Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Jean-Bob schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:52:
[...]

Volgens mij inventariseren ze eerst animo en wordt het bij genoeg aanmeldingen verder ingekleed.
http://crackberry.com/sign-crackberry-meetup-group-your-city
Vind het anders best aardig wat animo voor een Amsterdamse meetup voor een BlackBerry-toestel! Nu nog hopen dat het toestel aanwezig is, die CrackBerry Keving is wel leuk en aardig maar het gaat natuurlijk om het toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
itsyaboy schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:36:
[...]

Vind het anders best aardig wat animo voor een Amsterdamse meetup voor een BlackBerry-toestel! Nu nog hopen dat het toestel aanwezig is, die CrackBerry Keving is wel leuk en aardig maar het gaat natuurlijk om het toestel ;)
Ik meen op Crackberry gelezen te hebben dat hij er een stuk of 5 in bezit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefniks schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:19:
Heb hem het besteld bij de Saturn in Kleve. Staat daar nog steeds voor 5 mei te boek. Zal mij benieuwen ben wel ontzettend nieuwsgierig naar het toestel. Weer een echte Blackberry en een toestel dat de grijze middelmaat ontstijgt. Heeft wel niet de top Specs van een S8 of een IPhone 7 maar wel een heel eigen smoel.
Leveren ze daar de QWERTY of QWERTZ variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:45:
[...]

Leveren ze daar de QWERTY of QWERTZ variant?
Was ik ook al benieuwd naar, meestal zijn duitse modellen QWERTZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:17:
[...]

Was ik ook al benieuwd naar, meestal zijn duitse modellen QWERTZ.
Daarom, maar je weet 't maar nooit =). Op de website van Saturn staat wel QWERTY, maar wellicht heeft degene die het bij ze heeft besteld meer informatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik het niet weet, ik zal morgen eens informeren. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit, ik moet regelmatig Duitse email schrijven dus ik wen daar wel aan. Op de foto staat een QWERTY toetsenbord, bij de Specks in de nota staat een QWERTZ. Ik ga het meemaken en laat het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
hoefniks schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:40:
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik het niet weet, ik zal morgen eens informeren. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit, ik moet regelmatig Duitse email schrijven dus ik wen daar wel aan. Op de foto staat een QWERTY toetsenbord, bij de Specks in de nota staat een QWERTZ. Ik ga het meemaken en laat het jullie weten.
Je kan hem sowieso als QWERTY softwarematig instellen, maar het zal voor mij een dingetje zijn waar ik me aan kan ergeren. Verder mocht je de telefoon hier in Nederland ooit is willen verkopen, verkoopt een QWERTY natuurlijk makkelijker dan QWERTZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Klopt, maar is voor mij niet onoverkomelijk en als ik hem ooit wil verkopen gaat hij op eBay. Moet er wel bij zeggen dat ik m'n BlackBerry's nooit verkoop, liggen in de la. M'n Samsung S7 gaat als ik zekerheid over de leveringsdatum Marktplaats op, Ik heb daar geen binding mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info! Het lijkt erop dat de KEYone langzamerhand bij de reviewers terechtkomt, zie onderstaande tweet!

https://twitter.com/AlSharpTongue/status/856630469395451905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Von Henkel schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:57:
Het zijn nog 4 weken voordat de KeyOne verkrijgbaar zal zijn. Zelf zal ik blij zijn als ik mijn S7 Edge de deur uit kan doen. Met als grootste minpunt de edge randen ( je pakt hem op en de apps starten vanzelf)
En het batterijverbruik (ik haal net niet einde dag).
Als de KeyOne hetzelfde presteert als mijn Passport met accu verbruik zou dat helemaal geweldig zijn.
Daarbij mailtjes beantwoorden achter in de auto of onder het lopen is bij een normaal toetsenbord beter dan op een scherm..
Dan doe je toch iets verkeerd... Ik al 6 maanden een s7 edge, en klik nooit per ongeluk een app aan als ik hem oppak.. en anders zet je toch de edge panels uit en zorg je dat je geen apps op je homescreen hebt staan.. Ook het einde van de dag haal ik met gemak en met flink gebruik..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat een gerucht over een launch event in London op 27 april.

http://www.expertreviews....one-to-launch-on-27-april

Wellicht kan één van mijn BB Elite contacten hier meer over zeggen, ik houd jullie up to date!

EDIT: Volgens mijn BB Elite contact die contact heeft met distributeurs is er in april een launch event bij Selfridges. Nou staat Selfridges wel bekend om "launch parties", dus zo gek vind ik het niet klinken. Hopelijk is het een event a-la-Passport, waarna het toestel langzaam maar zeker tevoorschijnkomt in (Nederlandse) webshops. Zal het de 27e zijn? We gaan het merken! Mocht dat het geval zijn, dan moeten we in ieder geval Koningsdag afwachten voordat het tevoorschijn komt in de NL'se webshops 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ben net nog even online geweest met de chat van Saturn. Het is een qwery toetsenbord en de uitleveringsdatum staat nog steeds op 4 mei. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu verkrijgbaar via Selfridges UK, prijs valt me mee!

http://www.selfridges.com...DUCT&shouldCachePage=true

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En besteld! Is 1 mei binnen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:42
Sorry, this product is currently out of stock.

De prijs staat er ook niet meer, wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Wat ik zag was 549 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door HoaHong op 27-04-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:55
Nog net op tijd besteld blijkbaar, 9:!5 onze tijd. Bestelproces was toen al erg traag en m'n AMEX werd twee keer gebounced. 1 mei levering maar ik geloof het eigenlijk pas als de bezorger hier voor de deur staat. Prijs was €565 + 18 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:25
Hij is daar nog steeds te bestellen, als je de valuta omzet naar Ponden.(499 Pond = 590 euro)
Ik denk dat het omrekensysteem van hun niet goed werkte, daarmee heb je in ieder geval geluk mee gehad :+

[ Voor 5% gewijzigd door Von Henkel op 27-04-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Von Henkel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:46:
Hij is daar nog steeds te bestellen, als je de valuta omzet naar Ponden.(499 Pond = 590 euro)
Ik denk dat het omrekensysteem van hun niet goed werkte, daarmee heb je in ieder geval geluk mee gehad :+
Nice, dat scheelt toch weer een paar tientjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Zojuist de Keyone besteld bij Selfridges.com .
Heeft even geduurd. Steeds out-of-stock melding en na een miljoen keer refreshen eindelijk eentje te pakken gekregen.

1 in ponden betaald: £500 => €593
1 in euros betaald: €565.00

Inclusief verzendkosten.

Ik heb ergens denk ik iets aangevinkt, want er is bij mijn eerste bestelling £15.93 afgeschreven voor SELFRIDGESPLUS Selfridges+ . Ik denk dat ik daarom in beide gevallen geen verzendkosten heb betaald.

We dachten dat het op de NL site niet werkte, daarom op GB site geprobeerd en toen we daar hadden besteld lukte het ook ineens op de NL site. Jammer van het geld, maar goed we hebben er elk (mijn zus en ik) 1 te pakken. *O*

[ Voor 67% gewijzigd door joi-c op 27-04-2017 15:35 . Reden: Edit: kosten aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45
Prijs is nu al onder de 600 :)
Ik hoop in ieder geval op een snelle daling van de prijs. Als de prijs rond de 500 komt te liggen zal ik er ook één aanschaffen.
Zal mn 1e worden met fysiek toetsenbord (op oude telefoontjes na vele jaren terug). Wil wel een x wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:39
Razend benieuwd naar de eerste ervaringen...

600€ vind ik nog steeds te duur, maar rond de 450-500€, dan zou ik al beginnen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, goed om te zien dat er meer Nederlanders zijn die 'm hebben besteld. Heb al een thuiswerk dag ingepland voor maandag, kan niet wachten!

Prijs onder de 600 euro ben ik ook blij mee, telefoons zonder toetsenbord word ik niet warm van (heb een iPhone 6 van werk), dus het is de 600 euro dik waard ongeacht de specs!

Let er wel op dat er een UK lader bij zit, dus wellicht goed om een quick charging 3.0 lader te bestellen in NL en een paar extra USB C kabels =).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Mijn bestelling is nog niet verstuurd, ik houd zelf nog een slag om de arm wat betreft 1 mei.
Als ik em binnen heb zet ik zeker een review hier op tweakers.

Is er al een uniforme verschijningsdatum voor Europa trouwens? USA en Canada naar 31 mei begrijp ik maar ik geen berichten over Europa gezien. Saturn meldt dus 4 mei, Clove in UK verwacht 22 mei maar verder...?

De release blijft zo toch wel een zooitje. Denk dat het weinig invloed gaat hebben op het eventuele succes van het toestel trouwens maar fraai is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:52:
Prijs onder de 600 euro ben ik ook blij mee, telefoons zonder toetsenbord word ik niet warm van
De Priv kost al tijden minder dan 600 euro toch... ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:38:
[...]

De Priv kost al tijden minder dan 600 euro toch... ;)
Heb de Priv meerdere keren uitgeprobeerd, maar is voor mij geen volwaardige "telefoon met toetsenbord". Op het moment dat je 'm uit je zak haalt en wil gebruiken heb je niet meteen een toetsenbord onder je vingers, dat had ik wel met m'n Classic en Passport en miste ik bij de Priv.

De KEYone maakt dat allemaal goed en is in mijn ogen een échte BlackBerry die mijn Classic kan opvolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dank voor de uitleg, daarom ook een knipoogje erbij, want zo'n vermoeden had ik al haha.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Ik heb ook net de KeyOne besteld bij Selfridges. Zou dinsdag as bezorgd moeten worden. Fingers crossed. Kan bijna niet wachten. Heb nog nooit iets bij Selfridges besteld, dus hoop van harte dat alles goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik heb bestelling geannuleerd bij de Saturn, bij Selfridges kom ik er niet door, zijn niet meer op stock. Vaak geprobeerd of ander land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
gewoon regelmatig proberen. Alleen NL als land geprobeerd. Gisteren geen succes, maar vanmiddag waren er opeens 2 on stock. Meteen toegeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Snap ik. Heb al wel een hoesje en screen protector via eBay besteld. Kunt het maar binnen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Bericht om 18:00 van Selfridges: Your order has left the building.
Leverdatum staat nog steeds op 1 mei. *fingers crossed* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn onze pakketjes aangekomen bij de zuiderburen, nog maar één grens te passeren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:04:
Inmiddels zijn onze pakketjes aangekomen bij de zuiderburen, nog maar één grens te passeren =)
Yes, die van mij zit daar ook bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo jaloers, ik moet nog even sparen wil ik er 1 kunnen kopen. Ben het 100% touchscreen helemaal zat, dus ben toe aan de nieuwe BlackBerry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoefniks
Website van Selfridges.com is gecrasht. Zouden er zoveel blackberry liefhebbers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
Mijn bestelling van gistermiddag staat nog steeds op ordered (= wordt verwerkt) en betaling op pending.
Duurde dat bij jullie ook zo lang toen jullie bij Selfridge bestelden? Ben helemaal niet ongeduldig hoor..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
@leergierig Ik heb op donderdag 14:04u bevestiging van de bestelling ontvangen.(even daarvoor besteld)
Op vrijdag 18:00u heb ik bericht ontvangen dat het is verzonden.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke status de bestelling in de tussentijd had en of de betaling ook op pending stond. Ik heb het niet gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leergierig schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:38:
Mijn bestelling van gistermiddag staat nog steeds op ordered (= wordt verwerkt) en betaling op pending.
Duurde dat bij jullie ook zo lang toen jullie bij Selfridge bestelden? Ben helemaal niet ongeduldig hoor..... >:)
Donderdagochtend besteld, vrijdagochtend/ middag stond de status op "Ready for Dispatch" en vrijdagavond "Dispatched" nadat ik mijn tracking info van DHL kreeg. Selfridges geeft de verwachte leverdatum aan bij de bestelling, volgens mij kun je daar redelijk op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jean-Bob schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:36:
[...]

Yes, die van mij zit daar ook bij :D
Vanochtend is hij verwerkt in sorteercentrum Brussel, vanmiddag zag ik opeens weer "verwerkt in London Heathrow"! Is dat bij jou ook zo? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:07:
[...]

Vanochtend is hij verwerkt in sorteercentrum Brussel, vanmiddag zag ik opeens weer "verwerkt in London Heathrow"! Is dat bij jou ook zo? :-(
Ja bij mij ook. Aparte route idd, levering staat wel nog steeds gepland voor 1 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
En is het vandaag voor jullie de dag? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
Yes, net een smsje gekregen dat ie tussen 18:00 en 21:00 bezorgd wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Bij Selfridges.com staat hij nog steeds als Soon in stock again. Wou dat ik wist wat Soon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ben zeer benieuwd naar de reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Hij is binnen! Ik dacht dat het mega groot zou zijn, maar valt reuze mee. Mooi toestel zeg. Vanavond geen tijd om er veel mee te doen. Ik weet ook niet of ik zonder hoesje de straat op durf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
Jaloers, ik krijg hem morgen of woensdag als alles goed gaat. Ben heel erg benieuwd wat je van het toetsenbord vindt. Veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Dit is mijn allereerste BlackBerry (nog nooit eerder één gehad). Toetsenbord is wel ff wennen. Vooralsnog lijkt swypen op een onscreen keyboard makkelijker. Maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Was met swypen ook. Heeft heel lang geduurt voordat ik dat echt lekker vond.

P.S. ik heb dit weekend een snellader van Samsung bij Coolblue besteld, omdat er bij deze telefoon een UK stekker zit.

5.0 V - 2.0 A
9.0 V - 1.67 A
(dit staat ook op de stekker die bij de KEYone zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is wel een lader die geen QC-protocol lijkt te ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Hmmm...geen idee wat dat is. Is het erg dat het niet wordt ondersteund?

Laat maar. Ik heb ff gegoogled. Met QC lader gaat het laden wat sneller. Nou ja, ik laad alleen 's nachts op. Dus geen probleem. :D

Lader die bij de telefoon zit heeft overigens ook geen QC teken erop.

[ Voor 62% gewijzigd door joi-c op 01-05-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Dat is de reden dat ik eerst een tasje en een screenprotector heb gekocht via EBay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Ik heb ook een hoesje en screenprotector besteld, maar die komen pas volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Eerste indruk: overwhelming! Zoveel dingen die ik moet instellen. Ook al die Blackberry dingen. Daar ga ik op een rustig moment even goed voor zitten. Ik heb wel moeite met het loslaten van mijn dual sim Lumia 950. Ik heb al een tijdje niet meer met 2 telefoons hoeven lopen.
Waarom dan een KEYone? Ik vind het een mooi apart toestel. Daar val ik wel voor. (Ik heb ook een Jolla en een Jolla C :) ) Maar mijn Lumia 950 is op dit moment de telefoon die ik in gebruik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jean-Bob
Hij is ook bij mij gearriveerd! Nog weer even wennen aan de toetsen maar dat zal snel genoeg weer terugkomen. Scrollen en swipen om te voorspellen en te deleten (en zoals nu woorden toe te voegen aan het woordenboek nl scrollen en swipen :D) werkt al lekker en intuïtief! Review volgt vrijdag als ik er een paar dagen mee heb kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nicky_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 14:36
vanaf juni in Nederland (benelux?) te koop blijkbaar:
http://www.connexieb2b.nl...uni-ook-in-nederland.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
Dit is echt de slechtste release die ik heb meegemaakt bij BlackBerry. Het is dat wij ze hier al kunnen krijgen via de UK..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
pineapple23 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Dit is echt de slechtste release die ik heb meegemaakt bij BlackBerry. Het is dat wij ze hier al kunnen krijgen via de UK..
Pff, uit frustratie een boos mailtje naar BB gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nicky_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 14:36
Het is inderdaad jammer dat het allemaal zolang moet duren.... we zullen het maar positief bekijken ? en ervanuit gaan dat TCL een veel lager verkoopsaantal verwacht had en dat ze daarvan moeten terug komen en daarom verspreid de verkoop starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien het toestel nu te bestellen is. Wil er iemand een Levertijd & Prijzen en Accessoires topic aanmaken? @pineapple23 misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

CLB schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:58:
Is wel een lader die geen QC-protocol lijkt te ondersteunen...
Ik heb voor mijn Priv deze in gebruik; misschien wel een optie als je per se QC wil gebruiken. Normaalgesproken kom ik de dag redelijk door, maar voor in de auto heb ik de auto versie hiervan ook besteld. Dat is wel handig bij het navigeren, want anders loopt hij toch vrij hard leeg.

De KEYone ziet er wel interessant uit; zoals al genoemd maakt het feit dat je het toetsenbord niet hoeft uit te schuiven hem bruikbaarder. Ik merk bij de Priv dat ik dat vaak niet doe en toch ga swypen. Ik gebruik het toetsenbord wel regelmatig als trackpad bij het lezen van internetpagina's, dus dat zal met de KEYone handiger gaan. Ook de vingerafdrukscanner in de spatiebalk vind ik een mooie toevoeging; die mis ik op mijn Priv (komende van een iPhone 5S). Daarnaast is het formaat net wat vriendelijker.... de Priv is net te breed naar mijn smaak. Als de Priv er mee ophoudt wordt het waarschijnlijk een close call tussen de KEYone en de Galaxy S7/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:@pineapple23 en @CLB hebben de moeite genomen om nieuwe topics aan te maken. Levertijd en prijzen en Accessoires mogen voortaan in: Levertijd & Prijzen: [BlackBerry KEYone] Levertijden en Prijzen en Accessoires: [BlackBerry KEYone] Accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:00
Ben jaloers op jullie. *knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Damn, wat een twijfel tussen dit en de S7...

Al vrees ik dat ik écht wel een dual sim telefoon nodig heb en dan is het wel snel duidelijk... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
technoaddict schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:02:
[...]

Pff, uit frustratie een boos mailtje naar BB gestuurd.
Heb je het wel gericht aan BlackBerry Mobile en niet BlackBerry? Anders ben je aan het verkeerde adres helaas... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
itsyaboy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:56:
[...]

Heb je het wel gericht aan BlackBerry Mobile en niet BlackBerry? Anders ben je aan het verkeerde adres helaas... ;)
Haha ik weet niet meer op welke site van BB ik zat, maar in het formulier kon je BB mobile kiezen. Reactie ontvangen:

We have received your inquiry with regard to the new BlackBerry KEY One. I am so sorry as we do not have yet an update for the new device. We are also waiting for the official release date of it.

Hmz OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
technoaddict schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:37:
[...]

Haha ik weet niet meer op welke site van BB ik zat, maar in het formulier kon je BB mobile kiezen. Reactie ontvangen:

We have received your inquiry with regard to the new BlackBerry KEY One. I am so sorry as we do not have yet an update for the new device. We are also waiting for the official release date of it.

Hmz OK!
Vind dat best een nietszeggend bericht, al snap ik dat ergens ook weer wel. Maar toch ben ik benieuwd hoe het achter de schermen nu precies gaat. Zouden er nu echt hele uitgebreide onderhandelingen gaande zijn voor support vanuit winkels en/of telefoonproviders..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jean-Bob
Even een update: batterij en energiemanagement van deze telefoon zijn echt geweldig. Dat was al te verwachten naar aanleiding van de specs en de eerste ervaringen maar ik had nog onderschat wat voor verschil dit maakt in gebruiksgemak. Ik heb em gister om 7:30 van de lader gehaald, anderhalf uur de navigatie aan gehad om naar mijn werk te rijden en had toen nog 86% over. Em tijdens het werk er regelmatig bij gepakt en gisteravond ook nog mee zitten spelen en nu, na 27 uur waarvan 5 uur en 5 minuten schermtijd heb ik nog 33% (13 uur resterend). Met mijn vorige telefoon zou ik wel twee keer nadenken om de navigatie aan het begin van de dag langer dan 10 minuten aan te slingeren. Met dit toestel hoef je niet te vrezen dat je het einde van de dag niet haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:56:
En is het vandaag voor jullie de dag? :)
HAHA! Niemand heeft meer gereageerd zie ik. De mijne is maandagavond geleverd, volg me op Twitter voor mijn impressies en ervaringen met de #KEYone.

Je eigen kanalen spammen doe je maar ergens anders.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 05-05-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:59:
[...]

HAHA! Niemand heeft meer gereageerd zie ik. De mijne is maandagavond geleverd, volg me op Twitter voor mijn impressies en ervaringen met de #KEYone!
Heb je zwarte balken met YouTube filmpjes kijken in Landscape?

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 05-05-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Ja, er zijn zwarte balken als je Youtube kijkt. Stoort het? Mij niet, maar dat is persoonlijk.
Meer kan ik er niet over zeggen. Het is me nog niet gelukt om mijn #Lumia950 los te laten. Dus nog niet veel handson time gehad met de KEYone. Sorry...
Ik wil ook even wachten tot ik een hoesje heb. Ben bang om hem te laten vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door joi-c op 04-05-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
YouTube: BlackBerry KEYone Review: Getting Stuff Done

De eerste reviews zijn er.

Ik denk dat ik afhaak... Galaxy S7 is meer bang for bucks. Helaas... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
Stancke schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:12:
YouTube: BlackBerry KEYone Review: Getting Stuff Done

De eerste reviews zijn er.

Ik denk dat ik afhaak... Galaxy S7 is meer bang for bucks. Helaas... :(
Wat zijn je redenen om af te haken als ik mag vragen?

Edit: review van CrackBerry hier op http://m.crackberry.com/blackberry-keyone-review

[ Voor 10% gewijzigd door itsyaboy op 04-05-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Kevin van CrackBerry zal geen nadelen benoemen.
Een veel genoemde klacht op dit moment is het snel vollopen van het geheugen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Blackberry heeft een paar uur geleden een update uitgebracht die het vollopen van het geheugen aanpakt en ook de prestaties verbetert.

In onderstaand filmpje blijkt dat de KeyOne een verrassend goede camera heeft. De camera kan concurreren met de S8 en op bepaalde gebieden wint het zelfs. De reviewer prefereert de foto's die de KeyONe heeft genomen.

YouTube: BlackBerry KEYone Camera Better than Galaxy S8?

YouTube: BlackBerry KEYone Real Camera Review: Pixel sensor & BlackBerry ...
Dit is ook een goed filmpje over de camera van de KeyOne.

Over de batterijduur zijn de reviewers lovend. Het toestel heeft een exceptionele batterijduur. Beste die je op dit moment in een toestel kunt krijgen.

Kevin van Crackberry heeft ook verbeteringen/nadelen genoemd. In het filmpje is dat ook duidelijk te horen.

[ Voor 45% gewijzigd door emporio81 op 05-05-2017 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Von Henkel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:16:
CBK noemt heus wel wat nadelen, het is eerder de vraag of hij ze allemaal even goed benoemd ;) dus inderdaad verder kijken is een handig idee.

Waar heb je gezien dat dit een veel genoemde klacht is? Ik heb pas twee reviews gelezen, de tweede is die van The Verge, toch wel een website die vaak BlackBerry afschiet (zowel terecht als onterecht). Daar kwam het als ik het goed heb onthouden niet echt voor als issue. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Leuk om alle reviews binnen te zien druppelen. Het lijkt me duidelijk dat dit toestel voor een specifieke doelgroep is gemaakt maar alle reviews zijn over het algemeen allemaal (zeer) positief.
itsyaboy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:43:
[...]

CBK noemt heus wel wat nadelen, het is eerder de vraag of hij ze allemaal even goed benoemd ;) dus inderdaad verder kijken is een handig idee.

Waar heb je gezien dat dit een veel genoemde klacht is? Ik heb pas twee reviews gelezen, de tweede is die van The Verge, toch wel een website die vaak BlackBerry afschiet (zowel terecht als onterecht). Daar kwam het als ik het goed heb onthouden niet echt voor als issue. Zie hier.
Het vollopen van de memory komt wel degelijk vaker terug in de reviews.
Onder andere in de reviews. YouTube: BlackBerry KEYone Review en YouTube: BlackBerry KEYone Review: Getting Sh*t Done, maar meer reviews reppen erover.
Ben benieuwd of iemand die het toestel als bemachtigd heeft ons een screenshot kan aanleveren over het ram gebruikt gedurende een dag. Ook BB Hub schijnt erg veel ram te gebruiken.
emporio81 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 01:29:

Over de batterijduur zijn de reviewers lovend. Het toestel heeft een exceptionele batterijduur. Beste die je op dit moment in een toestel kunt krijgen.
Een bijzonder goede battery life is persoonlijk erg belangrijk voor mij. Reviews omschrijven de battery life over het algemeen als goed tot execptioneel dus dat is idd. fijn om te horen.
Beste batterijduur die je kunt krijgen momenteel lijkt me stug met de Lenovo P2 op de markt maar ik kijk erg uit naar de tweakers analyse van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.Gronkjaer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:22:
Ook BB Hub schijnt erg veel ram te gebruiken
Is op mn Priv ook
Beste batterijduur die je kunt krijgen momenteel lijkt me stug met de Lenovo P2
Of een Oukitel met 10.000mAh-accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De Keyone heeft een meer dan een goede batterijduur. Ik denk dat dat wat genuanceerder is.

Ik ieder geval is de batterijduur een verademing.

Verder is de software die de reviewers getest hebben van een preproductie model. Het werkt nog niet helemaal optimaal. Af en toe zijn er vertragingen waar te nemen bij het openen van zware games en bij het switchen tussen zware apps. Dit wordt al aangepakt door middel van updates.

[ Voor 92% gewijzigd door emporio81 op 05-05-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
itsyaboy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:43:
[...]
In totaal had ik een 6tal reviews gezien,
Deze van Pocketnow zat nog bij mijn favos
YouTube: BlackBerry KEYone Review: It keeps going, and going...

Als je van Audio houd, is deze telefoon ook geen aanwinst.
YouTube: BlackBerry KEYone Real Audio Review: All work and no play?

Zelf zal ik deze telefoon toch uitproberen.
Blijkt hij daadwerkelijk tegen te vallen gaat hij een paar weken later gewoon marktplaats op, net als mijn Blackberry Priv destijds :+
Mijn beste Blackberry ooit was toch de Passport, maar of die ooit met degelijke hardware uitkomt is maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:48
Dit is echt een prachtig toestel.
Maar als Belg had ik graag een azerty toetsenbord gezien.
Denk niet dat dit er zal komen

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er van de Priv ook dus you never know...

Zelf niet kunnen testen toen ik de KEYone had, dus een vraag voor de mensen die 'm nu al hebben:
Als je een third party toetsenbord installeert op de KEYone... Kun je dan met het fysieke toetsenbord 'pijltje omhoog' met de ene vinger en een letter met de andere vinger, altijd een hoofdletter tikken? Op de Priv komt het regelmatig voor dat dat niet werkt namelijk, als ik dan even standaard (softwarematige) BB-keyboard instel, wel. Ik wil toch wel graag Swype installeren, ook al zal ik dat op een KEYone weinig gebruiken denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:59:
[...]

HAHA! Niemand heeft meer gereageerd zie ik. De mijne is maandagavond geleverd, volg me op Twitter voor mijn impressies en ervaringen met de #KEYone.

[mbr]Je eigen kanalen spammen doe je maar ergens anders.[/]
Nou nou, het was puur informatief aangezien de mensen die 'm niet hebben benieuwd zijn en vol informatie zitten. Maar goed, waar jij blij van wordt. Ik ga niet overal hetzelfde herhalen.

Voor de mensen die interesse hebben, @H4zN_ op Twitter. Als je maar voor de ban bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens! Een GB erbij was beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:29:
Eens! Een GB erbij was beter geweest.
Dat is echt grote kul :) Android regelt de afhandeling van geheugen zelf, dat werkt met 3GB prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:06:
[...]

Dat is echt grote kul :) Android regelt de afhandeling van geheugen zelf, dat werkt met 3GB prima hoor.
Nou ja, 82% gemiddeld gebruik zonder veel gebruik van apps vind ik aan de hoge kant. Merk 't wel in 't gebruik als ik 't vergelijk met de samsung van m'n vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoort bij Android, zoveel mogelijk geheugen moet in gebruik zijn, dan werkt alles juist optimaal.
Ik zeg niet dat jij er één van bent, maar die personen die constant app-killers gebruiken enzo, zo werkt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
J.Gronkjaer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:22:
Het vollopen van de memory komt wel degelijk vaker terug in de reviews.
Onder andere in de reviews. YouTube: BlackBerry KEYone Review en YouTube: BlackBerry KEYone Review: Getting Sh*t Done, maar meer reviews reppen erover.
Ben benieuwd of iemand die het toestel als bemachtigd heeft ons een screenshot kan aanleveren over het ram gebruikt gedurende een dag. Ook BB Hub schijnt erg veel ram te gebruiken.
Thanks voor die video's, had ik nog niet gezien. Klinkt als een gebalanceerde telefoon en inderdaad, sommige noemen dat er wel wat lag waar te nemen is onder bepaalde omstandigheden. Voor mijzelf vermoed ik dat het voldoende gaat zijn want ik speel nooit spelletjes, zit niet op social media en gebruik mijn telefoon vooral voor communicatie en lezen in de browser.

Wel vind ik het vreemd hoe ik dit moet interpreteren.
CLB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:17:
Dat hoort bij Android, zoveel mogelijk geheugen moet in gebruik zijn, dan werkt alles juist optimaal.
Ik zeg niet dat jij er één van bent, maar die personen die constant app-killers gebruiken enzo, zo werkt het niet :)
Hoe bedoel je dat? Waarom zou alles optimaal werken als er juist zoveel mogelijk geheugen in gebruik is? Misschien een link of een korte (leken)uitleg waarom dat zo zou zijn? Ik dacht dat je juist alle apps moest afsluiten in Android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Laatst online: 15:50
Android probeert alle apps die je vaak gebruikt in het geheugen te houden. Dit zorgt ervoor dat die apps veel sneller openen en dus responsiever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
De review van Tim Schofield vind ik een van de betere tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Ik vond dit ook wel een aardige review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwais
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Veel van de eerste reviews zijn gebaseerd op een pre-production toestel, Daarbij het is niet altijd even duidelijk of de reviewers hun beoordeling gebaseerd, respektievelijk geschreven en gepubliceerd hebben voor of na de laatste software update. Sommige vermelden er wel bij dat de update op de dag/nacht voor publicatie arriveerde maar geven niet expliciet aan of hun conclusies daarop gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:48:
Is er van de Priv ook dus you never know...

Zelf niet kunnen testen toen ik de KEYone had, dus een vraag voor de mensen die 'm nu al hebben:
Als je een third party toetsenbord installeert op de KEYone... Kun je dan met het fysieke toetsenbord 'pijltje omhoog' met de ene vinger en een letter met de andere vinger, altijd een hoofdletter tikken? Op de Priv komt het regelmatig voor dat dat niet werkt namelijk, als ik dan even standaard (softwarematige) BB-keyboard instel, wel. Ik wil toch wel graag Swype installeren, ook al zal ik dat op een KEYone weinig gebruiken denk ik :+
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
Heb even swiftkey geïnstalleerd maar dat werk gewoon met het fysieke toetsenbord inclusief shift en alt voor zover ik getest heb. Je kan trouwens swype ook instellen voor het BlackBerry toetsenbord en een virtueel toetsenbord weergeven in de portretmodus (blijft wel weinig van je scherm over dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Onderstaand filmpje laat een goede vergelijking zien tussen de KeyONe en de S8 wat betreft de snelheid en de prestaties. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de prestaties van de KeyONe.

YouTube: Blackberry KEYone vs Samsung Galaxy S8 - Speed Test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik weet dat dit een "Onmannelijke" vraag is want wij mannen lezen nooit handleidingen en gebruiksaanwijzingen..... Ik ga het toch vragen. Is er een uitgebreide handleiding voor de Keyone? Ik heb gezocht, ook via Google maar kan hem nergens vinden. Weet iemand waar je de verschillende profielen kunt instellen. Ik kom er namelijk niet uit waar je je telefoon snel op stil, trillen e.d. kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
hoefniks schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:47:
Ik weet dat dit een "Onmannelijke" vraag is want wij mannen lezen nooit handleidingen en gebruiksaanwijzingen..... Ik ga het toch vragen. Is er een uitgebreide handleiding voor de Keyone? Ik heb gezocht, ook via Google maar kan hem nergens vinden. Weet iemand waar je de verschillende profielen kunt instellen. Ik kom er namelijk niet uit waar je je telefoon snel op stil, trillen e.d. kunt zetten.
Volume knoppen, als je volume down drukt, dan komt er uiteindelijk trillen en stil te staan. En ik gebruik ook heel veel de niet storen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
pineapple23 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Volume knoppen, als je volume down drukt, dan komt er uiteindelijk trillen en stil te staan. En ik gebruik ook heel veel de niet storen functie.
Kind kan de was doen. Dank je wel. De handleiding heb ik trouwens ook gevonden. 8)7 Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Hoewel ik geen super kleine handen heb, vind ik eenhandig gebruik op de KEYone best lastig. Het toestel glipt makkelijk uit de hand. Ik heb daarom na het bekijken van onderstaand filmpje ook een style ring aangeschaft. (gewoon een zwarte, niet zo'n lelijke oranje :P ) Bevalt super goed. Is ook als standaard te gebruiken.

Mocht je er zelf ook over denken, let dan op: het plakt zeer goed...vast is vast. Even schuiven om het wat rechter/hoger/lager/etc. te schuiven is er niet bij. Dus goed mikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
joi-c schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:09:
Hoewel ik geen super kleine handen heb, vind ik eenhandig gebruik op de KEYone best lastig. Het toestel glipt makkelijk uit de hand. Ik heb daarom na het bekijken van onderstaand filmpje ook een style ring aangeschaft. (gewoon een zwarte, niet zo'n lelijke oranje :P ) Bevalt super goed. Is ook als standaard te gebruiken.
[video]

Mocht je er zelf ook over denken, let dan op: het plakt zeer goed...vast is vast. Even schuiven om het wat rechter/hoger/lager/etc. te schuiven is er niet bij. Dus goed mikken ;)
Awesome. Best handig!
Ik lig ook regelmatig in bed en heb mn telefoon dan boven me hangen. Die valt idd wel eens :)
Voor t maken van Selfies, wat ik overigens sporadisch doe, lijkt het me ook een super praktische uitvinding.
20 euro/dollar is wel veel geld voor een ringetje, maar kan me voorstellen dat het toch het geld waard is als je kijkt naar de bruikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
technoaddict schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Awesome. Best handig!
Ik lig ook regelmatig in bed en heb mn telefoon dan boven me hangen. Die valt idd wel eens :)
Voor t maken van Selfies, wat ik overigens sporadisch doe, lijkt het me ook een super praktische uitvinding.
20 euro/dollar is wel veel geld voor een ringetje, maar kan me voorstellen dat het toch het geld waard is als je kijkt naar de bruikbaarheid.
Bij AliExpres vanaf 80 cent..
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [BlackBerry KEYone] Levertijden en Prijzen
- Accessoires: [BlackBerry KEYone] Accessoires