Zijn er nog mensen die buiten de campings van het evenement verblijven? Wij zitten op een camping op 50km afstand.
Wij zitten ook niet op het circuit. Huisje op een half uurtje rijden. Heerlijk, serene rust als je opstaat. In de supermarkt een te goed belegd broodje scoren en op je gemak met een bak koffie richting het circuit.Rickweert schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:53:
Zijn er nog mensen die buiten de campings van het evenement verblijven? Wij zitten op een camping op 50km afstand.
www.vdzande.com
Als je het voor de clips doet, kun je net zo goed Reddit in de gaten houden. De F1 subreddit heeft het er altijd vrij snel op staan, vooral als je even op nieuwe berichten sorteert. https://www.reddit.com/r/formula1/new/dehardstyler schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:49:
[...]
Ik ga zeker niet de hele tijd naar de beelden zitten kijken, anders had ik net zo goed thuis kunnen blijven.![]()
Maar af en toe even de tijden bekijken of een filmpje van een crash als het aan de andere kant van het circuit gebeurt lijkt mij wel leuk. Als het niet lukt omdat de verbinding niet goed is, dan houdt het op. Als de schermen prima zijn, dan heb ik het inderdaad helemaal niet nodig. Maar dat wilde ik toch even voor zijn door het eventueel ook zelf naar wens te kunnen raadplegen.
Gaat me idd niet om de filmpjes of replays. Dat kun je op het scherm wel zien. Maar standen, zeker met de qualificatie... was Ham nu sneller of langzamer dan Per?
Zit in een huisje 40 minuten rijden oid. Heb sowieso een principiële hekel aan campings, en met zoveel oranje al helemaal
Zit ook zeker niet in de buurt van de Max tribune 
Een scherm in de buurt maakt het volgen van de race wel een stuk makkelijker. Commenaar, kwee nie of je daar veel van gaat horen met de live auto's. Ze maken dan niet meer zo'n herrie als vroeger maar het zijn nog steeds geen EV's die voorbij zoemen (en in werkelijkheid hoor je nog wat tonen die je op tv niet hoort...).
Een scherm in de buurt maakt het volgen van de race wel een stuk makkelijker. Commenaar, kwee nie of je daar veel van gaat horen met de live auto's. Ze maken dan niet meer zo'n herrie als vroeger maar het zijn nog steeds geen EV's die voorbij zoemen (en in werkelijkheid hoor je nog wat tonen die je op tv niet hoort...).
Exact expert nodig?
Jazeker, wij zitten op 28 km van het circuit af. De camping is niet echt mijn ding om alles maar te delen en in een tentje te liggen.Rickweert schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:53:
[ Voor 9% gewijzigd door Pannekoek81 op 28-06-2021 16:17 ]
Ik zit dat weekend toevallig bij familie, maar dat is wel 250KM rijden enkele reis. Dus ik zit lekker 7 uur (3,5 heen en 3,5 terug) in de auto aanstaande zondag.Rickweert schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:53:
Wij zitten in een B&B op 25 minuten fietsen van het circuitRickweert schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:53:
No signature required.
25 minuten op basis van afstand of hoogtemeters?M3rcury schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:41:
[...]
Wij zitten in een B&B op 25 minuten fietsen van het circuit
Exact expert nodig?
8.5km is het. De tijd is wel naar het circuit toe, dus op basis van hoogtemeters..Crazy D schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:07:
[...]
25 minuten op basis van afstand of hoogtemeters?
No signature required.
Hebben nog meer mensen een huisje bij Sankt Georgen ob Murau?
@LoeWn Jawel! Beviel ons twee geleden erg goed.
Wij hebben om hetzelfde chalet gevraagd als de vorige keer, dus als het goed is zitten we weer op dezelfde locatie.
maar je hebt kaarten nodig en die zijn al sold out voor de pit walkLoeWn schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:35:
Iemand enig idee of er dit jaar (vanwege Covid regulations) iets te doen is op het circuit op donderdag? Ik kan eigenlijk nergens vinden of dit wel of niet is.
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..
Ja zitten wij dit jaar ook weer met 4 man. Maar volgens mij zitten daar altijd in het hotel en park met bungalows veel nederlandersLoeWn schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:50:
Hebben nog meer mensen een huisje bij Sankt Georgen ob Murau?
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..
Wat zou er dit keer kloppen van de weersvoorspellingen
#inpakstress

Mijn boefje is liev!
haha! Hier hetzelfde. In ieder geval een paar poncho's mee.JB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:31:
Wat zou er dit keer kloppen van de weersvoorspellingen#inpakstress
Ja die sowieso! En FFP2 masks..Rickweert schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:42:
[...]
haha! Hier hetzelfde. In ieder geval een paar poncho's mee.
Mijn boefje is liev!
Die zijn vanaf donderdag niet meer verplicht he
edit: Hier gewoon eigenwijs alleen korte broeken ingepakt en geen poncho's.
Vakantie = vakantie
[ Voor 20% gewijzigd door LoeWn op 29-06-2021 10:13 ]
Iemand enig idee of ik het negative pcr-test resultaat (engels) ook vanaf mijn mobiel mag laten zien? of moet dat op papier zijn?
Sowieso korte broeken! Ik weiger lange broeken mee te nemen. Twijfel nog over schoeisel. De Hanwags zijn zo lomp, maar wel fijn en waterdicht. De mondkapjes vreten geen brood, dus voor de zekerheid gewoon mee. Maak me meer druk om de eventuele QR en/of gele boekje discussieLoeWn schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Vakantie = vakantie
Mijn boefje is liev!
Aangezien ik pas op de zondag 22 dagen geleden geprikt ben, heb ik voor woensdag hier in NL nog een 50 euro kostende sneltest geboekt en een sneltest in oostenrijk zaterdag 9 uur. We zitten een uur rijden van het circuit. Heb er weer zin in! M'n kameraad vertrouwd op de QR code in coronacheck, die is al wel langer dan 22 dagen geleden geprikt, dus ik hoop dat ze daar in Oostenrijk die QR codes kunnen scannen.
Ik hoop dat er een QR code staat in onze app op 1 juliQuantor schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:41:
Aangezien ik pas op de zondag 22 dagen geleden geprikt ben, heb ik voor woensdag hier in NL nog een 50 euro kostende sneltest geboekt en een sneltest in oostenrijk zaterdag 9 uur. We zitten een uur rijden van het circuit. Heb er weer zin in! M'n kameraad vertrouwd op de QR code in coronacheck, die is al wel langer dan 22 dagen geleden geprikt, dus ik hoop dat ze daar in Oostenrijk die QR codes kunnen scannen.
Mijn boefje is liev!
Voor zover ik kan zien is dat nog gewoon verplicht op het terrein (niet op de tribune) . En in geval van hotels of restaurants ook nog gewoon in oostenrijkLoeWn schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Vakantie = vakantie
Tip. Zet je datum/tijd van je telefoon even op 1 juli. Dan zul je zien dat het al werkt.JB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Ik hoop dat er een QR code staat in onze app op 1 juli
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
LOL serieus?GAEvakYD schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:50:
[...]
Tip. Zet je datum/tijd van je telefoon even op 1 juli. Dan zul je zien dat het al werkt.
Mijn boefje is liev!
Ja 100%. Ik heb daarna de telefoon weer op automatische datum/tijd gezet en dan verdwijnt de code weer. Maar dat is dus goed nieuws dat het mechanisme lijkt te werken.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Hoera de tickets van Motorsporttickets zijn binnen. Wel handig dat ze de PDF zonder extensie versturen.
Het komt allemaal erg rommelig over daar, is dat altijd zo?
Kaarten gehaald voor de GP van Abu Dhabi in December! South Grandstand (Helaas was West al uitverkocht en heeft Oranjeland alle marina kaarten opgekocht).
Nu nog hopen dat Max niet te ver uit loopt en het spannend blijft tot de laatste race!
Nu nog hopen dat Max niet te ver uit loopt en het spannend blijft tot de laatste race!
eh...voor mij mag hij uitlopen zover hij wiltRickvB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:05:
Kaarten gehaald voor de GP van Abu Dhabi in December! South Grandstand (Helaas was West al uitverkocht en heeft Oranjeland alle marina kaarten opgekocht).
Waar heb je deze gehaald dan? De F1 site heeft ze nog niet beschikbaar voor verkoop namelijk...RickvB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:05:
Mag ook via DM
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Goedemiddag,
Ook al in een ander topic geplaatst maar voor de zekerheid ook even hier:
Aankomende zaterdag vertrekken wij voor de race richting Oostenrijk. Nu wordt bij de ingang van de Red Bull ring een negatieve test gevraagd. Is het mogelijk deze gratis te laten doen aangezien Nederland dit vanaf 1 juli faciliteert? En hoelaat raden jullie ons aan om bij de Red Bull ring aan te komen op zondag? Ik lees namelijk op sommige sites dat ze aanraden om 08:00 daar te staan maar dat lijkt me wat overdreven haha
alvast bedankt!
Aankomende zaterdag vertrekken wij voor de race richting Oostenrijk. Nu wordt bij de ingang van de Red Bull ring een negatieve test gevraagd. Is het mogelijk deze gratis te laten doen aangezien Nederland dit vanaf 1 juli faciliteert? En hoelaat raden jullie ons aan om bij de Red Bull ring aan te komen op zondag? Ik lees namelijk op sommige sites dat ze aanraden om 08:00 daar te staan maar dat lijkt me wat overdreven haha
alvast bedankt!
Morgen testen en hopen dat de uitslag op tijd ispsvcr7 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:21:
Goedemiddag,
alvast bedankt!
Exact expert nodig?
Mijn ervaring met als je geen tribune (zit) plek heb zal je inderdaad erg vroeg binnen moeten zijn om een mooie plek te bemachtigen.psvcr7 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:21:
Goedemiddag,
alvast bedankt!
Ik heb het er niet op gegokt, zeker ook omdat het digitaal nog niet kon. Je zal er maar staan zonder uitslag.. En hou er rekening mee dat de uitslag ook moet hebben als je in D overnacht of de grens naar Oostenrijk overgaat...
Ik heb maar een commerciele test ingepland, GGD duurt 26 uur voordat de uitslag er is (max) en dan nog 4 uur voordat in de app zicthbaar kan zijn volgens de site van de overheid..
En nog ene keer in Oostenrijk (op circuit) laten testen om zondag binnen te komen en de overnachting op de terugweg in D te kunnen faciliteren...
Duur geintje zo!
Ik heb maar een commerciele test ingepland, GGD duurt 26 uur voordat de uitslag er is (max) en dan nog 4 uur voordat in de app zicthbaar kan zijn volgens de site van de overheid..
En nog ene keer in Oostenrijk (op circuit) laten testen om zondag binnen te komen en de overnachting op de terugweg in D te kunnen faciliteren...
Duur geintje zo!
[ Voor 17% gewijzigd door IJsbeer op 30-06-2021 15:25 ]
Dus beste morgen eind vd middag laten testen? dan is pcr 72 uur geldig en dus geldig voor de grensovergang in Oostenrijk en tm zondag als we het circuit op willen. Wat heb jij betaald voor de pcr test?IJsbeer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:24:
Ik heb het er niet op gegokt, zeker ook omdat het digitaal nog niet kon. Je zal er maar staan zonder uitslag.. En hou er rekening mee dat de uitslag ook moet hebben als je in D overnacht of de grens naar Oostenrijk overgaat...
En nog ene keer in Oostenrijk (op circuit) laten testen om zondag binnen te komen en de overnachting op de terugweg in D te kunnen faciliteren...![]()
Duur geintje zo!
Jaren op vrije plekken gestaan en de eerste keer 'Spa-style' om 7:00u aan de poort. Werden zelfs uitgelachen door de meisjes aldaar. "Dat hoeft hier niet", de jaren daarna netjes om een uur of 9 / half 10 naar binnen. Het is wel wat drukker geworden inmiddels en nu met die testbewijzen heb ik ook geen idee hoe het werkt. Achterlijk vroeg naar het circuit is in ieder geval niet nodig.Valkje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:56:
[...]
Mijn ervaring met als je geen tribune (zit) plek heb zal je inderdaad erg vroeg binnen moeten zijn om een mooie plek te bemachtigen.
www.vdzande.com
PCR test duurt de uitslag ook langer(kan maar zo en dag duren).
Dus hij is langer geldig (vanaf het testmoment) maar het kan ook maar zo een dag duren.. Ik heb dus twee keer een antigenentest geboekt. 1x in NL voor 49 en 1x op cirtuit a 39
En dat maal twee voor beide reizigers..Pfff
Dus als je je laat testen is hij 72 uur geldig, dat moet dan tot zondagochtend zijn.. .dan mag je daarmee naar binnen. Als je zondagnacht doorrijdt en niet overnacht zou je dat dus moeten kunnen overbruggen.
(Ik moet alleen rijden, ga met mijn zoon)
Dus hij is langer geldig (vanaf het testmoment) maar het kan ook maar zo een dag duren.. Ik heb dus twee keer een antigenentest geboekt. 1x in NL voor 49 en 1x op cirtuit a 39
En dat maal twee voor beide reizigers..Pfff
Dus als je je laat testen is hij 72 uur geldig, dat moet dan tot zondagochtend zijn.. .dan mag je daarmee naar binnen. Als je zondagnacht doorrijdt en niet overnacht zou je dat dus moeten kunnen overbruggen.
(Ik moet alleen rijden, ga met mijn zoon)
[ Voor 35% gewijzigd door IJsbeer op 30-06-2021 15:31 ]
Je hoeft toch enkel een negatieve test te overleggen bij binnenkomst circuit en bij sommige hotels. Inmiddels is het 24 uurs quotum er af in DE en OOS waardoor je weer vrij kan reizen en langer kan verblijven zonder quarantaineplicht en/of testen.IJsbeer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:24:
En nog ene keer in Oostenrijk (op circuit) laten testen om zondag binnen te komen en de overnachting op de terugweg in D te kunnen faciliteren...![]()
Duur geintje zo!
www.vdzande.com
Via de ANWB kan je een PCR test doen voor 49 euro. Voorwaarde dat je een ANWB lidmaatschap nummer moet invoeren. Ik heb die van mijn zwager geleendpsvcr7 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:27:
[...]
Dus beste morgen eind vd middag laten testen? dan is pcr 72 uur geldig en dus geldig voor de grensovergang in Oostenrijk en tm zondag als we het circuit op willen. Wat heb jij betaald voor de pcr test?
Vanmiddag heb ik dus een test gedaan en het was er vrij druk met mede Formule 1 fans.
Voor mij is deze t/m zaterdag dan geldig en dan gaat ook mijn vaccinatie in. Zaterdag is dag 22
Ik heb dit in de mail gekregen van VerstappenTravel, dat hou ik maar aan:
Actuele richtlijnen aangaande COVID-19
De kleurcode voor Oostenrijk is momenteel geel. Er gelden testverplichtingen voor het inreizen in Oostenrijk en om toegang te krijgen tot het evenemententerrein. Bij binnenkomst dien je een negatief PCR-testresultaat, niet ouder dan 72 uur, of een negatief antigeentestresultaat, niet ouder dan 48 uur, te laten zien. Het testresultaat of medische verklaring moet in het Duits of Engels zijn opgesteld.
De testplicht geldt niet als je al gevaccineerd bent onder de volgende voorwaarden: na de vaccinatie moet je 22 dagen wachten totdat je een vaccinatiebewijs kunt gebruiken in Oostenrijk. Indien je alleen je eerste vaccinatie hebt gehad, dan is het vaccinatiebewijs 3 maanden geldig. Ben je volledig gevaccineerd, dan is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig. Het gele vaccinatieboekje ‘Internationaal Bewijs van Inenting’ wordt door de Oostenrijkse autoriteiten geaccepteerd als vaccinatiebewijs tegen COVID-19.
Als je geen negatief PCR-testresultaat of vaccinatiebewijs kunt laten zien bij aankomst in Oostenrijk, dan is het noodzakelijk je voor vertrek registreren via de Pre-Travel-Clearance website (informatie in het Engels). Na registratie ontvang je een bevestiging die je aan de grensautoriteiten moet laten zien. Je moet dan bij aankomst in Oostenrijk binnen 24 uur een PCR-test doen.
Op het gehele evenemententerrein zijn FFP2-maskers verplicht voor alle personen ouder dan 14 jaar. Dit geldt niet voor de tribuneplaatsen. Na een verblijf in Oostenrijk hoef je voor terugkeer naar Nederland geen negatieve NAAT(PCR)testuitslag te laten zien en hoef je bij thuiskomst niet in (thuis)quarantaine te gaan. \
---
Komt ook overeen met wat ik lees op de site van overheid van oostenrijk. Dus bij binnenkomst een geldig bewijs kunnen tonen of aantonen dat je test hebt (maar dan wel je digitaal al aanmelden bij de overheid in oostenrijk)
Actuele richtlijnen aangaande COVID-19
De kleurcode voor Oostenrijk is momenteel geel. Er gelden testverplichtingen voor het inreizen in Oostenrijk en om toegang te krijgen tot het evenemententerrein. Bij binnenkomst dien je een negatief PCR-testresultaat, niet ouder dan 72 uur, of een negatief antigeentestresultaat, niet ouder dan 48 uur, te laten zien. Het testresultaat of medische verklaring moet in het Duits of Engels zijn opgesteld.
De testplicht geldt niet als je al gevaccineerd bent onder de volgende voorwaarden: na de vaccinatie moet je 22 dagen wachten totdat je een vaccinatiebewijs kunt gebruiken in Oostenrijk. Indien je alleen je eerste vaccinatie hebt gehad, dan is het vaccinatiebewijs 3 maanden geldig. Ben je volledig gevaccineerd, dan is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig. Het gele vaccinatieboekje ‘Internationaal Bewijs van Inenting’ wordt door de Oostenrijkse autoriteiten geaccepteerd als vaccinatiebewijs tegen COVID-19.
Als je geen negatief PCR-testresultaat of vaccinatiebewijs kunt laten zien bij aankomst in Oostenrijk, dan is het noodzakelijk je voor vertrek registreren via de Pre-Travel-Clearance website (informatie in het Engels). Na registratie ontvang je een bevestiging die je aan de grensautoriteiten moet laten zien. Je moet dan bij aankomst in Oostenrijk binnen 24 uur een PCR-test doen.
Op het gehele evenemententerrein zijn FFP2-maskers verplicht voor alle personen ouder dan 14 jaar. Dit geldt niet voor de tribuneplaatsen. Na een verblijf in Oostenrijk hoef je voor terugkeer naar Nederland geen negatieve NAAT(PCR)testuitslag te laten zien en hoef je bij thuiskomst niet in (thuis)quarantaine te gaan. \
---
Komt ook overeen met wat ik lees op de site van overheid van oostenrijk. Dus bij binnenkomst een geldig bewijs kunnen tonen of aantonen dat je test hebt (maar dan wel je digitaal al aanmelden bij de overheid in oostenrijk)
Ook wel boeiend die mail van VerstappenTravel mbt de TravelBags die je dus op vrijdag op het circuit kunt komen ophalen. Die QR codes zijn allemaal persoonlijk en staat netjes de naam op iedere ticket vermeld.
Bij de toegangstickets van het circuit zie ik nergens welke ticket voor wie is. Wij zijn totaal met 10 mannen en ik geef maar random een ticket aan een ieder. Of zie ik iets over het het hoofd waaraan ik kan herkennen welke ticket voor wie is?
Bij de toegangstickets van het circuit zie ik nergens welke ticket voor wie is. Wij zijn totaal met 10 mannen en ik geef maar random een ticket aan een ieder. Of zie ik iets over het het hoofd waaraan ik kan herkennen welke ticket voor wie is?
Die mail heb ik niet gehad... kun je die posten?
En tickets kun je zelf op naam zetten toch, dat staat iig op de ticket.
Nope. Hier ook random uitdelen. Overigens werkte het uitprinten van de qr code van het afhaalbewijs van de goodiebags niet lekker, dus alle codes maar op 1 a4 gezet.GAEvakYD schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:54:
Ook wel boeiend die mail van VerstappenTravel mbt de TravelBags die je dus op vrijdag op het circuit kunt komen ophalen. Die QR codes zijn allemaal persoonlijk en staat netjes de naam op iedere ticket vermeld.
Wij zjjn inmiddels op locatie in Oostenrijk. Lekker zonnetje
Sterker, ze zeggen dat dat moet....IJsbeer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:18:
Die mail heb ik niet gehad... kun je die posten?
Exact expert nodig?
Onze tickets van VerstappenTravel staan op naam. Dat hebben we maanden geleden al moeten doorgeven, toen nog onbekend was of we konden komen. Dat dat gelukt is blijkt uit het feit dat die TravelBags netjes per naam zijn uitgegeven. Ik denk dat het proces met de toegangskaarten net iets te snel voor hun kwam om het goed te organiseren.
@LoeWn ik kon die TravelBags QR codes ook niet printen in Chrome maar wel in safari. Vage shit. Maar goed om te horen dat het daar zonnig is. In Nederland is het in het oosten de hele dag aan het miezeren. Laten we hopen dat het zondag ook regent in Oostenrijk.
En dat is ook nog ergens bij de camping sites volgens mijGAEvakYD schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:54:

Mijn boefje is liev!
Hoe werkt het eigenlijk met rugzakken? Kijkende naar tv zie ik zelden mensen met rugzakken springen cq juichen maar qua weer wil ik toch wel eea bij me hebben in Oostenrijk. Iemand ervaringsdeskundige met wellicht tips als vest/poncho etc?
Mijn boefje is liev!
In Barcelona kon je gewoon een rugtas meenemen. Mag(uiteraard) geen eten en drinken in zitten (werd gecontroleerd). Lijkt me niet meer dan normaal dat je wat spullen mee kan nemen idd. Tas pleur je onder je stoel, dus vandaar niet juichen met rugzak.
Perfect!IJsbeer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:12:
In Barcelona kon je gewoon een rugtas meenemen. Mag(uiteraard) geen eten en drinken in zitten (werd gecontroleerd). Lijkt me niet meer dan normaal dat je wat spullen mee kan nemen idd. Tas pleur je onder je stoel, dus vandaar niet juichen met rugzak.
Mijn boefje is liev!
Dat je geen eten of drinken mee mag nemen is echt onzin. We hebben jaren wat flesjes water en wat te eten meegenomen in de tassen. Staat zelfs op de FAQ's op de website. Lees die maar eens door; zie super veel vragen hier langskomen die gewoon netjes in de FAQ's staan van Project Spielberg.
Veel plezier allemaal! Zometeen testen en dan vanavond rijden, 6e of 7e keer straks eens goed tellen. Heel benieuwd hoe het dit keer met alle maatregelen is.
Veel plezier allemaal! Zometeen testen en dan vanavond rijden, 6e of 7e keer straks eens goed tellen. Heel benieuwd hoe het dit keer met alle maatregelen is.
www.vdzande.com
Inmiddels binnen met ook eigen drinken. Voordat je kaartje wordt gecontroleerd moet je eerst een COVID controle door. Daar moet je een bewijs hebben dat je of gevaccineerd bent of een pcr / antigeen test. Als je die hebt krijg je een bandje om met een qr code. De code is gekoppeld aan het aantal dagen dat je test geldig is. Bij vaccinatie krijg je gelijk een code voor de rest van het weekend. Hier staan wel vele mede fans die het zonder test proberen en terug moeten lopen naar een test bus. Hier staat een enorme rij.Rosmalen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:30:
Dat je geen eten of drinken mee mag nemen is echt onzin. We hebben jaren wat flesjes water en wat te eten meegenomen in de tassen. Staat zelfs op de FAQ's op de website. Lees die maar eens door; zie super veel vragen hier langskomen die gewoon netjes in de FAQ's staan van Project Spielberg.
Ik had zelf een pcr test en mijn vaccinatie gaat zaterdag in. Dus ik heb gelijk een code voor het weekend gekregen.
Ben benieuwd hoe het gaat zondag. Ik heb vanmorgen om 10:00 een PCR test gedaan, en wacht nu op de uitslag om te vertrekken ... zal waarschijnlijk morgenavond 21:00 worden. Na mijn idee moet ik dus met een QR code voor 10:00 zondagmorgen binnen zijn. (of zouden ze iets ruimer denken dan dat?)Pannekoek81 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:14:
[...]
Inmiddels binnen met ook eigen drinken. Voordat je kaartje wordt gecontroleerd moet je eerst een COVID controle door. Daar moet je een bewijs hebben dat je of gevaccineerd bent of een pcr / antigeen test. Als je die hebt krijg je een bandje om met een qr code. De code is gekoppeld aan het aantal dagen dat je test geldig is. Bij vaccinatie krijg je gelijk een code voor de rest van het weekend. Hier staan wel vele mede fans die het zonder test proberen en terug moeten lopen naar een test bus. Hier staat een enorme rij.
Ik had zelf een pcr test en mijn vaccinatie gaat zaterdag in. Dus ik heb gelijk een code voor het weekend gekregen.
Als de QR code een melding geeft dat je PCR is verlopen zullen ze denk ik niet ruimer zijn. Vanmorgen stonden er ook genoeg die zeiden dat het de derde dag was maar de man bij de ingang bleef bij een nee.Meelezer01 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:00:
[...]
Ben benieuwd hoe het gaat zondag. Ik heb vanmorgen om 10:00 een PCR test gedaan, en wacht nu op de uitslag om te vertrekken ... zal waarschijnlijk morgenavond 21:00 worden. Na mijn idee moet ik dus met een QR code voor 10:00 zondagmorgen binnen zijn. (of zouden ze iets ruimer denken dan dat?)
Neem voor de zekerheid het document mee die je krijgt bij de uitslag. Daar staat bij mij alleen een datum zonder tijd. Dan kan je die gebruiken.
En hoe hebben we het gehad?
Wat een feest zeg! Verkeer was ook bizar netjes geregeld, geen enkel probleem mee gehad.
Geweldige sfeer, en relaxed volk die oostenrijkers
Wat een feest zeg! Verkeer was ook bizar netjes geregeld, geen enkel probleem mee gehad.
Hier ook erg naar mn zin gehad. Goed geregeld allemaal en leuke race gezien. Op Red Bull West was het in ieder geval een feestje.
Heb me uit voorzorg net ook even getest en was gewoon negatief, dus dat is ook mooi.
Wij zijn overigens na de race naar huis gereden (kwamen om 7u gister thuis) en denk niet dat ik dat nog zo een keer doe, gewoon overnachten in Oostenrijk en dan pas terug is toch wel wat fijner denk ik. Bovendien een normaal hotel met wifi en tv ergens in Graz of zo, niet waar we nu zaten. Dan kun je nog eens wat na kijken. Maar goed, dat hadden we zelf in de hand. Overigens was het wegrijden van P7 niet zo'n hele geweldige ervaring. Daar stond toch nog wel behoorlijk wat file om op de snelweg uit te komen. Bij P5 en P11 eerder de week, was dat echt een stuk beter geregeld. Maar wel wat verder wandelen.
Qua zicht was onze tribune echt prima. Bocht 1 tot bocht 3 konden we prima zien. Dan bocht 4 niet, maar 6 en 7 weer helemaal. Ook een stukje van 9 en 10, plus de reflectie van het rechte stuk op de hoofdtribune. Er was eigenlijk gewoon teveel te zien haha. Goed beeld met een scherm voor onze tribune, commentaar (helaas wel gemixed duits/engels) en faciliteiten dichtbij. Zondag wel behoorlijk wat drukker, dus iets beter moeten timen met halen van eten e.d. maar op zich te doen.
Support races waren wel aardig, maar vind het niet erg dat we niet alles hebben gezien. F3 vond ik lastig te volgen, w-series was luid en traag en Porsche daar gebeurde naar mijn mening niet zoveel (en was de luidste volgens mij). Maar Race en Quali van F1 waren echt top. Misschien voor de overwinning niet zo spannend, maar voor het podium en de rest van de punten in ieder geval wel.
Heb me uit voorzorg net ook even getest en was gewoon negatief, dus dat is ook mooi.
Wij zijn overigens na de race naar huis gereden (kwamen om 7u gister thuis) en denk niet dat ik dat nog zo een keer doe, gewoon overnachten in Oostenrijk en dan pas terug is toch wel wat fijner denk ik. Bovendien een normaal hotel met wifi en tv ergens in Graz of zo, niet waar we nu zaten. Dan kun je nog eens wat na kijken. Maar goed, dat hadden we zelf in de hand. Overigens was het wegrijden van P7 niet zo'n hele geweldige ervaring. Daar stond toch nog wel behoorlijk wat file om op de snelweg uit te komen. Bij P5 en P11 eerder de week, was dat echt een stuk beter geregeld. Maar wel wat verder wandelen.
Qua zicht was onze tribune echt prima. Bocht 1 tot bocht 3 konden we prima zien. Dan bocht 4 niet, maar 6 en 7 weer helemaal. Ook een stukje van 9 en 10, plus de reflectie van het rechte stuk op de hoofdtribune. Er was eigenlijk gewoon teveel te zien haha. Goed beeld met een scherm voor onze tribune, commentaar (helaas wel gemixed duits/engels) en faciliteiten dichtbij. Zondag wel behoorlijk wat drukker, dus iets beter moeten timen met halen van eten e.d. maar op zich te doen.
Support races waren wel aardig, maar vind het niet erg dat we niet alles hebben gezien. F3 vond ik lastig te volgen, w-series was luid en traag en Porsche daar gebeurde naar mijn mening niet zoveel (en was de luidste volgens mij). Maar Race en Quali van F1 waren echt top. Misschien voor de overwinning niet zo spannend, maar voor het podium en de rest van de punten in ieder geval wel.
[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2021 10:56 ]
P11 was zondag ook wel rommelig hoor. Vrijdag en zaterdag was dat instant-foetsie (helpt natuurlijk dat er op zaterdag nog races zijn na de kwalificatie waardoor niet iedereen tegelijk weggaat). Zondag was van het grasveld afkomen nog wel een rommeltje, als je vroeg was en dus dichterbij het circuit stond, duurde het wel het langste om weg te komen. Maar denk dat we al met al amper 45 minuten er over gedaan hebben om via het dorp naar de snelweg geleidt te worden. Nog steeds sneller dan dat ik op de meeste andere circuits heb meegemaakt.Martinspire schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:51:
Bij P5 en P11 eerder de week, was dat echt een stuk beter geregeld. Maar wel wat verder wandelen.
Nog mensen zich genaaid met een dure test op het circuit terwijl je 10 minuten verderop gratis een sneltest had?
Exact expert nodig?
@Crazy D Ik heb niet betaald voor de test, maar ze hadden in eerste instantie maar 1 dag op mijn bandje gezet, terwijl de test lang genoeg geldig was. Vond dat wel een rommeltje. Ook werd er voor ons (op zondag) iemand uitgehaald, waarvan zijn bandje het niet meer deed. Ik denk dat 20 man daarna zonder controle kon doorlopen (ondanks dat de meeste hun bandje nog scande op het apparaat). Ze hadden 2 personen bij die dingen moet zetten, of echt een poortje.
Verder wel prima geregeld. Alleen een hamburger scoren in de pauze op zaterdag was niet te doen door de rij
Wij zaten overigens 20 minuten fietsen van het circuit af in een pension. Dat ga ik zeker volgend jaar weer doen. Minder ver lopen vanaf de parkeerplaats!
Verder wel prima geregeld. Alleen een hamburger scoren in de pauze op zaterdag was niet te doen door de rij
Wij zaten overigens 20 minuten fietsen van het circuit af in een pension. Dat ga ik zeker volgend jaar weer doen. Minder ver lopen vanaf de parkeerplaats!
[ Voor 44% gewijzigd door M3rcury op 06-07-2021 11:15 ]
No signature required.
Wij hebben inderdaad €33 moeten betalen voor een Antigen test. Deze was 48 uur geldig, dus op vrijdag rond 11.00 gedaan en zondag om 10.00 naar binnen gegaan. Werkte perfect. Wij waren er wel van op de hoogte dat ze ergens anders gratis waren, maar we kregen maar lastig gevonden hoe en wat. En bij dit had je wel zekerheid dat het allemaal werkte en je direct de uitslag had. 10 minuutjes in de rij gestaan om te testen en na 2 minuten konden we naar binnen. Dus ja, het kostte wat meer.. maar al met al maakt die €33 ook niet meer uit op zo'n weekendCrazy D schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:57:
[...]
...
Nog mensen zich genaaid met een dure test op het circuit terwijl je 10 minuten verderop gratis een sneltest had?Die tests van Oostenrijk zelf zijn dus sneltests en gratis. Waar je op het circuit 80 euro of zo voor moest betalen?
Heel erg betrouwbaar was het allemaal niet want het was een sneltestje afgenomen in de keel waarbij je de uitslag binnen 2 minuten had. Ook kon je één testuitslag op meerdere toegangsbandjes zetten waardoor het niet allemaal 100% was. Maar los daarvan was het met de bandjes wel super geregeld. De doorloopsnelheid was echt bizar.
Ah ok, vrijdag en zaterdag ging dat inderdaad wel sneller, maar bij P7 had je ook nog de uitgang van de camping volgens mij, wat ervoor zorgde dat het nog trager ging. En ze hadden aardig wat rijen auto's gemaakt, niet 1 lange. Maar je moest eerst door dat dorpje heen en dat schoot gewoon niet op en dan was er ook nog ergens een splitsing (welke volgens mij niet sneller was).Crazy D schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:57:
[...]
P11 was zondag ook wel rommelig hoor. Vrijdag en zaterdag was dat instant-foetsie (helpt natuurlijk dat er op zaterdag nog races zijn na de kwalificatie waardoor niet iedereen tegelijk weggaat). Zondag was van het grasveld afkomen nog wel een rommeltje, als je vroeg was en dus dichterbij het circuit stond, duurde het wel het langste om weg te komen. Maar denk dat we al met al amper 45 minuten er over gedaan hebben om via het dorp naar de snelweg geleidt te worden. Nog steeds sneller dan dat ik op de meeste andere circuits heb meegemaakt.
Maar inderdaad een uurtje of wat over gedaan om bij de snelweg uit te komen. Liever had ik nog gewoon F1 Live afgekeken, maar mijn 2 mede vakantiegangers wilden al weg.
Ik heb een PCR test in Nederland gedaan voordat we weggingen op donderdag. Op de baan hebben ze niet helemaal opgelet, gezien ze hem voor het hele weekend hebben ingevoerd dus ik kon ook gewoon zondag nog de baan op met diezelfde uitslag. En dan heb ik zelfs nog even op vrijdagmiddag een nieuw bandje laten zetten omdat ie te strak zat. De nieuwe kon ik dan weer gewoon afdoen omdat ie weer zo los zatNog mensen zich genaaid met een dure test op het circuit terwijl je 10 minuten verderop gratis een sneltest had?Die tests van Oostenrijk zelf zijn dus sneltests en gratis. Waar je op het circuit 80 euro of zo voor moest betalen?
Ik vond het verder vreemd dat maskers nu niet meer op hoefden op het circuit. Ja Oostenrijk zelf had het afgeschaft, maar dit is toch een paar duizend man bij elkaar. Gelukkig negatief getest hoor, anders had het wel lastiger geweest.
Vond de test controle ook niet echt denderend hoor. Misschien als je met 2 man direct achter elkaar met hetzelfde 'certificaat' aan kwam dat het nog opviel maar 10 man verder en ze weten het echt niet meer. En er werd sowieso nergens gevraagd of de naam op de uitslag ook de mijne was... 
Alleen suf dat voor de kaart controle nog iemand met een thermometer ding stond. Als je dat al wilt doen doen het dan bij de entree. Maar goed, hopen dat er niet iemand flink besmettelijk was en dan komt t allemaal wel goed

Alleen suf dat voor de kaart controle nog iemand met een thermometer ding stond. Als je dat al wilt doen doen het dan bij de entree. Maar goed, hopen dat er niet iemand flink besmettelijk was en dan komt t allemaal wel goed
Exact expert nodig?
Korte verslagje van ons bezoek (en mijn beleving):
Ik vond het allemaal erg goed geregeld op het circuit:
Je code werd netjes gescand (Ik ben volledig gevaccineerd) en je kreeg een polsbandje met expiry.
In tegenstelling tot het vliegveld, daar liet ik de QR code zien, en die meneer had een scanner in zijn ogen geinstalleerd, want hij zei op basis vd QR code dat het ok was
. Hem maar even uitgelegd dat je op het vraag teken moest klikken om de data te zien. Ook bij restaurants was het ook zo dat je bewijs moest laten zien.
Ik vind wel jammer dat sommige tweakers hier veel zeuren op de controlerende instanties, terwijl je ook duidelijk een eigen plicht hebt. Ik heb vooraf nog een antigeen test gedaan, zit nu nog 4 dagen in zelf isolatie, en doe daarna nog een test. Ja je kunt makkelijk frauderen, maar waarom zou je dat willen? Ik wil het niet op mijn geweten hebben om mede verantwoordelijk te zijn voor een uitbraak.
Mondkapjes binnen had niemand op (was met de temps van vrijdag en zaterdag ook niet echt te doen).
Ook 1,5 meter was eerder 0,01m, zeker bij het feestje na afloop vd race.
Wij zaten op de RB tribune (i) en het zicht is daar spectaculair: Bijna alle bochten krijg je iets van mee.
Ook qua schermen was het goed geregeld, en ja er werd in het Duits / Engels gepresenteerd / omgeroepen, maar dat is voor de gemiddelde NL'er prima te doen.
Drank en eten was ook goedgeregeld, wel af en toe een hapering met betalen (pin).
Kwam er wel op de 2e dag achter dat er op de wat dikkere plastic bier bekers pfand zat
(we hebben wat geld laten liggen
).
Een top eerste uitje met zoveel mensen, dat smaakt naar meer
Verbeterpunten:
Max is populair, maar dat brengt ook wat ander volk naar het circuit. Types uit NL die "homo" roepen als je voor een ander bent dan Max. Spijtig en niet F1 waardig. Ik ben voor 44, en dit helaas ook een enkele keer zelf mogen meemaken.
Hadden we al vast gesteld dat 44 niet echt op dreef was op raceday?

Bonus:
In ons hotel sliepen een clubje vrienden met goede auto smaken:
Ferrari 485 Italia
Mercedes AMG GT Black Series
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio
Vriendelijke mensen die met ons de tijd namen om hun auto's eens goed te bekijken.
Ik vond het allemaal erg goed geregeld op het circuit:
Je code werd netjes gescand (Ik ben volledig gevaccineerd) en je kreeg een polsbandje met expiry.
In tegenstelling tot het vliegveld, daar liet ik de QR code zien, en die meneer had een scanner in zijn ogen geinstalleerd, want hij zei op basis vd QR code dat het ok was

Ik vind wel jammer dat sommige tweakers hier veel zeuren op de controlerende instanties, terwijl je ook duidelijk een eigen plicht hebt. Ik heb vooraf nog een antigeen test gedaan, zit nu nog 4 dagen in zelf isolatie, en doe daarna nog een test. Ja je kunt makkelijk frauderen, maar waarom zou je dat willen? Ik wil het niet op mijn geweten hebben om mede verantwoordelijk te zijn voor een uitbraak.
Mondkapjes binnen had niemand op (was met de temps van vrijdag en zaterdag ook niet echt te doen).
Ook 1,5 meter was eerder 0,01m, zeker bij het feestje na afloop vd race.
Wij zaten op de RB tribune (i) en het zicht is daar spectaculair: Bijna alle bochten krijg je iets van mee.
Ook qua schermen was het goed geregeld, en ja er werd in het Duits / Engels gepresenteerd / omgeroepen, maar dat is voor de gemiddelde NL'er prima te doen.
Drank en eten was ook goedgeregeld, wel af en toe een hapering met betalen (pin).
Kwam er wel op de 2e dag achter dat er op de wat dikkere plastic bier bekers pfand zat

Een top eerste uitje met zoveel mensen, dat smaakt naar meer

Verbeterpunten:
Max is populair, maar dat brengt ook wat ander volk naar het circuit. Types uit NL die "homo" roepen als je voor een ander bent dan Max. Spijtig en niet F1 waardig. Ik ben voor 44, en dit helaas ook een enkele keer zelf mogen meemaken.
Hadden we al vast gesteld dat 44 niet echt op dreef was op raceday?

Bonus:
In ons hotel sliepen een clubje vrienden met goede auto smaken:
Ferrari 485 Italia
Mercedes AMG GT Black Series
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio
Vriendelijke mensen die met ons de tijd namen om hun auto's eens goed te bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 06-07-2021 16:29 . Reden: 3 auto's toegevoegd ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Oh helemaal mee eens. Ik heb me op zaterdag ook nog even getest, puur omdat ik zelf wilde weten dat er ook niks mis was. Maar het was wel te verwachten dat er wel wat gaten zouden zijn. Ik denk overall dat de meesten zich in ieder geval 1 keer wel hebben laten testen, dus dan is de kans op een superspreader wel kleiner. Maar eens, ik wil ook niet doden op mn geweten hebben omdat ik even wat laks was. Je moest in ieder geval ergens een keer laten zien dat je een test had gedaan en het risico om eruit gepakt te worden is toch wel groot. Bovendien was er genoeg mogelijkheid en viel de prijs nog wel mee (op het groter geheel). Dus vandaar denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen.ricardo246 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
Mja erg jammer, ik denk dat je weekend sowieso niet heel mega was dan? Maar ik heb in mijn omgeving eigenlijk geen rare dingen gezien. Iedereen werd normaal behandeld en geen scheldwoorden of iets. Lang niet iedereen had een oranje shirt aan. Ik zat in het deel waar aan de andere kant van de trap de niet verstappentravel tickets zaten, dus er waren er nog genoeg niet voor Max. Ook genoeg anderen met petjes of shirts van andere rijders dus. Er zaten wel een paar vage types tussen (heb er ook 1 gezien met een grote max-tattoo) maar de meerderheid was nog gewoon normaal. En ik denk dat als Verstappen dit jaar wint, dr ook wel weer een groep zal afhaken (in de trant van "hij heeft gewonnen, het is klaar zo").Verbeterpunten:
Hadden we al vast gesteld dat 44 niet echt op dreef was op raceday?![]()
Bij ons was het ook geen bende qua afval. Ook met name omdat iedereen toch dezelfde stoel had het hele weekend en je dan alleen jezelf er mee hebt. Men stond ook gewoon in de rij te wachten ipv voordringen. Enige mindere was dat er veel mannen op zondag gewoon bij de vrouwen naar het toilet gingen (die overigens ook echt niet druk waren), maar verder geen rare dingen meegemaakt. Er werd zelfs nog voor Bottas geklapt op het podium en bij een paar inhaalacties. Bij de kwali voor Norris en Russell of bij de race voor Alonso en Leclerc. Er werd meer gekeken naar andere rijders dan ik had verwacht.
Wel een leuk sfeertje (het was inderdaad stil aan de overkant) en een prima race gezien. Ben al 2 dagen aan het nagenieten en video's kijken. Merk dat ik toch aardig wat dingentjes gemist heb van tijdens de race
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2021 17:13 ]
Ik heb een top weekend gehad, sfeer was verders prima, en die uitslag is wat het is. Ik heb mijn helden weer van dichtbij gezien, dus geen reden tot klagen.Martinspire schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:12:
Mja erg jammer, ik denk dat je weekend sowieso niet heel mega was dan?
Je weet hoe goed het eigen verantwoordelijkheid gevoel is bij mensenricardo246 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:

Ik vind, als je regels hebt, moet je ze ook controleren. Zo spannend is dat allemaal nou ook weer niet. Even bewijs van een naam vragen zodat die matcht met wat er op een printje staat is wel het minimale. Ik weet niet of in de corona app als je die scant, ook een naam of zo tevoorschijn komt, als dat zo is, check die ook ff. Nu was het een beetje half. Als je je aan de regels hebt gehouden, geen probleem, maar als je daar geen zin in had, kon dat super eenvoudig. En dat is een slechte zaak (en zie het effect in NL de afgelopen weekendes... wel beleid maar geen controle et voilà, uitbraak).
Denk dat dat wel aan de tribune ligt. T10 was een mengelmoes, je hoorde altijd wel iemand klappenVerbeterpunten:
Bij ons op de tribune zat er eentje met een bord met de Lewis-cry-baby foto. 1 van zijn maten met die wie die was, is Mercedes fan dus die keek wat zuur
Exact expert nodig?
Ook maar even mijn ervaringen delen danIJsbeer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:00:
En hoe hebben we het gehad?
Wij waren met een groep van 4 vrienden het hele weekend aanwezig (+ reizen op donderdag en maandag). Voor de het negatieve testcertificaat hadden we ons op donderdagmiddag laten testen, aangezien een PCRtest 72 uur geldig is, was dat in ieder geval voldoende om op zondag het circuit nog op te mogen.
We zaten op één van de campings op het circuit (geel). De sfeer op de camping was erg goed, wel veel harde muziek en rumoer, dus je komt niet voor je rust daar
Het sanitair was erg beperkt, er waren eigenlijk te weinig douches en wc's voor iedereen. Voor de wc's moest je vaak een paar minuten wachten, voor de douches 30min of meer. Vervolgens had je koud water, dus dat was niet echt top. Mochten we volgend jaar weer gaan, dan zouden we toch we eerder gaan kijken naar een hotel in de buurt, dan heb je toch wat meer rust tussendoor.
M.b.t parkeren enzo was het wel prima geregeld, we hadden een eigenparkeerplek voor camping geel, deze was lekker dichtbij.
Circuit
Wij zaten op de Max verstappen tribune (voor de stier dus). Prima sfeer wel, ik denk vergelijkbaar met een gemiddeld voetbalstadion. Wat mij vooral opviel, was hoeveel mensen puur voor F1 waren. Zodra er een sessie voorbij was (FP/Q o.i.d.) vertok meer dan de helft. Ideaal, dan konden we lekker rustig naar de andere series kijken.
Achter de tribune zat het sanitair en een bar (deze waren ook een stuk rustiger tijdens de andere series, dus een mooi moment om wat drinken te halen).
Het weer was ook wel prima, maar met 25 graden op zaterdag al warm zat. Als het nog warmer wordt, kun je beter op een overdekte tribune zitten denk ik. Anders verbrand je levend.
@Martinspire ik was ook één van die lui die naar de vrouwen wc ging. Gezien de verhouding man/ vrouw vond ik het erg vreemd dat er zo veel vrouwentoiletten waren, met als gevolg inderdaad rijen voor de mannen wc en de vrouwen wc nagenoeg leeg.
Bij een gemiddeld concert is het vaak andersom, dikke rij bij de vrouwen en de mannen kunnen zo door. Dan zie je ook vaak genoeg vrouwen naar de mannen wc gaan, Ik vind dat ook geen probleem, dus andersom moet ook kunnen
Al met al een mooie ervaring dus. Met een top resultaat natuurlijk! Al vraag ik me wel af wat er was gebeurd als Max was uitgevallen o.i.d. Ik vond het al boekdelen spreken dat er op de zondag 30+ agenten op het gras voor de tribune kwamen staan
Volgens mij zijn de hekken bij de VER tribune lager dan bij de andere tribunes.PureLOOD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:48:
[...]
Al met al een mooie ervaring dus. Met een top resultaat natuurlijk! Al vraag ik me wel af wat er was gebeurd als Max was uitgevallen o.i.d. Ik vond het al boekdelen spreken dat er op de zondag 30+ agenten op het gras voor de tribune kwamen staan
Er was omgeroepen dat ze geen track walks wilde na de race, op last vd politie (COVID).
Mocht je refereren aan de bezetting voor de race, dan had dit mogelijk te maken dat VER en PER nog even bij jullie tribune een praatje gemaakt hebben.
Verders ben ik het eens met je statement over WC gebruik; Bij ander evenementen gaan de dames vaak bij de heren. Hier was het omgedraaid. Bij WC's met hokjes die op slot kunnen lijkt me dit geen enkel probleem.
Ooit in Rusland geweest (Niet F1)? 90% vd WC's daar is voor mannen en vrouwen, ik keek een beetje raar toen ik de eerste keer de WC van een restaurant in liep, maar men vindt het daar compleet normaal. Waarom eigenlijk niet?
[ Voor 0% gewijzigd door ricardo246 op 07-07-2021 11:32 . Reden: Spelling ]
Ik snap het op zich wel. Bij de heren ging het ook gewoon een stuk sneller en waren er in verhouding meer plaspotten dan wc's bij de vrouwen. Bovendien geef je als organisatie aan dat er genoeg plek is voor vrouwen en dat ze niet hoeven op te houden omdat er zo'n rij staat. De ervaring is dat het mensen uitnodigt om toch eens de vrouw mee te nemen of zelfs als een clubje vrouwen te gaan. Als er een rij staat bij de vrouwen, is dat toch altijd langer wachten dan bij de heren. En zoals ik al zei ging het vrij snel bij de heren dus stond je ook niet meer dan een minuut of 5. Tenzij je echt een toilet wilde, dan duurde het nog wel eens langer.
Dat gezegd hebbende, had op veel locaties best 1 container van de vrouwen voor de mannen gebruikt kunnen worden. In ieder geval ging het wel beter dan ik had verwacht en als je het een beetje tactisch timede, kon je best naar de WC of wat eten/drinken halen zonder lang in de rij te staan. Dat is op andere circuits wel eens slechter geregeld. Enige jammere was dat de wraps bij ons vrij snel uitverkocht waren en je dus al snel wat met meer vet moet pakken. Misschien de volgende keer wat meer op voorraad.
Dat veel mensen alleen voor de F1 kwamen kan ik op zich wel begrijpen. De w-series was niet bepaald boeiend, de Porsches vond ik ook matig en alleen de F3 was wel tof, maar als je de rijders niet kent is het al een stuk minder. Bovendien ben je al een hele dag in de weer en wil je misschien ook nog wat andere dingen zien op het circuit (die fan-zone was erg druk), dus dan is het nog wel te begrijpen. Ik had ook liever nog wat gezien na de race zodat de massa wat meer verspreid werd. Ik denk dat het zou helpen als ze op bepaalde plekken gewoon de Nederlandse nabeschouwing hadden laten zien op de schermen en bv Nederlands commentaar bij die tribunes van verstappentravel. Dan blijven mensen wel wat meer hangen dan nu. En misschien verkoop je dan ook nog wat meer. Moet alleen het volume van die speakers wel iets omlaag (buiten de events) want ik vond dat toch behoorlijk aan de harde kant.
Dat gezegd hebbende, had op veel locaties best 1 container van de vrouwen voor de mannen gebruikt kunnen worden. In ieder geval ging het wel beter dan ik had verwacht en als je het een beetje tactisch timede, kon je best naar de WC of wat eten/drinken halen zonder lang in de rij te staan. Dat is op andere circuits wel eens slechter geregeld. Enige jammere was dat de wraps bij ons vrij snel uitverkocht waren en je dus al snel wat met meer vet moet pakken. Misschien de volgende keer wat meer op voorraad.
Dat veel mensen alleen voor de F1 kwamen kan ik op zich wel begrijpen. De w-series was niet bepaald boeiend, de Porsches vond ik ook matig en alleen de F3 was wel tof, maar als je de rijders niet kent is het al een stuk minder. Bovendien ben je al een hele dag in de weer en wil je misschien ook nog wat andere dingen zien op het circuit (die fan-zone was erg druk), dus dan is het nog wel te begrijpen. Ik had ook liever nog wat gezien na de race zodat de massa wat meer verspreid werd. Ik denk dat het zou helpen als ze op bepaalde plekken gewoon de Nederlandse nabeschouwing hadden laten zien op de schermen en bv Nederlands commentaar bij die tribunes van verstappentravel. Dan blijven mensen wel wat meer hangen dan nu. En misschien verkoop je dan ook nog wat meer. Moet alleen het volume van die speakers wel iets omlaag (buiten de events) want ik vond dat toch behoorlijk aan de harde kant.
Ik heb mijn F1 tripjes even opgeschort ook ivm. COVID. Wilde eigenlijk dit jaar nog naar Spa.
Dus wordt het volgend jaar waarschijnlijk wel Spa, en in de zomer Hongarije. Misschien onderweg nog Oostenrijk of Steiermarken mee pikken
Dus wordt het volgend jaar waarschijnlijk wel Spa, en in de zomer Hongarije. Misschien onderweg nog Oostenrijk of Steiermarken mee pikken
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Oh ze hadden ook wraps? Niet eens gezien inderdaad. Op zich was de variatie in eten niet heel erg groot. In de fanzone had je nog wat andere tentjes, maar anders kwam je inderdaad snel uit op friet met een hamburger o.i.d.Martinspire schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:16:
Dit soort zielige taferelen bedoel je? Zeer benieuwd wat voor zooitje het in Zandvoort wordt, daar zullen vast wel wat LH fans zich meldenricardo246 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
Een top eerste uitje met zoveel mensen, dat smaakt naar meer![]()
![]()
Verbeterpunten:

Ik laat Zandvoort voor wat het is, ik verwacht dat het logistiek een drama wordt, en ook de overnachtingen zijn nogal aan de prijs (of ver uit de buurt).Erwin schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:53:
[...]
Dit soort zielige taferelen bedoel je? Zeer benieuwd wat voor zooitje het in Zandvoort wordt, daar zullen vast wel wat LH fans zich melden.
[Afbeelding]
Zulke types lopen er inderdaad rond ja, in de ochtend al zo lam als een kachel (drank), ook 2 opstootjes gezien tussen NL mannen van middelbare leeftijd die elkaar net niet te lijf gingen ("Vrienden" club die MAX supporten, waarbij er echt ingegrepen moest worden binnen dat clubje). Jammer..
Vorige week te horen gekregen dat ik met mijn verjaardag in Dubai zit en de F1 Abu Dhabi ga bezoeken (zaterdag en zondag)
Wordt voor mij de eerste keer F1 race bezoeken.
Iemand tips?

Wordt voor mij de eerste keer F1 race bezoeken.
Iemand tips?
@makooy Check i.i.g. de FAQ op https://www.yasmarinacircuit.com/en/faq#general, staat best wat nuttige info daar 
Verder geen tips aangezien ik dit topic ook in de gaten hou voor dezelfde reden
Verder geen tips aangezien ik dit topic ook in de gaten hou voor dezelfde reden
Will the #AbuDhabiGP be for vaccinated people only?
To gain access to the venue, you’re required to have had two doses of a UAE-approved vaccine with the second taken 28 days prior to the event.
Do I need to do a PCR test before I come?
Yes, you must provide a negative PCR test within the last 48 hours before entering the circuit, access is permitted with the Green Pass on the Al Hosn App. If you’re attending for three days you need to provide an additional negative covid test once the first 48 hours has expired.
Do I need to download the Al Hosn App?
Yes, you must present green status on your Al Hosn App upon entry.
Do I need to wear a mask when I attend the 2021 Abu Dhabi Grand Prix?
Face masks are required for all visitors and should be worn at all times, including in your designated seat. When sat at tables enjoying food and beverages, masks are not required.
Will there be a temperature check when I enter the venue?
Yes, temperatures are checked on everyone entering the venue. Anybody with a body temperature above 37.3 degrees celsius will be asked to separate from their group and wait five minutes before attempting to enter again. Anyone who fails the temperature test a second time will be denied entry and advised to seek medical advice.
Does Yas Marina Circuit have a Dress Code?
Please wear comfortable wearing, loose-fitting clothes that cover your shoulders, arms and legs.
Driving experiences may have specific clothing requirements, please check the section ‘What to expect’ on the details page of your chosen activity.
Will alcohol be served?
Yes. Alcohol is available in designated areas across the circuit. You must be 21+ to purchase and provide a valid form of government ID.
I feel safer bringing my own food and drink. Is this allowed?
You aren’t able to bring food and drink into the venue, with the exception of those with a medical condition.
Will there be After-Race Concerts?
Yes. The Yasalam After-Race Concerts will return for #AbuDhabiGP 2021. Each spectator can attend one concert. One-day ticket holders will be given access to that night's show, while two and three-day ticket holders will be given the option to choose which concert they wish to attend, subject to availability.
How can I avoid the queues when ordering food and beverage?
With extra social distancing requirements, we didn't want our guests to miss any of the F1 action while waiting in line. Guests can pre-order their food and beverages prior to Race Weekend or order from their designated Oasis Area. Just find a free table, download the menu with the QR code, order, and relax as our staff prepares your order for delivery direct to your table or collect it yourself at a nearby Collection Point.
[ Voor 197% gewijzigd door Rembock op 07-07-2021 17:38 ]
Diep triest. Prima dat je fan bent, maar je zo tegen iemand te keren vind ik niveauloos. Net zoals iedere keer dat ik een Oranje tribune zie juichen omdat Hamilton pech heeft. Eigenlijk zeg je met zo'n spandoek dat je er niet op vertrouwt dat Verstappen echt beter is en dat het je niet om de sport gaat (waarbij de beste wint) maar om ordinair nationalistisch vijanddenken.Erwin schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:53:
[...]
Dit soort zielige taferelen bedoel je? Zeer benieuwd wat voor zooitje het in Zandvoort wordt, daar zullen vast wel wat LH fans zich melden.
[Afbeelding]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ben eigenlijk nog benieuwd of er besmettingen zijn opgelopen in Oostenrijk?
Hier met een reisgezelschap van twee gelukkig niet.
Hier groep van 11.
- 2 personen met geldige (enkele) vaccinatie van meer dan 22 dagen
- Aantal met (enkele) vaccinatie maar < 22 dagen + PCR test
- De rest gewoon PCR test
Bij thuiskomst allemaal minimaal zelftestje gedaan. Niks aan de hand.
En wij zijn wel aardig 'los' gegaan o.a. bij de PartyStadl.
- 2 personen met geldige (enkele) vaccinatie van meer dan 22 dagen
- Aantal met (enkele) vaccinatie maar < 22 dagen + PCR test
- De rest gewoon PCR test
Bij thuiskomst allemaal minimaal zelftestje gedaan. Niks aan de hand.
En wij zijn wel aardig 'los' gegaan o.a. bij de PartyStadl.
[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 13-07-2021 11:46 ]
Hier ook niemand die iets mee teruggenomen heeft. 6 kerngezonde jongens
www.vdzande.com
Geen besmettingen (we waren met z'n 2-en).IJsbeer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:22:
Ben eigenlijk nog benieuwd of er besmettingen zijn opgelopen in Oostenrijk?
Beiden volledig gevaccineerd en voldeden aan de 22 dagen eis.
[ Voor 10% gewijzigd door ricardo246 op 15-07-2021 09:46 ]
Hier ook niks, we waren met 4 
1 volledig gevaccineerd, 1 persoon 1x gevaccineerd en 2x nog helemaal niet.
1 volledig gevaccineerd, 1 persoon 1x gevaccineerd en 2x nog helemaal niet.
[ Voor 55% gewijzigd door M3rcury op 15-07-2021 08:24 ]
No signature required.
Heb bij terugkomst niet getest. Geen klachten. Maar ja hele weekend buiten. Veel veiliger kan het niet
Enige nadeel: dit smaakt naar meer
Exact expert nodig?
Meer mensen problemen met het tussentijds opslaan bij het op naam zetten van de tickets voor Zandvoort? De email adressen worden al opgeslagen, je hebt dus nieuwe email adressen nodig de volgende keer dat je opslaat. En als er dan 1tje fout is, moet je voor iedereen weer een nieuw email adres aanmaken. 1 groot drama.
Ik was er in 2011, in mei, en er stond toen een koude wind. Neem wel iets winddichts mee. Check ook de voorwaarden van het circuit, soms mogen bepaalde zaken niet mee, verschilt per circuitmagnifor schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:49:
Kaartje gekocht voor Istanbul. Ben benieuwd, mijn eerste F1 race.
Everything is better with Bluetooth
Heren! Zijn er hier mensen die toevallig nog richting Hongarije gaan, en dan met name richting de Hungaroring? Wij gaan wel met enkele vrienden maar we hebben nog wat vragen. Zou iemand die ook gaat mij via PB even voort willen helpen? Dank alvast!
Twente komt eraan!
Wij zijn nog aan het overwegen om te gaan. Met name vervoer van- en naar circuit schijnt een uitdaging te zijn. Wellicht dat we een taxi nemen vanuit centrum Budapest. Wie heeft hier ervaring mee? Als het doorgaat komen we op vrijdagavond aan, en gaan we zaterdag beginnen bij de kwalificatie.JoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:36:
Heren! Zijn er hier mensen die toevallig nog richting Hongarije gaan, en dan met name richting de Hungaroring? Wij gaan wel met enkele vrienden maar we hebben nog wat vragen. Zou iemand die ook gaat mij via PB even voort willen helpen? Dank alvast!
Verder: zitplaatsen of general admission? In Oostenrijk hadden we het laatste, en dat beviel opperbest!
Auto zijn wij ook nog mee bezig, maar zoals je zelf al aangeeft: weinig beschikbaar. Wij hadden in Oostenrijk gewoon kaarten voor de Verstappen Tribune op de 1e rij. Uiteindelijk de kwalificatie en de race vanaf het gras gekeken met onze koelboxen en klapstoelenRickweert schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:41:
[...]
Wij zijn nog aan het overwegen om te gaan. Met name vervoer van- en naar circuit schijnt een uitdaging te zijn. Wellicht dat we een taxi nemen vanuit centrum Budapest. Wie heeft hier ervaring mee? Als het doorgaat komen we op vrijdagavond aan, en gaan we zaterdag beginnen bij de kwalificatie.
Verder: zitplaatsen of general admission? In Oostenrijk hadden we het laatste, en dat beviel opperbest!
Jullie al overuit hoe het met de vaccinatie en/of negatieve testen zit in Hongarije? Ik zelf heb al 2 vaccinaties gehad dus ben wel voorzien. Een enkeling echter nog maar één keer. Nou is het in Hongarije weer anders dan in Oostenrijk maar ik vind het zo onduidelijk weergegeven allemaal..
Twente komt eraan!
@Rickweert waar wij ons appartement hebben hoor ik net van een kameraad dat er niks meer vrij is daar in de buurt qua auto huren!
Twente komt eraan!
Als je maar 1x gevaccineerd bent moet je een negatieve testuitslag kunnen laten zien bij binnenkomst in Hongarije, verder gelden volgens mij geen beperkingen. Wij gaan vliegen en zijn beiden volledig gevaccineerd, dus dat komt wel goed.JoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:03:
@Rickweert waar wij ons appartement hebben hoor ik net van een kameraad dat er niks meer vrij is daar in de buurt qua auto huren!
Wij gaan ook naar Hongarije, maar met de auto. De meesten onder ons zijn 2 keer gevaccineerd, maar voor zover ik lees uit de regels van Hongarije en het circuit is 1 vaccinatie voldoende om het land binnen te komen en een bandje te halen om het circuit op te komen.
Aangezien we door duitsland heen moeten gaan we alsnog allemaal testen, dan weet je het in ieder geval ook zeker.
Aangezien we door duitsland heen moeten gaan we alsnog allemaal testen, dan weet je het in ieder geval ook zeker.
En vergeet ook je mondkapjes niet. Bij de meeste stopplaatsen kun je wel wegkomen met een goedkope variant, maar sommige plekken zijn wat strenger. Nog niet overal is dat ding afgeschaft.Vlamonw schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:30:
Wij gaan ook naar Hongarije, maar met de auto. De meesten onder ons zijn 2 keer gevaccineerd, maar voor zover ik lees uit de regels van Hongarije en het circuit is 1 vaccinatie voldoende om het land binnen te komen en een bandje te halen om het circuit op te komen.
Dit inderdaad @Rickweert. Een vriend van me heeft contact gehad met medewerkers van de Hungaroring. Die bevestigen dat een prik met bewijs (QR code) voldoende is. In Hongarije kijken ze niet naar welke data de prik is gezet en of je er 1 of 2 hebt gehad.Vlamonw schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:30:
Twente komt eraan!
Mooi dat scheelt alweer! Je moet naar ik lees wel een bandje dragen voordat je het circuit op komt. Als je deze niet met je kaarten ontvangen hebt dan moet je deze in de stad ophalen.JoteW schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:37:
[...]
Dit inderdaad @Rickweert. Een vriend van me heeft contact gehad met medewerkers van de Hungaroring. Die bevestigen dat een prik met bewijs (QR code) voldoende is. In Hongarije kijken ze niet naar welke data de prik is gezet en of je er 1 of 2 hebt gehad.
Er zijn inderdaad richting het circuit meerdere plekken waar je een bandje kan ophalen met je QR code. Deze posten stonden in Oostenrijk ook rondom het circuit. 1 keer in de rij en je bent voor het weekend klaarRickweert schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:08:
[...]
Mooi dat scheelt alweer! Je moet naar ik lees wel een bandje dragen voordat je het circuit op komt. Als je deze niet met je kaarten ontvangen hebt dan moet je deze in de stad ophalen.
Twente komt eraan!
3 jaar geleden naar de race in Hongarije geweest. De taxis vanuit het centrum zijn prima geregeld. Ze hebben een speciale baan waarover ze naar het circuit rijden. Ritje duurt 30min ongeveer en de kosten zijn 40 euro.Rickweert schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:41:
[...]
Wij zijn nog aan het overwegen om te gaan. Met name vervoer van- en naar circuit schijnt een uitdaging te zijn. Wellicht dat we een taxi nemen vanuit centrum Budapest. Wie heeft hier ervaring mee? Als het doorgaat komen we op vrijdagavond aan, en gaan we zaterdag beginnen bij de kwalificatie.
Informatie hierover vindt je gewoon op de website van het circuit: https://hungaroring.hu/en/Rickweert schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:08:
[...]
Mooi dat scheelt alweer! Je moet naar ik lees wel een bandje dragen voordat je het circuit op komt. Als je deze niet met je kaarten ontvangen hebt dan moet je deze in de stad ophalen.
Ga overigens dit jaar weer. Zou vorig jaar al gaan, maar toen ging het helaas niet door. Zitten van woensdag tot en met dinsdag in het centrum van budapest.
[ Voor 6% gewijzigd door RayManZ op 27-07-2021 13:23 ]