VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Wel moet je dus goed bedenken wat je met je telefoon doet, als je veel games speelt en video kijkt is het toestel vanwege het scherm en de bediening in landscape dus verre van ideaal.
Heb hem zelf nog niet gezien maar klinkt als een uitvoerige review!
Daarnaast is het wel jammer dat het geen dual sim is. Ik heb een sim van mijn werk. Deze stopte ik samen met mijn privé sim in mijn dual sim Lumia 950. Dat kan niet meer, dus weer met 2 telefoons lopen. (wist ik overigens van tevoren)
Ik heb er nog niet veel mee gebeld, maar de keren dat ik heb gebeld was ik niet helemaal tevreden met de geluidskwaliteit. Alleen nog te weinig ervaring met bellen om vast te stellen dat het aan de KEYone ligt.
Batterij ben ik nog steeds heel tevreden over.
Ik unlock hem direct met de vingerprintsensor, daarnaast heeft hij tap to wake misschien dat dat handig is.joi-c schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:52:
Ik moet nog steeds wennen aan het toetsenbord. Ik ben nog lang niet zo snel als op mijn Lumia 950. Ook de powerknop aan de linkerkant vind ik nog steeds onhandig. Ik druk steeds op de convenience knop als ik het scherm wil unlocken. Helaas kan je die knop niet als ver-/ontgrendelknop instellen.
Ga ik vanaf nu doen.
Over apart en uniek gesproken, dan had je beter een Passport kunnen bestellenjoi-c schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:31:
Eerste indruk: overwhelming! Zoveel dingen die ik moet instellen. Ook al die Blackberry dingen. Daar ga ik op een rustig moment even goed voor zitten. Ik heb wel moeite met het loslaten van mijn dual sim Lumia 950. Ik heb al een tijdje niet meer met 2 telefoons hoeven lopen.
Waarom dan een KEYone? Ik vind het een mooi apart toestel. Daar val ik wel voor. (Ik heb ook een Jolla en een Jolla C) Maar mijn Lumia 950 is op dit moment de telefoon die ik in gebruik heb.
Graag gedaan, de punten die je noemt bespreek ik toevallig genoeg ook allemaal in de review die ik net online heb gezet.joi-c schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:40:
Dank je wel @Jean-Bob . Ik gebruik de vingerafdruksensor niet. Ik ben niet dol op biometrische security settings. Dubbel tap had ik nog niet geprobeerd. Geen idee waarom niet. Echt dom.![]()
Ga ik vanaf nu doen.
BlackBerry 10-gebruiker hier, maar zou je de U-knop niet als ver-/ontgrendelknop kunnen instellen? Dat werkt op BlackBerry 10 namelijk fantastisch en ik hoop heel erg dat je dit op BlackBerry Android ook kan doen. Zoals jij ben ik niet zo van inlogmethoden o.b.v. biometrische gegevens, dus die vingerafdrukscanner zal ik never nooit gaan gebruiken..joi-c schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:40:
Dank je wel @Jean-Bob . Ik gebruik de vingerafdruksensor niet. Ik ben niet dol op biometrische security settings. Dubbel tap had ik nog niet geprobeerd. Geen idee waarom niet. Echt dom.![]()
Ga ik vanaf nu doen.
Oh en, er valt weer een BlackBerry KEYone te winnen op CB: http://crackberry.com/ent...ot-free-blackberry-keyone

Instellingen - talen en invoer - fysiek toetsenbord - virtueel toetsenbord tonen uitschakelen. Lijkt me ook irritant om dat standaard aan te hebben staan.hoefniks schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:32:
Is er een methode om het onscreen toetsen weg te kunnen laten bij het intypen van een bericht? Mateloos irritant.
Ik gebruik tot nu toe een BBOS10 op een Passport en mijn meest gebruikte functie is denk ik Blackberry Blend. Super handig bij:
-- 2 factor auth op basis van sms (direct op de PC de code uit de sms copy-pasten), zoals DigiD,
-- sms-en (ja dat doe ik nog),
-- files up en downloaden van/naar telefoon,
-- BBM chats op PC,
-- contacten managen,
-- HUB toegang vanuit de PC.
Ik kan het op internet niet echt terugvinden dus ik vrees het ergste (weer iets dat in BBOS wel kon en in Android niet meer)?
[ Voor 12% gewijzigd door GeoBeo op 25-05-2017 15:33 ]
-- 2 factor auth op basis van sms (Ja Myphoneexplorer)GeoBeo schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:32:
Waar ik benieuwd naar ben is of er een equivalent van Blackberry Blend bestaat voor Android?
-- sms-en (ja dat doe ik nog), (Ja Myphoneexplorer)
-- files up en downloaden van/naar telefoon,(Ja Myphoneexplorer)
-- BBM chats op PC, (Ik gebruik Signal. BBM moet je testen)
-- contacten managen,(Ja Myphoneexplorer icm Outlook 2010-13 of 16)
-- HUB toegang vanuit de PC.(Ja Myphoneexplorer icm Outlook 2010-13 of 16)
Software vind je hier
Uitleg vind je op deze plek
Ik heb er even naar gekeken, maar het is niet bepaald vergelijkbaar met de gebruiksvriendelijkheid van Blend. Blend = software op PC installeren (niets op telefoon), 1x inloggen op PC. Klaar. Alles binnen 1 goed bruikbare interface. Geen andere tools nodig als Outlook e.d. Alles dat je doet in de interface wordt realtime gesynced met de Blackberry (zonder eerst zelf op sync te hoeven drukken e.d.).Von Henkel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:24:
[...]
-- 2 factor auth op basis van sms (Ja Myphoneexplorer)
-- sms-en (ja dat doe ik nog), (Ja Myphoneexplorer)
-- files up en downloaden van/naar telefoon,(Ja Myphoneexplorer)
-- BBM chats op PC, (Ik gebruik Signal. BBM moet je testen)
-- contacten managen,(Ja Myphoneexplorer icm Outlook 2010-13 of 16)
-- HUB toegang vanuit de PC.(Ja Myphoneexplorer icm Outlook 2010-13 of 16)
Software vind je hier
Uitleg vind je op deze plek
Myphoneexplorer is wel even andere koek. En wat een gedrocht is de interface ten opzichte van Blend
Wel jammer dat het werken met een nieuwe Android KeyOne straks omslachtiger en ouderwetser voelt dan met een 3-4 jaar oude Passport
Een screenshot van de PC-kant van Blend:

[ Voor 4% gewijzigd door GeoBeo op 25-05-2017 22:27 ]
Ik ken zelf Myphoneexplorer niet, maar ik gebruik zelf Vysor, en dat ziet er in gebruik hetzelfde uit als MyPhoneexplorer dat je scherm wordt gemirrored.GeoBeo schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:23:
[...]
Ik heb er even naar gekeken, maar het is niet bepaald vergelijkbaar met de gebruiksvriendelijkheid van Blend. Blend = software op PC installeren (niets op telefoon), 1x inloggen op PC. Klaar. Alles binnen 1 goed bruikbare interface. Geen andere tools nodig als Outlook e.d. Alles dat je doet in de interface wordt realtime gesynced met de Blackberry (zonder eerst zelf op sync te hoeven drukken e.d.).
Myphoneexplorer is wel even andere koek. En wat een gedrocht is de interface ten opzichte van Blend
Wel jammer dat het werken met een nieuwe Android KeyOne straks omslachtiger en ouderwetser voelt dan met een 3-4 jaar oude PassportToch m'n Passport nog maar even wat langer gebruiken denk ik...
Een screenshot van de PC-kant van Blend:
[afbeelding]
Maar ik begrijp niet wat je bedoelt met realtime gesynced. Als je je scherm mirrored, dan is dat realtime.
Blend beperkt zich ook weer door geen 3rd party messaging mogelijk te maken, zoals whatsapp etc. moet je toch nog weer je phone pakken.
Ik vind Vysor echt ideaal, gewoon je phone op je desktop.
Offtopic: zit jij nog op BB10.3.2? Want Blend werkt toch niet meer met 10.3.3?
Ik vind het fijne van Blend dat je juist niet je hele phone interface door hoeft. Je telefoon interface is immers ontworpen voor kleine touchscreen schermen en het voelt echt extreem omslachtig en on-gebruiksvriendelijk wanneer ik zo'n piep kleine interface gebruik op bijvoorbeeld een 34" hoge resolutie schermintricate schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:00:
[...]
Ik ken zelf Myphoneexplorer niet, maar ik gebruik zelf Vysor, en dat ziet er in gebruik hetzelfde uit als MyPhoneexplorer dat je scherm wordt gemirrored.
Maar ik begrijp niet wat je bedoelt met realtime gesynced. Als je je scherm mirrored, dan is dat realtime.
Blend beperkt zich ook weer door geen 3rd party messaging mogelijk te maken, zoals whatsapp etc. moet je toch nog weer je phone pakken.
Ik vind Vysor echt ideaal, gewoon je phone op je desktop.
Offtopic: zit jij nog op BB10.3.2? Want Blend werkt toch niet meer met 10.3.3?
In Blend is het letterlijk 1 click om te switchen tussen de beschikbare apps (switch tussen bijvoorbeeld SMS en Calender). In je telefoon interface is dat waarschijnlijk 2 clicks op een mini icoon + 4 swipes o.i.d + alle clicks en swipes die je nodig hebt in de mini calender interface op je telefoon om events toe te voegen. Wanneer je die functionaliteiten dus veel gebruikt kost dat onnodig en frustrerend veel meer tijd. Dat "remote desktop" op de telefoon is leuk wanneer je heel soms iets vanaf je PC wilt doen en als je nooit met Blend gewerkt hebt en niet beter weet
Ik blijf het echt heel jammer vinden dat Blackberry Blend niet naar Android geport heeft. Leuk dat Blackberry overstapt naar een ander OS maar geef dan op z'n minst dezelfde (eeuwen oude) functionaliteit terug
Voor wat betreft whatsapp & blend: whatsapp heeft toch een web-interface die er prima uitziet op de PC (ik gebruik het zelf niet dus kan het mis hebben)?
PS: ik gebruik BBOS 10.3.3.xx werkt prima met Blend. Wellicht is er een Blend update geweest die je gemist hebt? In 2016 is er nog een update geweest.
[ Voor 18% gewijzigd door GeoBeo op 27-05-2017 10:09 ]
Toen ik mijn Blackberry Passport had verkocht en overging naar Android was het eerste wat ik miste Blend.
Na lange tijd zoeken vond ik "Myphoneexplorer" en die kan niet tippen aan Blackberry Blend. Maar van alles wat verkrijgbaar was kwam hij voor mijn gevoel het dichtste bij Blend.
Nu Blackberry een software company is geworden vind ik het vreemd dat ze Blend niet voortzetten...
Klinkt goed, niets mis mee. Je moet hem niet niet gaan vergelijken met een multimedia kanon als de S8 van Samsung maar voor het normale gebruik is hij prima.ROLVELO schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:36:
Kan iemand mij vertellen wat de videokwaliteit is van de K1? De camera is degelijk, maar is de audio in de video's dat ook?
Ik kan hem wel instellen dat de Voice Search App start, maar dan opent ie de Google Now Voice search.
De assistant opent wel door lang te drukken op de "home" knop (rondje onderaan scherm), dus de assistant op zich werkt wel prima
Ik zou de KeyONE graag willen hebben, maar hoop dat deze kinderziektes er dan een beetje uit zijn.

En tja, eerste batches he.. das altijd een risico... zolang hun garantie-afhandeling goed is dan valt de schade mee...
Inderdaad! Helemaal mee eens, sommige hebben het zich zelf moeilijk gemaakt door in het buitenland te bestellen, dan is die garantie afhandeling altijd een dingetje.itsyaboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:03:
Ik vind die tweede foto erg vreemd. Hoe kan dat scherm nog functioneren. Diegene zei ook dat hij het scherm er zelf weer op heeft gelijmd, das toch ook gek?
En tja, eerste batches he.. das altijd een risico... zolang hun garantie-afhandeling goed is dan valt de schade mee...
Haha dat is echt de tijdsgeest man.. een zo'n figuur woont in Las Vegas, heeft via een "vriend" een KEYone gehaald uit Londen.. (blijkbaar meerdere KEYone's gehaald door die "vriend") en heeft een hardware-probleem en vindt het vervolgens niet chill om de KEYone terug te sturen naar de winkel in Londen. Absurd!pineapple23 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:46:
[...]
Inderdaad! Helemaal mee eens, sommige hebben het zich zelf moeilijk gemaakt door in het buitenland te bestellen, dan is die garantie afhandeling altijd een dingetje.
Zolang het scherm nog middels de bandkabel aan de mobo zit, dan zal het gewoon blijven werken (,toch?).itsyaboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:03:
Ik vind die tweede foto erg vreemd. Hoe kan dat scherm nog functioneren. Diegene zei ook dat hij het scherm er zelf weer op heeft gelijmd, das toch ook gek?
Die eerste foto met die lijn, dat is toch ook een typisch Galaxy S6/S7 Edge probleem geweest, maar die hadden volgens mij die lijn lopen vanwege het gebogen scherm, de KeyOne heeft toch geen gebogen scherm?
Ben benieuwd hoeveel deze issues gaan opduiken aankomende tijd.
Geen idee, maar ik zou het niet graag willen testen...intricate schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:21:
[...]
Zolang het scherm nog middels de bandkabel aan de mobo zit, dan zal het gewoon blijven werken (,toch?).
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeDaar is ie dan, komt erg goed door de durable test, alleen scherm komt snel los, maar hopelijk lost BlackBerry dat op.
[ Voor 9% gewijzigd door pineapple23 op 08-06-2017 20:02 ]
Edit: The Verge is er ook achter. Moet zeggen dat ze het nog vrij neutraal presenteren. Ze hebben TCL gevraagd om commentaar en dat is denk ik toch wel fijn. Dit moet toch echt opgelost worden.
[ Voor 45% gewijzigd door itsyaboy op 08-06-2017 21:27 ]
Je kunt er volgens mij nog zoveel lijm tussen gooien als je wilt.. maar als je bij het buigen alleen druk uitoefent op het keybord en niet op die zijde van het scherm, dan zal deze altijd er zo uitgedrukt worden.
Daarnaast zijn er volgens mij maar een hand vol users waarvan het scherm nu echt problemen geeft.. ik kan in ieder geval niets vinden over grote aantallen.
Als het goed is komt CrackBerry vandaag ook met een filmpje.Chaser2600 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:44:
Beetje stemmingmakerij...
Je kunt er volgens mij nog zoveel lijm tussen gooien als je wilt.. maar als je bij het buigen alleen druk uitoefent op het keybord en niet op die zijde van het scherm, dan zal deze altijd er zo uitgedrukt worden.
Daarnaast zijn er volgens mij maar een hand vol users waarvan het scherm nu echt problemen geeft.. ik kan in ieder geval niets vinden over grote aantallen.
Die laatste heb ik echt mijn twijfels over, want deze is pas in mei lid geworden van crackberry en zou al een Q10 en Classic hebben gehad etc. Nu pas lid met een geweldig scherpe foto op de plaats van het ongeluk ,dus in de auto? die is zo clean los dat scherm. mmmm kweenie
Dus moeten we ons zorgen maken, NEE . Het is al bij de passport waar ook tijdens produktie een paar schermen los waren of zefs te hoog waren in de behuizing door te veel lijm. Deze toestellen werden gewoon omgeruild door BlackBerry.
Het vervelende is dat je van de Passport hier niks over hoorde en ook niet over een bend test toendertijd, maar van de KEYone wel opeens. Wellicht komkommer tijd.
Die bend test boeit niet, dat is extreem buigen en dan gaat zelf de iphone 7 scherm los van het toestel en is die ook niet meer waterdicht.
Hieronder een foto van het toestel dat via de trap op een stenen vloer stuiterde en 10 cm omhoog sprong van de vloer. Het scherm zit er nog perfect op.

[ Voor 21% gewijzigd door Noresponse op 09-06-2017 20:37 ]
Op crackBerry hebben ze het toestel laten vallen van borsthoogte, via een auto die wegrijdt, van een bureau afgeslagen en via het plafond laten terugstuiteren op de grond en helemaal niks, behalve de backcover van de KEYone liet los, maar die kun je zo terug Kilkken. De Iphone 7 scherm was al na de droptest kapot en de S8 de achterkant na de auto test. De werpgooi (honkbal) tegen de muur heeft er wel voor gezorgd dat het scherm eindelijk stuk was
Het is duidelijk een goed toestel

Steve " I dropped and threw the phone around a lot and it took so much abuse (I had to throw it at a wall) to get the screen to break but overall it held up super well ".
De CrackBerry Test - https://youtu.be/AzrcA_0nhCI
[ Voor 34% gewijzigd door Noresponse op 14-06-2017 07:16 ]
Anoniem: 398486
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 10-06-2017 23:50 ]
TCL Communication has a long-standing track record of delivering high-quality devices to our customers around the world, and the BlackBerry KEYone is no different. To ensure the highest quality in the BlackBerry KEYone, we used strong, durable premium materials and conducted rigorous stress tests on the device throughout the product development cycle to meet the real life use standards our customers demand. While the BlackBerry KEYone is being met with great enthusiasm, we are aware of the concerns around potential display separation on the device. Out of the thousands of BlackBerry KEYone smartphones that have been shipped and sold globally, only a very small handful of customers have reported this kind of issue.
Our teams are actively examining additional adhesive measures that might further strengthen and eliminate any possibility of display separation occurring. If a customer does experience this however, they're encouraged to contact us for a device warranty replacement.
Anoniem: 328088
Me Passport bevalt nog prima maar we gaan het toch eens proberen.
[ Voor 65% gewijzigd door Noresponse op 12-06-2017 23:21 ]
Anoniem: 343491
Het gebruikt de basis Android functionaliteiten, je kan de Apps openen via het ronde icoontje met 6 punten (op 2 rijen). Als je daar op tikt met je vinger open je alle Apps. Succes! Ik ben in ieder geval al heel tevreden met mijn KeyOne!Anoniem: 343491 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:53:
Ik heb mijn KeyOne net binnen en ik voel me heel erg dom... Hoe kom ik bij het menu en apps enzo aangezien er helemaal niets te zien is op het scherm..? Is er een sneltoets voor op het toetsenbord? Dit is mijn eerste Blackberry en ik ben nu al verdwaald...
Anoniem: 343491
Ps: pas nu ik hem ga opladen realiseer ik me dat de KeyOne een eigen type stekker heeft. Shit, kan ik al mijn andere laders niet gebruiken!
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 343491 op 13-06-2017 23:06 ]
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHeb je laders met vaste kabels eraan dan? Anders nieuwe kabels kopen of microUSB naar USB C-converters.Anoniem: 343491 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:40:
Ps: pas nu ik hem ga opladen realiseer ik me dat de KeyOne een eigen type stekker heeft.
Shit, kan ik al mijn andere laders niet gebruiken!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik kom van een iPhone 6 af en had daarvoor een BlackBerry Q10 (leuk feitje tussendoor; de letter Q geeft een voorspelling Q10 op de KEYone)
Met de aankondiging van de Mercury kreeg ik weer wat hoop, aangezien ik typen op een scherm suboptimaal vindt.
Het is hier en daar nog even zoeken naar de juiste toetsaanslagen maar de autocorrect helpt hier prima. Nu ik hier regelmatig een punt moet invoeren vraag ik me af waarom dit niet een standaard toets heeft gekregen? Ik had wel zonder het dollars teken gekund. Die staat btw als euro teken ingesteld.
Verder had voor mij persoonlijk de alt en shift toets mogen worden omgedraaid, daar dit vooralsnog wennen is.
Ik betrapt me er op dat ik na dit stukje tekst alweer aardig blind kan typen en dat is ge-wel-dig!! (Jeej musclememory)
Hulde voor BlackBerry; Android is wat de BlackBerry Q10 miste!
Jullie allemaal veel plezier met de Keyone!
Is het niet zo dat double-tap op spatiebalk en punt geeft?Martinous schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:02:
Heb nu de BlackBerry KEYone bijna een uur in mijn handen en ik ben zeer positief verrast.
Ik kom van een iPhone 6 af en had daarvoor een BlackBerry Q10 (leuk feitje tussendoor; de letter Q geeft een voorspelling Q10 op de KEYone)
Met de aankondiging van de Mercury kreeg ik weer wat hoop, aangezien ik typen op een scherm suboptimaal vindt.
Het is hier en daar nog even zoeken naar de juiste toetsaanslagen maar de autocorrect helpt hier prima. Nu ik hier regelmatig een punt moet invoeren vraag ik me af waarom dit niet een standaard toets heeft gekregen? Ik had wel zonder het dollars teken gekund. Die staat btw als euro teken ingesteld.
Verder had voor mij persoonlijk de alt en shift toets mogen worden omgedraaid, daar dit vooralsnog wennen is.
Ik betrapt me er op dat ik na dit stukje tekst alweer aardig blind kan typen en dat is ge-wel-dig!! (Jeej musclememory)
Hulde voor BlackBerry; Android is wat de BlackBerry Q10 miste!
Jullie allemaal veel plezier met de Keyone!
Ja klopt, maar ik heb dat nooit echt prettig gevonden.JeeEs schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:20:
[...]
Is het niet zo dat double-tap op spatiebalk en punt geeft?
[ Voor 15% gewijzigd door Airavab op 14-06-2017 16:18 ]
Zover ik weet kan je geen widgets op je lockscreen zetten.Airavab schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:16:
Ik heb hem ondertussen ook een paar uur binnen. Kom vanaf de passport en dan is het typen toch ook nog even wennen! Tot nu toe bevalt de telefoon erg goed. Gebruik hem alleen voor bellen, email, whatsapp en spotify en dit draait hij allemaal vlekkeloos. Het is mijn eerste android telefoon dus alle settings goedzetten was nog best een klus. Weet iemand toevallig of je ook geluidsprofielen aan kan maken? Bij BB10 had je phonecalls only profiel bijvoorbeeld wat mij zeer goed beviel. Verder heb ik nu via zooper een mooie widget op mijn homescreen staan. Weet iemand of je deze widgets ook op je lockscreen kan zetten? Of kan je de lockscreen helemaal niet aanpassen?
Wat betreft de geluidsprofielen dat werkte echt fantastisch in BlackBerry 10. Hoe je er nu mee moet omgaan gaat als volgt:
- Met Volume up en down kan je van Stil > Trillen > Geluid en weer terug
- Niet storen functie, heeft alleen alarmen, alleen prioriteit, totale stilte (via snelle instellingen te benaderen)
- Instellingen > Weergave > Dagdroom en hier de Klok instellen is een soort Bedtime modus, alleen je moet wel handmatig ook de niet storen functie doen.
- Verder moet je in de App, geluid en led aanpassen, dit gaat niet via het algemene instellingen menu.
Balen van de widgets maar meer balen van die geluidsprofielen! Mischien dat er via een app nog iets te behalen valt. Was echt geweldig met BB10 had meerdere profielen eentje waar de emails uit stonden voor in het weekend en een andere waar social media uitstond voor op het werkpineapple23 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:27:
[...]
Zover ik weet kan je geen widgets op je lockscreen zetten.
Wat betreft de geluidsprofielen dat werkte echt fantastisch in BlackBerry 10. Hoe je er nu mee moet omgaan gaat als volgt:
- Met Volume up en down kan je van Stil > Trillen > Geluid en weer terug
- Niet storen functie, heeft alleen alarmen, alleen prioriteit, totale stilte (via snelle instellingen te benaderen)
- Instellingen > Weergave > Dagdroom en hier de Klok instellen is een soort Bedtime modus, alleen je moet wel handmatig ook de niet storen functie doen.
- Verder moet je in de App, geluid en led aanpassen, dit gaat niet via het algemene instellingen menu.
Wellicht dat er een mooie app voor is en dan houd ik mij zeker aanbevolen, maar standaard zit die functionaliteit er niet in.Airavab schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:58:
[...]
Balen van de widgets maar meer balen van die geluidsprofielen! Mischien dat er via een app nog iets te behalen valt. Was echt geweldig met BB10 had meerdere profielen eentje waar de emails uit stonden voor in het weekend en een andere waar social media uitstond voor op het werkDit gaat wel een groot gemis worden
Wellicht kunnen jullie iets met Llama:Airavab schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:58:
[...]
Balen van de widgets maar meer balen van die geluidsprofielen! Mischien dat er via een app nog iets te behalen valt. Was echt geweldig met BB10 had meerdere profielen eentje waar de emails uit stonden voor in het weekend en een andere waar social media uitstond voor op het werkDit gaat wel een groot gemis worden
Google Play: Llama - Location Profiles
Of als je helemaal los wil gaan met automatisering op basis van wat jij maar kunt verzinnen, Tasker:
Google Play: Tasker
Ik ben nu bezig met Volume Butler zo te zien is alles in te stellen zoals ik het zou willen. Hier wat meer uitleg over de features. Je kan zelfs shortcuts creëren op je toetsenbord naar bepaalde profielenpineapple23 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:04:
[...]
Wellicht dat er een mooie app voor is en dan houd ik mij zeker aanbevolen, maar standaard zit die functionaliteit er niet in.
Zijn er andere ex-Priv gebruikers die al de KeyOne hebben en de voordelen kunnen benoemen?
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Voorgeschiedenis; van 2013-2015 met een blackberry Q10 gelopen, deze helaas met een lease-constructie aangeschaft dus die moest retour
Ontvangst en first looks
De KEYone wordt in een zwart en zakelijk doosje geleverd, doos open en direct werd ik verrast door de grootte van het toestel. Naar schatting (je kan de specs zelf op zoeken) een cm groter en breder dan mijn iPhone 6. Dit had ik eigenlijk niet zo uit de reviews gehaald. Dit is alleen maar positief, want het scherm is echt opvallend groot. Naast de gebruikelijke accesoires (USB-C kabel, wall plug, earbuds en simtool) een paar boekjes.
Helaas geen mooie hoesjes meer standaard bij je Blackberry.
Starten maar!
Uiteraard draait er Android op, dus je wordt vanzelfsprekend meteen overvallen door allerlei google toestemmings dingetjes. Set up verloopt soepel (niet anders dan andere android toestellen) en je kan aan de slag. De fingerprint is in de praktijk nét zo snappy als in de filmpjes en dat werkt fijn! Geen vertraging (zoals ik die wel ervoer bij mijn (oude) iPhone.
Omdat je toch wel een aantal keer je fingerprint scan wil testen, moet je het toestel even 'uitdrukken'. Eh, blackberry, waarom zit de uitknop op die plek? Ik heb niet echt kleine handen, maar de positie van die knop is vrij hoog en niet heel makkelijk te bereiken. Gelukkig gebruik ik die toets niet veel, hij gaat vanzelf wel slapen en om hem 'wakker' te maken gebruik je je vinger óf dubbel-tap je op het scherm (dan springt hij aan en kan je notificaties lezen).
Scherm en keyboard
Het scherm van 4,5 inch in 3:2 verhouding geeft mij wat nostalgische gevoelens naar mijn Q10 tijd, die heb ik altijd als prettig ervaren en met de toevoeging van capacitive toetsenbord zitten je vingers niet in de weg met navigeren. Uiteraard zijn passport en priv gebruikers hier al bekend mee.
Het scherm is vooralsnog goed leesbaar, nog niet in direct zonlicht gestaan, maar lijkt goed genoeg. Het valt op dat je net iets meer bruikbare informatie kan lezen op een site (breder ipv langer scherm).
Het toetsenbord is prettig, het toewijzen van sneltoetsen is echt een toevoeging aan de gebruikerservaring.
Hoewel ik vooralsnog wat moeite heb om shift van alt te onderscheiden, gaat het typen op gevoel. Hoewel het typen dus niet sneller gaat, is het indrukken van een hardware toets voor mij persoonlijk erg prettig.
Zoals eerder gezegd: de fingerprint scanner in de spacebar reageert erg goed.
Gebruik voor 's avonds de 'night mode' app, iets wat standaard bij iPhone is, lijkt nog niet geïntegreerd in Android. Deze app is dus een welkome aanvulling waarbij je ook 's avonds in bed, je blackberry zonder teveel blauw licht kan gebruiken.
Tevens snap ik nu ook waarom je in landscape modus een virtueel toetsenbord te zien krijgt; hierdoor wordt je partner niet wakker van al dat getik als je 's avonds nog een mailtje moet typen
Gebruik
Tja, wat valt hier te zeggen. Blackberry voegt wat toe met security en de hub. Ik gebruik hem nog iets te kort om hier wat nuttigs over te zeggen. Verder is het systeem vrij stock android en dat bevalt prima!
Accuduur
Ik heb om 4 uur smiddags nog 80% over, dus nu ruim 8 uur van de lader. Is nog even afwachten hoe de accu bij flink verbruik zal presteren (maar hier zijn natuurlijk genoeg gebruikerstesten van).
Conclusie
Ikzelf ben zeer blij met de KEYone, voornamelijk het toetsenbord voelt goed aan en het kent zeker synergie met Android (hoewel snapchat (jaja, prive toestel) nog steeds een virtueel keyboard laat zien).
Zeker gezien de prijs van 599 eur, wat ik zie als mid-range, krijg je er een hoop toestel voor terug.
Al met al erg tevreden!
Ik mis de BB assistent, beginnen met een naam typen op het homescreen en je kan zo bellen, voor mijn gevoel kost dit nu veel meer moeite. De hub is even wennen, maar ik denk dat dit wel goed komt.
Overall heb ik tot op heden nog geen spijt (Gebruikelijke gemist van BB10 gebruikers zie ik uiteraard ook; bv geluidprofielen)
De LeEco USB Type-C headset is wel een uitkomst voor nog geen 15 euro.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Anoniem: 328088
Bevalt prima.
Merk toch wel dat het een uniek toestel is ook voelt hij sneller dan de DTEK50, DTEK60, Priv.
Was weer terug gevallen op mijn Passport ondanks alle bovenstaande pogingen
Denk dat de KEYone het langer gaat uithouden.
Snel, mooi, prachtige camera, en accu net als de Passport!
In de launcher instellingen kun je aangeven ipv gebruik te willen maken van de shortcuts (app starten bij indrukken toets op het toetsenbord) dat hij een zoek app start en daarin gaat zoeken. Volgensmij heb je dan weer wat je zoekt.. naam intikken en bellen vanaf het homescreen.DaMightyWackO schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:06:
Ik kom van een passport en dat is even wennen zeg. Overal komen ineens notificaties vandaan. Aan de ene kant lekker al die apps zo uit de playstore, maar je moet het wel even instellen.
Ik mis de BB assistent, beginnen met een naam typen op het homescreen en je kan zo bellen, voor mijn gevoel kost dit nu veel meer moeite. De hub is even wennen, maar ik denk dat dit wel goed komt.
Overall heb ik tot op heden nog geen spijt (Gebruikelijke gemist van BB10 gebruikers zie ik uiteraard ook; bv geluidprofielen)
De LeEco USB Type-C headset is wel een uitkomst voor nog geen 15 euro.
Ik merk wel dat de zoekopdracht enige tijd nodig heeft om te starten, hopen dat ze dat nog wat versnellen want het duurt nu eigenlijk net wat te lang tussen het moment dat je iets gaat typen en dat het ook daadwerkelijk gezocht gaat worden
[ Voor 98% gewijzigd door Von Henkel op 22-06-2017 14:56 ]
Anoniem: 929481
Voor de Keynote zit je hier dan ook verkeerdAnoniem: 398486 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:51:
net de keynote besteld, aangezien niemand hier antwoord wilde geven op mijn vraag heb ik maar 599 uitgegeven om mijn eigen vraag te beantwoorden -_-
oops hahaAnoniem: 929481 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:44:
[...]
Voor de Keynote zit je hier dan ook verkeerd![]()
Het toestel met Android is wel drama en mis een aantal dingen zoals notication van BB10 wat veel beter geregeld was en mis swipen in BBM en veel andere dingen zoals swipe up en meteen al die open apps dichtgooien, dot gebeurt nu automatisch. De Hub is ook enorm traag als je deze steeds afsluit, waarbij bbm weer snel reageert.
Ik heb in BBM ook ontdekt dat je voor notificatie voor geen geluid kan kiezen en dus notificatie kan laten aanstaan. Alle berichten geven dan geen geluid. Als je dan via een contact een bbm geluidje eronder zet dan komt dit geluidje gewoon wel door. Zo heb ik dus twee personen een BBM geluidje gegeven onder contacten en weet ik ook als ze een berichtje hebben verzonden.De rest van de contacten en groepen zijn lekker stil
De K toets gebruik ik ook al niet meer om mijn toestel te locken, want dit is dubbel tap en dan met vinger scanner weer openen. Het is bijzonder hoe je dingen snel oppakt.
De foto kwalitiet is super en wat kun je op een foto heerlijk inzoomen.
Iets grappig wat ik gisteren heb meegemaakt :
Ik had gisteren een collega en vroeg me wat van toestel dat ik had en zei dat de onderkant wel iets had van de iphone. Ik zei voor de grap dat het een protype is van de nieuwe iphone die ik test. Ik vroeg of hij wel eens van dat opschuifbaar toetsenbordje had gelezen de TYPO en hij wist waar ik het over had. Ik zei dat er belangstelling voor is en dat Apple daar iets mee wil gaan doen.
Hij vond dat geniaal van Apple en was verkocht en ik liet hem zonder dat hij meekeek de foto kwaliteit zien van de foto's. Hij zei meteen dat dit erg scherp was en zoomde wat hij geweldig vond. Ik vertelde hem nog over de vinger scanner terwijl ik mijn vinger nog steeds een beetje over de icoontjes moest houden boven het toetsenbord.
Hij is zelf een Apple gebruiker en riep een andere collega erbij en zei dat dit de nieuwe Apple wordt naast de iphone 8 die ook zonder home button werkt. Kijk eens mooi afgewerkt man en is dat metaal en duidelijke iphone design. Ik knik , want was bang als ik iets ging zeggen dat ik spontaan moest lachen.
Twee gasten die helemaal geflipt waren tot eentje zag dat er Android op stond door de icoontjes en ze begonnen te twijfelen en toen ik vroeg nog steeds een goed toestel en dat vonden ze wel, maar Apple is wel beter dan Android was het toch wel
Mijn Collega had nog een leuke opmerking "Man, laatje me hartje sneller kloppen voor niks, wat doe je me aan ................."
Tweede aktie -
Vrijdag middag had ik mijn toestel op de kop met de achterkant en onderkant gedeelte zichtbaar in mijn borst zakje op een feest van school voor ouders en kinderen. Een vader/buur/bier maatje peter waarmee ik altijd te lang mee praat is echt een Apple freak en zou het liefst in een Apple auto rijden. Hij zag het toestel uitsteken en vroeg heb je daar nu een Apple. Hij weet ook dat ik vroeger mobieltjes heb getest voor mijn werk en dus zei ik "Het is een Apple prototype die we testen en niet zekers is of die uitkomt" .Je zag zijn ogen al glimmen. Ik liet het toestel waar het was en zei je kent toch wel die toetsenbord module van Apple de Typo ofozo, Hij wist het en wist me snel te vertellen dat er ook een TYPO2 was
Ik vervolgde mijn verhaal terwijl ik een slokje nam van mijn bier en vertelde hem dat Apple altijd bezig is met nieuwe dingen en dat dit ook zoiets was. Iets compleet anders en zonder home button zoals de iphone 8 met afgeronde schermen. Hij wist dit allang en je zag hem gewoon mee knikken en ik merkt dat hij het toestel in zijn hand wilde. Hij was benieuwd wat ik in mijn borstzakje had en valt nog mee dat hij het zelf niet pakte.
Ik zei wat ze nu testen is een iphone met een fysiek tyoetsenbord, zonder homebutton en afgerond schermen zoals je die ook krijgt bij de iphone 8. Ik stopte en zei ik pak even een biertje en kom zo terug, maar hij besloot om me te volgen. Nieuw biertje en ik had ondertussen het toestel al in mijn handen en zei ik kan je het even laten zien en liet alleen de onderkant ziet met toetsenbord en vertellde dat alle toersen te programmeren waren met Apple Apps en dat de spatiebalk ook een vingerscanner is en zette het scherm aan ,waarbij ik mijn linker duim nog steeds over de icoontje hield en mij iiphone icon pack zichbaar werd
Ik zei dat ik niet teveel mag laten zien van de software en liet het toestel in mijn broekzak glijden. Hij wist niet waar hij het moest zoeken. Hij begon meteen te vertellen dat het design wel heel vernieuwend was en er erg goed uitzag en het scherm was ook enorm scherp. Dat zijn altijd goed schermen en alles was goed van Apple. Een toetsenbord , wow niet te geloven en hiermee zou Apple weer een nieuw revolutie mee starten en dat keyboard met vingerscanner is geniaal. Hij ging er zo in op en toen hij de naam Steve jobs noemde in een bepaalde context ontplofte ik en had het niet meer en kreeg de slappe lach.
Ik zei je blijft ook maar gewoon doorknallen.en ophemelen en daar is dan opeens Steve Jobs, sorry dat was een te grote stap. Ik pakte zijn schouder en zei wil je het toestel proberen. Ik laat hem niet meer los zei hij en ik pakte het toestel en zei ze hebben ook een nieuw logo en liet de achterkant zien met de BlackBerry logo. En hij wilde het bijna aanprijzen en toen was het opeens , geronkt en klojo dat je bent. Wat ben je ook .................. en ik lag in een deuk en zijn vrouwtje ( Hoort de hele dag Apple nieuws van manlief) ook die vlakbij hem stond en laatste gedeelte mee kreeg, die wil niks met Apple te maken hebben en krijgt altijd de afdankertjes
Het is me weer gelukt en weer bij toeval Wel humor
[ Voor 47% gewijzigd door Noresponse op 24-06-2017 01:01 ]
* Android is wel echt een achteruit gang vs iOS(of BB10) (maar ga het niet opgeven binnen 2 uur)
* Toetsenbord is weer wennen maar is niet veel anders dan de classic
* Gewicht verdeling is beetje "mwa" maar wel beter dan bij de passport, minder dan bij de Classic (dit kan ok wen kwestie zijn)
* Speakers vind ik best slecht (vs iPhone 7)
* Snelheid was redelijk tot nu toe, even alle animaties uitgezet etc
* Vingerprint is wel snel alleen soms zeikt hij om backup password ipv dat ik nog een keer vinger kan doen?
* Apparaat voelt stevig aan (plus punt)
* Mooi ding heeft wat weg van de Silver edition Passport
* Voor camera is niet zo heel scherp naar mijn mening
* Achter camera is prima zelf met inzoomen (is deze camera 3:2 of 4:3 om hoogste MP te gebruiken?) en HDR is ook goed, enige minpunt is dat text net buiten de focus wel erg onscherp is.
* 32GB is toch wel weinig ondanks mijn 64GB SD kaart er in omdat je niet alles op SD kaart kan opslaan heb nog maar 19GB beschikbaar momenteel en heb de 64GB als interne SD gedaan (eentje met 64/128GB was fijn geweest ipv 32GB)
* Het zou fijn zijn als je de spatie kon instellen om terug naar het begin te gaan ipv de "onscreen" knop maar dit heeft niks met de BBKO te maken
* Het is wel echt een toestel waar je naar blijft kijken omdat hij gewoon "uniek" is.. (eens kijken wat ze op werk zeggen
* Toetsenbord (swipe up) vond ik beter werken op de passport, bij de priv kwa ik elke keer tegen de boven rand aan, bij de KO werkt het niet lekker (in de centraal beheer app lig) maar dit kan ook komen omdat BB10 echt gemaakt was voor het toetsenbord en Android.. naja niet echt
* Soms reageert hij slecht op klikken op het scherm (net bv bij instellen device search)
* buiten en dan is het nog geen eens heel erg zonnig moet je hem op 50% zetten dat is jammer
Ga zometeen naar werk toe en dan kan ik ook meteen zeggen of die grote batterij voor mij wel voldoende is.
Dit is mijn eerste indruk, heb alleen even snel alle apps er op gezet etc maar verder nog niet heel erg gebruikt, kijk tijdens gebruik wat ik nodig heb en hoe die bevalt en wat ik zowel voor als nadeel vind er aan.
Heb silicone hoesje ook al besteld zal ik deze week samen met screensprotector wel binnen krijgen
p.s. hoe zette je ook al weer aanzoals in BB10 als je vanaf begin scherm begint te typen dat je gewoon suggesties krijgt?
p.s. update: Eventjes de laatste update installeren misschien lost dit al paar dingetjes op
P.s. update 2: hoe verander je de ledjes van bv SMS of per email account zoals bij BlackBerry 10.3?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 26-06-2017 17:09 ]
Wat vind je dan vooral de achteruitgang tov. BB10? Als twijfelende passport gebruiker ben ik wel benieuwd waar je tegenaan loopt, zodat ik kan inschatten of dit voor mij dealbreakers kunnen zijn.Anoniem: 398486 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:21:
* Android is wel echt een achteruit gang vs iOS(of BB10)
Ik denk dat het gelikte van ios gewoon niet te overtreffen valt en het voelt allemaal gewoon net wat beter aan.Newuser030 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:38:
[...]
Wat vind je dan vooral de achteruitgang tov. BB10? Als twijfelende passport gebruiker ben ik wel benieuwd waar je tegenaan loopt, zodat ik kan inschatten of dit voor mij dealbreakers kunnen zijn.
Bij Android kun je meer aanpassen maar ik vind ios logischer, kan ook aan mij liggen.
Betreft bb10 zijn er wat meer dingen, de Hub is veel minder goed dan dat hij was want het enige dat hij nu doet is de App openen ipv de content laten zien zoals in bb10.
Ook kun je niet alle geluiden en ledjes aanpassen zoals in BlackBerry 10 zonder extra apps en dergelijke.
Wanneer je begint te typen om App te zoeken duurt veel langer dan in bb10. En zo nog meer dingen
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 27-06-2017 01:45 ]
1) Zoeken vanaf je Home screen,Anoniem: 398486 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:21:
p.s. hoe zette je ook al weer aanzoals in BB10 als je vanaf begin scherm begint te typen dat je gewoon suggesties krijgt?
p.s. update: Eventjes de laatste update installeren misschien lost dit al paar dingetjes op
P.s. update 2: hoe verander je de ledjes van bv SMS of per email account zoals bij BlackBerry 10.3?
Open blackberry Launcher>>>tandwiel rechtsboven>>>>Dan kies je Typactie>>>dan zoekopdracht starten
2) Alles wat je in de Blackberry Hub ziet kun je van een eigen led kleur voorzien.
Die instellingen vind je in de Hub zelf.
Anoniem: 938819
Wel met een beetje uitleg erbij graag
Ik heb een Keyone gekocht in Engeland verleden maand.
Top toestel kan niet anders zeggen.
Maar nu het vreemde.
Als ik naar Bluetooth ga kan ik geen apparaten vinden ( totdat mijn vriendin van de week uit Engeland langs kwam )
Wat is het geval.
Als voorbeeld: Ik heb een Jabra draadloze koptelefon gekocht in Nederland niet te vinden via Bluetooth net alles alle andere apparaten die ik in Nederland gekocht heb.
Wil ik het van het weekend aan mijn vriendin laten zien. Vind hij 1 apparaat. En jawel een Jabra headphone. Maare niet de mijne maar die ik engeland gekocht heb voor mijn vriendin ????
Bij mij komt de vraag op Is het omdat ik het toestel in Engeland gekocht heb alleen engelse Bluetooth ?? Zo ja hoe kan ik dat veranderen ? ben al aan het zoekene geweest voor een update maar weet niet hoe ik dat kan doen op de Keyone.
Wie kan mij helpen ??
Ik had ook niet anders verwacht, nadat ik je klachten had gelezen. Wat een drama toestel ,blij dat die van mij goed is. Ik mis op Android wel de notificatie instellingen zoals op BBOS10.Anoniem: 398486 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:11:
Update: heb hem terug gestuurd naar de winkel gaat hem niet worden helaas.
Welke toestel ga je nu nemen ?
[ Voor 14% gewijzigd door Noresponse op 28-06-2017 20:46 ]
De dingen die ik mis zijn vooral de notificatie zoals die is in BlackBerry 10. Android is om te huilen net zoals de iphone. Je kan er niks mis en je kan wel voor bepaalde dingen een geluidje doen zoals met contacten en beller, maar weer geen ledje. Ook voor BBM kun je voor contacten geen apart led kleurtje of signaal aanmaken. Het is alles of niets en hoop dat ze BBM gaan upgraden met meer custom notification.Newuser030 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:38:
[...]
Wat vind je dan vooral de achteruitgang tov. BB10? Als twijfelende passport gebruiker ben ik wel benieuwd waar je tegenaan loopt, zodat ik kan inschatten of dit voor mij dealbreakers kunnen zijn.
Een ander gemis en daar wen je wel aan is swipe up uit een app of die kleine gesture in apps en in de software. Bij Android blijf je op dat driehoekje tikken en home button, bij Apple is het niet anders alleen zit dat driekhoekje steeds boven in het scherm wat ook absurd dom is met toekomstige lange schermen.
Met Android moet je veel meer troep installeren om bepaalde dingen te krijgen en veel apps uitproberen voor muziek, weer, bestanden beheer etc. BlackBerry is full loaded en je hebt al die apps gewoon niet nodig, omdat alles al aanwezig is in de software. De structuur en uniformiteit van Android en ios is beetje chaos met al die kleuren ,vershillende opmaak etc.
Een voordeel van Android zijn wel weer de hoeveelheid apps, hoewel bepaalde apps weer niet goed werken onder android 7 etc. etc. Dit is echt erg slecht en dit komt ook door de hoeveelheid versies die Android heeft. Persoonlijk zie ik graag alleen apps die daadwerkelijk op Android 7 werken zoals in BlackBerry World die alleen apps laat zien die voor je os of toestel is.
Ik kom zelf van de Passport en moet zeggen na een paar dagen wen je er aan en toch kom ik elke dag nog steeds dingen tegen dat ik denk, dat was beter geregeld op BBOS10. Android is niet de beste os ,weliswaar wel met apps en extra apps om het niveau op te tillen naar BBOS10, maar geloof me je went eraan. Het is net als met een goede fiets met extra's en versnellingen en nu heb je gewoon een fiets zonder die extra's en toch op beide kun je fietsen en kom je op je bestemming.
Het toestel is wel geweldig en snel. Ik heb het nog getest met een Huawei, Samsung S8 en S7 en de KEyone doet er niet voor onder. De camera zelf ook niet met 3:2 en auto HDR en de grap is dat de scherpte en echtheid van kleuren beter zijn dan de Samsung S8. Het lijkt net of de S8 een filter erover heen gooit. Het toestel voelt fijn in de hand en erg premium. De keyboard is ook lekker, maar moest wel even wennen. De vingerscanner is geweldig en echt de sneltste scanner die ik ooit heb gezien en beter dan de iphone of de samsung toestellen. Is het een goede opvolger van de Passport dan is mijn antwoord JA op de notificaties na niet en de rest is mee te leven.
p.s. krijg wel heel veel positieve reactie en veel mensen vinden de onderkant en het toestel in het geheel erg mooi, zelf het keyboard stoort ze niet. Ik heb al reeds een collega die het toestel ook heeft gekocht.
[ Voor 17% gewijzigd door Noresponse op 28-06-2017 22:29 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Laatst ben ik naar een mediamarkt in Duitsland geweest in de hoop dat ik daar de keyone kon proberen. Helaas liggen ze daar ook niet in de winkel. Weet iemand waar het toestel wel in de winkel te proberen is?
Momenteel nergens, onder andere door de voorraden die gewoonweg op zijn helaasGrazendeKoe schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:00:
Weet iemand waar het toestel wel in de winkel te proberen is?
In frankrijk hebben ze een grote levering gehad van azerty toestellen, maar ook daar is de nieuwe levering wellicht pas over een maand. Amazon spreekt zelfs al van Habituellement expédié sous 1 à 2 mois . Het toestel kun je wel krijgen bij opkopers van het toestel voor bijna € 100 meer.
Bol.com heeft het toestel al een week op niet leverbaar staan. In japan hebben ze naar een uur de pre-order van het toestel maar dichtgegooid door de vele aanvragen. Het is duidelijk dat er veel vraag naar het toestel is en dat het ze boven het hoofd groeit.
Een alternatief voor 565 euro is selfridges https://www.selfridges.co...rtphone_659-10099-KEYONE/ die ook in Nederland het toestel kan leveren. Je moet dan wel zelf nog even een nieuwe quick charger kopen , koop dan meteen 3.0
Het enige minpunt van het toestel is Android als het gaat om de reclame zoals met een simpele google video of muziek player en zelfs als je een google/gmail account aanmaakt. Ik zie dit echt als misbruik van hun positie en zou dit soort apps gewoon weg willen zien. Dus gewoon een kaal platform, want je moet toch al zoveel apps installeren om bepaalde dingen werkend te krijgen, daarnaast zijn er goede alternatieven en kun je helaas google apps niet verwijderen, maar wel blokkeren.
Wat ik ook mis is de notificatie van BlackBerry OS 10 en hoe compleet dit platform was. Helaas zal ik er maar aan moeten wennen.
Wat ik lees schijnt de app niet helemaal lekker te werken en het soms laat afweten. Ik weet niet hoe jou ervaring is,CLB schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:36:
Ook voor lednotificaties bestaan prima apps, bijvoorbeeld Lightflow.
Gebruik 'm al jaren, werkt nagenoeg perfect. Had er wat issues mee op m'n BlackBerry Priv dat wel.Noresponse schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:46:
Wat ik lees schijnt de app niet helemaal lekker te werken en het soms laat afweten.
Ik weet niet hoe jou ervaring is,
KEYone heb ik niet als privétoestel, dus de combinatie met Lightflow kan ik ook niet proberen
Bron: https://mobile.twitter.co...s/883858298423914500?s=03In a further effort to ensure all our BlackBerry Mobile customers and fans have an outstanding experience, we're implementing additional measures that add even greater strength and adhesive to the BlackBerry KEYone display. These new measures are already being implemented on new KEYone's and are beginning to hit our retailer and carrier inventories and will continue to come in stock throughout the summer. If you've already purchased the BlackBerry KEYone, you're fully covered by our manufacturer's warranty, so if any issue arises, please contact us and we can help you with a warranty replacement if needed.
Misschien dat er daarom een periode geen toestellen beschikbaar waren?
Supergaaf van Tweakers! Ik doe zeker mee, nu duimenzeef schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:58:
Tweakers gaat er samen met BlackBerry 5 weggeven. Check: plan: Wil jij een fysiek keyboard op je smartphone? Test de BlackBerry KEYone
Verkopen gaan goed in de UK, KEYone is nummer 1 op Clove
Clove’s Top 10 Smartphones for July
*
10.*Moto E4
9.*Samsung Galaxy Xcover 4
8.*LG G6
7.*HTC U 11
6.*Honor 8 Pro
5.*Moto G5
4.*Cat S60
3.*Samsung Galaxy S8 / S8 Plus
2.*Sony Xperia XZ Premium
1.*BlackBerry KEYone
Click*HERE*for the full article
Surprising many, the BlackBerry KEYone has remained our best seller by far. We have only briefly been in stock at any point in the last 6 weeks, with KEYones flying out the door just as quickly as they arrive. For that reason it keeps our number 1 spot.
What are the critics saying about the BlackBerry KEYone?
Part productivity, part nostalgia.*“I appreciate the KeyOne’s focus: it’s a no-frills productivity machine that targets people still addicted to email and addresses their needs one by one. Its design, keyboard, software, and battery life all work together toward that focus”*Dan Seifert,*The Verge
*A curious Android device that gets nearly everything right.*“The KEYone is the best BlackBerry phone for years. It has (finally) successfully melded classic BlackBerry design with the necessary mix of Android and nostalgia. Importantly, the latter is only faint this time – this is a device for 2017, not 2007” Henry Burrell,*Techadvisor
*
BlackBerry's bold return to form.“Whatever you think of BlackBerry, we think it's great to have something different in the world of Android. A phone with added software that enhances rather than tarnishes the experience. A physical keyboard included, without any major hardware compromises. It won't be for everyone, granted, but for the ones the KeyOne is made for, it's quite simply masterful.”*Cam Bunton,*Pocket-Lint
*
The comeback KeyOne.*“BlackBerry KeyOne is a sophisticated-looking smartphone that resurrects a physical keyboard in the modern Android era. Its tactical QWERTY keyboard offers a dose of nostalgia, while its smart and secure software give businesses some peace of mind.”*Matt Swider,*Techradar
[ Voor 6% gewijzigd door Noresponse op 11-07-2017 19:18 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 15-07-2017 00:45 ]
Klopt, deze staat op Maandag 17 Juli.Noresponse schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:45:
Ik heb het idee dat dit weekend of komende week de update voor de KEYone eraan komt, jammer dat providers deze niet sneller uit laten rollen voor toestellen. DTEK50 heeft de update net binnen.
Is er een (liefst gratis
Kijk hier: http://www.blackberrymobile.com/support/hotline-service/brick5492 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:24:
Ik had ook een KeyOne uit Engeland gehaald, helaas viel hier het scherm ook uit. Kabeltje tussen scherm en telefoon is toen half gescheurd en krijg nu ook geen beeld meer...
Is er een (liefst gratis) nummer van Blackberry die ik kan bereiken hier in Nederland? Hoop op fabriekgarantie en dat de KeyOne gewoon in NL gerepareerd kan worden, anders word het naar Engeland sturen.
Nederland staat er gewoon tussen, nummer: 08000200106. Open van maandag tot en met zaterdag van 9 - 21 uur. Uit interesse, bij welke winkel heb je hem gehaald?
Denk erom, alle nieuwe BlackBerry-telefoons worden door BlackBerry Mobile verkocht. Kloppen bij het oude BlackBerry heeft daarom ook weinig zin... Ter herinnering, omdat veel mensen het nog steeds lijken te vergeten, wat natuurlijk menselijk isgwystyl schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:45:
Ik heb mijn Priv in Nederland naar de winkel gebracht waar ik hem gekocht had, maar die werd vervolgens ook naar de UK gestuurd om daar gemaakt te worden omdat DynaFix e.d. er niets mee konden/wilden. Misschien kan je op https://global.blackberry.com/en/contact nog wat vinden, maar ik verwacht dat je hem naar de UK moet sturen als hij daar ook gekocht is.
Voor je PRIV mag ik hopen dat het oude BlackBerry wel haar verantwoordelijkheid neemt. Het probleem is wel dat het oude BlackBerry uitgaat van één jaar garantie.. hopelijk kan je nog wat via de oorspronkelijke winkel regelen...gwystyl schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:08:
@itsyaboy Ja de website gaf me al wel een hint in die richting.... er staat nog wel wat op over smartphones, maar eerder stonden de devices prominent in beeld en nu kost het echt zoeken. De focus is duidelijk verschoven naar software. Aangezien mijn Priv nog net uit de oude periode is klop ik voor garantie gewoon aan bij mijn NL winkel, maar het is niet de makkelijkste telefoon om garantie op te krijgen (net iets minder erg dan Chinaphones, maar niet veel volgens mij)
Dankje! Had hem inmiddels zelf ook al gevonden en ze gaan het regelen.itsyaboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:52:
[...]
Kijk hier: http://www.blackberrymobile.com/support/hotline-service/
Nederland staat er gewoon tussen, nummer: 08000200106. Open van maandag tot en met zaterdag van 9 - 21 uur. Uit interesse, bij welke winkel heb je hem gehaald?
[...]
Denk erom, alle nieuwe BlackBerry-telefoons worden door BlackBerry Mobile verkocht. Kloppen bij het oude BlackBerry heeft daarom ook weinig zin... Ter herinnering, omdat veel mensen het nog steeds lijken te vergeten, wat natuurlijk menselijk is
Heb het toestel bij Selfridges gehaald maar zij wijzen naar BlackBerry voor garantie. Idd verwarrend met dat BlackBerry Mobile verhaal, maar als het goed is wordt alles nu mooi opgelost.
Mooi dat BlackBerry Mobile het oplost! Maar om eerlijk te zijn ben ik enorm verbaasd dat Selfridges je door verwijst. Zouden ze dat ook met hun Engelse klanten doen? Dat zou ik schandalig vinden eigenlijk, daar is de winkel toch juist voor..?brick5492 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:24:
[...]
Dankje! Had hem inmiddels zelf ook al gevonden en ze gaan het regelen.Het toestel wordt dan opgehaald en gerepareerd in Luxemburg of België wist de Engelssprekende man mij te vertellen.
Heb het toestel bij Selfridges gehaald maar zij wijzen naar BlackBerry voor garantie. Idd verwarrend met dat BlackBerry Mobile verhaal, maar als het goed is wordt alles nu mooi opgelost.
Klopt, snap het ook niet echt maar ben allang blij dat het nu opgelost wordt. Ook vertrouw ik dit liever toe aan de fabrikant/merknaam dan aan een derde partij.itsyaboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:32:
[...]
Mooi dat BlackBerry Mobile het oplost! Maar om eerlijk te zijn ben ik enorm verbaasd dat Selfridges je door verwijst. Zouden ze dat ook met hun Engelse klanten doen? Dat zou ik schandalig vinden eigenlijk, daar is de winkel toch juist voor..?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [BlackBerry KEYone] Levertijden en Prijzen
- Accessoires: [BlackBerry KEYone] Accessoires