Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 07:56
Toke_gt schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:06:
[...]

Nadelen die ik kan bedenken is dat je er een verlaagd plafond voor moet maken (of leiding in het plafond moet frezen). Sowieso duurder in aanschaf door de extra werkzaamheden. Ander nadeel kan zijn dat het soms een relatief hoge ruimte is waardoor effect regendouche qua warmte en spreiding water niet optimaal is.
Ik vind het zelf wel mooier staan. En voordeel ook dat de afstand muur/douchekop veel ruimer is. Dus je kunt ‘m meer midden in de douche laten uitkomen.
Hier ook sinds kort een regendouche uit de muur, ik heb er niet eens echt over nagedacht, wilde vooral graag combi regendouche en losse douchekop, vanwege de verschillende voorkeuren van de jongvolwassenen hier in huis.
Het plafond gaat inderdaad iets verlaagd worden. Voornamelijk om bedrading in kwijt te kunnen voor opbouw spotjes. Dus niet zover verlagen voor inbouw spots.

Hoogte plafond is nu 245 en dat stukje pijp is 30 cm. Komt dus precies mooi op hoogte. Er komt ook nog een handdouche met glijstang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:54
Morpheusk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Mooi hoor! Kranen boven de waskommen niet gespiegeld? Hier wel gedaan, de Eerst Kamer had dit bij ons ook zo ingetekend. Jouw post triggerde mij om ook onze badkamer van de Eerste Kamer te posten.

***members only***
Heel mooi!!

Over de kranen, geen seconde over nagedacht haha. Zo gespiegeld is ook mooi. Technische tekening hebben we niet gehad omdat te lang zou duren, en ik heb tijdens installatie de 3d render niet zo goed bestudeerd haha.

Ik vind wel dat de pinnetjes omlaag horen te wijzen 😁

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Leetness schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:49:
Ik heb lang gezocht naar een antwoord in dit topic, maar heb het helaas niet kunnen vinden. :?
Voor onze nieuwe toilet willen we graag een UP320 reservoir (zoals iedereen) en een Subway 3.0 pot. Oorspronkelijk hadden we deze kant-en-klare set van X2O op het oog, maar we willen toch graag de Geberit duofresh sticks i.p.v. de Raybro blokjes, vanwege gemengde ervaringen in dit topic.

Kan iemand me misschien uitleggen welke losse artikelen ik dan moet aanschaffen? Ik zie door de bomen het bos niet meer, en snap vooral niet het verschil tussen het Burda frame en Geberit Frame niet, en of de Sigma/Presa bedieningspanelen gewoon uitwisselbaar zijn.

Heb ik met onderstaande artikelen de set compleet of zie ik iets over het oog?

- Inbouwreservoir UP320 (of deze incl. isolatiemat maar is goedkoper?)
- V&B Subway 3.0
- Geberit toiletstickhouder
- Sigma 20 bedieningspaneel
Dat burda frame is een andere fabrikant dat het Geberit spoel mechanisme heeft ingekocht en in een eigen frame heeft gehangen. Moet je niet willen, gewoon de originele halen. Bij Hornbach het goedkoopste. En komt altijd met isolatiemat.

Volgens mij heb je de set zo compleet ja.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Makrolon schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:24:
[...]

Heel mooi!!

Over de kranen, geen seconde over nagedacht haha. Zo gespiegeld is ook mooi. Technische tekening hebben we niet gehad omdat te lang zou duren, en ik heb tijdens installatie de 3d render niet zo goed bestudeerd haha.

Ik vind wel dat de pinnetjes omlaag horen te wijzen 😁
Naar beneden is trouwens ook niet verkeerd. Valt mij nu op dat je ze inderdaad andersom hebt zitten. :D

Maar dan zit het inbusje wel aan bovenkant toch?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Guido7619 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:12:
[...]

Mooie badkamer. Mijn meubel is ongeveer gelijkwaardig hieraan een de kranen worden ook hetzelfde.

Goed opgemerkt over de kranen gespiegeld of niet. Daar had ik nog niet over nagedacht. Hoe hoog zitten je kranen tov. bovenkant wasbak?

En welke tegels zitten er aan de muur? Die lichtkleurige, niet die marmer tegels. En dezelfde tegels ook op de vloer?

Ik zie dat jullie ook allemaal zo'n pijp uit de muur hebben voor de douchekop. Ik heb er 1 besteld die uit het plafond gaat komen. Maar twijfel of ik daar wel verstandig aan heb gedaan.

Dat spul staat allemaal in bestelling en dat pijpje zou ik nog wel kunnen wijzigen lijkt mij. Is er uberhaupt een reden te verzinnen om het juist niet uit het plafond te laten komen?
Precies, dat zijn net van die dingen waar je soms niet bij stil staat.

Uit het plafond had denk ik bij ons ook wel gekund (240cm hoog plafond), kan mij voorstellen dat het bij te hoge plafond niet praktisch is.

Inbouwdeel tbv wastafelkraan op 1120mm hoogte bediening rechts.
Inbouwdeel tbv wastafelkraan op 1120mm hoogte bediening links. Ombouwen volgens handleiding uit de doos.
Bovenzijde wastafel op een hoogte van 900mm
Heb het nog even na gemeten, het hart zit op 21 cm ipv 22 cm volgens de technische tekening. ;)

De tegels zijn Gardenia Make Bianco 100x100 https://www.gardenia.it/en/collection/Make

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 30-07-2025 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:56
Angeloonie schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:40:
[...]

Maar dan hebben we het over een koekje oid toch? :P Niet lunch?
Ik had de Stucadoor, keukenlui en WC verbouwer allemaal tegelijk over de vloer.
Heb broodjes gehaald bij de slager voor ze.

Op een volle maag en een goed gevoel doen ze net een stapje extra 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:41
Morpheusk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:56:
[...]
Jouw post triggerde mij om ook onze badkamer van de Eerste Kamer te posten.

***members only***
Mag ik vragen hoe het afschot hier is gedaan met de glazen wand? Heb je een afschotprofiel met de wand op het randje van de tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
mountaink schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Mag ik vragen hoe het afschot hier is gedaan met de glazen wand? Heb je een afschotprofiel met de wand op het randje van de tegels?
Nee, geen afschotprofiel, dan kreeg je een zwart of zilver kleurig geval. De tegel is gewoon netjes glad aan de zijkant. Dus keurige strakke afwerking.

Over 160 cm is het afschot 2 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
Morpheusk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:53:
[...]

Nee, geen afschotprofiel, dan kreeg je een zwart of zilver kleurig geval. De tegel is gewoon netjes glad aan de zijkant. Dus keurige strakke afwerking.

Maar je tegel is toch geen 2 cm dik? Of heb je een klein strookje tegel haaks op je vloertegel?

Mocht je een close-up hebben graag, zit zelf te kijken naar een mooie oplossing voor een diepe douche met wand van 165 cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
mountaink schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:04:
[...]

Maar je tegel is toch geen 2 cm dik? Of heb je een klein strookje tegel haaks op je vloertegel?

Mocht je een close-up hebben graag, zit zelf te kijken naar een mooie oplossing voor een diepe douche met wand van 165 cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/100CyWhJhpwGkoZtGTbUQBJaOAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHLKIBpMfvuU4GHTPIKMqInx.jpg?f=fotoalbum_large

Tegen is 1 cm. Maar je hebt ook nog een beetje kit.

Die halve cirkels zie je trouwens alleen als je op je knieën over de vloer kruipt zoals bij het maken van deze foto. Als je staat zie je er echt helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
Morpheusk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:53:
[...]

Je hebt ook gewoon afschotprofielen in andere kleuren. Hier heb ik een beige die heel goed overeenkomt met de kleur van mijn tegels… Ziet er in ieder geval afgewerkt uit, want zo de zijkant van de tegel met een dikke rand kit is voor mij een beetje teveel Picobello Bv

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieB op 02-08-2025 19:10 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
RobbieB schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:09:
[...]

Je hebt ook gewoon afschotprofielen in andere kleuren. Hier heb ik een beige die heel goed overeenkomt met de kleur van mijn tegels… Ziet er in ieder geval afgewerkt uit, want zo de zijkant van de tegel met een dikke rand kit is voor mij een beetje teveel Picobello Bv
Zon dikke rand kit is dat niet. Afschot profiel heb Je weer 2 extra naden wat kan gaan lekken.

Ik heb nog nooit een afschot profiel gebruikt en echt nooit iemand er over gehoord dat het er niet netjes uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Irdiwen schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:04:
Onze badkamerverbouwing is na 4,5 weken eindelijk afgerond. Het proces werd vertraagd omdat de koof van het toilet niet goed gebouwd was, zodat het toilet scheef kwam te staan. En dat is in een badkamer met strakke lijnen erg jammer. Maar goed, nu staat het recht en kunnen we gaan genieten van het resultaat.

De situatie: bescheiden badkamer van 2 x 2,70 meter in een huis uit 2002. We douchten in bad en wilden naar een inloopdouche. Ik heb zelf het design gemaakt en alle spullen gekocht, ook tegels, voeg en kit. De aannemer heeft al het uitvoerende werk geleverd.

We hebben gekozen voor kranen van Damixa (briljant!) en Hotbath, toiletzaken van Geberit en de spiegel is Villeroy en Boch. Badmeubels zijn grijsblauw en van X2O. Kleuren zijn blauw, mintgroen en RVS, gecombineerd met wit.

Bijzonderheden: we moesten om een bestaan de koof heen werken en zodoende moesten we ook de oude indeling van afvoer en toilet behouden. Verder hebben we een Sunshower geïnstalleerd (al is dat nou weer niet heel erg bijzonder) en hebben we voor epoxyvoeg in plaats van cementgebonden voeg gekozen. Het toilet is een douchewc.

Plaatje bij het praatje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is dat vierkante vak in de koof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Nou wij moeten er ook aan, nieuwe badkamer…
Zal binnenkort eens een tekening maken, want ik heb wel wat ideeen/advies nodig.

Maar hebben jullie nog tips voor badkamerzaken in de buurt van Zoetermeer?

Of is het beter alles zelf los te bestellen en een goede badkamerzetter in te huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Tweak_ers schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:40:
Zal binnenkort eens een tekening maken, want ik heb wel wat ideeen/advies nodig.

Of is het beter alles zelf los te bestellen en een goede badkamerzetter in te huren?
Als je geen hulp bij t ontwerpen nodig hebt en t niet erg vind alles los te bestellen is dat natuurlijk het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wij gaan onze badkamer ook verbouwen want die is al een aantal jaar echt af. Ondanks dat we niet een klein huis hebben (148m2) is de badkamer dat wel met zijn 2.02 x 2,22m. Nu hecht ik zelf niet enorm veel waarde aan een badkamer want ik spendeer daar mischien 10 minuten per dag :P Maar sommige zaken als een dubbele wasbak zouden wel erg handig zijn met 3 vrouwen in huis. Dus we overwegen ook om de muur met de naastliggende slaapkamer (die groot genoeg is) ca 40cm te verplaatsen we hebben gezien dat dit ook bij andere huizen in de straat is gedaan. De badkamer wordt dan ongeveer 2,02 x 2,60.

Zij hier wel mensen die een instapbad hebben (overwogen) in een kleinere badkamer?

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7x45i9kt5VNWWD2nv-ufYbm50M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PtlkHfarX3duImHtRgQZNyKr.jpg?f=user_large

Zitten hier nadelen aan? Behalve de prijs? Bovenstaand voorbeeld kost net geen 4K, maar je bespaard wel op een douchecabine/glaswand en drain. Duravit heeft een iets mooier instapbad maar die kost gelijk 5,5K... Hier geld ook weer dat ik zelf 0,0 waarde aan een badkamer hecht... maarja de vrouwen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Tweak_ers schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:40:

Ik ben begonnen met de badkamerzaken, want ik wilde niet zelf op zoek naar iemand die het goed kon installeren. Maar ik vond de badkamerzaken best beperkt in hun keuze van materialen. Blijkbaar werken ze met een aantal toeleveranciers (voor kranen, docuhewanden en tegels bijv) en als je iets buiten dat assortiment wilt, kan het niet. Of je kunt het niet van tevoren zien.
Uiteindelijk ben ik eerst zelf gaan kijken wat ik wilde en heb daar toch zelf een klusbedrijf bij gezocht. Dat vond ik een risico, want wie haal je dan in huis. Uiteindelijk was het alles bij elkaar niet goedkoper, maar wel helemaal eigen smaak.
Kwaliteit van de klussers kun je over twisten, daarom zou ik dat een volgende keer toch anders doen. Bijvoorbeeld eerst kijken wat je smaak is, dan een badkamerzaak zoeken die dat levert en die werkt met eigen of vaste mensen. Niet elke loodgieter is ook een goede kitter, zal ik maar zeggen.
Of ik zou een aannemer regelen die zelf de juiste mensen weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:32
Zijn er hier mensen met ervaring met de Villeroy & Boch Subway 3, of de Avento? Wij twijfelen enorm tussen deze twee modellen voor ons nieuwe huis. Over beide modellen kan ik goede/slechte ervaringen vinden op het internet, zeker betreft doorspoelen, maar weinig informatie om een definitieve keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Wij hebben in beide toiletten een Subway 3, prima tevreden mee. Spoelt goed door, spettert niet over de rand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mountaink
Leetness schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:19:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Villeroy & Boch Subway 3, of de Avento? Wij twijfelen enorm tussen deze twee modellen voor ons nieuwe huis. Over beide modellen kan ik goede/slechte ervaringen vinden op het internet, zeker betreft doorspoelen, maar weinig informatie om een definitieve keuze te maken.
Wij hebben een Geberit Acanto turboflush, vergelijkbaar met de 3.0 volgens mij. Spoelt stiller door dan de normale toiletten wat wij als zeer prettig ervaren. Zou je dus ook nog naar kunnen kijken. Met vuilafstotende optie is deze voordeliger dan V&B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:00
Terugkomend op mijn eigen verhaal:
barry86 schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:33:
in het kader van "elkaar helpen" en in dit geval, prijsgunstig...

Dochekranen...., Ik vind het altijd behoorlijk "oplichting" en mijn geld niet waard. Zeker als het op "design" gaat zoals "gun metal"

[Afbeelding]

Maar toch vindt ik hem stiekem wel heel mooi....
Dus zoeken zoeken zoeken, en gevonden!

Het merk AIYA Bath (Deens bedrijf) bied design armaturen tegen schappelijke prijzen.
Voor iedereen de moeite waard om een bezoek te brengen aan de website en op hun artikelen te zoeken.
Ik heb een "gun metal" (grafiet) regendoucheset gekocht voor €229,-. (in DL, mogelijk in NL enkele tientjes duurder) De set is volledig RVS. een geen goedkope plastic meuk.

[Afbeelding]
https://www.amazon.de/dp/...dt_b_product_details&th=1
https://aiyabath.com/
Bobmeister schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Deze heb ik hier ook geïnstalleerd. Prima kraan, zit degelijk in elkaar en voelt stevig.
Zijn we inmiddels bijna 2 jaar verder en de douchekraan en badkamer kraan geven geen krimp. Blijft gewoon goed zonder kwaliteits issues op dit moment.

En wat mij betreft een dikke aanrader als je naar de € kijkt.

https://aiyabath.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
mountaink schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:47:
[...]

Wij hebben een Geberit Acanto turboflush, vergelijkbaar met de 3.0 volgens mij. Spoelt stiller door dan de normale toiletten wat wij als zeer prettig ervaren. Zou je dus ook nog naar kunnen kijken. Met vuilafstotende optie is deze voordeliger dan V&B.
Wij hebben hier nu een alba met turboflush, dat is inderdaad super. Zeker wanneer het boven komt is de stille spoeling perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:32
koksie schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:06:
Wij hebben in beide toiletten een Subway 3, prima tevreden mee. Spoelt goed door, spettert niet over de rand.
mountaink schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:47:
[...]
Makrolon schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:20:
[...]
Wij hebben hier nu een alba met turboflush, dat is inderdaad super. Zeker wanneer het boven komt is de stille spoeling perfect.
Dank voor jullie feedback :) Merken jullie enig verschil betreft hoe goed dit soort cycloonspoelingen doorspoelen t.o.v. normale spoelsystemen, voornamelijk de spoelingen met meer dan alleen water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Leetness schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

[...]

[...]

Dank voor jullie feedback :) Merken jullie enig verschil betreft hoe goed dit soort cycloonspoelingen doorspoelen t.o.v. normale spoelsystemen, voornamelijk de spoelingen met meer dan alleen water?
Perfect, blijft nooit wat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Leetness schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

[...]

[...]

Spoelt prima schoon, voor mijn gevoel beter dan ons oude toiletz en ook een stuk stiller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Chaoss schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:11:
Wij gaan onze badkamer ook verbouwen want die is al een aantal jaar echt af. Ondanks dat we niet een klein huis hebben (148m2) is de badkamer dat wel met zijn 2.02 x 2,22m. Nu hecht ik zelf niet enorm veel waarde aan een badkamer want ik spendeer daar mischien 10 minuten per dag :P Maar sommige zaken als een dubbele wasbak zouden wel erg handig zijn met 3 vrouwen in huis. Dus we overwegen ook om de muur met de naastliggende slaapkamer (die groot genoeg is) ca 40cm te verplaatsen we hebben gezien dat dit ook bij andere huizen in de straat is gedaan. De badkamer wordt dan ongeveer 2,02 x 2,60.

Zij hier wel mensen die een instapbad hebben (overwogen) in een kleinere badkamer?

Zoiets dus:
[Afbeelding]

Zitten hier nadelen aan? Behalve de prijs? Bovenstaand voorbeeld kost net geen 4K, maar je bespaard wel op een douchecabine/glaswand en drain. Duravit heeft een iets mooier instapbad maar die kost gelijk 5,5K... Hier geld ook weer dat ik zelf 0,0 waarde aan een badkamer hecht... maarja de vrouwen :P
Nadeel vind ik altijd dat je, wanneer je dus in bad hebt gelegen, je altijd moet wachten tot het water weg is gelopen eer je het deurtje weer open kunt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online

Zoiets dus:
[Afbeelding]

Ik heb een vergelijkbaar formaat badkamer en had daar ook een douche in een bad in. Sinds heel recent bad eruit, inloopdouche erin. Wat een verademing. Dat deurtje zou mij niks geholpen hebben, het gaat me niet zozeer om de instap, maar om de heel beperkte ruimte om onder de douche te staan omdat maar een klein stuk bad vlak is).
Wil je toch de bad/douchecombi, ga dan voor een asymmetrisch bad met een echt vlak stuk (80Ø) waar je makkelijk op kunt staan. Zoek op douchebad voor variaties.
Maar zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8n9PoDYEVU5SjdBdPTR_2sUGSUI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vZBxNNNaGiGd6e87ZJZPHOC2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik snap persoonlijk nooit zo de fixatie op een bad. Meeste mensen die ik ken gebruiken het zelden tot nooit. Zelf vroeger ook gehad maar een knappe inloopdouche is veel fijner. Wellicht dat het met (kleine) kinderen nog handig is maar verder…

Zo’n instapbad voelt voor mij als iets voor bejaarden en vooral een slechte compromis. Ik zou kiezen voor een ruime inloopdouche.

[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 05-08-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Laatst online: 21:50
Onze badkamer is jaar geleden opgeleverd, nu stapte ik gisterenavond uit de douch en één tegen zit los, daarvan is de voeg gescheurd en lijkt er water onder te zitten....

Aantal andere tegels in de buurt zijn de voegen donker of juist wit uitgeslagen. Dus ik hoop dat het meevalt.

Vloer is opgebouwd uit houtenbalken vloer -> zwaluwstaart -> elektrische vloerverwarming -> tegels. Ben wel benieuwd wie dit gaat betalen als de zooi eruit moet, neem aan dat aannemers hier voor verzekerd zijn?

Aannemer gaf aan dat na de bouwvak direct langs te komen, voor de rest hebben we wel een fijne aannemer dus denk wel dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
@Tweak_ers
Ik heb alles los besteld. Niet omdat het goedkoper is (heb ik me niet in verdiept). Ik vond de tegels in winkel.1 het mooiste, de kranen in winkel 2, enz

[ Voor 42% gewijzigd door Chaki op 06-08-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekesneep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 09:34

Zoiets dus:
[Afbeelding]

Wij gaan voor onze kleine badkamer (230x230) voor een half vrijstaand bad, van 140x70 cm. Wij zijn allebei niet erg groot, dus 140 cm is ruim zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGenaMKPFW01Zr7Dwo5glFO-V88=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fAjESPfoZQQB3Ulsl6JRnp7H.jpg?f=user_large

Op deze manier nog genoeg ruimte voor douche, wc en een iets kleiner badkamermeubel, en het ziet er ook gewoon mooi uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Mariekesneep schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:27:
[...]

Wij gaan voor onze kleine badkamer (230x230) voor een half vrijstaand bad, van 140x70 cm. Wij zijn allebei niet erg groot, dus 140 cm is ruim zat.

[Afbeelding]

Op deze manier nog genoeg ruimte voor douche, wc en een iets kleiner badkamermeubel, en het ziet er ook gewoon mooi uit!
Heb je het gepast in een winkel? 140 is wel echt klein en daar kun je dus niet in onderuitzakken. Prima als je dat niet wil in bad, maar zeker aan te raden om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekesneep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ja, zeker! Want ik was daar ook een beetje bang voor (dat formaat zie je vast niet voor niks weinig).

Maar ik vond het heerlijk zitten. Er waren grotere baden die ik beduidend minder fijn vond dan dit kleine bad. Mijn vriend is iets groter, en vindt een bad iets minder belangrijk, maar ook hij ziet zichzelf nog wel eens in dit bad stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinoken__
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-09 22:03
Iemand ervaring met een goede aannemer voor de badkamer/toiletten tussen Utrecht en Arnhem? Wij gaan verhuizen naar Veenendaal per 2027, badkamer casco op laten leveren en hebben inmiddels onze badkamer offerte rond (nog niet getekend) maar moeten nu enkel nog iemand zoeken die het tegelwerk, leidingen en sanitair wilt oppakken.

Bonuspunten voor iemand die ook nog wat andere kleinere werkzaamheden (bvb. koof boven keuken) in het huis er bij op zou kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Wie heeft er ervaring met een badkamer ventilator met vochtsensor? Werkt dit daadwerkelijk een beetje.

Ik zie dat ze dan ook nog een nalooptimer hebben. Maar wat zou daar het nut van zijn als de vochtsensor heeft gemeten dat het vochtgehalte onder de ingestelde waarde is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Laatst online: 21:50
Guido7619 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:07:
Wie heeft er ervaring met een badkamer ventilator met vochtsensor? Werkt dit daadwerkelijk een beetje.

Ik zie dat ze dan ook nog een nalooptimer hebben. Maar wat zou daar het nut van zijn als de vochtsensor heeft gemeten dat het vochtgehalte onder de ingestelde waarde is gekomen.
Wij hebben een itho daalderop die direct boven badkamer op zolder staat, als ik bezweet van het spinnen de badkamer inloop springt hij al aan, maar de installateur had wel gewaarschuwd bij hoge luchtvochtigheid qua weer kan hij ook aanspringen. Maar dat gebeurd bij ons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB

Hier een Itho Daalderop met vochtsensor en handmatige schakelaar. Staat altijd op vocht sensor stand. Werkt perfect. Springt netjes aan als de douche een tijdje aan staat, maar blijft uit bij het bad dat volloopt (minder warm, minder damp). Nog niet gehad dat het door het warme weer aanspringt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:22
SL65 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:16:
Ik snap persoonlijk nooit zo de fixatie op een bad. Meeste mensen die ik ken gebruiken het zelden tot nooit. Zelf vroeger ook gehad maar een knappe inloopdouche is veel fijner. Wellicht dat het met (kleine) kinderen nog handig is maar verder…

Zo’n instapbad voelt voor mij als iets voor bejaarden en vooral een slechte compromis. Ik zou kiezen voor een ruime inloopdouche.
Het is natuurlijk heel persoonlijk of je een bad wel of niet fijn vindt. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen? Zowel mijn vrouw als ikzelf nemen regelmatig een bad en we hebben in onze kleine badkamer (170x260) dus zowel een bad van 170x80 als een douche van 170x80. Daarnaast een brede wastafel en zo een hele fijne badkamer. Dat kan natuurlijk alleen omdat het toilet in een aparte ruimte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:01
Wij hebben ook de keus gemaakt om geen bad te nemen.
Wij zouden het niet/bijna niet gebruiken, maar het grootste bezwaar zou zijn dat het een stofverzamelaar zou zijn bij geen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
coinman63 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:14:
[...]

Het is natuurlijk heel persoonlijk of je een bad wel of niet fijn vindt. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen? Zowel mijn vrouw als ikzelf nemen regelmatig een bad en we hebben in onze kleine badkamer (170x260) dus zowel een bad van 170x80 als een douche van 170x80. Daarnaast een brede wastafel en zo een hele fijne badkamer. Dat kan natuurlijk alleen omdat het toilet in een aparte ruimte zit.
Klopt en dat is ieder zijn/haar goed recht. Maar bij de keuze of weinig ruimte zou ik het wel weten, vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7YX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08 22:40

Dergelijke vochtsensors kun je afstellen, de nalooptimer in deze zal doorgaan met afzuigen ondanks dat de vochtsensor dit niet nodig acht. Echter betekend dit dus niet dat het vocht uit je badkamer is. Zelf altijd gemengde gevoelens bij dit soort systemen omdat je vocht opbouw krijgt tot de ventilator aan springt. Zelf zou ik dan gaan voor een model met naloop timer die geschakeld wordt door de lichtschakelaar of een woonhuisventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen om te voorkomen dat je wekelijks het haarnetje in de douchedrain moet schoonmaken omdat je vriendin mooi lang haar heeft?

https://www.bol.com/nl/nl...vNK6A.4_8.11.ProductTitle

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Bard1982 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:36:
Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen om te voorkomen dat je wekelijks het haarnetje in de douchedrain moet schoonmaken omdat je vriendin mooi lang haar heeft?

Dan zit je die schoon te maken ipv de douchegoot, en zit je ook nog eens tegen zo’n lelijk ding aan te kijken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieB

Dus je zet een opvangsysteem voor je opvangsysteem omdat je je opvangsysteem niet schoon wilt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18

Ik heb al 10 jaar een putje in mijn douche en sinds 5 jaar ook een vrouw met lang haar in huis en heb dat putje nog nooit open gehad. Water loopt nog steeds zonder enig probleem weg. Vraag me echt af of ik wel een goot/drain wil in plaats van ouderwets putje in ons nieuwe huis als ik dit soort dingen lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guido7619
Janpietertje89 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:39:
[...]

Ik heb al 10 jaar een putje in mijn douche en sinds 5 jaar ook een vrouw met lang haar in huis en heb dat putje nog nooit open gehad. Water loopt nog steeds zonder enig probleem weg. Vraag me echt af of ik wel een goot/drain wil in plaats van ouderwets putje in ons nieuwe huis als ik dit soort dingen lees.
Zonder dat je het weet doet je vrouw dat waarschijnlijk dan regelmatig. Dan blijft het water inderdaad goed doorspoelen elke keer als jij eronder staat ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
In ons vorige huis had ik een douchegoot, in mijn nieuwe huis een doucheputje met zo'n ouderwets zeefje erop. De douchegoot moest ik zeker 1x per maand uitgebreid ontstoppen en schoonmaken, o.a vanwege de haren van mijn vrouw maar ook zeepresten, kalk, etc. Koste me een kwartier a 20 minuten per keer.

Het zeefje 1x per week even de haren eruit en in 1 minuut klaar. Ik zeg regelmatig tegen mijn vrouw hoe handig zo'n ouderwets putje eigenlijk is...esthetisch vind ik een goot mooier dus ik weet nog niet wat er gebeurt als we volgend jaar de badkamer gaan vernieuwen, maar een putje met zeefje is iig een stuk makkelijker schoonmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
koksie schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:27:
In ons vorige huis had ik een douchegoot, in mijn nieuwe huis een doucheputje met zo'n ouderwets zeefje erop. De douchegoot moest ik zeker 1x per maand uitgebreid ontstoppen en schoonmaken, o.a vanwege de haren van mijn vrouw maar ook zeepresten, kalk, etc. Koste me een kwartier a 20 minuten per keer.

Het zeefje 1x per week even de haren eruit en in 1 minuut klaar. Ik zeg regelmatig tegen mijn vrouw hoe handig zo'n ouderwets putje eigenlijk is...esthetisch vind ik een goot mooier dus ik weet nog niet wat er gebeurt als we volgend jaar de badkamer gaan vernieuwen, maar een putje met zeefje is iig een stuk makkelijker schoonmaken!
T probleem is dat je nu met een putje waarschijnlijk kleine tegeltjes op de vloer hebt. Een grote tegel is gewoon niet mooi te plaatsen met een putje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
De nieuwere drains van easydrain gebruiken geen waterslot meer, maar een plastic flapje om af te sluiten. Idee hierbij is dat debiet hoger is en haren niet ophopen, maar individueel meegespoeld worden, waardoor je dus onderhoud minimaal is. Aldus de verkoper die we erover spraken. Uiteindelijk zijn we voor een ‘ouderwetse’ gegaan omdat deze op het moment van plaatsen niet leverbaar was en we eventueel nog zouden kunnen ‘upgraden’ als dit niet zou bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Makrolon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:57:
[...]

T probleem is dat je nu met een putje waarschijnlijk kleine tegeltjes op de vloer hebt. Een grote tegel is gewoon niet mooi te plaatsen met een putje...
Ook ronde putjes kunnen met grote tegels mooi geplaatst worden. Mits je een vakman hebt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFW3W7d5LEb-MyW5z1PENooryrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wlfqr5DVO9nKGSlPtGBkmWJ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
RobbieB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:01:
[...]

Ook ronde putjes kunnen met grote tegels mooi geplaatst worden. Mits je een vakman hebt. [Afbeelding]
Heb je een grote tegel uit gekozen die je dan weer helemaal.kapot.moet snijden om het afschot te maken, ik snap ook wel dat het kan. Maar ik vind het niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Makrolon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:57:
[...]

Een echte ouderwetse douchebak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07:44
Ik was al te snel met een topic plaatsen, voordat ik deze vond. Zie bijgaand.

https://gathering.tweaker...message/83124286#83124286

We gaan onze 20 jaar oude badkamer vernieuwen. Momenteel ligt er elektrische vloerverwarming in en nog een oude radiator. Het huis wordt voorzien van een warmtepomp, beneden VVW en de slaapkamers op de 1e verdieping met airco's.

Ik vraag me ten eerste af of het de moeite waard is om vloerverwarming aangesloten op de warmtepomp in de badkamer te installeren en zo de badkamer op lage temperatuur te verwarmen of dat een goede lage temperatuur radiator hetzelfde effect heeft. Achterliggende reden van deze vraag: we vragen ons af of we de afvoeren en daarmee ook de gehele dekvloer moeten laten vernieuwen in de badkamer en daarmee meteen de elektrische bij-vloerverwarming kunnen vervangen.

In principe willen we namelijk maar minimale aanpassingen doen, namelijk douchecabine vervangen voor grotere inloopdouche(bak) met glazen wand, toilet en wandmeubel vervangen en bad verwijderen. Daarnaast wordt het geheel gestuct in een beton cirre achtige stijl.

Er wordt geadviseerd om dekvloer te slopen en het geheel nieuw op te bouwen.

Wat is wijsheid en wat zijn jullie ervaringen en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Nyvlem schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 05:01:

We gaan onze 20 jaar oude badkamer vernieuwen. Momenteel ligt er elektrische vloerverwarming in en nog een oude radiator. Het huis wordt voorzien van een warmtepomp, beneden VVW en de slaapkamers op de 1e verdieping met airco's.

Ik vraag me ten eerste af of het de moeite waard is om vloerverwarming aangesloten op de warmtepomp in de badkamer te installeren en zo de badkamer op lage temperatuur te verwarmen of dat een goede lage temperatuur radiator hetzelfde effect heeft. Achterliggende reden van deze vraag: we vragen ons af of we de afvoeren en daarmee ook de gehele dekvloer moeten laten vernieuwen in de badkamer en daarmee meteen de elektrische bij-vloerverwarming kunnen vervangen.

In principe willen we namelijk maar minimale aanpassingen doen, namelijk douchecabine vervangen voor grotere inloopdouche(bak) met glazen wand, toilet en wandmeubel vervangen en bad verwijderen. Daarnaast wordt het geheel gestuct in een beton cirre achtige stijl.

Ik ga wel ongeveer hetzelfde doen. De gehele dekvloer in de badkamer ligt er al uit en heb ongeveer 7cm ruimte om vloerverwarming in aan te leggen.

Maar het zal maar ongeveer 4 vierkante meter worden, dus dat geeft niet heel veel warmte en zit nog te bedenken wat ik ga kiezen om er nog bij te doen. Infrarood paneel. Jaga radiator. Electrische radiator.

Verder wil ik de vloerverwarming aansluiten op de aansluitingen waar voorheen de radiator ook zat. Dus niet echt met een vloerverwarmings verdeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Guido7619 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:10:
[...]

Ik ga wel ongeveer hetzelfde doen. De gehele dekvloer in de badkamer ligt er al uit en heb ongeveer 7cm ruimte om vloerverwarming in aan te leggen.

Maar het zal maar ongeveer 4 vierkante meter worden, dus dat geeft niet heel veel warmte en zit nog te bedenken wat ik ga kiezen om er nog bij te doen. Infrarood paneel. Jaga radiator. Electrische radiator.

Verder wil ik de vloerverwarming aansluiten op de aansluitingen waar voorheen de radiator ook zat. Dus niet echt met een vloerverwarmings verdeler.
Waarom heb jij dan gekozen om dekvloer te vervangen? Is het niet mogelijk om afvoeren te behouden of plaatselijk te vervangen door uit te hakken en dicht te smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Nyvlem schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:45:
[...]

Waarom heb jij dan gekozen om dekvloer te vervangen? Is het niet mogelijk om afvoeren te behouden of plaatselijk te vervangen door uit te hakken en dicht te smeren?
Omdat ik een inloop douche met wtw afvoergoot wilde, maar geen idee had hoeveel ruimte ik had om die afvoer kwijt te kunnen. Ik wilde ook zo weinig mogelijk met de vloer omhoog.

Verder heb ik de locatie van het toilet veranderd, bad eruit gesloopt en de douche van de ene hoek naar de lokatie van het bad verplaatst.

Dus ja, de vloer ging er toch wel uit. En die cement dekvloer eruit bikken valt nog reuze mee. De afvoer die daaronder in het beton zit eruit krijgen was iets meer werk, maar ook te doen.

Het meeste werk is een nieuwe vloer erin zien te krijgen denk ik.

Het is nu trouwens een douchebak geworden. Geen gedoe met voegen en afschot. WTW idee laten varen. baten wegen niet op tegen de kosten.

Nog een andere grote reden is om in de badkamervloer 2x 32mm leidingen aan te leggen voor een toekomstige warmtepomp.

Nu de vloer van de badkamer eruit ligt is dit namelijk de mooiste oplossing zonder lelijke koofjes en het is de kortste, meest efficiente route tussen dak garage en cv ruimte.

Leiding wordt zo gebogen dat dit geheel uit 1 stuk erin past zonder koppelingen in de dekvloer.

[ Voor 24% gewijzigd door Guido7619 op 09-08-2025 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Guido7619 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:50:
[...]

Omdat ik een inloop douche met wtw afvoergoot wilde, maar geen idee had hoeveel ruimte ik had om die afvoer kwijt te kunnen. Ik wilde ook zo weinig mogelijk met de vloer omhoog.

Verder heb ik de locatie van het toilet veranderd, bad eruit gesloopt en de douche van de ene hoek naar de lokatie van het bad verplaatst.

Dus ja, de vloer ging er toch wel uit. En die cement dekvloer eruit bikken valt nog reuze mee. De afvoer die daaronder in het beton zit eruit krijgen was iets meer werk, maar ook te doen.

Het meeste werk is een nieuwe vloer erin zien te krijgen denk ik.

Het is nu trouwens een douchebak geworden. Geen gedoe met voegen en afschot. WTW idee laten varen. baten wegen niet op tegen de kosten.

Nog een andere grote reden is om in de badkamervloer 2x 32mm leidingen aan te leggen voor een toekomstige warmtepomp.

Nu de vloer van de badkamer eruit ligt is dit namelijk de mooiste oplossing zonder lelijke koofjes en het is de kortste, meest efficiente route tussen dak garage en cv ruimte.

Leiding wordt zo gebogen dat dit geheel uit 1 stuk erin past zonder koppelingen in de dekvloer.
Welke 32mm leidingen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Nyvlem schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:06:
[...]

Welke 32mm leidingen bedoel je?
Uponor leidingen voor een warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:13
Nyvlem schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 05:01:

Ik zou het ook meteen goed doen. Zeker als je in het hele huis vvw aan wil gaan leggen, dan de badkamer lekker meenemen. Met een ltv radiator heb je nog altijd een koude vloer dus koude voeten. En aangezien er in de douche toch vanalles met de vloer gedaan moet worden kun je de rest beter meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Guido7619 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Uponor leidingen voor een warmtepomp.
Ja, maar bedoel je de hoofdleiding of leiding naar VVW? Lees dat dat respectievelijk 28mm en 22mm, dus vraag me af waar die 32mm vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
emot schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Ik zou het ook meteen goed doen. Zeker als je in het hele huis vvw aan wil gaan leggen, dan de badkamer lekker meenemen. Met een ltv radiator heb je nog altijd een koude vloer dus koude voeten. En aangezien er in de douche toch vanalles met de vloer gedaan moet worden kun je de rest beter meenemen.
Ja maar voor de douche willen we zo'n lage douchebak laten installeren van 90 x 140, dus in principe is dat de aanvoer goed aansluiten en dan kan het zelfs op de tegels worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Nyvlem schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Ja, maar bedoel je de hoofdleiding of leiding naar VVW? Lees dat dat respectievelijk 28mm en 22mm, dus vraag me af waar die 32mm vandaan komt?
32mm uponor als hoofdleiding tussen warmtepomp en aansluiting waar nu de cv zit. 32mm uponor is 26mm intern. Vergelijkbaar met 28mm staal of koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Guido7619 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

32mm uponor als hoofdleiding tussen warmtepomp en aansluiting waar nu de cv zit. 32mm uponor is 26mm intern. Vergelijkbaar met 28mm staal of koper.
Aha, maar dat heeft niks met de dekvloer te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag bij X2O Badkamers (Leeuwarden) geweest. Erg mooie showroom met name omdat er echt heel veel opstellingen zijn. Volgens mij hebben ze van al hun meubel modellen (bijna) alle kleuren wel opgesteld staan. Douchwanden/cabines idem alle kleuren glas en en frame zijn te bekijken. En ook alle kleuren kranen en douches zijn irl te bekijken. Verreweg de meest uitgebreide badkamer showroom waar ik geweest ben. Wat ik ook heel erg fijn vond is dat overal prijzen bij staan, opgesplitst in de verschillende onderdelen.

Qua badmeubels hebben ze 3 merken in het midden, laag en hoog segment. Wij hebben gekozen voor het midden segment (Storke).

Wij zijn uitgekomen oonde volgende onderdelen:
-Meubel van 150 breed in notenhout kleur met een matwit blad met dubbele waskom, rosegold kranen. Daarboven 2 ovalen spiegelkasten met verlichting en verwarmd glas.

-Douchecabine van 1 bij 1,2 meter van helder glas met antikalk laag, een schuifdeur met softclose en easyclean. Matwit douchevloer en regendouche. Het frame en de regendouche zijn geborsteld rosegold

-Mat wit hangend toilet met softclose, randloos en easy clean functie met een Geberit inbouw unit.

Alle kranen en de regendouche zijn van Blaufoss in het geborsteld rosegold.

Kwaliteit van hun midrange voelde goed aan, degelijke lades, geen rammelende en wiebelige lades zoals ik in veel andere showrooms heb gezien. Hun duurste merk was nog wat zwaarder gebouwd, massief hout en 2 jaar langer garantie maar ook een aardige stap in prijs.

Zowel op de Storke meubels als de Blaufoss kranen zit 8 jaar garantie, dat is meer dan wat ik tot nu toe bij andere zaken heb gezien. Ik ken Blaufoss niet qua merk, maar volgens hun is de kwaliteit vergelijkbaar met Hansgrohe, de prijs is ook ongeveer hetzelfde. Op Hansgrohe zit 'maar' 5 jaar garantie, op Blaufoss zit dus 8 jaar dat geeft wel vertrouwen.

Het gaat dan om dit meubel maar dan met matwit wit blad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j73hmFDAMq3aYhUyE9s1cvXt9ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yYduZH5k9klGblpytlk5ac4.jpg?f=fotoalbum_large

Deze spiegelkasten erboven, dit meubel is 1m80 dus bij ons hangen ze iets dichter bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHURJW8_hlzDSclZp0iWB8SjPNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HE8brQpRwd4zBbPydv56TlN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6VqylLJOVEcjLCwjiiUf4vzePg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3Hoyy9Txpr3UMfjq6nGB16F.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fYF9AdQzRZwhgSnei4UcR1rhO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpXJxT4NbYXojCxtfOJTIS77.jpg?f=fotoalbum_large

We twijfelen nog een beetje over de ovalen spiegelkast, deze is van het duurdere merk en kosten 680 euro per stuk. We zouden ook een rechthoekige spiegelkast van Storke kunnen nemen deze is tot 1m30 breed te krijgen en kost dan 700,- heeft dan wel ingebouwde verlichting maar geen anti-condens functie. Een stuk goedkoper maar ook een stuk saaier.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 09-08-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Nyvlem schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:09:
[...]

Aha, maar dat heeft niks met de dekvloer te maken toch?
Niet direct nee. Maar die leidingen gaat wel via de dekvloer zodat ik erboven niet een koofje hoef te maken. Dus dat was nog een reden voor mij om de dekvloer eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:13
Chaoss schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:22:
Vandaag bij X2O Badkamers (Leeuwarden) geweest. Erg mooie showroom met name omdat er echt heel veel opstellingen zijn. Volgens mij hebben ze van al hun meubel modellen (bijna) alle kleuren wel opgesteld staan. Douchwanden/cabines idem alle kleuren glas en en frame zijn te bekijken. En ook alle kleuren kranen en douches zijn irl te bekijken. Verreweg de meest uitgebreide badkamer showroom waar ik geweest ben. Wat ik ook heel erg fijn vond is dat overal prijzen bij staan, opgesplitst in de verschillende onderdelen.

Qua badmeubels hebben ze 3 merken in het midden, laag en hoog segment. Wij hebben gekozen voor het midden segment (Storke).

-Meubel van 150 breed in notenhout kleur met een matwit blad met dubbele waskom, rosegold kranen. Daarboven 2 ovalen spiegelkasten met verlichting en verwarmd glas.

-Douchecabine van 1 bij 1,2 meter van helder glas met antikalk laag, een schuifdeur met softclose en easyclean. Matwit douchevloer en regendouche. Het frame en de regendouche zijn geborsteld rosegold

-Mat wit hangend toilet met softclose, randloos en easy clean functie met een Geberit inbouw unit.

Kwaliteit van hun midrange voelde goed aan, degelijke lades, geen rammelende en wiebelige lades zoals ik in veel andere showrooms heb gezien. Hun duurste merk was nog wat zwaarder gebouwd, massief hout en 2 jaar langer garantie maar ook een aardige stap in prijs.

Zowel op de Storke meubels als de Blaufoss kranen zit 8 jaar garantie, dat is meer dan wat ik tot nu toe bij andere zaken heb gezien. Ik ken Blaufoss niet qua merk, maar volgens hun is de kwaliteit vergelijkbaar met Hansgrohe, de prijs is ook ongeveer hetzelfde. Op Hansgrohe zit 'maar' 5 jaar garantie, op Blaufoss zit dus 8 jaar dat geeft wel vertrouwen.

[Afbeelding]

Deze spiegelkasten erboven, dit meubel is 1m80 dus bij ons hangen ze iets dichter bij elkaar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

We twijfelen nog een beetje over de ovalen spiegelkast, deze is van het duurdere merk en kosten 680 euro per stuk. We zouden ook een rechthoekige spiegelkast van Storke kunnen nemen deze is tot 1m30 breed te krijgen en kost dan 700,- heeft dan wel ingebouwde verlichting maar geen anti-condens functie. Een stuk goedkoper maar ook een stuk saaier.
Kleine tip; dat “anti condens” is gewoon spiegelverwarming. Deze kun je ook goed zelf achteraf plaatsen. Dat is gewoon een plakstrip op de achterkant van de spiegel, voor een paar tientjes online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

emot schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:11:
[...]

Kleine tip; dat “anti condens” is gewoon spiegelverwarming. Deze kun je ook goed zelf achteraf plaatsen. Dat is gewoon een plakstrip op de achterkant van de spiegel, voor een paar tientjes online te bestellen.
Weet ik, maar veel spiegelkasten hebben ook spiegel aan de binnenkant, beetje lelijk om daar dan een verwarming op te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Chaoss schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zou me bij dat meubel echt kapot ergeren aan het feit dat ze niet eens even de moeite konden nemen om het houtnerf van het fineer over de lades (in ieder geval horizontaal) door laten lopen.

Blaufoss is gewoon rebranded Chinese white label dat X2O als huismerk verkoopt. Niet slecht, ook Grohe en Hansgrohe zijn intern grotendeels Chinees tegenwoordig, maar wel goed om te weten. Reden dat ze er 8 jaar garantie op geven tov de 5 jaar van andere merken is dat ze er (veel) meer marge op pakken en als er dan iets stuk is ze het relatief goedkoop kunnen vervangen.

Check wel even of die afwerking PVD is, want anders heb je kans dat de lak er na een paar jaar al vanaf gaat. En dat wordt vaak niet vergoed onder het mom van: je hebt te agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt. Je moet voor de grap maar eens vragen wat je wel mag gebruiken om die kranen schoon te maken zonder garantie te verliezen, het is nog net geen gedestilleerd water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

RobbieB schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:34:
[...]

Check wel even of die afwerking PVD is, want anders heb je kans dat de lak er na een paar jaar al vanaf gaat.
Yup is PVD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Huidige status:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvfITi41om-KgBil-9I987kTo7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsTsaTu7xd2GMMXHtpugAfHz.jpg?f=fotoalbum_large

Muren zijn allemaal gedaan, dus volgende week vloer en de rest. Ik ben benieuwd of ze het gaan halen voor de 18e..

ToDo lijst:

- Vloertegels
- Alle voegen
- Plafond
- 6x Spotjes + dimmer
- Radiator ophangen
- Douchedeur
- Wastafelmeubel
- Handdoekenkast
- Toilet
- WC-rolhouder
- Handdoekhouder

Ik gok dat als de vloer gelegd is daar ook niet op gelopen mag worden, dus dat is dan denk ik al -1 dag beschikbaar..

En het ging nog mooi mis bij de zandcementvloer... Het kwam in de keuken door het plafond heen. Huis is een houten constructie en is gewoon niet goed afgedicht vooraf. Maar ze gaan het fixen. In de badkamer heeft de werker langs de randen extra zandcement poeder gelegd om het te verdikken daar. Dat hielp en na een uur klooien met bakjes, vaatdoeken etc. om het cement overal vanaf te halen was het gestopt. Maar dus wel enorme vlekken in de keukenmuur/plafond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wufVV7PhKznye8w4Szf0XSX4zGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKeSv6XJYXZb9NuP3a1Efz7f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 10-08-2025 10:05 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:44
Iemand ervaring met een goede badkamerspecialist in de regio Nijmegen? Graag eentje die ook de installatie/montage ontzorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
@Angeloonie ; hoe ziet die constructie met zandcement op een houten vloer er uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bobmeister schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:12:
@Angeloonie ; hoe ziet die constructie met zandcement op een houten vloer er uit?
Weet het niet exact maar er zouden lewisplaten onder zitten. Daar zat dan al een laag zandcement of beton op. De vorige tegels waren over de originele gelegd. Dat is er allemaal af, waardoor die betonvloer niet meer egaal was. Nu met dit zandcement weer egaal gemaakt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
dft2 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:42:
Iemand ervaring met een goede badkamerspecialist in de regio Nijmegen? Graag eentje die ook de installatie/montage ontzorgt.
Hier heel goede ervaringen met betaalbare-badkamers.nl. Zie hier het resultaat: RobbieB in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand ervaring met wandpanelen in de badkamer? Ik kom ze in verschillende soorten tegen o.a. pvc en alu.

Ik zie wel een aantal voordelen ten opzichte van tegels: Gemakkelijker te verwerken, oogt strakker en geen voegen dus minder onderhoud. Het is ook weer eens wat anders dan tegels.

En dan bedoel ik geen wandpanelen met een tegel patroon er in maar zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://plaktegels.com/wp-content/uploads/2025/05/kunststof-wandpanelen-voor-badkamer.png

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-08-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Chaoss schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:39:
Iemand ervaring met wandpanelen in de badkamer? Ik kom ze in verschillende soorten tegen o.a. pvc en alu.

Ik zie wel een aantal voordelen ten opzichte van tegels: Gemakkelijker te verwerken, oogt strakker en geen voegen dus minder onderhoud. Het is ook weer eens wat anders dan tegels.

En dan bedoel ik geen wandpanelen met een tegel patroon er in maar zoiets:
[Afbeelding]
Ik ben er ook behoorlijk weg van. Als het plan lukt ga ik mat witte panelen gebruiken op het plafond.

En ben wel van plan ook panelen in het douche gedeelte te gebruiken. Zit er vaak naar te kijken, Er zit wel nogal verschil in de verschillende panelen en prijzen.

Mijn buurman heeft recentelijk een douche renovatie gedaan vanwege lekkage en heeft daar nu ook panelen. Die hebben een groef/tand verbinding wat er goed uit zit.

Mooi strak en makkelijk schoonmaken. Maar het blijft ook een beetje nep van dichtbij. Heb een reststukje van hem meegenomen om te testen of het snel krast maar daar lijkt het niet op. Het is ook niet helemaal glad maar er zit toch wat relief op.

Echte tegels zijn wel iets mooier en echter. Maar die panelen zijn wel verdomd praktisch. Niet veel goedkoper als tegelen.

Benacci heeft mooie panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Er zit (heel) veel verschil in die panelen. Met name de afwerking en coating zijn belangrijk, vooral als je ze in de douche gaat gebruiken. De goedkopere panelen hebben vaak een 'gladdere' afwerkingslaag, maar na een paar jaar slijt die af, door gebruik van bv. anti-kalk middelen (en die ga je in een douche sowieso nodig hebben).

In principe kun je het vergelijken met PVC vloer vs. tegelvloer. Het zal zeker sneller slijten, maar goede PVC vloeren kun je met gemak 20 jaar mee doen, goedkopere zijn na 5 jaar helemaal versleten. Hetzelfde geldt voor dit soort panelen. En net zoals bij vloeren heb je die slijtage bij tegels (vrijwel) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Guido7619 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:53:

Echte tegels zijn wel iets mooier en echter. Maar die panelen zijn wel verdomd praktisch. Niet veel goedkoper als tegelen.

Benacci heeft mooie panelen.
Naja het is maar wat je echter noemt, je hoeft geen panelen die op tegels proberen te lijken. Ik zou eerder een betonlook o.i.d nemen.

De website van Benacci was ik ook tegen gekomen, helaas hebben die alleen een showroom in Rosmalen... niet erg praktisch als je in Friesland woont... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
De standaard badkamer van mij nieuwbouwwwoning krijgt vloerverwarming maar óók een elektrische radiator. Mijn gevoel zegt dat deze echt 0 toegevoegde waarde heeft. Koud zullen we het sowieso niet krijgen in een A++++ geïsoleerde woning met vloerverwarming. Wat is jullie ervaring hiermee?

[ Voor 7% gewijzigd door Janpietertje89 op 11-08-2025 07:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Elektronische radiator kan handig zijn om handdoeken te drogen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Janpietertje89 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:51:
De standaard badkamer van mij nieuwbouwwwoning krijgt vloerverwarming maar óók een elektrische radiator. Mijn gevoel zegt dat deze echt 0 toegevoegde waarde heeft. Koud zullen we het sowieso niet krijgen in een A++++ geïsoleerde woning met vloerverwarming. Wat is jullie ervaring hiermee?
Bij ons nieuwbouwhuis (inmiddels al 9 jaar geleden) kregen we inderdaad ook een klein elektrisch kacheltje bij de verwarming, terwijl we vloerverwarming hebben in de badkamer. Werd ons verteld dat dat standaard wordt geleverd, aangezien vanuit bouwbesluit een badkamer altijd warmer moet zijn dan dan normale ruimten. In de praktijk heb je dat echt niet nodig. Wij hebben zelfs nog een elektrische designradiator voor de handdoeken, maar die hebben we nooit aan. Het kacheltje hebben we wel gekregen maar staat ergens op zolder voor als het echt koud wordt op zolder (daar is geen VVW).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascalcartigny
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 22:52
Janpietertje89 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:51:
Wij hebben hem er bij ons uit laten halen. De handoeken kunnen we ook ergens anders aan ophangen, maar wij vonden het (in de badkamer van onze afmetingen) verspilde ruimte, gezien de vloerverwarming en de isolatie waardes.

Wij hebben er een hoge kast voor in de plaats gehangen, waar we wat meer spulletjes in kwijt konden. We hebben er ook een dubbel stopcontact in laten monteren om zodoende de elektrische tandenborstels uit het zicht te kunnen parkeren in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Zijn er ervaringen van Tweakers bij een renovatie badkamer om bestaande afvoeren en leidingen gewoon te handhaven?

We staan nu voor de keuze voor een 18 jaar oude badkamer in ons nieuwe huis. De indeling blijft hetzelfde alleen worden er wat zaken vervangen: douchecabine vervangen voor inloopdouche met lage douchebak, badmeubel vervangen, toilet vervangen en gaat het bad eruit. Op de plek van het bad willen we de wasmachine plaatsen.

Alternatief is een geheel nieuwe dekvloer met nieuwe leidingen. Afgezien van de kosten hebben we dan ook te maken met een lange droogtijd van de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Nyvlem schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:21:
Zijn er ervaringen van Tweakers bij een renovatie badkamer om bestaande afvoeren en leidingen gewoon te handhaven?

We staan nu voor de keuze voor een 18 jaar oude badkamer in ons nieuwe huis. De indeling blijft hetzelfde alleen worden er wat zaken vervangen: douchecabine vervangen voor inloopdouche met lage douchebak, badmeubel vervangen, toilet vervangen en gaat het bad eruit. Op de plek van het bad willen we de wasmachine plaatsen.

Alternatief is een geheel nieuwe dekvloer met nieuwe leidingen. Afgezien van de kosten hebben we dan ook te maken met een lange droogtijd van de vloer.
Ik zou het op zich gewoon hergebruiken als het een beetje netjes is losgehaald. Rubbertjes van bestaande leidingwerk goed schoonmaken en invetten.

Als je niet de badkamer had gerenoveerd had de bestaande afvoer er ook in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Ik zou er rekening mee houden dat sommige leidingen (met name afvoer van de douche), toch een stukje versleept dienen te worden. Da’s niet erg, als er een klein beetje gehakt wordt kun je dan bijvoorbeeld vloeibaar zandcement gebruiken om het aan te helen, dat droogt veel sneller.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:13

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
big bang schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:27:
[...]

Ik zou er rekening mee houden dat sommige leidingen (met name afvoer van de douche), toch een stukje versleept dienen te worden. Da’s niet erg, als er een klein beetje gehakt wordt kun je dan bijvoorbeeld vloeibaar zandcement gebruiken om het aan te helen, dat droogt veel sneller.
Dit idd, zo is bij ons alleen in de dekvloer een sleuf gemaakt om de afvoer van de douchebak én de wasbak te verlengen. Daarna weer aangesmeerd met snelcement. Heel nieuwe dekvloer is zelden nodig.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon

Ik zou het gewoon goed doen en de dekvloer er uit halen en alles nieuw. Ik haal de dekvloer er bijna altijd uit.

Langere droogtijd heb je geen last van, tegen de tijd dat je de wanden hebt getegeld is de vloer droog genoeg om op te tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Makrolon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:04:
[...]

Ik zou het gewoon goed doen en de dekvloer er uit halen en alles nieuw. Ik haal de dekvloer er bijna altijd uit.

Langere droogtijd heb je geen last van, tegen de tijd dat je de wanden hebt getegeld is de vloer droog genoeg om op te tegelen.
Waarom vervangen als het niet nodig is? Is arbeidsintensief, kans op schade aan de leidingen etc. Wat hierboven wordt genoemd is prima alternatief. Kan zelfs over de vloertegels heen als je voldoende ruimte in hoogte van de vloer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Evt zou ook een riool spectie gedaan kunnen worden om te kijken of afvoeren nog goed zijn. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Toke_gt schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:48:
[...]

Waarom vervangen als het niet nodig is? Is arbeidsintensief, kans op schade aan de leidingen etc. Wat hierboven wordt genoemd is prima alternatief. Kan zelfs over de vloertegels heen als je voldoende ruimte in hoogte van de vloer hebt.
Vaak komt er een inloopdouche ipv douchebak of bad, andere indeling etc. Dan ben je drukker met leidingen vrij hakken en kijken waar het vandaan komt dan dat je de hele vloer er uit hebt.

Als je de hele vloer er uit hebt kan je een keer over van koper naar alupex, en dan daar op verder, je kan de riolering goed aanleggen, je kan het afschot van de douchehoek er mooi in maken en je kan zorgen dat de rest van de vloer waterpas is.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk. Maar ik heb een dekvloer er in een halve dag uit en een halve dag weer in in mn eentje. Dat is echt veel sneller dan je douchehoek er uit hakken, hopen dat de riolering niet te hoog uit komt, eventueel egaliseren na t uithakken vd tegels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Hieronder de basistekening van de standaard badkamer van onze nieuwbouw woning. Onze eissen zijn niet heel bijzonder maar we zouden wel graag een inloopdouche en dubbel badkamermeubel ~120cm hebben en het bad behouden. Echter zit het raam/deur in alle mogelijke posities die ik getekend heb enorm in de weg. De badkamer is behoorlijk smal (~180cm) dus als ik zaken tegenover elkaar zet kom ik ook snel in de knoop met doorloop. Hebben jullie misschien ideeën? De deur zou eventueel met een optie ook nog naar boven of een beetje naar onder geschoven kunnen worden (zie screenshot). Natuurlijk verplaats ik het liefst zo weinig mogelijk ten opzichte van de standaard badkamer want dat kost weer allemaal een berg extra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqMPlRV4ySSwDESsy3dCrc20Uig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c6fOFQPJIhEz6XIl1F1yzwp4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pmTCC9y4gVJ64KB8p_zAmbX1ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/glNqvY8zLoYJI2BmYfdlMwHd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Makrolon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:54:
[...]

Vaak komt er een inloopdouche ipv douchebak of bad, andere indeling etc. Dan ben je drukker met leidingen vrij hakken en kijken waar het vandaan komt dan dat je de hele vloer er uit hebt.

Als je de hele vloer er uit hebt kan je een keer over van koper naar alupex, en dan daar op verder, je kan de riolering goed aanleggen, je kan het afschot van de douchehoek er mooi in maken en je kan zorgen dat de rest van de vloer waterpas is.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk. Maar ik heb een dekvloer er in een halve dag uit en een halve dag weer in in mn eentje. Dat is echt veel sneller dan je douchehoek er uit hakken, hopen dat de riolering niet te hoog uit komt, eventueel egaliseren na t uithakken vd tegels etc.
Ik wilde ook met een schone lei beginnen. Een dekvloertje van zandcement eruit halen is niet moeilijk. Vooral stoffig.

Mijn indeling gaat flink op de schop en van opstaande douchebank naar inloop douche. Vol goede moed begonnen maar langzaam begon wel duidelijk te worden dat je niet zomaar als een gek kunt gaan rammelen want er zat meer in de vloer dan enkel cement.

Dus als je pech hebt trek je een dekvloer niet in een halve dag eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUhwKo9-nQUqGR4thVT8K9D1Zvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeOeZAJIijf5Tvun3ieBlbdW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pL-SAHLXq0jgvMPM4xtM4Ikh1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soxSHHXVT99mAY9xWb4CqMc3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xF2v_Vy_tW32DTG1Jh3j_4Vb2Lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXA7n3ETyWMY2B6tqg7SCAh6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Guido7619 op 12-08-2025 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Guido7619 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 06:07:
[...]

Ik wilde ook met een schone lei beginnen. Een dekvloertje van zandcement eruit halen is niet moeilijk. Vooral stoffig.

Mijn indeling gaat flink op de schop en van opstaande douchebank naar inloop douche. Vol goede moed begonnen maar langzaam begon wel duidelijk te worden dat je niet zomaar als een gek kunt gaan rammelen want er zat meer in de vloer dan enkel cement.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Altijd voorzichtig doen als de meterkast onder de badkamer zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
Guido7619 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 06:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jeej, zijn dat allemaal elektrakabels? Dat heb je nog nooit schoon gekregen dan zo zonder beschadigingen. Is dat gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Nyvlem schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Jeej, zijn dat allemaal elektrakabels? Dat heb je nog nooit schoon gekregen dan zo zonder beschadigingen. Is dat gebruikelijk?
Ja dat is vrij normaal, ik heb een foto gemaakt van een badkamer in een nieuwbouwhuis, toen de dekvloer nog niet gestort was. Zo gaat onze badkamervloer er ook uitzien, de foto is genomen tijdens een dag van de bouw in een eerdere fase in onze wijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9egRMnROIeR-FX6GWagWK5ewX9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7I1LMIrpBR8RmbqKFrxFB7A1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door eelco74 op 12-08-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
eelco74 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Ja dat is vrij normaal, ik heb een foto gemaakt van een badkamer in een nieuwbouwhuis, toen de dekvloer nog niet gestort was. Zo gaat onze badkamervloer er ook uitzien, de foto is genomen tijdens een dag van de bouw in een eerdere fase in onze wijk.

[Afbeelding]
Ok, als je met een breekhamer aan de gang gaat verniel je dan niet alle elektra? Hoe pak je zo'n klus dan het best aan? In eerste instantie vanuit een open stuk waar geen dekvloer ligt (bijv. bad) of juist vanuit het midden werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Is inderdaad allemaal elektra. Meterkast zit niet onder de badkamer maar een groot deel van de buizen gaan dus wel via de badkamer vloer. Verder zitten er nog 2 centraaldozen in de woonkamer die in de badkamer uitkomen. Daarnaast was er veel koper gebruikt voor het leidingwerk. Dat leverde nog 70 euro op bij de schroothandelaar.

Daarnaast was er elektrabuizen, Daaroverheen koper waterleidingen, en daaroverheen sommige stukken wederom elektrabuis.

Heb dus ook 3 buizen geraakt ja. Die moet ik nog open maken om weer opnieuw dicht te maken. Verder geen stroomstoringen in huis. 1 loze leiding gevonden die helemaal naar de lichtschakelaar ging gevonden.

En dan natuurlijk net een hele bundel elektra buizen aantreffen exact op de plek waar je een douchedrain goot had gepland.

Afvoer ingegoten in de kanaalplaat, met daaroverheen weer bundels elektra.

Al met al voorzichtig te werk gaan, tussendoor steeds alles afvoeren en schoonmaken en stukje voor stukje verder.

Maar ik kon dus niet als een bezetene met verstand op nul tekeer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Nyvlem schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:14:
[...]

Ok, als je met een breekhamer aan de gang gaat verniel je dan niet alle elektra? Hoe pak je zo'n klus dan het best aan? In eerste instantie vanuit een open stuk waar geen dekvloer ligt (bijv. bad) of juist vanuit het midden werken?
Omdat wij de badkamer casco hebben genomen, krijgen wij de badkamer exact zo als op de foto geleverd. Voordeel is dat de aannemer nog het nodige kan verleggen voordat hij de cement dekvloer stort.

Er komt nog zeker 7 centimeter dekvloer op, dus voordat je in de electra of vloerverwarming zit moet je aardig doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Laatst online: 14:00
Rzaan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:23:
[...]

Wie voordelig is, daar is veel discussie hier over in dit topic.
Naar mijn bescheiden mening kun je het beste een aannemer (kan ook een tegelzetter met een aantal vaste maatjes zijn) die alles uitvoert.
En dat je zelf alle grote materialen bij elkaar verzamelt. In overleg met je aannemer natuurlijk, want het moet allemaal wel passen. Maar winkel A is met dit het goedkoopste, winkel B met iets anders.
Dat is de goedkoopste manier, maar vraagt ook enige inzet van jezelf.

wij hebben douchewand gekocht bij X20, kranen Grohe in Oostenrijk en Gessi in Italië, tegels in Polen, bad bij Voordelig Design Sanitair, afvoer douche Bouwmaat, waskommen bij Megadump, meubel en spiegel moeten nog komen van interieurbouwer, beton cire via internet, lampen via Led-nog-iets, verf via Bol.com
Ik weet dat je reactie oud is maar ben benieuwd hoe je de juiste winkels in Oostenrijk en Italië vindt? Gewoon via store locator van het merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

Vinny1 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:19:
[...]
Ik weet dat je reactie oud is maar ben benieuwd hoe je de juiste winkels in Oostenrijk en Italië vindt? Gewoon via store locator van het merk?
Oostenrijkse winkels kom je achter via idealo.de.
Italiaanse winkels vind ik door op de productnaam en bij voorkeur het EAN nummer te gebruiken.
Als je dat invult in Google kom je een heel eind. Soms zie je ook dat iets in Spanje nog goedkoper is.
Maar je moet natuurlijk ook altijd naar de transportkosten kijken.

Ik ben nu bezig met een poortopener. In Nederland kost een set € 1.400 tot € 2.300 (een en dezelfde set)
In Italie vind ik exact hetzelfde merk en type voor rond de € 650 en € 800.
Italiaanse merken zijn sowieso populair voor poortopeners. Dat ik met garantie een risico loop, klopt ook. Maar een los onderdeel is nog steeds goedkoper mocht er iets stuk gaan.
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste