Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

• Eriksk
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar halfvrijstaande baden; ik heb het oog laten vallen op het merk Xenz en Riho. Kan iemand vertellen of er verschil zit in kwaliteit. Die van Riho lijkt een stukje goedkoper, maar ga je dat dan ook merken?

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:11

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Pfff.
Iemand ervaring met de badkamer service van Ikea?

Via Facebook chat zijn ze wat nukkig. Ze kunnen me niet eens vertellen of ik langs kan komen voor een complete offerte, of dat ik daarvoor een afspraak moet maken.

Ik weet dat meerwerk via hun servicepartners gaat, maar maakt Ikea de tekening en ga je dán in overleg met een passende servicepartner, of werkt dit anders?

(En, zijn er redenen om wel of niet voor Ikea te gaan. Die FB chat medewerker had blijkbaar niet zo zin in zijn werk vandaag.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Fiesta72
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 30-01 17:32
Ben een enorme klusnoob met 2 linkerhanden en hoop dus dat jullie me kunnen helpen. We willen een nieuwe badkamer (bestaande bouw). Geen zin in discussies tussen aannemer en leverancier als er iets mis gaat, dus zelf kopen en een zzp-er inhuren valt dan volgens mij af. Hier gelezen dat je maar beter ver weg kan blijven van Mandemakers etc. Dan blijft volgens mij over dat je via de aannemer je spullen inkoopt. Probleem daarbij is dat goed aangeschreven aannemers vaak met een partij werken (bv Pflieger) en ik de spullen die zij aanbieden niet mooi of kwalitatief ok vind. Het liefst zou ik dus via een aannemer inkopen bij verschillende partijen zodat ik precies de douchewand, tegels en badkamermeubel kan uitzoeken die ik graag wil. Is dat een optie? Of hebben jullie nog andere goede ideeën?

• Markprinsen
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:38
Fiesta72 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:07:
Ben een enorme klusnoob met 2 linkerhanden en hoop dus dat jullie me kunnen helpen. We willen een nieuwe badkamer (bestaande bouw). Geen zin in discussies tussen aannemer en leverancier als er iets mis gaat, dus zelf kopen en een zzp-er inhuren valt dan volgens mij af. Hier gelezen dat je maar beter ver weg kan blijven van Mandemakers etc. Dan blijft volgens mij over dat je via de aannemer je spullen inkoopt. Probleem daarbij is dat goed aangeschreven aannemers vaak met een partij werken (bv Pflieger) en ik de spullen die zij aanbieden niet mooi of kwalitatief ok vind. Het liefst zou ik dus via een aannemer inkopen bij verschillende partijen zodat ik precies de douchewand, tegels en badkamermeubel kan uitzoeken die ik graag wil. Is dat een optie? Of hebben jullie nog andere goede ideeën?
Waarom ga je niet naar een kwaliteits badkamer zaak die het proces van A tot Z voor je 'managed'? Ik weet niet uit welke regio je komt maar als het centraal is heb je partijen als https://badkamerevolutie.nl/wie-zijn-wij . Er zijn er natuurlijk nog veel meer (zoals Baderie) dus een beetje google'en bij jou in de regio.

Waarschijnlijk een stuk prijziger dan Mandemakers groep of een budget winkel maar je spreekt nog niet over een max budget.

• NNCi
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09-02 17:27
@Fiesta72 Ga eens langs bij de Hornbach, zodat je een referentiekader kunt vormen. Daarbij werkt Hornbach met prijslijsten en een vast team van klusbedrijven. Van dit forum begrepen dat de prijzen concurrent zijn. Aan de hand van deze offerte kun je goed voorbereid andere badkamerzaken gaan bezoeken.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
-

ThinkPad wijzigde deze reactie 04-01-2020 15:15 (100%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Da_smiek
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21:13
Eriksk schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:32:
Ik ben aan het kijken naar halfvrijstaande baden; ik heb het oog laten vallen op het merk Xenz en Riho. Kan iemand vertellen of er verschil zit in kwaliteit. Die van Riho lijkt een stukje goedkoper, maar ga je dat dan ook merken?
Wij hebben sinds twee weken een nieuwe badkamer met halfvrijstaand bad van X20. De keuze ging bij ons tussen Xenz en X20, en heb ook goede verhalen gehoord over Xenz, maar wij vonden die van X20 net iets mooier met dunne rand (en van solid surface ipv kunststof). Ben er heel blij mee, en makkelijk schoon te maken.

• Vistuig
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18:34
Xenz baden zijn ook uitgevoerd in Solid Surface, wat eigenlijk een toch ook een kunststof is(composiet). Bij het de merken van Sanibell noemen ze dit geloof ik Polystone.

• Da_smiek
Het halfvrijstaande bad wat we zochten hebben ze bij xenz niet in Solid Surface. We keken bijvoorbeeld naar de Charley, en die is er alleen in Acryl.

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:55
Mooie badmeubels! Mag ik vragen welk merk dit is en waar je ze aangeschaft hebt?

• Tha_Flash
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:51
Da_smiek schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:45:
Het halfvrijstaande bad wat we zochten hebben ze bij xenz niet in Solid Surface. We keken bijvoorbeeld naar de Charley, en die is er alleen in Acryl.
Het halfvrijstaande bad van Riho heeft een wat dunnere rand dan de Charley en is ook van acryl.

Bijna 2020

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Yihaaa schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Mooie badmeubels! Mag ik vragen welk merk dit is en waar je ze aangeschaft hebt?
Op de wc en douche na hebben we alles gekocht bij q1sanitair.nl

Mocht je namen/types willen weten laat het dan maar weten.

• Albestaz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:27
Albestaz schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:22:
Hallo allemaal,

Wij hebben tot ons geluk een bouwnummer toegewezen gekregen in Schiedam. Nu wordt er vanuit het project al standaard een toilet beneden en een badkamer boven opgeleverd. Zoals bij de meeste budgetvriendelijke projectwoningen (nouja budgetvriendelijk...persoonlijk vind ik het al duur genoeg haha) stellen deze niet veel voor. Sanitair verloopt via UHUW (uw huis uw wensen). Een tussenpartij voor bouwbedrijf, groothandel en de koper. Nu is er via UHUW opzich veel mogelijk en dit wordt ook aan alle kanten gestimuleerd. Alleen brengt elke kleine wijziging meteen ook een flinke prijswijziging mee. Via een online tool van UHUW kun je zelf redelijk de indeling bepalen en alle standaardapparatuur upgraden (in veel gevallen echt noodzakelijk want een badkamer uit 1980 is waarschijnlijk nog moderner dan wat wij standaard krijgen). Het mooie van de tool is dat het je meteen duidelijk is wat een product kost (niet alleen de artikelprijs, maar ook de montage). Dit wordt vervolgens meteen weer verrekend met de retourprijs van het standaard artikel en de "korting" van 10% op de adviesprijs (eigenlijk zelfs maar 5% korting aangezien ze er ook nog even een indexeringpercentage van 5% tegenaan gooien).

Wat er standaard wordt opgeleverd:
Toilet beneden van 123cm (l) bij 97cm (b)
*kraantje met wasbakje
*staand toilet
*tegels tot 120cm hoog (vloertegel 30x30cm, wandtegel 15x30cm)

Badkamer boven van 291cm bij 238cm
*kraantje met wastafel
*staand toilet
*douchehoek met putje en geen wandafscheiding
*designradiator
*tegels tot 180cm hoog (bij douchehoek 220cm hoog) (vloer 30x30cm, wand 15x30cm)

Allemaal wel A-merken, maar de meest basic lijnen/modellen.

Nu heb ik de volgende veranderingen aangebracht

Toilet:
Hangend toilet, randloos, Villeroy
Kleine upgrade aan kraan en wasbakje
Wat grotere en mooiere tegels (nog steeds tot 120cm)

Badkamer:
Hangend toilet, randloos, Villeroy
Plaatsen inbouwbad Villeroy 180cm bij 80cm van
Bruynzeel wastafel van 100cm breed met 2 thermische kranen van Grohe
Regendouche van Grohe
Douchegoot ipv putje
Vloertegels van 45cmx45cm, ook deels op de wand (60 vonden we iets te groot worden voor onze relatief kleine badkamer)
Wandtegels van 20cmx40cm tot aan plafond (circa 260cm)

Voor al dit moois komen we uit op:
Circa 9000,- extra voor materiaal en montage
Circa 2400,- extra voor de tegels
Retour bij casco in totaal 2500,-
Dan zitten we al op bijna 15000 euro

En dan moeten we nog
-Douchewanden (we denken aan glas en dat kan voordeliger buiten het project om)
-Badkamer meubel voor onder de wastafel (goedkoopste meubel met twee kraantjes van project is 2550 euro dus daar passen we voor)
-Spiegel voor boven het meubel

In totaal kun je daar ook nog wel 3000,- euro voor rekenen

En dus kom je uit op zo'n 18.000 voor badkamer en toilet.
Dit vind ik nog best een hoog bedraag.

Bij casco oplevering loop je echter tegen het volgende aan:
-Aansluitpunten worden op de standaard plekken gemonteerd
-Er is geen dekvloer meer
-Er wordt geen rekening gehouden met de vloerverwarming dus die loopt dan ook onder het gewenste bad door bijvoorbeeld.
-Huis wordt opgeleverd zonder badkamer, dus duurt langer voordat je over kan
-nieuwe partijen waar je mee te maken krijgt. Je verzamelt je spullen van badkamerboeren en laat het door een monteur inbouwen.

Nu weet ik dat het vele malen voordeliger is om de materialen los te kopen, maar montage is tegenwoordig ook peperduur. Lang verhaal kort: wat zouden jullie op basis van jullie ervaringen aanraden? Is de huidige prijs zoals hierboven redelijk voor een badkamer en toilet van deze omvang of kun je dezelfde kwaliteit incl montage veel voordeliger voor elkaar krijgen? Welke partijen zouden jullie in dat geval aanraden (ook voor montage)?
Uiteindelijk 3 offertes gehad voor de montage van de klus zoals hierboven beschreven.
-7600,- incl montagematerialen excl btw, dus totaal 9.196 incl btw
-6500,- incl montagematerialen excl btw, dus totaal 7.865‬ incl btw
-4760,- excl montagematerialen a 625,- excl btw, dus totaal 6.515,85 incl btw

De eerste en laatste aanbieder hebben zeer goede reviews, 50+ met gem. waardering van 4,5* over de laatste jaren. De middelste had maar 4 reviews, waarvan 2 ook nog eens niet echt tevreden waren.
Logischerwijs hebben we daarom het laatste bedrijf op gesprek laten komen vanwege de scherpe prijs en gunstige reviews. Zoals eerder al aangegeven was het een prettig gesprek en kwam de man erg open en eerlijk over. Ook fijn dat de offerte goed overeenkwam met zijn eerste schatting als reactie op de opdracht en dus niet een lokkertje waarbij de uiteindelijke prijs veel hoger uitvalt. Lijkt er dus op dat we voor dit bedrijf gaan kiezen. Wel grappig dat ik er niet zo bij stil gestaan had dat eigenlijk alle bedrijven excl btw aanbieden, maar ook wel weer logisch.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Albestaz Nee dat is niet logisch. Ze leveren aan een particulier en particulieren betalen BTW. Dus moeten ze het eindbedrag gewoon inclusief BTW aan je geven.
Sterker nog als je je van de domme houdt kun je mogelijk zelfs de aannemer nog dwingen om het bedrag ex BTW als inclusief BTW beschouwen. Al heb je daar waarschijnlijk een rechter voor nodig.

Ik zou die weg ook niet bewandelen trouwens. Maar vind het altijd wel flauw als ze ex BTW bedragen roepen richting mij.

• Albestaz
Jeltel schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:19:
@Albestaz Nee dat is niet logisch. Ze leveren aan een particulier en particulieren betalen BTW. Dus moeten ze het eindbedrag gewoon inclusief BTW aan je geven.
Sterker nog als je je van de domme houdt kun je mogelijk zelfs de aannemer nog dwingen om het bedrag ex BTW als inclusief BTW beschouwen. Al heb je daar waarschijnlijk een rechter voor nodig.

Ik zou die weg ook niet bewandelen trouwens. Maar vind het altijd wel flauw als ze ex BTW bedragen roepen richting mij.
Dat lukt sowieso niet, want de ruwe prijsindicaties in de eerste reacties zijn kennelijk zonder btw geweest. Maar op de uiteindelijke offertes staat het er wel duidelijk bij. Ach iemand zal er ooit wel mee begonnen zijn en dan nemen anderen het waarschijnlijk over. Bedrag zonder btw klinkt uiteindelijk toch aantrekkelijker haha. Ging uit van 7 a 8000 voor deze klus, dus dan is de offerte van 6500 nog steeds best netjes.

• supaStylin
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-02 10:41
Vraag, ik zie dat mensen veelal 60x30 voor de wandtegels kiezen.

Waarom geen 60x60 bij gelijke kosten? is daar een reden voor? Groter is over het algemeen beter (mooier) toch?

Wij twijfelen om zowel de vloer als muur 60x60 te doen (grijze tegel, leunt meer richting lichtgrijs dan antraciteit0

Dat alles in dezelfde tegelkleur / formaat.

Weet alleen niet of dit te eentonig is? Iemand ervaring met alles in dezelfde tegelkleur/soort?
Ik wil wit/antracitiet eigenlijk vermijden.

• Matadores
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19:58
Minder voeg is ook makkelijker met schoonmaken toch?

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:16

JT

VETAK y0

Edit: mag weg.

JT wijzigde deze reactie 06-01-2020 15:37 (97%)

• JT

JT

VETAK y0

supaStylin schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:44:

Waarom geen 60x60 bij gelijke kosten? is daar een reden voor? Groter is over het algemeen beter (mooier) toch?

Wij twijfelen om zowel de vloer als muur 60x60 te doen (grijze tegel, leunt meer richting lichtgrijs dan antraciteit0

Weet alleen niet of dit te eentonig is? Iemand ervaring met alles in dezelfde tegelkleur/soort?
Ik heb van een tegelzetter begrepen dat grotere tegels wat moeilijker leggen. Dus je bent iets meer aan arbeid kwijt. Maar ja, op het budget voor een beetje badkamer tegenwoordig zou dat ook niet moeten boeien.
Albestaz schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:26:
[...]

Uiteindelijk 3 offertes gehad voor de montage van de klus zoals hierboven beschreven.
-7600,- incl montagematerialen excl btw, dus totaal 9.196 incl btw
-6500,- incl montagematerialen excl btw, dus totaal 7.865‬ incl btw
-4760,- excl montagematerialen a 625,- excl btw, dus totaal 6.515,85 incl btw

De eerste en laatste aanbieder hebben zeer goede reviews, 50+ met gem. waardering van 4,5* over de laatste jaren. De middelste had maar 4 reviews, waarvan 2 ook nog eens niet echt tevreden waren.
Logischerwijs hebben we daarom het laatste bedrijf op gesprek laten komen vanwege de scherpe prijs en gunstige reviews. Zoals eerder al aangegeven was het een prettig gesprek en kwam de man erg open en eerlijk over. Ook fijn dat de offerte goed overeenkwam met zijn eerste schatting als reactie op de opdracht en dus niet een lokkertje waarbij de uiteindelijke prijs veel hoger uitvalt. Lijkt er dus op dat we voor dit bedrijf gaan kiezen. Wel grappig dat ik er niet zo bij stil gestaan had dat eigenlijk alle bedrijven excl btw aanbieden, maar ook wel weer logisch.
Ik zie je post nu pas. Maar wij hebben besloten om alles zelf te regelen, net zoals jij. Een leuk meubel in de aanbieding bij een bouwmarkt is 600-750 euro ofzo met spiegel en/of kolomkast. WC fonteintje natuursteen 140 euro. Ga dat eens vergelijken met het spul van die badkamerboeren. En als er meerwaarde is, prima. Maar als ik vraag waar het verschil in zit met de bouwmarktmeubelen, dan komen ze zelf meestal niet verder dan de scharnieren en het design. Mocht je vergelijken met een bouwmarkt, wel zorgen dat het bouwmarktmeubel een keramische wastafel heeft, goedkope alternatieven zijn er ook maar die zijn minder slijtvast ;) Met andere woorden, appels met appels vergelijken.

Voor je douchecabine kun je ook prima bij de bouwmarkt terecht. Als je een standaardmaat wilt dan kun je een Get Wet Impact ofzo kopen met korting, 8mm veiligheidsglas (relatief dik) 90x90 voor 550-600 euro. Dat verkopen ze ook bij badkamerboeren alleen dan voor 1000+. Tegel bij de badkamerboer waar we ook voor tegels hebben gekeken was 63e per m2. Online 37 :') Wil best iets betalen voor het alles in een concept waar je geen omkijken naar hebt, maar geen 4000 euro meer ofzo (ten opzichte van wanneer je het zelf regelt) voor een badkamer van 2.10 x 2.70.

Een en ander staat of valt overigens ook een beetje met hoeveel je terugkrijgt van je bouwer. Heb jij nog een website als werkspot gebruikt voor je klus of heb je gegoogled en installateurs direct benaderd?

JT wijzigde deze reactie 06-01-2020 15:37 (17%)

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:08
supaStylin schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:44:

Wij hebben 80x80 cm tegen de wanden. Op het toilet tot 130 cm hoogte. Op de badkamer gedeeltelijk 130 cm hoog en gedeeltelijk tot aan plafond.

Dezelfde keramische tegel is gebruikt voor wand en vloer. Ik vind het er fantastisch uit zien. Door verschillen in lichtinval zie je een kleurverschil tussen vloer- en wandtegels. Het straalt rust uit, zonder dat het saai wordt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:14
Matadores schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:54:
Minder voeg is ook makkelijker met schoonmaken toch?
Een voeg is om de wand/vloer waterdicht te maken. Al bedoel je waarschijnlijk minder voeg door grotere tegels.
Bij een te smalle voeg krijg je het voegcement niet (ver) genoeg tussen de tegels. Ook fijn voegcement niet.
Minimaal 2 mm zou ik toch wel aanhouden.

Heb net te maken gehad met drie(!) badkamers waar de tegels van de muren komen doordat de Poolse "vaklieden" de tegels strak tegen elkaar geplaatst hebben (1 mm voeg aan de bovenkant), naast de wanden niet eerst voorbehandeld/waterdicht gemaakt hebben. Gele Stucprimer leek ze genoeg.....
Dit icm verkeerd kammen (verticaal) en te weinig tegellijm zorgt dat de gasbetonblokken (normaal waterbestendig) zwellen en rotten en de tegels van de muur drukken.
Niet zo fijn als het ruim een jaar oud is...….. :X

Iets met goedkoop is duurkoop. (Zelfde tegels niet meer te krijgen)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• JT

JT

VETAK y0

Joris748 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Wij hebben 80x80 cm tegen de wanden. Op het toilet tot 130 cm hoogte. Op de badkamer gedeeltelijk 130 cm hoog en gedeeltelijk tot aan plafond.

Dezelfde keramische tegel is gebruikt voor wand en vloer. Ik vind het er fantastisch uit zien. Door verschillen in lichtinval zie je een kleurverschil tussen vloer- en wandtegels. Het straalt rust uit, zonder dat het saai wordt.

***members only***
De kleur tegel op de vloer en wand is hetzelfde?? En wat is de afwerking op de muur boven de tegel?

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een toilet dat aan één kant dicht tegen een wand staat? Hoeveel afstand moet er minimaal tussen de pot en de muur zijn om nog comfortabel te kunnen zitten?

YEAH for it!

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:07
KappuhH schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:42:
Heeft iemand ervaring met een toilet dat aan één kant dicht tegen een wand staat? Hoeveel afstand moet er minimaal tussen de pot en de muur zijn om nog comfortabel te kunnen zitten?
Minimaal 40 cm vanaf het midden van het toilet. Vaak zijn die dingen zo'n 40 breed, dus dat betekent min. 20 cm ernaast vrij (aan beide kanten).

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:58
KappuhH schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:42:
Ik heb 15 cm vrij en kan prima zitten, ben 2 meter en breed gebouwd. Er is dan geen ruimte meer voor een rolhouder.

• Joris748
JT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:33:
[...]

De kleur tegel op de vloer en wand is hetzelfde?? En wat is de afwerking op de muur boven de tegel?
Ja, zijn precies dezelfde tegels. Zelfde type, zelfde kleur.

De wanden zijn gestucced en daarna gesausd.

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:26

d0s

sssst

Joris748 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:47:
[...]

***members only***
Mooi zeg! Stucwerk gelijk aan de tegels zo te zien? Dat ziet er strak uit.

• Zbx
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 15:49
Zbx schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:23:
Ook ik ga binnenkort m’n badkamer laten verbouwen. Heb de laatste paar pagina’s doorgelezen voor ideeën, maar ben nog wel benieuwd naar jullie ervaren meningen over ons plan.

We hebben een vrij kleine badkamer, waarin we zowel bad als losse douche willen stoppen. Ben enigszins bang dat het te propperig wordt. Ook heb ik twijfels of de ingang naar de douche niet te smal zal zijn. Wat denken jullie? De badkamer is 1950x2280.

We hebben inmiddels een offerte binnen voor een kleine 9k. Dat is ook voor de sloop en afvoer van de huidige badkamer, en er moeten de nodige leidingen verlegd worden. Klinkt dat een beetje normaal? Had zelf gehoopt op een bedrag tussen de 6 en 7k, maar weet niet of dat realistisch is.

Kan iemand nog een winkel aanbevelen? We hebben bv alle onderdelen die we willen gevonden op badkamerwinkel.nl, die mooi goedkoop lijkt te zijn, echter lees ik hier van een aantal mensen dat zij af te raden zijn.

Hier een aantal schetsen van wat we voor ogen hebben. Het bad moet natuurlijk gespiegeld zijn voor extra ruimte voor het toilet. Ik kreeg dat niet voor elkaar met de gebruikte tool.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt 9-10k aan installatiekosten voor bovenstaande jullie een acceptabele prijs, of moet dat veel goedkoper kunnen? En heeft iemand ervaring met aannemers in regio Apeldoorn?

We overwegen onderdelen van HansGrohe of HotBath. Verwachten daarvoor tussen de 4-5k uit te komen. Tegels moeten we nog naar kijken.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:07
We hebben een vrij kleine badkamer, waarin we zowel bad als losse douche willen stoppen. Ben enigszins bang dat het te propperig wordt. Ook heb ik twijfels of de ingang naar de douche niet te smal zal zijn. Wat denken jullie? De badkamer is 1950x2280.
Ik zie je vorige post nu net door jezelf gequote,
wij hadden hetzelfde dilemma, alleen was de onze nog net een fractie kleiner, 210x198 geloof ik, in ieder geval een marginaal verschil met de jouwe.

De opzet zoals jij die nu wilt zou ik sterk afraden. Als je graag een bad wilt (wij wilden dat ook), bv. kleine kinderen vinden dat fantastisch mocht je die hebben (of willen), dan is bij deze afmetingen de enige mogelijkheid eigenlijk om een douche+bad combinatie te nemen. En ja dat douched minder fijn, absoluut. Dit is het bij ons dus geworden.

De andere optie is kijken of je de ruimte kunt uitbreiden door een muur te verplaatsen, in de orde 50-70 cm. In ons geval zat die muur nokjevol met leidingen en elektra, en wilden we ook die kamer ernaast liever niet verkleinen. Enkele van onze buren hebben die keus wel gemaakt (hangt er ook van af of je die kamer nodig denkt te gaan hebben). Goedkoper wordt de hele operatie daar uiteraard niet van.

Wat je nu hebt ontworpen is heel vervelend in gebruik: op het toilet zit je klem (richtlijn is min. 80 cm in totaal, 40 cm toilet met aan beide kanten 20 cm), de douchedeur kan waarschijnlijk niet eens goed open, en als je voor de wastafel staat kun je je ook niet even uitrekken zonder dat je aan drie kanten iets raakt - je kunt niet goed vrij voor de wastafel staan. Onderschat dus niet dat je er ook zelf nog in moet staan met enige bewegingsmogelijkheid.

Mocht je bv. ooit met een kind in die ruimte willen staan kun je helemaal je lol op. Of zelfs maar met een wasmand, je beukt altijd ergens tegen aan. Tegelijk met een partner in de ruimte zijn is al lastig want je komt niet langs elkaar.

Helaas, wij hebben ook zitten puzzelen (leek heel veel hierop), maar mijn conclusie was echt dat je zoiets niet moet willen.

Maar goed, uiteindelijk moet je doen wat je zelf wilt. Ik zou wel absoluut aanraden om net als bij een keuken bij een zaak langs te gaan en die een tekening te laten maken. Een beetje zaak gaat je dan denk ik hetzelfde vertellen als ik hierboven, maar probeer dat eens uit zou ik zeggen.
We hebben inmiddels een offerte binnen voor een kleine 9k. Dat is ook voor de sloop en afvoer van de huidige badkamer, en er moeten de nodige leidingen verlegd worden. Klinkt dat een beetje normaal? Had zelf gehoopt op een bedrag tussen de 6 en 7k, maar weet niet of dat realistisch is.
Dat is exclusief de nieuwe spullen dus? Het is veel geld, maar of je het momenteel voor veel minder gaat krijgen vraag ik me af. Zie eerst maar eens offertes te krijgen.

Wilke wijzigde deze reactie 07-01-2020 22:54 (5%)

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:58
Zbx schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:21:
[...]

Lijkt 9-10k aan installatiekosten voor bovenstaande jullie een acceptabele prijs, of moet dat veel goedkoper kunnen? En heeft iemand ervaring met aannemers in regio Apeldoorn?

We overwegen onderdelen van HansGrohe of HotBath. Verwachten daarvoor tussen de 4-5k uit te komen. Tegels moeten we nog naar kijken.
HansGrohe en Hotbath zijn beide prima merken, let er bij Hotbath wel op dat ze nog wel eens leverprobelemen hebben. Check even of het uit voorraad leverbaar is dus :)

• Da_smiek
d0s schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:58:
[...]

Mooi zeg! Stucwerk gelijk aan de tegels zo te zien? Dat ziet er strak uit.
In onze badkamer een vergelijkbare situatie. Dezelfde tegels op vloer en wand, ideaal!

• Albestaz
Zbx schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:21:
[...]

Vooropgesteld denk ik dat je wanneer je voor een bad met losse douche kiest, je nu al wel de meest ideale inrichting hebt. Lijkt mij ook een goede keuze om dan een bad met een inkeping te nemen voor iets extra ruimte bij het toilet. Op zichzelf heb je denk ik ook genoeg ruimte voor het gebruik van ieder los meubel en zolang je wat rustige tegels en kleuren kiest, oogt het denk ik ook niet te druk/propperig ondanks dat de kamer natuurlijk behoorlijk gevuld is. Het enige waar je wel rekening mee moet houden, zoals eerder ook al werd gezegd, is dat je er niet prettig met twee personen zal staan. Je wilt vaak toch even langs elkaar lopen om nog even een handdoek te pakken, naar de tandpasta te grijpen etc. Dan zit je elkaar gauw in de weg. Aan de andere kant heeft douchen in een bad toch ook zeker zijn nadelen en helemaal geen bad is natuurlijk wel een gemis als je een liefhebber bent. Persoonlijk zou ik ook voor jouw inrichting kiezen denk ik en er dan op voorbereid zijn op dat je soms even moet wachten als je er met z'n tweeën staat. Of je vriendin laten wachten op jou natuurlijk :P

Prijs van 9500 vind ik persoonlijk best steep. Zoals hierboven aangegeven hebben wij een offerte liggen voor een wat grotere badkamer en extra toilet beneden voor 6500 samen incl btw, leidingwerk, installeren meubelen en tegelen tot het dak en montagemateriaal. Bij ons hoeft er dan geen badkamer gesloopt of afgevoerd te worden, maar wat googelen levert op dat dit ook niet zo duur hoeft te zijn. In ieder geval niet dermate duur dat je op 9500 uit zou moeten komen. Werkspot ook al eens geprobeerd? 7000 lijkt mij eerlijk gezegd best haalbaar.

• prodanie
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-02 21:23
Wij zijn ook druk bezig met de verbouwing van onze badkamer, het is een grote ruimte (17 m2) dus veel is mogelijk.

Wij zijn uiteindelijk tot dit ontwerp gekomen, maar wil toch even weten wat jullie er van vinden en of jullie
nog tips hebben qua indeling.

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:29
prodanie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:26:
Wij zijn ook druk bezig met de verbouwing van onze badkamer, het is een grote ruimte (17 m2) dus veel is mogelijk.

Wij zijn uiteindelijk tot dit ontwerp gekomen, maar wil toch even weten wat jullie er van vinden en of jullie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou, als het mogelijk is, de toilet helemaal scheiden van de badkamer.

• Gekkegast
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10-02 15:12
Wij hebben onlangs getekend voor een nieuwbouwwoning 2-onder-1 kap. Ze gaan in februari al beginnen dus moesten al vrij snel aan de slag met de inrichting van badkamer en keuken. De badkamer is in verhouding met de woning vrij klein, en aangezien we graag een bad willen nemen we dus een vergroting van de badkamer (inc. bad) mee in het meerwerk.

We hebben nu de volgende indeling bedacht, gezien de ruimte niet heel groot is en langwerpig zien wij niet heel veel andere logische opties.

https://www.dropbox.com/s...-20191227-WA0008.jpg?dl=0

Omdat de aannemer de badkamer plaatst hebben we de keuze uit 2 sanitair en tegel leveranciers. We zijn bij de eerste langs geweest en deze heeft een offerte gemaakt. De leverancier levert het sanitair en tegels voor zowel de badkamer als het toilet op de begaande grond. We zijn nogal geschrokken van de kosten, rond de 12.000 euro (en dit is slechts het leveren van het materiaal, hier komt de montage kosten door de aannemer nog bovenop).

We hebben nog een afspraak bij de tweede leverancier om te vergelijken maar we vroegen ons af of dit normale prijzen zijn? Sommige sanitair items zijn op internet in ieder geval 100 tot soms wel 200 euro goedkoper. Ik begrijp ook dat fysieke zaken geen internetprijzen kunnen rekenen.

• Matadores
drfrisbee schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Ik zou, als het mogelijk is, de toilet helemaal scheiden van de badkamer.
Dat zou ik ook zeker doen.

• NNCi
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09-02 17:27
@prodanie

Eerlijk gezegd voelt het ontwerp een beetje gewoontjes aan voor zo'n geweldige ruimte. Ik snap dat het gebruikte ontwerpprogramma zijn beperkingen heeft. Maar jullie zouden echt los kunnen gaan met die enorme ruimte. Maar dat hangt helemaal af van jullie stijl en budget.

Ik zou lang een aantal (luxe) badkamerzaken gaan en en wat verrassende en uiteraard vrijblijvende ontwerpen laten maken en van daaruit verder werken.

• Joris748
En ik zou het zeker niet doen ;)

Zeker met kleine kinderen vind ik het erg fijn en zelf vind ik het ook wel handig als ik tijdens mijn 'badkamer-ritueel' moet plassen.

Voor de grote boodschap gaan we een trap af en dan zijn we bij het toilet beneden.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

prodanie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met zo veel ruimte heb je misschien ook op andere plekken veel ruimte, maar ik mis kastruimte. Onder de wastafels heb je veel ruimte, maar waar laat je bijvoorbeeld je handdoeken? Als je die in de badkamer kwijt wilt lijkt het kastje boven de wasmanden wat klein.

Daarnaast zou een groter bad niet misstaan. Is dit een normaal formaat bad?

• prodanie
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-02 21:23
Dank voor jullie opmerkingen!

De optie om het toilet helemaal te scheiden ga ik eens bekijken, al vindt mijn vriendin het wel erg fijn om een toilet in de badkamer te hebben.

Ik ben het eens dat het een weinig bijzonder ontwerp is, maar de creativiteit in het ontwerpen viel ons
ook wel tegen bij de meeste badkamer zaken. We hebben wel ideeën om met mooie tegels en materialen
er iets sfeervols van te maken.

Wij willen een meubel van 2.10 meter laten ontwerpen met voldoende la ruimte met daaronder plek voor handdoeken, op de schuine muur is eventueel ook plek voor 1 of 2 kasten, dus dat moet goed komen.
De radiator die is ingetekend vervalt ook aangezien we grondverwarming en muurverwarming hebben.

Er staat nu een bad van 1.80 ingetekend, persoonlijk geven wij maar weinig om een bad, hij zit erin omdat we er de ruimte voor hebben en omdat iedereen zegt dat het handig is met kinderen later. Misschien kunnen we nog ergens een mooi groot bad op de kop tikken voor een leuk bedrag.

• Da_smiek
@prodanie Ik zag laatst bij een badkamerzaak iets super tofs. Het bad stond voor een wandje, met achter de wand aan de ene kant een grote inloopdouche en aan de andere kant het toilet. Zo heb je wel het toilet in de badkamer maar enigszins prive.

En qua bad zou ik zelf niet te groot gaan. Wij hebben een bad van 1.80 en het duurt giga lang om hem te vullen.

• ivonb
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:48
@kever678
Waar is jullie badmeubel en kolom kast van?

Wij zijn op zoek naar een mooi meubel van 120 cm breed. Wasbak met 2 kraangaten. Liefste in eiken of eiken fineer. Maar een ander goed uitziend materiaal mag ook. Het budget is niet mega hoog, 1400 - 2000 euro voor meubel en kolomkast en spiegel met verwarming.
wie o wie heeft een goed adres / website?

ivonb wijzigde deze reactie 12-01-2020 20:08 (3%)

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:12
Joris748 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:09:
[...]

En ik zou het zeker niet doen ;)

Zeker met kleine kinderen vind ik het erg fijn en zelf vind ik het ook wel handig als ik tijdens mijn 'badkamer-ritueel' moet plassen.

Voor de grote boodschap gaan we een trap af en dan zijn we bij het toilet beneden.
Kleine kinderen worden groot en dan is het heerlijk als je geen trap af hoeft voor de grote boodschap, zeker als die kinderen ook steeds grotere boodschappen gaan achterlaten.....toilet op de badkamer vind ik altijd een concessie.

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13:08
Ook ik ga binnenkort m’n badkamer laten verbouwen. Heb de laatste paar pagina’s doorgelezen voor ideeën, maar ben nog wel benieuwd naar jullie ervaren meningen over ons plan.

Kan iemand nog een winkel aanbevelen? We hebben bv alle onderdelen die we willen gevonden op badkamerwinkel.nl, die mooi goedkoop lijkt te zijn, echter lees ik hier van een aantal mensen dat zij af te raden zijn.

Hier een aantal schetsen van wat we voor ogen hebben. Het bad moet natuurlijk gespiegeld zijn voor extra ruimte voor het toilet. Ik kreeg dat niet voor elkaar met de gebruikte tool.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb m even voor je nagemeten, die van ons is 1,90x2,40m. Wij hebben ook een douche en bad apart met een enkele wasbak van 80cm. Wilden we per se ivm kinderen. We hebben de 2,40 bereikt door een muur 15cm te verplaatsen waardoor alles net paste. Was wel nieuwbouw, dus dat ging wat makkelijker.

Ik zou ervoor gaan.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Da_smiek schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:56:
@prodanie
En qua bad zou ik zelf niet te groot gaan. Wij hebben een bad van 1.80 en het duurt giga lang om hem te vullen.
+1 groot bad is heerlijk en zou niet terug willen naar een kleinere maar het vullen duurt echt lang.

Hier ook gekozen voor los toilet; ik vind het toch een soort onsmakelijk om een toilet te hebben op de plek waar je je wast, helemaal in een "wellness"-style badkamer.

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
ivonb schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:06:
@kever678
Waar is jullie badmeubel en kolom kast van?

Wij zijn op zoek naar een mooi meubel van 120 cm breed. Wasbak met 2 kraangaten. Liefste in eiken of eiken fineer. Maar een ander goed uitziend materiaal mag ook. Het budget is niet mega hoog, 1400 - 2000 euro voor meubel en kolomkast en spiegel met verwarming.
wie o wie heeft een goed adres / website?
Q1 sanitair, prima kwaliteit en ook goed geprijsd in verhouding met de concurrentie.

Hebben er ook de fontein kast van:

Mocht je exacte types willen weten laat het dan maar weten, dan zoek ik het even op.

• Blerf
  • Registratie: september 2004

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Hoi allemaal :) nou wij zijn uitgelood voor een fijne nieuwebouw woning wat allemaal super leuk. Long story short we kunnen bij de aflevering kiezen “betalen” wat voor een afwerking wij in de badkamer willen hebben

Uiteraard de bekende duurdere merken zijn aanwezig maar ook het merk: Ideal Standard

Dit merk kan ik alleen niet veel over vinden verder kwa reviews... kan natuurlijk goed zijn onder geen nieuws goed nieuws.. maar dacht toch even hier dubbel checken.

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verzamelaar van Blerftrash

• Albestaz
Blerf schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:02:
Hoi allemaal :) nou wij zijn uitgelood voor een fijne nieuwebouw woning wat allemaal super leuk. Long story short we kunnen bij de aflevering kiezen “betalen” wat voor een afwerking wij in de badkamer willen hebben

Uiteraard de bekende duurdere merken zijn aanwezig maar ook het merk: Ideal Standard

Dit merk kan ik alleen niet veel over vinden verder kwa reviews... kan natuurlijk goed zijn onder geen nieuws goed nieuws.. maar dacht toch even hier dubbel checken.
Wie is de leverancier van het sanitair? Wij kunnen ook ideal standard kiezen via onze projectaanbieder, dat is UHUW (uw huis, uw wensen). Ik kende het merk eerder ook niet, maar in principe zou het wel degelijk materiaal moeten zijn. Bij ons beweren ze alleen a-merken aan te bieden. Dus ondanks dat ik het zelf gaan a-merk vind ga ik er wel vanuit dat het gewoon degelijk is. Het is in ieder geval wel het meest basic van alles wat je kan kiezen bij ons (en dus ook het goedkoopste). Dat zie je ook wel een beetje terug aan de modellen.

Overigens vragen ze ook bij ons gewoon de hoofdprijs voor al het sanitair, dus ook al is Ideal de voordeligste keuze van wat wij kunnen kieze, dan nog is het behoorlijk aan de prijs. Daarom gaan wij waarschijnlijk voor casco oplevering.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:17
Blerf schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:02:
Hoi allemaal :) nou wij zijn uitgelood voor een fijne nieuwebouw woning wat allemaal super leuk.
Je bedoelt uitgeloot. Maar eigenlijk bedoel je ingeloot ;)

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:14
@Blerf
Tegenwoordig is haast overal Ideal standard...…
En hopelijk is jouw nieuwbouwhuis wel uitgelood. ;)

Maar zonder gekheid, Ideal Standard is inderdaad een A-merk en al jaren op de markt.
Degelijk, en niets mis mee, en met een ruim assortiment.

De kraanserie Venlo zal bij menigeen voor herkenning zorgen, dat is "een begrip" in installatieland.

Teijgetje wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:19 (12%)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• ivonb
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:48
Wie heeft er een goede tip voor badkamer verlichting. Waar zit een zaak of webshop met ruime keuze. En dan zoek ik niet de standaard plafonnière maar iets mooiers. En ik zoek ook een hanglamp.

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:26
Nou wij zijn van het weekend even wezen kijken bij sani4all en sanitairkamer.. We schrokken wel enorm van de prijzen. Wij hebben ook een kleine badkamer (230×200cm) en ze gaven aan rond de 5k, oplopend naar 8k alleen voor installatie.

We neigen er nu naar een groot deel zelf te doen. Dat we dus alleen laten stucen, tegelen en afvoeren. De leidingen kunnen we zelf best, desnoods een loodgieter mochthet ingewikkeld worden.
Zijn dit normale bedragen? Hoopte ook voor 5k a 6k klaar te zijn maar tot nu toe heb je dan alleen de installatie :(

Komende week eens bij x2o kijken..

• Matadores
@ ID-College : voor die prijs halen halen ze het huidige sanitair en tegels eruit?

• rvrrr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-02 07:11
ID-College schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:55:
Nou wij zijn van het weekend even wezen kijken bij sani4all en sanitairkamer.. We schrokken wel enorm van de prijzen. Wij hebben ook een kleine badkamer (230×200cm) en ze gaven aan rond de 5k, oplopend naar 8k alleen voor installatie.

We neigen er nu naar een groot deel zelf te doen. Dat we dus alleen laten stucen, tegelen en afvoeren. De leidingen kunnen we zelf best, desnoods een loodgieter mochthet ingewikkeld worden.
Zijn dit normale bedragen? Hoopte ook voor 5k a 6k klaar te zijn maar tot nu toe heb je dan alleen de installatie :(

Komende week eens bij x2o kijken..
Zover ik kan zeggen helaas wel ja. Wij hebben een iets grotere badkamer (205x300cm) en vorige week twee offertes opgevraagd voor compleet nieuwe badkamer, bestaande bouw. Incl nieuw plafond en afvoer van puin e.d. komen we op ~6600 en 8300 euro. DIt is wel incl. verplaatsen van bijna alle aansluitingen. (Bad moet er uit, douche en wastafel komen beide op andere plek).

Mede om de kosten te drukken, nu aan het kijken naar een indeling met toch het bad, douche, en wastafel op dezelfde plek. Bij de goedkoopste offerte scheelt dit 'maar' 600 euro.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:30
Heeft even geduurd maar dan je ook wat :+ .
Eindelijk de douchewand opgeleverd en het badmeubel.
Beiden zaten behoorlijk tegen. Oplevering woning was eind september 2019.
Douchewand was maatwerk en te laat besteld in eerste instantie, toen kwamen ze eind oktober bleek de deur aan de verkeerde kant te zitten en door de kerstvakantie pas levering in 2020.
Badmeubel eigenlijk idem. Ter plaatste bleek het badmeubel niet de juiste diepte te hebben en het meubel zelf was zo aangepast maar lades/rails bleken slecht leverbaar.

Uiteindelijk alles erin, nu de spiegel(s) nog:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:56
GeeMoney schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:01:
Douchewand was maatwerk en te laat besteld in eerste instantie, toen kwamen ze eind oktober bleek de deur aan de verkeerde kant te zitten en door de kerstvakantie pas levering in 2020.
Badmeubel eigenlijk idem. Ter plaatste bleek het badmeubel niet de juiste diepte te hebben en het meubel zelf was zo aangepast maar lades/rails bleken slecht leverbaar.

***members only***
Netjes alleen die kabel van de radiator :P

• GeeMoney
T.E schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:59:
[...]

Netjes alleen die kabel van de radiator :P
Die is nog niet aangesloten inderdaad :) ook nog niet nodig gehad trouwens. Bij nader inzien had ik hem eigenlijk niet moeten laten plaatsen maar goed, dat is achteraf.

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:56
GeeMoney schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:47:
[...]

Die is nog niet aangesloten inderdaad :) ook nog niet nodig gehad trouwens. Bij nader inzien had ik hem eigenlijk niet moeten laten plaatsen maar goed, dat is achteraf.
Idd ik heb hem ook niet opgehangen. Wel makkelijk voor de handdoeken maar voor de warmte nergens voor nodig

• ID-College
rvrrr schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:36:
[...]

Zover ik kan zeggen helaas wel ja. Wij hebben een iets grotere badkamer (205x300cm) en vorige week twee offertes opgevraagd voor compleet nieuwe badkamer, bestaande bouw. Incl nieuw plafond en afvoer van puin e.d. komen we op ~6600 en 8300 euro. DIt is wel incl. verplaatsen van bijna alle aansluitingen. (Bad moet er uit, douche en wastafel komen beide op andere plek).

Mede om de kosten te drukken, nu aan het kijken naar een indeling met toch het bad, douche, en wastafel op dezelfde plek. Bij de goedkoopste offerte scheelt dit 'maar' 600 euro.
Pfff.. Dit is de prijs inclusief btw en exclusief spullen neem ik aan? Zoals toilet, meubel en douche en tegels?

• BassieB
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:29
Wat een bizarre prijzen. Afgelopen weekend ook bij een aantal zaken geweest. Simpel meubel kost dan 900 eur. Kwaliteit lijkt niet veel beter dan Ikea. Wij gaan zelf onder de wastafel mooie oud houten planken maken denk ik. Voor dat geld is er wel heel wat moois te vinden.

• rvrrr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-02 07:11
ID-College schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:23:
[...]

Pfff.. Dit is de prijs inclusief btw en exclusief spullen neem ik aan? Zoals toilet, meubel en douche en tegels?
Ja inderdaad, incl btw en montage materialen (leidingwerk en dergelijke).
Wij kopen wel de kranen,meubel, tegels en douchecabine/deur.

Als ik 2-3 pagina's terug lees in dit Topic kom ik vergelijkbare prijzen tegen dus denk ook niet dat ik extreem hoge offertes heb ontvangen.. en beide bedrijven zit ook nog eens vol tot september 2020.

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
T.E schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Idd ik heb hem ook niet opgehangen. Wel makkelijk voor de handdoeken maar voor de warmte nergens voor nodig
Agreed. Met vloerverwarming is zo'n radiator bij ons ook alleen maar een duur ophangrek (zeker als je installatie nog meerekent) :)

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 31-01 15:45
Wij hebben een Riho Lyra whirlpool bad van 170 x 110 en die wil ik voorzien van een douchegordijn. Door de aparte vorm weet ik niet of dat mogelijk is, tot nu toe zie ik alleen van die standaard formaat douchegordijn rails. Heeft iemand daar goede/inventieve ideeën voor?

EDIT:
Enige inspiratie: https://www.klusidee.nl/F...douchegordijn-t91740.html

Shadow_Zero wijzigde deze reactie 22-01-2020 23:47 (16%)

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 21:11
GeeMoney schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:01:

***members only***
Heb je bewust gekozen voor die tegellijstjes?
Ik vind dat persoonlijk echt afbreuk doen aan de badkamer want aan de kranen en het meubel te zien is het niet echt goedkoop geweest.

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:15:
[...]

Ik vind dat persoonlijk echt afbreuk doen aan de badkamer want aan de kranen en het meubel te zien is het niet echt goedkoop geweest.
Tegellijstjes? Als je bedoelt dat de tegels bij de buitenhoeken niet geslepen zijn op elkaar dan klopt dat ja.
Leverancier wilde er niet aan en ik heb ook badkamers gezien met haakse hoeken maar dat is knap lastig echt strak te krijgen.
Daarnaast met 2 erg jonge kinderen is het ook niet heel praktisch. (sneller kans op breuken en snijwonden)

• Kapitein Merijn
Dat bedoel ik inderdaad.
Wel vreemd dat de leverancier er niet aan wilde. Een fatsoenlijke tegelzetter draait daar zijn hand niet voor om namelijk.

Ik zal binnenkort ook onze plannen eens laten zien hier. De meeste materialen zijn inmiddels uitgezocht en besteld.

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:38:
Dat bedoel ik inderdaad.
Wel vreemd dat de leverancier er niet aan wilde. Een fatsoenlijke tegelzetter draait daar zijn hand niet voor om namelijk.

Ik zal binnenkort ook onze plannen eens laten zien hier. De meeste materialen zijn inmiddels uitgezocht en besteld.
Het is projectbouw en geen losse opdracht. Het kost verschrikkelijk veel meer tijd en dus geld. Ondanks dat ik er voor wilde betalen deden ze het gewoon niet. Op zich vond ik het niet heel erg zo, zeker omdat geslepen ook heel erg moeilijk strak te krijgen is. Je hebt immers altijd een zaagkant. Van de 4 badkamers die ik heb gezien die het hadden was er maar 1 echt heel erg mooi afgewerkt.

Het kan dus wel maar vergt zeker goed vakmanschap en heel veel tijd en tegels :).

• Crapie
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15-02 23:03
Hi all!

Voor mijn nieuwe badkamer ben ik opzoek naar mat zwarte accessoires. Een uitgebreide zoektocht op het internet levert mij zoveel keuzes op dat ik door de bomen het bos niet kan zien!

Aangezien het om mat zwart gaat is het belangrijk dat ze zo krasbestendig mogelijk zijn. Daarnaast heb ik ze binnen nu en een maand nodig dus levertijden van maanden is een no go. Waar ik naar opzoek ben is:

- Twee lage wastafelkranen
- Doucheset inclusief handdouche met het liefst een zo groot mogelijk douchekop, denk aan ongeveer 30cm.
- Douchegoot met uitneembare filter. Mijn huidige badkamer heeft dit niet en dit is toch een gemis
- Sifon

Het liefst bestel ik alles van één merk en ik ben tot nu toe bij twee merken uitgekomen, namelijk Hansgrohe en Meir. Ik heb begrepen dat Hansgrohe een kwalitatief goed merk is maar ik kan weinig vinden over hun mat zwarte lijn. Meir zegt mij helemaal niks maar het bedrijf die dit verkoopt krijgt wel goede reviews.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met mat zwarte accessoires en een leverancier of merk kan aanraden?

ik hoor het graag!

• Reinier
Hotbath is in dit topic ongeveer 42.000 keer genoemd. Ik heb zelf geen ervaring :)

• Crapie
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15-02 23:03
Reinier schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:59:
Hotbath is in dit topic ongeveer 42.000 keer genoemd. Ik heb zelf geen ervaring :)
Dank voor je reactie! Vergeten te melden; dit merk had ik inderdaad uit het topic alleen lopen de reviews nogal uiteen. Werd daardoor niet heel warm van dit merk maar misschien is de ervaring anders.

• Reinier
Ja, het is wel de bedoeling dat je van een douchekraan warm wordt :P

• ID-College
Ìk ben ook een beetje op zoek naar zwarte kranen/douches. Ik kom daarentegen ook veel Wiesbaden tegen. Daar lees ik ook e.e.a. van hier in dit topic maar kan niet echt ervaringen vinden. Wellicht is dat een idee?

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
We moeten binnenkort onze definitieve keuzes voor de badkamer van ons nieuwbouw huis doorgeven. De standaard badkamer is luxe dus we nemen vrijwel geen opties, we laten alleen de wastafel vallen en de radiator los leveren. We zitten wel te tobben over vloertegels op één wand. Het is een badkamer van 2.60x2.40, een accentmuur zoals dat mooi heet kost 685 euro, best wat geld. Heeft iemand hier dit laten doen? Zo ja, het zou mooi zijn als je een paar fotos wilt delen.

• Sunri5e
  • Laatst online: 13:12
mister_S schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:45:
We moeten binnenkort onze definitieve keuzes voor de badkamer van ons nieuwbouw huis doorgeven. De standaard badkamer is luxe dus we nemen vrijwel geen opties, we laten alleen de wastafel vallen en de radiator los leveren. We zitten wel te tobben over vloertegels op één wand. Het is een badkamer van 2.60x2.40, een accentmuur zoals dat mooi heet kost 685 euro, best wat geld. Heeft iemand hier dit laten doen? Zo ja, het zou mooi zijn als je een paar fotos wilt delen.
De standaard badkamer luxe? Weet je dat zeker? Hier in de nieuwbouwwijk werden de woningen ook verkocht met Villeroy en Boch sanitair maar de badkamers waren alles behalve luxe.

• mister_S
  • Nu online
Dure V & B tegels, bad, douchecabine etc. Behalve de idioot geprijsde optionele badkamermeubels ziet het er erg goed uit naar onze smaak. Een dergelijke badkamer zou me ongeveer 11K kosten, terwijl ik maar 7200 terugkrijg als ik alles casco wil. Dan krijg ik ook nog eens twee wc's casco.
Als ik er 20K tegenaan gooi worden het twee prachtige wc's en badkamer waarschijnlijk, maar budget is nu wel op helaas. Dan zit je ook nog eens met een mannetje die dit achteraf moet doen natuurlijk.

mister_S wijzigde deze reactie 28-01-2020 07:30 (26%)

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:04
Kapitein Merijn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:15:
[...]

Die kranen zijn niet echt duur volgens mij, evenals daar waar het water in stroomt (ben even de naam kwijt). Meubel is inderdaad wel van goede kwaliteit zo te zien. Mooi ding!!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:49
Ooit willen wij ook de badkamer aanpakken (210 x 270). Als we in de buurt zijn lopen we vaak wel zo'n badkamergigant binnen maar het is vooral wit en grijs en erg saai naar mijn mening. De enige die wij zagen die wel in de smaak viel was bij de Hornbach maar dan kan je alles zelf doen geloof ik.

• drfrisbee
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:19:
Ooit willen wij ook de badkamer aanpakken (210 x 270). Als we in de buurt zijn lopen we vaak wel zo'n badkamergigant binnen maar het is vooral wit en grijs en erg saai naar mijn mening. De enige die wij zagen die wel in de smaak viel was bij de Hornbach maar dan kan je alles zelf doen geloof ik.
De baderie heeft een (online?) magazine, leuk om inspiratie op te doen. Wij waren erg gecharmeerd van de houtlooktegels (en hebben deze gecombineerd met grijs en wit :X )

• Piet_Piraat7
@drfrisbee thanks voor de tip :)

• Tjolk
  • Laatst online: 14-02 09:16

Tjolk

FP ProMod
Tegels bepalen voor driekwart je sfeer in de badkamer. Wij hebben eind 2018 deze tegels gebruikt voor de vloer, en dat tot halverwege de hoogte van 1 muur laten doorlopen: https://www.tegelmegastor...-20x80-vt-monteverde.html

Leverde dit resultaat op:
https://tweakers.net/ext/f/MjtQO9rjWdtDhKQXjAvsTV3h/thumb.jpg

Meubels en dergelijke kwamen van X2O.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Jeltel
  • Niet online
@Tjolk De positionering van bad en wc ziet er goed uit. Zeker door dat bad met 2 afgewerkte zijden en 2 zijden tegen de wand. Doet me eraan denken om het ontwerp iets om te gooien.

Maar dan zit ik wel met een beperkte ruimte. Hoe breed moet je minimaal hebben voor een wc in een badkamer? Er is natuurlijk genoeg diepte, maar breedte is beperkt.
Bad zou, net als bij Tjolk naast de wc komen op één wand. Wel maar van max 210 breed. Hoef vermoedelijk geen bad van 180, dus daar is wat in te winnen voor het wc. Voor een los wc wordt een breedte van 80/90 gezegd, maar in de badkamer kun je opstaan van de pot en dan je ding doen.

@Tjolk Hoe breed is het gedeelte waar bad en wc staan?

Jeltel wijzigde deze reactie 28-01-2020 09:48 (4%)

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:20
Jeltel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:47:
@Tjolk .....

Maar dan zit ik wel met een beperkte ruimte. Hoe breed moet je minimaal hebben voor een wc in een badkamer? Er is natuurlijk genoeg diepte, maar breedte is beperkt.
Bad zou, net als bij Tjolk naast de wc komen op één wand. Wel maar van max 210 breed. Hoef vermoedelijk geen bad van 180, dus daar is wat in te winnen voor het wc. Voor een los wc wordt een breedte van 80/90 gezegd, maar in de badkamer kun je opstaan van de pot en dan je ding doen.

Wij hebben de WC in een heel smal nisje staan: het was dat we het gezien hadden bij een badkamerboer die het op die manier in zijn showroom had staan, anders had ik het niet gedaan.
Zie onderstaand: blijkbaar hebben we dus 70 cm. Wat bij ons het spulletje wel ruimtelijk maakt is dat er een glazen wand naast zit die maar tot halverwege de wc loopt en aan de andere zijde een koof voor leidingen.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:33
Sammy_tukker schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Wij hebben de WC in een heel smal nisje staan: het was dat we het gezien hadden bij een badkamerboer die het op die manier in zijn showroom had staan, anders had ik het niet gedaan.
Zie onderstaand: blijkbaar hebben we dus 70 cm. Wat bij ons het spulletje wel ruimtelijk maakt is dat er een glazen wand naast zit die maar tot halverwege de wc loopt en aan de andere zijde een koof voor leidingen.

[Afbeelding: badkamer]
Wij zitten nog in de planningsfase en zaten ook met het dillema 'wc' en 'koof', uiteindelijk is het hele plan niet doorgegaan maar later bedachten we of het anders geen optie was om de wc een stuk naar voren te plaatsen zodat ie niet 'naast' maar het gedeelte van de stortbak (hangende wc) op gelijke hoogte is met de koof, en je dus iets meer ruimte in de breedte benut.

En de ene badkamerboer is de andere niet, bij eentje moest er per se een stenen wand in waar de glazen wand aan bevestigd zou worden. 8)7

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:14
mister_S schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:00:
Dure V & B tegels, bad, douchecabine etc. Behalve de idioot geprijsde optionele badkamermeubels ziet het er erg goed uit naar onze smaak. Een dergelijke badkamer zou me ongeveer 11K kosten, terwijl ik maar 7200 terugkrijg als ik alles casco wil. Dan krijg ik ook nog eens twee wc's casco.
Als ik er 20K tegenaan gooi worden het twee prachtige wc's en badkamer waarschijnlijk, maar budget is nu wel op helaas. Dan zit je ook nog eens met een mannetje die dit achteraf moet doen natuurlijk.
Zou 't nog eens nagaan; bij de bouwer is alles té duur dus dat de tegels 'duur' zijn zegt niks over de mooiheid.
Hier werd de standaard badkamer ook als 'luxe' verkocht maar was alles behalve....

Bijv. geen inbouwkranen, geen regendouch, geen drain, geen spotjes etc etc. (nu allemaal wel)

• Kapitein Merijn
Len020 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:40:
[...]

Zou 't nog eens nagaan; bij de bouwer is alles té duur dus dat de tegels 'duur' zijn zegt niks over de mooiheid.
Hier werd de standaard badkamer ook als 'luxe' verkocht maar was alles behalve....

Bijv. geen inbouwkranen, geen regendouch, geen drain, geen spotjes etc etc. (nu allemaal wel)
Merknamen als Villeroy en Boch en Grohe klinken inderdaad nogal snel als "luxe" maar dit zegt helemaal niks.
@mister_S Vraag ook eens na wat het formaat van de tegels is. Alleen al door de tegels wat groter te maken krijgt je badkamer een hele andere uitstraling zonder dat het meteen ontzettend duur word.
In projecten worden vaak kleine (goedkope) tegels gebruikt tegen de wanden en op de vloer.

• Jeltel
  • Niet online
[...]

Aan beide zijde heb je al snel ruimte. Ook het koofje houdt eerder op.
Als je die 70cm door zou trekken, tot een cm of 80 heb je dan nog voldoende ruimte denk je?

Op zich is mijn badkamer net zo groot als de jouw (ongeveer), maar onze deur zit in de linksboven hoek (waar het koofje zit zeg maar. Dan heb je gelijk een hoek minder om te gebruiken helaas.

Jeltel wijzigde deze reactie 28-01-2020 11:13 (10%)

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:20
Jeltel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:12:
[...]
Aan beide zijde heb je al snel ruimte. Ook het koofje houdt eerder op.
Als je die 70cm door zou trekken, tot een cm of 80 heb je dan nog voldoende ruimte denk je?
Dan zou het denk ik wel wat benauwder aanvoelen. De andere kant is, hoe lang zit je gemiddeld op de wc (boven in de badkamer) en hoe lang maak je gebruik van andere zaken in je badkamer, dat is ook een vraag die je je moet stellen. Wat kan helpen is in in je huidige wc eens proberen de boel na te bootsen bijvoorbeeld met dozen. Wat voor de een krap is is voor de ander prima.

Ow ja vergeet ook niet dat je nog ergens een pleerol neer moet hangen...

• mister_S
  • Nu online
@Len020 @Kapitein Merijn De gebruikte materialen hebben we al best vroeg gehad, dus het was allemaal op te zoeken op internet. Vloertegels zijn 60x60 en daar heb je behoorlijk wat keus in. Wandtegels zijn 60x30, echter alleen in mat/glans wit of creme. Vandaar de vraag hoe zo'n accentmuur eruit ziet, op internet vind ik niet veel voorbeelden. Ik dacht eraan afwerking bad gewoon in wandtegels (mat wit) en de muur achter het bad in vloertegels (grijsachtig).
Als ik meer dan genoeg geld had zou ik 15K reserveren voor de WC's en badkamer, dan is het helemaal mijn smaak, maar helaas is er nog veel meer te doen voor dat geld :/

• Tjolk
  • Laatst online: 14-02 09:16

Tjolk

FP ProMod
Jeltel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:47:
@Tjolk De positionering van bad en wc ziet er goed uit. Zeker door dat bad met 2 afgewerkte zijden en 2 zijden tegen de wand. Doet me eraan denken om het ontwerp iets om te gooien.

Die muur is 240 of 245 lang uit mijn hoofd. Het bad is 175, wat effectief zo'n 70 cm oplevert aan ruimte voor het toilet. Dat zou met 10 cm minder afkunnen, maar krapper moet je echt niet gaan.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• drfrisbee
mister_S schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:47:
@Len020 @Kapitein Merijn De gebruikte materialen hebben we al best vroeg gehad, dus het was allemaal op te zoeken op internet. Vloertegels zijn 60x60 en daar heb je behoorlijk wat keus in. Wandtegels zijn 60x30, echter alleen in mat/glans wit of creme. Vandaar de vraag hoe zo'n accentmuur eruit ziet, op internet vind ik niet veel voorbeelden. Ik dacht eraan afwerking bad gewoon in wandtegels (mat wit) en de muur achter het bad in vloertegels (grijsachtig).
Als ik meer dan genoeg geld had zou ik 15K reserveren voor de WC's en badkamer, dan is het helemaal mijn smaak, maar helaas is er nog veel meer te doen voor dat geld :/
60*60 en 60*30 is best netjes.... wij hadden 30*30 en 15*30 oid.
Als je een schuine wand hebt zou je die kunnen laten stucken/verven oid, levert ook al een contrast op met je tegelmuren. Daarnaast kan je ook de vloertegel laten doorlopen in de onderrand van het bad/om het bad heen (als daar tegels zitten). Dan heb je met relatief weinig kosten, toch een stukje variatie. Voor nog iets meer geld kan je ook je doucheruimte mee laten tegelen met de vloertegel.

• mister_S
  • Nu online
@drfrisbee Bad laten tegelen met vloertegels is ook een optie en dat kost maar 110 euro. Misschien dat maar laten doen dan. Doucheruimte met vloertegels is een goed idee daar had ik niet aan gedacht, die vraag zal ik even stellen. Al is de bouwer helaas wel best stug buiten de standaard lijst om.

• Da_smiek
mister_S schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:04:
@drfrisbee Doucheruimte met vloertegels is een goed idee daar had ik niet aan gedacht, die vraag zal ik even stellen. Al is de bouwer helaas wel best stug buiten de standaard lijst om.
Wij hebben de vloertegels ook laten doorlopen in de douche. Wel fijn dat er geen drempels /douchebak ligt. En vind het ook wel strakker ogen. We hebben op alle wanden verder dezelfde tegels als op de vloer, behalve siertegels in de douche.

En ook de opstelling met toilet naast bad. Hoewel het niet anders kon ben ik er achteraf wel blij mee. Goede zitplek voor als de kinderen in bad moeten 😊.

• mister_S
  • Nu online
Ah zo, ik heb het verkeerd begrepen. We hebben geen douchebak, dus vloertegels lopen gewoon door. Ik dacht aan muur van douche met vloertegels, maar ik denk niet dat ze daaraan beginnen.
Mooie badkamer @Da_smiek , vooral die bad is erg mooi.

• Reinier
Inderdaad, mooi bad!

• Da_smiek
Dank! Het bad is van X2o, waar ze zo'n beetje altijd 50% korting hebben. Beetje nep dus, maar wel mooie spullen tegen een redelijke prijs.

• drfrisbee
mister_S schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:45:
Ah zo, ik heb het verkeerd begrepen. We hebben geen douchebak, dus vloertegels lopen gewoon door. Ik dacht aan muur van douche met vloertegels, maar ik denk niet dat ze daaraan beginnen.
Mooie badkamer @Da_smiek , vooral die bad is erg mooi.
Dat was ook hoe ik m bedoelde ;)
Jammer dat je zo weinig mogelijkhedenn hebt bij de aannemer. Douche doorgetegeld zou ik zeker even naar informeren.

• rockerpoet
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:01
Aangezien de stucadoors in ons jaren 30 huis bezig zijn en voor een kleine meerprijs de badkamer (1,40 x 2,30) wilde meenemen zijn we voor een 'last minute' renovatie gegaan. Vorige week alles gestript, gefreesd, muurplaat douche verhoogd, elektra aangepast, etc. Gezien de kleine ruimte gaan we voor een eenvoudige minimalistische look; douchegedeelte achterin (1,40 x 90) en vrij hangende (90 cm) wastafel.

V.w.b. vloer, douchegedeelte en muurafwerking twijfelen we nog; linoleum/marmoleum en losse douchebak (en douchegedeelte betegelen) of volledig giet/coating vloer en evt. coating muren.

Verder nog onduidelijk hoe we gaan verwarmen. Muurradiator vind ik niet zo mooi, iemand ervaring met vloerverwarming in combinatie met bovengenoemde vloeren? Onder de badkamer bevindt zich de kruipruimte en kan alle kanten op v.w.b. cv/elektra/afvoer.

• Joris748
[...]

Is het niet mogelijk om het toilet in de hoek van de koof te plaatsen? Zodat je de koof kunt combineren met het wandje voor het toilet.
Da_smiek schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:39:
[...]

Wij hebben de vloertegels ook laten doorlopen in de douche. Wel fijn dat er geen drempels /douchebak ligt. En vind het ook wel strakker ogen. We hebben op alle wanden verder dezelfde tegels als op de vloer, behalve siertegels in de douche.

En ook de opstelling met toilet naast bad. Hoewel het niet anders kon ben ik er achteraf wel blij mee. Goede zitplek voor als de kinderen in bad moeten 😊.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de voegen van de vloer en wandtegels niet in elkaar overlopen.

• Da_smiek
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de voegen van de vloer en wandtegels niet in elkaar overlopen.
Ja vind ik ook hoor. Maar kon niet anders. Woon in een heel oud huis waar geen enkele muur recht is. Aan de ene kant van de badkamer sluit het wel aan, maar aan deze kant niet. Het valt me inmiddels niet meer op gelukkig.

• Piet_Piraat7
Zijn er ook websites van badkamerboeren die een goede richtlijn geven voor de kosten van een compleet nieuwe badkamer? Ik zie soms prijzen voorbij komen die niet anders dan lokkertjes kunnen zijn, maar ik heb ook niet zo zin om offertes op te vragen. Zit nog veel meer in de oriënterende fase.

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 30-01-2020 16:23 (3%)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True