Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Mijn resultaten:

sequential read 579 MB/s
sequential write 187 MB/s
random read 166 MB/s
random write 153 MB/s

SQlite Insert 0.72 sec
SQlite Update 0.7 sec
SQlite Delete 0.51 sec

P10 zwart, afgelopen zaterdag bij Coolblue gekocht

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59
740 / 140, 15 april gekocht bij Coolblue.

Ik kom van de Nexus 5 af (na drie jaar begon hij wat kleine kuren te krijgen ;( ). EMUI 5 was even wennen, maar nu meer dan tevreden!

+ Veel instelbaar
+ Snel
+ Gebruiksvriendelijke software op de pc / goede hulp bij instellingen.

- Sommige instellingen zijn even zoeken

Ik gebruik nu de vingerafdrukscanner voor de navigatie, na een paar dagen is de fail rate (Terug ipv recente taken) <5%. Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Mijn resultaten met P10 plus:

sequential read 605.65 MB/s
sequential write 169.58 MB/s
random read 166.86 MB/s
random write 141.06 MB/s

SQlite Insert 0.8 sec
SQlite Update 0.79 sec
SQlite Delete 0.6 sec

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ik vind de resultaten niet tegenvallen. Wat variaties in snelheid zien we altijd wel en ik denk zelfs dat als je op rond de 600Mb/s zit, er gewoon sprake is van UFS2.1. Bij UFS 2.0 zou je nog zo'n 100Mb/s lager moeten zitten lijkt me. Wij testen altijd op een schone Tweakers Android-installatie, om onderlinge verschillen te vermijden, dus wellicht dat dat een kleine rol speelt.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Freek_Coopman schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:06:
De resultaten van mijn P10 Black

sequential read 568,9 MB/s
sequential write 138,3 MB/s
random read 95,6 MB/s
random write 54,23 MB/s

Toestel loopt naar mijn gevoel wel zeer vlot. Maar je krijgt toch het gevoel dat je in het zak bent gezet.
Als ik heel even snel kijk, dan zie ik tot nu toe dat je de laagste snelheden haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_Coopman
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08-2021
Er zijn er verschillende met gelijkaardige waarden. Maar die resultaten lijken inderdaad op een lager niveau te liggen dan een andere groep van gebruikers. Nu ja, ik weet niet of ik het verschil zou merken in dagelijks gebruik. Daarvoor zou ik een "sneller" toestel eens in handen moeten hebben.

@DJKoster , ik ben een grote fan van het gebruik van de vingerafdruksensor voor navigatie. Voelt natuurlijk aan en fail rate bijna onbestaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Ik heb mijn P10 inmiddels ook ontvangen. De Prestige Gold, maar heeft nogal veel weg van Rose Gold. Ervaren andere dat ook? Zo goud als op het screenshotje van het filmpje in de topic-start, zo goud is hij echt totaal niet.

Het schijnt toch echt de Prestige Gold te zijn volgens mijn leverancier, maar iedereen die hem ziet zegt/denkt Rose Gold.

Qua snelheid resultaten komt mijn P10 'Prestige Gold' overeen met de hoogste resultaten die hier worden gepost, dus ga er vanuit dat ik de goede versie heb qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4jackal
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:31
Gisteren mijn P10 besteld bij coolblue, vandaag binnengekomen.
Meteen even Androbench gedraaid.

Sequential Read: 754.59 MB/s
Sequential Write 183.47 MB/s
Random Read 173.11 MB/s, 44318.16 IOPS
Random Write 148.93 MB/s, 38127.26 IOPS
SQLite Insert 2826.05 QPS, 0.72 sec
SQLite Update 2881.98 QPS, 0.7 sec
SQLite Delete 4006.1 QPS, 0.51 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36
Iemand anders ook een Tmobile update gepushed gekregen?

A20416F01D005NLDC150F01D005 van 20.41MB
Deze zou zorgen voor:
"Geoptimaliseerde netwerksamenwerking
Essentiële en aanbevolen apps"

Ik heb deze nog niet geïnstalleerd omdat ik geen idee heb of dit branding is of en aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:29:
Iemand anders ook een Tmobile update gepushed gekregen?

A20416F01D005NLDC150F01D005 van 20.41MB
Deze zou zorgen voor:
"Geoptimaliseerde netwerksamenwerking
Essentiële en aanbevolen apps"

Ik heb deze nog niet geïnstalleerd omdat ik geen idee heb of dit branding is of en aanvulling.
Ik heb hem geinstalleerd en kreeg ongevraagd de thuisbezorgd app.
Die app heb ik direct terug verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_Coopman
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08-2021
Deze reactie kreeg ik van Huawei Benelux. Ze geven dus toe dat er verschillen zijn maar dit heeft volgens hun geen effect op de algehele gebruikservaring.:

"Geachte heer,

Bedankt voor het contact op te nemen met Huawei en onze excuses hiervoor maar Huawei maakt gebruik van de hoogste standaarden bij het selecteren van technologie en componenten voor gebruik van de producten. De prioriteit gaat uit naar gebruikerservaring, productkwaliteit en stabiliteit van de levering. De HUAWEI P-serie smartphones is een van de wereldwijde vlaggenschipreeksen van de onderneming en is wereldwijd enorm populair geworden dankzij de uitstekende fotografie die het biedt. Deze populariteit heeft geleid tot een enorme vraag.

Om te voldoen aan de wereldwijde vraag naar miljoenen exemplaren, heeft Huawei de standaard industrie praktijk ingezet om oplossingen te kopen van meerdere vertrouwde leveranciers om een evenwicht te vinden tussen gebruikerservaring, kwaliteit en duurzame levering. Het vertrouwen op een leverancier van een component kan leiden tot tekort, wat vertragingen inhoudt voor consumenten die onze nieuwe producten willen kopen. In het geval van flashgeheugen, heeft Huawei in dit geval meerdere gelijktijdige mainstream-oplossingsleveranciers geselecteerd.

Huawei is en is altijd voorop geweest om een buitengewone gebruikerservaring te bieden. De prestatie van een enkele component kan niet exact de algemene systeemprestaties van een smartphone afspiegelen en deze scores zijn niet van toepassing in werkelijke gebruiksscenario's.

Onder alle HUAWEI P10 marketing onderpand is er geen verbintenis geweest voor het gebruik van maar één specifiek flashgeheugen. Verschillende flash-geheugencomponenten worden willekeurig verzonden op basis van het aanbod op dat moment. Er zijn geen periode partijen van handmatige selectie voor chipbatches, er is ook geen discriminatie of intentie om de consument te bedriegen. Onze aanpak is om de algehele prestaties van onze telefoons te meten door middel van software algoritme en chip tuning, in plaats van te concentreren op een enkele component.

In de HUAWEI P10 / P10 Plus gebruiken we meerdere verschillende leveranciers voor flashgeheugen, die onderworpen zijn aan streng en nauwkeurig testen als onderdeel van onze afgewerkte producten, om te zorgen voor de voortreffelijkheid en consistentie van de gebruikerservaring waarnaar wij streven. Dit is weerspiegeld in het overweldigend positieve wereldwijde antwoord op de HUAWEI P10 sinds de lancering, dankzij zijn prachtige design en de prachtige artistieke portretfotografie-ervaring die het levert.

Smartphone productie is een industrie met een zeer lange supply chain. Huawei is toegewijd aan het maken van de gebruikerservaring de kernfactor in productontwerp en innovaties. We zullen nauw samenwerken met onze partners om het industrieel ecosysteem te optimaliseren en betere producten te leveren met een goede klantenervaring.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:00
Wie niet tevreden is over de accu, gewoon wifi uitschakelen. Op het einde van de dag maar liefst 30% verschil bij ih mijn P10! Bij mijn collega net hetzelfde. Wel spijtig aangezien ik bij mijn P9 lite mij geen zorgen moest maken over de accu.

Nog nooit een smartphone gehad die zo snel is. Ben ook enorm tevreden over de camera.

Wie een mooi en degelijk hoesje zoekt:
https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_2

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Jelle Mees schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:24:
Wie niet tevreden is over de accu, gewoon wifi uitschakelen. Op het einde van de dag maar liefst 30% verschil bij ih mijn P10! Bij mijn collega net hetzelfde. Wel spijtig aangezien ik bij mijn P9 lite mij geen zorgen moest maken over de accu.

Nog nooit een smartphone gehad die zo snel is. Ben ook enorm tevreden over de camera.

Wie een mooi en degelijk hoesje zoekt:
https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_2
Cool! Dat is inderdaad een mooi hoesje! Ben zelf nog aan het twijfelen over de p10, heb nu een iPhone maar mis Android wel een beetje. 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Eindelijk heb ik 'm ook in handen! Ben er zo blij mee. Heel af en toe lijkt ie te blijven hangen. Al vraag ik me af of het aan de telefoon ligt of aan de app (had het bij mijn oude Sony Z3C bij dezelfde apps). Of misschien zelfs aan het internet hier (zowel wifi als 3g, 4g bestaat hier niet).

Mijn resultaten van de androbench:

Sequential read 763,68 MB/s
Sequential write 186,6 MB/s
Random read 168, 06 MB/s, 43023.77 IOPS (4KB)
Random write 151,21 MB/s, 38711.85 IOPS (4KB)

SQlite Insert 0.71 sec
SQlite Update 0.69 sec
SQlite Delete 0.52 sec

De polaroid camera is inmiddels ook bij mijn Nl'se connectie aangekomen. Het duurde 19 dagen vanaf registratie tot verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
Goeiemiddag,

Mijn vrouw heeft nogal moeite met de supersnelle reactie van de P10 (zowel de fingerprintreader alsook het touchscreen algemeen). Is er een setting die aangepast kan worden zodat het touchscreen iets minder gevoelig reageert?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
DaveD1109 schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:14:
[...]

Cool! Dat is inderdaad een mooi hoesje! Ben zelf nog aan het twijfelen over de p10, heb nu een iPhone maar mis Android wel een beetje. 8)7
Niet twijfelen; doen! Mijn vrouw is ook geswitched van iPhone naar de P10 en ze heeft get zich nog geen seconde beklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Qbic schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Niet twijfelen; doen! Mijn vrouw is ook geswitched van iPhone naar de P10 en ze heeft get zich nog geen seconde beklaagd.
Dat hoor ik van meerderen! Wat voor iPhone had ze?
Ik heb zelf een 7 namelijk en dat is een prima toestel.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
DaveD1109 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:31:
[...]

Dat hoor ik van meerderen! Wat voor iPhone had ze?
Ik heb zelf een 7 namelijk en dat is een prima toestel.
Mijn vrouw is van een iPhone 6 naar de Se gegaan indertijd omdat ze het scherm van de 6 te groot vond.
Ze is nu zonder problemen overgegaan op de Huawei P10 hoewel deze een flink groter scherm heeft dan de iPhone 6. (women go figure.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Qbic schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Mijn vrouw is van een iPhone 6 naar de Se gegaan indertijd omdat ze het scherm van de 6 te groot vond.
Ze is nu zonder problemen overgegaan op de Huawei P10 hoewel deze een flink groter scherm heeft dan de iPhone 6. (women go figure.....)
Hahahahahaha

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahzriaz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 21:01
Hi allemaal,

Ga het hier nog even vragen. Wat vinden jullie van het scherm? Ik heb bij hoge helderheid storende diagonale lijnen (extra goed zichtbaar bij wit/grijs kleuren onder kleine kijkhoek).

Kan niemand vinden die hier iets over zegt maar ook toestellen in de winkel hebben dit.

Niemand anders die dit opvalt/ hier last van heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Too5
Ahzriaz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:11:
Hi allemaal,

Ga het hier nog even vragen. Wat vinden jullie van het scherm? Ik heb bij hoge helderheid storende diagonale lijnen (extra goed zichtbaar bij wit/grijs kleuren onder kleine kijkhoek).

Kan niemand vinden die hier iets over zegt maar ook toestellen in de winkel hebben dit.

Niemand anders die dit opvalt/ hier last van heeft?
Ik heb het net getest en zie niks geks. Geen diagonale lijnen bij hoogste helderheid en witte achtergrond. Wel zie ik na een poosje strepen van het kijken in fel licht. Maar als ik dan naar de muur kijk zie ik het daar ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 11:46
Zojuist een BKR registratie aangegaan, na een aantal jaar sim-only.

Ben benieuwd naar het toestel!
Mochten er lagere waardes uitkomen dan mocht ik gewoon ruilen.

Zo dadelijk eerst maar eens bovenstaande hoes bestellen.done

En maar eens gaan lezen/zoeken voor (of überhaupt) een screen protector. Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3zfNxt4H9szWWIEsDCWQrh0u/thumb.png

Is dit ok? Met name die 2 seconden.
Is het de moeite waard om te ruilen of ga ik hier niet veel van merken.

[ Voor 47% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-05-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Even een paar vragen:
als ik een selfie maak wordt de foto in spiegelbeeld opgeslagen. Hoe kan ik dit normaal opslaan?
En hoe krijg ik bij een selfie de wazige achtergrond weg?
Als laatste kan ik het meldingsgeluid van WhatsApp niet zachter zetten. De beltoon staat wel op het juiste volume, maar WhatsApp blijft erg hard. In de app zelf kan ik het geluid alleen aan of uit zetten. Iemand de oplossing? (volgens WhatsApp moet het volume via de telefoon zelf geregeld)

[ Voor 47% gewijzigd door Too5 op 06-05-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitesoxx
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Too5 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:47:
Even een paar vragen:
als ik een selfie maak wordt de foto in spiegelbeeld opgeslagen. Hoe kan ik dit normaal opslaan?
En hoe krijg ik bij een selfie de wazige achtergrond weg?
Bij de frontcam naar links swipen voor het menu, dan zie je de optie spiegeling, deze uitzetten.

De wazige achtergrond (bokeh-effect) krijg je weg door op het gele portret icoontje te klikken in het foto-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nog een tweetal vragen (buiten mijn vraag hierboven over de specs) :

Ik kom van Windows af en vraag mij af hoe ik mijn contacten op deze telefoon krijg.
Vanuit de Nokia kan ik niks op de Sim opslaan, dus al mijn contacten staan in Outlook.
De Outlook-app heb ik nu geïnstalleerd, en in die app zie ik al mijn contacten met bijbehorend telefoonnummer.
Echter krijg ik ze niet op mijn telefoon. Ik heb al gesynchroniseerd, maar de Outlook contacten worden niet getoond in Contacten.

Verder, hoe krijg ik de afspraken in de agenda van Outlook zichtbaar in de standaard agenda.
Ook hier weer de Outlook toegevoegd/aangevinkt maar ook hier wordt het weer niet getoond.

Btw
BarryS schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:10:
[...]

Bij mij geeft AIDA64 ook aan 6GB LPDDR4
Bij mij staat er 4GB.

[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-05-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahzriaz
NeutraleTeun schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:52:
Zojuist een BKR registratie aangegaan, na een aantal jaar sim-only.

Ben benieuwd naar het toestel!
Mochten er lagere waardes uitkomen dan mocht ik gewoon ruilen.

Zo dadelijk eerst maar eens bovenstaande hoes bestellen.done

En maar eens gaan lezen/zoeken voor (of überhaupt) een screen protector. Iemand?

[afbeelding]

Is dit ok? Met name die 2 seconden.
Is het de moeite waard om te ruilen of ga ik hier niet veel van merken.
Die 2 seconden is bij de snelste toestellen volgens mij ongeveer 0,7 seconden. Theoretisch ween stuk sneller. In de praktijk weet ik het niet. Hoe bevalt het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Toestel bevalt prima.
Ik mis wel een paar dingetjes vergeleken met mijn Lumia 1020, maar dat is even wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
whitesoxx schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:56:
[...]

Bij de frontcam naar links swipen voor het menu, dan zie je de optie spiegeling, deze uitzetten.

De wazige achtergrond (bokeh-effect) krijg je weg door op het gele portret icoontje te klikken in het foto-scherm.
Thanks!

@ToyotaMR2 In deze 2 links staat het goed uitgelegd:
Link 1
Link 2

@Ahzriaz, even uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je met "BKR registratie aangegaan"?

[ Voor 6% gewijzigd door Too5 op 09-05-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Too5 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:05:
@Ahzriaz, even uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je met "BKR registratie aangegaan"?
Ik verwacht dat hij dit bedoeld: nieuws: Nederlandse regels voor BKR-registratie voor kopen telefoon bij abo g....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Too5 Ja, zover was ik al. Bij instellingen heb ik het op "toon alle contacten" staan. Echter geeft hij bij mijn outlook account aan dat er 0 contacten zijn.
Open ik echter de outlook app zelf, dan zie ik daar wel alle personen met bijbehorende nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Er staat ook dat het via de computer beter gaat dan via de telefoon. Ik heb net zelf wat testpersonen overgezet en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
NeutraleTeun schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:41:
Nog een tweetal vragen (buiten mijn vraag hierboven over de specs) :

Ik kom van Windows af en vraag mij af hoe ik mijn contacten op deze telefoon krijg.
Vanuit de Nokia kan ik niks op de Sim opslaan, dus al mijn contacten staan in Outlook.
De Outlook-app heb ik nu geïnstalleerd, en in die app zie ik al mijn contacten met bijbehorend telefoonnummer.
Echter krijg ik ze niet op mijn telefoon. Ik heb al gesynchroniseerd, maar de Outlook contacten worden niet getoond in Contacten.

Verder, hoe krijg ik de afspraken in de agenda van Outlook zichtbaar in de standaard agenda.
Ook hier weer de Outlook toegevoegd/aangevinkt maar ook hier wordt het weer niet getoond.

Btw

[...]

Bij mij staat er 4GB.
Ik heb mijn Outlook account gewoon toegevoegd in de standaard email app van Huwei.
Daarna kun je in de dialer bij contact personen gewoon kiezen voor meer - instellingen - voorkeuren tonen zien welke contactpersonen er allemaal weergegeven kunnen worden in je telefoon.

Hier staan bij mij op de contacten van Outlook/Hotmail tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn hier mensen die hun P10 van tempered glass voorzien hebben? Wat zijn de ervaringen? Foto's zijn ook welkom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
_Tinus_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb mijn Outlook account gewoon toegevoegd in de standaard email app van Huwei.
Daarna kun je in de dialer bij contact personen gewoon kiezen voor meer - instellingen - voorkeuren tonen zien welke contactpersonen er allemaal weergegeven kunnen worden in je telefoon.

Hier staan bij mij op de contacten van Outlook/Hotmail tussen.
Daar krijg ik de pop3/smtp melding, en die instelling kan ik nergens terugvinden.
Anders zal ik later wel eens via de pc klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:02:
[...]

Daar krijg ik de pop3/smtp melding, en die instelling kan ik nergens terugvinden.
Anders zal ik later wel eens via de pc klooien.
Hier moet volgens mij uit mijn hoofd voor active sync kiezen. Ik heb deze instelling overgenomen van mijn oude telefoon met de transfer applicatie van Huawei volgens mij heet deze phone clone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
dreester schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:22:
Zijn hier mensen die hun P10 van tempered glass voorzien hebben? Wat zijn de ervaringen? Foto's zijn ook welkom O-)
Yes ik heb deze bij Tmobile gekocht voor 19.99. Maar deze heeft als voordeel dat boven en onderkant ook een zwart vlak hebben net als nomaal op je telefoon. Er zat een best handige bevestigingsmethode bij waar je je telefoon in een plastic bakje moest leggen en je screen protector er zo op kantelde.

Ik heb geen andere mobiel in de buurt om er een foto van de maken en kan het merk nergens meer vinden.

De screen protector ziet er ongeveer als volgt uit linkje. Enige waar ik aan moet wennen is dat je bij de vinger afdruk scanner het glazen randje voelt wanneer je de telefoon ontgrendeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucask
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 13:25
Ik heb vandaag ook mijn P10 binnengekregen. Het is een VRT-L29 (dual sim).

Androbench:
Sequential Read: 776.64 MB/s
Sequential Write: 187.06 MB/s

Dit suggereert dat ik ufs 2.1 geheugen erin heb zitten (jeuj!)

Voorheen heb ik altijd Nexus telefoons gehad met stock Android, dus ik ben benieuwd hoe deze me gaat bevallen. I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
lucask schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:46:
Ik heb vandaag ook mijn P10 binnengekregen. Het is een VRT-L29 (dual sim).

Androbench:
Sequential Read: 776.64 MB/s
Sequential Write: 187.06 MB/s

Dit suggereert dat ik ufs 2.1 geheugen erin heb zitten (jeuj!)

Voorheen heb ik altijd Nexus telefoons gehad met stock Android, dus ik ben benieuwd hoe deze me gaat bevallen. I'll keep you posted!
Mag ik vragen waar je deze hebt besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucask
dreester schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Mag ik vragen waar je deze hebt besteld?
Ik heb 'm besteld op midimedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Vanaf nu moeten de volgende onderwerpen in losse topics besproken worden:
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei P10] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, Laders en Accesoires: [Huawei P10] Het Grote accessoires topic
- Shops, prijzen en levering: [Huawei P10] Levertijd & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahzriaz
Hi allemaal,

Vraagje voor diegene die de P10 hebben gepreorderd.
Heb inmiddels de Leica camera ontvangen maar zit geen verzendbrief of iets dergelijks bij.

Weten jullie wat het garantiebewijs is?

Hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 21:46
sequential read 793 MB/s
sequential write 179 MB/s
random read 166 MB/s
random write 149 MB/s
SQlite Insert 0.89 sec
SQlite Update 0.81 sec
SQlite Delete 0.61 sec

Vandaag bij KPN opgehaald. Lijkt me toch niet slecht dan als ik het zo even vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
Ik wil een p10 plus maar ik wil alleen een met ufs 2.1 hoe kan ik dit krijgen? iemand een tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Helleu,

Het vakantiegeld komt eraan, dus overweeg ik een deel te besteden aan een P10.

Twee vraagjes:

Is de kwaliteit van de camera merkbaar vooruit gegaan sinds de laatste firmwareupdate?

Wie heeft er de diamond cut variant en hoe bevalt dat? Voelt het goedkoop aan? Voegt het iets toe?

Ik zou van een 4,6" SONY Z3 Compact naar een merkbaar grotere 5,1" Huawei P10 gaan. Om te voorkomen dat ik 'm laat stuiteren overweeg ik de diamond cut, want een hoesje komt er niet omheen.

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
@ The.EMP3ROR, ik heb dezelfde overstap gemaakt en ben zeer tevreden. Het verschil van fotokwaliteit tussen de z3c en de p10 is groot.
Helaas heb ik 'm zojuist laten stuiteren met een barst onder in het scherm als gevolg :( Ik baal als een stekker natuurlijk (met origineel p10 hoesje...)
Ik heb de vip service geactiveerd maar woon niet in Nl. Morgen maar ff mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
Ik heb mijn P10 nu ongeveer een week. Hier een kort overzicht van mijn ervaringen tot nu toe:

- Hij is echt enorm snel. Voorheen had ik nog de originele Nexus 5 die ook best voldeed qua snelheid, maar het verschil is toch wel erg duidelijk
- Ik ben geen fan van alle modificaties en extra apps die Huawei meelevert. Gelukkig zijn de meeste hiervan uit te schakelen.
- Ik ben nog niet overtuigd van de batterijduur. Soms raak ik in één nacht bijna 30% kwijt. Hij geeft aan dat Whatsapp de grootste batterijverbruiker is. Wellicht heeft het iets te maken met Twin app? (ik heb namelijk de dual sim variant, en daarmee dus ook twee instanties van whatsapp geïnstalleerd).
- De camera kwaliteit is over het algemeen goed. Ik vind persoonlijk dat er teveel artificiële verscherping is toegepast, en helaas is dit in de settings niet aan te passen.
- Er zit een bug in de camera app waardoor bij de front-camera altijd standaard portrait-mode aanstaat. Dit is erg lelijk.
- Het toestel is erg glad (ik heb de mat zwart variant). Met een hoesje, in mijn geval de Ringke Fusion, is het fijn om vast te houden. Gelukkig niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
^over de accu.
Smorgens 0600 van de lader en om 1700 erachter gekomen dat ik mijn lader was vergeten (bleef ergens slapen en even niet nagedacht over de andere USB-aansluiting).
Toen voor de zekerheid de telefoon maar op de ultra stand gezet.
De dag erna had ik om 1900 nog steeds 15% over.

Dit was met chatten, internet, YouTube, mail en spelletjes.

Ander ding:
Zojuist pakte ik de telefoon van tafel (locked) en kreeg een deuntje met de melding (in de trant van) "kan niet identificeren, spreek langzamer".

Wat heb ik gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Er zijn vijf P10's te winnen via Tweakers. Lees hier hoe dat gaat: plan: Testers gezocht: haal het uiterste uit de Huawei P10-camera's en win je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levert Huawei nog steeds hun flagship met trager geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07-2023
Heb sinds vandaag de p10.
Kom over van een iPhone 6.
Tot nu toe zeeer tevreden van buiten de emoji, was lelijk zeg!!😂 Kan ik deze op een manier aanpassen? Een vriend zei me via een
App maar dan moet ik men huawei rooten ,😅
Iemand advies? Alvast bedankt.

Altijd op zoek naar iets leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
Ik heb mijn P10 nu ongeveer een maand, en ik heb voornamelijk te maken met één hardnekkig probleem:

Er zit ergens een serieuze bug die de batterij doet leeglopen. In sommige gevallen wordt de volledige accu in ongeveer 3 uur leeggetrokken terwijl het toestel in standby staat. Ik merkte dit op omdat het toestel zonder duidelijke reden gloeiend heet was.

Dit gebeurt zelfs als het toestel in standby staat, met alle applicaties gesloten, en zelfs met vliegtuigmodus of ultra-power-saving aan.

Het valt me op dat dit voornamelijk voorkomt als ik aan het reizen ben. Ik heb allerlei roaming- / wifi- / location-settings aangepast, maar zonder succes.

Meer ingrijpende opties (zoals een factory reset) heb ik nog niet geprobeerd omdat ik voor o.a. werk te veel van het toestel afhankelijk ben. Als het probleem blijft zal er helaas toch niks anders opzitten.

Maar toen:
Gisterenavond kwam er een systeemupdate binnen:

==========================================

VTR-L29C43B133
403 MB

Change log:
This update optimises power consumption and improves system security with Google security patches.

[Optimisations]
Optimises power consumption for extended use.
Optimises the Wi-Fi performance.
Optimises the UI content display on some screens.
Integrates Google security patches for improved system security.
Deletes the Tripadvisor app. It is still available to download in Play Store.

Ik hoop dat deze update mijn problemen aanpakt. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 23:38
ik heb enkele vragen over de p10 O-)

heeft deze een lift to wake up gesture ?
kan men door middel van de fingerprint scanner het notificatie menu omlaag halen ?
heeft deze een multicolour led notificatie lampje ?
is het mogelijk om de wakker uit te zetten door de fingerprint scanner ? (dit was wel mogelijk op mijn honor 7 superhandige feature !) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 21:41

Grvy

Bot

Ik heb nu 2 weken mn Huawei P10 en mn laadconnector is nu al lam aan het worden is dit een bekend probleem of heb ik gewoon pech?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Grvy schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:51:
Ik heb nu 2 weken mn Huawei P10 en mn laadconnector is nu al lam aan het worden is dit een bekend probleem of heb ik gewoon pech?
Ik heb sinds de laatste update dat een niet originele lader continu wel en niet laad. Net of er software matig wat veranderd is m.b.t. goedkopere laders.

Zijn dat ook de problemen welke jij ervaart? Als ik de lader wissel laad het toestel we gewoon op en via de pc ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
Dit weekend is er weer een systeemupdate gekomen:

VTR-L29C432B151
270 MB

Change log:
This update adds Moving picture and optimises system stability.

[What's new]
Adds Moving picture, enabling you to take dynamic photos in Standard mode.

[Optimisations]
Optimises Camera for more natural colours.
Optimises power consumption for longer usage.
Improves device security with Google security patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
Hebben meer mensen last ervan dat sinds update B150 de kleuren camera niet meer kan scherpstellen?
Hij kan alleen dichtbij scherp stellen maar is die compleet uit focus, de zwart wit camera en selfie camera werken nog wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Ik heb een vraagje heb pas een p10 gekocht maar ik vind enkele dingen niet terug ?

als ik meldingen krijg springt het scherm aan maar dit blijft maar 3 seconden actief en zou ik dit graag wat langer willen.

Het grootste probleem is als de telefoon een tijdje niet gebruikt is en ik een melding krijg het notificatielampje ook niet gaat branden enkel pas als het scherm even actief is moet ik hier prioriteitsmeldingen voor inschakelen zodat alles direct doorkomt of waar kan dit aan liggen ?

Alvast bedankt

EDIT ik gebruik wel nova launcher theme !

[ Voor 4% gewijzigd door Philtjens op 03-07-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18
Vraagje zijn hier mensen die de Huawei P10 of P10 Plus gebruiken in samenwerking met Vodafone? Vodafone ondersteund nu WiFi Bellen en 4G Bellen ook voor de P10 en P10 Plus. In de settings van de telefoon kan ik WiFi Bellen terug vinden en dat heb ik dan ook aangezet. Maar 4G Bellen (of VoLTE) kan ik niet terug vinden. Volgens Huawei moet dit een setting zijn. Vodafone geeft echter aan dat aan hun kant alles goed staat en dat het zou moeten werken. Nu ben ik benieuwd, hebben jullie deze optie wel staan in het menu?

Settings > More > Mobile Network > VoLTE (deze mist bij mij)
Settings > More > WiFi calling (deze heb ik wel)

Dit is op de laatste B150 firmare versie.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
BarryS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:28:
Vraagje zijn hier mensen die de Huawei P10 of P10 Plus gebruiken in samenwerking met Vodafone? Vodafone ondersteund nu WiFi Bellen en 4G Bellen ook voor de P10 en P10 Plus. In de settings van de telefoon kan ik WiFi Bellen terug vinden en dat heb ik dan ook aangezet. Maar 4G Bellen (of VoLTE) kan ik niet terug vinden. Volgens Huawei moet dit een setting zijn. Vodafone geeft echter aan dat aan hun kant alles goed staat en dat het zou moeten werken. Nu ben ik benieuwd, hebben jullie deze optie wel staan in het menu?

Ik heb even bij mij gekeken (zit ook bij Vodafone) en heb de VoLTE optie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
daniel3 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb even bij mij gekeken (zit ook bij Vodafone) en heb de VoLTE optie ook niet.
Ik ga nog een keer contact met Vodafone opnemen. Als meer mensen dit doen erkennen ze hopelijk binnenkort het issue. Op XDA is er ook een post over dit issue maar dan niet met de Nederlandse Vodafone.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

BarryS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:28:

Er is geen setting voor VoLTE bij Vodafone Nederland. Dit staat default aan, als je simkaart geschikt is werkt het. Gewoon bellen en kijken of je nog steeds op 4G zit, als je telefoon terug valt naar 3G even een nieuwe SIM aanvragen via de klantenservice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
ricjuh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:07:
[...]

Er is geen setting voor VoLTE bij Vodafone Nederland. Dit staat default aan, als je simkaart geschikt is werkt het. Gewoon bellen en kijken of je nog steeds op 4G zit, als je telefoon terug valt naar 3G even een nieuwe SIM aanvragen via de klantenservice ;)
Ok. Ik zal dit zometeen testen. Dus in Nederland komt er dan ook geen LTE icoon in de statusbalk te staan wanneer dit actief is zoals in andere landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

BarryS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Ok. Ik zal dit zometeen testen. Dus in Nederland komt er dan ook geen LTE icoon in de statusbalk te staan wanneer dit actief is zoals in andere landen?
Nee je ziet geen apart icoon in de statusbalk, gewoon 4G of 4G+
Bij VoLTE toestellen zal deze blijven staan tijden het bellen, bij niet VoLTE toestellen doet hij een fallback naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
ricjuh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:13:
[...]

Nee je ziet geen apart icoon in de statusbalk, gewoon 4G of 4G+
Bij VoLTE toestellen zal deze blijven staan tijden het bellen, bij niet VoLTE toestellen doet hij een fallback naar 3G.
Het 4G+ icoontje blijft idd staan tijdens het bellen dus lijkt er dan op dat VoLTE actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

BarryS schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Het 4G+ icoontje blijft idd staan tijdens het bellen dus lijkt er dan op dat VoLTE actief is.
Goed om te horen!

Als je toevallig ergens een plek hebt waar 4G dekking niet zo goed is, kan je het testen door een gesprek op te zetten over 4G en dan naar die plek te lopen en wachten tot hij een fallback doet naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Ik loop de laatste paar weken tegen het volgende aan.
Een paar keer(1 A 2 keer per dag) reageert de vinger scanner niet meer of heel langzaam. Wanneer je de duim op de scanner drukt gebeurd er niks, ook geen feedback dat hij de duim niet herkend.
Na ongeveer 45 seconden kom ik in eens in het hoofdscherm maar reageert hij bijna nergens op. Enkele het vierkant voor te multitasken zodat je een App kan openen en binnen de App werkt alles dan wel.
Ga je terug naar het hoofdscherm werkt geen van de iconen of andere toestel default software.
Na nog een keer (+-) 60 seconden wachten schiet het toestel los en werkt alles weer.
Voor je gevoel is lijkt het de standaard software die vastloopt welke een time out geeft.
Onder tussen de meest recente geïnstalleerde apps verwijderd, gecheckt of er updates zijn maar daar lijkt het niet aan te liggen.

Iemand hier ervaring mee of hier van gehoord?

Toestel is standaard, en wordt gebruikt met een zen watch 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
bazzard schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:49:
Een paar keer(1 A 2 keer per dag) reageert de vinger scanner niet meer of heel langzaam. Wanneer je de duim op de scanner drukt gebeurd er niks, ook geen feedback dat hij de duim niet herkend.
Na ongeveer 45 seconden kom ik in eens in het hoofdscherm maar reageert hij bijna nergens op. Enkele het vierkant voor te multitasken zodat je een App kan openen en binnen de App werkt alles dan wel.
Ga je terug naar het hoofdscherm werkt geen van de iconen of andere toestel default software.
Na nog een keer (+-) 60 seconden wachten schiet het toestel los en werkt alles weer.
Voor je gevoel is lijkt het de standaard software die vastloopt welke een time out geeft.
Onder tussen de meest recente geïnstalleerde apps verwijderd, gecheckt of er updates zijn maar daar lijkt het niet aan te liggen.

Nee klinkt me niet bekend in de oren. Wat Googlen leert dat het kan gebeuren als je geheugen vol loopt.

De eerste optie welke genoemd wordt is meestal het leeggooien van de cache.
Instellingen - Geheugen en opslag
Opslag opschonen
Kies geheugen opschonen, Cache-afval en app-cache.

Herstart jij je telefoon af en toe of staat hij al maanden aan? Misschien zit er een memory leak in een van je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

_Tinus_ schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Nee klinkt me niet bekend in de oren. Wat Googlen leert dat het kan gebeuren als je geheugen vol loopt.

De eerste optie welke genoemd wordt is meestal het leeggooien van de cache.
Instellingen - Geheugen en opslag
Opslag opschonen
Kies geheugen opschonen, Cache-afval en app-cache.

Herstart jij je telefoon af en toe of staat hij al maanden aan? Misschien zit er een memory leak in een van je apps.
Bovenstaande had ik al gedaan en de laatste weken de telefoon al meerdere keren herstart. En het opschonen van ram en geheugen (ze hebben er een App voor) meermaals gedaan.

Ik denk er aan om hem een reset te geven, dit kan ook wonderen doen.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59
bazzard schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:49:

Dat heb ik ook, zij het in mindere mate. Bij mij duurt het slechts 10-20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Hopelijk vandaag even tijd (en zin) om de boel te resetten. Ik laat even weten of dit het probleem verhelp,mits je dit zo snel kan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
bazzard schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:31:
Hopelijk vandaag even tijd (en zin) om de boel te resetten. Ik laat even weten of dit het probleem verhelp,mits je dit zo snel kan stellen.
Je kunt ook een keer de cache wipen en kijken of dit helpt. Op de Galaxy s6 hielp dit meestal tegen de meest vage probleemen.

"How to wipe cache partition of your Huawei P10 / P10 Plus

Android creates temporary files it uses to make apps, services and other processes work smoothly when called by other apps. For instance, when you use the camera, the system creates caches for the camera app itself, then it creates a cache of the Gallery which will manage photos and videos taken by the former. So, by the time you take pictures, the Gallery will be quick enough to respond to the call of the camera app.

There are times when caches get corrupted and when the system continues to use them, performance issues may occur. That is why it is necessary you delete the system caches from time to time to make sure every file is working the way it should. To do that, follow these steps:

Turn off your Huawei P10 / P10 Plus.
Press and hold the Volume Up and the Power keys together.
When the Huawei logo appears, keep holding both keys until the screen turns black.
The screen may turn black for a second or two and you may release the keys at this point.
When you can see EMUI on the screen, it means you’ve reached your phone’s recovery system.
Using the Volume Down button, highlight “Wipe cache partition” and press the Power key to select it.
Confirm your action and wait for the phone to finish wiping off contents of the cache partition.
It may take for the phone to boot up a little longer but wait for it.

If you’re troubleshooting, continue your observation after you’ve wiped off the cache partition to know if the problem still occurs because if so, then the caches have nothing to do with it."
Bron: http://thedroidguy.com/20...y-reset-tutorials-1072023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Thanks ik laat weten of dit werkt.

Helaas ook dit werkt niet.

[ Voor 38% gewijzigd door bazzard op 13-07-2017 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
bazzard schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 01:11:
Thanks ik laat weten of dit werkt.

Helaas ook dit werkt niet.
Dan blijft dus alleen een factory reset of flash van dezelfde firmware over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Ik ben bang van wel.

Thanks voor alles tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
iemand die weet waar men de kleuren van de notificatie led kan veranderen ??
kan dit nergens terug vinden in het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Philtjens schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:07:
iemand die weet waar men de kleuren van de notificatie led kan veranderen ??
kan dit nergens terug vinden in het systeem
Dat doe je niet via de instellingen van het systeem, maar via de betreffende app, bijvoorbeeld in Whatsapp onder Instellingen > Meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
pevas schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:00:
[...]

Dat doe je niet via de instellingen van het systeem, maar via de betreffende app, bijvoorbeeld in Whatsapp onder Instellingen > Meldingen
Ja dit heb ik al, whatsapp melding is groen
Maar zou graag bv van gmail als een rode melding krijgen, facebook id automatisch blauw de rest maakt niet zoveel uit maar via gmail kan ik dit niet terug vinden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Het lijkt er toch op dat mijn toestel niet meer vastloopt na het formateren van de Cache partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Philtjens schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Ja dit heb ik al, whatsapp melding is groen
Maar zou graag bv van gmail als een rode melding krijgen, facebook id automatisch blauw de rest maakt niet zoveel uit maar via gmail kan ik dit niet terug vinden ..
Volgens mij zijn hier ook apps voor zoals bijvoorbeeld lightflow en light manager. Ik denk dat je het in de hoek moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
_Tinus_ schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Volgens mij zijn hier ook apps voor zoals bijvoorbeeld lightflow en light manager. Ik denk dat je het in de hoek moet zoeken.
sorry voor de late reactie ik heb inderdaad light manager maar dit werkt niet zo goed,
ik heb geen power saving modus opstaan maar als ik mijn gsm lang laat liggen moet ik eerst het scherm activeren eer de led begint te knipperen vrij vervelend aangezien de led functie dan bijna nutteloos is als het scherm eerst geactiveerd moet worden eer de notificaties doorkomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag 1: Ik heb een een lokaal bewaarde site op de Huawei P10 geplaatst. Als ik de index.html open, dan wordt de layout niet getoont zoals ontworpen in de css, als ik op een link klik dan zitten er "dode" links in. Ik heb de exacte folderstructuur van mijn desktop (waar het wel werkt) over gekopieerd naar de rootfolder van de huawei p10.

Vraag 2:
Chrome is standaard geïnstalleerd. Ik wil firefox installeren en dat was succesvol. Als ik de index.html selecteer en kies voor "openen met", dan staat firefox NIET in de lijst. Kan/moet ik dat ergens activeren dat dat wel in die lijst getoond wordt? Ik wil checken met firefox of de zelfde problematiek zich voor doet zoals in vraag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee, vandaag tijd voor mijn eerste post.
Ik heb een ivm de selfie camera.

Wanneer ik een video opneem met de selfie camera, loopt de audio niet synchroon. Is dat een gekend probleem bij jullie? Ik kan er verder niets over vinden.

Grtn

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:49:
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee, vandaag tijd voor mijn eerste post.
Ik heb een ivm de selfie camera.

Wanneer ik een video opneem met de selfie camera, loopt de audio niet synchroon. Is dat een gekend probleem bij jullie? Ik kan er verder niets over vinden.

Grtn
Ok, ik heb net zelf een oplossing gevonden denk ik.
Na het uitzetten van de beeldstabilisator, is de vertraging verdwenen. Lijkt me een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Pff... Als ik de "pro" cam gebruik duurt het een eeuwigheid voordat de foto's in galerij (of chat programma) geladen en zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Gelukkig hier geen last van bugs of lamme kabels. Het enige waar ik mee zit is dat wanneer ik browse, Google search af en toe opent. Ik denk dat het geactiveerd wordt door te swipen van de home knop naar boven over het scherm.
Is er een manier om dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met pixel garantie van huawei ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Too5 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:58:
Gelukkig hier geen last van bugs of lamme kabels. Het enige waar ik mee zit is dat wanneer ik browse, Google search af en toe opent. Ik denk dat het geactiveerd wordt door te swipen van de home knop naar boven over het scherm.
Is er een manier om dit uit te zetten?
Ja dat kan hiervoor heb ik een app geïnstalleerd. Swipeup Utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, mijn problemen zijn nog niet van de baan. Door de beeldstabilisator uit te zetten is de vertraging wel weg, maar het beeld is super beverig.
Dus momenteel is het een beetje kiezen tussen de pest en de cholera. Zijn er goede camera apps die ik eventueel kan gebruiken? Of gaat dat het probleem niet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
https://forums.androidcen...ing-android-contacts.html

Ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Was al vaker nieuwe nummers kwijt, en dacht dat ik het wellicht verkeerd deed. Gisteren weer 2 nummers waarvan ik zeker weet dat ik het goed deed (hoe zou ik het ook fout kunnen doen), en nu zijn de nummers weer weg.

Iemand hier meer ervaring mee of info over.

Al mijn contacten staan in Outlook.
Die krijg ik sowieso al niet zichtbaar in Contacten.
Ja ik heb account toegevoegd en sync aanstaan.

Een nieuw nummer/contact opslaan naar Outlook gaat prima. Is dan ook even zichtbaar... Maar verdwijnt na een korte tijd ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

NeutraleTeun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 06:33:

Ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Was al vaker nieuwe nummers kwijt, en dacht dat ik het wellicht verkeerd deed. Gisteren weer 2 nummers waarvan ik zeker weet dat ik het goed deed (hoe zou ik het ook fout kunnen doen), en nu zijn de nummers weer weg.

Een nieuw nummer/contact opslaan naar Outlook gaat prima. Is dan ook even zichtbaar... Maar verdwijnt na een korte tijd ook weer.
Helaas geen ervaring met Outlook, gebruik al sinds het begin Gmail. Lijkt me wel een vervelende bug inderdaad.

Misschien tijdelijk je contacten lokaal of bij Gmail opslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ricjuh op 01-08-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat zou dan dus handmatig moeten, of via een computer.
Want krijg mijn Outlook contacten niet zichtbaar op de telefoon. Dan moet ik echt de Outlook app starten.

Maar vind het gewoon prettig dat ik alles onder Outlook heb. Ook als een soort backup en beschikbaarheid op andere devices mocht dat nodig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door NeutraleTeun op 01-08-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:17
Ik heb nu sinds een paar dagen een P10 en ik ben heel tevreden. Toestel zou heel glad zijn, maar ik vind het wel meevallen bij mijn blauwe versie. Ik heb wel met de Huawei themer, Nova en KLWP veel lelijks van EMUI vervangen, en dat ging prima.

Hoe is Huawei met updates? Ik heb nu VTR-L29C432B130, security patch 5 april. Ik zou nu toch al een update gehad moeten hebben, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:58
M!chiel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:27:
Ik heb nu sinds een paar dagen een P10 en ik ben heel tevreden. Toestel zou heel glad zijn, maar ik vind het wel meevallen bij mijn blauwe versie. Ik heb wel met de Huawei themer, Nova en KLWP veel lelijks van EMUI vervangen, en dat ging prima.

Hoe is Huawei met updates? Ik heb nu VTR-L29C432B130, security patch 5 april. Ik zou nu toch al een update gehad moeten hebben, of niet?
Ik heb een patch van 5 juni met als build VTR-L09C432B152, update van een week geleden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
De versie die ik heb is: ....150 van 5 mei. Als ik systeem update laat controleren krijg ik de melding dat er geen updates zijn.
Ik blijf het bijzonder vinden dat telefoons simlock vrij zijn en de updates toch zo random lijken te zijn. Of zou het komen doordat ik geen Europese simkaart heb/niet op een Nederlands netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan... Ik zit nog op VTR-L09C02B110 in België op het Proximus netwerk.
Lopen weer een beetje achter hier...
Kan dat mijn camera problemen verklaren?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een speciale update voor was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:08:
Ok dan... Ik zit nog op VTR-L09C02B110 in België op het Proximus netwerk.
Lopen weer een beetje achter hier...
Kan dat mijn camera problemen verklaren?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een speciale update voor was geweest.
Mja, ik zit ook in België en bij Proximus dus of het daaraan ligt lijkt me sterk.
Misschien het toestel eens herstarten? Volgens mij controleert hij niet altijd goed op updates, maar na een herstart had ik ineens een update te pakken. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Mja, ik zit ook in België en bij Proximus dus of het daaraan ligt lijkt me sterk.
Misschien het toestel eens herstarten? Volgens mij controleert hij niet altijd goed op updates, maar na een herstart had ik ineens een update te pakken. Toeval?
Ik heb het net eens getest maar zonder succes. Ik zal het vanavond eens op Wi-Fi proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucask
De mijne draait VTR-L29C432B151. Android security patch level van 5 mei.

Deze update heb ik al op 23 juni gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
NeutraleTeun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 06:33:

Ik gebruik ook outlook.com voor contacten, email (prive) en calendar. In plaats van Gmail dus.
De Gmail App is een algemene email client. Je kan op je telefoon dus gewoon die app gebruiken voor email. Zonder dat je emails met gmail.com worden gesynced.

Maar je moet je outlook.com account wel als Exchange account toevoegen via Settings > Account en dan eas.outlook.com als server gebruiken. Dan zullen emails/contacts/calendar/notes gesynced worden.

Als je de optie niet hebt om een Exchange account toe te voegen, moet je de app van Google die Exchange Services heet zoeken in de Play Store of APKMirror.com. Download wel de laatste (eind 2016).

Helaas heeft Microsoft géén ondersteuning voor het syncen van Contact Groups (of zoals ze dat ineens dit jaar zijn gaan noemen: Lists). Zelfs als ik mijn outlook.com account in de desktop versie van Outlook 2016 zet, zie ik de Contact Groups/Lists niet verschijnen, wel alle contacten, ongeacht of ze in een groep zitten of niet. Ook als ik groepen aanmaak in Outlook 2016 of de Google Contacts app of (aanrader) de Nine app, zie ik ze niet terug in outlook.com.

Mocht je toch nog problemen hebben met outlook.com account, vooral met het syncen van nieuwe contacten die je op je telefoon toevoegd (ik zie ze zelden terug op outlook.com) en calender sync problemen, raad ik heel sterk aan de app Nine Folders te testen. Deze app is werkelijk fantastisch. Ik gebruik het al jaren met 2 accounts: werk email/calendar/contacts en outlook.com Contacts en Calendar.

Voor prive email heb ik dus in Gmail mijn outlook.com toegevoegd, maar dan alleen email gekozen. Ik vind het visueel fijn om een aparte app voor werk en aparte voor prive email te hebben.

Outlook.com Contacts en Calendars gesynced via Nine werkt perfect met je Android Calendar/Contacts/Dialer apps. Dus in Nine app zelf doe ik daar eigenlijk niks mee, alleen eenmalig het account erin toegevoegd. Dit werkt echt het beste als je outlook.com ipv gmail wil gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 09-08-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Goeie tips! Alleen wil het hier nog niet zo lukken.

Exchange toevoegen lukt niet. Of moet ik dan eerst huidig Outlook account verwijderen? Hier ben ik beetje huiverig voor, bang dat ik van alles kwijt ben, veel opnieuw moet instellen en veel moet gaan (her)syncen.

Exchange Services krijg ik niet gevonden in de Store.
De app Nine heb ik wel geïnstalleerd, maar ook daar krijg ik geen exchange werkende.

Ook niet als ik m.hotmail.com verander naar eas.outlook.com.

[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-08-2017 18:53 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei P10] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, Laders en Accesoires: [Huawei P10] Het Grote accessoires topic
- Shops, prijzen en levering: [Huawei P10] Levertijd & Prijzen