Het is toch logisch dat ik eerst in mijn eigen vakgebied zoek? Dat heb ik dus gedaan de afgelopen tijd, helaas zonder succes (soms uitnodigingen, maar altijd wel iemand beter of meer ervaring). Dus nu maar weer de 'eenvoudige' baantjes aflopen omdat je daar dus altijd aan de slag zou kunnen? Dat valt door mijn leeftijd (te duur) ook weer tegen. Zou haast leeftijd en opleiding weghalen om als een kneusje over te komen. En ja zo beland je steeds verder in een neerwaartse spiraal. En dat ik niet alles aanpak klopt deels, sommige dingen liggen mij echt niet en dan moet je daar vooral niet gaan werken zoals de bouw of callcenter. Maar als een Makro morgen zegt: kom lekker 20 uur per week (of meer) werken, doe ik dat.muffstuff schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:47:
[...]
Prima, ik zie het gewoon als een mentaliteit probleem die al verleden jaar aanwezig was en blijkbaar niet aangepast heeft. Ik vind het rubberen ruggengraat mentaliteit.
Het is zeker goed dat je in je eigen vakgebied solliciteert. Maar ook daar is zat in te vinden. https://www.indeed.nl/jobs?q=communicatie&l=Gelderland alleen al bijna 10.000 vacatures. Het lijkt mij toch praktisch onmogelijk dat je als je er hier 25 van uitkiest en solliciteert dat er geen één is waarbij je in ieder geval een tweede gesprek kan halen en misschien zelfs een baan.
Elk begin is lastig maar jij loopt al meer dan een jaar te drammen dat alles om je heen kansloos is, terwijl je echt naar jezelf moet kijken. Het draait om jou en niet om alles om je heen. Succes!!!
Elk begin is lastig maar jij loopt al meer dan een jaar te drammen dat alles om je heen kansloos is, terwijl je echt naar jezelf moet kijken. Het draait om jou en niet om alles om je heen. Succes!!!
Met elk stukje werkervaring ontmoet je weer andere mensen en doe je weer nieuwe werkervaring op, ook al is dat werk helemaal niet leuk. Maar vaak wordt je daardoor wel enthousiaster bij nieuwe sollicitatiegesprekken.
Ook juist door de nieuwe contacten die je legt met andere medewerkers hoor je ook wel eens over het bestaan van andere vacatures en werkzaamheden.
Ook juist door de nieuwe contacten die je legt met andere medewerkers hoor je ook wel eens over het bestaan van andere vacatures en werkzaamheden.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Jij hebt je kansen om kieskeurig te zijn al jaren terug verspeeld toen je geen flikker deed naast je pretstudie, en dus geen enkele noemenswaardige ervaring in de échte wereld opgedaan hebt. Je kon al aan het begin van je studie zien dat het lastig zou worden om een aansluitende baan te krijgen, maar je hebt er vervolgens heel bewust voor gekozen om NIET je arbeidskansen te vergroten door te (net)werken.Anoniem: 877867 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:58:
En dat ik niet alles aanpak klopt deels, sommige dingen liggen mij echt niet en dan moet je daar vooral niet gaan werken zoals de bouw of callcenter.
Inmiddels zit je al meer dan een jaar te teren op de belastingcenten van mensen die wél gewoon werken, al is het onder hun niveau, en vertik je het NOG STEEDS om te solliciteren op vacatures die jou om wat voor reden dan ook niet 100% liggen.
Kom van je luie reet af, ga toch in een callcenter of wat dan ook werken, en kap met profiteren van de rest van de samenleving.
Bah, bah, bah
Tijd voor mij om hier ook eens te reageren. Situatie van TS is herkenbaar, ik zit er een paar jaar boven qua leeftijd. Het geluid wat hij hierboven liet horen, is dat hij teleurgesteld is in de maatschappij van vandaag de dag. Same. De grootste schreeuwers halen het, en degenen die niet per se gewend zijn of niet meer de motivatie/het zelfvertrouwen om voor zichzelf op te komen en mee te doen in deze turbowereld, die lopen tegen problemen aan. Ook ik mag deels de hand in eigen boezem steken, maar om nou te gaan doen alsof het allemaal onze schuld is en dit en dat bewúst doen, is echt veel te ver. De Nederlandse cultuur is behoorlijk hard omgeslagen, net mijn vader nog aan de telefoon gesproken: tuurlijk, het is hard werken en onderaan beginnen, maar voor jou is het op dit moment 10 anderen. Iedereen met 1% voordeel wordt boven jou verkozen. Of je moet met jezelf laten sollen en uitgeknepen worden. Denk je dat dat motiverend is? Afgelopen week heb ik voor het EERST een streep getrokken tijdens een sollicitatie waarbij héél veel van me werd verwacht, tegenover 9 euro bruto per uur. Als freelancer. Take a stance, take a bow, dat is wat ik gedaan heb en het punt op tafel gelegd. Blijkbaar hebben ze iemand gevonden die het wel voor die prijs wil doen (excuus: je bent te ambitieus, een tegenvoorstel wat ik direct op tafel legde werd zo naast zich neergelegd), maar deze markt is bijzónder ongezond. Ik heb laten zien dat ik ervoor wil gaan en het als een mooi groeiproject zie, maar we moeten wel realistisch blijven. En nu doorgaan, dit was een goede les!

[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 17-02-2018 18:35 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
De grootste schreeuwers halen het? Zo beschouw ik mij totaal niet, maar heb inmiddels wel een goeie baan.
De IT markt is behoorlijk gespannen, iedereen kan toch inmiddels weer met 0 ervaring aan de slag bij de Sogetis/peak its/inworks van deze wereld?
/disclaimer
Geen ervaring buiten de IT en topic niet gelezen, bij voorbaat excuus voor eventuele onwaarheden
De IT markt is behoorlijk gespannen, iedereen kan toch inmiddels weer met 0 ervaring aan de slag bij de Sogetis/peak its/inworks van deze wereld?
/disclaimer
Geen ervaring buiten de IT en topic niet gelezen, bij voorbaat excuus voor eventuele onwaarheden
Nee okee, ik sprak ook eigenlijk wel voor mijn eigen sector, excuse my french
Ik bedoel meer dat de generatie waarmee ik journalistiek studeerde, een héél vlotte babbel had en zich overal naar binnen lulden, ook als vervolg op stage. Ze hadden de like-factor wel omdat ze goed op die vlotte redacties zoals VI deden, ik val daar totaal niet onder.
Overigens sta ik dus wel een paar dagen per week in de fabriek, natuurlijk kan ik meer uren maken maar het werk roept echt allergische reacties bij me op omdat ik me besef dat het een verspilling van mijn tijd is. Wat dan wel, is nog steeds waar ik naar op zoek was, een paar weken geleden bij de Gelderlander aangeklopt maar ook door twijfels was m'n onderwerpkeuze niet goed genoeg om een artikel te gaan schrijven. De video hierboven over feeling sorry for yourself is wel iets wat dan terugkomt, maar het gaat het niet redden. Inmiddels ben ik anderhalve maand bezig om occassionally voor mezelf te publiceren, een eigen blog, over mezelf met een positief geluid, doelgroep studenten. Dat loopt best aardig en motiveert me om door te gaan, ook al is het iedere zondag een gevecht om met iets goeds te komen. Het past wel mooi op je CV though!
Overigens sta ik dus wel een paar dagen per week in de fabriek, natuurlijk kan ik meer uren maken maar het werk roept echt allergische reacties bij me op omdat ik me besef dat het een verspilling van mijn tijd is. Wat dan wel, is nog steeds waar ik naar op zoek was, een paar weken geleden bij de Gelderlander aangeklopt maar ook door twijfels was m'n onderwerpkeuze niet goed genoeg om een artikel te gaan schrijven. De video hierboven over feeling sorry for yourself is wel iets wat dan terugkomt, maar het gaat het niet redden. Inmiddels ben ik anderhalve maand bezig om occassionally voor mezelf te publiceren, een eigen blog, over mezelf met een positief geluid, doelgroep studenten. Dat loopt best aardig en motiveert me om door te gaan, ook al is het iedere zondag een gevecht om met iets goeds te komen. Het past wel mooi op je CV though!
[ Voor 12% gewijzigd door Racing_Reporter op 17-02-2018 18:48 ]
Ik lees in je post allemaal dingen die volgens mij niet helemaal niet waar zijn (of kan je dat echt onderbouwen?). Om te beginnen, ik werk in de ICT (digital agency) en de nood is inmiddels zo hoog dat wij echt wel makkelijker mensen aannemen dan paar jaar geleden, op alle disciplines. (zowel development als bijv. PM of Marketing). Als ik kijk naar de mensen die bij ons werken past er eigenlijk niemand in je karikatuur die je schetst van ' turbo' mensen. Het zijn allemaal hele normale vriendelijke lieve collega's. Nu kan je zeggen n=1, en dat klopt. Maar ik vind het aannemelijker dat de meeste bedrijven gewoon normale mensen in dienst hebben en niet "schreeuwers"Racing_Reporter schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:33:
Bah, bah, bahTijd voor mij om hier ook eens te reageren. Situatie van TS is herkenbaar, ik zit er een paar jaar boven qua leeftijd. Het geluid wat hij hierboven liet horen, is dat hij teleurgesteld is in de maatschappij van vandaag de dag. Same. De grootste schreeuwers halen het, en degenen die niet per se gewend zijn of niet meer de motivatie/het zelfvertrouwen om voor zichzelf op te komen en mee te doen in deze turbowereld, die lopen tegen problemen aan. .... De Nederlandse cultuur is behoorlijk hard omgeslagen, ...maar voor jou is het op dit moment 10 anderen.
Tevens denk ik eigenlijk helemaal niet dat de NL cultuur is omgeslagen, en ik snap ook niet wat je bedoeld. Je hebt het ook als ' de maatschappij van vandaag de dag',.. Ofzoiets

Cool. Dat kan in in ' het nederland van tegenwoordig' dan wel weer een stuk handigerRacing_Reporter schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:47:
. Inmiddels ben ik anderhalve maand bezig om occassionally voor mezelf te publiceren, een eigen blog, over mezelf met een positief geluid, doelgroep studenten. Dat loopt best aardig en motiveert me om door te gaan, ook al is het iedere zondag een gevecht om met iets goeds te komen. Het past wel mooi op je CV though!
[ Voor 17% gewijzigd door bonzz.netninja op 17-02-2018 18:57 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Er is een groot verschil tussen 'schreeuwers' en mensen die voor zichzelf opkomen en met zelfvertrouwen sollicitaties ingaan.... die laatste worden volgens mij toch echt meer aangenomen. Al worden beide groepen vaker aangenomen dan mensen die niet voor zichzelf opkomen, zichzelf erg zielig vinden en er al bij voorbaat vanuit gaan dat ze de baan toch niet gaan krijgen. Goh, niet zo gek toch?
I have stability. The ability to stab.
Ik krijg ook het idee dat dat het voornaamste obstakel is voor TS, onzekerheid/faalangst. Daardoor kom je in sollicaties onzeker en aarzelend over, en dat is niet aantrekkelijk om aan te nemen.SmurfLink schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:50:
Er is een groot verschil tussen 'schreeuwers' en mensen die voor zichzelf opkomen en met zelfvertrouwen sollicitaties ingaan.... die laatste worden volgens mij toch echt meer aangenomen. Al worden beide groepen vaker aangenomen dan mensen die niet voor zichzelf opkomen, zichzelf erg zielig vinden en er al bij voorbaat vanuit gaan dat ze de baan toch niet gaan krijgen. Goh, niet zo gek toch?
TS, je zegt van jezelf dat je faalangst hebt, ben je bezig om te proberen dat te verminderen/onder controle te krijgen (heb niet het hele topic doorgelezen, maar dit beeld doemt op uit de eerste en laatste paar pagina's)? Volgens mij zou dat het je veel makkelijker maken om aangenomen te worden.
En waarschijnlijk lijkt een zelfverzekerd persoon al gauw een "schreeuwer" in de ogen van een faalangstig persoon, zeker gecombineerd met een slachtoffergevoel.
[ Voor 8% gewijzigd door migchiell op 17-02-2018 19:58 ]
En wat zei de P&O medewerker / hoofd magazijn toen je die sprak, al dan niet telefonisch? 26-jarige gezonde man zoekt uitdaging in leuk team, flexibel inzetbaar, bereid nieuwe dingen te leren, verantwoordelijke houding, team-speler. Eventueel bereid om minder dan 40 uren vast te laten leggen maar uiteindelijk wel op zoek naar een fulltime baan. Goed moment om nu hierin te stappen en merk dat je graag een soortgelijke baan wilt ook al ligt het niet in lijn met je studie. Lukt de Makro even niet? Er zijn vast wel meer soortgelijke bedrijven waar je even op zoek moet naar de juiste persoon (personeelsplanner), met geluk ook een beetje bij je in de buurt (gok dat 2 uur reistijd na verloop van tijd erg gaat vervelen).Anoniem: 877867 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:58:
Maar als een Makro morgen zegt: kom lekker 20 uur per week (of meer) werken, doe ik dat.
Ik bedoelde niet te verhuizen voor TS een baan heeft maar TS zou wel kunnen overwegen voor een baan te verhuizen naar de randstad.stier schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:30:
[...]
Ik hoor dit advies wel vaker voorbijkomen. Is het niet zo dat half werkzoekend naar de randstad wil t verhuizen? Er is nauwelijks, beter gezegd geen woonruimte te vinden daar. Daarnaast als je in de bijstand zit is een verhuizing ook behoorlijke kostenpost.
Er wordt gepost dat dit een drama zou zijn maar hele volksstammen hebben dat ook wel overleeft. Als je een baan hebt worden je mogelijkheden qua mobiliteit (en dus bij bijv familie op bezoek gaan) ook vergroot, dus een 100km verderop gaan wonen voor je werk kan toch geen probleem zijn.
Ik heb zelf een baan gehad op 2 uur reizen (enkele reis) van mijn woonplaats, ik was blij dat ik binnen een jaar dichterbij kon gaan wonen.
Ja ik heb een fijne baan en zit regelmatig aan de andere kant van de sollicitatie tafel. Maar heb ook de situatie meegemaakt van geen baan hebben en kunnen vinden. Jezelf ontwikkelen is altijd goed en vergroot ja kans op een baan. Ervaring is niet alleen werk maar ook opleiding en stages.The Inquisitor schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:01:
Mjah, vind veel reacties maar kort door de bocht en hoogstwaarschijnlijk geschreven door mensen die al jaren een fijne baan hebben.
Ff wat peper er in en gaan, geen slappe excuses, er gewoon wat van maken! Bedenk wat je leuk vind (en waar je goed in bent) ga dat doen (al lever je gratis) en bekijk wat je leuk vind maar nog niet goed in bent en ga daar wat in leren!
[ Voor 29% gewijzigd door mjl op 17-02-2018 20:44 ]
-------
@mjl Er is nog altijd woningnood in Nederland. Hoe vind je op korte termijn woonruimte in de randstad? Is bijna niet te doen zonder dikke portemonnee. Als alleenstaande ook een stuk moeilijker dan wanneer je een stel bent.
Als TS zijn huidige situatie wel best vind is dat zijn goed recht. Als je bijstand krijgt, prima kunt rondkomen en de gemeente doet niet moeilijk heeft hij wel geluk gehad. Geen stress dat je opeens zonder inkomsten komt de zitten. De gemeente had 'm ook kunnen laten schoffelen. Werken voor je bijstand is ook geen pretje.
Als je gaat werken verdien je waarschijnlijk ook niet meer dan het minimumloon. Of freelancen, maar dan zit je wel continu in de stress of je nog wel een inkomen hebt.
Als TS zijn huidige situatie wel best vind is dat zijn goed recht. Als je bijstand krijgt, prima kunt rondkomen en de gemeente doet niet moeilijk heeft hij wel geluk gehad. Geen stress dat je opeens zonder inkomsten komt de zitten. De gemeente had 'm ook kunnen laten schoffelen. Werken voor je bijstand is ook geen pretje.
Als je gaat werken verdien je waarschijnlijk ook niet meer dan het minimumloon. Of freelancen, maar dan zit je wel continu in de stress of je nog wel een inkomen hebt.
Als de TS de situatie wel best vond dan had hij vast niet zo'n 'huiltopic' erover op GoT geopend...stier schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:20:
[...]
Als TS zijn huidige situatie wel best vind is dat zijn goed recht...

De rest van je reactie ga ik maar even niet op in, helaas hebben we nog geen duimpjes omlaag hier...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Klopt, maar die hebben daar ook gewoon voor moeten knokken.The Inquisitor schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:01:
Mjah, vind veel reacties maar kort door de bocht en hoogstwaarschijnlijk geschreven door mensen die al jaren een fijne baan hebben.
Klopt, daarom hebben veel mensen een bijbaantje naast hun studie. Niet alleen voor het geld, maar ook om werkervaring op te doen voordat je écht werk nodig hebt omdat je niet meer studeert en tante DUO dus de geldkraan dichtgedraaid heeft.Ja, ik geloof best dat we allemaal 'laag' hebben moeten beginnen, maar de markt voor starters is op dit moment (en de afgelopen jaren) gewoon dikke stront. Met 2-4 jaar werkervaring kom je hele goede kansen tegen, maar onder de 2 jaar is het aanbod zeer schraal en zit je met 100 mensen op 1 vacature te solliciteren.
Woningnood zit inderdaad niet mee nu.
Echter blijven Rotterdam en Den Haag het beste om iets relatief goedkoop te vinden.
Toen wij in 2006 naar Den Haag gingen vanuit Leeuwarden was het een vergelijkbare situatie met nu.
Je moet inventief zijn om iets te vinden, maar het eerder genoemde stappenplan werkt wel.
Als ik alleen was geweest, was ik zeker anti-kraak gaan wonen.
Ik heb kennissen die dit enkele jaren hebben gedaan naar tevredenheid.
Eventueel kan een referentie helpen om hierin te komen.
Ook wil ik je hierbij wel helpen, denk dat ik wel connecties heb die je aan een betaalbare woning kunnen helpen (mits je een baan vindt in Den Haag).
Het aanbod van koffie staat nog steeds trouwens, jammer dat je dit niet aanneemt.
We wonen tenslotte dichtbij nu...
Echter blijven Rotterdam en Den Haag het beste om iets relatief goedkoop te vinden.
Toen wij in 2006 naar Den Haag gingen vanuit Leeuwarden was het een vergelijkbare situatie met nu.
Je moet inventief zijn om iets te vinden, maar het eerder genoemde stappenplan werkt wel.
Als ik alleen was geweest, was ik zeker anti-kraak gaan wonen.
Ik heb kennissen die dit enkele jaren hebben gedaan naar tevredenheid.
Eventueel kan een referentie helpen om hierin te komen.
Ook wil ik je hierbij wel helpen, denk dat ik wel connecties heb die je aan een betaalbare woning kunnen helpen (mits je een baan vindt in Den Haag).
Het aanbod van koffie staat nog steeds trouwens, jammer dat je dit niet aanneemt.
Ja voor starters is het lastig, maar vaak kunnen werkgevers je er bij helpen, verhuisvergoeding bijv. Daarnaast tijdelijk de reistijd voor lief nemen terwijl je wat betaalbaars zoekt. Aan de rand of rondom de randstad is best wat te vinden, zolang je reistijd maar te behappen blijft. Desnoods een studenten flat, maar laat je woonsituatie niet bepalen of je een interessante baan zou willen laten schieten...stier schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:20:
@mjl Er is nog altijd woningnood in Nederland. Hoe vind je op korte termijn woonruimte in de randstad? Is bijna niet te doen zonder dikke portemonnee. Als alleenstaande ook een stuk moeilijker dan wanneer je een stel bent.
Verder is zal je niet snel vooruit gaan als je geen risico’s neemt. Veilig in de bijstand is ook maar betrekkelijk. Met een minimumloon is er veeleer perspectief, promoties of een betere baan bijv. Als je eenmaal werk hebt is een nieuwe / betere baan zoeken een stuk minder stressvol.
Ik neem aan dat er ‘drastisch’ mee bedoeld wordt ipv dramatisch.Anoniem: 877867 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:36:
Opties als verhuizen zijn vrij dramatisch
Ja dat is drastisch, maar zoals je zelf aangeeft, als er een contract tegenover staat; waarom niet?
[ Voor 19% gewijzigd door mjl op 17-02-2018 23:48 ]
-------
@Anoniem: 877867 is dan ook niet op zoek naar hulp, hij is op zoek naar mensen die ook vinden dat hij het zo zwaar heeft en zo zielig is. Al die mensen die hier oplossingen, advies, en hulp aandragen zit hij helemaal niet op te wachten.Willion01 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:30:
Dus niet als je over jaren geleden praat. Alsof dan jouw situatie nog relevant en vergelijkbaar is voor de huidige situatie. Ik zeg niet dat men toen geen moeite heeft moeten doen, maar op het moment (incl afgelopen jaren) is het werkaanbod toch echt een stuk slechter (geweest).TommyboyNL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:39:
[...]
Klopt, maar die hebben daar ook gewoon voor moeten knokken.
Iets buiten je eigen vakgebied zoeken betekent niet dat je per se callcenter of supermarkt werk moet gaan doen. Ik heb nog nooit gezien dat opleidingsrichting ertoe doet in een sollicicitatie, wat ertoe doet is wat je zegt en hoe je dit overbrengt. Als iemand die zelf solicitaties heeft afgenomen voor startersbanen kan ik je vertellen dat mensen die geschiedenis hadden gestudeerd ook gewoon worden aangenomen voor commerciele functies, mits ze wat commercieel inzicht/motivatie/leergierigheid hadden.
Ik vind het toch moeilijk te geloven dat er gemeentes zijn die een gezonde, hoogopgeleide 26-jarige gewoon gratis geld geven. Lijkt me ook niet de bedoeling van bijstand.stier schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:20:
Ik ken TS van een ander forum waar hij hetzelfde verhaal al jaren verkondigd. Wellicht is het nuttig voor de lezers hier om te weten dat TS een vorm van autisme heeft en daardoor iets anders tegen zaken aankijkt m.b.t verandering zoals verhuizen etc.
Zo gemakkelijk gaat dat niet hoor. Sociale huur is 10 jaar wachten, en particulier is niet te betalen. Daarbij is het aanbod ook nog ontzettend beperkt. Gevolg is dat er bijv. honderden op één aftandse woning reageren. Eventjes op korte termijn verhuizen is niet te doen. Waar vind je goedkope woonruimte, dichtbij het ov, noem het maar op waar je per direct of binnen enkele weken in kan?mjl schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:35:
[...]
Ja voor starters is het lastig, maar vaak kunnen werkgevers je er bij helpen, verhuisvergoeding bijv. Daarnaast tijdelijk de reistijd voor lief nemen terwijl je wat betaalbaars zoekt. Aan de rand of rondom de randstad is best wat te vinden, zolang je reistijd maar te behappen blijft. Desnoods een studenten flat, maar laat je woonsituatie niet bepalen of je een interessante baan zou willen laten schieten...
In mijn geval kan ik nergens terecht mocht de situatie zich voordoen dat ik op straat kom te staan. De meesten kunnen nog terug bij hun ouders inwonen, dat is waarom ik zo risicomijdend ben.
Of ik moet een meisje vinden in de randstad bij wie ik kosteloos kan inwonen.
Wordt wakker! Je moet echt drastische stappen gaan ondernemen. Er zijn genoeg mogelijkheden in de randstad: horeca, administratiewerk, beveiliging, koerier etc. Ja, woonruimte is lastig, maar er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar (werkende) huisgenootjes. Dan maar even iets minder woonruimte (maar wel sociale contacten c.q. netwerk opbouwen). Alles is beter dan werkloos en depressief thuis zitten, stap buiten je comfort zone. Zie verhuizen als een nieuwe start, dit zorgt ook voor een andere mindset.
[ Voor 7% gewijzigd door Sylex op 18-02-2018 12:28 ]
Geen idee, die moeite steek ik er helaas niet meer in na een ''afwijzing''. Ze zijn toch nooit eerlijk, want dat mogen ze van de wet niet. In het buitenland zitten alle leeftijden achter de kassa, simpel omdat daar de lonen gelijk zijn. Hier bestaat er een verschil in lonen voor de jeugd waardoor je dus niet interessant bent als je boven een bepaalde leeftijd bent. Als ze jou 10 euro per uur moeten betalen en een ander 5, kunnen ze dubbele mensen aannemen.JohnnieWbl schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:10:
[...]
En wat zei de P&O medewerker / hoofd magazijn toen je die sprak, al dan niet telefonisch? 26-jarige gezonde man zoekt uitdaging in leuk team, flexibel inzetbaar, bereid nieuwe dingen te leren, verantwoordelijke houding, team-speler. Eventueel bereid om minder dan 40 uren vast te laten leggen maar uiteindelijk wel op zoek naar een fulltime baan. Goed moment om nu hierin te stappen en merk dat je graag een soortgelijke baan wilt ook al ligt het niet in lijn met je studie. Lukt de Makro even niet? Er zijn vast wel meer soortgelijke bedrijven waar je even op zoek moet naar de juiste persoon (personeelsplanner), met geluk ook een beetje bij je in de buurt (gok dat 2 uur reistijd na verloop van tijd erg gaat vervelen).
Ik kreeg net om half negen op zondagochtend nog een afwijzing, of nou ja mededeling: ''Helaas moeten wij u mededelen dat wij de procedure niet zullen voortzetten. Graag willen wij u bedanken voor de getoonde interesse en wensen u veel succes. Met vriendelijke groet,''
Heeft bellen dan überhaupt nog zin als ze zelf niet eens een reden opgeven? Ze willen je niet, kunnen geen reden bedenken daarvoor, duidelijk.
Zo zijn er ook supermarkten die daadwerkelijk voor 4-5 dagen per week medewerkers zoeken. Nou een student heeft het te druk met school zou je zeggen, maar daar zijn ze dus eigenlijk op zoek naar scholieren met een tussenjaar die even een jaartje willen bijbeunen voor een wereldreis.
Verhuizen naar de Randstad is alleen een optie als er daadwerkelijk een contract ligt en/of ik de reistijd zat ben. Nu heb ik zo'n 100m2 op een goede locatie wat ik in de Randstad nooit ga krijgen (verwacht ik ook niet, maar hier woon ik ook goed kan overal komen waar ik wil). Dat de meeste bedrijven in de Randstad zitten in mijn sector klopt. Maar ik ga dus niet daarheen om vervolgens weer overal te solliciteren, dan verplaats je het probleem alleen maar en ook daar genoeg studenten die op zoek zijn naar een bijbaan.
En dat ik het wel best vind nu, is niet waar. Daarom open ik dit topic ook niet en in mijn hoofd ben ik er al 24/7 mee bezig de afgelopen jaren. Ben geen type dat hele dagen thuis kan zitten, juist niet. Hoe langer ik thuis zit des te minder ik ga doen, dus van vakantie of vrije dagen valt absoluut niet te spreken. Dit put je echt wel uit en daarmee is het elke dag nog harder om te solliciteren en de moed niet op te geven.
Ik denk dat ik over niet al te lange tijd ga aankloppen bij het sociaal wijkteam van de gemeente. Ook al stellen ze me teleur door geen begeleiding te bieden, je aan je lot over te laten... je moet wat.
Ik heb begin 2009, halverwege 2014, en eind 2015 een baan gekregen. Ik heb geen idee welke jaren het precies crisis was, want ik heb daar op geen enkel vlak iets van gemerkt, maar één van die momenten was vast in de crisis.The Inquisitor schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:12:
[...]
Dus niet als je over jaren geleden praat. Alsof dan jouw situatie nog relevant en vergelijkbaar is voor de huidige situatie. Ik zeg niet dat men toen geen moeite heeft moeten doen, maar op het moment (incl afgelopen jaren) is het werkaanbod toch echt een stuk slechter (geweest).
Je bent alleen maar excuses aan het verzinnen om maar niets te hoeven veranderen, je vind het dus wel degelijk best. Als je écht aan het werk wil zal je wel IETS moeten veranderen, je bent namelijk al jaren aan het bewijzen dat je huidige methodien en situatie NIET werkt.Anoniem: 877867 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:57:
Verhuizen naar de Randstad is alleen een optie als er daadwerkelijk een contract ligt en/of ik de reistijd zat ben. Nu heb ik zo'n 100m2 op een goede locatie wat ik in de Randstad nooit ga krijgen (verwacht ik ook niet, maar hier woon ik ook goed kan overal komen waar ik wil). Dat de meeste bedrijven in de Randstad zitten in mijn sector klopt. Maar ik ga dus niet daarheen om vervolgens weer overal te solliciteren, dan verplaats je het probleem alleen maar en ook daar genoeg studenten die op zoek zijn naar een bijbaan.
En dat ik het wel best vind nu, is niet waar. Daarom open ik dit topic ook niet en in mijn hoofd ben ik er al 24/7 mee bezig de afgelopen jaren. Ben geen type dat hele dagen thuis kan zitten, juist niet. Hoe langer ik thuis zit des te minder ik ga doen, dus van vakantie of vrije dagen valt absoluut niet te spreken. Dit put je echt wel uit en daarmee is het elke dag nog harder om te solliciteren en de moed niet op te geven.
Je gaat geen baan vinden in het vakgebied waarvoor je gestudeerd hebt. Punt. Elk jaar studeren er vele duizenden mensen af met het zelfde papiertje, voor een paar honderd van die banen. Zelfde geldt voor journalistiek. Het is al 10+ jaar bekend dat dit kansloze studies zijn wat betreft baanuitzicht.
GA WAT DOEN! Verhuis WEL naar de randstad, ook al heb je nog geen baan. Binnen een week kan je aan de bak in de horeca of een callcenter en wordt lid van een (sport)vereniging, dan heb je alvast een basisloon en de mogelijkheden om een nieuw netwerk op te zetten.
[ Voor 60% gewijzigd door TommyboyNL op 18-02-2018 13:10 ]
De overheid geeft miljoenen weg aan mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.migchiell schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:26:
[...]
Ik vind het toch moeilijk te geloven dat er gemeentes zijn die een gezonde, hoogopgeleide 26-jarige gewoon gratis geld geven. Lijkt me ook niet de bedoeling van bijstand.
En dan zou volgens jou een sociale vangnet voor eigen bevolking niet moeten kunnen?
Obvious troll is obviousGioStyle schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:08:
[...]
De overheid geeft miljoenen weg aan mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
En dan zou volgens jou een sociale vangnet voor eigen bevolking niet moeten kunnen?

Man echt jouw instelling is volkomen kansloos. Als de makro jou belt, je verlegd de verantwoordelijkheid, waarom zou de makro jou bellen? Jij moet actie ondernemen, niemand is jou wat verontschuldigd. Sommige dingen liggen je niet, ach jeetje, kunnen we een speciaal baantje voor dowhat creeeren zodat hij zijn ei kwijt kan? Wachtlijsten voor sociale woningen, reistijden die te ver zijn. Nogmaals niemand is je wat verschuldigd, jij hebt geen idee hoeveel goud jij in handen hebt met een hbo opleiding. Laten we even gewoon voor de lol een situatie schetsen waar jij binnen 5 jaar 1,5 modaal kan verdienen, eigen huis kan hebben.Anoniem: 877867 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:58:
[...]
Het is toch logisch dat ik eerst in mijn eigen vakgebied zoek? Dat heb ik dus gedaan de afgelopen tijd, helaas zonder succes (soms uitnodigingen, maar altijd wel iemand beter of meer ervaring). Dus nu maar weer de 'eenvoudige' baantjes aflopen omdat je daar dus altijd aan de slag zou kunnen? Dat valt door mijn leeftijd (te duur) ook weer tegen. Zou haast leeftijd en opleiding weghalen om als een kneusje over te komen. En ja zo beland je steeds verder in een neerwaartse spiraal. En dat ik niet alles aanpak klopt deels, sommige dingen liggen mij echt niet en dan moet je daar vooral niet gaan werken zoals de bouw of callcenter. Maar als een Makro morgen zegt: kom lekker 20 uur per week (of meer) werken, doe ik dat.
Laten we ter experiment eens je houding veranderen van de maatschappij is mij verschuldigd naar, laat ik mijzelf eens opofferen om mijn haalbare wensen te vervullen. 99% van de mensen doet werk wat niet precies zijn of haar passie is, maar er moet toch brood op de plank komen he. Okay je hebt een hbo diploma, weet je hoe je die kan gaan verzilveren?
Ga de IT in, 1001 bedrijven die jou meteen aannemen(wel even je mentaliteit veranderen want dat is natuurlijk nu vrij tergend als werkgever om te zien) Je komt in een trainee traject. Tja wellicht werk wat je niet ligt, who gives a fuck, je krijgt meteen een aardige boterham betaald. Naarmate je 3 jaar dit gedaan hebt, krijg je meer mogelijkheden, je hebt je bewezen, je hebt 3 aar op je naam staan dus je kan op zoek gaan naar werkzaamheden/banen wat dichter bij je passie kom, zelf dichter bij huis liggent. Laten we zeggen misschien wel 25% dichterbij. Na 3 jaar verdien je inmiddels 3000 euro bruto, nice, je bent lekker bezig. Je kan zelfs elk kwartaal gewoon een weekendje weg, for the fuck of it, ff stoom afblazen. Je vind een baan wat niet meteen je passie maar je kijkt lange termijn, je doet weer 3 jaar. Nu heb je inmiddels 6 jaar op je naam en je kan op zoek gaan naar een baan die jou 3500/3700 betaald, holy shit een hypotheek lijkt een mogelijkheid. Je koopt eindelijk je eigen plek, knallen met die hap. Nog steeds niet je passie. Na 10 jaar heb je zoveel ervaring dat je de luxe hebt om te kiezen wat jij wilt, je wordt zelfs dagelijks! gepm'ed op linkedin of je alsjeblieft een kop koffie wilt drinken. Blijkt het verdomme de nrc te zijn die iemand zoekt met jouw opleiding maar ook affiniteit met it, want ja, dat is toch wel de tijd waar we in leven. Bam, jackpot, het salaris is zelfs zo goed dat je het kan permiteren om 32 uur te werken en zelfs een nieuw huis kan aanschaffen.
Nu denk je na dit lezen, ja leuk IT, maar dat wil ik niet, of daar heb ik niet 4 jaar voor gestudeerd. Nobody gives a fuck wat jij wilt hoor. Ik heb twee figuren in min sociale omgeving net zoals jij, wel inmiddels 35 jaar. Ken ze al van jongs af aan, hoefden niet die krantenwijk te doen want die 3 gulden per uur was toch afzetterij? Neehoor jeroentje, mama koopt die nike air max wel dan. Want ja een bijbaantje kon dat nooit betalen. Of maarten dan, die 10 jaar deed over zijn studie media management of iets dergelijk, maar 'ik kan gewoon niet die scriptie afkrijgen, het valt me te zwaar'
Dan mijn situatie, havo/vwo advies maar te lui om huiswerk af te maken, dus alleen mavo afgerond. Vanaf mijn middelbare school kreeg ik elke zomer van mijn ouders te horen, hey muff allemaal leuk en wel maar jij gaat de helft van je zomervakantie aan het werk. Maakt ons niet uit wat, maar je gaat niet thuis rong hangen. Ik kranten open slaan voor werk, genoeg bollepellers gezocht maar tering 15 km enkelle reis afstand. Pff dan maar eens 5 km verderop op een zaterdag de bloemen boeren affietsen om persoonlijk te vragen of zij niet wat hadden. Scheelde toch al dat fietsen. Top had wat gevonden, complete klauwen aan gort door het bollenpellen en 5 gulden per kistje leverde het op, dus geen vetpot. Maar ik verdiende wel mijn eigen knaken en kon dus een radiografisch bestuurbare wagen kopen. Mijn school carriere was overigens vrij kansloos. mavo met twee vingers in de neus afgerond maar een meao of mts was gewoon niets voor mij, kon mijn ei er niet in kwijt
Moraal van dit alles, je moet gewoon gaan werken, kijken waar wel mogelijkheden liggen. Niemand is jou wat verontschuldigd, je kan nu nog een traineeship instappen, in de IT of iets ander lucratiefs. Zit dat uit voor een paar jaar en je kan doen wat je wilt.
Of blijf hangen in je armoedige mentaliteit en leef straks van uitkering tot uitkering. Maar besef wel, jij bent de enige die wat kwalijk genomen kan worden. Niet de maatschappij of werkgever hoor.
Doe je dat niet, dan blijf je kansloos. Daar maak ik mij kwaad om, jij verdiend al die sociale voorzieningen helemaal niet. Wel degene die wel willen maar niet het denkvermogen hebben.
2014 en 2015 had je dus gewoon genoeg relevante werkervaring en was je dus al helemaal geen starter. Dus die situaties zijn totaal niet vergelijkbaar met TS/een starter. 2009 misschien wel, mits je toen je diploma (of kort ervoor) had behaald.TommyboyNL schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:01:
[...]
Ik heb begin 2009, halverwege 2014, en eind 2015 een baan gekregen. Ik heb geen idee welke jaren het precies crisis was, want ik heb daar op geen enkel vlak iets van gemerkt, maar één van die momenten was vast in de crisis.
Here's the kicker: Ik heb 8 jaar rondgescharreld op de TU (2007 begonnen), maar heb in al die jaren niet eens mijn propedeuse gehaald. De laatste opleiding die ik afgerond heb, is het VWO.The Inquisitor schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:32:
[...]
2009 misschien wel, mits je toen je diploma (of kort ervoor) had behaald.
En om het af te maken; mijn huidige baan heeft geen flikker te maken met de studie die ik niet afgemaakt heb, maar ik verdien wel gewoon boven modaal.
Redenen om iemand aan te nemen of te weigeren zijn verschillend. Als je merkt dat je constant om dezelfde reden geweigerd wordt ben je op zoek naar de verkeerde baantjes. Met 26 jaar val je inderdaad buiten de boot voor sommige werkzaamheden (als je het van de andere kant bekijkt kun je zeggen dat het logisch is dat jongeren voor iets minder geld dat werk doen, anders vallen zíj altijd af tov afgestudeerde adolescenten, waardoor zíj geen werkervaring op kunnen doen, etc)Anoniem: 877867 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:57:
Geen idee, die moeite steek ik er helaas niet meer in na een ''afwijzing''. Ze zijn toch nooit eerlijk, want dat mogen ze van de wet niet. In het buitenland zitten alle leeftijden achter de kassa, simpel omdat daar de lonen gelijk zijn. Hier bestaat er een verschil in lonen voor de jeugd waardoor je dus niet interessant bent als je boven een bepaalde leeftijd bent. Als ze jou 10 euro per uur moeten betalen en een ander 5, kunnen ze dubbele mensen aannemen.
Ik kreeg net om half negen op zondagochtend nog een afwijzing, of nou ja mededeling: ''Helaas moeten wij u mededelen dat wij de procedure niet zullen voortzetten. Graag willen wij u bedanken voor de getoonde interesse en wensen u veel succes. Met vriendelijke groet,''
Heeft bellen dan überhaupt nog zin als ze zelf niet eens een reden opgeven? Ze willen je niet, kunnen geen reden bedenken daarvoor, duidelijk.
Zo zijn er ook supermarkten die daadwerkelijk voor 4-5 dagen per week medewerkers zoeken. Nou een student heeft het te druk met school zou je zeggen, maar daar zijn ze dus eigenlijk op zoek naar scholieren met een tussenjaar die even een jaartje willen bijbeunen voor een wereldreis.
Ik denk dat ik over niet al te lange tijd ga aankloppen bij het sociaal wijkteam van de gemeente. Ook al stellen ze me teleur door geen begeleiding te bieden, je aan je lot over te laten... je moet wat.
Wat ik wel weet is dat een constante verongelijkte houding niet helpt en je in deze post aardig wat tegenstrijdigheden naar voren brengt. 24/7 in je hoofd ermee bezig zijn zet minder zoden aan de dijk dan 10 een telefoonnummer opzoeken en direct contact leggen, of een uurtje uittrekken voor een positief gesprek met wellicht toekomstige collega's. Brief de deur uit en er al van uitgaan dat het toch niks gaat worden lijkt mij het voortzetten van een negatieve spiraal, hopelijk lukt het binnenkort om eruit te komen! Succes.
Ok, advies gevraagd. Deze banen zou ik kunnen doen en zijn op niveau:
Vacature 1: ik ben niet handig met Photoshop/InDesign. Dit valt uiteraard te leren, maar ik denk dat ze dit al verwachten?
Vacature 2: analyseren kan ik prima, en het filmpje geeft meer een support functie aan. 0-5 jaar werkervaring is ook wat vaag.
Reageren of niet? Dat is ook een stukje faalangst: ik wil geen halve verwachtingen scheppen, een relevant beeld van de functie hebben. Als ze zeggen maak jij dit en dit even in Photoshop en dan sta ik vervolgens met mijn mond vol tanden. Maar als ze dit gewoon willen uitleggen, voordoen etc. en daar de tijd voor is, voel ik mij al meer welkom.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Vacature 1: ik ben niet handig met Photoshop/InDesign. Dit valt uiteraard te leren, maar ik denk dat ze dit al verwachten?
Vacature 2: analyseren kan ik prima, en het filmpje geeft meer een support functie aan. 0-5 jaar werkervaring is ook wat vaag.
Reageren of niet? Dat is ook een stukje faalangst: ik wil geen halve verwachtingen scheppen, een relevant beeld van de functie hebben. Als ze zeggen maak jij dit en dit even in Photoshop en dan sta ik vervolgens met mijn mond vol tanden. Maar als ze dit gewoon willen uitleggen, voordoen etc. en daar de tijd voor is, voel ik mij al meer welkom.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 877867 op 18-02-2018 14:50 ]
Je hebt er gewoon recht op.muffstuff schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:28:
[...]
Of blijf hangen in je armoedige mentaliteit en leef straks van uitkering tot uitkering. Maar besef wel, jij bent de enige die wat kwalijk genomen kan worden. Niet de maatschappij of werkgever hoor.
Doe je dat niet, dan blijf je kansloos. Daar maak ik mij kwaad om, jij verdiend al die sociale voorzieningen helemaal niet. Wel degene die wel willen maar niet het denkvermogen hebben.
Was het niet zo dat je met een bijstandsuitkering de gemeente je wel moet begeleiden naar ander werk of het volgen van een nieuwe opleiding? Communicatie/journalistiek is wel iets heel anders dan een technisch vak zoals ICT.
Weer 4 jaar opnieuw naar school gaan moet je ook maar net liggen op die leeftijd.
Er is geen budget voor een nieuwe opleiding, dus van de gemeente hoef je daarin niks te verwachten. Bovendien zeggen ze: je hebt een diploma dus kunnen we niks voor je doen. Ze verwachten niet dat een extra papiertje straks wel een baan oplevert. Als ik alleen middelbare school had afgerond ben je verplicht minimaal mbo te volgen, nu moet ik het zelf maar uitzoeken en ben afhankelijk van goodwill/traineeships.stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:59:
[...]
Je hebt er gewoon recht op.
Was het niet zo dat je met een bijstandsuitkering de gemeente je wel moet begeleiden naar ander werk of het volgen van een nieuwe opleiding? Communicatie/journalistiek is wel iets heel anders dan een technisch vak zoals ICT.
Weer 4 jaar opnieuw naar school gaan moet je ook maar net liggen op die leeftijd.
Dat is dan wel handig om door de TS te communiceren. Autisme kan best wel een impact hebben waardoor de (enigszins strenge) adviezen van mensen hier minder van toepassing zijn.Mandera schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:45:
Ik ken TS van een ander forum waar hij hetzelfde verhaal al jaren verkondigd. Wellicht is het nuttig voor de lezers hier om te weten dat TS een vorm van autisme heeft en daardoor iets anders tegen zaken aankijkt m.b.t verandering zoals verhuizen etc.
Maar zelfs dan nog moet je dingen uiteindelijk zelf doen. Ik heb ook een diagnose en mijn ervaring is dat je niet hoeft te wachten op dat instellingen/overheid vanzelf iets voor je doen.
@Flavius Meestal niet. Ligt er ook aan in welke gemeente je woont.
@Anoniem: 877867 Wat doe je eigenlijk hele dagen? Kom je nog buiten?
@Anoniem: 877867 Wat doe je eigenlijk hele dagen? Kom je nog buiten?
[ Voor 9% gewijzigd door stier op 18-02-2018 15:47 ]
Op zich goed om over je eigen verbeterpunten na te denken en geen valse beloftes te willen doen, maar de hoofdvraag is of jij je in/aan het hoofd van zo'n team je werkzaamheden wilt en kunt doen. Aangezien het (correct me if I'm wrong) niet echt in de buurt is van waar je nu woont vereist zo'n sollicitatie natuurlijk volle commitment. Zeggen dat je er helemaal voor gaat is 1 ding, bedrijven niet opbellen omdat je al meerdere beren op de weg ziet (te oud, een specifiek iets niet volledig beheerst) voordat je meer over de functie weet blijkt de praktijk te zijn. Gewoon er voor gaan, nee heb je, etc. Goed de advertentie bestuderen, CV + motivatiebrief de deur uit, dag later erachteraan bellen met inhoudelijke vragen over de functie en aanbieden je brief mondeling toe te lichten. Sluit de functie niet helemaal aan, vraag of zij op een andere plek binnen het bedrijf een leuke functie weten en hap toe. Nogmaals succes!Anoniem: 877867 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:44:
***members only***
Misschien geen formele plichten, maar zeker wel informele plichten. Dát is dus precies de foute gedachtegang. Dat wanneer je geen formele plichten hebt, je blijkbaar geen plichten tegenover de maatschappij zou hebben. Precies de mentaliteit waarom er een groep in een uitkering zit te parasiteren.stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:46:
@Flavius Meestal niet. Ligt er ook aan in welke gemeente je woont.
Zo'n verplichting bestaat meestal uit solliciteren en dat doet TS ook. Het is aan de gemeente in te grijpen/hulp te bieden als dit niet het gewenste resultaat geeft.Flavius schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:06:
[...]
Misschien geen formele plichten, maar zeker wel informele plichten. Dát is dus precies de foute gedachtegang. Dat wanneer je geen formele plichten hebt, je blijkbaar geen plichten tegenover de maatschappij zou hebben. Precies de mentaliteit waarom er een groep in een uitkering zit te parasiteren.
De gemeente kan ondersteunen, maar het nemen van initiatieven is toch echt aan jezelf. Alleen solliciteren is simpelweg niet genoeg. Je moet een netwerk opbouwen. TS had al járen lang ervaring kunnen opdoen in communicatie, of andere zaken, door bijv. vrijwilligerswerk te doen (bijv. in een bestuur zitten van een vereniging). Dan zien de mensen daar ook wat je waard bent en misschien kennen zij vervolgens wel weer mensen die iemand nodig hebben, et cetera. Dat is hoe de wereld eenmaal in elkaar zit.Deezers schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:28:
[...]
Zo'n verplichting bestaat meestal uit solliciteren en dat doet TS ook. Het is aan de gemeente in te grijpen/hulp te bieden als dit niet het gewenste resultaat geeft.
Informele plichten?Flavius schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:06:
[...]
Misschien geen formele plichten, maar zeker wel informele plichten. Dát is dus precies de foute gedachtegang. Dat wanneer je geen formele plichten hebt, je blijkbaar geen plichten tegenover de maatschappij zou hebben. Precies de mentaliteit waarom er een groep in een uitkering zit te parasiteren.
Ik doel daarmee op ongeschreven plichten. Misschien dat dat een betere bewoording is. Leek me an sich wel duidelijk, niet?GioStyle schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:37:
[...]
Informele plichten?Staan die ook ergens beschreven, zodat ik die kan doornemen?
Ja, dat je reageert vanuit een onderbuikgevoel.Flavius schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:39:
[...]
Ik doel daarmee op ongeschreven plichten. Misschien dat dat een betere bewoording is. Leek me an sich wel duidelijk, niet?
Iedereen in Nederland heeft recht op bijstand, ongeacht zijn of haar mentaliteit.
Je kan een mening hebben over iemand zijn of haar mentaliteit, maar die mening kan je niet koppelen aan het ‘recht’ of iemand wel of geen uitkering krijgt.
Ik zeg ook nergens dat iemand er géén recht op heeft. Dat ik zogezegd uit onderbuikgevoel zou reageren slaat dan ook nergens op. Ik ben, inderdaad, wel van mening dat wanneer je gebruikmaakt van een uitkering hier ook verplichtingen bij komen kijken, welke al dan niet beschreven staan (dát is een mentaliteit die nodig is). Daarmee zeg ik dus niet dat zo'n iemand die daar niet aan voldoet géén recht op een uitkering zou hebben. Ik vind het namelijk een vorm van beschaving dat wij mensen die het nodig hebben een minimumbestaan geven in de vorm van een uitkering en subsidies.GioStyle schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:45:
[...]
Ja, dat je reageert vanuit een onderbuikgevoel.
Iedereen in Nederland heeft recht op bijstand, ongeacht zijn of haar mentaliteit.
Je kan een mening hebben over iemand zijn of haar mentaliteit, maar die mening kan je niet koppelen aan het ‘recht’ of iemand wel of geen uitkering krijgt.
Dat betekent echter niet dat we als maatschappij een mentaliteit van luiheid moeten accepteren, of een mentaliteit van slachtofferschap. Dat is gewoon het faillissement van onze verzorgingsstaat. Mijn inziens moeten mensen er dus zeker op aangesproken worden om er alles aan te doen om geen gebruik te hoeven maken van een uitkering indien zij hiertoe machtig zijn. Wanneer je een gezonde jongeman bent hoeft dat ook helemaal geen probleem te zijn, maar dan moet je dus wel de mentaliteit hebben. Die ontbreekt hier overduidelijk en mijn inziens is het daarom goed zo'n iemand daarop aan te spreken - al heeft het hier overduidelijk geen nut (over het algemeen werkt het beter als het vanuit een persoon z'n omgeving zelf komt).
Hou toch op man, je hoeft helemaal niet opnieuw naar school. Met zijn achtergrond zijn er talloze mogelijkheden i de IT, hoeft niet perse erg technisch te zijn hoor, je kan ook als consultant aan de gang op bv implementatie niveau. Als journalist leer je hoor en wederhoor te plegen, laat dat stuk nou ontzettend belangrijk zijn in de IT, wensen van de klant vertalen naar oplossingen. Is het nou echt teveel gevraagd om out of the box te denken?stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:59:
[...]
Je hebt er gewoon recht op.
Ja recht op hebben dat weten we maar al te goed, maar zodra er eens de handen uit de mouwen moeten dan weten we het niet meer. Ik heb hard moeten lachen om je zin dat de gemeente je moet begeleiden. We zijn toch verdomme kleine kinderen, het lijkt wel als of vers afgestudeerden mentaal gehandicapten zijn.
Echt geen flauwekul, als je als verse hbo'ert een willekeurige traineeship in de IT aanschrijft, kan je morgen beginnen. Ik snap sowieso niet waarom niet iedereen de IT in gaat die een kansloze opleiding gevolgd heeft. Dikke knaken vallen er te verdienen en beetje bij beetje kan je best wel banen vinden waar je raakvlakken mee gaat vinden. Fuck in TS geval wellicht wat bij blendle bv? Weet ik veel.
@Anoniem: 877867
Mooie kans als je echt aan het werk wil: https://werken.belastingdienst.nl/vakgebieden/douane
Mooie kans als je echt aan het werk wil: https://werken.belastingdienst.nl/vakgebieden/douane
Douane bereidt zich voor op de Brexit
Het kabinet wil in verband met de brexit tussen de 750 en 930 extra personeelsleden werven bij de douane. Ben jij geïnteresseerd in een carrière bij de Douane? Meld je dan aan voor een BD update vul je profiel zo volledig mogelijk in. Kies als vakgebied in ieder geval Douane en wij houden je op de hoogte van de nieuwe vacatures en nieuws en events.
Meld je aan!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat zou dus betekenen je als IT'er ook kunt solliciteren bij de lokale krant? Apart hoor. Veel succes, denk niet dat ze je aannemen. Ik denk dat ze eerder voor afgestudeerde jongens uit de IT kiezen dan iemand met communicatie.muffstuff schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:29:
[...]
Hou toch op man, je hoeft helemaal niet opnieuw naar school. Met zijn achtergrond zijn er talloze mogelijkheden i de IT, hoeft niet perse erg technisch te zijn hoor, je kan ook als consultant aan de gang op bv implementatie niveau. Als journalist leer je hoor en wederhoor te plegen, laat dat stuk nou ontzettend belangrijk zijn in de IT, wensen van de klant vertalen naar oplossingen. Is het nou echt teveel gevraagd om out of the box te denken?
Niet iedereen heeft een vlotte babbel en een groot netwerk, dus even solliciteren is niet voor iedereen vanzelfsprekend.Ja recht op hebben dat weten we maar al te goed, maar zodra er eens de handen uit de mouwen moeten dan weten we het niet meer. Ik heb hard moeten lachen om je zin dat de gemeente je moet begeleiden. We zijn toch verdomme kleine kinderen, het lijkt wel als of vers afgestudeerden mentaal gehandicapten zijn.
Als dat echt zo zou zijn hadden we een stuk minder werklozen gehad in Nederland. Als je überhaupt wordt aangenomen in de randstad... het verdomd moeilijk is om woonruimte te zoeken. Als je zonder auto of ov zit kun je het helemaal schudden.Echt geen flauwekul, als je als verse hbo'ert een willekeurige traineeship in de IT aanschrijft, kan je morgen beginnen. Ik snap sowieso niet waarom niet iedereen de IT in gaat die een kansloze opleiding gevolgd heeft. Dikke knaken vallen er te verdienen en beetje bij beetje kan je best wel banen vinden waar je raakvlakken mee gaat vinden. Fuck in TS geval wellicht wat bij blendle bv? Weet ik veel.
TS heeft communicatie gestudeerd...stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:14:
[...]
Niet iedereen heeft een vlotte babbel en een groot netwerk, dus even solliciteren is niet voor iedereen vanzelfsprekend...

Vlotte babbels en netwerken is zo ongeveer het enige wat je daar leert dus solliciteren op zich zou een eitje voor TS moeten zijn.

Ehm, degene die je quote heeft het over andersom. Dat iemand met die skills prima omgevormd kan worden tot ITer. Waarom draai je dit dan inene om? Het slaat helemaal nergens op wat je zegt... Alle koeien zijn runderen, maar niet alle runderen zijn koeien...stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:14:
[...]
Dat zou dus betekenen je als IT'er ook kunt solliciteren bij de lokale krant? Apart hoor. Veel succes, denk niet dat ze je aannemen. Ik denk dat ze eerder voor afgestudeerde jongens uit de IT kiezen dan iemand met communicatie.
Blijkbaar niet, anders had TS na zijn opleiding al wel een baan gehad hoor.Fiber schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:22:
[...]
TS heeft communicatie gestudeerd...![]()
Vlotte babbels en netwerken is zo ongeveer het enige wat je daar leert dus solliciteren op zich zou een eitje voor TS moeten zijn.
Ik vraag me af hoe zijn sociale leven er verder uit ziet. Heeft hij een vriendin die hem kan steunen? Het zegt een hoop over een persoon hoe hij/zij op sociaal vlak functioneert en daarmee op werkgevers overkomt. Als je het in de communicatie met anderen niet goed doet zul je ook meer moeite met solliciteren hebben.
@SmurfLink Ik bedoel meer dat het niet echt voor de hand ligt om voor een sollicitatie te kiezen dat ver buiten je eigen vakgebied ligt. Dan had ie beter IT kunnen studeren.
hebben kranten tekort aan journalisten dan?stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:14:
[...]
Dat zou dus betekenen je als IT'er ook kunt solliciteren bij de lokale krant? Apart hoor. Veel succes, denk niet dat ze je aannemen. Ik denk dat ze eerder voor afgestudeerde jongens uit de IT kiezen dan iemand met communicatie.
[...]
Niet iedereen heeft een vlotte babbel en een groot netwerk, dus even solliciteren is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
[...]
Als dat echt zo zou zijn hadden we een stuk minder werklozen gehad in Nederland. Als je überhaupt wordt aangenomen in de randstad... het verdomd moeilijk is om woonruimte te zoeken. Als je zonder auto of ov zit kun je het helemaal schudden.
ja als we met dat soort argumenten komen dan houdt het op. 99 % kan wel sollciiteren en weet je wat, hoe vaker je het doet hoe meer je het leert te doen.
hoezo wordt je niet aangenomen in de randstad, is je accent zo sterk dat niemand je begrijpt? Je heb geen auto of woonruimte in de randstad nodig hoor. jij denkt weer in problemen, ik zat de eerste paar jaar ook gewoon uren in de trein van zwolle naar sloterdijk, of alkmaar naar leusden. Hou op met je excuses. Je bewijst alleen maar mijn statement dat het slappe hap mentaliteit is.
Enerzijds zeur je over dat je niet aangenomen wordt als kassamedewerker bij een supermarkt, algemeen bekend dat ze daar het liefst leuke 16 jarige meiden neer zetten. Anderzijds zet je hier vacatures neer waar ze werkervaring + relevante hbo opleiding vragen. Dan weet je bij voorbaat toch al dat je kansloos bent? Als men een relevante mbo-2 opleiding vraagt en je hebt een niet-relevante hbo opleiding dan snap ik dat men denkt: ach, die snapt door zijn/haar niveau snel genoeg het werk. Maar bij deze vacatures moeten ze wel erg wanhopig op zoek zijn om je überhaupt nog uit te nodigen.Anoniem: 877867 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:44:
***members only***
Misschien eens verder kijken dan alleen de supermarkten in je buurt, supermarkten zijn nou eenmaal werkverschaffers voor studenten en niet voor oudere werkzoekenden over het algemeen. Kijk op het industrieterrein, elke stad heeft wel grotere productiebedrijven waar je lopende band werk kan doen en waar je zo wordt aangenomen. Je zit hier een jaar lang te zeuren dat je niks kan vinden, dat komt omdat je je ogen niet open doet. Ga gewoon werken in een 'dom' baantje, slecht loon, maar je hebt wel wat op je cv staan. Kan ook als motivatie dienen voor jezelf om wat leukers te gaan zoeken.
Daarnaast zeg je ergens dat je wel wordt uitgenodigd op gesprekken, en vervolgens te horen krijgt dat er een betere kandidaat is of wat dan ook. Bullshit is dat natuurlijk. Als er betere kandidaten waren was je waarschijnlijk geen eens op gesprek geweest. De kans is groter dat je in een gesprek dezelfde desinteresse en ongemotiveerde houding toont. Werk aan jezelf en pak het eerste beste baantje aan wat je maar kan krijgen, zo toon je in ieder geval dat je wel wat wil doen! Hier in de buurt worden bij fabrieken alle mensen zo van de straat geplukt, maakt niet uit of ze 18 of 60 zijn, als ze willen werken voor minimum loon en niet zeuren hebben ze de volgende dag nog een baan. Er is simpelweg werk zat voor diegene die WEL wat willen doen.
Tja, maar als je in je opleiding niks kan vinden ga je verder kijken. TS solliciteert bij dingen als de Makro, supermarkten, etc. Dan is het niet bijster vreemd om in de IT te gaan solliciteren, waar je veel makkelijker aangenomen wordt dan bij minimumloon betalers die liever jongeren willen hebben. Je hoeft geen IT gestudeerd te hebben om in de IT aan de slag te kunnen.stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:42:
[...]
@SmurfLink Ik bedoel meer dat het niet echt voor de hand ligt om voor een sollicitatie te kiezen dat ver buiten je eigen vakgebied ligt. Dan had ie beter IT kunnen studeren.
Onzin. Als je een HBO papiertje op zak hebt dan heb je in ieder geval aangetoond dat je een beetje kan leren. In de IT is momenteel zo'n enorm tekort aan personeel dat ze iedereen aannemen die daar aan voldoet. Het vak leer je dan ter plekke wel. En voor bijvoorbeeld testen of helpdesk werk hoef je helemaal niet zelf te kunnen coden of zo. En van daaruit kun je vanzelf verder groeien als je een beetje tijd in opleidingen investeert.stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:42:
[...]
Ik bedoel meer dat het niet echt voor de hand ligt om voor een sollicitatie te kiezen dat ver buiten je eigen vakgebied ligt. Dan had ie beter IT kunnen studeren.
Ik ben er wel klaar mee. Heb sterk het gevoel dat degene die hier zo lopen te klagen gewoon maar willen horen dat ze zielig zijn. Er zijn al talloze suggesties gedaan en de tegen argumenten zijn van kinderlijk niveau. Echt ik voel mij een ouwe lul met mijn 36 jaar, maar wat een lazwansen mentaliteit hebben sommige mensen.
Dat is achteraf makkelijk gezegd: als je verplichtingen hebt, dan moet je daaraan voldoen. Voldoe je niet aan je verplichtingen, dan zou dat consquenties moeten hebben, anders heb je geen verplichtingen, hooguit wat richtlijnen.Flavius schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:59:
[...]
Ik zeg ook nergens dat iemand er géén recht op heeft. Dat ik zogezegd uit onderbuikgevoel zou reageren slaat dan ook nergens op. Ik ben, inderdaad, wel van mening dat wanneer je gebruikmaakt van een uitkering hier ook verplichtingen bij komen kijken, welke al dan niet beschreven staan (dát is een mentaliteit die nodig is). Daarmee zeg ik dus niet dat zo'n iemand die daar niet aan voldoet géén recht op een uitkering zou hebben. Ik vind het namelijk een vorm van beschaving dat wij mensen die het nodig hebben een minimumbestaan geven in de vorm van een uitkering en subsidies.
Formele verplichtingen bij een uitkering zijn er en dat kan je ook relatief makkelijk handhaven en controleren.
Wat jij zegt is dat iemand die van een uitkering geniet de informale verplichting heeft om een ‘juiste’ mentaliteit te hebben. Dat is nogal subjectief en veelal uit de onderbuik gevoed.
Onzin. Het feit dat het TS met zijn mentaliteit niet lukt om in járen tijd geen fatsoenlijke baan te vinden bewijst dat alleen maar. Het moge duidelijk dat zijn dat een luie, ongeinteresseerde mentaliteit je geen baan gaat helpen krijgen. Daar is níets onderbuik aan, maar slechts gezond verstand.GioStyle schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:55:
[...]
Wat jij zegt is dat iemand die van een uitkering geniet de informale verplichting heeft om een ‘juiste’ mentaliteit te hebben. Dat is nogal subjectief en veelal uit de onderbuik gevoed.
Dat er mensen zijn die wél aantoonbare problemen hebben en in een uitkering terechtkomen heb ik het niet eens over, want er zijn genoeg mensen die een uitkering genieten en simpelweg niet anders kunnen ook al zouden ze willen. Maar we hebben het in dezen over jonge, gezonde mensen.
[ Voor 18% gewijzigd door Flavius op 18-02-2018 20:00 ]
En wie zegt dat die mentaliteit altijd al zo is? Denk dat iedereen na tientallen afwijzingen niet echt gemotiveerd meer is toch? Of TS die afwijzingen nu zelf in de hand heeft door op onbereikbare baantjes te solliciteren of niet, het gevoel of de ervaring dat niemand op je zit te wachten lijkt mij niet fijn.Flavius schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:59:
[...]
Onzin. Het feit dat het TS met zijn mentaliteit niet lukt om in járen tijd geen fatsoenlijke baan te vinden bewijst dat alleen maar. Het moge duidelijk dat zijn dat een luie, ongeinteresseerde mentaliteit je geen baan gaat helpen krijgen. Daar is níets onderbuik aan, maar slechts gezond verstand.
Dat er mensen zijn die wél aantoonbare problemen hebben en in een uitkering terechtkomen heb ik het niet eens over, want er zijn genoeg mensen die een uitkering genieten en simpelweg niet anders kunnen ook al zouden ze willen. Maar we hebben het in dezen over jonge, gezonde mensen.
Daar moet je mee om leren gaan. Beetje hetzelfde als een telefonische verkoper of een deur tot deur verkoper. Je krijgt 99 van de 100 keer een scheldkanonnade of een deur in je gezicht, maar als je positief blijft, optimistisch blijft, in je product geloofd, etc. dan is het de 100e keer kassa. Alleen nu moet je niet een product zien te verkopen maar jezelf zien te verkopen.Deezers schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:04:
[...]
En wie zegt dat die mentaliteit altijd al zo is? Denk dat iedereen na tientallen afwijzingen niet echt gemotiveerd meer is toch? Of TS die afwijzingen nu zelf in de hand heeft door op onbereikbare baantjes te solliciteren of niet, het gevoel of de ervaring dat niemand op je zit te wachten lijkt mij niet fijn.
Maar ik mag toch hopen dat iemand die communicatie gestudeerd heeft uitermate getraind is in het (elevator-) pitchen van zichzelf...?

Wat je vooral goed op een rijtje moet hebben is welke toegevoegde waarde jij kan hebben voor het bedrijf waar je solliciteert. Dat verschilt dus per bedrijf en per sollicitatie. Welke kwaliteit zoeken ze nou echt en hoe kun jij die invullen? Als je die vraag kan beantwoorden ben je al een heel eind. Kun je dat niet dan is solliciteren bij voorbaat al bijna zinloos.
Solliciteren op banen die je eigenlijk helemaal niet wilt is ook altijd handig, gewoon om te oefenen. En soms wordt je dan nog per ongeluk aangenomen ook. Wellicht juist omdat je dan ontspannen bent want je doet het niet voor het echie.

We kunnen er allemaal wat van vinden maar er zou vanuit de overheid wel een grotere prikkel moeten komen om te gaan werken. Althans om werken echt lonend te maken, vooral aan de onderkant.
Als je vanuit je uitkeringssituatie ga werken voor slechts het minimumloon verdien je maar een paar honderd euro meer en in sommige gevallen hou je minder over door bijkomende kosten en dergelijke. In de bijstand heb je tenminste nog recht op allerlei toeslagen. Ik kan dan wel begrijpen waarom mensen liever thuisblijven.
Klinkt misschien onethisch maar dat is wel hoe ik er soms tegenaan kijk.
Als je vanuit je uitkeringssituatie ga werken voor slechts het minimumloon verdien je maar een paar honderd euro meer en in sommige gevallen hou je minder over door bijkomende kosten en dergelijke. In de bijstand heb je tenminste nog recht op allerlei toeslagen. Ik kan dan wel begrijpen waarom mensen liever thuisblijven.
Dat is een hele andere discussie, TS is op zoek naar werk dus hopelijk ook met de intentie om de uitkering stop te zetten? Als ik supermarktmanager zou zijn en ik krijg een sollicitatie van een 26-jarige binnen zou ik niet raar opkijken, maar denk dat de vraag of gedachte dat er iets mis zou zijn wel snel opborrelt. In de maatschappij is het niet zo heel 'normaal' om als hbo'er op zulke banen te reageren, helemaal niet als de economie blijkbaar aantrekt. Dan gaat er bij mij een lampje branden dat er wel meer mis moet zijn want waarom heb je anders een opleiding gevolgd? Of dat het aanvoelt als een verplichte sollicitatie voor de ww-uitkering o.i.d.stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:42:
We kunnen er allemaal wat van vinden maar er zou vanuit de overheid wel een grotere prikkel moeten komen om te gaan werken. Althans om werken echt lonend te maken, vooral aan de onderkant.
Klinkt vooral lui...stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:42:
En persoonlijk vind ik luiheid op zich nog niet eens zo heel erg, maar stop dan wel met die jankverhalen dat het allemaal zo oneerlijk is en dat je zo zielig bent en zo.
Nog maar een keer voor de TS:
@Anoniem: 877867 Hier al gekeken en je ingeschreven...? https://werken.belastingdienst.nl/vakgebieden/douane
offtopic:
Hypothetisch: Ondanks dat ik het hier eerder aankaartte lijkt er voor dit probleem geen antwoord te zijn. Stel je woont ergens achteraf zonder ov in de buurt. Je hebt een match voor een baan in de randstad en wil echt verhuizen. Wat zouden jullie doen?
Zoals ik eerder zei hebben zowel de particuliere verhuur als sociale enorme wachtlijsten... dus op korte termijn voor een baan gaan verhuizen is geen realistische optie.
Hypothetisch: Ondanks dat ik het hier eerder aankaartte lijkt er voor dit probleem geen antwoord te zijn. Stel je woont ergens achteraf zonder ov in de buurt. Je hebt een match voor een baan in de randstad en wil echt verhuizen. Wat zouden jullie doen?
Zoals ik eerder zei hebben zowel de particuliere verhuur als sociale enorme wachtlijsten... dus op korte termijn voor een baan gaan verhuizen is geen realistische optie.
TS is al járen bezig en had dus al járen op een wachtlijst kunnen staan. Ik sta zelf ook al járen op meerdere wachtlijsten. Gewoon, mocht het ooit van pas komen. Tevens zou die ook een tijdje antikraak kunnen gaan wonen. Is nog eens goedkoop ook.
Stop eens in het denken van problemen. Begin met het denken in oplossingen.
Stop eens in het denken van problemen. Begin met het denken in oplossingen.
Huis genoot zoeken, niks leuker dan dat als je 26 bent. goede maat ook zo gek krijgen, appartementje kaal 2 slaapkamers vind je voor 1200 euro per maand, is met twee personen prima te betalen. Particuliere huur heeft geen wachtlijst, je moet gewoon betalen enige wat een issue kan zijn is dat het op basis van 1 salaris is maar er zijn er wel wat die bv hun sociale woning illegaal onder verhuren en dus minder streng zijn. Is dat etisch verantwoord? Nee maar ja je wilt het of je wilt het niet. Als Amsterdam dan niet lukt, Zaandam kan ook prima. Zaandam niet te doen? kijk naar Velzen of Beverwijk. Maar dit gaat op voor elke grote stad. Zoek ook op woongroepen, vaak is de huur dan 500 euro, ook erg leuk als je nog niet zo oud bent want je hebt meteen een leuke sociale omgeving. Geen maat zover te krijgen, zoek dan gewoon eerst op kamers, baby steps, vandaar uit kan je weer lijntjes uitzetten.stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:51:
offtopic:
[ Voor 4% gewijzigd door mannowlahn op 18-02-2018 22:14 ]
Zonder vrienden en met zwakke sociale skills wordt het moeilijk.muffstuff schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:13:
[...]
Huis genoot zoeken, niks leuker dan dat als je 26 bent. goede maat ook zo gek krijgen, appartementje kaal 2 slaapkamers vind je voor 1200 euro per maand, is met twee personen prima te betalen.
Wel meer vreemde eisen, je moet van alles extra's bijbetalen en een huurbaas waarmee je moet dealen.Particuliere huur heeft geen wachtlijst, je moet gewoon betalen enige wat een issue kan zijn is dat het op basis van 1 salaris is
Met onderhuur zijn ze wel een stuk strenger geworden hoor.maar er zijn er wel wat die bv hun sociale woning illegaal onder verhuren en dus minder streng zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws...of-een-blokje-om-a1592185
Zelfs kamers is niet gemakkelijk meer, je moet studeren of werkend zijn, anders is het einde contract.Is dat etisch verantwoord? Nee maar ja je wilt het of je wilt het niet. Als Amsterdam dan niet lukt, Zaandam kan ook prima. Zaandam niet te doen? kijk naar Velzen of Beverwijk. Maar dit gaat op voor elke grote stad. Zoek ook op woongroepen, vaak is de huur dan 500 euro, ook erg leuk als je nog niet zo oud bent want je hebt meteen een leuke sociale omgeving. Geen maat zover te krijgen, zoek dan gewoon eerst op kamers, baby steps, vandaar uit kan je weer lijntjes uitzetten.
Best raar hé, woningnood in één van de best ontwikkelde landen van de wereld.
ja maar wat verwacht je dan, dat een huurbaas een werkloze schuwe dibbes het voordeel van de twijfel geeft?
Maar goed het waren een flink aantal mogelijkheden die voor een hoop mensen wel opgaan maar als je geen werk hebt, niet met een huurbaas wil dealen en niet durft te praten, geen extra zoals GWL wil betalen of borg dan ben je vrij gelimiteerd inderdaad.
geen woningnood hoor, groningen staat helemaal leeg of limburg. Maar wanneer je iets wil, daar komt die weer, moet je er wat voor doen.
Maar goed het waren een flink aantal mogelijkheden die voor een hoop mensen wel opgaan maar als je geen werk hebt, niet met een huurbaas wil dealen en niet durft te praten, geen extra zoals GWL wil betalen of borg dan ben je vrij gelimiteerd inderdaad.
geen woningnood hoor, groningen staat helemaal leeg of limburg. Maar wanneer je iets wil, daar komt die weer, moet je er wat voor doen.
[ Voor 16% gewijzigd door mannowlahn op 18-02-2018 22:32 ]
Maar we hadden het juist over verhuizen naar de Randstad omdat daar meer werk was, en jouw counter is dat er geen woningnood is omdat Groningen leeg staat. Sowieso vraag ik me dat sterk af, want de stad Groningen zit vol met studenten, en als je het over de provincie hebt: tsjah daar is dus ook praktisch geen werk. En dat was nu juist het belangrijkemuffstuff schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:31:
Zo, naast de vele tenenkrommende reacties van mensen die de situatie van de TS imo volledig verkeerd beoordelen, vind ik deze onbeantwoorde vraag van groot belang.stier schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:42:
[...]
Ik vraag me af hoe zijn sociale leven er verder uit ziet. Heeft hij een vriendin die hem kan steunen? Het zegt een hoop over een persoon hoe hij/zij op sociaal vlak functioneert en daarmee op werkgevers overkomt.
Ik lees steeds het woord "mentaliteit", maar de woorden "karakter", "persoonlijkheid" of "identiteit" vind ik in geen enkele reactie. Juist hier meen ik, dat de problemen van de TS hun oorsprong vinden.
En dat is bijzonder vervelend voor hem, want zulke problemen zijn zeer lastig op te lossen. En vaak slechts gedeeltelijk.
Ik verwacht dat de TS weinig sociale contacten heeft, en geen relatie. Ik ben wel erg benieuwd wat hij hier zelf over kwijt wil. Ik ben bang dat de TS in een concrete werkomgeving enorme moeite gaat krijgen zich staande te houden. Ik ga ervan uit dat hij dit beeld in sollicitatiegesprekken ook oproept, wat uiteraard altijd tot een afwijzing leidt. Ik verbaas me overigens dat hij z'n studie in de communicatierichting met goed gevolg heeft afgerond, want over de daarvoor gevraagde vaardigheden lijkt hij gezien z'n reacties in deze thread slechts in erg beperkte mate te beschikken.
Ik raad de TS aan een psycholoog op te zoeken. Dat kan meer opleveren dan de deels naive bijdragen van de tweakers hier die, begrijpelijk, meer verstand van IT-gerelateerde zaken hebben.
Het valt mij wel op dat wil je particulier huren er veel wordt gediscrimineerd. Alleen vrouwen, of studenten, uitsluitend werkenden... noem het maar op.muffstuff schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:31:
ja maar wat verwacht je dan, dat een huurbaas een werkloze schuwe dibbes het voordeel van de twijfel geeft?

Er zullen in de grensstreek vast wel wat huizen vrij zijn, maar daarmee los je het probleem niet op als je in de randstad moet wezen. Als je daarnaast ook geen auto hebt wordt het alleen maar lastiger zonder goed OV netwerk.
Probleem ligt denk ik meer bij zijn persoonlijkheid. Volgens mij heeft hij geen vriendin, anders had zij hem ongetwijfeld een schop onder zijn kont gegeven of aangespoord om iets te gaan doen.Vanoverdegrens schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Zo, naast de vele tenenkrommende reacties van mensen die de situatie van de TS imo volledig verkeerd beoordelen, vind ik deze onbeantwoorde vraag van groot belang.
Ik lees steeds het woord "mentaliteit", maar de woorden "karakter", "persoonlijkheid" of "identiteit" vind ik in geen enkele reactie. Juist hier meen ik, dat de problemen van de TS hun oorsprong vinden.
En dat is bijzonder vervelend voor hem, want zulke problemen zijn zeer lastig op te lossen. En vaak slechts gedeeltelijk.
Ik verwacht dat de TS weinig sociale contacten heeft, en geen relatie. Ik ben wel erg benieuwd wat hij hier zelf over kwijt wil. Ik ben bang dat de TS in een concrete werkomgeving enorme moeite gaat krijgen zich staande te houden. Ik ga ervan uit dat hij dit beeld in sollicitatiegesprekken ook oproept, wat uiteraard altijd tot een afwijzing leidt. Ik verbaas me overigens dat hij z'n studie in de communicatierichting met goed gevolg heeft afgerond, want over de daarvoor gevraagde vaardigheden lijkt hij gezien z'n reacties in deze thread slechts in erg beperkte mate te beschikken.
Ik raad de TS aan een psycholoog op te zoeken. Dat kan meer opleveren dan de deels naive bijdragen van de tweakers hier die, begrijpelijk, meer verstand van IT-gerelateerde zaken hebben.
Offtopic: Mensen zijn nou eenmaal sociale dieren, als je afgezonderd leeft, in een isolement zit ga je de wereld ook heel anders zien. Een vriendin kan daarbij helpen om stabiliteit te bieden.
https://www.sciencedirect...cle/pii/S0306453013002369
https://www.cbs.nl/nl-nl/...ijker-voor-geluk-dan-geld
[ Voor 3% gewijzigd door stier op 19-02-2018 13:37 ]
Er wordt volop gediscrimineerd inderdaad. Als ik straks mijn huis ga verhuren ga ik dat ook doen. Ik discrimineer dan op salaris, baan type, allen maar expats.stier schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Het valt mij wel op dat wil je particulier huren er veel wordt gediscrimineerd. Alleen vrouwen, of studenten, uitsluitend werkenden... noem het maar op.
Er zullen in de grensstreek vast wel wat huizen vrij zijn, maar daarmee los je het probleem niet op als je in de randstad moet wezen. Als je daarnaast ook geen auto hebt wordt het alleen maar lastiger zonder goed OV netwerk.
[...]
Probleem ligt denk ik meer bij zijn persoonlijkheid. Volgens mij heeft hij geen vriendin, anders had zij hem ongetwijfeld een schop onder zijn kont gegeven of aangespoord om iets te gaan doen.
Offtopic: Mensen zijn nou eenmaal sociale dieren, als je afgezonderd leeft, in een isolement zit ga je de wereld ook heel anders zien. Een vriendin kan daarbij helpen om stabiliteit te bieden.
Met alleen vrouwen is omdat de rest van de huisgenoten vrouw zijn, dus vrij logisch in veel gevallen. Andersom zie je ook heel vaak.
Discriminatie klinkt idd erg negatief maar soms is dat noodzakelijk als je particulier bent om jezelf te beschermen.
@stier In een isolement ga je niet snel een vriend(in) vinden. En of een vriendin verandering in z'n situatie zou brengen, betwijfel ik. Een persoonlijkheidsstoring wordt met een schop onder de kont helaas niet opgelost. (dat zou grote besparingen in de gezondheidszorg opleveren
)
@muffstuff Discriminatie is vaak erg negatief, ook in dit geval.
Goed punt, het is inderdaad geen magische oplossing voor problemen. Het zou goed werken als het andersom was: al een partner hebben en dan in een dal zitten, dan heb je iemand om op te steunen en die je er uit kunt trekken.Vanoverdegrens schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:46:
@stier In een isolement ga je niet snel een vriend(in) vinden. En of een vriendin verandering in z'n situatie zou brengen, betwijfel ik. Een persoonlijkheidsstoring wordt met een schop onder de kont helaas niet opgelost. (dat zou grote besparingen in de gezondheidszorg opleveren)
Maar hoe sla je je dan door een studie communicatie, want zo'n persoonlijkheid staat haaks op zo'n studie. Het had op zijn minst reden moeten zijn om je af te vragen of je de goede studie wel doet puur op basis of je wel in het profiel past.Vanoverdegrens schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Zo, naast de vele tenenkrommende reacties van mensen die de situatie van de TS imo volledig verkeerd beoordelen, vind ik deze onbeantwoorde vraag van groot belang.
@FlowSnake Dat eerste vraag ik me dus ook af.
Maar zo'n HBO studie afronden staat net zo haaks op lui zijn (wat hier door bepaalde tweakers beweerd wordt).
Daar kan het probleem imo dus niet hoofdzakelijk liggen.
En dat ie het allemaal voor de lol laat misgaan, geloof ik niet.
Hij vindt z'n plek in de maatschappij niet, wat echt naar is, en waarvoor ie serieus naar oplossingen moet zoeken. Met ondersteuning, want alleen lukt het hem niet.
@The Inquisitor Er zijn flink wat partners die je lekker in het dal laten zitten, en de relatie beeindigen.
Maar zo'n HBO studie afronden staat net zo haaks op lui zijn (wat hier door bepaalde tweakers beweerd wordt).
Hij vindt z'n plek in de maatschappij niet, wat echt naar is, en waarvoor ie serieus naar oplossingen moet zoeken. Met ondersteuning, want alleen lukt het hem niet.
@The Inquisitor Er zijn flink wat partners die je lekker in het dal laten zitten, en de relatie beeindigen.
[ Voor 16% gewijzigd door Vanoverdegrens op 19-02-2018 14:18 ]
dat zal wel, ik zie alleen graag wel mijn rekeningen betaald worden en huurders worden zo erg beschermd dat je als particuliere verhuurder van 1 appartement je behoorlijk het schip in kan gaan. Dus discrimineer ik op salaris, type baan en nationaliteit. Ik slaap er wel een stuk prettiger door dan.Vanoverdegrens schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:46:
@stier In een isolement ga je niet snel een vriend(in) vinden. En of een vriendin verandering in z'n situatie zou brengen, betwijfel ik. Een persoonlijkheidsstoring wordt met een schop onder de kont helaas niet opgelost. (dat zou grote besparingen in de gezondheidszorg opleveren)
Ik denk dat dit ook een mogelijke oorzaak is. Normaal heb je echt wel mensen in je omgeving die je motiveren, samen sparren of gewoon uitdagen wat van je leven te maken en die je naast jezelf ook niet graag teleurstelt. Als je niet veel mensen in je omgeving hebt zeurt er ook niemand aan je kop en hoef je dus geen verantwoording af te leggen, even hard gezegd: niemand is met je bezig. En zo is het cirkeltje rond: weinig contacten -> weinig nieuwe contacten -> nog verder isolement.Vanoverdegrens schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Mwah, als communicatie is wat het is dat ik denk, zelf komende van commerciële economie, dan kan je een aardig eind komen met 'liever lui dan moe'. Maar, respect als je zo'n studie afmaakt zonder dat ook maar iets je interesse heeft gegrepen, waardoor je je bent gaan specialiseren en zodoende je vak bent verstaan.Vanoverdegrens schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:15:
@FlowSnake Dat eerste vraag ik me dus ook af.
Jezelf verkopen tijdens sollicitaties is dan een fluitje van een cent. Je kan dan haarfijn de brug slaan tussen wat het bedrijf zoekt, en wat jij kan bieden, en al beginnen te sparren over jouw visies.
@Deezers Deze casus is eigenlijk wel een goede eyeopener dat het krijgen van werk met een lekker inkomen helemaal niet afhangt van je kennis en genoten opleiding. Al ben je academicus met 2 masters is dat nog altijd geen garantie op werk.
Het gaat erom wie je kent, wie er in je netwerk zit en of je echt die gunfactor bezit om werkgevers te overtuigen een meerwaarde bent voor het bedrijf.
@Anoniem: 877867 Is een intelligentie jongen gebleken, hij heeft hbo en is kerngezond en zou prima in de maatschappij mee moeten kunnen draaien.
Het gaat erom wie je kent, wie er in je netwerk zit en of je echt die gunfactor bezit om werkgevers te overtuigen een meerwaarde bent voor het bedrijf.
@Anoniem: 877867 Is een intelligentie jongen gebleken, hij heeft hbo en is kerngezond en zou prima in de maatschappij mee moeten kunnen draaien.
Een beetje kennis en opleiding is nooit weg natuurlijk, maar een netwerk is inderdaad minstens zo belangrijk. Als je je MBA op Nijenrode hebt gehaald dan ken je een heleboel mensen die je later verder kunnen helpen en hoor je bij een club die elkaar altijd steunt. Zelfde geldt voor het lidmaatschap van bepaalde studentenverenigingen. Welk vak je dan gestudeerd hebt is dan inderdaad niet zo belangrijk. Premier Rutte heeft geschiedenis gedaan. Het toont vooral aan dat je snel informatie kan opnemen en verwerken.stier schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:33:
@Deezers Deze casus is eigenlijk wel een goede eyeopener dat het krijgen van werk met een lekker inkomen helemaal niet afhangt van je kennis en genoten opleiding. Al ben je academicus met 2 masters is dat nog altijd geen garantie op werk.
Edit: Ik zie dat overigens niet negatief of zo. Als ik dat zelf had gewild dan had ik ook gewoon beter m'n best moeten doen op de middelbare school, m'n VWO moeten halen, een studie moeten afmaken, lid van 'het koor' moeten worden, etc.

Zegt ook weer niet alles. Bij InHolland kreeg je je HBO een paar jaar geleden bij een pakje boter of zo geloof ik. (Iets overdreven.) https://www.google.nl/search?q=inholland+diploma@Anoniem: 877867 Is een intelligentie jongen gebleken, hij heeft hbo...
Edit: Ik bewonder overigens iedereen die een HBO diploma heeft, al is het de Pabo of Vrijetijdsmanagement of zo, want het is mij nooit gelukt...
[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 19-02-2018 22:00 ]
@Anoniem: 877867 Vervellend dat je in deze situatie zit, ik hoop dat je er snel een oplossing voor weet te vinden.
In dit topic zijn al diverse goede tips langsgekomen, maar ik denk dat het vooralsnog belangrijk is dat je überhaupt ergens aan de bak komt (bijvoorbeeld een "lagere" functie bij een groot bedrijf, waar je kunt doorgroeien zodra je jezelf bewezen hebt). Mocht een dergelijke functie je niet helemaal leuk lijken, beschouw het dan maar als een betaalde opleiding waarbij je extra vaardigheden opdoet (en nog belangrijker; een netwerk met waarde ontwikkeld). In dit topic heb ik meerdere malen al langs zien komen dat er behoorlijk veel werk in de IT te vinden is, en dat er na enige doorgroei ook zeker kansen zijn op functies waar communicatie centraal staat (zelf ben ik werkzaam in de advies-/bouwsector, en voorgaande geldt ook in die sector). Wellicht loont het de moeite om toch eens te informeren of je een dergelijke startfunctie binnen kan slepen (what's the worst that can happen?
).
In de tijd dat je nog geen baan hebt gevonden kan ik je aanraden om online cursussen te volgen (naast het zoeken van werk uiteraard). Er is een gratis aanbod te vinden op https://www.edx.org/ (aangeboden door diverse universiteiten). Door het volgen van extra cursussen doe je niet alleen extra vaardigheden op (en vaak krijg je een certificaat erbij), maar het geeft ook richting toekomstige werkgevers aan dat je bereid bent om tijd te steken in je eigen ontwikkeling.
Veel succes met de vervolgstappen.
In dit topic zijn al diverse goede tips langsgekomen, maar ik denk dat het vooralsnog belangrijk is dat je überhaupt ergens aan de bak komt (bijvoorbeeld een "lagere" functie bij een groot bedrijf, waar je kunt doorgroeien zodra je jezelf bewezen hebt). Mocht een dergelijke functie je niet helemaal leuk lijken, beschouw het dan maar als een betaalde opleiding waarbij je extra vaardigheden opdoet (en nog belangrijker; een netwerk met waarde ontwikkeld). In dit topic heb ik meerdere malen al langs zien komen dat er behoorlijk veel werk in de IT te vinden is, en dat er na enige doorgroei ook zeker kansen zijn op functies waar communicatie centraal staat (zelf ben ik werkzaam in de advies-/bouwsector, en voorgaande geldt ook in die sector). Wellicht loont het de moeite om toch eens te informeren of je een dergelijke startfunctie binnen kan slepen (what's the worst that can happen?
In de tijd dat je nog geen baan hebt gevonden kan ik je aanraden om online cursussen te volgen (naast het zoeken van werk uiteraard). Er is een gratis aanbod te vinden op https://www.edx.org/ (aangeboden door diverse universiteiten). Door het volgen van extra cursussen doe je niet alleen extra vaardigheden op (en vaak krijg je een certificaat erbij), maar het geeft ook richting toekomstige werkgevers aan dat je bereid bent om tijd te steken in je eigen ontwikkeling.
Veel succes met de vervolgstappen.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
We kunnen ons nu wel allemaal focussen op het probleem, het feit dat meneer geen werk kan vinden... maar denken jullie niet meer dat het in wezen vooral aan zijn persoonlijkheid / karakter ligt?
Ik wil TS geen diagnoses opplakken maar het zou kunnen dat deze eigenschappen hem belemmeren in het vinden van een vriendin en werk.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik wil TS geen diagnoses opplakken maar het zou kunnen dat deze eigenschappen hem belemmeren in het vinden van een vriendin en werk.
Dat is hetzelfde als jaren een Tinder profiel hebben zonder één match geen boost voor je zelfvertrouwen is. Succes maak en behoud je vaak ook door succes te ervaren. Straal je negativiteit en onzekerheid uit, dan ben je dat vaak ook. Als jij lacht naar iemand is de kans groot dat de ander teruglacht, dat werkt aanstekelijk. Als TS op alles wat los en vast zit solliciteert in de hoop op een baan, komt dat ook zo over. Werkgevers zien geen match dan, want je bent niet oprecht uniek en enthousiast. En dat komt dan snel naar voren tijdens een sollicitatiegesprek in real life.stier schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 02:09:
We kunnen ons nu wel allemaal focussen op het probleem, het feit dat meneer geen werk kan vinden... maar denken jullie niet meer dat het in wezen vooral aan zijn persoonlijkheid / karakter ligt?
***members only***
Of je projecteert nu jouw eigen problemen op de TS...

@Fiber Wat ik probeer te zeggen is dat er een grote correlatie is tussen het geliefd zijn bij vrouwen het kunnen krijgen van werk. Je persoonlijkheid en vooral charisma bepaalt of ze -werkgevers en vrouwen- je een kans willen geven.Deezers schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:12:
[...]
Dat is hetzelfde als jaren een Tinder profiel hebben zonder één match geen boost voor je zelfvertrouwen is. Succes maak en behoud je vaak ook door succes te ervaren. Straal je negativiteit en onzekerheid uit, dan ben je dat vaak ook. Als jij lacht naar iemand is de kans groot dat de ander teruglacht, dat werkt aanstekelijk. Als TS op alles wat los en vast zit solliciteert in de hoop op een baan, komt dat ook zo over. Werkgevers zien geen match dan, want je bent niet oprecht uniek en enthousiast. En dat komt dan snel naar voren tijdens een sollicitatiegesprek in real life.
Eigenlijk is het niet meer dan logisch dat je in een isolement beland als je tevergeefs jezelf probeert in te vechten in de maatschappij maar kennelijk daar in faalt. Het is zowel bij mensen als dieren dat een netwerk, dus vrienden en familie een grote invloed hebben op je functioneren. Ik vermoed dat TS geen goed functionerend netwerk heeft, gevolg hij onzeker wordt. Hetzelfde effect zie je bij dieren die verstoten worden van de groep.
Al die Polen en andere buitenlanders die hier in Nederland in de loodsen van DHL, PostNL, etc, etc. aan het werk zijn hebben dat te danken aan hun enorme persoonlijkheid en vooral charisma...?
Onzin dus. Dat zijn gewoon harde werkers die niet zeuren maar wel poetsen en lange dagen maken op rottige tijden. Daarom doen zij het werk waar wij Nederlanders geen zin in hebben of te lui voor zijn...
Onzin dus. Dat zijn gewoon harde werkers die niet zeuren maar wel poetsen en lange dagen maken op rottige tijden. Daarom doen zij het werk waar wij Nederlanders geen zin in hebben of te lui voor zijn...
Is dit een sarcastische poging tot humor of wat?stier schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:32:
Doet TS nu wat met onze adviezen?
Gaan ze in de VS na de 8ste schietpartij op een school dit kalenderjaar het wapenbezit aan banden leggen?stier schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:32:
Doet TS nu wat met onze adviezen?
Heb het vermoeden dat de TS niet geholpen wil worden. Gaf een tijdje geleden (zoals vele met mij) al wat concrete tips en bood zelfs aan wat van mijn vrije tijd te spenderen om de motivatiebrieven en CV eens van feedback te voorzien, heb nog geen DM voorbij zien komen.
Neemt niet weg dat het interessant is om eens over dit onderwerp te sparren
[ Voor 3% gewijzigd door Voodoo op 21-02-2018 15:17 ]
Ik heb de indruk dat TS vooral op zoek is naar een bevestiging van z'n slachtofferschap en niet naar concrete manieren om uit z'n huidige situatie te komen.
Omdat veel Polen niet hoeven te werken volgens Nederlands CAO en in povere goedkope woonruimte mogen verblijven waar wij niet permanent mogen wonen.Fiber schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:02:
Al die Polen en andere buitenlanders die hier in Nederland in de loodsen van DHL, PostNL, etc, etc. aan het werk zijn hebben dat te danken aan hun enorme persoonlijkheid en vooral charisma...?
Dit is oneerlijke concurrentie op arbeidsloon en heeft niets met luiheid te maken.
CAD, zou ik je wel mogen PB'en hierover?CtrAltDelicious schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:15:
Heb het vermoeden dat de TS niet geholpen wil worden. Gaf een tijdje geleden (zoals vele met mij) al wat concrete tips en bood zelfs aan wat van mijn vrije tijd te spenderen om de motivatiebrieven en CV eens van feedback te voorzien, heb nog geen DM voorbij zien komen.
Zeker!Racing_Reporter schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:42:
[...]
CAD, zou ik je wel mogen PB'en hierover?
Exact dit, ik heb er 4 alineas voor nodig gehad, jij weet het treffend in 1 zin samen te vatten.Flavius schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:04:
Ik heb de indruk dat TS vooral op zoek is naar een bevestiging van z'n slachtofferschap en niet naar concrete manieren om uit z'n huidige situatie te komen.
Misschien is dit wat https://thetalentinstitute.nl/ x maanden training met kans op baan. Studie kost niks en je krijgt zelfs betaald
Je gaat van "Misschien heeft TS geen vriendin die hem kan steunen" naar "TS heeft persoonlijke problemen waardoor hij geen werk EN geen vriendin kan vinden".stier schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 02:09:
Dit vind ik nogal serieuze aannames, aangezien er verder totaal niet over een relatie of gebrek daaraan wordt gesproken. Volgens mij ben je een beetje je eigen problemen aan het afspiegelen op iemand anders.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Dit topic is gesloten.