Klopt dit leken wij gisteren ook te hebben, het viel ons op dat tijdens de ''lag'' er rechtsboven geen melding kwam over de toegevoegde gold. Aangezien het ons allemaal al opviel dat er lag was gewoon gewacht en later ons geld gecheckt en alles was er wel bijgekomen (duurde ongeveer 15-20minuten schat ik).
Enige wat balen was, wij hadden echt veel ingeleverd en allemaal maar ongeveer 4K erbij gekregen terwijl wij dachten voor ongeveer 10k ingeleverd te hadden (hoeft niet, ook een leuke kist of object kan maar 200 gold zijn bijv) en dan is het balen dat je je reward per ingeleverde object niet kan zien.
In de beta hebben we dit ook vaker gehad (je zag je rewards niet erbij komen rechtsboven in beeld), wat we in deze game gisteren ook gehad hebben (maar niet in de beta); mooi onze boot geparkeerd vlak bij een outpost. Iedereen gaat van de boot af met een kist oid ineens kijkt een neef om en zegt; ej onze boot vliegt de lucht in..
Wij kijken en ja hoor onze boot schiet de lucht in, valt neer en boem alles weg. Geen kisten die naar boven kwamen helemaal niks.
Dit was wel een %#$# bug haha
Wat wel leuk is en vermoedelijk de meeste hier al weten(?); de standaard schatkaarten zijn behoorlijk saai en veel te makkelijk. Zodra je die gast gaat promoten waar je je treasure maps haalt krijg je betere maps met totaal andere manieren van schatten zoeken.
Zo kan het zijn (bijvoorbeeld) dat je een bepaalde plek op een eiland moet zoeken, vanaf daar een x aantal stappen moet maken en succes. Vervolgens krijg je weer vervolg questen hierop met uiteraard, betere rewards als gevolg.
Dit maakt het gelukkig allemaal alweer wat moeilijker, want puur naar een eilandje varen, precies weten waar je moet zijn voor je schatkist is na een paar eilandjes wel genoeg.
Daarnaast; meer mensen last van het niet krijgen van achievements? Ik heb op de release dag een paar gekregen, gisteren weer van alles gedaan maar niks gekregen. Een kennis van ons (gisteren begonnen) heeft zijn achievements op 0/60 staan.
Wat ik tevens een pluspunt zou vinden is dat er toch iets aanwezig zou zijn waarbij je jezelf en je schip zou kunnen upgraden (in de zin van; sterker maken). Bijvoorbeeld kanonnen die sneller schieten maar bijvoorbeeld weer wat zwakker zijn (of andersom), meer keuze uit geweren die allemaal hun voor en nadelen hebben. Je boot sneller laten varen maar minder wendbaar op gebied van sturen, oftewel leuk om snel naar eilanden te varen maar minder prettig in gevechten etc.
Op deze manier hou je toch een balans en hoeven de servers je niet op je ''sterkte'' in te delen (want dit zou natuurlijk anders alsnog een oplossing geweest zijn).
Een ander design mast voor 50k gold die geen toegevoegde waarde heeft op het design na, ik weet niet of mensen dat lang zal interesseren.
Doel is natuurlijk om uiteindelijk zoveel mogelijk gold te krijgen (daar zijn de missies immers voor), je kan er alleen eigenlijk niks mee..
Daarnaast; hoe zou het gaan indien je altijd met dezelfde mensen speelt, iedereen koopt hun eigen design voor een mast.. Welke mast staat actief zodra je samen gaat spelen? En stel je kan kiezen, waarom zou je het überhaupt gaan kopen?

Persoonlijk denk ik ( en ook de groep waar ik mee speel, want vooral bij hun komen nu al de vraagtekens over hoelang ze dit spel leuk gaan vinden ) dat er nog behoorlijk wat werk te verrichten valt aan dit spel om mensen langer enthousiast te houden.
[
Voor 23% gewijzigd door
LopendeVogel op 22-03-2018 09:13
]