Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:39

JK

Elve1984 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:33:
[...]

Beetje off topic, maar ze zijn in Florida ook een toren aan het bouwen om Starship op te vangen.
Ah, dat wist ik niet! Ik zie het nu idd. Eind dit jaar willen ze ook Starship daar laten vertrekken (of landen). Nice! Tijd om weer naar Florida te gaan. Ik was al van plan om een keer naar Texas te gaan voor zo'n Starship launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klopt, er zijn / komen er twee in Texas, en twee in Cape Canaveral.

https://x.com/Kristennetten/status/1916568523024781435

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 19:45
Dean Martin schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:38:
[...]

LAX staat erom bekend de MPC rijen vaak niet te hebben. Dan moet je gewoon aansluiten in de normale rij.
Gisteren bij aankomst was rij tot mijn verassing wel open, dat was toch wel even lekker om in een rij met maar +- 15 man te gaan staan ipv de rij met 150+ man. Hadden ook een hele vriendelijke officer. Waren er zo doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50

Typhone

Who Dares Wins

Pipmitz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 04:20:
[...]

Gisteren bij aankomst was rij tot mijn verassing wel open, dat was toch wel even lekker om in een rij met maar +- 15 man te gaan staan ipv de rij met 150+ man. Hadden ook een hele vriendelijke officer. Waren er zo doorheen :)
Kwam je daarmee ook in “hetzelfde” gebied terecht als het normale plebs? :P

Wij werden vorig jaar heel gek aangekeken op Denver en waren letterlijk de enige in die rij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:49
Pipmitz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 04:20:
[...]

Het scheelt dat als je in die MPC rij staat, je mensen hebt die weten wat ze aan het doen zijn. In de andere rijen genoeg mensen met de situational awareness van een goudvis voor me gehad, dan zou ik als officer ook wat kribbig worden aan het einde van mijn dienst.

edit: kl601 naar LAX kwam regelmatig net ná een A380 uit China aan, daar wordt je echt niet vrolijk van bij de CBP controle. De hoeveelheid SA-loze lui die uit zo'n vliegtuig komen rollen is echt niet grappig. Altijd gedoe, papieren niet bij de hand, niet verstaan wat de beambte wil..... :(

[ Voor 19% gewijzigd door Hmmbob op 18-07-2025 09:50 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 09:11
MPC lane in SLC worked like a charm, binnen bij minuten na ontvangst bagage stonden we achter de douane. Lekker karretje meegekregen bij Hertz: een nieuwe Ford Expedition Max. Soort van ruimteschip met 440 PK en nog best aardige fuel economy vergeleken met de Suburban die we eerder altijd hadden.

Wat een ruimte heeft die auto en wat een absoluut genot zijn die amerikanen toch om te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqT9Pl9FxHshK8o-uG5cvWvKkTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYkFhTY17nv9bpLdepmUmRZT.jpg?f=fotoalbum_large

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Poeh het opnieuw boeken van de huurauto loont dit jaar wel extra zeg.
Par maanden geleden voor de zekerheid alvast geboekt voor $2000, dat ging een paar weken geleden naar $1734 en nu zojuist naar $1434 (22 dagen, Sixt platinum member, Extraordinary).

We gaan over 22 dagen dus de prijs zal niet veel verder zakken maar los van dat blijft het toch wel een goeie tip, zeker voor de mensen hier die minder vaak gaan. Boek bij de Amerikaanse site en kijk regelmatig wat de prijzen doen, ook als je al tevreden bent met je tarief.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:59
Hier pas ook de hele bende omgeboekt.
Hertz en ook meteen prepaid gedaan.
Scheelde ook $380 ofzo, 22 dagen.
Mooi weer een gratis excursie op Hawaii 8)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh en ik kom er dus net achter dat Austin naast Tesla Robotaxi's ook Waymo taxi's heeft, dat vind ik als Tweaker (lees: Nerd) dus erg leuk.

Wij zijn in 2023 voor het laatst in SF geweest en toen was waymo alleen op uitnodiging en heb ik het helaas niet kunnen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:43:
Ja zo zie ik het ook altijd maar, ik boek als ik de prijs oké vind.
Alls wat het goedkoper maakt is mooi mee genomen en voor iets leuks op vakantie.

Prepaid scheelde nu maar 34 cent per dag dus dat laat ik even schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
Typhone schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:03:
[...]

Die mensen gewoon lekker laten praten. Dat typische volk wat de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt zorgt altijd voor veel te veel non-informatie. Oom van mij vorig jaar ook alleen maar het joelen op een verjaardag hoe gevaarlijk het wel niet allemaal was en of we kogelvrije vesten meenamen (?). Vakantie hebben jullie hier kunnen volgen voor een deel dus nee wat minder paniekzaaierij zou welkom zijn denk ik :).
Leuke aanvulling voor vermaak. Twee weken verder en we kregen nu weer ongevraagd deze doorgestuurd (van iemand die dus anti-VS is): https://www.nbcnewyork.co...fee-what-to-know/6340352/ en dat we nu "moeten klagen" bij een ambassade" in verband met 'toeristen wegjagen' oid.

Na 3 keer uit te leggen dat dit helemaal niet van toepassing is voor toeristen die geen visum nodig hebben (want vallende onder VWP/ESTA), viel het kwartje pas deels. Ook weer uit moeten leggen dat het beleid niet specifiek om toeristen gaat, maar allemaal valt onder de paraplu van het weren van illegale immigratie naar de VS. Man, man, man. Die bubbels en selectiviteit waar sommigen in leven. 7(8)7
matthijst schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:43:
Bedoel je met omboeken de huidige reservering annuleren (mits dat kosteloos is) en daarna iets nieuws reserveren of moet ik dat anders zien? Wij hebben iets bij Avis staan voor sept/okt die al helemaal vooruit is betaald. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Justinn1988 op 18-07-2025 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Justinn1988 Ik vermoed inderdaad de hele boeking annuleren en een nieuwe boeken. Ik zou altijd eerst de nieuwe boeken en daarna de oude annuleren. Heb dat afgelopen jaar ook enkele malen gedaan maar die boekingen waren nog niet afgeboekt op de CC bij het wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik meen dat Hertz een vage check heeft dat je niet twee reserveringen met zelfde account voor zelfde tijdstippen kunt hebben. Bij mij ging dat een paar jaar terug fout en nu weer (bij afrekenen). Dus ik heb gewoon de nieuwe reservering tot aan de cart doorgezet. Oude eruit gegooid en toen afgerekend.
Extra tip: open bij Hertz niet meerder tabbladen want die site verkloot nog weleens wat dan. Had 4x een auto nodig dus dacht zet ze alle 4 vast klaar. Klikte bijvoorbeeld op uitchecken op tabblad Kauai. Betaalde. Zag een wat laag bedrag. En toen kwam de bevestiging van Las Vegas waar ik in een andere tab op aan het zoeken was.
En een keer dat hij de datums bij uitchecken van andere tab had overgenomen.

Net als de meesten ws. Maar toch. Zelfde uiteraard ook met hotels doen: lang vantevoren boeken zodat ze vast staan en tussendoor een paar keer checken en eventueel herboeken. Boek zelf meestal als het wat dichterbij kom alles om naar prepaid. Meestal de goedkoopste prijs en heb niet voor niks een annuleringsverzekering (wel een gedoe als je m nodig hebt. Dus daarom wat later vastzetten).
Ander voordeel is dat je zo vast afrekent als je de dollar prijs mooi vindt.

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 19-07-2025 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-10 21:13
Ik ben begonnen met $1350 voor een Compact SUV voor drie weken Houston via Hertz. Twee maanden voor vertrek zit ik nu op $633 voor een Midsize SUV. Dus ruim de helft goedkoper en een grotere auto. Een paar keer per week checken helpt inderdaad echt. Spelen met de verschillende landcodes kan ook lonen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Na een aantal kleinere plaatsjes (en Capitol Reef NP! Ik zou het bijna vergeten, maar ook al zo mooi) zijn we 3 dagen in Moab verbleven; zowel Dead Horse Point State Park als de NP's Canyonlands (Islands in the Sky) en Arches (reserveren is trouwens tijdelijk stopgezet) bezocht.

Moab zelf is zeker de moeite waard, best gezellig en ze hebben er ook een leuk food truck plekje.

Dan natuurlijk de NP's; helemaal niet zo druk (tot dusver vonden we het overal wel meevallen eigenlijk - wellicht door de hitte) en geweldig om te hiken of je te vergapen aan al het natuurschoon. Dead Horse is wel vrij klein en daarom best prijzig. Het uitzicht maakt er echter veel goed

Doorgereden naar Glenwood Springs (gehiked bij Rifle Falls State Park, aanrader - zie pics!) maar het plaatsje zelf is wel verschrikkelijk druk en klein. Een beetje vergelijkbaar met Jasper in Canada bijvoorbeeld, maar dan zonder de mooie parken (op wat forests na). Wellicht in de winter leuk als je van wintersport houdt, maar verder... Meh.

Morgen door naar Estes Park :) Uitvalsbasis voor de Rocky Mountains. Nog wel even Bear Lake zien te reserveren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wFfKDJo3lSZlgP-Jfmx-kJJ8Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/faJm5q3ePQzxKcdYGbTP7BtK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrLkWIHbUEhD_G5-Mv8qYl88Rr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2meVhfpt7TeFhISNtIjtVH6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0HGt1L9ngdKYATZYwiYGeNiMYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXApvcxqUJouzJt6svEx9diR.jpg?f=fotoalbum_large

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jebus4life schreef op maandag 18 november 2024 @ 05:26:
Petrified Forest Ook een superleuk park! Wij zagen dit wat als een verplicht nummertje (je bent iets of wat in de buurt, pak je het maar mee). Maar echt wel aangenaam verrast. Een hele leuke canyon (die natuurlijk in het niets valt in vergelijking met de GC), echt knappe badlands waar ze een leuke hike gemaakt hebben en de "petrified" bomen zijn echt wel uniek om te zien. Ok, je bent er op een uur of 4-5 wel door. Max een dag. Maar dat maakt het niet minder leuk.
Dat was ook onze ervaring! Er zijn zeker een aantal super mooie hikes, zeker Blue Mesa Trail, allemaal net wat anders qua omgeving. Met rijden en wandelen (4 hikes) waren we inderdaad iets van 4/5u kwijt.

Overigens zou ik niet meer verblijven in Holbrook, wat een gehucht is dat. Ik denk dat Flagstaff of zo beter is. Het park ligt vrij afgelegen, dus lang rijden moet je sowieso wel.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 19-07-2025 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 06:39:
Haha bruut en ook gewoon met de normale huurauto zie ik. In 2016 hebben we daar een - veel te dure - blauwe Jeep voor gehuurd die op jouw foto ook ergens rijdt. Afgelopen jaar gewoon met de Nissan Armada over gereden en niks aan de hand. Ik heb daar net buiten het park hele vette shots met de drone gemaakt van de auto. Mooi gebied.
Dat was hiervoor inderdaad niet nodig, al zou ik het met een Sedan zeker niet gedaan hebben, haha. Maar er zijn genoeg trails in zowel Canyonlands als Arches waar je wél een Jeep of soortgelijks nodig hebt, dat hebben wij echter niet gedaan vanwege de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Niet in die gigantische hot spring geweest?
Dat vond ik wel lekker in Glenwood Springs (ook 't enige dat we gedaan hebben daar, dorp was weinig aan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:59:
Niet in die gigantische hot spring geweest?
Dat vond ik wel lekker in Glenwood Springs (ook 't enige dat we gedaan hebben daar, dorp was weinig aan).
Wel overwogen, maar we konden alleen vandaag (zaterdag) en gezien de verwachte drukte (plus hoge entree) besloten om dat toch maar niet te doen. Ergens wel jammer, maar goed. Dan maar een relatief rustig dagje :)

(Iron Mountain, niet Glenwood)

Dat terzijde, voor als iemand nog deze kant op gaat;

Als je het (fysiek) kan zou ik de Hanging Lake trail doen. One way 1.9 km met 366 hoogtemeters... :D Moet je wel reserveren las ik, maar dat is denk ik dé hike van Glenwood Springs. Wij hebben 'm niet gedaan vanwege medische redenen, maar het ziet er op foto's ontzettend gaaf uit.

[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 20-07-2025 00:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1WkoZDWvJhveH09iAc6xtGYVtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHxrMx8KqDU1MRrcmEv6yNYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxbMa5D3dAHAz1I_aRid5GCt20s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvNa5VLOx6i34nOqRjGhmgkr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEcJSIsFS3oUSm3JN8U3QRkASJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McEV5eDS9eP2cANzdwVfDTwR.jpg?f=fotoalbum_large

Is weer eens wat anders, een half uur file op 3500m hoogte :D

Wat is Rocky Mountain NP prachtig <3

Ook heerlijk om in de bossen te zijn na weken woestijn (en qua temperatuur).

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 21-07-2025 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:05:
Rocky Mountain NP naar Denver Je wilt ongetwijfeld de Trail Ridge Road rijden van Grand Lake tot Estes Park. Ik zou overwegen RMNP te plaatsen tussen Glenwood Springs en South Dakota, zo kun je de Trail Ridge Road op een 'natuurlijke manier' meenemen. Tenzij je de pech hebt dat het sneeuwt in juni en dat ze weg afsluiten en je dus 2 uur om moet rijden, zoals wij destijds :P Het Wild Basin gebied in RMNP is ook best leuk om te bezoeken. Als je je planning laat zoals die nu is, past die ideaal op deze dag.
Nog(maals) dank voor deze tip. De Trail Ridge Road kwam zo perfect uit. Hiken hebben we lagergelegen gedaan (bij Grand Lake) en morgen gaan we nog hiken bij Bear Lake (reservering is gelukt) alsook aan de wat minder bekende kant van het park (zoals Lily Lake en ook een stukje Wild Basin), simpelweg omdat ik snel hoogteziekte ervaar en hiken op ~2500m is wel een beetje de max. Maar dat mag de pret niet drukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:19:
Offtopic hier,[mbr]<knip> Als je al weet dat het off-topic is, waarop post je het dan alsnog?[/]

Ik had mn vakantie al geboekt, maar kan maar zo dat het volgend jaar eens een keer Europa wordt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Van 't weekend kaarten gehaald voor Tomorrowland in The Sphere in Vegas *O*
Niet per sé liefhebber van dat type muziek, maar ach, het was dat of een filmpje over de aarde :D
Daar ga je geen spijt van krijgen. Wij zijn naar Anyma in de Sphere geweest begin dit jaar. Ik heb er geen woorden voor hoe gaaf die ervaring was! Waar zit je precies? Of heb je groundfloor tickets? Wij zaten in de 400 sectie. Houd er rekening mee dat het echt hoog en steil is en dat er heeeeeel veel prikkels op je af komen! Wij hadden er al over gelezen endachten ook dat het wel mee zou vallen, maar heb echt veel mensen kotsend naar beneden zien komen omdat het allemaal best heftig is wat er gebeurd (geluid, wind, een trillende stoel). Ik zou als tip willen geven om er nuchter naartoe te gaan. Als je snel wagenziek wordt dan zou ik reistabletten innemen vantevoren. Er zijn op iedere verdieping ontprikkelruimtes mocht je je toch slecht voelen. Heel veel plezier alvast! Het gaat boven je verwachting van wat je ooit allemaal meegemaakt hebt worden ☺️

[ Voor 5% gewijzigd door judith.1987 op 22-07-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Oh ben beniewd 😂
Zitten ook in de 400 sectie. Paar rijen van boven, beetje in 't midden van de zaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 13:09

Jebus4life

BE User

Ik heb deze ook neergezet op het allesamerika forum - maar mijn mede-tweakers mogen natuurlijk ook meedenken :D

Wij overwegen dit najaar voor een derde reis naar de VS te trekken (eerste keer in 2019, een klassiek tripje in het westen - 2024 hebben we Houston naar Las Vegas gedaan) - Dit keer dus voor een reis in het zuid-oosten; maar ik kom er niet helemaal uit.

Voorlopig zit ik hier:
Dag 1 - Vliegen naar Atlanta; huurwagen oppikken en gaan slapen
Dag 2 - Inkopen gaan doen voor onze road-trip en rijden naar Gatlinburg via enkele stops (Gainsvilles, Helen, Tiger, Cherokee.
Dag 3 - Great Smoky Mountains National Park bezoeken (verblijven in Gatlinburg)
Dag 4 - Great Smoky Mountains National Park bezoeken (verblijven in Gatlinburg)
Dag 5 - Rijden naar Chattanooga en Ruby Falls bezoeken
Dag 6 - Chattanooga -> Incline Railway en een bezoekje aan Rock City
Dag 7 -Rijden richting Nashville via enkele stops onderweg (ik denk aan Foothills Parkway, Burgess Falls State Park) en s'avonds naar de The Grand Ole Orpy )
Dag 8 - Dagje Nashville
Dag 9-10-11-12 Lijkt het me logisch om door te brengen in Mississippi - Maar de meeste stops trekken me niet echt, uitgezonders Vicksburg & Natchez die we zeker gaan doen
Dag 13 - Vanuit onze laatste bestemming in Mississippi richting New Orleans rijden
Dag 14 & 15: New Orleans
Dag 16: Rijden richting Texas (misschien Big Thicket National Preserve) en onderweg een swamp tour doen in Lafayette
Dag 17: Dat zou dan Big Thicket National Preserve zijn
Dag 18: Rijden naar Houston en in Houston zelf al iets doen
Dag 19: Dagje Houston (Space center - Kemah Boardwalk – Museum of Fine Arts, ...)
Dag 20: Brazos Bend State Park (dit is Thanksgiving, dus ik ben niet zeker hoe die dag precies op te vullen - State Parks zouden open zijn dus dat lijkt me een goede oplossing - Ook willen we dan kijken of we ergens iets kunnen reserveren qua restaurantje ofzo om een soort Thanksgiving experience mee te krijgen, maar dat is nog allemaal te bekijken, er zal ongetwijfeld héél veel gesloten zijn).
Dag 21: Vlucht naar huis

Er zijn nog een aantal zaken waar ik niet heel tevreden over ben of niet uitraak en wel wat input kan gebruiken:
- 2 volledige dagen Smokey Mountains NP lijkt me voldoende; we zijn al bijna half november dus het weer zou wel eens kunnen tegenvallen, idem met de herstkleuren, dat zal als randje zijn om die nog mee te pikken.
- Ik heb voorlopig Chattanooga toegevoegd; maar we zijn niet zeker of we daarmee willen doorzetten, het lijkt me allemaal net niet boeiend genoeg om er 1,5 a 2 dagen voor uit te trekken
- Memphis heb ik (voorlopig) er uitgehaald; Graceland lijkt me op zich nog wel leuk, maar verder trekt het ons niet zo, zeker als ik lees dat de sfeer er best grimmig geworden is de laatste jaren
- In Mississippi vind ik voorlopig m'n draai niet echt; Jackson lijkt niet echt de moeite buiten een bezoek aan bv het state capitol (wat me nog best leuk lijkt), maar plekken als Tupelo of Clarksdale zeggen ons ook niet direct iets (we zijn ook niet de grootste muziekliefhebbers, dus we vrezen dat het daar leuk is om een uurtje rond te lopen, maar niet om echt een dag te blijven). Vicksburg (door de burgerooglog) en Natchez (voor de plantations) lijken ons wel leuk voor elk een dag.
- Tijd in New Orleans lijkt me goed (?)
- Swamp tour doen we in Lafayette, ik lees dat die "authentieker" zijn dan die in New Orleans
- Mijn stop tussen New Orleans en Houston dacht ik aan Big Thicket National Preserve; maar als ik me wat inlees lijkt dat misschien toch niet zo bezoekenswaardig als ik origineel dacht
- Bij ons vorige bezoek hebben we Houston zelf niet kunnen bezoeken (gewoon de huurwagen opgepikt en de ochtend nadien vertrokken) dus daar wou ik wel wat tijd voor uittrekken, er lijkt ook veel te doen.

***EDIT***
Ik bedenk me dat we eigenlijk Atlanta zelf ook helemaal niet bezoeken, misschien moet ik daar ook nog iets of wat tijd toevoegen! :blink:

Iemand enige tips, do's (of don'ts)? Of eender welke andere feedback? :)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pierre Part zaten wij toen, aan de rivier, leuk dorpje.
Atlanta zijn ook wel wat leuke dingen te doen voor 2 dagen ofzo.
Vond zelf Graceland en die studios in Memphis wel leuk, maar als je echt niks met muziek hebt dan heb je er weinig aan. Nashville hetzelfde.

[ Voor 65% gewijzigd door matthijst op 23-07-2025 07:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 15:18
Here comes!
Jebus4life schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:40:
- 2 volledige dagen Smokey Mountains NP lijkt me voldoende; we zijn al bijna half november dus het weer zou wel eens kunnen tegenvallen, idem met de herstkleuren, dat zal als randje zijn om die nog mee te pikken.
Wij waren er in april, dus niet vergelijkbaar. In die periode is twee dagen het minumum. Het dorpje Gatlinburg is zelf wel ook leuk voor een paar avonden door te brengen (mits er volk is). In buurdorpje Pigeon Forge ligt Dollywood, een heel leuk pretpark (niet zo'n kale vlakte maar echt een themepark) met een relatief grote kans om eigenaresse Dolly Parton te zien. Wij vonden het een dag bezoek waard!
- Ik heb voorlopig Chattanooga toegevoegd; maar we zijn niet zeker of we daarmee willen doorzetten, het lijkt me allemaal net niet boeiend genoeg om er 1,5 a 2 dagen voor uit te trekken
Ruby Falls vond ik echt overrated. Rock City is een omweg ook niet waard, maar veelzijdiger en daarom leuker. Maar het hele Chattanooga was voor mij niks. De Choo Choo uit het liedje stelt ook geen ene ... voor.
- Memphis heb ik (voorlopig) er uitgehaald; Graceland lijkt me op zich nog wel leuk, maar verder trekt het ons niet zo, zeker als ik lees dat de sfeer er best grimmig geworden is de laatste jaren.
In april 2022 vond ik het zeker niet grimmig. Wij zaten toen in een goedkope kamer in het Peabody en konden zo naar Beale Street lopen. We hebben ons daar 2 avonden op rij geamuseerd ook al hebben we dan misschien wat te veel geld voor een drankje betaald en naar middelmatige bands geluisterd. Ook Sun Studios, Stax Museum en het National Civil Rights Museum (over de burgerrechtenbeweging en MLK in het bijzonder op de plek waar MLK vermoord is) waren heel leuk/indrukwekkend. Zeker die laatste echt niet overslaan! Graceland is eigenlijk nog de commercieelste van alles, maar dat mag je ook niet missen.
- In Mississippi vind ik voorlopig m'n draai niet echt; Jackson lijkt niet echt de moeite buiten een bezoek aan bv het state capitol (wat me nog best leuk lijkt), maar plekken als Tupelo of Clarksdale zeggen ons ook niet direct iets (we zijn ook niet de grootste muziekliefhebbers, dus we vrezen dat het daar leuk is om een uurtje rond te lopen, maar niet om echt een dag te blijven). Vicksburg (door de burgerooglog) en Natchez (voor de plantations) lijken ons wel leuk voor elk een dag.
Wij hebben Vicksburg gedaan op doorreis. Het Civil War Battlefield wat je obligaat moet bezoeken was voor mij als Europeaan niet te volgen. Veel te veel details en geen overzicht. Bezoek het voor wat je ziet, maar niet voor wat je zou moeten zijn, want dan ga je wanhopig weg.
Natchez is zeker wel aardig. Lekker eten kon je bij the Pig Out Inn Barbeque. Ze hadden als motto: Swine Dining :9~
Tussen Memphis en Vicksburg light Clarksdale. Daar heb je een heel bijzondere overnachtingsmogelijkheid: de Shack Up Inn: allemaal oude hutjes met elk een eigen thema die hedendaagse standaardcomfort bieden maar wel uitzien alsof ze zo uit elkaar vallen. En je hebt er een bluesclub waar Morgan Freeman mede-eigenaar van is en die heel goede live-muziek biedt. Maar niet op zondag, want dan zijn ze dicht (laat dat nou de dag van de week zijn dat wij wilden gaan).
- Tijd in New Orleans lijkt me goed (?)
Twee volle dagen is wel goed. Trek zeker tijd uit voor een bezoekje aan the Spotted Cat op Frenchmen Street. Zeker 's avonds spelen daar echt leuke bands! Ga niet met de raderboot, kost veel te veel tijd voor wat het oplevert. Wij konden wegens te volle planning en een aankondigde storm het Katrina-museum niet bezoeken, waar ik nog altijd veel spijt van heb.
- Swamp tour doen we in Lafayette, ik lees dat die "authentieker" zijn dan die in New Orleans
- Mijn stop tussen New Orleans en Houston dacht ik aan Big Thicket National Preserve; maar als ik me wat inlees lijkt dat misschien toch niet zo bezoekenswaardig als ik origineel dacht
Trek op de dag dat je naar of van NOLA rijdt veel tijd uit voor de plantages daar in de buurt. Wij bezochten er twee: Oak Alley en Whitney Plantation. De eerste draait om het prachtige huis en de tuinen en is vooral mooi om te zien. De tweede draait volledig om het leven van de slaven en is vooral indrukwekkend en heel informatief. Wist je dat na de afschaffing van de slavernij de voormalige slaven vaak betaald werden met een eigen valuta die alleen bij de voormalig bezitter van de slaven in te wisselen was voor eten en spullen? Waardoor de facto de slavernij nog tot in de jaren '70 van de vorige eeuw bestond? Geleerd op Whitney Plantation!

In algemene zin hebben wij destijds geprobeerd nog wat natuur er in te duwen, maar dat was een foute misrekening. Hierdoor was de hele reis te druk. De steden en dorpen zijn het interessante van dit gebied. State Parks zijn echt niet interessant en kun je best overslaan. GSM is natuurlijk de grote uitzondering, die moet je doen!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:05:
Dag 19 - Rapid City (Mount Rushmore, Custer State Park, Jewel Cave NM, Spearfish Canyon) Om dit allemaal te doen op één dag is pittig. In Custer SP ben je ook nog wel wat tijd kwijt aan Bison jams.
We hebben uiteindelijk (verspreid over 2 dagen) de meeste tijd gespendeerd in Custer State Park, en van Jewel Cave NM en Wind Cave NP enkel de visitor centra bezocht en enkele hikes gemaakt. De grotten in werd iets teveel van het goede (sowieso helemaal niet meer aan gedacht om iets te reserveren).

Zowel de Needles Highway als de Wildlife Loop Road gereden, en daarbij in de nodige Buffalo files gestaan :D

Morgen nemen we de Iron Mountain Road mee richting Mt Rushmore, en vervolgens door naar Spearfish Canyon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JN513BNp1GLj0oOmdxQBpYEZzwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMvfrdeprjakMJZXdNYHAdQh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFkz-0gdCJtiUeD6LgkZKpAZv34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCmEgwXVQDDH662vpq9M0RSu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY-Af6pxIqTCpb98WqgaOTfHwyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCMUGSmGZ3kAQG8i3fmuaTLz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@TommyGun
Afhankelijk van hoe je rijdt en of je dit op tijd leest heb ik nog wel een tip voot je. Als je vanuit Spearfish Canyon scenic byway omhoog rijdt niet meteen de 90 op rijden maar rij door naar Belle Fourche. Vanaf daar highway 34 op rijden waar je langs een gehucht komt genaamd Aladdin. Die weg is extreem mooi en rustig door glooiend heuvellandschap en brengt je richting Devils Tower. Ik heb er twee keer gereden (2016 en 2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Typhone schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 04:53:
@TommyGun
Afhankelijk van hoe je rijdt en of je dit op tijd leest heb ik nog wel een tip voot je. Als je vanuit Spearfish Canyon scenic byway omhoog rijdt niet meteen de 90 op rijden maar rij door naar Belle Fourche. Vanaf daar highway 34 op rijden waar je langs een gehucht komt genaamd Aladdin. Die weg is extreem mooi en rustig door glooiend heuvellandschap en brengt je richting Devils Tower. Ik heb er twee keer gereden (2016 en 2024).
Thanks, ga ik bekijken!

Edit; Belle Fourche is een mogelijkheid, maar aangezien we vervolgens naar Rapid City gaan is Devils Tower helaas heel erg uit de richting.

Is het stuk 34 van Belle Fourche naar Whitewood de moeite dat jij weet? Dat is nog wel te overwegen.

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 24-07-2025 05:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

TommyGun schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 05:35:
[...]

Thanks, ga ik bekijken!

Edit; Belle Fourche is een mogelijkheid, maar aangezien we vervolgens naar Rapid City gaan is Devils Tower helaas heel erg uit de richting.

Is het stuk 34 van Belle Fourche naar Whitewood de moeite dat jij weet? Dat is nog wel te overwegen.
Ik vermoed van wel aangezien dat een scenic byway is ook maar ik kan het niet hard maken helaas. Try and find out zeg ik :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 13:09

Jebus4life

BE User

Patrick_6369 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:51:
Here comes!

[...]

Wij waren er in april, dus niet vergelijkbaar. In die periode is twee dagen het minumum. Het dorpje Gatlinburg is zelf wel ook leuk voor een paar avonden door te brengen (mits er volk is). In buurdorpje Pigeon Forge ligt Dollywood, een heel leuk pretpark (niet zo'n kale vlakte maar echt een themepark) met een relatief grote kans om eigenaresse Dolly Parton te zien. Wij vonden het een dag bezoek waard!

[...]

Ruby Falls vond ik echt overrated. Rock City is een omweg ook niet waard, maar veelzijdiger en daarom leuker. Maar het hele Chattanooga was voor mij niks. De Choo Choo uit het liedje stelt ook geen ene ... voor.

[...]

In april 2022 vond ik het zeker niet grimmig. Wij zaten toen in een goedkope kamer in het Peabody en konden zo naar Beale Street lopen. We hebben ons daar 2 avonden op rij geamuseerd ook al hebben we dan misschien wat te veel geld voor een drankje betaald en naar middelmatige bands geluisterd. Ook Sun Studios, Stax Museum en het National Civil Rights Museum (over de burgerrechtenbeweging en MLK in het bijzonder op de plek waar MLK vermoord is) waren heel leuk/indrukwekkend. Zeker die laatste echt niet overslaan! Graceland is eigenlijk nog de commercieelste van alles, maar dat mag je ook niet missen.

[...]

Wij hebben Vicksburg gedaan op doorreis. Het Civil War Battlefield wat je obligaat moet bezoeken was voor mij als Europeaan niet te volgen. Veel te veel details en geen overzicht. Bezoek het voor wat je ziet, maar niet voor wat je zou moeten zijn, want dan ga je wanhopig weg.
Natchez is zeker wel aardig. Lekker eten kon je bij the Pig Out Inn Barbeque. Ze hadden als motto: Swine Dining :9~
Tussen Memphis en Vicksburg light Clarksdale. Daar heb je een heel bijzondere overnachtingsmogelijkheid: de Shack Up Inn: allemaal oude hutjes met elk een eigen thema die hedendaagse standaardcomfort bieden maar wel uitzien alsof ze zo uit elkaar vallen. En je hebt er een bluesclub waar Morgan Freeman mede-eigenaar van is en die heel goede live-muziek biedt. Maar niet op zondag, want dan zijn ze dicht (laat dat nou de dag van de week zijn dat wij wilden gaan).

[...]

Twee volle dagen is wel goed. Trek zeker tijd uit voor een bezoekje aan the Spotted Cat op Frenchmen Street. Zeker 's avonds spelen daar echt leuke bands! Ga niet met de raderboot, kost veel te veel tijd voor wat het oplevert. Wij konden wegens te volle planning en een aankondigde storm het Katrina-museum niet bezoeken, waar ik nog altijd veel spijt van heb.

[...]

Trek op de dag dat je naar of van NOLA rijdt veel tijd uit voor de plantages daar in de buurt. Wij bezochten er twee: Oak Alley en Whitney Plantation. De eerste draait om het prachtige huis en de tuinen en is vooral mooi om te zien. De tweede draait volledig om het leven van de slaven en is vooral indrukwekkend en heel informatief. Wist je dat na de afschaffing van de slavernij de voormalige slaven vaak betaald werden met een eigen valuta die alleen bij de voormalig bezitter van de slaven in te wisselen was voor eten en spullen? Waardoor de facto de slavernij nog tot in de jaren '70 van de vorige eeuw bestond? Geleerd op Whitney Plantation!

In algemene zin hebben wij destijds geprobeerd nog wat natuur er in te duwen, maar dat was een foute misrekening. Hierdoor was de hele reis te druk. De steden en dorpen zijn het interessante van dit gebied. State Parks zijn echt niet interessant en kun je best overslaan. GSM is natuurlijk de grote uitzondering, die moet je doen!
Allright, ik heb de planning al wat aangepast naar je tips. Alvast enorm bedankt om mee te denken!

- Een dag extra toegevoegd in GSM (dus 3 ipv 2), dat geeft ons de optie om wat extra in de natuur te zitten of Dollywood te bezoeken.

- Chattanooga geschrapt

- Voorlopig Memphis toegevoegd; dat maakt het stuk in Mississippi ook iets praktischer, ik vond in het noorden niet echt iets waar ik dacht "goh, hier wil ik wel een dagje of 2 verblijven", maar vanaf Memphis naar Vicksburg is qua afstand een aangename rit. Geen idee of we dat erin gaan houden, maar zowel het MLK museum als Graceland zijn toch 2 zaken waar je minimaal van kan zeggen "dat hebben we dan toch weer gedaan" :)

- Vicksburg & Natchez stonden zeker op de planning - Het is was ook om rond Natchez enkele plantations te bezoeken ipv NOLA - Maar ik ga dat nog eens dubbelchecken wat "beter" is

-Vanaf NOLA denk ik ook dat we nog langs Avery Island & dus Lafayette gaan passeren, daar heb je de jungle gardens wat een leuke stop lijkt, alsook het tabasco museum; om dan s'avonds overnachten in Lafayette en s'morgens de dag erna een swamp tour doen en dan rustig richting Houston te vertrekken en dan daar dus een dag of 3 door te brengen; dat krijgen we daar ook nog wel vol.

Nog een paar "details" uitwerken (exacte planning in Mississippi) en of we al dan niet nog een dagje in Atlanta zelf willen inpassen maar we krijgen meer vorm. Nu even focussen op komend weekend mevrouw Jebus4life te overtuigen dat naar het zuiden van de VS gaan een goed idee is momenteel :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:25
@Jebus4life
Wij vonden Stone Mountain nabij Atlanta erg leuk om te bezoeken en de gratis drone/vuurwerk show ‘s avonds mee te pakken. Tussen Atlanta en Gatlinburg ligt een erg bochtige weg, zeer populair onder motorrijders. Heet volgens mij ‘tail of the dragon’, vond ik leuk om met de auto te rijden.
Ook het Amicalola Falls State Park hebben we op de weg tussen Atlanta en Gatlinburg bezocht. Was zeker niet onaardig.

De kansloze autopech en rit met de towtruck terug naar Atlanta probeer ik te vergeten 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Homer-Simpson op 24-07-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 03:14:
[...]
Jewel Cave NM en Wind Cave NP enkel de visitor centra bezocht en enkele hikes gemaakt. De grotten in werd iets teveel van het goede (sowieso helemaal niet meer aan gedacht om iets te reserveren).
Ergens wel zonde, ik ben in beide geweest, een van de twee zou ik toch zeker aanraden (misschien wel Wind Cave dan ivm de betekenis voor de Indianen stam(men) daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PolarBear schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:46:
[...]

Ergens wel zonde, ik ben in beide geweest, een van de twee zou ik toch zeker aanraden (misschien wel Wind Cave dan ivm de betekenis voor de Indianen stam(men) daar).
Oh, mee eens hoor. Maar mijn vriendin kan momenteel heel slecht trappen lopen en aangezien er vele honderden traptreden zijn bij de meeste tours is dat niet echt een optie, helaas.

Goede reden om in de toekomst eens terug te keren ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:15
Tijd om mij hier ook maar eens te melden..

Mei 2024 geboekt en binnenkort is het dan eindelijk zover :p

19 dagen Walt Disney World verdeeld over 3 Disney Resorts met 14 dagen toegang tot alle parken.

Dag 1

Vlucht van Frankfurt naar Orlando
1 nacht verblijf in Disney’s All Stars Music Resort

Dag 2 t/m 16

Verblijf in Disney’s Animal Kingdom Lodge in een Savanna view kamer

Dag 16 t/m 19

Verblijf in Disney’s Yacht Club Resort in een Club kamer

Dag 19/20

Terug vlucht van Orlando naar Frankfurt

Verder nog kaartjes gekocht voor Mickeys not so scary Halloween Party en een nacht Safari bij Animal kingdom Lodge.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 24-07-2025 20:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het is maar waar je zin in hebt @schumi1986 , haha! Maar goede reis :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peacelord
Twee dagen Disney en ik ga op zoek naar een stuk touw. Maar ieder z’n meug natuurlijk. Wij gaan morgenavond naar de rodeo in Cody (WY).

Daar zitten vast morele bezwaren aan vwb dierenwelzijn, maar goed ihkv respecteren van het cultureel erfgoed van het gastland toch maar eens een kijkje nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:56:
Oh ben beniewd 😂
Zitten ook in de 400 sectie. Paar rijen van boven, beetje in 't midden van de zaal.
Aah gaaf! Perfect uitzicht op het scherm dus. Laat maar weten hoe het was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
peacelord schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 03:38:
Twee dagen Disney en ik ga op zoek naar een stuk touw. Maar ieder z’n meug natuurlijk. Wij gaan morgenavond naar de rodeo in Cody (WY).

Daar zitten vast morele bezwaren aan vwb dierenwelzijn, maar goed ihkv respecteren van het cultureel erfgoed van het gastland toch maar eens een kijkje nemen.
Het is zeker wel een avond geweldig Amerikaans entertainment, ik vond het een geweldige beleving om mee te maken! Alvast veel plezier gewenst!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

schumi1986 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:46:

19 dagen Walt Disney World verdeeld over 3 Disney Resorts met 14 dagen toegang tot alle parken.
Ik gok dat je Disney fan bent :p Maar denk je echt dat je je 14 dagen gaat vermaken? Of ga je ook buiten het park op pad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:15
TommyGun schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 02:54:
Het is maar waar je zin in hebt @schumi1986 , haha! Maar goede reis :)

PWM schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:50:
[...]

Ik gok dat je Disney fan bent :p Maar denk je echt dat je je 14 dagen gaat vermaken? Of ga je ook buiten het park op pad?
Haha ik besef mij maar al te goed dat velen niet zitten te wachten op 3 weken Disney ;)

Idd groot Disney fan hier. Er staat enkel 19 dagen Disney op de planning waarvan 14 dagen entree tot het park. De overige dagen gaan we besteden als rustdagen in de verschillende resorts en waterparken.

Ik weet bijna zeker dat wij ons niet gaan vervelen (kan ook makkelijk 5 dagen in Disneyland Parijs lopen en op de laatste dag nog het idee hebben dat we hebben moeten haasten :p

Mochten we ons toch echt gaan vervelen is een auto huren om Florida te verkennen natuurlijk zo geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:37
Hier ook zo'n gek die zich weken kan vermaken in Disney of andere pretparken. Besef je wel dat Disney in Florida 4 pretparken, 2 waterparken, een winkelgebied en nog veel meer bevat. Het terrein is net zo groot als de provincie Utrecht. Je kan je daar echt wel makkelijk 19 dagen vermaken. Omdat wij kinderen hebben, kiezen we meestal voor een airbnb in Kissimee, dan heb je net wat meer ruimte. Maar een tijdje in de Disney bubble is ook geweldig, in het verleden ook weleens gedaan.

Wij gaan in mei weer die kant op, voor de 5e keer. Dus denk niet dat dit een once-in-a-lifetime vakantie gaat worden, het is verslavend ;) Je hebt daar ook nog Universial, SeaWorld, Busch Gardens, Legoword en nog veel meer. Je gaat een super vakantie hebben.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38
Ach, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. Sommige mensen gaan twee weken op het strand liggen, doen helemaal niks en vinden dat geweldig. Voor mij werkt dat ook niet, heb ik na een dag of 2 wel gezien. Ik ken ook mensen die van het ene naar het andere museum gaan (en die uitspelen) als ze op vakantie gaan. Ook niet voor iedereen.

Ik vind het altijd wel leuk om over andere dingen in dit topic te lezen dan de keuzes die wij zouden maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Masch schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:29:

Het terrein is net zo groot als de provincie Utrecht.
Zo groot is het nou ook weer niet. Wikipedia spreekt over 101km2. De gemeente Utrecht is 99km2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:37
downtime schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:59:
[...]

Zo groot is het nou ook weer niet. Wikipedia spreekt over 101km2. De gemeente Utrecht is 99km2.
I stand corrected :) . Het is in ieder geval groot.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:05
Masch schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:43:
[...]

I stand corrected :) . Het is in ieder geval groot.
De originele Disneyland in Anaheim zou er zelfs grofweg 50 (!) keer inpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 11:03

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Wij gaan 16 Augustus naar Cody voor the Rodeo👍.

Lijkt ons heel erg leuk/gaaf/mooi, en gewoon een super American beleving, ben benieuwd hoe t in t echt is, maybe kan je laten weten hoe t was en wat je r van vond ?
Wij hebben een plek op het Party Deck......

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
De rodeo is een bijzonder spektakel. Het duurt ruim 2 uur en kent verschillende onderdelen, waarbij de geoefendheid met het paardrijden opvalt. Het begint met een chauvinistisch praatje, gebed en natuurlijk het volkslied waarbij zaken als het vangen van een kalf met een lasso, wordt afgewisseld met veel show en grappen en grollen.

Op een gegeven moment worden er 3 tonnen in de arena geplaatst in een driehoek waarbij de ruiters (amazones) dan zo snel mogelijk om alle drie heen moeten rijden. Dat vraagt wat van zowel paard als ruiter. Daar waren wij van onder de indruk.

Het party deck zit wat dichter op de arena en is recht tegenover de entree gesitueerd waar de ruiters de arena inkomen. Mooi plekje dus om het goed te kunnen zien.

Niet echt een plek voor het electoraat van de PvdD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

koendio schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:46:
De plannen voor komende zomer (juli) worden steeds meer concreet. Zijn nu aan het bedenken om van NY naar Miami te gaan. Paar dagen New York, dan met de trein naar Washington. Daar auto ophalen en te gaan rijden. Great Smokey mountains schijnen erg mooi te zijn, dus dat is dan een bestemming in het plan.
Vanaf daar twijfelen we nog erg om direct richting het zuiden/kust te gaan, of mogelijk nog iets meer het binnenland in te gaan richting Nashville. Om vanuit daar dan af te zakken.
Iemand tips/ideeen?
dag 1 brussel --> new york
dag 2 new york
dag 3 new york
dag 4 new york
dag 5 new york --> washington met trein
dag 6 washington
dag 7 washington --> shenandoah national park
dag 8 shenandoah national park --> roanoke
dag 9 roanoke --> great smoky mountains
dag 10 great smoky mountains
dag 11 great smoky mountains
dag 12 great smoky mountains --?
dag 13 ?
dag 14 ?
dag 15 ?
dag 16 ?
dag 17 ?
dag 18 ?
dag 19 ?
dag 20 ?
dag 21 ?
dag 22 ?
dag 23 Miami--> brussel

Mogelijk aan het einde nog richting Bahamas, of the Florida Keys. Maar ook daar lees ik van beide bestemming de voor/nadelen.

dank alvast
Wat hebben jullie uiteindelijk besloten? Ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Onze reis zit er helaas weer op. Badlands was absoluut een top afsluiter van onze vakantie; wat een mooi park is dat. Custer State Park (wat we daarvoor bezochten) was ook erg indrukwekkend zoals ik al eerder had gepost. Daartussen nog Mt Rushmore bezocht (over the top toeristisch, maar je moet het eens gezien hebben). Al met al is South Dakota ons heel erg goed bevallen (en Colorado ook!).

Ohja, Custer is een erg leuk plaatsje. Rapid City daarentegen was echt teleurstellend, maar daar waren we al voor gewaarschuwd, haha. Het was vooral praktisch en daarom wel prima, maar geen aanrader.

Nu inspiratie zoeken voor een volgende reis... Wellicht meer richting zuidoost Central. Al is er ook nog genoeg te zien in de staten die we nu en de vorige keren aangedaan hebben. Keuzes :)

Ergens wel een klein beetje een bruisende stad gemist, naast Denver. De uitdaging voor een volgende reis wordt dus waarschijnlijk een mooie balans vinden tussen National Parks en grote(re) steden.

Zo'n 6000km afgelegd in 23 dagen. Wederom prima bevallen, lekker veel "binnendoor" gereden en de Interstates veelal vermeden. Desondanks voor ons doen vrij rustig aan gedaan en bewust wat extra stops ingelast. Dat was stiekem ook wel lekker, dus misschien gaan we dat vaker doen om het aantal lange reisdagen in te perken.

[ Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 27-07-2025 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:14
TommyGun schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:45:
[...]

Wat hebben jullie uiteindelijk besloten? Ben ik benieuwd naar.
jullie reis ziet er ook prachtig uit.

Wij zijn gisteravond teruggekomen, was weer een prachtige reis.
Zijn begonnen in New York, daarna naar Washington. Toen via Shenandoah national Park, en de Blue Ridge Parkway naar Ashville gereden. Hierna naar de Great Smokey Mountains (geslapen in Townsend, ik vond Gatlinburg en Pigeon forge 1 grote kermis). Toen een aantal dagen in Nashville (erg gezellig en sfeervol).
Toen een lange reis, met tussenstop in Atlanta naar Cocoa Beach (kennedy space center bezocht).
Toen overgestoken naar Anna Maria Island, afgezakt naar Naples. Prive-boottour in de Everglades en aantal dagen Miami. Vervolgens nog aantal dagen key-west (ook daar dagdeel boot + kapitein gehuurd om omgeving te verkennen, echt een aanrader). En toen weer omhoog om de laatste dagen in de Guitar Hotel (Hollywood) te verblijven, waar we een mooie kamerupgrade kregen (naar een platinum suite).
Echt een topvakantie waar we als gezin weer veel mooie momenten hebben meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
@Jebus4life Viel me nog wat in.
Tussen Vicksburg en Natchez liggen het Grand Gulf Military Park en de Windsor Ruins.
De eerste kost je een dik uur om te bezoeken, de laatste een paar minuten. Het zijn van die bijzondere zaken die je als "toerist-van-ver" niet zo heel snel bezoekt, maar wel heel leuk. Maar wat ik het mooiste vond, waren de weggetjes waar je overheen rijdt dan. Je hebt dan echt het gevoel in de Deep South te zijn waar de tijd echt nog heeft stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 14:42
schumi1986 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:46:

Dag 1

Vlucht van Frankfurt naar Orlando
1 nacht verblijf in Disney’s All Stars Music Resort

Dag 2 t/m 16

Verblijf in Disney’s Animal Kingdom Lodge in een Savanna view kamer

Dag 16 t/m 19

Verblijf in Disney’s Yacht Club Resort in een Club kamer

Dag 19/20

Terug vlucht van Orlando naar Frankfurt

Verder nog kaartjes gekocht voor Mickeys not so scary Halloween Party en een nacht Safari bij Animal kingdom Lodge.
Als je begin augustus gaat kan je mij nog tegen komen ;) Ik heb ook weer 14 dagen Disney tickets dus ga ook weer wat kilometers maken de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
PWM schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:50:
[...]

14 dagen met 4 parken die je niet in 1x volledig kunt doen,en 1 a 2 waterparken, ja je vermaakt je daar wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
Gisteren stukje snelweg gedaan tussen Sheridan en Devils Tower. Was een saai stuk dus heb ik al snel bluecruise aangezet. Dat is ACC inclusief de auto tussen de wegbelijning houden. Inhalen doet ie ook voor je, maar je moet wel zelf eerst je omgeving checken en je knipperlicht gebruiken. Ook om daarna weer terug te gaan naar de rechterbaan. Het ‘systeem’ houdt scherp in de gaten of je je ogen op de weg voor je houdt.

Zo’n 200 KM tot volle tevredenheid mee gereden en het scheelt je toch weer wat energie. Voor de liefhebbers hier https://reprints.theygsgr...prints/FordBlueCruise.pdf een (commercieel) artikel waarin de systemen van verschillende autofabrikanten worden vergeleken.

[ Voor 1% gewijzigd door peacelord op 29-07-2025 04:13 . Reden: Foutje met link ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• peacelord
Hier zit het er helaas weer op. Na ruim 3000 mijl weer een prachtige reis achter de rug. Grote verrassingen waren voor ons het machtige Badlands en Garden of the Gods in Colorado Springs. Dat laatste is weliswaar geen NP maar daarmee niet minder fraai en imposant.

Wat blijft schuren tijdens een bezoek is de grote armoede en het gebrek aan geïnstitutionaliseerde zorg . In en rondom Denver stonden bij veel stoplichten ook weer, vaak wanhopige en noodruftige mensen, soms hele gezinnen, vaak in de brandende zon, op zoek naar een aalmoes. Reden voor ons om de grote steden zoveel mogelijk te mijden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlrKuXgdaJ8Zq-2K7J8FrQCgCZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afYhsxPAAdhR12x4HGaBDJxB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik en mijn vrouw zijn alweer aan het kijken voor ons volgende vakantie in December 2025. Wij zijn aan het kijken voor de maand december voor Miami en Orlando. Ik lees gemiddeld 27 graden daar in de maand december volgens Google.

Ik ben toch waarschijnlijk van plan om voor de eerste keer een auto te huren om naar Orlando te reizen. Datum dat wij in gedachten hebben, zijn vanaf maandag 22 december tot Woensdag 31 december 2025.

Mijn vrouw vind het goed en ze zegt kan jij het wel aan om daar auto te rijden. Ik ga het in iedergeval proberen zegt mijn gevoel. Welke sites gebruiken jullie voor het boeken van een auto? Welke kosten komen erbij? Wij willen pas huren als wij naar Orlando gaan en de bedoeling is 2 dagen met 1 nacht overnachting in Orlando. S' ochtends vroeg uit Miami en vanuit Orlando tegen de avond terug naar Miami. Of vanuit Orlando terug op Amsterdam, misschien beter daar zijn wij nog niet helemaal uit.

Wij hebben deze hotel in overweging, het openbaar vervoer is heel dichtbij het hotel en met ontbijtbuffet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEky2bCvpMyb9IT_XVciZ1pktcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58iDnRiyLrExc3fSK7BMyruz.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zijn er andere hotels maar ze zijn niet dichtbij het openbaar vervoer in Miami. Of niet centraal en niet vlakbij de kust.

Helaas is rechtstreekse vluchten vanuit Schiphol heel zeldzaam, of bestaat dat ook met de KLM (Ik heb wel gezien dat KLM rechtstreeks vliegt op Miami). Wat ik heb gevonden is Amsterdam Schiphol naar Frankfurt en via Frankfurt rechtstreeks op Miami met Lufthansa.

Tips en ideeën horen wij graag, en deze zullen wij ook in overweging nemen. Kennen jullie misschien nog accommodaties met ontbijtbuffet? Vlakbij het openbaar vervoer maar ook een beetje centraal rond die prijs? Onze eisen zijn een degelijke hotel met ontbijtbuffet in de buurt van het OV.

Ik lees hier in deze topic, dat ik met mijn Nederlandse rijbewijs gewoon in Amerika kan rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 12-08-2025 11:06 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Ik huur zelf altijd via Hertz, want daar ooit die president status heen gematcht.
Op allesamerika heb je onder "Reizen in Amerika" (?) per verhuurbedrijf wel een topic met tips. Bij Hertz staan daar meestal de actuele kortingscodes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:10
Skip ontbijtbuffet. Dat is in 99% van de Amerikaanse hotels sowieso waardeloos.
Je betaalt altijd relatief veel voor bar weinig.

In die periode vliegt er niets rechtstreeks vanaf Amsterdam op Miami.
Wij zijn in 2018 van Amsterdam > Frankfurt > Miami v.v. gevlogen (Lufthansa).

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 12-08-2025 11:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:05:
Ik huur zelf altijd via Hertz, want daar ooit die president status heen gematcht.
Op allesamerika heb je onder "Reizen in Amerika" (?) per verhuurbedrijf wel een topic met tips. Bij Hertz staan daar meestal de actuele kortingscodes.
Bedankt voor jouw reactie en ik heb meteen gekeken op de website van Hertz Miami. Helaas is zo tezien alles uitverkocht bij Hertz op de datums dat wij naar Orlando willen afreizen. Je kan ook ophalen bij het internationale Luchthaven van Miami erg handig. Andere locatie ook uitverkocht zo tezien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2rCxobeFvYCkWom-_Ni_haiXSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEBgBmCbyQHFB4n23KyZa2pU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 12-08-2025 11:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:10:
Je betaalt altijd relatief veel voor bar weinig.

In die periode vliegt er niets rechtstreeks vanaf Amsterdam op Miami.
Wij zijn in 2018 van Amsterdam > Frankfurt > Miami v.v. gevlogen (Lufthansa).
Wij kiezen er standaard voor het ontbijt. Ik ben bang dat wij zonder ontbijt opzoek moeten waar wij zullen gaan ontbijten. Mijn familielid in Amerika zegt dat het evenveel kost als buiten ontbijten met zijn tweeën. Eerder zijn wij al een paar keer op vakantie geweest in Amerika wij verbleven in goede hotelketen en ontbijten was standaard en best goed het lopende buffet.

Ik zag ook een optie met een tussenstop vanuit Parijs met Air France. Via Air France krijgen wij ook onze miles (Flying Blue)

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 12-08-2025 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13:04
Rivanov schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:10:
In 99% van de hele goedkope hotels wel ja.... in een beetje hotel gewoon vaak meer dan prima tot erg goed. Genoeg keuze buiten de deur anders.
Van der Berg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:17:
[...]
wij verbleven in goede hotelketen en ontbijten was standaard en best goed het lopende buffet.
Deze is dat niet.... Waarom je in Miami bij het vliegveld zou gaan zitten ontgaat me trouwens ook. Veel slechter kan je het in mijn optiek niet kiezen. Kerst in een vliegveld hotel, leuk als je moet werken maar anders.....

[ Voor 18% gewijzigd door TweakGP op 12-08-2025 11:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik blijf toch met zoveel ervaring en familie in Amerika twijfelen aan de oprechtheid van die berichten. Ik bedoel, zovaak in Amerika geweest en niet weten waar je zou kunnen ontbijten. Gaat er gewoon NIET in bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
TweakGP schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

In 99% van de hele goedkope hotels wel ja.... in een beetje hotel gewoon vaak meer dan prima tot erg goed. Genoeg keuze buiten de deur anders.

Waarom je in Miami bij het vliegveld zou gaan zitten ontgaat me trouwens ook. Veel slechter kan je het in mijn optiek niet kiezen. Kerst in een vliegveld hotel, leuk als je moet werken maar anders.....
Omdat wij zien dat dit centraal gelegen is en het openbaar vervoer heel dichtbij zit. Wij zullen nog verder onderzoek doen. Ik zag ook bijvoorbeeld hotels in dezelfde prijsklasse, maar dan andere kant van Miami en het openbaar vervoer was erg ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13:04
Daarom zorg je dat je in de VS een auto hebt......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
TommyGun schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:51:
Onze reis zit er helaas weer op. Badlands was absoluut een top afsluiter van onze vakantie; wat een mooi park is dat. Custer State Park (wat we daarvoor bezochten) was ook erg indrukwekkend zoals ik al eerder had gepost. Daartussen nog Mt Rushmore bezocht (over the top toeristisch, maar je moet het eens gezien hebben). Al met al is South Dakota ons heel erg goed bevallen (en Colorado ook!).

Ohja, Custer is een erg leuk plaatsje. Rapid City daarentegen was echt teleurstellend, maar daar waren we al voor gewaarschuwd, haha. Het was vooral praktisch en daarom wel prima, maar geen aanrader.
Ik ben zelf 3 nachten in Rapid City geweest, heb eigenlijk niets gedaan daar. Maar het is wel praktisch, veel hotels dicht bij een aantal National Parks (Badlands), andere monuments etc (Rushmore, Windcave, Jewelcave, Minuteman), state park etc. En de Black Hills zelf zijn al mooi. Dat deel van South Dakota is mij ook goed bevallen.

Moet wel zeggen, heb ook een hoop 'binnendoor' gereden maar het is soms ook wel echt heel leeg, af en toe wat kilometers maken op de interstate vond ik wel lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
TweakGP schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:29:
Er zijn een aantal steden waar je lopend/met het OV best een eind komt. New York, Chicago, Washington D.C., Seattle, San Francisco zijn steden waar het prima kan, en waar een auto eerder een last dan een hulp is. Maar voor de rest, Miami zou ik toch wel een auto willen, zelfs als zat ik op Miami Beach, want je komt anders nergens (of je moet alles met taxi/uber doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:28:
Ik blijf toch met zoveel ervaring en familie in Amerika twijfelen aan de oprechtheid van die berichten. Ik bedoel, zovaak in Amerika geweest en niet weten waar je zou kunnen ontbijten. Gaat er gewoon NIET in bij mij.
Ik moet toegeven als dat standaard erbij zit, vind ik een stukje gemak. Maar ik wil niet eerst tijd verliezen door opzoek te moeten naar het ontbijt. Ja mijn familielid in Amerika heeft eens voor ons eerder berekend. Hij woont er al sinds 1977. Hij zegt dat het evenduur is als in een hotels en vaak heb je meerdere keuzes. Hij beweert dat Amerikanen bijna geen ontbijt nemen bij het hotel.

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 12-08-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 22:12

Freak187

geen

Wij gaan rond Labor Day een aantal nachten spenderen in Charlotte, North Carolina. Iemand nog hotel tips voor die stad? Liefst zitten we in Uptown.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Van der Berg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Ik moet toegeven als dat standaard erbij zit, vind ik een stukje gemak. Maar ik wil niet eerst tijd verliezen door opzoek te moeten naar het ontbijt. Ja mijn familielid in Amerika heeft eens voor ons eerder berekend. Hij woont er al sinds 1977. Hij zegt dat het evenduur is als in een hotels en vaak heb je meerdere keuzes. Hij beweert dat Amerikanen bijna geen ontbijt nemen bij het hotel.
Goh, waarom zou dat toch zijn. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:09
Van der Berg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Dat komt omdat (noord)Amerikanen gewend zijn om buiten de deur te ontbijten. Vaak zijn de ontbijten daar ook goedkoper dan bij een midrange hotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Niet mijn foto, maar wel van het hotel waar wij de laatste keer in New York zaten.
4 sterren hotel.

Bagels op een papieren bordje..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PjjPM5h8xXgqrL8RglVmw3rgXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8KCJaPAEoFThDHIFLRt4aKJv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 12-08-2025 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:49
Oh, dan ben ik met de ontbijtjes bij Hilton Garden Inn en Embassy Suites verwend zeker.... Daar gewoon fatsoenlijke ontbijten gehad waar ik ook voor zou betalen (ok, laatste ervaring was pre-corona, weet niet hoe het nu is).

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 12-08-2025 11:57 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28
TweakGP schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:29:
Dit vooral, Amerika is volledig ingericht op de auto en met het openbaar vervoer ben je veel tijd kwijt en kun je naar relatief weinig plekken. Zelfs binnen een stad zelf ben je daar veel tijd mee kwijt, terwijl rijden er prima te doen is. Ook in een stad omdat zo'n beetje alles in blokken is gebouwd en als je dus een keer te vroeg/laat een afslag neemt je dat bij het volgende blokje corrigeert. Stressen over de weg vinden is dus totaal niet nodig en het rijden zelf is op brede wegen.

Maar zonder auto snap ik wel gelijk waarom je ontbijt in een hotel neemt. Want met de auto heb je binnen 5 minuten wel ergens anders een ontbijtje te pakken, maar als je met het ov gaat kan je dat makkelijk een uurtje gaan kosten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:53:
Ik en mijn vrouw zijn alweer aan het kijken voor ons volgende vakantie in December 2025. Wij zijn aan het kijken voor de maand december voor Miami en Orlando. Ik lees gemiddeld 27 graden daar in de maand december volgens Google.

Ik ben toch waarschijnlijk van plan om voor de eerste keer een auto te huren om naar Orlando te reizen. Datum dat wij in gedachten hebben, zijn vanaf maandag 22 december tot Woensdag 31 december 2025.

Mijn vrouw vind het goed en ze zegt kan jij het wel aan om daar auto te rijden. Ik ga het in iedergeval proberen zegt mijn gevoel. Welke sites gebruiken jullie voor het boeken van een auto? Welke kosten komen erbij? Wij willen pas huren als wij naar Orlando gaan en de bedoeling is 2 dagen met 1 nacht overnachting in Orlando. S' ochtends vroeg uit Miami en vanuit Orlando tegen de avond terug naar Miami. Of vanuit Orlando terug op Amsterdam, misschien beter daar zijn wij nog niet helemaal uit.

Wij hebben deze hotel in overweging, het openbaar vervoer is heel dichtbij het hotel en met ontbijtbuffet:

[Afbeelding]

Helaas zijn er andere hotels maar ze zijn niet dichtbij het openbaar vervoer in Miami. Of niet centraal en niet vlakbij de kust.

Helaas is rechtstreekse vluchten vanuit Schiphol heel zeldzaam, of bestaat dat ook met de KLM (Ik heb wel gezien dat KLM rechtstreeks vliegt op Miami). Wat ik heb gevonden is Amsterdam Schiphol naar Frankfurt en via Frankfurt rechtstreeks op Miami met Lufthansa.

Tips en ideeën horen wij graag, en deze zullen wij ook in overweging nemen. Kennen jullie misschien nog accommodaties met ontbijtbuffet? Vlakbij het openbaar vervoer maar ook een beetje centraal rond die prijs? Onze eisen zijn een degelijke hotel met ontbijtbuffet in de buurt van het OV.

Ik lees hier in deze topic, dat ik met mijn Nederlandse rijbewijs gewoon in Amerika kan rijden.
Ik heb altijd Alamo gehuurd, maar afgelopen maand voor het eerst bij Sixt geboekt. Goede prijzen (korting via het werk) en prima service. Enige minpunten waren de lakschade op meerdere plekken van de nieuwe BMW SUV met 5 miles op de klok (ik had all-risk verzekering zonder eigen risico) en de naheffing voor tol ($30 voor tol en welgeteld $75 voor administratieve kosten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Van der Berg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Bedankt voor jouw reactie en ik heb meteen gekeken op de website van Hertz Miami. Helaas is zo tezien alles uitverkocht bij Hertz op de datums dat wij naar Orlando willen afreizen. Je kan ook ophalen bij het internationale Luchthaven van Miami erg handig. Andere locatie ook uitverkocht zo tezien

[Afbeelding]
Hier kijken:
https://www.hertz.nl/rentacar/reservation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rivanov schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Niet mijn foto, maar wel van het hotel waar wij de laatste keer in New York zaten.
4 sterren hotel.

Bagels op een papieren bordje..

[Afbeelding]
:P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5lL7f_HRc9drNyMrCoRMTxhtTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRye7pr9rObYyQe0ofaHlM3y.jpg?f=fotoalbum_large

Vind zo'n hotelontbijtje altijd wel prima, ontbijt thuis vaak niet.
Fan van bagels, bacon en cream cheese, dus dan is het al gauw goed, voor mij.
Buiten de deur, iHop, Waffle House stuk lekkkerder natuurlijk, maar om daar elke dag heen te rijden vind ik ook niks en je zit een halve avondmaaltijd te eten :D
NYC hele dag een het lopen, dus dan is een ontbijtje wel hendig.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 12-08-2025 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik doe meestal niet aan ontbijten in hotels, tenzij het een 4/5* hotel is én ik weet dat het ontbijt van enig niveau is (bijvoorbeeld in Nederland is bij van der Valk het ontbijtbuffet altijd meer dan prima). Maar 95 van de 100 keer ontbijt ik gewoon een lokaal tentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Ik heb in 3,5 weken 1 goed ontbijtbuffet gehad, en de rest was allemaal matig tot slecht. En dat waren echt niet allemaal shabby budget-hotels.

- bwerg: Waar is het brood?
- Hotelier: Hier liggen wat bagels, stop die maar in de toaster.

Mijn grootste probleem is dat op veel plekken al het brood (voor zover dus uberhaupt aanwezig) een samenstelling heeft van cake. Witbrood met veel additieven en het liefst ook wat suiker. Ik ben zelfs een hotel tegengekomen waar ze al het brood met poedersuiker bestrooid hadden. Echt, doe normaal. Het meeste beleg natuurlijk ook zoet. En als je dat dan wat kan compenseren met wat gezonders zou dat nog oke kunnen zijn, maar daarnaast heb je dan fruit (op zich gezond maar ook veel suiker), pannekoekjes en muffins (tjah...), en eventueel yoghurt, natuurlijk zo zoet als vanillevla. Halverwege de ochtend was mijn spijsvertering wel ongeveer door alle snelle suikers heen, en had ik dus alweer honger.

Mijn probleem met buiten de deur is dat ik iets wil doen met mijn ochtend. Mijn kamerdeur uit, 1 minuut de gang over, wat opscheppen en direct in 10-15 minuten opeten, tanden poetsen en ik ben om 8:00 op pad. Ik heb dan niet zo'n zin om eerst een menukaart te bekijken, a la carte te bestellen en daar te gaan wachten tot de kok een keer klaar is.

Dat was trouwens 2024, toen ik er in 2019 was was het naar mijn idee beter. Dat kan gewoon toeval zijn, natuurlijk. Of ik ben oud geworden en ik kan niet meer tegen suiker. :P

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 12-08-2025 13:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 23:12
Freak187 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:35:
Wij gaan rond Labor Day een aantal nachten spenderen in Charlotte, North Carolina. Iemand nog hotel tips voor die stad? Liefst zitten we in Uptown.
Grand Bohemian.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 23:12
News flash. Amerikanen eten geen boterhammen bij het ontbijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-10 15:49
bwerg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb in 3,5 weken 1 goed ontbijtbuffet gehad, en de rest was allemaal matig tot slecht. En dat waren echt niet allemaal shabby budget-hotels.

- bwerg: Waar is het brood?
- Hotelier: Hier liggen wat bagels, stop die maar in de toaster.

Mijn grootste probleem is dat op veel plekken al het brood (voor zover dus uberhaupt aanwezig) een samenstelling heeft van cake. Witbrood met veel additieven en het liefst ook wat suiker. Ik ben zelfs een hotel tegengekomen waar ze al het brood met poedersuiker bestrooid hadden. Echt, doe normaal. Het meeste beleg natuurlijk ook zoet. En als je dat dan wat kan compenseren met wat gezonders zou dat nog oke kunnen zijn, maar daarnaast heb je dan fruit (op zich gezond maar ook veel suiker), pannekoekjes en muffins (tjah...), en eventueel yoghurt, natuurlijk zo zoet als vanillevla. Halverwege de ochtend was mijn spijsvertering wel ongeveer door alle snelle suikers heen, en had ik dus alweer honger.

Mijn probleem met buiten de deur is dat ik iets wil doen met mijn ochtend. Mijn kamerdeur uit, 1 minuut de gang over, wat opscheppen en direct in 10-15 minuten opeten, tanden poetsen en ik ben om 8:00 op pad. Ik heb dan niet zo'n zin om eerst een menukaart te bekijken, a la carte te bestellen en daar te gaan wachten tot de kok een keer klaar is.

Dat was trouwens 2024, toen ik er in 2019 was was het naar mijn idee beter. Dat kan gewoon toeval zijn, natuurlijk. Of ik ben oud geworden en ik kan niet meer tegen suiker. :P
Amerikanen zijn geen thuis ontbijters meer. De oplossing is zoals zoveel locals het doen, een zoete hap bij de lokale koffie keten en weer door. Dat is nog sneller dan zo'n miezerig hotel ontbijtje.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:26
Ik vind het juist een voordeel om in het hotel te ontbijten, heb voor de aankomende vakantie (22 augustus vertrekken, hyyyped) juist bij de meeste hotels expres gezocht op een ontbijt mogelijkheid.

We gaan veel nationale parken bezoeken en vaak is de ontbijtkeuze in die gebieden beperkt. Bovendien wil ik 's ochtends op tijd op pad, voordat het al te warm en druk wordt. Prima om dan even een halfbakken broodje naar binnen te werken. Meeste Amerikaanse eten is toch niet echt gezond voor je :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Knul schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:42:
Ik vind het juist een voordeel om in het hotel te ontbijten, heb voor de aankomende vakantie (22 augustus vertrekken, hyyyped) juist bij de meeste hotels expres gezocht op een ontbijt mogelijkheid.

We gaan veel nationale parken bezoeken en vaak is de ontbijtkeuze in die gebieden beperkt. Bovendien wil ik 's ochtends op tijd op pad, voordat het al te warm en druk wordt. Prima om dan even een halfbakken broodje naar binnen te werken. Meeste Amerikaanse eten is toch niet echt gezond voor je :+
Om die reden hebben wij de komende trip allemaal accomodaties geboekt waar we een studio hebben met eigen keuken. Dus we kunnen op het gemak vooraf boodschappen doen en ons eigen ontbijt prepareren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:15

kaanmijo

Picobello B.V.

Een hotel met een continental breakfast hoort er ook een beetje bij, toch? :+ Je moet het geen 3 weken hebben, maar een dag of 2 is nog wel te overleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sventhe3rd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-10 15:33
Hemingr schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:38:
[...]

Amerikanen zijn geen thuis ontbijters meer. De oplossing is zoals zoveel locals het doen, een zoete hap bij de lokale koffie keten en weer door. Dat is nog sneller dan zo'n miezerig hotel ontbijtje.
Vergeet de gasstation donuts niet.. tezamen met een monster of andere pint aan energy drink komt ook met enige regelmaat voor als ik het zo zie.. Wat wel vaak voorkomt is 1 of 2 bananen als ontbijt.. maar dan wel met een laag pindakaas eroverheen 8)7

" Brood " wordt niet gegeten als ontbijt door de gemiddelde amerikaan, wel als lunch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Bij gemiddelde motel moet je niet verwachten een luxe ontbijt te krijgen. Ze hebben eigenlijk allemaal dezelfde machines staan, alleen de vraag nog iets of de ene nog wel worstjes heeft of niet erbij.

Tegelijk als je niet in een beetje plaats zit, is het wel lekker makkelijk, en qua hoeveelheid is het iig niet miezerig. Zeker als je gaat hiken oid is mijn methode altijd lekker veel ontbijt naarbinnen werken, dan pak je de auto naar waar je heen wil, en tussen de middag eet je dan wat simpels wat in de rugzak mee kon.

Maar ook als je dat niet doet kan je prima een simpel ontbijt eten bij zo'n motel. Hell in dat geval heb je dat less is more, want anders eet je jezelf echt tonnetje rond. En mijn essentiele vitamines en mineralen komen toch niet uit mijn ontbijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:26
Binnen Europa is mijn plan van aanpak altijd zeer uitgebreid ontbijten, even kwartiertje afzien op de wc, en dan op pad om vervolgens (zeer) laat te lunchen :)

Dat gaat met de American pancakes en andere suikermeuk vast lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wij ontbijten ook nooit meer in de hotels, tenzij ze ontbijt in het restaurant van de kaart aanbieden, dat is meestal wat luxer en vooral beter. Elk stadje/dorpje heeft wel een Begal shop waar je veel beter eten haalt dan bij de buffet hotels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 15:22
Wel grappig dat we ons kunnen verbazen over het feit dat Amerikanen niet met brood ontbijten. Alsóf brood in de ochtend de holy grail is. Zat andere landen verbazen zich over onze culinaire ontbijtje. Hagelslag, for real?

Lekker aan over geven, die amerikaanse meuk - óf zelf een alternatief verzorgen. De Wallmart heeft prima brood/bagels die al dan niet met behulp van een toaster en een extra grote pot AH pindakaas prima zijn voor een doorsnee Nederlander.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wij zitten er overigens nu, doen tegenwoordig zo min mogelijk met hotels, vrijwel alles AirBNB.
Afgelopen donderdag aangekomen in Houston (AirBNB in Galveston), nu in Austin en vertrekken vandaag naar Fort Worth waar we een paar dagen op een ranch zitten.

Een van de weinige staten die we nog niet gezien hadden was Texas maar bevalt ons tot op heden erg goed.
Fijne locals overal ook.

Edit: En we hebben ook dit jaar weer een hele fijne BMW X7, Sixt blijft een aanrader! Iets duurder dan “GoedkopeVakantieautosinhetbuitenland.nl” maar de kwaliteit is altijd erg goed, vrijwel nieuw ook weer.

Maar los van de fijne huur auto hebben we die gisteren laten staan en de Waymo gepakt, dat is ook wel echt een beleving zeg!:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj2ueEjcuERMbBQQHCx9m5L2v0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zMfR518CHLUC1fjsXkcHyK6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mv0HV5YJAohs_YkmVobt0kedopI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRlIyz6FlcafRxRee1E4AKpb.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie het wat bekendere rondje gaat doen, in LA, San Francisco en Phoenix kan het ook.

[ Voor 67% gewijzigd door Donstil op 12-08-2025 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sissors schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:40:
Maar ook als je dat niet doet kan je prima een simpel ontbijt eten bij zo'n motel. Hell in dat geval heb je dat less is more, want anders eet je jezelf echt tonnetje rond. En mijn essentiele vitamines en mineralen komen toch niet uit mijn ontbijt.
Die locals hebben een miljoen kilocalorieën in eigen voorraad, dat heb ik niet. :+
Knul schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:55:
Dat gaat met de American pancakes en andere suikermeuk vast lukken.
Nou, niet dus. Alleen maar suiker is echt geen basis voor veel energie gedurende de dag.

Ik ben inderdaad ook wel van het flink actief zijn in Nationale parken, en dan heb je echt wel even goed eten nodig. Een berg op met een donut en een koffie is echt vragen om problemen.
The Realone schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:36:
[...]

News flash. Amerikanen eten geen boterhammen bij het ontbijt.
Hoef ik ook niet. Nog liever een grote bak kwark met muesli. Maar het probleem is dat ze helemaal niks hebben wat een beetje voedzaam is. Ik ben voor mijn reis naar de VS in een B&B in Duitsland geweest, eet je daar vol en je kunt de hele dag doorwandelen en je lunch overslaan.

Nou hebben ze in de VS voor het diner ook genoeg ongezond eten, maar daar kun je altijd wel iets voedzaams vinden wat niet puur suiker is.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 12-08-2025 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:06:
Hoef ik ook niet. Nog liever een grote bak kwark met muesli. Maar het probleem is dat ze helemaal niks hebben wat een beetje voedzaam is.
Kwark met Muesli (of Granola want dat klinkt wat hipper) is toch wel te vinden? Elke Bagel tent heeft dat op het menu staan, 7-Eleven heeft het, alle supermarkten hebben het, enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 12-08-2025 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ontbijt: ik doe er bijna altijd een lokale diner. Soms bij Airbnb zelf wat kopen. Maar in de VS Nooit Nooit het hotel of motel zelf. Dat valt altijd tegen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:32

Sorcerer8472

Mens sana?

In de VS haal ik het tegenwoordig zelf bij de supermarkt, heb plastic bakjes en bestek mee bij het reizen om yoghurt in te doen. Klinkt misschien kneuterig maar tenzij je in een high-end hotel slaapt of echt een goede en betaalbare ontbijttent in de buurt hebt is het echt vervelend imo.

Het allerergst is nog een plek als Las Vegas waar je bijna een Uber moet nemen om ergens gezond eten te halen gezien zelfs de "supermarkten" daar alleen maar ongezonde meuk hebben.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gewoon de foodafdeling van Walmart in Vegas.
Sowieso hendig. Wel een auto nodig idd..

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 12-08-2025 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Donstil schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:11:
[...]

Kwark met Muesli (of Granola want dat klinkt wat hipper) is toch wel te vinden? Elke Bagel tent heeft dat op het menu staan, 7-Eleven heeft het, alle supermarkten hebben het, enz.
In losse eettentjes wel, inderdaad. Bij hotels valt dat dus vies tegen. Daar kun je doorgaans een bakje melk met corn-flakes krijgen.

Bij losse diners kun je ook gewoon een bord met aardappelen, toast van betere kwaliteit, tomaatjes, etc. krijgen, daar kun je wel iets geschikts vinden. In dat licht vond ik van alle ketens de Danny's ook best aardig. Ja, het is fastfood, maar de keuze en kwaliteit is best prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:45:
[...]

In losse eettentjes wel, inderdaad. Bij hotels valt dat dus vies tegen. Daar kun je doorgaans een bakje melk met corn-flakes krijgen.

Bij losse diners kun je ook gewoon een bord met aardappelen, toast van betere kwaliteit, tomaatjes, etc. krijgen, daar kun je wel iets geschikts vinden. In dat licht vond ik van alle ketens de Danny's ook best aardig. Ja, het is fastfood, maar de keuze en kwaliteit is best prima.
Ah zo, ja hotels ontbijten doen we om die reden dus niet meer.

Danny,s is hier altijd 1x per trip verplichte kost, dan ben ik er gelijk een jaar klaar mee maar vinden het stiekem ook wel leuk. Grand Slam weg tikken 😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:17
Wij hebben twee keer bij de Denny's ontbeten inderdaad. De eerste keer hebben we de fout gemaakt om elk een ontbijtgerecht te bestellen. Ik had pannenkoek"jes" met geraspte aardappels, bacon en worstjes.

We hadden ook even gekeken hoeveel suiker er in zat. 207 gram :o :o Dat moet je echt niet elke dag doen.

De porties zijn een stuk fatsoenlijker als je ze deelt met twee personen. En dan valt de prijs ook weer reuze mee: voor $30 inclusief tax en fooi kom je al een heel eind met zn 2en.

Dat is sowieso de tip in Amerika: als je uit eten gaat maar je wil het qua calorie-inname en/of dollar-uitgave wat rustiger aan doen, deel dan een gerecht. Vaak zijn de porties groot genoeg. Het is heel normaal daar om te vragen of een gerecht "shareable" is qua formaat en om een extra bord te vragen. Zelfs een pizza bestellen met op de ene helft andere toppings dan op de andere helft is redelijk standaard.

[ Voor 29% gewijzigd door marcop23 op 13-08-2025 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:20
Ik ga binnenkort naar NY en verblijf dan in het Riu plaza op Times Square. Ontbijt schijnt daar wel goed en uitgebreid te zijn. Ben benieuwd. Als het tegenvalt wordt het gewoon een zaakje in de buurt zoeken.
Ze hebben in ieder geval wafels, dus mijn vriendin heeft een goede week.

Bij mijn verblijf een paar jaar geleden zat ik voornamelijk in Airbnb achtige huisjes. Paar keer een hotel, dat viel of tegen of was schrikbarend duur voor wat ze aanboden. Gelukkig kon ik vaak zelf wel wat yoghurt en muesli halen en had ik een koelkast.
Ook gehad dat een bnb simpelweg een voucher gaf voor een eettentje er vlak naast. Goede oplossing wat mij betreft.
Pagina: 1 ... 85 ... 88 Laatste