• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-08 21:16
Ik ben sinds kort in het bezit van een P10 lite. Ik zou graag op het dataverbruik een maximum willen aangeven. Ik heb dit wel gevonden onder instellingen, mobiele gegevens en dan totale hoevelheid beschikbare maandelijkse gegevens.
Het probleem is dat hij dit telkens van de 1ste dag van de maand neemt tot de laatste dag van de maand. Ik zou dit willen instellen dat hij dit neemt van de 18de van de maand tot de 17de de volgende maand omdat mijn abbo zo berekend wordt. Bij mijn vorige LG nexus kon ik dit wel, kan ik dit bij deze ook zo doen?

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:42:
[...]
Ik heb het net eens getest maar zonder succes. Ik zal het vanavond eens op Wi-Fi proberen.
Gelukt? Ik heb het zelfs met HiSuite geprobeerd; ook zonder resultaat.

Verwijderd

M!chiel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:46:
[...]

Gelukt? Ik heb het zelfs met HiSuite geprobeerd; ook zonder resultaat.
Nee, geen update te bekennen. Erg vaag allemaal die updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

Nee, geen update te bekennen. Erg vaag allemaal die updates.
Ik heb succesvol geüpdatet naar B151 met Firmware Finder (Playstore) via de proxy-methode. Je moet wel op 3 dingen letten: de Full OTA kiezen, checken of de update beschikbaar is voor jouw IMEI en de proxy-settings weer uitzetten zodra de download start (even pauzeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEntropic
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb sinds een maandje ook een P10, gekocht in Thailand omdat mijn vorige telefoon gestolen was.

Weet iemand of je in de Nederlandse Huawei winkels een oleofobische coating kan laten aanbrengen?

Las hier dat ze het China deden:
http://www.androidauthori...leophobic-coating-766155/

Vind de screen protector vrij lelijk, hij krast ook snel. Dan heb ik liever een goede coating op een schoon scherm.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M!chiel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:43:
[...]

Ik heb succesvol geüpdatet naar B151 met Firmware Finder (Playstore) via de proxy-methode. Je moet wel op 3 dingen letten: de Full OTA kiezen, checken of de update beschikbaar is voor jouw IMEI en de proxy-settings weer uitzetten zodra de download start (even pauzeren).
Mja, ben niet zo'n held in dat soort dingen.
Ik ga eerst nog even wachten op een update.
Het enige dat niet goed werkt is de camera en dat heb ik opgelost met "Open Camera" uit de Playstore.
Toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Ik heb gekeken, maar er staan zoveel nieuwere versies dat ik niet goed weet hoe ik de goede versie uit moet zoeken. De bovenste update zou zelfs 180GB zijn.....

Screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Je moet VTR-L29C432B151 2017.07.06 2.131GB FullOTA-MF 87046 hebben. Dit is de meest recente met een approval voor de dual sim.
Edit: inmiddels is VTR-L29C432B164 goedgekeurd (voor Europa?). Ik heb hem succesvol geïnstalleerd met Firmware Finder.

[ Voor 32% gewijzigd door M!chiel op 15-08-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Laatst online: 22-08 22:23
Zojuist de VTR ...162 OTA gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Too5 op 15-08-2017 15:08 ]

Verwijderd

Ik heb nu een aantal keer gehad dat ik iemand uit mijn contactenlijst ongewild heb gebeld. Vandaag had ik mijn gelockte P10 in mijn hand en hoorde een onbekende toon waarna er weer een oproep werd gestart. Weet iemand of de P10 een "slimme" functie heeft waarmee je een telefoonoproep start? (1 van de fysieke knoppen wellicht?).

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:58
Too5 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:07:
Zojuist de VTR ...162 OTA gekregen.
Idem hier. Zag in de changelog dat buiten de nieuwste google patches er ook mirrorlink is toegevoegd. Voor de rest weinig nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:13
@Verwijderd Volume Down ingedrukt houden. Daarna kun je stemgeactiveerd bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb VTR-L09C02B151 ontvangen.

De beeldstabilisator geeft nu zelfs vertraging bij andere camera apps.
Lekker bezig Huawei. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Veel games crashen hier random, door de nieuwe update gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik overweeg ook een P10, maar wat me nu tegen houdt zijn de verhalen over de bijgeleverde screenprotector. Ik heb nog nooit een protector of een hoesje gehad op mijn telefoon (heb nu een LG G3) en nog nooit problemen gehad met krassen op het scherm. Als ik de telefoon bij me heb gaat deze gewoon in mijn broekzak, waarbij ik ervoor zorg dat ik daar geen harde materialen bij heb. Ik zie nu dat de screenprotector op de P10 los kan laten en dat het onderliggende scherm kwetsbaar is door het missen van een coating. Gepruts met coatings zit ik niet op te wachten bij een nieuw toestel. Voor mij is dit een showstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 21:41

Grvy

Bot

Poecillia schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:08:
Ik overweeg ook een P10, maar wat me nu tegen houdt zijn de verhalen over de bijgeleverde screenprotector. Ik heb nog nooit een protector of een hoesje gehad op mijn telefoon (heb nu een LG G3) en nog nooit problemen gehad met krassen op het scherm. Als ik de telefoon bij me heb gaat deze gewoon in mijn broekzak, waarbij ik ervoor zorg dat ik daar geen harde materialen bij heb. Ik zie nu dat de screenprotector op de P10 los kan laten en dat het onderliggende scherm kwetsbaar is door het missen van een coating. Gepruts met coatings zit ik niet op te wachten bij een nieuw toestel. Voor mij is dit een showstopper.
Heb hem nu 3 maanden. heb de protector er gelijk afgehaald geen krassen niks.. dusjah..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En vingervlekken?
Daar gaat het zich om, niet zo zeer de krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
NeutraleTeun schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:18:
En vingervlekken?
Daar gaat het zich om, niet zo zeer de krassen.
Vingervlekken een probleem? Als het scherm wat vet of vlekkerig wordt veeg ik er even met wat kleding overheen. Is daar zo'n protector voor?

Hoe verwijder je die protector? En is het gemis aan die coating niet vervelend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik snap eigenlijk niet veel van wat je zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Laatst online: 10-09 18:26
Poecillia schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Vingervlekken een probleem? Als het scherm wat vet of vlekkerig wordt veeg ik er even met wat kleding overheen. Is daar zo'n protector voor?

Hoe verwijder je die protector? En is het gemis aan die coating niet vervelend?
Die protector is gewoon een vanaf de fabriek aangebrachte plastic screen protector. Die dienst doet als extra bescherming vanaf de fabriek, tegen beschadigingen aan het scherm. Het scherm zelf beschikt gewoon over gorilla glas 5 en kan dus z'n mannetje staan. Je kan die protector er ofwel meteen afhalen of laten zitten als extra bescherming.

Die heisa over het ontbreken van een oleophobic coating is "vet" overdreven. Die Coating is zo ver ik weet ook enkel afwezig geweest in de eerste productie run van de P10, verder veeg je die coating in de loop van de maanden er zelf ook gewoon vanaf met je vinger. Storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
NeutraleTeun schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:02:
Ik snap eigenlijk niet veel van wat je zegt...
Dat geeft niet...
_Tinus_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Ik weet niet zeker waarom ze dat doen. Bij de Xperia Z was het ook zo en deze leverden ook een screenprotector vanaf fabriek op de telefoon. Het kan zijn dat deze beter hechten zonder zo'n coating.

Bij de Sony Xperia Z werd het verkocht dat de protector ervoor zorgde dat het scherm "shatterproof was" dat betekend voor ons dat je vingers geen pijn doen als je scherm een spinnenweb vertoont :+.
https://www.consumentenbo...-beschermen-tegen-krassen
Sony is inderdaad het enige merk waar een screen protector nodig is. Vreemd dat Huawei een screenprotector meelevert die nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nogmaals, volgens mij weet jij niet waarover je het hebt en spreek je jezelf aardig tegen in je berichten.

Je kunt het ook gewoon duidelijker formuleren ipv zo te reageren.

Het scherm wordt niet kwetsbaarder zonder oleophobic coating.
Zonder die coating = vingervlekken. Dus nee, een protector is niet tegen vingervlekken.

En dat Sony de enige is waarbij de protector nut heeft en bij Huawei nutteloos is, is ook bullshit.
Een protector heeft altijd nut. Het geeft altijd een extra laagje tegen de eerste beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen jullie anders eens checken of jullie ook last hebben van video lag please?
Dus: selfie camera opzetten, beeldstabilisator opzetten en gewoon even praten ofzo. Je ziet het direct.

Ik ben in contact met Huawei en ze willen dat ik herstel naar fabrieksinstellingen. Maar volgens mij is de lag een bug en gaat die reset niets helpen. Echter, als het een bug is moeten anderen er ook last van hebben.
Daar probeer ik nu achter te komen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:08:
Willen jullie anders eens checken of jullie ook last hebben van video lag please?
Dus: selfie camera opzetten, beeldstabilisator opzetten en gewoon even praten ofzo. Je ziet het direct.

Ik ben in contact met Huawei en ze willen dat ik herstel naar fabrieksinstellingen. Maar volgens mij is de lag een bug en gaat die reset niets helpen. Echter, als het een bug is moeten anderen er ook last van hebben.
Daar probeer ik nu achter te komen.
Alvast bedankt
Ok, net even voor je gecheckt, en het klopt wat je beschrijft. Wanneer de beeldstabilisatie is ingeschakeld is er een soort van lag. De uiteindelijke video heeft hier echter geen last van, en wanneer ik de beeldstabilisatie uit zet verdwijnt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
DamnDutchGuy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:47:
[...]
Ok, net even voor je gecheckt, en het klopt wat je beschrijft. Wanneer de beeldstabilisatie is ingeschakeld is er een soort van lag. De uiteindelijke video heeft hier echter geen last van, en wanneer ik de beeldstabilisatie uit zet verdwijnt het probleem.
Ja hier precies hetzelfde. Versie B164.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Dit komt gewoon omdat hij dit realtime moet gaan uitvoeren. De stabilisatie is digitaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dan heeft de update toch geholpen. Bedankt om het even te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Iemand een idee hoe ik een andere launcher permanent op mijn P10 kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

zuukie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:13:
Iemand een idee hoe ik een andere launcher permanent op mijn P10 kan installeren?
Gaat waarschijnlijk hetzelfde als bij de P9, ik heb er ook om moeten vragen :) pevas in "[Huawei P9] Ervaringen en Discussie"

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• M!chiel
  • Nu online
Klopt idd ook bij de P10: Settings - Apps - Settings - Default app settings - Launcher

[ Voor 10% gewijzigd door M!chiel op 13-09-2017 12:57 ]

• NeoFoX
  • Laatst online: 10-09 08:56
lucask schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:13:
Ik heb mijn P10 nu ongeveer een week. Hier een kort overzicht van mijn ervaringen tot nu toe:

- Hij is echt enorm snel. Voorheen had ik nog de originele Nexus 5 die ook best voldeed qua snelheid, maar het verschil is toch wel erg duidelijk
- Ik ben geen fan van alle modificaties en extra apps die Huawei meelevert. Gelukkig zijn de meeste hiervan uit te schakelen.
- Ik ben nog niet overtuigd van de batterijduur. Soms raak ik in één nacht bijna 30% kwijt. Hij geeft aan dat Whatsapp de grootste batterijverbruiker is. Wellicht heeft het iets te maken met Twin app? (ik heb namelijk de dual sim variant, en daarmee dus ook twee instanties van whatsapp geïnstalleerd).
- De camera kwaliteit is over het algemeen goed. Ik vind persoonlijk dat er teveel artificiële verscherping is toegepast, en helaas is dit in de settings niet aan te passen.
- Er zit een bug in de camera app waardoor bij de front-camera altijd standaard portrait-mode aanstaat. Dit is erg lelijk.
- Het toestel is erg glad (ik heb de mat zwart variant). Met een hoesje, in mijn geval de Ringke Fusion, is het fijn om vast te houden. Gelukkig niet te groot.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen tot nu toe.. ik zit ook te twijfelen om de P10 aan te schaffen, vooral omdat ik geïnteresseerd ben in de Twin App om mijn zakelijke / privé whatsapp te kunnen draaien.

Hoe is jouw ervaring nu na weer 4 maandjes werken? :) ben benieuwd, dank.

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Kreeg net een systeem update binnen naar B171. Niks bijzonders in de patch notes zover ik kon zien; Volte fixes en een 3d panorama foto optie. Plus security updates tot 1 Sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Heb hem ondertussen ook binnen. Lijkt niets speciaals te zijn verder.

Als ik eerlijk ben valt het batterij gebruik me overigens wel tegen. Eigenlijk lijkt hij overdag gewoon leeg te lopen, ook al heb ik niet meer onscreen time dan een uur bv, dan is hij nog maar 50%. (Wifi staat wel uit dus altijd via 4G maar prima ontvangst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dan is er iets mis. Met weinig gebruik trek ik hier makkelijk 2 dagen (met de 2e dag battery save option).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 13:25
Lambo LP670 SV schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:16:
Heb hem ondertussen ook binnen. Lijkt niets speciaals te zijn verder.

Als ik eerlijk ben valt het batterij gebruik me overigens wel tegen. Eigenlijk lijkt hij overdag gewoon leeg te lopen, ook al heb ik niet meer onscreen time dan een uur bv, dan is hij nog maar 50%. (Wifi staat wel uit dus altijd via 4G maar prima ontvangst).
Ik heb hier ook last van. Er zit een bug in het twin app systeem in combinatie met WhatsApp, waardoor de batterij sneller leeg gaat naar mate je minder connectiviteit hebt. In het geval dat je flightmode aanzet (en dus minimale verbinding hebt) wordt de telefoon gloeiend heet en is een volle batterij leeg binnen 3 uur. Bij normale verbinding is het minder duidelijk maar merk je nog steeds verschil in accuduur.

Dit is natuurlijk alleen een probleem met de dualsim variant van de P10. De enige oplossing die mij bekend is is het uitschakelen van de twin app feature.

Het probleem wordt ook besproken op xda developers (https://forum.xda-develop...-data-connection-t3607908), maar Huawei heeft het nog niet erkend.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee (en dan dus met name voor diegenen met een dualsim P10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
lucask schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Ik heb hier ook last van. Er zit een bug in het twin app systeem in combinatie met WhatsApp, waardoor de batterij sneller leeg gaat naar mate je minder connectiviteit hebt. In het geval dat je flightmode aanzet (en dus minimale verbinding hebt) wordt de telefoon gloeiend heet en is een volle batterij leeg binnen 3 uur. Bij normale verbinding is het minder duidelijk maar merk je nog steeds verschil in accuduur.

Dit is natuurlijk alleen een probleem met de dualsim variant van de P10. De enige oplossing die mij bekend is is het uitschakelen van de twin app feature.

Het probleem wordt ook besproken op xda developers (https://forum.xda-develop...-data-connection-t3607908), maar Huawei heeft het nog niet erkend.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee (en dan dus met name voor diegenen met een dualsim P10)
Ik heb maar 1 Whatsapp en de enkele sim variant, dus kan je hiermee niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 22:14
Ik heb de dual sim versie, en gebruik hem sinds vandaag ook als zodanig, en heb ook WhatsApp als app-tweeling
Ik heb normaal overal goed bereik en merk weinig van een korte batterijduur. Ik zit nu op 5,25 uur schermtijd en 13% batterij.

Als ik mijn data en WiFi uitzet raakt hij echter van slag, in de notificatiebalk knippert het WhatsApp icoontje nogal spastisch, waardoor ik ook de instelling niet naar beneden kan slepen. Dit lijkt een serieuze bug, en kan zijn dat hij daar ook erg veel stroom mee verbruikt.

Als ik de tweeling functie uitschakel heb ik dit overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 22:14
Vanmorgen heb ik de B171 update ontvangen.
Het probleem met de app-tweeling functie voor Whatsapp lijkt daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
Rob G schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:34:
Vanmorgen heb ik de B171 update ontvangen.
Het probleem met de app-tweeling functie voor Whatsapp lijkt daarmee opgelost.
Hier ook! Het is ongelooflijk hoe groot het verschil is in batterijduur. In plaats van enkele uren haal ik nu weer een standby tijd van enkele dagen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICCTWK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 23:21
Zijn er nog andere mensen die de B171 nog niet hebben ontvangen? Aangezien de update al vanaf begin deze maand uitgerold zou worden, vraag ik me af of het wel goed gaat bij mij toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
RICCTWK schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:19:
Zijn er nog andere mensen die de B171 nog niet hebben ontvangen? Aangezien de update al vanaf begin deze maand uitgerold zou worden, vraag ik me af of het wel goed gaat bij mij toestel.
Jazeker, niets om je druk om te maken.

Ze rollen dit gefaseerd uit en kan dus goed enkele weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

RICCTWK schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:19:
Kan ook te maken hebben met je aanbieder, als je het toestel via hen hebt verkregen zullen zij de update eerst moeten goedkeuren.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:56
Heb al een aantal maanden tijdens een telefoongesprek dat ik niet meer te horen ben voor de andere persoon. Als ik dan even ga lopen met de telefoon is het signaal terug, maar na paar minuten valt het weer weg. Voor de ander klinkt het gewoon alsof het signaal wegvalt. Heeft iemand dit probleem ook? Zit er over na te denken om het toestel ter reparatie aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik twijfel heel erg tussen de P10 en P9. Ben normaal een Samsung flagship gebruiker maar heb de S8 terug gestuurd ivm het bekende schudden voor gebruik(om foto`s te maken). Is de P10 de meerprijs waard ten opzichte van de P9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hebben jullie ervaring met een andere laadkabel?

Heb er al 2 gekocht, beiden zaten te los in het toestel waardoor elke keer de verbinding verbroken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36
NeutraleTeun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:33:

Heb er al 2 gekocht, beiden zaten te los in het toestel waardoor elke keer de verbinding verbroken werd.
Ik heb kabels van wish en het kruidvat. Die van Wish disconnecten bij mij onder de vorige firmware meer dan nu. Daarbij ging hij ook weer laden als ik de kabel andersom neer legde.

Denk dat die Chinese kabels intern niet al te best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb bewust niet naar goedkope kabels gezocht. Besteld bij allekabels en kabelexpert, met de duurste zelfs op €18,-.

Maar beiden gaan dus retour.
Ik kan wel ene originele kopen, maar heb iets meer lengte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liefsnoepje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:34:
Ik twijfel heel erg tussen de P10 en P9. Ben normaal een Samsung flagship gebruiker maar heb de S8 terug gestuurd ivm het bekende schudden voor gebruik(om foto`s te maken). Is de P10 de meerprijs waard ten opzichte van de P9?
Ik had een P9 en heb deze aan mijn vrouw gegeven toen ik de P10 kocht.

Persoonlijk vind ik de P9 een juweeltje. Het is echt een hele mooie telefoon. De P10 daarentegen ziet er uit als een saaie iPhone kopie.

Toch heb ik de P10 zelf gehouden en de P9 weggeven. De P10 is merkbaar sneller en krijgt binnenkort een update naar Oreo.

Wat degelijkheid, camera etc betreft heb ik geen grote verschillen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online

Ik heb een muvit kabel gekocht bij BCC, die het prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV

Gebruik ook wel eens de kabel die bij de powerbank kwam.
pricewatch: Aukey 30000mAh Quick Charge 3.0 Dual USB Powerbank

Is vrij kort maar doet het wel goed als 2de kabel.

Overigens, hoe langer de kabel, des te moeilijker het wordt om de spanning voldoende op peil te houden vanwege verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Hier nu ook een trotse eigenaar van een P10. Telefoon werkt prima qua functies en eisen die ik er aan had.

Alleen vind ik de batterijduur wel beetje tegenvallen; sinds gistermiddag 80% verbruikt nog geen 24uur en nog maar 19% over (Estimation 3uur remaining) terwijl ik er niet veel mee doe / gedaan heb.

Hoe zit het bij jullie? Hebben jullie nog tips, ik kan via de optimalisatie ook niet bepaalde specs configgen. Ook ben ik soms in 1 nacht el 25% tot 30% batterij kwijt; bij mijn vorige telefoon was dat maar paar %.

Hoor graag; thanks.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Ik kom normaal makkelijk de dag door met 5 of 6 uur screen on time, met een smartwatch continu verbonden (maar zonder Facebook of grafische games). Aan het begin is het batterijverbruik wel hoger. Welke versie heb je? Oudere versies van de L29 (dual sim) hadden een bug bij het gebruik van de app twin functie. Nieuwere versies (B162 en hoger) zijn volgens mij sowieso zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
M!chiel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:49:
Ik kom normaal makkelijk de dag door met 5 of 6 uur screen on time, met een smartwatch continu verbonden (maar zonder Facebook of grafische games). Aan het begin is het batterijverbruik wel hoger. Welke versie heb je? Oudere versies van de L29 (dual sim) hadden een bug bij het gebruik van de app twin functie. Nieuwere versies (B162 en hoger) zijn volgens mij sowieso zuiniger.
Helderheid op auto stand of?
Ik kom zelf niet verder dan 3u met stand op auto.

Stel je iets in bij: close apps when locking screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Lambo LP670 SV schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:24:
[...]

Helderheid op auto stand of?
Ik kom zelf niet verder dan 3u met stand op auto.

Stel je iets in bij: close apps when locking screen?
Helderheid op auto, nauwelijks apps die gedwongen sluiten bij screen lock.

Misschien een app die veel energie gebruikt? Bij battery usage details kun je per tijdvak zien welke apps veel gebruiken (druk op !).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe zet je de auto helderheid uit?
Staat die onder 2 opties ofzo?

Ik heb het vinkje uit staan en ook de optie reageren op zon uit.
En nóg verspringt mijn helderheid elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Van wat ik nu kan zien gebruikt Outlook bij mij best veel batterij. Ook zie ik dat mijn Wifi altijd vol aan is..

Maar ik kan Outlook niet configureren om minder te syncen of iets.. dus daar zit de winst niet.
- Outlook laatste usage in 30 min: 15mAh
met soms uitschieters tot 40..

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

misschien andere oulook client proberen? zoals bluemail, volgens mij is die redelijk zuinig.

edit:

Ik gebruik nu AquaMail op mijn P10 ipv de standaard client omdat ik veel IMAP gebruik. En deze client werkt echt super zuinig en werkt zelfs met push-notificaties zodat de accu niet constant gebruikt wordt om om de zoveel tijd te syncen.

[ Voor 43% gewijzigd door CT op 16-11-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Anteros schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:50:
De P10 heeft een slechte DAC/amp en geen BT apt-x. Een goede kwaliteit audio uit dit apparaat krijgen is dan erg lastig.
Klopt dit wel? De P10 wordt nl. genoemd op de AptX site. Al lees ik ook tegenstrijdige verhalen op het web, het zou mooi zijn als iemand het uit zou kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:03
musicfreak schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:44:
[...]

Klopt dit wel? De P10 wordt nl. genoemd op de AptX site. Al lees ik ook tegenstrijdige verhalen op het web, het zou mooi zijn als iemand het uit zou kunnen testen.
Ik heb zelf de P10 Pro, zie hem niet op die website staan maar is in principe op bijna alle vlakken dezelfde telefoon. (Verschillen zijn storage, ram, stereo speakers, IR blaster, auto focus selfie camera, aantal antennes, scherm en resolutie)

Hoe zou ik dit kunnen testen? Heb een bluetooth headphones die AptX ondesteund de Plantronics BackBeat Pro 2.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
BarryS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:54:
[...]
Hoe zou ik dit kunnen testen? Heb een bluetooth headphones die AptX ondesteund de Plantronics BackBeat Pro 2.
Fijn dat je het wil testen! Het 'hoe' weet ik alleen ook niet helemaal. Ik heb even zitten zoeken en kwam toen dit bericht tegen. De truuk is blijkbaar om onder de developer options Bluetooth HCI snoop log aan te zetten en het gegenereerde logbestand met Wireshark in te lezen. Ik heb dit uitgetest met mijn P8 lite 2017 en met mijn nieuwe Nokia 8 die ik onlangs gekocht heb, mogelijk ter vervanging van de Huawei.

Het logbestand zou in /sdcard/Android/Data/ te vinden moeten zijn maar daar kon ik het op de Huawei niet vinden. Ik heb zowel de SD kaart als het interne geheugen doorzocht, maar helaas geen logbestand. Ook in het inerne geheugen van de Nokia kon ik het niet vinden...

Zou jij het eens willen uitproberen? Wellicht doe ik iets fout. Mocht je de developer options nog niet hebben, dan moet jee aantal maal op het build number klikken bij 'over de telefoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
Heeft er iemand al een update ontvangen met een Android security patch van later dan 1 september? Mijn telefoon loopt nu namelijk al ruim 3 maanden achter met security fixes en dat vind ik toch wel erg veel voor een toestel van deze leeftijd. (ik zit op firmware VTR-L29C432B171). Zo heb ik bijvoorbeeld ook nog geen fix ontvangen voor het bekende WPA2 Krack probleem.

Het goede nieuws is: het schijnt dat Huawei in China (volgens mij) begonnen is het met uitrollen van Oreo voor de P10. Deze schijnt met ondersteuning voor project Treble te komen waardoor updates in de toekomst wellicht vlotter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:38
lucask schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:46:
Heeft er iemand al een update ontvangen met een Android security patch van later dan 1 september? Mijn telefoon loopt nu namelijk al ruim 3 maanden achter met security fixes en dat vind ik toch wel erg veel voor een toestel van deze leeftijd. (ik zit op firmware VTR-L29C432B171). Zo heb ik bijvoorbeeld ook nog geen fix ontvangen voor het bekende WPA2 Krack probleem.

Het goede nieuws is: het schijnt dat Huawei in China (volgens mij) begonnen is het met uitrollen van Oreo voor de P10. Deze schijnt met ondersteuning voor project Treble te komen waardoor updates in de toekomst wellicht vlotter komen.
Mijn telefoon zit op de beveiligingspatch van 6 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
incomer schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

Mijn telefoon zit op de beveiligingspatch van 6 november.
Idem hier. 6 nov patch. VTR-L09C432B179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36
lucask schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:46:

Mijn security patch is van 5 juli. Ik krijg vandaag net pas een update VTR-L09C432B171 binnen. Mogelijk heeft dit ermee te maken dan ik een Tmobile optimalisatie op mijn toestel heb staan en de updates tegen gehouden worden tot dat Tmobile zijn nieuwe optimalisatie klaar heeft :( .

De volgende t-mobile aangepaste firmware installeer ik in ieder geval niet en kijk of ik de updates dan eerder ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICCTWK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 23:21
_Tinus_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:05:
[...]

Mijn security patch is van 5 juli. Ik krijg vandaag net pas een update VTR-L09C432B171 binnen. Mogelijk heeft dit ermee te maken dan ik een Tmobile optimalisatie op mijn toestel heb staan en de updates tegen gehouden worden tot dat Tmobile zijn nieuwe optimalisatie klaar heeft :( .

De volgende t-mobile aangepaste firmware installeer ik in ieder geval niet en kijk of ik de updates dan eerder ontvang.
Ik heb ook tmobile en heb gisteren ook opeens 3 of 4 updates achter elkaar binnen gekregen. Eerst B171 en daarna de rest, tot aan B179 (november patch). Zat tot gisteren nog op B162.

Ik heb m'n telefoon los gekocht, maar kan me niet meer herinneren dat ik tmobile ergens toestemming voor heb gegeven. Daarom begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt met aangepaste firmware van tmobile. Is dit iets wat je kan weigeren? Zoals aanbiedersinstellingen zoals ik vroeger bij Apple kreeg bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Ik heb sinds begin vorige week ook een P10, zat op B151 firmware en gaf doodleuk aan dat er geen updates beschikbaar zouden zijn. Na even googlen blijkt het OTA updatebeleid van Huawai niet echt denderend.
Nog even verder googlend kwam ik de volgende tip tegen op XDA om updaten te forceren en moet zeggen, het werkt perfect en zit nu ook op B179.

Bijgaand de link naar de GUIDE op XDA, vergeet niet altijd de FULLOTA van de te installeren update te pakken, en deze te checken met 'Check Firmware Acces' With IMEI voor je de trekker overhaalt.

https://forum.xda-develop...mware-finder-app-t3674477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:31
Heeft iemand mirror link werkend met de p10? Ik heb de laatste update er op staan maar ik kan de optie nergens vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik kreeg van de week ineens een hele rits updates binnen tot de B179, zit ook op het tmobile netwerk (met los gekocht toestel) alleen 'het internet' loopt over het algemeen via WIFI e.d. dus ik kan mij niet voorstellen dat tmobile het kan tegenhouden. Ik denk dat de 'eu'-servers van huawei gewoon hebben gewacht - ofzo
Maar hoe dan ook zijn het allemaal geen hele spannende updates, pas bij de grote Oreo firmware zou ik mij pas gaan inzetten tot het 'forceren' van een snellere update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-04 08:43
Heeft een van jullie die de firmware finder heeft gebruikt het dual sim model (L29)? Bij bijvoorbeeld de VTR-L29C432B179 FULLOTA-MF krijg ik de melding dat hij approved is voor het single sim L09 model. Bij de 180 update krijg ik de melding dat deze not approved is. Kan ik die 179 nu wel of niet installeren op mijn L29, ondanks dat de naam wel correct is?

Anderzijds vraag ik me af of het de moeite waard is. Ik heb de P10 sinds anderhalve week maar het batterijverbruik valt me echt tegen, nu op 34% met maar 2uur SOT. Ik heb vrijwel alles aangevinkt bij lockscreen cleanup en dat helpt wel iets, daarvoor was het nog veel erger.

ps ik zit nu op B171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
DannyvGs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:37:
Heeft een van jullie die de firmware finder heeft gebruikt het dual sim model (L29)? Bij bijvoorbeeld de VTR-L29C432B179 FULLOTA-MF krijg ik de melding dat hij approved is voor het single sim L09 model. Bij de 180 update krijg ik de melding dat deze not approved is. Kan ik die 179 nu wel of niet installeren op mijn L29, ondanks dat de naam wel correct is?

Anderzijds vraag ik me af of het de moeite waard is. Ik heb de P10 sinds anderhalve week maar het batterijverbruik valt me echt tegen, nu op 34% met maar 2uur SOT. Ik heb vrijwel alles aangevinkt bij lockscreen cleanup en dat helpt wel iets, daarvoor was het nog veel erger.

ps ik zit nu op B171
Mja, veel verder dan 2u kom ik vaak ook niet over 1.5 dag ongeveer.
Moet er dan wel bij zeggen dat dit incl. 2u flitsapp is met het scherm uit. Verder kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat hij ook als er niets gebeurd toch stilletjes leegloopt.

Vb.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/u3hxka3vhm3qcgm/P10.png?dl=1

Screentime van 1u48 op die moment.
Verder weinig spannends te zien maar toch loopt hij tijdens het rode blokje gewoon rustig leeg met scherm uit en bijna onafhankelijk van het aantal wakelocks?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/7no37pwp9dplq78/P10Apps.png?dl=1

• M!chiel
  • Nu online
DannyvGs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:37:

ps ik zit nu op B171
Ja, ik heb geupdate naar L29C432B179 via FF. Merk weinig verschil met B171 (wel security patch van 6 nov), maar met mijn batterijverbruik was al niets mis (> 5 uur SOT, met gekoppelde smartwatch). De eerste dagen kun je wel een hoger batterijgebruik hebben, maar dat zou nu wel over moeten zijn. Ik vind de default RAM management en lockscreenmanagementopties erg agressief bij Huawei en laat best veel apps gewoon hun ding doen. Wel heb ik een aantal default apps uitgeschakeld (email, duo, facebook, play music, hi care swiftkey, weather), omdat ik die toch niet gebruik.

• DannyvGs
M!chiel, hoe ziet bij jou het batterij verloop eruit?
Bij mij is het net als Lambo een continu dalende lijn behalve snachts. En ik zit nu nog maar 2uur SOT (telefoon weinig gebruikt op het werk) zoals je ziet aan het app verbruik.

Ik gebruik dus overigens wel de dual sim functie, sim1 op vodafone met 4G data en sim2 op Tmobile. Daarnaast staat ook NFC aan en schermhelderheid op auto maar op 50% van normale helderheid (screen filter app).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/sFwII8FqzfmydONLF3wYJstkHzIJasmqA-nQf1pONrnCfCGE3iZlP4jNXo0VqXu_NgrlVeZIlagtVmE30hEyHNRBcQnd2fiAYerb-DGw6SQg-ZJ2GWuXlPriB9RG-NtEf9SNEw_a5JNPMt-q1h7PG1UKlymkTR_amPURV9nKyZMYajiYMmno5A2_qJaaEGOJvOShuEoup3GktgAf6PQ4WpXSgZqbfbnjLQUc1c6cKUV75-mkyAgdDR95H6jAndPRu9QYEwSnCGEk23vXjlENSnrIrZF4Nan56eNkCHfS9dC9TeMFDRQ3sz2Bfwf1tVk_yVbFmUqhpzik59b-gk4gTiz4xWLxXzKTFyzLdCCoiPOEr9E_Lxy6LZ9RFQlr8GTrMzJRS1kUllHOrRKjWa2gsIwmf3kyDXKGIj4K8Cw-C2CyWJndnzMsdRoXN_WV3tzsEQEKkIVab5wz5wY6M67qpyM6EBMFiiOUQWx1KyN76RzyxcO_SLab-guVtnOLuM3uTMnpF6LHxWePzyFkBSe_vWzFY-itAkGjStwIWlcT4kzsfI720b28Gpib0UJGbKCdn5EMhzWkCJr-O9NJr9SZTSkIWdHke3ig8zgKIFgH=w313-h556-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/a1JQ-lXEHAzqQEbbVZdQpWpdqy96ohsXbubfcnOUmSiA1aO9pNK_rTI5UInQpeEHvlH24rpqIw4_T13TpVmoDWrZ4H5XfGwDdQXiutl6geptukwU1fKaBQsUlVl_vu75lZPh7gU50xV2ezBUlzfJeziqD6FV2xdyiVuBNAON5rtRocHeB_xszCru-pj1WKEQhmxR1cI2e3XvmwbiGFdOwKXCBwi1q4DzZyD1Qvr9inaKsGE2jDm09mx1n4nKCg-c0oiegEuaQBb00UafaAWjzmxk84ikeiDBYad0ZmLb_QMs1oiJErxBgRUU6db-dEAW1W7ULnmgSCEE40fdgOJHFpvrmawKAiqr9XgHL-_WDqHLgVSV5f8oVPPDLLEVlTIFhm9l_zRMrxanJaSBPNcLa3fednizjZWdlru0cDhSqJSE0pqzxEUTg0woswGEJGPuir0EXQ9yp6FYO0EDiAc3cGo9cHvsgppZb5QInWP37wSzE7rX8ufYfceOi5UD_BesPtgZR7dd1Y3Ndik2uxA5nNoiODmbtKTjwp3lsaL5UGwO1GMklHKGdrHKIxisfoKvyKn1QbmJzwc2IvLyUjpz9VSBTU8sVAr40E6HvdTe=w341-h605-no

[ Voor 35% gewijzigd door DannyvGs op 21-12-2017 16:23 ]

• M!chiel
  • Nu online
Ik gebruik ook 2 Sims, maar NFC staat uit. Bluetooth staat daarentegen altijd aan. Hieronder wat links naar data.
https://tweakers.net/ext/f/RpCXK05lC86Xxsip2BNGcj6j/full.png
https://tweakers.net/ext/f/B30Lg9nBLobnOctkB3Hl5qhb/full.png
https://tweakers.net/ext/f/9WGH7sTVWitiSXdUijsSSno3/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door M!chiel op 04-01-2018 15:43 . Reden: 3de link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:22
Mijn vrouw heeft sinds n week of 2 ook een P10. Maar er zijn 3 problemen die volhardend zijn en die ik niet krijg opgelost
1 achtergrond foto springt steeds terug naar fabrieksinstelling
2 ze kan geen hyperlinks openen, er komt dan een pop-up in beeld zonder tekst. Heb nergens een instelling kunnen vinden die iets zou blokkeren
3 wi-fi is heel kieskeurig met waar die wel of niet connectie. Thuis wel, gastennetwerk op werk niet. Wel rechtstreeks op router bij ouders maar niet via de extender.

Komt iets bekend voor want heb zelf niets kunnen vinden online. Heb een soft reset gedaan maar helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Welke firmwareversie draait de P10? Heb je al updates gekregen? Bedoel je met soft reset een factory reset? De eerste 2 problemen hebben misschien te maken met permissies van apps (browser, gallery?) of met het thema. Gebruik je het default thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
Holzschuh schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:43:
Mijn vrouw heeft sinds n week of 2 ook een P10. Maar er zijn 3 problemen die volhardend zijn en die ik niet krijg opgelost
1 achtergrond foto springt steeds terug naar fabrieksinstelling
2 ze kan geen hyperlinks openen, er komt dan een pop-up in beeld zonder tekst. Heb nergens een instelling kunnen vinden die iets zou blokkeren
3 wi-fi is heel kieskeurig met waar die wel of niet connectie. Thuis wel, gastennetwerk op werk niet. Wel rechtstreeks op router bij ouders maar niet via de extender.

Komt iets bekend voor want heb zelf niets kunnen vinden online. Heb een soft reset gedaan maar helaas geen oplossing.
Probleem nummer 1 heb ik ook last van. Ik heb dit ondertussen geaccepteerd als één van de vele typische Huawei bugs waar je maar gewoon mee moet leren leven.

Om de paar weken heb ik weer last van nieuwe bugs. Zo heb ik nu:
  • Do Not Disturb staat aan maar de settings app crashed als ik deze probeer uit te zetten.
    Hierdoor heb ik al vele telefoontjes gemist.
  • Gemiddeld eens per week gaat mijn wekker niet af.
  • Ik heb mijn telefoonnummers gesynct met twee verschillende gmail accounts, maar een of ander 'slim' systeem van Huawei heeft alle namen en nummers geshuffelt.
  • Het is ondertussen al 4 maanden geleden dat ik de laatste firmware update gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
M!chiel schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:48:
[...]
De eerste dagen kun je wel een hoger batterijgebruik hebben, maar dat zou nu wel over moeten zijn. Ik vind de default RAM management en lockscreenmanagementopties erg agressief bij Huawei en laat best veel apps gewoon hun ding doen. Wel heb ik een aantal default apps uitgeschakeld (email, duo, facebook, play music, hi care swiftkey, weather), omdat ik die toch niet gebruik.
Het batterij verbruik is ondertussen wel wat verbeterd, heb nu een keer 4.5uur SOT gehaald. Had voor een hoop applicaties de lockscreen cleanup toegepast en background data uit gezet. maar ergens knaagde het toch dat dit niet nodig zou moeten zijn dus dat weer gereset. En het leek de eerste paar dagen nog steeds goed te gaan maar langzaam maar zeker nam het batterij verbruik weer toe.
Nu sinds gisteren de background data van een hoop apps weer uitgezet en het verbruik is weer direct een stuk verbeterd...
Nu enkel voor Chome de lockscreen cleanup aanstaan. Maar vooralsnog lijkt dus vooral de background data het batterijverbruik te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
lucask schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:06:
[...]
• Het is ondertussen al 4 maanden geleden dat ik de laatste firmware update gekregen heb.
[/list]
Huawei's updatebeleid is echt ondoorgrondelijk. Sommige gebruikers blijven maandenlang steken en krijgen vervolgens een aantal updates achter elkaar. Anderen krijgen min of meer regelmatig updates en weer anderen krijgen geen updates. Ik gebruik daarom altijd de Firmware Finder app. Die zet de update voor je klaar en laat je gewoon via de standaard updater de nieuwste versie installeren. Ik zit sinds vandaag op VTR-L29C432B180 met de 1 december security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
M!chel, ik krijg bij vrijwel alle fullota's de melding dat die not approved for installation is. Krijg jij die melding niet? Of installeer je de update dan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
DannyvGs schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 06:35:
M!chel, ik krijg bij vrijwel alle fullota's de melding dat die not approved for installation is. Krijg jij die melding niet? Of installeer je de update dan toch?
Nee, als er 'niet approved' staat, kun je ze wel downloaden, maar niet installeren. Het is even zoeken, maar er zitten een aantal bij die wel installeren (in ieder geval B172 en B179; en ik had gisteren een B180). Vergeet niet je handmatige proxy-settings weer uit te zetten zodra de download begint (die dan even pauzeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyvGs
Het is zowaar gelukt om te updaten naar B179, ben benieuwd of het batterijverbruik nu verbeterd.
Ik was afgelopen nacht 20% batterij in 5uur tijd kwijt ondanks dat de telefoon in deep doze verkeerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
Ik heb vandaag plots de update naar B180 gekregen! Voorheen bleef ik lang steken op B171, maar deze update is nu op de natuurlijke manier (zonder FirmwareFinder) binnengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Vanaf morgen begint het bètaprogramma voor Oreo in Europa. Je kunt je geloof ik nog aanmelden via de Huawei beta app (zoek naar friendly user program op de site). Helaas kun je niet meedoen met een gerebrande telefoon :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Sinds een dag de HuaweiP10. Wanneer ik bij snapchat foto's maak in het donker met flits, wordt deze eerst scherpgesteld, maar vervolgens bij het maken weer lichtelijk wazig? Bij filmen met flits wel gewoon scherp. Meer mensen die dit herkennen of een oplossing weten?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Heeft er iemand ook problemen met het feit dat je geen meldingen te zien krijgt (van bijv. whatsapp, mail, snapchat) wanneer de telefoon locked is? Wat ik al heb geprobeerd:

1. Ik heb bij instellingen 'Weergeven op vergendelscherm' bij instellingen gewoon aangevinkt, zie voorbeeld Whatsapp:

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2co4x0o.jpg

Zowel in de statusbalk als op m'n vergrendelscherm zijn meldingen dus niet te zien. En dit geldt voor alle apps. Iemand zelfde probleem ervaren en hier een oplossing voor?

2.
For no apparent reason, notifications can only be showed on Magazine Lock Screen style. So, you’ll need to use it instead of other themes. Later on, you can change the wallpaper to improve the transparency of certain notifications. This is how to change Lock screen style:

Tap Settings.
Open Screen lock & passwords.
Tap Screen lock style.
Select Magazine unlock and apply changes.
That should enable your notifications. However, since the default cover is dark, you may want to change it for any other. You can change to any other wallpaper in Settings > Display > Wallpaper > Lock Screen.
Bron: http://mobileinternist.co...n-notifications-huawei-p9

[ Voor 48% gewijzigd door deimos op 15-01-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Kijk even in je batterijsettings. EMUI sluit standaard bijna alle apps als je je scherm uit zet. Dan krijg je ook geen meldingen meer, omdat die apps ook niet meer in de achtergrond actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppygirl
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-04-2024
Help! Ik heb sinds juli een Huawei P10, en in eerste instantie was ik er erg tevreden over. Laatste tijd werd hij trager, en er was een update beschikbaar dus ik besloot de update te installeren. Hier ging er ergens iets mis. Ik moest de telefoon opnieuw starten maar toen hij opnieuw gestart was bleef de melding vd update staan, ik krijg ook steeds de melding dat ik de telefoon nog opnieuw moet starten, en daarnaast zijn alle apps fucked up. Ik krijg geen meldingen van whatsapp meer binnen, pas als ik WA open, komen ze met zn allen tegelijk binnen stromen (en ik maar denken dat mensen me niet meer aardig vonden) Zelfde geldt voor Facebook, en als laatste kan ik niet meer normaal mn berichten typen. Het blijft steeds hangen, (sowieso de hele telefoon blijft hangen, het beeld bevriest echt heel vaak) en de teksten die ik typ lijken meer op Klingon dan op normaal Nederlands dus de autocorrect doet ook niet meer wat ie moet doen... Wat is handig? (Liefst geen fabrieksreset maar ja...) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Fabrieksreset of garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Heppygirl schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:13:
Help! Ik heb sinds juli een Huawei P10, en in eerste instantie was ik er erg tevreden over. Laatste tijd werd hij trager, en er was een update beschikbaar dus ik besloot de update te installeren. Hier ging er ergens iets mis. Ik moest de telefoon opnieuw starten maar toen hij opnieuw gestart was bleef de melding vd update staan
Je kunt op je PC HiSuite installeren. Daarmee kun je eerst hopelijk alles backuppen en dan de update draaien (en eventueel eerst een factory reset doen en dan je backup terugzetten). Als je telefoon niet te vaak reboot kun je ook vanaf je telefoon een backup maken naar een sd-kaartje of een USB-stick. Maar misschien is het verstandig om eerst de Huawei helpdesk te contacteren (ik heb een goede ervaring met de chat), aangezien dit allemaal komt door een mislukte update.

[ Voor 3% gewijzigd door M!chiel op 19-01-2018 13:24 . Reden: linkje HiSuite ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:56
Morgen even een andere screenprotector plakken, de originele die al op het toestel zit houd echt te veel vette vinger afdrukken vast, toestel zit er niet uit naar dagje gebruik, blijf poetsen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Nu online
Albert020 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:28:
Morgen even een andere screenprotector plakken, de originele die al op het toestel zit houd echt te veel vette vinger afdrukken vast, toestel zit er niet uit naar dagje gebruik, blijf poetsen......
Ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb er 2 geprobeerd, die allebei slecht pasten. Eén had te dikke zwarte randen en de ander had kiertjes aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:56
M!chiel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb er 2 geprobeerd, die allebei slecht pasten. Eén had te dikke zwarte randen en de ander had kiertjes aan de zijkant.
Ben er nog niet aan toe gekomen,
Ik wil die van Mediamarkt die ze zelf maken,
er laten opzetten, kosten 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heeft iemand al de stoute schoenen aangetrokken en de Oreo update geïnstalleerd?

Zelf wacht ik nog even tot eind deze maand, dan zou de officiële update beschikbaar moeten komen OTA.
Blijkbaar ondersteunt de Oreo update zelfs Treble :) Ben de laatste tijd een echte Huawei fan aan het worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:38
CT schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:24:
Heeft iemand al de stoute schoenen aangetrokken en de Oreo update geïnstalleerd?

Zelf wacht ik nog even tot eind deze maand, dan zou de officiële update beschikbaar moeten komen OTA.
Blijkbaar ondersteunt de Oreo update zelfs Treble :) Ben de laatste tijd een echte Huawei fan aan het worden ;)
Yes heb de update geinstalleerd vis de beta app van huawei.

Tot nu toe werkt het perfect, geen bugs gevodnen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Albert020 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:13:
[...]

Ben er nog niet aan toe gekomen,
Ik wil die van Mediamarkt die ze zelf maken,
er laten opzetten, kosten 25 euro
Ik gebruik deze sinds een aantal weken. Zeer tevreden over.
NAGFAK Volledige Cover Gehard Glas Voor Huawei P10 Lite P10 P9 Plus Screen Protector Voor Huawei P9 Lite P9 P10 Plus Beschermende film
http://s.aliexpress.com/qAn6nyue
(from AliExpress Android)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Zmokkie hoe zit het met eventueel blaasjes oid onder de laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:15:
@Zmokkie hoe zit het met eventueel blaasjes oid onder de laag?
Ik heb zoiets ook, helemaal geen last van blaasjes. Veel beter dan oude screen protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:31
the_eye6 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:06:
[...]

Is ook een geweldige smartphone!
Eens! Ik was behoorlijk sceptisch. Maar deze telefoon heeft me erg positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen heb ik last van apps die of niet starten of blijven hangen. Telefoon was aardig vol.. maar vandaag helemaal leeg gemaakt en probleem blijft. Nog meer gebruikers van de P10 die dit herkennen?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei P10] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, Laders en Accesoires: [Huawei P10] Het Grote accessoires topic
- Shops, prijzen en levering: [Huawei P10] Levertijd & Prijzen