Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
ja moest de boss platleggen.. had alles vol gezet met traps etc... continu opnieuw gedaan ging achter elkaar dood. best lastig op extra hard.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
In het menu..even op de touchpad drukken en dan wijst 't zich vanzelf.Opgeduveld schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:52:
Waar kan je zien hoe ver je bent in de game? Las iets over Manual Save, maar zie nergens % staan?
Duurde bij mij ook even voor ik hier achter was

Heb het spel in het nederlands staan. Voice ed engels dus enkele termen hier zijn mij onbekend. Haha. Nu opweg naar de stad en ik doe alle sidequests die ik tegenkom. En dan maar eens opzoek naar een betere outfit. Draag nog steeds de kleding die ik bij de beproeving kreeg.... iemand tips?
Heb haar gewoon dat groene silent hunter pakje gegeven omdat het het mooist staatMrjraider schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:55:
Heb nog steeds geen idee hoeveel procent ik ben. Maar als ik de map zo zie nog lang niet op de helft.
Heb het spel in het nederlands staan. Voice ed engels dus enkele termen hier zijn mij onbekend. Haha. Nu opweg naar de stad en ik doe alle sidequests die ik tegenkom. En dan maar eens opzoek naar een betere outfit. Draag nog steeds de kleding die ik bij de beproeving kreeg.... iemand tips?
Speel nu nog op normal maar dat gaat binnenkort denk ik op easy dus die stats maken mij niet zoveel
Ik deed ook 2uur plus (30x doodgaan ofzo?) over mijn eerste Caldron (bij mij was dit 'sigma' misschien hebben anderen deze juist veel later?). Hangt er sterk vanaf met welke wapens en welk level je ze ingaat I guess.
Ik overweeg nu ook om de 2k+ shards die ik heb eens te gaan besteden aan mooie wapens bij de merchant maar tegelijk bang dat ik dan voor mezelf de challenge wat teveel omlaag breng. Ben level 23 na 25uur spelen maar pas op 28% completion dus geloof niet dat ik erg 'efficient' mijn tijd in game in levels / voortgang weet om te zetten tot nu toe.
[ Voor 5% gewijzigd door twit op 05-03-2017 17:23 ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dat gevoel krijg ik nu ook, een groter beest begint nu op grinden te lijken, half uurtje om hem heen rollen vastpinnen met de ropes, stunnen met traps, rince, repeat. Het wordt niet echt moeilijker, maar duurt langer.Ambition88 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:01:
Ik doe voor mijn gevoel echt 0 dmg op de wat hogere beesten, kietel ze met mijn boog, wat voor wapens gebruiken jullie? en is er al iemand die die 2/3 arrows per schot heeft unlocked maakt een groot verschil?
Wat dus betekend dat ik de meeste maar gewoon links laat liggen en vrolijk voorbij wandel op mijn mechkoe.
Ik denk dat ik nu maar gewoon het verhaal ga volgen en beestjes negeer voordat het flauw gaat worden.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heb wel last van een quest die ik gecomplete hebt maar niet uit m'n quest lijst verdwijnt.
Dat heb ik ook, ik zit nog redelijk in het begin (uurtje of 4 gespeeld) maar sommige beesten doen echt nagenoeg geen damage. Daar moeten zeker 30 pijlen in voordat ze stuk zijn.Ambition88 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:01:
Ik doe voor mijn gevoel echt 0 dmg op de wat hogere beesten, kietel ze met mijn boog, wat voor wapens gebruiken jullie? en is er al iemand die die 2/3 arrows per schot heeft unlocked maakt een groot verschil?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Gebruik je wel de goede wapens? Sommige beesten zijn slecht bestand tegen vuur, kou, tear of juist shock. Je kan het beste kijken welke wapens er voor welk beest geschikt zijn. Ook is de sharpshooter dat andere wapen waarmee je een kleine explosie ziet wel handig om armor van ze af te schieten. De tripwire met shock is ook erg handig, dan gaan ze plat en kan je critten. En vergeet je bommen niet.Ambition88 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:01:
Sawtooth gooi ik meestal een paar shock en explosive tripwires neer, shock bommetje plaatsen en voor de zekerheid de ropecaster. Eventueel met de katapult en een modifier en ze gaan vrij snel neer.
Sowieso is het vooral bij een corrupted deel handig om van te voren wat tripwires en traps neer te leggen omdat die beesten daar ook een stuk sneller zijn lijkt wel. Je kan ongebruikte daarna altijd alsnog oppakken met de juiste skill.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Ik heb momenteel alleen hard arrow's en fire arrows, heb ook freeze arrows maar die kan ik somehow niet equippen, heb de paarse bow en de paarse tripcaster.Vrijdag schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:22:
[...]
Gebruik je wel de goede wapens? Sommige beesten zijn slecht bestand tegen vuur, kou, tear of juist shock. Je kan het beste kijken welke wapens er voor welk beest geschikt zijn. Ook is de sharpshooter dat andere wapen waarmee je een kleine explosie ziet wel handig om armor van ze af te schieten. De tripwire met shock is ook erg handig, dan gaan ze plat en kan je critten. En vergeet je bommen niet.
Sawtooth gooi ik meestal een paar shock en explosive tripwires neer, shock bommetje plaatsen en voor de zekerheid de ropecaster. Eventueel met de katapult en een modifier en ze gaan vrij snel neer.
Sowieso is het vooral bij een corrupted deel handig om van te voren wat tripwires en traps neer te leggen omdat die beesten daar ook een stuk sneller zijn lijkt wel. Je kan ongebruikte daarna altijd alsnog oppakken met de juiste skill.
Tekst is nederlands en spraak is engels. Je kan ook gewoon kiezen voor engelse tekst en spraak.innerchild schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:13:
Als je ps4 op de Nederlandse taal staat ingesteld, krijg je dan ook Nederlandstalige dialogen in dit spel ?
Kijk eens hoeveel wapens er zijn @ merchant en hoeveel van deze jij hebt?Ambition88 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:52:
[...]
Ik heb momenteel alleen hard arrow's en fire arrows, heb ook freeze arrows maar die kan ik somehow niet equippen, heb de paarse bow en de paarse tripcaster.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Bedankt. Is in ieder geval iets... Jammer dat er geen 3d in zit. Guerrilla is toch wel DE leading factor als het gaat om 3d implementatie in een spel. Killzone 3 in 3D is nog steeds het beste 3D spel ooit gemaakt imo.Nieuwevolger schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:16:
[...]
Tekst is nederlands en spraak is engels. Je kan ook gewoon kiezen voor engelse tekst en spraak.
Whole lot of stars ***
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het na 2 dagen van 12-14u gamen juist even een dipje heb. Veel machines maar gewoon voorbij rennen omdat het anfers weer zo'n ellendig lang gevecht wordt en ik merk dat nu de kaart zóo groot is geworden je al snel beseft dat telkens alles exploren geen doen is. Maargoed tijd voor een break en komend weekend weer een beetje de storyline gaan volgen en dan komt er vast nog genoeg moois op ons pad!Rudios schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:59:
SP games, zoals The Witcher, Far Cry etc. kom ik normaal niet verder dan 10% van de content. Echter, deze game blijft me boeien, met name door de super mooie GFX en een meeslepend verhaal. Ook de machines en de combat blijft me boeien. Erg gaaf!
Desnoods in spoiler antwoorden als dit gevoelige info is, maar om een idee te krijgen of ik snel/traag speel: welk level ben je en welke stad ben je nu net aangekomen na 30 uur spelen?shakespeare schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:19:
Zo net weer een partij side quests gekregen in een stad. Gaat lekker...dikke game. Nu stop ik morgenavond weer verder. 30u erin inmiddels.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als ik Aloy in een cutscene zie(en andere characters) zit er 0,0 emotie in, dat had toch wel een stuk beter gekund lijkt mij.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ik vind het niet zo vreemd. Als ik zoveel tijd had om in twee dagen tijd 14 uur te gamen, dan zou heel mijn PS4 een dip zijn. Zoals met zoveel dingen, doe het met mate, dan blijft het leuk.twit schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:13:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het na 2 dagen van 12-14u gamen juist even een dipje heb. Veel machines maar gewoon voorbij rennen omdat het anfers weer zo'n ellendig lang gevecht wordt en ik merk dat nu de kaart zóo groot is geworden je al snel beseft dat telkens alles exploren geen doen is. Maargoed tijd voor een break en komend weekend weer een beetje de storyline gaan volgen en dan komt er vast nog genoeg moois op ons pad!
Yep, ik heb voor een quest net drie van die beesten moeten killen. Als je je vuurpijlen goed weet te mikken ontploffen ze en is er behoorlijk wat health af is mijn ervaring.Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:22:
Ik ben opgegeten door een krokodil...schrok me te pletter!
Ik moet zelf nog even gaan oefenen met traps plaatsen en bommen gooien, ben nog teveel afhankelijk van mijn pijl en boog
Na 31 uur hoef ik alleen nog maar een paar vantage points en metal flowers te halen. Nog een uurtje of 2 en dan heb ik toch wel echt alles gedaan.twit schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:56:
[...]
Desnoods in spoiler antwoorden als dit gevoelige info is, maar om een idee te krijgen of ik snel/traag speel: welk level ben je en welke stad ben je nu net aangekomen na 30 uur spelen?
[ Voor 4% gewijzigd door Joetje079 op 06-03-2017 06:39 ]
Ben nu lvl18 en ben in Meridien.
Zegt dit je nog niets; dan volgen hieronder mogelijk spoilers!
Ga niets over het verhaal zeggen, maar meer over wapens en taktieken e.d.
Heb tevens een nieuwe tallneck veroverd zodat ik het gebied een beetje kan checken en alvast een aantal sidequests in de regio gedaan.
Heb ook de sigma Cauldron gedaan rond lvl 12. Dat is wel écht even wat anders zeg; enorm leuk!
Voor wat betreft het verhaal heb ik veel geleerd van de vantage points en logfiles; belooft nog wat
Heb flink shards gespaard en nu 3 shadow weapons gekocht; dát scheelt echt enorm veel!
Korte boog gemod zodat die veel fire damage levert en de lange afstandsboog gemod voor handling en tear damage zodat ik op afstand shit van beesten af kan schieten waarna ik dichterbij met de vuurpijlen gas kan geven. Staat beest in de fik, dan extra damage met de hardhead pijlen. Tearblast pijlen zijn écht geweldig! Doet nagenoeg geen damage, maar ze klappen onderdelen van het beest af. Daarnaast krijg je ook harvestpijlen; doen ook niet veel damage, maar zorgen ervoor dat je meer resources krijgt nadat je het beest harvest als ie dood is; fijn voor farmen dus
De shadow tripcaster heeft ook andere ammo waardoor je beesten in de fik kunt zetten waarna je extra damage doet met je hardhead pijlen.
Dus áls je wilt upgraden; skip de Carja reeks en spaar even door voor de shadow reeks!
Ammo kost wel meer resources! Dus mijn volgende skill wordt die van meer ammo voor hetzelfde aantal resources.
Nu ga ik sparen voor twee outfits; wil één stealth outfit maken en één met veel armour zodat ik kan switchen; eerst stealth en als de shit dan aan gaat, vlug switchen naar m'n armour.
Heb tevens mijn skillpoints gespaard om de tinker skill te leren zodat ik mijn mods kan wisselen.
En concentration+ is ook wel erg fijn!
¯\_(ツ)_/¯
Vrijdag is het toch gaan kriebelen dus zaterdagochtend toch maar gehaald
Zaterdag en zondag in totaal iets van 5 uur gespeeld (waarvan zaterdagavond 3,5) en wat een spel. Ik merk dat er heel veel opties zijn in het spel en ik beetje bij beetje er meer en meer van snap. Momenteel doe ik vooral veel uit stealth, ik vergeet vaak ook dat ik van die traps heb die ik kan gebruiken.
https://www.reddit.com/r/...th_the_opening_cinematic/
(enige krant volgens mij: http://www.express.co.uk/...itch-bug-update-Guerrilla, maar lijkt op C&C journalistiek)
Komt neer dat het spel en de PS4 crashed in de openings cinematic
Ik had dit ook en moest de PS4 geforceerd aan en uit zetten. Iemand van Guerilla op reddit suggereerde om de PS4 een paar uur aan te laten staan. In mijn geval skipte ie toen de openingsfilm en begin meteen 6 jaar later in de game. Ik heb niet meer vastlopers gehad. Gezien de reacties op reddit, zouden meer mensen hier last van moeten hebben.
Verbaasd mij alleen, want een van de voordelen van consoles is dat je diversiteit zoals bij PCs (andere GPU, DRAM timing, DRAM grootte, drivers etc) niet hebt. Enige wat ik kan verzinnen is Pro vs. non-Pro, andere HDD. Als ik de reacties lees zijn het vooral mensen die de game vanaf disc draaien (ik zelf dus ook).
Andere mensen klagen wel over glitches, maar da's redelijk standaard in dit soort games.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb dat stuk iets anders gedaan, eigenlijk de enige keer dat ik traps heb gebruikt ^_^;Griffin schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:19:
spoiler:vooral dat stukje met die sawtooth met roth vond ik erg lastig. Aan het einde maar steeds een shock tripwire geplaatst, als hij neer ligt een critical hit doen en als een malle wegrennen en in tall grass verstoppen. Dit daarna maar 5x oid herhaald.
Het verstoppen lukt mij nooit echt lekker met machines, ze weten me altijd te vinden...
Hoe nuttig zijn de tutorials voor de verschillende wapens eigenlijk. Zijn deze een beetje goed te doen en geven ze je een goed gevoel over hoe je het moet gebruiken of?
Ook zie ik op de PS4 Pro nog wel een handjevol glitches als je zwemt in je Nora Lookout outfit, de cape flipt 'em dan als een malle
Thx. Vanavond in de herkansing. Ik had deXudonax schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:00:
[...]
Ik heb dat stuk iets anders gedaan, eigenlijk de enige keer dat ik traps heb gebruikt ^_^;
[spoiler]
Op die plek waar het "begint", bovenop de stenen had ik wat traps geschoten. Vervolgens de sawtooth boos maken met gewone pijlen totdat de sawtooth daarin loopt en dan overgaan op vuurpijlen. Zodra de sawtooth weer un-stunned is gaat deze naar achterin de bossen waardoor je nieuwe traps kan neerzetten. Opnieuw lokken en zodra deze gestunned is over op vuurpijlen.
De game zelf is fantastisch qua graphics en sfeeer. Enige wat mij irriteert is de lipsync, ik zie ook heel af en toe texture popups (op de Pro in performance mode), draw distance (bomen, struiken die er ineens zijn) en texture corruption (?) in cut scenes. Slechte eigenschap.. ik let daar op.
Ook de crafting zit goed in elkaar. Ze hebben goed naar TLR en The LoU gekeken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
[ Voor 96% gewijzigd door Lasmibalsingh op 06-03-2017 09:18 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Crafting went wel; gewoon even de tijd nemen om te kijken wat waarvoor nodig is en dan lukt het wel;Rebbelx schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:16:
In totaal nu een 4tal uur in de game zitten. Toch wel een absolute topper. Enige wat me tegenvalt zijn de facial animations tijdens de cutscènes...Die halen toch echt niet het niveau van de rest van het spel. Vind ook dat er niet zoveel aandacht wordt geschonken aan het hele crafting systeem...ik ben niet echt thuis in het hele RPG gamen en dan is het wel veel ineens wat je in de menus terugvindt. Wel nog een vraagje....De sidequests...hoe geraken jullie daar aan ? Ik heb er 1tje gedaan en dat was omdat ik deze toevallig tegenkwam in de spelwereld, maar klopt het dat deze niet op de map aangegeven zijn ?
Tip; resource tas vergroten via het crafting menu en dan gewoon alles wat los en vast zit op pakken. Dan heb je iig niet het probleem dat je te weinig zut hebt als je pijlen bij moet craften
Voor wbt sidequests; op alle "hubs" vind je op je map groene uitroeptekens; dat zijn de personen die quests aanbieden. Gewoon allemaal accepteren, dan zitten ze in je menu en kun je ze op pakken wanneer je zin/tijd hebt.
¯\_(ツ)_/¯
Gisteren mn 2e cauldron gedaan en vind het toch zo gaaf hoe primitief de wereld eruit ziet en dan toch die super sci-fi cauldrons die me ontzettend destiny vault of glass gevoel geven. Prachtig spel. Nog genoeg te doen en nog lang niet klaar mee
Las zonet dat mensen gevoel hebben dat levellen idd het spel moeilijker lijkt te maken maar je wapens blijven ipc hetzelfde en zijn niet afhankelijk van je level. Beesten daarintegen worden hoe verder je komt gewoon lastiger. Maar vind het wel erg goed uitgewerkt in HZD dat als je juiste arrows gebruikt op juiste momenten en op de juiste plekken van een machine dat je wel degelijk leert ze tactisch snel uit te schakelen.
[ Voor 28% gewijzigd door FlyLight3r op 06-03-2017 08:32 ]
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Al moet ik wel zeggen dat ik nu level 22 ben en nog steeds geen freeze en shock arrows oid heb, en als je dan zo'n uit de kluiten gewassen mol tegenkomt ben je wel ff zoet.
Toch mijn wapenarsenaal eens gaan uitbreiden, alleen geen idee hoe dat werkt eigenlijk, de flame en hardpoint arrows waren er spontaan. Heb er ook nog niet naar gekeken eigenlijk, 85℅ van de beessies hebben een hekel vuur volgens mij.
Ach ja vanavond eens gaan kijken. Heb 3k+ aan shards dus een paar shadow boogjes kunnen er wel vanaf.
[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 06-03-2017 08:52 ]
Griffin schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:19:
Momenteel doe ik vooral veel uit stealth, ik vergeet vaak ook dat ik van die traps heb die ik kan gebruiken.
spoiler:vooral dat stukje met die sawtooth met roth vond ik erg lastig. Aan het einde maar steeds een shock tripwire geplaatst, als hij neer ligt een critical hit doen en als een malle wegrennen en in tall grass verstoppen. Dit daarna maar 5x oid herhaald.
Xudonax schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:00:
[...]
Ik heb dat stuk iets anders gedaan, eigenlijk de enige keer dat ik traps heb gebruikt ^_^;
spoiler:Het verstoppen lukt mij nooit echt lekker met machines, ze weten me altijd te vinden...
De exp is wel mooi meegenomen.Hoe nuttig zijn de tutorials voor de verschillende wapens eigenlijk. Zijn deze een beetje goed te doen en geven ze je een goed gevoel over hoe je het moet gebruiken of?
Overigens had ik bij een campfire wel verwacht dat je HP weer vol is na het saven. Ook het gebruik van fast travel duurde even voordat ik in de gaten had dat je daar een item voor nodig had

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 06-03-2017 08:54 ]
Ook al een paar keer ineens verdwenen.
[ Voor 13% gewijzigd door Sipio op 06-03-2017 08:54 ]
Inderdaad. Het crafting systeem is in vergelijking tot andere rpg's erg toegankelijk en het is erg lekker om 'on-the-fly" nog even een paar pijlen te craften. Hierdoor blijf je continue in de actie.LuPo schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:44:
Ik vind het crafting systeem en de rpg elementen juist niét zo moeilijk. En daardoor vind ik het een game die je heel snel oppakt. Erg leuk!
Inmiddels iets meer dan 50 uur in the game zitten en zit nu op een kleine 65%. Heerlijke game.
We zitten met een aantal mensen in een chatgroep op de PS4, zoals we dat met meerde games doen, en ik kan me niet herinneren dat ik zo vaak screenshots voorbij heb zien komen bij andere games. Dit om de pracht van de game aan te geven.
GG heeft echt veel aandacht besteed aan de omgevingen.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Uit zn lijden verlossen en nieuwe zoekenSipio schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:54:
Niet mogelijk je eigen mount te repareren? ding knokt voor mij maar kan hem er niet weer even bovenop helpen, sneu..;) of mis ik iets ?
Ook al een paar keer ineens verdwenen.
Als het regent in mei, dan is april voorbij
1.) Crafting systeem is gewoon het Far Cry Primal systeem. Geen probleem, want het werkt goed! precies zoals het hoort
2.) Hunting is heerlijk, ik merk wel dat ik zo min mogelijk met path visibility werk, dat is nogal cheap imo
3.) Tallnecks zijn iets te makkelijk te beklimmen, tenminste de 1e, ik hoop dat de rest moeilijker is
4.) Geen facial emotions, dat maakt sommige gesprekken niet echt geloofwaardig
Maar! Wel een van m'n favoriete Open World games. Het voelt, het speelt het klikt allemaal precies zoals het moet.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
1 vraagje wel; hoe kan ik nieuwe machines overnemen? Ik krijg de boodschap dat Alloy meer moet leren over die machine om 'm over te nemen. Ik weet echter niet hoe... iemand?
Ik kan me ook geen spel herinneren waar ik af en toe gewoon ff om me heen aan het kijken ben en geniet van het uitzicht.Jackal131 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:55:
[...]
Inderdaad. Het crafting systeem is in vergelijking tot andere rpg's erg toegankelijk en het is erg lekker om 'on-the-fly" nog even een paar pijlen te craften. Hierdoor blijf je continue in de actie.
Inmiddels iets meer dan 50 uur in the game zitten en zit nu op een kleine 65%. Heerlijke game.
We zitten met een aantal mensen in een chatgroep op de PS4, zoals we dat met meerde games doen, en ik kan me niet herinneren dat ik zo vaak screenshots voorbij heb zien komen bij andere games. Dit om de pracht van de game aan te geven.
En ik speel op een 95"+ scherm op 2,5m afstand, je hebt soms bijna het gevoel echt in het landschap te staan.
Daarvoor zul je Cauldrons moeten doen.Matey schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:09:
1 vraagje wel; hoe kan ik nieuwe machines overnemen? Ik krijg de boodschap dat Alloy meer moet leren over die machine om 'm over te nemen. Ik weet echter niet hoe... iemand?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
CauldronsMatey schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:09:
Super game. Hoeveel ik me onderweg naar een Quest laat vangen om één of andere machine te killen is niet te tellen. Meestal gaat het dan over een nieuwe, grote machine die ik na tig keren eindelijk kan killen. Daardoor doe ik er uren over om naar de volgende quest te gaan
.
Kak, te laat
Even in een spoiler:Matey schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:09:
Super game. Hoeveel ik me onderweg naar een Quest laat vangen om één of andere machine te killen is niet te tellen. Meestal gaat het dan over een nieuwe, grote machine die ik na tig keren eindelijk kan killen. Daardoor doe ik er uren over om naar de volgende quest te gaan
.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het jagen is in het begin nog heerlijk, maar later merk ik persoonlijk dat ik het steeds minder fijn vind. Maar dat zit waarschijnlijk in het feit dat ik nog niet heel handig ben met traps e.d.corset schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:02:
Zo, even paar uur erin zitten. (Ben net de gates uit naar het "nieuwe gebied" voor Aloy) wat observaties:
1.) Crafting systeem is gewoon het Far Cry Primal systeem. Geen probleem, want het werkt goed! precies zoals het hoort
2.) Hunting is heerlijk, ik merk wel dat ik zo min mogelijk met path visibility werk, dat is nogal cheap imo
Dat worden ze in mijn ervaring niet. In mijn ervaring is dat een goed iets, ik weet anders zeker dat ik er regelmatig naast zou springen3.) Tallnecks zijn iets te makkelijk te beklimmen, tenminste de 1e, ik hoop dat de rest moeilijker is
Klopt, het maakt het heel lastig om de karakters als "echt" te zien. Ik geloof meteen dat het lastig is om te doen, maar het is wel een van de weinige dingen die het spel minder mooi maken.4.) Geen facial emotions, dat maakt sommige gesprekken niet echt geloofwaardig
Matey schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:09:
.
Volgens mij moet je eenmalig zo'n crafting pouch kopen bij een merchant voor de aparte ammo; zelf nog niet gedaan overigensFlagg schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:49:
Same here, het craften ed is redelijk duidelijk.
Al moet ik wel zeggen dat ik nu level 22 ben en nog steeds geen freeze en shock arrows oid heb, en als je dan zo'n uit de kluiten gewassen mol tegenkomt ben je wel ff zoet.
Toch mijn wapenarsenaal eens gaan uitbreiden, alleen geen idee hoe dat werkt eigenlijk, de flame en hardpoint arrows waren er spontaan. Heb er ook nog niet naar gekeken eigenlijk, 85℅ van de beessies hebben een hekel vuur volgens mij.
Ach ja vanavond eens gaan kijken. Heb 3k+ aan shards dus een paar shadow boogjes kunnen er wel vanaf.
¯\_(ツ)_/¯
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Heb je al de shadow variant?Lasmibalsingh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:17:
Weet een van jullie hoe je het bereik van de katapult vergroot? Bij mij is het bereik vele malen minder groot dan bij deze speler: http://i.imgur.com/xbhHWHd.gifv
En handling modifiër er op?
(heb zelf nog geen sling; hou het bij twee bogen en tripcaster voorlopig)
¯\_(ツ)_/¯
Omhoog mikken? Misschien helpen mods of een betere catapult ook wel.Lasmibalsingh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:17:
Weet een van jullie hoe je het bereik van de katapult vergroot? Bij mij is het bereik vele malen minder groot dan bij deze speler: http://i.imgur.com/xbhHWHd.gifv
[ Voor 4% gewijzigd door Rebbelx op 06-03-2017 09:46 ]
Nee de Carja variant met schok en bevriezen. Hetzelfde als wat deze speler lijkt te hebben.beschuitfluiter schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:19:
[...]
Heb je al de shadow variant?
En handling modifiër er op?
(heb zelf nog geen sling; hou het bij twee bogen en tripcaster voorlopig)
Ja dat heb ik ook wel gedaan maar de de witte boog blijft klein (+- 5 meter).Nieuwevolger schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:24:
[...]
Omhoog mikken? Misschien helpen mods of een betere catapult ook wel.
Wellicht dat ik vanavond nog ga proberen om pijltje omhoog op de d-pad te gebruiken net zoals je verder kan gooien met stenen.
Ik snap overigens die hunting grounds niet helemaal. Ik heb op de Nora hunting grounds 3 blazing suns gehaald, maar hij staat nog steeds tussen mijn optionele sidequests? Blijven ze daar tussen staan ofzo?
heb je de main quests al bijna gehad?, ik ben nu bij meridian.Jackal131 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:55:
[...]
Inderdaad. Het crafting systeem is in vergelijking tot andere rpg's erg toegankelijk en het is erg lekker om 'on-the-fly" nog even een paar pijlen te craften. Hierdoor blijf je continue in de actie.
Volgens mij hoort dat ook zo.bram1984 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:30:
Iemand tips voor die tutorial waarbij je met een sling bom meerdere tegenstanders in één keer moet killen? Lijkt mij het beste dat in een bandit camp te doen, maar ander advies is welkom.
Ik snap overigens die hunting grounds niet helemaal. Ik heb op de Nora hunting grounds 3 blazing suns gehaald, maar hij staat nog steeds tussen mijn optionele sidequests? Blijven ze daar tussen staan ofzo?
Je kan het beste een groepje watchers zoeken, bij elkaar lokken en dan stunnen. Vervolgens die bom er op. Waarschijnlijk moet je ze daar twee keer mee raken.bram1984 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:30:
Iemand tips voor die tutorial waarbij je met een sling bom meerdere tegenstanders in één keer moet killen? Lijkt mij het beste dat in een bandit camp te doen, maar ander advies is welkom.
Wat ook kan: bij de eerste huntingground met die herten een paar tripwires op de paden leggen (doe er dan twee kort achter elkaar!) Waardoor je meer kans hebt. Een damage modifier helpt ook wel maar is niet per se nodig als je snel bent.
Ik moet nu een Bellowback stunnen en de containers van zijn buik schieten. Serieus geen idee hoe dat te doen. Als ik ze stun gaan ze juist op hun buik liggen
Je zou denken dat bij het behalen van alle suns, dat de quest is afgerond, toch?
Tearblast pijlen gebruiken?Vrijdag schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:40:
[...]
Je kan het beste een groepje watchers zoeken, bij elkaar lokken en dan stunnen. Vervolgens die bom er op. Waarschijnlijk moet je ze daar twee keer mee raken.
Wat ook kan: bij de eerste huntingground met die herten een paar tripwires op de paden leggen (doe er dan twee kort achter elkaar!) Waardoor je meer kans hebt. Een damage modifier helpt ook wel maar is niet per se nodig als je snel bent.
Ik moet nu een Bellowback stunnen en de containers van zijn buik schieten. Serieus geen idee hoe dat te doen. Als ik ze stun gaan ze juist op hun buik liggen
¯\_(ツ)_/¯
Dit vind ik ook onduidelijk. Komt mss omdat je trials kan blijven doen ook al heb je ze klaar. Maar als je de sun hebt gehaald dan zijn alle trials donker als in dat je ze gehaald hebt. Vond dit ook raar.bram1984 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:40:
[...]
Je zou denken dat bij het behalen van alle suns, dat de quest is afgerond, toch?
Met de standaard Carja sling zonder mods kom je net zo ver, dan wel verder. Je radius vergroot zich naarmate je de elastiek strak trekt (R2 inhoudt). Vervolgens kan je met je rechter thumbstick je radius vergroten door deze naar onder te trekken. Je kan vanuit de positie in het filmpje helemaal tot aan het beekje schietnLasmibalsingh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:29:
[...]
Nee de Carja variant met schok en bevriezen. Hetzelfde als wat deze speler lijkt te hebben.
[...]
Ja dat heb ik ook wel gedaan maar de de witte boog blijft klein (+- 5 meter).
Wellicht dat ik vanavond nog ga proberen om pijltje omhoog op de d-pad te gebruiken net zoals je verder kan gooien met stenen.

Op dit moment 25 uur erop zitten, net aangekomen in Meridian en inmiddels level 34. Zelden zo vermaakt na Uncharted 4. Normaliter ben ik snel uitgekeken als ik zon auto-pilot mode terecht kom, maar deze game blijft me verrassen. Het blijft telkens een verrassing wat je tegen gaat komen tijdens het gatheren of het exploreren.
Gisteren wel dikke stress gehad met één machine (meer in de spoiler tag)
[ Voor 26% gewijzigd door Irrival op 06-03-2017 09:56 ]
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
Anyone ?Rebbelx schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:27:
Is het toevallig ook mogelijk een overzicht te krijgen van je character ? Bij bv Diablo 3, The Division,... kan je u character inspecteren en zien wat je waarde is betreft armor, DPS, etc...
Firetraps leggen
van afstand tearblast schieten om armour weg te ketsen
dan komen ze op je af (tussendoor blijven bestoken) en staan ze in de fik door de firetrap (als het goed gaat)
dan hardpoint pijlen in die zak onder de mond
dan bevriezen ze door het chillwater wat er uit vliegt
afmaken met critical hits
[ Voor 3% gewijzigd door beschuitfluiter op 06-03-2017 09:59 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb het idee dat ik het einde nader, gezien het verloop van de quests. Normaal gesproken doe ik na een mainquest een paar sidequests/ errands of ga wat exploren, maar het kriebelt wel heel erg om de mainquest uit te spelen. Ik wil nu eigenlijk wel weten hoe het een en ander zit, haha.shakespeare schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:31:
[...]
heb je de main quests al bijna gehad?, ik ben nu bij meridian.
Ben al een poosje bij Meridian.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Netjes.beschuitfluiter schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:58:
Voor de liefhebbers: mijn techniek voor snapmaws (die springende krokodillen):
Firetraps leggen
van afstand tearblast schieten om armour weg te ketsen
dan komen ze op je af (tussendoor blijven bestoken) en staan ze in de fik door de firetrap (als het goed gaat)
dan hardpoint pijlen in die zak onder de mond
dan bevriezen ze door het chillwater wat er uit vliegt
afmaken met critical hits
Er zijn 2 types van dat soort "granaat werpers": Die ene die jij nu noemt en de andere bevat explosieven. Misschien dat de tweede een verder bereik heeft.Lasmibalsingh schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:29:
[...]
Nee de Carja variant met schok en bevriezen. Hetzelfde als wat deze speler lijkt te hebben.
[...]
Ja dat heb ik ook wel gedaan maar de de witte boog blijft klein (+- 5 meter).
Moet eerlijk zeggen dat ik die nog niet heb, dus ik weet dit niet zeker
Ook zonder mods is het 2 schoten!Lipst3r schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Netjes.
spoiler:Ik doe het zelf door tearblast tussen de 2 containers te schieten op hun hoofd. Dan vliegen beiden kappen eraf. Snel 2 fire arrows op beide containers. En dan zijn ze bij mij al bijna zo goed als dood. Maar mn boog heeft ook 3 slots modification met 1x 44% en 2x 40% fire damage
Ah ok
Maar blijven die dingen op zijn buik dan wel zitten? Want ik heb het idee dat tearblast alles eraf trekt.
Die dingen zijn wel te raken als ze op hun buik liggen, inprincipe heb je genoeg tijd om ze alle 3 eraf te schhieten met nornale peilen.Vrijdag schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:40:
[...]
Je kan het beste een groepje watchers zoeken, bij elkaar lokken en dan stunnen. Vervolgens die bom er op. Waarschijnlijk moet je ze daar twee keer mee raken.
The witcher had dit beter voor elkaar.
This is the Way.
ik doe dat bij de eerste hunting ground. hierboven staat een linkje naar Imgur met logpiles, dat is de methode die ik ook gebruik om te farmen. Als ik het goed heb krijg je 4 blaze per machine.NoTimeRemains schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:58:
waar kan ik goed blaze farmen?
heb het linkje ff opgezocht: http://i.imgur.com/xbhHWHd.gifv
[ Voor 8% gewijzigd door Ollievssn op 06-03-2017 11:01 ]
Dit dus; gewoon met standaard pijlen kun je ze stealth er af schieten.Labbers schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:00:
Ik pak blaze voornamelijk van Grazers. Die dingen op hun rug schiet je er zo van af.
Als je in het menu naar de animal lijsten kijkt, zie je rechtsonder wat er te looten valt per beest
¯\_(ツ)_/¯
Je krijgt nieuwe soorten ammo door betere wapens te kopen. De groene variant heeft slechts 1 soort ammo, blauw krijgt er 2 en de paarse shadow variant heeft 3 soorten ammo per wapen.beschuitfluiter schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:16:
[...]
Volgens mij moet je eenmalig zo'n crafting pouch kopen bij een merchant voor de aparte ammo; zelf nog niet gedaan overigens
Verder zijn er 3 bogen: de hunter bow met normal arrows, fire arrows en later nog iets zwaardere arrows. De sharpshooter met normal, tearblast en een er tussen in qua tear en dmg. En als laatste de war bow deze geeft freeze, shock en later nog 1 (volgens mij corruption).
Zodra je je wapen unlocked kun je direct alle ammo craften.
Weet iemand hoe ik leer om ander machine's over e nemen, heb die upgrade op mijn speer, en ik kan watchers en die "paard beesten" overnemen, maar bij andere machines krijg ik een melding dat ik dat eerst moet leren, maar hoe dan? kheb vast ergens eens tukje tekst gemist.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Iets naar boven scrollen werd zelfde vraag gesteld. Staan wel wat antwoordenChaoss schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:06:
Vermaak je tot nu toe prima met de game, grafisch echt top wat een mooie wereld om in rond te lopenenige wat ik een beetje jammer vind is de lipsync zelfs bij hoofpersonen is die niet top en bij minder belangrijke NPC's is hij zlefs beroerd.
Weet iemand hoe ik leer om ander machine's over e nemen, heb die upgrade op mijn speer, en ik kan watchers en die "paard beesten" overnemen, maar bij andere machines krijg ik een melding dat ik dat eerst moet leren, maar hoe dan? kheb vast ergens eens tukje tekst gemist.
Cauldrons doen.Chaoss schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:06:
Vermaak je tot nu toe prima met de game, grafisch echt top wat een mooie wereld om in rond te lopenenige wat ik een beetje jammer vind is de lipsync zelfs bij hoofpersonen is die niet top en bij minder belangrijke NPC's is hij zlefs beroerd.
Je hebt (of krijgt) ergens een quest om de "cauldron" te onderzoeken. Echt een aanrader! Deze quest zit ontzettend vol met verhaal en je leert meer beesten te overriden.Chaoss schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:06:
Dit is wel hele basale info hè. Je kijkt gewoon simpelweg welke beesten blaze hebben en zoekt vervolgens op de map een goede site uit. Niet zo heel ingewikkeld.NoTimeRemains schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:58:
waar kan ik goed blaze farmen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Kan zo niet direct checken maar bij materials staat er als je op item staat ook niet bij waar en wat die dingen dropt?bram1984 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:28:
[...]
Dit is wel hele basale info hè. Je kijkt gewoon simpelweg welke beesten blaze hebben en zoekt vervolgens op de map een goede site uit. Niet zo heel ingewikkeld.
Ik weet het niet zeker of dat ook het geval is bij Blaze, Bij andere blauwe items (denk ik ben kleurenzwak dus kan ook paars zijnLipst3r schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:41:
[...]
Kan zo niet direct checken maar bij materials staat er als je op item staat ook niet bij waar en wat die dingen dropt?