[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
marketeer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:02:
Heb de XE90 nu paar dagen in huis paar afleveringen House of Cards in 4k gekeken maar het beeld spaced gewoon. Hij stottert, tearing ofzo geen idee hoe ik het moet noemen. Heb paar video's met m'n telefoon gemaakt. Iemand suggesties? Of kan de TV gewoon geen 4k aan met de Netflix Android app native... :'(
Bij mij loopt Netflix 4K als een zonnetje. Nul stotter te ontdekken. Mischien een wifi probleem? Op basis van wat ik zie zou je verwachten dat het op ieder XE90 toestel moet werken. Heb de tv nu 2 weken in huis en uitvoerig getest en kan eigenlijk geen minpunten ontdekken behalve dan de kijkhoek maar dat lag in de lijn der verwachting gezien het VA scherm. Verder is het helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
oknot schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Bij mij loopt Netflix 4K als een zonnetje. Nul stotter te ontdekken. Mischien een wifi probleem? Op basis van wat ik zie zou je verwachten dat het op ieder XE90 toestel moet werken. Heb de tv nu 2 weken in huis en uitvoerig getest en kan eigenlijk geen minpunten ontdekken behalve dan de kijkhoek maar dat lag in de lijn der verwachting gezien het VA scherm. Verder is het helemaal top.
Nee heb gewoon UTP kabel erin HD(R) streamt op 15,26 mbps 2160 continue

Heb jij calibratie gedaan? Of Motion flow anders gezet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Ik heb de settings uit de link overgenomen. Echter daarvoor liep alles ook al gewoon vloeiend.
YouTube: Sony KD-65XE9005 Best TV Picture Settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p88l2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 00:08
Edit: even je filmpjes bekeken en het onderstaande is het niet. Die stutter is namelijk zeer regelmatig. Het lijkt op zo op eerste gezicht op bandbreedte- en/of latencyprobleem van de internetverbinding. Bij jou, je provider, Netflix of iets daar tussenin ;)

Zie je niet "gewoon" de 3:2 pulldown?
Van 24hz is dan 60hz gemaakt.
Bij de juiste settings zou de tv dat kunnen herkennen en weer ongedaan kunnen maken. De A1 en ZD9 kunnen dat met de huidige EU firmware nog niet, maar in de VS is er al wel firmware die het oplost (maar met de ingebouwde Netflix app is het probleem er niet, wel als Netflix via de Horizon Box gebruikt)

Zie ook rtings.com/tv/tests/motion/24p

[ Voor 23% gewijzigd door p88l2 op 27-10-2017 01:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
p88l2 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:36:
Edit: even je filmpjes bekeken en het onderstaande is het niet. Die stutter is namelijk zeer regelmatig. Het lijkt op zo op eerste gezicht op bandbreedte- en/of latencyprobleem van de internetverbinding. Bij jou, je provider, Netflix of iets daar tussenin ;)

Zie je niet "gewoon" de 3:2 pulldown?
Van 24hz is dan 60hz gemaakt.
Bij de juiste settings zou de tv dat kunnen herkennen en weer ongedaan kunnen maken. De A1 en ZD9 kunnen dat met de huidige EU firmware nog niet, maar in de VS is er al wel firmware die het oplost (maar met de ingebouwde Netflix app is het probleem er niet, wel als Netflix via de Horizon Box gebruikt)

Zie ook rtings.com/tv/tests/motion/24p
Top, ga morgen even via 5ghz Wifi proberen kijken of er verschil is, alles uit mn router en nieuwe kabel.

#uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 10:30
Voor die cashback moet ik ook mijn EAN code ingeven.Welke code is dit?Zie foto:

http://users.telenet.be/solidjumbo/Foto/EAN%20code.jpg

De onderste is de serienummer,dat weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
Ivan4you schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:04:
Voor die cashback moet ik ook mijn EAN code ingeven.Welke code is dit?Zie foto:

http://users.telenet.be/solidjumbo/Foto/EAN%20code.jpg

De onderste is de serienummer,dat weet ik.
Volgens mij de bovenste.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die met een 4 begint ja; EAN staat ook in de pricewatch bij de specificaties ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Thanks.Mijn Sony tv is aangesloten met powerlines om internet te hebben.Die powerlines gaan om de minuut aan en uit.Dus die tv blijft in standby connectie maken wat vervelend is.Is dit op te lossen in settings ofzo want anders ga ik over op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
oknot schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:37:
[...]
Heb de tv nu 2 weken in huis en uitvoerig getest en kan eigenlijk geen minpunten ontdekken behalve dan de kijkhoek maar dat lag in de lijn der verwachting gezien het VA scherm. Verder is het helemaal top.
Hoe bevalt het geluid? Hier klinkt het niet echt super en twijfel of er wat verkeerd is.
Me telefoon klinkt zeg maar luider/ duidelijker.
(Trailer afspelen als vergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
lordloeder schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Hoe bevalt het geluid? Hier klinkt het niet echt super en twijfel of er wat verkeerd is.
De tv is aangesloten op een goed 5.2 systeem en dat klinkt fantastisch. Ik gebruik de speakers van de tv zelf dus verder niet. Die zijn zoals elke speaker van elke tv gewoon slecht. Er komt geluid uit en kan ook redelijk hard, maar heeft met mooi geluid niks te maken. Mijn advies is om deze (of eigenlijk elke) tv te combineren met een goed geluidssysteem of tenminste een goede soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
lordloeder schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Je moet het geluid op music modus zetten en clear audio inschakelen.Bij mij klinkt dit meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:40
Gisteren de 65XE9005 besteld, ben benieuwd naar als die van de week binnen komt!

Expert korting en vervolgens nog cashback, dus totaal 1650!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 20:52
President schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:48:
Gisteren de 65XE9005 besteld, ben benieuwd naar als die van de week binnen komt!

Expert korting en vervolgens nog cashback, dus totaal 1650!
Hier ook :*)
Wel via internet besteld voor de 90,- extra korting via CashbackXL.

1839
- 200
- 90
=1549

Mediamarkt gaat trouwens met de Expert prijs mee als je hem daar liever haalt.

Gezien deze niet in de (vaste) kast gaat passen heb ik nu nog een leuk klusje om de aansluitingen enzo te verhuizen. Luxe probleem...

We twijfelde tussen 55 en 65 dus gister een stuk papier op de juiste maat tegen de muur gehangen en nog in de winkel op de juiste afstand gekeken. Daardoor toch voor de 65" gekozen.
Vergeleken met mijn huidige 32" een leuk verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:40
Edwin schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:54:
[...]
Mediamarkt gaat trouwens met de Expert prijs mee als je hem daar liever haalt.
Ik had Mediamarkt gevraagd, maar kreeg daar 0 op rekest. 'Het gaat om een tijdelijke actie, dus om die reden is de prijsbelofte niet van toepassing'. Heb hem bij plattetv.nl besteld, deze gingen wel mee in de actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
President schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Ik had Mediamarkt gevraagd, maar kreeg daar 0 op rekest. 'Het gaat om een tijdelijke actie, dus om die reden is de prijsbelofte niet van toepassing'. Heb hem bij plattetv.nl besteld, deze gingen wel mee in de actie!
Gevalletje "stom vd mediamarkt". Veel plezier met de tv. Werkelijk een top tv is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Zojuist een KD-55XE9005 besteld, twijfelde nog om de 65 inch versie te nemen omdat iedereen altijd zegt groter is beter, maar na wat meten kwam ik tot de conclusie dat 65 echt veel te groot was voor de ruimte dat ik bezit. 1280 bij expert - 100 cashback en als het goed is krijg ik nog 65 euro terug via cashbackxl. Kom ik uiteindelijk op 1115 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Ik heb zonet een heel uitgebreide review van de KD-55XE9305 geplaatst.

productreview: Sony KD-55XE9305 Zwart review door Budasson

Long story short: ik vind het een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Uitgebreid, hhmmm lees eens een maand-gekozen review, die hebben wel 4 a 5 x zoveel zinnen. Neemt niet weg dat de 93 mooi is (maar ook duur), heeft Dolby Vision, de 9005 niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 30-10-2017 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Ik heb er een aantal maanden geleden 1750 voor betaald. Elke euro waard dit toestel, maar dit is best om te janken ;(
VdBorght schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:04:
Zojuist een KD-55XE9005 besteld, twijfelde nog om de 65 inch versie te nemen omdat iedereen altijd zegt groter is beter, maar na wat meten kwam ik tot de conclusie dat 65 echt veel te groot was voor de ruimte dat ik bezit. 1280 bij expert - 100 cashback en als het goed is krijg ik nog 65 euro terug via cashbackxl. Kom ik uiteindelijk op 1115 euro!

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:02
Heeft er iemand een XE9005 opgehangen? Komt deze ver van de muur, zat de Samsung met deze Sony te vergelijken en de achterkant leek een stuk dikker dan bij de Samsung (bv QLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM

TLM

The Laughing Man

Ja, wat is ver. Ik heb een beugel met een knik, dus die komt automatische verder van de muur. En zelfs dan vind ik het prima, want het valt verder totaal niet op.
screamhouse schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:32:
Heeft er iemand een XE9005 opgehangen? Komt deze ver van de muur, zat de Samsung met deze Sony te vergelijken en de achterkant leek een stuk dikker dan bij de Samsung (bv QLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
TLM schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:21:
Ja, wat is ver. Ik heb een beugel met een knik, dus die komt automatische verder van de muur. En zelfs dan vind ik het prima, want het valt verder totaal niet op.

[...]
Zou je eens een foto willen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

Heb sinds vandaag mijn XE90 in bezit. Dacht meteen 4K HDR netflix te testen, met stranger things, maar de TV switched niet automatisch naar HDR ook al staat die optie op Auto. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM

TLM

The Laughing Man

Als ik er aan denk 8)7
screamhouse schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:15:
[...]

Zou je eens een foto willen posten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:09
VdBorght schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:17:
Heb sinds vandaag mijn XE90 in bezit. Dacht meteen 4K HDR netflix te testen, met stranger things, maar de TV switched niet automatisch naar HDR ook al staat die optie op Auto. Hoe los ik dit op?
Seizoen 1 heeft geen HDR. Alleen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

carcept2009 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:21:
[...]

Seizoen 1 heeft geen HDR. Alleen 2
Owh, dat verklaart een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik heb nu sinds paar weken de Sony A1 55” alleen kan ik Android TV nog niet helemaal volgen. Ik had de Redbull TV app geïnstalleerd, allemaal prima en werkt. Echter als ik nu de TV aanzet op HDMI2 (waar mijn KPN decoder op zit) gaat de redull app ook automatisch aan en blijft het geluid daarvan op de achtergrond hoorbaar. Uiteindelijk heb ik de app moeten verwijderen omdat ik geen enkele manier erachter kan komen hoe dat op te lossen.

Daarnaast gebruik ik mijn hifi systeem voor geluid, echter heb ik op het scherm geen volume indicatie. Ik lees op andere fora dat dit een probleem is met de ARC van Sony maar misschien weet iemand hier of er een oplossing voor is?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin
Nou, gister is hier de 65XE9005 binnen gekomen.
De Expert bezorger stond met een grote grijns voor de deur "Hier wordt je blij van!" en inderdaad.
Die man heeft toch een mooi beroep, wordt overal met een glimlach ontvangen :D

Eerste indruk; Damn wat is dat groot in ons kamertje. (er stond een 10 jaar oude 32")
We waren in de winkel al op de juiste afstand wezen kijken en hadden toen de 65" over de 55" gekozen.
Het was even wennen maar ben toch blij dat we deze maat hebben gekozen.

De standaard afstelling liet te wensen over, voornamelijk heel erg helder.
Heb het filmpje van AVForum nagelopen en daar de donkere kamer settings overgenomen. (helderheid wel wat omhoog gezet naar 25-35 afhankelijk van de bron)

Het beeld is echt super. Ook niet UHD beelden, Expeditie Robinson (Ziggo) zag er erg goed uit. Alleen oude programma's zijn wat korrelig. Ben nu bijvoorbeeld via Netflix StarTrek aan het doorstomen (Voyager S4 op dit moment) en dat beeld viel wat tegen. (na de aanpassing volgens AVForum wel een stuk beter)

Het viel me mee dat het beeld van mijn (1e model) xbox one nog zo goed door kwam. Dit had ik slechter verwacht maar dit zag er gewoon erg goed uit.
Ik twijfelde nog om hem dmv Marktplaats te 'ruilen' naar een "S" versie maar dit lijkt me niet nodig.

Wel een klein minpuntje. Ik mis mijn on-screen klokje. De oude had dit wel en de nieuwe alleen in de menu's. (waar ik nu eigenlijk niet kom gezien het zappen via de Humax gaat)

Daar staat echter wel een pluspuntje tegenover. Ik kan nu eindelijk per bron het geluid bijstellen.
Voorheen moest de TV bij de Humax op stand 32 en bij de X1 op stand 15.
Een klein detail maar gezien je dat elke keer om moet zetten is dit toch wel leuke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Edwin schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:03:
Nou, gister is hier de 65XE9005 binnen gekomen.
De Expert bezorger stond met een grote grijns voor de deur "Hier wordt je blij van!" en inderdaad.
Die man heeft toch een mooi beroep, wordt overal met een glimlach ontvangen :D
Ja, vraag me af wat die gasten nou aan " blije" fooi ontvangen, denk niet vreselijk veel. Zelfde vraag geldt voor pakketbezorgers, had er hier 1 jaartje terug met mijn Sony 43 inch, was 2 hoog, en hij stond erop dat die hem omhoog sleept. Ik bedoel normaal gesproken schijten pakketbezorgers op je, en komen absoluut niet de trap op... hij verwachtte fooi neem ik aan, omdat het een mooie TV was, heb dat ook gegeven, maar 't kan gerust geen royale fooi genoemd worden wat ik gaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin
Sjah schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:32:
[...]
... vraag me af wat die gasten nou aan " blije" fooi ontvangen...
Evenveel als de postNL bezorger die een uurtje van te voren een pakketje kwam bezorgen.

Zie niet in waarvoor een fooi nodig is eerlijk gezegd. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Ivan4you op 04-11-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:27

TMC

Ik heb sinds gisteren de Sony 49XE7004. Deze is ter vervanging van mijn oude Sony 50W805B die helaas kapot is gegaan. Mijn ervaringen tot dusver:

- Mijn 50W805B was mooier. Deze had een dunne aluminium rand en was 100 Hz, mijn huidige Sony is van plastic met een dikkere rand en heeft 50 Hz.
- De 50W805 was goedkoper (667 euro t.o.v. 699 euro).
- De 49XE7004 is véél sneller in de menu's.
- De 49XE7004 heeft een IPS-paneel i.p.v. VA-paneel. De verschillen zijn zoals verwacht: stuk betere kijkhoeken, stuk slechtere zwartwaardes. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik nou prefereer.
- Ik krijg nog geen beeld via mijn 1080p receiver op de tv, maar op zich werkt ARC prima en is dat ook niet nodig.

Al met al heb ik gemengde gevoelens. Ik denk dat ik voor de prijs een prima tv heb, maar het voelt vreemd dat een oude tv van 2,5 jaar goedkoper en mooier was. Daarnaast ben ik er nog niet over uit of ik nou liever een VA of IPS-paneel heb. Het feit dat bijna alle duurdere tv's een VA-paneel hebben doet me denken dat dat over het algemeen toch wel het beste is.

[ Voor 3% gewijzigd door TMC op 05-11-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oh, kapot, zomaar? Snel...

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 05-11-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:27

TMC

Niet zomaar, van meubel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, maar dan nog, heb zelf de 43w756c, en ik weet waar je het over hebt, die dingen wegen niks, en denk dat een 30 kilo Tv van vroeger, meer stootjes kon hebben. Tot zover deze OT gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 05-11-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Kan iemand mij vertellen hoe de kijkhoek van de XE9005 is. Ik heb net een Samsung KS8000 binnengekregen, na lang twijfelen tussen een Samsung en Sony, maar de kijkhoek vind ik dramatisch.
Ik zit op de bank een meter vanuit het midden en zie gewoon de kleuren fletser worden. Is dit ook zo bij de Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jij bent rijp voor een OLED, ips kan ook, maar is minder. Die hebben allebei riante kijkhoek. Zelf zit ik ook metertje ui;t het lood, maar dan met een Sony VA-scherm (niet Samsung), en ik erger me niet, alhoewel ik weet dat ik niet 100% ideaal zit, maar ben tevreden met 90% ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Dat past niet in mijn kamer, 49 is the max. Ik heb nu een 6 jaar oude Samsung (IPS) en dan heb ik nergens last van. Ik kijk het nog een dagje aan, nu zit ik Discovery te kijken, geweldig beeld, maar hij happert iedere 20 sec....:( Misschien ben ik te kritisch.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee hoor, als jij maar iets met je hoofd beweegt, en DAN merk je al verschil, heb je gelijk ook. Zelf merk ik niks als ik met hoofd 10 cm beweeg, wel merk ik wat als ik halve meter opzij ga, maar dat doe je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
screamhouse schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:56:
Kan iemand mij vertellen hoe de kijkhoek van de XE9005 is. Ik heb net een Samsung KS8000 binnengekregen, na lang twijfelen tussen een Samsung en Sony, maar de kijkhoek vind ik dramatisch.
Ik zit op de bank een meter vanuit het midden en zie gewoon de kleuren fletser worden. Is dit ook zo bij de Sony?
In vergelijking met mijn voorgaande plasma's is de kijkhoek idd belabberd. Dat gezegd hebbende heb ik wel op iedere plek op mijn bank (3.30mtr) goed beeld op mijn 75xe9005. Daarbuiten neemt de kwaliteit snel af. Min of meer recht ervoor is toch wel een vereiste. Dan heb je vervolgens ook wel echt een fantastisch beeld en dat maakt het wel weer goed. Zit zelf toch altijd vanaf de bank te kijken dus is het niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 10:42

zerocool82

Ignorance causes chaos

Deze week de Sony XBR65X900E besteld, volgens mij op dit moment de 65 inch TV met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Prijsverschil met OLED vond ik toch te fors (minstens 1000 euro) om een OLED te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 14:05
screamhouse schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:13:
Dat past niet in mijn kamer, 49 is the max. Ik heb nu een 6 jaar oude Samsung (IPS) en dan heb ik nergens last van. Ik kijk het nog een dagje aan, nu zit ik Discovery te kijken, geweldig beeld, maar hij happert iedere 20 sec....:( Misschien ben ik te kritisch.......
Nah, herkenbaar. Het slechte kijkhoeken van VA houden mij tot nu toe ook tegen om een nieuwe tv te kopen, hoewel de XE hoog op mijn verlanglijstje staat. Ik heb wel de indruk dat het bij de 49 inch XE90 erger is dan bij de 55 inch. Uiteindelijk wordt het denk ik wel een oled, maar pas als onze huidige tv het begeeft (al dan niet met wat hulp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 17:43
Al week of 3 de XE90 in bezit, na leuk onderhandeld te hebben met een winkelier uit de buurt en er een paar honderd euro vanaf gekregen te hebben. Tv is top, enige nadeel is het af en toe haperende Android-menu.

Ik ben zelf ook 2 weken bezig geweest met settings tweaken/calibreren voordat ik voor al mijn media een geschikte setting had. Verschillende bronnen geraadpleegd maar de AV-forums settings zijn een prima basis om daarna het persoonlijk te tunen.

Mochten er mensen zijn die een setting willen voor tv+1080p downloads of Netflix of films of gaming, laat maar even weten :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Doopy-X- schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:27:
Al week of 3 de XE90 in bezit, na leuk onderhandeld te hebben met een winkelier uit de buurt en er een paar honderd euro vanaf gekregen te hebben. Tv is top, enige nadeel is het af en toe haperende Android-menu.

Ik ben zelf ook 2 weken bezig geweest met settings tweaken/calibreren voordat ik voor al mijn media een geschikte setting had. Verschillende bronnen geraadpleegd maar de AV-forums settings zijn een prima basis om daarna het persoonlijk te tunen.

Mochten er mensen zijn die een setting willen voor tv+1080p downloads of Netflix of films of gaming, laat maar even weten :)
Ook de 65 inch versie? Wel spijtig om te horen dat het Android menu hapert, ik had gehoopt dat het op de 2017 versies inmiddels wel wat beter zou werken ;( Welke versie draait er nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
zerocool82 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:41:
[...]

Ook de 65 inch versie? Wel spijtig om te horen dat het Android menu hapert, ik had gehoopt dat het op de 2017 versies inmiddels wel wat beter zou werken ;( Welke versie draait er nu op?
Nee, de 55 inch... Ik heb echt geen idee uit mijn hoofd ;)

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Firmware update beschikbaar voor de xe9005. Althans ik heb een update melding gekregen en haal m nu binnen. Ga ervan uit dat het voor ieder toestel geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
oknot schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:01:
Firmware update beschikbaar voor de xe9005. Althans ik heb een update melding gekregen en haal m nu binnen. Ga ervan uit dat het voor ieder toestel geldt.
Op de Sony BRAVIA KD-55XE9305 HDR 4K TV Review & Comments thread van AVForums zag ik ook al zoiets

"Just had an update. Does anyone know what we are running on? Does this allow for DV?"

Naar aanleiding hiervan twee vragen.
1) Hoe kan ik het firmware nummer van mijn KD-55XE9305 achterhalen?
2) Weet iemand of de laatste update eindelijk de langverwachte DV update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 18:57
oknot schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:01:
Zojuist ge-update; de tv was al voorzien van Nougat (7.0), en na de update heb ik nog steeds 7.0. Helaas nergens een changelog.
Betreft hier de 49XE9005.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:45
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Sony BRAVIA KD-49XE9005 i.c.m. een Xbox One X en man, man, man wat een televisie is dat zeg! :D Zo uit de doos meteen al onder de indruk van de beeldkwaliteit. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3c591KkkDbej90NsGNef2Ega/medium.jpg

Echter, nu heb ik een aantal vragen over het gebruik en afstellen van de televisie en ik hoop dat jullie deze kunnen - en willen - beantwoorden ( O+ ):
• De beeldinstellingen die ik in YouTube/Netflix gebruik, worden deze onthouden en enkel bij het gebruiken van die specifieke app(s) geladen?;
• Welke instellingen zijn aan te raden i.c.m. een game console (naast game modus en HDR10+)?
• Ik kan niet professioneel kalibreren, dus wat zijn goede (online) handleidingen?

En een klein probleem:
• Ik wilde vanochtend de Samsung-decoder gebruiken - aangesloten op HDMI4 via een normale HDMI-kabel, echter ik kreeg geen signaal door. De televisie herkent het apparaat wel (Samsung SMT-C7140), maar laat niets zien. Vervolgens aangesloten op HDMI2, met een andere kabel, en toen kreeg ik wel het Samsung logo te zien in 1080p, maar vervolgens alleen maar ruis. :S Zou het kunnen zijn dat met het ophangen, slepen van de meubels de televisiekabel stuk is gegaan? Zou jammer zijn, want het is best wel een goede/dure. :'(

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
Yonix schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:12:

• De beeldinstellingen die ik in YouTube/Netflix gebruik, worden deze onthouden en enkel bij het gebruiken van die specifieke app(s) geladen?;
• Welke instellingen zijn aan te raden i.c.m. een game console (naast game modus en HDR10+)?
• Ik kan niet professioneel kalibreren, dus wat zijn goede (online) handleidingen?
• Ja
• Ik zal vanmiddag even mijn settings van de tv icm de PS4 pasten
• Een goed startpunt zijn de settings van AVforums: YouTube: Sony KD-65XE9005 Best TV Picture Settings

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Ik heb net nieuwe hdmi kabels getrokken waardoor ik mijn receiver omzeil ( sony str dn1060). Onvoorstelbaar wat een verschil dat maakt. Ik ervaar nu pas het ware 4K beeld blijkt. De situatie is nu dus, HTPC met geforce gt1050 ti met hdmi rechtreeks op hdmi 1 vd xe9005, ipv eerst langs de versterker en dan naar hdmi 3 ( ivm arc). Mooi genoeg stuurt de tv het geluid nog wel steeds over hdmi 3 terug naar de receiver. Morgen op hdmi 2 mijn xbox one x aansluiten en het kpn kastje blijft via de receiver aangesloten. Voor degenen die niet de allernieuwste generatie receivers hebben is dit echt een aanrader om even mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Doopy-X- schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:47:
[...]

• Ja
• Ik zal vanmiddag even mijn settings van de tv icm de PS4 pasten
• Een goed startpunt zijn de settings van AVforums: YouTube: Sony KD-65XE9005 Best TV Picture Settings
Ah, super! Alvast bedankt voor je moeite! _/-\o_

Even iets anders: hoe kan het toch dat de YouTube-applicatie op de tv zo stottert bij 4K? :s De tv is met een vaste kabel aangesloten op de router en ik maak gebruik van een 400Mb/40Mb verbinding van Ziggo.

Trouwens, nu ik het toch over de YouTube-applicatie heb: is er al iets bekend over 4K/HDR ondersteuning op de app voor Sony tv's? Wel vreemd dat zo'n ingebouwde applicatie dat niet meteen ondersteunt op dit type tv. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Yonix schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:41:
[...]

Ah, super! Alvast bedankt voor je moeite! _/-\o_

Even iets anders: hoe kan het toch dat de YouTube-applicatie op de tv zo stottert bij 4K? :s De tv is met een vaste kabel aangesloten op de router en ik maak gebruik van een 400Mb/40Mb verbinding van Ziggo.

Trouwens, nu ik het toch over de YouTube-applicatie heb: is er al iets bekend over 4K/HDR ondersteuning op de app voor Sony tv's? Wel vreemd dat zo'n ingebouwde applicatie dat niet meteen ondersteunt op dit type tv. |:(
Mijn gamesettings: https://pastebin.com/HhHjqiWt
Bij mij stottert de YT-app niet :|

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Yonix schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:41:
[...]

You tube wordt hier ook gewoon vloeiend weergegeven, ook de 4K content. Aangesloten op kpn netwerk van 3x k*t. Maar 0 problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Doopy-X- schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:52:
[...]

Mijn gamesettings: https://pastebin.com/HhHjqiWt
Bij mij stottert de YT-app niet :|
Thanks! 😉

Game Mode is wel een beetje flets/donker, of niet? Hoort dat zo?

Nevermind: Ik had de verkeerde kleurruimte geselecteerd. Doh! :P Ziet er meer dan prima uit zo! Wat een televisie! :D
oknot schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:21:
[...]

You tube wordt hier ook gewoon vloeiend weergegeven, ook de 4K content. Aangesloten op kpn netwerk van 3x k*t. Maar 0 problemen
Wat raar ... Hier dus bekabeld en geen vloeiend (4K) beeld. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Raar. :S

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 10-11-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Dat is idd bijzonder en vooral vervelend voor je. Mischien toch even met de winkel/sony contact opnemen en het probleem voorleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
Yonix schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:37:
[...]

Thanks! 😉
Ziet er meer dan prima uit zo! Wat een televisie! :D
Welcome! Als je nog andere settings wil hoor ik het wel ;)

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
oknot schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:00:
Dat is idd bijzonder en vooral vervelend voor je. Mischien toch even met de winkel/sony contact opnemen en het probleem voorleggen.
Het is inmiddels opgelost, maar wat nu precies de oorzaak was? Geen idee.

Heb uiteindelijk een beetje met wat instellingen lopen spelen (voornamelijk beeld en geluid) en toen liep de applicatie opeens soepel. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A35rtUNbN8NBc1CbShqDw5jm/medium.jpg

Maar, tot op heden, nog geen HDR support in de YouTube-app voor Sony dus?

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 10-11-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik zie hier brightness instellingen staan varierend van 8 tot max.Bij 8 heb je toch zwart beeld,ook al kijk je in het pikkedonker.
En bij max moet je toch een zonnebril op zetten.
Bij mij staat hij op 28,maar misschien heeft het te maken met de beeldmodus die je in het begin kiest.Bij mij is dat bioscoop pro.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivan4you op 11-11-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Mischien nog een nuttig filmpje voor degenen die stoeien met de juiste instelling voor het aansluiten van een xbox one, ps4 of uhd bluray speler. Blijkt dat niet alle hdmi poorten hdr ondersteunen. Althans sowieso niet bij de xbox heb ik net geconstateerd.
YouTube: Sony 55X900E | 4K HDR Settings for Xbox One X and Xbox One S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
Yonix schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:08:
[...]

Het is inmiddels opgelost, maar wat nu precies de oorzaak was? Geen idee.

Heb uiteindelijk een beetje met wat instellingen lopen spelen (voornamelijk beeld en geluid) en toen liep de applicatie opeens soepel. :)

[afbeelding]

Maar, tot op heden, nog geen HDR support in de YouTube-app voor Sony dus?
Met welke app heb je al die gegevens op de foto bekeken? Ik wil al lang meer details over de video &audio maar de xe9305 toont bitter weinig. De gewone info geeft allen de resolutie aan, de dynamic range (HDR of niet) en de frame rate niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Budasson schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:11:
[...]

Met welke app heb je al die gegevens op de foto bekeken? Ik wil al lang meer details over de video &audio maar de xe9305 toont bitter weinig. De gewone info geeft allen de resolutie aan, de dynamic range (HDR of niet) en de frame rate niet :|
Dit is in de YouTube app zelf. Zie meer 'informatie > statistieken voor nerds' en dan krijg je dit venster.

Wat betreft de eigen informatie op de Sony tv ben ik het met je eens dat het nogal karig is. Zo zou ik ook graag willen zien wat de huidige verversingssnelheid is bijv. Of HDR aan staat kun je zien als je tijdens het afspelen van HDR content naar het menu gaat voor beeldinstellingen, dan staat er naast de naam van de externe verbinding (bijv. HDMI 2) 'HDR'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Afgelopen week een update op mijn tv binnengehaald en geïnstalleerd. Weet iemand waar informatie over de wijzigingen te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwarden440
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-02 14:27
daanNL schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:29:
Afgelopen week een update op mijn tv binnengehaald en geïnstalleerd. Weet iemand waar informatie over de wijzigingen te vinden is?
Info van updates zijn op de sony site terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999

Roy

Hobbies?

Ik zit enorm te twijfelen tussen 3 tv's, misschien dat jullie mij kunnen adviseren. Ik wil graag een 49 of 55 inch tv, met 100hz paneel. Mijn shortlist is nu als volgt: (prijzen zijn de laagste prijzen die ik heb kunnen vinden)
- Samsung UE55MU8000 (€ 1075). Vind het design erg mooi, en de connect box erg handig
- Sony KD-49XE9005 (€ 1049). Full-array backlight. Volgens mij de beste beeldkwaliteit van mijn lijstje
- Sony KD-55XE8505 (€ 899). Voornamelijk goede prijs.

Ik heb nu een Samsung tv, de interface bevalt me wel goed, alleen is die al na 3,5 jaar kapot aan het gaan. Android TV werkt nu toch ook prima?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
daanNL schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:29:
code:
1
2
3
4
5
6
Voordelen en verbeteringen m.b.t. de vorige update
Introduceert instructievideo's in het aanbevelingengedeelte van BRAVIA
Verbetert de reactietijd van de tv bij gebruik van de afstandsbediening
Verbetert de gebruikerservaring bij het instellen van de SAMBA TV-service
Lost het probleem van het niet afspelen van YouTube 4K-content op (resolutie 2560 x 1440 of hoger)
Lost een probleem op waarbij de TV zichzelf inschakelt vanuit de stand-bymodus

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Doopy-X- schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:06:
[...]

Welcome! Als je nog andere settings wil hoor ik het wel ;)
Wat voor een settings gebruik je trouwens voor tv kijken in de avond? Dan heb ik het over Netflix en Blu-Ray (4K/HDR).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:57:
[...]

Wat voor een settings gebruik je trouwens voor tv kijken in de avond? Dan heb ik het over Netflix en Blu-Ray (4K/HDR).
Ik heb mijn TV dit weekend opgehaald en veel instellingen uitgeprobeerd. Op basis hiervan en op basis van input van website als Avforum, Rtings, HomeCinemaMagazine etc. heb ik goede ervaringen met onderstaande instellingen (voor kijken met beperkt licht / 's avonds). Mocht iemand opmerkingen of tips hebben dan verneem ik het graag :*)

Picture Mode Cinema Pro
Auto Picture Mode Off
Light sensor Off

Brightness 10
Contract 90
Gamma -2
Black Level 50
Black adjust Off
Adv. contract enhancer Off
Auto local Dimming Medium
X-tended Dynamic Range Medium

Color 50
Hue 0
Colour temperature Expert 1
Live Colour Off

R Gain Max
G-Gain -1
B-Gain -3
R-Bias 3

Sharpness 50
Reality Creation Manual (20)
Random noise reduction Off
Digital noise reduction Off
Smooth gradation Low

Motionflow True Cinema
Film mode (Cinemotion) Low

HDR mode Auto
HDMI video range Auto
Colour space Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zou alleen Reality Creation lekker op Auto laten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
zerocool82 schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:30:
[...]

Ik heb mijn TV dit weekend opgehaald en veel instellingen uitgeprobeerd. Op basis hiervan en op basis van input van website als Avforum, Rtings, HomeCinemaMagazine etc. heb ik goede ervaringen met onderstaande instellingen (voor kijken met beperkt licht / 's avonds). Mocht iemand opmerkingen of tips hebben dan verneem ik het graag :*)

Picture Mode Cinema Pro
Auto Picture Mode Off
Light sensor Off

Brightness 10
Contract 90
Gamma -2
Black Level 50
Black adjust Off
Adv. contract enhancer Off
Auto local Dimming Medium
X-tended Dynamic Range Medium

Color 50
Hue 0
Colour temperature Expert 1
Live Colour Off

R Gain Max
G-Gain -1
B-Gain -3
R-Bias 3

Sharpness 50
Reality Creation Manual (20)
Random noise reduction Off
Digital noise reduction Off
Smooth gradation Low

Motionflow True Cinema
Film mode (Cinemotion) Low

HDR mode Auto
HDMI video range Auto
Colour space Auto
En overdag (Cinema Home?) of bij HDR gooi je de brightness omhoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:57:
[...]

https://pastebin.com/dL8C3sDZ

Voor HDR past ie zelf de brightness etc aan, dit vind ik een prima setting voor alles wat Netflix heeft (HDR of SDR)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Doopy-X- schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:12:
[...]

https://pastebin.com/dL8C3sDZ

Voor HDR past ie zelf de brightness etc aan, dit vind ik een prima setting voor alles wat Netflix heeft (HDR of SDR)
Bedankt voor jullie reacties! Dit stel ik erg op prijs allemaal. 😁

@Anoniem: 12186 Gebruik je deze settings ook voor Blu-Ray?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
Yonix schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:45:
[...]

Bedankt voor jullie reacties! Dit stel ik erg op prijs allemaal. 😁

@Anoniem: 12186 Gebruik je deze settings ook voor Blu-Ray?
Nee, voor films gebruik ik dit: https://pastebin.com/dRYXB9Eu

En dan ook maar direct mijn laatste setting: digitale tv & gedownloade 1080p series: https://pastebin.com/AckfSd1U

[ Voor 15% gewijzigd door Doopy-X- op 13-11-2017 19:25 ]

*burp*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oknot
Roy schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:42:
Ik zit enorm te twijfelen tussen 3 tv's, misschien dat jullie mij kunnen adviseren. Ik wil graag een 49 of 55 inch tv, met 100hz paneel. Mijn shortlist is nu als volgt: (prijzen zijn de laagste prijzen die ik heb kunnen vinden)
- Samsung UE55MU8000 (€ 1075). Vind het design erg mooi, en de connect box erg handig
- Sony KD-49XE9005 (€ 1049). Full-array backlight. Volgens mij de beste beeldkwaliteit van mijn lijstje
- Sony KD-55XE8505 (€ 899). Voornamelijk goede prijs.

Ik heb nu een Samsung tv, de interface bevalt me wel goed, alleen is die al na 3,5 jaar kapot aan het gaan. Android TV werkt nu toch ook prima?
Koop de sony XE9005. Echt een top tv. Ik heb hiervoor ook een samsung (plasma) en daarvoor een Kuro ( ook plasma) gehad en dacht bij allebei de tv's dat dit het was maar de Sony is weer next level. Interface is prima, werkt min of meer zoals elke tv. Beetje rommelen en zoeken en met een week weet je niet beter meer. Beeldkwaliteit vd XE9005 is echt fenomenaal. Het feit dat het de enige tv in z'n prijsklasse is met fald is eigenlijk al genoeg reden om de tv te kopen. Geen backlight bleeding, geen ghosting. Gewoon een fantastisch en realistisch beeld. Uiteraard betreft het hier mijn persoonlijke mening maar die mening delen velen blijkt. Dus lang verhaal kort. XE9005 kopen. Zo snel mogelijk😉 . Mocht je budget en de ruimte het toelaten zou ik wel een grotere maat willen aanraden ( vanaf 55inch ofzo) dan komt het beeld in mijn optiek beter tot zijn recht.

[ Voor 5% gewijzigd door oknot op 14-11-2017 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Laatst online: 13-06 17:20
oknot schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:43:
[...]

Koop de sony XE9005. Echt een top tv. Ik heb hiervoor ook een samsung (plasma) en daarvoor een Kuro ( ook plasma) gehad en dacht bij allebei de tv's dat dit het was maar de Sony is weer next level. Interface is prima, werkt min of meer zoals elke tv. Beetje rommelen en zoeken en met een week weet je niet beter meer. Beeldkwaliteit vd XE9005 is echt fenomenaal. Het feit dat het de enige tv in z'n prijsklasse is met fald is eigenlijk al genoeg reden om de tv te kopen. Geen backlight bleeding, geen ghosting. Gewoon een fantastisch en realistisch beeld. Uiteraard betreft het hier mijn persoonlijke mening maar die mening delen velen blijkt. Dus lang verhaal kort. XE9005 kopen. Zo snel mogelijk😉 . Mocht je budget en de ruimte het toelaten zou ik wel een grotere maat willen aanraden ( vanaf 55inch ofzo) dan komt het beeld in mijn optiek beter tot zijn recht.
Zag hem vanmiddag in de mediamarkt eindelijk eens met een goede demo ipv die rode Mediamarktschermen.
Prachtig beeld inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Voor degenen met een Xbox one X is het zeer de moeite waard om de "Insects" demo eens te bekijken. Daar kan je spelen met 4K en HDR aan en uit naar willekeur. Erg leuk vind ik zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Doopy-X- schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:23:
[...]

En dan ook maar direct mijn laatste setting: digitale tv & gedownloade 1080p series: https://pastebin.com/AckfSd1U
Super settings! Dank je! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Ik heb vanmiddag ook het 55 inch model besteld via een aardige inruildeal.Vele (user)reviews gelezen natuurlijk. Zal deze week wel ergens geleverd worden. Zal ook nog wel wat vragen aan jullie hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Net nog een kleine recensie geschreven:
Ik heb de Sony BRAVIA KD-49XE9005 nu een kleine week in huis en wat is dit een fantastische televisie zeg!

De reden dat ik voor deze televisie ben gegaan is, naast de lovende recensies, het feit dat de televisie - als één van de weinige in deze prijsklasse - beschikt over Full-array Local Dimming (FALD) i.c.m. een 10-bit paneel. Dit is met name belangrijk om UHD (4K) HDR-content correct weer te geven, zonder verlies van beeldkwaliteit. HDR op een 8-bit paneel is niet meer dan een gimmick, pas op televisies als deze komt het écht goed tot zijn recht i.v.m. de contrast- en zwartwaardes, helderheid en het kleurbereik (10-bit = 1 miljard kleuren!). Geloof mij wanneer ik zeg dat deze tv kan concurreren met de QLED-lijn van Samsung (in het gelijke segment).

Mijn advies is wel om de beeldinstellingen van de televisie goed te doorlopen en aan te passen met behulp van online handleidingen. Met name de handleidingen/tutorials van AVForum, RTINGS en andere fora hebben mij erg geholpen om het beeld optimaal te kalibreren; gewoon één setting gebruiken voor al je beeld is niet genoeg. Nu heb ik een aparte modus voor 'standaard' tv (digitaal via decoder), streaming (Netflix/Amazon), (UHD/HDR) Blu-Ray en (HDR-)gaming (voor bijv. lage input lag).
Het kost je misschien een paar avonden om alles te fine tunen, maar het resultaat is werkelijk waar adembenemend mooi!

De televisie beschikt tevens over AndroidTV (OS) en dat is erg handig met het streamen van content naar je tv via Google Home (Chromecast). Echter, het gebruik van AndroidTV ervaar ik tegelijkertijd als een minpunt, omdat het OS niet erg snel en responsief is, zoals Tizen van Samsung dat wel is.

Het geluid van de televisie is acceptabel. Voor films adviseer ik om de tv te gebruiken i.c.m. een soundbar, omdat het geluid standaard de nodige 'Oomph!' en power mist. Hier hangt de tv via een optische kabel aan een Sonos Surround installatie en dat is geweldig gewoon!

Over de afstandsbediening ben ik niet zo te spreken. Het is namelijk jammer dat, bij een televisie met dit oogstrelende design, zo'n lelijke afstandsbediening is ontworpen. Het ding is groot, log en de Netflix en Google Play-knoppen zijn een doorn in het oog. Daarnaast is de afstandsbediening niet erg 'smart' i.t.t. de tv, dus aan het bedienen van randapparatuur zitten beperkingen (ondanks Sony BRAVIA Sync).

Samenvattend is deze televisie een hoogvlieger in zijn segment en zeker het overwegen waard als je de overstap wilt maken naar 4K HDR!
Ik zeg het maar nog een keer: wat een televisie! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:59
Mick3112 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:21:
Ik heb vanmiddag ook het 55 inch model besteld via een aardige inruildeal.Vele (user)reviews gelezen natuurlijk. Zal deze week wel ergens geleverd worden. Zal ook nog wel wat vragen aan jullie hebben waarschijnlijk.
Ik sta ook op het punt de 55" aan te schaffen. Heb je die inruildeal via plattetv.nl?

Ik wacht nog even de Black Friday af, anders denk ik dat ik 'm daar ook bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Doopy-X- schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:23:
[...]

Morgen wordt mijn 49XE9005 geleverd en lees hier over de verschillende settings. Heb hier echter nog geen ervaring mee. Maak je die per stuk als custom setting aan o.i.d. of per HDMI aansluiting? Ik wil alles via mijn receiver laten lopen en dan via 1 HDMI naar de TV, switchen jullie dan handmatig tussen de verschillende aanwezige settings op het moment dat je een film gaat kijken of bv. gaat gamen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dalsium op 14-11-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
PrinsPils schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:02:
[...]

Ik sta ook op het punt de 55" aan te schaffen. Heb je die inruildeal via plattetv.nl?

Ik wacht nog even de Black Friday af, anders denk ik dat ik 'm daar ook bestel.
platte tv idd. Black friday had ik ook nog in gedachte, maar meestal zijn die acties in Nederland niet zo heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Dalsium schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:09:
[...]

Morgen wordt mijn 49XE9005 geleverd en lees hier over de verschillende settings. Heb hier echter nog geen ervaring mee. Maak je die per stuk als custom setting aan o.i.d. of per HDMI aansluiting? Ik wil alles via mijn receiver laten lopen en dan via 1 HDMI naar de TV, switchen jullie dan handmatig tussen de verschillende aanwezige settings op het moment dat je een film gaat kijken of bv. gaat gamen?
Je tv onthoudt zelf je settings voor de verschillende inputs, je hoeft dus weinig zelf te schakelen. Ik heb zelf mijn Playstation uit mijn reciever gehaald en direct in de HDMI-2 port gestopt omdat mijn reciever geen 4K aan kan.

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999

Roy

Hobbies?

Yonix schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:52:
Net nog een kleine recensie geschreven:

[...]

Ik zeg het maar nog een keer: wat een televisie! _/-\o_ :9~
Ik heb de knoop doorgehakt; het wordt de KD-49XE9005 :) (de 55 inch is me té groot). Gisteren even bij de Mediamarkt de tv bekeken, en hij stond naast een Samsung 49MU8000, en dan zie je zeker wel verschil (in het voordeel van de Sony). Vooral de zwartwaardes zijn veel beter.
Ik ga ook nog even de aanbiedingen van de komende dagen in de gaten houden

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
Doopy-X- schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:08:
[...]

Je tv onthoudt zelf je settings voor de verschillende inputs, je hoeft dus weinig zelf te schakelen. Ik heb zelf mijn Playstation uit mijn reciever gehaald en direct in de HDMI-2 port gestopt omdat mijn reciever geen 4K aan kan.
Maar als je maar 1 HDMI kabel vanuit de receiver gebruikt waarop alle bronnen zijn aangesloten, hoe herkent de TV dan welk signaal er binnen komt? Want dat kan dan toch uit verschillende bronnen via de receiver komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Dalsium schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:46:
[...]

Maar als je maar 1 HDMI kabel vanuit de receiver gebruikt waarop alle bronnen zijn aangesloten, hoe herkent de TV dan welk signaal er binnen komt? Want dat kan dan toch uit verschillende bronnen via de receiver komen?
True.

Ik gebruik 4 settings:
digitale tv & gedownloade 1080p series: beide via reciever
game: via HDMI
Netflix (4k/HDR): via tv-menu
films: ook via reciever dus deze pas ik handmatig aan

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Dalsium schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:46:
[...]

Wat je ook kan doen is je bronnen rechtstreeks aansluiten op je tv en je receiver middels hdmi 3 aansluiten. De bronnen aangesloten op 1,2 & 4 zullen dan gewoon het geluid over je luidsprekers weergeven ( hdmi 3 ARC stuurt de info door naar de receiver, als deze ook ARC heeft) enige nadeel hieraan is dat er geen dolby true hd en dts hd kan worden afgespeeld agv de beperking van ARC. Indien.je versterker 2 hdmi out heeft kan je 1 kanaal gebruiken voor bv hdmi 2 zodat je hierop bronnen kan aansluiten die deze formaten mogelijk kunnen weergeven. Ga er nu voor het gemak vanuit dat je receiver 1 vd laatste generaties is. Op bovenstaande manier kunnen je settings per hdmi ingang wel onthouden worden, behalve dan voor de bronnen die over je receiver lopen want die delen allemaal de setting van de ingang waarop de receiver is aangesloten. Nogal een epistel geworden zie ik maar hopelijk is de strekking van het verhaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 16:30
Roy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:38:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt; het wordt de KD-49XE9005 :) (de 55 inch is me té groot). Gisteren even bij de Mediamarkt de tv bekeken, en hij stond naast een Samsung 49MU8000, en dan zie je zeker wel verschil (in het voordeel van de Sony). Vooral de zwartwaardes zijn veel beter.
Ik ga ook nog even de aanbiedingen van de komende dagen in de gaten houden
Ik twijfel nog tussen de XE85 en de XE90. Ik heb de XE90 ook in de winkels zien staan en was zeer onder de indruk van het beeld. Ik wil graag een tv die weer 8 jaar meegaat, dus dan is 3-400 euro meer uitgeven voor goede HDR weergave misschien wel verstandiger...Ik wil zelf wel voor de 55 inch versie gaan. Aan de andere kant kan je de 55" XE85 voor onder de 1000 euro wel krijgen, en dan heb je ook prima SDR beeld volgens de reviews...

Update: De knoop nu ook doorgehakt en de 55" XE-90 besteld! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Renzmeister op 15-11-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
oknot schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:24:
[...]

Wat je ook kan doen is je bronnen rechtstreeks aansluiten op je tv en je receiver middels hdmi 3 aansluiten...
Ok, duidelijk. Wilde eigenlijk alles via receiver laten lopen, zodat alle kabels een beetje weggewerkt zijn.

Ik weet eigenlijk niet of er nog meer voordelen zitten om alles via receiver te laten lopen, behalve dat bepaalde geluidsformaten niet via ARC doorgegeven kunnen worden?

Het inregelen van de settings per HDMI ingang op de TV is natuurlijk wel erg handig, zodat je niet handmatig hoeft te switchen tussen verschillende settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Dalsium schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:58:
[...]

Ok, duidelijk. Wilde eigenlijk alles via receiver laten lopen, zodat alle kabels een beetje weggewerkt zijn.

Ik weet eigenlijk niet of er nog meer voordelen zitten om alles via receiver te laten lopen, behalve dat bepaalde geluidsformaten niet via ARC doorgegeven kunnen worden?

Het inregelen van de settings per HDMI ingang op de TV is natuurlijk wel erg handig, zodat je niet handmatig hoeft te switchen tussen verschillende settings...
In mijn geval hangt de tv aan de wand en zit er achter de wand een kabeldoorgang. Dan blijft het netjes. Kan me inderdaad voorstellen dat als je dat niet hebt je met kabelmanagement problemen te maken krijgt. De voordelen die ik kan verzinnen bij het via je receiver laten lopen van je bronnen zijn, 1 kabel naar je tv, Meer hdmi ingangen dan enkel de 4 van de tv.
Meer kan ik in het geval vd xe9005 eerlijk gezegd niet bedenken. Afhankelijk van je receiver kan het (4k) beeld ook achteruitgaan heb ik gemerkt. Rechtstreeks op de tv leverde bij mij beduidend mooier beeld op. Wel even in je instellingen de hdmi ingang op enhanced zetten. Zie enkele posts terug voor verdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Yonix schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:58:
[...]

Super settings! Dank je! :D
Bevallen de verschillende settings je en heb je ergens nog iets aangepast?

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Doopy-X- schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:47:
[...]

Bevallen de verschillende settings je en heb je ergens nog iets aangepast?
De settings bevallen erg goed, ik heb alleen wrl de kleuren op 'Neutral' staan; ben in het algemeen niet zo kapot van een warme gloed over het scherm.

Ondanks dat ben ik wel aan het spelen met de 'smoothness' van het beeld, want digitale tv via de decoder stottert soms (judder). Heb nog niet de sweet spot gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
Yonix schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:59:
[...]

De settings bevallen erg goed, ik heb alleen wrl de kleuren op 'Neutral' staan; ben in het algemeen niet zo kapot van een warme gloed over het scherm.

Ondanks dat ben ik wel aan het spelen met de 'smoothness' van het beeld, want digitale tv via de decoder stottert soms (judder). Heb nog niet de sweet spot gevonden.
Dat is persoonlijk inderdaad maar fijn dat je geholpen bent met die settings. Ik hou me aanbevolen voor de sweet spot ;)

*burp*

• Yonix
Doopy-X- schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:24:
[...]

Dat is persoonlijk inderdaad maar fijn dat je geholpen bent met die settings. Ik hou me aanbevolen voor de sweet spot ;)
Tot nu toe is het uitzetten voor 'MotionFlow' en 'Film Motion' de beste optie. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Kwam gisteren dit filmpje op youtube tegen. YouTube: SONY X900E WARNING!| New Patch Analysis!
nieuwe firmware die wat problemen schijnt op te leveren bij Netflix. Weet niet in hoeverre het zo is, maar misschien goed om te bedenken als je tv om een update vraagt.

Mijn xe9005 komt volgende week binnen. Ik moet mij orienteren op een muurbeugel.
Ik zie ze in allerlei soorten, maten en prijzen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
[b]Mick3112 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:02:[/b

Mijn xe9005 komt volgende week binnen. Ik moet mij orienteren op een muurbeugel.
Ik zie ze in allerlei soorten, maten en prijzen. Iemand een suggestie?
Niet op bezuinigen. Er hangt tenslotte wel je geliefde tv aan. Ik heb zelf een niet beweegbare beugel die perfect aan de muur bevestigd kan worden. Hierbij hangt de tv iets onder een hoek (minimaal) naar beneden. In mijn geval perfect omdat de onderkant van de tv op 95cm hangt. Zie linkje onder ( ook voor andere formaten te verkrijgen).

https://www.tvreus.nl/muu...ugel-65-80-inch-75kg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin
Weet iemand hier een oplossing voor?

Als ik vanaf mijn mobiel Netflix naar de tv (65xe9005) cast dan lukt dit niet.

Ik krijg dan het profiel keuze scherm. (waar ik zonder de AB niet langs kom)
Als ik dan een profiel selecteer blijft hij daar vervolgens staan en dan reageert de Netflix app op mijn telefoon niet meer.

Ik kan Netflix vanaf de tv starten zonder problemen.
Het is echter vrij onhandig dat ik het niet gewoon vanaf mijn telefoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Edwin schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:42:
Weet iemand hier een oplossing voor?

Als ik vanaf mijn mobiel Netflix naar de tv (65xe9005) cast dan lukt dit niet.

Ik krijg dan het profiel keuze scherm. (waar ik zonder de AB niet langs kom)
Als ik dan een profiel selecteer blijft hij daar vervolgens staan en dan reageert de Netflix app op mijn telefoon niet meer.

Ik kan Netflix vanaf de tv starten zonder problemen.
Het is echter vrij onhandig dat ik het niet gewoon vanaf mijn telefoon kan.
Even voor mijn begrip, waarom is het onhandig dat het niet met telefoon kan als je wel gewoon via de app op de tv naar netflix kan kijken? Tenzij het een vpn dingetje is zie ik het voordeel of gemak er niet van in.
Pagina: 1 ... 4 ... 38 Laatste