen bij een camera switch. Ik vond het niet heel erg storend moet ik zeggen. Mijn vorige samsung haperde ook wel eens (meer random) maar daar bleef het beeld wel wat langer hangen dan ik op de Sony heb waargenomen gisteren. Ga er maar vanuit dat het op alle exemplaren speelt.
Ja, dat is inherent aan de algoritmen voor frameinterpolatie. Alle TV's hebben hier last van, al zijn de systemen van Philips en Sony een stuk beter dan die van LG en Samsung. In het verleden hadden veel bedrijven de technieken van Philips in licentie. LG en Samsung schieten op dit vlak echt wat te kort, en ik vind LG nog wat minder dan Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:17
Hier staat (of hangt) de 55XE9005 nu enkele dagen, en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben! Merk wel dat het erg wennen is: de zwartwaardes zijn niet te vergelijken met mijn vorige Philips LCD scherm, en daardoor bij het instellen en kijken van Stranger Things S2 af en toe best wel met de instellingen moeten spelen.

Nu ben ik redelijk tevreden, merk wel dat de helderheid hoger staat dan op de verschillende sites (AVForums, Rtings), maar zeker met omgevingslicht zag ik bij de donkere scenes (in ST S2) te weinig. Ook de Automatic Local Dimming lager moeten zetten, omdat de ondertitels anders een groter gedeelte van het scherm oplichten.

Al met al onwijs tevreden mee. De beeldkwaliteit, zwartwaarden en kleuren zijn echt top. Enige nadeel? Het scherm reflecteert nogal. De lamp die achter de bank (en recht voor de TV) staat, zet ik daarom nu uit. Bij de eerder genoemde donkere scenes zie je 'm anders op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Hoe testen jullie je TV eigenlijk?
Met een bepaald DVD/Blu-ray/Youtube-filmpje?

Ik heb nu een aantal een A1 OLED staan, en die wil ik toch eigenlijk wel testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

(Ietwat) donkere hoeken is inherrent aan een direct LED model (fald of niet), dat hebben ze echt vrijwel allemaal (XE94, Philips 7601, etc.. Bij de curved FALD modellen valt het minder op zie ik en bij de echte met honderden zones). Die donkere lijn is dan idd weer niet normaal (maar een foto verduidelijkt vast beter wat je precies bedoelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Exirion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:22:
[...]

Ja, dat is inherent aan de algoritmen voor frameinterpolatie. Alle TV's hebben hier last van, al zijn de systemen van Philips en Sony een stuk beter dan die van LG en Samsung. In het verleden hadden veel bedrijven de technieken van Philips in licentie. LG en Samsung schieten op dit vlak echt wat te kort, en ik vind LG nog wat minder dan Samsung.
De problemen die ik ervaar met met de Xe9005 speelden op geen enkele manier op mijn vorige tv's.

Panasonic uit 2009
Sony uit 2014.

Ik begrijp ook wel dat je af en toe een hapering kan hebben, maar als het beeld bij een formule 1 race zo'n beetje bij elke camerawisseling stil staat dan klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Zojuist bericht gekregen, TV is opgehaald door de transporteur, er wordt nog contact gezocht voor de exacte leverdatum.

De Vogels WALL 3450 wordt nageleverd, dus eerst 2 weken op de voet ipv ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mick3112 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:14:
Ik begrijp ook wel dat je af en toe een hapering kan hebben, maar als het beeld bij een formule 1 race zo'n beetje bij elke camerawisseling stil staat dan klopt er iets niet.
Probeer het nou gewoon. Het is wel erg toevallig dat het bij camerawisselingen optreedt als het niks met frameinterpolatie te maken heeft, vind je niet? Dit soort algoritmen kan vaak slecht tegen snelle/onregelmatige bewegingen en abrupte veranderingen van het beeld zoals bij camerawisselingen het geval is.

En dan doen Sony en Philips het nog erg goed, maar er valt vaak ook wel wat te tweaken aan instellingen hiervoor. Zet om te beginnen dat hele MotionFlow eens uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 29-11-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Exirion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:10:
[...]

Probeer het nou gewoon. Het is wel erg toevallig dat het bij camerawisselingen optreedt als het niks met frameinterpolatie te maken heeft, vind je niet? Dit soort algoritmen kan vaak slecht tegen snelle/onregelmatige bewegingen en abrupte veranderingen van het beeld zoals bij camerawisselingen het geval is.

En dan doen Sony en Philips het nog erg goed, maar er valt vaak ook wel wat te tweaken aan instellingen hiervoor. Zet om te beginnen dat hele MotionFlow eens uit.
Als je even terugleest in het topic kan je lezen dat ik al genoeg geprobeerd heb rond dit onderwerp.
Motionflow ook uit gehad natuurlijk.

https://www.avforums.com/...2939/page-4#post-25686523
Hier zitten meerdere mensen die van alles geprobeerd hebben en al veel met sony aan het mailen/bellen zijn rond het probleem.

Ik ga echt niet een winkel weer benaderen om mijn toestel om te ruilen als ik niet alles geprobeerd heb hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mick3112 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:15:
Als je even terugleest in het topic kan je lezen dat ik al genoeg geprobeerd heb rond dit onderwerp.
Motionflow ook uit gehad natuurlijk.

https://www.avforums.com/...2939/page-4#post-25686523
Hier zitten meerdere mensen die van alles geprobeerd hebben en al veel met sony aan het mailen/bellen zijn rond het probleem.

Ik ga echt niet een winkel weer benaderen om mijn toestel om te ruilen als ik niet alles geprobeerd heb hoor...
Ah, duidelijk :) Ik zie wel vaker dit soort klachten van mensen die er minder kaas van hebben gegeten, vandaar. Irritant issue en hopelijk oplosbaar met een firmware update. Anders heeft Sony een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Exirion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:20:
[...]

Ah, duidelijk :) Ik zie wel vaker dit soort klachten van mensen die er minder kaas van hebben gegeten, vandaar. Irritant issue en hopelijk oplosbaar met een firmware update. Anders heeft Sony een probleem.
haha, ja ik had jou in eerdere reactie ook al teruggekoppeld dat al geprobeerd had, maar dat had je misschien gemist.

Ik snap je reactie wel hoor. Er zullen ook genoeg mensen zijn die er echt niks van weten en maar wat roepen zonder een beetje te tweaken. Ik ben meer iemand die al van diverse sites de beste settings download voordat ik de tv uberhaupt in bezit heb ;)

Misschien dat het toch een foutje in de firmware is ofzo waardoor de tv gewoon een rekenfout maakt.
Of misschien toch dat sommige toestellen een chip hebben die niet helemaal lekker werkt.

Het is alleen een keuze die je moet maken als je net een nieuwe tv koopt. Ga je er op zitten wachten tot het mogelijk opgelost wordt of neem je actie terwijl je nog in je ruilperiode zit bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 12:53
Hmm, net terug van de Media Markt en hevig teleurgesteld in de LG 55SJ850V die ik op het oog had. Even verder rondgekeken en onder de indruk geraakt van de XE9005B. Snel naar huis om op Tweakers te gaan zoeken naar recenties / reviews en dan bovenstaande ervaringen tegenkomen :/. Toch enigzins een domper maar goed om te lezen en hopelijk is het nog via een firmware update te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Douwe63 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:33:
Hmm, net terug van de Media Markt en hevig teleurgesteld in de LG 55SJ850V die ik op het oog had. Even verder rondgekeken en onder de indruk geraakt van de XE9005B. Snel naar huis om op Tweakers te gaan zoeken naar recenties / reviews en dan bovenstaande ervaringen tegenkomen :/. Toch enigzins een domper maar goed om te lezen en hopelijk is het nog via een firmware update te fixen.
Als je op basis van 2 pagina's al teleurgesteld raakt schiet het niet op natuurlijk. Mischien eerst even de rest ook lezen inclusief de vele reviews en gebruikers ervaringen. Plus daarbij je eigen kijkervaring optellen. 90% vd ervaringen met de 9005 zijn ronduit positief te noemen. Zonder bovenstaande ervaringen tegen te spreken merk ik op mijn tv helemaal niets van haperend beeld en loopt alles als een zonnetje. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik geen sport van welke soort ook kijk en daar ook (nog) niet mee getest heb. Op het gebied van films, games en gewone tv ( docu's, cartoons, etc) presteert de tv ronduit top. De 1e tv die 100% perfect is op elk vlak moet nog uitgevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv moet morgen binnenkomen, zijn er nou dingen die ik in settings meteen moet aanpassen of gewoon laten zoals het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die Smits Arnhem, is wel f0kk goedkoper met de 49XE9005 dan de rest. Blijkbaar geldt die BF prijs nog steeds. Je zou hem bijna bestellen, terwijl je hem niet echt nodig hebt. Zijn ze met alle merken en modellen zo,of voelen ze goed de markt aan met welke modellen ze moeten komen? Of moet je toch een addertje vermoeden, als in een Azie of USA model die de postNL je brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 14:25

TDB

Gekke situatie: net mijn 49XE9005 binnen gekregen. Ik installeer mijn Smit CI kaart, stel in dat ik in voormalig ziggo gebied woon. Vervolgens worden 323 signalen gevonden. NPO 1,2 en 3 zijn in HD kwaliteit. Na deze 3 kanalen alleen maar zwart, TV geeft aan toestel niet volledig CI+ geschikt is. Hmm. Opnieuw installeren maar dan met "voormalig UPC gebied". Ik krijg dan veel meer kanalen, maar allemaal in SD. Gekke is dat ik nu mijn CI kaart er gewoon uit kan halen en beeld blijft.
Ziggo gebeld: ze gaan mij een CI+ module opsturen. Kost 2 euries per maand, 1e maand is gratis. Benieuwd of het nu wel werkt. Op hun site staat dat het TV model goed genoeg is voor digitale TV (niet voor interactief, maar dat zoek ik ook niet persé).
Iemand anders dit al tegengekomen?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Wij hebben sinds afgelopen vrijdag de 55XE9005 staan. Gelukkig geen strepen of donkere plekken zichtbaar, muv de uiterste hoeken. Lijkt net iets minder verlicht te zijn, maar slechts 1,5 cm uit de rand.
Qua instellingen houd ik het niet meer allemaal bij, met al die termen en mogelijkheden :P
Ik vond het beeld veel te helder, zeker met een reclame met een witte achtergrond met alleen tekst en het opstartscherm van Youtube was ook niet te bekijken zonder laskap...
Nu heb ik de tv afgesteld volgens de volgende link > AV Forums Sony XE best tv picture setting
Het beeld lijkt nu veel rustiger qua kleur en minder helder, de 'brightness' heb ik teruggeschroefd naar 20.
Al meer mensen die deze instellingen hebben toegepast ?
Trouwens een top scherm om op te gamen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treezje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-01 23:01
TDB schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:04:
Gekke situatie: net mijn 49XE9005 binnen gekregen. Ik installeer mijn Smit CI kaart, stel in dat ik in voormalig ziggo gebied woon. Vervolgens worden 323 signalen gevonden. NPO 1,2 en 3 zijn in HD kwaliteit. Na deze 3 kanalen alleen maar zwart, TV geeft aan toestel niet volledig CI+ geschikt is. Hmm. Opnieuw installeren maar dan met "voormalig UPC gebied". Ik krijg dan veel meer kanalen, maar allemaal in SD. Gekke is dat ik nu mijn CI kaart er gewoon uit kan halen en beeld blijft.
Ziggo gebeld: ze gaan mij een CI+ module opsturen. Kost 2 euries per maand, 1e maand is gratis. Benieuwd of het nu wel werkt. Op hun site staat dat het TV model goed genoeg is voor digitale TV (niet voor interactief, maar dat zoek ik ook niet persé).
Iemand anders dit al tegengekomen?
Zelfde probleem gehad. Het blijkt dat er verschillende CI+ module versies zijn. Heb een 1.3 gekocht en toen werkte alles prima. Blijkbaar kan de tv niet om gaan met mijn oude 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
treezje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:23:
[...]

Zelfde probleem gehad. Het blijkt dat er verschillende CI+ module versies zijn. Heb een 1.3 gekocht en toen werkte alles prima. Blijkbaar kan de tv niet om gaan met mijn oude 1.2.
dus met een 1.3 module werkt CI+ wel ?
ik overweeg dit ook, ter vervanging van de Horizon. Maar alleen als het interactief blijft.

Heb je ook een HD aan de tv gekoppeld voor de opnamefunctie ?

Zit er nog verschil in de @Smit module of die van Quantis ?

[ Voor 5% gewijzigd door vndk op 29-11-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 12:53
oknot schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:05:
[...]

Als je op basis van 2 pagina's al teleurgesteld raakt schiet het niet op natuurlijk. Mischien eerst even de rest ook lezen inclusief de vele reviews en gebruikers ervaringen. Plus daarbij je eigen kijkervaring optellen. 90% vd ervaringen met de 9005 zijn ronduit positief te noemen. Zonder bovenstaande ervaringen tegen te spreken merk ik op mijn tv helemaal niets van haperend beeld en loopt alles als een zonnetje. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik geen sport van welke soort ook kijk en daar ook (nog) niet mee getest heb. Op het gebied van films, games en gewone tv ( docu's, cartoons, etc) presteert de tv ronduit top. De 1e tv die 100% perfect is op elk vlak moet nog uitgevonden worden.
Daar heb je uiteraard gelijk in, ik heb ondertussen het hele topic doorgelezen en denk dat ik de gok maar ga wagen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:58
Wat me een beetje tegenvalt van de XE9005 is dat de ethernet poort maar 100 Mbit is, en dat de wifi ook nogal tegen schijnt te vallen (zie http://community.sony.com...-5ghz-is-only/td-p/622756). 4K content streamen vanaf mijn Emby server (zonder dat deze gaat transcoden) lijkt dus praktisch onmogelijk zonder externe speler. De grote beperking is dus dat de wifi-controller verbonden is aan een USB 2.0 bus. Ik heb zelf alleen geen AC router, dus kan de snelheden niet testen. Op mijn 802.11n router is de wifi in ieder geval zeer matig. Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Ben ook wel benieuwd of interactief enkel niet ondersteund wordt door Ziggo (en wel werkt) of dat het gewoon niet werkt. Iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Douwe63 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:30:
[...]

Daar heb je uiteraard gelijk in, ik heb ondertussen het hele topic doorgelezen en denk dat ik de gok maar ga wagen ;).
Ik denk dat je er blij van wordt😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:04
Zit er op de huidige 2017 modellen van Sony eigenlijk een timeshift mogelijkheid wanneer ik de interne DVB-C tuner met een externe harddisk gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:17:
Die Smits Arnhem, is wel f0kk goedkoper met de 49XE9005 dan de rest. Blijkbaar geldt die BF prijs nog steeds. Je zou hem bijna bestellen, terwijl je hem niet echt nodig hebt. Zijn ze met alle merken en modellen zo,of voelen ze goed de markt aan met welke modellen ze moeten komen? Of moet je toch een addertje vermoeden, als in een Azie of USA model die de postNL je brengt...
Ik heb hem daar gekocht en het is gewoon een NL model, ze zijn ook officieel dealer van Sony. Er loopt momenteel ook een actie dat je 100 euro retour kan krijgen vanuit Sony. Daar moet je ook een serienummer voor opgeven, dan zou Sony toch ook daar niet aan mee doen als het een Aziatisch of usa model zou zijn?

• apis29
  • Niet online
Een USA model zou hier toch niet werken aangezien die geen 50Hz ondersteunen
Renzmeister schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:42:
Wat me een beetje tegenvalt van de XE9005 is dat de ethernet poort maar 100 Mbit is, en dat de wifi ook nogal tegen schijnt te vallen (zie http://community.sony.com...-5ghz-is-only/td-p/622756). 4K content streamen vanaf mijn Emby server (zonder dat deze gaat transcoden) lijkt dus praktisch onmogelijk zonder externe speler. De grote beperking is dus dat de wifi-controller verbonden is aan een USB 2.0 bus. Ik heb zelf alleen geen AC router, dus kan de snelheden niet testen. Op mijn 802.11n router is de wifi in ieder geval zeer matig. Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier...
Elke tv heeft nog een 100Mbit poort ongeacht merk. En deze module zou erin moeten zitten https://www.ebay.fr/itm/S...010b27:g:qfMAAOSwWxNYzFqq 1-458-966-11 Sony Wlan/bt Module(11ac) J20H088

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
oknot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:14:
[...]

De tv schaalt full hd wel op naar uhd en doet dat naar mijn mening erg goed.
Doet de A1 dat ook? Heb hem sinds een weekje, ben er erg tevreden mee, maar kan deze optie niet vinden.

• apis29
  • Niet online
Sanction schreef op donderdag 30 november 2017 @ 02:28:
[...]

Doet de A1 dat ook? Heb hem sinds een weekje, ben er erg tevreden mee, maar kan deze optie niet vinden.
Dat is de Reality Creation instelling (sowieso moet een tv upscalen om van een 1920x1080 beeld 3840x2160 pixels te vullen). De modellen met een X1 Extreme (zoals de A1) doen het zelfs net nog wat beter ...

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zie helaas nauwelijks verschil, buiten dat blijft resulutie op HD staan, zal wel iets fout doen. :P

Verwijderd

Heeft iemand een fotovergelijking tussen full hd en geupscaled full hd door sony xe9005?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sanction schreef op donderdag 30 november 2017 @ 06:22:
Ik zie helaas nauwelijks verschil, buiten dat blijft resulutie op HD staan, zal wel iets fout doen. :P
Wat je ziet staan is de resolutie van de invoer ;) . En verder ook afhankelijk van de kwaliteit van het video materiaal natuurlijk hoe effectief het verbeterd kan worden.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:33:
Heeft iemand een fotovergelijking tussen full hd en geupscaled full hd door sony xe9005?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ec36KzrmJom32bEElER2Nhk/full.jpg

Deze site laat dat altijd zien in de reviews: https://www.lesnumeriques...65xe9005-p39615/test.html

"Le moteur de mise à l'échelle Reality Creation est toujours ce qui se fait de mieux en la matière et permet un upscaling de qualité sans dénaturer la source originale."

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 30-11-2017 12:31 ]

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Heb een andere 9005 én een 93 bekeken, en ook die hadden last van donkerdere hoeken
én een donkerdere band onderin het scherm.... Op de 93 zag ik zelfs "donkere wolken" bovenin het scherm. Ben dus zeker niet de enige.
Het was beide eigenaren echter nog niet eens opgevallen 8)7
(Oeps, wat heb ik nóu weer gedaan....)

Moet ook eerlijk zeggen, als je normaal TV kijkt valt het verder niet op omdat je naar het midden van het beeld
kijkt. Kijk je echter naar onderen dan valt het (mij iig) direct op.

Het vreemde is.. Als ik content bekijk met zwarte balken boven en onder, dan verhuist het donkere
balkje vrolijk mee en is zichtbaar bovenop de onderste zwarte balk. :(

Zal binnenkort eens proberen een foto te posten, maar drukdrukdruk en hyper-de-pieper kinderen zo vlak
voor de Sinterklaas :)
Pagina: 1 ... 6 ... 38 Laatste