Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:56
Hallo allemaal,

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij aan het puzzelen voor onze badkamer. Het is een ruimte van 3,55m breed en 2,80m diep.
Vanwege de restricties vanuit de bouw zijn wij verplicht om de wc op de wand links te plaatsen en de douche op dezelfde wand OF in de hoek waarin deze nu ingetekend staat.
We zijn bij bouwcenter Nobel geweest omdat zij zijn aangesloten bij ons nieuwbouwproject. Zij hebben onderstaande voor ons uitgewerkt. We zijn nog niet helemaal overtuigd en vinden de badkamer nu vrij 'standaard'. Naast de wow-factor, missen we in deze tekening vooral praktische opbergruimte om kleding etc op te leggen (afgezien van het wandmeubel). Het is ook erg lastig te visualiseren aangezien het geen 3D tekening betreft..

Weet iemand waar wij terecht kunnen (liefst midden NL) voor een adviesgesprek inclusief 3D tekening? We zijn vooral op zoek naar iemand die kan meedenken over de indeling. Of wellicht hebben jullie goede ideen?

Dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvLy-NjovyqQbhjDdlOOLAPeGbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H79O8D84TMKhPCyKiJ3F9fh8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23
c.schoofs schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:57:
Hallo allemaal,

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij aan het puzzelen voor onze badkamer. Het is een ruimte van 3,55m breed en 2,80m diep.
Vanwege de restricties vanuit de bouw zijn wij verplicht om de wc op de wand links te plaatsen en de douche op dezelfde wand OF in de hoek waarin deze nu ingetekend staat.
We zijn bij bouwcenter Nobel geweest omdat zij zijn aangesloten bij ons nieuwbouwproject. Zij hebben onderstaande voor ons uitgewerkt. We zijn nog niet helemaal overtuigd en vinden de badkamer nu vrij 'standaard'. Naast de wow-factor, missen we in deze tekening vooral praktische opbergruimte om kleding etc op te leggen (afgezien van het wandmeubel). Het is ook erg lastig te visualiseren aangezien het geen 3D tekening betreft..

Weet iemand waar wij terecht kunnen (liefst midden NL) voor een adviesgesprek inclusief 3D tekening? We zijn vooral op zoek naar iemand die kan meedenken over de indeling. Of wellicht hebben jullie goede ideen?

Dank alvast!

[Afbeelding]
Ik zou een glaswand gebruiken om de douche af te scheiden, anders krijg je zo'n donker hok. Een evt. nisje kun je dan in de achter of zijmuur plaatsen.
En je kunt met gemak een hoge kast kwijt naast je radiator.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:16
Ik zou de wand een kwartslag draaien en tegen de wc aanzetten zodat een afschermde ruimte wordt. Dan een glazen wand en glazen deur voor de douche gebruiken.

De deur naar de badkamer indien mogelijk meer naar het midden verplaatsen zodat je een langer wasmeubel in de hoek waar nu de deur zit kunt plaatsen. Of een hoge kast daar.

Bad zou ik veranderen naar zo'n half vrijdstaand bad. Waardeloos schoonhouden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49
Ik ben vooronderzoek aan het doen voor onze nieuwe badkamer. Veel dingen beginnen duidelijk te worden, maar veel dingen moet ik ook nog uitzoeken.

Waar ik nu mee zit is dat we een groot formaat tegel (60 x 120) mooi vinden staan aangezien de badkamer ook vrij groot is (3 x 4).

Alleen: het plafond is 2.45m hoog, dus met 4 tegels kom ik net 5cm te kort. En om nu een verlaagd plafond te maken alleen om de tegels mooier uit te laten komen vind ik ook wat ver gaan :p.

Wat is de normale werkwijze hierin? Boven en onderin met halve tegels werken lijkt me zonder van de grote tegels.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:53

Fanta

FordPerformance™️

ZeRoC00L schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:54:
Elektronische radiator kan handig zijn om handdoeken te drogen.
Mits je daar een haakje of beugel voor gebruikt. Als je radiator gaat roesten omdat er een natte handdoek overheen gegooid wordt, is dat 9 van de 10 keer geen garantie.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
ConQuestador schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:25:
Ik ben vooronderzoek aan het doen voor onze nieuwe badkamer. Veel dingen beginnen duidelijk te worden, maar veel dingen moet ik ook nog uitzoeken.

Waar ik nu mee zit is dat we een groot formaat tegel (60 x 120) mooi vinden staan aangezien de badkamer ook vrij groot is (3 x 4).

Alleen: het plafond is 2.45m hoog, dus met 4 tegels kom ik net 5cm te kort. En om nu een verlaagd plafond te maken alleen om de tegels mooier uit te laten komen vind ik ook wat ver gaan :p.

Wat is de normale werkwijze hierin? Boven en onderin met halve tegels werken lijkt me zonder van de grote tegels.
Wij hadden hetzelfde probleem (alleen dan met 60x60). Uiteindelijk zijn de kosten voor verlaagd plafond + stuccen vergelijkbaar met een extra rij tegels. Want je gaat 1 hele rij extra nodig hebben.

We zijn voor de extra rij tegels gegaan, omdat de rest van de tegels en horizontale voegen dan mooier uit kwamen in het tegelplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
RobbieB schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:44:
[...]

Wij hadden hetzelfde probleem (alleen dan met 60x60). Uiteindelijk zijn de kosten voor verlaagd plafond + stuccen vergelijkbaar met een extra rij tegels. Want je gaat 1 hele rij extra nodig hebben.

We zijn voor de extra rij tegels gegaan, omdat de rest van de tegels en horizontale voegen dan mooier uit kwamen in het tegelplan.
Maar heb je dan boven en onder een halve tegel?

Nu ik er over nadenk is voor een 100x100 tegels gaan misschien het handigst. Deze komt ook het best uit met de lengte en breedte van de badkamer.

[ Voor 12% gewijzigd door ConQuestador op 18-08-2025 22:01 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:11
ConQuestador schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:25:

Als je echt geen verlaagd plafond wilt (is wel een mooie oplossing met spotjes etc erbij) ontkom je er niet aan om ergens die paar centimeter te winnen. Een deel doe je met de voegen (4x0,3), blijft nog een krappe vier centimeter over, afhankelijk van de exacte tegelmaat. Blijft de vloer even hoog? Je wint onder en boven ook nog wat ruimte door de voeg, is misschien ook al genoeg.
Als je het met tegels moet oplossen heb je veel extra tegels nodig, waar je verder niets mee kunt. Je kunt de voegen eventueel uitlijnen met bijvoorbeeld bovenkant wastafel en vervolgens uitrekenen welke hoogte je dan aan de onderzijde van die muur extra nodig hebt, aan de bovenkant vul je dat aan. Zo kun je zien of je goed uitkomt. Hoeft niet echt lelijk te zijn, als je ze zowel boven als onder zo groot mogelijk houdt. Dus liever 30 en 35, dan 5 en 60.
Alternatief: niet tot aan het plafond tegelen en dat stuk muur doorstucen met het plafond (ietwat ronde afwerking van overgang muur/plafond).
Of terug naar 2000: een rand langs de onderkant in de tint van de vloer. Vooral handig als je met je vloertegels ook niet helemaal uitkomt. Maar persoonlijk vind ik dat niet passen bij zulke grote tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Toke_gt schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:44:
[...]

Als je echt geen verlaagd plafond wilt (is wel een mooie oplossing met spotjes etc erbij) ontkom je er niet aan om ergens die paar centimeter te winnen. Een deel doe je met de voegen (4x0,3), blijft nog een krappe vier centimeter over, afhankelijk van de exacte tegelmaat. Blijft de vloer even hoog? Je wint onder en boven ook nog wat ruimte door de voeg, is misschien ook al genoeg.
Als je het met tegels moet oplossen heb je veel extra tegels nodig, waar je verder niets mee kunt. Je kunt de voegen eventueel uitlijnen met bijvoorbeeld bovenkant wastafel en vervolgens uitrekenen welke hoogte je dan aan de onderzijde van die muur extra nodig hebt, aan de bovenkant vul je dat aan. Zo kun je zien of je goed uitkomt. Hoeft niet echt lelijk te zijn, als je ze zowel boven als onder zo groot mogelijk houdt. Dus liever 30 en 35, dan 5 en 60.
Alternatief: niet tot aan het plafond tegelen en dat stuk muur doorstucen met het plafond (ietwat ronde afwerking van overgang muur/plafond).
Of terug naar 2000: een rand langs de onderkant in de tint van de vloer. Vooral handig als je met je vloertegels ook niet helemaal uitkomt. Maar persoonlijk vind ik dat niet passen bij zulke grote tegels.
Die 5cm zwarte rand onder hebben we nu indd. Ik had er tot vandaag niet aan gedacht dat dit was om de hoogte aan te vullen (nu hebben we 60x30 tegels, met 60 in de hoogte).

Spotjes in het plafond hebben we al, en ook redelijk op de juiste plek. Het zou dan dus echt puur zijn voor die 5cm tegelverschil.

Bottomline: ik denk dat 60 of 80 hoge tegel gewoon geen goede optie is. Dan dus maar naar 100x100 gaan kijken ( in de wetenschap dat die lastiger en dus duurder te tegelen is)
Voordeel van 100x100 is dat die vrijwel overal heel mooi uitkomt, dus veel hele tegels :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
ConQuestador schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:58:
[...]

Maar heb je dan boven en onder een halve tegel?

Nu ik er over nadenk is voor een 100x100 tegels gaan misschien het handigst. Deze komt ook het best uit met de lengte en breedte van de badkamer.
Ja, of dus net iets meer dan een halve tegel, want als twee halve tegels zouden passen dan zou een hele ook passen.
Maar nu kwam het bij de nis mooi uit met de voeg in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUFo86rJOmgSZQ7HxbKXUxZTldc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfux4spet7TKQvf2ydKRXqvm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou vooral even naar een goede tegel winkel gaan. Daar kunnen ze een tegelplan maken en ter plekke verschillende maten/patronen/plaatsingen etc laten zien.
Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3D6bdIO_e3ymL5M2Zn2vQ-CENE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQmlJghZYHGuuI6lv1Fc6z2L.jpg?f=fotoalbum_large
Dit plan is ter plekke wel aangepast om de verticale lijnen weer beter uit te laten komen met de douche, maar daarom wil je ook een echte vakman als tegelzetter die daar over na- en meedenkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:48
RobbieB schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:17:
[...]

Ja, of dus net iets meer dan een halve tegel, want als twee halve tegels zouden passen dan zou een hele ook passen.
Maar nu kwam het bij de nis mooi uit met de voeg in het midden.

[Afbeelding]

Ik zou vooral even naar een goede tegel winkel gaan. Daar kunnen ze een tegelplan maken en ter plekke verschillende maten/patronen/plaatsingen etc laten zien.
Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
[Afbeelding]
Dit plan is ter plekke wel aangepast om de verticale lijnen weer beter uit te laten komen met de douche, maar daarom wil je ook een echte vakman als tegelzetter die daar over na- en meedenkt.
Tegelplan die je hier geschetst hebt is echt een heel vervelende. Hele kleine strookjes langs de nis is vervelend te maken / snijden en gaat nog weleens kapot ( en is ook niet mooi ). Zoals je het op de echte foto hebt is vele malen mooier en vele malen makkelijker met snijden

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:49
c.schoofs schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:57:
Hallo allemaal,

Dank alvast!

[Afbeelding]
Kan je deur überhaupt wel open. Lijkt nu alsof hij maar 45 graden open kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
sinasappel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:10:
[...]

Deur badkamer gaat (vrijwel) altijd naar buiten open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:56
sinasappel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:10:
[...]

Badkamerdeur gaat naar buiten open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:49
Toke_gt schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

Deur badkamer gaat (vrijwel) altijd naar buiten open.
Touche.

Maar dan is het naar binnenlopen wel erg krap. Minder dan de breedte van de deur. Afstand linkerhand kozijn naar badtafelmeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
sinasappel schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Touche.

Maar dan is het naar binnenlopen wel erg krap. Minder dan de breedte van de deur. Afstand linkerhand kozijn naar badtafelmeubel.
Eens hoor, gezien de afmetingen van de badkamer zou ik die inloop ook anders doen. Radiator en wastafel verwisselen, toilet kwartslag draaien, dan ben je al een eind.
Wordt het zoiets @c.schoofs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RguX7c7FSGFlIsM0_X_j1kRY770=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HPVIUNSOsPBWBiwtyNTvxH2f.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste