Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:16:
Sinds een aantal dagen heb ik last van apps die of niet starten of blijven hangen. Telefoon was aardig vol.. maar vandaag helemaal leeg gemaakt en probleem blijft. Nog meer gebruikers van de P10 die dit herkennen?
Gelukkig zelf geen last van gehad. Misschien helpt het om je cachepartitie te wissen. Moet je herstarten in recovery. Meer info hier: https://thedroidguy.com/2...y-reset-tutorials-1072023

Edit: met de phone manager app kun je ook al veel doen heb je dat al geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door M!chiel op 11-02-2018 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timeku
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-08-2021
ik heb sinds enkele weken op de P10 Oreo 8.0 en moet zeggen dat het super goed werkt. Inmiddels al een keer een update ontvangen en telefoon is compleet foutloos.
Denk dus niet dat het lang duurt voor hij Live de deur uit gaat (oreo 8.0). Camera werkt overigens ook super goed. Dit even ter informatie.

gr ,Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:15:
@Zmokkie hoe zit het met eventueel blaasjes oid onder de laag?
Als je 'm goed erop plakt heb je geen blaasjes. Kwestie van gebruiksaanwijzing goed lezen en rustig bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
Timeku schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:35:
ik heb sinds enkele weken op de P10 Oreo 8.0 en moet zeggen dat het super goed werkt. Inmiddels al een keer een update ontvangen en telefoon is compleet foutloos.
Denk dus niet dat het lang duurt voor hij Live de deur uit gaat (oreo 8.0). Camera werkt overigens ook super goed. Dit even ter informatie.

gr ,Tim
Verwacht hem eerdaags, hoop niet al te lang meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Timeku schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:35:

gr ,Tim
Heb jij je aangemeld voor de beta? Of heb je op een andere manier Oreo 8.0 er op gezet?

Ik heb een P10 die ligt te wachten tot Oreo 8.0 er op kan, waarna ik hem ga gebruiken...

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beta kan je niet meer aan mee doen? Ik kan het project niet meer zien in de app.

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Majin Buu schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:26:
Beta kan je niet meer aan mee doen? Ik kan het project niet meer zien in de app.
Nee, aanmelding voor beta is al lang gesloten. 'Men' verwacht de uitrol van EMUI 8.0 in maart voor de P10.

• Albert020
M!chiel schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:00:
[...]

Nee, aanmelding voor beta is al lang gesloten. 'Men' verwacht de uitrol van EMUI 8.0 in maart voor de P10.
Nu is het EMUI 5.1 ze gaan dan echt niet ineens naar 8.0 toch, bedoel je niet Android 8.0 ?

• M!chiel
Albert020 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:28:
[...]

Nu is het EMUI 5.1 ze gaan dan echt niet ineens naar 8.0 toch, bedoel je niet Android 8.0 ?
Toch wel. We springen van 5.1 naar 8.0, zodat de nummering gelijk loopt met Android. Overigens is er ook snel zicht op custom roms (LineageOS!) doordat de P10 meedoet aan Project Treble.

• Albert020
M!chiel schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:32:
[...]

Toch wel. We springen van 5.1 naar 8.0, zodat de nummering gelijk loopt met Android. Overigens is er ook snel zicht op custom roms (LineageOS!) doordat de P10 meedoet aan Project Treble.
Ah ok, bedankt, wist ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Volgens mij zag ik de Android/EMUI 8 firmware op Firmware Finder, namelijk VTR-L09C432B360.

Hij gaf alleen op het moment nog aan dat deze niet vrijgegeven was voor mijn IMEI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dirtbiter schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:06:
Volgens mij zag ik de Android/EMUI 8 firmware op Firmware Finder, namelijk VTR-L09C432B360.

Hij gaf alleen op het moment nog aan dat deze niet vrijgegeven was voor mijn IMEI...
Dan zou het niet lang meer duren, ik gok binnen 1 week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:58
Ik ben benieuwd. Iemand dat al iets kan zeggen over de battery performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Omdat de P10+ en de P10 toch bijna het zelfde zijn, hier ook maar even.
Bobbje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:04:
Goedemorgen!

Ik gebruik strava om mijn sport activiteiten te registreren. Normaal loop ik 45 minuten hard ofzo, maar nu ben ik aan het skiën wat langer duurt. Maar ik wil het wel graag bijhouden. Maar Strava stop er constant mee naar 1 uur ofzo. Volgens mij is de oorzaak dat de app gekilled wordt door de telefoon. Ik heb strava al uitgezonderd dat die batterij optimalisaties moet negeren maar dat helpt niet. Heeft iemand anders een oplossing hiervoor?
Strava is al uitgezonderd om gesloten te worden in de telefoonbeheer app.
En energie intensieve apps worden niet gesloten staat ook aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bobbje op 01-03-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bobbje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:36:
Omdat de P10+ en de P10 toch bijna het zelfde zijn, hier ook maar even.

[...]

Strava is al uitgezonderd om gesloten te worden in de telefoonbeheer app.
En energie intensieve apps worden niet gesloten staat ook aan.
Probleem heb ik op de P9 ook. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Bij Strava weten ze het ook niet, maar ze zijn er wel van op de hoogte blijkbaar. Heeft iets met toegang tot de GPS te maken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:44:
[...]

Update gevonden. Met zijn 2.6gb toch maar even wachten op wifi ;)
Hier nog niks gevonden, misschien later op de dag of morgen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 06-03-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Na update wel mijn achtergrond en thema kwijt. Hij heeft wat defaults gekozen precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Net naar Oreo geüpdatet via Firmware Finder. Bijna alles gaat goed; iets andere animaties en indeling van de Settings, Picture in Picture werkt met filmpjes in Chrome. Alleen de Flashlight app doet het niet bij mij.

Edit: Flashlight (en de handige widget die het scherm uitschakelt) doen het alleen bij de EMUI-launcher, en niet bij Nova.
Edit 2: Bluetooth LDAC werkt nu ook: nog beter geluid met mijn Sony koptelefoon :)

[ Voor 33% gewijzigd door M!chiel op 09-03-2018 11:17 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
M!chiel schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:43:
Net naar Oreo geüpdatet via Firmware Finder. Bijna alles gaat goed; iets andere animaties en indeling van de Settings, Picture in Picture werkt met filmpjes in Chrome. Alleen de Flashlight app doet het niet bij mij.

Edit: Flashlight (en de handige widget die het scherm uitschakelt) doen het alleen bij de EMUI-launcher, en niet bij Nova.
Was bij Firmware Finder de firmware (B360 neem ik aan) goedgekeurd voor jouw telefoon via "Check Firmware Access"? Ik krijg daar nog steeds geen 'goedgekeurd' melding. Ook is de update via de normale weg (instellingen van de telefoon) nog niet beschikbaar.

Kun je voor de zaklamp niet een andere simpele app downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Dirtbiter schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:32:
[...]

Was bij Firmware Finder de firmware (B360 neem ik aan) goedgekeurd voor jouw telefoon via "Check Firmware Access"? Ik krijg daar nog steeds geen 'goedgekeurd' melding. Ook is de update via de normale weg (instellingen van de telefoon) nog niet beschikbaar.
Kun je voor de zaklamp niet een andere simpele app downloaden?
De zaklamp doet het gewoon via de quick settings in de status bar. Bij mijn IMEI is deze versie goedgekeurd:
FF1
FF2

[ Voor 11% gewijzigd door M!chiel op 09-03-2018 10:39 . Reden: Thumbs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-04 08:43
Michiel, Op welke software versie zat je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
M!chiel schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:18:
[...]

De zaklamp doet het gewoon via de quick settings in de status bar. Bij mijn IMEI is deze versie goedgekeurd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet je deze gewoon downloaden met Zip en gaat ie daarna installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
M!chiel schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:18:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Hmmm bijzonder. Die versie krijg ik dus geen goedkeuring op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
DannyvGs schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:51:
Michiel, Op welke software versie zat je hiervoor?
Op VTR-L29C432B186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Albert020 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:04:
[...]
Moet je deze gewoon downloaden met Zip en gaat ie daarna installeren ?
Nee, in de firmwarefinder app moet je eerst controleren of de versie is goedgekeurd (met IMEI) dan klik je op in-app proxy. Je krijgt dan een pop-up met instructies om je proxysettings van je wifiverbinding aan te passen. Vervolgens open je de system update vanuit het settingsmenu. Als het goed is zie je nu dat er een update beschikbaar is. Na 1% of zo pauzeer je de download, zet je de proxysettings weer terug op automatisch en hervat je de download. FF kun je dan ook sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Dirtbiter schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Hmmm bijzonder. Die versie krijg ik dus geen goedkeuring op...
Misschien een van de andere? Kies wel altijd een Full OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
M!chiel schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Nee, in de firmwarefinder app moet je eerst controleren of de versie is goedgekeurd (met IMEI) dan klik je op in-app proxy. Je krijgt dan een pop-up met instructies om je proxysettings van je wifiverbinding aan te passen. Vervolgens open je de system update vanuit het settingsmenu. Als het goed is zie je nu dat er een update beschikbaar is. Na 1% of zo pauzeer je de download, zet je de proxysettings weer terug op automatisch en hervat je de download. FF kun je dan ook sluiten.
Ok, krijgt geen goedkeuring, wacht nog wel even op de officiële OTA, kan nooit lang meer duren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
M!chiel schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Misschien een van de andere? Kies wel altijd een Full OTA.
Nee, ik heb die allemaal geprobeerd. Ik heb dacht ik wel een L09, geen L29 (heb het toestel hier nu niet bij de hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:03
Ik heb zojuist de Android 8 update geïnstalleerd op mijn Huawei P10 Plus. Ging vlekkeloos en werkt heel soepel. En ik ben een hele welkome verbetering tegen gekomen. De Huawei ondersteund nu AptX, ik kan dus nu eindelijk de maximale kwaliteit uit mijn Bluetooth Headsets halen! Ik ben hier echt heel blij mee!

Ik heb wat screenshots toegevoegd met de changelog en bewijs van de AptX ondersteuning. Hij pakte automatisch de juiste instellingen voor AptX heb hiervoor niks hoeven veranderen in de Developers Options, alles staat op default en zodra mijn koptelefoon verbind geeft hij netjes aan AptX. _/-\o_

AptX:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yueuo1u.jpg

Changelog:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6i39swU.jpg

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Sinds vandaag een beetje aan het spelen met de P10. Echter, ik heb twee vragen: hoe krijg ik dat lelijke vergrendelscherm uit/aangepast en hoe zet ik de functie uit dat Google Now/Assistent opent als ik per ongeluk omhoog veeg op de navigatietoets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BarryS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:45:
Ik heb zojuist de Android 8 update geïnstalleerd op mijn Huawei P10 Plus. Ging vlekkeloos en werkt heel soepel. En ik ben een hele welkome verbetering tegen gekomen. De Huawei ondersteund nu AptX, ik kan dus nu eindelijk de maximale kwaliteit uit mijn Bluetooth Headsets halen! Ik ben hier echt heel blij mee!

Ik heb wat screenshots toegevoegd met de changelog en bewijs van de AptX ondersteuning. Hij pakte automatisch de juiste instellingen voor AptX heb hiervoor niks hoeven veranderen in de Developers Options, alles staat op default en zodra mijn koptelefoon verbind geeft hij netjes aan AptX. _/-\o_

AptX:
[afbeelding]

Changelog:
[afbeelding]
Ben zeer benieuwd naar je batterij duur en SOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Albert020 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Ben zeer benieuwd naar je batterij duur en SOT
Wat bedoel je precies met SOT?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

BarryS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:35:
[...]

Wat bedoel je precies met SOT?
Screen On Time ;)
Yonix schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:16:
.. en hoe zet ik de functie uit de Google Now/Assistent opent als ik per ongeluk omhoogveeg op de navigatietoets? :)
Dat zou ik ook heel graag willen weten en/of dat misschien wel kan in Android 8? Want ik wordt er sommige dagen echt knetter van.

Tevens heb ik ook soms dat ik mijn P10 in mijn broekzak doe, maar dan op de een of andere manier iets trigger waardoor hij verwacht dat ik iemand ga bellen met een stem-commando. Resultaat is weer ouderwetsch broekzakbellen naar 10jr oude contacten in je bellijst :+
Weet iemand hoe je dat uitzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
CT schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:14:Dat zou ik ook heel graag willen weten en/of dat misschien wel kan in Android 8? Want ik wordt er sommige dagen echt knetter van.
Found it: https://forum.xda-develop...google-assistant-t3726452
1. Go to Settings then search "Default Apps"
2. Select "Assistance & voice input" then select none.
Even een vraag over de Oreo Firmware: wat is het verschil tussen MF en MFPV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Batterijduur lijkt me hetzelfde na een week ervaring. Valt me direct een verschil op.

Leuke verandering is wel de gallery. Eindelijk cached hij de thumbnails wel fatsoenlijk precies. Als ik nu door een hoop foto's scroll, zie ik direct de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Lambo LP670 SV schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:55:
Batterijduur lijkt me hetzelfde na een week ervaring.
Jammer, vind de batterijduur namelijk nu verschrikkelijk slecht van de P10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Albert020 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Tsja, wat is verschrikkelijk slecht? En wat zou je willen hebben als batterijduur?

Als je graag een week wilt doen met 1 lading dan denk ik dat de P10 ansich niet de beste keuze was als telefoon .. :P Maar een dag moet je toch echt wel halen lijkt mij anders is er iets mis denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
CT schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:45:
[...]

Tsja, wat is verschrikkelijk slecht? En wat zou je willen hebben als batterijduur?

Als je graag een week wilt doen met 1 lading dan denk ik dat de P10 ansich niet de beste keuze was als telefoon .. :P Maar een dag moet je toch echt wel halen lijkt mij anders is er iets mis denk ik.
Ik vind persoonlijk het standby verbruik wel vrij slecht. Ook al staat er niets open lijkt dit gewoon achteruit te boeren overdag.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ju1h4t5lz4x66h6/2018-01-12%2009.21.10.png?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/milqwt4iqf1bfwp/2018-01-12%2009.22.01.png?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja de standby tijd is altijd al een ellende geweest in Android. Vergeleken met mijn iphone dan.
Raak je een iphone niet aan, dan doet ie ook niks en zit je zo op meer dan een week standby tijd.

Raak je een android niet aan, dan gaat de batt. bijna net zo snel leeg als dat je 'm wel aanraakt.
Hoewel dit in Android O flink zou moeten zijn aangepakt overigens, daar zouden veel background processen nu ook bevroren worden. (Het verschil tussen android en ios, ios bevriest gewoon lekker alles op de telefoon, wat voor developers weer andere uitdagingen met zich meebrengt).

Dus wel raar dat je op Oreo dezelfde resultaten in Standby lijkt te behalen, je zou toch denken dat dit wel enigszins beter moet zijn.
Yonix schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:27:
Heb ik ook een tijdje naar lopen zoeken, maar PV is zoiets als 'Public Version' en dus blijkbaar de 'niet' test versie. maw. de versie die je nu moet hebben.

Ben overigens al de halve dag de "pijnlijke" weg via de firmware-updater aan het volgen.. ik zat via TMobile pas op versie *180, dus eerst naar 185 toen de hele OTA naar *186 (andere versies gaven een corrupt error?).. en eindelijk is hij nu dan de Oreo update aan het laden.. :z
Denk dat als ik op TMobile moet wachten ik in Mei pas de updates krijg.

[ Voor 33% gewijzigd door CT op 11-03-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Yonix schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:27:
De PV roms kun je ook met de Dload-methode geforceerd installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Albert020 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Ik ben eigenlijk heel tevreden. Ik heb bv vandaag 4 uur en 20 minuten het scherm aangehad (oei!) en nog 41% batterij over. Stand-by verlies ik ongeveer 2-3% per uur. Oreo presteert volgens wat beter dan Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Yonix schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:16:
Sinds vandaag een beetje aan het spelen met de P10. Echter, ik heb twee vragen: hoe krijg ik dat lelijke vergrendelscherm uit/aangepast en hoe zet ik de functie uit dat Google Now/Assistent opent als ik per ongeluk omhoog veeg op de navigatietoets? :)
Vergrendelscherm kun je aanpassen door een ander thema te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
M!chiel schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Ik ben eigenlijk heel tevreden. Ik heb bv vandaag 4 uur en 20 minuten het scherm aangehad (oei!) en nog 41% batterij over. Stand-by verlies ik ongeveer 2-3% per uur. Oreo presteert volgens wat beter dan Nougat.
Welke helderheid en via 4g of wifi? Ik ben nog niet verder geraakt dan 2,5u volgens mij. Zit overigens ook wel 2u flitsnav/flitsmeister bij met het scherm uit en wat muziek via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Lambo LP670 SV schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:34:
[...]

Welke helderheid en via 4g of wifi? Ik ben nog niet verder geraakt dan 2,5u volgens mij. Zit overigens ook wel 2u flitsnav/flitsmeister bij met het scherm uit en wat muziek via bluetooth.
Meest wifi, smartwatch met bt, scherm op auto, meestal tussen 20 en 50%. Muziek kost wel behoorlijk wat batterij, heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het is gelukt om de Oreo update MF-PV te installeren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kzHTIxR.jpg

Alleen snap ik die picture-in-picture mode niet helemaal, al zie ik daar wel veel klachten over op het web.
Als ik bijv. in youtube zit en dan naar home ga, verdwijnt alles. Ook in andere apps.
Nu lees ik dat je 'youtube red' moet hebben of Chrome? maar dat ga ik dus nooit gebruiken.. beetje rare feature als dit echt zo is.

En het volgende commando in de terminal:
code:
1
getprop ro.treble.enabled

geeft inderdaad true als resultaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hebben jullie ook dat als je de app drawer naar beneden sleept dat hij hem helemaal opent en niet alleen de eerste rij (shortcuts)?

P10 met Oreo hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 12-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Yonix schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:19:
Hebben jullie ook dat als je de app drawer naar beneden sleept dat hij hem helemaal opent en niet alleen de eerste rij (shortcuts)?

P10 met Oreo hier.
Bedoel je die 4 suggesties onder het zoekscherm? Die heb ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
Het lijkt erop dat als er een notificatie open staat dat hij dan na swipe stopt op de bovenste rij. Maar zonder notificatie opent hij helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Eindelijk via Firmware Finder kunnen upgraden naar Oreo. De PV variant met een datum in maart gaf aan geschikt te zijn voor mijn IMEI. Sinds vandaag ook 2 varianten met een datum in maart erbij in FF, waarvan er dus 1 werkte. Tot nu toe had ik alleen firmware's van 23-2 in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Dirtbiter schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:17:
Eindelijk via Firmware Finder kunnen upgraden naar Oreo. De PV variant met een datum in maart gaf aan geschikt te zijn voor mijn IMEI. Sinds vandaag ook 2 varianten met een datum in maart erbij in FF, waarvan er dus 1 werkte. Tot nu toe had ik alleen firmware's van 23-2 in de lijst staan.
Firmware Finder geeft bij mij na de update naar Android 8 geen resultaten meer. Wat is het versie nummer van de versie die jij ziet staan met een datum uit maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
BarryS schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Firmware Finder geeft bij mij na de update naar Android 8 geen resultaten meer. Wat is het versie nummer van de versie die jij ziet staan met een datum uit maart?
FF geeft bij mij nu, na de update, ook geen firmwares meer aan.

Alle 4/5 de firmwares waren dezelfde versie: VTR-L09C432B360 (8.0.0.360). (L09/L29)

Zowel die 2/3 van 23 februari als die 2 van 2/3 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
CT schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:49:

Alleen snap ik die picture-in-picture mode niet helemaal, al zie ik daar wel veel klachten over op het web.
Als ik bijv. in youtube zit en dan naar home ga, verdwijnt alles. Ook in andere apps.
Binnen Settings > Apps and notification > Apps > Settings > Special Access > Picture in picture vind je alle apps die PiP ondersteunen . je kunt ook zoeken naar PiP via de instellingen lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mowbN6RuSpUscwlRuIf2cx8D/thumb.jpg
CT schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:49:

Nu lees ik dat je 'youtube red' moet hebben of Chrome? maar dat ga ik dus nooit gebruiken.. beetje rare feature als dit echt zo is.
Inderdaad, je hebt YT red nodig, helaas deze is niet beschikbaar in Nederland. Not officially at least ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K4vY5M7gfOz82UiT3lcehFFn/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyvGs
Lambo LP670 SV schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:31:
[...]

Ik vind persoonlijk het standby verbruik wel vrij slecht. Ook al staat er niets open lijkt dit gewoon achteruit te boeren overdag.
]]
Met emui5.1 was bij mij het standby verbruik ook echt belabberd zelfs op het nachtkastje was het verbruik soms meer dan 5%per uur. Nu de eerste dag met emui8 gemiddeld 2%per uur over de gehele dag en amper verbruik in standby.
Gelukkig maar want door het verbruik overwoog ik om alweer een andere mobiel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DannyvGs schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 06:43:
[...]

Met emui5.1 was bij mij het standby verbruik ook echt belabberd zelfs op het nachtkastje was het verbruik soms meer dan 5%per uur. Nu de eerste dag met emui8 gemiddeld 2%per uur over de gehele dag en amper verbruik in standby.
Gelukkig maar want door het verbruik overwoog ik om alweer een andere mobiel aan te schaffen.
Kijk dat zijn nou goede berichten om de dag mee te starten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
  • Laatst online: 24-08 15:50
Ik heb nog geen update naar Oreo ontvangen, duurt wel lang...

[ Voor 4% gewijzigd door bartinlog op 29-03-2018 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
bartinlog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 01:08:
Nee hier ook nog niet, duurt wel een beetje lang nu....... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik heb hem een paar weken geleden via FirmwareFinder kunnen doen, dat werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Nu online
bartinlog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 01:08:
Ik heb ook nog niks ontvangen voor mijn P10+, het wachten daarop duurt idd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Bobbje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:34:
[...]

Ik heb ook nog niks ontvangen voor mijn P10+, het wachten daarop duurt idd lang.
Bij welke provider zitten jullie? Ik weet dat via T-Mobile en Vodafone de update al netjes doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Nu online
BarryS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Bij welke provider zitten jullie? Ik weet dat via T-Mobile en Vodafone de update al netjes doorkomt.
Ik zit bij KPN, dus misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
Ik zit bij Vodafone en heb hiervoor al m'n updates vrij vlot ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
Ik heb hem ook nog niet ontvangen voor mij p10+ (heb t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 18:26
Ook nog niet. Tele2 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb al een tijdje versie 8.0.0.360 via de Firmware Finder geïnstalleerd. Nu zie ik dat de .365 ook beschikbaar is alleen is geen enkele versie compatible (IMEI check).
Is het iemand gelukt deze versie wel op de gewone P10 te installeren?

Ik heb namelijk best een klein lijstje irritaties in versie 8.0 die misschien gefixed zijn in de update.
Zoals Assistant App die altijd weer 'reset' naar Google (terwijl ik die toch echt op None zet).
Background processen die wel erg fanatiek worden afgemaakt (zoals de ingebouwde VPN service..)
Het niet normaal kunnen 'resetten' van default Apps (zoals youtube.com links die wil ik niet via de youtube app maar via de browser.. dit kan je nergens meer resetten??) etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Luinwethion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Binnen Settings > Apps and notification > Apps > Settings > Special Access > Picture in picture vind je alle apps die PiP ondersteunen . je kunt ook zoeken naar PiP via de instellingen lol

[afbeelding]

[...]

Inderdaad, je hebt YT red nodig, helaas deze is niet beschikbaar in Nederland. Not officially at least ;)

[afbeelding]
Is jouw menu zwart van kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Yonix schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:06:
[...]

Is jouw menu zwart van kleur?
Bij de Mate binnen de Battery instellingen heb je een toggle om de interface zwart te maken.

Anders kun je altijd een theme gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Bobbje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:25:
[...]

Ik zit bij KPN, dus misschien ligt het daar aan.
Heb aan kpn webcare gevraagd, met het volgende antwoord "Message from @KPNwebcare:
Om overigens ook alvast antwoord te geven op je openbare tweet; De update van Huawei hebben wij verder geen invloed op, deze wordt door Huawei zelf gepushed. Ik ga er van uit dat je binnenkort de melding krijgt over deze update."
Ik denk dat Huawei gewoon ontzettend laks is met updates zoals je toch vaak hoort als commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:34
Sinds de nieuwe update heb ik weer last dat ik geen meldingen krijg via mijn whatsapp.

Ze komen wel in de statusbalk te staan bovenaan maar niet bij het whatsapp icoontje zelf (gebruik nova launcher )

Bij de gewone standaard launcher geen problemen ??

Iemand wat me uit de nood kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Philtjens schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:25:
Sinds de nieuwe update heb ik weer last dat ik geen meldingen krijg via mijn whatsapp.

Ze komen wel in de statusbalk te staan bovenaan maar niet bij het whatsapp icoontje zelf (gebruik nova launcher )

Bij de gewone standaard launcher geen problemen ??

Iemand wat me uit de nood kan helpen ?
Staat toevallig bij Nova instellingen de optie ongelezen aantal badges op geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Zmokkie schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:32:
[...]

Staat toevallig bij Nova instellingen de optie ongelezen aantal badges op geen?
Nee dit heb ik al nagekeken helaas.

Heb de app ook al verwijderd maar lost het probleem ook niet op en terug op fabriekinstellingen heeft ook niks geholpen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Philtjens schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:58:
[...]

Nee dit heb ik al nagekeken helaas.

Heb de app ook al verwijderd maar lost het probleem ook niet op en terug op fabriekinstellingen heeft ook niks geholpen 😅
Bij mij werkt het wel in Nova... Misschien ligt het aan het icon pack? Ik merk wel dat soms widgets niet updaten en ook dat het kalenderikoontje niet update. Ik start dan Nova opnieuw op en dan werkt alles weer een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
M!chiel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:09:
[...]

Bij mij werkt het wel in Nova... Misschien ligt het aan het icon pack? Ik merk wel dat soms widgets niet updaten en ook dat het kalenderikoontje niet update. Ik start dan Nova opnieuw op en dan werkt alles weer een tijdje.
Ik heb een andere instelling genomen van de meldingen ik heb nu de dynamische en nu komen ze wel weer binnen.

Toch vreemd.

Helaas geen backup gemaakt en alle fotos kwijt maar gsm werkt tegoei weer dus ben weer een tevreden man 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbje
  • Nu online
Een nieuwe week, maar nog steeds geen update ontvangen OTA. Dit duurt echt wel lang voordat die Oreo update binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 13:05
vanmorgen de update binnen gekregen op mijn p10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
moeskoetie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:29:
Hier nog niks.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Nu online
moeskoetie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:29:
Mijn P10+ geeft ook nog niks weer...
Welke provider heb je moeskoetie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Hier kwam die vanmiddag binnen B365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Maak je er niet zo druk over jongens. Zijn geen grote verschillen. Eerlijk gezegd merk ik er al helemaal niets meer van of het 7 of 8 is. Het is even leuk om de update te installeren en wat rond te zien, maar zo veel is nu ook weer niet verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 13:05
Bobbje schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:44:
[...]

Mijn P10+ geeft ook nog niks weer...
Welke provider heb je moeskoetie?
tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Nu online
Heb de update naar android 8.0 zojuist ontvangen op mijn P10 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Krijg hier trouwens de eerste security update van 8.0
VTR-L09 8.0.0.365(C432) van 357MB.

-Improves system stability
-Optimises the UI text display on some interfaces
-Integrates google security patches for improved system security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
krijg hier net de update binnen B185 -> B365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartinlog
Nog steeds niks na B185..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Yes, via de firmware finder ben ik nu ook geüpdatet van B360 -> B365
Hopelijk onthoud het toestel nu wel mijn keuze voor GEEN google assistant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
Inmiddels ook via firmware finder Oreo geïnstalleerd (via Proxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Zijn er mensen die na de update van oa de p10(plus) naar oreo, problemen hebben met het ontvangen van notificaties op hun hybrid horloge. Bijvoorbeeld van het merk fossil, de app van fossil is al geen meesterwerk maar nu werkt het vaker niet dan wel. Maar ligt het nu aan de app, of aan de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
Bij mij wordt de applicatie van de mi band steeds afgesloten, en dan krijg ik geen notificaties meer.
Net even de instellingen van de applicatie aangepast, dat het niet meer mag worden afgesloten.
Kijken of het hierna beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Krijg VTR-L09 nu officieel binnen via OTA

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rwmcb5q5lh.jpg

***Edit***

Hebben meer mensen last gehad van spontane reboot van telefoon ?

[ Voor 50% gewijzigd door Albert020 op 30-04-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Hebben meer mensen er last van dat de P10 na de oreo update het scherm erg dimmed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DamnDutchGuy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:32:
Hebben meer mensen er last van dat de P10 na de oreo update het scherm erg dimmed?
Hier geen last van.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Heb de laatste week last dat ongeveer twee keer per dag de telefoon aangeeft dat er geen sim kaart aanwezig is. Na een herstart vind hij de sim kaart direct. Iemand een idee wat het probleem kan zijn, een app of hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 22:14
DamnDutchGuy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:32:
Ik heb daar ook last van. Ik heb het nu drie keer gehad, alle drie de keren in de volle zon dus misschien dat dit ook iets met de temperatuur van het toestel te maken heeft.
Dergelijke problemen zijn ook op andere sites gemeld, lijkt een bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38

snmght

imho dan he

Ik heb mijnes (P10 Plus) nu volgens mij ongeveer een jaar, erg fijn toestel! Het enige issue dat ik heb is dat wanneer ik Bluetooth inschakel via de sneltoets (van bovenaf swipen) hij soms vast blijft hangen. Hij bevriest dan echt even, kan zelfs het scherm niet meer uitschakelen. Ik leg hem dan steeds weg en een paar minuten later is hij wel weer up and running maar irritant is het wel. Het gebeurt minder snel wanneer ik Bluetooth inschakel via het instellingen menu maar ook dan is het een keer voor gekomen. Meer mensen die hier bekend mee zijn?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Zojuist een nieuwe update ontvangen op mijn Huawei P10 Plus. Nieuwe security patches e.d. maar ook een nieuwe feature. Face Unlock. En ik moet zeggen, het werkt best rap. Je pakt je telefoon op en hij unlocked zodra hij je gezicht heeft herkend.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NSBWdfd.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door BarryS op 28-05-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@BarryS Cool. net via de Firmware Finder ook een compatible versie voor de Huawei P10 gevonden (VTR-L29 8.0.0.369(C432) update incl face unlock) ben 'm nu meteen aan het installeren :) Lijkt mij zeer handige toevoeging op de toch al rete-snelle fingerprint unlock ;)

edit: Face-unlock werkt uitstekend, wel jammer dat je maar 1 gezicht kan invoeren, zou graag met en zonder bril willen invoegen.. misschien ergens een suggestie doen bij huawei? al denk ik dat ik niet de enige ben :P

[ Voor 33% gewijzigd door CT op 28-05-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
En ze hebben het VoLTE icoontje helemaal naar links verplaatst in de status balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Lambo LP670 SV schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:41:
En ze hebben het VoLTE icoontje helemaal naar links verplaatst in de status balk.
Die wijziging was mij niet opgevallen. Ik heb Vodafone en daar worden de VoLTE settings (en icoontje) niet weergegeven. Maar als het goed is, dan staat hij wel automatisch op de 4G bellen. Heb wel een setting voor WiFi Calling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Vandaag versie 370 met 1 juni security patch binnen gekregen via OTA. Updates via Firmware Finder werken niet (meer) bij mij.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei P10] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, Laders en Accesoires: [Huawei P10] Het Grote accessoires topic
- Shops, prijzen en levering: [Huawei P10] Levertijd & Prijzen