Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik zit met een probleem met een winkel en ik weet niet zo goed hoe ik het probleem moet aanvliegen.

Ik had een mooie Marantz SR5009 receiver die ongeveer 10 weken terug opeens kapot ging (schoot telkens in protection). Max-ICT gebeld en RMA aangevraagd want hij zat nog ruim in de garantie. Ze gaven aan dat ik hem via de post kon verzenden, maar omdat ik dat te risicovol vond (ivm beschadigen of kwijt raken) ben ik (anderhalf uur) hem met de auto daar gaan brengen. Versterker daar puntgaaf ingeleverd en ze gingen hem opsturen.
Een week later krijg ik een mail met een foto :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N1J7SgMVt8VOOjGillsxS8Np/thumb.png

Volgens Max-ICT had ik dingen afgebroken aan mijn receiver en konden ze dat niet onder garantie laten fixen. Max-ICT op hoge poten gebeld en m'n verhaal gebeld, meneer moest lang overleggen maar kwam terug met positief nieuws "Oke, er is iets mis gegaan bij ons. We gaan het laten fixen". Per mail ook bevestiging gehad.

Nu kwam van de week de receiver weer binnen bij het GLS punt, dus ik ging hem vandaag ophalen.... 3x raden, de receiver is letterlijk "helemaal naar de klote". Enorme scheur in het front panel, klepjes en houdertjes ontbreken, achterkant is ontzet en overal en nergens beschadigingen.

Max-ICT gelijk weer gebeld maar hij kon niets doen omdat hij alleen zat. Nu ga ik ze uiteraard Maandag weer bellen en heb ik ze net een mail gestuurd, maar iemand enig idee wat ik hier mee moet?
Heb ik niet gewoon recht op terugbetaling van die receiver? Dan steken ze hem maar ergens waar de zon niet schijnt of zo....

(Sorry, ja ik ben echt pissig op ze haha).

Hoop dat iemand vaker met dit bijltje heeft gehakt en wat advies heeft :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:51
In elk geval per aangetekende brief het verhaal laten horen. Maar wauw wat hoop ik voor je dat ze dit netjes afhandelen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Clifdon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:59:
In elk geval per aangetekende brief het verhaal laten horen. Maar wauw wat hoop ik voor je dat ze dit netjes afhandelen.
Ja, dat is de volgende stap inderdaad. Als ik hun shopreviews kijk ben ik heel erg bang dat ik een nette receiver of geld terug ga krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Succes met de afhandeling. Volgens mij staat MAX ICT niet echt bekend als een winkel met goede service.

Hoop dat je foto's hebt van het inleveren. Zodat je kunt aantonen dat de versterker toen in een andere staat was dan nu.
Anders kan het nog wel eens een welles nietes verhaal worden volgens mij.
Maar met de eerste foto's en mailing hou ik mijn hart vast hoe ze dit gaan oplossen.

Er kan altijd was mis gaan met versturen. Kan ook zijn dat de transporteur een fout gemaakt heeft.
Daar is MAX ICT verantwoordelijk voor. Sowieso voor het hele proces.

Weet alleen niet wie moet aantonen dat de versterker in deze staat was.
Dus ik hoop dat bij inname e.e.a genoteerd is. Zodat je hier aan kunt tonen dat deze staat niet acceptabel is.
Maar dit is een van de redenen dat ik niets haal bij deze toko omdat ik er alleen maar slechte verhalen over hoor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:03:
Succes met de afhandeling. Volgens mij staat MAX ICT niet echt bekend als een winkel met goede service.

Hoop dat je foto's hebt van het inleveren. Zodat je kunt aantonen dat de versterker toen in een andere staat was dan nu.
Anders kan het nog wel eens een welles nietes verhaal worden volgens mij.
Maar met de eerste foto's en mailing hou ik mijn hart vast hoe ze dit gaan oplossen.

Er kan altijd was mis gaan met versturen. Kan ook zijn dat de transporteur een fout gemaakt heeft.
Daar is MAX ICT verantwoordelijk voor. Sowieso voor het hele proces.

Weet alleen niet wie moet aantonen dat de versterker in deze staat was.
Dus ik hoop dat bij inname e.e.a genoteerd is. Zodat je hier aan kunt tonen dat deze staat niet acceptabel is.
Maar dit is een van de redenen dat ik niets haal bij deze toko omdat ik er alleen maar slechte verhalen over hoor.
Thanks voor je reactie. Ik houd m'n hart ook echt vast voor de afhandeling.
Gelukkig heb ik op mail bevestiging van ze dat er bij hun iets mis is gegaan na inname en dat ze het op hun kosten gaan laten repareren. Dus daar mee kan ik ze nog om de oren slaan als het moet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Max-ICT... Hoe ze het ook afhandelen, in ieder geval even een klacht naar Tweakers sturen. Hopelijk worden ze ooit de PW uitgeknald.

Maar je hebt dus al een toezegging via e-mail. Dan moet je ze nu een redelijke termijn stellen (geef ze bijv. 2 weken / 10 werkdagen) om of je aankoopbedrag terug te betalen of om de receiver volledig te laten repareren. Belangrijk is dat je de termijn stelt en dat je bewijs hebt dat ze je bericht hebben ontvangen (ontvangstbevestiging van de e-mail of aangetekende brief). Hierdoor leg je de bal bij hun en moeten zij binnen 2 weken met een goede reactie komen. Dit kan je eventueel ook samen met je rechtsbijstandsverzekering doen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Misschien kun je bij je Google Locatiegeschiedenis aantonen dat je op de betreffende datum zelf naar Max ICT bent gereden. https://www.google.nl/maps/timeline

Als dat zo is dan heb je in ieder geval een beetje bewijs om je verhaal te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
O88088 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:19:
Misschien kun je bij je Google Locatiegeschiedenis aantonen dat je op de betreffende datum zelf naar Max ICT bent gereden. https://www.google.nl/maps/timeline

Als dat zo is dan heb je in ieder geval een beetje bewijs om je verhaal te ondersteunen.
Goede tip! Dat staat aan dus dat heb ik inderdaad als bewijs :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46

Tsja, als je zover moet gaan om te bewijzen.. Hoe dan ook, je bent er in persoon heen gegaan. Toen zijn die beschadigingen nergens geconstateerd, ook niet voor ondertekend. Ik mag aannemen dat je een bewijsje of bonnetje hebt voor het afgeven.

Het is vrij simpel uiteindelijk zul je niets accepteren wat niet aan jouw verwachtingen voldoet (mits deze redelijk zijn inderdaad). In dit geval een gerepareerd, dan wel vervangend toestel of je geld terug.

Hoe dit dan te bereiken? Ik snap dat je boos bent.. Maar ga daar in ieder geval zorgvuldig mee om. Taktisch misschien zelfs wel. Neem bijvoorbeeld telefoongesprekken op. En stel je tijdens telefoongesprekken constructief op.

Constructief? Ja, bouwend naar een oplossing. Begrip van hun vragen, maar ook wat begrip voor de persoon aan de andere kant opbrengen. Hij zelf is niet persoonlijk schuldig aan dit gezeik, maar is wel de sleutel tot een oplossing. U begrijpt dat ... dit en dat bij mij tot gevolg heeft. Dat blablab mijn vertrouwen in uw winkel geschaad is. Of dat de geboden oplossing niet toereikend is omdat... Of dat het in ieders belang is om een lang en moeizaam traject via rechtsbijstand te voorkomen, dus laten we nu tot een oplossing komen die voor beider werkt. Verzin wat leuks wat past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd. Wat analogworm zegt.
Vaak wel handig om zelf rustig te blijven.Veel mensen worden zelf "prikkelig" als ze aangevallen worden.
Tot nu toe is er nog geen reden om meteen boos te worden en aan te vallen.
De winkel moet eerst zelf aan kunnen geven wat ze kunnen/willen doen.

En vanuit daar moet je gaan werken naar een oplossing waarmee je tevreden bent.

Pas als echt blijkt dat men totaal niet wil mee werken de druk opschroeven

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:07
Even adem halen, rustig wachten tot maandag en maar eens zien waar ze mee komen. Lijkt mij vrij simpel, of een exact (of beter) model opsturen, of geld terug. Afhankelijk van de leeftijd van de receiver is dat 100% of minder van het originele aankoopbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Afhankelijk van de leeftijd van de receiver is dat 100% of minder van het originele aankoopbedrag.
Waarom zou dat minder mogen zijn binnen de garantieperiode? Je kunt immers ook stellen dat iets dat binnen de garantieperiode stukgaat niet conform is en de garantie pas begint te lopen op het moment dat je product conform is.
Volgens Max-ICT had ik dingen afgebroken aan mijn receiver en konden ze dat niet onder garantie laten fixen.
Zelfs al ligt het hele ding aan diggelen, zolang het geen causaal verband heeft met het defect zullen ze het defect moeten verhelpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Wauw vervelend! Blijf inderdaad rustig en geef ze een kans om het op te lossen. Max ICT is (imo) een winkel die het niet verdient om in de PW te staan door zijn legendarisch slechte service, maar dat doet niet af aan de verplichtingen die ze hebben als verkopende partij.

Ze hadden het apparaat moeten weigeren bij inname als er inderdaad in deze mate schade door verkeerd gebruik was ontstaan of duidelijk moeten melden dat reparatie buiten de garantie zou vallen. Gelukkig hebben ze (schriftelijk) bevestigd dat de fout aan hun kant ontstaan is, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost. Hou de communicatie constructief en blijf beheerst, in de ankers schieten met rbs kan altijd nog maar bevordert de relatie met het bedrijf voor nu niet.

Maak als het kan een lijstje met een tijdlijn, dan heb je alles zelf op een rijtje (datum/tijd/medewerker/actie). Hun hele bedrijfsvoering is opgebouwd rondom jong personeel dat praktijkgericht leert, fouten worden veel gemaakt en zaken blijven mogelijk langer liggen dan je graag zou willen. Heb een lange adem en laat je niet afschepen met een halfslachtige oplossing is wat ik je mee wil geven. :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Paulus0013 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 02:10:
[...]

Waarom zou dat minder mogen zijn binnen de garantieperiode? Je kunt immers ook stellen dat iets dat binnen de garantieperiode stukgaat niet conform is en de garantie pas begint te lopen op het moment dat je product conform is.
Misschien omdat hij heeft het een periode ongestoord kunnen gebruiken, ik weet niet of dat meetelt of niet. Maar sowieso gaat een receiver dermate lang mee dat de afschrijving na een paar weken praktisch niets zou moeten zijn. Als vergoeding zou ik dan alsnog gewoon de nieuwprijs verwachten.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Zie bv ook hier: https://blog.iusmentis.co...n-refurbished-toestellen/
En neem ook de links daar door.
In beginsel komt het allemaal op het bord van de verkoper. En in principe gaat na vervanging de garantietermijn weer vanaf 0 lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
Hier ook alleen maar slechte ervaringen met Max ICT. Ze zouden verbannen moeten worden uit PW. Hun prijzen zijn misschien wel aantrekkelijk maar je kunt niet voor een dubbeltje... ;)

Heb je geen rechtsbijstand? Kunnen die niets voor je betekenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Heren, laten we hier geen algemeen "rant-op-MaxICT" topic van maken, maar ons focussen op het probleem van DennusB. Het is alleen maar offtopic en topicvervuiling. Wil je toch een review achterlaten kan dat via https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
Gewoon het standaard recept; aangetekend aanmanen, redelijke termijn tot nakoming stellen, in gebreke stellen, ontbinden, dagvaarden enz.

Je hoeft de gesloopte receiver niet op te sturen, deze kun je als zekerheid houden tot ze nakomen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb vanochtend telefonisch contact met ze gehad. De beste man begreep allemaal wel dat het heel vervelend was, maar toen ik vroeg of hij vandaag in ieder geval terug kon bellen met meer info klonk ie vol ongeloof. Heb aangegeven dat ik vandaag meer informatie van ze verwacht en het liefst zie dat ze het netjes en direct oplossen. Hij heeft aangegeven vandaag nog contact op te nemen.... ik ben benieuwd.

Thanks voor alle adviezen hier. Als ze na vandaag geen contact opnemen ga ik inderdaad maar een aangetekende brief de deur uitdoen, maar stiekem hoop ik dat ze dit snel fixen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zojuist een mail van MaxICT gehad :
Beste Dennis,

Bedankt voor de foto’s.
Ik heb deze naar een Marantz service partij door gestuurd voor een zo snel mogelijke oplossing.
Zodra wij hier bericht van krijgen zal ik u op de op de hoogte stellen.

De leverancier waar uw klacht binnen garantie is gerepareerd zou het product volledig herstellen.
Dit is helaas niet gedaan waarvoor excuses.

Voor uw informatie, onze conceptstore is van maandag t/m zaterdag geopend.
Het kantoorgedeelte is alleen op maandag t/m vrijdag geopend.
Gezien de reactie die u heeft gekregen van onze zaterdaghulp heb ik ook direct met onze salesmanager geschakeld die hier verantwoordelijk voor is. Een dergelijke reactie zoals u heeft gekregen is natuurlijk niet de bedoeling.

Wij gaan de transportschade zo snel mogelijk oplossen.
Heb aangegeven dat ik het waardeer maar liever een oplossing buiten hun reparatie centrum om zie... ben benieuwd!

Edit : Ze vragen net of ik hem per post weer op wil sturen... zucht :X :?

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 30-01-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
DennusB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:23:
Zojuist een mail van MaxICT gehad :

[...]

Heb aangegeven dat ik het waardeer maar liever een oplossing buiten hun reparatie centrum om zie... ben benieuwd!

Edit : Ze vragen net of ik hem per post weer op wil sturen... zucht :X :?
Nou kijk, dat toont in ieder geval welwillendheid. Ik vermoed dat het uitkomt op onherstelbaar en je vandaaruit kan aansturen op een nieuw vervangend apparaat. Even uit mijn bolle hoofd zou je niet akkoord hoeven gaan met een refurbished model. https://blog.iusmentis.co...n-refurbished-toestellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
analogworm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:56:
[...]

Nou kijk, dat toont in ieder geval welwillendheid. Ik vermoed dat het uitkomt op onherstelbaar en je vandaaruit kan aansturen op een nieuw vervangend apparaat. Even uit mijn bolle hoofd zou je niet akkoord hoeven gaan met een refurbished model. https://blog.iusmentis.co...n-refurbished-toestellen/
Ja, ze stellen zich welwillend op. Dat is fijn. Maar als ik hem opstuur ben ik hem natuurlijk weer een paar weken kwijt, weet niet of ik daar op zit te wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Krijg net de volgende reactie :
Hoi Dennis,

Bedankt voor de reactie.

Heeft u de originele verpakking nog?
Anders zou u de afmetingen kunnen doorgeven en sturen wij u de doos en verpakkingsmateriaal.
Op die manier zou het product schadeloos verstuurd kunnen worden.

Uw oplossing voor terug betaling van het product is alleen mogelijk met een terug betaling van de dagwaarde van uw product. Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de originele verpakking, papieren, boekjes, etc.
Deze kunnen we berekenen voor u maar hebben dan meer informatie nodig.

Ik hoor het graag van u,
Natuurlijk heb ik de originele doos niet meer.... iemand enig idee wat ik hier mee moet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

We hebben een hele mooie "Wijzig"-knop. Wil je die ook gaan gebruiken, in plaats van telkens te dubbelposten?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DennusB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:48:

[...]

Natuurlijk heb ik de originele doos niet meer.... iemand enig idee wat ik hier mee moet?
staat toch in de mail?
Even maten doorgeven dan krijg jij een doos toegestuurd om hem netjes op te kunnen sturen.

Tot nu toe prima houding van Max ICT. Dus gewoon even opmeten en doorgeven.
En dan moet je ze de kans geven om het op te lossen. Meteen e.e.a. omruilen is geen recht.
Misschien hebben ze een demo model op de plank die je tijdelijk kan gebruiken?
Maar nogmaals dat is meer een service en geen recht.

Dat je je versterker voor een periode kwijt bent is nu eenmaal nodig volgens mij.
Je kan dit niet telefonisch afhandelen. E.e.a zal "live' goed bekeken moeten worden om een inschatting te maken voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Yorinn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:50:
[mbr]We hebben een hele mooie "Wijzig"-knop. Wil je die ook gaan gebruiken, in plaats van telkens te dubbelposten?[/]
Sorry! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:34
quote: MaxICT
Uw oplossing voor terug betaling van het product is alleen mogelijk met een terug betaling van de dagwaarde van uw product.
Als ze hiermee bedoelen dat ze de waarde willen terugbetalen van het product nadat het in hun beheer is vernield lijkt me dat niet iets waar je mee akkoord wil of moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Flamesz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Als ze hiermee bedoelen dat ze de waarde willen terugbetalen van het product nadat het in hun beheer is vernield lijkt me dat niet iets waar je mee akkoord wil of moet gaan.
Max ICT te kennen bedoelen ze meer: Hoe snel kunnen we m na reparatie weer verkopen. Ofterwijl heb je de originele doos en boekjes nog.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:34
DennusB schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:55:
H

Nu kwam van de week de receiver weer binnen bij het GLS punt, dus ik ging hem vandaag ophalen.... 3x raden, de receiver is letterlijk "helemaal naar de klote". Enorme scheur in het front panel, klepjes en houdertjes ontbreken, achterkant is ontzet en overal en nergens beschadigingen.
PaRaDoX4 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Max ICT te kennen bedoelen ze meer: Hoe snel kunnen we m na reparatie weer verkopen. Ofterwijl heb je de originele doos en boekjes nog.
Als dat ding "helemaal naar de klote" is lijkt ie me niet verkoopbaar en niet meer dan zijn gewicht in schroot waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Flamesz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:33:
[...]

[...]

Als dat ding "helemaal naar de klote" is lijkt ie me niet verkoopbaar en niet meer dan zijn gewicht in schroot waard.
Nee, hij is niet verkoopbaar in de huidige staat. Maar ze kunnen hem prima innemen, mij betalen, dat ding laten repareren en hem dan weer verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
DennusB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:48:

[...]

Eerst moet je even uitzoeken wat de vereisten zijn om in zo'n geval de koop te ontbinden. In andere woorden, boekjes e.d. Nodig?

Ik zou een tegenvoorstel doen:

Fijn om te weten dat terugbetaling mogelijk is, u begrijpt dat de genoemde voorwaarden voor mij als consument nadelig zijn. Zo heeft een afwezig boekje mijnerzijds natuurlijk geen invloed op het schadeloosstellen julliezijds.

Graag kom ik een dezer dagen langs met de versterker om de situatie te beslechten. Dan kunnen we persoonlijk de schade beoordelen en direct tot een gepaste oplossing komen.

Naast het ontbinden van de koop zou een nieuw product ter vervanging ook een oplossing kunnen zijn waar ik tevreden mee ben.

Met vriendelijke groet,

En dan stuur je er in de winkel op aan dat ze van hun probleem niet jouw probleem moeten maken. Dwz ze willen minder terug betalen vanwege missende doos. Oplossing geef dan een nieuw product zonder doos mee, en laat de kapotte versterker dan repareren zonder dat jij er last van hebt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
analogworm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Eerst moet je even uitzoeken wat de vereisten zijn om in zo'n geval de koop te ontbinden. In andere woorden, boekjes e.d. Nodig?

Ik zou een tegenvoorstel doen:

Fijn om te weten dat terugbetaling mogelijk is, u begrijpt dat de genoemde voorwaarden voor mij als consument nadelig zijn. Zo heeft een afwezig boekje mijnerzijds natuurlijk geen invloed op het schadeloosstellen julliezijds.

Graag kom ik een dezer dagen langs met de versterker om de situatie te beslechten. Dan kunnen we persoonlijk de schade beoordelen en direct tot een gepaste oplossing komen.

Naast het ontbinden van de koop zou een nieuw product ter vervanging ook een oplossing kunnen zijn waar ik tevreden mee ben.

Met vriendelijke groet,

En dan stuur je er in de winkel op aan dat ze van hun probleem niet jouw probleem moeten maken. Dwz ze willen minder terug betalen vanwege missende doos. Oplossing geef dan een nieuw product zonder doos mee, en laat de kapotte versterker dan repareren zonder dat jij er last van hebt.

Succes
Kijk, hier heb ik wat aan :) Super. Dankjewel. Ik ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen :)

Edit : Krijg net een mail terug. Ze geven aan dat de dagwaarde 250 euro is 8)7 . Hij is nieuw nog 695 euro, dus dat lijkt me heel sterk.

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 30-01-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
DennusB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:57:
[...]

Kijk, hier heb ik wat aan :) Super. Dankjewel. Ik ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen :)
Fijn om te horen. Het geval wil dat ik dit soort spelletjes altijd wel leuk vind en meestal krijg ik mijn zin ook wel.

Overigens in mijn laatste zin waar ik aangaf 'tevreden te zijn' zocht ik naar een bewoording met iets in de trend van 'ben ik weer een tevreden klant'. Maar ik kon niet zo een twee drie een zinsbouw vinden waar dat lekker uitkwam zonder slijmerig te klinken. Misschien kom je zelf met wat beters.

Vaak zijn bedrijven heel erg gevoelig voor woorden zoals klanttevredenheid en vertrouwen en zo. Dan hebben ze het idee dat ze weer wat goeds hebben gedaan en een klant behouden is gebleven. Ookal koop jij en niemand die dit topic leest ooit nog wat bij hen. Maar toch, gaat om het idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
analogworm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Fijn om te horen. Het geval wil dat ik dit soort spelletjes altijd wel leuk vind en meestal krijg ik mijn zin ook wel.

Overigens in mijn laatste zin waar ik aangaf 'tevreden te zijn' zocht ik naar een bewoording met iets in de trend van 'ben ik weer een tevreden klant'. Maar ik kon niet zo een twee drie een zinsbouw vinden waar dat lekker uitkwam zonder slijmerig te klinken. Misschien kom je zelf met wat beters.

Vaak zijn bedrijven heel erg gevoelig voor woorden zoals klanttevredenheid en vertrouwen en zo. Dan hebben ze het idee dat ze weer wat goeds hebben gedaan en een klant behouden is gebleven. Ookal koop jij en niemand die dit topic leest ooit nog wat bij hen. Maar toch, gaat om het idee :+
Haha, ja ben ik helemaal met je eens. Ik zal zelf eens kijken of ik die zin nog leuker kan formuleren.
Met hun "bod" van 250 euro ga ik in ieder geval niet akkoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
DennusB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Haha, ja ben ik helemaal met je eens. Ik zal zelf eens kijken of ik die zin nog leuker kan formuleren.
Met hun "bod" van 250 euro ga ik in ieder geval niet akkoord...
Haha ja wat een kut bod. Maarja, ze beginnen natuurlijk laag. Ik neem aan dat je mijn reactie dus nog niet verstuurd hebt?

Voeg er dan in de eerste alinea aan toe:

...schadeloosstellen uwerzijds binnen de garantie periode. Uitgangspunt is dat ik als consument een gelijkwaardige of betere oplossing geboden krijg.

Leuk verdien model trouwens. Garantie apparaten slopen, afkopen en doorverkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 30-01-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
analogworm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Haha ja wat een kut bod. Maarja, ze beginnen natuurlijk laag. Ik neem aan dat je mijn reactie dus nog niet verstuurd hebt?

Voeg er dan in de eerste alinea aan toe:

...schadeloosstellen binnen de garantie periode. Uitgangspunt is dat ik als consument een gelijkwaardige of betere oplossing geboden krijg.
HIj is nog niet verzonden inderdaad. Maar dat gaat wel snel gebeuren als ze zo doorgaan haha

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SkiFan
Je hebt gewoon recht op de aankoopprijs in dit soort gevallen bij ontbinding. Zaken die daarvoor pleiten:

1. Beschadiging komt door de leverancier

2. Jij bent niet ongerechtvaardigd verrijkt als je de aankoopprijs terug krijgt. Het feit dat je een paar maanden een receiver hebt kunnen gebruiken is geen reden daartoe. Je hebt direct recht op een functionerende gehad. Nu je dat niet hebt gehad wil dat niet zeggen dat het gebruik enige waarde heeft gehad.

3. Quelle-arrest van het Hof van Justitie van de EU, waarin dit is vastgelegd. Sindsdien is dit vaste jurisprudentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Fijn 2x spuit 11 na mijn laatste post.
Laat je niet afwimpelen. Wat een lachertje trouwens die 250 euro. Het is toch in principe hun probleem, nu schuiven ze het met zo'n waardeloos voorstel financieel op jou af.
De enige 2 opties zoals reeds genoemd: herstel en volledige garantie of ontbindingen en volledig aankoopbedrag terug.
Bedankt voor de foto’s.
Ik heb deze naar een Marantz service partij door gestuurd voor een zo snel mogelijke oplossing.
Zodra wij hier bericht van krijgen zal ik u op de op de hoogte stellen.

De leverancier waar uw klacht binnen garantie is gerepareerd zou het product volledig herstellen.
Dit is helaas niet gedaan waarvoor excuses.
Dit komt op mij weer over als vooral zélf niet besluiten, maar alles laten afhangen van derden. In geval de fout evident bij jou als verkoper ligt kan je ook eens ballen tonen, een splinternieuwe zo snel mogelijk bestellen en leveren, het wrak laten repareren en later tegen gereduceerde prijs aanbieden. En nee dan verdien je op deze klant misschien even niets. So be it. Dit heet wel verantwoordelijkheid nemen en levert op de langere termijn wel weer iets op. Nu niet, zoals je aan de reacties in dit topic en de PW al ziet.
Uw oplossing voor terug betaling van het product is alleen mogelijk met een terug betaling van de dagwaarde van uw product. Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de originele verpakking, papieren, boekjes, etc.
Deze kunnen we berekenen voor u maar hebben dan meer informatie nodig.
Dit is natuurlijk de grootste BS die er bestaat. En het is trouwens terugbetaling als 1 woord. Zij maken een fout en gaan vervolgens mekkeren over wat boekjes. Waar halen ze het lef vandaan vraag je je dan af.
En dan moet je ze de kans geven om het op te lossen. Meteen e.e.a. omruilen is geen recht.
Misschien hebben ze een demo model op de plank die je tijdelijk kan gebruiken?
Maar nogmaals dat is meer een service en geen recht.
De overlast beperken is gewoon hun plicht en niet iets van service. Dus ja eigenlijk zouden ze maar iets op moeten sturen om te gebruiken zolang het apparaat weg is. Dat kunnen ze dan mooi in die doos op maat stoppen.
Daar kunnen we kort over zijn. Je kunt niet verwachten dat consumenten van alles alle dozen gaan bewaren. Dan zou je enkel daarvoor al een schuur er bij kunnen bouwen.
Het geval wil dat ik dit soort spelletjes altijd wel leuk vind en meestal krijg ik mijn zin ook wel.
Je recht krijgen is geen spelletje, maar hoort eigenlijk normaal te zijn zonder allerlei gedoe.
Maarja, ze beginnen natuurlijk laag.
Zo natuurlijk vind ik het niet. Ik vind het eerder een zeer kwalijke zaak. Men hoort direct met een fatsoenlijk voorstel te komen.
Verder eens met ^ r_bleumer hier boven mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks voor alle reacties :) Even een korte update:

Contact met de manager van Max-ICT verloopt tot nu toe erg prettig. Ze hebben een doos opgestuurd met vulmateriaal en hebben contact opgenomen met het officiele Marantz service point van Nederland om er voor te zorgen dat het binnen een week of 2 gefixt is.
Ik moet de boos nog ophalen en terugsturen, ik had afgelopen weekend een sterfgeval in de familie waardoor ik er niet aan toe kwam. Ook daar werd erg netjes op gereageerd.

Ben benieuwd dus. Zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
Tot nu toe dus alleen maar lof voor die gasten. Netjes om te zien dat het ook anders kan ! Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
loki504 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:07:
Tot nu toe dus alleen maar lof voor die gasten. Netjes om te zien dat het ook anders kan ! Hou ons op de hoogte.
Vanwaar deze lof? Zoals ik het begrijp zit de TS nog steeds met een kapotte receiver en moet ie nog afwachten of het opgelost wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
luckyjan schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Vanwaar deze lof? Zoals ik het begrijp zit de TS nog steeds met een kapotte receiver en moet ie nog afwachten of het opgelost wordt.
Dat ze in ieder geval mee werken. Dat TS wegens omstandigheden iets later reageert hebben ze ook begrip voor. En dat voor een winkel die alleen maar slechte service bied vind ik dat ze best wat credits mogen hebben. Tuurlijk zijn ze het wetterlijk verplciht. Maar je komt je regelmatig anders tegen. Dus ja dan mag een winkel daar best wat lof voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Eens.
Het bod is laag en niet acceptabel. Maar opsturen van doos en bereidwilligheid om te onderzoeken wordt nog getoond.
Het is nu afwachten wat het Marantz Service punt gaat doen. En welke opties hieruit voortkomen.
Dan pas kunnen we weer gaan "zeiken" op slechte service etc.

Kans is aanwezig dat Marantz hem al omruilt bv.
Anyway keep us posted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
loki504 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:35:
[...]

Dat ze in ieder geval mee werken. Dat TS wegens omstandigheden iets later reageert hebben ze ook begrip voor. En dat voor een winkel die alleen maar slechte service bied vind ik dat ze best wat credits mogen hebben. Tuurlijk zijn ze het wetterlijk verplciht. Maar je komt je regelmatig anders tegen. Dus ja dan mag een winkel daar best wat lof voor hebben.
Heb je het topic vanaf het begin gelezen Loki?

Doe dat eens als je er zin/tijd voor hebt.
Er is best veel "niet helemaal handig" gegeaan voorafgaand aan deze "zoals het hoort te gaan bij een fuck-up als dit".

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Koos2009 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:32:
[...]

Heb je het topic vanaf het begin gelezen Loki?

Doe dat eens als je er zin/tijd voor hebt.
Er is best veel "niet helemaal handig" gegeaan voorafgaand aan deze "zoals het hoort te gaan bij een fuck-up als dit".
Ik heb het prima gelezen. En ja het bod was niet helemaal volgens de wet nee. Maar ze zijn bereid willend. Dat in vergelijking met hun poot stijf houden. En Zover ik kan zien is het voornamelijk Marantz dan wel de post die het zwaar verneukt heeft. En niet Max ICT. Maar hey tegen Max ICT schoppen is zoveel makkelijker.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar als je uiteindelijk netjes worden opgelost is er niets aan de hand.

Ik zou jou het advies willen geven om wat andere draadjes hier te lezen. Dan zie je dat Max IXT in ieder geval zijn best doet om tot een oplossing te komen. Ze hadden ook hun poot stijf kunnen houden en de TS met een gare receiver laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Dat zal ik doen Loki, ik vind dit soort dingen vaak interressant om te lezen zodat ik weet welke winkels ik kan bestellen en waar ik van op aan kan als er wat is.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het zegt echter niets over in welke staat het product bij de winkel is gekomen, dat is wat telt in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:38:
[...]

Ik heb het prima gelezen. En ja het bod was niet helemaal volgens de wet nee. Maar ze zijn bereid willend. Dat in vergelijking met hun poot stijf houden. En Zover ik kan zien is het voornamelijk Marantz dan wel de post die het zwaar verneukt heeft. En niet Max ICT. Maar hey tegen Max ICT schoppen is zoveel makkelijker.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar als je uiteindelijk netjes worden opgelost is er niets aan de hand.

Ik zou jou het advies willen geven om wat andere draadjes hier te lezen. Dan zie je dat Max IXT in ieder geval zijn best doet om tot een oplossing te komen. Ze hadden ook hun poot stijf kunnen houden en de TS met een gare receiver laten zitten.
Tja als Max-ICT een ander inhuurt/samenwerking oid en die maakt een fout is dat alsnog de verantwoordelijkheid van Max-ICT... Alsof ik jouw auto leen en dan zeg 'ja maar mijn buurman die heeft m de sloot in gereden, niet ik :/
Wat dat betreft had Max-ICT absoluut beter kunnen handelen door hun verantwoordelijkheid te pakken en dit gewoon op te lossen ipv het eerst op een ander en daarna op de klant te schuiven met een gedoe over boekjes...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Uiteraard is en blijft Max-ICT de eindverantwoordelijke. Alleen zij zijn dan niet degene die de grove fout maakt. En ze willen het uiteindelijk netjes oplossen. En ik mis denk ik gedoe over boekjes. Alleen over een doos die ze toesturen omdat de TS die niet meer had. En gezien de geschiedenis van Max-ICT doen ze het nu netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
DennusB schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Ja, dat is de volgende stap inderdaad. Als ik hun shopreviews kijk ben ik heel erg bang dat ik een nette receiver of geld terug ga krijgen :(
Ben je bang dat je dat krijgt of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
M.l. schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:51:
[...]

Ben je bang dat je dat krijgt of juist niet?
Nee niet haha. Zou fijn zijn als ze dat wel zouden regelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

TS, hoe is het afgelopen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
DennusB schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:41:
Thanks voor alle reacties :) Even een korte update:

Contact met de manager van Max-ICT verloopt tot nu toe erg prettig. Ze hebben een doos opgestuurd met vulmateriaal en hebben contact opgenomen met het officiele Marantz service point van Nederland om er voor te zorgen dat het binnen een week of 2 gefixt is.
Ik moet de boos nog ophalen en terugsturen, ik had afgelopen weekend een sterfgeval in de familie waardoor ik er niet aan toe kwam. Ook daar werd erg netjes op gereageerd.

Ben benieuwd dus. Zal jullie op de hoogte houden!
En heeft hij alles naar behoren weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gadgeteer schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:24:
[...]

En heeft hij alles naar behoren weten op te lossen?
De versterker staat nu bij het reparatie punt mailde ze vandaag... ik ben heel benieuwd! Ik moet nog maar zien hoe hij terug komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dus eigenlijk is Marantz weer aan het klote. Misschien tijd om iets meer druk achter Max ICT te zetten? Door een uiterste datum te geven waarin je de receiver in goede staat wil ontvangen. Zo niet je de koop wilt ontbinden en het volledige bedrag retour wil hebben. Lullig voor Max ICT maar die mogen dat dan met Marantz veder regelen. Een andere optie is tijdelijk een leen toestel zodat jij minder last hebt van het gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vandaag weer contact gehad met Max-ICT. Ze hebben naar eigen zeggen vandaag de receiver retour gestuurd en alles zou gefixt zijn. Ik ben erg benieuwd :) Hopen dat ik hem snel binnen krijg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Dus morgen weten we hopelijk meer. hoop voor je dat het uiteindelijk alsnog is opgelost.(al zat je een lange tijd zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een rommeltje als je t mij vraagt, hoop voor je dat het goed komt.. Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hij komt als het goed is vandaag aan bij het DPD punt zodat ik hem daar morgen kan ophalen. Ik ben zelf ook enorm benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11

dragonhaertt

@_'.'

Ik hoop dat ze dan alles netjes gerepareerd hebben! Net het hele draadje gelezen en vind het heel bijzonder hoe dit gelopen is. Bij garantie hoort natuurlijk gewoon schadeloosheid stellen, zeker na extra beschadiging door de reparerende partij. Dan een bod doen voor "dagwaarde" is zeer incorrect en in mijn ogen een goedkope poging om onder het probleem uit te komen.
Stel dat het nog steeds niet geheel naar je tevredenheid geregeld is zou ik als ik jou was een mailtje richting het Juridisch Loket sturen. Die kunnen je haarfijn uitleggen welke stappen je kan ondernemen om dat toch je volledige aankoopbedrag terug te krijgen (of een vervangend nieuw product, in plaats van refurbished).
Ik ben benieuwd hoe de reparatie verlopen is!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
ben je op een negatieve manier zo stil of een positieve manier? Of nog geen tijd gehad om het pakketje op te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hoop idd dat hij lekker aan het genieten is.
Wel benieuwd wat de afloop nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Daar ben ik weer met een update. Vorige week Donderdag de receiver opgehaald bij het DPD ophaal punt. Ik moet ze kudo's geven : Ik heb nog nooit iets gezien wat zo goed verpakt was. Ik denk dat er qua gewicht meer verpakkingsmateriaal in zat dan de versterker weegt, bij wijze van. Dus dat ging goed.
Versterker uitgepakt en het briefje gelezen wat er bij zat. Dat zag er ook top uit. Ik was vol goede hoop!

Receiver uitgepakt uit de kilo's bubbeltjesfolie en piepschuim en daar was ie, met een gloednieuw frontje. Ik was echt blij.
Tot ik goed ging kijken........

Frame nog steeds verbogen. Pic2 : https://tweakers.net/ext/f/ykHWt45GKNAbzCoqqUCXufKr/full.jpg

Zo erg dat de versterker niet eens blijft staan omdat 1 van de pootjes veel verder naar onder staat door het enorm verbogen frame.

Nog verder kijken.... wel g*dverdomme : beschadigingen op de volume knop. Beschadigingen op de input-selector en gaten aan de achterkant van de behuizing.

Goed, ik ben ondertussen echt in alle staten. Ik ben ruim 4 maanden verder en zit nog steeds met een rotte receiver van 700 euro.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik ga die beste man morgen ochtend maar weer bellen de foto's opsturen, maar ik wil nu eigenlijk echt aansturen op geld terug. En als dat niet werkt m'n rechtsbijstand er op gooien of zo...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
Ontbinden van de koop lijkt mij niet geheel onredelijk nu. En dan mag Max ICT het lekker met de fabrikant uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:46:
Ontbinden van de koop lijkt mij niet geheel onredelijk nu. En dan mag Max ICT het lekker met de fabrikant uitzoeken.
Ik vrees alleen dat ze gaan zeggen "Stuur hem maar weer op. Dit keer gaan we hem ECHT fixen hoor!!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Daarom kan je hem ook gewoon je rechtsbijstand bellen morgen en direct met hun overleggen. En dan zullen hun wel een mooie brief sturen en je geld terug halen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zal idd eens kijken wat je rechtsbijstand zegt,

Je hebt de kans gegeven om het op te lossen. Daarbij mag je niet verwachten dat je andere problemen terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:23:
zal idd eens kijken wat je rechtsbijstand zegt,

Je hebt de kans gegeven om het op te lossen. Daarbij mag je niet verwachten dat je andere problemen terugkrijgt.
Denk dat informatie inwinnen daar sowieso handig is. Maar ik wil morgen wel even Max-ICT spreken ook want ben heel benieuwd naar hun verhaal...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik zou eens informatie inwinnen bij de Marantz importeur in Nederland. Kijken wat zij er van vinden dat hun naam zo te grabbel wordt gegooid door een webshop die niet al te best bekend staat. Met een beetje geluk is die straks de laatste Marantz die ze verkocht hebben daar.

Met een beetje positieve insteek kan het best zijn dat Marantz je tegemoet komt, ook al hebben ze geen partij in jouw overeenkomst met Max ICT. Ik zou eerst je verhaal doen en daarna pas vragen of de importeur misschien iets voor je kan betekenen in dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
sypie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:07:
Ik zou eens informatie inwinnen bij de Marantz importeur in Nederland. Kijken wat zij er van vinden dat hun naam zo te grabbel wordt gegooid door een webshop die niet al te best bekend staat. Met een beetje geluk is die straks de laatste Marantz die ze verkocht hebben daar.

Met een beetje positieve insteek kan het best zijn dat Marantz je tegemoet komt, ook al hebben ze geen partij in jouw overeenkomst met Max ICT. Ik zou eerst je verhaal doen en daarna pas vragen of de importeur misschien iets voor je kan betekenen in dit verhaal.
Goed idee. Maar hoe kom ik erachter wie de importeur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ff een belletje naar Marantz Benelux? https://www.marantz.nl/nl/aboutus/pages/eu-offices.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:14:
[...]

Goed idee. Maar hoe kom ik erachter wie de importeur is?
D&M Europe
Beemdstraat 11
5653 MA Eindhoven (NB)
T: +31 40 2507800
F: +31 40 2507802

Bron: https://www.hifi.nl/importeur/373/Marantz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Maar doet Max IT het niet gewoon dom weg door schuiven naar Marantz? en verkloten die het iedere keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
loki504 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:50:
Maar doet Max IT het niet gewoon dom weg door schuiven naar Marantz? en verkloten die het iedere keer?
Marantz repareert zelf niets, die sturen het direct door naar Audio Service te Elst. Waarbij ik me wel afvraag of de receiver daadwerkelijk door Audio Service zo om zeep wordt geholpen. Ik kan me niet voorstellen dat een respectabel bedrijf een receiver zo retour stuurt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
FeaR schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:59:
[...]

Marantz repareert zelf niets, die sturen het direct door naar Audio Service te Elst. Waarbij ik me wel afvraag of de receiver daadwerkelijk door Audio Service zo om zeep wordt geholpen. Ik kan me niet voorstellen dat een respectabel bedrijf een receiver zo retour stuurt.
Oke maar ik kan mij ook niet voorstellen dat max ICT. De doos open maakt. de boel gaat slopen en weer inpakt. kost tijd geld en je naam. Maar we gaan kijken wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Gewoon tot ontbinding overgaan. Ze zijn niet tijdig nagekomen, dus staat jou nu ontbinding open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:59:
[...]

Nee, de eerste keer heeft Max-ICT na inlevering de receiver laten stuiteren. Voor hij bij Audio Service is geweest dus. Daar is hij nu dus wel geweest, maar niet alles is gerepareerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Gewoon ontbinden en de aankoopprijs terugvorderen. Niet met minder genoegen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb net een kwartier met ze aan de lijn gehangen. Ze vinden het heel vervelend maar kunnen niets anders dan de reparatie service contacten om te kijken hoe snel ze dit kunnen laten fixen....
Heb aangegeven dat ik gewoon m'n geld terug wil, maar volgens hun is dat niet mogelijk en hebben ze alles gedaan om het te laten fixen.

Hij belt straks terug als het goed is. Ik ben benieuwd. Anders gaat m'n rechtsbijstand er maar op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:59:
Heb net een kwartier met ze aan de lijn gehangen. Ze vinden het heel vervelend maar kunnen niets anders dan de reparatie service contacten om te kijken hoe snel ze dit kunnen laten fixen....
Heb aangegeven dat ik gewoon m'n geld terug wil, maar volgens hun is dat niet mogelijk en hebben ze alles gedaan om het te laten fixen.

Hij belt straks terug als het goed is. Ik ben benieuwd. Anders gaat m'n rechtsbijstand er maar op..
Dat is dus duidelijk. Tijd om de koop te ontbinden. Zij kunnen hem niet fixen. Dus recht op geld terug.
Gaan ze niet leuk vinden maar dat is wel de wet.

Vind dat je nog netjes bent. Ik had er allang een zaak van gemaakt bij mijn rechtsbijstand.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 21-03-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Dat is dus duidelijk. Tijd om de koop te ontbinden. Zij kunnen hem niet fixen. Dus recht op geld terug.
Gaan ze niet leuk vinden maar dat is wel de wet.

Vind dat je nog netjes bent. Ik had er allang een zaak van gemaakt bij mijn rechtsbijstand.
Maar hoe forceer ik ze om over te gaan tot ontbinding van de koop?
En gaat dat dan om aanschafprijs of om dagwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ontbinding van koop gaat altijd om aanschafprijs. Per aangetekende brief doen, er staan templatebrieven op het web. Nu doorzetten, anders geef je ze de indruk dat ze je eeuwig aan het lijntje kunnen houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TMDC schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:09:
Ontbinding van koop gaat altijd om aanschafprijs. Per aangetekende brief doen, er staan templatebrieven op het web. Nu doorzetten, anders geef je ze de indruk dat ze je eeuwig aan het lijntje kunnen houden!
Thanks voor de tip. Ik zie hier (https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden) dat het ook om een lager bedrag dan de aanschafwaarde zou kunnen gaan...
Er staat wel een voorbeeldbrief bij, dus dat is ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Maar laat je rechtsbijstand het oplossen. Die sturen die brieven vaker. En geven een beter effect als je zelf verzonden A4tje. en kost je zelf geen communicatie heen en weer. Maar lekker op de bank zitten wachten tot je geld er is.

En het klopt dat je minder terug kan krijgen. Dit hangt een beetje af van de leeftijd. En geadverteerde garantie termijn. Marantz geeft 3 jaar op hun Premium producten. https://www.marantz.nl/nl...s/serviceinformation.aspx
Nu komt de receiver volgens de pricewatch als eerst in de handel rond september 2014. Dus heb je vrijwel zeker recht op het volledige bedrag volgens floppus.
Afhandeling Panasonic (uitbetalen restwaarde) krom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:23:
Maar laat je rechtsbijstand het oplossen. Die sturen die brieven vaker. En geven een beter effect als je zelf verzonden A4tje. en kost je zelf geen communicatie heen en weer. Maar lekker op de bank zitten wachten tot je geld er is.

En het klopt dat je minder terug kan krijgen. Dit hangt een beetje af van de leeftijd. En geadverteerde garantie termijn. Marantz geeft 3 jaar op hun Premium producten. https://www.marantz.nl/nl...s/serviceinformation.aspx
Nu komt de receiver volgens de pricewatch als eerst in de handel rond september 2014. Dus heb je vrijwel zeker recht op het volledige bedrag volgens floppus.
Afhandeling Panasonic (uitbetalen restwaarde) krom!
Thanks voor je info. Ik heb hem aangeschaft op 29-05-2015. Dus dan zou ik het volledige bedrag moeten terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:10:
[...]

Thanks voor de tip. Ik zie hier (https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden) dat het ook om een lager bedrag dan de aanschafwaarde zou kunnen gaan...
Er staat wel een voorbeeldbrief bij, dus dat is ideaal!
Heb niet het gehele verhaal gelezen. Maar je hebt ze meer dan voldoende mogelijkheden gegeven om het op te lossen als ik het zo lees, en de kans die ze genomen hebben repareert niet de schade die bij het laten vallen gedaan is. Je kan vragen om een 100% nieuwe ipv de koopovereenkomst te laten ontbinden misschien dat ze hier wel aan mee willen werken op zijn? Dan geef je nog één kans dat ze het oplossen.

Ze hebben meerdere keurmerken. bel hun eens op met dit verhaal. vaak hebben ze ook een geschillencommissie voor dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ja je mag wel langer als 1,5 jaar genieten wil prijs vermindering in werking treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
geforce5_guy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:28:
[...]

Heb niet het gehele verhaal gelezen. Maar je hebt ze meer dan voldoende mogelijkheden gegeven om het op te lossen als ik het zo lees, en de kans die ze genomen hebben repareert niet de schade die bij het laten vallen gedaan is. Je kan vragen om een 100% nieuwe ipv de koopovereenkomst te laten ontbinden misschien dat ze hier wel aan mee willen werken op zijn? Dan geef je nog één kans dat ze het oplossen.

Ze hebben meerdere keurmerken. bel hun eens op met dit verhaal. vaak hebben ze ook een geschillencommissie voor dit soort gevallen.
Thanks voor je reply. Ik heb ze net ook voorgesteld om hem om te ruilen voor een nieuwe en dat ze het daarna dan zelf moeten oplossen met de leverancier, maar ook dat was volgens hun geen optie omdat ze net "veel geld" hadden gestoken in de reparatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Thanks voor je reply. Ik heb ze net ook voorgesteld om hem om te ruilen voor een nieuwe en dat ze het daarna dan zelf moeten oplossen met de leverancier, maar ook dat was volgens hun geen optie omdat ze net "veel geld" hadden gestoken in de reparatie...
En dat is niet jou probleem. Dan mogen ze met de reparateur uitvechten dat ze niet betalen voor bagger werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Dat is hun probleem. Ze hebben zelf gekozen voor de reparatie ipv vervanging voor een nieuwe. Nu is de reparatie dus totaal niet de oplossing geweest.

Ik zou inderdaad de rechtsbijstand een ontbinding van de koopovereenkomst laten opstellen voor 100% van de aanschafprijs.Met deze club gewoon geen zaken meer doen en overal een review achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:30:
[...]

En dat is niet jou probleem. Dan mogen ze met de reparateur uitvechten dat ze niet betalen voor bagger werk.
Ja, dat gaf ik ook al aan. Volgens hem werkt dat niet zo. Als ie vanmiddag terug komt met een oplossing die ik niet wil is het tijd om ze met de wet om de oren te slaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Yep. Zo werkt het wel. En mag hopen dat ze die prutsers niet betalen voor hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:46:
Yep. Zo werkt het wel. En mag hopen dat ze die prutsers niet betalen voor hun werk.
Ze hebben al betaald... sterker nog, ze zijn daar 1,5 week geleden cash af gaan rekenen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Ze hebben al betaald... sterker nog, ze zijn daar 1,5 week geleden cash af gaan rekenen |:(
Dat is hun probleem. Jij doet zaken met Max-ICT. JIj bent niet tevreden met de geleverde oplossing en dus kom je weer bij MAX-ICT uit want jij hebt een overeenkomst met hun. Dat Max-ICT het uitbesteden aan andere of wat dan ook heb jij niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 11:35

SQB

CH40S schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:59:
[...]
Het zegt echter niets over in welke staat het product bij de winkel is gekomen, dat is wat telt in deze.
Nee, maar als dat ding persoonlijk bij de winkel is ingeleverd, mag Max ICT uitleggen waarom ze een zwaar beschadigde receiver hebben geaccepteerd voor reparatie zonder de beschadigingen vast te leggen. Dat laatste zou sowieso gedaan moeten zijn, de staat bij inname vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SQB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Nee, maar als dat ding persoonlijk bij de winkel is ingeleverd, mag Max ICT uitleggen waarom ze een zwaar beschadigde receiver hebben geaccepteerd voor reparatie zonder de beschadigingen vast te leggen. Dat laatste zou sowieso gedaan moeten zijn, de staat bij inname vastleggen.
Ze hebben zwart op wit bevestigd dat zij de schade hebben toegebracht, dus ik heb sowieso bewijs dat ie super netjes was toen ik hem inleverde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Heeft max ICT de schade tot 2 keer toe aangebracht? Of de reparateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:57:
Heeft max ICT de schade tot 2 keer toe aangebracht? Of de reparateur?
De schade is maar 1x aangebracht, na het inleveren de eerste keer is dat ding fors op de grond gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Maar beide door Max ICT? Dan is het helemaal makkelijk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Waarom heb je nog steeds niet jouw rechtsbijstand ingeschakeld? Je hebt die verzekering toch niet voor de lol?

Vaak zegt een rechtsbijstandverzekering; dat bedrag is te klein om een zaak te voeren, wij betalen jou het geld en case closed. Dan heb jij je geld terug en ben je van het gezeik af.
Pagina: 1 2 3 Laatste