Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 10:39
Hallo allemaal,

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij aan het puzzelen voor onze badkamer. Het is een ruimte van 3,55m breed en 2,80m diep.
Vanwege de restricties vanuit de bouw zijn wij verplicht om de wc op de wand links te plaatsen en de douche op dezelfde wand OF in de hoek waarin deze nu ingetekend staat.
We zijn bij bouwcenter Nobel geweest omdat zij zijn aangesloten bij ons nieuwbouwproject. Zij hebben onderstaande voor ons uitgewerkt. We zijn nog niet helemaal overtuigd en vinden de badkamer nu vrij 'standaard'. Naast de wow-factor, missen we in deze tekening vooral praktische opbergruimte om kleding etc op te leggen (afgezien van het wandmeubel). Het is ook erg lastig te visualiseren aangezien het geen 3D tekening betreft..

Weet iemand waar wij terecht kunnen (liefst midden NL) voor een adviesgesprek inclusief 3D tekening? We zijn vooral op zoek naar iemand die kan meedenken over de indeling. Of wellicht hebben jullie goede ideen?

Dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvLy-NjovyqQbhjDdlOOLAPeGbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H79O8D84TMKhPCyKiJ3F9fh8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
c.schoofs schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:57:
Hallo allemaal,

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij aan het puzzelen voor onze badkamer. Het is een ruimte van 3,55m breed en 2,80m diep.
Vanwege de restricties vanuit de bouw zijn wij verplicht om de wc op de wand links te plaatsen en de douche op dezelfde wand OF in de hoek waarin deze nu ingetekend staat.
We zijn bij bouwcenter Nobel geweest omdat zij zijn aangesloten bij ons nieuwbouwproject. Zij hebben onderstaande voor ons uitgewerkt. We zijn nog niet helemaal overtuigd en vinden de badkamer nu vrij 'standaard'. Naast de wow-factor, missen we in deze tekening vooral praktische opbergruimte om kleding etc op te leggen (afgezien van het wandmeubel). Het is ook erg lastig te visualiseren aangezien het geen 3D tekening betreft..

Weet iemand waar wij terecht kunnen (liefst midden NL) voor een adviesgesprek inclusief 3D tekening? We zijn vooral op zoek naar iemand die kan meedenken over de indeling. Of wellicht hebben jullie goede ideen?

Dank alvast!

[Afbeelding]
Ik zou een glaswand gebruiken om de douche af te scheiden, anders krijg je zo'n donker hok. Een evt. nisje kun je dan in de achter of zijmuur plaatsen.
En je kunt met gemak een hoge kast kwijt naast je radiator.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Ik zou de wand een kwartslag draaien en tegen de wc aanzetten zodat een afschermde ruimte wordt. Dan een glazen wand en glazen deur voor de douche gebruiken.

De deur naar de badkamer indien mogelijk meer naar het midden verplaatsen zodat je een langer wasmeubel in de hoek waar nu de deur zit kunt plaatsen. Of een hoge kast daar.

Bad zou ik veranderen naar zo'n half vrijdstaand bad. Waardeloos schoonhouden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:23
Ik ben vooronderzoek aan het doen voor onze nieuwe badkamer. Veel dingen beginnen duidelijk te worden, maar veel dingen moet ik ook nog uitzoeken.

Waar ik nu mee zit is dat we een groot formaat tegel (60 x 120) mooi vinden staan aangezien de badkamer ook vrij groot is (3 x 4).

Alleen: het plafond is 2.45m hoog, dus met 4 tegels kom ik net 5cm te kort. En om nu een verlaagd plafond te maken alleen om de tegels mooier uit te laten komen vind ik ook wat ver gaan :p.

Wat is de normale werkwijze hierin? Boven en onderin met halve tegels werken lijkt me zonder van de grote tegels.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

ZeRoC00L schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:54:
Elektronische radiator kan handig zijn om handdoeken te drogen.
Mits je daar een haakje of beugel voor gebruikt. Als je radiator gaat roesten omdat er een natte handdoek overheen gegooid wordt, is dat 9 van de 10 keer geen garantie.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ConQuestador schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:25:
Ik ben vooronderzoek aan het doen voor onze nieuwe badkamer. Veel dingen beginnen duidelijk te worden, maar veel dingen moet ik ook nog uitzoeken.

Waar ik nu mee zit is dat we een groot formaat tegel (60 x 120) mooi vinden staan aangezien de badkamer ook vrij groot is (3 x 4).

Alleen: het plafond is 2.45m hoog, dus met 4 tegels kom ik net 5cm te kort. En om nu een verlaagd plafond te maken alleen om de tegels mooier uit te laten komen vind ik ook wat ver gaan :p.

Wat is de normale werkwijze hierin? Boven en onderin met halve tegels werken lijkt me zonder van de grote tegels.
Wij hadden hetzelfde probleem (alleen dan met 60x60). Uiteindelijk zijn de kosten voor verlaagd plafond + stuccen vergelijkbaar met een extra rij tegels. Want je gaat 1 hele rij extra nodig hebben.

We zijn voor de extra rij tegels gegaan, omdat de rest van de tegels en horizontale voegen dan mooier uit kwamen in het tegelplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
RobbieB schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:44:
[...]

Wij hadden hetzelfde probleem (alleen dan met 60x60). Uiteindelijk zijn de kosten voor verlaagd plafond + stuccen vergelijkbaar met een extra rij tegels. Want je gaat 1 hele rij extra nodig hebben.

We zijn voor de extra rij tegels gegaan, omdat de rest van de tegels en horizontale voegen dan mooier uit kwamen in het tegelplan.
Maar heb je dan boven en onder een halve tegel?

Nu ik er over nadenk is voor een 100x100 tegels gaan misschien het handigst. Deze komt ook het best uit met de lengte en breedte van de badkamer.

[ Voor 12% gewijzigd door ConQuestador op 18-08-2025 22:01 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
ConQuestador schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:25:

Als je echt geen verlaagd plafond wilt (is wel een mooie oplossing met spotjes etc erbij) ontkom je er niet aan om ergens die paar centimeter te winnen. Een deel doe je met de voegen (4x0,3), blijft nog een krappe vier centimeter over, afhankelijk van de exacte tegelmaat. Blijft de vloer even hoog? Je wint onder en boven ook nog wat ruimte door de voeg, is misschien ook al genoeg.
Als je het met tegels moet oplossen heb je veel extra tegels nodig, waar je verder niets mee kunt. Je kunt de voegen eventueel uitlijnen met bijvoorbeeld bovenkant wastafel en vervolgens uitrekenen welke hoogte je dan aan de onderzijde van die muur extra nodig hebt, aan de bovenkant vul je dat aan. Zo kun je zien of je goed uitkomt. Hoeft niet echt lelijk te zijn, als je ze zowel boven als onder zo groot mogelijk houdt. Dus liever 30 en 35, dan 5 en 60.
Alternatief: niet tot aan het plafond tegelen en dat stuk muur doorstucen met het plafond (ietwat ronde afwerking van overgang muur/plafond).
Of terug naar 2000: een rand langs de onderkant in de tint van de vloer. Vooral handig als je met je vloertegels ook niet helemaal uitkomt. Maar persoonlijk vind ik dat niet passen bij zulke grote tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Toke_gt schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:44:
[...]

Als je echt geen verlaagd plafond wilt (is wel een mooie oplossing met spotjes etc erbij) ontkom je er niet aan om ergens die paar centimeter te winnen. Een deel doe je met de voegen (4x0,3), blijft nog een krappe vier centimeter over, afhankelijk van de exacte tegelmaat. Blijft de vloer even hoog? Je wint onder en boven ook nog wat ruimte door de voeg, is misschien ook al genoeg.
Als je het met tegels moet oplossen heb je veel extra tegels nodig, waar je verder niets mee kunt. Je kunt de voegen eventueel uitlijnen met bijvoorbeeld bovenkant wastafel en vervolgens uitrekenen welke hoogte je dan aan de onderzijde van die muur extra nodig hebt, aan de bovenkant vul je dat aan. Zo kun je zien of je goed uitkomt. Hoeft niet echt lelijk te zijn, als je ze zowel boven als onder zo groot mogelijk houdt. Dus liever 30 en 35, dan 5 en 60.
Alternatief: niet tot aan het plafond tegelen en dat stuk muur doorstucen met het plafond (ietwat ronde afwerking van overgang muur/plafond).
Of terug naar 2000: een rand langs de onderkant in de tint van de vloer. Vooral handig als je met je vloertegels ook niet helemaal uitkomt. Maar persoonlijk vind ik dat niet passen bij zulke grote tegels.
Die 5cm zwarte rand onder hebben we nu indd. Ik had er tot vandaag niet aan gedacht dat dit was om de hoogte aan te vullen (nu hebben we 60x30 tegels, met 60 in de hoogte).

Spotjes in het plafond hebben we al, en ook redelijk op de juiste plek. Het zou dan dus echt puur zijn voor die 5cm tegelverschil.

Bottomline: ik denk dat 60 of 80 hoge tegel gewoon geen goede optie is. Dan dus maar naar 100x100 gaan kijken ( in de wetenschap dat die lastiger en dus duurder te tegelen is)
Voordeel van 100x100 is dat die vrijwel overal heel mooi uitkomt, dus veel hele tegels :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
ConQuestador schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:58:
[...]

Maar heb je dan boven en onder een halve tegel?

Nu ik er over nadenk is voor een 100x100 tegels gaan misschien het handigst. Deze komt ook het best uit met de lengte en breedte van de badkamer.
Ja, of dus net iets meer dan een halve tegel, want als twee halve tegels zouden passen dan zou een hele ook passen.
Maar nu kwam het bij de nis mooi uit met de voeg in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUFo86rJOmgSZQ7HxbKXUxZTldc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfux4spet7TKQvf2ydKRXqvm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou vooral even naar een goede tegel winkel gaan. Daar kunnen ze een tegelplan maken en ter plekke verschillende maten/patronen/plaatsingen etc laten zien.
Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3D6bdIO_e3ymL5M2Zn2vQ-CENE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQmlJghZYHGuuI6lv1Fc6z2L.jpg?f=fotoalbum_large
Dit plan is ter plekke wel aangepast om de verticale lijnen weer beter uit te laten komen met de douche, maar daarom wil je ook een echte vakman als tegelzetter die daar over na- en meedenkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
RobbieB schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:17:
[...]

Ja, of dus net iets meer dan een halve tegel, want als twee halve tegels zouden passen dan zou een hele ook passen.
Maar nu kwam het bij de nis mooi uit met de voeg in het midden.

[Afbeelding]

Ik zou vooral even naar een goede tegel winkel gaan. Daar kunnen ze een tegelplan maken en ter plekke verschillende maten/patronen/plaatsingen etc laten zien.
Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
[Afbeelding]
Dit plan is ter plekke wel aangepast om de verticale lijnen weer beter uit te laten komen met de douche, maar daarom wil je ook een echte vakman als tegelzetter die daar over na- en meedenkt.
Tegelplan die je hier geschetst hebt is echt een heel vervelende. Hele kleine strookjes langs de nis is vervelend te maken / snijden en gaat nog weleens kapot ( en is ook niet mooi ). Zoals je het op de echte foto hebt is vele malen mooier en vele malen makkelijker met snijden

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:18
Hallo allemaal,

Dank alvast!

[Afbeelding]
Kan je deur überhaupt wel open. Lijkt nu alsof hij maar 45 graden open kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
sinasappel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:10:
[...]

Deur badkamer gaat (vrijwel) altijd naar buiten open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
sinasappel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:10:
[...]

Badkamerdeur gaat naar buiten open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Laatst online: 16:18
Toke_gt schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

Deur badkamer gaat (vrijwel) altijd naar buiten open.
Touche.

Maar dan is het naar binnenlopen wel erg krap. Minder dan de breedte van de deur. Afstand linkerhand kozijn naar badtafelmeubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
sinasappel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Touche.

Maar dan is het naar binnenlopen wel erg krap. Minder dan de breedte van de deur. Afstand linkerhand kozijn naar badtafelmeubel.
Eens hoor, gezien de afmetingen van de badkamer zou ik die inloop ook anders doen. Radiator en wastafel verwisselen, toilet kwartslag draaien, dan ben je al een eind.
Wordt het zoiets @c.schoofs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RguX7c7FSGFlIsM0_X_j1kRY770=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HPVIUNSOsPBWBiwtyNTvxH2f.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 14:39
Voor de gastenbadkamer ben ik aan het kijken voor een voordelige afwerking van de achterwand van de douche. Heeft iemand ervaring met deze wandpanelen van de Praxis? Kan je dit soort panelen ipv lijmen ook gewoon vastmaken op de hoek en eindprofielen en deze aan de wand monteren?

https://www.praxis.nl/bad...eel-90x210cm-wit/10015277

[ Voor 15% gewijzigd door Nyvlem op 20-08-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:35
Ik ben toevallig twee jaar geleden en dit jaar in het zelfde vakantiehuisje geweest waar ze die panelen hadden. Twee jaar geleden oogde het nog wel aardig, nu hadden ze al duidelijk te lijden gehad. Ook leek daar de flexibiliteit de kit minder goed te houden, maar misschien was het ook gewoon slecht kitwerk. Ik zou ze echter nooit alleen op de rand vast zetten.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• EektheMan
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

]
Fear my Paint skills!!!!

FF snel een opzetje gemaakt om je op gang te brengen. Hopelijk is het idee duidelijk. Muurtje in het midden waartegen een spiegel/spiegelkast geplaatst kan worden en de wastafel met kast. Daarachter de douche en wc gescheiden door een glaswand.

De rest mag je zelf indelen, maar nu heb je zeeën van ruimte om een bad (denk ook aan een hoekbad) (neem niet zo'n vrijstaande, ellendig met schoonmaken) kast(en), radiator, wasmachine/drogerkast etc te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nwlFRBqFStOJ3TSYdpz5TuEQiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phgT9VSUFrihFluWzqNqDqWS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door EektheMan op 21-08-2025 19:43 . Reden: spelfautjes ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c.schoofs
EektheMan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

Fear my Paint skills!!!!

FF snel een opzetje gemaakt om je op gang te brengen. Hopelijk is het idee duidelijk. Muurtje in het midden waartegen een spiegel/spiegelkast geplaatst kan worden en de wastafel met kast. Daarachter de douche en wc gescheiden door een glaswand.

De rest mag je zelf indelen, maar nu heb je zeeën van ruimte om een bad (denk ook aan een hoekbad) (neem niet zo'n vrijstaande, ellendig met schoonmaken) kast(en), radiator, wasmachine/drogerkast etc te plaatsen.

[Afbeelding]
Ook leuk en erg creatief. Dank voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Ik ben zelf alvast aan het designen geslagen voor onze nieuwe badkamer, deze is 3x4m, en de indeling blijft grotendeels gelijk aan hoe het nu is. Aangezien ik (gratis) homestyler heb gebruikt had ik niet altijd de perfecte materialen (vooral bij wasbak), het is vooral een impressie van de formaten en kleurstellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFVipueGNzInXrS3uckDxrTfVOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muwXEgWC6YGbrwAzHebTD85j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RC85-lhzbilF3Og7FvyPqTjcJSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QZumelz46bFN85tgJ2oaneZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AG1JDGq51XNIHuhzdF_A2pcDoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKv7bqMU7lf0iiyEtBHFf5ZL.jpg?f=fotoalbum_large

Paar focus punten:
- We wilden aan de achterwand graag 30cm diepe planken voor de handdoeken, hadden we gezien in een badkamerzaak en dat lijkt ons erg mooi zo. Hiervoor ga ik dus 30cm opofferen van de badkamer, door valse muren voor de muur te zetten.
- Ik hou van symmetrie , ik heb dus de nis bij de douche ook boven het bad geplaatst, niet nodig, wel mooi.
- In de nisjes wil ik (led) verlichting inbouwen. Bij de handdoekplanken niet.
- We willen een losstaand bad, ik heb ook half losstaande baden bekeken, maar die vind ik toch minder mooi.
- We willen maar 1 douche, ondanks dat er ruimte is voor 2. Het idee is om de regendouche (die wij zelf zelden gebruiken) en de handdouche aan stang 50cm uit elkaar te plaatsen. Met de juiste inbouwset kan je dan alsnog beide tegelijkertijd gebruiken, ondanks dat dit niet het hoofddoel is.
- We willen geen inloopdouche maar een glazenwand met deur, zodat de warmte lekker blijft hangen bij het douchen.
- De knoppen van de douche wil ik in het muurtje doen, zodat je de douche aan/uit kan zetten zonder de douche te betreden (handig met kinderen).
- We willen alle tegels onder verstek laten zagen, hebben we nu ook, en ik hou niet echt van die strips.
- Tegels heb ik op 100x100 ingetekend, nav een eerdere vraag in dit topic kwam ik uit op dit formaat, en de lijnen bevallen me erg goed zoals ze nu zijn.
- Onder de ramen zit nu een 10cm muurtje, deze laten we toch maar staan. In 3d zie je dat het erg kaal wordt zonder, en we vinden dat muurtje ook gewoon erg handig om spullen op te leggen.
- Plafond blijft zoals die is, er zitten reeds spotjes op de juiste plekken aangezien de huidige indeling grotendeels gelijk is.
- We zijn nog niet over de kleurstelling uit, We weten dat we 100x100 tegels met groene zweem als accentmuur willen doen. De rest van de tegels zijn we nog niet uit.

Vragen:
- Gaat onder verstek zagen nog lukken bij de nisjes zoals ze nu zijn? Deze zijn namelijk precies in het midden van een volle tegel.
- Kom maar op met meningen / suggesties

[ Voor 3% gewijzigd door ConQuestador op 24-08-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
ConQuestador schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:16:
Ik ben zelf alvast aan het designen geslagen voor onze nieuwe badkamer, deze is 3x4m, en de indeling blijft grotendeels gelijk aan hoe het nu is. Aangezien ik (gratis) homestyler heb gebruikt had ik niet altijd de perfecte materialen (vooral bij wasbak), het is vooral een impressie van de formaten en kleurstellingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paar focus punten:
- We wilden aan de achterwand graag 30cm diepe planken voor de handdoeken, hadden we gezien in een badkamerzaak en dat lijkt ons erg mooi zo. Hiervoor ga ik dus 30cm opofferen van de badkamer, door valse muren voor de muur te zetten.
- Ik hou van symmetrie , ik heb dus de nis bij de douche ook boven het bad geplaatst, niet nodig, wel mooi.
- We willen een losstaand bad, ik heb ook half losstaande baden bekeken, maar die vind ik toch minder mooi.
- We willen maar 1 douche, ondanks dat er ruimte is voor 2. Het idee is om de regendouche (die wij zelf zelden gebruiken) en de handdouche aan stang 50cm uit elkaar te plaatsen. Met de juiste inbouwset kan je dan alsnog beide tegelijkertijd gebruiken, ondanks dat dit niet het hoofddoel is.
- We willen geen inloopdouche maar een glazenwand met deur, zodat de warmte lekker blijft hangen bij het douchen.
- De knoppen van de douche wil ik in het muurtje doen, zodat je de douche aan/uit kan zetten zonder de douche te betreden (handig met kinderen).
- We willen alle tegels onder verstek laten zagen, hebben we nu ook, en ik hou niet echt van die strips.
- Tegels heb ik op 100x100 ingetekend, nav een eerdere vraag in dit topic kwam ik uit op dit formaat, en de lijnen bevallen me erg goed zoals ze nu zijn.
- Onder de ramen zit nu een 10cm muurtje, deze laten we toch maar staan. In 3d zie je dat het erg kaal wordt zonder, en we vinden dat muurtje ook gewoon erg handig om spullen op te leggen.
- Plafond blijft zoals die is, er zitten reeds spotjes op de juiste plekken aangezien de huidige indeling grotendeels gelijk is.
- We zijn nog niet over de kleurstelling uit, We weten dat we 100x100 tegels met groene zweem als accentmuur willen doen. De rest van de tegels zijn we nog niet uit.

Vragen:
- Gaat onder verstek zagen nog lukken bij de nisjes zoals ze nu zijn? Deze zijn namelijk precies in het midden van een volle tegel.
Prachtige badkamer! Mooi ook die achterwand in twee kleuren. Suggestie: maak het muurtje bij de douche ook tot aan het plafond. Dat is net iets strakker en dan heb je ook daar geen halve tegels.
Verder een tip: bezuinig niet op de tegelzetter. Alles in verstek is een precisiewerk, daar heb je vakmanschap voor nodig. Zeker met zulke grote tegels.

Oh, en nog een vraagje: kijk je nu vanuit het bad niet precies tegen de muur tussen de ramen? Het lijkt op het effect dat je soms in vliegtuig of intercity hebt: je zit aan de raamzijde, maar kunt niet makkelijk naar buiten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:54:
[...]

Prachtige badkamer! Mooi ook die achterwand in twee kleuren. Suggestie: maak het muurtje bij de douche ook tot aan het plafond. Dat is net iets strakker en dan heb je ook daar geen halve tegels.
Verder een tip: bezuinig niet op de tegelzetter. Alles in verstek is een precisiewerk, daar heb je vakmanschap voor nodig. Zeker met zulke grote tegels.

Oh, en nog een vraagje: kijk je nu vanuit het bad niet precies tegen de muur tussen de ramen? Het lijkt op het effect dat je soms in vliegtuig of intercity hebt: je zit aan de raamzijde, maar kunt niet makkelijk naar buiten kijken.
Allereerst: bedankt voor de bevestiging dat we op de goede weg zijn.

Muurtje tot aan plafond was ook de hele tijd wat ik wilde. Tot ik het in 3d tekende, en toen zag ik dat het een wereld van verschil maakt in ruimtelijkheid. Daarom dus 210 hoog zodat er 35cm open blijft.

Zicht vanuit het bad: de lamellen staan vrijwel toch altijd op standje "geen inzicht", dus dat maakt niet veel uit. Tevens zijn vooral de kinderen de hoofdgebruikers en die boeit uitzicht al helemaal niet ;)

Wat betreft tegelzetter: ga ik zeker op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:43
ConQuestador schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paar focus punten:

Vragen:
Verstek zagen kan zeker, maar alle zijdes moeten dan gezaagd worden. Dus dat is wel een precieziewerk en een enkel chipje is niet uit te sluiten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:54:
[...]

Toch nog even beide opties geprobeerd in 3d ... Tot aan plafond is zeker vanuit de douche gezien mooier, maar in de gehele badkamer voelt het toch iets opener met een muurtje net niet tot het plafond denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRCIIv6RArsZpKMCpiqAQWsZ2Gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVVPoaSO54BEMDl2bHAGCYcl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Dpjn8ThCGj5a7d-1m2ry9u4TQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEj0fan75Urk6ntEqO8cGEIm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
ConQuestador schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:59:
[...]
Toch nog even beide opties geprobeerd in 3d ... Tot aan plafond is zeker vanuit de douche gezien mooier, maar in de gehele badkamer voelt het toch iets opener met een muurtje net niet tot het plafond denk ik.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een kwestie van smaak, denk ik. Ik ben zelf ook wel gevoelig voor symmetrie, daarom zou ik de wanden aan beide zijden van de douche tot aan het plafond willen. Het scheelt ook een heel lastig stukje tegelen in verzet bovenop dat muurtje.
Maar dat gevoel van openheid telt ook, dus het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Doe wat het beste voelt, mijn mening is ook maar N=1.
Heb je overigens ook een glazen wand overwogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:18:
[...]

Echt een kwestie van smaak, denk ik. Ik ben zelf ook wel gevoelig voor symmetrie, daarom zou ik de wanden aan beide zijden van de douche tot aan het plafond willen. Het scheelt ook een heel lastig stukje tegelen in verzet bovenop dat muurtje.
Maar dat gevoel van openheid telt ook, dus het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Doe wat het beste voelt, mijn mening is ook maar N=1.
Heb je overigens ook een glazen wand overwogen?
Er staat nu ook een muurtje van 210 hoog, bovenkant is niet in verstek maar de tegel bovenop ligt gewoon tussen de andere tegels.. je ziet het toch niet.

Glazen wand is overwogen, maar geeft niet de uitstraling die we willen. Tevens heb ik dan geen plek meer voor de handdoek radiator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Nu online
mooie ruime badkamer. Zou zelf wel een dubbele wasbak en kraan nemen. Geen 2e douche is een logische verklaring. Kan mij niet voorstellen dat er nu veel mensen echt gebruik maken van zoiets.

Dat muurtje bij het bad maakt het juist af. Kun je er nog een kaarsje of glaasje wijn opzetten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Guido7619 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:04:
mooie ruime badkamer. Zou zelf wel een dubbele wasbak en kraan nemen. Geen 2e douche is een logische verklaring. Kan mij niet voorstellen dat er nu veel mensen echt gebruik maken van zoiets.

Dat muurtje bij het bad maakt het juist af. Kun je er nog een kaarsje of glaasje wijn opzetten ook.
De dubbele wasbak met kastjes hebben we 2 jaar geleden al gekocht om de huidige badkamer even wat op te krikken. alleen die kon ik niet vinden in het 3d programma ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUXOjuanQf5PcKiLP5Bi1MyK3cQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liJhu9kAjMmNUEPh1OGs6SOv.jpg?f=fotoalbum_large

Deze wasbak met kastjes blijft dus, alleen het muurtje achter de wasbak gaat weg, wij vinden die 10cm extra afstand tot de spiegel irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door ConQuestador op 24-08-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
Hoi allemaal,

Dank aan iedereen die met ons heeft meegedacht. We hebben inmiddels 2 opzetjes waarbij we nog twijfelen. Degene met het muurtje tussen douche en wc vinden wij origineel en speels, terwijl het andere ontwerp waarschijnlijk ruimtelijker gaat aanvoelen. Daarnaast moet de douchedrain in de hoek van de ruimte komen en hierdoor ben ik bij het speelse ontwerp bang voor voor de afwatering/spatwater.

Wat denken jullie?
Andere opstellingen zijn zeer zeker welkom!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_ztlM869RoiSYFFjV-vxeZl5BY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S2Z4zskEVwdPe7tPixeq3Bjh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9c6P3ByH-36JbED9NGZvGvNz-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WYUWcQbLhCUcwZZuqFy8MmOW.png?f=fotoalbum_large
Hallo allemaal,

De ruimte is 3.55 x 2.80.

Dank alvast!

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
c.schoofs schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:14:
Hoi allemaal,

Dank aan iedereen die met ons heeft meegedacht. We hebben inmiddels 2 opzetjes waarbij we nog twijfelen. Degene met het muurtje tussen douche en wc vinden wij origineel en speels, terwijl het andere ontwerp waarschijnlijk ruimtelijker gaat aanvoelen. Daarnaast moet de douchedrain in de hoek van de ruimte komen en hierdoor ben ik bij het speelse ontwerp bang voor voor de afwatering/spatwater.

Wat denken jullie?
Andere opstellingen zijn zeer zeker welkom!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]
Ik vind de opstelling met het muurtje ook heel leuk, maar een bad 1m na binnenkomst, met links een kast die de doorloop verder blokkeert, dat vind ik wel een no go. Bedenk hoe dat is als je midden in de nacht slaapdronken naar het toilet moet.
Overigens vind ik een bad tegenover de deur, terwijl er ook een raam is, niet de beste optie voor een luxe uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c.schoofs
Bedankt voor je input! Helpt zeker.

Onderstaande opzet kan ook nog bedenk ik me net, wellicht dan wel de douche een kwartslag draaien…

Dit voorbeeld is van een 2.8x2.8 badkamer. Die van ons wordt dus nog wel 75cm breder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vaYT1pHqfd27scBOsjm8bwlqy8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/McWBsrQ393jmCZzmPfQuV0AS.png?f=fotoalbum_large
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:36:
[...]

Ik vind de opstelling met het muurtje ook heel leuk, maar een bad 1m na binnenkomst, met links een kast die de doorloop verder blokkeert, dat vind ik wel een no go. Bedenk hoe dat is als je midden in de nacht slaapdronken naar het toilet moet.
Overigens vind ik een bad tegenover de deur, terwijl er ook een raam is, niet de beste optie voor een luxe uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
c.schoofs schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:08:
Bedankt voor je input! Helpt zeker.

Onderstaande opzet kan ook nog bedenk ik me net, wellicht dan wel de douche een kwartslag draaien…

Dit voorbeeld is van een 2.8x2.8 badkamer. Die van ons wordt dus nog wel 75cm breder.
[Afbeelding]

[...]
Bedoel je de douche zelf? Of de doucheruimte als geheel? Ik zou in ieder geval iets ter afsluiting van die ruimte doen, anders loopt al het water je badkamer in.
Misschien past de wastafel tussen toilet en deur? Dan heb je gunstigere inloopruimte (ik realiseer me dat ik je daarmee richting mijn schetsje praat ;) ). Bedenk bij het indelen hoe de loop- en zichtlijnen zijn. En bijvoorbeeld of je kinderen hebt die je daar in bad doet en aankleedt. Dan heb je ruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexUtrecht25!
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 25-08 16:27
Hallo allemaal,
Long time lurker hier.
Wij zijn voornemens om onze badkamer te renoveren, hopelijk qua budget haalbaar in het wat luxere segment. Heeft iemand hier advies voor een goede aannemer/architect/begeleider in regio Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan4NL
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 25-08 19:12
Beste Tweakers,

Voor onze nieuwbouwwoning zijn we bezig met de indeling van de badkamer. We twijfelen nog over de beste opstelling en of we misschien mogelijkheden over het hoofd zien.

Hieronder de twee verschillende indelingen die we in gedachten hebben. Uitgangspunten vanuit het project en onszelf zijn:
  • De positie van het toilet is nauwelijks te wijzigen; wc moet tegen/naast de koof blijven staan.
  • De positie van het bad is beperkt wijzigbaar en zal vrijwel zeker aan de raamzijde komen.
  • We hebben bij voorkeur een inloopdouche of een douche die eenvoudig schoon te maken is. Muren genieten de voorkeur boven glazen wanden/cabines.
  • Het toilet staat bij voorkeur niet direct in het zicht vanuit de douche.
Indeling A
Zie deze plattegrond. In deze opstelling is er kans dat er wat spatwater richting de badkamerdeur gaat. Indien nodig zouden we later nog een cabinedeur kunnen toevoegen.

Indeling B
Zie deze plattegrond. De douche staat nu ingetekend naast een muurtje van ca. 65–70 cm. Hij zou ook tegenover het muurtje geplaatst kunnen worden (aan de muur waar ook het toilet tegenaan staat), we denken dat dit misschien beter werkt qua spatwater.

Onze vragen:
  • Welk van deze twee indelingen lijkt jullie beter?
  • Bij indeling B: zou je de douche eerder tegenover het korte muurtje plaatsen of parallel aan?
  • Zien jullie nog andere indelingsmogelijkheden die we zouden kunnen overwegen?
  • Zouden jullie het bad volledig inbouwen, of juist links/rechts een open ruimte laten (half ingebouwd)?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
B
Met de radiator aan de andere zijde
Bij A heb je altijd spatwater voor je deur, zonder douchedeur.
Waarom moet de wc per se voor de koof?

[ Voor 14% gewijzigd door Bobmeister op 25-08-2025 19:31 ]

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:45
Allen. Badkamer op het oog, maar de kranen zijn nu van Wiesbaden en dan bijv de cool touch als thermostaatkraan. Zijn er mensen met ervaringen met dit merk? Grohe zou de laatste jaren achteruit gegaan zijn en bijv nu plastic knoppen erop zetten ipv staal. De Wiesbaden zijn volledig staal en heeft keramisch binnenwerk. Maar geen idee of dat ook daadwerkelijk een goede kraan garandeert.

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Mick30 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:45:
Allen. Badkamer op het oog, maar de kranen zijn nu van Wiesbaden en dan bijv de cool touch als thermostaatkraan. Zijn er mensen met ervaringen met dit merk? Grohe zou de laatste jaren achteruit gegaan zijn en bijv nu plastic knoppen erop zetten ipv staal. De Wiesbaden zijn volledig staal en heeft keramisch binnenwerk. Maar geen idee of dat ook daadwerkelijk een goede kraan garandeert.
Wiesbaden is van de groothandel Korver Holland. Ik sluit niet uit dat dat spul rebranded is. Zegt misschien niets over de kwaliteit :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilvdp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 16:52
Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan aankomende oktober onze badkamer laten opknappen.
Nu zag ik in het eerste bericht op dit topic de website Badplaats.nl staan.

Ik vroeg mij af wat mensen hun ervaring hiermee is? Badkamermeubels zijn namelijk echt bijna de helft van de kosten bij bijv. het mandemakers groep huismerk (Ben).
Zit daar dan echt zo’n groot kwaliteitsverschil in?

De reviews zijn namelijk ook best goed van Badplaats.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Emilvdp schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:36:
Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan aankomende oktober onze badkamer laten opknappen.
Nu zag ik in het eerste bericht op dit topic de website Badplaats.nl staan.

Ik vroeg mij af wat mensen hun ervaring hiermee is? Badkamermeubels zijn namelijk echt bijna de helft van de kosten bij bijv. het mandemakers groep huismerk (Ben).
Zit daar dan echt zo’n groot kwaliteitsverschil in?

De reviews zijn namelijk ook best goed van Badplaats.

Alvast bedankt!
Ze kunnen een lagere marge pakken omdat ze geen winkels + personeel hebben die ook betaald moeten worden. Maar verder is het waarschijnlijk gewoon Chinese whitelabel. Reviews worden vaak in de eerste maand na ontvangst geschreven, dus dan zal het nog prima zijn. De vraag is hoe lang de laderails, frontjes en wasbakken het daadwerkelijk uithouden. En voor een prijs die soms lager ligt dan een IKEA meubel heb ik daar niet heel veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Iemand ervaring met dit bedrijf voor tegels:
https://debudgettegels.nl/

Het plan is nu om eerst zelf de wc + hal beneden te doen, en dan later de badkamer boven. Nu zit ik te zoeken naar tegels en ik vind bovenstaand bedrijf met prijzen die soms de helft zijn van andere websites. Toeval wil ook nog dat ze op 20minuten rijden zitten, dus ik kan gewoon halen.

Alleen, de prijzen lijken me zo bizar laag, dat ik bijna twijfel of het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Laatst online: 16:45
ConQuestador schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:26:
Iemand ervaring met dit bedrijf voor tegels:
https://debudgettegels.nl/

Het plan is nu om eerst zelf de wc + hal beneden te doen, en dan later de badkamer boven. Nu zit ik te zoeken naar tegels en ik vind bovenstaand bedrijf met prijzen die soms de helft zijn van andere websites. Toeval wil ook nog dat ze op 20minuten rijden zitten, dus ik kan gewoon halen.

Alleen, de prijzen lijken me zo bizar laag, dat ik bijna twijfel of het wel kan.
Wat vind je bizar laag? En wat is de kwaliteit tegel waar je naar kijk? Een normale keramische vloertegel voor 50 euro per m2 zie ik bij hen voorbij komen. Dat is best marktconform.

Ga je naar outlet (laten we zeggen: oude collectie oid) ga je naar 25euro per m2. En voor restpartijen (beperkte beschikbaarheid) waar ze van af moeten betaal je misschien de inkoop +50% opslag. Kom je op 15 a 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Murkmans schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:52:
[...]

Wat vind je bizar laag? En wat is de kwaliteit tegel waar je naar kijk? Een normale keramische vloertegel voor 50 euro per m2 zie ik bij hen voorbij komen. Dat is best marktconform.

Ga je naar outlet (laten we zeggen: oude collectie oid) ga je naar 25euro per m2. En voor restpartijen (beperkte beschikbaarheid) waar ze van af moeten betaal je misschien de inkoop +50% opslag. Kom je op 15 a 20 euro.
Ik zit naar 60x120 tegels te kijken, en daar zie ik het merendeel rond de 30 euro per m2 zitten. Als ik dan diezelfde tegel google dan vind ik die anderen voor het dubbele.

Maar misschien dat ik toevallig net een paar tegels heb aangeklikt waar dat voor geldt, en als het meerendeel gewoon marktconform is, dan is er dus niks "raars" aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
  • Laatst online: 16:45
@ConQuestador er zitten veel schakels tussen. En veel marge, reken maar bij een winkel gemiddeld 30-40% ( begin 2000 zelfs 50%).

Als je goedkoop wil uit zijn wil je liever zo direct mogelijk bij de bron of importeur inkopen. Is uiteraard met bijna alle producten zo, maar jiet altijd mogelijk. Transport en distributie is vaak grootste obstakel.

Zo is Kerasom 1 van de grootste in Nederland en kan je als consument terecht op www.Tegel-uitverkoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:34
Zijn er mensen die ervaring hebben met de kranen en toiletten van het merk Lifewellness? Dit schijnt een huismerk te zijn van bouwcenter maar ik kan er heel weinig over vinden.

Het lijkt hetzelfde als Wiesbaden maar dan onder een ander label...

[ Voor 6% gewijzigd door Wollie91 op 09-09-2025 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitmainiac
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:51
ConQuestador schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:38:
[...]

Ik zit naar 60x120 tegels te kijken, en daar zie ik het merendeel rond de 30 euro per m2 zitten. Als ik dan diezelfde tegel google dan vind ik die anderen voor het dubbele.

Maar misschien dat ik toevallig net een paar tegels heb aangeklikt waar dat voor geldt, en als het meerendeel gewoon marktconform is, dan is er dus niks "raars" aan.
Zijn niet hele dikke tegels, vandaar misschien de prijs, neemt niet weg dat het slecht is voor de badkamer. Als ze dichtbij zitten, zou ik sowieso de tegels in het echt even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmainiac
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:51
Rowan4NL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:12:
Beste Tweakers,

Voor onze nieuwbouwwoning zijn we bezig met de indeling van de badkamer. We twijfelen nog over de beste opstelling en of we misschien mogelijkheden over het hoofd zien.

Hieronder de twee verschillende indelingen die we in gedachten hebben. Uitgangspunten vanuit het project en onszelf zijn:
  • De positie van het toilet is nauwelijks te wijzigen; wc moet tegen/naast de koof blijven staan.
  • De positie van het bad is beperkt wijzigbaar en zal vrijwel zeker aan de raamzijde komen.
  • We hebben bij voorkeur een inloopdouche of een douche die eenvoudig schoon te maken is. Muren genieten de voorkeur boven glazen wanden/cabines.
  • Het toilet staat bij voorkeur niet direct in het zicht vanuit de douche.
Indeling A
Zie deze plattegrond. In deze opstelling is er kans dat er wat spatwater richting de badkamerdeur gaat. Indien nodig zouden we later nog een cabinedeur kunnen toevoegen.

Indeling B
Zie deze plattegrond. De douche staat nu ingetekend naast een muurtje van ca. 65–70 cm. Hij zou ook tegenover het muurtje geplaatst kunnen worden (aan de muur waar ook het toilet tegenaan staat), we denken dat dit misschien beter werkt qua spatwater.

Onze vragen:
  • Welk van deze twee indelingen lijkt jullie beter?
  • Bij indeling B: zou je de douche eerder tegenover het korte muurtje plaatsen of parallel aan?
  • Zien jullie nog andere indelingsmogelijkheden die we zouden kunnen overwegen?
  • Zouden jullie het bad volledig inbouwen, of juist links/rechts een open ruimte laten (half ingebouwd)?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Misschien handiger om via een app de tekeningen in 3d uit te voeren om t overzichtelijker te maken
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste