Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 97 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:32
Nieuwbouw schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:47:
Zojuist een offerte gekregen voor de montage van de badkamer van 16k. Badkamer is 2,5 bij 3,4. Het betreft nieuwbouw dus er is geen sloopwerk, maar ik wilde wel op twee zijden een voorzetwand laten plaatsen voor inbouwnissen (links en rechts van het bad en bij de douche). Verder plaatsen inbouwbad (en betegelen), dubbele wastafel en inbouwdouche Tegelen is maar tot 1,10 met tegels van 30 bij 7,5, behalve bij de douche waar het tot 2 meter is. Het leek mij vrij veel. In de badkamerwinkel gaven ze een indicatie voor 11k voor de badkamer en toiletten. Dat leek mij wel erg optimistisch, maar dit verschil is wel erg groot. Zijn voorzetwanden echt zo duur? Iemand die hier iets meer duiding aan kan geven?
Als installateur vind ik het duur... Zo duur is een voorzetwand nou ook weer niet aan materiaal en om te maken.

Denk dat t voor 10k of minder moet kunnen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 09:59

codeneos

[...]

Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:31:
Zoveel mensen, zoveel meningen. Gisteren werd oms de Subway 3.0 afgeraden omdat deze zou bewegen ook al hangt ie goed aan de muur.
Wat beweegt er precies aan een wc pot als die aan de muur hangt? Ik heb nog nooit gehoord dat een wc-pot beweegt, de Subway lijn van V&B heeft dan een iets andere manier van spoelen maar dat die zou bewegen lijkt me sterk.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
codeneos schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:23:
[...]

Wat beweegt er precies aan een wc pot als die aan de muur hangt? Ik heb nog nooit gehoord dat een wc-pot beweegt, de Subway lijn van V&B heeft dan een iets andere manier van spoelen maar dat die zou bewegen lijkt me sterk.
Ze zeiden dat het een slecht ophangsysteem was waardoor de pot beweegt als je er op gaat zitten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:27

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Ze zeiden dat het een slecht ophangsysteem was waardoor de pot beweegt als je er op gaat zitten.
Dit hebben wij ook gehoord. Volgens mij mag deze pot niet overal op gemonteerd worden.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:49
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Dit hebben wij ook gehoord. Volgens mij mag deze pot niet overal op gemonteerd worden.
Volgens Hornbach niet geschikt voor hun Qboard platen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Hmm tja ik ben geen installateur, maar zal het wel gaan vragen of ze er ervaring mee hebben.

De Clou Hammock die ze dan wel aanraden, niet geheel onpartijdig lijkt me, is zelfs 3 kg zwaarder.

Dus beetje een dilemma wie of wat ik nu moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Hmm tja ik ben geen installateur, maar zal het wel gaan vragen of ze er ervaring mee hebben.

De Clou Hammock die ze dan wel aanraden, niet geheel onpartijdig lijkt me, is zelfs 3 kg zwaarder.

Dus beetje een dilemma wie of wat ik nu moet geloven.
Clou is ook een prima merk hoor. Ik dacht Nederlands bedrijf. Ook hier dus weer een kwestie van smaak. Als je het model van V&B mooi vindt, zou je misschien alsnog eens de Avento kunnen overwegen.

Deze pot is wat minder hoog dan de subway 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
codeneos schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:23:
[...]

Zou kunnen door de onzichtbare manier van montage, maar het fijne weet ik er niet van. Er gaan meer verhalen rond op het internet over deze pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Phusebox je bent wel lekker op weg als je je al druk kunt maken over de toiletpot ;) (dat bedoel ik in goede zin, dat zijn namelijk de kleinere minder lastige dingen imo). Hoe gaat 't er verder mee? Al wat (gespecificeerde) offertes enz. opgevraagd?

[ Voor 20% gewijzigd door ViezeVis op 28-01-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:07:
@Phusebox je bent wel lekker op weg als je je al druk kunt maken over de toiletpot ;) (dat bedoel ik in goede zin, dat zijn namelijk de kleinere minder lastige dingen imo). Hoe gaat 't er verder mee? Al wat (gespecificeerde) offertes enz. opgevraagd?
Offertes voor het materiaal heb ik. Alleen moet ik nog een installateur vinden waar ik vertrouwen in heb. Nog niet gelukt, ja we hadden er een maar die kan de opdracht alleen aannemen als we bij een specifieke zaak kopen (en dat gaat hem niet worden).

Maar goed die offertes moet ik wel nog over gaan onderhandelen of er nog wat af kan, want vind het vrij duur, zelfs met overstappen naar goedkopere kranen.

En zo zit ik in elkaar, ik maak me over elk detail druk. De toiletpot dacht ik te weten tot die opmerking van gisteren en nu heb ik dus al bijna een hele dag het internet afgezocht naar ervaringen, problemen, etc. Maar over die Clou vind je niks. En zoals gezegd is die nog 3kg zwaarder. Lijkt me overigens ook gewoon een onzichtbaar ophangsysteem te hebben?

Reden voor de Subway 3.0 was de Twistflush. Minder water, beter of evengoed resultaat (zeggen ze). Schoonbroer heeft zoiets van Geberit, maar die is er niet in mat wit.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 28-01-2024 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Offertes voor het materiaal heb ik. Alleen moet ik nog een installateur vinden waar ik vertrouwen in heb. Nog niet gelukt, ja we hadden er een maar die kan de opdracht alleen aannemen als we bij een specifieke zaak kopen (en dat gaat hem niet worden).

Maar goed die offertes moet ik wel nog over gaan onderhandelen of er nog wat af kan, want vind het vrij duur, zelfs met overstappen naar goedkopere kranen.

En zo zit ik in elkaar, ik maak me over elk detail druk. De toiletpot dacht ik te weten tot die opmerking van gisteren en nu heb ik dus al bijna een hele dag het internet afgezocht naar ervaringen, problemen, etc. Maar over die Clou vind je niks. En zoals gezegd is die nog 3kg zwaarder. Lijkt me overigens ook gewoon een onzichtbaar ophangsysteem te hebben?

Reden voor de Subway 3.0 was de Twistflush. Minder water, beter of evengoed resultaat (zeggen ze). Schoonbroer heeft zoiets van Geberit, maar die is er niet in mat wit.
Avento heeft ook zo'n soort spoeling die rond de pot gaat. Wel anders dan de subway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:51:
[...]

Avento heeft ook zo'n soort spoeling die rond de pot gaat. Wel anders dan de subway.
Ja de Clou Hammock volgens mij ook, maar daar is dus weinig over te vinden.

Tot nu toe zijn de offertes ongeveer:
- 12.500 sanitair
- 1500 tegels
- 11.000 installatie

Al met al dus 5000 per m2 ongeveer :X

Heeft het trouwens zin om meteen ook de aparte toiletruimte mee te nemen? Spaart dat nu geld uit door te combineren?

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 28-01-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Ja de Clou Hammock volgens mij ook, maar daar is dus weinig over te vinden.

Tot nu toe zijn de offertes ongeveer:
- 12.500 sanitair
- 1500 tegels
- 11.000 installatie

Al met al dus 5000 per m2 ongeveer :X

Heeft het trouwens zin om meteen ook de aparte toiletruimte mee te nemen? Spaart dat nu geld uit door te combineren?
5000 per m2 lijkt mij niet :). Wat is het totale oppervlakte in m2's van je badkamer?
En of het zin heeft om je toiletruimte te doen: qua materialen verwacht ik geen spectaculaire kortingen. Maar je bent er wel in één keer vanaf. Je hebt ook maar één keer stof in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:24:
[...]

5000 per m2 lijkt mij niet :). Wat is het totale oppervlakte in m2's van je badkamer?
En of het zin heeft om je toiletruimte te doen: qua materialen verwacht ik geen spectaculaire kortingen. Maar je bent er wel in één keer vanaf. Je hebt ook maar één keer stof in huis.
Je bedoelt inclusief de muren? 24m2, laten we er 25 van maken. 1000 euro per m2 dan.

Toilet meteen meenemen zal wel niet gebeuren. Is toch ook weer 5-7 k extra.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 28-01-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:26:
[...]

Je bedoelt inclusief de muren? 24m2, laten we er 25 van maken. 1000 euro per m2 dan.
Installatiewerk omvat niet alleen maar tegels leggen. Laat de offerte specificeren en deel de tegelzetprijs door het aantal m2. Alleen dan kan je beoordelen of de legprijs per m2 acceptabel is (en kan je onderhandelen).

En als zou ik nu 11000 delen door 25m2 kom ik nog uit op 440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Installatiewerk omvat niet alleen maar tegels leggen. Laat de offerte specificeren en deel de tegelzetprijs door het aantal m2. Alleen dan kan je beoordelen of de legprijs per m2 acceptabel is (en kan je onderhandelen).

En als zou ik nu 11000 delen door 25m2 kom ik nog uit op 440.
Met die 5000 of 1000 euro per m2 bedoelde ik gewoon de totale kosten.

Ik heb inderdaad alleen een totaalprijs gekregen dus ik kan daar weinig uithalen. Niet eens een indicatie van hoe lang ze bezig zijn dus dat kan ik er ook niet uithalen.

Deze twee nog twee afspraken met installateurs, al is het een blinde gok. Gegoogled en maar een paar benaderd. Geen ervaringen van bekenden waar ik iets aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 12:41
Nieuwbouw schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:47:
Zojuist een offerte gekregen voor de montage van de badkamer van 16k. Badkamer is 2,5 bij 3,4. Het betreft nieuwbouw dus er is geen sloopwerk, maar ik wilde wel op twee zijden een voorzetwand laten plaatsen voor inbouwnissen (links en rechts van het bad en bij de douche). Verder plaatsen inbouwbad (en betegelen), dubbele wastafel en inbouwdouche Tegelen is maar tot 1,10 met tegels van 30 bij 7,5, behalve bij de douche waar het tot 2 meter is. Het leek mij vrij veel. In de badkamerwinkel gaven ze een indicatie voor 11k voor de badkamer en toiletten. Dat leek mij wel erg optimistisch, maar dit verschil is wel erg groot. Zijn voorzetwanden echt zo duur? Iemand die hier iets meer duiding aan kan geven?
Wij hebben hetzelfde probleem, badkamer 2,8 bij 3,3 en installatie kosten vanaf 15k - 22k, met voorzetwand bij de douche/toilet voor nissen, verder alleen inloop douche, toilet en wastafelmeubel, echt max 2,5 weken werk zou je denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:33:
[...]

Met die 5000 of 1000 euro per m2 bedoelde ik gewoon de totale kosten.

Ik heb inderdaad alleen een totaalprijs gekregen dus ik kan daar weinig uithalen. Niet eens een indicatie van hoe lang ze bezig zijn dus dat kan ik er ook niet uithalen.

Deze twee nog twee afspraken met installateurs, al is het een blinde gok. Gegoogled en maar een paar benaderd. Geen ervaringen van bekenden waar ik iets aan heb.
Tsja, als ze de opdracht graag willen zorgen ze maar dat ze gaan specificeren. Anders weet je genoeg :). Zonder specificatie kunnen we het hier in ieder geval niet beoordelen of iets redelijk is. Want we weten nu niet wat ze gaan doen (slopen, afvoeren, leiding/installatiewerk, plafond, dekvloer, egaline....)

Afgaan op de totaalprijs en dat per m2 uitrekenen is ook nooit representatief. Dat heeft ook te maken met je keuze aan materiaal. Dik 12.500 voor alleen je sanitair is overigens niet onmogelijk. In vergelijking met onze badkamer vind ik het wel veel (scheelt dik 5k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Nieuwbouw @NatalieF hoge prijzen. Voorzetwanden kosten geen drol. Een muur van 1 meter lang 2 meter hoog mag niet meer kosten dan 150 euro denk ik. Inclusief montage, lijm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:46:
[...]

Tsja, als ze de opdracht graag willen zorgen ze maar dat ze gaan specificeren. Anders weet je genoeg :). Zonder specificatie kunnen we het hier in ieder geval niet beoordelen of iets redelijk is. Want we weten nu niet wat ze gaan doen (slopen, afvoeren, leiding/installatiewerk, plafond, dekvloer, egaline....)

Afgaan op de totaalprijs en dat per m2 uitrekenen is ook nooit representatief. Dat heeft ook te maken met je keuze aan materiaal. Dik 12.500 voor alleen je sanitair is overigens niet onmogelijk. In vergelijking met onze badkamer vind ik het wel veel (scheelt dik 5k).
Het is meer andersom. Er is niet veel keus aan installateurs en dan is maar de vraag of je een goede hebt. Ben al wantrouwig als ze niet tot november al vol zitten. (En zodra het oktober of later wordt schuiven we het door naar april volgend jaar, dus dan kan de zoektocht naar sanitair opnieuw beginnen met wat dan leverbaar is.)

Grootste kosten zijn bad van ca. 2500 euro, radiator tegen de 2000 euro, kranen rond de 3000 euro, wasmeubel en hoge kast rond de 2700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:51:
[...]

Het is meer andersom. Er is niet veel keus aan installateurs en dan is maar de vraag of je een goede hebt. Ben al wantrouwig als ze niet tot november al vol zitten. (En zodra het oktober of later wordt schuiven we het door naar april volgend jaar, dus dan kan de zoektocht naar sanitair opnieuw beginnen met wat dan leverbaar is.)

Grootste kosten zijn bad van ca. 2500 euro, radiator tegen de 2000 euro, kranen rond de 3000 euro, wasmeubel en hoge kast rond de 2700 euro.
In jouw regio kan ik je qua installateur/tegelzetter niet verder helpen helaas. Het enige wat je kunt doen is dus vragen om specificaties en hier evt. posten zodat we het kunnen checken.

Hotbath inbouwregendouche zit hier ook wel op 1950, inbouwkraan (1x) 500, radiator 800, wastafelmeubel 1200. Dan zie je wel een beetje het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:53:
[...]

In jouw regio kan ik je qua installateur/tegelzetter niet verder helpen helaas. Het enige wat je kunt doen is dus vragen om specificaties en hier evt. posten zodat we het kunnen checken.

Hotbath inbouwregendouche zit hier ook wel op 1950, inbouwkraan (1x) 500, radiator 800, wastafelmeubel 1200. Dan zie je wel een beetje het verschil :)
Hotbath douche was bij ons bijna 4000. Dus dat gaan we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwbouw
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-06 19:44
NatalieF schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:44:
[...]

Wij hebben hetzelfde probleem, badkamer 2,8 bij 3,3 en installatie kosten vanaf 15k - 22k, met voorzetwand bij de douche/toilet voor nissen, verder alleen inloop douche, toilet en wastafelmeubel, echt max 2,5 weken werk zou je denken..
Ja.. wij gaan nu in elk geval toch meerdere offertes opvragen. Sowieso wel verstandig, gezien de hoogte van de bedragen. Dit is echter wel een partij die ik vertrouw, omdat ze al 15 jaar loodgieterswerkzaamheden bij mijn familie doen. Ik hoef niet het onderste uit de kan te krijgen, maar ik wil ook niet afgezet worden.

Wat betreft de v&b subway discussie: speelt dit ook bij andere toiletten van v&b? Wij waren van plan de architectura te nemen met het idee mooi en van een betrouwbaar merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:51:
[...]

Je kan hier verbazen over 5k per meter, maar je maakt niet echt voordelige keuzes.

2500 voor een bad? Een standaard half vrijstaand ben je voor 1250 klaar. Radiator is echt bizar duur. Onze zwarte handdoekradiator was 250 euro.

Kranen kan je jezelf ook flink gek mee maken, maar daar zijn dure keuzes makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:30:
[...]

Je kan hier verbazen over 5k per meter, maar je maakt niet echt voordelige keuzes.

2500 voor een bad? Een standaard half vrijstaand ben je voor 1250 klaar. Radiator is echt bizar duur. Onze zwarte handdoekradiator was 250 euro.

Kranen kan je jezelf ook flink gek mee maken, maar daar zijn dure keuzes makkelijker te maken.
Tja het bad kost in Duitsland rond de 1800. Maar zo ben ik straks van 10 leveranciers afhankelijk of alles op tijd, correct en zonder beschadigingen geleverd is.

Een mat wit halfvrijstaand bad voor 1250 euro heb ik nog niet gezien. Ik hoef ook niet per se het goedkoopste van het goedkoopste. Moet toch ook weer 15 jaar meegaan.

Radiator, ik wil iets dat minimaal een tijdschema heeft en zo'n ding met 30 buizen is niet onze smaak.

Ik weet dat ik geen voordelige keuzes maak. Maar als ik de prijzen in Duitsland zie denk ik wel dat er hier nog bizar veel marge op zit.

Zo ook bii het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:37:
[...]

Radiator, ik wil iets dat minimaal een tijdschema heeft en zo'n ding met 30 buizen is niet onze smaak.

Zo ook bii het installeren.
Tijdschema doe je door een Tado thermostaat erop te draaien. Kan je elke radiator pakken die je wilt. Dus daar hoef je niet een duurdere radiator voor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Tijdschema doe je door een Tado thermostaat erop te draaien. Kan je elke radiator pakken die je wilt. Dus daar hoef je niet een duurdere radiator voor te kiezen.
Het wordt elektrisch, als vervanging voor cv radiator. Kom anders niet met de buizen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 01:02:
[...]

Het wordt elektrisch, als vervanging voor cv radiator. Kom anders niet met de buizen weg.
Dure hobby dan om je badkamer te verwarmen. Ik zou toch nog even kijken of de leidingen niet kunnen worden verlegd.

Je hele badkamer gaat eruit. Een sleuf voor leidingen zou dan toch wel moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:03:
[...]

Dure hobby dan om je badkamer te verwarmen. Ik zou toch nog even kijken of de leidingen niet kunnen worden verlegd.

Je hele badkamer gaat eruit. Een sleuf voor leidingen zou dan toch wel moeten kunnen?
Is het echt zoveel duurder in gebruik? De CV radiator is altijd aan als de verwarming in de woonkamer aan is. De elektrische radiator alleen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:10:
[...]

Is het echt zoveel duurder in gebruik? De CV radiator is altijd aan als de verwarming in de woonkamer aan is. De elektrische radiator alleen wanneer nodig.
Zo'n kleine ruimte is prima met cv-verwarming te verwarmen. Wij hebben omwille de prijs daar ook voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:52
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:10:
[...]

CV radiator is net als een elektrische uit wanneer er geen behoefte naar warmte is. Daar heb je een themostaatkraan voor --> programeering.

Voordeel bij een CV is dat wanneer er warmtevraag is, de CV al warmte kan doorsturen en niet apart hoeft op te wekken zoals bij elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
barry86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:39:
[...]

CV radiator is net als een elektrische uit wanneer er geen behoefte naar warmte is. Daar heb je een themostaatkraan voor --> programeering.

Voordeel bij een CV is dat wanneer er warmtevraag is, de CV al warmte kan doorsturen en niet apart hoeft op te wekken zoals bij elektrisch.
Maar als de verwarming in de woonkamer niet aan is, in de ochtend, dan gaat die op de badkamer ook niet aan want er komt geen vraag vanuit de bediening in de woonkamer? Dat is althans hoe we het nu ervaren.

En met zoiets zou ik dan ook de vloerverwarming aan kunnen sluiten op de CV?
Maar ja dan zit je wel met die lelijke buizen.

https://www.techniekwebsh...sluiting-1-2-15-maat.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:34:
[...]

Zo'n kleine ruimte is prima met cv-verwarming te verwarmen. Wij hebben omwille de prijs daar ook voor gekozen.
Ik denk niet dat de aanschaf goedkoper is. De radiator scheelt maar een paar tientjes, maar er moet wel een hoop leidingwerk verlegd worden en in de muur verwerkt worden (moet achter het bad langs, waar ook waterleidingen voor de douche zullen moeten lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:48:
[...]

Ik denk niet dat de aanschaf goedkoper is. De radiator scheelt maar een paar tientjes, maar er moet wel een hoop leidingwerk verlegd worden en in de muur verwerkt worden (moet achter het bad langs, waar ook waterleidingen voor de douche zullen moeten lopen).
Ik vond dezelfde Vasco radiator anders wel behoorlijk verschillen (>200 dacht ik). Over leidingwerk zal ik me niet druk maken. Zit er nu ook een cv verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Ik vond dezelfde Vasco radiator anders wel behoorlijk verschillen (>200 dacht ik). Over leidingwerk zal ik me niet druk maken. Zit er nu ook een cv verwarming?
Wat ik heb gezien is een prijsverschil van rond de 70 euro.

Er zit nu een cv verwarming, maar die komt vanuit de kamer ernaast en de leidingen lopen nu waar straks het bad/douche komt.

Er is ook een hybride variant van Vaso, die zowel elektisch als CV doet, maar dat zal wel helemaal duur zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 29-01-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
Tweakers! Allereerst excuus, ik heb de rest van het topic niet gelezen. Vandaag komt de installateur voor de badkamer. Nu zit ik op de installatietekening te kijken. De bovenkant van de wastafel zal op 93 cm hoogte komen.

Is dit goed of juist (vee) te hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 10:04
Dat ligt maar net aan hoe groot je bent. Pak even een rolmaat en kijk voor jezelf of het goed uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
G33st schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:59:
Tweakers! Allereerst excuus, ik heb de rest van het topic niet gelezen. Vandaag komt de installateur voor de badkamer. Nu zit ik op de installatietekening te kijken. De bovenkant van de wastafel zal op 93 cm hoogte komen.

Is dit goed of juist (vee) te hoog?
Lijkt een gemiddelde hoogte, ik heb gelezen tussen 90 en 95 is standaard, tenzij je heel lang bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:42:
[...]

Maar als de verwarming in de woonkamer niet aan is, in de ochtend, dan gaat die op de badkamer ook niet aan want er komt geen vraag vanuit de bediening in de woonkamer? Dat is althans hoe we het nu ervaren.

Beter kijken. ;) Die buizen zitten in de muur.

En verder: Als jij je thermostaat in de huiskamer vervangt voor een Tado thermostaat en je radiator in de badkamer voorziet van een Tado kraan, dan geeft sochtends de kraan een signaal naar de Thermostaat dat de badkamer warmte vraagt en dan gaat je ketel draaien. En ja, dat betekent dat je miss een half uurtje per dag je huiskamer ook verwarmt omdat je badkamer vraag heeft, maar dat is zo minimaal. Het werkt hier echt perfect om precies deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Beter kijken. ;) Die buizen zitten in de muur.

En verder: Als jij je thermostaat in de huiskamer vervangt voor een Tado thermostaat en je radiator in de badkamer voorziet van een Tado kraan, dan geeft sochtends de kraan een signaal naar de Thermostaat dat de badkamer warmte vraagt en dan gaat je ketel draaien. En ja, dat betekent dat je miss een half uurtje per dag je huiskamer ook verwarmt omdat je badkamer vraag heeft, maar dat is zo minimaal. Het werkt hier echt perfect om precies deze manier.
Mja ik heb naar dat Tado gekeken eens, maar zaten een hoop haken en ogen aan. (o.a. weer een abonnement erbij)

En ik verwacht ook dat een vloerverwarming op cv, plus de leidingen voor de cv radiator, plus een tado thermostaat en regeling, de prijs nog eens twee duizend euro opdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:00:
[...]

Mja ik heb naar dat Tado gekeken eens, maar zaten een hoop haken en ogen aan. (o.a. weer een abonnement erbij)

En ik verwacht ook dat een vloerverwarming op cv, plus de leidingen voor de cv radiator, plus een tado thermostaat en regeling, de prijs nog eens twee duizend euro opdrijft.
Onzin, je hebt helemaal geen abonnement nodig.
En welke haken en ogen heb je het over?

offtopic:
Je komt toch wel heel erg over als een boer die niet eet wat hij niet kent. Lijkt wel een stugge Fries, terwijl je volgens mij een Limburger bent. Sta eens wat meer open voor dingen die je niet kent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:42:
[...]

Ik heb bij warmtevraag en geen warmwater op de cv het opgelost met een design hete lucht verwarmer die boven de deur aan de muur hangt. Die heeft het met enkele min warm.

Dat is dus vooral in de vroege ochtend het geval. En maak ik gebruik van ingebouwde timer.

[ Voor 5% gewijzigd door barry86 op 29-01-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Onzin, je hebt helemaal geen abonnement nodig.
En welke haken en ogen heb je het over?

offtopic:
Je komt toch wel heel erg over als een boer die niet eet wat hij niet kent. Lijkt wel een stugge Fries, terwijl je volgens mij een Limburger bent. Sta eens wat meer open voor dingen die je niet kent. :+
Ik vraag me gewoon af wat de winst is van de radiator op cv en het verbruik. Daar kun je niks over vinden, en is in elke situatie anders natuurlijk.

Zal ook geen 10 jaar meer duren voordat we aan een warmtepomp moeten en dan is de vraag of die radiator op cv het nog warm krijg met een lage aanvoertemperatuur.

Ik heb er gewoon geen verstand van. Bij een elektrische radiator weet ik, als die voldoende vermogen heeft (1000 W in ons geval voor nog geen 13m3) dan werkt het.

Een Tado heeft eigenlijk alleen echt zin met thermostaatknoppen overal, en die heb ik momenteel nergens. Die vervangen gaat me zelf niet lukken, ook vanwege het feit dat er vanalles aangepast moet worden dan.

Dus voor mij is het lijstje dan:

Elektrische radiator:
- stopcontact nodig
- ruimte nodig

CV radiator:
- leidingen verleggen (duurder dan stopcontact)
- radiator is iets goedkoper
- tado systeem aanschaffen (vergelijkbaar met app bediening elektrische radiator)
- minder flexibel bij vervangen/verwijderen
- aansluiten op vloerverwarming complexer en duurder dan losse elektrische vloerverwarming (er moeten sleuven gefreesd worden, koppeling, extra leidingen in de muur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:37:
[...]

Ik vraag me gewoon af wat de winst is van de radiator op cv en het verbruik. Daar kun je niks over vinden, en is in elke situatie anders natuurlijk.

Zal ook geen 10 jaar meer duren voordat we aan een warmtepomp moeten en dan is de vraag of die radiator op cv het nog warm krijg met een lage aanvoertemperatuur.

Ik heb er gewoon geen verstand van. Bij een elektrische radiator weet ik, als die voldoende vermogen heeft (1000 W in ons geval voor nog geen 13m3) dan werkt het.

Een Tado heeft eigenlijk alleen echt zin met thermostaatknoppen overal, en die heb ik momenteel nergens. Die vervangen gaat me zelf niet lukken, ook vanwege het feit dat er vanalles aangepast moet worden dan.

Dus voor mij is het lijstje dan:

Elektrische radiator:
- stopcontact nodig
- ruimte nodig

CV radiator:
- leidingen verleggen (duurder dan stopcontact)
- radiator is iets goedkoper
- tado systeem aanschaffen (vergelijkbaar met app bediening elektrische radiator)
- minder flexibel bij vervangen/verwijderen
- aansluiten op vloerverwarming complexer en duurder dan losse elektrische vloerverwarming (er moeten sleuven gefreesd worden, koppeling, extra leidingen in de muur)
offtopic:
Ik geef het op, want bij alles zie jij allen maar een vrachtauto vol beren die op de weg staat. Succes met je badkamer en alle keuzes. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:43:
[...]

offtopic:
Ik geef het op, want bij alles zie jij allen maar een vrachtauto vol beren die op de weg staat. Succes met je badkamer en alle keuzes. |:(
Ik zet alleen op een rij wat ik nu weet, dus hoe ik de keuze maak. Klopt het niet wat ik schrijf dan hoor ik het graag, zoals gezegd heb ik er geen verstand van. Winkels geven je toch geen advies en online kon ik ook geen duidelijke info vinden.

Ik waardeer alle inzichten die ik hier opdoe, en heb ook al heel wat dingen bijgesteld. Zal deze week de drie installateurs die komen vragen wat hun idee is.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 29-01-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De eerste zaak waar we zijn geweest, en hebben bedankt voor de moeite, was nieuwsgierig wat we dan nu wel wilden hebben. Vervolgens zegt ie dat Ink badkamermeubels kwalitatief ondermaats zijn en Damixa kranen idem... Altijd fijn deze wereld vol cowboys. Je hebt nooit enig idee wat je koopt en wie er echt eerlijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 20:19
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Ik zet alleen op een rij wat ik nu weet, dus hoe ik de keuze maak. Klopt het niet wat ik schrijf dan hoor ik het graag, zoals gezegd heb ik er geen verstand van. Winkels geven je toch geen advies en online kon ik ook geen duidelijke info vinden.

Ik waardeer alle inzichten die ik hier opdoe, en heb ook al heel wat dingen bijgesteld. Zal deze week de drie installateurs die komen vragen wat hun idee is.
Ik snap dat je keuzes moeten maken, dat heb ik vorig jaar bij het uitzoeken ook moeten doen. En vragen in een topic mag, daar is het voor bedoeld.

Ik ben het echter wel met @t14wo eens dat je vaak negatief formuleert en dat dat bij een aantal van ons dus ook zo overkomt.
Daarnaast reageer je op ieder bericht waarmee dit topic de laatste paar pagina's beter '@Phusebox koopt een badkamer' had kunnen heten.

Volgens mij weet je nog steeds niet wat je wilt namelijk. Zelfs keuzes die gaan over smaak kom je hier vragen. Het wordt jouw badkamer; orienteer je breed en maak een keuze die je zelf mooi vindt is mijn advies. Jij moet er straks 20 jaar tegenaan kijken, wij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
m181087 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:37:
[...]

Ik snap dat je keuzes moeten maken, dat heb ik vorig jaar bij het uitzoeken ook moeten doen. En vragen in een topic mag, daar is het voor bedoeld.

Ik ben het echter wel met @t14wo eens dat je vaak negatief formuleert en dat dat bij een aantal van ons dus ook zo overkomt.
Daarnaast reageer je op ieder bericht waarmee dit topic de laatste paar pagina's beter '@Phusebox koopt een badkamer' had kunnen heten.

Volgens mij weet je nog steeds niet wat je wilt namelijk. Zelfs keuzes die gaan over smaak kom je hier vragen. Het wordt jouw badkamer; orienteer je breed en maak een keuze die je zelf mooi vindt is mijn advies. Jij moet er straks 20 jaar tegenaan kijken, wij niet.
Ik weet wel wat ik mooi vind, maar dan komt daar een prijs uit die ik niet wil/kan betalen. Vervolgens ga ik op zoek naar alternatieven, maar je kunt moeilijk aan een kraan zien of het goede kwaliteit is. Vandaar dat ik dan hier vraag/zoek naar ervaringen. Je vind wel wat, maar veelal negatieve ervaringen (van elk merk). Als ik alleen naar online reviews kijk kan ik beter geen badkamer kopen, ongeacht de merken.

Ik wist overigens niet dat het verboden was om op ieder bericht te reageren... Alle vragen die ik stel zijn hopelijk ook weer nuttig voor toekomstige gebruikers die op zoek gaan naar merken/ervaringen.

Maar goed, beter staak ik het project inderdaad maar, want als ik zelfs al moet gaan twijfelen aan wc's die niet vast hangen van een A-merk, of kranen van enkele duizenden euro's die na een paar maanden coating los laten, dan weet ik niet wat wel nog goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Ik wist overigens niet dat het verboden was om op ieder bericht te reageren... Alle vragen die ik stel zijn hopelijk ook weer nuttig voor toekomstige gebruikers die op zoek gaan naar merken/ervaringen.
Niet verboden maar wensenlijk? Je bent zo actief dat het je eigen topic geworden is
barry86 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:52:
@Phusebox misschien handig om een eigen topic aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden onder ons. Wij hebben nét onze Brauer douchegoot ontvangen. Zo op het eerste oog ziet 'ie er best goed uit voor het geld :). En geen scherpe randen ergens. Plastic harenfilter die makkelijk uitneembaar is. Ziet er prima uit dus.

Alle producten stromen langzaam binnen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
[...]

Ik weet wel wat ik mooi vind, maar dan komt daar een prijs uit die ik niet wil/kan betalen. Vervolgens ga ik op zoek naar alternatieven, maar je kunt moeilijk aan een kraan zien of het goede kwaliteit is. Vandaar dat ik dan hier vraag/zoek naar ervaringen. Je vind wel wat, maar veelal negatieve ervaringen (van elk merk). Als ik alleen naar online reviews kijk kan ik beter geen badkamer kopen, ongeacht de merken.

Maar goed, beter staak ik het project inderdaad maar, want als ik zelfs al moet gaan twijfelen aan wc's die niet vast hangen van een A-merk, of kranen van enkele duizenden euro's die na een paar maanden coating los laten, dan weet ik niet wat wel nog goed is.
@Phusebox Vragen om advies is niet verkeerd. Maar ik merk dat ik in de herhaling begin te vallen. Ik heb nog geen één screenshot voorbij zien komen met een prijzenoverzicht van producten wat je graag zou willen. En je gaat wel op zoek naar alternatieven, maar in plaats van dat je alles eens rustig en beheerst bekijkt, ga je naar mijn gevoel al direct op zoek naar alternatieven.

Je grijpt prijzen uit de lucht van de eerste de beste badkamerwinkel en hebt per product geen onderzoek gedaan wat iets online kost (of in Duitsland). En in plaats van dat je er een feest van maakt om binnen budget je badkamer te realiseren kraak je de prijzen af (te duur), trek je alles in twijfel, kom je negatief over en laat je het hier overbrengen als stelling in plaats van een vraag.

Vragen stellen is goed en ook juist blijven doen, maar zorg ook voor wat orde in je hoofd door in Excel of Spreadsheet de onderdelen op een rijtje te zetten. Laat ons dan eens meekijken. Je hebt gewoon een bizar dure smaak (sorry) als ik het zo bekijk. Je zult daar wellicht ook (met je partner) concessies in moeten maken.

En wederom: kijk even naar dit voorbeeld. Ik heb de prijzen gematcht met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:29
Voor letterlijk elke stelling/mening/vooroordeel kun je bevestiging vinden op het www. Net zoals je ook over elk product wel iets negatiefs kunt lezen op het www.
Je neemt het alleen iets te serieus / autistisch denk ik. Bedenk je dat iedereen een badkamer heeft en er ook duizenden per week hun badkamer verbouwen. En ja, soms zit iets mee, soms zit iets tegen. Soms heb je achteraf spijt van een bepaalde keuze, hoe goed je ‘onderzoek’ ook was. (Vorm van het bad bijvoorbeeld, in mijn geval ;)). So be it.

Verder sluit ik me wel aan bij de rest. Ik heb ook het idee dat je per dag van gedachte/mening/ontwerp kan veranderen, maakt het ook niet heel dankbaar om je grondig te adviseren kan ik me voorstellen van sommige Tweakers.
Alsnog succes gewenst met de keuzes, en hopelijk pakken ze goed uit voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
@ViezeVis Ik heb een en ander in een lijstje gezet. Dit zijn de prijzen die ik momenteel heb die ook te vergelijken zijn.
Zal kijken of ik straks nog zin en tijd heb om internet prijzen erbij te zoeken. Op sommige dingen valt wel te besparen, maar alles bij 1 leverancier halen is mij ook wat waard.

https://docs.google.com/s...Xv416S9I/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:30:
@ViezeVis Ik heb een en ander in een lijstje gezet. Dit zijn de prijzen die ik momenteel heb die ook te vergelijken zijn.
Zal kijken of ik straks nog zin en tijd heb om internet prijzen erbij te zoeken. Op sommige dingen valt wel te besparen, maar alles bij 1 leverancier halen is mij ook wat waard.

https://docs.google.com/s...Xv416S9I/edit?usp=sharing
Nice! Dat ziet er goed uit idd. Ben heel benieuwd waar je op uit komt als je de internetprijzen er naast hebt. Overweeg evt. om typenrs erbij te zetten. Dat helpt je bij de vergelijking. Je zou met de typenummers onder de hand ook offertes kunnen opvragen bij een Sanidump, Sani4all of andere keten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:38:
[...]

Nice! Dat ziet er goed uit idd. Ben heel benieuwd waar je op uit komt als je de internetprijzen er naast hebt. Overweeg evt. om typenrs erbij te zetten. Dat helpt je bij de vergelijking. Je zou met de typenummers onder de hand ook offertes kunnen opvragen bij een Sanidump, Sani4all of andere keten.
Paar steekproeven leert dat sanitairwinkel eigenlijk met nagenoeg alles wel het goedkoopste is.

Een bad in Duitsland online bestellen zie ik toch niet zo snel gebeuren. Een foutje en je bent 150 euro verzendkosten kwijt.

Sani4All is afgeschreven, die zeggen dus dat Ink en Damixa slechte kwaliteit is. Ook vinden ze Villeroy & Boch niks.

Sanidump kan niet alles leveren van Ink meen ik. Die naam wekt overigens bij ons niet veel vertrouwen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Paar steekproeven leert dat sanitairwinkel eigenlijk met nagenoeg alles wel het goedkoopste is.

Een bad in Duitsland online bestellen zie ik toch niet zo snel gebeuren. Een foutje en je bent 150 euro verzendkosten kwijt.

Sani4All is afgeschreven, die zeggen dus dat Ink en Damixa slechte kwaliteit is. Ook vinden ze Villeroy & Boch niks.

Sanidump kan niet alles leveren van Ink meen ik. Die naam wekt overigens bij ons niet veel vertrouwen :P
Sani4all is onderdeel van de Mandemakers groep. Die hebben behoefte aan de verkoop van Brauer, Clou Tece en Blaauw als ik me niet vergis. Ik gok omdat er iets meer marge op zit. Gaven mij in de eerste instantie ook een 'bruto prijs' met een beslis-nu korting van 10% 8)7
INK en Damixa horen m.i. toch wel in de hogere segmenten thuishoort. Damixa heeft de beste matzwarte kranen wordt gepretendeerd (heb jij niks aan). INK heb ik niet zoveel ervaring mee, maar ik vond het niet onderdoen voor meubels van TheBalux of Pelipal. En tegelijkertijd hoort wel thuis in een wat hoger segment vind ik. Sanidump zegt altijd de goedkoopste te zijn. Dat is in praktijk niet altijd zo (scheelde soms maar een paar tientjes), maar zodoende wel alles bij één kunnen bestellen :). En ja, mijn schoonouders vinden de naam ook niks. Zij zijn ook bezig met de badkamer en hadden twijfels bij die zaak alleen al vanwege de naam. Maar zeker de moeite waard, ook als je al wat verder bent in de keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:04:
[...]

Sani4all is onderdeel van de Mandemakers groep. Die hebben behoefte aan de verkoop van Brauer, Clou Tece en Blaauw als ik me niet vergis. Ik gok omdat er iets meer marge op zit. Gaven mij in de eerste instantie ook een 'bruto prijs' met een beslis-nu korting van 10% 8)7
INK en Damixa horen m.i. toch wel in de hogere segmenten thuishoort. Damixa heeft de beste matzwarte kranen wordt gepretendeerd (heb jij niks aan). INK heb ik niet zoveel ervaring mee, maar ik vond het niet onderdoen voor meubels van TheBalux of Pelipal. En tegelijkertijd hoort wel thuis in een wat hoger segment vind ik. Sanidump zegt altijd de goedkoopste te zijn. Dat is in praktijk niet altijd zo (scheelde soms maar een paar tientjes), maar zodoende wel alles bij één kunnen bestellen :). En ja, mijn schoonouders vinden de naam ook niks. Zij zijn ook bezig met de badkamer en hadden twijfels bij die zaak alleen al vanwege de naam. Maar zeker de moeite waard, ook als je al wat verder bent in de keuzes.
Sanidump ligt hier ook min of meer om de hoek dus ga zeker eens binnenlopen met mijn lijst.

Benieuwd wat de andere installateurs zeggen deze week, over het tegelen op tegels en of inbouw wel/niet mogelijk is. Ruimte voor een voorzetwand is er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 12:34
ViezeVis schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:04:
[...]

Toen wij 8 jaar geleden de badkamer verbouwden, hebben we een wastafelmeubel, hoge kast en spiegelkast van INK gekocht, met losse verlichting voor op de kast. Nog steeds ziet het er als nieuw uit, zonder enige speling op de deurtjes etc. Ik vind het echt mooi spul. De fabrikant zit vlak bij ons dus we konden ook nog even ter plekke gaan kijken naar de kleur etc. Erg goed geholpen en een prima zaak. Wellicht niet het goedkoopste maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barry86
@Phusebox
Dit is mijn gunmetal kraan. Voelt erg degelijk aan en sinds 1 week in gebruik en werkt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOP_qv-rTENBZPoCwimq4GK3Qok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IqVAtIzToJhCjsGVZEOIm43.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHJ4_82hiIyviJIErIYVmKHwUx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp9ciii8BvjrVLAQsFhKspkM.jpg?f=fotoalbum_large
Is van het merk Ayhabath uit Denemarken
Kost 250,-. Is een gokje waard…? Zo denk ik wel althans 😉

[ Voor 24% gewijzigd door barry86 op 29-01-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

barry86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:10:
Dit is mijn gunmetal kraan. Voelt erg degelijk aan en sinds 1 week in gebruik en werkt goed.
Wat zit er op de muur? Dat lijkt geen tegel? Wandplaten? Ziet er mooi uit.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
mphilipp schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 00:28:
[...]

Een paar pagina's terug zie je wat foto's en ervaringen van @barry86 zijn XXL tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
mphilipp schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 00:28:
[...]

t14wo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:22:
[...]

Een paar pagina's terug zie je wat foto's en ervaringen van @barry86 zijn XXL tegels.
Idd, zijn tegels die je koopt van 120x270.
Totaal project overzicht met plaatjes volgt nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

barry86 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:00:
[...]
Idd, zijn tegels die je koopt van 120x270.
Ok, ik heb dat idd ook wel gezien. Mooi spul, maar wel erg tricky plaatsen. Het is nou niet spul waar je een paar doosjes extra van bijbestelt... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm, de verkoper zegt nu dat dit opzetstuk voor problemen zorgt...
https://damixa.nl/draaibare-baduitloop-0-p2468

Iemand ervaring met zo'n draaibare baduitloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Wij zijn bezig met een 2e badkamer te realiseren op de begane grond.
Nu hebben we bij Maxaro een badkamermeubel gezien https://www.maxaro.nl/bad...1-lade-86148/#description.
We willen een verhoogde kraan doen, die op het blad achter de waskom gemonteerd wordt.
Nu is mijn vraag, is dat materiaal (MFC) een beetje waterbestendig? Ze verkopen ze in legio soorten, maar wat doe je om te zorgen dat je de boorgaten goed waterdicht maakt?
Ik vind een waskom handig omdat ik dan een wat breder meubel wil, met maar 1 waskom, zodat ik nog een beetje ruimte overhou om iets neer te leggen, zonder dat het de wasbak in rolt (zoals bij een gewone wastafel) (mijn zoon heeft een beperking en zijn motoriek is niet al te best).

Iemand ervaring met deze meubels? Ik hoor het graag!
Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door MBYJMEI op 30-01-2024 11:59 . Reden: plaatje niet zichtbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02:31
MBYJMEI schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:58:
Wij zijn bezig met een 2e badkamer te realiseren op de begane grond.
Nu hebben we bij Maxaro een badkamermeubel gezien https://www.maxaro.nl/bad...1-lade-86148/#description.
We willen een verhoogde kraan doen, die op het blad achter de waskom gemonteerd wordt.
Nu is mijn vraag, is dat materiaal (MFC) een beetje waterbestendig? Ze verkopen ze in legio soorten, maar wat doe je om te zorgen dat je de boorgaten goed waterdicht maakt?
Ik vind een waskom handig omdat ik dan een wat breder meubel wil, met maar 1 waskom, zodat ik nog een beetje ruimte overhou om iets neer te leggen, zonder dat het de wasbak in rolt (zoals bij een gewone wastafel) (mijn zoon heeft een beperking en zijn motoriek is niet al te best).

Bedankt
Wij hebben dit exacte badkamermeubel inmiddels 3,5 jaar. Erg waterbestendig, geen enkele klachten. Ik laat er vaak mijn (natte) tandenborstel op liggen na het poetsen en ik heb nog nooit last gehad van vlekken die ik er niet met een beetje water en een doekje af krijg. Ook wij hebben waskommen + kranen erin laten monteren. Gewoon beide gaten (kraan + onderkant waskom) afkitten en je hebt er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 19:00
Zijn er mensen die met het merk mawialux ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Frietkot schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Wij hebben dit exacte badkamermeubel inmiddels 3,5 jaar. Erg waterbestendig, geen enkele klachten. Ik laat er vaak mijn (natte) tandenborstel op liggen na het poetsen en ik heb nog nooit last gehad van vlekken die ik er niet met een beetje water en een doekje af krijg. Ook wij hebben waskommen + kranen erin laten monteren. Gewoon beide gaten (kraan + onderkant waskom) afkitten en je hebt er geen last van.
Dank voor je reactie! Goed om te horen.
De winkel in Utrecht hing er vol mee, maar de verkoper zelf gaf aan dat het problemen kon opleveren, dus toen verloren we ons vertrouwen er een beetje in zeg maar...
Volgens hem moest je de boorgaten eerst een paar keer aflakken enzo, maar ik denk niet dat de installateur daarop zou zitten wachten.... vandaar!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 20:19
MBYJMEI schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:58:
mijn zoon heeft een beperking en zijn motoriek is niet al te best.

Bedankt
Moet je bij een beperking wel naar een waskom kijken?
Als zijn motoriek voor problemen zorgt kan ik je nu al garanderen dat je continu de buitenkant van de waskom mag schoonmaken net als de aanhechting op het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:35:
Hmm, de verkoper zegt nu dat dit opzetstuk voor problemen zorgt...
https://damixa.nl/draaibare-baduitloop-0-p2468

Iemand ervaring met zo'n draaibare baduitloop?
Defineer 'problemen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het systeem dat schakelt tussen douche en baduitloop zou snel defect raken en er zou meer kalkafzetting ontstaan.

Ga zelf nog eens informeren bij andere zaken die dit merk verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Het systeem dat schakelt tussen douche en baduitloop zou snel defect raken en er zou meer kalkafzetting ontstaan.

Ga zelf nog eens informeren bij andere zaken die dit merk verkopen.
Ze geven 5 jaar garantie. Ik zou er niet vanuit gaan dat Damixa kwaliteitsissues heeft. Ja op de duizenden kranen die ze verkopen zal het ook wel eens mis gaan. Maar je koopt geen AliExpress kraan immers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Met het licht op repareren, is het beter een inbouwkraan te nemen met een volledige afdekplaat ipv een met losse knoppen?

Logisch gedacht zou ik zeggen van wel, maar dan moet wel de hele box bereikbaar zijn natuurlijk. Ben er nog steeds ietwat huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:20:
Met het licht op repareren, is het beter een inbouwkraan te nemen met een volledige afdekplaat ipv een met losse knoppen?

Logisch gedacht zou ik zeggen van wel, maar dan moet wel de hele box bereikbaar zijn natuurlijk. Ben er nog steeds ietwat huiverig voor.
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat het heel veel uitmaakt. Kalkaanslag in en op de kraan, of in het binnenwerk, voorkom je nooit (tenzij waterontharder). En ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat dat zorgt voor serieuze problemen. Het voordeel van inbouw is dat er minder kalk kan blijven plakken aan een kraan zelf (want ja, minder kraan zichtbaar omdat een deel achter de tegels zit). Het nadeel van inbouw is dat als je er eenmaal wat mee hebt bij de koppeling, je tegels moet loshalen. Daarom is het testen van de waterdichtheid belangrijk. Maar eenmaal gemonteerd zou je er niet meer vanuit moeten gaan dat het kapot gaat. Dat is ook met alles zo.

Je kunt (dacht ik) nog wel bij de thermostaat komen door de knop eraf te halen. Een thermostaat wil nog wel eens kapot gaan (ongeacht inbouw).

Een inbouw is duurder, omdat het esthetisch natuurlijk wat heeft. En het inbouwwerk is gewoon een prijzige aangelegenheid schat ik in.

https://www.sanitairwinke...er%20schoon%20te%20houden.

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 30-01-2024 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:03
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:20:

Ondertussen heb je al meerdere opmerkingen gekregen dat je gedrag hier een beetje hinderlijk begint te worden.
Nu pleur je hier weer een aantal onsamenhangende vragen neer in de hoop dat andere je shit wel voor je uitzoeken.
Nu wil ik zeker niet zeggen dat je niets mag vragen, maar bundel het eens. En voordat je op verstuur drukt, doe zelf eens 15 minuten google.
Als je er dan nog niet uitkomt, doe dan één post met meerdere vraagstukken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:30
MBYJMEI schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Dank voor je reactie! Goed om te horen.
De winkel in Utrecht hing er vol mee, maar de verkoper zelf gaf aan dat het problemen kon opleveren, dus toen verloren we ons vertrouwen er een beetje in zeg maar...
Volgens hem moest je de boorgaten eerst een paar keer aflakken enzo, maar ik denk niet dat de installateur daarop zou zitten wachten.... vandaar!
Bedankt!
Je kan aan de installateur vragen of hij de boorgaten wilt insmeren met siliconenkit. en anders eventueel de kraan afkitten met transparante kit zodat er geen water onder de kraan kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Flix20 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Ondertussen heb je al meerdere opmerkingen gekregen dat je gedrag hier een beetje hinderlijk begint te worden.
Nu pleur je hier weer een aantal onsamenhangende vragen neer in de hoop dat andere je shit wel voor je uitzoeken.
Nu wil ik zeker niet zeggen dat je niets mag vragen, maar bundel het eens. En voordat je op verstuur drukt, doe zelf eens 15 minuten google.
Als je er dan nog niet uitkomt, doe dan één post met meerdere vraagstukken.
Ik vraag om ervaring, niet om iemand die iets voor mij gaat uitzoeken. En als ik het had gevonden, had ik het niet gevraagd. Ook de zoekfunctie hier gebruikt en niets gevonden. Maar, noted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:04

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:43:
[...]
Ik geef het op, want bij alles zie jij allen maar een vrachtauto vol beren die op de weg staat. Succes met je badkamer en alle keuzes.
Nu pas?
Ik heb dat weken geleden al gedaan. :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• venneke
Even een positief berichtje hier dan :-).

in 2023 een badkamer gemaakt van een slaapkamer in een verouderd huis (klein understatement...). De oude badkamer (hokje van 1,5 x 1m) doet nu dienst als kast van de slaapkamer.

Veel zelf gedaan, maar wel een bevriende loodgieter en tegelzetter ingeschakeld die voor een schappelijk uurtarief e.e.a. kwamen doen.

Wastafel en kasten zijn van Q1 sanitair, kranen van Hotbath, en geberit inbouwreservoir en zitting.
Totale kosten is lastig te bepalen, maar inclusief het toilet beneden ongeveer € 12.000.

Zie hier wat foto's van de timelapse:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fxPJUscdyKWDBnK4svLE4aUXS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVW2TXdiQklzaILqIZDeRYwJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUTQcQp-dHBeVgMZn4ruXy7849I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZYHyZ6EeDtXiDbFaqI8X8t3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwah0gQBe_v5nyrSH9b7nBkNzAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0dqmnQ2CMYwamC3DtK8LZZ3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bj5SrMMz0uAy-TG_DEyUf_nEKxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Snmq5RXOb8e5vS8ZpBIZSr8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73Nl_dDqbfrBeUBuLUhnoMDMU1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZajiZbiUt2kRdBmRHAHWdxVI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SnpuKMzU5KxjstLMe-VCpfdl4A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3dgG2VOiMxY09TiYSwsGIMM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXnDZxJhxsI3euX40lBfxEQpUSM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezv9KNtvp6G5jhNSFIqqm6kz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28hqM-2mqv9d_YMdU1qUV96aeDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/au5V1rxJeaBznCOP53D3dwq7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRHNhRrrh7cMKfkbilhpVsR-zy0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4goMpBv3wGtgw3XSn06mrVcP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0pZMIsqfgozHB607bpPl8GrDd8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucLukguvntmSOMJsK6DbVDJe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2ESICw3BI9q7aBr2Ec-x54s7CA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahV5HtNmD14npuykpHHjVVYh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyGNGuXL940ziLHvFKCon3DRNDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9xKGo4KTSWgudXMQ1OS06K8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YUCNcuDYW3bZfQ1ACG1sEPzyB4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3KAsRVCMW78trtojpcX5zXS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXG5vB-AQ3pDdDYJBLl7RIkKyl4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niif2aIni0q6RyAtFCanjdV2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RspnDJ6OXoQ3YRgb0GyshKuLWpU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZmHMPeSyTDwfm9mm4K2Rc8y.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qwb1t7UFnDbBTDCu3CXcV8bkmOI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNa8GNPtPjuPYe1njBZu1AWn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB5Aa7gwIjjShK0Z_-WSlvfNgVk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qGbageWt1gLBZViisWPgD7l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeX7mY4mvBdr3nD_Kn8kGSVugT0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYZ5lb3jUZvrJH4QPWQ7xQs9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88j3zZ-Xl8GKlBET01NYOGnZutc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xp5rBRoQjZlH5yOD609Zuxxx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koi_MO-QiuVit1zGFblsbaTh5Uk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFEWrH0vTGf0W2M24rraLHrO.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 46% gewijzigd door venneke op 31-01-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
venneke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:52:

in 2023 een badkamer gemaakt van een slaapkamer in een verouderd huis (klein understatement...). De oude badkamer (hokje van 1,5 x 1m) doet nu dienst als kast van de slaapkamer.

Veel zelf gedaan, maar wel een bevriende loodgieter en tegelzetter ingeschakeld die voor een schappelijk uurtarief e.e.a. kwamen doen.

Wastafel en kasten zijn van Q1 sanitair, kranen van Hotbath, en geberit inbouwreservoir en zitting.
Totale kosten is lastig te bepalen, maar inclusief het toilet beneden ongeveer € 12.000.
Goed bezig, bespaart een hoop geld als je tijd hebt en veel zelf kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:10
Phusebox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Ik vind die buffer van NIBUD ook wel echt zeer minimaal. Als wij een nieuwe badkamer nodig hebben is de halve buffer weg. (vandaar ook dat onze badkamer al 33 jaar oud is). Als er iets is in huis waar ik het geld niet aan uit kan geven is het dat wel. Opgeklopte nep prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog steeds mee eens hoor. Toch wel mooi hoe ver mensen gaan om iemand op internet proberen door het slijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:10
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Nog steeds mee eens hoor. Toch wel mooi hoe ver mensen gaan om iemand op internet proberen door het slijk te halen.
Valt wel mee hoor, was gewoon benieuwd naar je buffer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Black Sparrow schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Valt wel mee hoor, was gewoon benieuwd naar je buffer :9
Kan je zelf wel ongeveer uitrekenen als je de prijzen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Kan je zelf wel ongeveer uitrekenen als je de prijzen ziet.
Phusebox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Ik vind die buffer van NIBUD ook wel echt zeer minimaal. Als wij een nieuwe badkamer nodig hebben is de halve buffer weg. (vandaar ook dat onze badkamer al 33 jaar oud is). Als er iets is in huis waar ik het geld niet aan uit kan geven is het dat wel. Opgeklopte nep prijzen.
Zonde joh, dat je na 3 jaar nog steeds geen nieuwe badkamer hebt. Want dit opgeklopte prijzen uit 2021, die zijn nog een klein stukje verder gestegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:50:
[...]

[...]

Zonde joh, dat je na 3 jaar nog steeds geen nieuwe badkamer hebt. Want dit opgeklopte prijzen uit 2021, die zijn nog een klein stukje verder gestegen. :+
We zijn 8 jaar geleden al gaan kijken en toen vonden we 15k al veel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
m181087 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Moet je bij een beperking wel naar een waskom kijken?
Als zijn motoriek voor problemen zorgt kan ik je nu al garanderen dat je continu de buitenkant van de waskom mag schoonmaken net als de aanhechting op het blad.
Wellicht lastig om te omschrijven, hij heeft gewoon niet een hele goed fijne motoriek en kijkt vaak niet naar wat hij doet. Dus een glas op het randje van een wastafel neerzetten bijvoorbeeld en dan zou het er in vallen. Met een waskom (in een contrasterende kleur met het blad) is dat wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Voor diegenen die zelf hun badkamer hebben gesloopt; is het echt zo erg qua stof dat je het overal hebt liggen in huis? Of is de truc met een (natte) handdoek langs de deuren leggen een prima keuze?

Ik keek ook al naar stofafzuigers naar buiten, maar of daar de buren en het perceel heel blij van wordt vraag ik mij ook af. Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:10

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als het mogelijk is om de deur echt dicht te houden en kan je het puin netjes afvoeren bv via het raam gaat het heel redelijk de kamer op onderdruk zetten door afzuiging werkt nog iets beter. Ga je met 3 man slopen of heb je een kleine blaas hangt gewoon je huis vol met stof. het stof komt ook uit je haren enzo vallen. Ik heb met slopen altijd een "hoodie" aan als extra laagje die kan je gewoon uitdoen als je door het huis gaat lopen.

edit: en goed gereedschap helpt ook, hakhamers met stofafzuiging bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 31-01-2024 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:54
ViezeVis schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:59:
Voor diegenen die zelf hun badkamer hebben gesloopt; is het echt zo erg qua stof dat je het overal hebt liggen in huis? Of is de truc met een (natte) handdoek langs de deuren leggen een prima keuze?

Ik keek ook al naar stofafzuigers naar buiten, maar of daar de buren en het perceel heel blij van wordt vraag ik mij ook af. Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben.
Hier de vloer met bouwzeil bedekt en een aantal tussendeuren + trapgat met zeil afgesloten.
Onder andere met zoiets https://www.toolstation.n...-stofdeur-met-rits/p54355

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 31-05 04:30

XOR

Ik zou iedere kier en naad in ieder geval aftapen. Met handdoeken heb je al rap alsnog stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86

Het is mij enorm mee gevallen door:
-Badkamer deur dicht houden
-Puin in emmers via de trap afvoeren, en niet verzamelt op de arm.
-ALLE aangrenzende ramen/deuren dicht om luchtstromen te minimaliseren
-Onderdruk in de badkamer door afzuiging of gewoon een raam open hebben staan.
- Stucloper op de klus/afvoerroute door het huis
-Schoenen uit waar niet geklust wordt en elke avond stofzuigen en dwijlen.
Dan loop je het ook niet verder het huis in.

Kortom gewoon "netjes" werken.

[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 01-02-2024 10:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flix20
Bij onze verbouwing zijn we ook langzamerhand aan de sanitaire ruimtes toegekomen.
Toilet was als eerste aan de beurt. Na maanden opzoek geweest naar dé tegel, liepen we er bij toeval bij de lokale tegenhandel tegenaan.
Tegels ondertussen op de muur geplakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3DrsVoQyKyn-x5orBGKlW4G3CU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zJBtI1LlXYgqFetlGUwBCwM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQP2_svWALRt4Ephv641iyFM43I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WQ2jHjRAzr4NUiOfPmsqAAd.jpg?f=fotoalbum_tile

Ondertussen eiken plank ook klaar gemaakt en klaar om af te monteren.
Wel bizar wat voegkleur met je tegels doet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0WoVuIE2m1AbV8fp_i25UBGNNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/US8Xn7mU3Se1A4w6HesVfYzm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Flix20 op 01-02-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
venneke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:52:

Zie hier wat foto's van de timelapse:
Hier exact hetzelfde, als handige fanatieke DHZ heb ik het loodgieter en tegelwerk uitbesteed en de rest doe ik zelf. Op deze manier hoop ik uren te besparen wat ook gelukt is. Maar het viel mij tegen hoeveel uur er nog in loodgieter en tegelwerk gaat. Dat je dit met een bevriende vakman kan doen scheelt een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Flix20 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:32:
Bij onze verbouwing zijn we ook langzamerhand aan de sanitaire ruimtes toegekomen.
Toilet was als eerste aan de beurt. Na maanden opzoek geweest naar dé tegel, liepen we er bij toeval bij de lokale tegenhandel tegenaan.
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij zo'n accenttegel wil je ook wel dat de vorm opvalt naar mijn idee. Voor grote oppervlaktes wil je weer geen voeg zien.

Maar mooi, fris inderdaad met die lichte voeg. Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:38
Flix20 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:32:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Toffe kleur! Welk merk/type en waar te koop? Lijkt me wel wat als spatscherm achter de kookplaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
FitTiv schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Toffe kleur! Welk merk/type en waar te koop? Lijkt me wel wat als spatscherm achter de kookplaat :)
Merk is Carmen.
Kleur zou volgens mij turqouise zijn, alleen het is overwegend meer groen dan blauw. Waar m.i. turqouise meer blauw zou zijn.
Tegel hebben we bij SaniNederland gekocht. Is klein zaakje in Hilversum met zo'n beetje elke bedenkbare tegel. Winkel zelf is een t*ringzooi, maar als je daar doorheen kan kijken liggen er wel pareltjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
barry86 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Hier exact hetzelfde, als handige fanatieke DHZ heb ik het loodgieter en tegelwerk uitbesteed en de rest doe ik zelf. Op deze manier hoop ik uren te besparen wat ook gelukt is. Maar het viel mij tegen hoeveel uur er nog in loodgieter en tegelwerk gaat. Dat je dit met een bevriende vakman kan doen scheelt een hoop!
Dat is inderdaad voor mij hetzelfde, al het "zichtwerk" besteed ik het liefste uit.
Tegelzetter heeft het meeste gedaan. Loodgieter kwam vaak even langs om aan te geven waar de sleuven etc moesten komen en heeft daarna de inbouwkranen en leidingen gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
barry86 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Hier idem.
80% in huis doe ik zelf, maar afwerking (i.e. stuccen) of spul waar je niet meer bijkomt en veel schade kan opleveren (i.e. waterleidingen/afvoer) besteed ik uit.

Hier ook de loodgieter een plan laten maken. Laten vertellen waar hij de leidingen etc wilt hebben, samen aftekenen en diepte aangeven.
Dan doe ik het sloop en frees werk. Dan hoeft hij alleen de leidingen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topman
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TThN8lNhyzY1UpxZwcJht-5Bdkg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Voky7NewpRTgdOUwN9ZtDkVg.jpg?f=user_large

Vraag over vloertegels en slipgevaar. Wij willen graag een terrazzo-tegel op de badkamervloer en na lang zoeken hebben we er eentje gevonden die we allebei mooi vinden. Bijkomstig voordeel is dat er in dezelfde lijn ook een neutrale witte tegel zit, in dezelfde basiskleur van de terrazzo-variant. Die tegel willen we deels op de muur gebruiken.

Wij helemaal blij met het doorhakken van deze knoop en vrolijk op zoek naar bijpassende kranen, wastafelmeubel etc. Tot ik nog eens naar de specs van de tegel ging kijken...

DIN 51130: R 9
DIN 51097: A

Ik lees op verschillende sites dat je in badkamers minimaal een anti-slipwaarde van R10 wil hebben. Iemand hier ervaring met R9 tegels? Niet aan beginnen, of moet ik me niet onnodig bang laten maken en valt het in de praktijk best mee met slipgevaar?

Een eventuele oplossing zou nog kunnen zijn om een anti-slip coating aan te brengen. Al ben ik dan wel benieuwd in hoeverre je dat gaat zien, en hoe vaak je zo'n behandeling moet herhalen. Iemand hier misschien praktijkervaring mee?
Pagina: 1 ... 97 ... 123 Laatste