Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56
Slonzo schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:18:

DTS-HD gaat nooit werken over S/PDIFhoor ;)
tboynl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:07:

I.c.m. een toslink kabel is DTS-HD passthrough sowieso niet mogelijk omdat dit niet via die interface ondersteund wordt. Via HDMI zou dat wel moeten kunnen. Ik denk dat ik in het weekend er Windows 10 op zet om te kijken of ik via mijn setup dan wel DTS-HD passthrough werkend kan krijgen.

De toslink kabel vind ik handig om muziek via KODI af te spelen zonder dat de TV aan hoeft. Via de KODI app kan je alles alsnog managen.
Klopt ja. Het is een beetje verwarrend dat de term S/PDIF passthrough gebruikt wordt in het instellingen menu van KODI, terwijl de instelling in mijn geval even van toepassing was op digitale audio output via HDMI.

Hoe ik de NUC6CAYH wou aansluiten:
Voor video: NUC --> HDMI --> TV --> Digitale Coax --> audio installatie.
Voor muziek: NUC --> Optical SPDIF --> audio installatie.

Kans bestaat hierin ook dat de Digitale Coax kabel geen DTS-HD passthrough door kan geven. Maar wederom moet ik nog het een en ander door testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tboynl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:31:
[knip]
Kans bestaat hierin ook dat de Digitale Coax kabel geen DTS-HD passthrough door kan geven. Maar wederom moet ik nog het een en ander door testen.
Kans = 0% dat DTS-HD via coax of optical zal gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Al een tijdje opzoek naar een upgrade voor mijn HTPC (naar 2160p 60 Hz Dolby MA , DTS HD, etc.), maar wat blijven deze dingen (de populaire varianten) slecht leverbaar en duur. Het bouwen van een klein PC'tje met minimaal HDMI 2.0 is ook niet echt veel goedkoper.

Misschien is het wachten op een HDMI 2.1 NUC ook nog een optie i.v.m. HDR en de nog relatief weinig beschikbare content in 2160p, maar ja met een UHD TV wil je meteen aan de slag in de hoogste kwaliteit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Jumpman schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:21:
Misschien is het wachten op een HDMI 2.1 NUC ook nog een optie i.v.m. HDR en de nog relatief weinig beschikbare content in 2160p, maar ja met een UHD TV wil je meteen aan de slag in de hoogste kwaliteit.
De HDMI 2.0 standaard is uit 2013 en wordt al slecht ondersteund. Het heeft zo'n 2 jaar geduurd voordat er GPU's kwamen met deze standaard. Onboard vind je het bijna nooit,

HDMI 2.1 is van afgelopen januari. Zal nog wel even duren voordat er apparaten komen die dat ondersteunen. Bovendien heeft de overstap van HDMI 1.4 naar 2.0 grote meerwaarde voor heel veel gebruikers. Eindelijk 4k beschikbaar op een normale refreshrate. 2.1 is nog slechts voor een heel kleine markt interessant. UHD met HDR.

Mijn inziens zal het dus nog wel even duren voordat hier (betaalbare) apparaten voor uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
White Feather schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:17:
[...]

De HDMI 2.0 standaard is uit 2013 en wordt al slecht ondersteund. Het heeft zo'n 2 jaar geduurd voordat er GPU's kwamen met deze standaard. Onboard vind je het bijna nooit,

HDMI 2.1 is van afgelopen januari. Zal nog wel even duren voordat er apparaten komen die dat ondersteunen. Bovendien heeft de overstap van HDMI 1.4 naar 2.0 grote meerwaarde voor heel veel gebruikers. Eindelijk 4k beschikbaar op een normale refreshrate. 2.1 is nog slechts voor een heel kleine markt interessant. UHD met HDR.

Mijn inziens zal het dus nog wel even duren voordat hier (betaalbare) apparaten voor uitkomen.
Het zal nog even duren, maar sneller gaan dan met HDMI 2.0. HDMI 2.1 is echt een major update net als HDMI 1.4 dat was bij de HDMI 1.X serie. Er zijn inmiddels ook al veel meer UHD en 4K TV's (met HDR) en monitoren op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor 4k mét HDR is er de 2.0a HDMI standaard, en die is al beschikbaar voor het (HT)PC platform. In theorie bedoel ik dan, want Microsoft moet het via een volgende grote W10 update praktisch nog wel mogelijk gaan maken.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 12-03-2017 13:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Jumpman schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:51:
[...]

Het zal nog even duren, maar sneller gaan dan met HDMI 2.0. HDMI 2.1 is echt een major update net als HDMI 1.4 dat was bij de HDMI 1.X serie. Er zijn inmiddels ook al veel meer UHD en 4K TV's (met HDR) en monitoren op de markt.
Het is een huge update ten opzichte van 2.0, tot 10K beeld, 120 Hz, etc.

Maar 2.0 kan ook al UHD op 4K en 2.0a HDR, dus het is de vraag voor hoeveel mensen het op dit moment meerwaarde heeft. Monitoren met een resolutie boven 4K hebben vaak ook een DisplayPort-aansluiting, dus daar is het ook niet echt nodig.

De toekomst zal het leren 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
hardware-lover schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:48:
Voor 4k mét HDR is er de 2.0a HDMI standaard, en die is al beschikbaar voor het (HT)PC platform. In theorie bedoel ik dan, want Microsoft moet het via een volgende grote W10 update praktisch nog wel mogelijk gaan maken.
De 2.0a en 2.0b standaard heeft aardig wat moeite met de bandbreedte op 2160p60 10bit HDR Chroma 4:4:4, HDMI 2.1 is echt een must voor de toekomst.

Maar zoals ik al zei, ik moet eigenlijk nu een oplossing hebben, en die zijn aan de prijs (HDMI 2.0(a/b)), als je weet dat er een echt grote update van een standaard aankomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jumpman schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:49:
[...]
De 2.0a en 2.0b standaard heeft aardig wat moeite met de bandbreedte op 2160p60 10bit HDR Chroma 4:4:4, HDMI 2.1 is echt een must voor de toekomst.

Maar zoals ik al zei, ik moet eigenlijk nu een oplossing hebben, en die zijn aan de prijs (HDMI 2.0(a/b)), als je weet dat er een echt grote update van een standaard aankomt. ;)
Tja? Dan hebben veel huidige HDR TV's dat probleem ook aangezien er veel zijn voorzien van een 2.0a poort. Dus wil je een almachtige upgrade uit gaan voeren dan dien je niet alleen aan de PC kant een upgrade uit te gaan voeren. Ik weet dat LG bij een bepaald TV model een (kosteloze) HDMI hardware upgrade heeft uitgevoerd (als men er naar vroeg), maar dat zal mogelijk niet opnieuw het geval gaan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
hardware-lover schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Tja? Dan hebben veel huidige HDR TV's dat probleem ook aangezien er veel zijn voorzien van een 2.0a poort. Dus wil je een almachtige upgrade uit gaan voeren dan dien je niet alleen aan de PC kant een upgrade uit te gaan voeren. Ik weet dat LG bij een bepaald TV model een (kosteloze) HDMI hardware upgrade heeft uitgevoerd (als men er naar vroeg), maar dat zal mogelijk niet opnieuw het geval gaan zijn.
Klopt, ik (en veel andere met mij) merk dit bij Uncharted 4: A Thief's End op de PlayStation 4 Pro op 2160p60 10 Bit HDR 4:4:4, hier is te weinig bandbreedte voor en moet je naar 4:2:0 op HDMI 2.0.

Bij een HTPC op HDMI 2.1 moet je ook een TV hebben met HDMI 2.1 (en een receiver), dat is logisch. Meestal bouw ik een HTPC en doe daar wel een jaar of zes mee. Zoals nu, ik de stap van 1080p naar 2160p wil maken. Afgelopen jaren telkens om de twee jaar van TV gewisseld, dus het is het belangrijkst als het aan de HTPC kant maar meteen goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
@hardware-lover HDMI 2.0 heeft 14,4 Gb/s effectieve bandbreedte. 3840*2160*60*10*3 = 14,93 Gb/s en dus te weinig. Wat @Jumpman zegt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Balance schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:49:
@hardware-lover HDMI 2.0 heeft 14,4 Gb/s effectieve bandbreedte. 3840*2160*60*10*3 = 14,93 Gb/s en dus te weinig. Wat @Jumpman zegt klopt.
Daar was al geen twijfel over, maar ik reageer in relatie tot dit topic en wat er anno nu beschikbaar is om mee te spelen, niet wat er mogelijk nog allemaal aan gaat komen de komende jaren en wat met een NUC NUC10i3INT wel goed verwerkt zou kunnen worden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 10:02
En, al iemand de NUC7I5BNH binnen? Nog altijd geen voorraad in geen enkele webwinkel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
tboynl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:31:
[...]

Hoe ik de NUC6CAYH wou aansluiten:
Voor video: NUC --> HDMI --> TV --> Digitale Coax --> audio installatie.
Voor muziek: NUC --> Optical SPDIF --> audio installatie.

Even hierop terugkomend. In mijn situatie komt er geen DTS 5.1 via de HDMI. Maar via de Optical SPDIF kabel werkt dit wel netjes. Heeft voor mij geen nadelen, dus ik laat nu al het geluid via de Toslink kabel gaan. Audio modus moet wel op 'Best match' of 'Optimized' staan om het geluid in een begrijpbaar formaat bij de HI-FI installatie te krijgen.

Ik ben hiermee verder nu helemaal voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Voor mij is Intel te laat. Ik wacht op zo'm mooie AMD Raven Ridge APU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:21:
Het bouwen van een klein PC'tje met minimaal HDMI 2.0 is ook niet echt veel goedkoper.
Ik zou me daar niet zo op blindstaren, een DP 1.2 naar HDMI 2.0 converter kabel kost maar dertig euro. Ik stuur op die manier mijn UHD televisie aan als monitor op 4k@60@4:4:4 Chroma, gewoon met een simpele i3-6100 (HD530).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dreamvoid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:36:
[...]
Ik zou me daar niet zo op blindstaren, een DP 1.2 naar HDMI 2.0 converter kabel kost maar dertig euro. Ik stuur op die manier mijn UHD televisie aan als monitor op 4k@60@4:4:4 Chroma, gewoon met een simpele i3-6100 (HD530).
En ik met een (nog "simpelere") Kaby Lake Pentium G4560 (HD610) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Rct124 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:36:
En, al iemand de NUC7I5BNH binnen? Nog altijd geen voorraad in geen enkele webwinkel.. :(
Azerty zou de mijne deze week ergens binnen krijgen, volgens eerdere berichten...
Ik zal het nog eens navragen, voor de zekerheid :)
tboynl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:30:
Even hierop terugkomend. In mijn situatie komt er geen DTS 5.1 via de HDMI. Maar via de Optical SPDIF kabel werkt dit wel netjes. Heeft voor mij geen nadelen, dus ik laat nu al het geluid via de Toslink kabel gaan. Audio modus moet wel op 'Best match' of 'Optimized' staan om het geluid in een begrijpbaar formaat bij de HI-FI installatie te krijgen.
Over welke setting heb je 't hier? Waar vind ik die?
Ik krijg enkel multichannel PCM binnen op m'n receiver...

[ Voor 46% gewijzigd door Slonzo op 15-03-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
Slonzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:37:

Over welke setting heb je 't hier? Waar vind ik die?
Ik krijg enkel multichannel PCM binnen op m'n receiver...
Als je het settings level aanpast naar expert dan krijg je deze in elk geval wel te zien: http://kodi.wiki/view/settings
Ook kan je aangeven of je receiver DTS aankan, misschien helpt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 17:08
Ik heb nu een Intel NUC6CAYH staan maar deze geeft geen beeld op mijn Samsung UE55KU6000.
Wat raar is want op een normale monitor krijg ik wel gewoon beeld.
Diverse kabels geprobeerd (waar zeker van weet dat ze wel 4k beeld doorgeven) maar geen resultaat.
Op de NUC is windows 10 geïnstalleerd.

Heeft iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Rct124 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:36:
Ik heb de levertijd voor u opgevraagd bij onze leverancier.
Nu blijkt dat dit een nieuw artikel is met een nog onbekende levertijd.
"Nu blijkt" 8)7 ;w
Even overwogen om te zeggen dat ze mij dan maar een i3 mogen sturen, maar het verschil is toch te groot naar m'n zin.

Ik snap het allemaal niet goed; hij is zogezegd 'released', maar nergens te krijgen... Het enige wat ik verder terugvind, zijn een aantal webshops die "verwacht binnen 24 dagen" vermelden, en 1 forumthread waar 3 april vermeld word.

Nog maar even geduld dan... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcjs
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 15:23
callofduty schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:24:
Ik heb nu een Intel NUC6CAYH staan maar deze geeft geen beeld op mijn Samsung UE55KU6000.
Diverse kabels geprobeerd (waar zeker van weet dat ze wel 4k beeld doorgeven) maar geen resultaat.

Dat is vreemd. Normale monitor is ook aangesloten via HDMI neem ik aan? Of VGA? Zie je op die Samsung wel de bios? Misschien kun je proberen om een linux distro zoals ubuntu op een stickje te knallen, daar vanaf te booten en dan even te kijken of het werkt? Als dat zo is lijkt het me een win10 configuratie issue, misschien kun je het dan oplossen door te booten in safe mode en dan te rommelen met de intel graphics utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Slonzo schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:06:
[...]

[...]
Ik snap het allemaal niet goed; hij is zogezegd 'released', maar nergens te krijgen... Het enige wat ik verder terugvind, zijn een aantal webshops die "verwacht binnen 24 dagen" vermelden, en 1 forumthread waar 3 april vermeld word.

Nog maar even geduld dan... :-(
Op Alternate staat: Levering in maart (https://www.alternate.nl/.../product/1321928?lk=19107)
Ik heb daar maar een preorder geplaatst voor de NUC7i7BNH. Daar staat ook levering in maart

Update:toch maar even achteraan gemaild bij Alternate. Zij schrijven:

Tot onze spijt verwachten wij deze Intel NUC pas eind april binnen te krijgen. Omdat het een nieuw product is, is de levering uitgesteld van eind maart naar eind april.

[ Voor 24% gewijzigd door Johny58 op 21-03-2017 11:44 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
  • Laatst online: 05-09 17:08
kcjs schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Dat is vreemd. Normale monitor is ook aangesloten via HDMI neem ik aan? Of VGA? Zie je op die Samsung wel de bios? Misschien kun je proberen om een linux distro zoals ubuntu op een stickje te knallen, daar vanaf te booten en dan even te kijken of het werkt? Als dat zo is lijkt het me een win10 configuratie issue, misschien kun je het dan oplossen door te booten in safe mode en dan te rommelen met de intel graphics utility
Zie inderdaad ook geen bios screen, wel als ik hdmi kabel in een standaard monitor steek.
Had eerder issue met kabels maar deze kabel zit ook tussen een GTX 1050i en een zelfde monitor.
Nog steeds geen beeld, die intel graphics util is super vervelend hij vind gewoon geen 2e monitor.
Maar ik zal safe mode eens proberen. bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcjs
  • Laatst online: 24-07 15:23
callofduty schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Zie inderdaad ook geen bios screen, wel als ik hdmi kabel in een standaard monitor steek.
Had eerder issue met kabels maar deze kabel zit ook tussen een GTX 1050i en een zelfde monitor.
Nog steeds geen beeld, die intel graphics util is super vervelend hij vind gewoon geen 2e monitor.
Maar ik zal safe mode eens proberen. bedankt alvast.
Je kunt ook nog ff de bios updaten. Wel echt een vervelend probleem, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Johny58 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:58:
Op Alternate staat: Levering in maart (https://www.alternate.nl/.../product/1321928?lk=19107)
Ik heb daar maar een preorder geplaatst voor de NUC7i7BNH. Daar staat ook levering in maart

Update:toch maar even achteraan gemaild bij Alternate. Zij schrijven:

Tot onze spijt verwachten wij deze Intel NUC pas eind april binnen te krijgen. Omdat het een nieuw product is, is de levering uitgesteld van eind maart naar eind april.
Ik heb Intel zelf even gecontacteerd met de vraag wanneer hij leverbaar zou zijn.
Hier is het antwoord:
The NUC7i5BNH availability depends heavily on whether or when the distributors and re-sellers have ordered the NUCs early enough.
We expect it to hit the stores from April onwards, however the distributors will know the exact dates, if they are public.

have copied below links to official Intel Technology providers and distributors per country:

Main suppliers:
https://www-ssl.intel.com...here-to-buy/overview.html

Locate Intel providers in the Netherlands:
http://locate.intel.com/
Als ik straks even tijd heb, zal ik dus maar eens een paar leveranciers contacteren :)

Update:
3 reacties binnen - 1 kent het product niet, 1 kan geen leverdatum geven, en 1 zegt op midden/eind april te mikken

[ Voor 4% gewijzigd door Slonzo op 23-03-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Wie van jullie draait hier LibreELEC op zijn NUC6CAYH? Draait dit soepel? Zijn de problemen met DTS etc al opgelost?

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yargo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:49:
Wie van jullie draait hier LibreELEC op zijn NUC6CAYH? Draait dit soepel? Zijn de problemen met DTS etc al opgelost?
Misschien opgelost door de recente HDMI Bios upgrade die enkele dagen geleden is vrijgegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yargo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:49:
Wie van jullie draait hier LibreELEC op zijn NUC6CAYH?
Ik draai het nu een paar weken op een NUC6CAYH met 8 GB en een SSD en ik kan niet zeggen dat het zonder problemen is. Vooral HDMI (geen beeld na S3 resume) heeft mij wat tijd gekost. Dit is een driver issue in combinatie met EDID en Xorg Hotplugging. Voor de rest heb ik af en toe last van geen geluid (via S/PDIF) en flikkerend (OSD) beeld. Dat laatste zou kunnen komen door DRI3, dat moet ik nog testen.

Toch ben ik tevreden met de NUC. Nieuwe hardware geeft altijd wel wat problemen, zeker met Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Slonzo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Ik heb Intel zelf even gecontacteerd met de vraag wanneer hij leverbaar zou zijn.
Hier is het antwoord:

[...]

Als ik straks even tijd heb, zal ik dus maar eens een paar leveranciers contacteren :)

Update:
3 reacties binnen - 1 kent het product niet, 1 kan geen leverdatum geven, en 1 zegt op midden/eind april te mikken
Wie heb jij al gesproken? Alternate zegt nu dus eind april. Coolblue weet überhaupt niet of en wanneer...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
epias schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:54:
[...]
Ik draai het nu een paar weken op een NUC6CAYH met 8 GB en een SSD en ik kan niet zeggen dat het zonder problemen is. Vooral HDMI (geen beeld na S3 resume) heeft mij wat tijd gekost. Dit is een driver issue in combinatie met EDID en Xorg Hotplugging. Voor de rest heb ik af en toe last van geen geluid (via S/PDIF) en flikkerend (OSD) beeld. Dat laatste zou kunnen komen door DRI3, dat moet ik nog testen.

Toch ben ik tevreden met de NUC. Nieuwe hardware geeft altijd wel wat problemen, zeker met Linux.
Bedankt! Zo nieuw is die hardware toch niet? Aangezien het de vorige generatie nuc is. Ik had gehoopt om eens kodi te kunnen draaien zonder windows ertussen maar blijkbaar is het dan toch niet de heilige graal 🙁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Johny58 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:14:
Wie heb jij al gesproken? Alternate zegt nu dus eind april. Coolblue weet überhaupt niet of en wanneer...
Ik heb distributeurs Ingram Micro, Tech Data, Microtronica en Also gecontacteerd :)
Enkel Ingram wist dus wat te vertellen. Zal nog minstens een weekje of 3-4 wachten worden.
Yargo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:51:
Zo nieuw is die hardware toch niet? Aangezien het de vorige generatie nuc is. Ik had gehoopt om eens kodi te kunnen draaien zonder windows ertussen maar blijkbaar is het dan toch niet de heilige graal 🙁.
De NUC6CAYH is begin dit jaar gereleased, dat lijkt me toch nogal nieuw ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Slonzo op 23-03-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Slonzo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:42:
[...]

Ik heb distributeurs Ingram Micro, Tech Data, Microtronica en Also gecontacteerd :)
Enkel Ingram wist dus wat te vertellen. Zal nog minstens een weekje of 3-4 wachten worden.

[...]

De NUC6CAYH is begin dit jaar gereleased, dat lijkt me toch nogal nieuw ;)
Mijn fout, dacht dat die van 2016 was ☺️. Ben bang dat die niet krachtig genoeg is voor 4k films te spelen, maar als ik hier zo lees is dat geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Yargo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:56:
[...]
Ben bang dat die niet krachtig genoeg is voor 4k films te spelen, maar als ik hier zo lees is dat geen probleem?
Zolang het in hardware gebeurt, is het geen probleem. HEVC 10-Bit doet de huidige LibreELEC 8.0 nog niet, maar er zijn al wel aangepaste builds te downloaden die het wel doen. Voor de rest is de NUC voor Kodi meer dan snel genoeg. Zelfs video met software decoding gaat in de meeste gevallen nog prima. Televisie (PVR) deinterlacing (MCDI) zelfde verhaal.

Als ik het goed heb gelezen is geluid met HDMI 2.0 nog steeds een probleem onder Linux. De nieuwe firmware voor de MCDP2800 chip lost alleen problemen onder Windows op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
epias schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:39:
[...]
Zolang het in hardware gebeurt, is het geen probleem. HEVC 10-Bit doet de huidige LibreELEC 8.0 nog niet, maar er zijn al wel aangepaste builds te downloaden die het wel doen. Voor de rest is de NUC voor Kodi meer dan snel genoeg. Zelfs video met software decoding gaat in de meeste gevallen nog prima. Televisie (PVR) deinterlacing (MCDI) zelfde verhaal.

Als ik het goed heb gelezen is geluid met HDMI 2.0 nog steeds een probleem onder Linux. De nieuwe firmware voor de MCDP2800 chip lost alleen problemen onder Windows op.
Bedankt!

Ik heb even zitten kijken voor een setup:

Intel Mini-PC Barebone BOXNUC6CAYH
+
Kingston SSD HyperX FURY 120GB
+
Kingston Technology HyperX 8GB DDR3L-1866 (2x4GB)

Is dit allemaal compatibel met elkaar? Kwestie van zeker te zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Yargo schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Bedankt!

Ik heb even zitten kijken voor een setup:

Intel Mini-PC Barebone BOXNUC6CAYH
+
Kingston SSD HyperX FURY 120GB
+
Kingston Technology HyperX 8GB DDR3L-1866 (2x4GB)

Is dit allemaal compatibel met elkaar? Kwestie van zeker te zijn :-)
Ik heb dit gekocht. Werkt prima. Als er iets problemen geeft met een pc is het geheugen, de kans dat een ssd het niet goed doet is erg klein.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC 6CAYH€ 161,50€ 161,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Kingston HyperX Impact HX318LS11IBK2/8€ 70,66€ 70,66
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 344,11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
Nog steeds nergens voorraad. Iemand al meer nieuws over een levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

callofduty schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:24:

HDMI 2.0 Firmware Update Tool for Intel® NUC Kit NUC6CAY and NUC7i3BN.
Version: 1.66 (Latest) Date: 3/27/2017

Detailed Description

Purpose:

Updates the HDMI 2.0 firmware for Intel® NUC Kit NUC6CAY and NUC7i3BN. This update fixes a issue where Samsung 6000 series TVs would not display video and where some surround sound formats (7.1) do not work with HDMI 2.0 AV receivers.

Important note: This firmware update is only required if an HDMI 2.0 device is being used. It is not a driver. If an HDMI 2.0 device is not connected, this tool will not work.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:07
zou 2400Mhz geheugen in een NUC7i3BNK nou echt een verschil maken ten opzichten van 1800/2133 Mhz zoals in de specs staat?
http://www.intel.com/cont...l-nuc-kits/000023165.html

Intel test wel met 2400Mhz geheugen ... maar draait dat dan op een lagere snelheid? of kan je in de BIOS het geheugen wel op een hogere snelheid zetten?

zit iig te kijken naar 2x4Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heb de NUC6CAYH vandaag in huis. Install verliep niet zonder problemen. Lan werd even niet herkend, kreeg even geen beeld via mn Denon receiver etc. Ik heb bijna alles op orde maar toch blijft er 1 probleem bestaan. Soms flitst het beeld eens, maar een reboot verhelpt dit wel. Toen ik de Nuc aan het configureren was zag ik steeds de Bios tekst enzo, maar sinds ik alle drivers heb geïnstalleerd en die hdmi 2.0 firmware is het eerste scherm dat ik zie het Welkom scherm van Windows. Ik zie dus ook geen Bios meer moest ik erin willen. Weet iemand soms hoe dit komt? Met mijn Nuc5i5 was dit ook al. Vroeger dacht ik dat het aan de reveiver lag, dus heb ik die vervangen. Dacht dan mss ligt het aan de Nuc omdat die geen hdmi 2.0 heeft, maar dat is het dus ook niet. Heb alle kabels door hdmi 2.0 kabels vervangen zonder resultaat. Tv is Samsung Hu7500. Recent dus. Kan toch niet daaraan liggen? 😑😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
"Fast Boot" aan in BIOS/UEFI? Als je in de BIOS wilt, eerst het systeem uitschakelen (shutdown) en dan de power-knop indrukken en ingedrukt houden tot je een pieptoon hoort (ongeveer 3-4 seconden). Hierna start het systeem op en krijg je een menu met een aantal opties te zien. Om de pieptoon te horen moet je wel een speaker of koptelefoon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn tooltjes waarmee je vanuit Windows de bios-toegang actief kunt maken bij een herstart. Mogelijk is deze er ook voor dat type NUC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Nee, Heeft niets met fastboot te maken. Als ik de NUC rechtstreeks aan mijn tv hang dan zie ik heel soms wel het splash screen, maar dan in het groen. Zo heb ik gisterenavond Windows opnieuw geïnstalleerd en dit de hele tijd met kleuren die niet juist zijn en zodanig aan het flitsen dat je er spontaan epilepsie van zou krijgen:

YouTube: Flashing screen NUC + Samsung outside Windows

Is begonnen denk ik nadat ik de bios update heb gegeven en die HDMI 2.0 firmware erop gezet heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Yargo op 04-04-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb geen flitsen, maar soms valt het beeld (en geluid) wel 'ns weg voor een paar seconden. Ook via een Denon receiver. Ik heb de allerlaatste HDMI firmware nog niet geinstalleerd, maar na de vorige (eerste?) firmware update lijkt het minder voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heeft denk ik niet met Denon te maken. Het flitsen althans. Ik heb daarvoor speciaal mijn Onkyo verkocht. Met die had ik hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
duvekot schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:54:
zou 2400Mhz geheugen in een NUC7i3BNK nou echt een verschil maken ten opzichten van 1800/2133 Mhz zoals in de specs staat?
http://www.intel.com/cont...l-nuc-kits/000023165.html

Intel test wel met 2400Mhz geheugen ... maar draait dat dan op een lagere snelheid? of kan je in de BIOS het geheugen wel op een hogere snelheid zetten?

zit iig te kijken naar 2x4Gb.
Nee, draait dan op 2133 dus merk je niets van. Sowieso is het verschil niet echt merkbaar als ie het wel aan zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Als je een van de momenteel beschikbare NUC's hebt (NUC6CAYH, NUC6CAYS, NUC7i3BNH, NUC7i3BNK) wil je de firmware van de DP 1.2 --> HDMI 2.0 converter updaten. Klik. Lost een tal van problemen op met HDMI 2.0 apparaten.

Edit: hardware-lover noemde het ook al.

[ Voor 6% gewijzigd door Balance op 05-04-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
Een maand geleden wilde ik de NUC7I5BNH in pre-order zetten bij Afuture. Zojuist een vreugdedansje gedaan dat ik dat niet gedaan heb. Kwam net (pas) tot de ontdekking dat ze failliet zijn verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Inmiddels in het bezit van een NUC6CAYS. Dit is dus de versie die standaard met Windows 10, 2GB geheugen en een opslag van 32GB geleverd wordt. Na wat rond gespeeld te hebben in Windows toch maar besloten er een Kodi htpc van te maken. (Libreelec) Echter blijf ik tegen een bepaalde foutmelding aanlopen:

"Error fsyncing/closing /dev/mmcblk0: Input/output" (Waarbij de mmcblk0 de 32GB emmc opslag is)

Na een hoop zoekwerk een poging gewaagd met een ander OS, namelijk ubuntu 16.04.2. Wanneer ik Gparted opstart krijg ik dezelfde meldingen. Wanneer ik de installatie van ubuntu start vanuit de live omgeving krijg ik wederom dezelfde melding.

In de bios heb ik de bootmodus al op verschillende manieren geprobeerd:
  • Legacy boot ipv UEFI
  • Bootmode op Linux zetten ipv Windows
  • Secure boot staat uit
Nu heb ik de emmc opslag al een keer volledig gewist onder ubuntu met dd if=/dev/zero.. maar het probleem blijft aanwezig. Het enige wat ik zonder commentaar kan installeren is Windows 10. |:(

Nu vraag ik me dus af, kan Linux simpelweg niet overweg met het emmc opslag geheugen, of is de emmc opslag van mijn NUC al corrupt? Iemand anders met NUC6CAYS zulke problemen ondervonden bij het installeren van Libreelec of een andere Linux distributie?

Verdere informatie:
  • 2GB geheugen vervangen voor 2x 4GB. (Ja zonder het gebruik van de meegeleverde Windows en de gebruikte upgrades was een NUC6CAYH de betere of goedkopere optie voor mij geweest maar daar heb ik nu niks meer aan :9 )
  • Bios-versie geupdate naar 0038 (Laatste)
  • HDMI DP converter firmware geupdate
  • Meerdere usb sticks/sd kaartjes geprobeerd voor de installaties.
  • Libreelec op een externe usb schijf geinstalleerd en vanaf daar opgestart. (Geen enkel probleem of foutmelding)

[ Voor 9% gewijzigd door richeh op 07-04-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Voor de 7i5BNH en 7i7BNH is nu bij Amazon een soort van leverdatum bekend:
Intel NUC7i5BNH
Intel NUC7i7BNH
"Wordt gewoonlijk verzonden binnen 3 tot 6 weken."

Dit staat er sinds vandaag op. Het lijkt er op dat april dus niet eens gehaald wordt, het zal wel mei worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 19:01
Ik heb een NUC6CAYH gekocht, ter vervanging van mijn oude 2820FYKH. De machine is veel sneller, ben er erg blij mee!

Issue waar ik nog wel tegenaan loop, is HDMI CEC. Ik gebruikte altijd een (oude) Microsoft remote en ik had de hoop dat ik nu alles rechtstreeks met de Sony-afstandsbediening kon gebruiken. De Sony tv "ziet" de NUC op HDMI 2, en in de Visual Bios staat HDMI CEC op HDMI 2. Echter, in een app (zoals Plex) reageert de Nuc niet op de input van de afstandsbediening.

Is de functionaliteit alleen 'beperkt' tot inschakelen/uitschakelen als de tv en/of Nuc wordt aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:58:
Is de functionaliteit alleen 'beperkt' tot inschakelen/uitschakelen als de tv en/of Nuc wordt aangezet?
Vooralsnog wel. Voor volledige CEC support ben je momenteel aangewezen op een Pulse-Eight adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Kan iemand commentaar geven over deze set-up? Ik twijfel over grote of kleine NUC en over het geheugen en over de SSD:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i5BNH€ 399,-€ 399,-
1Crucial CT16G4SFD8213€ 110,50€ 110,50
1Kingston ValueRAM KVR21S15D8/16€ 124,50€ 124,50
1Intel 600p 256GB€ 109,99€ 109,99
1Samsung 960 EVO 250GB€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,94

Ik zou hem voornamelijk als Docker-server willen gebruiken, maar ook mogelijk als HTPC en eventueel zelfs ook als domotica-contoroller met Domoticz o.i.d.

Ik heb thuis trouwens een DS414 NAS, qua cpu niet zo snel, maar hij haalt de 1gbps wel. NAS-functies hoeft hij dus ook niet te verrichten. Misschien wat zwaarder Plex, Unifi controller, werk e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door chronoz op 09-04-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
chronoz schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:09:
Kan iemand commentaar geven over deze set-up? Ik twijfel over grote of kleine NUC en over het geheugen en over de SSD:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i5BNH€ 399,-€ 399,-
1Crucial CT16G4SFD8213€ 110,50€ 110,50
1Kingston ValueRAM KVR21S15D8/16€ 124,50€ 124,50
1Intel 600p 256GB€ 109,99€ 109,99
1Samsung 960 EVO 250GB€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,94

Ik zou hem voornamelijk als Docker-server willen gebruiken, maar ook mogelijk als HTPC en eventueel zelfs ook als domotica-contoroller met Domoticz o.i.d.

Ik heb thuis trouwens een DS414 NAS, qua cpu niet zo snel, maar hij haalt de 1gbps wel. NAS-functies hoeft hij dus ook niet te verrichten. Misschien wat zwaarder Plex, Unifi controller, werk e.d.
Ik ga een bijna gelijke setup doen als jij voorstelt. 16gb RAM (Kingston), wel een slagje kleiner SSD maar wel de Samsung Evo 960 en dan het hoge model zodat mijn bestaande SSHD er ook bij kan. Enkel OS en programma's van de SSD draaien en de rest van de opslag van de SSHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik zie de 7i7 en 7i5 hier een daar op voorraad sinds gisterenavond/vanmorgen.

Ik heb net een NUC7i7BNH besteld met een Samsung 960 PRO.
Het HyperX Impact 32GB DDR4 2133MHz geheugen ligt al 3 weken eenzaam te wachten op de rest :)

Levertijd zou 2-3 dagen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Johny58 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:14:
Ik zie de 7i7 en 7i5 hier een daar op voorraad sinds gisterenavond/vanmorgen.

Ik heb net een NUC7i7BNH besteld met een Samsung 960 PRO.
Het HyperX Impact 32GB DDR4 2133MHz geheugen ligt al 3 weken eenzaam te wachten op de rest :)

Levertijd zou 2-3 dagen moeten zijn.
Ik lees het ook net. Ben alleen bang dat alle webshops naar dezelfde 5 zitten te kijken dus ik zou er niet vanuit gaan dat die levertijd haalbaar is. Het is nl online voorraad.

Denk dat ik dezelfde config ga bestellen. Behlave de 32GB ...zie niet echt het nut in van zoveel GB's in mijn geval. Dat is persoonlijk. Geen idee waar jij ze natuurlijk voor nodig hebt ;)

Mijn NUC6i5SYH had dezelfde config maar dan met een 950 Pro 512GB en 16GB HyperX. Maar bij deze NUC wordt ik gestoord van de fan!! volgens mij is deze niet goed. Bij browsen loopt de temp op tot 90+ graden!!

[ Voor 18% gewijzigd door Tranzy op 12-04-2017 11:55 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 23:19
epias schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:12:
[...]
Vooralsnog wel. Voor volledige CEC support ben je momenteel aangewezen op een Pulse-Eight adapter.
Werkt de Skylake CEC-adapter van Pulse Eight op de Kaby Lake NUC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
T0mS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:31:
[...]
Werkt de Skylake CEC-adapter van Pulse Eight op de Kaby Lake NUC's?
Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 23:19
M.a.w.: werkt vlekkeloos in Windows 10 maar geeft problemen in Libre-elec.

Dan ga ik me zo'n skylake kabeltje bestellen en aansluiten op het moederbord in de toekomstige NUC :). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Wonder boven wonder mijn NUC7i7BNH al binnen. Zo ook de 960 pro 512GB.

Geheugen komt straks dus ben erg benieuwd.

Had het niet verwacht deze al binnen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

T0mS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:39:
[...]

M.a.w.: werkt vlekkeloos in Windows 10 maar geeft problemen in Libre-elec.

Dan ga ik me zo'n skylake kabeltje bestellen en aansluiten op het moederbord in de toekomstige NUC :). Bedankt!
Helemaal vlekkeloos werkt het out-of-the-box niet. Je moet in de UEFI bios het interne Intel CEC device uitschakelen, de optie "wake from USB in S4/S5" moet aan staan. Tevens moet je binnen Windows 10 de "Fast Boot" optie uitschakelen. Doe je dit niet kan je de NUC enkel ontwaken vanuit slaap / sluimer stand.

Het installeren van de Pulse-Eight CEC drivers was in mijn geval niet nodig, Kodi heeft namelijk ingebouwde support voor de CEC adapter

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@Tranzy @Johny58 Zouden jullie over de NUC7i7BNH een review willen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Balance schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:28:
Als ik er de tijd voor kan vinden wil ik best een review schrijven als ik eenmaal wat ervaring heb opgedaan. In de tussentijd ben ik beschikbaar als iemand specifieke vragen heeft.

Eerste twee vervelende issues voor mij zijn: deze inmiddels opgelost, zie update
Bluetooth connectiviteit werkt niet stabiel. Zowel mijn bluetooth toetsenbord als bluetooth muis verliezen om de paar minuten connectiviteit (tegelijkertijd) in Windows 10.
Ik had toevallig een van de keren dat het gebeurde de device manager nog openstaan en zag dat daar wel iets bewoog op dat moment. Had uiteraard de Intel Bluetooth drivers al geïnstalleerd.

Niet iets waar veel anderen anno 2017 waarschijnlijk nog tegenaan lopen, maar mijn Matrox TripleHead2Go krijg ik niet aan de praat. Kan mij uit het verleden herinneren dat het ding vrij kieskeurig was met de gebruikte videokaart (alleen nvidia dacht ik). Heb jarenlang kunnen vasthouden aan 4x 1280x1024, maar lijk nu dan toch gedwongen te worden een nieuw scherm te gaan kopen.

update: Het vervelende bluetooth probleem lijkt te zijn opgelost. Standaard staat “Allow the computer to turn off this device to save power” aan onder power management in device manager voor het bluetooth apparaat. Simpelweg een vinkje uitzetten lijkt het op te lossen. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Johny58 op 17-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

@Johny58 waar had je besteld? Ik zit al tijden te wachten op de NUC7i7BNH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
xces schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:23:
@Johny58 waar had je besteld? Ik zit al tijden te wachten op de NUC7i7BNH
Ik heb hem besteld bij sicomputers.nl en ik weet toevallig dat Tranzy hem bij CentralPoint vandaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

thanx, bij sicomputers is hij wel bijna 70 euro goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ter info: mijn NUC7i5BNH werd net verzonden.
Na meer dan 2 maanden wachten :)

Hij is dus eindelijk leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Balance schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:28:
Ik ben niet zo heel erg van de reviews schrijven. Ik kan wel proberen je vragen te beantwoorden.

1 Groot pluspunt tov de NUC6i5SYH: Stiller! _/-\o_
Leuke gimmick is de led verlichting aan de voorkant en de mogelijkheid die aan te kunnen passen.
Verder heb ik een verse install gedaan van de Windows 10 Creators Update en ben ik aan het stoeien om de functie werkend te krijgen om GEEN password in te voeren als deze uit standby komt. Helaas lukt die niet ondanks de juiste settings in Windows.

Heb soms het idee dat hij niet op standby wilt gaan.

Dit is mijn Benchmark voor als je het wilt weten:

Unigine Heaven Benchmark 4.0

FPS: 17.7
Score: 445
Min FPS: 8.0
Max FPS: 45.0

System

Platform:
Windows NT 6.2 (build 9200) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7-7567U CPU @ 3.50GHz (3503MHz) x2
GPU model: Intel(R) Iris(TM) Plus Graphics 650 21.20.16.4590 (1024MB) x1

Settings

Render: Direct3D11
Mode: 1920x1080 fullscreen
Preset Custom
Quality High
Tessellation: Disabled

Windows 10 fresh install Creators Update
Samsung 960 Pro 512GB
Geheugen is Kinston HyperX 32GB

Nog niet veel kunnen testen wen proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 19-04-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tranzy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:34:
[...]
[knip]
1) Verder heb ik een verse install gedaan van de Windows 10 Creators Update en ben ik aan het stoeien om de functie werkend te krijgen om GEEN password in te voeren als deze uit standby komt. Helaas lukt die niet ondanks de juiste settings in Windows.

2) Heb soms het idee dat hij niet op standby wilt gaan.

[knip]
1) Daar had ik ook even last van gehad op een schoon geïnstalleerd systeem, en het bleek achteraf tamelijk simpel op te lossen, dit nadat ik alles al via de alom bekende instellingen eerder al goed had ingesteld. Ik had de persoonlijke instelling over het hoofd gezien binnen de "aanmeldingsopties". De meest voor de hand liggende oplossing dus (in mijn geval).

2) via het [dos prompt] commando > powercfg - lastwake < kun je eenvoudig controleren welk proces de handel wakker houdt. Daarbij heb ik bij de netwerkaansluiting ingesteld dat deze het systeem niet wakker mag maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Ik ben ook eens naar een Nuc aan het kijken, vooral om als HTPC te gaan gebruiken. Waar ik niet helemaal uitkom: wat is nou precies het voordeel van de Intel Core i5-7260U over de Core i3-7100U? Is dat alleen de mogelijkheid tot een turbo van 3,4Ghz? Los van dat er wel eens wat gedownload zou kunnen worden via SabNZBD ga ik er eigenlijk vanuit dat de eventuele snelheidswinst in Kodi er totaal niet toe doet. Maar als jullie daar een andere mening over hebben hoor ik die natuurlijk graag.

Daarnaast: Ik heb mijn storage het liefst intern. Voor mijzelf heb ik gewoon geen usecase voor een NAS - qua netwerk zou ik namelijk alleen wat mappen willen delen en dat gaat ook prima onder Windows. De Nucs ondersteunen echter maximaal (zo begrijp ik) 2,5 inch schijfjes met een hoogte van 9,5mm. Dat biedt maximaal 2GB aan ruimte, en dat is voor mijn doeleinde weer wat aan de krappe kant. Ik zou er natuurlijk prima externe schijven aan kunnen hangen, maar liever zou ik een mooiere oplossing zien. Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 19-04-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
hardware-lover schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:28:
[...]

1) Daar had ik ook even last van gehad op een schoon geïnstalleerd systeem, en het bleek achteraf tamelijk simpel op te lossen, dit nadat ik alles al via de alom bekende instellingen eerder al goed had ingesteld. Ik had de persoonlijke instelling over het hoofd gezien binnen de "aanmeldingsopties". De meest voor de hand liggende oplossing dus (in mijn geval).

2) via het [dos prompt] commando > powercfg - lastwake < kun je eenvoudig controleren welk proces de handel wakker houdt. Daarbij heb ik bij de netwerkaansluiting ingesteld dat deze het systeem niet wakker mag maken.
Dank voor het meedenken. Bedoel je soms deze setting? (bij mij staat deze op "Never" by the way).

Afbeeldingslocatie: https://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=82a7202d-510b-451f-8b55-31e1f94f44a9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tranzy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:59:
[...]
Dank voor het meedenken. Bedoel je soms deze setting? (bij mij staat deze op "Never" by the way).

[afbeelding]
Dat scherm ja, die had ik dus over het hoofd gezien, terwijl ik al het andere al had aangepast. Gebruik je normaal gesproken het aanmeldscherm als jij je NUC koud opstart (via een Microsoft-account misschien), of ga je rechtstreeks naar het bureaublad bij het opstarten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik ga rechtstreeks naar het bureaublad doordat ik dit uit heb gezet via Netplwiz.

Ik had dit met de vorige Windows 10 versie ook zo ingesteld en geen problemen. Is het een Redstone 2 update probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tranzy schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:47:
Ik ga rechtstreeks naar het bureaublad doordat ik dit uit heb gezet via Netplwiz.

Ik had dit met de vorige Windows 10 versie ook zo ingesteld en geen problemen. Is het een Redstone 2 update probleem?
Oke, zonder Netplwiz zou je dus een aanmeldscherm krijgen. Ik vond het dit keer ook meer wat werk om het uitgeschakeld te krijgen, maar vanuit standby krijg ik het nu gelukkig ook niet meer. Je gebruikt de slaap- of de sluimerstand? Ik moet weer eens even nalopen wat ik buiten die zaken die nu al zijn afgehaald nog meer heb gedaan. Ik zit inmiddels al op de Creators Update, en het werkt hier nog steeds zoals het zou moeten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik gebruik de sleep modus.

Het betreft bij mij wel een clean install van Creators Update.

Misschien moet hier een nieuw topic voor aangemaakt worden. Het natuurlijk wel het NUC topic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tranzy schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:34:
Ik gebruik de sleep modus.

Het betreft bij mij wel een clean install van Creators Update.

Misschien moet hier een nieuw topic voor aangemaakt worden. Het natuurlijk wel het NUC topic ;-)
Het is idd niet specifiek dit topic (of NUC) gerelateerd, dus misschien is een apart topic dan zo gek nog niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 08-09 00:48
Iemand ervaring met Kodi in een linux omgeving of Kodibuntu en de nieuwe Apollo/Kaby Lake NUCs? Speelt deze probleemloos 4K materiaal af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
aval0ne schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:49:
Iemand ervaring met Kodi in een linux omgeving of Kodibuntu en de nieuwe Apollo/Kaby Lake NUCs? Speelt deze probleemloos 4K materiaal af?
Ik vermoed dat Kodibuntu niet zo lekker wil gezien de oude kernel (of je moet 'm do release upgraden). Kodibuntu wordt ook niet meer ondersteund door Kodi zelf, dus alleen leuk als je zelf wil en kunt klooien met Linux als je problemen tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Otter
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-12-2024
Inmiddels de Nuc7i3BNH aan een stevige test onderworpen. Ik gebruik Kodi en windows 10 creators update, zoals hier al eerder vermeld is HDR nog niet aanwezig op deze NUC7. Ik heb onlangs een OLED aangeschaft en dit is voor mij een must. 4k @60z speelt prima en via Kodi is DTSHD en andere HD audio formaten geen enkel probleem. Echter zoals ik al aangaf is HDR voor mij belangrijk en door het gebruik van een chip om dp1.2 om te zetten naar HDMI 2.0 is dit helaas nog niet mogelijk. Het lijkt mij een softwarematige upgrade om er een a of b achter te kunnen plaatsen en ben ook best wel teleurgesteld in dit ptje dat dit tot op heden nog niet ondersteund wordt. De hardware ligt er nu alleen de software nog. Onbegrijpelijk en ze slaan de plank mis wat mij betreft.

verder is het een geweldig pctje! helemaal passief en goed snel. Het formaat is uitermate handig. wie weet komt het in de toekomst alsnog naar de NUC toe en zal ik dan overstappen, maar voor nu gaat ie netjes terug in de doos en terug waar ie vandaan kwam. Laat er eerst maar eens een goede update komen en als dat allemaal lekker werkt kan Intel mijn centen weer tegemoet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn bij mijn weten nog steeds geen final WDDM 2.2 drivers beschikbaar voor de 7de generatie Kaby Lake iGP's. De Creators Update is ook nog maar nauwelijks uit. Je mist nu dus nog de mogelijkheid om HDR binnen de videokaart instellingen aan of uit te zetten. De hardware om het weer te kunnen geven (2.0a/b) schijnt toch wel aanwezig te zijn aangezien Asrock met zijn Beebox over dezelfde convertor beschikt en deze bij gebruik van niet officiële 2.2 drivers in staat is om de HDR popup op de tv tevoorschijn te toveren. Je bent volgens mij dus iets te vroeg met je bevindingen.

Aanvulling: Kodi zelf (17.x/18.x) gaat voorlopig nog geen HDR ondersteuning bevatten als ik dat goed heb begrepen, daarvoor zal je dan toch terug moeten vallen op de eigen Windows app voor Video (Films en TV) of een oplossing zoals hier eerder al beschreven.

Het type NUC wat je aanhaalt (Nuc7i3BNH) is volgens mij NIET passief gekoeld en voorzien van een actieve fan (het bios geeft dit ook aan). Dit voor het geval dat mogelijk geïnteresseerden denken dat dit wel het geval zal zijn. De fan is wel dusdanig in te stellen dat deze bij lage temperaturen stil valt, maar in de praktijk zal deze bij gebruik toch wel gaan draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 22-04-2017 13:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
W.Otter schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:44:
Inmiddels de Nuc7i3BNH aan een stevige test onderworpen. Ik gebruik Kodi en windows 10 creators update, zoals hier al eerder vermeld is HDR nog niet aanwezig op deze NUC7. Ik heb onlangs een OLED aangeschaft en dit is voor mij een must. 4k @60z speelt prima en via Kodi is DTSHD en andere HD audio formaten geen enkel probleem. Echter zoals ik al aangaf is HDR voor mij belangrijk en door het gebruik van een chip om dp1.2 om te zetten naar HDMI 2.0 is dit helaas nog niet mogelijk. Het lijkt mij een softwarematige upgrade om er een a of b achter te kunnen plaatsen en ben ook best wel teleurgesteld in dit ptje dat dit tot op heden nog niet ondersteund wordt. De hardware ligt er nu alleen de software nog. Onbegrijpelijk en ze slaan de plank mis wat mij betreft.

verder is het een geweldig pctje! helemaal passief en goed snel. Het formaat is uitermate handig. wie weet komt het in de toekomst alsnog naar de NUC toe en zal ik dan overstappen, maar voor nu gaat ie netjes terug in de doos en terug waar ie vandaan kwam. Laat er eerst maar eens een goede update komen en als dat allemaal lekker werkt kan Intel mijn centen weer tegemoet zien.
Met PowerDVD 17 moet het lukken om HDR files af te spelen, inclusief HDR metadata. Kost je wel 100 euro / 15 euro per 3 maanden.

De trail / illegale versies die op het net rond circuleren spelen geen HDR video's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:32:
[...]
Met PowerDVD 17 moet het lukken om HDR files af te spelen, inclusief HDR metadata. Kost je wel 100 euro / 15 euro per 3 maanden.

De trail / illegale versies die op het net rond circuleren spelen geen HDR video's. :+
Je bedoelt misschien te zeggen dat jij de "test" versie(s) hebt uitgeprobeerd en daarbij werkt het niet, maar waarom zou de officieel aangeschafte versie HDR wel weer kunnen geven en de anderen niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Ik heb hier nog een nieuwe nuc7i3bnk weet iemand of ik hier ook een nieuwe behuizing voor kan aanschaffen? Zodat ik ook nog een extra SSD kan plaatsen naast de M2 ssd.

En maakt het veel verschil of ik 1x een 16GB module plaats icm een 8GB module?

[ Voor 19% gewijzigd door Padje op 22-04-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:03:
[...]

Je bedoelt misschien te zeggen dat jij de "test" versie(s) hebt uitgeprobeerd en daarbij werkt het niet, maar waarom zou de officieel aangeschafte versie HDR wel weer kunnen geven en de anderen niet?
Ik denk een beveiligingsmaatregel van Cyberlink. Op mijn systeem werkte het afspelen van HDR video's niet met de trail versie, ook niet met "pindakaas" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:29:
[...]
Ik denk een beveiligingsmaatregel van Cyberlink. Op mijn systeem werkte het afspelen van HDR video's niet met de trail versie, ook niet met "pindakaas" versie.
"... maar de legaal aangekochte versie deed dat wel..."

of dat weet je nog niet zeker?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Laatst online: 19:34
Padje schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:37:
Ik heb hier nog een nieuwe nuc7i3bnk weet iemand of ik hier ook een nieuwe behuizing voor kan aanschaffen? Zodat ik ook nog een extra SSD kan plaatsen naast de M2 ssd.

En maakt het veel verschil of ik 1x een 16GB module plaats icm een 8GB module?
Vandaag M'n NUC7i5BNH geïnstalleerd ter vervanging van de nuc5i5. Daar heb ik nu 1x16 + 1x4 GB geheugen inzitten. Dat werkt prima.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:01:
[...]

"... maar de legaal aangekochte versie deed dat wel..."

of dat weet je nog niet zeker?
Ik heb de 3 maanden abonnement genomen, puur om mijn Beebox-S te testen en toen deed HDR het wel. Ik zal het niet verlengen, aangezien de interne media player van mijn TV prima alle HDR mkv's afspeelt. Maar het is goed om te weten dat HDR mogelijk is met Kaby Lake. Hopelijk komt Kodi ook met HDR ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan is het nu duidelijk. WDDM 2.2 driver is dan blijkbaar geen noodzaak. Ik neem aan dat je TV zichtbaar omschakelt naar de HDR mode als je PowerDVD gebruikt, via een melding in beeld?

Misschien komt HDR ook beschikbaar met de Films en TV app met de WDDM 2.2 driver. Dat wordt even afwachten dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:30:
Dan is het nu duidelijk. WDDM 2.2 driver is dan blijkbaar geen noodzaak. Ik neem aan dat je TV zichtbaar omschakelt naar de HDR mode als je PowerDVD gebruikt, via een melding in beeld?

Misschien komt HDR ook beschikbaar met de Films en TV app met de WDDM 2.2 driver. Dat wordt even afwachten dan.
Klopt, via DxDiag zie ik dat ik ondanks het hebben van WDDM 2.1, gewoon HDR melding krijg op mijn LG E6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Even een aantal vragen aan de NUC kenners hier.

Ik wil eventueel een NUC aanschaffen die puur dienst zal gaan doen als mediaspeler dus niet als volledige pc.
Met daarbij de opmerking dat 4K (en eventueel HDR) wel goed zal moeten werken.

Ik gebruik nu een Mede8er die gekoppeld is aan een NAS (gaat tot 1080P, verder perfect apparaat).
Mijn oorspronkelijke idee was bv. een Himedia Q5/Q10 Pro en ik heb mij behoorlijk ingelezen.
De Kodi/Android oplossingen hebben volgens mij toch nog teveel problemen (o.a. auto switching v.w.b. de FullHD/4K resoluties etc, HDR issues..).

Stel ik schaf een NUC aan en zou daar een Openelec/Kodi oplossing op draaien:

- Is een interne schijf een must voor 4K content?
- Vervolgvraag: Dan zou eventueel een SD kaartje voldoende zijn voor een besturingssysteem?
- Is de Intel NUC NUC7i3BNx capabel genoeg?
- Zou als basis 4GB ram te weinig zijn voor mijn wensen?

Ik heb in het topic een aantal samenstellingen voorbij zien komen, maar daar zitten een hoop configuraties bij van tweakers die de NUC als volwaardig systeem gaan inzetten en dat is bij mij dus niet van toepassing.
Vandaar dat ik dus deze vragen stel.

Ps. overigens ben ik mij ervan bewust dat op dit moment HDR nog niet mogelijk is op een NUC.. maar dat lijkt er wel aan te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door b.o.n.s op 26-04-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Interne schijf is op zich geen must als je snel bekabeld (Gbit) LAN hebt, je kan het op zich nu al testen of je NAS/netwerk snel genoeg is.

Die NUC is capabel genoeg, en 4 GB is prima.

SD kaart: Windows draait niet van een SD kaart, maar als je voor een Linux-based OS gaat kan het op zich wel. Ik zou zelf gewoon een 80mm M.2 kaartje kopen en daar je OS op draaien, een simpel 32 GB kaartje kost maar iets van 30 euro (50 voor een beetje snelle), zie hier: categorie: Solid state drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Dreamvoid schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:57:
Interne schijf is op zich geen must als je snel bekabeld (Gbit) LAN hebt, je kan het op zich nu al testen of je NAS/netwerk snel genoeg is.
Ik heb gisteren op een oude laptop Kodi geinstalleerd en 1080p ging prima!
4K kon ik niet goed testen omdat die laptop dat allemaal niet trekt
Die NUC is capabel genoeg, en 4 GB is prima.
Top.
SD kaart: Windows draait niet van een SD kaart, maar als je voor een Linux-based OS gaat kan het op zich wel. Ik zou zelf gewoon een 80mm M.2 kaartje kopen en daar je OS op draaien, een simpel 32 GB kaartje kost maar iets van 30 euro (50 voor een beetje snelle), zie hier: categorie: Solid state drives
Goeie tip!

En bedankt voor de snelle reactie natuurlijk :)

Nog even verder vragen.. nu ik toch bezig ben ;)

4K streamen lokaal zou ik qua techniek moeten kunnen, gigabit netwerk, cat5e bekabeling erc.
Ik ben alleen bang dat het voor buffering gaat zorgen?
Hoe doen jullie dit nu? Op een schijf of toch ook streamen?

-------------------
Ps. Setje besteld. ga er dus mee aan de slag en zal laten weten of het streaming deel voldoende is.
Heb voor de zekerheid de H versie besteld mocht er eventueel toch een extra schijf in moeten. Kan altijd tijdelijk nog even met een externe hdd aan de gang.
Bedankt voor de info voor zover!

[ Voor 10% gewijzigd door b.o.n.s op 26-04-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Dreamvoid schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:57:
SD kaart: Windows draait niet van een SD kaart
SD card heb ik niet geprobeerd, maar ik heb Windows 10 hier op een USB flash drive draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:07
Volgens mij was deze behuizing voor de nieuwe NUCs nog niet voorbij gekomen :

Akasa Newton S7 fanless
http://www.akasa.com.tw/u...s%20NUC&model=A-NUC35-A1B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@duvekot Ik heb hem vanochtend in de PW gezet, even wachten tot hij verwerkt wordt. Mooi ding, heeft ook een VESA-mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Heb de NUC7i3BNH nu een paar dagen in huis. Mooi spul zeg.

In eerste instantie Windows 10 erop gehad. Toen om te zien hoe en wat even OpenElec. Voor mijn gevoel is de performance dan wel beter dan met W10.
Alleen toch besloten weer terug te gaan naar Windows om zo de NUC makkelijker up-to-date te kunnen houden etc.

Zit nu nog 4GB in, maar ga dit volgende week wel uitbreiden naar 8 in totaal. Heb nu een aantal films via Kodi gekeken en dat gaat echt wel behoorlijk goed al.

-Fullhd loopt uiteraard 100%.
-Bij 4K is het nog een beetje spelen maar bij bestanden die niet lekker lopen zie ik dat het geheugen toch behoorlijk oploopt.
-Daarbij merk ik toch dat 4K lokaal beter loopt dan over het netwerk. (op zich natuurlijk ook logisch).

We gaan lekker verder spelen in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Enige waar ik echt niet uitkwam is 3D activeren vanuit Kodi.
En als je daaro zoekt dan kom je praktisch alleen maar uit op streaming add-ons, waar ik niet in ben geinteresseerd.

Heb nog niet alle 3D films kunnen enablen, maar.. het gaat de goeie kant op. Mijn Mede8er stuurde het signaal blijkbaar anders door waardoor mijn tv het 'herkende'. Vanuit Kodi moet ik de tv handmatig op 3D zetten.
Iets meer handelingen, maar als een film het doet, is het 3D perspectief echt fantastisch!

Maar stapje voor stapje gaat het vooruit.

* nu nog een leuk draadloos toetsenbord/muis combi zoeken

(excuus voor alle Kodi gerelateerde posts.. de nuc is voor mij primair bedoeld als mediacenter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd94
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Kan iemand mij helpen met het kiezen van een NUC? Momenteel heb ik dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i3BNK€ 293,95€ 293,95
1Kingston ValueRAM KVR21S15D8/8€ 64,-€ 64,-
1Intel 600p 128GB€ 62,92€ 62,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,87

Ik wil graag een stille en energiezuinige 24/7 homeserver die krachtig genoeg is voor:
  • een Samba-server
  • een DLNA server
  • een intern- en externe webserver
Mijn bluray rips zijn ~2mbps 1080p h264 en de NUC moet films (die op mijn computer staan) kunnen streamen naar 5 apparaten over het netwerk.

Ik zou graag willen weten of de i3 NUC krachtig genoeg hiervoor is en naar hoeveel apparaten gelijktijdig kan worden gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

sjoerd94 schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:34:
Kan iemand mij helpen met het kiezen van een NUC? Momenteel heb ik dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i3BNK€ 293,95€ 293,95
1Kingston ValueRAM KVR21S15D8/8€ 64,-€ 64,-
1Intel 600p 128GB€ 62,92€ 62,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,87

Ik wil graag een stille en energiezuinige 24/7 homeserver die krachtig genoeg is voor:
  • een Samba-server
  • een DLNA server
  • een intern- en externe webserver
Mijn bluray rips zijn ~2mbps 1080p h264 en de NUC moet films (die op mijn computer staan) kunnen streamen naar 5 apparaten over het netwerk.

Ik zou graag willen weten of de i3 NUC krachtig genoeg hiervoor is en naar hoeveel apparaten gelijktijdig kan worden gestreamd.
Of de i3 krachtig genoeg is voor vijf apparaten streamen hangt er vooral vanaf of er transcoding moet worden gedaan. Als de streams transcoded moeten worden, denk ik dat 2-3 apparaten de max is (weet ik echter niet zeker). Als de apparaten zelf kunnen decoden, lijkt 5 streams tegelijk mij niet zo'n probleem (alleen data doorgeven). De overige taken lijken me al helemaal geen probleem.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste