[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 20:52
oknot schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 01:47:
[...]

Even voor mijn begrip, waarom is het onhandig dat het niet met telefoon kan als je wel gewoon via de app op de tv naar netflix kan kijken? Tenzij het een vpn dingetje is zie ik het voordeel of gemak er niet van in.
Dit is waar ik me nu aan stoor;

Als je op je telefoon begint met kijken maar dan op de tv verder wil kijken. Voorheen met de losse chromecast was je dan met 2klikken in de app klaar. Nu is dat omslachtiger.

Ik gebruik nog een oude vertrouwde humax voor het tv kijken. (meerdere kanalen tegelijk kijken /opnemen)
Hierdoor gebruik ik dus ook die AB ipv die van de tv. Nu moet ik dus als ik wil casten de AB van de tv pakken om dat te kunnen.

Het bladeren gaat op de telefoon wat soepeler dan op de tv. Al is dat misschien gewenning.

Gezien je nu bewust een profiel moet kiezen is de kans groter dat mijn dochtertje (3jaar) het verkeerde profiel kiest. Nu heeft ze een eigen tabletje waar dit standaard op geselecteerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:22

jjust

Het leven is een strijd

Ik zit er over te denken om mijn Sony 40w5500 te vervangen voor een 49xe9005. Nu heb ik met mijn huidige tv problemen als ik een ci+ module gebruik met ziggo. Mijn vraag is de 49xe9005 wel goed werkt icm met een ci+ modulen en ziggo? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

zerocool82

Ignorance causes chaos

jjust schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:26:
Ik zit er over te denken om mijn Sony 40w5500 te vervangen voor een 49xe9005. Nu heb ik met mijn huidige tv problemen als ik een ci+ module gebruik met ziggo. Mijn vraag is de 49xe9005 wel goed werkt icm met een ci+ modulen en ziggo? Iemand daar ervaring mee?
Ik heb daar ervaring mee (SmarDTV module van Ziggo) en het werkt goed zonder problemen. Je kan tevens een HDD aansluiten op programma's op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Edwin schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:48:
[...]

Dit is waar ik me nu aan stoor;

Als je op je telefoon begint met kijken maar dan op de tv verder wil kijken. Voorheen met de losse chromecast was je dan met 2klikken in de app klaar. Nu is dat omslachtiger.

Ik gebruik nog een oude vertrouwde humax voor het tv kijken. (meerdere kanalen tegelijk kijken /opnemen)
Hierdoor gebruik ik dus ook die AB ipv die van de tv. Nu moet ik dus als ik wil casten de AB van de tv pakken om dat te kunnen.

Het bladeren gaat op de telefoon wat soepeler dan op de tv. Al is dat misschien gewenning.

Gezien je nu bewust een profiel moet kiezen is de kans groter dat mijn dochtertje (3jaar) het verkeerde profiel kiest. Nu heeft ze een eigen tabletje waar dit standaard op geselecteerd staat.
Ok, helder. Ik zal vanavond eens checken of ik hetzelfde probleem ervaar wat jij beschrijft.
Edit; net gecheckt en ik ervaar hetzelfde probleem.

Now something completely different.
Volgens de gast in het filmpje van de link hieronder is Sony dusdanig onder de indruk van hun eigen XE9005 dat ze middels firmware upgrades het toestel eigenlijk bewust downgraden😂😂. Het advies luidt dan ook om het toestel zsm offline te halen. #conspiracytheory

YouTube: SONY X900E WARNING!| New Patch Analysis!

[ Voor 18% gewijzigd door oknot op 18-11-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

oknot schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:15:
[...]

Ok, helder. Ik zal vanavond eens checken of ik hetzelfde probleem ervaar wat jij beschrijft.
Edit; net gecheckt en ik ervaar hetzelfde probleem.

Now something completely different.
Volgens de gast in het filmpje van de link hieronder is Sony dusdanig onder de indruk van hun eigen XE9005 dat ze middels firmware upgrades het toestel eigenlijk bewust downgraden😂😂. Het advies luidt dan ook om het toestel zsm offline te halen. #conspiracytheory

YouTube: SONY X900E WARNING!| New Patch Analysis!
Die Quantum Apotheosis kan je niet helemaal serieus nemen; ik heb een aantal adviezen van hem bekeken voor het instellen van de Sony X900E en dat gaat nergens over (helderheid bijv. op max). Hij maakt vervolgens tientallen filmpjes met geadviseerde instellingen. Daarbij heeft hij een reeks filmpjes waarin hij HDtvtest en Rtings uitmaakt voor van alles en stelt dat het een stel prutsers zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
zerocool82 schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:18:
[...]

Die Quantum Apotheosis kan je niet helemaal serieus nemen; ik heb een aantal adviezen van hem bekeken voor het instellen van de Sony X900E en dat gaat nergens over (helderheid bijv. op max). Hij maakt vervolgens tientallen filmpjes met geadviseerde instellingen. Daarbij heeft hij een reeks filmpjes waarin hij HDtvtest en Rtings uitmaakt voor van alles en stelt dat het een stel prutsers zijn :/
Ik ben er gaandeweg ook achter gekomen ja. Grappig genoeg waren het wel een aantal van zijn filmpjes die me op het spoor vd xe9005 gebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:47
Ik heb dit weekend ook de Sony XE9005 gekocht. Ten eerste de stap na 55 inch was even schrikken. Ik kwam van 42, maar ben er nu erg blij mee. De looks van deze tv zijn ook echt prachtig en staat goed in mijn woonkamer.

Ook de opties aan instellingen was even schrikken. Ik heb het perfect kunnen afstellen voor de xbox one x, maar voor gewoon tv kijken ben ik nog aan het kloten. Hdr10 moet denk ik uit met gewoon tv kijken want dat word niet ondersteunt neem ik aan? Daardoor lijkt alles erg oranje namelijk. Iemand verder tips? Gebruiken mensen met een console de game mode of maken ze er zelf een met de mode gebruiker?

Verder dik en dik tevreden met deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 14:46
@ To easy.Deze settings gebruik ik bij al mijn bronnen en tonen een natuurlijk beeld.Alleen helderheid hangt van uw thuissituatie af.

http://users.telenet.be/s.../Sony%20tv%20settings.odt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ivan4you schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:59:
@ To easy.Deze settings gebruik ik bij al mijn bronnen en tonen een natuurlijk beeld.Alleen helderheid hangt van uw thuissituatie af.

http://users.telenet.be/s.../Sony%20tv%20settings.odt
Aah super daar ga ik eens mee kijken vanavond.

Bedankt alvast!

Edit: heb jij hdr uitstaan met normaal tv kijken van bijv ziggo?

[ Voor 8% gewijzigd door To easy op 20-11-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 10:07
Hoe zit het eigenlijk met HDMI kabels als je overgaat op 4k?

Dien je dan allemaal 2.0 kabels in gebruik te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@ to easy.Bij normaal tv kijken (Telenet op 1080i ) Staat hdr uit.Maar daar moet je zelf maar eens met experimenteren.

@ Mick.Hdmi 1.4 is ook goed maar dan heb je 30 fps en bij Hdmi 2.0 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
oknot schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:57:
[...]

Niet op bezuinigen. Er hangt tenslotte wel je geliefde tv aan. Ik heb zelf een niet beweegbare beugel die perfect aan de muur bevestigd kan worden. Hierbij hangt de tv iets onder een hoek (minimaal) naar beneden. In mijn geval perfect omdat de onderkant van de tv op 95cm hangt. Zie linkje onder ( ook voor andere formaten te verkrijgen).

https://www.tvreus.nl/muu...ugel-65-80-inch-75kg.html
Bedankt voor de link. Dan zit hij behoorlijk vlak tegen de muur lijkt me? Heb jij problemen ondervonden met die HDMI-poort (1) die aan de achterzijde zit? Of gebruik je daar een verloopstekkertje voor zodat je hem wel dicht op de muur krijgt?
Ivan4you schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:50:
@ to easy.Bij normaal tv kijken (Telenet op 1080i ) Staat hdr uit.Maar daar moet je zelf maar eens met experimenteren.

@ Mick.Hdmi 1.4 is ook goed maar dan heb je 30 fps en bij Hdmi 2.0 60 fps.
Dank je. Dus als ik nu Ziggo ontvangt op 1080I maximaal maakt het niet uit om dezelfde kabel voor digitale tv te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Mick3112 schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor de link. Dan zit hij behoorlijk vlak tegen de muur lijkt me? Heb jij problemen ondervonden met die HDMI-poort (1) die aan de achterzijde zit? Of gebruik je daar een verloopstekkertje voor zodat je hem wel dicht op de muur krijgt?
Een haakse stekker is zeker een aanrader. In mijn geval hangt de tv aan een voorzetmuur en heb ik ter hoogte van de hdmi 1 uitgang een gat de gipsplaat gemaakt waardoor het nu ook past. Hiermee heeft sony de plank wel misgeslagen vind ik. Waarom er nu 1 uitgang zo crappy geplaatst moet worden is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
oknot schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:50:
[...]

Een haakse stekker is zeker een aanrader. In mijn geval hangt de tv aan een voorzetmuur en heb ik ter hoogte van de hdmi 1 uitgang een gat de gipsplaat gemaakt waardoor het nu ook past. Hiermee heeft sony de plank wel misgeslagen vind ik. Waarom er nu 1 uitgang zo crappy geplaatst moet worden is mij een raadsel.
Ok, jij had helemaal geen haakse stekker gebruikt dan?
Zo'n oplossing als jij hebt gedaan is bij mij geen mogelijkheid..

Dat is wel stom ja. Dan ga je haast denken richting HDMI 1 niet gebruiken en aan poort 4 een HDMI switch hangen.

Of toch een beugel waar hij iets verder dan de muur hangt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mick3112 op 21-11-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Mick3112 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:23:
[...]

Ok, jij had helemaal geen haakse stekker gebruikt dan?
Zo'n oplossing als jij hebt gedaan is bij mij geen mogelijkheid..
Met een haakse stekker zou je geen problemen moeten hebben. Dan past het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
@mick.Als je Ziggo op 1080i ontvangt kan je je oude HDMI kabels blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shayen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-03 13:48
Iemand een idee of ondertitels nu ook goed meestreamen als ze niet embed zijn (bij de XE80 of XE90)? Ik weet dat,dat vroeger een probleem was bij de oudere sony tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
oknot schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:40:
[...]

Met een haakse stekker zou je geen problemen moeten hebben. Dan past het.
ok. Ik draai hem eerst sowieso een week van de standaard voordat ik hem aan de muur ga bevestigen met wat hulp. Dan heb ik nog genoeg tijd om een beetje goede inschattingen te maken.
Ivan4you schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:58:
@mick.Als je Ziggo op 1080i ontvangt kan je je oude HDMI kabels blijven gebruiken.
Ok mooi. Eerst de tv maar eens goed werkende krijgen voordat ik alle kabels ga vervangen eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
Ik heb de 55XE9005 nu een paar dagen in bezit, en ben er zeer blij mee! Ik heb de instellingen van avforums overgenomen, maar ga daar nog wel wat mee experimenteren.
Ik heb me vooral verbaasd over de verbluffende beeldkwaliteit van sommige 1080p content. Afgelopen weekend John Wick 2 gekeken, en ik had het gevoel dat ik naar een 4K film zat te kijken!

Enige wat me op dit moment stoort, is dat zowel de Kodi als Emby Android TV apps veel blu-ray rips niet goed afspelen (streamend vanaf mijn Emby server). Kodi doet het dan wel stukken beter dan de Emby speler, maar bij hoge bitrates en TrueHD audio skipt hij constant frames. Gek genoeg kan ik met de meegeleverde Video app van Sony deze films wel weer prima afspelen. Ik geloof dat die app gebruik maakt van libstagefright en Kodi inmiddels niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712338

Iemand ervaring met sony xe9005? Voor en nadelen? Lees dat de helderheid te wensen overlaat, is het zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Lees de laatste paar pagina’s maar eens door, het gaat voornamelijk over de **x90 serie.

Je zal er snel achterkomen dat vrijwel iedereen ronduit tevreden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool..heb 65 inch besteld..ben benieuwd. Lees vrijwel overal wel positieve reviews erover behalve 2 dingen : helderheid en kijkhoek. Hopelijk valt het wel mee allemaal.

Ik zit even met een ander probleempje..de tv ga ik voorlopig op een schouw plaatsen op het voetstuk en ik zag dat ik 5 cm in de diepte tekort kwam. Diepte van tv incl voetstuk is 25 cm en waar die op de schouw komt is 20cm. Is dat erg, dat die laatste 5cm van de voet nergens op zullen rusten? Het meeste gewicht zit toch niet aan de voorkant dus hij zal niet voorover kantelen neem ik aan. Of toch riskant?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 712338 op 22-11-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik zie dat de Sony KD-49XE9005 echt de enige tv is die én kleiner dan 50" is én full led array heeft. Hoe kan dat nou :? Worden tegenwoordig gewoon geen kleinere panelen gemaakt?

De prijs is even hoog als de goedkoopste OLED van LG :S maar die is gelijk 55".

De prijs vind ik minder rampzalig dan het gebrek aan alternatieven
En dan het OS: Android. Niks mis mee maar ik ben best wel geschrokken dat je geen pure TV kan kopen, als je al een perfect mediacenter hebt (Vero met OSMC of Nvidia Shield).

Heeft Sony nog een lineup zonder Android? Die misschien niet in NL wordt verkocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 22-11-2017 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
[quote]Anoniem: 712338 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:36:
Iemand ervaring met sony xe9005? Voor en nadelen? Lees dat de helderheid te wensen overlaat, is het zo erg?
[/quote

Als ik in de avond de tv aan heb moet ik zowat een zonnebril opzetten zoveel licht komt ervan af. Ook overdag in vol licht is er meeeer dan voldoende licht. Niet alles geloven wat je leest. Behalve dan dat het een top tv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Budasson schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:35:
Na lang twijfelen tussen de LG OLED55C7 en de Sony KD-55XE9305 voor de Sony gekozen. Nog niet veel mee gespeeld, maar wel aangesloten op de Apple TV 4k, een gewone Sony blu-ray speler en de Ziggo Horizon box. Eerste indruk: super beeld. Uitgebreide review volgt ...
Ik zal niet de enige zijn die hevig twijfelt tussen de LG C7 en de Sony A1. Wat was voor jou de reden om voor de Sony te gaan?

Plusjes C7 : lagere prijs, hogere maximale output, minder latency, betere interface en remote, LG maakt zowel het panel als het apparaat, dus ze weten hoe ze er alles uit moeten halen

Plusjes A!: het is een Sony (ik had in de jaren '90 al veel Sony spul en nog altijd Playstations in huis), de image processing is beter, het apparaat zelf oogt als een klasse hoger

Een groot nadeel van de A1 vind ik de stand waar de electronica ingebouwd zit en die dus niet te verwijderen is. Het gros van de mensen hangt een dergelijke TV op, dus de grotere diepte t.o.v. de muur is duidelijk een minpunt. Verder doet de remote me denken aan de jaren '90. In de praktijk zal het niet zo'n probleem zijn, maar de ABL bij de A1 is duidelijk een minpunt tov de C7 die witte beelden beter weergeeft.

Ik kan de A1 voor een marginaal hogere prijs krijgen bij een winkel die de C7 niet direct kan leveren, dus het prijsverschil is geen factor van betekenis. Ik twijfel nog heel erg. Ook omdat ik een nog altijd super goeie 60" Samsung F7000 heb hangen die goed beeld geeft, minimale randen heeft en maar 3.5cm dik is. Het moet wel echt een stap vooruit zijn zonder al te veel ergenis over tekortkomingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 712338 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:04:
Cool..heb 65 inch besteld..ben benieuwd. Lees vrijwel overal wel positieve reviews erover behalve 2 dingen : helderheid en kijkhoek. Hopelijk valt het wel mee allemaal.

Ik zit even met een ander probleempje..de tv ga ik voorlopig op een schouw plaatsen op het voetstuk en ik zag dat ik 5 cm in de diepte tekort kwam. Diepte van tv incl voetstuk is 25 cm en waar die op de schouw komt is 20cm. Is dat erg, dat die laatste 5cm van de voet nergens op zullen rusten? Het meeste gewicht zit toch niet aan de voorkant dus hij zal niet voorover kantelen neem ik aan. Of toch riskant?
apis29 in "65inch gezinsTV: Netflix, ChromeCast, YouTube (max. € 2000)"
apis29 in "65inch gezinsTV: Netflix, ChromeCast, YouTube (max. € 2000)"

Enige reden dat helderheid als minpunt voorbij komt lijkt te zijn omdat hij dan net tekort komt voor de UHD Premium label specs. Als je alle tv's op een rijtje zet zit ie gewoon in de top 10 qua helderheid; zeker met die 'Real Scene peak brightness' test van Rtings ipv die lab test van UHD Premium

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_xl/389359/10/sony-bravia-kd-55xe9005.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 22-11-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112

Dat lijkt mij best riskant eigenlijk. als je die foto van apis29 ziet dan zie je dat er echt 2 contactpunten met de grond zijn voor en achter. Als je dat voorste punt dus niet hebt lijkt de tv mij dus voorover te hellen omdat die voet aan de voorkant schuin oploopt.

Ik heb me ook bezig gehouden met de afmetingen van de standaard etc vorige week en dan meer op de achterkant gericht ivm afstand tot de muur erachter. Besloten om voor een beugel te gaan.

In de handleiding van die tv dringen ze ook constant aan op een stabiele ondergrond hoor.

Verder is de voet van het 55inchmodel 25,9 cm diep. jij hebt het 65 inch model besteld. Lijkt me toch niet dat die voet kleiner zal wezen.

ff voor je opgezocht. Ca. 144,7 x 89,5 x 25,9 cm. Je komt dus 5,9 cm te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister

De kijkhoek is inderdaad wel merkbaar, maar voor zover ik begrijp inherent aan de VA-technologie. De helderheid, zoals hierboven al gezegd, heb ik juist flink omlaag moeten schroeven. Ik heb Xtended Dynamic Range uitgezet, omdat ondertitels anders oogverblindend fel worden getoond. Bekijk ook eens het kalibratiefilmpje van avforums, daarin zeggen ze ook dat je de helderheid flink omlaag moet zetten: YouTube: Sony KD-65XE9005 Best TV Picture Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mick3112 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:09:
[...]

Dat lijkt mij best riskant eigenlijk. als je die foto van apis29 ziet dan zie je dat er echt 2 contactpunten met de grond zijn voor en achter. Als je dat voorste punt dus niet hebt lijkt de tv mij dus voorover te hellen omdat die voet aan de voorkant schuin oploopt.

Ik heb me ook bezig gehouden met de afmetingen van de standaard etc vorige week en dan meer op de achterkant gericht ivm afstand tot de muur erachter. Besloten om voor een beugel te gaan.

In de handleiding van die tv dringen ze ook constant aan op een stabiele ondergrond hoor.

Verder is de voet van het 55inchmodel 25,9 cm diep. jij hebt het 65 inch model besteld. Lijkt me toch niet dat die voet kleiner zal wezen.

ff voor je opgezocht. Ca. 144,7 x 89,5 x 25,9 cm. Je komt dus 5,9 cm te kort.
Dank voor de info, je hebt gelijk, het is begeven op glad ijs. Ik kan beter alvast een beugel bestellen (su wl450 las ik) en het meteen ophangen. De schouw wil ik binnenkort sowieso weg hebben maar dat lukt niet voor de komst van de tv. Eerst aan de schouw ophangen dan maar en als die weg is, aan de muur erachter ophangen. Het zal waarschijnlijk alleen nu wel lelijk gaan ogen, de tv is breder dan de schouw, 144.7cm t.o.v 127 cm. Het zal ong 8.5 cm aan beide kanten uitsteken. Moet maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Anoniem: 712338 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:28:
[...]

Dank voor de info, je hebt gelijk, het is begeven op glad ijs. Ik kan beter alvast een beugel bestellen (su wl450 las ik) en het meteen ophangen. De schouw wil ik binnenkort sowieso weg hebben maar dat lukt niet voor de komst van de tv. Eerst aan de schouw ophangen dan maar en als die weg is, aan de muur erachter ophangen. Het zal waarschijnlijk alleen nu wel lelijk gaan ogen, de tv is breder dan de schouw, 144.7cm t.o.v 127 cm. Het zal ong 8.5 cm aan beide kanten uitsteken. Moet maar..
graag gedaan!

lijkt me verstandige keuze ja. Ach, als je toch al weet dat die schouw weg gaat. Gewoon ophangen, mooie generale repetitie voor als je hem op de definitieve muur wilt bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 23:02
Praktische vraag; zijn er hier lui die ervaring hebben met de https://www.vogels.com/nl...thin-platte-tv-muurbeugel ?

Ik wil de 55XE9005 gaan aanschaffen bij mij als het ware in de schouw (Ha! Nog een schouw. Maar deze blijft ;) ) hangen, voor waar ooit de open haard zat. Echter, aan de bovenkant zit een mooie houten balk en aan de onderkant eindigt de schouw, waardoor de tv een speling heeft aan boven- en onderzijde van ongeveer 3 cm. Lijkt me heel mooi, omdat ie dan mooi ingesloten is in de schouw, alleen moet de tv natuurlijk aan de beugel worden opgehangen. De vraag; is hier veel ruimte voor nodig?

Ter illustratie, niet helemaal vergelijkbaar maar schept een beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.123sfeerhaarden.nl/wp-content/uploads/2014/08/elektrische-sfeerhaard-classicflame-stackedstone-steenmotief-stein-elektrokamin-1-300x300.jpg

Dus in totaal max 3cm.. Ik kan natuurlijk voor de 49 inch gaan, die past sowieso. Maar wil het liefst 55.. En dan is ophangen de enige optie.

TLDR: hoeveel ruimte speling is er bij bovengenoemde muurbeugel nodig? Gaat dan puur om het ophangen van de tv aan de beugel. Voor de bevestiging van de beugel is genoeg ruimte.

EDIT: 3cm speling is het totaal. Dus 1,5 boven en 1,5 onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Geen ervaring met die beugel. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de tv aan de bovenkant en aan de zijkanten ademruimte moet hebben voor afvoer warme lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
Mick3112 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:40:
Geen ervaring met die beugel. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de tv aan de bovenkant en aan de zijkanten ademruimte moet hebben voor afvoer warme lucht.
Ah, dat is info waar ik wat mee moet/kan. Ik neem aan dat 2cm aan de bovenkant te weinig is? Zijkanten zijn helemaal vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Ik heb geen idee wat veilige marges zijn, in de handleiding waarschuwen ze met tekeningen dat je hem niet moet inbouwen zeg maar.

https://www.gebruikershan...handleiding-5-666060.html
zou dat even bekijken voor je beeldvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
Mick3112 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:54:
Ik heb geen idee wat veilige marges zijn, in de handleiding waarschuwen ze met tekeningen dat je hem niet moet inbouwen zeg maar.

https://www.gebruikershan...handleiding-5-666060.html
zou dat even bekijken voor je beeldvorming.
Thanks voor de link. Daarin houden ze dus 30cm aan de bovenkant aan. Dan is 2cm wel erg weinig wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Dat lijkt me niet heel bevorderlijk inderdaad. Zie je straks na een uurtje kijken de rook er uit komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy

Ik snap niet waar dat kijkhoek verhaal vandaan komt. Heb de 9005 55 inch sinds vorige week. En buiten dat alle goede dingen kloppen wat ze zeggen over deze tv is voor mij ook de kijkhoek super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

To easy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:47:
Ik snap niet waar dat kijkhoek verhaal vandaan komt. Heb de 9005 55 inch sinds vorige week. En buiten dat alle goede dingen kloppen wat ze zeggen over deze tv is voor mij ook de kijkhoek super.
Alles is relatief natuurlijk. Vooral mensen die plasma of OLED gewend zijn mekkeren snel over de kijkhoek. Maar afhankelijk van de kijkafstand kan een grotere diameter ook kritischer zijn wat kijkhoek betreft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Ik kom inderdaad van een plasma tv en dan valt het wel op. Loop je even weg om drinken te halen, dan zie je het beeld gewoon rap fletser worden. Maar 99% van de tijd zit ik alleen recht voor de tv, en dan wegen de voordelen van deze tv echt wel op tegen het nadeel van een mindere kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwarden440
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-02 14:27
Voor de mensen die de xe9005 willen laten staan om de helderheid.
Bij mij staat de helderheid op 15 en kan op 50. Tv is heel erg helder op 50.

En de kijkhoek ervaar ik niet als storend. Mij nauwelijks zichtbaar.

Ik kom van een plasma maar ik vind het gewoon een top toestel.

• oknot
To easy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:47:
[...]

De kijkhoek super vinden is bijzonder hoor. Er komt al vrij snel een wittige waas over het scherm als je vanaf de zijkant naar de tv kijkt. Gelukkig doe je dat in de praktijk niet al te vaak maar het feit ligt er nou eenmaal dat het t.o.v een plasma of oled scherm beduidend slechter is. Als je het verschil niet kan zien tussen er recht voor zitten en er schuin naast staan duidt dat er in mijn optiek op dat je je tv helemaal verkeerd hebt afgesteld. Zittende op de sweetspot zou een extreem scherp en helder beeld moeten opleveren waarbij je het verschil met een schuine kijkhoek duidelijk zou moeten kunnen opmerken. Dat is ook gewoon inherent aan de techniek achter een VA scherm.

• To easy
oknot schreef op donderdag 23 november 2017 @ 03:41:
[...]

De kijkhoek super vinden is bijzonder hoor. Er komt al vrij snel een wittige waas over het scherm als je vanaf de zijkant naar de tv kijkt. Gelukkig doe je dat in de praktijk niet al te vaak maar het feit ligt er nou eenmaal dat het t.o.v een plasma of oled scherm beduidend slechter is. Als je het verschil niet kan zien tussen er recht voor zitten en er schuin naast staan duidt dat er in mijn optiek op dat je je tv helemaal verkeerd hebt afgesteld. Zittende op de sweetspot zou een extreem scherp en helder beeld moeten opleveren waarbij je het verschil met een schuine kijkhoek duidelijk zou moeten kunnen opmerken. Dat is ook gewoon inherent aan de techniek achter een VA scherm.
Goed voor mij is het echt een dikke voldoende. Misschien ligt het wel aan mijn goeie ogen ;). maar dat mijn instellingen niet perfect zijn ingesteld zou kunnen die zijn voor iedereen anders en aangezien ik de tv pas een week heb en de instellingen zeer uitgebreid zijn zou dat idd kunnen. Maar deze tv niet keizen vanwege kijkhoeken vind ik bizar!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 16:13
Mwah, de kijkhoek is voor mij ook de reden dat ik hem (nog) niet gekocht heb. Ik heb nu een Panasonic met een IPS paneel. En hoewel die ook zijn minpunten heeft (backlight leakage vooral) vind ik het erg prettig dat hij ook als je er schuin voor zit nog goed beeld geeft. De Samsung KS7000 (zelfde paneel) heb ik daar ook al een keer voor laten staan. Ik vind de XE90 echt een prachtige TV, ook wat beeldkwaliteit betreft, maar door de kijkhoeken uiteindelijk toch zijn geld niet waard. Als hij op hetzelfde prijspeil als de XE80 zou liggen zou ik er misschien anders over denken.

Vistajevski schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:37:
Mwah, de kijkhoek is voor mij ook de reden dat ik hem (nog) niet gekocht heb. Ik heb nu een Panasonic met een IPS paneel. En hoewel die ook zijn minpunten heeft (backlight leakage vooral) vind ik het erg prettig dat hij ook als je er schuin voor zit nog goed beeld geeft. De Samsung KS7000 (zelfde paneel) heb ik daar ook al een keer voor laten staan. Ik vind de XE90 echt een prachtige TV, ook wat beeldkwaliteit betreft, maar door de kijkhoeken uiteindelijk toch zijn geld niet waard. Als hij op hetzelfde prijspeil als de XE80 zou liggen zou ik er misschien anders over denken.
Ik denk dat uiteindelijk de meeste mensen vanaf een centrale positie tv kijken. Tv kijken vanaf de zijkant kijkt sowieso niet prettig, goede kijkhoek of niet. In de bioscoop ga je immers ook niet het liefst aan de zijkant zitten maar bovenaan in het midden. Geen enorme deal breaker dus.

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 16:13
Dat is dan ook weer waar. Je kunt ook een smallere bank erbij kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
To easy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:15:
[...]

Goed voor mij is het echt een dikke voldoende. Misschien ligt het wel aan mijn goeie ogen ;). maar dat mijn instellingen niet perfect zijn ingesteld zou kunnen die zijn voor iedereen anders en aangezien ik de tv pas een week heb en de instellingen zeer uitgebreid zijn zou dat idd kunnen. Maar deze tv niet keizen vanwege kijkhoeken vind ik bizar!
Ik beweer ook niet dat niet dat je tv om die reden niet zou moeten kopen. Ik beveel m van harte aan zelfs. Is verder ook geen aanval op je hoor. Puur als advies bedoeld omdat er als je echt geen verschil ziet nog een hoop uit je tv te halen valt. Lees deze pagina's goed door en probeer de aanbevolen instellingen. Je stelt zelf dat je geen idee hebt waar de verhalen omtrent de kijkhoek vandaan komen terwijl het verschil tussen recht ervoor en schuin kijken duidelijk te zien is. Dat het voor jou geen issue is, is alleen maar goed natuurlijk. Voor mij persoonlijk ook niet al vind ik het toch jammer dat ik kijkend vanuit de
Keuken niet hetzelde beeld ervaar dan vanaf de bank. Maar goed zoals gezegd is dat nu eenmaal een eigenschap van een VA scherm. Neemt niet weg dat ik het verder een fantastische tv vind met een ongekend helder, kleurecht en scherp beeld met uitstekende zwartwaardes. Gewoon 0% backlightbleeding waar te nemen ook. Oled heeft welliswaar grotere kijkhoeken maar daarvan is de helderheid weer minder. Omdat ik vooral HDR belangrijk vond was dat een belangrijk punt voor mij om de xe9005 te kiezen. Dat en het feit een 75inch oled nog niet te betalen is. Alles bij elkaar opgeteld denk ik dat dit toch dat de XE9005 de beste tv all round in zijn prijsklasse is en ook makkelijk de competitie met oled aankan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To easy
oknot schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:59:
[...]

Ik beweer ook niet dat niet dat je tv om die reden niet zou moeten kopen. Ik beveel m van harte aan zelfs. Is verder ook geen aanval op je hoor. Puur als advies bedoeld omdat er als je echt geen verschil ziet nog een hoop uit je tv te halen valt. Lees deze pagina's goed door en probeer de aanbevolen instellingen. Je stelt zelf dat je geen idee hebt waar de verhalen omtrent de kijkhoek vandaan komen terwijl het verschil tussen recht ervoor en schuin kijken duidelijk te zien is. Dat het voor jou geen issue is, is alleen maar goed natuurlijk. Voor mij persoonlijk ook niet al vind ik het toch jammer dat ik kijkend vanuit de
Keuken niet hetzelde beeld ervaar dan vanaf de bank. Maar goed zoals gezegd is dat nu eenmaal een eigenschap van een VA scherm. Neemt niet weg dat ik het verder een fantastische tv vind met een ongekend helder, kleurecht en scherp beeld met uitstekende zwartwaardes. Gewoon 0% backlightbleeding waar te nemen ook. Oled heeft welliswaar grotere kijkhoeken maar daarvan is de helderheid weer minder. Omdat ik vooral HDR belangrijk vond was dat een belangrijk punt voor mij om de xe9005 te kiezen. Dat en het feit een 75inch oled nog niet te betalen is. Alles bij elkaar opgeteld denk ik dat dit toch dat de XE9005 de beste tv all round in zijn prijsklasse is en ook makkelijk de competitie met oled aankan.
Nee zo zag ik het niet. Waardeer je mening hoor, maar ik doelde er meer op als je deze tv hem daarom niet zou kopen op de mensen hierboven die zich dat afvroegen. Ben blij dat we er beide van kunnen genieten. En een draaibare voet zal wel mooi geweest zijn ;). Een beweegbare muurbeugel is voor mij nog geen optie namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Yonix schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:37:
[...]

Thanks! 😉

Game Mode is wel een beetje flets/donker, of niet? Hoort dat zo?

Nevermind: Ik had de verkeerde kleurruimte geselecteerd. Doh! :P Ziet er meer dan prima uit zo! Wat een televisie! :D

[...]

Wat raar ... Hier dus bekabeld en geen vloeiend (4K) beeld. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Raar. :S
Ik heb mijn 55Xe9005 ook binnen sinds vanmiddag. Ik ervaar hetzelfde met gamemode. Erg donker.
Welke kleurruimte bedoel jij? (xbox one X)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:00
Mick3112 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:16:
[...]

Ik heb mijn 55Xe9005 ook binnen sinds vanmiddag. Ik ervaar hetzelfde met gamemode. Erg donker.
Welke kleurruimte bedoel jij? (xbox one X)
De 'Color Space-instelling' in het 'HDR menu' stond verkeerd ingesteld. 'Auto' is het beste. Nu prima (!!) beeld i.c.m. de instellingen van @Anoniem: 12186 . d:)b

Even nog iets anders m.b.t. gamen in HDR: gezien het feit dat de tv in HDR-modus de helderheid op max gooit, stellen jullie dan in-game de helderheid naar beneden bij? Ik heb het dan over de instellingen van het spel zelf, niet die van de tv.

• Mick3112
Yonix schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:35:
[...]

De 'Color Space-instelling' in het 'HDR menu' stond verkeerd ingesteld. 'Auto' is het beste. Nu prima (!!) beeld i.c.m. de instellingen van @Anoniem: 12186 . d:)b

Even nog iets anders m.b.t. gamen in HDR: gezien het feit dat de tv in HDR-modus de helderheid op max gooit, stellen jullie dan in-game de helderheid naar beneden bij? Ik heb het dan over de instellingen van het spel zelf, niet die van de tv.
ah, ik had volgens mij gewoon iets vergeten op te slaan van mijn wijzigen ofzo. Inmiddels opgelost.

Verder zijn instellingen natuurlijk ook iets persoonlijks.
Ik had tot vandaag ook een sony 50W828B (1080P) waar ik eigenlijk heel tevreden mee was. Voor zo ver mogelijk even de zelfde instellingen gedraaid en het voelt alweer vertrouwd.

Ik heb nog niks aangepast in dat HDR. Dit was mijn eerste ervaring met HDR.
Het is wat subtieler dan ik had verwacht. Wat ik geprobeerd heb.

Forza 7: voornamelijk zichtbaar in de lucht
Fifa 18: zag er ook wel goed uit, jammer dat die playermodels toch wat tegenvallen.
TitanFall 2 via EA Acces: Daar was ik nog het meeste van onder de indruk. Weet niet eens of het HDR was, maar erg kleurrijk, scherp en de actie spat echt van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 11:23
Bij foka.nl durven ze wel, de x9005 die ik eergisteren heb gekocht is een stuk duurder als black friday deal.

Wees dus gewaarschuwd met al die mooie “deals”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 23:46
Ik vraag mij af zou je voor 150,- verschil voor de SONY KD-55XE9005B of voor de KD-55XE8599B welke uiteraard de goedkopere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 11:23
BaseBoyNL schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:40:
Ik vraag mij af zou je voor 150,- verschil voor de SONY KD-55XE9005B of voor de KD-55XE8599B welke uiteraard de goedkopere is.
Ik zou gewoon die 150 extra investeren, die 8599b heeft geen local dimming en dat zie je er bij de xe9005 echt aan af. Lees hier de voorgaande pagina`s maar door, volgens mij is overgrote deel enthousiast over die tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een beugel voor de xe9005 65 inch beschikbaar waar je de tv wat naar links en rechts mee kan draaien?

Heb nu de su wl450 op het oog van sony zelf maar die kun je niet draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inifiniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-11-2022
Iemand een goeie deal zien staan voor de 55,- inch XE9005

Liefst belgie maar mag ook Nederland zijn.

Beste prijs die ik tot hier toe heb is 1299-100 ( cash back ) dus 1199,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

inifiniti schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 01:57:

Gisteren heb ik hem bij smits in Arnhem gekocht voor 1222 euro. Daar gaat die 100 euro nog vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heb 65 inch voor 1500 gekocht. Best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils

Heb 'm besteld bij PlatteTV.nl voor 1249 ex cashback. V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 23:10

TDB

Ziggo geeft op haar site aan dat de 49XE9005 wel geschikt is voor digitale TV, maar niet voor interactieve TV. Ik weet dat de site niet altijd 100% betrouwbaar is, maar dit is wel iets wat ik zeker wil weten voordat ik de TV ga bestellen. Iemand hier ervaring?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Dolby vision komt eraan. Helaas zeer waarschijnlijk niet voor de XE9005. Maar alles erboven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:18
oknot schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:06:
Dolby vision komt eraan. Helaas zeer waarschijnlijk niet voor de XE9005. Maar alles erboven wel.

[...]
Was al sinds de release bekend dat de xe9005 geen DV zou krijgen, zijn grote broer wel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inifiniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-11-2022
Amaze86 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:31:
[...]

Was al sinds de release bekend dat de xe9005 geen DV zou krijgen, zijn grote broer wel.
First due to get the update are A1, XE93, XE94 and ZD9 models

Eerst aan beurt, staat nergens bij dat de xe90 de update niet krijgt.. nog even afwachten dus, er is nog een kansje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Amaze86 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:31:
[...]

Ik weet het. Zou aan de processor liggen is het verhaal. Echter hopen op een wonder mag altijd toch? 😉

[ Voor 7% gewijzigd door oknot op 24-11-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm..moet ik er toch van af gaan zien vanwege het ontbreken van Dolby Vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
oknot schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:50:
[...]

Echt schijt irritant is het. Vanmorgen lang wezen zoeken naar een haakse HDMI
De meeste van die stekkers zijn 1.4 oftewel 4k/30 FPS.
Ook een van 2.0 gevonden, maar die gast van de winkel betwijfelde of dat goed zou uitkomen in verband met het gat aan de achterkant van de tv dat te diep zou wezen.

Toen bedacht ik me dat mijn soundbar ook HDMI passthrough heeft. Zou dat dan de oplossing bieden, nee hoor daar trad een overduidelijke audiolatency op......

Iemand een suggestie voor een geschikte kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mick3112 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:17:
[...]

Ook een van 2.0 gevonden, maar die gast van de winkel betwijfelde of dat goed zou uitkomen in verband met het gat aan de achterkant van de tv dat te diep zou wezen.

Toen bedacht ik me dat mijn soundbar ook HDMI passthrough heeft. Zou dat dan de oplossing bieden, nee hoor daar trad een overduidelijke audiolatency op......

Zoals de laatste paar dagen al in meerdere topics voorbij gekomen is: er bestaat niet zoiets als een 1.4 of 2.0 kabel. Enige waar je op moet letten is de bandbreedte: 'High Speed' 10.2Gbps of 'Premium High Speed' 18Gbps. Grote kans dat je voor HDMI 1 maxed out bent met een gewone High Speed kabel (waarschijnlijk diegenen die je 1.4 noemt)

Uit de review van Rtings: "All the ports support CEC and HDR, but only ports 2 & 3 are full bandwidth. This isn't a problem unless you're using it for gaming at 60hz (like on an Xbox one S or PS4 Pro)." dus je hebt idd gewoon genoeg aan een '1.4' (/10.2Gbps) kabel op HDMI 1.

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 24-11-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
apis29 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:38:
[...]

Zoals de laatste paar dagen al in meerdere topics voorbij gekomen is: er bestaat niet zoiets als een 1.4 of 2.0 kabel. Enige waar je op moet letten is de bandbreedte: 'High Speed' 10.2Gbps of 'Premium High Speed' 18Gbps. Grote kans dat je voor HDMI 1 maxed out bent met een gewone High Speed kabel (waarschijnlijk diegenen die je 1.4 noemt)

Uit de review van Rtings: "All the ports support CEC and HDR, but only ports 2 & 3 are full bandwidth. This isn't a problem unless you're using it for gaming at 60hz (like on an Xbox one S or PS4 Pro)." dus je hebt idd gewoon genoeg aan een '1.4' (/10.2Gbps) kabel op HDMI 1.
ok, ik zat alleen meer te denken aan de situatie als het moment komt dat bijvoorbeeld Ziggo besluit om 4k Tv signaal besluit door te geven. Zou die HDMI 1 poort dan ook niet te weinig bandbreedte hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Mick3112 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:17:
[...]

Deze kabel is prima.
https://www.allekabels.nl...RtknPZzB0xshoCDqIQAvD_BwE

Als je het toch niet lekker zit dan is dit ook nog een optie
https://www.allekabels.nl...cgMpzP7FO7uhoCmiEQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Mick3112 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:56:
[...]

ok, ik zat alleen meer te denken aan de situatie als het moment komt dat bijvoorbeeld Ziggo besluit om 4k Tv signaal besluit door te geven. Zou die HDMI 1 poort dan ook niet te weinig bandbreedte hebben?
Bandbreedte zat. Alle 4 de hdmi poorten zijn 4k .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mick3112 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:56:
[...]

Ziggo 4K zal niet eens in de buurt komen van de max bandbreedte nee. Netflix 4K/UHD is ook maar iets van 17Mbps, misschien dat het op Ziggo 25Mbps (*/8bit 4:2:0) wordt maar dat is dus nog lang geen 10Gbps. Voor tv hoef je echt niet bang te zijn dat het te weinig bandbreedte is, dat wordt 8bit 4:2:0

*edit: het punt was dat de hardware op poort 1 maar 10.2Gbps aan kan en een snellere kabel sowieso geen zin heeft ;) . Mocht het 10bit 4:2:0 @ 50Hz voor bijv. een HDR uitzending worden kan poort 1 misschien nog wel een issue worden maar gezien de bandbreedte die Ziggo over lijkt te hebben zal het in eerste instantie wel gewoon 8bit zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 24-11-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:54:
[...]

Heb 65 inch voor 1500 gekocht. Best goed.
Kan je ook aangeven waar je de 65 inch voor 1500 euro hebt besteld anders voegt het m.i. weinig toe..? Is ook handig voor alle andere geïnteresseerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 712338 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:50:
Hmmm..moet ik er toch van af gaan zien vanwege het ontbreken van Dolby Vision?
Zou niet weten waarom. Beeld is zonder ook fantastisch. Los van het feit dat dolby vision ook nog niet breed omarmt is. Dus de vraag is in hoeverre gaat het echt wat toevoegen en zo ja hoe vaak bekijk je dan content waarbij je van dolby vision kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
apis29 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:08:
[...]

Ziggo 4K zal niet eens in de buurt komen van de max bandbreedte nee. Netflix 4K/UHD is ook maar iets van 17Mbps, misschien dat het op Ziggo 25Mbps (*/8bit 4:2:0) wordt maar dat is dus nog lang geen 10Gbps. Voor tv hoef je echt niet bang te zijn dat het te weinig bandbreedte is, dat wordt 8bit 4:2:0

*edit: het punt was dat de hardware op poort 1 maar 10.2Gbps aan kan en een snellere kabel sowieso geen zin heeft ;) . Mocht het 10bit 4:2:0 @ 50Hz voor bijv. een HDR uitzending worden kan poort 1 misschien nog wel een issue worden maar gezien de bandbreedte die Ziggo over lijkt te hebben zal het in eerste instantie wel gewoon 8bit zijn.
Dank je voor de uitleg! Ik was helemaal in de veronderstelling dat een 50HZ of 60 HZ tv signaal gelijk stond aan 50 of 60 FPS en dat het sowieso te weinig zou zijn. heeft dus met de bitrate vandoen. Weer wat geleerd.
Top, Dank je!

[ Voor 14% gewijzigd door Mick3112 op 24-11-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:00
Wat is jullie ervaring m.b.t. de 'Live Colour' functie? Ik zit nu 'Man of Steel' (4K, HDR) te kijken en met de optie aan is het beeld sprekender. Echter, ik ben bang dat het ten koste gaat van de beeldkwaliteit - met name in HDR (al lijkt dat nu niet zo te zijn).

Misschien dat @Doopy-X- een advies heeft in deze? 😁👍

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 24-11-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Yonix schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:53:
Wat is jullie ervaring m.b.t. de 'Live Colour' functie? Ik zit nu 'Man of Steel' (4K, HDR) te kijken en met de optie aan is het beeld sprekender. Echter, ik ben bang dat het ten koste gaat van de beeldkwaliteit - met name in HDR (al lijkt dat nu niet zo te zijn).

Misschien dat @Doopy-X- een advies heeft in deze? 😁👍
Als het niet zo lijkt te zijn en jij vind het mooi dan is het toch goed? Los van de perfecte instelling blijft de beleving subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Even aanhaken in dit topic, ik heb me gisteren me laten verleiden door een leuke deal voor een 75" 9005.
Mijn doel is 77 OLED, maar dat geld heb ik nog niet voor over. Over 2 jaar zijn deze zodanig geprijsd dat ik overstap.

Liever nu een goede 75" LCD dan een hele goede 65" OLED. Ik ben wel overtuigd van de verschillen, maar size matters :)
Uiteraard Sony, ik ben merk trouw.

Kijken of ik hier goede tips kan opdoen, alvast dank!
Is het handig het hele topic te lezen of zijn er snel wat basis tips te doen?

En uiteraard laat ik de TV kalibreren, een vriend van mij doet dit al een jaar of 15 professioneel, altijd handig deze relaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blue eyes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:02:
Even aanhaken in dit topic, ik heb me gisteren me laten verleiden door een leuke deal voor een 75" 9005.
Mijn doel is 77 OLED, maar dat geld heb ik nog niet voor over. Over 2 jaar zijn deze zodanig geprijsd dat ik overstap.

Liever nu een goede 75" LCD dan een hele goede 65" OLED. Ik ben wel overtuigd van de verschillen, maar size matters :)
Uiteraard Sony, ik ben merk trouw.

En uiteraard laat ik de TV kalibreren, een vriend van mij doet dit al een jaar of 15 professioneel, altijd handig deze relaties ;)
Voor hoeveel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
blue eyes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:02:

Gewoon even doorlezen. Kom je alles vanzelf tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zerocool82 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:12:
[...]

Kan je ook aangeven waar je de 65 inch voor 1500 euro hebt besteld anders voegt het m.i. weinig toe..? Is ook handig voor alle andere geïnteresseerden :)
Heb het al eerder aangegeven, was afgelopen dinsdag voor 1700 te koop op ibood.com (dochteronderneming van mediamarkt), min de cashback van sony van 200 =1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik heb 'm ergens anders gehaald om andere redenen, maar bij Apollo Almere had ik 'm voor 2799 mee mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het zo dat je geen televisie in 4k kan kijken op welke televisie dan ook omdat geen enkele tv-provider het in 4k uitzendt? Zal het gewoon full hd zijn dus of gaat ie het toch upscalen?

4k komt dus eigenlijk alleen van pas bij youtube, netflix enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
4k UHD films, blue ray. Daar heb ik 'm voor.

Ik kijk altijd native, upscalen hoe goed het soms ook gebeurd is een technische nabewerking van het origineel, dus voor mij een ding om te vermijden.
Soms kan het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blue eyes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:59:
4k UHD films, blue ray. Daar heb ik 'm voor.

Ik kijk altijd native, upscalen hoe goed het soms ook gebeurd is een technische nabewerking van het origineel, dus voor mij een ding om te vermijden.
Soms kan het niet anders.
Ok..ik snap het niet helemaal nog geloof ik.. dus in principe zal een sony full hd tv hetzelfde beeldkwaliteit hebben met TV kijken als een sony 4k tv?

Waarom ik het vraag, heb nu een 50inch sony full hd, en heb de 65 xe9005 besteld, het zou jammer zijn als de tv volgende week binnenkomt en beide tv's met TV kijken identieke beeldkwaliteit zouden hebben. Of zal er toch een waarneembaar verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:52:
Is het zo dat je geen televisie in 4k kan kijken op welke televisie dan ook omdat geen enkele tv-provider het in 4k uitzendt? Zal het gewoon full hd zijn dus of gaat ie het toch upscalen?

4k komt dus eigenlijk alleen van pas bij youtube, netflix enz?
Kpn biedt een uhd abonnement aan. Dan zitten er in het pakket een aantal uhd kanalen. Stelt nog niet heel veel voor. Wel een mooie ontvanger overigens. De tv schaalt full hd wel op naar uhd en doet dat naar mijn mening erg goed. Tv beeld is mooier dan het was op mijn vorige full hd plasma. Mooiste blijft toch gewoon native 4K en dan kom je uit op films en games. Zal denk ik nog wel even duren voordat alle mainstream tv zenders de overstap naar 4K gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Techniek en theorie is allemaal mooi, je moet het gewoon zelf ervaren en bekijken.

Als je 4k beeldmateriaal hebt kan je dat niet zo afspelen als bedoeld, immers je hebt een 1080P scherm.
Als je 1080P beeldmateriaal afspeelt op een 4k scherm benut je niet de mogelijkheden. Keuzes ;)

Maar het wil dan niet zeggen dat een 4k of een 1080P het minder of beter doet.
Eerlijk gezegd denk ik wel dat je er wel mee vooruit gaat.
Je bent sowieso toekomst vaster.
En de techniek staat niet stil. Er is meer dan alleen een resolutie van een tv.

[ Voor 5% gewijzigd door blue eyes op 25-11-2017 13:29 . Reden: woordfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:14:
[...]

Kpn biedt een uhd abonnement aan. Dan zitten er in het pakket een aantal uhd kanalen. Stelt nog niet heel veel voor. Wel een mooie ontvanger overigens. De tv schaalt full hd wel op naar uhd en doet dat naar mijn mening erg goed. Tv beeld is mooier dan het was op mijn vorige full hd plasma. Mooiste blijft toch gewoon native 4K en dan kom je uit op films en games. Zal denk ik nog wel even duren voordat alle mainstream tv zenders de overstap naar 4K gaan maken.
Heb het even bekeken, alleen Xite is in uhd te zien en een on demand gebeuren waar je docu's enz op 4k kan zien. Kan je net zo goed op 4k zoeken op youtube en netflix. Reguliere zenders zoals rtl4 zijn niet in uhd te zien. Het abonnement slaat nergens op.

Heb jij de xe9005 al? Dik tevreden? Kan je misschien iets zeggen over beeldkwaliteit in het algemeen en ook t.o.v een Oled tv? Die vind ik uiteindelijk echt prachtig en is helaas een soort graadmeter geworden om de rest te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Nee, TV is nog niet binnen.

Ik heb goed afgestelde OLED's gezien, dat is mind blowing goed.... Deze TV is echt wel minder in absolute zin.

Maar..... Minder wil niet zeggen slecht! Tov mijn oude TV, 52" 1080P tv is dit echt stukken beter. Relativeer, wees tevreden met wat je hebt.
LCD is echt, echt goed!
Een BMW M3 is super, een Ferrari beter. Maar als je het geld niet hebt voor de Ferrari... Een M3 is nog altijd beter dan de 120i van BMW ;)
Top LCD is absoluut top spul.
Zoek maar eens goed, OLED heeft niet alleen maar voordelen, LCD niet alleen maar nadelen.
Er staat genoeg geschreven op dit forum, internet. Even inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:28:
[...]

Heb jij de xe9005 al? Dik tevreden? Kan je misschien iets zeggen over beeldkwaliteit in het algemeen en ook t.o.v een Oled tv? Die vind ik uiteindelijk echt prachtig en is helaas een soort graadmeter geworden om de rest te bepalen.
Ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het echt een hele fijne tv. (Blijf mezelf herhalen hier😂😂). Ik was in 1e instantie ook van plan om voor oled te gaan maar wilde toch wel graag weer een maatje groter. Dus werd het een 75 inch lcd tv. Toevallig via you tube op het spoor gekomen vd xe9005 en vanwege het feit dat het een betaalbare tv met fald was gewoon maar besteld. Geen spijt van dus. Zeer indrukwekkend beeld. Diep zwart en prachtige realistische kleuren. Scherm moet nog wel gecalibreerd worden al is het eigenlijk niet eens echt nodig (is meer een dwangmatig dingetje van mij). Ik vind oprecht dat deze tv niet onderdoet voor een oled (hooguit de A1 maar die kost ook flink meer). Voor dit geld vind je volgens mij geen betere tv. Zie ook hieronder het linkje van rtings. Vinden m ook erg goed

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blue eyes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:32:
Nee, TV is nog niet binnen.

Ik heb goed afgestelde OLED's gezien, dat is mind blowing goed.... Deze TV is echt wel minder in absolute zin.

Maar..... Minder wil niet zeggen slecht! Tov mijn oude TV, 52" 1080P tv is dit echt stukken beter. Relativeer, wees tevreden met wat je hebt.
LCD is echt, echt goed!
Een BMW M3 is super, een Ferrari beter. Maar als je het geld niet hebt voor de Ferrari... Een M3 is nog altijd beter dan de 120i van BMW ;)
Top LCD is absoluut top spul.
Zoek maar eens goed, OLED heeft niet alleen maar voordelen, LCD niet alleen maar nadelen.
Er staat genoeg geschreven op dit forum, internet. Even inlezen.
Nou ik zit meer te denken aan het feit dat oleds kennelijk met de dag goedkoper worden, de 65inch c7 is nu al net over de grens voor 2222 te koop. Dat is een verschil van 700 met de 65inch sony. Over drie maanden wordt dat verschil vast ook weer kleiner and so on. Het hoeft dus niet meer bakken met geld te schelen. Je geeft immers al een hoop uit, die paar honderd voor de ultieme beeldkwaliteit kunnen er dan ook nog wel bij.

Ik moet de xe9005 gewoon in het echt zien denk ik, nog voordat die volgende week bezorgd wordt, misschien toch even naar de MM. Hopelijk gaat het niet flink tegenvallen nu ik de lg c7 heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
De 65" Oled A1 van Sony is nu evenduur als de KD-75XE9005 ;)

Op 1 euro na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
blue eyes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:48:
De 65" Oled A1 van Sony is nu evenduur als de KD-75XE9005 ;)

Op 1 euro na :P
Dus flink duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Nee, even duur, maar 10" kleiner ;)

Ik snap wat je bedoeld, ik wacht ook op de 77" OLED, maar wil niet verder dan 4000 euro gaan. En dat is nu nog niet zover, dus ik wacht nog even 2 jaar.
Ik hoop dan ook dat de Dolby Vision, HDR(+) en 10 / 12 bit discussie uitgelopen is!

[ Voor 79% gewijzigd door blue eyes op 26-11-2017 09:15 . Reden: Tiepfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
blue eyes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:52:
Nee, even duur, maar 10" kleiner ;)

Ik snap wat je bedoeld, ik wacht ook op de 77" OLED, maar wil niet verder dan 4000 euro gaan. En dat nu niet zover, dus ik wacht nog even 2 jaar.
Is hoop ik ook de Dolby Vision, HDR(+) en 10 / 12 bit discussie uitgelopen!
Dat is een kromme redenatie. De 77 inch oled variant scheelt 2 inch met mijn tv en kan je dan dus 10x beter vergelijken. Die heeft een adviesprijs van €20.000. Dus flink duurder en slechts 5.08cm groter. Het verschil tussen 65" en 75" is 25.4cm. Dat scheelt dus behoorlijk. Al valt dat na een dag of 2 ook niet echt meer op helaas😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
Volgens nu wel voor 9K te halen. Maar dan nog steeds 3 maal duurder :)

Financieel was de keus tussen een 65" OLED en een 75" LCD. Die zijn nu even duur.

Size matters, een top LCD is ook waanzinnig goed! Het ultieme hoeft niet altijd, ik kan ook relativeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Anoniem: 712338 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:47:
[...]

Heb het al eerder aangegeven, was afgelopen dinsdag voor 1700 te koop op ibood.com (dochteronderneming van mediamarkt), min de cashback van sony van 200 =1500.
Ik heb toch echt de afgelopen pagina's eerder door gelezen om na te gaan of je het eerder had aangegeven, maar dat is niet het geval (mogelijk ben je in de war met een ander topic, want volgens mij post je redelijk wat verdeeld over meerdere topics). In elk geval bedankt voor het delen! d:)b Was dat tijdens de Ibood hunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

oknot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:46:
[...]

Ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het echt een hele fijne tv. (Blijf mezelf herhalen hier😂😂). Ik was in 1e instantie ook van plan om voor oled te gaan maar wilde toch wel graag weer een maatje groter. Dus werd het een 75 inch lcd tv. Toevallig via you tube op het spoor gekomen vd xe9005 en vanwege het feit dat het een betaalbare tv met fald was gewoon maar besteld. Geen spijt van dus. Zeer indrukwekkend beeld. Diep zwart en prachtige realistische kleuren. Scherm moet nog wel gecalibreerd worden al is het eigenlijk niet eens echt nodig (is meer een dwangmatig dingetje van mij). Ik vind oprecht dat deze tv niet onderdoet voor een oled (hooguit de A1 maar die kost ook flink meer). Voor dit geld vind je volgens mij geen betere tv. Zie ook hieronder het linkje van rtings. Vinden m ook erg goed

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e
Cool thanks ben benieuwd. Gefeli met de 75 inch!! Wilde dus ook niet settlen voor de 55 inch oled en ben voor 65 inch xe9005 gegaan. 75 inch was natuurlijk nog mooier geweest maar die kost dan letterlijk het dubbele voor die 10 inch extra dus ik kan met de 65 wel leven. Maar 75 inch is desondanks natuurlijk fu##### mooi!!!! Die a1 is trouwens ook wel mooi maar dat is toch die tv die scheef naar boven toe staat. Een ontwerpfout lijkt het wel. Verder is ie natuurlijk prachtig omdat ie een lg oled paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zerocool82 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb toch echt de afgelopen pagina's eerder door gelezen om na te gaan of je het eerder had aangegeven, maar dat is niet het geval (mogelijk ben je in de war met een ander topic, want volgens mij post je redelijk wat verdeeld over meerdere topics). In elk geval bedankt voor het delen! d:)b Was dat tijdens de Ibood hunt?
Hehe oh ja kan kloppen ik post ook in oled topic. Idd tijdens de hunt gekocht die maandagnacht van start was gegaan. Die hunts komen regelmatig voorbij heb ik begrepen en die cashback duurt ook nog wel even, misschien dat je 'm binnenkort daar weer voor die prijs zal aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:30
Zijn er ook mensen die de 55/65A1 hebben en die geupgrade zijn naar Android 7?

Is dan ook wat vloeiender dan android 6 waarmee hij geleverd is (en dus gereviewd is bij iedereen.. :P)

Heb een leuke aanbieding voor een 65A1, maar zit nog steeds te twijfelen tegenover de pana 65ezw954. Mar die is 400 euro duurder. En qua reviews hebben ze beide hun plus/min punten. Blijft lastig..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mick3112 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:52:
[...]

Dank je voor de uitleg! Ik was helemaal in de veronderstelling dat een 50HZ of 60 HZ tv signaal gelijk stond aan 50 of 60 FPS en dat het sowieso te weinig zou zijn. heeft dus met de bitrate vandoen. Weer wat geleerd.

[...]

Top, Dank je!
Ja die 30fps limiet geldt alleen voor een 8bit 4:4:4 UHD signaal maar op lagere kwaliteit (4:2:0) kan je best 50fps uitzenden en weergeven via poort 1. De uitzendbandbreedte vormt in de praktijk de limiet voor hogere kwaliteit, ik zie dat het bij de KPN pilot ook 25Mbps is dus dan mag je er wel van uitgaan dat het 8bit 4:2:0 is en dan kan het ook 50/60Hz zijn (volgens de tabelletjes iig). Bij PS4 Pro/ X Box ... zal het wel hoger dan 4:2:0 zijn en zo de limiet vormen voor 'gaming at 60hz' op poort 1 (en 4). UHD Bluray zou ook gewoon op poort 1 moeten kunnen ...
Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste