Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-10 08:45
Ik heb de update geïnstalleerd maar ik blijf toch wel roze randen houden na aanpassing. Jammer dat het toch niet helemaal op te lossen is.

Moet er wel bijzeggen dat het wel iets verbeterd is maar het is niet helemaal weg. Liever had ik gezien dat het roze een andere tint had gekregen zodat het minder opvalt.

Ik kan het wel aardig weg krijgen maar dan moet ik het beeld zo koel mogelijk zetten en al het rood eruit halen.
Maar vind het beeld dan een beetje richting groen gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Garret1410 op 29-04-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:28:
Ik heb de update geïnstalleerd maar ik blijf toch wel roze randen houden na aanpassing. Jammer dat het toch niet helemaal op te lossen is.
klopt, ik las op sommige (buitenlandse) fora dat de update voor sommige de roze/rood kleurende schermen/randen heeft opgelost, maar ook bij anderen dat deze update geen moer heeft uitgehaald.

Ik heb er gelukkig nauwelijks tot geen last van, maar het lijkt me toch wel een soort van evident dat het een hardware probleempje is en niet echt met een software update op te lossen is.
Maar ja, dat zal Samsung niet gauw zeggen...kunnen ze weer een total recall gaan starten :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
penscup62 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:18:
[...]

Voor WhatsApp moet je dan wel van te voren gekozen hebben voor back-up naar Google Drive in de settings van WhatsApp, dus alsnog doen als je dat nog niet gedaan zou hebben anders ben je alsnog alle WhatsApp kwijt..
Whatsapp maakt iedere nacht een backup en zet die lokaal in een map op je GSM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iexip66
Geert1976 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:19:
meer mensen waar zowel de iris scanner en fingerprint scan in 1ste instantie zeer goed werkte in nu ineens stukken minder?

Laatste 2 dagen werken zowel iris en fingerprint zeer slecht.
Heb uiteraard de volgende dingen eerst gedaan;
- fingerprint scanner schoongeveegd
- opnieuw vingers ingescand. Heb 3 keer 1 en dezelfde vinger die ik het meest gebruik, ingescand.
- 2 of 3 keer toestel herstart.
- mijn irissen opnieuw ingesteld

Waar dus de eerste week allebei de scanners zeer snel mijn telefoon ontgrendelde en vaak al bij de 1ste poging, heb ik laatste 2 dagen niets meer dan failures.
Hier dezelfde ervaring. Heb het zaakje ook al opnieuw ingescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
iexip66 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:35:
[...]

Whatsapp maakt iedere nacht een backup en zet die lokaal in een map op je GSM
Ja inderdaad, kunt ook die map backuppen voordat je het toestel naar fabrieksinstellingen terugzet, maar ik vind backup via WhatsApp zelf naar Google drive persoonlijk sneller en handiger ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 19:18
Geert1976 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:35:
[...]

klopt, ik las op sommige (buitenlandse) fora dat de update voor sommige de roze/rood kleurende schermen/randen heeft opgelost, maar ook bij anderen dat deze update geen moer heeft uitgehaald.

Ik heb er gelukkig nauwelijks tot geen last van, maar het lijkt me toch wel een soort van evident dat het een hardware probleempje is en niet echt met een software update op te lossen is.
Maar ja, dat zal Samsung niet gauw zeggen...kunnen ze weer een total recall gaan starten :o :o
Dacht ergens gelezen te hebben dat die OLED schermen altijd een bepaalde afwijking van elkaar hebben en dat er dus niet zoveel aan te doen is behalve dat ze in de fabriek misschien wat strenger kunnen selecteren. Zo zag je in dat fabrieksfilmpje van samsung van paar dagen geleden duidelijk verschillen tussen de schermen.

Mijn S8+ wordt zometeen bezorgd dus ben benieuwd... Al zal een beetje kleur afwijking langs de randen me niet zoveel boeien maar op het gehele oppervlak mag wit wel graag wit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SXander schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:46:
[...]

Dacht ergens gelezen te hebben dat die OLED schermen altijd een bepaalde afwijking van elkaar hebben en dat er dus niet zoveel aan te doen is behalve dat ze in de fabriek misschien wat strenger kunnen selecteren. Zo zag je in dat fabrieksfilmpje van samsung van paar dagen geleden duidelijk verschillen tussen de schermen.

Mijn S8+ wordt zometeen bezorgd dus ben benieuwd... Al zal een beetje kleur afwijking langs de randen me niet zoveel boeien maar op het gehele oppervlak mag wit wel graag wit zijn.
Inderdaad...

Er zullen vast wel toestellen zijn die echt niet goed zijn, en een veel te rode tint hebben; maar ik denk wel dat het een beetje te veel overtrokken wordt en dat het ook een beetje "tussen de oren" zit...

Als je denkt/wilt dat je scherm een "rode tint" heeft, dan zie je die ook.

Ik heb mun toestel nu meer dan 1 week, en zie helemaal geen rode vlekken maar als ik er aan denk (is dat toch geen rode waas?); en nee: ben ook niet kleurenblind in rood ;)

Maar: er zijn inderdaad toestellen waarvan de schermen "veelste rood" zijn (afgesteld)...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Werkt bij jullie de smartlock op locatie basis goed? Hier lijkt hij het niet te doen.

Verbonden met een bluetooth apparaat lijkt wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ballantines schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:18:
Werkt bij jullie de smartlock op locatie basis goed? Hier lijkt hij het niet te doen.

heb het even geprobeerd, smart lock via Thuis locatie (half dagje). Werkt bij mij ook eerder niet, dan wel.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 29-04-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ergens gelezen, weet niet meer waar, dat dit een "bug" schijnt te zijn (nee: niet van Samsung maar van Google) in "Google Play Services"; Google schijnt hiervan op de hoogte te zijn...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 13:11

jordyktm

Catch me if you can.

SG82017 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:23:
Ik heb de S8 vandaag ontvangen. Het valt me op dat de telefoon soms 'bijna' vastloopt. Vooral bij het schakelen tussen verschillende apps, vanuit een app terugkeren naar de homepage en het laden van het toetsenbord: het duurt soms allemaal wat langer. Het lijkt alsof de telefoon vast loopt, maar na 3 seconden wordt alles versneld geladen.

Hebben meer mensen hier last van? Het komt niet erg stabiel over.
Staat je spaarstand niet aan? Als ik de spaarstand aan zet dan ervaar ik ook wat lag. Zonder spaarstand loopt het allemaal prima. :)

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Werkt bij jullie de smartlock op locatie basis goed? Hier lijkt hij het niet te werken

Werkt goed hier

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 29-04-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
henklbr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:02:
[...]

Inderdaad...

Er zullen vast wel toestellen zijn die echt niet goed zijn, en een veel te rode tint hebben; maar ik denk wel dat het een beetje te veel overtrokken wordt en dat het ook een beetje "tussen de oren" zit...

Als je denkt/wilt dat je scherm een "rode tint" heeft, dan zie je die ook.

Ik heb mun toestel nu meer dan 1 week, en zie helemaal geen rode vlekken maar als ik er aan denk (is dat toch geen rode waas?); en nee: ben ook niet kleurenblind in rood ;)

Maar: er zijn inderdaad toestellen waarvan de schermen "veelste rood" zijn (afgesteld)...
Misschien heb je het zelf nog niet duidelijk gezien maar het is behoorlijk vervelend op de randen en bovenkanten. Als me gehele scherm een rode tint had gehad en ik kon het goed verhelpen met de aanpassing dan had ik dat gedaan. Helaas maakte het voor mijn Toestel niet uit.

Collega van mij met s8+ heeft het nog erger dan mij op de randen. Ook geen oplossing. Andere collega heeft weer een rode tint over het gehele scherm en heeft dit kunnen oplossen met de slider.

Dus nee we denken het niet met zijn allen. Het is gewoon aanwezig en denk dat de toestellen met het probleem in de randen en bovenkant gewoon een hardware issue hebben.

Ik heb ook echt een perfecte in de winkel zien liggen. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@bangsat

Je hebt de update al waar je de kleur aanpassing enkel op
De randen kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
bangsat schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:17:
[...]

Misschien heb je het zelf nog niet duidelijk gezien maar het is behoorlijk vervelend op de randen en bovenkanten. Als me gehele scherm een rode tint had gehad en ik kon het goed verhelpen met de aanpassing dan had ik dat gedaan. Helaas maakte het voor mijn Toestel niet uit.

Collega van mij met s8+ heeft het nog erger dan mij op de randen. Ook geen oplossing. Andere collega heeft weer een rode tint over het gehele scherm en heeft dit kunnen oplossen met de slider.

Dus nee we denken het niet met zijn allen. Het is gewoon aanwezig en denk dat de toestellen met het probleem in de randen en bovenkant gewoon een hardware issue hebben.

Eerlijk gezegd heb ik er ook een zónder rode randen oid, alleen als ik het toestel helemaal horizontaal houd kan ik met moeite soms(!) een zeer licht roze schijnsel waarnemen in de hoeken en randen onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
penscup62 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:33:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik er ook een zónder rode randen oid, alleen als ik het toestel helemaal horizontaal houd kan ik met moeite soms(!) een zeer licht roze schijnsel waarnemen in de hoeken en randen onderaan.
Dat is normaal met oled schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:56
Misschien is het nieuwigheid, maar mijn batterij is niet best. De procenten schieten weg als ik de S8 gebruik (lage helderheid). En voor het slapen 100% opgeladen, en met zo'n 30 min. screentime nu op 82%. Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
W84 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:00:
Misschien is het nieuwigheid, maar mijn batterij is niet best. De procenten schieten weg als ik de S8 gebruik (lage helderheid). En voor het slapen 100% opgeladen, en met zo'n 30 min. screentime nu op 82%. Tja...
Zou misschien aan een app kunnen liggen die nogal brak is.
Of misschien even je cache even legen via de 3 toets combinatie wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iexip66
W84 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:00:
Zou inderdaad een stuk beter moeten kunnen. Gisteravond aan de lader gehangen na twee dagen gebruik met circa 5 uur SOT en toen nog 22% over. Ik heb zaken als locatie, bleutooth e.d. wel echt uit staan tenzij ik ze ook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410

Gebruik het nu een weekje zonder problemen alleen als het toestel 4uur niet gebruikt wordt dan moet je opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 19:18
bangsat schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:17:
[...]

En heb je hem teruggestuurd?

Wanneer het echt duidelijk zichtbaar is zou ik hem zeker terugsturen (ook alleen aan de zijkant) maar er zijn ook mensen die anderen vragen of ze een rode tint hebben dus als je het zelf niet ziet denk ik dat het wel wat mee valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaliberMonkey
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Wat is de beste optie, nu een galaxy s8+ kopen of wachten op de oneplus 4/5?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
milantenhave schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:36:
Wachten op S9 :)

Kan niemand antwoord op geven. Koop nu S8 en bevalt het niet verkoop je hem en koop OP5.

[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 29-04-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
ppeterr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:33:
@bangsat

Je hebt de update al waar je de kleur aanpassing enkel op
De randen kan toepassen?
Nee. Daar heb je een punt. Ik heb hem al terug gebracht. Ik ga even wachten tot het rode scherm echt alleen een software issue lijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weinig last van de rode randen, maar bij mij zit er een gradient in het scherm.(s8+) Bovenin is het wit mooi wit, maar onderin het scherm neigt het meer naar geel. De update heeft mij mij helaas niets geholpen. Ik heb contact opgezocht met Samsung én Tele2, maar beide bedrijven willen hun vingers er niet aan branden en weigeren de telefoon terug te nemen.. Komt dit gradient probleem jullie bekend voor, en hebben jullie succes met het omruilen van de telefoon? Ik ben inmiddels flink gefrustreerd .. ;)

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/c3ZZak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
milantenhave schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:36:
Note 8 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-10 23:09
Vraagje. Mijn telefoon is helaas gestolen en ik mag van tele2 nu al verlengen terwijl ik nog een contract voor 1 jaar heb. Ze zeggen dat ze dan een uitzondering maken.

Enfin, had een samsung s7 en zou graag de s8 willen. Alleen zit ik te twijfelen want kan voor dezelfde prijs een iPhone 7 plus met 256gb nemen.

De reden voor mijn twijfel is de iPhone 8. Als ik de 7 plus neem met 256gb kan ik 'm altijd voor een hoge bedrag kopen en de iPhone 8 kopen met weinig opleggen.

De s8 zijn dan niet meer dan de iPhone waard zijn bij resale. Maar de s8 is Zooo mooi. Kan maar niet beslissen.

Ik kan ook mijn huidige telefoon gebruiken en einde van het jaar verlengen, maar ik moet gewoon een top toestel hebben(nu een s5).

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een soortgelijk probleem.
Werk nu met een S5 nog steeds na grote tevredenheid.
Ik kan tot nu niet zeggen dat de S8 een dusdanige wauw factor heeft om tot koop over te gaan.Ik vind hem niet vooruitstrevend genoeg om de prijs van bijna €800 te rechtvaardigen.

Als ik eerlijk ben vind ik de s7 edge er nog zelfs gelikter uit zien.
Daarnaast het schermprobleem wat ze kunnen hebben.
Overstappen naar iPhone8 na jaren android zie ik ook niet zitten.
Wie weet raad of kan de keuze helpen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Die keuze kunnen jullie alleen maar zelf maken. Op internet genoeg info te vinden, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10 23:59
Gilb1 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:58:
[...]

Ik heb de S8+ plus omgeruild voor een S8 en ben er nu heel tevreden mee. Zo zie je maar... ;)

Ik heb dus 2 x mogen unboxen, wat een heerlijk gevoel :)
Net terug en inmiddels de S8+ in gebruik maar ben ben blij het te hebben gedaan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:12:
Ik kan tot nu niet zeggen dat de S8 een dusdanige wauw factor heeft om tot koop over te gaan.Ik vind hem niet vooruitstrevend genoeg om de prijs van bijna €800 te rechtvaardigen.

Als je het verschil niet ziet/merkt tussen een S5 of een S8 dan zou je ook terug kunnen gaan naar de nieuwe Nokia 3310 Kom op misschien je eigen eens beter verdiepen in de materie. Dat je de s7 edge mooier vindt dat kan. Maar onder de huid is er wel een wereld van verschil tussen een S5 en een S8. En helaas stijgen de prijzen ook mee elk jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410

Als de S8 geen WOW factor geeft, welk toestel dan wel. Voor mij lijkt alles nu ouderwets, ook de S7.

Als je 800 euro teveel geld vind dan is de OP3T een goede optie of een gebruikte S7 Edge.

Persoonlijk vind ik de S8 wel een meerwaarde boven de S7 Edge hebben. Teveel om op te noemen maar na een jaar de S7 gehad te hebben voelt de S8 gewoon op alle fronten beter. Hij is bijna perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10 12:03

Ik ben van S5 naar S8 gegaan, man wat een verschil. De S5 valt echt in het niet bij de S8. Alles is weer X10 verbeterd. Als je van S5 naar S8 gaat maak je echt een REUZEN sprong hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik was vandaag bij een bruiloftsfeestje en wilde alles vastleggen voor het bruidspaar.

Na iets meer dan een half uur zag ik kort een melding voorbijgaan dat de capaciteit van de opslag zou zijn bereikt oid. Het filmen ging gewoon door, dus verder geen aandacht aan besteed.

Nu zie ik dat, blijkbaar op dat moment, het filmen gestopt is en dat ie verder is gaan filmen met een nieuwe bestand. Even snel gekeken en het lijkt dat het eerste bestand 4GB aan capaciteit heeft bereikt en daardoor blijkbaar gestopt is en weer met een nieuwe bestand begonnen is.

Ik heb me bij de instellingen en op internet suf gezocht of hieraan iets aan te passen valt, maar ik heb helaas niets kunnen vinden. Iemand een idee? ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 19:01

Pinobigbird

doesn't share food!

@GentiLi
Volgens mij had ik in een review gezien dat de maximale videolengte 10 minuten is.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinobigbird op 29-04-2017 17:45 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Pinobigbird schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:45:
@GentiLi
Volgens mij had ik in een review gezien dat de maximale videolengte 10 minuten is.
Dat lijkt me stug... Ik dacht ook dat er misschien iets met de tijdslimiet zou zijn, maar dat is het niet, want de lengte draagt 33:08. Ik denk dat het meer aan de capaciteit zou liggen, die is 4GB precies.

De video is geschoten met de gewone FHD 1920x1080 resolutie, en tijdens het filmen heb ik ook een paar foto's geschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:12
Pinobigbird schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:45:
@GentiLi
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 14:57
GentiLi schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:37:
Ik was vandaag bij een bruiloftsfeestje en wilde alles vastleggen voor het bruidspaar.

Na iets meer dan een half uur zag ik kort een melding voorbijgaan dat de capaciteit van de opslag zou zijn bereikt oid. Het filmen ging gewoon door, dus verder geen aandacht aan besteed.

Nu zie ik dat, blijkbaar op dat moment, het filmen gestopt is en dat ie verder is gaan filmen met een nieuwe bestand. Even snel gekeken en het lijkt dat het eerste bestand 4GB aan capaciteit heeft bereikt en daardoor blijkbaar gestopt is en weer met een nieuwe bestand begonnen is.

Ik heb me bij de instellingen en op internet suf gezocht of hieraan iets aan te passen valt, maar ik heb helaas niets kunnen vinden. Iemand een idee? ???
Als je SD-kaartje FAT32 geformatteerd is dan is de maximale bestandsgrootte idd 4GB. Dit is een eigenschap van FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
LukeS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:56:
[...]

Als je SD-kaartje FAT32 geformatteerd is dan is de maximale bestandsgrootte idd 4GB. Dit is een eigenschap van FAT32.
Dit is opmerkelijk. :S
Geldt dit ook voor het interne geheugen dan :? ,
Want daar wordt ie namelijk opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Heb mezelf ook getrakteerd op een nieuw toestel, kon de verleiding niet weerstaan toen ik in zuid Korea was, heb de 6GB ram model en 128gb gekocht! S8+ midnight black.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
iexip66 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:17:
[...]

Zou inderdaad een stuk beter moeten kunnen. Gisteravond aan de lader gehangen na twee dagen gebruik met circa 5 uur SOT en toen nog 22% over. Ik heb zaken als locatie, bleutooth e.d. wel echt uit staan tenzij ik ze ook gebruik.
pappaleone schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:14:
[...]

Zou misschien aan een app kunnen liggen die nogal brak is.
Of misschien even je cache even legen via de 3 toets combinatie wil ook nog wel eens helpen.
Ik zal het even in de gaten houden en ga wat dingen uitproberen, want anders kan ik net zo goed m'n oude foon houden met zulke brakke batterijtijden. 8)7

Even wat anders, hebben jullie ook van die kartels aan de bovenkant van het scherm? Zegmaar van de ronding naar recht zoals hieronder op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bczIN9M.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-10 21:50
W84 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:42:
[...]

[...]

Even wat anders, hebben jullie ook van die kartels aan de bovenkant van het scherm? Zegmaar van de ronding naar recht zoals hieronder op de foto.

[afbeelding]
Ja, heb ik ook. Maar niks ergs aan, valt niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door NickAlan op 29-04-2017 18:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
[...]

[...]

Ik zal het even in de gaten houden en ga wat dingen uitproberen, want anders kan ik net zo goed m'n oude foon houden met zulke brakke batterijtijden. 8)7

[afbeelding]
Nee man, dat is echt geen gezicht die kartel in je bovenhoekje, ik zou voor
zeker jouw toestel niet accepteren en per direct omruilen.....

Man man :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yessss! de uitgebreide review ,van 1 van mijn favo Youtube smartphone-reviewers, is online; Flossy Carter. Hij is echt een eindbaas in het maken van reviews.

lekker snel, to the point, niet zo fanboy-ish, zit niet in of het Apple kamp of het Android/Samsung kamp.

Duurt ruim een uurtje, maar kijkt lekker weg! :)

YouTube: Samsung Galaxy S8 And S8 Plus "Real Review"

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 29-04-2017 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Geert1976 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:54:
yessss! de uitgebreide review ,van 1 van mijn favo Youtube smartphone-reviewers, is online; Flossy Carter.

lekker snel, to the point, niet zo fanboy-ish, zit niet in of het Apple kamp of het Android/Samsung kamp.

even kijken dan maar, vind jou wel objectief hier - dus i'll give it a shot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
Op mijn toestel, SM-G955N, was de update maar 57 MB, zie dat op de Nederlandse hij 400+ was, vraag me af wat er dan zoveel verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
ppeterr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:52:
[...]

Nee man, dat is echt geen gezicht die kartel in je bovenhoekje, ik zou voor
zeker jouw toestel niet accepteren en per direct omruilen.....

Man man :)
Haha, ja ik sla volgens mij een beetje door. Zal wel onderdeel van het design zijn. :p

@NickAlan Top, tnx voor het checken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

[afbeelding]
gadveramme man.... hup! gauw de Kliko in met die telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
yessss! de uitgebreide review ,van 1 van mijn favo Youtube smartphone-reviewers, is online; Flossy Carter. Hij is echt een eindbaas in het maken van reviews.

In het verleden deed hij ook wel eens een review onder het genot van een drankje. Dat was lachen op het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:00:
[...]

In het verleden deed hij ook wel eens een review onder het genot van een drankje. Dat was lachen op het eind.
ik hou daarvan ja! Niet die smeuige hollywoodachtige hippe reviews. Gewoon lekker rauw zoals hij dat doet. En bovendien vrijwel altijd objectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-10 21:50
Dennisjehz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:57:
Op mijn toestel, SM-G955N, was de update maar 57 MB, zie dat op de Nederlandse hij 400+ was, vraag me af wat er dan zoveel verschillend is.
Die van 57MB was een vorige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
NickAlan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:15:
[...]

Nee hoor... Dit is nu mijn 2de update, het is dat ik nu op mijn telefoon zit anders had ik een changelog van de update hier neer gezet dat het ook echt om de update gaat van het rooie tint

Edit: foto toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bedlcen.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door vooviro op 29-04-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 19:01

Pinobigbird

doesn't share food!

GentiLi schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:53:
[...]

Dat lijkt me stug... Ik dacht ook dat er misschien iets met de tijdslimiet zou zijn, maar dat is het niet, want de lengte draagt 33:08. Ik denk dat het meer aan de capaciteit zou liggen, die is 4GB precies.

De video is geschoten met de gewone FHD 1920x1080 resolutie, en tijdens het filmen heb ik ook een paar foto's geschoten.
In deze review van Pocket Now wordt die limiet van tien minuten genoemd @7:27 :
YouTube: Samsung Galaxy S8/S8+ Real Camera Review: Can it beat all the dual c...

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:02:
[...]

ik hou daarvan ja! Niet die smeuige hollywoodachtige hippe reviews. Gewoon lekker rauw zoals hij dat doet. En bovendien vrijwel altijd objectief!
"Fits good in the hand... Ladies...!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickAlan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:15:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/byg5wL.png

De 1e update in NL was ong. 665Mb; ietsje meer dus dan 57Mb! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door henklbr op 29-04-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
henklbr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:52:
[...]

[afbeelding]

De 1e update in NL was ong. 665Mb; ietsje meer dus dan 57Mb! ;)
Klopt, mijn toestel heb ik gekocht toen ik in Korea was, de 6gb ram variant, alleen vroeg mij dus af wat de verschillen zijn want de updates verschillen wel heel erg in grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn telefoon even schoon gespoeld te hebben (was wit van het stof ivm een verbouwing) blijf ik de melding houden bij het opladen: Er is vocht gedetecteerd ... en vervolgens weigert hij op te laden.
Inmiddels al 24 uur verder, en nog steeds de melding. Iemand dit al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
GentiLi schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:00:
[...]

Dit is opmerkelijk. :S
Geldt dit ook voor het interne geheugen dan :? ,
Want daar wordt ie namelijk opgeslagen
Is niet opmerkelijk maar gewoon een limitatie van FAT32.
Dit probleem heb je met harde schijven ook en daarom schijf als NTFS formatteren.
Beter is om geheugen kaart exfat te formatteren of nog beter, door het toestel te laten doen.

Intern geheugen is heel anders geformateerd namelijk F2FS of EXT4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Heb de s8 toch in huis.
Bijna alles overgezet.
Mis alleen de map notities uit de s5.
Staat deze ergens anders op de s8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:31

muhda

Time & Space traveler

Ik weet het niet zeker maar, volgens mij is Notities vervangen door Samasung Note(s). En anders een notitie app downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:13:
Na mijn telefoon even schoon gespoeld te hebben (was wit van het stof ivm een verbouwing) blijf ik de melding houden bij het opladen: Er is vocht gedetecteerd ... en vervolgens weigert hij op te laden.
Ik had dit ook, toestel was in het zwembad gebruikt en een paar uur later stapte ik in de huurauto (met AndroidAuto :) ). Melding bleef terwijl connector droog was. Reboot loste het toen op.

Het moet je liggen maar ik vind hem ook top.
Althans zijn reviews over producten welke ik interessant vind dan, de rest sla ik meestal over.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:49:
[...]

"Fits good in the hand... Ladies...!" :)
"The Pixel XL is kind of like your girlfriend not the sexiest, not the most fun, the not the most exciting.......the Galaxy S8 Plus is like your side chick" :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Geweldig toestel. Batterijduur voor mij is echt een verademing vergeleken met de Nexus 5 die ik hiervoor had.

Enige issue is dat de auto brightness niet altijd optimaal werkt. Als ik 's avonds thuis zit met enkel kunstmatig licht, dan zet ie de helderheid veel te laag. De slider zit dan bijna helemaal links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
True, ik vond de oude auto-brightness beter zoals op de Note 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-10 19:33
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:13:
Paar uur in het rijst laten liggen? Denk dat het alleen tijd nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Garret1410 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:22:
[...]

Is niet opmerkelijk maar gewoon een limitatie van FAT32.
Dit probleem heb je met harde schijven ook en daarom schijf als NTFS formatteren.
Beter is om geheugen kaart exfat te formatteren of nog beter, door het toestel te laten doen.

Intern geheugen is heel anders geformateerd namelijk F2FS of EXT4
Ha, dat bedoelde ik ook met "opmerkelijk".
Ik heb het interne geheugen als opslag voor de Video-opname gekozen, daarom mijn vraag...

Is er dan geen mogelijkheid om een video-bestand van meer dan 4GB op te nemen als je voor 'device' als opslag hebt gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
GentiLi schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:11:
[...]

Ha, dat bedoelde ik ook met "opmerkelijk".
Ik heb het interne geheugen als opslag voor de Video-opname gekozen, daarom mijn vraag...

Is er dan geen mogelijkheid om een video-bestand van meer dan 4GB op te nemen als je voor 'device' als opslag hebt gekozen?
Ik wist het ook niet maar kennelijk is dit gewoon een Android limitatie. Waarom weet ik nog niet maar 30min/4gb filmen is de max.
Meeste camera apps filmen gewoon door dus krijg je meerdere bestanden van 4gb. Deze kun je later aan elkaar plakken via een editor op PC of smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind trouwens filmen met de standaard camera app sowieso erg matig.

Als ik de camera open staat hij in foto mode. Ik druk dan op record waarna hij een volle seconde later ingezoomd ineens begint te filmen. Nadat ik weer op stop gedrukt heb ben ik gek genoeg weer terug in de foto mode.

Vreemd ding. Ik gebruik nu de standaard camera app maar alleen voor foto en (het toch al betere) filmic Pro voor video.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
Donstil schreef op zondag 30 april 2017 @ 05:50:
Ik vind trouwens filmen met de standaard camera app sowieso erg matig.

Als ik de camera open staat hij in foto mode. Ik druk dan op record waarna hij een volle seconde later ingezoomd ineens begint te filmen. Nadat ik weer op stop gedrukt heb ben ik gek genoeg weer terug in de foto mode.

Vreemd ding. Ik gebruik nu de standaard camera app maar alleen voor foto en (het toch al betere) filmic Pro voor video.
Ja, dat viel mij ook al op. Bij record gaat hij ineens ingezoomd filmen. Niet echt handig.

Wat is jou ervaring met Filmic Pro? Voordat ik maar liefst 11 euro voor deze app betaal wil ik natuurlijk wel graag weten wat ik er aan heb.

En wat is het verschil tussen Filmic Pro en Filmic Plus?

[ Voor 3% gewijzigd door Gilb1 op 30-04-2017 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gilb1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:24:
[...]

Ja, dat viel mij ook al op. Bij record gaat hij ineens ingezoomd filmen. Niet echt handig.

Wat is jou ervaring met Filmic Pro? Voordat ik maar liefst 11 euro voor deze app betaal wil ik natuurlijk wel graag weten wat ik er aan heb.

En wat is het verschil tussen Filmic Pro en Filmic Plus?
Heb je de reviews al gelezen van die app(s). Ik zou ze nog niet eens gratis willen installeren! 3,1 ster en paar slechte reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Geert1976 schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:57:
[...]

Heb je de reviews al gelezen van die app(s). Ik zou ze nog niet eens gratis willen installeren! 3,1 ster en paar slechte reviews
Heb je een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gilb1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:59:
[...]

Heb je een alternatief?
Nee dat niet. Ik wilde je slechts waarschuwen om deze apps te installeren die én zeer slechte reviews heeft én zelfs een nog meer belachelijke hoge prijs

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Hebben jullie enig idee waar het onrustige trillen vandaan komt tijdens het scrollen.
Ik zie dat vooral bij witte ondergronden.

Het is geen lag ofzo. Dat ervaar ik nergens tot nu toe.

Heb al verschillende dingen geprobeerd. Resolutie. Dpi.
Animatie snelheid. Maar het blijft onprettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:09:
Hebben jullie enig idee waar het onrustige trillen vandaan komt tijdens het scrollen.
Ik zie dat vooral bij witte ondergronden.

Het is geen lag ofzo. Dat ervaar ik nergens tot nu toe.

Heb al verschillende dingen geprobeerd. Resolutie. Dpi.
Animatie snelheid. Maar het blijft onprettig
Scrollen in de webbrowser of in apps?

In apps heb ik daar ook wel eens last van. Scrollen in de webbrowser gaat bij mij zeer smooth en dus zeer zeker niet met het onrustig trillen zoals door jou beschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilb1
Geert1976 schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:04:
[...]

Nee dat niet. Ik wilde je slechts waarschuwen om deze apps te installeren die én zeer slechte reviews heeft én zelfs een nog meer belachelijke hoge prijs

;)
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
[b][message=51067027,noline]Geert1976 schreef op zondag 30 april 2017 @

Scrollen in de webbrowser of in apps?

In apps heb ik daar ook wel eens last van. Scrollen in de webbrowser gaat bij mij zeer smooth en dus zeer zeker niet met het onrustig trillen zoals door jou beschreven
Ik zie het in Chrome. En bijvoorbeeld de outlook app

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 30-04-2017 08:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ppeterr schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:20:
[...]

Ik zie het in Chrome. En bijvoorbeeld de outlook app
Chrome is een memory hogger. Probeer eens de stock app Internet (van Samsung zelf dus).
Dit is een fantastische webbrowser, je kan adblock extensies installeren en zelfs je bookmarks uit Chrome importeren.

Samsung Internet Beta (via de Play Store) is 1 van allerbeste webbrowser( zo niet, dé allerbeste) voor Samsung toestellen. Vooral de Internet Beta versie. Zeer snel en smooth.
Zitten echt zeer handige/leuke feautures in, zoals inloggen op je websites via of fingerprint of zelfsvia je irissen

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2017 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Geert1976

Ja goede tip. Ik ga er thuis even voor zitten. Nu nog even werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 19:02
Als mn tel 100 procent is vlak voor het slapen gaan en ik word wakker dan zie ik dat de telefoon op 90 procent zit. 10 procent aan standby?? Hoe? Heb bluetooth gps en de rest uit staan. Heb niet eens 10 apps geinstalleerd dus daar ligt het ook niet aan. Aan wat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tottianovic schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:58:
Als mn tel 100 procent is vlak voor het slapen gaan en ik word wakker dan zie ik dat de telefoon op 90 procent zit. 10 procent aan standby?? Hoe? Heb bluetooth gps en de rest uit staan. Heb niet eens 10 apps geinstalleerd dus daar ligt het ook niet aan. Aan wat wel?
waarom niet gewoon lekker 's nachts je foon aan de oplader laten liggen en volgende ochtend met 100% beginnen? Hoef je je ook niet bezig te houden met je bovenstaande vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:27:
[...]

Chrome is een memory hogger. Probeer eens de stock app Internet (van Samsung zelf dus).
Dit is een fantastische webbrowser, je kan adblock extensies installeren en zelfs je bookmarks uit Chrome importeren.

Samsung Internet Beta (via de Play Store) is 1 van allerbeste webbrowser( zo niet, dé allerbeste) voor Samsung toestellen. Vooral de Internet Beta versie. Zeer snel en smooth.
Zitten echt zeer handige/leuke feautures in, zoals inloggen op je websites via of fingerprint of zelfsvia je irissen
Bedankt voor de tip, die browser is inderdaad echt heel goed. Vooral ook fijn dat deze browser full immersive mode ondersteunt. Heb Chrome nu vervangen voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Waarom werkt die Smart unlock niet i.c.m. je wifi-netwerk? Soms begrijp ik echt niet waarom zo voor de hand liggende opties (denk ook aan wifi automatisch aan/uit indien geen netwerk voorhanden) niet standaard zijn ingebouwd. En nee, ik wil mijn bluetooth en GPS hiervoor niet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
[...]

via playstore geeft hij aan dat mijn apparaat niet compatibel is met deze versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
cgok schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:26:
[...]

via playstore geeft hij aan dat mijn apparaat niet compatibel is met deze versie
Ik heb het als volgt gedaan

Ga naar de app drawer. In de zoek balk tik je "browser"
Vervolgens bij de onderstaande Galaxy app suggesties staat dan een downloadlinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
ppeterr schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:31:
[...]

Ik heb het als volgt gedaan

Ga naar de app drawer. In de zoek balk tik je "browser"
Vervolgens bij de onderstaande Galaxy app suggesties staat dan een downloadlinkje
gelukt. dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

[...]

.....en zelfs je bookmarks uit Chrome importeren.....
Kun je delen hoe je dit precies doet? Ik kijk er waarschijnlijk overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10 12:03
De nieuwsteupdate waarover men praat nog steeds niet binnen op de gewone S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Waarom eigenlijk de Beta versie en niet de reguliere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00
iexip66 schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:42:
Waarom eigenlijk de Beta versie en niet de reguliere?
Die is verder geoptimaliseerd, zal in nabije toekomst wel stock gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:48

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]

Ik heb deze Samsung webbrowser ook wel eens geprobeerd maar omdat ik nooit de optie "bookmarks uit Chrome importeren" heb kunnen vinden in de app heb ik hem links laten liggen. Dus zou je mij eens kunnen uitleggen waar je dit kan doen in de Samsung webbrowser beta versie ?

Edite: Ow zie dat ik niet de enige ben :)

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 30-04-2017 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sleehond schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:40:
tsja.... hier haal je gelijk 1 van de grootste redenen aan, waarom mensen dus voor iPhone/iOS kiezen en Samsung compleet links laten liggen.
Je hebt geen idee wanneer je daadwerkelijk een update die released is, kan downloaden/installeren op je telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
voor een ieder die mij vroeg hoe de bookmarks te importeren uit Chrome, ik had het even wat beter moeten verwoorden...maar hier de extensie die je moet downloaden via de chrome store;

https://chrome.google.com...gfibjaffbmojllapapjejipkh

ik gebruik zelf Safari op mijn MacBook, dus ik heb zelf niets aan de extensie, helaas.... ;)

ff getest op mijn MacBook in Google Chrome. Werkt als een tiet. Zal 'm zelf verder niet gebruiken, ivm de webbrowser Safari die ik dus gebruik

[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2017 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sleehond schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:40:
Odin is your best friend:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51060275

En nu nog veel makkelijker door de Multi-CSC OXM (alle firmwares zijn gelijk voor ALLE CSC's in OXM!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-10 23:43
Ik lees dat meerdere mensen niet tevreden zijn over het uithoudingsvermogen van de batterij. Ik gebruik de S8+ nu twee weken en heb nu wel een aardig beeld over de batterij. Er zijn dan mensen die reageren dat je hem toch elke nacht aan de oplader kunt leggen en er niet zo'n probleem van moet maken. Ik ben zelf ook wel een type die zo lang mogelijk met de batterij wil doen.

Ik schaar mijzelf onder een matige/zware gebruiker van de telefoon. Maar dit kan niet de hele dag door vanwege werk en daarom vind ik de standby tijd van de telefoon ook belangrijk. En die is in mijn geval erg goed en ik ben dus wel zeer tevreden met de batterij.

Ik had hiervoor de Galaxy S7 Edge, die een grotere batterij had maar de S8+ is echt nog een stuk beter. Ik was hiervoor wel een beetje huiverig maar blijkbaar heeft Samsung het batterij management aardig op orde.

Ik heb alles constant aan staan omdat ik er niet van hou om dingen uit te gaan zetten om batterij te sparen. Ik ga niet als ik niet thuis ben WIFI uitzetten, of andersom wanneer ik weer thuis ben de mobiele data of Bluetooth uitzetten. Locatie staat op hoge precisie. Het enige wat ik niet gebruik is AOD (Always On Display). Dit is een leuke 'show of' gimmick maar ik zie er niet de toegevoegde waarde van. Alsof ik de hele dag naar mijn telefoon kijk. En AOD is nu net wel een toepassing die batterij vreet in standby.

Ik heb 150 apps op de telefoon die ik zeker niet allemaal gebruik. Herkenbaar? Ik gebruik Facebook om te gluren bij de buren, Twitter voor nieuws, telegraaf, AD, NOS. Ik gebruik voor chat Whatsapp, Google Hangout. Daarnaast gebruik ik wel meer apps maar daar zal ik je niet mee vermoeien, als ik dat al niet doe. Bixby heb ik nog onder de knop maar vind ik erg matig. Ik gebruik Google Now die veel slimmer is naar mijn idee. Voor Navigeren gebruik ik TomTom die helaas (nog) niet werkt en nu tijdelijk Sygic.

Ook speel ik af en toe een game zoals Real Racing 3 i.c.m een XBOX Controller. Dat spel toont trouwens hoe krachtig de S8 is. Loopt heel soepel zonder hapering.

Mensen die het idee hebben dat de batterij slecht is moeten eens goed kijken of er apps zijn die drainen en anders zou ik toch echt proberen te telefoon te ruilen. De batterij moet (kan) namelijk gewoon goed zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ji3k5O0mMEIsksp5TSUoPnaz/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vR1nPpWFZXl5Unjo3a2op6BS/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U4fPB0U5EoLNsAsnzyvkmlKU/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oP3c0NGegZdIzdDYqBeVgwRc/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwarmink schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:34:
Ik lees dat meerdere mensen niet tevreden zijn over het uithoudingsvermogen van de batterij. Ik gebruik de S8+ nu twee weken en heb nu wel een aardig beeld over de batterij. Er zijn dan mensen die reageren dat je hem toch elke nacht aan de oplader kunt leggen en er niet zo'n probleem van moet maken. Ik ben zelf ook wel een type die zo lang mogelijk met de batterij wil doen.

Ik schaar mijzelf onder een matige/zware gebruiker van de telefoon. Maar dit kan niet de hele dag door vanwege werk en daarom vind ik de standby tijd van de telefoon ook belangrijk. En die is in mijn geval erg goed en ik ben dus wel zeer tevreden met de batterij.

Ik had hiervoor de Galaxy S7 Edge, die een grotere batterij had maar de S8+ is echt nog een stuk beter. Ik was hiervoor wel een beetje huiverig maar blijkbaar heeft Samsung het batterij management aardig op orde.

Ik heb alles constant aan staan omdat ik er niet van hou om dingen uit te gaan zetten om batterij te sparen. Ik ga niet als ik niet thuis ben WIFI uitzetten, of andersom wanneer ik weer thuis ben de mobiele data of Bluetooth uitzetten. Locatie staat op hoge precisie. Het enige wat ik niet gebruik is AOD (Always On Display). Dit is een leuke 'show of' gimmick maar ik zie er niet de toegevoegde waarde van. Alsof ik de hele dag naar mijn telefoon kijk. En AOD is nu net wel een toepassing die batterij vreet in standby.

Ik heb 150 apps op de telefoon die ik zeker niet allemaal gebruik. Herkenbaar? Ik gebruik Facebook om te gluren bij de buren, Twitter voor nieuws, telegraaf, AD, NOS. Ik gebruik voor chat Whatsapp, Google Hangout. Daarnaast gebruik ik wel meer apps maar daar zal ik je niet mee vermoeien, als ik dat al niet doe. Bixby heb ik nog onder de knop maar vind ik erg matig. Ik gebruik Google Now die veel slimmer is naar mijn idee. Voor Navigeren gebruik ik TomTom die helaas (nog) niet werkt en nu tijdelijk Sygic.

Ook speel ik af en toe een game zoals Real Racing 3 i.c.m een XBOX Controller. Dat spel toont trouwens hoe krachtig de S8 is. Loopt heel soepel zonder hapering.

Mensen die het idee hebben dat de batterij slecht is moeten eens goed kijken of er apps zijn die drainen en anders zou ik toch echt proberen te telefoon te ruilen. De batterij moet (kan) namelijk gewoon goed zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe kan je bluetooth niet uitzetten zoals je zelf aangeeft en toch binnen 2 dagen maar 1% inleveren?

De s7 edge heeft 3600mah de s8+ heeft er 3500. Een klein verschil maar kan me niet voorstellen dat de s8+ met hetzelfde gebruik even lang meegaat dan de s7+ edge. Naast het 100mah verschil is het beeld van de s8+ groter dan de s7edge dus daar zal ook wel het nodige in gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:47:
[...]

Hoe kan je bluetooth niet uitzetten zoals je zelf aangeeft en toch binnen 2 dagen maar 1% inleveren?

De s7 edge heeft 3600mah de s8+ heeft er 3500. Een klein verschil maar kan me niet voorstellen dat de s8+ met hetzelfde gebruik even lang meegaat dan de s7+ edge. Naast het 100mah verschil is het beeld van de s8+ groter dan de s7edge dus daar zal ook wel het nodige in gaan zitten.
Dit kan dus wel, doordat het "batterij management" van de S8+ beter geoptimaliseerd is tov de S7Edge...
En misschien heeft de S8+ wel een iets betere accu dan de S7Edge... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 30-04-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:52:
[...]

Dit kan dus wel, doordat het "batterij management" van de S8+ beter geoptimaliseerd is tov de S7Edge...
+ de nieuwe zuinigere Exynos 8895 SoC (voor ons hier in Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-10 23:43
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:47:
[...]

Dat moet je denk ik aan Samsung vragen hoe ze dat doen. In de afbeeldingen kun je zien dat ik bluetooth echt de hele cycle aan heb gehad, meer dan 2 dagen dus op 1 batterij lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:52:
[...]

Dat klinkt veelbelovend dan, weet niet of ik het goed aflees maar volgens de stats is de s8+ dus in 2 dagen 5 uur in totaal aan geweest/gebruikt?
Pagina: 1 ... 27 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support