Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:39
@Remko.me tsja, als je het niet wilt/zo niet afgesproken is dan zit er voor de bouwer niets anders op dan schikken(geld) of de hele ombouw slopen.
Het bad verliest zijn functie natuurlijk niet en het is op zich afgekit maar het verdient niet de schoonheidsprijs.
Komt er trouwens nog een douchewand? Hoeveel ruimte is er dan nog tussen je pot en de wand eigenlijk? Lijkt op 30x30 tegels?
Je wc rol houder komt ook wat lag maar goed, dat is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
GeeMoney schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:55:
@Remko.me tsja, als je het niet wilt/zo niet afgesproken is dan zit er voor de bouwer niets anders op dan schikken(geld) of de hele ombouw slopen.
Het bad verliest zijn functie natuurlijk niet en het is op zich afgekit maar het verdient niet de schoonheidsprijs.
Komt er trouwens nog een douchewand? Hoeveel ruimte is er dan nog tussen je pot en de wand eigenlijk? Lijkt op 30x30 tegels?
Je wc rol houder komt ook wat lag maar goed, dat is te overzien.
Dank voor je antwoord. Ik vind het een lastige keuze.. daarom zoek ik even wat 'advies' wat een ander zou doen in onze situatie.

Hierbij de technische tekeningen met afstanden:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5MLjGK9/Schermafbeelding-2019-07-19-om-21-01-57.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B4qR0pp/Schermafbeelding-2019-07-19-om-21-02-08.png

We moesten schikken met de ruimte helaas, dus deze opstelling was het meest logisch. Er komt inderdaad nog een wand van glas. 30x30 tegels inderdaad. WC-rol weten we nog niet waar te plaatsen, tips zijn welkom ;-)

vloerverwarming had nog een optie geweest maar kon niet in de douche (iig we waren sluittermijn al over).

[ Voor 9% gewijzigd door Remko.me op 19-07-2019 21:05 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
De ombouw is gewoon te breed gehouden. 90 zonder tegel betekent dus 91 met tegel.
Ik zou denk ik heel verbaasd reageren dat je het een gekke situatie vind en dan even kijken wat de aannemer gaat zeggen.

Het probleem is dat oplossen ook een nieuw bad betekend en de hele ombouw moet gesloopt en opnieuw getegeld worden. En ik ben bijna zeker dat hij dat niet gaat doen voor je. Het lijkt mij een (nofi) “standaard” badkamer vanuit de bouw dus de marge zal gering zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 14:41
Een zekere marge moet natuurlijk kunnen. We hebben het hier over 1 cm.
Ik vind dat het netjes is opgelost.

Neemt niet weg dat het anders is dan op de tekening, maar afhankelijk van de oplevering zou ik het als wisselgeld gebruiken. Dus aangeven dat het anders is dan op de tekening, reactie afwachten en afhankelijk van de rest van de oplevering hier geen groot punt van maken.

Tenzij je je er echt aan stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
drfrisbee schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:16:
Een zekere marge moet natuurlijk kunnen. We hebben het hier over 1 cm.
Ik vind dat het netjes is opgelost.

Neemt niet weg dat het anders is dan op de tekening, maar afhankelijk van de oplevering zou ik het als wisselgeld gebruiken. Dus aangeven dat het anders is dan op de tekening, reactie afwachten en afhankelijk van de rest van de oplevering hier geen groot punt van maken.

Tenzij je je er echt aan stoort.
Het is natuurlijk niet dat we het hier over uniek maatwerk hebben met natuurlijke producten.
Degene die in dat bad heeft lopen zagen is te lui geweest om de ombouw los te trekken en een cm op te schuiven. Ook weet elke bouwer dat er 9 van de 10 keer nog tegels op komen en zal hij toch neem ik aan eerst zijn maten uitzetten inclusief bad om te kijken hoe hij uitkomt. Dat is in deze dus allemaal niet gedaan.

Ik zou hem vragen of hij dit thuis ook zo had opgelost, een beetje goede bouwer zal zeggen van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Dank voor jullie reacties. Ik heb de kopersbegeleider gevraagd om de situatie te bekijken, en hoor graag zijn mening.
Zonder dat ik direct aanvallend reageer peil ik even zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 14:41
GeeMoney schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Het is natuurlijk niet dat we het hier over uniek maatwerk hebben met natuurlijke producten.
Degene die in dat bad heeft lopen zagen is te lui geweest om de ombouw los te trekken en een cm op te schuiven. Ook weet elke bouwer dat er 9 van de 10 keer nog tegels op komen en zal hij toch neem ik aan eerst zijn maten uitzetten inclusief bad om te kijken hoe hij uitkomt. Dat is in deze dus allemaal niet gedaan.

Ik zou hem vragen of hij dit thuis ook zo had opgelost, een beetje goede bouwer zal zeggen van niet.
Ik weet niet wat de volgorde van werken is, maar het lijkt erop alsof de ombouw eerder getegeld is dan het bad geplaatst. Het lijkt er daarnaast op dat in de bouw voor ieder schroefje een andere onderaannemer wordt ingeschakeld wat dit soort fouten in de hand werkt. De afmetingen welke ik bedoel betreffen trouwens de wanden.

Ik wil ook niet ontkennen dat er hier sprake is van een fout, maar is het storend en wat is het alternatief? Lijkt mij een goede om de kopersbegeleider als eerste in te schakelen en als je je eraan stoort dan moet het opgelost worden, zo simpel is het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Ik kreeg vanmorgen al direct antwoord dat hem dit volledig onbekend was en dat hij het eerst moet gaan overleggen met de uitvoerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:28
Remko.me schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Lastig dit.. ik weet niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken..
28 augustus krijgen we de sleutel

Dit zijn wat betere foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kunststof bad? Ook even vragen of men de juiste kit gebruikt heeft. Standaard siliconenkit blijft namelijk niet "plakken" aan het kunststof van je bad. 1x erin gaan zitten vol water en alles trekt los. (ervaringsdeskundige). Voor kunststof baden dient speciale kit gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

Reinier

\o/

rdfeij schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Kunststof bad? Ook even vragen of men de juiste kit gebruikt heeft. Standaard siliconenkit blijft namelijk niet "plakken" aan het kunststof van je bad. 1x erin gaan zitten vol water en alles trekt los. (ervaringsdeskundige). Voor kunststof baden dient speciale kit gebruikt te worden.
Of gewone kit i.c.m. een kunststofprimer.

Overigens vind ik het ridicuul dat ze in dat bad hebben zitten zagen. Vreemde oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 09:53
Je zou toch zeggen dat je eerst alles goed nameet en dan in ieder geval gaat beginnen met het plaatsen van het bad om zo evt. marges op te kunnen vangen in de ombouw. Het bad heeft vaste maten, een ombouw niet.

In de tekening staat vreemd genoeg de lengte van het bad niet aangegeven, maar de breedte van de ombouw wel...

[ Voor 22% gewijzigd door Lassy op 20-07-2019 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Remko.me hier mag je gerust wat van zeggen vind ik. Het werkt natuurlijk allemaal wel maar als je een beetje op mij lijkt dan ga je je hier de komende tijd aan ergeren elke keer als je er langskomt. Dit is ook niet iets dat je zelf nog even eenvoudig kan oplossen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_smiek
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-11-2020
Iemand ervaring met de solid surface baden van x2o (balmani)? Ze zijn namelijk een stuk voordeliger dan andere solid surface baden, dus ik ben bang dat ik straks op kwaliteit moet inleveren. Hoewel je zou zeggen dat het materiaal solid surface overal hetzelfde zou moeten zijn? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
rdfeij schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Ik mag aannemer dat ze dit in de bouw wel weten? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Remko.me schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Lastig dit.. ik weet niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken..
28 augustus krijgen we de sleutel

Dit zijn wat betere foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk niet dat ze in het bad hebben gezaagd.
De ombouw is gewoon te breed.
Ze hebben de ombouw 90 cm gemaakt en geen rekening gehouden met de tegels.

Niet mee akkoord gaan.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:13
@Remko.me
Het lijkt me een afweging van de tegelzetter, bij een muurtje gelijk naast het bad krijg je een diepe brede kitvoeg die vuil wordt.
Wil je de rand van het bad weg, zodat de hoek vlak wordt, dan moet je minimaal een tegeldikte het bad "op". dat is nu twee tegeldiktes. Of je het mooi vind en zo afgesproken hebt is wat anders.
Volgens mij heb je nu 3 gelijke tegels achter het toilet. Een smaller op de hoek staat ook niet mooi.

Maar de douchevloer? Daar lijken de voegen ook te verspringen? Daar zou ik me drukker om maken.
De kraan niet in het midden/gecentreerd tov tegels is ook zo`n ding.
De witte tegels hadden waarschijnlijk ook een stuk lager geplaatst zodat je geen randje boven het bad hebt maar hele tegels. De hoogte indeling van de wanden lijkt me af te hangen van de badvoorkant. Is die niet gewoon twee tegels hoog ipv 1+ twee halve?)
Of dat smalle randje wit naast het bad aan de kopse kant, dat had misschien ook vermeden kunnen door te schuiven.
Hoeken tegel ik meestal of door met de reststrook van de tegel (dan ziet het er uit als een hele tegel in de hoek), of twee gelijke hoeken, tegenover elkaar liggende wanden zijn bij mij doorgaans gelijk qua indeling/voegen.

Op het reken en snijwerk van de tegelzetter is imo wel wat aan te merken. Eea had imo iets verschoven moeten zijn zodat voegen doorlopen en het minder rommelig oogt.
Maar elke tegelzetter heeft dus zijn eigen logica.
Voor zoals het nu verdeeld is is ook wat te zeggen.

(Waaruit blijkt dat het belangrijk is vóór aanvang van de klus alle materialen te hebben zodat er bij de bouw al rekening kan gehouden worden wbt doorlopende voegen in het eindresultaat. Tegels kunnen millimeters afwijken van een rekenmaat 30x30 etc.
Waren alle exacte maten vooraf bekend?)

[ Voor 49% gewijzigd door Teijgetje op 20-07-2019 15:06 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Teijgetje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:40:
@Remko.me
Het lijkt me een afweging van de tegelzetter, bij een muurtje gelijk naast het bad krijg je een diepe brede kitvoeg die vuil wordt.
Wil je de rand van het bad weg, zodat de hoek vlak wordt, dan moet je minimaal een tegeldikte het bad "op". dat is nu twee tegeldiktes. Of je het mooi vind en zo afgesproken hebt is wat anders.
Volgens mij heb je nu 3 gelijke tegels achter het toilet. Een smaller op de hoek staat ook niet mooi.

Maar de douchevloer? Daar lijken de voegen ook te verspringen? Daar zou ik me drukker om maken.
De kraan niet in het midden/gecentreerd tov tegels is ook zo`n ding.

Op het reken en snijwerk van de tegelzetter is imo wel wat aan te merken. Eea had imo iets verschoven moeten zijn zodat voegen doorlopen en het minder rommelig oogt.

(Waaruit blijkt dat het belangrijk is vóór aanvang van de klus alle materialen te hebben zodat er bij de bouw al rekening kan gehouden worden wbt doorlopende voegen in het eindresultaat. Tegels kunnen millimeters afwijken van een rekenmaat 30x30 etc.
Waren alle exacte maten vooraf bekend?)
Van gelijke tegels heb je een punt inderdaad, maar je kan dat prima oplossen denk ik? Beneden is dat ook door kleine reepjes af te snijden in de hoeken.

Ik heb geen idee of alle maten exact bekend zijn, dit is gewoon een 'professioneel' bedrijf die dat doet. Wij vragen om een net afgewerkte badkamer.

Ik snap dat de vloer wat rommelig oogt door vuil, maar echte grote verspringingen kan ik niet zien?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MRtPjm6/IMG-2416-kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jv8DbmZ/IMG-1496-kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/stCJCyG/IMG-5070-kopie.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@Remko.me
Dat verspringen is geloof ik optisch, op de foto van de rand vanaf de deur leek hij af te lopen.
Nu begrijp ik dat de hele douchevloer verdiept ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Teijgetje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:03:
@Remko.me
Dat verspringen is geloof ik optisch, op de foto van de rand vanaf de deur leek hij af te lopen.
Nu begrijp ik dat de hele douchevloer verdiept ligt?
Ohh zo.. ja klopt de douche ligt verdiept, komt glazen wand omheen (ander bedrijf dus pas na oplevering, geldt ook voor het meubel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:28
Remko.me schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:25:
[...]

Ik mag aannemer dat ze dit in de bouw wel weten? :9
Zeker niet... Ik heb een officieel kitbedrijf langs gehad na de verbouw van onze badkamer... Uiteindelijk alles (rondom het bad) zelf maar opnieuw gedaan. Zo iemand komt er bij mij niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictnoob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-05 07:16
Wij zijn vorige week bij een badkamerspeciaalzaak geweest. Wij vinden de kranen van Hotbath mooi vanwege de speciale kleur (geborsteld goud/messing). Echter wordt ons het merk Bongio sterk aangeraden. Is iemand bekend met het merk Bongio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
ictnoob schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:21:
Wij zijn vorige week bij een badkamerspeciaalzaak geweest. Wij vinden de kranen van Hotbath mooi vanwege de speciale kleur (geborsteld goud/messing). Echter wordt ons het merk Bongio sterk aangeraden. Is iemand bekend met het merk Bongio?
Volgens Google is het een "exclusief" Italiaans merk.
Als ik de site zo bekijk en even google naar wat kranen dan zijn ze in ieder geval niet de goedkoopste :) .
Geen idee van de daadwerkelijke kwaliteit en service. Vooral die laatste lijkt me ook belangrijk gezien het uit Italië komt en de leveranciers beperkt lijken.
Gebruiken ze wel gewoon Europese standaarden qua aansluitingen?

@Remko.me nog nieuws vanuit de voorman/aannemer?

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 24-07-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-05 16:03
Mijn man en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht en moeten binnenkort de indeling van de keuken en badkamer al doorgeven. Inmiddels heb ik het hele topic doorgelezen en ben al flink wijzer geworden. We hebben zelf al een paar ideeën hoe we de badkamer willen indelen, maar misschien krijg ik nog verrassende inzichten door de objectieve blik van buitenstaanders. Hieronder een schets van hoe we het nu zelf voor ons zien.
De afmetingen van de badkamer zijn 3,48 x 1,85. We willen een (ruime) inloopdouche met een muurtje (maximaal 2,00 m hoog, eventueel met een nisje erin, maar shampoo en zo zou ook bovenop het muurtje kunnen), een toilet en een zwevend meubel met kraan en spiegel. Heel eenvoudig dus eigenlijk, we twijfelen alleen of het zo niet te klein lijkt, met dat muurtje zo. We willen echter geen glazen douchewand, in verband met kalkafzetting. Ik ben benieuwd of jullie nog betere ideeën hebben!

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/qTrFGqnXbaB8/1k0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/vzWFGmzaMeBx/1k0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:30
Kiwi70 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:16:
Mijn man en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht en moeten binnenkort de indeling van de keuken en badkamer al doorgeven. Inmiddels heb ik het hele topic doorgelezen en ben al flink wijzer geworden. We hebben zelf al een paar ideeën hoe we de badkamer willen indelen, maar misschien krijg ik nog verrassende inzichten door de objectieve blik van buitenstaanders. Hieronder een schets van hoe we het nu zelf voor ons zien.
De afmetingen van de badkamer zijn 3,48 x 1,85. We willen een (ruime) inloopdouche met een muurtje (maximaal 2,00 m hoog, eventueel met een nisje erin, maar shampoo en zo zou ook bovenop het muurtje kunnen), een toilet en een zwevend meubel met kraan en spiegel. Heel eenvoudig dus eigenlijk, we twijfelen alleen of het zo niet te klein lijkt, met dat muurtje zo. We willen echter geen glazen douchewand, in verband met kalkafzetting. Ik ben benieuwd of jullie nog betere ideeën hebben!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kalk/waterfilter in de meterkast geen optie? Dan zou een glazen wand weer wel kunnen (dit doen wij in ons nog te bouwen huis, maakt de badkamer denk ik ook veel ruimer ogend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hebben jullie een tip mbt het aanschaffen van 3 toiletten voor ons huis?

Ik zag vorige keer een 20% aktie bij de praxis....daarvoor alles bij X2o zelf gehaald omdat we niet stad en land wilde blijven aflopen...

Is duitsland de enige optie, of kan je zoiets beter gewoon online ergens aanschaffen. De keuze is echt enorm....

ik wil gewoon een basis geberit hangend toilet villeroy en boch pot ;) randloos.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
koendio schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:28:
Kalk/waterfilter in de meterkast geen optie? Dan zou een glazen wand weer wel kunnen (dit doen wij in ons nog te bouwen huis, maakt de badkamer denk ik ook veel ruimer ogend)
De Consumentenbond, het waterleidingbedrijf en Milieucentraal ontraden de plaatsing van een waterontharder. Dat wil ik dus liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
GeeMoney schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:02:
[...]

Volgens Google is het een "exclusief" Italiaans merk.
Als ik de site zo bekijk en even google naar wat kranen dan zijn ze in ieder geval niet de goedkoopste :) .
Geen idee van de daadwerkelijke kwaliteit en service. Vooral die laatste lijkt me ook belangrijk gezien het uit Italië komt en de leveranciers beperkt lijken.
Gebruiken ze wel gewoon Europese standaarden qua aansluitingen?

@Remko.me nog nieuws vanuit de voorman/aannemer?
Hey! Het is echt zo verdacht stil, we hebben niks meer vernomen. Ik heb nog een herinnering uitgestuurd maar weer stil.. 28ste van augustus is de oplevering, ik ga het dan aangeven als niet akkoord... of bezwaar geven met een schikking.
koendio schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Wij krijgen een waterontharder, dit is vanaf de bouw geinstalleerd. Kosten ons 1800 euro totaal met afvoer, waterleidingen koud en warm omleggen naar de trapkast etc. Het is er 1tje die zichzelf onderhoud, je hoeft alleen maar elk jaar zout erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Kiwi70 waar draai je je douche niet een kwartslag en ga je in de lengte douchen van je badkamer?
Dan kan je toilet naar linksonder en kan je je hele rechterkant gebruiken voor een meubel/spiegels/kastjes whatever?

@Remko.me koud en warm omleggen? Je bedoelt dat na de watermeter de leiding is omgelegd richting je trapgat om door de ontharder te gaan en vervolgens weer je circuit ingaat?
Warm/koud gaan niet apart door de ontharder verwacht ik.

[ Voor 35% gewijzigd door GeeMoney op 25-07-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Daar hebben we ook aan gedacht, maar ik ben bang dat het dan een beetje krap wordt. De breedte van de badkamer is 1,85 m. Met een inloopdouche (van minimaal 90 cm) en een muurtje van een cm of tien (plus vier keer de dikte van de tegels) blijft er niet heel veel ruimte over voor het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kiwi70 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:40:
Daar hebben we ook aan gedacht, maar ik ben bang dat het dan een beetje krap wordt. De breedte van de badkamer is 1,85 m. Met een inloopdouche (van minimaal 90 cm) en een muurtje van een cm of tien (plus vier keer de dikte van de tegels) blijft er niet heel veel ruimte over voor het toilet.
Een glazen wand zou dan uitkomst bieden natuurlijk ;) .
Een ombouw toilet is er te krijgen in 80 breed, tegel is 1cm, dan 7cm cellenbeton, dan 1cm tegel dan houd je een goede 95cm over en qua lengte kan je het dan zo gek maken als je wilt. Lijken mij prima afmetingen?

Met een douchewand heb je natuurlijk maar 2cm nodig.
Als je 1 rechte glazen wand neemt met een trekker in je douche en je neemt die netjes af na het douchen dan is de kalk aanslag echt minimaal. Een ontharder zou daar nog eens weken extra besparing op geven qua schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die kalkaanslag varieert van plaats tot plaats. Ik heb er wel 1 genomen en heb sindsdien geen last meer van kalk.

Door je ontharder gaat enkel de koudwateraansluiting. In mijn geval direct na de meter.

Nog een tip voor degene die badkamers aan het uitzpeken zijn. Laat de "cold start" kranen voor wat het is. Je denkt iedere keer, wat duurt het lang voor het water warm is, en dan kom je er achter dat ze nog op 'koud' staan... :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Kiwi70 de consumentenbond heeft een artikel uit 2017 erover en die slaat kant nog wal als je het mij vraagt. Waterleidingbedrijven raden het af "omdat zij al ontharden" en je anders de kwaliteit van het drinkwater negatief kan gaan beïnvloeden. De consumentenbond raad het af omdat die ontharders onderhoud nodig hebben 8)7 .

De consumentenbond kwalificeert een tv al met een lager cijfer omdat het lettertype in de handleiding de reviewer te klein is. :) .
Gaat op voor eigenlijk alles: lees je gewoon goed in en houd je aan de vaak logische voorschriften dan komt het prima in orde.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 25-07-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
GeeMoney schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:25:
@Kiwi70 waar draai je je douche niet een kwartslag en ga je in de lengte douchen van je badkamer?
Dan kan je toilet naar linksonder en kan je je hele rechterkant gebruiken voor een meubel/spiegels/kastjes whatever?

@Remko.me koud en warm omleggen? Je bedoelt dat na de watermeter de leiding is omgelegd richting je trapgat om door de ontharder te gaan en vervolgens weer je circuit ingaat?
Warm/koud gaan niet apart door de ontharder verwacht ik.
Ik heb het even bekeken, je hebt gelijk.. koud water wordt 'daarna' pas verwarmd door stadsverwarming.

Dit is de beschrijving:
Onder de trap wordt een BWC Omega waterontharder geplaatst. Type: JB 400. Deze optie is inclusief een bypass (koudwater), een afvoer en een enkele wandcontactdoos.

Over de badkamer heb ik inmiddels reactie:

Het bad is uiteraard niet ingezaagd. De ombouw van het toilet is gemaakt en vervolgens is jouw bad geplaatst.
Ik heb de foto's gezien en ik ben gisteren ter plekke geweest. Uit de lijnentekening begrijp ik dat jij dit wellicht niet had voorzien, maar
de badkamer is op papier 260 cm. dat zijn maten excl. het tegelwerk. Dan is je bad 170 cm en dus blijft er 90 cm over voor de toiletombouw (= standaard) maar dan gaan daar ook nog de tegels af van de wanden en de ombouw.
Dus dat je ombouw strak tegen het bad staat en dat de tegel die op de ombouw geplakt is dan feitelijk op je bad staat, is heel gebruikelijk.
De tegelzetter heeft eerlijk gezegd heel net werk geleverd en een keurige oplossing gemaakt.
Als er reden was geweest dit aan te passen, dan hadden we dit ook echt wel gedaan, maar die reden zie ik nu eerlijk gezegd echt niet.

Blijkbaar is er dus niet ingezaagd.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Remko.me tsjah, lastig. In mijn ogen hadden ze daar op de bouw rekening mee moeten houden. De ombouw had gewoon max 88 breed moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Remko.me schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:35:
[...]
Ik heb het even bekeken, je hebt gelijk.. koud water wordt 'daarna' pas verwarmd door stadsverwarming.

Dit is de beschrijving:
Onder de trap wordt een BWC Omega waterontharder geplaatst. Type: JB 400. Deze optie is inclusief een bypass (koudwater), een afvoer en een enkele wandcontactdoos.

Over de badkamer heb ik inmiddels reactie:

Het bad is uiteraard niet ingezaagd. De ombouw van het toilet is gemaakt en vervolgens is jouw bad geplaatst.
Ik heb de foto's gezien en ik ben gisteren ter plekke geweest. Uit de lijnentekening begrijp ik dat jij dit wellicht niet had voorzien, maar
de badkamer is op papier 260 cm. dat zijn maten excl. het tegelwerk. Dan is je bad 170 cm en dus blijft er 90 cm over voor de toiletombouw (= standaard) maar dan gaan daar ook nog de tegels af van de wanden en de ombouw.
Dus dat je ombouw strak tegen het bad staat en dat de tegel die op de ombouw geplakt is dan feitelijk op je bad staat, is heel gebruikelijk.
De tegelzetter heeft eerlijk gezegd heel net werk geleverd en een keurige oplossing gemaakt.
Als er reden was geweest dit aan te passen, dan hadden we dit ook echt wel gedaan, maar die reden zie ik nu eerlijk gezegd echt niet.

Blijkbaar is er dus niet ingezaagd.

Wat vinden jullie?
Ik vind dat niet erg waarschijnlijk klinken. Dat zou dan ook ergens beschreven moeten staan dat maten exclusief tegelwerk zijn.
De ombouw is gewoon te breed gemaakt.
Kan je eens meten op hoeveel cm het midden van de drukplaat zit vanaf de rechterkant?
Ik denk dat het toiletframe wel goed staat maar door de verkeerde ombouw nu net lijkt of die niet in het midden staat.

En meet de totale breedte eens op?
Ik denk dat die nu precies 2,60 mtr is.

[ Voor 24% gewijzigd door edsandje op 26-07-2019 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:40
Ik vind het eigenlijk wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 13:42
Heeft iemand hier wel eens iets gedaan met geëmailleerd glas (i.p.v. wandtegels). Ik zie het regelmatig toegepast worden in hotels en vind het wel wat hebben.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 05-05 07:43
Zijn er Tweakers met ervaring wat betreft Ben sanitair? Het lijkt erop dat het een huismerk is van de Mandemakers groep. Ze willen het graag aan me verkopen en eerlijk gezegd lijkt het me een mooie alternatief voor de subway 2.0.

https://www.saniweb.nl/be...e-grohe-rapid-sl-set.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb altijd het idee dat Ben gewoon omgekatte Plieger spullen zijn.

Plieger is een beetje een A-/B merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Thx! Ga maar gewoon voor de Villeroy en Boch😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-05 20:51
Vooraf had er beter gecommuniceerd moeten worden over de afmetingen etc, dan had deze situatie niet ontstaan. Maar het ziet er wel OK uit zo, misschien kan je nog wat korting regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kwam er net achter dat ik een Ben wc pot heb en bril. Die pot, randloos, is fantastisch. Heel stille spoeling. Van de bril hebben we nu binnen 2 maanden al een bevestigingsplug stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

bartus1989 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:29:
Zijn er Tweakers met ervaring wat betreft Ben sanitair? Het lijkt erop dat het een huismerk is van de Mandemakers groep. Ze willen het graag aan me verkopen en eerlijk gezegd lijkt het me een mooie alternatief voor de subway 2.0.

Ben is het huismerk van de mandemakersgroep, maar is in feite Wisa
Niks mis met de spullen van Wisa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
GeeMoney schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:25:
We hebben nog eens overlegd en een nieuwe tekening gemaakt, en waarschijnlijk gaan we het nu toch zo doen. En dan toch maar met een glazen wand. Het grote voordeel van deze indeling is dat we de inloopdouche langer kunnen maken dan in de indeling die we eerst in gedachten hadden.
Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kiwi70 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:59:
[...]

We hebben nog eens overlegd en een nieuwe tekening gemaakt, en waarschijnlijk gaan we het nu toch zo doen. En dan toch maar met een glazen wand. Het grote voordeel van deze indeling is dat we de inloopdouche langer kunnen maken dan in de indeling die we eerst in gedachten hadden.
Bedankt voor het meedenken!
Precies, voor je gevoel is de douche dan ook groter verwacht ik en je hebt meer ruimte voor je meubel aan de andere kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:08
Kiwi70 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wij heben een douchewand van sealskin; deze heeft een procare behandeling; so far inderdaad géén kalkresten op het glas. Schoonmaken is een peace of cake met de (geen aandelen) bibi doeken.

Geen schoonmaakmiddelen nodig (behalve een milder allesreiniger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19:36
Hoi allen! Wij willen graag de IKEA godmorgon aanschaffen. Nu vinden we de wastafel van Ikea niet zo mooi en zouden we graag een andere erop zetten. Is dit mogelijk om bijv een 120cm wastafel erop te zetten (oorspronkelijke van IKEA is 123cm) en moet dit dan eentje zijn met dubbele afvoer? Ik hoor graag waar we rekening mee moeten houden van mensen die hier meer vanaf weten! Alvast bedankt! :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Laatst online: 09-05 07:23

JustDutch

was ambtenaar :)

Luuk9 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:47:
Hoi allen! Wij willen graag de IKEA godmorgon aanschaffen. Nu vinden we de wastafel van Ikea niet zo mooi en zouden we graag een andere erop zetten. Is dit mogelijk om bijv een 120cm wastafel erop te zetten (oorspronkelijke van IKEA is 123cm) en moet dit dan eentje zijn met dubbele afvoer? Ik hoor graag waar we rekening mee moeten houden van mensen die hier meer vanaf weten! Alvast bedankt! :):)
ik weet er niet veel van, maar in de omschrijving van IKEA staat het volgende:
Denk eraan dat de wastafel tot 2 cm breder kan zijn dan de kast. Dat is om de kast te beschermen tegen waterlekkage. bron
Normaal gesproken zie je vaak een uitsparing in de bovenste laden om ruimte te maken voor een sifon. Dat zie ik niet (goed) terug op de foto. Mogelijk dat er een speciaal sifon wordt toegepast (als je in de montagehandleiding kijkt, lijkt het erop dat het sifon achter de lades zit. Dus als je een andere wastafel koopt, dan zul je ook iets van een afvoer/ sifon moeten zoeken dat in de kast past). Ook zou je bij een wastafel met een enkele afvoer en vier lades tegen het probleem aan kunnen lopen dat de sifon op de plaats komt van de wand van de lade. Er lijkt wel iets ruimte tussen de twee lades te zijn, maar of dat voldoende is?
Je kunt natuurlijk gewoon zelf bij Ikea de vraag stellen in hoeverre het meubel met andere wastafels van Ikea te combineren is (lijkt er wel op, ik zie al een andere combi). Dan zou je mogelijk al voldoende aanwijzingen kunnen krijgen of een andere wastafel gaat passen.

[ Voor 8% gewijzigd door JustDutch op 27-07-2019 23:38 ]

Forza Mucca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
Interessante vraag van @Luuk9.
Wij willen ook het Godmorgon meubel, maar volgens mij zit je hoe dan ook vast aan de Ikea Sifon.
Bij ons is het de bedoeling dat er een Villeroy & Boch kom op komt te staan. Geeft net even een wat mooiere uitstraling als het Keramiek van Ikea, ik vond dat niet heel strak.

Alleen, de vraag is of een Villeroy & Boch plug past op het Ikea Sifon. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ik denk dat een ander merk wastafel niet past, die van ikea ligt er deels in. (die van 123 cm)
Een ander merk moet dan precies dezelfde afmeting en vorm hebben.
V&B plug? Dat zal een standaard maat zijn, 1 1/4 (5/4).

[ Voor 4% gewijzigd door edsandje op 30-07-2019 09:13 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 13:46
Vraagje, ik ben van plan een plafondhoge glaswand te laten plaatsen in de nieuwe badkamer. En dan onzichtbaar bevestigd. Nu kun je daar best wat plaatjes van vinden, maar bar weinig uitleg hierover.

In een badkamerzaak hadden ze de glasplaat gewoon vastgekit, maar dat was puur ter decoratie.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb gehoord van iemand die een uitsparing in de vloer, wand en plafond had laten maken en 'm daar in gezet en vast gekit. Zit ook te twijfelen over zo'n wand maar vind het prijsverschil met een 'gewone' wand van 2m hoog eigenlijk wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is dat geen kwestie van een u-profiel aan vloer en plafond schroeven en dan de glasplaat erin schuiven en afkitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
bartus1989 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:29:

Ik zou een Geberit nemen qua inbouwset.
In mijn voige badkamer had ik Grohe Rapid SL. Die werkr met een slangetje/pneumatisch tussen drukknop en stortbak. Dat ging best vaak niet lekker, en dan bleef hij maar door lopen....
Geberit is gewoon een mechanische koppeling, doet het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook een vraag over de GODMORGON / ODENSVIK badmeubel.
Hier kun je naar mijn weten gewoon een andere kraan opzetten, maar hoe zit het met de waste?
Omdat het zo'n apart design is qua afvoer/sifon; lijkt me niet dat je daar bijv. de waste van een Grohe kraan kunt gebruiken? (en dat je dus natte handen krijgt om plug te verwijderen)

Ik vind overigens hoe Ikea het aanpakt qua afvoer ook wel erg knullig met die flexibele kunstof buizen en dat die zonder enige bevestiging alleen maar in de afvoer gedrukt wordt...

Het is overigens wel een alternatief dat ik heb aangedragen voor een badmeubel van een badkamerzaak die IMHO wel heul erg prijzig was.
Gaat om dit meubel (met een duurdere kleur/front). Omdat hier maar 1 kraan nodig was en dus liever ook een iets andere wasbak (met meer ruimte links/rechts) en deze dus afwijkt van de standaard, werd het volgens hun maatwerk en dus duurder. Al met al is dat een prijs geworden voor de gehele combinatie (meubel, wasbak, kraan, spiegel (zonder verlichting/verwarming en hoge kast) dat IMHO wel heel erg veel is voor wat spaanplaat.

Als alternatief droeg ik dus bovenstaand meubel voor i.c.m. GODMORGON hoge kast.
Want het bijzondere van beide badmeubels is dat ze niet zo'n enorm ovaal gat hebben in het midden voor de afvoer/sifon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 13:46
PaT schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:13:
Is dat geen kwestie van een u-profiel aan vloer en plafond schroeven en dan de glasplaat erin schuiven en afkitten?
Da's de zichtbare manier, het gaat mij om de onzichtbare bevestiging. Profiel in de wand/plafond/vloer frezen zou kunnen, vraag is of dit waterdicht genoeg wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
JeeEs schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:41:
[...]

Ik zou een Geberit nemen qua inbouwset.
In mijn voige badkamer had ik Grohe Rapid SL. Die werkr met een slangetje/pneumatisch tussen drukknop en stortbak. Dat ging best vaak niet lekker, en dan bleef hij maar door lopen....
Geberit is gewoon een mechanische koppeling, doet het altijd.
Zijn er hier nog meer slechte ervaringen met Grohe Rapid SL? Deze staat al een tijdje in onze materialenlijst, maar als blijkt dat dit toch niet zo'n goed idee is passen we dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Uiteindelijk heb ik gewoon voor de Geberit gekozen, voelde toch beter.

Niemand die week of het lukt om om deze :https://www.villeroy-boch...wastafel-Rond-417943.html wastafel via de Ikea Godmorgon aan te sluiten op de Ikea sifon? De afsluitplug is 32mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:06:
Hier ook een vraag over de GODMORGON / ODENSVIK badmeubel.
Hier kun je naar mijn weten gewoon een andere kraan opzetten, maar hoe zit het met de waste?
Omdat het zo'n apart design is qua afvoer/sifon; lijkt me niet dat je daar bijv. de waste van een Grohe kraan kunt gebruiken? (en dat je dus natte handen krijgt om plug te verwijderen)

Ik vind overigens hoe Ikea het aanpakt qua afvoer ook wel erg knullig met die flexibele kunstof buizen en dat die zonder enige bevestiging alleen maar in de afvoer gedrukt wordt...

Het is overigens wel een alternatief dat ik heb aangedragen voor een badmeubel van een badkamerzaak die IMHO wel heul erg prijzig was.
Gaat om dit meubel (met een duurdere kleur/front). Omdat hier maar 1 kraan nodig was en dus liever ook een iets andere wasbak (met meer ruimte links/rechts) en deze dus afwijkt van de standaard, werd het volgens hun maatwerk en dus duurder. Al met al is dat een prijs geworden voor de gehele combinatie (meubel, wasbak, kraan, spiegel (zonder verlichting/verwarming en hoge kast) dat IMHO wel heel erg veel is voor wat spaanplaat.

Als alternatief droeg ik dus bovenstaand meubel voor i.c.m. GODMORGON hoge kast.
Want het bijzondere van beide badmeubels is dat ze niet zo'n enorm ovaal gat hebben in het midden voor de afvoer/sifon.
Ik denk dat mijn vraag mogelijk al is opgelost door iets anders; de keus aan kleuren.
De enige mooie kleur is zwartbruin maar die valt toch wel vrij donker uit; in combinatie met de mogelijk gekozen tegels toch wat te donker.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Streamz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:43:
[...]

Da's de zichtbare manier, het gaat mij om de onzichtbare bevestiging. Profiel in de wand/plafond/vloer frezen zou kunnen, vraag is of dit waterdicht genoeg wordt.
Als je het U-profiel integelt, heb je volgens mij de onzichtbare oplossing.

Forza Mucca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

bartus1989 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:09:
Uiteindelijk heb ik gewoon voor de Geberit gekozen, voelde toch beter.

Niemand die week of het lukt om om deze :https://www.villeroy-boch...wastafel-Rond-417943.html wastafel via de Ikea Godmorgon aan te sluiten op de Ikea sifon? De afsluitplug is 32mm.
Waarom zou je de sifon e.d. van Ikea willen toepassen? Als ik zoek op ruimtebesparende sifon dan zie ik voldoende alternatieven die mogelijk ook met deze Ikea onderkast zouden werken.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
@JustDutch Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je enkel het Ikea Sifon kunt gebruiken. Maar, ruimtebesparend is ruimtebesparend zou je denken.

Ik ga de spullen gewoon bestellen en dan zie ik het wel. Links of rechtsom zou het toch wel moeten lukken lijkt me :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_smiek
Verwarmingsvraag!

In onze nieuwe badkamer krijgen we elektrische vloerverwarming. Nu raadt onze aannemer aan hier een elektrische handdoekradiator bij te plaatsen. Ik zat zelf te denken aan een radiator aangesloten op het cv. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Da_smiek schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:20:
Verwarmingsvraag!

In onze nieuwe badkamer krijgen we elektrische vloerverwarming. Nu raadt onze aannemer aan hier een elektrische handdoekradiator bij te plaatsen. Ik zat zelf te denken aan een radiator aangesloten op het cv. Wat zouden jullie aanraden?
Met CV ben je afhankelijk van de thermostaat (dus temperatuur) in je woonkamer. Wanneer deze onafhankelijk kan worden aangestuurd kan je toch de handdoeken laten drogen, ook al is het in de woonkamer al warm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19:36
Bij mach dein bad staat de V&B Subway ceramic white plus voor 305 euro. Veruit de goedkoopste die ik heb kunnen vinden via idealo.de. Hier iemand ervaring met dit bedrijf, of iemand die weet of deze ook geldt in de laagste prijs garantie van bijv. Megabad en of Obadis? Alvast bedankt weer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_smiek
Lassy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:37:
[...]

Met CV ben je afhankelijk van de thermostaat (dus temperatuur) in je woonkamer. Wanneer deze onafhankelijk kan worden aangestuurd kan je toch de handdoeken laten drogen, ook al is het in de woonkamer al warm genoeg.
Ah, dus elektrisch zou prima kunnen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Luuk9 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:57:
Bij mach dein bad staat de V&B Subway ceramic white plus voor 305 euro. Veruit de goedkoopste die ik heb kunnen vinden via idealo.de. Hier iemand ervaring met dit bedrijf, of iemand die weet of deze ook geldt in de laagste prijs garantie van bijv. Megabad en of Obadis? Alvast bedankt weer allemaal.
Let even op dat in Dld de verzendkosten vaak exclusief zijn. Dit is een product in de categorie B1 volgens de site van dit bedrijf:
Niederlande:
128,50 EUR
ab 2x oder mehr Artikel der Versandgruppe B,B1 oder C = 143,50 EUR
bei Ergänzung eines Artikels aus Versandgruppe A erhöhen sich die Versandkosten nicht.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hier gaat een badkamer verbouwd worden.
Heel eenvoudig; een inloopdouche en wastafel.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48464972012_ef6ea3a5ff_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48465386547_d055b4774d_c.jpg
(Wasmeubel is hier 80cm. breed; dit moet 100cm. zijn)

Badmeubel
Ze zijn al naar een zaak geweest, op zich was het niet zo verkeerd, maar het wasmeubel was veel te duur.
Dat was een zogenaamde Square XXL (voorbeeldlink) maar i.p.v. dubbele kraan en ander wastafel met 1 kraan. Dit werd maatwerk en dus flink duurder.
Meubel was gekozen omdat deze ruimtebesparend sifon had en de lades dus stuk meer opbergruimte boden.

De Ikea GODMORGON serie heeft dit ook en nu lijkt het die te worden in 100cm. breedte met 1 kraan en de bijbehorende hoge kast in de donkere kleur (De Ikea website doet momenteel raar dus kan geen link geven). Zullen we dus ook nog een spiegel en kraan bij moeten uitzoeken (mogelijk van Ikea, mogelijk beter elders?)

Nu de rest nog; een doucheset, radiator, drain en (anti-slip)tegels. Daarvoor gaan ze komende week naar nog een (badkamer)zaak. Persoonlijk had ik dit gewoon zelf bij elkaar (uit)gezocht i.p.v. een badkamerzaak, maar dat ben ik. :P
(Overigens, installatie zullen we geheel zelf doen, op stucen/tegelen na)
Daarnaast komt er waarschijnlijk vloerverwarming in i.c.m. (lijkt me) RTL-ventiel.

Glazen douchewand <> muur
We zitten alleen met die douche. Dit is altijd een douchegordijn geweest, maar moet nu of een muur of glazen wand worden, of een combinatie.

Een muur is waarschijnlijk het meest praktisch; het is solide, je kunt er evt. een nisje voor de shampoo inmaken maar persoonlijk ben ik bang dat je veel verlies van daglicht gaat krijgen (al heeft men hier zoiets van; "dan zet je toch gewoon het licht aan?") en ik ben bang dat de ruimte erg klein gaat lijken.
(Hoewel de nieuwe tegels lichter zullen worden dan wat er nu zit)

Een glazen wand kent die problemen niet maar heeft een ander probleem; de stabilisatiestang kan hier niet haaks op gemonteerd worden vanwege het raam. Al zijn er blijkbaar ook wanden met de stabilisatiestang parallel met de wand. En ik zie nu net ook een versie waarbij je een korte stang hebt naar het plafond.

Toegang tot douche
Maar grootste debatpunt (en wat eigenlijk met meest belangrijke vraag is); is de toegang tot de douche.
Stel dat er een muur/glaswand komt van ~ 80-90cm. breed (en de doorloop dus zo'n ~ 80-90cm.) werden wij van diverse kanten op geattendeerd dat de regendouchestraal als het ware "om" de douchewand heen kan gaan en het daar dus nat kan worden.
Een iemand heeft een vergelijkbare situatie; die heeft de badkamerdeur op de plaats van de radiator zitten en die deur heeft binnen een paar jaar al last van het water)

Eén verkoper begon al direct over dat garantie op de radiator vervalt in zo'n situatie.
Die kwam o.a om die reden al met schetsen waar er aan twee kanten een muurtje staat met daartussen een glazen (klap)deur; dus eigenlijk een afgesloten douche-deel.
Alleen het idee van een deur staat ons niet aan (inloopdouche is fijn), en zo'n maatwerk klapdeur is nog knap prijzig.

Als de wand breder wordt zou het effect kleiner zijn lijkt me, bijvoorbeeld een doorloop van ~70 cm. (en dus een wand van zo'n 100cm.) Persoonlijk vind ik 70cm. al vrij smal, maar het is te doen.
Maar als dat een dichte muur wordt, maakt het (naar mijn mening) wel een krappe en donkere indruk.

TLDR:
Ik heb hierboven een aantal vragen en afwegingen staan waar ik graag ook jullie mening over zou horen, maar belangrijkste is die toegang tot de douche en eventueel wateroverlast.
Hoe breed mag die doorloop jullie inziens maximaal worden en wat denken jullie over de glazen wand versus muur kwestie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Vandaag onze pot, de Subway 2.0 randloos ceramic plus binnengekregen.
Helemaal strak is de pot niet. Vanuit een bepaalde hoek zie je voorop wat hele kleine blaasjes en het keramiek is niet overal even strak. Van binnen is de pot wel snaarstrak, ook blijft hij recht op de grond staan.

In hoeverre mag je verwachten dat een pot 100% strak en glad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

bartus1989 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:36:
Vandaag onze pot, de Subway 2.0 randloos ceramic plus binnengekregen.
Helemaal strak is de pot niet. Vanuit een bepaalde hoek zie je voorop wat hele kleine blaasjes en het keramiek is niet overal even strak. Van binnen is de pot wel snaarstrak, ook blijft hij recht op de grond staan.

In hoeverre mag je verwachten dat een pot 100% strak en glad is?
Bij V&B vind ik dat je dat mag verwachten.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:32

orf

Piet91 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:32:
Hier gaat een badkamer verbouwd worden.
Heel eenvoudig; een inloopdouche en wastafel.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
(Wasmeubel is hier 80cm. breed; dit moet 100cm. zijn)

Badmeubel
Ze zijn al naar een zaak geweest, op zich was het niet zo verkeerd, maar het wasmeubel was veel te duur.
Dat was een zogenaamde Square XXL (voorbeeldlink) maar i.p.v. dubbele kraan en ander wastafel met 1 kraan. Dit werd maatwerk en dus flink duurder.
Meubel was gekozen omdat deze ruimtebesparend sifon had en de lades dus stuk meer opbergruimte boden.

De Ikea GODMORGON serie heeft dit ook en nu lijkt het die te worden in 100cm. breedte met 1 kraan en de bijbehorende hoge kast in de donkere kleur (De Ikea website doet momenteel raar dus kan geen link geven). Zullen we dus ook nog een spiegel en kraan bij moeten uitzoeken (mogelijk van Ikea, mogelijk beter elders?)

Nu de rest nog; een doucheset, radiator, drain en (anti-slip)tegels. Daarvoor gaan ze komende week naar nog een (badkamer)zaak. Persoonlijk had ik dit gewoon zelf bij elkaar (uit)gezocht i.p.v. een badkamerzaak, maar dat ben ik. :P
(Overigens, installatie zullen we geheel zelf doen, op stucen/tegelen na)
Daarnaast komt er waarschijnlijk vloerverwarming in i.c.m. (lijkt me) RTL-ventiel.

Glazen douchewand <> muur
We zitten alleen met die douche. Dit is altijd een douchegordijn geweest, maar moet nu of een muur of glazen wand worden, of een combinatie.

Een muur is waarschijnlijk het meest praktisch; het is solide, je kunt er evt. een nisje voor de shampoo inmaken maar persoonlijk ben ik bang dat je veel verlies van daglicht gaat krijgen (al heeft men hier zoiets van; "dan zet je toch gewoon het licht aan?") en ik ben bang dat de ruimte erg klein gaat lijken.
(Hoewel de nieuwe tegels lichter zullen worden dan wat er nu zit)

Een glazen wand kent die problemen niet maar heeft een ander probleem; de stabilisatiestang kan hier niet haaks op gemonteerd worden vanwege het raam. Al zijn er blijkbaar ook wanden met de stabilisatiestang parallel met de wand. En ik zie nu net ook een versie waarbij je een korte stang hebt naar het plafond.

Toegang tot douche
Maar grootste debatpunt (en wat eigenlijk met meest belangrijke vraag is); is de toegang tot de douche.
Stel dat er een muur/glaswand komt van ~ 80-90cm. breed (en de doorloop dus zo'n ~ 80-90cm.) werden wij van diverse kanten op geattendeerd dat de regendouchestraal als het ware "om" de douchewand heen kan gaan en het daar dus nat kan worden.
Een iemand heeft een vergelijkbare situatie; die heeft de badkamerdeur op de plaats van de radiator zitten en die deur heeft binnen een paar jaar al last van het water)

Eén verkoper begon al direct over dat garantie op de radiator vervalt in zo'n situatie.
Die kwam o.a om die reden al met schetsen waar er aan twee kanten een muurtje staat met daartussen een glazen (klap)deur; dus eigenlijk een afgesloten douche-deel.
Alleen het idee van een deur staat ons niet aan (inloopdouche is fijn), en zo'n maatwerk klapdeur is nog knap prijzig.

Als de wand breder wordt zou het effect kleiner zijn lijkt me, bijvoorbeeld een doorloop van ~70 cm. (en dus een wand van zo'n 100cm.) Persoonlijk vind ik 70cm. al vrij smal, maar het is te doen.
Maar als dat een dichte muur wordt, maakt het (naar mijn mening) wel een krappe en donkere indruk.

TLDR:
Ik heb hierboven een aantal vragen en afwegingen staan waar ik graag ook jullie mening over zou horen, maar belangrijkste is die toegang tot de douche en eventueel wateroverlast.
Hoe breed mag die doorloop jullie inziens maximaal worden en wat denken jullie over de glazen wand versus muur kwestie? O-)
Ik heb een douchevloer van 180x90 cm en een doorloop van (net geen) 60 cm. Dat is echt meer dan genoeg. Zelfs met een muurtje van 20 cm + 100 cm glazen wand wordt de vloer wel eens een beetje nat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p7fAIea6uyw7TdeLDbDoRulM/full.jpg
ik zie dat hier de stabilisatiestang nog ontbreekt. Die heb ik na de foto gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
orf schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:31:
Ik heb een douchevloer van 180x90 cm en een doorloop van (net geen) 60 cm. Dat is echt meer dan genoeg. Zelfs met een muurtje van 20 cm + 100 cm glazen wand wordt de vloer wel eens een beetje nat.

[Afbeelding]
ik zie dat hier de stabilisatiestang nog ontbreekt. Die heb ik na de foto gemonteerd
We hebben eens zitten kijken en vonden 60cm. wel erg smal. Toch wel minimaal 70cm.
Zal wel zijn omdat we anders gewend zijn, maar toch.

Nog andere Tweakers die opmerkingen/ervaringen hebben over spatten van de douche in dit geval?
(in combinatie met radiator e.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 14:01
Spatgrens ligt op 150cm

Overigens ik heb zelf geen stabilisatiestangen want ik vond ze foeilelijk: mijn schermen zijn 50bij180(gekit op vloer) en 80bij100 (vastgekit op badrand) met name die op de badrand zit iets speling op, maar zolang die speling er zit, zit het scherm ook 🤡 de andere staat zo vast als een huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sammy_tukker schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:37:
Spatgrens ligt op 150cm

Overigens ik heb zelf geen stabilisatiestangen want ik vond ze foeilelijk: mijn schermen zijn 50bij180(gekit op vloer) en 80bij100 (vastgekit op badrand) met name die op de badrand zit iets speling op, maar zolang die speling er zit, zit het scherm ook 🤡 de andere staat zo vast als een huis
Spatgrens? Een cirkel van 150cm rondom de douchekop dat nat wordt?
In dit geval zou die grens dus inderdaad in de buurt van de radiator komen...

EDIT: grootste twijfelpunt bij ons is of de douchewand van glas moet worden of een betegelde wand.
Een glaswand is wat meer schoonmaakwerk (hoewel we een waterontharder hebben) en je zit met een stabilisatiestand (die in ons geval dus of naar het plafond moet of parallel met de glaswand; die kan hier niet haaks op de wand vanwege het raam).
Een betegelde douchewand is misschien wat praktischer met schoonmaak, er kan een nisje in voor shampoo e.d. maar ik ben persoonlijk bang dat de ruimte er erg klein van gaat worden en lijken, en dat het ook donker(der) wordt.
En muur is in de toekomst mogelijk ook praktisch omdat je daar eventueel grepen aan kunt monteren als ze (nog) wat ouder zijn.

Dus glas of betegelde wand is een moeilijke keuze hier...

[ Voor 39% gewijzigd door Piet91 op 07-08-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een badkamermeubel met solid surface wastafel. Zo'n 100cm breed. Iemand nog tips waar ik op moet letten bij solid surface? Is er (veel) kwaliteitsverschil mbt krassen bijvoorbeeld?

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 17:13
Ik ben een badkamer aan het ontwerpen, maar vraag me af wat ik wil ook kan, glaswand op het bad en een deur ernaast?

zie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nAOAp4X1Za7oezm4hXqABo4X/full.png

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:38
lost95 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:10:
Ik ben een badkamer aan het ontwerpen, maar vraag me af wat ik wil ook kan, glaswand op het bad en een deur ernaast?

zie
[Afbeelding]
Ik heb een soortgelijke badkamer. Wat wij hebben gedaan is op de plek van het bad gewoon een muurtje gemetseld ongeveer 2 meter hoog en daarboven open. Dat is denk ik makkelijker.

• Teijgetje
@lost95
Met het juiste beslag/keuze kan dat wel. Kwestie van zoeken.
Ik zou wel uitgaan van een wand+deur, zoals ik zie naast het toilet. Misschien handig als de deur twee kanten op scharnier?
De glasplaat kan je dan op maat laten maken als je qua hoogte niet gelijk komt met standaard wandjes. Al ligt dat natuurlijk ook aan de hoogte van het bad of dat uitkomt.
Qua zicht is het denk ik mooier om het glaswandprofiel naast de deur door te laten lopen tot op de vloer.

Ik zou wel de doucheput verplaatsen naar de muur (of de douche :+ ) zodat je daar niet op staat. Een vlakke tegel staat lekkerder.

[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 15-08-2019 16:26 ]

• GeeMoney
@lost95
Een muurtje zetten kost je ook weer 7-10cm ruimte en het is al niet groot. Ik zou denk ik ook voor een glasplaat (op maat) kiezen met een deur.
Wat is het formaat van je bad?

• lost95
GeeMoney schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:27:
@lost95
Een muurtje zetten kost je ook weer 7-10cm ruimte en het is al niet groot. Ik zou denk ik ook voor een glasplaat (op maat) kiezen met een deur.
Wat is het formaat van je bad?
Dek dat ik voor bad van 180x80 ga. Die 10 cm is inderdaad waarom ik voor glasplaat wil gaan, huidige situatie is muurtje met bad van 170x70. Dus met glasplaat heb je en groter bad en meer licht in douche deel. Glasplaat tussen WC en douche wil ik dan deels gekleurd hebben (niet transparant ) zodat je niet de wc inkijkt. Goot moet inderdaad verplaats worden, maar kreeg dat in tekenprogramma niet voor elkaar.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 16:34

zie
[Afbeelding]
Ja kan, maar volgens mij niet zoals je tekent, de scharnieren lopen nu door je bad heen :p
Volgens mij moet er naast je bad ook nog een klein wandje komen. Waarbij je eigenlijk nog een minimum breedte nodig hebt om het uit 1 geheel te laten bestaan, anders komt er geloof ik een klein los stukje onder.

En als je de ombouw van je toilet strak tegen het glas zet is dat ook lastig schoonmaken

• Teijgetje
@KeRsTmAnNeKe
De deur scharniert op de hoek en sluit naast het bad, volgens tekening.

Met de ombouw tegen het glas heb je wel een punt, daar laat je normaal een paar cm voor een doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik ken alleen zo geen douchewanden die op die manier scharnieren... eigenlijk zit het altijd aan de andere wand vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:57:
[...]

Ja kan, maar volgens mij niet zoals je tekent, de scharnieren lopen nu door je bad heen :p
Volgens mij moet er naast je bad ook nog een klein wandje komen. Waarbij je eigenlijk nog een minimum breedte nodig hebt om het uit 1 geheel te laten bestaan, anders komt er geloof ik een klein los stukje onder.

En als je de ombouw van je toilet strak tegen het glas zet is dat ook lastig schoonmaken
Oops. Ombouw tegen glas is idd niet handig, zal ik aanpassen. Hmmz, maar deurje gaat nog een uitdaging worden. Maar eens kijken of of een goede badkamer zaak kan vinden die kunnen meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hoe breed is het?
Je zou een ruimtebesparend of een smaller bad kunnen pakken. zodat je wel wat ruimte voor je deur over hebt. Nadeel van een ruimtebesparende is dat de deur bij het opendoen wel tegen het bad kan komen, is bij een haaks bad iets minder het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

lost95 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:36:
[...]

Dek dat ik voor bad van 180x80 ga. Die 10 cm is inderdaad waarom ik voor glasplaat wil gaan, huidige situatie is muurtje met bad van 170x70. Dus met glasplaat heb je en groter bad en meer licht in douche deel. Glasplaat tussen WC en douche wil ik dan deels gekleurd hebben (niet transparant ) zodat je niet de wc inkijkt. Goot moet inderdaad verplaats worden, maar kreeg dat in tekenprogramma niet voor elkaar.
Hoe breed is de douche dan?
Het ziet er smal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
Het is toch veel handiger om de deur op de muur te laten scharnieren, dan hoef je bij het binnenlopen van de douche ook niet om de deur heen te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Je zou ook een oplossing als op deze site kunnen proberen.

Afbeeldingslocatie: https://www.royal-douche.com/images/110812/hoekcabine-tot-1200-x-1200mm-110812.png

[ Voor 3% gewijzigd door JustDutch op 20-08-2019 19:16 ]

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Een vraag waar wij mee spelen is de volgende: hoe weet je of je huis een bad aan kan? En dan het liefst zonder voor honderden euro's specialisten in te schakelen?

Het gaat om een standaard rijtjes huis uit 2013 met de badkamer op de eerste verdieping. Er zijn geen draagmuren anders dan de buiten/zijmuren.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 14:01
Waarom zou je een deur willen: wij hebben exact dezelfde opstelling, maar dan met alleen een douchewand op het bad en een douchewandje van 25 cm tussen de douche en de wc, de doorgang is dan circa 50 cm en we hebben wel wat spatwater maar geen liters: ik zou het de volgende keer weer zo doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

Kapiteiniglo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:02:
Een vraag waar wij mee spelen is de volgende: hoe weet je of je huis een bad aan kan? En dan het liefst zonder voor honderden euro's specialisten in te schakelen?

Het gaat om een standaard rijtjes huis uit 2013 met de badkamer op de eerste verdieping. Er zijn geen draagmuren anders dan de buiten/zijmuren.
Is de optielijst van de bouw nog ergens terug te vinden. Bij ons huis was 1 van de optie's een bad in de badkamer. Als daar een bad bij stond; weet je vrij zeker dat het kan.

• JustDutch

JustDutch

Ga naar een sanitairshowroom en vraag een vrijblijvende offerte voor een verbouwing van een badkamer met bad. Vervolgens meldt je dat je bouwkundig niet onderlegd bent en dat je hun hulp nodig hebt. Voordeel, je hebt meteen een offerte en je wordt begeleid in het vaststellen wat je wilt.

Forza Mucca

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12

Moet makkelijk kunnen.

Kijk eens wat een volle kledingkast weegt en vergelijk dat met een bad. Denk dat de kledingkast nog wel eens zwaarder zou kunnen zijn dan een bad met 150-200 liter water.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tenzij je heel goedkope bouw heb, zal je vloer opgebouwd zijn met breedplaten (beton) die kunnen een belasting van zo'n 150kg per m2 makkelijk hebben.

Alleen met een vloer met houten balken zal je na moeten gaan of de boel stevig genoeg is.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 22-08-2019 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 13:36
wij hebben bij X20 onze 2 badkamers en wc beneden samengesteld en besteld. Gaat er aankomende 8 weken gefaseerd in.

Voor 6500 euro hebben we:
3 wc's
2 wastafel meubels
2 (regen) douche kranen
4 wastafel kranen
1 wc wasbak
1 bad plus kraan
1 douchecabine
1 glazen douche wand
2 handdoek radiatoren
en uiteraard alle toebehoren

Alles uitgevoerd in zoveel mogelijk solid surface wit icm zwart en de kranen zijn allemaal zwart (betaal je ook meer voor). Al met al voor dit geld niet snel iets anders kunnen vinden wat er goed uit zag, goed aanvoelde en in onze smaak, voor deze prijs.

Nu alleen nog tegels (1500 euro totaal) en moet het uiteraard geinstalleerd worden door de aannemer.

Ben er blij hoe we geholpen zijn bij X2O en kan aanraden daar iig even te gaan kijken tijdens je orientatie. Ik zal tzt wat foto's plaatsen als het klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Badkamer is besteld dus over een paar weken kunnen we beginnen met slopen van de oude, leidingen opnieuw leggen en vloerverwarming aanleggen/infrezen.

Plafond wordt waarschijnlijk ook opnieuw gedaan. Het is een gipsplaten plafond met momenteel een bollamp in het midden. Plan is om nieuwe gipsplaten te monteren en spotjes te plaatsen.
Ik zit nu alleen te bekijken wat handig is qua hoeveelheid en plaatsing/verdeling van die spots, uitgaande van de Ikea RYET 200 lumen of 400 lumen in bijvoorbeeld een armatuur als dit.
Ik zie wel een aantal manieren maar tegelijkertijd loop ik dan tegen problemen aan.

Hoeveel spots zouden jullie plaatsen en waar/hoe verdelen?
Ter info; links zit een raam, rechts zit de deur en de spiegel heeft geen ingebouwde verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48646825248_4f82bcf414_c.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 30-08-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Twee rijen van 4?

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 30-08-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

zie
[Afbeelding]
Je kan ook een schuifdeur nemen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 09:29
Ik vind het een hele nette prijs ten opzichte van ons meerwerk voor de badkamer. Wij hebben wel meer m2, maar waren alleen voor het tegelwerk als € 7.500,- kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zoveel wel? Ik dacht met misschien 2 rijen van 3 ook wel voldoende zou zijn.

Ik zat alleen een beetje hoe ik die zou plaatsen/verdelen bij de douche (omdat hier vaak genoemd wordt om dat goed te doen i.v.m. de (regen)douchekop en de verlichting bij de spiegel.
Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste