Ja oogje krimpen is mooier. Het is mogelijk om dat op de onder de schroef te zetten waarmee het binnendeel wordt vastgezet.Makrolon schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:07:
[...]
Dan kan je er beter een kabelschoen met oogje op krimpen. Maar kom je met een draad bij het binnenwerk dan? Die box moet waterdicht blijven..
Wat is jou advies als je naar de plattegrond kijkt van de badkamer, we willen 30-40cm vanaf de muur de meubel plaatsen, omdat achter de meubel nog een radiator willen plaatsen. Waterleiding voor dubbele kraan willen we na oplevering laten splitsen, vanaf de bouw is dit een duur geintje.Guido7619 schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:44:
[...]
Een sifon afvoerset is universeel en eigenljk altijd nog wel op maat gezaagd worden. Je afvoer kun dus overal zitte, zolang het maar laag genoeg zit en binnen het meubel valt. Exact in het midden is bij een dubbele wastafel niet handig omdat daar vaak nog een verstevigingsstrip van het meubel zit.
Ik heb net van de week de afvoer voorbereid voor een dubbele bak. Komt in het linker gedeelte van de kast. De afvoer rechts wordt dus een iets langer pijpje als de linker afvoer.
Hou ook rekening met de bevestingspunten. Toevallig aantal weken terug bij mijn zus zo'n zelfde ikea meubel opgehangen. Die hangt aan een strip bijna helemaal bovenaan het meubel.
De afvoer of waterleiding wat uit de muur komt hoeft echt niet op de centimeter nauwkeurig.
:strip_exif()/f/image/OaqQGcZ5DP1ga5Iptukla0ZB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door moca007 op 23-09-2025 01:27 ]
Waar wil je nu dat meubel plaatsen? Tegen de wand met de rode streep of op de plek waar het nu getekend is?moca007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 01:10:
[...]
Wat is jou advies als je naar de plattegrond kijkt van de badkamer, we willen 30-40cm vanaf de muur de meubel plaatsen, omdat achter de meubel nog een radiator willen plaatsen. Waterleiding voor dubbele kraan willen we na oplevering laten splitsen, vanaf de bouw is dit een duur geintje.
[Afbeelding]
Wand met de rode streep.Guido7619 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:18:
[...]
Waar wil je nu dat meubel plaatsen? Tegen de wand met de rode streep of op de plek waar het nu getekend is?
Waarmee is dit getekend ziet er wel handig uit.
moca007 schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:01:
Wij zijn bezig met de badkamer voor onze nieuwbouwwoning. Het sanitair loopt via het bedrijf dat bij het project is aangesloten, maar wij willen het wastafelmeubel en de wastafel graag zelf achteraf aanschaffen en installeren.
Nu vraagt het bedrijf ons op welke hoogte de afvoer en waterleidingen moeten komen. Het gaat om een wastafel van 1 meter breed. De muur waar de wastafel moet komen is 2,08 m breed en we willen de wastafel ongeveer 40 cm vanaf de zijmuur plaatsen.
Helaas is het badkamerbedrijf niet erg behulpzaam met dit soort vragen.
Heeft iemand tips of richtlijnen hiervoor?
[Afbeelding]
Xiaomi 13T Pro
En hoe bedoel je achter het meubel nog een radiator plaatsen. Die radiator zit er toch al ingetekent. Het meubel komt er toch naast te staan?
Anders eerst nauwkeuriger aangeven waar het meubel komt.
Ik denk met MS Visio.Btje schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:42:
Waarmee is dit getekend ziet er wel handig uit.
[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 23-09-2025 14:43 ]
Dit is een basisopstelling van de badkamer, radiator gaat naar de andere muur. zie fotoGuido7619 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:35:
[...]
En hoe bedoel je achter het meubel nog een radiator plaatsen. Die radiator zit er toch al ingetekent. Het meubel komt er toch naast te staan?
Anders eerst nauwkeuriger aangeven waar het meubel komt.
:strip_exif()/f/image/dTXK7fJug9NCSFB7uloX5UmC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou het ongeveer 55 cm hoog zetten vanaf de vloer en 20 cm binnen het meubel aan 1 kant. Dan zit je wel goed lijkt mij.moca007 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:02:
[...]
Dit is een basisopstelling van de badkamer, radiator gaat naar de andere muur. zie foto [Afbeelding]
Elk huis is anders dus die afvoer sets zijn zo gemaakt dat je er alle kanten mee op kunt en alles langer of korter kunt maken.
Alleen bij een zichbaar sifon wil je dit het netjes uitgelijnd hebben met je afvoerputje. Met een meubel maakt het niet te gek veel uit.
Als je de ruimte hebt zou ik ook niet de afvoer te dicht bij de stopkraantjes plaatsen. Zit je alleen maar in de weg. Waterstop kraantjes kunnen wel meer richting 75 cm hoog.
Maar pin mij er niet op vast. Ik heb even op internet een sifon bestudeerd hoe groot het bochtje is. Dan nog gekeken naar mijn 3 ophangpunten van het meubel dat ik daar niet mee in de knel kom. En of het dan 15 of 18 cm uit het midden zit maakt mij geen reet uit. Zie je toch niks van.