Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 14:44
DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:01:
[...]

De schade is maar 1x aangebracht, na het inleveren de eerste keer is dat ding fors op de grond gevallen.
Dan kunnen zij toch gewoon de schade verhalen op hun WA-verzekering. Ze hebben iets van een klant stuk gemaakt, of dat nou een artikel is wat ter reparatie is gebracht of ze hebben een kop koffie over een pak gemorst maakt niet uit.

Verder: schakel je rechtsbijstand in, laat het oplossen in plaats van moeite te doen. Een brief van een advocaat maakt meer indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:01:
[...]

De schade is maar 1x aangebracht, na het inleveren de eerste keer is dat ding fors op de grond gevallen.
Dat lijkt me toch allemaal niet jouw zorg?

Hij is kapot, jij hebt hem ingeleverd bij de partij die aansprakelijk is. Of ze hem vervolgens volgieten met magic smoke gemaakt van unobtainium-infused pixie dust of er mee gaan voetballen... Dat is allemaal niet jouw zorg. Zolang de uitkomst maar is dat jij volgens de letter van het consumentenrecht schadeloos gesteld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 11:35

SQB

DennusB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Ze hebben zwart op wit bevestigd dat zij de schade hebben toegebracht, dus ik heb sowieso bewijs dat ie super netjes was toen ik hem inleverde :)
Dan is het simpel. Origineel van die verklaring goed bewaren, rechtsbijstand inschakelen (ik begrijp dat je daarvoor verzekerd bent). Daar is die verzekering voor. (Al moet je niet verbaasd zijn als die jou rechtstreeks geld geeft, omdat dat goedkoper is dan de strijd met Max ICT aan te gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Abom schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:02:
Vaak zegt een rechtsbijstandverzekering; dat bedrag is te klein om een zaak te voeren, wij betalen jou het geld en case closed. Dan heb jij je geld terug en ben je van het gezeik af.
Zelden gaf een oplossing zo weinig voldoening O-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:34

Marc H

- - Is wakker - -

DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:38:
Daar ben ik weer met een update. Vorige week Donderdag de receiver opgehaald bij het DPD ophaal punt. Ik moet ze kudo's geven : Ik heb nog nooit iets gezien wat zo goed verpakt was. Ik denk dat er qua gewicht meer verpakkingsmateriaal in zat dan de versterker weegt, bij wijze van. Dus dat ging goed.
Versterker uitgepakt en het briefje gelezen wat er bij zat. Dat zag er ook top uit. Ik was vol goede hoop!

Receiver uitgepakt uit de kilo's bubbeltjesfolie en piepschuim en daar was ie, met een gloednieuw frontje. Ik was echt blij.
Tot ik goed ging kijken........

Frame nog steeds verbogen. Pic2 : https://tweakers.net/ext/f/ykHWt45GKNAbzCoqqUCXufKr/full.jpg

Zo erg dat de versterker niet eens blijft staan omdat 1 van de pootjes veel verder naar onder staat door het enorm verbogen frame.

Nog verder kijken.... wel g*dverdomme : beschadigingen op de volume knop. Beschadigingen op de input-selector en gaten aan de achterkant van de behuizing.

Goed, ik ben ondertussen echt in alle staten. Ik ben ruim 4 maanden verder en zit nog steeds met een rotte receiver van 700 euro.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik ga die beste man morgen ochtend maar weer bellen de foto's opsturen, maar ik wil nu eigenlijk echt aansturen op geld terug. En als dat niet werkt m'n rechtsbijstand er op gooien of zo...
Als ik die schade zo zie vraag ik mij serieus af of hij wel is opgestuurd naar Marantz of zijn officiële reparatiepunt, maar 'gerepareerd' is door een handige Hobbybob electronica reparatie winkeltje.

Ook de verpakking valt mij op. Het lijkt mij dat zo'n reparatiepunt wel een goede verpakking heeft liggen om zo'n versterker veilig op te sturen.

Het lijkt mij dat Max-ICT heeft willen besparen door de reparatie uit te besteden aan een goedkoop adresje.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

*knip* Dit soort trollerige reacties horen hier niet thuis.

[ Voor 111% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
SeatRider schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:52:
[...]

Zelden gaf een oplossing zo weinig voldoening O-)
Eens, ik ken dat gevoel. Maar je bereikt helemaal niets in je quest om 'de schuldige' te laten betalen. Het zorgt voor enorm veel frustratie bij jou en waarschijnlijk Max ICT. Daarbij heeft hij nu een receiver die niet werkt.

Funny coincidence, ik heb al meer dan 1,5 jaar een probleem met mijn Seat Leon...in het begin wilde ik dat de dealer opdraaide voor de kosten van het fixen van het probleem en dat heeft mij heel veel tijd, moeite en energie gekost. Nu maakt het mij niet meer uit of de dealer, de importeur, de fabrikant of de leasemaatschappij de kosten voor hun rekening neemt, als ik er maar 0 last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik krijg zojuist deze mail van Max-ICT :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h9PZ4f0YLowsr7FToZYqdtsS/medium.png

Wat doen? Zeggen dat ik niet akkoord ga en die aangetekende brief sturen over het ontbinden van de koopovereenkomst?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Je kan inderdaad aangeven dat je ze in de gelegenheid het gesteld om de boel binnen redelijke termijn te fixen. Is niet gelukt. Dus dat je graag de koop wilt ontbinden, met teruggave van het aankoop bedrag. En de versterker terug stuurt zodat ze het zelf maar uitzoeken.
IANAL maar volgens mij ben je de termijn van redelijkheid wel voorbij, en heb je voldoende gelegenheid gegeven om Max-ict tot een oplossing te laten komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Daarom ook gewoon gister al je rechtsbijstand moeten inschakelen. Zolang jij een bedrijf ruimte geeft zullen ze die ruimte pakken. Nu gewoon je rechtsbijstand bellen en hun het laten opknappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
loki504 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:47:
Daarom ook gewoon gister al je rechtsbijstand moeten inschakelen. Zolang jij een bedrijf ruimte geeft zullen ze die ruimte pakken. Nu gewoon je rechtsbijstand bellen en hun het laten opknappen.
Pfff, ja het is handig om rechtsbijstand te hebben. Echter hoef je ze niet voor elk wissewasje in te zetten. Mijn ervaring is dat je met gedegen advies (evt van juristen) prima zelf zaken kan oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Klopt. Maar Max ICT heeft al aangegeven dat ontbinden geen optie is. Dan gaat een aangetekende brief geen verschil maken. Dan zal je toch echt met zwaarde geschut moeten komen. En ik vind 4 maanden over reparatie van een product die 700 euro kost erg lang. En is het tijd voor rechtsbijstand. Zeker omdat de TS de winkel ruimte geeft om te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:15
loki504 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:42:
Klopt. Maar Max ICT heeft al aangegeven dat ontbinden geen optie is. Dan gaat een aangetekende brief geen verschil maken. Dan zal je toch echt met zwaarde geschut moeten komen. En ik vind 4 maanden over reparatie van een product die 700 euro kost erg lang. En is het tijd voor rechtsbijstand. Zeker omdat de TS de winkel ruimte geeft om te onderhandelen.
Tuurlijk zegt Max ICT dat ontbinden geen optie is, aangezien de gemiddelde consument hier niet verder mee gaat. Ben het helemaal met je eens dat de rechtsbijstand ingeschakeld moet worden, en ik denk dat een aangetekende brief wel degelijk helpt, maar dan van een jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks voor alle reacties. Fijn om te zien dat jullie willen helpen en adviseren.
Er kwam zojuist weer een reactie binnen van Max ICT :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ca9tN9UopeHsrq3fNXnynx61/medium.png

Ik denk dat ik in de pauze m'n rechtsbijstand maar ga bellen, ze willen echt niet meewerken... :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
'Contact opnemen met uw rechtsbijstand' als letterlijke optie noemen :')
Kwaliteitswinkel, idd rechtsbijstand inschakelen, hoewel die waarschijnlijk gewoon het afkopen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Ja en dat weet max ICT ook. En daarom geven ze die optie ook. Leer er van en koop er nooit iets. Gaan ze vanzelf onderuit zoals afuture.

En voor 700 kan je hem nog steeds opnieuw kopen. En misschien nog wel een betere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RGAT schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:02:
'Contact opnemen met uw rechtsbijstand' als letterlijke optie noemen :')
Kwaliteitswinkel, idd rechtsbijstand inschakelen, hoewel die waarschijnlijk gewoon het afkopen...
Dat, en een mailtje naar hun keurmerk organisaties sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Dat, en een mailtje naar hun keurmerk organisaties sturen.
En misschien Marantz op de hoogte brengen, inclusief fotos. Het kan best zijn dat het niet helemaal Max ICT hun schuld is en Marantz gewoon een slechte partner heeft gekozen met Audio Services.

Maar voor jezelf, gewoon lekker je rechtsbijstand inschakelen en het probleem op laten lossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Abom op 22-03-2017 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Abom schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:22:
[...]

En misschien Marantz op de hoogte brengen, inclusief fotos. Het kan best zijn dat het niet helemaal Max ICT hun schuld is en Marantz gewoon een slechte partner heeft gekozen met Audio Services.

Maar voor jezelf, gewoon lekker je rechtsbijstand inschakelen en het probleem op laten lossen.
Of het de schuld is van Max ICT maakt niets uit, het is de verantwoordelijkheid van Max ICT en die weigeren ze te nemen ;)
Anyway, slechte reviews lijkt Max ICT helemaal niet bang voor te zijn, mijden als de pest dan maar :/

[ Voor 8% gewijzigd door RGAT op 22-03-2017 11:34 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nog leuker... ze vermelden dat ze bij ICT Waarborg zijn aangesloten, maar dat is dus helemaal niet het geval. Heb gelijk melding bij ICT waarborg gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:37:
Nog leuker... ze vermelden dat ze bij ICT Waarborg zijn aangesloten, maar dat is dus helemaal niet het geval. Heb gelijk melding bij ICT waarborg gemaakt.
https://www.ictwaarborg.nl/vind-een-deelnemer/max-ict/

Ze zijn wel "lid". Alleen is het een gekocht keurmerk. Maar ze zullen je niet bemiddelen bij een geschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:54:
[...]

https://www.ictwaarborg.nl/vind-een-deelnemer/max-ict/

Ze zijn wel "lid". Alleen is het een gekocht keurmerk. Maar ze zullen je niet bemiddelen bij een geschil.
Ah fijn, toen ik een geschil wilde maken en ze er niet stonden stond er bij "Als ze hier niet tussen staan dan zijn ze geen lid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:58:
Thanks voor alle reacties. Fijn om te zien dat jullie willen helpen en adviseren.
Er kwam zojuist weer een reactie binnen van Max ICT :

[afbeelding]

Ik denk dat ik in de pauze m'n rechtsbijstand maar ga bellen, ze willen echt niet meewerken... :(
Uit pure interesse; waarom gebruik je niet de quote-tags om tekst uit een email te citeren? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:03:
[...]

Uit pure interesse; waarom gebruik je niet de quote-tags om tekst uit een email te citeren? ;)
Ja, dat kan inderdaad ook haha. Zal ik volgende keer doen :P

Edit : Nog een update van Max-ICT, ze snappen het echt niet daar... ik sta gewoon in m'n recht 8)7
Goedemorgen Dennis,

Bedankt voor uw bericht.
U heeft inderdaad garantie zoals Marantz deze heeft opgesteld.
Vandaar ook dat wij het graag met u willen oplossen door uw apparaat te laten repareren door de door Marantz aangewezen partij. Een ontbinding van de aankoop kan binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden.
Deze 30 dagen zijn we gepasseerd en zitten we in het garantie/reparatie traject.
Dit willen we ook graag met u inzetten.
Inzetten op een dergelijke manier zodat de overlast voor u zo minimaal mogelijk is.
De medewerking vanuit Max ICT is dan ook zeker aanwezig.
Alleen niet om de koop te ontbinden maar een volledige medewerking zodat u kosteloos en zo vlot mogelijk na reparatie een goed werkend product heeft.

Ik hoor dan ook graag op welke manier wij kunnen/mogen handelen om het product zo snel mogelijk bij Audio Service te kunnen aanleveren.

[ Voor 64% gewijzigd door DennusB op 22-03-2017 12:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:17
Het bedrijf zelf snapt ook wel dat het ze dubbel geld kost als ze nu de koop ook nog gaan ontbinden. Dan hebben ze reparatiekosten, verzendkosten (een paar keer) en de ontbinding. Dus heel simpel, ze proberen er onderuit te komen door je dingen te vertellen die niet (helemaal) waar zijn.

Nu is het zaak dat je doorzet. Ontbinding is zeker een mogelijkheid, ondanks de ontkenning van het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
evjatar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:36:
Het bedrijf zelf snapt ook wel dat het ze dubbel geld kost als ze nu de koop ook nog gaan ontbinden. Dan hebben ze reparatiekosten, verzendkosten (een paar keer) en de ontbinding. Dus heel simpel, ze proberen er onderuit te komen door je dingen te vertellen die niet (helemaal) waar zijn.

Nu is het zaak dat je doorzet. Ontbinding is zeker een mogelijkheid, ondanks de ontkenning van het bedrijf.
Ja, daar ben ik me van bewust. Ze weten ook dondersgoed hoe de wet en regelgeving in elkaar zit, maar ze proberen er nu onderuit te komen en dat gaat ze dit keer niet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Houd ons op de hoogte van de afloop! Ben erg benieuwd wat er gebeurt als de rechtsbijstand contact met ze opneemt, in principe hebben ze geen poot om op te staan.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik krijg net weer een mail van ze nadat ik aangaf dat ik alle recht heb op ontbinding :
Beste Dennis,

Bedankt voor uw bericht.

Echter is geen van onderstaande van kracht.
Wij willen het graag met u oplossen. De klacht is niet steeds dezelfde geweest en blijft niet bestaan.
Wij hebben in alles meegewerkt naar een oplossing, zo ook in deze nieuwe situatie waarbij de reparatie niet naar wens is verlopen. Wij bieden u keer op keer een kosteloze oplossing om zo ook deze situatie op te lossen.
Echter vraagt u iets waar ik niet aan kan voldoen.
U heeft ons in deze niet de gelegenheid gegeven om het op te lossen voor u.
Ik wil u vragen op ons deze gelegenheid te bieden zodat we dit netjes en kosteloos voor u kunnen oplossen.
Hang nu met ACM aan de lijn, die vonden dit ook niet zo'n strak plan van Max-ICT. Melding is gemaakt en ze zijn aan het kijken wat ze kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het is een lastige situatie. In de wet staan geen aantal reparaties genoemd waarna je mag ontbinden. het moet binnen redelijke termijn en zonder overlast. De discussie is nu wat een redelijke termijn is.
Echter vraagt u iets waar ik niet aan kan voldoen
Hij bedoelt dat het iets is waar hij niet aan WIL voldoen, dat is wat anders :P

Persoonlijk denk ik dat je ze nog een kans moet geven en daarna tot ontbinding over wil gaan. dat zou je ze kunnen laten weten.

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 22-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:27:
Het is een lastige situatie. In de wet staan geen aantal reparaties genoemd waarna je mag ontbinden. het moet binnen redelijke termijn en zonder overlast. De discussie is nu wat een redelijke termijn is.

[...]

Hij bedoelt dat het iets is waar hij niet aan WIL voldoen, dat is wat anders :P

Persoonlijk denk ik dat je ze nog een kans moet geven en daarna tot ontbinding over wil gaan. dat zou je ze kunnen laten weten.
Ja, daar kwam ACM ook al mee. Maar ze vinden wel dat >3 maanden echt te lang duurt en omdat er ook hinder is (geen vervangend apparaat gehad) vinden ze dat ik direct een aangetekende brief de deur uit moet doen om over te gaan op ontbinding. Gaan ze dan nog niet akkoord, dan naar de geschillencomissie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:48

dragonhaertt

@_'.'

DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:21:
"Wij willen het graag met u oplossen. De klacht is niet steeds dezelfde geweest en blijft niet bestaan.
Wij hebben in alles meegewerkt naar een oplossing, zo ook in deze nieuwe situatie waarbij de reparatie niet naar wens is verlopen."
Ik zou toch even duidelijk aangeven dat de klacht "Schadeloos stellen" is en dus nog steeds dezelfde is. Als ze niet op redelijke termijn het product kunnen repareren hadden ze hem moeten vervangen. Als ze zelf geen kwaliteitscontrole doen is dat hun eigen schuld, zij zijn verantwoordelijk voor het correct afhandelen van de retour richting de klant, onafhankelijk van wat door welke derde partij dan ook verpest wordt.

Het niet 'kunnen' ontbinden van de koop is natuurlijk onzin. Het feit dat ze eerder ook de, 30 dagen zonder opgaaf van reden, quoten vind ik ook heel bijzonder. Dit is namelijk mét opgaaf van reden. Veel mooie verhaaltjes en smoesjes omdat ze weten dat als je de ontbinding doorzet het hun veel geld kost.

-edit: Het drie keer moeten langsbrengen/opsturen van een product voordat deze op degelijke wijze gerepareerd wordt is denk ik ook wel hard te maken als "hinder".

[ Voor 6% gewijzigd door dragonhaertt op 22-03-2017 14:45 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dragonhaertt schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:41:
[...]

Ik zou toch even duidelijk aangeven dat de klacht "Schadeloos stellen" is en dus nog steeds dezelfde is. Als ze niet op redelijke termijn het product kunnen repareren hadden ze hem moeten vervangen. Als ze zelf geen kwaliteitscontrole doen is dat hun eigen schuld, zij zijn verantwoordelijk voor het correct afhandelen van de retour richting de klant, onafhankelijk van wat door welke derde partij dan ook verpest wordt.

Het niet 'kunnen' ontbinden van de koop is natuurlijk onzin. Het feit dat ze eerder ook de, 30 dagen zonder opgaaf van reden, quoten vind ik ook heel bijzonder. Dit is namelijk mét opgaaf van reden. Veel mooie verhaaltjes en smoesjes omdat ze weten dat als je de ontbinding doorzet het hun veel geld kost.
Ja, dat zal ik zeker nog even vermelden bij ze. Ik vond op de Max-ICT site ook het e-mailadres van de Algemeen Directeur ( 8)7 ) dus die heb ik maar even in de CC gezet.

ACM gaf ook aan dat die 30 dagen smoes nergens op slaat en dat ze gewoon de koop moeten ontbinden. Nu Max-ICT nog zover krijgen..

Edit:
En daar is de volgende (onzin) reactie alweer.
Beste Dennis,

Bedankt voor uw reactie.

Ik wil niet graag dit spelletje spelen, maar goed even de feiten op een rijtje.

2-6-2015 levering product
13-12-2016 melding defect
16-12-2016 retour ontvangen bij Max ICT
24-1-2017 gerepareerd retour bij u (na 6 werkdagen)
31-1-2017 nieuwe melding ontvangen + retourinstructies verstuurd
20-2-2017 het product retour ontvangen (na 14 werkdagen – 3 weken)
7-3-2017 retour gestuurd naar u, na reparatie bij Audio Service Marantz (11 werkdagen)
21-3-2017 nieuwe melding (na 10 werkdagen)

Deze feiten wijzen uit dat wij ons zeer coulant hebben opgesteld, u heeft immers meer tijd nodig gehad om het product te retourneren
dan wij voor versturen naar leverancier/service partij en retour te ontvangen, verwerken en te retourneren naar u.
Er is dus geen sprake van 3.5 maand maar van 17 werkdagen in totaal.

Zoals ik bovenstaand al vermelde wil ik niet graag in dit welles-nietes spelletje mee gaan.

Ik wil graag met u kijken naar een voor u kosteloze oplossing,
Graag verneem ik dan ook nog steeds welke weg van retour u wilt bewandelen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

[ Voor 36% gewijzigd door DennusB op 22-03-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Laatst online: 10-09 12:52
Jezus, hier krijg ik zelfs jeuk van.
Succes man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:44:

Edit:
En daar is de volgende (onzin) reactie alweer.

[...]
Ze begrijpen duidelijk nog niet dat wat er aan die kant gebeurd jouw worst kan wezen. Jij stuurt een product op en deze hoort gerepareerd te worden. Hoe ze dat doen, wie dit controleert en hoe ze deze bij de klant terug krijgen is hun eigen probleem. Als je het probleem vanaf jouw kant "black box" bekijkt:

13-12-2016 melding defect, retour gestuurd
24-1-2017 Nog steeds kapot, maar wel ontvangen
31-1-2017 Opnieuw moeten verzenden
7-3-2017 Weer kapot terug ontvangen
21-3-2017 Opnieuw "retour sturen" als enige mogelijke oplossing aangeboden gekregen

Dit is alleszins een schadeloosstellings proces die onredelijk lang duurt en met hinder verloopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• analogworm
Het is maar hoe je het bekijken wilt.. Je kan ook zeggen dat je sinds medio december niet met een naar behoren functionerend apparaat zit.

Ofwel:
Geachte heer,

Bedankt voor het door u toegezonden overzicht.

Alhoewel u zich welwillend heeft opgesteld, zijn uw tot op heden geboden oplossingen ontoereikend geweest. U begrijpt dat hoe je het wend of keert het initiele defect hoogstens had hoeven leiden tot een reparatietraject van zeg een maand. Daarna heb ik MAX-ICT tweemaal in de gelegenheid gesteld om de extra schade te repareren. De reparaties zijn tot op heden niet succesvol uitgevoerd. U begrijpt dat ik weinig vertrouwen heb in een derde maal u de mogelijkheid tot herstel te bieden en het traject nogmaals te verlengen.

Daarnaast heb ik de situatie voorgelegd, uw overzicht incluis, aan zowel de ASM en mijn rechtsbijstandsverzekeraar. Beider komen tot de conclusie dat de koop ontbinden en het terugbetalen van het aankoop bedrag een rechtvaardige en wettelijk toegestane oplossing is. (formuleer ik dat zo goed? :+).

Bij deze daarom mijn laatste voorstel aan u. Ik verzend u het product terug en u gaat binnen redelijke termijn, namelijk 7 dagen, over op terugbetaling van het aankoop bedrag, namelijk €700,-. Gaat u niet akkoord met dit voorstel zie ik geen andere mogelijkheid dan de zaak volledig over te dragen aan mijn rechtsbijstand. Zij zullen vervolgens de zaak met u afhandelen.

In vertrouwen u volledig geinformeerd te hebben, teken ik,

xx
zo even uit de duim gezogen. Maar dat lijkt mij de juiste vorm :9 Wel even dubbelchecken of wat je beweert ook juridisch onderbouwt wordt door zowel ACM als je rechtsbijstand. Misschien, dat doe ik nog wel eens, dat je de brief nog even voor kan leggen aan de rechtsbijstand. Soms hebben ze wel eens een nuttige toevoeging. Mijn inziens kan je hem gewoon per mail sturen, maar overleg ook dat even. Met een beetje geluk gaan ze op deze manier gewoon overstag O-) . Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
analogworm schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:21:
Het is maar hoe je het bekijken wilt.. Je kan ook zeggen dat je sinds medio december niet met een naar behoren functionerend apparaat zit.

Ofwel:

[...]

zo even uit de duim gezogen. Maar dat lijkt mij de juiste vorm :9 Wel even dubbelchecken of wat je beweert ook juridisch onderbouwt wordt door zowel ACM als je rechtsbijstand. Misschien, dat doe ik nog wel eens, dat je de brief nog even voor kan leggen aan de rechtsbijstand. Soms hebben ze wel eens een nuttige toevoeging. Mijn inziens kan je hem gewoon per mail sturen, maar overleg ook dat even. Met een beetje geluk gaan ze op deze manier gewoon overstag O-) . Succes.
Thanks. Ziet er goed uit. Matcht ook mooi met wat ACM en rechtsbijstand hebben verteld :) Die kan ik zeker gebruiken als ze nu nog niet overstag willen..

Edit : Ondertussen is er ook melding gemaakt bij Thuiswinkel Waarborg. Ik ben benieuwd.

Nu hebben ze zelf blijkbaar ook contact gehad met ICT Waarborg :
Beste Dennis,

Bedankt voor uw bericht.

Ook ik heb zojuist contact gehad met ICT waarborg om te kijken welk advies een onafhankelijke organisatie geeft en volgens welke richtlijnen wij dienen te handelen als lid van ICT waarborg.

ICT Waarborg geeft aan dat:
Max ICT heeft voldaan aan alle inspanningsverplichtingen.
Ongelukkigerwijs is er schade ontstaan waarbij Max ICT direct heeft aangegeven deze zo snel mogelijk voor u op te lossen.
Het begrijpelijk is dat er irritatie is ontstaan gezien de situatie en deze wil Max ICT ook graag zo snel mogelijk wegnemen.
De verstreken periode debet is aan beide partijen
Max ICT zich zeer coulant opstelt door zelfs in de tussenliggende periode een lege doos met verpakkingsmaterialen te versturen voor retournering van het product
Het ontbinden van de koop nu niet aan de orde is.
Er geen sprake is van een ondragelijke hinder.

Zoals aangegeven wil ik graag het probleem oplossen. Hiervoor:
Is er al contact geweest met Audio service voor reclamatie op de gedane reparatie.
Heb ik al doorgegeven aan Audio Service de volume knop te vervangen op kosten van Max ICT.
Heb ik 2 opties voor retour aangegeven
Rechtstreeks van u naar Audio Service waarbij Max ICT de kosten zal vergoeden
Via een DPD retour label voor kosteloos afgeven bij een DPD pakket shop

In alle gevallen heb ik u dus een kosteloze oplossing geboden en hoor ik graag welke uw voorkeur geniet,
Mijn excuses voor de gemaakte rekenfout,
What to do?

[ Voor 48% gewijzigd door DennusB op 22-03-2017 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Er officieel een zaak van maken bij je rechtsbijstand. Of als 1 keer proberen te laten repareren.

Ze gaan je echt niet je geld terug geven zonder dat ze daartoe gedwongen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:21:
Er officieel een zaak van maken bij je rechtsbijstand. Of als 1 keer proberen te laten repareren.

Ze gaan je echt niet je geld terug geven zonder dat ze daartoe gedwongen worden.
Ik zit te denken om ze nog 1 kans te geven met de volgende voorwaarden :

- Ze regelen een koerier om hem op te halen, zodat ik zeker weet dat ie goed aankomt daar
- Als het weer niet is opgelost gaan ze direct over op ontbinding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:31:
[...]

- Ze regelen een koerier om hem op te halen, zodat ik zeker weet dat ie goed aankomt daar
En ik zou er nog 1 bij doen. Dat hij direct vanuit het repareer punt direct naar jou wordt gestuurd en niet eerst naar Max ICT. Die het als ik het zo mag lezen iedere keer slopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:31:
[...]

Ik had het zelf al lang opgegeven, en een quote van ICT waarborg gevraagd. Daarna over op de eis tot ontbinding of als alternatief het juridische pad belopen met alle bijkomende kosten voor de verliezende partij.

Als jij het geduld kan opbrengen om nog langer te wachten dan is het het misschien wel waard om ze nog één kans te geven, met zwart op wit de belofte tot directe ontbinding van de koop bij constatering van een enkele zaak die niet tot volledige schadeloosstelling leidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
rechtsbijstand kan er ook een zaak van maken. En dan gaat het nog veel langer duren voordat de TS zijn geld terug krijgt. Had ook een geschil met mijn baas. Die 2 maanden later pas een deel van mijn geld wou geven. Uiteindelijk besloten het te laten. Omdat het uitvechten tot langer als 2 maanden kon duren. En dat wil de TS ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Just a thought maar misschien offtopic - Het zou me niets verbazen als Max ICT deze hele thread gewoon meeleest en je steeds één stap voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
TMDC schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Just a thought maar misschien offtopic - Het zou me niets verbazen als Max ICT deze hele thread gewoon meeleest en je steeds één stap voor is.
Dan zouden ze zich toch flink achter de oren moeten krabben alvorens ze onzin uitkramen over 'spelletjes spelen'. Zeker gezien de populariteit van dit topic. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TMDC schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Tja, dan moeten ze wel doorhebben dan ze geen poot hebben om op te staan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:15:
[...]

Dat hebben ze volgens mij ook wel, deze hele discussie staat los van het wel/niet gelijkhebben, maar om jouw in een oplossingsrichting te forceren die voor hun het goedkoopst is :/

Succes!

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 12-09 23:30
Zoals gezegd, gewoon ontbinden. Ze hebben nu wel kansen genoeg gehad. Bij mij zou de ingebrekestelling al op de mat hebben gelegen hoor.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
SkiFan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:48:
Zoals gezegd, gewoon ontbinden. Ze hebben nu wel kansen genoeg gehad. Bij mij zou de ingebrekestelling al op de mat hebben gelegen hoor.
Precies, op een gegeven moment is het klaar. Je geeft aan wat ik eerder schreef, werkt dat niet dan geef je het uit handen. Koopt ondertussen een nieuwe versterker. Beschouwd deze als 'verloren' en tegen de tijd dat dan uiteindelijk je geld toch terug komt is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
loki504 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:52:
rechtsbijstand kan er ook een zaak van maken. En dan gaat het nog veel langer duren voordat de TS zijn geld terug krijgt. Had ook een geschil met mijn baas. Die 2 maanden later pas een deel van mijn geld wou geven. Uiteindelijk besloten het te laten. Omdat het uitvechten tot langer als 2 maanden kon duren. En dat wil de TS ook niet.
Als het onnodig lang duurt en het komt voor de kantonrechter, dan kan die er nog een extra bedrag opgooien omdat de wederpartij de zaak onnodig lang heeft gerekt.

Maar nogmaals (en wat anderen ook zal zeggen): je toont te veel geduld. Nu een oplossing en anders je rechtsbijstand inschakelen. En ook nogmaals: ze hebben gewoon schade aangericht en dat toegegeven, heeft verder niets meer te maken met een goed of slecht uitgevoerde reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Pat911 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:24:
[...]

Als het onnodig lang duurt en het komt voor de kantonrechter, dan kan die er nog een extra bedrag opgooien omdat de wederpartij de zaak onnodig lang heeft gerekt.

Maar nogmaals (en wat anderen ook zal zeggen): je toont te veel geduld. Nu een oplossing en anders je rechtsbijstand inschakelen. En ook nogmaals: ze hebben gewoon schade aangericht en dat toegegeven, heeft verder niets meer te maken met een goed of slecht uitgevoerde reparatie.
En jij denkt dat je binnen enkele dagen voor de rechter staat? En dan enkele dagen later je geld hebt?. Tevens staat er ook in de wet dat je de winkelier de tijd moet geven zijn fout te herstellen.

Dus nee direct naar het repareer station sturen en direct maar je terug laten sturen zal 9/10 sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
loki504 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:56:
[...]

En jij denkt dat je binnen enkele dagen voor de rechter staat? En dan enkele dagen later je geld hebt?. Tevens staat er ook in de wet dat je de winkelier de tijd moet geven zijn fout te herstellen.

Dus nee direct naar het repareer station sturen en direct maar je terug laten sturen zal 9/10 sneller zijn.
Nee dat denk ik niet, en dat schrijf ik ook nergens. Sterker nog, ik betoog juist dat als het onnodig lang duurt de kantonrechter hier ook nog van kan zeggen. Onnodig lang is niet enkele dagen later.

Dit is trouwens geen kwestie van een verkeerde reparatie die de winkelier mag herstellen. Ze hebben iets beschadigd. Het had ook zijn auto kunnen zijn die voor de deur stond waar ze tegenaan reden met een bestelauto, of koffie over zijn kleding gemorst, of, of, of.... maakt niet uit. In dit geval hebben ze zijn receiver laten vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pat911 op 23-03-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Pat911 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Nee dat denk ik niet, en dat schrijf ik ook nergens. Sterker nog, ik betoog juist dat als het onnodig lang duurt de kantonrechter hier ook nog van kan zeggen. Onnodig lang is niet enkele dagen later.

Dit is trouwens geen kwestie van een verkeerde reparatie die de winkelier mag herstellen. Ze hebben iets beschadigd. Het had ook zijn auto kunnen zijn die voor de deur stond waar ze tegenaan reden met een bestelauto, of koffie over zijn kleding gemorst, of, of, of.... maakt niet uit. In dit geval hebben ze zijn receiver laten vallen.
Ja en dan moet je de tijd/kans geven om het te herstellen. Je krijgt echt geen nieuwe auto als je auto voor de deur staat voor een APK keuren en er zit een kras op je bumper.

En Max ICT heeft ook aangegeven dat TS alleen een mailtje hoeft te sturen en dat hij hem tot 10 euro kan verzenden naar de reparateur.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 23-03-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
loki504 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Ja en dan moet je de tijd/kans geven om het te herstellen. Je krijgt echt geen nieuwe auto als je auto voor de deur staat voor een APK keuren en er zit een kras op je bumper.

En Max ICT heeft ook aangegeven dat TS alleen een mailtje hoeft te sturen en dat hij hem tot 10 euro kan verzenden naar de reparateur.
Maar goed hij is al twee keer ter reparatie aangeboden om de door hen toegebrachte schade te herstellen. Samen met de oorspronkelijke reparatie zitten we al op 3 maal verzonden. Dan zou dit de vierde maal zijn om te verzenden en te laten repareren. Ik zou er gallisch van worden.

Maarja, snelste is wel max ict voordeel van de twijfel gunnen en 'm nogmaals versturen. Persoonlijk zou ik nog aansturen op ontbinding en het vervolgens uit handen geven. Daag, ze hebben de mogelijkheid, tot twee maal toe, om de door hun toegebrachte schade te fixen. Is mooi geweest zo. Tenzij er de TS iets verwijtbaar zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Nee, maar ze moeten wel de schade herstellen. En als je de auto 3 keer daarvoor een week moet missen is dit onnodige hinder en sta je in je recht om een vervangend product te vragen. Daarbij gelden voor auto's compleet andere regels dan voor electronica wat betreft dagwaarde en afschrijving, maar dat terzijde.
Het bedrijf maakt een fout (beschadiging) en heeft hierna de verantwoordelijkheid om je schadeloos te stellen. Zijn ze hier niet toe in staat dan kan je als consument de koop ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Zover ik weet is hij 1 keer gerepareerd omdat hij kapot was(de eerste keer). bij binnenkomst heeft iemand van max ict hem laten vallen en als nog direct door gestuurd. Met kleppen/antennes die gebroken waren. Toen is haar daarvoor gerepareerd.(en ik vermoed bij beunhaas om de hoek). Met nog meer ellende als gevolg. En zou hij nu dus weer door http://www.audioservice.nl/ gerepareerd worden. Met als bijkomstigheid dat max ict er niet mee kan gaan gooien.

Uiteraard kan je de koop ook ontbinden. Maar Max ict gaat dat niet zomaar die 700 euro overmaken. Dus zal er een zaak van gemaakt worden. En dan bestaat de kans dat de rechter in het nadeel van de TS oordeelt. En dan heeft alles nog meer tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb nu gezegd dat ik voor de laatste keer dat ding wil laten fixen met de volgende eisen/voorwaarden :
- Jullie zorgen er voor dat een koerier de versterker op komt halen. Zo weten we zeker dat hij niet weer transport schade oploopt
- Ik maak foto's vlak voor verzending zodat ik ook kan aantonen wat de staat was van hoe hij is verzonden
- Jullie zorgen dat het frame, het missende antenne-houdertje, de volume-knop en de input-selector-knop worden vervangen/gerepareerd

En de belangrijkste :
- Als na deze reparatie weer blijkt dat er iets niet goed is, nog steeds defect is of schade heeft breng ik de versterker terug naar jullie en gaan we direct over tot ontbinding van de koopovereenkomst.
Een koerier kan alleen doordeweeks en dan werk ik, dus ik laat hem aangetekend met PostNL verzenden en ze betalen me die kosten terug.
Alle aangegeven dingen gaan ze laten vervangen.

Ze konden alleen niet akkoord gaan met het ontbinden van de overeenkomst als het nu weer niet gefixt is, maar goed. Dan maak ik er een zaak van, na 3x reparareren hebben ze alle tijd gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
[...]

De vergelijking zou ergens op slaan als de auto voor de deur total loss wordt gereden, want dat is volgens de beschrijving die ik lees de technische staat van de receiver.

En nee, ze hoeven het niet te herstellen, ze moeten de schade vergoeden. De schade komt niet door een reparatie maar omdat ze dat ding hebben laten vallen. Dus aansprakelijk, dus hun WA-verzekering (als ze die hebben, en dat hoop ik wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:59

Aganim

I have a cunning plan..

DennusB schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:15:
Ik heb nu gezegd dat ik voor de laatste keer dat ding wil laten fixen met de volgende eisen/voorwaarden :

[...]
- Vergeet de gaten in de achterkant niet, die na 1 van de reparaties zijn onstaan. :/

Wat een zooitje, volgens mij was het inmiddels goedkoper geweest om gewoon een nieuwe versterker te leveren.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

DennusB schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:15:
Ze konden alleen niet akkoord gaan met het ontbinden van de overeenkomst als het nu weer niet gefixt is, maar goed. Dan maak ik er een zaak van, na 3x reparareren hebben ze alle tijd gehad :)
Wel heel flauw dat ze nog steeds niet akkoord gaan met deze voorwaarde. Ze durven dus blijkbaar geen verantwoordelijkheid te nemen voor het correct afhandelen van dit proces.

Ik vraag me af of ze uberhaupt beseffen hoeveel het gaat kosten als het nu nog niet naar tevredenheid gebeurd en de kantonrechter moet gaan beslissen over de ontbinding. Als bedrijf zou het waarschijnlijk goedkoper en makkelijker zijn om gewoon het bedrag terug te betalen dan om dit proces aan te gaan met alle tijd en extra kosten die er aan verbonden zijn.

Toch hoop ik van harte dat het nu wel correct afgehandeld wordt. Ze staan na dit topic zeker op een zwart lijstje voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
Ik ben het eens met de reactie hierboven, flauw dat er niet akkoord gegaan wordt met de voorwaarde. Dit getuigt indirect ook van een slecht vertrouwen in de reparerende partij. Immers, als deze het probleem compleet kan oplossen kan er toch ook niets mis gaan? (en hoeft er niet ontbonden te worden omdat de klant tevreden is?).

Ik vermoed dat de ts niets meer zal kopen bij het bedrijf, wat indirect ook tot (imago) schade leidt.

Mocht het probleem niet opgelost zijn na reparatie, direct foto's maken, mededelen dat het niet naar tevredenheid is opgelost en daarna rechtsbijstand inschakelen. Dan moet die het maar uitzoeken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeacht het verdere verloop, zou ik vandaag nog een ingebrekestelling opstellen en in ieder geval alvast per e-mail doen toekomen, waarin je een finale datum noemt waarin het probleem definitief opgelost moet zijn. Zeg, 2 weken nadat ze het ontvangen hebben. Reageren ze op die mail, dan is dat sowieso een ontvangstbevestiging en hoef je ook niet meer aangetekend aan de gang ;) (Ook zonder reactie zou je ervan uit mogen gaan, maar toch, zekerheid is beter...)

Als het proces nu verder goed loopt, niets aan de hand. Loopt het echter wéér fout, of duurt het wéér lang, dan heb je het probleem dat je dán pas een ingebrekestelling met finale datum stuurt, en je dan weer die termijn verder bent.

Als ze daar verontwaardigd over reageren, gewoon laten weten dat het een stok achter de deur is, en dat de keuze voor ontbinding en "of ze dat kunnen doen" niet bij hen ligt, maar dat dat recht bij wet bij jou ligt gezien het gehele verloop, en dat jouw bronnen, waaronder ten minste één advocaat, de door de winkel aangehaalde uitspraak van ICT Waarborg betwisten. Oftewel: het is opgelost, of je ontbindt waarbij dat niet accepteren leidt tot verhalen van alle kosten om je recht te halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
evjatar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:44:
Ik ben het eens met de reactie hierboven, flauw dat er niet akkoord gegaan wordt met de voorwaarde. Dit getuigt indirect ook van een slecht vertrouwen in de reparerende partij. Immers, als deze het probleem compleet kan oplossen kan er toch ook niets mis gaan? (en hoeft er niet ontbonden te worden omdat de klant tevreden is?).

Ik vermoed dat de ts niets meer zal kopen bij het bedrijf, wat indirect ook tot (imago) schade leidt.

Mocht het probleem niet opgelost zijn na reparatie, direct foto's maken, mededelen dat het niet naar tevredenheid is opgelost en daarna rechtsbijstand inschakelen. Dan moet die het maar uitzoeken.
Ja eens. Heb ook aangegeven dat ik niets met hun reparatie toko te maken heb en dat ik een klant van Max-ICT ben. Ze weten dus ook dat als het nu weer misgaat ik er wel officieel een zaak van maak.
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:01:
Ongeacht het verdere verloop, zou ik vandaag nog een ingebrekestelling opstellen en in ieder geval alvast per e-mail doen toekomen, waarin je een finale datum noemt waarin het probleem definitief opgelost moet zijn. Zeg, 2 weken nadat ze het ontvangen hebben. Reageren ze op die mail, dan is dat sowieso een ontvangstbevestiging en hoef je ook niet meer aangetekend aan de gang ;) (Ook zonder reactie zou je ervan uit mogen gaan, maar toch, zekerheid is beter...)

Als het proces nu verder goed loopt, niets aan de hand. Loopt het echter wéér fout, of duurt het wéér lang, dan heb je het probleem dat je dán pas een ingebrekestelling met finale datum stuurt, en je dan weer die termijn verder bent.

Als ze daar verontwaardigd over reageren, gewoon laten weten dat het een stok achter de deur is, en dat de keuze voor ontbinding en "of ze dat kunnen doen" niet bij hen ligt, maar dat dat recht bij wet bij jou ligt gezien het gehele verloop, en dat jouw bronnen, waaronder ten minste één advocaat, de door de winkel aangehaalde uitspraak van ICT Waarborg betwisten. Oftewel: het is opgelost, of je ontbindt waarbij dat niet accepteren leidt tot verhalen van alle kosten om je recht te halen.
Ja heel goed plan. Nu alleen nog even een nette en kloppende tekst voor opstellen en die die kant op sturen. Ben benieuwd! Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
DennusB schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:15:
[...]

En jij bent degene die nu nog steeds geen versterker hebt, of zijn geld heeft.....
Hopelijk wordt het nou eindelijk opgelost. Ik was er al lang klaar mee geweest.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een reactie van ICT Waarborg ontvangen om hier te plaatsen, zodat hun positie ook duidelijk is. Ze worden er min of meer bij de haren bijgesleept omdat de verkoper naar hen verwijst in hun communicatie, die hier vervolgens aangehaald wordt:
In dit topic wordt aangegeven dat ICTWaarborg bepaalde uitspraken met betrekking tot dit onderwerp zou hebben gedaan. Op zo'n moment wordt je als organisatie vaak onderdeel van de gevoerde discussie. Voor de goede orde geven wij hierbij aan waarom wij ons daar verder niet in mengen.

Als brancheorganisatie worden we regelmatig door onze deelnemers gevraagd om advies, bijvoorbeeld wanneer het gaat over een mogelijke oplossing bij een probleem met een klant. Uiteraard geven wij dat advies (gebaseerd op de informatie die we van onze deelnemer krijgen, dus één van de twee betrokken partijen), maar dat zien wij wel als een interne zaak; het is een gesprek tussen ICTWaarborg en een van haar deelnemers. Wij doen daarover geen mededelingen naar anderen toe, ook niet als het een forum-onderwerp is geworden.

Datzelfde geldt als het bedrijf er op zo'n moment voor kiest uitspraken die ICTWaarborg zou hebben gedaan naar buiten te brengen; dat is dan uiteraard op verantwoording van het bedrijf. Logisch natuurlijk, want wij kunnen niet instaan voor de wijze waarop wij worden geciteerd.

Iets anders wat meespeelt is dat ICTWaarborg een bemiddelingsservice heeft waardoor wij door de klanten van bij ons aangesloten bedrijven kunnen worden ingeschakeld als bemiddelaar. Ons tussentijds in discussies mengen terwijl wij ook nog de kans bestaat dat we in een later stadium die rol moeten vervullen zou dan ook niet juist zijn.

ICT Waarborg
Dat betekent dus ook dat er nog altijd de ingang is van bemiddeling; op dat moment wordt concreet de informatie van beide partijen verzameld en op een rij gezet. Op het moment dat een deelnemer advies vraagt, wordt (logisch) advies gegeven op basis van de vraagstelling - en het is voor ICT Waarborg niet bekend of het geschetste een volledig en gebalanceerd beeld is.

Ofwel, je kan ook die weg nog kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:31:
Ik heb een reactie van ICT Waarborg ontvangen om hier te plaatsen, zodat hun positie ook duidelijk is. Ze worden er min of meer bij de haren bijgesleept omdat de verkoper naar hen verwijst in hun communicatie, die hier vervolgens aangehaald wordt:

[...]

Dat betekent dus ook dat er nog altijd de ingang is van bemiddeling; op dat moment wordt concreet de informatie van beide partijen verzameld en op een rij gezet. Op het moment dat een deelnemer advies vraagt, wordt (logisch) advies gegeven op basis van de vraagstelling - en het is voor ICT Waarborg niet bekend of het geschetste een volledig en gebalanceerd beeld is.

Ofwel, je kan ook die weg nog kiezen.
Thanks. Goed bezig. Ik snap hun positie ook goed inderdaad.
Kreeg zojuist toevallig ook een update van Max ICT per mail. Ze hebben de receiver goed ontvangen en hij is doorgestuurd naar Audio Service... ik ben reuze benieuwd hoe hij er aan toe is als ik hem weer terug krijg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Goed gedaan, langsbrengen. Altijd foto maken bij hun op de balie en laten tekenen dat ze het in goede staat hebben ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SQB

SQB

Zucht.

Eén woord: rechtsbijstandsverzekering.

Je geeft aan die te hebben, schakel die dan ook in. Daar kunnen ze meer druk zetten en weten ze precies welke wegen ze moeten bewandelen. En, als het je meer gaat om een werkende receiver dan om Gerechtigheid, heb je ook zoals eerder gemeld een grote kans dat zij jou de schade vergoeden zodat je (ik hoop ergens anders) een nieuwe receiver kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

SQB schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:58:
Zucht.

Dit is eerder ook al geopperd, maar TS heeft besloten deze nog niet direct in te schakelen en in plaats daarvan nog eenmaal de kans te gunnen het te repareren. Deze weg is altijd later nog te bewandelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
SQB schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:58:
Zucht.

Je geeft aan die te hebben, schakel die dan ook in. Daar kunnen ze meer druk zetten en weten ze precies welke wegen ze moeten bewandelen. En, als het je meer gaat om een werkende receiver dan om Gerechtigheid, heb je ook zoals eerder gemeld een grote kans dat zij jou de schade vergoeden zodat je (ik hoop ergens anders) een nieuwe receiver kan kopen.
En jij denkt dat rechtsbijstand voor 700 euro een hele trukendoos gaat open gooien? Grote kans dat zij je schadeloos stellen en het afkopen. En dan leert max er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

loki504 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:32:
[...]
En jij denkt dat rechtsbijstand voor 700 euro een hele trukendoos gaat open gooien? Grote kans dat zij je schadeloos stellen en het afkopen. En dan leert max er niets van.
Vandaar dat ik schrijf
(...) als het je meer gaat om een werkende receiver dan om Gerechtigheid (...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
SQB schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:51:
[...]

Vandaar dat ik schrijf

[...]
Was nog vroeg denk ik............ 8)7 8)7
Of had een moment van lezen is lastig |:(

[ Voor 113% gewijzigd door loki504 op 31-03-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Tja want rechtsbijstand moet natuurlijk ook in de toekomst werk blijven behouden, dus kopen ze de kleinere zaken af. Is voor nu goedkoper en makkelijker voor hen Zo komen er op sommige gebieden nooit precedenten en blijven we aanpappen en nathouden. Het is dus meer een verzekering tegen ellende, dan daadwerkelijk het recht voor je halen. Moreel gezien schiet je er dus niets mee op, want problemen worden niet werkelijk aangepakt.
Rechtbanken zullen er wel blij mee zijn, want die hebben het al druk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Dat klopt, ik ben bang voor de kosten die een "gerechtigheidsverzekering" met zich mee zal brengen, ook voor de maatschappij.

Hopelijk wordt het bij deze laatste kans wel volledig gerepareerd.

Het ligt natuurlijk ook aan de instructies die het reparatiebedrijft mee krijgt. Wellicht hebben ze de eerste keer alleen de technische werking gerepareerd en het gebarsten frontje. Het is natuurlijk logisch dat ze niet zomaar elk onderdeel dat niet 'als nieuw' is, gaan vervangen bij een reguliere reparatie. Tenzij je hen nadrukkelijk die opdracht geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
Pff wat een verhaal. Ik volg deze thread al een tijdje maar je hebt meer geduld dan ik zou hebben gehad in dit geval. Het zijn en blijven een gigantisch stel konijnen bij dat bedrijf. Hopelijk weten ze de receiver deze keer niet te laten vallen wel fatsoenlijk te repareren en kan je weer genieten van fatsoenlijk geluid na 4 maanden zonder.

Hopelijk wel een les geleerd, nooit meer hier bestellen ;)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

thetrueman2 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:50:
Ik volg deze thread al een tijdje maar je hebt meer geduld dan ik zou hebben gehad in dit geval.
Ik kan niet eens wachten om te horen hoe het afgelopen is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kreeg gisteren (na navraag van mijn kant) een mail van ze dat Audio Service klaar is met repareren en hem nu terug stuurt naar Max-ICT, daar checken ze hem en dan sturen ze hem door naar mij... ik ben benieuwd :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Zie dit topic nu pas. Heb het even doorgelezen en wil toch even complimenten geven aan TS. Heel netjes aangepakt. En frustratie niet de overhand laten nemen, maar in ieder geval van jouw kant netjes en professioneel blijven. Dat biedt ook de meeste ruimte om, mocht het nodig zijn, de zaak juridisch aan te vechten.
Maar laten we hopen dat het nu geregeld is.... Hoe dan ook geen goede reclame voor een bedrijf dit!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 21:02
Als het hierna nóg niet opgelost is, zou ik eens ophouden met bellen en langsgaan. In plaats daarvan aangetekende brieven met termijnen, via de rechtsbijstand. Beloftes die ze maken in gesprekken kunnen ze later ontkennen of verdraaien. Zodra het op schrift staat, is het glashelder en die druk voelen ze. Geef duidelijk aan wat hun verplichtingen jegens jou zijn, vraag om een schriftelijke reactie binnen 2 weken en stel ze in gebreke.

Algemeen principe: zodra een partij niet uit zichzelf doet wat hij verplicht is te doen, maar je aan het lijntje houdt en jij voortdurend moet zeuren, dan ga je na enkele pogingen gewoon een dossier bouwen. Die partij voelt dan ook wel aan dat hij je niet nog eens 4 maanden aan het lijntje kan houden, want dan kan je precies aantonen hoe nalatig hij is geweest. Als jij een aangetekende brief, datum april 2017 hebt waarin staat "jullie hebben 2 weken om XYZ te doen" dan kunnen ze in september niet zeggen "oh zo hadden we het gesprek niet begrepen, u had niet duidelijk aangegeven dat u alleen akkoord zou gaan met geld terug of een nieuwstaat receiver".

Blijf je bellen, dan kunnen ze dat wél zeggen en dan kan dit riedeltje best nog wel eens zo door blijven gaan. Ze "kijken er weer eens naar", jij bent weer een maand stil, en ze hopen dat je de tiende keer het erbij laat zitten.

Edit: zag dat je inmiddels aan een brief werkte. Hoop dat de stevige stok achter de deur helpt!

[ Voor 30% gewijzigd door Antique op 07-04-2017 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:13:
Kreeg gisteren (na navraag van mijn kant) een mail van ze dat Audio Service klaar is met repareren en hem nu terug stuurt naar Max-ICT, daar checken ze hem en dan sturen ze hem door naar mij... ik ben benieuwd :|
Good luck! Vervelend als je onrecht aangedaan wordt en je zowat niks kunt om gewoon goed geholpen te worden. Komt helaas te vaak bij te veel bedrijven voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damn is dat nu nog niet gemaakt :o :F

@DennusB Good luck mate d:)b

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Toch vind ik het jammer dat het in NL niet mogelijk is om in dergelijke gevallen een schadevergoeding te krijgen. De winkel is verplicht de overlast te beperken en in dit geval vind ik dat ze daarin nogal flink te kort schieten. Daar zou wat mij betreft echt iets tegenover mogen staan. Want eigenlijk komen ze tot nu toe weg met een wanvertoning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:23
Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 12-09 23:30
Nou, Dennus kan ze niet alleen op wanprestatie aanpakken, maar door de receiver te laten vallen hebben ze natuurlijk ook gewoon een onrechtmatige daad gepleegd. Hij hoeft dus niet alleen op herstel te wachten, maar kan ook direct voor het anker van de schadevergoeding gaan hangen. Geen noodzaak om in gebreke te stellen enz.

Mocht dit nu nog niets opleveren, dan zou ik gewoon direct schadevergoeding eisen met als hoogte in beginsel een nieuwe receiver.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kreeg gister een mail van Max-ICT. Ze hebben de versterker retour ontvangen van Audio Service en gecontroleerd. Volgens hun is hij door Audio Service teruggebracht naar absolute nieuwstaat. Hij is nu dus weer onderweg naar mij...

Ik zal een update posten zodra ik de versterker weer binnen heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evjatar
Klinkt goed, hopelijk is dat ook zo als je de versterker ontvangen hebt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
Spannend. Afgaande op je voorgaande resultaten ben ik weinig hoopvol, maar ze zouden je maar verrassen.. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Ik hoop niet dat je de pech hebt dat de receiver vervolgens transportschade oploopt..... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
ruftman schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:07:
Ik hoop niet dat je de pech hebt dat de receiver vervolgens transportschade oploopt..... :X
Precies, of het interne werk blijkt niet goed te werken en dat dat niet door jezelf eerder geconstateerd is en ook geen onderdeel is van de oplossing, volgens verkoper. Ik ben benieuwd dat we niet over een maand een topic gaan zien met een slechtwerkende versterker. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
Ongelofelijk dit... ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:09:
Kreeg gister een mail van Max-ICT. Ze hebben de versterker retour ontvangen van Audio Service en gecontroleerd. Volgens hun is hij door Audio Service teruggebracht naar absolute nieuwstaat. Hij is nu dus weer onderweg naar mij...

Ik zal een update posten zodra ik de versterker weer binnen heb!
de garantie gaat opnieuw in? een versterker die een keer is gestuiterd en 5x oid is verzonden, heeft op zijn zachtst gezegd wel wat te lijden gehad.

altijd lastig dit soort dingen. probeer je recht maar eens te krijgen.
hoop dat de versterker er straks perfect bij staat.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

SkiFan schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:01:
Nou, Dennus kan ze niet alleen op wanprestatie aanpakken, maar door de receiver te laten vallen hebben ze natuurlijk ook gewoon een onrechtmatige daad gepleegd. Hij hoeft dus niet alleen op herstel te wachten, maar kan ook direct voor het anker van de schadevergoeding gaan hangen. Geen noodzaak om in gebreke te stellen enz.

Mocht dit nu nog niets opleveren, dan zou ik gewoon direct schadevergoeding eisen met als hoogte in beginsel een nieuwe receiver.
Ik doel meer op schadevergoeding ten aanzien van het niet inperken van de overlast. Men is dit verplicht en gezien hoe lang dit duurt en het heen en weer gestuur heb ik niet het idee dat er geen sprake kan zijn van overlast. Een paar weken zonder versterker als muziekliefhebber lijkt mij vrij vervelend en evident overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Paulus0013 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:06:
[...]

Ik doel meer op schadevergoeding ten aanzien van het niet inperken van de overlast. Men is dit verplicht en gezien hoe lang dit duurt en het heen en weer gestuur heb ik niet het idee dat er geen sprake kan zijn van overlast. Een paar weken zonder versterker als muziekliefhebber lijkt mij vrij vervelend en evident overlast.
Klopt maar als ik de tijd schema van max ICT zie. Dan zou het overlast nog best mee vallen. Dit was iets van 17 dagen ipv de 4 maanden die het nu duurt. Nog steeds erg lang en had allang opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

@DennusB Heb je hem al binnen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Ja ik zit ook al te wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik haal hem zaterdag even op en zal dan een update posten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
DennusB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:34:
Ik haal hem zaterdag even op en zal dan een update posten!
en hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Je weet het wel spannend te houden met die uitgestelde updates telkens. Tijd om een thriller te schrijven ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Zijn net tv series beginnen nooit oprijd. En houden je verlate lang in spanning!!!!!!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sorry voor de late reactie @Aggressor , @Racing_Reporter & @loki504 & @DukeBox .

Heb hem zojuist uitgepakt. Receiver zat echt mega goed verpakt. Toen ik de uiteindelijke verpakking waar de versterker in zat opende zag ik een envelop, waarin een brief van Max-ICT zat met dat hij weer gerepareerd is en hij getest is door hun. De communicatie naar Audio Service hadden ze ook bijgevoegd ("Deze klant is erg belangrijk voor ons, dus het moet nu gerepareerd worden!")
Toen ik verder keek zag ik nog een envelop. Toen ik die opende zat er een cadeaubon van 50 euro in voor het plaatselijke wok-restaurant hier 5 minuten vandaan!! Heel tof :)

De versterker ziet er weer uit als nieuw en doet het ook weer goed.
Ik moet ze nageven, na alles wat er was gebeurd had ik er weinig vertrouwen meer in : Maar dit hebben ze meer dan netjes opgelost!!

Nu nog de kunst om 1 van de 2 receivers (ik had al een vervanger gekocht) te verkopen, degene die als laatste overblijft ga ik gewoon zelf gebruiken.
*knip* V&A is niet de bedoeling op het forum.

Eind goed, al goed geloof ik :D

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 16-04-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Wel netjes van die bon. Hopen dat je de receiver snel kwijt bent. En weer rustig kan genieten van je receiver. Leuk paas kado d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:52:
Wel netjes van die bon. Hopen dat je de receiver snel kwijt bent. En weer rustig kan genieten van je receiver. Leuk paas kado d:)b
Yes, zeker leuk! Kan ik lekker een keer een hapje gaan eten en het is nog gefixt ook. Verdient wel een nieuwe shop-review bij ze :) Straks maar eens schrijven!

Pagina: 1 2 3 Laatste