Vandaag bij
X2O Badkamers (Leeuwarden) geweest. Erg mooie showroom met name omdat er echt heel veel opstellingen zijn. Volgens mij hebben ze van al hun meubel modellen (bijna) alle kleuren wel opgesteld staan. Douchwanden/cabines idem alle kleuren glas en en frame zijn te bekijken. En ook alle kleuren kranen en douches zijn irl te bekijken. Verreweg de meest uitgebreide badkamer showroom waar ik geweest ben. Wat ik ook heel erg fijn vond is dat overal prijzen bij staan, opgesplitst in de verschillende onderdelen.
Qua badmeubels hebben ze 3 merken in het midden, laag en hoog segment. Wij hebben gekozen voor het midden segment (Storke).
Wij zijn uitgekomen oonde volgende onderdelen:
-Meubel van 150 breed in notenhout kleur met een matwit blad met dubbele waskom, rosegold kranen. Daarboven 2 ovalen spiegelkasten met verlichting en verwarmd glas.
-Douchecabine van 1 bij 1,2 meter van helder glas met antikalk laag, een schuifdeur met softclose en easyclean. Matwit douchevloer en regendouche. Het frame en de regendouche zijn geborsteld rosegold
-Mat wit hangend toilet met softclose, randloos en easy clean functie met een Geberit inbouw unit.
Alle kranen en de regendouche zijn van Blaufoss in het geborsteld rosegold.
Kwaliteit van hun midrange voelde goed aan, degelijke lades, geen rammelende en wiebelige lades zoals ik in veel andere showrooms heb gezien. Hun duurste merk was nog wat zwaarder gebouwd, massief hout en 2 jaar langer garantie maar ook een aardige stap in prijs.
Zowel op de Storke meubels als de Blaufoss kranen zit 8 jaar garantie, dat is meer dan wat ik tot nu toe bij andere zaken heb gezien. Ik ken Blaufoss niet qua merk, maar volgens hun is de kwaliteit vergelijkbaar met Hansgrohe, de prijs is ook ongeveer hetzelfde. Op Hansgrohe zit 'maar' 5 jaar garantie, op Blaufoss zit dus 8 jaar dat geeft wel vertrouwen.
Het gaat dan om dit meubel maar dan met matwit wit blad:
Deze spiegelkasten erboven, dit meubel is 1m80 dus bij ons hangen ze iets dichter bij elkaar:
We twijfelen nog een beetje over de ovalen spiegelkast, deze is van het duurdere merk en kosten 680 euro per stuk. We zouden ook een rechthoekige spiegelkast van Storke kunnen nemen deze is tot 1m30 breed te krijgen en kost dan 700,- heeft dan wel ingebouwde verlichting maar geen anti-condens functie. Een stuk goedkoper maar ook een stuk saaier.
[
Voor 6% gewijzigd door
Chaoss op 09-08-2025 16:32
]