Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 96 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
Zojuist ook maar stuk of 10 tegelsamples besteld.
Samples van het meubel ook binnen. Maar goed ook want de kleur lijkt totaal niet op de foto's.

Met dat sample kunnen we in ieder geval de komende week ook bij zaken langs om tegels en kranen te zoeken die er bij passen.

Mijn vrouw heeft zwart geveto'd en ik rvs. Koper en messing is leuk maar zijn we na 3 jaar beu waarschijnlijk. Dus blijft eigenlijk alleen gunmetal over.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:39

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:51:
Zojuist ook maar stuk of 10 tegelsamples besteld.
Samples van het meubel ook binnen. Maar goed ook want de kleur lijkt totaal niet op de foto's.

Met dat sample kunnen we in ieder geval de komende week ook bij zaken langs om tegels en kranen te zoeken die er bij passen.

Mijn vrouw heeft zwart geveto'd en ik rvs. Koper en messing is leuk maar zijn we na 3 jaar beu waarschijnlijk. Dus blijft eigenlijk alleen gunmetal over.
Houd er rekening mee dat koper en messing kleuren na verloop van tijd ook een andere kleur krijgen dan hoe je ze koopt. Je moet dat soort kranen ook poetsen met koper- of zilverpoets. Dat hoeft met gunmetal niet (of zwart) niet :*)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Poeh, hoe was 't? Lijkt me heel eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:06:
[...]

Houd er rekening mee dat koper en messing kleuren na verloop van tijd ook een andere kleur krijgen dan hoe je ze koopt. Je moet dat soort kranen ook poetsen met koper- of zilverpoets. Dat hoeft met gunmetal niet (of zwart) niet :*)
Je hebt die kleuren ook in PVD variant. Die zouden niet verkleuren. Maad over PVD las ik ook her en der klachten dat de coating los zou laten.

Zwart, lijkt me wel mooi contrast maar ook een drama met poetsen. Heb eens geïnformeerd naar een waterontharder maar dat is me toch te prijzig (2700 euro. Tevens zijn de meningen over het nut verdeeld, buiten kalkvrij water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Je hebt die kleuren ook in PVD variant. Die zouden niet verkleuren. Maad over PVD las ik ook her en der klachten dat de coating los zou laten.

Zwart, lijkt me wel mooi contrast maar ook een drama met poetsen. Heb eens geïnformeerd naar een waterontharder maar dat is me toch te prijzig (2700 euro. Tevens zijn de meningen over het nut verdeeld, buiten kalkvrij water.
Ik dacht dat de pvd coating vooral bij Brauer kranen los zouden laten. Thans, in dit topic ging het daar vaak over. Om die reden niet gekozen voor Brauer.

2700 euro voor een ontharder is echt teveel. Voor 1000 max. moet je klaar zijn afhankelijk van je waterverbruik. Inclusief montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Ik dacht dat de pvd coating vooral bij Brauer kranen los zouden laten. Thans, in dit topic ging het daar vaak over. Om die reden niet gekozen voor Brauer.

2700 euro voor een ontharder is echt teveel. Voor 1000 max. moet je klaar zijn afhankelijk van je waterverbruik. Inclusief montage.
Mja Hotbath wordt dan ook al genoemd als problematisch.

Dus wat is dan wel goed? Denk wel dat ik inbouw toch maar niet ga doen als ik het allemaal zo lees.

Dan maar kiezen voor minder "design" kranen en bij Grohe blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23

Japser

Jeej!

Hier al bezig met de inkoop en voorbereiding van badkamer verbouwing en had een vraagje over een tijdelijke douche. Is https://www.doucheservice.nl/ een goede partij? Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:03

Rzaan

Altijd zoekende

Japser schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:01:
Hier al bezig met de inkoop en voorbereiding van badkamer verbouwing en had een vraagje over een tijdelijke douche. Is https://www.doucheservice.nl/ een goede partij? Of zijn er betere alternatieven?
Iemand heeft daar onlangs iets over geschreven. Die ging hem volgens mij kopen en daarna weer voor een goede prijs op marktplaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23

Japser

Jeej!

Ja dat had ik gelezen, maar ik heb geen zin in marktplaats gedoe :) Ik ga voor de kant en klaar oplossing die vanzelf weer verdwijnt. Was benieuwd of dit een goeie partij is, prijs is wel redelijk voor 4~5 weken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:46

ikloon

Product Owner
Wij hebben medio begin 2021 een tijdelijke douche gehad via hun. Was allemaal prima geregeld. Zie ook mijn bericht van mei vorig jaar ikloon in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1" :)

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:09
Draakje5 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:08:
Ons inbouwreservoir van toilet is bekleed met jackoboard 20mm met daarop tegels.

Nu hebben we een toiletborstelhouder.. van jawel 2.3kg.. 2 schroeven moeten erin.

Houdt dit met normale pluggen of zou ik een speciale plug moeten gebruiken in dat jackoboard?
Fisher duopower. Die hebben genoeg houvast in de tegels.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Phusebox schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:28:
Nog wat verder uitgewerkt met het juiste bad en accessoires. Leuk al die lege badkamers, maar dit is meer de werkelijkheid. Er mist voor mijn gevoel iets, maar kan er zelf niet de vinger op leggen. Dit weekend en volgende week op zoek naar tegels, dat wordt een lastige.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind t zo toch alsnog een chique badkamer worden hoor! Ondanks t douchen in bad.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Vet! Wees maar blij dat je geen inbouwkraan hebt met in dezelfde tegel nog 2 of 3 gaten die erg precies komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteravond nog wat aan gewerkt, zouden jullie deze hoek de houtlook tegel doortrekken of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmNV7wb3ruWYCAUvwZH33C35uFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25nWV30pxMQ21b8q3A1HH3ap.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFFSgxnhgVG01nTr37M7BxHvbYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5u781noLNagkHt6ljNJD7xK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bpkc59shZvs3ZZhyIxpp-uGifkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GElrZcAljnZQuHYdCsLFnEZc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhmcgbcvJawbXBUfiFo0vnL-YdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1SD9k3MfrZ3HIjTfyS16BGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Phusebox schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:23:
Gisteravond nog wat aan gewerkt, zouden jullie deze hoek de houtlook tegel doortrekken of niet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
kamp 'niet doortrekken'

nu ik dit schrijf klinkt dit wel een beetje vreemd als het over een toilet gaat :+ 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 19-01-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben ook kamp niet doortrekken (of de hele muur doen).
Je hebt trouwens ook op de renders andere handdoekenrekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lupadi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Ik ben ook kamp niet doortrekken (of de hele muur doen).
Je hebt trouwens ook op de renders andere handdoekenrekken :+
Ja klopt, oude renders en nieuwe renders door elkaar. :+

Ook tegel uitlijning etc die niet overal klopt. Accesoires zijn sowieso maar ter opvulling, die zijn niet dat wat het echt gaat worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 19-01-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Rzaan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Iemand heeft daar onlangs iets over geschreven. Die ging hem volgens mij kopen en daarna weer voor een goede prijs op marktplaats zetten.
Ik heb er 1 gekocht voor +/- 380 euro. Die gaat daarna weer op Marktplaats indd. Voor 2 à 3 weken huur ben je dat bedrag al zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:46:
[...]

Ik heb er 1 gekocht voor +/- 380 euro. Die gaat daarna weer op Marktplaats indd. Voor 2 à 3 weken huur ben je dat bedrag al zo kwijt.
Hmm dacht zelf aan zo'n mobiele badkamer. Kan die douche eigenlijk ook nergens kwijt. Ja buiten :+

Garage is te laag qua plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Hmm dacht zelf aan zo'n mobiele badkamer. Kan die douche eigenlijk ook nergens kwijt. Ja buiten :+

Garage is te laag qua plafond.
Wij sluiten 'm aan op de keukenkraan. Voor een aantal weken wat onpraktisch maar goed. Water is water. Ik heb er zelf wel een vuilwaterpomp bijgekocht van 120 euro zodat ik het water fatsoenlijk naar de gootsteen kan afvoeren. Dan hoef ik niet een lange pvc buis naar buiten te leggen voor de afvoer. Dit idee.

Plafondhoogte is bij ons 260, die douche +/- 2 meter hoog.

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 19-01-2024 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:02
www.douchebox.nl
Ongeveer hetzelfde, heb ik nu en bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
ViezeVis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:07:
[...]

Poeh, hoe was 't? Lijkt me heel eng.
Dat was het zeker, vooral de eerste keer de tegel snijden en afbreken. Met elke inkorting was er geen reserve tegel aanwezig voor een 2e poging. Naar bovendragen ging wel "vrij eenvoudig" en plaatsen ook "beheersbaar". Maar alles is goed gegaan. Totaal plaatjes volgt nog wel als alles af is :)

[ Voor 9% gewijzigd door barry86 op 19-01-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:51

Freakie1NL

Grote Baas

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kamp wel doortrekken hier. Vooral als je in bad ligt geeft dit m.i. wel een luxere en warmere uitstraling.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Net naar een sanitair winkel in het dorp geweest (Jan van Erp). Blijkbaar hebben ze daar ook het door ons beoogde meubel en bad. Maar die zullen wel te duur zijn, wel grappig dat je eerst ver gaat zoeken en het dan in eigen dorp vindt.

Ga nu alleen heel erg twijfelen over de door ons nu gekozen kleuren. Het lichtgrijs vond ik erg kil en vlak overkomen. De donkere kleuren juist warmer.

Vond dit qua lichte kleur dan ook wel grappig om een 3d patroon er in te hebben als onderbreking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk71ChMj41MrL9OZodqPtYE-VBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmtZzpPaDaWm6IQkvXwf0OZL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 10:07
Heeft er iemand goede ervaring met een specifiek merk/type led strip om in het plafond weg te werken? We gaan dit in ons verlaagd plafond verwerken maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua led strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01
ViezeVis schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:46:
[...]

We huren volgende maand drie weken lang een nooddouche met boiler en pomp voor 190 euro. Tien minuten rijden om op te halen. Op het bedrag van een nieuwe badkamer geen probleem (voor ons).
Lieve buren die aanboden om daar te douchen maar drie weken is wat te veel van het goede vinden we zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien niet over de tegels, maar ik ben van kamp 'dit bad is als een keukeneiland in een te kleine keuken'.. Je loopt er bijna tegenaan als je binnenkomt?
Ik ken jullie redenen niet waarom er een bad 'moet' komen, maar mij lijkt een ruime douche een veel mooiere oplossing (ik heb er geen verstand van, alleen een mening ;))
We hebben zelf ook wel kort een bad overwogen bij het tekenen, maar wij hebben gewoon de ruimte niet. Maar laatst waren we drie weken op vakantie in een huis met een groot bad, en we hebben er allebei precies 1x in gezeten.. Dus blij dat we het niet doorgezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
WaterFire schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Misschien niet over de tegels, maar ik ben van kamp 'dit bad is als een keukeneiland in een te kleine keuken'.. Je loopt er bijna tegenaan als je binnenkomt?
Ik ken jullie redenen niet waarom er een bad 'moet' komen, maar mij lijkt een ruime douche een veel mooiere oplossing (ik heb er geen verstand van, alleen een mening ;))
We hebben zelf ook wel kort een bad overwogen bij het tekenen, maar wij hebben gewoon de ruimte niet. Maar laatst waren we drie weken op vakantie in een huis met een groot bad, en we hebben er allebei precies 1x in gezeten.. Dus blij dat we het niet doorgezet hebben.
Tja persoonlijk. Zoals gezegd wordt het bad nagenoeg elke dag gebruikt.

En heb geprobeerd maar een inloopdouche levert geen extra ruimte of zelfs minder ruimte op.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 20-01-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Omdat de muur waar de badkraan aan zou komen niet diep genoeg is (8cm) ben ik aan het denken om de kraan in de badrand te laten maken ipv opbouw. Iemand ervaring mee?

Gaten zagen in acryl bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand hier bekend met deze kranen?

Treemme:
https://www.rubinetterie3m.it/en/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• barry86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_HeQW-oYsI2jvMol1qV2ih7-jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMqYHe2y3qkIvxtUANh4i8cQ.jpg?f=fotoalbum_large

De grote platen zitten er in *O* :*)

Hier komt een zwarte kozijn voor met glasschuifdeur
Droge ruimte wordt stucwerk

[ Voor 9% gewijzigd door barry86 op 20-01-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-05 13:22
barry86 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:28:
[Afbeelding]

De grote platen zitten er in *O* :*)

Hier komt een zwarte kozijn voor met glasschuifdeur
Droge ruimte wordt stucwerk
Heb je een schuifdeur tot het plafond? Ik zie op de foto geen afzuiging, heb je nagedacht over warme dampen die langs het stucwerk gaan opstijgen? Wij zitten namelijk ook de denken aan deel stucwerk in de badkamer naast een nieuwe douchehoek, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
mountaink schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Heb je een schuifdeur tot het plafond? Ik zie op de foto geen afzuiging, heb je nagedacht over warme dampen die langs het stucwerk gaan opstijgen? Wij zitten namelijk ook de denken aan deel stucwerk in de badkamer naast een nieuwe douchehoek, dus ben benieuwd.
Goede opmerking. Het frame is 2m hoog en loopt niet door.
De aannemer had het over cement stuc? Ik zal hem nog eens navragen wat hij gaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Guldan

Thee-Nerd

@Phusebox waar doe je die renders in? Is dat iets wat je helemaal zelf maakt of een pakket speciaal voor huis/badkamers?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Guldan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:54:
@Phusebox waar doe je die renders in? Is dat iets wat je helemaal zelf maakt of een pakket speciaal voor huis/badkamers?
Homestyler.

Heb zelf textures geupload door foto's van de tegels te zoeken of maken. Zo ook 3d modellen van de juiste producten.

Bronnen voor 3d modellen:
https://3dwarehouse.sketchup.com/ (gratis)
http://www.aec-data.com/en (gratis)
https://3dsky.org/3dmodels (veelal betaald)

Meubel heb ik niet kunnen vinden dus heb ik iets geknutseld wat er zoveel mogelijk op lijkt. Kranen aangepast naar die waar we nu naar gekeken hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c-AwDDL3v_djOXz42YGhPVLfWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvR62bzIjaC3AGJ6qlFPIX48.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP6m0BjlPZpSxYgB-67YbrWBwVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDRRPfIgPAWBeInKrUkfr4ox.jpg?f=fotoalbum_large

Vragen waar ik nog mee zit:
- Is 80 cm de minimale breedte voor een inbouwreservoir ombouw?
- Heeft er iemand tips voor elektrische radiator die je met app kan bedienen of minimaal weekschema heeft? Liefst smart, zodat ik het met Homey kan koppelen.
- Wat heeft een installateur nodig qua tekening? Echt volledig technisch uitgewerkt?

[ Voor 69% gewijzigd door Phusebox op 22-01-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05 13:26
barry86 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:50:
[...]

Goede opmerking. Het frame is 2m hoog en loopt niet door.
De aannemer had het over cement stuc? Ik zal hem nog eens navragen wat hij gaat gebruiken
Cementstuc is normaal als onderlaag voor tegels of om met beton cire af te werken. Je kunt het blijkbaar ook gebruiken als afwerking maar dat ken ik zelf niet

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroenon op 22-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Het is MP75 geworden. Volgens de aannemer zorgt de badkamer verf voor de afdichtende laag tegen vocht. Dus geen standaard verf toepassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:32
barry86 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:19:
Het is MP75 geworden. Volgens de aannemer zorgt de badkamer verf voor de afdichtende laag tegen vocht. Dus geen standaard verf toepassen
Het risico dat wanneer er een speldenprik in de verflaag zit (en dat zit er) gaat ervoor zorgen dat het gips vocht gaat opzuigen. Ik snap niet dat een aannemer dit geadviseerd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Phusebox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 02:25:
[...]

Homestyler.

Heb zelf textures geupload door foto's van de tegels te zoeken of maken. Zo ook 3d modellen van de juiste producten.

Bronnen voor 3d modellen:
https://3dwarehouse.sketchup.com/ (gratis)
http://www.aec-data.com/en (gratis)
https://3dsky.org/3dmodels (veelal betaald)

Meubel heb ik niet kunnen vinden dus heb ik iets geknutseld wat er zoveel mogelijk op lijkt. Kranen aangepast naar die waar we nu naar gekeken hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vragen waar ik nog mee zit:
- Is 80 cm de minimale breedte voor een inbouwreservoir ombouw?
- Heeft er iemand tips voor elektrische radiator die je met app kan bedienen of minimaal weekschema heeft? Liefst smart, zodat ik het met Homey kan koppelen.
- Wat heeft een installateur nodig qua tekening? Echt volledig technisch uitgewerkt?
De ombouw kan minimaal op 60cm, maar je wil wel minimaal 80cm aan houden om fatsoenlijk te zitten.

Dat is per installateur verschillend. Ik zou aan een render zoals je nu hebt en een gesprekje op de start van de verbouwing om de maten door te nemen genoeg hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
vanderwolf schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:47:
[...]

Het risico dat wanneer er een speldenprik in de verflaag zit (en dat zit er) gaat ervoor zorgen dat het gips vocht gaat opzuigen. Ik snap niet dat een aannemer dit geadviseerd heeft.
Als ik het goed zie.komt t niet direct met water in aanraking. Dan gaat t wel goed. Knauf zelf zegt volgens mij ook dat mp75 geschikt is voor.lixht vochtige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 22:51

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Eens, waarom zou je MP75 gebruiken terwijl er alternatieven bestaan die hiervoor ontworpen zijn; https://www.hornbach.nl/p...er-aquastuc-25-kg/6636236

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand smart inbouwspots met geringe Inbouwdiepte. Helaas heb ik maar een cm of vijf a zes en wil ik wel graag spots die ik met een sensor kan laten werken en ook qua kleurtemperatuur aanpasbaar zijn van warm naar koelwit.

De dim to warm spots zijn op hun "koelste" stand nog steeds erg warm vind ik.

Sorry voor de vele vragen maar ik maak graag gebruik van de ervaring van de tweakers die me voor gingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
[...]

Misschien omdat de aannemer al 30jaar badkamers doet en ik daar op vertrouw.

[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 23-01-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Makrolon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:54:
[...]

De ombouw kan minimaal op 60cm, maar je wil wel minimaal 80cm aan houden om fatsoenlijk te zitten.

Dat is per installateur verschillend. Ik zou aan een render zoals je nu hebt en een gesprekje op de start van de verbouwing om de maten door te nemen genoeg hebben.
Hmm ik heb even gekeken. De meeste hangtoiletten (o.a. Subway 3.0) zijn 37cm breed. Ons huidig toilet is ook 37cm breed. We hebben van de muur tot toilet 14cm, en heb daar nooit problemen mee gehad. Dus ik zou dan denken 2x14 cm + 37cm is voldoende. Dan zit je op 65 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Phusebox schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:46:
[...]

Hmm ik heb even gekeken. De meeste hangtoiletten (o.a. Subway 3.0) zijn 37cm breed. Ons huidig toilet is 36 cm breed. We hebben van de muur tot toilet 14cm, en heb daar nooit problemen mee gehad. Dus ik zou dan denken 2x14 cm + 37cm is voldoende. Dan zit je op 65 cm.
Ja als jij dat zelf voldoende vind is t goed toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 08:10
Phusebox schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 05:49:
Weet iemand smart inbouwspots met geringe Inbouwdiepte. Helaas heb ik maar een cm of vijf a zes en wil ik wel graag spots die ik met een sensor kan laten werken en ook qua kleurtemperatuur aanpasbaar zijn van warm naar koelwit.

Sorry voor de vele vragen maar ik maak graag gebruik van de ervaring van de tweakers die me voor gingen...
Paulmann heeft IP44 spots die 6cm nodig hebben (gemeten tussen bovenste punt en bovenkant van de gipsplaat van het plafond), bij de Bouwmaat verkrijgbaar, kan je ook Philips Hue GU10 spots in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mvd1981 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Paulmann heeft IP44 spots die 6cm nodig hebben (gemeten tussen bovenste punt en bovenkant van de gipsplaat van het plafond), bij de Bouwmaat verkrijgbaar, kan je ook Philips Hue GU10 spots in doen.
Maar die zijn 12V of niet? Tenminste dat is wat ik kan vinden.

Heb zelf deze nog gevonden welke met Hue werken, alleen geen vervangbare LEDs :(

https://www.ledinbouwspot...dimbaar-wit-elv-54-w-rgb/

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
Phusebox schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:04:
[...]

Maar die zijn 12V of niet? Tenminste dat is wat ik kan vinden.

Heb zelf deze nog gevonden welke met Hue werken, alleen geen vervangbare LEDs :(

Nee werken op 230v: https://nl.paulmann.com/p...mbaar-2700k-wit-mat/93597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
Vreemd, ik heb de verpakking en de inbouwhandleiding hier voor mijn neus liggen en geeft aan minimaal 60mm en dat lijkt voornamelijk gericht op het feit dat de lamp zijn warmte kwijt moet kunnen raken. Met een hue lampje erin heb ik ‘m met de schuifmaat opgemeten, 66mm in totaal.

Edit: ik zie het al, verkeerde productpagina, sorry. Dit zou de juiste moeten zijn: https://uk.paulmann.com/p...0v-2700k-matt-white/93442

[ Voor 20% gewijzigd door Mvd1981 op 23-01-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat is jullie mening, doortegelen achter het bad? Mijn reden om het wel te doen is dat het dan later makkelijker is het bad te vervangen indien nodig. Lijkt me ook makkelijker voor de installateur?

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Phusebox schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:22:
Wat is jullie mening, doortegelen achter het bad? Mijn reden om het wel te doen is dat het dan later makkelijker is het bad te vervangen indien nodig. Lijkt me ook makkelijker voor de installateur?
Als jij vaker een bad wisselt dan je tegels moet je het zeker doen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mphilipp schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Als jij vaker een bad wisselt dan je tegels moet je het zeker doen.
Normaal niet, maar zul je zien dat er wat gebeurt en dan heb je met een halfvrijstaand bad wel een probleem als er geen tegels achter zitten en je een iets ander formaat bad koopt.

Ook de reden dat ik waarschijnlijk toch maar naar opbouw kranen ga. Al die inbouw dingen zijn anders qua formaat. Heb je over 5 jaar of meer een lekkage of defect sta je wel mooi te kijken met je inbouwkraan.

En van de 3 kranen moet er één sowieso opbouw worden, want die muur is maar 9cm dik.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een 40mm pijpje in de muur zitten voor de afvoer van het toilet fonteintje. En ik heb het volgende kastje + wasbakje: https://www.toiletfontein...ein-van-beton-met-kastje/

Nu zou ik hier dus een super kleine sifon o.i.d. voor willen installeren. Jullie hier toevallig ervaring mee? Ik vind enkel de echte zwanenhals sifons (die natuurlijk vrij fors zijn). Zijn er geen kleinere oplossingen?

[ Voor 14% gewijzigd door Tanuki op 23-01-2024 14:26 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:44
Tanuki schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:26:
Nu zou ik hier dus een super kleine sifon o.i.d. voor willen installeren. Jullie hier toevallig ervaring mee? Ik vind enkel de echte zwanenhals sifons (die natuurlijk vrij fors zijn). Zijn er geen kleinere oplossingen?
Gewoon een bekersifon (voorbeeld)?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand een goede aannemer in Limburg?

We hadden er een, aangeraden door een sanitairzaak, maar blijkbaar doen die (allemaal) aan slinkse dealtjes en koppelverkoop. Ik kreeg namelijk te horen dat de installateur me niet kon helpen als ik niet bij zaak X kocht.

Zaak X zei, bij de eerste afspraak nota bene: we hebben geen mensen in dienst, we verkopen alleen de spullen. We kunnen je wel een paar bedrijven aanraden.

Wist ik veel dat ik dan al een pact met de duivel sloot en dat installatiebedrijf niet meer kon vragen als ik ergens anders zou kopen.

Gaat dit overal zo? We hadden donderdag een vervolgafspraak bij zaak X, want er is nog geen beslissing genomen, maar die ga ik afzeggen of ik ga erheen om te zeggen dat ik niet van dit soort spelletjes hou en dat ze die badkamer kunnen vergeten (zal ze weinig boeien, maar ik kan er niet niks van zeggen).

Vervolgens een mooie 1 ster review voor beide bedrijven met een waarschuwing aan anderen hoe ze hier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 14:01
Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 05:37:
Weet iemand een goede installateur in Limburg?

We hadden er een, aangeraden door een sanitairzaak, maar blijkbaar doen die (allemaal) aan slinkse dealtjes en koppelverkoop. Ik kreeg namelijk te horen dat de installateur me niet kon helpen als ik niet bij zaak X kocht.

Zaak X zei, bij de eerste afspraak nota bene: we hebben geen mensen in dienst, we verkopen alleen de spullen. We kunnen je wel een paar bedrijven aanraden.

Wist ik veel dat ik dan al een pact met de duivel sloot en dat installatiebedrijf niet meer kon vragen als ik ergens anders zou kopen.

Gaat dit overal zo? We hadden donderdag een vervolgafspraak bij zaak X, want er is nog geen beslissing genomen, maar die ga ik afzeggen of ik ga erheen om te zeggen dat ik niet van dit soort spelletjes hou en dat ze die badkamer kunnen vergeten (zal ze weinig boeien, maar ik kan er niet niks van zeggen).

Vervolgens een mooie 1 ster review voor beide bedrijven met een waarschuwing aan anderen hoe ze hier werken.
Kan je niet beter je spulletjes zelf bestellen, scheelt een hoop geld en inderdaad een eigen aannemer in de hand nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
kwdtje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:49:
[...]

Kan je niet beter je spulletjes zelf bestellen, scheelt een hoop geld en inderdaad een eigen aannemer in de hand nemen?
Waar bestel ik dan, sanitairwinkel.nl bijvoorbeeld? Is dat echt goedkoper?

Maar ik ben dus nu inderdaad op zoek naar een aannemer omdat de huidige afhaakt als we niet bij de zaak kopen die ons zijn naam heeft gegeven. Dat soort dwingende praktijken ben ik dermate allergisch voor dat ik niet eens meer naar die afspraak ga die we hebben staan daar voor het tweede gesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:44
Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Waar bestel ik dan, sanitairwinkel.nl bijvoorbeeld? Is dat echt goedkoper?
Net waar het je uitkomt. Wij hebben veel van X2O, maar de kranen dan weer van bol en Amazon, en de wastafel en nis weer van een andere internetshop.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
big bang schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:12:
[...]

Net waar het je uitkomt. Wij hebben veel van X2O, maar de kranen dan weer van bol en Amazon, en de wastafel en nis weer van een andere internetshop.
X2O is toch niet echt een "goedkope" webshop/winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 14:01
Ik zou idd eerst je materiaal opzoeken wat je wilt, dus de kranen etc en daarna goed googlen naar de beste prijs. Scheelt een hoop geld.

Kan je helaas niet helpen aan een aannemer, wij hebben zelf een mannetje van de Klussenier en dat bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Phusebox Soms is het in de winkel goedkoper, soms online. Verschilt net welke korting je kunt krijgen. Zo hebben wij een deel online besteld (tegels, inbouwproducten zoals reserverolhouder enz) en de rest gewoon bij Sanidump. Aannemers in Limburg ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Als je toch in Limburg woont, kan het heel goed lonen om even over de Oostgrens te kijken. Prijzen van het materiaal liggen daar echt een heel stuk lager.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tjolk schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:09:
Als je toch in Limburg woont, kan het heel goed lonen om even over de Oostgrens te kijken. Prijzen van het materiaal liggen daar echt een heel stuk lager.
Valt mee. Paar procent bij de dingen die ik gecheckt heb. Komen dan wel flink hogere verzendkosten bij.

Het meubel is een Nederlands merk, dat wordt al lastig (niet verkrijgbaar in Duitsland zo ver ik kon vinden).
Het bad scheelt 100 euro. De tegels waren rond de 5% goedkoper.

De kranen zijn ook niet in Duitsland te vinden. Maar die zijn sowieso nog het grootste struikelblok, ik vind ze bijna allemaal lelijk, en allemaal obscure merken (voor mij dan) waar je dan wel 2500 euro voor een regendouche met handdouch betaald. Alle kranen samen is al snel 4000+ euro. Grootste bedrag van de badkamer, maar ook de meest onbekende factor.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 24-01-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Tjolk schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:09:
Je kunt volgens mij ook veel spullen opzoeken op idealo.de voor prijsvergelijking met NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
@Phusebox misschien handig om een eigen topic aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86

https://www.ledlampaanbie...-450-lumen-2700k-wit.html

Kijk hier eens. Zeer geringe inbouwdiepte en veel keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Net in Duitsland geweest voor tegels. Daar zijn we wel over uit. Ze hebben ons afgeraden om drie kleuren te gebruiken (we dachten zelf antraciet vloer, betongrijs muur en hout als accent muur). Wordt nu overal lichtgrijs betonlook plus hout accent.

Scheelde 500 euro met dezelfde tegels in Nederland.

Dit gaat het denk ik worden.

Mat wit bad, wc en wastafel, lichtgrijs meubel, gunmetal kranen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wBtMAZ-Win4JzIpT82NIAsz9QI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXsRGgLKUli3HbGgMNxiIxow.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
Phusebox schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:31:
Net in Duitsland geweest voor tegels. Daar zijn we wel over uit. Ze hebben ons afgeraden om drie kleuren te gebruiken (we dachten zelf antraciet vloer, betongrijs muur en hout als accent muur). Wordt nu overal lichtgrijs betonlook plus hout accent.

[Afbeelding]
Twee kleuren lijkt me prima keuze. Dezelfde grijze tegel op de vloer en wand ziet er al anders uit qua kleur door de lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SquareOne schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Twee kleuren lijkt me prima keuze. Dezelfde grijze tegel op de vloer en wand ziet er al anders uit qua kleur door de lichtinval.
Ja dat zie je ook al op de foto. En we hebben mat gekozen voor de vloer en lappato voor de wand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MXLWUa8Y_zLmMIKv_GQlZ1CwMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJweRLaz0woTHFLK4DejBU1E.jpg?f=fotoalbum_large

Hoge WAF door de kleine glitter die je ziet met spotlicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:32

Dit wat? Misschien niet smart en na een kelvin keuze (dat doe je dus niet op afstand) nog wel dimbaar: https://www.into-led.com/...pot-sierra-127412791.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vanderwolf schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Dit wat? Misschien niet smart en na een kelvin keuze (dat doe je dus niet op afstand) nog wel dimbaar: https://www.into-led.com/...pot-sierra-127412791.html
Thanks, ga ik bekijken.

Had zelf deze dus nog gevonden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
SquareOne schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Dit is idd heel erg vreemd. Daarom hebben wij heel lang zitten twijfelen over tegels, maar kozen we toch voor één kleur op de wand en vloer met groene visgraat als accent. Dan wordt het al druk genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
In ons nieuwbouwhuis komt (i.v.m. constructieve zaken) alsnog een verlaagd plafond, dat betekent dat we (misschien) last minute nog wat wijzigingen aan de locatie van de spots kunnen aan brengen.
Mijn partner twijfelt over de locatie van de spots en of we er niet nog eentje bij de deur bij moeten doen.
Ik denk dat we met 5 spots in een ruimte van 352x182 ruim voldoende hebben.

Iemand die ervaring heeft met spots en hoeveelheid licht in de badkamer en zijn visie wilt delen of het nodig is een spotje bij te plaatsen en/of iets te verplaatsen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Lupadi schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:01:
In ons nieuwbouwhuis komt (i.v.m. constructieve zaken) alsnog een verlaagd plafond, dat betekent dat we (misschien) last minute nog wat wijzigingen aan de locatie van de spots kunnen aan brengen.
Mijn partner twijfelt over de locatie van de spots en of we er niet nog eentje bij de deur bij moeten doen.

Iemand die ervaring heeft met spots en hoeveelheid licht in de badkamer en zijn visie wilt delen of het nodig is een spotje bij te plaatsen en/of iets te verplaatsen?

***members only***
Ik heb ergens een richtlijn gelezen:

De Europese unie adviseert 200 - 400 lux in de badkamer. Het aantal lumen wat nodig is per vierkante meter wordt uitgedrukt in lux. 1 lux = 1 lumen per vierkante meter. Is je badkamer bijvoorbeeld 10m² dan heb je 200x10 = 2000 lumen nodig om je badkamer goed te verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 10:12
Lupadi schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:01:

***members only***
Wij hebben een vergelijkbare maat (350x180) en indeling badkamer, met drie spots. Eentje bij douche eentje midden em een boven het bad. Dat is bijzonder altijd gedimd op halve sterkte of minder. Wel voor scheren en make up nog een extra lamp bij de spiegel die direct in de spiegel schijnt. Zelfs bij scheren gebruik ik die nooit, maar daar isie voor bedacht. 5 lijkt mij overkill maar ik vind schermerig ook mooier dan volle bak licht bij het douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05 14:40
Het is natuurlijk heel persoonlijk. Ik haat een halfdonkere badkamer, ik word 's morgens slecht wakker dus van mij mogen er desnoods 5 TL-balken aan het plafond, hoe feller hoe beter >:)
Vriendin denkt er overigens anders over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Phusebox schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:33:
Mijn gevoel zegt juist dat ik spijt ga hebben als ik alleen een douche heb, en dan zoals mensen die ik ken moet roepen: "ik hoop dat de hotelkamer een bad heeft als we op vakantie gaan". Maar ik ga het vanavond wel eens proberen al zou ik dan helemaal niet weten hoe in te delen.

Denk dat je niet veel wint met een inloopdouche, kost misschien nog wel meer ruimte. Een douchecabine zou misschien wel meer ruimte opleveren.

PS. Overigens hebben we nu ook een douche-bad (weliswaar 170x75 ipv 180x80) en we hebben nog nooit het gevoel gehad dat we iets fundamenteels misten.
Ik gok dat je echt overschat hoevaak je in bad gaat als je er eentje hebt.

M'n vriendin wilde héél graag een bad in het nieuwe huis. Want op vakantie lag ze bijna altijd in bad.

Realiteit: ain't nobody got time for that. Duurt lang om te vullen, vervolgens gaat niemand een bad vullen, allerlei schuim en badbombs erin voor 20 min, dus je moet er echt minimaal drie kwartier in willen liggen, en het kost veel meer schoonmaakwerk. Misschien nu in drie jaar gemiddeld 4x per jaar in gebruik?

Op vakantie is het natuurlijk relaxed: iemand anders maakt het ding voor je schoon, je bent de hele dag al zen en er is toch geen tijd stress, dus dan is een bad lekker.
Maar op een normale doordeweekse dag? Dan ff snel douchen en dan lekker bij elkaar op de bank. Niet dat de één dan nog ff een uur alleen boven in bad gaat zitten.

Bij het volgende huis ga ik iig zeker niet meer kijken naar een bad. Total waste of space. Echt lekker badderen doe ik dan wel relaxed op vakantie. Voelt dat ook weer een tikkeltje specialer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

[Afbeelding]
Antibes pearl toevallig? Label net niet leesbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Jeroenneman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:10:
[...]

M'n vriendin wilde héél graag een bad in het nieuwe huis. Want op vakantie lag ze bijna altijd in bad.

Realiteit: ain't nobody got time for that. Duurt lang om te vullen, vervolgens gaat niemand een bad vullen, allerlei schuim en badbombs erin voor 20 min, dus je moet er echt minimaal drie kwartier in willen liggen, en het kost veel meer schoonmaakwerk. Misschien nu in drie jaar gemiddeld 4x per jaar in gebruik?

Op vakantie is het natuurlijk relaxed: iemand anders maakt het ding voor je schoon, je bent de hele dag al zen en er is toch geen tijd stress, dus dan is een bad lekker.
Maar op een normale doordeweekse dag? Dan ff snel douchen en dan lekker bij elkaar op de bank. Niet dat de één dan nog ff een uur alleen boven in bad gaat zitten.

Bij het volgende huis ga ik iig zeker niet meer kijken naar een bad. Total waste of space. Echt lekker badderen doe ik dan wel relaxed op vakantie. Voelt dat ook weer een tikkeltje specialer.
We hebben nu ook een bad. Al 17 jaar. En zoals gezegd wordt het minimaal 5x per week gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Vendetta_X schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:32:
[...]

Antibes pearl toevallig? Label net niet leesbaar
Meissen Quenos White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
juliusyoup schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:12:
[...]

Wij hebben een vergelijkbare maat (350x180) en indeling badkamer, met drie spots. Eentje bij douche eentje midden em een boven het bad. Dat is bijzonder altijd gedimd op halve sterkte of minder. Wel voor scheren en make up nog een extra lamp bij de spiegel die direct in de spiegel schijnt. Zelfs bij scheren gebruik ik die nooit, maar daar isie voor bedacht. 5 lijkt mij overkill maar ik vind schermerig ook mooier dan volle bak licht bij het douchen.
Ik was van plan 9 (dimbare) spots te hangen op 2.5x2.1m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Na een hele dag vrij te hebben genomem en 10u onderweg te zijn geweest weten we het nog steeds niet qua kranen.

Hotbath, wat een *piep* merk. Meest populaire serie heeft geen gunmetal. Kies je een andere serie, is de ene kraan er wel in gunmetal maar de andere niet (binnen dezelfde serie, of gewoon zoiets simpels als de lengte van de inbouwkraan maakt al verschil uit welke kleuren je kunt krijgen).

Dus na anderhalf uur puzzelen met de verkoper en het boek erbij, kwamen we aan het schrikbarende bedrag van om en nabij de 6000 euro voor: een regendouche (plafond), twee knoppen (dus maar 1 stopkraan met twee functies), een handdouche met simpele houder, een opbouw badkraan met staafdouche en een opbouw wastafelkraan...

Dus dan maar naar Brauer maar daar is de opbouw badkraan zo afgrijselijk lelijk dat zelfs 400 euro nog teveel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-05 13:22
Phusebox schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:18:

Dus dan maar naar Brauer maar daar is de opbouw badkraan zo afgrijselijk lelijk dat zelfs 400 euro nog teveel geld is.
Al eens gekeken naar Meir? Wordt verkocht bij Mastello. Deze hebben een hele serie in gunmetal en de enkel berichten die ik daar over kan vinden zijn aardig positief. Ook prima prijzen en geen Chinese import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Phusebox schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:18:
Na een hele dag vrij te hebben genomem en 10u onderweg te zijn geweest weten we het nog steeds niet qua kranen.

Hotbath, wat een *piep* merk. Meest populaire serie heeft geen gunmetal. Kies je een andere serie, is de ene kraan er wel in gunmetal maar de andere niet (binnen dezelfde serie, of gewoon zoiets simpels als de lengte van de inbouwkraan maakt al verschil uit welke kleuren je kunt krijgen).

Dus na anderhalf uur puzzelen met de verkoper en het boek erbij, kwamen we aan het schrikbarende bedrag van om en nabij de 6000 euro voor: een regendouche (plafond), twee knoppen (dus maar 1 stopkraan met twee functies), een handdouche met simpele houder, een opbouw badkraan met staafdouche en een opbouw wastafelkraan...

Ik kreeg vorig jaar nog zo'n 20-25% korting op de prijzen die je online ziet van Hotbath. Gewoon offertes opvragen :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alic3 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:46:
[...]

Ik kreeg vorig jaar nog zo'n 20-25% korting op de prijzen die je online ziet van Hotbath. Gewoon offertes opvragen :)

***members only***
Dit was met korting... :X

Alleen al de douchecombinatie was bijna 4000 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 25-01-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Phusebox schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:48:
[...]

Dit was met korting... :X

Alleen al de douchecombinatie was bijna 4000 euro.
Welke heb je dan op het oog? Ik betaalde 1770 euro voor de complete IBS70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alic3 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Welke heb je dan op het oog? Ik betaalde 1770 euro voor de complete IBS70.
Ik dacht Cobber, maar die is niet in gunmetal. Toen naar Gal, maar daar was weer iets anders mee wat ze niet hadden. Uiteindelijk bij Archie beland.

Maar zoals gezegd is dat merk afgeschreven. Vaag beleid om incomplete series te hebben waardoor je steeds net wat mist.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 25-01-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 05:39
Phusebox schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Ik dacht Cobber, maar die is niet in gunmetal. Toen naar Gal, maar daar was weer iets anders mee wat ze niet hadden. Uiteindelijk bij Archie beland.

Maar zoals gezegd is dat merk afgeschreven. Vaag beleid om incomplete series te hebben waardoor je steeds net wat mist.
Ik heb vorige week mijn regendouche en kranen van BDutch ontvangen, voelt erg goed en wel "normaal" geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Black Sparrow schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:44:
[...]

Ik heb vorige week mijn regendouche en kranen van BDutch ontvangen, voelt erg goed en wel "normaal" geprijsd.
Ziet er prima uit, voor zover je dat van een plaatje kan beoordelen. Maar helaas geen gunmetal.

Denk dat we uiteindelijk toch voor Brauer moeten gaan. Er is weinig keus verder, lijkt ook wel of tig merken hetzelfde product inkopen in China en hier rebranden.

Brauer is de enige die wij gevonden hebben met een draaibare handdouche houder, dat heeft wel de voorkeur, want dan kunnen we de glijstang elimineren.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 26-01-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:16:
[...]

Ziet er prima uit, voor zover je dat van een plaatje kan beoordelen. Maar helaas geen gunmetal.

Denk dat we uiteindelijk toch voor Brauer moeten gaan. Er is weinig keus verder, lijkt ook wel of tig merken hetzelfde product inkopen in China en hier rebranden.

Brauer is de enige die wij gevonden hebben met een draaibare handdouche houder, dat heeft wel de voorkeur, want dan kunnen we de glijstang elimineren.
Ik vond Brauer ook wel chique in de showroom hoor :). Zij hebben net als Hotbath ook 'Carving' (HB noemt 't de Cobber X lijn). Beetje de ruige uitstraling in een subtiele badkamer. Check wel even bij de handdouche houder of er een plastic kapje inzit die moet voorkomen dat het metaal met elkaar in aanraking komt. Ik kon mij herinneren dat hierdoor geregeld handdouches van Brauer beschadigd raken.

Thans, ik dacht dat het om Brauer ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Ik vond Brauer ook wel chique in de showroom hoor :). Zij hebben net als Hotbath ook 'Carving' (HB noemt 't de Cobber X lijn). Beetje de ruige uitstraling in een subtiele badkamer. Check wel even bij de handdouche houder of er een plastic kapje inzit die moet voorkomen dat het metaal met elkaar in aanraking komt. Ik kon mij herinneren dat hierdoor geregeld handdouches van Brauer beschadigd raken.

Thans, ik dacht dat het om Brauer ging.
Dat carving ziet er leuk uit, maar is wel een kalkmagneet denk ik. Probeer het ook praktisch te bekijken. Gunmetal is al een compromis voor mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:10:
[...]

Is echt voor iedereen anders. Ik ga gemiddeld 1x per week/2 weken in bad. Op vakantie nooit want dan vind ik het zonde van mijn tijd en doe ik liever andere dingen.
Voor mij geen huis meer zonder bad.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwbouw
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-05 08:32
Zojuist een offerte gekregen voor de montage van de badkamer van 16k. Badkamer is 2,5 bij 3,4. Het betreft nieuwbouw dus er is geen sloopwerk, maar ik wilde wel op twee zijden een voorzetwand laten plaatsen voor inbouwnissen (links en rechts van het bad en bij de douche). Verder plaatsen inbouwbad (en betegelen), dubbele wastafel en inbouwdouche Tegelen is maar tot 1,10 met tegels van 30 bij 7,5, behalve bij de douche waar het tot 2 meter is. Het leek mij vrij veel. In de badkamerwinkel gaven ze een indicatie voor 11k voor de badkamer en toiletten. Dat leek mij wel erg optimistisch, maar dit verschil is wel erg groot. Zijn voorzetwanden echt zo duur? Iemand die hier iets meer duiding aan kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nieuwbouw schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:47:
Zojuist een offerte gekregen voor de montage van de badkamer van 16k. Badkamer is 2,5 bij 3,4. Het betreft nieuwbouw dus er is geen sloopwerk, maar ik wilde wel op twee zijden een voorzetwand laten plaatsen voor inbouwnissen (links en rechts van het bad en bij de douche). Verder plaatsen inbouwbad (en betegelen), dubbele wastafel en inbouwdouche Tegelen is maar tot 1,10 met tegels van 30 bij 7,5, behalve bij de douche waar het tot 2 meter is. Het leek mij vrij veel. In de badkamerwinkel gaven ze een indicatie voor 11k voor de badkamer en toiletten. Dat leek mij wel erg optimistisch, maar dit verschil is wel erg groot. Zijn voorzetwanden echt zo duur? Iemand die hier iets meer duiding aan kan geven?
Mijn eerste offerte zat op 11k voor 2,5x2m, zonder voorzetwanden, geen aparte douche en grotere tegels.

Dus 16k klinkt nog niet zo gek, voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Is op zich niets mis met meerdere kleuren in de badkamer. Beetje afhankelijk van de smaak natuurlijk, maar één muur met een accent kan best mooi zijn. In de woonkamer heb je ook niet exact dezelfde kleur op de vloer als op de muur en ook daar is één muur in afwijkende kleur of materiaal niet gek.
Waarschijnlijk willen ze voorkomen dat iemand iets neemt dat zo los erg leuk lijkt, maar in de badkamer ineens op je af komt. Is vaak ook moeilijk als je maar één tegel ziet om daar een muur of vloer van voor te stellen. Het komt dan heel anders uit.

Welke tegel heb jij gezien met dat glinstertje erin? Wij hebben er ook een gezien die erg mooi is (een Villeroy & Boch), maar verder kwamen we het niet veel tegen met zoiets.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
mphilipp schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Is op zich niets mis met meerdere kleuren in de badkamer. Beetje afhankelijk van de smaak natuurlijk, maar één muur met een accent kan best mooi zijn. In de woonkamer heb je ook niet exact dezelfde kleur op de vloer als op de muur en ook daar is één muur in afwijkende kleur of materiaal niet gek.
Waarschijnlijk willen ze voorkomen dat iemand iets neemt dat zo los erg leuk lijkt, maar in de badkamer ineens op je af komt. Is vaak ook moeilijk als je maar één tegel ziet om daar een muur of vloer van voor te stellen. Het komt dan heel anders uit.

Welke tegel heb jij gezien met dat glinstertje erin? Wij hebben er ook een gezien die erg mooi is (een Villeroy & Boch), maar verder kwamen we het niet veel tegen met zoiets.
Meissen Quenos White Lappato.

https://www.meissen-keram...ite-lappato-rect,169.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Lastig vergelijken zonder alle info bij elkaar te leggen. Hier ook nieuwbouw. 20,5k voor een toilet en 3x3m badkamer. Dat zijn dan wel begin 2022 prijzen.

Een T muur met nis in de badkamer. Tegels van 90x90cm, in de WC tot 1,3m en in de badkamer tot het plafond. T wand voorzijde met visgraat tegeltjes, 30x7,5 oid. Zwarte damixa inbouwkranen bij douche en wasmeubel, bij het bad een opbouwkraan. Half vrijstaand ligbad. 1,3m wasmeubel met twee lades en met twee waskommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zoveel mensen, zoveel meningen. Gisteren werd oms de Subway 3.0 afgeraden omdat deze zou bewegen ook al hangt ie goed aan de muur.

Aangezien wij een tegel met relief hebben gekozen ben ik daar nu wel huiverig voor geworden.

Ze hebben ons de Clou Hammock aangeraden maar de ervaringen met die toiletpot zijn nauwelijks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Elke situatie is natuurlijk anders en soms kunnen er veel uren in kleine details gaan zitten.
Het beste is om de offerte te delen door een gekozen uurtarief. Laten we zeggen 65,- per uur.

Dan kom je uit op 246uur / ruime 6 weken arbeid.
Ik vind dat erg ruim….
Pagina: 1 ... 96 ... 123 Laatste