Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Laurensius88 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:17:
[...]

Yes, wij ook. Was wel gaaf!
Uiteindelijk hebben we het wel overleefd :) (wil geen spoilers geven :9~ )

Gisteren ook een skeleton fort met zen 2e gedaan, dat was wel dik een uur werk..
Geen idee hoeveel we daarvoor gekregen hebben, aangezien de beloningen nog niet afgeleverd werden.. Hoop dat als ik vanmiddag inlog ik er wel een vracht geld en reputatie bij krijg :+

En een mooie "Message in a bottle" gevonden met 6 kisten waaronder 2x captain en 2x grogs.. Dus verwacht daar ook nog wel een mooie beloning voor.
Ik ben wel serieus teleurgesteld als we al die beloningen kwijt zijn :X
lol die hebben jullie gewoon op jullie schip laten staan ?
zo ja dan denk ik dat je die kwijt bent. Je komt zodra je inlogt in een nieuwe instance namelijk.. als je schip gesloopt word terwijl je kisten aan boord hebt blijven die ook in het water achter.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:02
Is dit nu voornamelijk een multiplayer game of is het ook leuke om solo te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yonix schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:23:
Is dit nu voornamelijk een multiplayer game of is het ook leuke om solo te spelen?
Voornamelijk multiplayer imo. Solo heb je het gewoon een heel stuk moeilijker maar wordt dan ook snel saai zijn mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25
Yonix schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:23:
Dat vroeg ik me ook al af, want het lijkt me een geweldige game.
Maar wil gewoon lekker Single Player spelen

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Gister eindelijk kunnen spelen. Door allerlei omstandigheden nooit mee kunnen doen met de beta's. Had meteen een geweldige crew want deed gelijk een co-stream met een goede vriend uit Engeland en 1 van de meest grappige Mixer Streamers, AWRebels.

Dikke pret gehad. Als je een gezellige crew hebt is het spel echt super. Dit merkte ik ook toen ik andere streamers bekeek tijdens de test-dagen. Solo is het volgens mij echt geen zak aan en met vreemden moet je geluk hebben.

Ik ga zeker nog wel vaker spelen met m'n vrienden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 14:41
Ricmaniac schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:22:
[...]

lol die hebben jullie gewoon op jullie schip laten staan ?
zo ja dan denk ik dat je die kwijt bent. Je komt zodra je inlogt in een nieuwe instance namelijk.. als je schip gesloopt word terwijl je kisten aan boord hebt blijven die ook in het water achter.
Nee, uiteraard hebben we wel alles gecached bij de juiste dealer :+

Maar het gaat om dit issue: Missing Items and Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Laurensius88 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:54:
[...]

Nee, uiteraard hebben we wel alles gecached bij de juiste dealer :+

Maar het gaat om dit issue: Missing Items and Gold
oh hahah oke ik dacht al 8)7
hopelijk heb je het dan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

De kraken ben ik nog niet tegen gekomen.. hellaas denk ik? Teminste als je schip vol loot licht mag hij van mij wel wegblijven.;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurensius88
Kraken is schieten wat je schieten kan, dan kun je het wel overleven :)

Gisteren werden we opgejaagd door een Galjoen toen de Kraken kwam.. in 1x hadden we een gezamelijke tegenstander :) Dat was wel gaaf :)

@Yonix @G_Dragon Technische gezien is het alleen maar een multiplayer aangezien je altijd met andere spelers in een wereld zit.
Je kan wel solo een schip besturen, maar je zal altijd andere mensen tegenkomen.

Gemiddeld 1x in de 15 a 20 min is het idee, maar gisteren lag deze frequentie bij ons veel hoger.. waar we ook waren, er waren altijd andere crews in de buurt. Maar dat was meer omdat we allemaal in dezelfde area bezig waren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens en meiden.

Ik heb een vraag, ik heb Sea of Thieves voor mezelf op pc aangeschaft. Als mijn vriendin ook wil spelen op de xbox kan dit dan tegelijkertijd met dezelfde game of moet ik hem een tweede keer aanschaffen?

Zo ja, hoe gaat dat precies in zijn werk? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

2e game met andere xbox account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 15:31
Voor iedereen aan te raden !
Discord NL community SEA of thieves.
Was super leuk gisteren avond.
Als je op Google bovenstaand invoerde kun je de server vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:57
Heb even snel het hele topic doorgelezen, ben toch wel nieuwsgierig geworden naar deze game.

Is er een manier om deze game voor een bepaalde tijd nog 'gratis' of voor een paar euro te testen? Vind om nu ineens 70 muntjes uit te geven voor een game die ik nog nooit heb kunnen spelen wel een net iets te grote gok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

HWSHHZ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:30:
Heb even snel het hele topic doorgelezen, ben toch wel nieuwsgierig geworden naar deze game.

Is er een manier om deze game voor een bepaalde tijd nog 'gratis' of voor een paar euro te testen? Vind om nu ineens 70 muntjes uit te geven voor een game die ik nog nooit heb kunnen spelen wel een net iets te grote gok...
Jazeker, staat hierboven en ietsjes terug beschreven 14trial microsoft xbox gamepass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Coldbullet schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Jazeker, staat hierboven en ietsjes terug beschreven 14trial microsoft xbox gamepass
Ja k zag het net al ja. Alleen ik speel op PC, dus geldt die 14 dagen trial wel of is dat alleen voor Xbox? En ik zie dat Xbox Gold ofzo voor online gaan verplicht is, moet ik die dan ook nog aanschaffen?

Vraag het toch liever even dubbel voor de zekerheid voor ik ergens aan vast zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

HWSHHZ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Ja k zag het net al ja. Alleen ik speel op PC, dus geldt die 14 dagen trial wel of is dat alleen voor Xbox? En ik zie dat Xbox Gold ofzo voor online gaan verplicht is, moet ik die dan ook nog aanschaffen?

Vraag het toch liever even dubbel voor de zekerheid voor ik ergens aan vast zit ;)
Is ook gewoon voor de pc. Maatje van me gisteren ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
HWSHHZ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:49:
[...]

als je die 14 dagen trial doet loopt daarna je abbonement door, en die kun je ter aller tijden beeindigen dus dat zou ik op de veertiende dag doen :P rn anders ben je 10 pm kwijt (ten aller tijden opzegbaar)

Verder wat hierboven gemeld is:
https://nl.pepper.com/aan...uwe-game-pass-leden-64107

P.s. Op de pc heb je geen xbox gold abbonement nodig..

[ Voor 3% gewijzigd door rudyman85 op 21-03-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Coldbullet schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Is ook gewoon voor de pc. Maatje van me gisteren ook gedaan
rudyman85 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:57:
[...]
als je die 14 dagen trial doet loopt daarna je abbonement door, en die kun je ter aller tijden beeindigen dus dat zou ik op de veertiende dag doen :P rn anders ben je 10 pm kwijt (ten aller tijden opzegbaar)

Verder wat hierboven gemeld is:
https://nl.pepper.com/aan...uwe-game-pass-leden-64107

P.s. Op de pc heb je geen xbox gold abbonement nodig..
Thanks, gaat wel lukken denk ik. Vanavond eens kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Gisteren hadden we problemen met de matchmaking. We konden in het begin met geen mogelijkheid 4 mensen in een party krijgen. Elke keer was de party vol was, en we wilden gaan varen, dan bleef de game maar laden bij iedereen. Uiteindelijk een public match gestart met 3 personen, en apart de 4e persoon uitgenodigd. Dit werkte wel.

Heel wat missions kunnen doen, en we hebben zelfs een treasure gekregen waarbij iedereen 1000 gold kreeg (gouden chest met rode kristallen). Paar kippen meegenomen in een kooi (deze leveren p.p. ongeveer 60-110 gold op).

Doordat we met 4 man waren hebben we nog een paar grote en kleine schepen kunnen vernielen. Wat wel opvalt is dat zo'n schip gelijk naar de bodem zinkt. De kraken zijn we ook tegen gekomen, maar voor nu is een achievement het nog niet waard :P. Tot nu toe een erg leuk spel, en met de cosmetics die je kan krijgen ben je nog wel even zoet (vooral die van het schip).

Weet iemand hoe het trouwens zit met het kapot maken van een ander schip? Het schip zakt gelijk naar de bodem. Is het afhankelijk van de loot dat een schip wel of niet naar de bodem zakt? Zoals wanneer een schip treasure chests heeft? Of is het de bedoeling dat je de chests pakt voordat het schip naar de bodem zakt?

Als ik het goed heb komen de barrels na een tijdje wel naar bovendrijven van een schip (waar kanonskogels etc. inzitten), of dat was pure toeval.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 19:27

Rmg

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:59:
Hallo jongens en meiden.

Ik heb een vraag, ik heb Sea of Thieves voor mezelf op pc aangeschaft. Als mijn vriendin ook wil spelen op de xbox kan dit dan tegelijkertijd met dezelfde game of moet ik hem een tweede keer aanschaffen?

Zo ja, hoe gaat dat precies in zijn werk? Bedankt.
Gewoon proberen, ik zou 1 account op je PC en als home xbox op je Xbox en dan vervolgens met het account van je vriendin op je xbox..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
Diigii schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:12:
..
Weet iemand hoe het trouwens zit met het kapot maken van een ander schip? Het schip zakt gelijk naar de bodem. Is het afhankelijk van de loot dat een schip wel of niet naar de bodem zakt? Zoals wanneer een schip treasure chests heeft? Of is het de bedoeling dat je de chests pakt voordat het schip naar de bodem zakt?

Als ik het goed heb komen de barrels na een tijdje wel naar bovendrijven van een schip (waar kanonskogels etc. inzitten), of dat was pure toeval.
De chests die aan boord zijn komen boven drijven (als het goed is).
De barrels die bovendrijven zijn random spawns, net als een schipwrak. Deze zijn van de verte te zien doordat er volgens boven cirkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Laurensius88 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:25:
[...]

De chests die aan boord zijn komen boven drijven (als het goed is).
De barrels die bovendrijven zijn random spawns, net als een schipwrak. Deze zijn van de verte te zien doordat er volgens boven cirkelen.
Thanks :) ! Ik meende al ergens zoiets gelezen te hebben, dus dan klopt het wel zo'n beetje, dat chests omhoog drijven nadat een schip zinkt.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Diigii schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:12:
gouden chest met rode kristallen
Dat is de Captain's Chest. Ik geloof van de reguliere chests de meest waardevolle. ;)
Laurensius88 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:25:
[...]
De barrels die bovendrijven zijn random spawns, net als een schipwrak.
Behalve als het gunpowder barrels zijn, die kunnen ook boven komen drijven nadat een schip waarop ze vervoerd werden tot zinken is gebracht.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
speek1984 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:45:
[...]
Behalve als het gunpowder barrels zijn, die kunnen ook boven komen drijven nadat een schip waarop ze vervoerd werden tot zinken is gebracht.
ja true.. in principe alles wat loot is komt idd bovendrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 11:53
Wat een gruwelijk spel, gisteren Keel Haul Fort al gedaan (aanrader i.v.m. dikke bounty, ik kreeg 12K gold erbij), verder Gold Hoarder voyages gedaan en beetje PvP.

Feel free to add: HabbekratzNL (Xbox)

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 02:46
Hoe zit het met het respawnen? Ik en mijn kameraad brachten gisteren een schip met 2 crew leden tot zinken maar ze stonden 5 minuten later op ons schip, gelukkig konden we ze snel weer doden maar ze horen toch niet in de buurt te spawnen als het schip gezonken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 17:01

koelebobes

Wen BTC €100K

Goedemiddag,

Nou even een update over de Black Dog Pack. Kon hem nergens meer krijgen dus ik ben maar weer richting Ebay gegaan en heb er daar 1tje gescoord. Super blij mijn character ziet er nu een stuk beter uit!

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
Black Dog Pack bemachtigen: Open de Xbox-app (Windows 10) -> klik rechts bovenaan op Berichten -> open het bericht waar men start met 'Thanks voor pre-ordering...' -> Redeem code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
Rickpm1 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:35:
Hoe zit het met het respawnen? Ik en mijn kameraad brachten gisteren een schip met 2 crew leden tot zinken maar ze stonden 5 minuten later op ons schip, gelukkig konden we ze snel weer doden maar ze horen toch niet in de buurt te spawnen als het schip gezonken is?
In principe spawn je altijd op je schip, ben een paar keer gespawned op het eiland waar m'n schip stond, maar dit is meer een uitzondering.

Als je een schip zinkt, en de players hebben het overleefd, dan kunnen ze gewoon op je schip komen, OF ze kunnen de mermaid pakken zodat ze naar hun nieuwe schip kunnen portalen.

Vandaar, altijd je ogen openhouden als je een schip zinkt en je ziet nog een mermaid, dit betekend dat er een player "zonder schip" in de buurt is.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 13-09 13:31
Gister bijna 45m en boot achter me aan gehad, ik had geen zin in vechten. Oplaats maar opgegeven en toch maar de handrem turn gemaakt, hun gekilled en daarna hun tegen de rotsen gevaren. Beetje jammer is dat ze steeds respawnden en zelfs dan nog hun boot konden maken. Tegen iets aanvaren moet een vele hogere straf krijgen dan 1 lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
rejer schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:37:
Beetje jammer is dat ze steeds respawnden en zelfs dan nog hun boot konden maken.
Ik was in de veronderstelling dat dit sinds de Final Beta al gefixt zou zijn, juist om dit soort mogelijk 'oneindige' gevechten te voorkomen. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
rejer schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:37:
Gister bijna 45m en boot achter me aan gehad, ik had geen zin in vechten. Oplaats maar opgegeven en toch maar de handrem turn gemaakt, hun gekilled en daarna hun tegen de rotsen gevaren. Beetje jammer is dat ze steeds respawnden en zelfs dan nog hun boot konden maken. Tegen iets aanvaren moet een vele hogere straf krijgen dan 1 lek.
Dat is een kwestie van hard genoeg varen.. ik probeer altijd 'driftend' aan te leggen bij een eiland, maar schiet toch nog wel is wat door.. dit resulteert vaker in meerdere lekken dan 1.

Maar voor dit soort situaties zorgen we dat we altijd een explosive barrel in het kraaiennest hebben staan, die even bij de tegenstander benedendeks laten ontploffen en dan hebben ze weinig tijd ;)

En hij staat in het kraaiennest zodat in een vuurgevecht hij niet per ongeluk geraakt wordt en je zelf naar de haaien gaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Laatst online: 05-09 12:16
Laurensius88 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Dat is een kwestie van hard genoeg varen.. ik probeer altijd 'driftend' aan te leggen bij een eiland, maar schiet toch nog wel is wat door.. dit resulteert vaker in meerdere lekken dan 1.

Maar voor dit soort situaties zorgen we dat we altijd een explosive barrel in het kraaiennest hebben staan, die even bij de tegenstander benedendeks laten ontploffen en dan hebben ze weinig tijd ;)

En hij staat in het kraaiennest zodat in een vuurgevecht hij niet per ongeluk geraakt wordt en je zelf naar de haaien gaat ;)
Benedendenks? Nee joh! Benedenboots! :-) Vanuit het kraaiennest het water in duiken met die barrel en m dan onder hun boot kieperen is veel leuker :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 13:45
Intussen heb ik diverse streams bekeken en veel gelezen over dit spel. Het lijkt mij zeer interessant, maar omdat ik enkele flops heb gekocht en in feite geld in de prullenbak heb gegooid, vraag ik mij o.m. af wat het doel van dit spel is. Dat heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Is het louter bounties doen, quests doen en plezier maken met je crew of zit er meer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 08:02
Laurensius88 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:59:
Kraken is schieten wat je schieten kan, dan kun je het wel overleven :)

Gisteren werden we opgejaagd door een Galjoen toen de Kraken kwam.. in 1x hadden we een gezamelijke tegenstander :) Dat was wel gaaf :)

@Yonix @G_Dragon Technische gezien is het alleen maar een multiplayer aangezien je altijd met andere spelers in een wereld zit.
Je kan wel solo een schip besturen, maar je zal altijd andere mensen tegenkomen.

Gemiddeld 1x in de 15 a 20 min is het idee, maar gisteren lag deze frequentie bij ons veel hoger.. waar we ook waren, er waren altijd andere crews in de buurt. Maar dat was meer omdat we allemaal in dezelfde area bezig waren denk ik.
Maar is het zoiets als Destiny? Kan ik wel solo quests doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Laatst online: 09-05-2022
SebasRe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:48:
Intussen heb ik diverse streams bekeken en veel gelezen over dit spel. Het lijkt mij zeer interessant, maar omdat ik enkele flops heb gekocht en in feite geld in de prullenbak heb gegooid, vraag ik mij o.m. af wat het doel van dit spel is. Dat heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Is het louter bounties doen, quests doen en plezier maken met je crew of zit er meer achter?
Het is een sandbox, er is niet echt doel. Het enige wat ik kan bedenken is om legendary pirate te worden, hier moet je bij 3 factions level 50 zijn. Het is vooral fun (met evt. vrienden), als je dit speelt als een mmo om zo snel mogelijk alle facties hoog te hebben, dan gaat volgens mij de leukigheid er bijzonder snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
Yonix schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:56:
[...]

Maar is het zoiets als Destiny? Kan ik wel solo quests doen?
Ik heb Destiny niet gespeeld, maar duidelijker dan wat ik zei kan ik niet niet maken :+
Je kan niet alleen op een wereld spawnen en er is geen lokale server..
Dus, multiplayer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

SebasRe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:48:

Kan je het spel minstens met 3 andere spelen dan kan je er niet echt een miskoop aan doen en is het heel vermakelijk. Heb je dit niet dan is het een saai spel omdat er geen doel in het spel zit. Ja je kan quests doen maar dat is meer als tijdverdrijf. Het hele spel draait om laag drempelig loltrappen of je nu 1000 uur of 10 uur in het spel hebt zitten maakt in een gevecht niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Brilsmurfffje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:30:
[...]

Kan je het spel minstens met 3 andere spelen dan kan je er niet echt een miskoop aan doen en is het heel vermakelijk. Heb je dit niet dan is het een saai spel omdat er geen doel in het spel zit. Ja je kan quests doen maar dat is meer als tijdverdrijf. Het hele spel draait om laag drempelig loltrappen of je nu 1000 uur of 10 uur in het spel hebt zitten maakt in een gevecht niet uit.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeegevechten vergen zeker wel behendigheid en kunne.. een ervaren crew is net zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Coldbullet schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:34:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeegevechten vergen zeker wel behendigheid en kunne.. een ervaren crew is net zo belangrijk.
Ja true maar dat is niet zoals bij spellen als Battlefield waar je met een propjesschieter begint. Ervaring speelt altijd mee maar een ervaren speler is op een nieuw account net zo goed als op zijn eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 13:45
Het is dus meer een soort 'arcade' game dan een game waar echt bijvoorbeeld een grind in zit of achievements zijn te behalen als ik het goed begrijp.

Gisteren de stream van StoneMountain64 bekeken (hilarisch, hij in een piratenpak). Ik kan mij heel goed voorstellen dat het een vermakelijke game is en dat als je het met vrienden speelt, het heel leuk kan zijn. Voor mij is echter ook belangrijk dat ik in een game naar een doel kan toewerken (bijvoorbeeld Overwatch in competetive, zo hoog mogelijke season rating proberen te halen en je omhoogwerken). Ik heb vooralsnog niet het idee dat dit onderdeel uitmaakt van deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SebasRe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:44:
Het is dus meer een soort 'arcade' game dan een game waar echt bijvoorbeeld een grind in zit of achievements zijn te behalen als ik het goed begrijp.

Gisteren de stream van StoneMountain64 bekeken (hilarisch, hij in een piratenpak). Ik kan mij heel goed voorstellen dat het een vermakelijke game is en dat als je het met vrienden speelt, het heel leuk kan zijn. Voor mij is echter ook belangrijk dat ik in een game naar een doel kan toewerken (bijvoorbeeld Overwatch in competetive, zo hoog mogelijke season rating proberen te halen en je omhoogwerken). Ik heb vooralsnog niet het idee dat dit onderdeel uitmaakt van deze game.
Precies zoals je zegt. Ik speel in principe ook alleen maar games met een 'competitie' dus ranking o.i.d. zoals Hearthstone, OW, WoW Arena.

Maar.. voor Sea of Thieves toch een uitzondering gemaakt, het is echt ontzettend leuk.
Het is voor mij niet zo zeer een spel die ik dagelijks uren zou spelen, maar zo af en toe een keer met wat maten is het echt heel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nice eindelijk me code binnen.

downloading as we speak *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Erg veel lag momenteel. Kon ik wel eindelijk ervaren hoe het is om je schip lek te varen en te repareren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Laatst online: 15-09 11:53
koelebobes schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:37:
Goedemiddag,

Nou even een update over de Black Dog Pack. Kon hem nergens meer krijgen dus ik ben maar weer richting Ebay gegaan en heb er daar 1tje gescoord. Super blij mijn character ziet er nu een stuk beter uit!
Hoe lang moest je wachten op je code van Ebay, zojuist ook één gekocht maar code nog niet binnen.

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Brilsmurfffje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:36:
[...]

Ja true maar dat is niet zoals bij spellen als Battlefield waar je met een propjesschieter begint. Ervaring speelt altijd mee maar een ervaren speler is op een nieuw account net zo goed als op zijn eigen account.
Klopt maar vroeger was het met cod en madel of honor niet anders. Daar zat echt het verschil in ervaring en echte kunnen van de speler. Nu zie je dat bij nieuwere spellen weer terug komen b.v. Battallion 1944, pubg, squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Habbekrats_NL schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:57:
[...]

Hoe lang moest je wachten op je code van Ebay, zojuist ook één gekocht maar code nog niet binnen.
Ik had hem eigenlijk binnen 20 minuten binnen, Was bij 2-B Entertainment

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wow dit was echt nice.. me eerste message in a bottle vind ik een bounty map met 4 targets.. ik en een maat hebben het uiteindelijk gehaald en gewoon gelijk in kunnen leveren voor 2500+ gold. ben instant ook al rank 8 met die faction.

Heb er nu zo'n 2 uur opzitten en vind het echt geweldig nog :D
Gold hoarders voornamelijk alleen nog gedaan. zo eens trading company checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Gisteren een zooi kisten ingeleverd en geen geld gekregen, vandaag voor de order of souls een shitload of skulls ingelevered wel rep, maar weer geen geld, een beetje irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofbal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-03-2024
Borentos schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:39:
Gisteren een zooi kisten ingeleverd en geen geld gekregen, vandaag voor de order of souls een shitload of skulls ingelevered wel rep, maar weer geen geld, een beetje irritant dit.
Geld krijg je altijd, soms later na het opnieuw inloggen. En dan heb je het soms niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Nah, toen ik vandaag inlogde had ik nog steeds 0 goud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindflay
  • Laatst online: 15-09 14:27
https://twitter.com/SeaOfThieves/status/976144584391692288

Ze zijn er mee bezig, maar als het goed is krijg je het uiteindelijk wel altijd.

Edit: YouTube: Official Sea of Thieves Developer Update: Launch Status Hier een developersupdate, daarin wordt er ook op gereageerd (@5:47)!

[ Voor 18% gewijzigd door Mindflay op 21-03-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 13-09 06:40
Sea of Thieves voelt voor mij echt aan als corvee. Wel gelukkig samen met je maten en zonder dat je in de gaten wordt gehouden. Dus je kan lekker kloten en ongein uit halen. Maar onder aan de streep blijft het corvee.

Ik ben best teleurgesteld. Ik had er veel van verwacht. Qua inhoud zit er vrij weinig in. Een paar game mechanics zitten goed in elkaar, maar daar redden ze het niet mee. De besturing vind ik clunky en de combat behoorlijk saai.

Ik heb de game nu 2x3 uur (reken de beta niet mee. Die heb ik veel gespeeld) er in zitten en er zaten erg leuke momenten in. Maar de saaie momenten waren veel vaker aanwezig. Telkens hetzelfde klusje. Dezelfde routine. Dezelfde bananen. Hetzelfde eiland met een andere naam.

Ik heb sterk het vermoeden dat het allemaal een eindeloze grindfest gaat worden met repetitieve klusjes. Vooral nu ik las dat doodgaan een beetje goud gaat kosten. Jammer, het had tof kunnen zijn. Ik ben er al weer klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Misha schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:46:
Telkens hetzelfde klusje. Dezelfde routine. Dezelfde bananen. Hetzelfde eiland met een andere naam.

Ik heb sterk het vermoeden dat het allemaal een eindeloze grindfest gaat worden met repetitieve klusjes. Vooral nu ik las dat doodgaan een beetje goud gaat kosten. Jammer, het had tof kunnen zijn. Ik ben er al weer klaar mee
Ik speel het nu via de trail game pass, en waarschijnlijk gooi ik er nog 1 maand achteraan. Lijkt me stug dat ik na 6 weken het nog steeds leuk vind. Het mist de diepgang (jajaj!) die sandbox games horen te hebben.

Nu is het doel om legendary pirate te worden zodat je een nieuw schip + nieuwe missies kan unlocken, maar ik kan me niet voorstellen dat die nieuwe missies geen fetch quest zijn.

Edit: Ik lees net een review op Forbes die net echt positief is (zoals meerdere op metacritic)

https://www.forbes.com/si...nished-game/#7b3c3b8226be

Een quote:
"I get that Sea of Thieves was trying something different here, but the end result is something that really does feel like an Early Access game, and not a very good one, at that. To call this done, slap a $60 price tag on it and promise to add loads more content later (plus a premium store!) is ludicrous."

[ Voor 25% gewijzigd door Borentos op 22-03-2018 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Het is veel geld voor een game als dit.
Maar je kan wel echt lol hebben met een beetje fantasie en vrienden.

Zou wel mooi zijn wanneer er een leaderboard komt tussen je vrienden en globaal over de wereld.
Met ranking of leaderboard breng je wat meer uitdagingen met je mee.

Nog geen achievements tegengekomen of andere progressie.

Laten we hopen dat er snel nog wat aan gaat komen

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Pykow schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:23:
Het is veel geld voor een game als dit.

Zou wel mooi zijn wanneer er een leaderboard komt tussen je vrienden en globaal over de wereld.
Met ranking of leaderboard breng je wat meer uitdagingen met je mee.

Nog geen achievements tegengekomen of andere progressie.

Laten we hopen dat er snel nog wat aan gaat komen
Geen achievements tegengekomen? Die krijg je al heel snel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 12:00
Gisteren weer veel lol gehad, we hadden een mooie battle voor een Skull island en gewonnen.
Denk meer als 10-15k gold en veel rep. (20 kisten/relics/gems)

Alles was voor ons, lekker samen gewerkt en af en toe wat aanklooien. _/-\o_

(het anker niet ophalen maar weer laten zakken, als je met zijn 2e-3e ermee bezig bent... O-) )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Pykow schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:23:
Dit. En hier gaat het mij om. Buiten dat ziet de game er fantastisch uit!

[ Voor 18% gewijzigd door rudyman85 op 22-03-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 15-09 10:33
Klopt dit leken wij gisteren ook te hebben, het viel ons op dat tijdens de ''lag'' er rechtsboven geen melding kwam over de toegevoegde gold. Aangezien het ons allemaal al opviel dat er lag was gewoon gewacht en later ons geld gecheckt en alles was er wel bijgekomen (duurde ongeveer 15-20minuten schat ik).

Enige wat balen was, wij hadden echt veel ingeleverd en allemaal maar ongeveer 4K erbij gekregen terwijl wij dachten voor ongeveer 10k ingeleverd te hadden (hoeft niet, ook een leuke kist of object kan maar 200 gold zijn bijv) en dan is het balen dat je je reward per ingeleverde object niet kan zien.

In de beta hebben we dit ook vaker gehad (je zag je rewards niet erbij komen rechtsboven in beeld), wat we in deze game gisteren ook gehad hebben (maar niet in de beta); mooi onze boot geparkeerd vlak bij een outpost. Iedereen gaat van de boot af met een kist oid ineens kijkt een neef om en zegt; ej onze boot vliegt de lucht in..
Wij kijken en ja hoor onze boot schiet de lucht in, valt neer en boem alles weg. Geen kisten die naar boven kwamen helemaal niks.
Dit was wel een %#$# bug haha :D

Wat wel leuk is en vermoedelijk de meeste hier al weten(?); de standaard schatkaarten zijn behoorlijk saai en veel te makkelijk. Zodra je die gast gaat promoten waar je je treasure maps haalt krijg je betere maps met totaal andere manieren van schatten zoeken.
Zo kan het zijn (bijvoorbeeld) dat je een bepaalde plek op een eiland moet zoeken, vanaf daar een x aantal stappen moet maken en succes. Vervolgens krijg je weer vervolg questen hierop met uiteraard, betere rewards als gevolg.
Dit maakt het gelukkig allemaal alweer wat moeilijker, want puur naar een eilandje varen, precies weten waar je moet zijn voor je schatkist is na een paar eilandjes wel genoeg.

Daarnaast; meer mensen last van het niet krijgen van achievements? Ik heb op de release dag een paar gekregen, gisteren weer van alles gedaan maar niks gekregen. Een kennis van ons (gisteren begonnen) heeft zijn achievements op 0/60 staan.

Wat ik tevens een pluspunt zou vinden is dat er toch iets aanwezig zou zijn waarbij je jezelf en je schip zou kunnen upgraden (in de zin van; sterker maken). Bijvoorbeeld kanonnen die sneller schieten maar bijvoorbeeld weer wat zwakker zijn (of andersom), meer keuze uit geweren die allemaal hun voor en nadelen hebben. Je boot sneller laten varen maar minder wendbaar op gebied van sturen, oftewel leuk om snel naar eilanden te varen maar minder prettig in gevechten etc.
Op deze manier hou je toch een balans en hoeven de servers je niet op je ''sterkte'' in te delen (want dit zou natuurlijk anders alsnog een oplossing geweest zijn).
Een ander design mast voor 50k gold die geen toegevoegde waarde heeft op het design na, ik weet niet of mensen dat lang zal interesseren.
Doel is natuurlijk om uiteindelijk zoveel mogelijk gold te krijgen (daar zijn de missies immers voor), je kan er alleen eigenlijk niks mee..
Daarnaast; hoe zou het gaan indien je altijd met dezelfde mensen speelt, iedereen koopt hun eigen design voor een mast.. Welke mast staat actief zodra je samen gaat spelen? En stel je kan kiezen, waarom zou je het überhaupt gaan kopen? :D
Persoonlijk denk ik ( en ook de groep waar ik mee speel, want vooral bij hun komen nu al de vraagtekens over hoelang ze dit spel leuk gaan vinden ) dat er nog behoorlijk wat werk te verrichten valt aan dit spel om mensen langer enthousiast te houden.

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 22-03-2018 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
@LopendeVogel de achievments wordt ook in de developer update behandeld, die moeten net als het geld en de rep alsnog toegepast worden.. of het is ernstig delayed, of ze voeren een patch uit.

Ik mis zelf bijvoorbeeld de titanic achievement nog.

Wat van de rep wel balen is, we hadden dinsdag voor (voorzichtige schatting) 20k ingeleverd na een fort en een message in a bottle met 2 grogs en 2 captains en daarnaast nog wat random zooi. Maar dat geld hebben we nog niet. Vooral de rep is wel lastig aangezien we anders nu al moeielijkere / duurdere voyages hadden kunnen doen.

Had er ook nog een support ticket voor aangemaakt, maar dat was echt een kwartier voordat de dev update uit kwam. Heb iig goede hoop dat het allemaal gefixed wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoe kan ik uberhaupt de achievements bekijken ? kon het schermpje nergens vinden ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Zonder al e veel lezen heb ik het spel gisteren met een maar aangeschaft.

Man man man wat een mooi spel. Ik geniet van de zee echt niet te geloven.

Maar goed, eigenlijk willen wij wel emt een crew van 4 spelen, enige schuimrotten die aan willen sluiten om dronken over de zee te varen en de piraat uit te hangen? :D

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Keesknd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:16:
Voor iedereen aan te raden !
Discord NL community SEA of thieves.
Was super leuk gisteren avond.
Als je op Google bovenstaand invoerde kun je de server vinden :-)
Nog bedankt! Net alvast aangemeld. d:)b

EDIT: Er lijkt downtime te zijn (zie ook reactie triheadedmonkey):
https://www.seaofthieves....er-maintenance-downtime/2

Maar de status geeft het niet aan:
https://www.seaofthieves.com/status

[ Voor 25% gewijzigd door speek1984 op 22-03-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:44
Jammer dat op de Xbox geen server browser aanwezig is. Nu ben je vaak overgeleverd aan random crewmembers. Vaak een paar keer opnieuw connecten en een andere game joinen voordat je een leuke complete crew hebt gevonden.
Mocht iemand interesse hebben om een crew te vormen op de Xbox, voeg me vooral toe: BlackDeath NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op PC, voeg me toe om samen te spelen.
ik speel ook nog met een andere maat dus dan zijn we al een crew van 3

xbox/microsoft name = Sapora

Tweaker Piraten!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

badabingbadaboo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:55:
Zonder al e veel lezen heb ik het spel gisteren met een maar aangeschaft.

Man man man wat een mooi spel. Ik geniet van de zee echt niet te geloven.

Maar goed, eigenlijk willen wij wel emt een crew van 4 spelen, enige schuimrotten die aan willen sluiten om dronken over de zee te varen en de piraat uit te hangen? :D
Er is een nederlandse discord voor alleen nederlanders daar vind je altijd wel een crew of mensen die een crew willen joinen op het moment meer dan 100 leden kom er bij zou ik zeggen. Altijd gezellig!
https://www.seaofthieves....-dutch-speaking-pirates/2

Ook voor de piraten op xbone altijd welkom het is tenslotte multi platform!

[ Voor 5% gewijzigd door Coldbullet op 22-03-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Meerdere mensen die op dit moment niet kunnen joinen ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Ja, ik krijg de kiwibeard, volgens reddit: The massive amount of players has led to scale-related issues which the team is working to resolve, and the game will go offline March 22, for at least three hours to address stability.
Geen idee wanneer dit is begonnen, ik zie nergens patch of server status op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
koelebobes schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:40:
Meerdere mensen die op dit moment niet kunnen joinen ?
Sea of Thieves zal op de volgende data niet te spelen zijn voor onderhoud:
- Donderdag 22 maart 10:00-13:00
- Zaterdag 24 maart 10:00-13:00
- Dinsdag 27 maart 10:00-13:00

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Het is nu tot 14:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 15-09 16:55

Dhrax

Prog Lord

Misha schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:46:
Sea of Thieves voelt voor mij echt aan als corvee. Wel gelukkig samen met je maten en zonder dat je in de gaten wordt gehouden. Dus je kan lekker kloten en ongein uit halen. Maar onder aan de streep blijft het corvee.

Ik ben best teleurgesteld. Ik had er veel van verwacht. Qua inhoud zit er vrij weinig in. Een paar game mechanics zitten goed in elkaar, maar daar redden ze het niet mee. De besturing vind ik clunky en de combat behoorlijk saai.

Ik heb de game nu 2x3 uur (reken de beta niet mee. Die heb ik veel gespeeld) er in zitten en er zaten erg leuke momenten in. Maar de saaie momenten waren veel vaker aanwezig. Telkens hetzelfde klusje. Dezelfde routine. Dezelfde bananen. Hetzelfde eiland met een andere naam.

Ik was enthousiast maar dank hiervoor, deze game sla ik over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
En het onderhoud is weer voorbij! Je kan weer verbinden met de Sea of Thieves servers.

Coming Updates
Death Cost - This new feature has the Captain of the Ferry of the Damned deduct a small gold fee when you die. Rates are dependant on the cause of death, so the more avoidable the death, the less patience the Captain will have when we enable this feature!

Soms gaan mensen te snel dood en ik denk dat deze update wel deels gaat helpen om beter te gaan spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinNL op 22-03-2018 14:42 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

RobinNL schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:41:
En het onderhoud is weer voorbij! Je kan weer verbinden met de Sea of Thieves servers.

Coming Updates
Death Cost - This new feature has the Captain of the Ferry of the Damned deduct a small gold fee when you die. Rates are dependant on the cause of death, so the more avoidable the death, the less patience the Captain will have when we enable this feature!

Soms gaan mensen te snel dood en ik denk dat deze update wel deels gaat helpen om beter te gaan spelen.
Ja ok, word het spel iets serieuzer net raiden:) nu gaat dat anders geldkosten inplaats van opbrengen en helemaal
Als er op een schip geen loot te bekennen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 13-09 13:31
Prachtig straks heb je 0 gold meer om missies te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
rejer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:31:
Prachtig straks heb je 0 gold meer om missies te starten.
Zo snel zal dat ook weer niet gaan. Met 2 uur spelen kan je zo 10.000 gold hebben verdiend, ligt er ook aan wat je doet uiteraard. In die tijd ben ik misschien 3x doodgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Desalniettemin is het wel een schoolvoorbeeld van " te vroeg gereleased" :(

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:27
RobinNL schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:43:
[...]

Zo snel zal dat ook weer niet gaan. Met 2 uur spelen kan je zo 10.000 gold hebben verdiend, ligt er ook aan wat je doet uiteraard. In die tijd ben ik misschien 3x doodgegaan.
Hoe krijg je in zo'n korte tijd zoveel goud bij elkaar?
LopendeVogel schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:40:
[...]

Wat wel leuk is en vermoedelijk de meeste hier al weten(?); de standaard schatkaarten zijn behoorlijk saai en veel te makkelijk. Zodra je die gast gaat promoten waar je je treasure maps haalt krijg je betere maps met totaal andere manieren van schatten zoeken.
Zo kan het zijn (bijvoorbeeld) dat je een bepaalde plek op een eiland moet zoeken, vanaf daar een x aantal stappen moet maken en succes. Vervolgens krijg je weer vervolg questen hierop met uiteraard, betere rewards als gevolg.
Dit maakt het gelukkig allemaal alweer wat moeilijker, want puur naar een eilandje varen, precies weten waar je moet zijn voor je schatkist is na een paar eilandjes wel genoeg.
Even voor de duidelijkheid (en voor de mensen die het nog niet weten (ik)).
heb je het hier over promoveren binnen het de missies met schatzoeken, of letterlijk reclame maken (promoten) voor die gast? (indien het laatste het geval is: hoe doe je dat?

[ Voor 59% gewijzigd door ourplayground op 22-03-2018 16:07 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
ourplayground schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:56:
[...]

Simpel, door een beetje op te scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
@Misha Heb je het spel al veel gespeeld dan? ;) Ik heb zelf ongeveer 200 uur in het spel zitten sinds september 2017 met de alpha's, beta's en de testen onder NDA.

Een skeleton fort heeft loot ter waarde van ongeveer 8000 gold, misschien iets meer. Het gebeurde mij regelmatig dat we de enige crew waren bij dat fort, dus was al het loot van ons. Je bent gemiddeld 20-30 minuten bezig bij dat fort. Met ongeveer een uur te gaan (het verkopen bij een outpost meegerekend na het skeleton fort) kan je makkelijk de rest verdienen.

Maar... Gisteravond hadden we 6-8 schedels aan boord en vervolgens gingen we naar een skeleton fort waar we de captain hadden verslagen. Een ander schip kwam langs om te vragen of we hulp nodig hadden. Uiteindelijk bliezen ze ons schip op waardoor we zonken. Loot ter waarde van ongeveer 12.000 gold foetsie. Geloof me... dan baal je echt als een stekker!

[ Voor 12% gewijzigd door RobinNL op 22-03-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:27
RobinNL schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:09:
@Misha Heb je het spel al veel gespeeld dan? ;)

Een skeleton fort heeft loot ter waarde van ongeveer 8000 gold, misschien iets meer. Het gebeurde mij regelmatig dat we de enige crew waren bij dat fort, dus was al het loot van ons. Je bent gemiddeld 20-30 minuten bezig bij dat fort. Met ongeveer een uur te gaan (het verkopen bij een outpost meegerekend na het skeleton fort) kan je makkelijk de rest verdienen.

Maar... Gisteravond hadden we 6-8 schedels aan boord en vervolgens gingen we naar een skeleton fort waar we de captain hadden verslagen. Een ander schip kwam langs om te vragen of we hulp nodig hadden. Uiteindelijk bliezen ze ons schip op waardoor we zonken. Loot ter waarde van ongeveer 12.000 gold foetsie. Geloof me... dan baal je echt als een stekker!
Begrijp ik goed dat dit dus niet via een missie is, maar dat je naar een eiland toe vaart en daar gaat looten?
Noem mij een noob, maar kan me even niet voorstellen hoe dat werkt..

nevermind... google is my friend: klik

[ Voor 8% gewijzigd door ourplayground op 22-03-2018 16:14 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
ourplayground schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:13:
[...]

Begrijp ik goed dat dit dus niet via een missie is, maar dat je naar een eiland toe vaart en daar gaat looten?
Noem mij een noob, maar kan me even niet voorstellen hoe dat werkt..
Soms zie je in de lucht een enorme schedel, waar dus een skeleton fort actief is. Deze schedel is in een wijde omgeving te zien door iedereen. Het is inderdaad geen missie, maar een event. Je kan ervoor kiezen om samen met andere crews te vechten (maar zijn ze wel te vertrouwen?) of dit alleen te doen met je crew. Als je dit doet moet je de omgeving wel in de gaten houden of andere schepen je niet willen zinken of je tegen willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
De manier waarop je het zegt klinkt alsof een dergelijke score voor iedereen is weggelegd. Als je nog geen fort kan looten, wens ik je al het succes om de 10k te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
@Misha Het ligt er ook aan hoe goed je crew is uiteraard. Nieuwe spelers zijn wat langzamer met alles en gaan vaker dood, of raken hun loot kwijt doordat ze zinken.

Ik heb deze dagen ook gemerkt dat nieuwe spelers heel snel zinken met hun schepen. Twee gaten erin en ze gaan richting de bodem, omdat ze het niet in de gaten hebben of geen hout bij zich hebben. Bij ervaren spelers heb je soms wel 60 ballen of meer nodig om ze te laten zinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 15-09 10:33
ourplayground schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:56:
[...]

[...]

Even voor de duidelijkheid (en voor de mensen die het nog niet weten (ik)).
heb je het hier over promoveren binnen het de missies met schatzoeken, of letterlijk reclame maken (promoten) voor die gast? (indien het laatste het geval is: hoe doe je dat?
Ik doelde op het promoveren van die gast (met als gevolg dat je duurdere maar betere en leukere schatkaarten krijgt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Update to Death Cost
Please note, we never intended to charge players for PvP related deaths, as we understand the negative impact this would have on player experience.
We understand that this addition to the release notes was a little confusing, and in the future we will ensure that any future updates we discuss give you a better understanding of how and why we're implementing it. Sea of Thieves is constantly evolving, and any feature we will test, monitor data and listen to your feedback to ensure we're making the right decisions.

Misschien wel iets beter dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Goed nieuws, het bericht verbaasde me al, vooral omdat death cost helemaal niet in de "spirit" van de game past. Het motto is volgens mij fun en dan zouden ze vervolgens hardcore pvp mechanics erin gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 21:33
Vergeet niet naar de mixer stream te kijken die in 5 minuten begint voor een extra skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Net even wat solo gespeeld. Voornamelijk de skeleton kill quests gedaan :+

Best moeilijk alleen. Namelijk aardige groepen, met thunderbluss. Ik moest ook tegen een groepje gouden skeletons vechten.

solo is best saai, btw :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:44
Rody schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:35:
Best moeilijk alleen. Namelijk aardige groepen, met thunderbluss. Ik moest ook tegen een groepje gouden skeletons vechten.
Snel terug naar het schip en met het kanon op ze schieten. Heb ze vandaag ook bevochten, maar het zwaard lijkt op ze af te ketsen. Met het kanon waren ze zo dood :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vanavond pas echt een eerste avond goed kunnen spelen en wat geweldig was het XD echt ontzettend gelachen.

Joinde een game met randoms en kwam met 2 volwassen Engelse en we hebben letterlijk een paar russen bestolen van hun goederen terwijl ze afgeleid werden met drank en muziek 😂 een scheepsgevecht gewonnen waarbij we 2 kisten konden stelen terwijl zij ons als eerst aanvielen :P en ook nog is 5k verdient :) i am a happy pirate!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt een super tof en leuke game waar ik mij zeker een tijd mee ga vermaken :) maar ik snap het sentiment dat de game voor sommigen leeg voelt.

Ik wist gelijk ook al dat dit niet een game voor iedereen is ook al nodigt het visueel wel uit, dat zie je ook terug in de ratings, veelal uitlopende scores met een gemiddelde van een 5/6 op meta critic.

Voornaamste struikel punt lijkt de prijs te zijn al kan je ipv van 70 euro ook gewoon 2 weken gratis spelen en daarna 10 eu per maand voor de gamepass.

Het is dus een een soort niche game die ineens een groot publiek krijgt en daar gaat het dus knellen, de 1 vind het geweldig en de andere matig.

Een ex-werknemer van rare deed ook nog een duit in het zakje, Schijnbaar was het protoype van de game gebouwt in de unity engine en was die destijds zelfs leuker en dieper dan de versie die we nu hebben. Zo hadden ze bijvoorbeeld "cooking" in de game en als dat mis ging vatte je schip vlam....

Na de switch naar unreal engine is de focus alleen maar op het schip geweest en niet zozeer om de inhoud van de rest van de gamewereld, er werden 1x per week speelsessies gehouden met de werknemers van Rare voor feedback en zelfs toen al had een deel van de werknemers het al weer gezien na een tijdje en vroegen ze zichzelf af wat voor game het nou precies is... klinkt een beetje als het gebrek aan management en visie.

Ook was het de bedoeling om de game voor 20/30 dollar/euro aan te bieden maar dat zal microsoft ongetwijfeld zich mee bemoeit hebben en de game duurder willen maken om de gamepass aantrekkelijker te maken.

Maargoed ik vind het nogsteeds een knappe en leuke basis die ze hebben neergezet al moet er nog wel veel ingevuld worden. De aangekondigde Live campaigns/events missen nog en verder zijn er nog niet veel cosmetics.
De game kan het nodige aan variatie gebruiken in de vorm van andere vijanden, meer zee wezens en meer verschillende missies.

Ook mist er veel side content zoals minigames en iets als vissen met een hengeltje zou ook enorm tof zijn.

over progressie in de vorm van beter wapens en schepen heb ik gemixte gevoelens, Rare wil graag dat elke speler in PVP gelijk is dus als enige uitweg zie ik dat de betere wapens alleen voor PVE dan zouden moeten werken.
Wat meer diegang in de PVP mag ook wel, de zwaardgevecht zijn vrij simpel en er moeten gewoon meer melee wapens bij die anders werken. De geweren mogen ook wel getweaked worden aangezien de "blunderbuss" heel effectief is in PVP en een pistool bijna niet.

Een soort trading system waarmee je geld kan verdienen zou ook een goede toevoeging zijn net zoals een extra schip type en extra customization van de schepen zoals een andere bel en lantaarns of een andere stuurwiel.

Ik vemoed dat dit wel allemaal in de planning ligt maar het gewoon de launch niet heeft gehaald, dit zie je bijvoorbeeld ook aan het lege naamplaatje op de schepen waarna ze wel hebben dat je je schip een naam kan geven.

We zullen het zien hoe dit verder gaat uitpakken en of ze echt toekomst willen vijligstellen voor deze game.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesknd
  • Laatst online: 15-09 15:31
Gisteren met in totaal 4 man bezig geweest op skeletten island. Uiteindelijk gegankt door een ander team, zonde van de tijd achteraf gezien! Later besloot ik solo te gaan en ja hoor, binnen no-time een captain chest, specerijen en een hele dikke vette skull.

Solo is zo gek nog niet!

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
Misha schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:47:
De manier waarop je het zegt klinkt alsof een dergelijke score voor iedereen is weggelegd. Als je nog geen fort kan looten, wens ik je al het succes om de 10k te halen ;)
Het is ook wel een beetje geluk hebben.. ik speel nu voornamelijk met zen 2e, maar ook daar is 10k echt wel te doen.
Kwestie van de juiste missies doen, niet na elke missie gaan cashen en ballen tonen! >:)
Wanneer je op een eiland bent voor een kistje, loop even een rondje.. vaak ligt er nog wel iets (message in a bottle, merchant box, schatkist) dit soort zaken kunnen je zomaar 2k extra opleveren.

Houd andere schepen in de gaten.. als ze van een outpost vandaan komen heeft het geen zin om ze te pakken.. Als ze net van 1 of meerdere eilanden vandaan komen moet je ze proberen te verrassen..

En natuurlijk soms gewoon je verlies pakken..

Maar 10k in 2 uur is echt wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Gisteren met n maatje die voor het1st speelde wat uitleg gegeven en wat schatkaartjes gedaan hadden we een message in a bottle maar nondeju die kregen we niet voldaan. De missie van defles is dat ook op de eiland waar de fles gevonde word of kan het ook andere eilanden zijn? Dit is ecbt eengoeie puzzel game voor me aangezien ik normaal de puzzels altijd ontwijk in een game... verder hadden we nog een schip geraid met 4 players. Best lastig maar wel leuk.

Vanavond maar de rum openen en valse liederen zingen met oude zeemans verhalen;) ik ben weer van de partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Coldbullet schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:11:
Gisteren met n maatje die voor het1st speelde wat uitleg gegeven en wat schatkaartjes gedaan hadden we een message in a bottle maar nondeju die kregen we niet voldaan. De missie van defles is dat ook op de eiland waar de fles gevonde word of kan het ook andere eilanden zijn? Dit is ecbt eengoeie puzzel game voor me aangezien ik normaal de puzzels altijd ontwijk in een game... verder hadden we nog een schip geraid met 4 players. Best lastig maar wel leuk.

Vanavond maar de rum openen en valse liederen zingen met oude zeemans verhalen;) ik ben weer van de partij
De puzzels kunnen ook op een andere eiland zijn. Met een paar vrienden hadden wij ook een fles gevonden, en in deze fles zat een rijm, en een schatkaart. De rijm ging over iets van een "Mermaid Island". Wanneer je op de map kijkt zie je dat er een Mermaid Island is. Wij zijn met z'n alleen naar dat eiland gegaan. Wanneer je aankomt update de rijm zich vanzelf. Op een gegeven moment moesten we 6 stappen richting het Noord Westen nemen, en toen vonden we de schat.

De kaart die we ook vonden in de fles was op een eiland met maar liefst 4 schatten, jackpot dus :P.

Deze week ook voor het eerst een eiland tegengekomen met een wolken schedel erboven. We hebben besloten om daarnaar toe te gaan, en om de "mini" game te doen. We waren minstens 30 minuten bezig met de hele event. Er spawnde constant nieuwe skeletons bestaande uit verschillende kleuren. Het was best wel moeilijk, omdat je erg snel dood gaat door bepaalde skeletons. Een tip is om genoeg voedsel etc. mee te nemen (maar vaak kan je op datzelfde eiland ook veel bananen etc. vinden). Uiteindelijk was het zeker de moeite waard. Aan het einde van de avond (na 2/3 uurtjes spelen) hebben we alles verkocht, en een ieder had 15.000 gold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
Coldbullet schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:11:

Een schatkaart moet je de eilanden zoeken op de kaart op je schip op basis van de vorm.
Bij een riddle of een skull bounty staat de naam van het eiland op het papiertje.. Dus dan moet je die op basis van de naam op de kaart zoeken.

Ik heb nog geen riddle gehad waarbij de naam van het eiland niet genoemd wordt. Maar ik kan me voorstellen dat die er wel zijn, al verwacht ik dat die wat later in de game komen als mensen de eilanden een beetje beginnen te kennen.
Diigii schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Er spawnde constant nieuwe skeletons bestaande uit verschillende kleuren. Het was best wel moeilijk, omdat je erg snel dood gaat door bepaalde skeletons. Een tip is om genoeg voedsel etc. mee te nemen (maar vaak kan je op datzelfde eiland ook veel bananen etc. vinden). Uiteindelijk was het zeker de moeite waard.
Die forts zijn zeker de moeite waard!
Maar aanvullende tip hiervoor is wel dat je de verschillende skeletons en de tacktieken weet.

De goude skeletons moet je bijvoorbeeld nat maken met water voor je ze kan verslaan (in het water lokken of nat gooien)
Shadow skeletons moet je verlichten (overdag / lantaarn) voordat je ze kan verslaan.

Zo zijn er nog wat tips en tricks :)

[ Voor 26% gewijzigd door Laurensius88 op 23-03-2018 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Vaak is er in zo'n fort ook een 'intern' kanon. Deze kun je ook goed gebruiken om groepen skeletten om te leggen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
Ow, goeie! Daar hadden wij nog niet aan gedacht idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
@Verwijderd Ik heb geruchten gehoord dat cooking uiteindelijk wel in de game gaat komen. Het is wachten op nieuws vanuit Rare.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste