Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Bij mij laat de screenprotector al een beetje los, maar dat komt omdat ik het rode flapje er niet voorzichtig genoeg heb afgehaald. Als je die er voorzichtig af haalt denk ik dat de fabrieks screenprotector best lang mee zal gaan.
Ben erg tevreden over het toestel. Lekker snel en een andere launcher is niet nodig. Heb qltijd nova launcher gebruikt op al mijn telefoons en tablets, maar het zou zo maar kunnen dat ik deze niet op mijn p10 ga zetten.
Het kleinere formaat is wel even wennen en ben elke keer bang dat ik 'm uit mijn handen laat vallen omdat hij zo dun is.
Het toestel maakt prachtige foto's en videos. Vooral de zwart wit foto's zijn een lust voor het oog.
Ik heb er een Nillkin frosted hoesje bij besteld en een tempered glass screen protector. Deze moeten allebei nog binnen komen. Mochten er vragen zijn hoe deze bevallen hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08
Vandaag trouwens ook een eerste update ontvangen van zo'n 300mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBK
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 14:15

RBK

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Hieronder mijn voorlopige bevindingen sinds afgelopen vrijdag:

(Ik kom van een Sony Z3 die ik gebruik ter vergelijking)

- ik vind de batterij tegenvallen. Ik kom er geen dag mee door terwijl ik geen enorme power user ben. Vandaag had ik hem lange tijd op bureau liggen en heb ik slechts enkele keren het scherm gecheckt of er berichten waren. In ongeveer een half uur tijd ging de batterij zo'n 5% naar beneden. Dat vind ik toch best veel.
- De vingerafdruk scanner is gigantisch snel
- De telefoon is heel snel en werkt fijn. Ik hoop dat er nog een en ander te veranderen is, maar over het algemeen tevreden.
- De foto's die ik tot nu toe gemaakt heb zijn zeer mooi. Ook de vele functies werken goed.
- De achterkant is glad maar niet te glad. Hij glijdt niet spontaan van het bureau af zoals mijn Z3 wel eens wilde doen.
- De button aan de voorkant werkt verrassend fijn en op dit moment is dit zelfs één van mijn favoriete dingen van de telefoon.
- Het geluid is hard en klinkt op de speaker best goed. Met koptelefoon merk ik dat er een flinke bass in zit, hetgeen ik persoonlijk wel fijn vind. De kwaliteit van de muziek blijft goed.

Al met al zeer tevreden over de telefoon, al hoop ik dat doormiddel van een update de batterijduur nog wel verbeterd wordt. Als deze zo blijft dan kan dit op den duur problemen vormen als de batterij wat minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Wenzel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:08:
@ Dhr.Maassen & _Tinus_

Bedankt voor jullie toelichting, maar waarom doet Huawei zo iets? Dat is toch waardeloos dat je zelf aan moet zitten klooien als je geen screenprotector wilt hebben?
Zijn er meer merken die het ook niet doen?
Jee, wat een verwend gedrag.

Ik heb ooit een iPhone gehad, te weten de 3GS. In die periode heft Apple de 'oleofobische coating' voor het eerst gebruikt. De 3GS was het enige toestel met die coating en niemand miste het op een ander toestel.

Nu wordt er genoemd dat het niet op een toestel zit en iedereen denkt dat het slecht is dat het ontbreekt.
Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:18:
[...]

Ik heb ooit een iPhone gehad, te weten de 3GS. In die periode heft Apple de 'oleofobische coating' voor het eerst gebruikt. De 3GS was het enige toestel met die coating en niemand miste het op een ander toestel.

Nu wordt er genoemd dat het niet op een toestel zit en iedereen denkt dat het slecht is dat het ontbreekt.
Beetje jammer.
Ik denk eerder dat bedoeld wordt dat het een vreemde keuze is om dit niet in dit scherm te verwerken, terwijl het toch een toestel van 600 euro is. Daar doet jouw opmerking over een 8 jaar oude telefoon niets aan af natuurlijk.

Vraag is natuurlijk wel in hoeverre dit echt een probleem is, en dat bedoel je denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Batsu op 28-03-2017 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36
Zmokkie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:49:
Bij mij laat de screenprotector al een beetje los, maar dat komt omdat ik het rode flapje er niet voorzichtig genoeg heb afgehaald. Als je die er voorzichtig af haalt denk ik dat de fabrieks screenprotector best lang mee zal gaan.
Ben erg tevreden over het toestel. Lekker snel en een andere launcher is niet nodig. Heb qltijd nova launcher gebruikt op al mijn telefoons en tablets, maar het zou zo maar kunnen dat ik deze niet op mijn p10 ga zetten.
Het kleinere formaat is wel even wennen en ben elke keer bang dat ik 'm uit mijn handen laat vallen omdat hij zo dun is.
Het toestel maakt prachtige foto's en videos. Vooral de zwart wit foto's zijn een lust voor het oog.
Ik heb er een Nillkin frosted hoesje bij besteld en een tempered glass screen protector. Deze moeten allebei nog binnen komen. Mochten er vragen zijn hoe deze bevallen hoor ik het wel.
Als je goed kijkt onder de protector met het rode flapje zie je dat hier de screenprotector zit waar ik het over had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zmokkie
Pfff de tering, je hebt gelijk. Liep ik ff met een dubbellaags telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Batsu schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:44:
[...]

Ik denk eerder dat bedoeld wordt dat het een vreemde keuze is om dit niet in dit scherm te verwerken, terwijl het toch een toestel van 600 euro is. Daar doet jouw opmerking over een 8 jaar oude telefoon niets aan af natuurlijk.

Vraag is natuurlijk wel in hoeverre dit echt een probleem is, en dat bedoel je denk ik.
Laat ik het anders formuleren. Als men dit het grootste problem vindt aan het toestel, dan kunnen de andere fabrikanten wel inpakken. :+

Het ontbreken van de 'bescherm' laag is geen probleem. Het scherm met laag zal ook gewoon vuil worden. Vinger vlekken op een scherm zonder oleofobisch laagje haalden we vroeger gewoon weg door even met het scherm over de broek te vegen.

Ik vraag me ook serieus af welke toestellen momenteel op de markt zo'n laagje hebben. Kan me bijna niet voorstellen dat alle dure toestellen het gebruiken. Belangrijker lijkt mij dat het scherm zo weinig mogelijk krast en de kans op scheuren na een val geminimaliseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Zmokkie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:05:
Pfff de tering, je hebt gelijk. Liep ik ff met een dubbellaags telefoon.
hahaha ik heb even moeten lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:27:
[...]

Laat ik het anders formuleren. Als men dit het grootste problem vindt aan het toestel, dan kunnen de andere fabrikanten wel inpakken. :+

Het ontbreken van de 'bescherm' laag is geen probleem. Het scherm met laag zal ook gewoon vuil worden. Vinger vlekken op een scherm zonder oleofobisch laagje haalden we vroeger gewoon weg door even met het scherm over de broek te vegen.

Ik vraag me ook serieus af welke toestellen momenteel op de markt zo'n laagje hebben. Kan me bijna niet voorstellen dat alle dure toestellen het gebruiken. Belangrijker lijkt mij dat het scherm zo weinig mogelijk krast en de kans op scheuren na een val geminimaliseerd worden.
mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Ik zit nog met de uitdaging dat ik alle applicaties die eigenlijk van mijn vorige telefoon waren (Galaxy s6) van het toestel moet verwijderen.

Hij heeft bijvoorbeeld de calculator, Flipboard, GearVr, Oude thema meuk etc.. ook gekopieerd met het inrichten van de telefoon en overhalen van de instellingen en apps. Nu nog even zien te vinden wat er allemaal niet op de telefoon thuis hoort.

Ik ervaar na de update iig een grotere drain of een van mijn applicaties lag net erg dwars want google play services staat bovenaan.

Ik twijfel of deze apps van mijn Samsung kwamen:
BeaconManager
comimageillust.facebook.httpswww.SB.appicon
comimageillust.facebook.httpswww.SB.home
Easysetup
Facebook App Installer
Facebook App Manager
Game Optimizing Service
Game Tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:58
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:18:
[...]

Beetje jammer.
Voor de goede orde, ik heb de P10 Plus gepreorderd. De prijs is 750 euro, en daar zit de coating ook niet op zegt men.
In vind, dat voor die prijs had het wel op moeten zitten en dat is niet bepaald verwend gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:23
Je kan bij Staples liquid armor overheen laten zetten trouwens...een soort onzichtbaar screenprotector

of het goed werkt...dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
DonnieDoezoe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:54:
Je kan bij Staples liquid armor overheen laten zetten trouwens...een soort onzichtbaar screenprotector

of het goed werkt...dunno
Ik lees er niet echt positieve verhalen over linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahzriaz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 21:01
Sinds enkele dagen heb ik de P10 in gebruik. Qua gebruiksgemak, snelheid en functies is het ten opzichte van de Lumia 640, stukken beter. Telefoon is (doorgaans) ook sneller dan de Iphone 5S.

Algemeen
Multitasken gaat erg snel en ik heb doorgaans 2 a 2,5 GB vrij.
Unlock met vingerafdruk werkt goed en snel.
EMUI skin, geen problemen mee. Wel had ik graag een extra manier gehad om muziek te pauzeren en starten zoals in IOS 10.
Geluid:
Heb de oordopjes nog niet geprobeerd maar het geluid op mijn koptelefoon bevalt goed, (soundstage is goed met een zuiver geluid, redelijk tot goed stereobeeld). Voldoende volume, dus luister meestal niet op vol volume, maar bij wat rustige nummers had die misschien iets harder gemogen.
Scherm:
Het scherm is recht van voren erg goed en scherp, met een kleine verticale of horizontale kijkhoek zie ik echter diagonale lijnen.
Heb het idee dat het niet om de digitizer gaat maar om de scheiding tussen de pixels.
Is iemand anders dit ook opgevallen?
Voor mij namelijk een tegenvaller op een verder prettige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 19:26
_Tinus_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Ik weet niet zeker waarom ze dat doen. Bij de Xperia Z was het ook zo en deze leverden ook een screenprotector vanaf fabriek op de telefoon. Het kan zijn dat deze beter hechten zonder zo'n coating.

Bij de Sony Xperia Z werd het verkocht dat de protector ervoor zorgde dat het scherm "shatterproof was" dat betekend voor ons dat je vingers geen pijn doen als je scherm een spinnenweb vertoont :+.
Dat zou alleen maar positief zijn :P

Ik heb Tempered Glass op Amazon.com besteld die wel die oliachtige laag op het glas heeft zitten, ik kwam hem toevallig tegen en ik wou sowieso al Tempered Glass op mijn P10 Plus, dus geen bezwaar bij mij.

Ik kan echt niet wachten tot het toestel geleverd wordt!

Edit: link voor geïnteresseerde is https://www.amazon.co.uk/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 7% gewijzigd door Pasteis op 28-03-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Wenzel schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Voor de goede orde, ik heb de P10 Plus gepreorderd. De prijs is 750 euro, en daar zit de coating ook niet op zegt men.
In vind, dat voor die prijs had het wel op moeten zitten en dat is niet bepaald verwend gedrag.
Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat de P10 nu de eerste telefoon is, waarbij ik zie dat mensen het ontbreken ervan als nadeel opmerken. Ik ben dan ook benieuwd op welke telefoons het allemaal wel is toegepast? Ik lees het eigenlijk nooit ergens bij de specs.

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 29-03-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokitoD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2018
Weet iemand of de P10 out-of-the-box draadloos kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

BokitoD schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:17:
Weet iemand of de P10 out-of-the-box draadloos kan opladen?
Nope, dat is niet mogelijk bij de P10.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quazier
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:12
Ik ben erg tevreden over mijn P10, enige minpuntje wat ik heb is dat ik de zwarte versie nogal glad vind aan de achterkant. Al paar keer gehad dat ik hem bijna uit mn handen liet glippen omdat ik weer eens niet op aan t letten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Vraagje: Wanneer ik een afbeelding download van bijvoorbeeld 9gag app of van de facebook app, dan is deze niet zichtbaar in galerij. Een oplossing is om de data te wissen van de media scanner en wanneer ik de galerij weer open wordt er opnieuw gescand en zijn ze afbeeldingen wel zichtbaar. Weet iemand of er een instelling is dat dit automatisch gedaan wordt, zodat ik niet elke keer bovenstaande handeling hoef uit te voeren? Foto's die ik met mijn telefoon maak zijn trouwens wel gelijk zichtbaar in de galerij. Heb al veel android telefoons gebruikt, maar heb dit probleem nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Zmokkie, ik zou gewoon een andere gallerij app proberen of had je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
rens-br schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:55:
@Zmokkie, ik zou gewoon een andere gallerij app proberen of had je dit al geprobeerd?
Dat werkt inderdaad wel, maar als ik bijvoorbeeld in whatsapp een foto wil doorsturen is die weer niet zichtbaar. Ik doe dit dan vannuit whatsapp zelf en niet vanuit Quickpic gallery (m'n nieuwe gallerij app). Vanuit Quickpic werkt het wel, maar ik wil het gewoon vanuit whatsapp kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

DonnieDoezoe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:29:
Vandaag de P10 Plus besteld! Ben m'n Nexus 6P alweer zat :P
Heb zelf de Nexus 5X. Vond de 6P minder.

Ga je nu niet een stap terug met de kwaliteit van het scherm?

De 6P heeft AMOLED de P10 helaas alle 2 de versies LCD.

Verder verlies je de front speaker (ok weinig modellen die ze voor hebben helaas)

Voor de rest kwa specs aardige upgrade.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 31-03-2017 13:48 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
RobbyTown schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:42:
[...]

Heb zelf de Nexus 5X. Vond de 6P minder.

Ga je nu niet een stap terug met de kwaliteit van het scherm?

De 6P heeft AMOLED de P10 helaas alle 2 de versies LCD.

Verder verlies je de front speaker (ok weinig modellen die ze voor hebben helaas)

Voor de rest kwa specs aardige upgrade.

Ben enorm benieuwd verschil in foto kwaliteit.
Nexus 5X / 6P en de P10 zijn daar al voorbeelden van?
De nexus heeft werkelijk een prachtig scherm idd en het is ja....lekker android stock.

Maar de batterij maakt me enorm verdrietig. De front speakers ga ik niet missen, want de p10 plus heeft ook stereo speakers.

Ik ga sowieso wel als de p10+ binnen is gelijk foto's maken met beide toestellen. Zal de resultaten wel delen hier. Ben vooral benieuwd naar donkere shots en macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

DonnieDoezoe schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:48:
[...]

De nexus heeft werkelijk een prachtig scherm idd en het is ja....lekker android stock.

Maar de batterij maakt me enorm verdrietig. De front speakers ga ik niet missen, want de p10 plus heeft ook stereo speakers.

Ik ga sowieso wel als de p10+ binnen is gelijk foto's maken met beide toestellen. Zal de resultaten wel delen hier. Ben vooral benieuwd naar donkere shots en macro
Ik ook. Had filmpje van Danny Winget gezien. DOF zag er wel mooi uit als toevoeging. Zal uitkijken naar de review.

Zit er nog verschil kwa camara tussen de P10 en P10 Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Gadgeteer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:15:
[...]

Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat de P10 nu de eerste telefoon is, waarbij ik zie dat mensen het ontbreken ervan als nadeel opmerken. Ik ben dan ook benieuwd op welke telefoons het allemaal wel is toegepast? Ik lees het eigenlijk nooit ergens bij de specs.
Wat ik begrijp hebben de meeste telefoons wel zo'n coating en voor goede redenen. Nu ik me erin heb verdiept vind ik het best wel een dealbreaker dat de p10 plus het niet heeft...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
MetalManic schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Wat ik begrijp hebben de meeste telefoons wel zo'n coating en voor goede redenen. Nu ik me erin heb verdiept vind ik het best wel een dealbreaker dat de p10 plus het niet heeft...
Vind het ook niks, en omdat ik nooit een screenprotector gebruik voor me telefoon.Nu wordt je verplicht, beetje jammer.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 19:26
RobbyTown schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Ik ook. Had filmpje van Danny Winget gezien. DOF zag er wel mooi uit als toevoeging. Zal uitkijken naar de review.

Zit er nog verschil kwa camara tussen de P10 en P10 Plus?
Toevallig heeft Gsmarena de telefoons uitgebreid getest op camera.
P10 Plus schijnt inderdaad iets betere camera te hebben, alhoewel de P10 echt niet heel veel slechter doet.

http://www.gsmarena.com/h...ight_test-review-1596.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zijn Leica Sofort in huis? Was benieuwd hoe snel de aanvragen verwerkt werden en binnen welke tijd je hem bezorgd krijgt!

Ik heb de zilveren p10 gepre-orderd en werk zelf in de MM. Ongelofelijk frustrerend om al die blije klanten met hun zwarte p10 te zien terwijl de zilveren pas over 2 weken binnenkomt! Geduld is een schone zaak I guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb er lang over getwijfeld, maar ik ga geen P10 halen. Mijn keuze is op een ander toestel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Batsu schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:02:
Ik heb er lang over getwijfeld, maar ik ga geen P10 halen. Mijn keuze is op een ander toestel gevallen.
Wat is je keuze dan geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cronimet schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:31:
[...]

Wat is je keuze dan geworden?
ik heb de S8 besteld. Ik heb beide toestellen geprobeerd, in de hand gehad en wat mee gespeeld. En ik ga zelf meer plezier hebben van de S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:55:
Heeft iemand al zijn Leica Sofort in huis? Was benieuwd hoe snel de aanvragen verwerkt werden en binnen welke tijd je hem bezorgd krijgt!

Ik heb de zilveren p10 gepre-orderd en werk zelf in de MM. Ongelofelijk frustrerend om al die blije klanten met hun zwarte p10 te zien terwijl de zilveren pas over 2 weken binnenkomt! Geduld is een schone zaak I guess...
Momenteel nog niks in huis. Heb hem op 24 maart aangevraagd en kon tot 6 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Batsu schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:31:
[...]

ik heb de S8 besteld. Ik heb beide toestellen geprobeerd, in de hand gehad en wat mee gespeeld. En ik ga zelf meer plezier hebben van de S8.
Ik heb momenteel een Nexus 6P en ben op zoek naar een ander toestel.
Mijn shortlist bestaat uit de LG G6, de Galaxy S8 en de P10.

Elk toestel heeft zijn voor en nadelen.
Wat me bij de S8 tegenhoudt is de kleine batterij en het feit dat Samsung erin slaagt om zijn toestellen langzamer te laten worden met de tijd, ondanks dat ze altijd de beste specs hebben blijft die TouchWiz erin slagen om alles kapot te maken. Ook de vingerafdruk scanner naast de lens is een onbegrijpelijke misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cronimet schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:46:
[...]

Wat me bij de S8 tegenhoudt is de kleine batterij en het feit dat Samsung erin slaagt om zijn toestellen langzamer te laten worden met de tijd, ondanks dat ze altijd de beste specs hebben blijft die TouchWiz erin slagen om alles kapot te maken. Ook de vingerafdruk scanner naast de lens is een onbegrijpelijke misser.
Mijn shortlist was vrijwel hetzelfde, al zat niet de LG erop maar de HTC10.
Wat ik belangrijk vond is een smal toestel.
Ik heb verder eigenlijk geen ervaring met Samsung maar ik laat me graag (positief) verrassen. Een harde reset zal vermoedelijk soms ook wonderen doen. TouchWiz is behoorlijk opgeschoond blijkbaar waardoor het soepeler en lichter is. Zelf denk ik erover om de HTC Sense schil eroverheen te zetten.

De vingerafdrukscanner, je moet dat eens proberen. Het viel mij niet tegen, maar mogelijk wel minder gemakkelijk of intuitief dan op de voorkant of in het midden achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
Cronimet schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:46:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de LG G6 end e Huawei P10 Plus. Samsung valt bij mij ook af door Touchwiz alsook de batterij die bij mijn vorige Samsung toestel (de S6) verschrikkelijk zwak was. Ik heb vernomen dat dit bij de S7 flink verbeterd was maar mijn vertrouwen is toch wat zoek wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Goh het mooiste zou een toestel zijn die de pluspunten van de verschillende toestellen combineert :

Het scherm en processor van de G8
Batterij van Lenovo P2
Vingerafdruk scanner van de P10
Camera en software van de Pixel
Dual camera van de LG G6
Prijs van de OnePlus 3T

Dan heb je pas een compleet flagship. Maar we zijn soms toch ook te veeleisend 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De camera van de P10 wordt beter beoordeeld door oa DXO dan die van de G6.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
zonoskar schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:07:
[...]

I know maar die wide angle is gewoon geweldig.
Daarom dat ik koos voor de camera van de Pixel, maar dan eventueel met een Dual camera setup van de G6

[ Voor 17% gewijzigd door Cronimet op 05-04-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
zonoskar schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:07:
[...]

Mijn vrouw heeft de gewone P10 en de camera is inderdaad outstanding.
Is zowieso een supertoestel maar de LG G6 lijkt dat ook.
Dilemma.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afgelopen zondag de P10 in mijn handen gehad bij de MM. Prima tel, al blijft ik bij mijn Nexus 5X. Prijs is wat aan de hoge kant.

Camera met DOF techniek leuk alleen niet 100% perfect. Je hebt soms dat de DOF er net naast zit een randje dan die je achtergrond als normaal. Mogelijk met wat software updates dat word opgelost. Of wie weet bij de P11 :).

Fijne is dat er geen uitstekende camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitesoxx
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb de P10 inmiddels bijna twee weken in huis, fijn toestel, wel wat glad, heb hem al een keer enorm laten stuiteren, maar gelukkig geen schade.

Aan het eind van de dag heb ik minimaal 30% batterij over, dat lukte met mijn S7 zeker niet. De vingerafdrukscanner is retesnel en een verademing ten opzichte die van de S7.

Ik heb alleen een vraagje, je zou nadat je een foto hebt genomen de focus nog kunnen veranderen, alleen lukt mij dat niet. Als ik naar de galerij ga kan ik de foto wel bewerken qua formaat, filters etc, maar niet qua focus. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Bij het nemen van de foto moet je het sluitertijd symbooltje aan de bovenkant aantikken en dan de foto maken. Dan pas is de focus achteraf te wijzigen. Tenminste, zo is het bij mijn P9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
YouTube: Huawei P10 Plus: The Bigger, Badder P10

erg duidelijk en inhoudelijke review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Qbic schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:01:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de LG G6 end e Huawei P10 Plus. Samsung valt bij mij ook af door Touchwiz alsook de batterij die bij mijn vorige Samsung toestel (de S6) verschrikkelijk zwak was. Ik heb vernomen dat dit bij de S7 flink verbeterd was maar mijn vertrouwen is toch wat zoek wat dat betreft.
Na het zien van de preview van de Honor 8Pro zet ik deze toch ook op mijn shortlist.
Vooral de grote batterij is echt een pluspunt!
Wat een specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitesoxx
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
pevas schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:25:
Bij het nemen van de foto moet je het sluitertijd symbooltje aan de bovenkant aantikken en dan de foto maken. Dan pas is de focus achteraf te wijzigen. Tenminste, zo is het bij mijn P9
Zo werkt dat dus ook bij de P10... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik heb laatst mijn Leica Sofort aangevraagd via de huawei promotie website, maar ik bedenk net dat ik helemaal geen kleur kon kiezen. Is het iemand wel gelukt de camera in een bepaalde kleur te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
Misschien een rare vraag. Ik heb gekozen om de home button te gebruiken als navigatie toets. Maar hoe stel ik multiscreen dan in? Ben er verder wel tevreden over want ben niet zo'n fan van software buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:56
Hanky74 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:00:
Misschien een rare vraag. Ik heb gekozen om de home button te gebruiken als navigatie toets. Maar hoe stel ik multiscreen dan in? Ben er verder wel tevreden over want ben niet zo'n fan van software buttons.
Wat bedoel je precies met multiscreen?
Dat je kan switchen tussen applicaties?

Als je van links naar rechts veegt over de homebutton komt dat venster tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
jordeeeh schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:18:
[...]

Wat bedoel je precies met multiscreen?
Dat je kan switchen tussen applicaties?

Als je van links naar rechts veegt over de homebutton komt dat venster tevoorschijn.
Nee bedoel dat je op 2 schermen tegelijk kan multitasken. Split-screen is het juiste woord denk ik 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
Hanky74 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:22:
[...]

Nee bedoel dat je op 2 schermen tegelijk kan multitasken. Split-screen is het juiste woord denk ik 😅
Kan je door met je knokkel een rechte streep over het scherm maken waar je de scheiding wilt hebben. Zijn allemaal gestures met je knokkels beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
Hanky74 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:22:
[...]

Zoals hieronder hierboven de beschreven de knokkel methode maar dat werkt voor mij niet altijd. Daarom gebruik ik de onderstaande methode.

Als je de lijst hebt met openstaande applicaties (swipe over home toets). Kun je een van de applicaties naar boven in het scherm slepen je krijgt dan een split screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
_Tinus_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:39:
[...]

Zoals hieronder de beschreven de knokkel methode maar dat werkt voor mij niet altijd. Daarom gebruik ik de onderstaande methode.

Als je de lijst hebt met openstaande applicaties (swipe over home toets). Kun je een van de applicaties naar boven in het scherm slepen je krijgt dan een split screen.
Dat werkt perfect. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
_Tinus_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:39:
[...]

Zoals hieronder de beschreven de knokkel methode maar dat werkt voor mij niet altijd. Daarom gebruik ik de onderstaande methode.

Die wist ik nog niet en werkt inderdaad 10x beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
Postnl stond net voor een dichte deur shiiiitttt. Mn p10 plus wordt maandag opnieuw aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18
DonnieDoezoe schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:01:
Postnl stond net voor een dichte deur shiiiitttt. Mn p10 plus wordt maandag opnieuw aangeboden
Dat is balen, bij mij hadden ze hem bij de buren bezorgt (ook al moest er getekend worden 8)7 ) dus ik had mazzel. Erg fijn toestel. Ik heb mijn bevindingen in het Huawei P10 Plus topic geplaatst.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugie
  • Laatst online: 23-02-2023
Zeer tevreden van de P10 overall! Toch een raar fenomeen. Wanneer ik de in-app camera wil gebruiken bij FaceBook messenger, krijg ik enkel een wit scherm. Heel vaag zie je op de achtergrond staan "De camera werkt momenteel niet. Wellicht gebruikt een andere app de camera"... NOT. Gewoon even kruisje gebruiken om terug te keren naar de messenger app, en terug de camera starten vanuit de app laat alles gewoon werken... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenmm
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 20:50
Hallo,
Ik ben ook van plan om de Huawei P10 aan te schaffen. Hoe is de de foto kwaliteit? Met name in schemer of wat donkerder. Gezien de P10 camera een F=2.2 heeft.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 11-09 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

koenmm schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:07:
Hallo,
Ik ben ook van plan om de Huawei P10 aan te schaffen. Hoe is de de foto kwaliteit? Met name in schemer of wat donkerder. Gezien de P10 camera een F=2.2 heeft.
Ik ben benieuwd.
Ik zou zeggen; zoek de reviews er eens bij van verschillende sites :9
Mijn ervaring is dat de foto's in het donker op zich goed zijn, maar ze erg gevoelig zijn voor beweging (zoals iedere smartphone). Een smartphone-statiefje kan dan een uitkomst zijn. Fotokwaliteit overall is prima in orde.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
Hoe is de kirin 960? Ben van plan de plus te kopen ( miss de normale )

Heeft iemand iets van lag of zoiets gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
0 lag hiero, p10 plus is echt ongelooflijk snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
Ik heb zojuist een bevestigen gekregen dat mijn aanvraag voor de leica camera is goed gekeurd.

Gok dus dat ik hem volgende week ergens ontvang :)

Mensen hier hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
incomer schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:54:
Ik heb zojuist een bevestigen gekregen dat mijn aanvraag voor de leica camera is goed gekeurd.

Gok dus dat ik hem volgende week ergens ontvang :)

Mensen hier hem al binnen?
Nee ze vonden mijn gegevens niet volledig. Dus ze nu maar gescand ipv foto's en nogmaals opgestuurd.
Hopelijk vinden ze nu de gegevens wel oké

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 09:30
Ik heb op dit moment een iPhone 6S Plus en ben daar erg tevreden mee. Hij is snel, vloeiend in gebruik en de accu gaat lang mee. Waarom dan toch kijken naar een andere telefoon? Nou, het is wat saai, beperkt - al is dat met iOS 10 wel verbeterd - en lelijk.

Nu ben ik aan het kijken voor een S8/S8+, LG G6 of de P10 plus (ja, ik weet het, dit is het P10 topic maar het P10 plus topic is nogal rustig). Ik heb ruime ervaring met Android en weet de plussen en minnen. Grootste minpunten zijn oa het updatebeleid (fragmentatie) en performance (in vergelijking met de iPhone).

Nu heb ik het liefst een Android telefoon met een LCD-scherm omdat deze gewoonweg niet inbranden - ik gebruik mijn telefoon zeer vaak voor navigatie en mijn oude S5 had TomTom ingebrand staan toen we naar Spanje gingen-. Anyway.... ik heb enkele vragen mbt de P10 (plus):
- Hoe is het updatebeid van Huawei?
- Ondersteunt de P10 (plus) apt-X (BT)?
- De P10 neemt filmpjes op in x265 (meer gebruikelijk is x264). Kan je filmpjes gemaakt met de P10 gewoon whatsappen naar andere Android toestellen en de iPhone?
- Hoe is de geluidskwaliteit van de koptelefoonaansluiting? Ik lees her-en-der dat de uitgang niet al te best is
- Nog belangrijke dingen die ik moet weten?

Alvast superbedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Niemand met een P10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
_Tinus_ schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:29:
[...]

Nee ze vonden mijn gegevens niet volledig. Dus ze nu maar gescand ipv foto's en nogmaals opgestuurd.
Hopelijk vinden ze nu de gegevens wel oké
Ik had een foto gemaakt van het IMEI nummer dat op het doosje stond, vonden ze niet goed.
Toen screenshot gemaakt vanuit Instellingen, dat werd wel goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
- Update beleid
Natuurlijk wel maar de meeste van jouw vragen kan ik niet beantwoorden. Ik heb voor het eerst een Huawei toestel en weet dat er na mijn pre order 1 update uit gekomen is. Het toestel is zo nieuw dat ik niets kan zeggen over maandelijke security patches etc..

-Ondersteund de P10 Apt-x (BT)
Voor zover ik weet is Aptx een Quallcom ding. Als ik kijk op de site zie ik geen enkele Huawei in de lijst staan

-De P10 filmpjes
Ik heb via Whatsapp filmpjes gestuurd naar zowel Iphone als Android gebruikers en niet gehoord dat ze niet werken.

- Geluidskwaliteit koptelefoon aansluiting
Ik luister zelf geen muziek op mijn telefoon. Dus ik zal hier maar invoeren wat ik in review gelezen heb.
De Huawei P10 heeft een gemiddeld tot goede kop telefoon aansluiting. Dus audiofielen zullen vast veel te klagen hebben. Met bellen via de headset heb ik geen problemen ook toen ik een film keek was alles geod te verstaan. Wel heb ik het idee dat het maximaal volume lager is dan bijvoorbeeld een Sony telefoon. Dat blijkt ook uit bijvoorbeeld deze review op de doos staat geloof ik ook dat de Huawei DTS geluid ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
jordeeeh schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:46:
[...]

Ik had een foto gemaakt van het IMEI nummer dat op het doosje stond, vonden ze niet goed.
Toen screenshot gemaakt vanuit Instellingen, dat werd wel goedgekeurd.
Ik heb heb uit de doos geknipt. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat je een doos uit de winkel fotografeert. Best apart als het imei nummer ook op je bon/contract staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

_Tinus_ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:02:
[...]

Ik heb heb uit de doos geknipt. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat je een doos uit de winkel fotografeert. Best apart als het imei nummer ook op je bon/contract staat :).
Denk om te voorkomen dat je een Huawei P10 via pre order koopt, foto's maakt van de bon en het doosje en vervolgens de telefoon terug stuurt binnen de 14 dagen regeling.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Anteros schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:59:
Ik heb op dit moment een iPhone 6S Plus en ben daar erg tevreden mee. Hij is snel, vloeiend in gebruik en de accu gaat lang mee. Waarom dan toch kijken naar een andere telefoon? Nou, het is wat saai, beperkt - al is dat met iOS 10 wel verbeterd - en lelijk.

Nu ben ik aan het kijken voor een S8/S8+, LG G6 of de P10 plus (ja, ik weet het, dit is het P10 topic maar het P10 plus topic is nogal rustig). Ik heb ruime ervaring met Android en weet de plussen en minnen. Grootste minpunten zijn oa het updatebeleid (fragmentatie) en performance (in vergelijking met de iPhone).

Nu heb ik het liefst een Android telefoon met een LCD-scherm omdat deze gewoonweg niet inbranden - ik gebruik mijn telefoon zeer vaak voor navigatie en mijn oude S5 had TomTom ingebrand staan toen we naar Spanje gingen-. Anyway.... ik heb enkele vragen mbt de P10 (plus):
- Hoe is het updatebeid van Huawei?
- Ondersteunt de P10 (plus) apt-X (BT)?
- De P10 neemt filmpjes op in x265 (meer gebruikelijk is x264). Kan je filmpjes gemaakt met de P10 gewoon whatsappen naar andere Android toestellen en de iPhone?
- Hoe is de geluidskwaliteit van de koptelefoonaansluiting? Ik lees her-en-der dat de uitgang niet al te best is
- Nog belangrijke dingen die ik moet weten?

Alvast superbedankt!
Update beleid:
Heb vanmorgen een firmware update gehad op mijn Telefoon. Hij heeft nu de security patch van 1 maart. Dat is verder dan 1 januari op de Samsung Galaxy S7.

Mij ervaring is dat merken veel beloven en dat eigenlijk nooit waar kunnen maken. Samsung belooft bijvoorbeeld maandelijke security updates maar heeft dit op de s6 en s7 niet voor elkaar gekregen. Ook stagneren de updates op het moment dat een bedrijf bezig gaat aan het nieuwe vlagschip. Jaarlijks een nieuwe telefoon aanschaffen of een Nexus / Pixel geeft alleen zekerheid van updates denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@_Tinus_ Dank je wel voor je reactie. Het is voor mij wat duidelijker geworden.

Heb je trouwens hier al naar gekeken: http://pocketnow.com/2017/04/18/huawei-p10-memory-chips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Anteros schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:00:
@_Tinus_ Dank je wel voor je reactie. Het is voor mij wat duidelijker geworden.

Heb je trouwens hier al naar gekeken: http://pocketnow.com/2017/04/18/huawei-p10-memory-chips
Ja we hebben in Europa niet de snelste maar de middelste van de versies

Sequential Read 552.83 MB/s
Sequential Write 139.8 MB/s
Random Read 93.23 MB/s (24356.52 IOPS)
Random Write 55.21MB/s (14293.36 IOPS)

Ik las op XDA het volgende:
You can use androbench and run a benchmark. If the first number is larger than 600MB/s, you're using ufs 2.1. if larger than 400 but lower than 600, it's ufs 2.0. if 200+, it's emmc 5.1 and I recommend you to contact huawei

Dus ik vermoed dat de internationale niet review modellen ufs 2.0 hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door _Tinus_ op 21-04-2017 12:24 . Reden: MB/s ipv ipv tbv vergelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ik heb de review van de P10 geschreven en we zijn benieuwd hoe willekeurig de geheugensoorten hier in Nederland en België zijn. Zou iedereen met een P10 even Androbench kunnen downloaden en draaien? Dan kunnen we er misschien achter komen hoe het ongeveer zit :)

Resultaten van onze reviewunits:

P10 blauw:
Sequential Read 808.53 MB/s
Sequential Write 179.74 MB/s
Random Read 169.14 MB/s
Random Write 145.08 MB/s

P10 Plus zilver:
Sequential Read 787.8 MB/s
Sequential Write 181.98 MB/s
Random Read 173.08 MB/s
Random Write 150.11 MB/s

Linkje naar nieuwsbericht: http://www.androidauthori...-ufs-2-1-emmc-5-1-765670/

Alvast bedankt!

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
Andrasman schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:46:
Ik heb de review van de P10 geschreven en we zijn benieuwd hoe willekeurig de geheugensoorten hier in Nederland en België zijn. Zou iedereen met een P10 even Androbench kunnen downloaden en draaien? Dan kunnen we er misschien achter komen hoe het ongeveer zit :)

Resultaten van onze reviewunits:

P10 blauw:
Sequential Read 808.53 MB/s
Sequential Write 179.74 MB/s
Random Read 169.14 MB/s
Random Write 145.08 MB/s

P10 Plus zilver:
Sequential Read 787.8 MB/s
Sequential Write 181.98 MB/s
Random Read 173.08 MB/s
Random Write 150.11 MB/s

Linkje naar nieuwsbericht: http://www.androidauthori...-ufs-2-1-emmc-5-1-765670/

Alvast bedankt!
Bij deze;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nDWx9ss.png
Is overigens een P10 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Tevens gepost in het P10 Plus topic. Maar ook even hier voor de geïnteresseerde.

P10 Plus Zwart:
Sequential Read 722.59 MB/s
Sequential Write 179.95 MB/s
Random Read 171.06 MB/s - 43793.75 IOPS (4KB)
Random Write 150.85 MB/s - 38618.5 IOPS (4KB)
SQLite Insert 2708.69 QPS, 0.75 sec
SQLite Update 2815.24 QPS, 0.72 sec
SQLite Delete 4013.14 QPS, 0.5 sec

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Bedankt, keep 'm coming :) Ziet er tot nu toe vrij goed uit.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
_Tinus_ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:38:
[...]

Ja we hebben in Europa niet de snelste maar de middelste van de versies

Sequential Read 552.83 MB/s
Sequential Write 139.8 MB/s
Random Read 93.23 MB/s (24356.52 IOPS)
Random Write 55.21MB/s (14293.36 IOPS)

Ik las op XDA het volgende:
You can use androbench and run a benchmark. If the first number is larger than 600MB/s, you're using ufs 2.1. if larger than 400 but lower than 600, it's ufs 2.0. if 200+, it's emmc 5.1 and I recommend you to contact huawei

Dus ik vermoed dat de internationale niet review modellen ufs 2.0 hebben.
Uw resultaten zijn vergelijkbaar met diegene die ik bekomen heb via mijn vrouw haar P10.
Vind het toch wel straf dat Huawei dit geriskeerd heeft. Ze moeten toch weten dat zoiets vroeg of laat naar boven komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrasman
Zeker, het is een vreemd verhaal! We zijn daarom benieuwd hoe het met de eerste batch in Nederland zit. Tot nu toe zijn de resultaten in elk geval positief, maar ik zou zelf zeker teruggaan naar Huawei als ik er één zou kopen die trager geheugen heeft.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
Vandaag overigens ook mailtje van Huawei ontvangen;
Hierbij bevestigen wij dat je deelname aan de Huawei P10 en/of Huawei P10 Plus Leica Sofort camera is verwerkt.

De Leica Sofort camera is per post onderweg naar het door jou opgegeven adres met registratienummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Andrasman Komt dit toevallig omdat ik jullie getipt heb met een nieuwsitem :)? Ik vind het namelijk wel opvallend dat een uurtje erna iemand van Tweakers zich hier kenbaar maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Het zou kunnen, maar geloof dat een van onze nieuwsredacteuren het in een newsfeed tegenkwam (http://www.androidauthori...-ufs-2-1-emmc-5-1-765670/). Maar sowieso blijven sturen dit soort dingen natuurlijk, je weet nooit of we eens iets missen :)

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
P10 Zwart:
Sequential Read 696.41 MB/s
Sequential Write 188.06 MB/s
Random Read 166.24 MB/s - 42559.49 IOPS (4KB)
Random Write 153.92 MB/s - 39403.8 IOPS (4KB)
SQLite Insert 2830.98 QPS, 0.71 sec
SQLite Update 3011.89 QPS, 0.67 sec
SQLite Delete 4086.18 QPS, 0.49 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
Andrasman schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:04:
Zeker, het is een vreemd verhaal! We zijn daarom benieuwd hoe het met de eerste batch in Nederland zit. Tot nu toe zijn de resultaten in elk geval positief, maar ik zou zelf zeker teruggaan naar Huawei als ik er één zou kopen die trager geheugen heeft.
Zou ik ook doen! Heb zelf nog lang getwijfeld om de P10 Plus te kopen maar de keuze is gevallen op de LG G6 hoewel LG de Europese markt ook stiefmoederlijk behandelt aangezien we geen wireless charging noch de betere dac krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik ben dus ook nog steeds aan het twijfelen. P10 Plus of toch de G6. De P10 heeft een slechte DAC/amp en geen BT apt-x. Een goede kwaliteit audio uit dit apparaat krijgen is dan erg lastig.

De G6 vind ik mooier, heeft apt-x, een betere DAC, waterdicht, etc... maar schijnt af en toe toch wat lag te vertonen en LG support is so so (van Huawei ook meen ik).

*Zucht*.... Het is zo lastig om een goed Android apparaat te vinden (heb nu een iPhone 6S plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
Anteros schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:50:
Ik ben dus ook nog steeds aan het twijfelen. P10 Plus of toch de G6. De P10 heeft een slechte DAC/amp en geen BT apt-x. Een goede kwaliteit audio uit dit apparaat krijgen is dan erg lastig.

De G6 vind ik mooier, heeft apt-x, een betere DAC, waterdicht, etc... maar schijnt af en toe toch wat lag te vertonen en LG support is so so (van Huawei ook meen ik).

*Zucht*.... Het is zo lastig om een goed Android apparaat te vinden (heb nu een iPhone 6S plus).
Is inderdaad niet makkelijk. Dat van die Lag bij LG heb ik nog niet gehoord/gelezen. Hetgeen me bij LG afschrikt zijn de gekende bootloop issues. Bij Samsung is er Touchwiz waarmee ik nog geen al te beste ervaringen heb gehad; zeker niet na een aantal maanden als het toestel merkelijk trager wordt zelfs bij een beperkt aantal installed apps plus een factory reset. Heb me voorgenomen te wachten met nog een Samsung te kopen tot dit van de baan is. Huawei heeft nu de issues met het kindersurprise effect waar je pas na het openen kunt zien wat "erin" zit (verschillende geheigensoorten). Misschien wachten tot Oneplus zijn nieuw toestel lanceert; ben zeker niet ontevreden over mijn huidige Moto Z Play maar ik switch nogal graag van smartphone ;)
Als ge van IOS komt is het wel makkelijk om over te stappen op Huawei's eigen skin. Mijn vrouw is ook een maand geleden overgestapt en zij is echt tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een AndroBench screenshot ter vergelijking.
Heb een zwarte P10 via T-Mobile gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fHXOPtr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Iemand deze post al gelezen?
https://www.gizmochina.co...i-p10-flash-memory-issue/

Hier wordt uitleg gegeven over waarom op de eerste batch toestellen geen oleophoephic coating zit en een slechte uitleg over het geheugen nl. leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_

Bij Huawei heb je wel een garantie van 3 jaar en binnen drie dagen gerepareerd door dr Mobile als je binnen x tijd na aankoop je toestel registreert.

Maar onder water zijn alle reparatie bedrijven Dynafix waar ik hele slechte ervaringen mee hen. Hopelijk is dat ondertussen ook beter geworden. Maar ze proberen het iif wel vanaf Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:48:
Hierbij een AndroBench screenshot ter vergelijking.
Heb een zwarte P10 via T-Mobile gekocht.

[afbeelding]
Dit is dus een 'slechte'... zie de geheugenbandbreedte maar ook de SQLite test... ruim 2 seconden terwijl de snelle variant op .5 seconde zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Anteros schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:07:
[...]

Dit is dus een 'slechte'... zie de geheugenbandbreedte maar ook de SQLite test... ruim 2 seconden terwijl de snelle variant op .5 seconde zit
Dit is als het goed is de middelmatige versie met UFS2.0 ipv UFS2.1 storage. Ik heb deze zelf ook en merk zelf niets van traagheid op het toestel (ook bij tmobile gehaald).

Moet je nagaan als je de emmc opslag hebt. :X

[ Voor 7% gewijzigd door _Tinus_ op 21-04-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ja idd, de 'middelste'. In mijn ogen slecht omdat je wel betaald voor performance. Iemand krijgt voor hetzelfde geld veel meer performance dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
_Tinus_ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:54:
Iemand deze post al gelezen?
https://www.gizmochina.co...i-p10-flash-memory-issue/

Hier wordt uitleg gegeven over waarom op de eerste batch toestellen geen oleophoephic coating zit en een slechte uitleg over het geheugen nl. leveringsproblemen.
Jammer dat ze het zo doen, huawei is een groot bedrijf.Dit is gewoon fraude, ze hadden het moeten vermelden en de prijs omlaag doen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_Coopman
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08-2021
De resultaten van mijn P10 Black

sequential read 568,9 MB/s
sequential write 138,3 MB/s
random read 95,6 MB/s
random write 54,23 MB/s

Toestel loopt naar mijn gevoel wel zeer vlot. Maar je krijgt toch het gevoel dat je in het zak bent gezet.

[ Voor 34% gewijzigd door Freek_Coopman op 21-04-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Volgens mij heb ik geluk en de snelle versie.

Tele2 van mobiel.nl
https://drive.google.com/...NElxelE/view?usp=drivesdk

Ook heb ik vandaag een postnl linkje gekregen dat de polaroid camera onderweg is en morgen wordt geleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahzriaz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 21:01
Het lijkt erop dat ik de snelle variant opslag geheugen heb (VTR-L09, enkel sim) vanuit pre-order.
Zit redelijk wat variatie in bij meerdere keren draaien maar bij benadering:

sequential read 775MB/s
sequential write 183 MB/s
random read 163 MB/s
random write 144 MB/s

SQlite Insert 0.72 sec
SQlite Update 0.69 sec
SQlite Delete 0.56 sec

RAM snelheid getest met A1 SD Bench: +- 7350 MB/s
Komt dit overeen met lpddr3 of lpddr4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_Coopman
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08-2021
lpddr kun je te weten komen via de app AIDA64. Als ik het mij goed herinner staat het dan bij System. Was bij mij 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Freek_Coopman schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:59:
lpddr kun je te weten komen via de app AIDA64. Als ik het mij goed herinner staat het dan bij System. Was bij mij 4.
Bij mij geeft AIDA64 ook aan 6GB LPDDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:56
Even over de accu: nu 1 dag en 7 uur van de oplader af en 11% over. 5u en 24min screen on time. Heb geen WiFi gebruikt, alleen maar via 4G. Wanneer ik WiFi wel inschakel merk ik dat er veel meer wakelocks zijn. Vanaf dat de P10 van de oplader is gegaan vooral gebruikt: Chrome, Fenix, Youtube, streamen via Spotify en wat foto's gemaakt. Kom van een Nexus 6P maar ben toch wel erg tevreden over deze accu prestaties.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dR1e6Q/Screenshot_20170423_180340.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/bOdLD5/Screenshot_20170423_180403.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jiDWLk/Screenshot_20170423_180417.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01 16:21

al eens gekeken bij Sony anders bedoel over audio kwaliteit hoef je daar meestal niet te klagen, al is dat natuurlijk wel mijn eigen ervaring en die van mijn omgeving.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei P10] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, Laders en Accesoires: [Huawei P10] Het Grote accessoires topic
- Shops, prijzen en levering: [Huawei P10] Levertijd & Prijzen