Ja, hopelijk is het snel opgelost voor je! Ben je nu trouwens het eerste gerapporteerde geval van dit probleem? Een dubieuze eer denk ik zobrick5492 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:43:
[...]
Klopt, snap het ook niet echt maar ben allang blij dat het nu opgelost wordt. Ook vertrouw ik dit liever toe aan de fabrikant/merknaam dan aan een derde partij.
Zojuist mijn 2 Keyones geupdate.
212mb was de update. Netjes bijgewerkt tot 5 Juli
Daarna krijg je de mogelijkheid om je toestel aan te melden voor e-garantie van BlackBerry
Daarna krijg je de mogelijkheid om je toestel aan te melden voor e-garantie van BlackBerry
[ Voor 35% gewijzigd door Von Henkel op 22-07-2017 10:21 ]
De update heb ik ook gehad maar de registratie mogelijkheid heb ik niet gehad. Kwam die gewoon op het scherm te staan?
Verwijderd
Ja, ik kreeg gewoon een melding te zien tussen alle andere meldingen. Kon daarna kiezen om te registreren en dat maar even gedaan.
Staat er toevallig nog aanvullende informatie bij over wat die e-garantie precies dekt? Hebben ze bijv. misschien besloten om hun eigen support kanalen te onderhouden om de winkels te ontlasten? Kan ik me ergens wel iets bij indenken, je moet er niet aan denken dat er nu alweer winkels spijt hebben van hun besluit om BlackBerry Mobile toestellen te verkopen...
Heeft iemand hier ervaring hoe de KeyOne zich verhoudt tot een Galaxy S6? Is al een wat oudere foon natuurlijk, maar in benchmarks lijkt 'ie toch hoger te scoren dan de KeyOne. Nu zijn benchmarks niet alles, vandaar de vraag.
Heb interesse in een KeyOne, maar als ik er qua gebruikservaring op achteruit zou gaan ten opzichte van wat ik nu heb zou dat wat suf zijn.
Heb interesse in een KeyOne, maar als ik er qua gebruikservaring op achteruit zou gaan ten opzichte van wat ik nu heb zou dat wat suf zijn.
Qua gebruikerservaring ga je erop voorruit, qua benchmark achteruit.
Benchmark of niet, maar als ik apps net zo snel zie op starten en soms net een fractie sneller dan op een Samsung S8 dan boeien die benchmarks niet.Von Henkel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:05:
Qua gebruikerservaring ga je erop voorruit, qua benchmark achteruit.
Wel grappig om te zien dat in twee weken tijd de teller richting de 6 miljoen registraties gaat van KEYone toestellen en dat is alleen maar voor mensen die de laatste update hebben gekregen en het ook daadwerkelijk geregistreerd hebben.Von Henkel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:27:
Zojuist mijn 2 Keyones geupdate.
De vraag is nog steeds enorm groot en nog is het toestel niet goed leverbaar en dat al bijna 3 maanden. Ook als je kijkt dat ze bezig zijn met een zwarte KEYone en kleurtjes dan gaat het blijkbaar goed met de verkoop.

Ik moet zeggen dat ik twijfels had over het toestel en het is een fijn toestel en Android is even wennen, maar als OS is BB10 gewoon beter op vele fronten. De Speakers zijn weliswaar niet zo hard ,maar wel goed en een video kijken gaat perfect als je keyboard vasthoudt
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 26-07-2017 13:18 ]
Ik weet niet zeker of dit een flame is naar Apple gebruikers of wat je hiermee probeert te zeggen, maar je collega is niet echt de meest snuggere.
Met een hele donkere zonnebril, mijn scherm op de laagste brightness en 1 oog dicht en de andere scheelkijkend terwijl ik op 27 meter afstand sta zie ik inderdaad geen verschil.
[ Voor 40% gewijzigd door SgtElPotato op 24-07-2017 22:13 ]
Zucht...
Whaha kom je nu 1 maand later vragen of het een flame is? Het is helemaal geen flame, zoals ik het lees wil hij aangeven waarom z'n collega enthousiast is, namelijk omdat het een iPhone-gebruiker is... jouw post is zelf de flameSgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:37:
[...]
Ik weet niet zeker of dit een flame is naar Apple gebruikers of wat je hiermee probeert te zeggen, maar je collega is niet echt de meest snuggere.
Back to BlackBerry KEYone please!
De onderkant lijkt op de iphone qua rondingen en krijg dit meer te horen ,zelfs als het toestel op mijn tafel ligt zie je al mensen kijken en heb niks tegen Apple gebruikers, maar in het verleden mocht ik nog wel eens een toestel testen en veel mensen kennen me binnen het bedrijf wel en dan zijn ze toch weer benieuwd wat ik heb, hoewel ik geen zin heb om elke maand weer een toestel te proberen en huiswerk te makenSgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:37:
[...]

Maar wat vinden jullie van de nieuwe kleurtjes.
[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 24-07-2017 21:56 ]
Verwijderd
Nieuwe kleurtjes... tjah ik denk blauw wel leuk.
Maar net als bij de Passport blijft de OG het leukst
Maar net als bij de Passport blijft de OG het leukst
De zwarte komt er eerst aan en die kleurtjes ,waren vanmiddag ergens op instagram.
De zwarte komt uit in zuid amerika, zuid korea en wellicht china wat ik heb gelezen.
De zwarte komt uit in zuid amerika, zuid korea en wellicht china wat ik heb gelezen.
Ah ik had die hele foto van je gemist, was er al voorbij gegaan... ik vind eigenlijk de originele toch het mooist. Verder vind ik kleuren van secundair belang als een goede beschikbaarheid en een scherm dat er op blijft zitten...Noresponse schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:10:
De zwarte komt er eerst aan en die kleurtjes ,waren vanmiddag ergens op instagram.
Die zwarte vind ik super mooi! Een echte BlackBerry
Waar haal jij die 6 miljoen vandaan?Noresponse schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:18:
[...]
Wel grappig om te zien dat in twee weken tijd de teller richting de 6 miljoen registraties gaat van KEYone toestellen en dat is alleen maar voor mensen die de laatste update hebben gekregen en het ook daadwerkelijk geregistreerd hebben.
De vraag is nog steeds enorm groot en nog is het toestel niet goed leverbaar en dat al bijna 3 maanden. Ook als je kijkt dat ze bezig zijn met een zwarte KEYone en kleurtjes dan gaat het blijkbaar goed met de verkoop.
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik twijfels had over het toestel en het is een fijn toestel en Android is even wennen, maar als OS is BB10 gewoon beter op vele fronten. De Speakers zijn weliswaar niet zo hard ,maar wel goed en een video kijken gaat perfect als je keyboard vasthoudt. Keyboard is fijn .
//excuses voor de double post binnen 24 uur.
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... dat lijkt mij sowieso niet het aantal verkochte toestellen. Eerder sprak BlackBerry Mobile zelf van "duizenden"...pineapple23 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:24:
[...]
Waar haal jij die 6 miljoen vandaan?
//excuses voor de double post binnen 24 uur.
Blackberry toetsenbord is op 500.000 toestellen geinstalleerd , en dat is incl de PRIV, DTEK50 en DTEK60
Als er 50.000-100.000 Keyones verkocht zijn kun je in de handen klappen
Als er 50.000-100.000 Keyones verkocht zijn kun je in de handen klappen
De apps die op een toestel al staan gaan niet mee op google play. Alleen de apps die men download als een onbekende app die dan ook maar één keer meegaat , ondanks dat je switch van een Prive naar een DTEK en dan weer naar een KEYone. Die netflix download blijft op 1 staan en niet 3.
Google says it's "the number of unique users who have ever installed this app. We only count one install regardless of how many different devices they installed it on. pre-installed apps will not be counted because it is not downloaded from play store.
Zo de cijfers vertellen niks over de verkoop van toestellen maar van mensen die de app alsnog hebben gedownload en denk dan aan mensen die illegaal via een moto BlackBerry apps draaien of een nexus 5X.
De BlackBerry Hub is bijvoorbeeld een miljoen keer gedownload en dat is inclusief toetsenbord en deze telt ook weer niet mee voor de losse keyboard. Dit zijn download die niet zijn van een pre-installed toestel zoals de Priv, Dtek series of the KEYone.
Google says it's "the number of unique users who have ever installed this app. We only count one install regardless of how many different devices they installed it on. pre-installed apps will not be counted because it is not downloaded from play store.
Zo de cijfers vertellen niks over de verkoop van toestellen maar van mensen die de app alsnog hebben gedownload en denk dan aan mensen die illegaal via een moto BlackBerry apps draaien of een nexus 5X.
De BlackBerry Hub is bijvoorbeeld een miljoen keer gedownload en dat is inclusief toetsenbord en deze telt ook weer niet mee voor de losse keyboard. Dit zijn download die niet zijn van een pre-installed toestel zoals de Priv, Dtek series of the KEYone.
[ Voor 89% gewijzigd door Noresponse op 25-07-2017 23:52 ]
Dank voor je antwoord, maar waar haal je die 6 miljoen dan vandaan?Noresponse schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:34:
De apps die op een toestel al staan gaan niet mee op google play. Alleen de apps die men download als een onbekende app die dan ook maar één keer meegaat , ondanks dat je switch van een Prive naar een DTEK en dan weer naar een KEYone. Die netflix download blijft op 1 staan en niet 3.
Dit zijn de aantal KEYone die gebruikers reeds geregistreerd hebben via e-repair app van TCL. Dit zijn dus bijna 6 Miljoen unieke toestellen. Die app krijg je met de laatste update van juli. De app zelf heet in het Nederlands Ondersteuningscentrum met feedback voor TCL/BlackBerry, E-garantie, Hardwarediagonose en apparaatinfo.
[ Voor 26% gewijzigd door Noresponse op 25-07-2017 23:56 ]
Same, ik krijg er weer een BlackBerry gevoel bij. Alleen jammer dat het logo nog steeds ontbreekt op de voorkant.pineapple23 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:57:
Die zwarte vind ik super mooi! Een echte BlackBerry
Shikata ga nai.
Wow de app laat je dat zien? Interessant, maar toch ben ik nog ergens zeer sceptisch. Niet over jou, maar meer over het getal.. Zes miljoen is bizar veel! Dan hadden ze er wel een persbericht tegen aan gegooid...?Noresponse schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:54:
Dit zijn de aantal KEYone die gebruikers reeds geregistreerd hebben via e-repair app van TCL. Dit zijn dus bijna 6 Miljoen unieke toestellen. Die app krijg je met de laatste update van juli. De app zelf heet in het Nederlands Ondersteuningscentrum met feedback voor TCL/BlackBerry, E-garantie, Hardwarediagonose en apparaatinfo.
Kan iemand hiervan een screenshot maken?itsyaboy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 06:27:
[...]
Wow de app laat je dat zien? Interessant, maar toch ben ik nog ergens zeer sceptisch. Niet over jou, maar meer over het getal.. Zes miljoen is bizar veel! Dan hadden ze er wel een persbericht tegen aan gegooid...?
E-garantie registratie was de eerste week rond de 2 Miljoen mensen en staat al bijna of reeds op 6 Miljoen.
Dit is mijn registratie van gisteravond.
Dit is mijn registratie van gisteravond.

[ Voor 255% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2017 23:17 ]
De Batterij is killing
9 uur scherm tijd en na 3 dagen nog 5% batterij. Normaal zit ik rond de 8 uur in 3 dagen . nieuw record.

Batterij staat nog steeds op 5% en zal hem zo op de lader zetten.
9 uur scherm tijd en na 3 dagen nog 5% batterij. Normaal zit ik rond de 8 uur in 3 dagen . nieuw record.

Batterij staat nog steeds op 5% en zal hem zo op de lader zetten.
[ Voor 97% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2017 23:10 ]
itsyaboy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 06:27:
[...]
Wow de app laat je dat zien? Interessant, maar toch ben ik nog ergens zeer sceptisch. Niet over jou, maar meer over het getal.. Zes miljoen is bizar veel! Dan hadden ze er wel een persbericht tegen aan gegooid...?

BBM komt ook met een grote update binnenkort met video-editing en bewegende stickers/animatie
[ Voor 155% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2017 23:24 ]
Thanks voor de moeite!
Blijf toch sceptisch. Dat zijn echt heel veel toestellen, dat zou een ongekende hit zijn. Ik bedoel John Chen haalde niet eens zijn verkoopdoel van 5 miljoen...
Wat als die code random is, of eigenlijk gestructureerd is en aanvullende data bevat, bijv. locatieaanduiding?
Is er ondertussen al sprake van een dual sim variant?
We hebben met een aantal gebruiks in Nederland vergelijkt en sommig zaten begin 5 Miljoen en anderen op 5 ,3 en zo omhoog op opeenvolgende dagen. Dus het is daadwerkelijk een optelsom. Dit is mede doordat de uitrol voor Nederland via KPN ongeveer uitkwam toen het rond die 5 miljoen zat. Dit was ergens in rond 17 juli ofoz. In Andere landen was deze uitrol al eerder zoals bij bepaalde aanbieders in canada, UK en VS, maar ook Duitsland.itsyaboy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:46:
[...]
Thanks voor de moeite!
Blijf toch sceptisch. Dat zijn echt heel veel toestellen, dat zou een ongekende hit zijn. Ik bedoel John Chen haalde niet eens zijn verkoopdoel van 5 miljoen...
Wat als die code random is, of eigenlijk gestructureerd is en aanvullende data bevat, bijv. locatieaanduiding?
[ Voor 5% gewijzigd door Noresponse op 27-07-2017 23:37 ]
de versie voor India wordt gesproken over dual, niet de europeseStancke schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:16:
Is er ondertussen al sprake van een dual sim variant?
Het kan prima een optelsom zijn, maar het kan ook zo zijn dat Nederland (of Europa) allemaal een nummer vanaf vijf miljoen tot bijv. zes miljoen krijgen. En dat bijv. een miljoen tot twee miljoen voor Engeland is...Noresponse schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:36:
[...]
We hebben met een aantal gebruiks in Nederland vergelijkt en sommig zaten begin 5 Miljoen en anderen op 5 ,3 en zo omhoog op opeenvolgende dagen. Dus het is daadwerkelijk een optelsom. Dit is mede doordat de uitrol voor Nederland via KPN ongeveer uitkwam toen het rond die 5 miljoen zat. Dit was ergens in rond 17 juli ofoz. In Andere landen was deze uitrol al eerder zoals bij bepaalde aanbieders in canada, UK en VS, maar ook Duitsland.
Als het echt vijf miljoen verkochte en actieve toestellen zijn, dan heeft BlackBerry Mobile echt de jackpot te pakken.. dan baalt John Chen denk ik echt wel!
Op CrackBerry wordt min of meer bevestigt en verwezen naar dat artikel waar TCL aan geeft dat er duizenden zijn verkocht en maar enkele gevallen zijn waar het scherm zijn los gelaten. Dus er zijn echt geen 6 miljoen devices verkocht.itsyaboy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:45:
[...]
Het kan prima een optelsom zijn, maar het kan ook zo zijn dat Nederland (of Europa) allemaal een nummer vanaf vijf miljoen tot bijv. zes miljoen krijgen. En dat bijv. een miljoen tot twee miljoen voor Engeland is...
Als het echt vijf miljoen verkochte en actieve toestellen zijn, dan heeft BlackBerry Mobile echt de jackpot te pakken.. dan baalt John Chen denk ik echt wel!
Ik weet waar je op doelt en dat lijkt mij ook een veel realistischer aantal. Maar we zullen het zien, waarschijnlijk komen we er voorlopig niet echt achter. Misschien via de kwartaalcijfers van BlackBerry, door te kijken naar opbrengsten uit licenties van BlackBerry Android?pineapple23 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:55:
[...]
Op CrackBerry wordt min of meer bevestigt en verwezen naar dat artikel waar TCL aan geeft dat er duizenden zijn verkocht en maar enkele gevallen zijn waar het scherm zijn los gelaten. Dus er zijn echt geen 6 miljoen devices verkocht.
Kan de app nergens vinden. AAM481. Heb toestel op Engels staan. Kan ik de app ergens downloaden?Noresponse schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:54:
[quote]pineapple23 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:55:
[...]
Op CrackBerry wordt min of meer bevestigt en verwezen naar dat artikel waar TCL aan geeft dat er duizenden zijn verkocht en maar enkele gevallen zijn waar het scherm zijn los gelaten. Dus er zijn echt geen 6 miljoen devices verkocht.
[/quote
Tweakers weet niks en de batch die verkocht was waarvan de scherm los ging was van sefridges die idd een duizental had verkocht en dat in de UK. Tweakers heeft dit aantal gewoon ergens van een artikel gecopycat. He tis namelijk niet duidelijk hoeveel er verkocht zijn.
[...]
[/quote
Tweakers weet niks en de batch die verkocht was waarvan de scherm los ging was van sefridges die idd een duizental had verkocht en dat in de UK. Tweakers heeft dit aantal gewoon ergens van een artikel gecopycat. He tis namelijk niet duidelijk hoeveel er verkocht zijn.
[quote]ridmaur schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:51:
[...]
Kan de app nergens vinden. AAM481. Heb toestel op Engels staan. Kan ik de app ergens downloaden?
[/quote
De app heet onderhoudingscentrum met een blauw icoontje en een wit hartje.
[...]
Kan de app nergens vinden. AAM481. Heb toestel op Engels staan. Kan ik de app ergens downloaden?
[/quote
De app heet onderhoudingscentrum met een blauw icoontje en een wit hartje.
De app heet onderhoudingscentrum met een blauw icoontje en een wit hartje.Noresponse schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:06:
[quote]ridmaur schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:51:
[...]
[/quote]
In zijn geval heet de app Support Center
Hij heeft zijn toestel in het engels, heel goed
Nope. Kan je downloaden vanuit Google play store of wordt ie automatisch geïnstalleerd met laatste update?Noresponse schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:57:
Ridmaur heb je de app al gevonden?
Deze recentie is niet erg lovend en wat hij met het toestel heeft gedaan om de batterij dan al bijna leeg te hebben........ is in ieder geval geen bezoeker van dit topic. Had hem veel werk gespaard.
http://www.nu.nl/reviews/...enbord-schiet-tekort.html
Verwijderd
Wel een slechte review zeg. Meneer kan na 2 weken nog niet sneller typen dan met een virtueel keyboard. Batterij aan het eind van de middag leeg bij normaal gebruik? Deze BlackBerry heeft zo'n beetje de beste batterij die ik bij smartphones heb gehad. Bijna een keer zo lang als de iPhone 6s die ik hiervoor had. Tevens vergelijkt hij dit toestel met andere toestellen uit een hoger segment die een stuk duurder zijn. De reviewer had dus wel wat meer research kunnen doen.
Haha dat is helemaal geen review. Man, waarom lezen mensen nog prut zoals nu.nl? Die hele website kan niet eens goed nieuwsberichten kopiëren..
automatischridmaur schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:41:
[...]
Nope. Kan je downloaden vanuit Google play store of wordt ie automatisch geïnstalleerd met laatste update?
Die Bastiaan Vroegop is gewoon een slechte reviewer en de inleiding zegt al genoeg "Dat toestel werd opgevolgd door de DTEK50 en DTEK60, die het zonder fysieke knoppen probeerden" . Hij slaat de spijker helemaal mis en als ik het review zo lees heeft hij het toestel wellicht in zijn handen gehad , maar getest Never. Hij heeft dingen opgezocht zoals benchmarks en weet niet echt waar hij het over heeft, hij denkt zelfs als hij het toestel in zijn handen heeft en zijn ogen sluit dat het een portemonee is.hoefniks schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:40:
Deze recentie is niet erg lovend en wat hij met het toestel heeft gedaan om de batterij dan al bijna leeg te hebben........ is in ieder geval geen bezoeker van dit topic. Had hem veel werk gespaard.
Het scherm is kleiner door het toetsenbord ,maar je houdt juist meer over door het toetsenbord met browsen en BlackBerry toestel richten zich niet op games, wel op sociaal media en media. Hij snapt blijkbaar als tech jochie niet zo veel wat BlackBerry doet en die platte schermen zijn weer gericht op mensen die toch een groter scherm willen voor games of heel veel films en series willen kijken.
Hij doet er alles aan om het toestel af te zeiken en af te zetten tegen alles en dat is geen review. Ik was al klaar met de inleiding en wilde toch commentaar geven en het toch even doorgelezen,
Die jongen zet het af tegen een benchmark, terwijl de KEYone makkelijk mee kan als het gaat om de Samsung S8 en zelf in het geheugenbeheer en multitasking betere presteert. De batterij hoort zit in de top 5 van beste smartphone met beste batterij. BlackBerry heeft het os erg goed getweaked. Het is duidelijk weer een negatief afgeven met domme opmerkingen en dat siert iemand die niet verder zal komen dan nu.nl.

Dit was weer de domste review die ik tot nu toe heb gelezen en snap niet dat hij uberhaupt nog 3 sterren geeft.
Zie hier nog de speedtest tussen Samsung S8 vs KEYone.
Als je tussen de regels leest heeft hij veel informatie opgezocht en dat zie je aan de schrijfstijl en hij heeft blijkbaar gezocht op negatieve gebruik en benchmarks gevonden en zijn eigen ideeen over het scherm vs een samsung S8. We weten ook dat nu.nl geen goede reviewers heeft en veel dingen op de site wordt gecopycat.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:48:
Wel een slechte review zeg. Meneer kan na 2 weken nog niet sneller typen dan met een virtueel keyboard. Batterij aan het eind van de middag leeg bij normaal gebruik? Deze BlackBerry heeft zo'n beetje de beste batterij die ik bij smartphones heb gehad. Bijna een keer zo lang als de iPhone 6s die ik hiervoor had. Tevens vergelijkt hij dit toestel met andere toestellen uit een hoger segment die een stuk duurder zijn. De reviewer had dus wel wat meer research kunnen doen.
Ik vindt de Samsung zekers een leuk toestel met de smalle randjes en de prijs ik ook dik, maar heb het toestel getest en ook de iphone 7 samen met de nexus 5x en DTEK60 en toch heb ik wederom gekozen voor de KEYone. Toetsenbord was goed en is lekker mee te typen, scherm is groot genoeg en je went eraan en ik kan er alles mee doen wat ik wil doen zoals muziek streamen, journaal kijken of een youtube linkje etc. Heerlijk toestel en batterij is Killing
Graag je laatste post bewerken ipv een nieuwe reactie... Even je reacties voor deze keer samengevoegd, de volgende keer gaan ze naar de trashbin
[ Voor 29% gewijzigd door The Wizard op 29-07-2017 18:53 ]

Ik vind hem gaaf! 4GB werkgeheugen, 64gb opslag en dual SIM, deze moet sowieso ook naar Europa komen!!
Size
Height 149.3 mm / 5.8 in
Width 72.5 mm / 2.8 in
Depth 9.4 mm / 0.37 in
Keyboard
Smart Keyboard
Contextual auto-correction, next-word prediction and a personalised learning engine that gets to know the way you type with on screen flick typing.
Weight
180g / 6.34 oz
Navigation
Touch screen, with touch sensitive keyboard
Dedicated keys
Volume Up/Down, Lock (for Power On/Off) Customisable BlackBerry Convenience Key (usable as Mute Key when on an active call or to open the camera)
Screen size
4.5” diagonal
Resolution
433 PPI
1620 x 1080 IPS LCD
24-bit colour depth
Operating system
Android OS – 7.1 Nougat
Processor
Qualcomm® Snapdragon™ 625 Octa-Core 2.0 GHz, 64-bit Adreno 506, 650MHz GPU
Expandable memory
Expandable memory via hot swappable microSD
memory card (Up to 2TB)
Dual SIM
Dual SIM – The first BlackBerry in India with Dual SIM functionality
Memory
4 GB RAM
64 GB ROM
2TB Expandable Memory
Ports
USB Type-C - USB 3.1
Battery
26+ Hours Battery Life1
50% charging in 36 minutes
Rear Camera
Big Pixel 12MP Rear Camera
1.5UM
F2.0
Auto Focus
Front Camera
Wide Angle 8MP with flash
source: http://blackberrymobile.in/blackberry/specifications/
[ Voor 3% gewijzigd door pineapple23 op 30-07-2017 00:36 ]
Hmm zouden Optiemus en TCL eigenlijk samenwerken om kosten te besparen? Dat zou wel redelijk slim zijn. Maar denk niet dat je die op korte termijn in Europa ziet. Dan maak je toch een hele hoop huidige KEYone-gebruikers een beetje pissed.
Vraag me ook af of dit een betaalbare telefoon gaat zijn voor mensen uit India...
Vraag me ook af of dit een betaalbare telefoon gaat zijn voor mensen uit India...
Inderdaad de prijs is bijna de helft van wat wij betalenitsyaboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:11:
Hmm zouden Optiemus en TCL eigenlijk samenwerken om kosten te besparen? Dat zou wel redelijk slim zijn. Maar denk niet dat je die op korte termijn in Europa ziet. Dan maak je toch een hele hoop huidige KEYone-gebruikers een beetje pissed.
Echt? Staat dat al op de website? Dat is vast het voordeel van binnenlandse productie. Ik gun het ze wel. BlackBerry-telefoons in India waren vroeger heel duur als ik het goed begrepen heb. Enige wat ik jammer vind is die extra GB ram. Maar geen idee of dat veel zou schelen.pineapple23 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:19:
[...]
Inderdaad de prijs is bijna de helft van wat wij betalen
De prijs van de preorder stond in ieder geval even op 330dollar omgerekend.itsyaboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:32:
[...]
Echt? Staat dat al op de website? Dat is vast het voordeel van binnenlandse productie. Ik gun het ze wel. BlackBerry-telefoons in India waren vroeger heel duur als ik het goed begrepen heb. Enige wat ik jammer vind is die extra GB ram. Maar geen idee of dat veel zou schelen.
Mooi! Hoeven we iig geen zeurderige topics te zien op CB dat de telefoons voor India te duur zijnpineapple23 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:02:
[...]
De prijs van de preorder stond in ieder geval even op 330dollar omgerekend.
Is dat een losse prijs geweest, kan ik me niet voorstellen namelijk
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Productie wordt in India zelf gedaan. Mijn hypothese is dat daarmee enorm veel kosten bespaard kunnen worden en dat daarom de prijs zo laag is... gun het ze wel! En zou heel slim zijn, India is toch wel een groeiende markt!CLB schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:53:
Is dat een losse prijs geweest, kan ik me niet voorstellen namelijk
Toestel gaat niet in Europa worden verkocht. Dit is een deal die ze hebben met BlackBerry. Ik dacht dat het toestel in 5 gebieden verkocht mag worden.itsyaboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:11:
https://rapidmobile.biz/i...sing-deal-optiemus-india/
[ Voor 6% gewijzigd door Noresponse op 30-07-2017 19:53 ]
Hmm denk niet dat dat kloptNoresponse schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:19:
Toestel gaat niet in Europa worden verkocht.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Under terms of the deal, BlackBerry will license its security software to Optiemus Infracom. Optiemus plans to design, manufacture and sell BlackBerry-branded mobile devices in India, Sri Lanka, Nepal and Bangladesh.
Dit toestel mag daarbuiten niet worden aangeboden door de fabrikant, wellicht komt er wel een parallel verkoper via ebay etc.
google maar naar de deals die zijn gesloten met TCL, Optiemus en BB Merah Putih
[ Voor 37% gewijzigd door Noresponse op 30-07-2017 19:50 ]
Ik ben bekend met de deals die BlackBerry gemaakt heeft. Juist daarom ben ik verbaasd dat de KEYone überhaupt in India uitkomt... als ze compleet onafhankelijk van elkaar werken zou dat niet het geval zijn. Kijk maar naar Indonesië, daar heb je die telefoon die supersnel op eigen wijze is uitgebracht...Noresponse schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:19:
[...]
Toestel gaat niet in Europa worden verkocht. Dit is een deal die ze hebben met BlackBerry. Ik dacht dat het toestel in 5 gebieden verkocht mag worden.
https://rapidmobile.biz/i...sing-deal-optiemus-india/
Juist als je dit leest, zou een KEYone dus juist NIET in India uit kunnen komen. Er moet wel iets van samenwerking plaatsvinden... tenzij BlackBerry de KEYone design heeft gegeven aan TCl en aan Optiemus zonder dat die laatste twee er iets over te zeggen hebben..?Noresponse schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:46:
[...]
Under terms of the deal, BlackBerry will license its security software to Optiemus Infracom. Optiemus plans to design, manufacture and sell BlackBerry-branded mobile devices in India, Sri Lanka, Nepal and Bangladesh.
Dit toestel mag daarbuiten niet worden aangeboden door de fabrikant, wellicht komt er wel een parallel verkoper via ebay etc.
google maar naar de deals die zijn gesloten met TCL, Optiemus en BB Merah Putih
[ Voor 38% gewijzigd door itsyaboy op 30-07-2017 20:14 ]
Zal die KEYone wel gewoon werken in NL? Ik ga 15 sept naar Sri Lanka en zou voor die prijs wel een toestel mee willen nemen.
De meest voorkomende frequenties in India bij alle aanbieders is 900/1800 GSM/UMTS/EDGE en 2100 UMTS/HDSPa. Dus het zou dus gewoon moeten werken.
update : De enige band voor 4G is dacht ik de 1800 band 3 die zowel KPN en Vodafone gebruiken. Dus het toestel zou moeten werken in Nederland.
update : De enige band voor 4G is dacht ik de 1800 band 3 die zowel KPN en Vodafone gebruiken. Dus het toestel zou moeten werken in Nederland.
Dat is echt wel goed om te weten, en ik ben benieuwd of er import modellen uiteindelijk hier worden aangeboden. Of zullen de toestellen een simlock hebben?Noresponse schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:50:
De meest voorkomende frequenties in India bij alle aanbieders is 900/1800 GSM/UMTS/EDGE en 2100 UMTS/HDSPa. Dus het zou dus gewoon moeten werken.
Toelichting van CB: http://crackberry.com/und...erry-mobile-business-unit
De toestellen voor India worden eerst nog door TCL gemaakt en dan door de fabrikant zelf in India. Dit is een unieke samenwerking die BlackBerry heeft geregeld tussen twee partijen en is op zich uniek.
Het toestel zou dus ook door TCL op de markt kunnen worden gebracht als special black edition in europa en dat lijkt ook te gaan gebeuren als ik tussen neus en lippen heb gelezen in een artikel over deze samenwerking. Wel in het laatste kwartaal van het jaar. Dus er is hoop.
update: Mr-Mobile bevestigd mijn verhaal
O en Nog eentje uit India
Het toestel zou dus ook door TCL op de markt kunnen worden gebracht als special black edition in europa en dat lijkt ook te gaan gebeuren als ik tussen neus en lippen heb gelezen in een artikel over deze samenwerking. Wel in het laatste kwartaal van het jaar. Dus er is hoop.
update: Mr-Mobile bevestigd mijn verhaal
O en Nog eentje uit India
[ Voor 14% gewijzigd door Noresponse op 01-08-2017 19:11 ]
Ik hoop dat die Limited Edition dan ook binnenkort in Europa uitkomt.
Shikata ga nai.
Wel een beetje minder dat ze dan niet de originele BlackBerry KEYone met 3 GB werkgeheugen hadden uitgebracht. Maar de tijd zal het leren of die extra GB werkgeheugen veel uitmaakt. Wie weet valt dat wel mee!
Het maakt niet zo veel uit tenzij je veel apps tegenlijk wil gebruiken en dan gaat niet met Android. Het kan wel voordelen opleveren met zware apps zoals 3D games eventueel ,maar het is ook al bewezen dat een toestel met 6 GB of 8 GB geen directe voordelen opleveren in dagelijk gebruik met social media, multimedia etc.
Het is alsof je een windows pc koopt voor tekstverwerken, e-mailen, netflix kijken en browsen en dan er gewoon 16GB in gaat hangen. Ik heb ook 16 GB op mijn laptop en toch is er maar 16% in gebruik terwijl spotify een muziekje speelt en ik op internet zit.
Het is alsof je een windows pc koopt voor tekstverwerken, e-mailen, netflix kijken en browsen en dan er gewoon 16GB in gaat hangen. Ik heb ook 16 GB op mijn laptop en toch is er maar 16% in gebruik terwijl spotify een muziekje speelt en ik op internet zit.
[ Voor 28% gewijzigd door Noresponse op 01-08-2017 22:45 ]
Verwijderd
Vanaf 8 augustus te koop (omgerekende prijs 540 euro) bij Amazon India, althans volgens The Hindu:
---------------------------------------------------------------------------
Firm’s first dual SIM phone will be available on Amazon.in
Canadian smartphone maker BlackBerry on Tuesday made a comeback in the Indian market with the introduction of KEYone Limited Edition Black with a price tag of ₹39,990.
The device would be available on Amazon India and the sale will begin on August 8.
“India is an important market for us,” said Alex Thurber, senior vice president, general manager, Mobility Solutions at BlackBerry. “The brand still has a strong connect. KEYone Limited Edition Black has been designed for Indian customers to offer Dual SIM capability,”
This is the first dual SIM BlackBerry phone. Also, its specifications are slightly different from the KEYone launched globally and which supports a single SIM.
KEYone Limited Edition Black will also be made available in Sri Lanka, Nepal and Bangladesh.
The Android device comes with 4.5 inch scratch resistant display with Corning Gorilla Glass and is powered by 4GB RAM and 64GB memory that can be expanded by up to 2TB. It also comes with a physical keyboard. It sports a 12 MP rear camera and an 8 MP front camera.
---------------------------------------------------------------------------
Firm’s first dual SIM phone will be available on Amazon.in
Canadian smartphone maker BlackBerry on Tuesday made a comeback in the Indian market with the introduction of KEYone Limited Edition Black with a price tag of ₹39,990.
The device would be available on Amazon India and the sale will begin on August 8.
“India is an important market for us,” said Alex Thurber, senior vice president, general manager, Mobility Solutions at BlackBerry. “The brand still has a strong connect. KEYone Limited Edition Black has been designed for Indian customers to offer Dual SIM capability,”
This is the first dual SIM BlackBerry phone. Also, its specifications are slightly different from the KEYone launched globally and which supports a single SIM.
KEYone Limited Edition Black will also be made available in Sri Lanka, Nepal and Bangladesh.
The Android device comes with 4.5 inch scratch resistant display with Corning Gorilla Glass and is powered by 4GB RAM and 64GB memory that can be expanded by up to 2TB. It also comes with a physical keyboard. It sports a 12 MP rear camera and an 8 MP front camera.
App nog steeds niet gevonden. Ook niet op mijn nieuwe KEYone die ik binnen paar dagen heb ontvangen van Amazon na een email dat mijn originele versie screen lift had. Moet die wel terugsturen maar prima service van Amazon.ridmaur schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:41:
[...]
Nope. Kan je downloaden vanuit Google play store of wordt ie automatisch geïnstalleerd met laatste update?
Ik zie op CB dat mensen hem nu pas zien met de Augustus update.ridmaur schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:14:
[...]
App nog steeds niet gevonden. Ook niet op mijn nieuwe KEYone die ik binnen paar dagen heb ontvangen van Amazon na een email dat mijn originele versie screen lift had. Moet die wel terugsturen maar prima service van Amazon.
mischien heb ik het al ,omdat ik ook beta tester ben voor bepaalde apps? Ik heb geen idee waarom ik de app dan eerder heb.
Voor de mensen die het interesseert, de KeyOne is weer terug van reparatie.
Heel snel al, in ongeveer een week dat ik hem had afgegeven is ie naar Luxemburg verstuurd en daar gerepareerd en weer teruggestuurd. Ik hoefde alleen het toestel bij DPD af te geven en verder werd alles geregeld.
Scherm is zonder vragen of extra kosten gerepareerd.
Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat het toch best snel opgelost is dan. Blijvende oplossing hoop ik danbrick5492 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:56:
Voor de mensen die het interesseert, de KeyOne is weer terug van reparatie.Heel snel al, in ongeveer een week dat ik hem had afgegeven is ie naar Luxemburg verstuurd en daar gerepareerd en weer teruggestuurd. Ik hoefde alleen het toestel bij DPD af te geven en verder werd alles geregeld.
Scherm is zonder vragen of extra kosten gerepareerd.
Ik neem aan dat ze het scherm dit keer wel hebben gelijmd toch?itsyaboy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:09:
[...]
Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat het toch best snel opgelost is dan. Blijvende oplossing hoop ik danmaar heb er wel vertrouwen in voor je haha
Haha lijkt me ook. En je weet ze nu in ieder geval te vindenbrick5492 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:14:
[...]
Ik neem aan dat ze het scherm dit keer wel hebben gelijmd toch?Komt wel goed denk ik.
Sinds dit weekend een KEYone! Prachtig apparaat, heel blij mee. Kom alleen wel achter een paar minpunten..
1: BlackBerry Hub is inconsistent met het omgaan met kalenderuitnodigingen bij een Outlook Exchange account. Bij het ontvangen van een uitnodiging komen er twee scenario's voor als ik op een van de drie antwoordopties klik. Het juiste scenario is dat als ik "Ja" klik, er een pop-up komt met een checkbox. De checkbox vraagt of ik degene die de uitnodiging heeft gestuurd wil terugmailen met mijn bevestiging. Dit vink ik dan vaak uit en zo sla ik wel de afspraak op.
Het foute scenario is dat ik op een van de antwoordopties klik er niks lijkt te gebeuren, ook niet bij meerdere keren klikken. Echter, als ik dan in mijn agenda kijk zie ik duplicaten van dezelfde afspraak er in staan...herkent iemand dit probleem? Is dit misschien een Android 7.1.1-probleem of een Hub-probleem?
2: peek-meldingen voor WhatsApp en Signal doen het niet... komt dit ook bekend voor? Ik vermoed dat dit komt door de updates van Android 7.1.1 die het gedrag van de peek-meldingen hebben veranderd...
Hoe zit dat bij jullie?
1: BlackBerry Hub is inconsistent met het omgaan met kalenderuitnodigingen bij een Outlook Exchange account. Bij het ontvangen van een uitnodiging komen er twee scenario's voor als ik op een van de drie antwoordopties klik. Het juiste scenario is dat als ik "Ja" klik, er een pop-up komt met een checkbox. De checkbox vraagt of ik degene die de uitnodiging heeft gestuurd wil terugmailen met mijn bevestiging. Dit vink ik dan vaak uit en zo sla ik wel de afspraak op.
Het foute scenario is dat ik op een van de antwoordopties klik er niks lijkt te gebeuren, ook niet bij meerdere keren klikken. Echter, als ik dan in mijn agenda kijk zie ik duplicaten van dezelfde afspraak er in staan...herkent iemand dit probleem? Is dit misschien een Android 7.1.1-probleem of een Hub-probleem?
2: peek-meldingen voor WhatsApp en Signal doen het niet... komt dit ook bekend voor? Ik vermoed dat dit komt door de updates van Android 7.1.1 die het gedrag van de peek-meldingen hebben veranderd...
Hoe zit dat bij jullie?
Balen, vanmorgen liet mijn scherm aan de rechterzijde ook los. Heb een van de eerste toestellen en sinds mei in m'n bezit. Heb gebeld met Blackberry en wacht nu op de verzend gegevens. Hopen dat het snel geregeld wordt. Werd wel heel vriendelijk geholpen.
Oef, heel erg zuur. Gekocht in het buitenland en daarom direct gebeld met BlackBerry Mobile? Zat een nieuw exemplaar er niet in?hoefniks schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:36:
Balen, vanmorgen liet mijn scherm aan de rechterzijde ook los. Heb een van de eerste toestellen en sinds mei in m'n bezit. Heb gebeld met Blackberry en wacht nu op de verzend gegevens. Hopen dat het snel geregeld wordt. Werd wel heel vriendelijk geholpen.
Verwijderd
Ahh jij ook aan de signal!
Mooi itsyaboy
Zelf gestopt met BBM vanwege adds etc.
Zelf weinig problemen met de HUB.
Peek meldingen werken bij mij wel...
Mooi itsyaboy
Oef, heel erg zuur. Gekocht in het buitenland en daarom direct gebeld met BlackBerry Mobile? Zat een nieuw exemplaar er niet in? 
[/quote]
Heb direct met Blackberry gebeld, leek me de beste oplossing. Toestel is nu verstuurd naar een door Blackberry aangewezen reparatie bedrijf hier in Duitsland. Met een beetje geluk is hij volgende week klaar of wie weet een ander/nieuw toestel.
[/quote]
Heb direct met Blackberry gebeld, leek me de beste oplossing. Toestel is nu verstuurd naar een door Blackberry aangewezen reparatie bedrijf hier in Duitsland. Met een beetje geluk is hij volgende week klaar of wie weet een ander/nieuw toestel.
Heb je die power notification controls daarvoor moeten aanzetten? Of gewoon standaardinstellingen? Peek-meldingen WhatsApp en Signal werken dan pas wel...Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:52:
Ahh jij ook aan de signal!
Mooi itsyaboy
En had je idd nog berichtje gestuurd via BBM maar kwam niet aan
Jeej, sinds gisteren eindelijk weer in het bezit van een BlackBerry! Ik kom van een Sony Xperia Z5 compact en was daarvoor een trouwe BB bezitter van de Q10, 9900 en 9700.
Het valt mij op dat Sports Tracker en Strava bijzonder langzaam zijn. Zo langzaam dat bij het starten de "App isn't responding" melding komt. Zijn er mee mensen die hier last van hebben? Ook in de app zelf blijft het traag. Op Crackberry las ik het verhaal dat K1 gebruikers klagen dat de telefoon trager is geworden na recente patch.
Toesteldetails:
Model BBB100-2
Android 7.1.1
Security patch leven: 5 July 2017
Build number AAM481
Kernel version 3.18.31-perf-gea11ec9 (27-06-17)
Als test heb ik Sports Tracker en Strava in Power Center op Performance gezet. Ook staat GPS op high accuracy (GPS only ook geprobeerd, geen verschil). In DTEK staan de event logging en Abormal amount of events uitgevinkt. Tot zover no joy.
De overall performance vind ik best goed. Spotify en Linkedin starten sneller dan op de Sony Z5c.
Het valt mij op dat Sports Tracker en Strava bijzonder langzaam zijn. Zo langzaam dat bij het starten de "App isn't responding" melding komt. Zijn er mee mensen die hier last van hebben? Ook in de app zelf blijft het traag. Op Crackberry las ik het verhaal dat K1 gebruikers klagen dat de telefoon trager is geworden na recente patch.
Toesteldetails:
Model BBB100-2
Android 7.1.1
Security patch leven: 5 July 2017
Build number AAM481
Kernel version 3.18.31-perf-gea11ec9 (27-06-17)
Als test heb ik Sports Tracker en Strava in Power Center op Performance gezet. Ook staat GPS op high accuracy (GPS only ook geprobeerd, geen verschil). In DTEK staan de event logging en Abormal amount of events uitgevinkt. Tot zover no joy.
De overall performance vind ik best goed. Spotify en Linkedin starten sneller dan op de Sony Z5c.
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Aha oke. Ja het is wel fijn dat ze directe telefoonnummers hebben. Hoor graag hoe het afloopt voor je!hoefniks schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:16:
Welk nummer heb je gebeld?hoefniks schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:36:
Welk nummer heb je gebeld?
https://www.blackberrymobile.com/support/hotline-service/
Hier staan ze allemaal.
https://www.blackberrymobile.com/support/hotline-service/
Hier staan ze allemaal.
[ Voor 35% gewijzigd door hoefniks op 12-08-2017 20:02 ]
Iemand ervaring met het overzetten van gegevens naar de KEYone? In dit geval Q10 --> KEYone.
Heb wel iets gevonden en ben benieuwd of het iets is https://crackberry.com/ho...erry-10-blackberry-keyone
Heb wel iets gevonden en ben benieuwd of het iets is https://crackberry.com/ho...erry-10-blackberry-keyone
Verwijderd
Het duurt even maar werkt prima.
Zakelijk zijn hier al een tiental toestellen overgegaan met de eigen content transfer app van BB.
Zakelijk zijn hier al een tiental toestellen overgegaan met de eigen content transfer app van BB.
Heb wel even de tijd. Als het overzetten maar gaat zonder problemen. Dat gaat volgens jou uitstekend.Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 03:14:
Het duurt even maar werkt prima.
Volgens mij is het lage cijfer in die review grotendeels op de hogere prijs gebaseerd.
Snap sowieso niet dat BlackBerry en partners stelsigmatig de toestellen zo duur in de markt zetten. Juist als underdog zouden ze daar wat verandering in moeten maken.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
De software wordt steeds meer getweaken en geheugen managment van het toestel is beter dan bij Samsung. De maandelijkse update's kost ook geld en zoiezo via je provider en via google. blackBerry brengt dat gewoon in rekening en vergeet niet dat het toestel al enige nog niet gehackt is. De prijs is idd stevig en had ook € 529 verwacht als maximale prijs wetend dat het toestel voor december voor € 400 in de verkoopt ligt in Indonesia.
Wel en dat weet TLC ook dat het een succes is waar ze niet klaar voor waren. Het toestel is nog niet eens in 10 landen uitgekomen.
Het review cijfer heb ik nog niet zo laag gezien en snap ook niet dat reviewers het afzetten tegen een iphone 7 of Samsung S8. Compleet andere doelgroep en markt. Wel mooi dat ze er aandacht aangeven en het artikel al gedeeld wereldwijd en wees gerust zelfs apple en samsung gebruikers zijn verbaasd over het cijfer.
Wel en dat weet TLC ook dat het een succes is waar ze niet klaar voor waren. Het toestel is nog niet eens in 10 landen uitgekomen.
Het review cijfer heb ik nog niet zo laag gezien en snap ook niet dat reviewers het afzetten tegen een iphone 7 of Samsung S8. Compleet andere doelgroep en markt. Wel mooi dat ze er aandacht aangeven en het artikel al gedeeld wereldwijd en wees gerust zelfs apple en samsung gebruikers zijn verbaasd over het cijfer.
Heb m'n Key weer terug. Kwam vanmorgen netjes met een pakketdienst. Nog geen week weggeweest. Kan het installeer circus weer beginnen maar eerst aan de oplader. Volgens mij is er een nieuwe display ingezet maar verder is het mijn oude toestel. Keurige service en helemaal kosteloos.
Verwijderd
Mooi toestel. Toetsenbord ook voor grote vingers perfect. Mooi beeldscherm. Draait soepel de software. Foto's prima.
Maar de kwaliteit laat te wensen over. Ik begin mogelijk aan mijn derde toestel, doordat mijn eerste twee fabrieksfouten hebben meegekregen bij de productie.
Mijn eerste toestel was aan de linkerkant heel lichtjes gebogen en onder het glas ook links zat een oneffenheid wat bij lichtval op het scherm op een deuk/knik in het scherm leek. Mijn tweede toestel was wederom links niet helemaal perfect afgewerkt. Bij het rubber van het display onderaan zat ruimte en sloot daarom niet geheel aan ook dit toestel was licht gebogen, maar oké dacht totdat ik mijn toestel had geïnstalleerd en een bericht ging schrijven; mijn spatiebalk werkte niet correct. Aan de linkerkant kon je deze toets nauwelijks indrukken, waardoor je of geen of juist heel snel een spatie maakt. Deze toets zat er niet recht in, maar helde naar links. Aan de rechterkant was wel een goede feedback van de toets en voelde je deze duidelijk klikken. Mijn eerste toestel had hier geen last van.
Ik hoop dat belsimpel mijn tweede toestel ook omruild voor een nieuw exemplaar, daar deze slecht twee uur ingebruik is geweest. Bij het eerste toestel erg goede service en zeer vlotte afhandeling.
Kortom, ik had meer verwacht van een toestel van €598,00 euro. Ik geef het nog een kans en dan toch maar weer een touchscreen en wachten op de vermoedelijk uit te brengen Nokia n950 met slider toetsenbord.
Maar de kwaliteit laat te wensen over. Ik begin mogelijk aan mijn derde toestel, doordat mijn eerste twee fabrieksfouten hebben meegekregen bij de productie.
Mijn eerste toestel was aan de linkerkant heel lichtjes gebogen en onder het glas ook links zat een oneffenheid wat bij lichtval op het scherm op een deuk/knik in het scherm leek. Mijn tweede toestel was wederom links niet helemaal perfect afgewerkt. Bij het rubber van het display onderaan zat ruimte en sloot daarom niet geheel aan ook dit toestel was licht gebogen, maar oké dacht totdat ik mijn toestel had geïnstalleerd en een bericht ging schrijven; mijn spatiebalk werkte niet correct. Aan de linkerkant kon je deze toets nauwelijks indrukken, waardoor je of geen of juist heel snel een spatie maakt. Deze toets zat er niet recht in, maar helde naar links. Aan de rechterkant was wel een goede feedback van de toets en voelde je deze duidelijk klikken. Mijn eerste toestel had hier geen last van.
Ik hoop dat belsimpel mijn tweede toestel ook omruild voor een nieuw exemplaar, daar deze slecht twee uur ingebruik is geweest. Bij het eerste toestel erg goede service en zeer vlotte afhandeling.
Kortom, ik had meer verwacht van een toestel van €598,00 euro. Ik geef het nog een kans en dan toch maar weer een touchscreen en wachten op de vermoedelijk uit te brengen Nokia n950 met slider toetsenbord.
Ik heb dit toestel net besteld voor 483 euro. Hoe kan dat?Noresponse schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 03:48:
De software wordt steeds meer getweaken en geheugen managment van het toestel is beter dan bij Samsung. De maandelijkse update's kost ook geld en zoiezo via je provider en via google. blackBerry brengt dat gewoon in rekening en vergeet niet dat het toestel al enige nog niet gehackt is. De prijs is idd stevig en had ook € 529 verwacht als maximale prijs wetend dat het toestel voor december voor € 400 in de verkoopt ligt in Indonesia.
- Door er een abonnement van T-Mobile er bij af te sluiten, betaal ik dit bedrag voor het toestel
- Vreemd genoeg ben ik duurder uit als ik het toestel los koop en het abonnement als SIM only afsluit. Vraag mij niet hoe dat kan

Ik vind overigens iedere prijs onder de 500 euro op dit moment een nette prijs voor dit toestel.
Inkoop via Ingram Micro kost het toestel 443,50 exclusief btw, dus je hebt een erg nette prijs.Radical1980 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:13:
[...]
Ik heb dit toestel net besteld voor 483 euro. Hoe kan dat?
- Door er een abonnement van T-Mobile er bij af te sluiten, betaal ik dit bedrag voor het toestel
- Vreemd genoeg ben ik duurder uit als ik het toestel los koop en het abonnement als SIM only afsluit. Vraag mij niet hoe dat kan
Ik vind overigens iedere prijs onder de 500 euro op dit moment een nette prijs voor dit toestel.
Dat vind ik mooi om te horen. Twijfelde namelijk om nog een maand te wachten voor een extra prijsdaling.pineapple23 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:46:
[...]
Inkoop via Ingram Micro kost het toestel 443,50 exclusief btw, dus je hebt een erg nette prijs.
Hoe kun jij trouwens die prijzen bij Ingram Micro zien?
Ik werk in de IT en wij doen regelmatig inkopen bij Ingram. Wat je vaak ziet is dat de webshops ze tegen de inkoopprijzen van Ingram verkopen of soms zelfs lager als ze een goede deal hebben gesloten. Maar omdat hij nu net op de markt is proberen ze nu nog paar 10tjes extra te pakken.Radical1980 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:12:
[...]
Dat vind ik mooi om te horen. Twijfelde namelijk om nog een maand te wachten voor een extra prijsdaling.
Hoe kun jij trouwens die prijzen bij Ingram Micro zien?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [BlackBerry KEYone] Levertijden en Prijzen
- Accessoires: [BlackBerry KEYone] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [BlackBerry KEYone] Levertijden en Prijzen
- Accessoires: [BlackBerry KEYone] Accessoires