Van plan een nieuwe thuisbioscoop aan te schaffen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn oude thuisbioscoop (audio + cinema) is nu circa 7 jaar oud, dus ben op zoek naar een nieuwe set.
Let op: ben geen échte audiofiel, maar vind goed (film) geluid wel prettig.

Wat ik wél belangrijk vind is upscaling van blu-ray naar 4K; het beeld vind ik dus iets belangrijker dan het geluid.

Ik kwam op de volgende configuratie (met de winkelmedewerker, en nee, dat was geen Mediamarkt of iets dergelijks):

- Sony KD55A1 Oled (klopt het dat de KD een wat ouder panel is)?
- Denon AVRX22400H
- Dali Zensor5 (2x)
- Dali Zensor Pico (2x)
- Dali Zensor Vocal
- Sony UBP-X800 UHD
- Dali SUBE9F

Er is wel een probleempje met de centre speaker, die is te groot om voor de televisie te plaatsen, is het een goede optie om die aan de muur boven de televisie (die op zijn poot staat) te hangen?

Thanks!

PS: overigens geen idee of ik dit topic op de juiste plaats heb gezet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

V.w.b. de center speaker zie ik dit in meer opstellingen gebeuren. Het werd mij hier op Tweakers overigens afgeraden. Bij mij kon hij ook niet onder de televisie, omdat die dan veel te hoog kwam te staan. Hij staat daarom nu naast de kast waar de tv op staat. T.o.v. het televisiescherm staat daardoor nu een stukje lager en onder het meest linker deel van het scherm. Niet perfect dus, maar ik heb er totaal geen last van en het geluid lijkt nog steeds gewoon direct uit de tv te komen. Geen enkel probleem dus.

Wat wil je precies met de UHD-speler bereiken? Als het je niet om de "betere audio bij het afspelen van cd's" gaat, kun je net zo goed een LG UP970 aanschaffen. Die kost bijna € 100 minder en heeft de beschikking over Dolby Vision. De kinderziektes uit de eerste batches heb ik eigenlijk geen last van. Heb het loopwerk 1 of 2 keer gehoord en daarna niet meer. De Sony is wel de goedkoopste higher end UHD-speler. Het is dus evengoed een prima keuze.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Center boven de TV wordt niet zo vaak gedaan maar kan wel. Richt hem dan een beetje naar beneden zodat ie richting luisterplek staat.

Sony paneel leetijd kan ik je niet beantwoorden. En welk type Denon zeg je? Volgens mij gooi je er twee door elkaar ;)

Welke vragen heb je verder?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:46:
V.w.b. de center speaker zie ik dit in meer opstellingen gebeuren. Het werd mij hier op Tweakers overigens afgeraden. T.o.v. het televisiescherm staat daardoor nu een stukje lager en onder het meest linker deel van het scherm.
Om wat voor redenen? Er werd mij verteld dat hoge tonen - logischerwijs - meer gericht moeten zijn naar de zitplaats, de subwoofer brult wel de hele kamer door.

PS: sorry, weet niet hoe ik moet multiquoten, dus doe het maar handmatig. :)
at wil je precies met de UHD-speler bereiken? Als het je niet om de "betere audio bij het afspelen van cd's" gaat, kun je net zo goed een LG UP970 aanschaffen. Die kost bijna € 100 minder en heeft de beschikking over Dolby Vision. De kinderziektes uit de eerste batches heb ik eigenlijk geen last van. Heb het loopwerk 1 of 2 keer gehoord en daarna niet meer. De Sony is wel de goedkoopste higher end UHD-speler. Het is dus evengoed een prima keuze.
Audio/SACD maal ik niet zo om, als er af en toe maar een lekkere bass uitkomt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb de centre ook boven de tv, gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:47:
Center boven de TV wordt niet zo vaak gedaan maar kan wel. Richt hem dan een beetje naar beneden zodat ie richting luisterplek staat.

Sony paneel leetijd kan ik je niet beantwoorden. En welk type Denon zeg je? Volgens mij gooi je er twee door elkaar ;)

Welke vragen heb je verder?
Hij zou in het midden staan, zo is mijn indeling ook, bank er recht voor, Dat zou toch een goed effect moeten kunnen resulteren? Het is zowat de enige optie die ik heb, of ik moet lade-kastjes uit mijn TV meubel moeten slopen om hem laag te houden.
En welk type Denon zeg je?
Zat en foutje in de '-'. Deze dus: https://usa.denon.com/us/...eater/receivers/avrx2400h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De reden om de center er niet boven te plaatsen, zou zijn dat het geluid van een onnatuurlijke plek afkomt. Met andere woorden, alle stemmen "lijken" van boven te komen. De meningen hierover verschillen. Ik heb dus uiteindelijk gekozen voor er schuin onder, ipv er boven. Heb er nog geen moment spijt van gehad, en het scheelt een plank + apparaat aan de muur.

Denk dat je zowel met de LG UP970, als met de Sony X800 beide een prima aankoop doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 21-10-2017 02:28 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Welke apparatuur heb je nu eigenlijk staan?
Vooral luidsprekers worden echt niet slechter als ze ineens 7 jaar oud zijn ;) (m.a.w. misschien hoef je die niet te vervangen)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb nu een KDL-55NX810 en BDV-IZ1000W, maar over die laatste was ik eigenlijk nooit tevreden.

[ Voor 41% gewijzigd door Sanction op 21-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat snap ik, alles in een setje met melkpakjes waarbij de sub het grootste deel van de middentonen ook moet doen. Dan gaat die Dali set een hele grote verbetering zijn.

Wat is eigenlijk je budget, want daar hoor ik je niet over?
En welke component wil je het upscalen laten doen? TV, Receiver of BR? Zou zelf voor een goede BR kiezen dan (Oppo oid) als je dat beeld zo belangrijk vindt. Then again, zelf zou ik geen losse speler meer kopen maar de zaak gewoon rippen of een kopie downloaden en streaming afspelen. Hoef je niet te upscalen ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Budget was zo'n 5.500, deze set is nu rond de 6.000, kan ik mee leven, want bij de televisie is een actie dat je er een PS4 pro bijkrijgt, die wilde ik toch al hebben. :)

De upscaling doet de blu-ray speler. Downloaden doe ik niet aan, heb een verzameling met doosjes, vind ik veel leuker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
I.p.v. die Denon is het deze geworden:

https://www.sony.nl/elect...080#pdp_slideshow_default
Pagina: 1