Ik lees dat meerdere mensen niet tevreden zijn over het uithoudingsvermogen van de batterij. Ik gebruik de S8+ nu twee weken en heb nu wel een aardig beeld over de batterij. Er zijn dan mensen die reageren dat je hem toch elke nacht aan de oplader kunt leggen en er niet zo'n probleem van moet maken. Ik ben zelf ook wel een type die zo lang mogelijk met de batterij wil doen.
Ik schaar mijzelf onder een matige/zware gebruiker van de telefoon. Maar dit kan niet de hele dag door vanwege werk en daarom vind ik de standby tijd van de telefoon ook belangrijk. En die is in mijn geval erg goed en ik ben dus wel zeer tevreden met de batterij.
Ik had hiervoor de Galaxy S7 Edge, die een grotere batterij had maar de S8+ is echt nog een stuk beter. Ik was hiervoor wel een beetje huiverig maar blijkbaar heeft Samsung het batterij management aardig op orde.
Ik heb alles constant aan staan omdat ik er niet van hou om dingen uit te gaan zetten om batterij te sparen. Ik ga niet als ik
niet thuis ben WIFI uitzetten, of andersom wanneer ik weer thuis ben de mobiele data of Bluetooth uitzetten. Locatie staat op hoge precisie. Het enige wat ik niet gebruik is AOD (Always On Display). Dit is een leuke 'show of' gimmick maar ik zie er niet de toegevoegde waarde van. Alsof ik de hele dag naar mijn telefoon kijk. En AOD is nu net wel een toepassing die batterij vreet in standby.
Ik heb 150 apps op de telefoon die ik zeker niet allemaal gebruik. Herkenbaar? Ik gebruik Facebook om te gluren bij de buren, Twitter voor nieuws, telegraaf, AD, NOS. Ik gebruik voor chat Whatsapp, Google Hangout. Daarnaast gebruik ik wel meer apps maar daar zal ik je niet mee vermoeien, als ik dat al niet doe. Bixby heb ik nog onder de knop maar vind ik erg matig. Ik gebruik Google Now die veel slimmer is naar mijn idee. Voor Navigeren gebruik ik TomTom die helaas (nog) niet werkt en nu tijdelijk Sygic.
Ook speel ik af en toe een game zoals Real Racing 3 i.c.m een XBOX Controller. Dat spel toont trouwens hoe krachtig de S8 is. Loopt heel soepel zonder hapering.
Mensen die het idee hebben dat de batterij slecht is moeten eens goed kijken of er apps zijn die drainen en anders zou ik toch echt proberen te telefoon te ruilen. De batterij moet (kan) namelijk gewoon goed zijn.