• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
pineapple23 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Ik werk in de IT en wij doen regelmatig inkopen bij Ingram. Wat je vaak ziet is dat de webshops ze tegen de inkoopprijzen van Ingram verkopen of soms zelfs lager als ze een goede deal hebben gesloten. Maar omdat hij nu net op de markt is proberen ze nu nog paar 10tjes extra te pakken.
Grappig om te horen. Dan wordt er in dit geval geen winst op het toestel gemaakt.
De € 443,50 exclusief BTW prijs bij Ingram is € 536,64 inclusief BTW.

Klinkt alleen maar beter die deal van mij. :P

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33
Matige review van de redactie zeg. Komt wellicht ook door het standaard format waar de reviews in worden gegoten, maar altijd die vergelijkingen met de usual suspects.. Als er één telefoon is die een unieke propositie biedt in het dorre landschap dat de wereld van de smartphone tegenwoordig is, is het de KEYone wel. Beoordeel een telefoon op z'n merites in plaats van die standaardvergelijking met de S zoveel.

• Radical1980
Jean-Bob schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:29:
Matige review van de redactie zeg. Komt wellicht ook door het standaard format waar de reviews in worden gegoten, maar altijd die vergelijkingen met de usual suspects.. Als er één telefoon is die een unieke propositie biedt in het dorre landschap dat de wereld van de smartphone tegenwoordig is, is het de KEYone wel. Beoordeel een telefoon op z'n merites in plaats van die standaardvergelijking met de S zoveel.
Tja. Iedereen is natuurlijk vrij om reviews op andere sites te bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Jean-Bob Ik had vooral op een vergelijking met de Priv gehoopt: is het nou handiger om je toetsenbord vast onder het scherm te hebben of juist om hem uit te schuiven? Het scheelt nogal in gewicht en balans.
Op zich snap ik de vergelijking met de S zoveel wel, want dat is een min of meer standaard vergelijkingsobject waardoor je andere telefoons ook met een omweg met elkaar kan vergelijken. De KEYone bevindt zich ook in een lastige spagaat: qua prijs zou je hem moeten vergelijken met een iPhone of Galaxy S8, maar qua specs (iig SoC, geheugen en scherm) eerder met een Moto G5, Levovo P2 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 00:48
Qua specs idd richting moto was het niet dat blackberry op een bepaalde manier de software getweaked heeft en ook het geheugenbeheer goed geregeld heeft en beter dan de duurdere merken zoals de S8. Zelfs reviewers vinden het merkwaardig dat toestellen met de zelfde specs een stuk minder presteren tov de KEYone.

het voordeel van een keyboard direct toegankelijk is in mijn beleving een groot voordeel tov de priv die je moet sliden.

Tenzij je netflix wil kijken regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
gwystyl schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:32:
@Jean-Bob Ik had vooral op een vergelijking met de Priv gehoopt: is het nou handiger om je toetsenbord vast onder het scherm te hebben of juist om hem uit te schuiven? Het scheelt nogal in gewicht en balans.
Op zich snap ik de vergelijking met de S zoveel wel, want dat is een min of meer standaard vergelijkingsobject waardoor je andere telefoons ook met een omweg met elkaar kan vergelijken. De KEYone bevindt zich ook in een lastige spagaat: qua prijs zou je hem moeten vergelijken met een iPhone of Galaxy S8, maar qua specs (iig SoC, geheugen en scherm) eerder met een Moto G5, Levovo P2 of iets dergelijks.
Mijn punt is precies dat dit een ander toestel is dan ongeveer al het andere dus dat je het qua prijs en specs niet zo direct tegen andere toestellen af moet zetten, behalve de Priv idd eventueel. Veel buitenlandse sites is dat trouwens wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:25
De AAN358 (5 aug) update van 470mb is ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Jean-Bob schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Mijn punt is precies dat dit een ander toestel is dan ongeveer al het andere dus dat je het qua prijs en specs niet zo direct tegen andere toestellen af moet zetten, behalve de Priv idd eventueel. Veel buitenlandse sites is dat trouwens wel gelukt.
Met die laatste zin zeg je toch wel wat.

Misschien is het publiek in Nederland domweg anders en wordt daarbij de berichtgeving aangepast. Als je de sectie buitenland van het journaal van de publieke omroep van Nederland vergelijkt met dezelfde sectie van het journaal in België krijg je ander nieuws. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Heb de update ook binnen (tmob)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Kreeg de update via wifihotspot binnen hier in Singapore en moet zeggen dat het wel grappig is dat je nieuwe iconen kunt kiezen, opstart logo toestel is iets aangepast en het icoontje van update is veranderd met daarin nu ook systeem apps updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Heb sinds gisteren nu ook het toestel. Is voor mijn nog even wennen aan het systeem. Mijn vorige toestel is een Q10

Het overzetten van de gegevens ging wat lastig. De foto's waren de bottleneck. Verder ben ik nog wat contactgegevens kwijtgeraakt namelijk die van mensen waar ik ook een Twitter accountnaam heb toegevoegd.

Ben nu aan het kijken welke meldingen en onderdelen ik wil gebruiken. Dat ik Gmail berichten binnen krijg, heb ik na wat uitzoekwerk op dit moment uit kunnen schakelen, denk ik. ;)

Het is voor mij ook nog wennen aan de toetsen. Ik vind deze wat minder prettig typen dan die van mijn Q10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57

Bij de verbeterde versie is het scherm er bijna niet meer uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Kent iemand een fysieke winkel om hem uit te testen?
Ik kijk eigenlijk nog steeds op tegen het moeten vervangen van mijn heerlijke brede passport toetsenbord wat ik dus ook zolang mogelijk probeer uit te stellen.

Maar helaas zal ik de overstap ooit moeten maken dus dan maar alles in de handen hebben gehad om te testen '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
ik had het toetsenbord snel door qua vier rijen en zit soms te klooien met symbolen toets. Waar je het meest aan zal moeten wennen
is dat het android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Nu online

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Jeffrey88 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 03:28:
Kent iemand een fysieke winkel om hem uit te testen?
Ik kijk eigenlijk nog steeds op tegen het moeten vervangen van mijn heerlijke brede passport toetsenbord wat ik dus ook zolang mogelijk probeer uit te stellen.

Maar helaas zal ik de overstap ooit moeten maken dus dan maar alles in de handen hebben gehad om te testen '-)
Toetsenbord duurt 3-4 weken en dan weet je niet meer beter. Android is meer wennen.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Heb inmiddels drie keer opnieuw opgestart sinds ik het toestel vanaf vrijdagavond in bezit heb. Heeft te maken met de iconen.

- 1 keer werkten ongeveer 70% van de iconen niet toen ik er op drukte
- 2 keer kon ik de iconen niet verslepen

Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Noresponse schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 05:11:
ik had het toetsenbord snel door qua vier rijen en zit soms te klooien met symbolen toets. Waar je het meest aan zal moeten wennen
is dat het android is.
Ik betwijfel het, de Q10 en Classic waren niet net zo fijn, en de priv vond ik vreselijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Von Henkel schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:12:
De AAN358 (5 aug) update van 470mb is ook uit.
Welke provider zit je? Ik zit op KPN en zie geen update helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsyaboy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:22:
Heb 'm gisteren aangeboden gekregen volgens mij, vandaag even geïnstalleerd. Provider Vodafone :)
Hmm ik heb een BlackBerry Priv :+

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 21-08-2017 19:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
CLB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:26:
[...]

Heb 'm gisteren aangeboden gekregen volgens mij, vandaag even geïnstalleerd. Provider Vodafone :)
Hmm ik heb een BlackBerry Priv :+
Haha, in ieder geval heel netjes dat de PRIV nog maandelijkse beveiligingsupdates krijgt.

Ben trouwens wel benieuwd hoe snel Android O op BlackBerry Android-toestellen te vinden zal zijn... vooral die auto-fill API lijkt me veelbelovend, dan werkt hopelijk de BlackBerry Password Keeper beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb wel de KeyOne en de update kwam laatst al binnen via Vodafone. Drukte zelf op de update icon en toen vond hij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
[...]

Heb KPN. De update heb ik afgelopen zaterdag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
[...]

Ik zit hier op Telfort,
Mijn vrouw kreeg hem ook tegelijkertijd op haar Keyone en zij heeft ook KPN

Vreemd dat je hem nog niet hebt.
Het is toch een Nederlands toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Ik heb wel de KeyOne en de update kwam laatst al binnen via Vodafone. Drukte zelf op de update icon en toen vond hij hem.
Heb al aardig op de update-knop zitten rammen maar helaas geen effect... :p
Radical1980 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:59:
[...]
Heb KPN. De update heb ik afgelopen zaterdag ontvangen.
Hmm, misschien heeft het dan toch te maken met onderstaande...
Von Henkel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:10:
[...]

Ik zit hier op Telfort,
Mijn vrouw kreeg hem ook tegelijkertijd op haar Keyone en zij heeft ook KPN

Vreemd dat je hem nog niet hebt.
Het is toch een Nederlands toestel?
Misschien heb je het probleem te pakken. Heb de mijne uit Engeland via John Lewis, een "gewone" winkel. Dacht dat het afhankelijk zou zijn van de provider... zou KPN niet door hebben dat ik op de KEYone zit nu? Zal eens in de Mijn KPN-app kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
itsyaboy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:31:
[...]

Haha, in ieder geval heel netjes dat de PRIV nog maandelijkse beveiligingsupdates krijgt.

Ben trouwens wel benieuwd hoe snel Android O op BlackBerry Android-toestellen te vinden zal zijn... vooral die auto-fill API lijkt me veelbelovend, dan werkt hopelijk de BlackBerry Password Keeper beter!
Las net op Crackberry dat de O versie zeker op de Key gaat komen. Timeline is nog niet bekend. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
hoefniks schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:57:
[...]

Las net op Crackberry dat de O versie zeker op de Key gaat komen. Timeline is nog niet bekend. _/-\o_
Ja dat is wel heel erg fijn en terecht! Zou wel heel naar zijn anders. Alleen hoop ik niet dat ik straks ook probleem heb om Android Oreo aangeboden te krijgen.. Heb nog steeds die augustus security update niet binnen. KPN kon verder ook niks doen zeiden ze... misschien straks maar eens de BlackBerry Mobile hulplijn bellen...

• itsyaboy
Hey, zou iemand eens willen testen welk recovery mode-menu hij/zij te zien krijgt op de KEYone? Die kan je in komen door een van de volumeknoppen en de power-knop voor zo'n 5-10 seconden ingedrukt te houden...

Zou ik erg waarderen als iemand anders dit ook even wil testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
itsyaboy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Ja dat is wel heel erg fijn en terecht! Zou wel heel naar zijn anders. Alleen hoop ik niet dat ik straks ook probleem heb om Android Oreo aangeboden te krijgen.. Heb nog steeds die augustus security update niet binnen. KPN kon verder ook niks doen zeiden ze... misschien straks maar eens de BlackBerry Mobile hulplijn bellen...
Ik wacht ook nog op de augustus update. Zit op KPN en heb een Keyone uit Engeland.
Erg jammer want een van de reden voor mij waren de beloofde maandelijkse updates.
Ik lees wel dat ze met een autoloader bezig zijn maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Chaser2600 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Ik wacht ook nog op de augustus update. Zit op KPN en heb een Keyone uit Engeland.
Erg jammer want een van de reden voor mij waren de beloofde maandelijkse updates.
Ik lees wel dat ze met een autoloader bezig zijn maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn
Ik ben voor 95% zeker dat dit komt doordat wij Engelse KEYone's hebben. Volgens mij heeft namelijk nog niemand in Engeland de augustus security update. Heb zelfs een korte discussie gehad met Bla1ze van CrackBerry hierover en hij geeft aan dat de security updates altijd per regio gingen... al is de tekst van BlackBerry hierover nogal vaag geformuleerd. Het wordt pas een probleem als de update wel verkrijgbaar is in Engeland, maar wij die alsnog niet krijgen.

Ben nu zover dat BlackBerry Mobile mijn probleem wil escaleren naar BlackBerry, maar denk niet dat ze het dan kunnen oplossen.

Wie weet dat met project Treble in Android Oreo dit een stuk beter gaat worden.... Voor nu is het denk ik wachten...

Edit: de allereerste berichten komen nu binnen op CrackBerry dat Engelse toestellen (DTEK60) de augustus update binnen krijgen. Hopelijk volgen wij spoedig!

[ Voor 6% gewijzigd door itsyaboy op 29-08-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:27:
Hmm denk niet dat dat klopt
;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIdsp3VWAAA5Obj.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
*knip*. Dubbelposten is niet toegestaan en daarbij doet je afbeelding het niet.

[ Voor 154% gewijzigd door rens-br op 31-08-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hoe houdt jullie scherm het trouwens qua krassen? Ik heb een hele vreemde kras ontdekt, recht boven de tijd in rechts boven... ziet er uit als dit symbool: < maar dan nog meer... heb geen idee hoe dit kan, maar dit moet echt met kracht zijn gegaan denk ik, die kras is ook gewoon voelbaar. Misschien tegen iets aan gekomen in mijn tas?

Anyway, hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
itsyaboy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:56:
Hoe houdt jullie scherm het trouwens qua krassen? Ik heb een hele vreemde kras ontdekt, recht boven de tijd in rechts boven... ziet er uit als dit symbool: < maar dan nog meer... heb geen idee hoe dit kan, maar dit moet echt met kracht zijn gegaan denk ik, die kras is ook gewoon voelbaar. Misschien tegen iets aan gekomen in mijn tas?

Anyway, hoe zit dat bij jullie?
Heb er een displayfolie op zitten. Ondanks berichten over gorillaglass vertrouw ik dit toch nooit. Had er liever een glass op gehad. Heb er daarvan diverse geprobeerd maar was niet tevreden. De 3 touch buttons boven het toetesenbord werkten dan niet goed meer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
hoefniks schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:10:
[...]

Heb er een displayfolie op zitten. Ondanks berichten over gorillaglass vertrouw ik dit toch nooit. Had er liever een glass op gehad. Heb er daarvan diverse geprobeerd maar was niet tevreden. De 3 touch buttons boven het toetesenbord werkten dan niet goed meer. _/-\o_
Uit nieuwsgierigheid, welke heb je precies?
En is glass echt beter?

Zie trouwens nu pas dat je via de BlackBerry Mobile website de KEYone kan bestellen... en ook accessoires! Doh... waaronder een protective film van 10 euro en een pocket van 50 euro... dure dingen..

[ Voor 6% gewijzigd door itsyaboy op 01-09-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Je kan ook via amazon.de bestellen. Is wel goedkoper.

Trouwens de Black Edition wordt nu al in de UK aangeboden met 4GB en 64GB opslag.

Wel grappig die discussie op de frontpage dat de overheid mischien kan meelezen met je berichten etc. Mensen gebruiken allemaal bijna whatsapp, facebook en delen alles al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
‘iPhone gebruikers gaan massaal overstappen naar volgende BlackBerry’

https://www.allaboutphone...utm_campaign=Headliner.nl

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 02-09-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Noresponse schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:09:

Heb je het artikel ook gelezen? Iemand van TCL "verwacht" dat. Ik zou dat als producent ook roepen. De titel van het artikel is nogal misleidend, maar dat komt doordat een titel tussen ' ' bij allaboutphones betekent dat het een gerucht of mening is ipv een feit of titel van een review oid.
Ik gun BB het beste, maar ik zie huidige iPhone gebruikers echt niet overstappen op een Blackberry omdat de naam zo mooi en goed klinkt, terwijl de software "gewoon" Android is. Zeker iPhone gebruikers zijn een bepaalde manier van werken gewend, en stappen niet zomaar over op Android. Misschien dat ze iets gaan groeien en een mespuntje marktaandeel afsnoepen van Samsung, HTC of Sony, maar voorlopig is het vooral wishful thinking aan de kant van TCL.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 01-09-2017 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
gwystyl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:15:
[...]
voorlopig is het vooral wishful thinking aan de kant van TCL.
Ik denk dat apple gebruikers nu al dromen van de iphone X

Leuk filmpje nog:

[ Voor 72% gewijzigd door Noresponse op 01-09-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46

[video]
In dit artikel doelen ze niet op de KEYone, maar op een alltouch die nog uit moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
pineapple23 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:45:
[...]

In dit artikel doelen ze niet op de KEYone, maar op een alltouch die nog uit moet komen.
Ik had het ook luchtig doorgelezen tijdens mijn reis :) . Dit toestel moet nog uitkomen en TCL is er nog niet eens over uit samen met BlackBerry wat belangrijk is.

Thanks voor de correctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Das best hééul mooi:
BlackBerry KEYone Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88

[/quote]

8)7 Dat zie ik niet zo snel gebeuren. BlackBerry toestellen moeten eerst vechten tegen Samsung, Huawei & Xiaomi. Zelfs Sony als zeer kleine speler verkoopt beter. Voordat een Android toestel verkoop aantallen van een IPhone kan afsnoepen is eerst een mediahype en blijvende fysieke aanwezigheid van de telefoons in winkels en het openbaar nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat jullie er zo om vragen:
BlackBerry KEYone Black

BlackBerry KEYone Black

BlackBerry KEYone Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Oke ik ben een beetje kleurenblind maar is dat nu zwart of blauwig? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is de BlackBerry KEYone Black Edition dus zeg het maar... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
CLB schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:09:
Het is de BlackBerry KEYone Black Edition dus zeg het maar... :p
Haha ja dat vermoedde ik al maar lijkt echt blauw (voor mij :p)! Weet niet wat ik van die achterkant vind, denk dat je hem echt in het echt moet zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 01:19
Beste leden,

ik zit al bijna dagelijks op ebay te kijken voor een indian k1 versie met dualsim maar voor een prijs van 670,- vindt ik een beetje te ver gaan aangezien het via amazone india het toestel 510, zou- moeten kosten.

Is er geen andere mogelijkheid om met de velen die geinteresseerd zijn in de indian versie het samen te laten importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
surindo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:15:
Beste leden,

ik zit al bijna dagelijks op ebay te kijken voor een indian k1 versie met dualsim maar voor een prijs van 670,- vindt ik een beetje te ver gaan aangezien het via amazone india het toestel 510, zou- moeten kosten.

Is er geen andere mogelijkheid om met de velen die geinteresseerd zijn in de indian versie het samen te laten importeren?
Er is een gozer op de CB forums die aanbiedt om te kopen voor anderen en het op te sturen naar ze. Geheel op eigen risico natuurlijk... wil je zo graag die dual sim versie hebben dan? En ja zeker een gortige prijs! Vond 600 euro al veel (eigenlijk gewoon de absolute max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 01:19
itsyaboy schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:41:
[...]

Er is een gozer op de CB forums die aanbiedt om te kopen voor anderen en het op te sturen naar ze. Geheel op eigen risico natuurlijk... wil je zo graag die dual sim versie hebben dan? En ja zeker een gortige prijs! Vond 600 euro al veel (eigenlijk gewoon de absolute max).
weet je ook toevallig wie deze gozer op CB is?

Ja blackberry met toetstenbord + dualsim is voor mij DE perfecte combinatie.
Ik loop namelijk al 3 jaar met 3 telefoons voor zowel prive als zakelijk gebruik.

Blackberry q10
Iphone 6
VKworld Z3310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Ik ga eind volgende week naar Sri Lanka. Ik weet niet of ze het toestel al in fysieke winkels hebben.
Hoe zit het dan met inklaringskosten oid als ik 2 toestellen zou meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTBreak schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:06:
Hoe zit het dan met inklaringskosten oid als ik 2 toestellen zou meenemen?
Belastingdienst / douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
_/-\o_ 'Hebben jullie dat nu ook? Je hoort en leest als dat geneuzel over de nieuwe iPhones en Galaxy's, je ziet de prijzen en hoe weinig er nu echt verandert is. Je kijkt naar de interviews van Cevin op Crackberry.com. Ik krijg dan nog steeds zo een brede grijns op m'n gezicht, of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
hoefniks schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:31:
_/-\o_ 'Hebben jullie dat nu ook? Je hoort en leest als dat geneuzel over de nieuwe iPhones en Galaxy's, je ziet de prijzen en hoe weinig er nu echt verandert is. Je kijkt naar de interviews van Cevin op Crackberry.com. Ik krijg dan nog steeds zo een brede grijns op m'n gezicht, of ben ik de enige?
De BlackBerry KEYone is op zichzelf gewoon al heel goed! Daar hoef ik het niet voor mee te vergelijken met te dure telefoons ;) Voor mij is het echter de vraag wat er gaat gebeuren als BlackBerry weer echt terug is. Ik ben bang dat ze dan qua prijs Samsung achterna willen gaan en dat is echt een doodzonde in mijn ogen...

• Noresponse
Het probleem is dat 90% niet weet wat er in een toestel zit en steeds weer duurdere toestellen koopt, omdat dat wel beter moet zijn dan het volgende toestel.

Klanten willen de iphone 8 of X en dan hebben ze als de iphone 7 plus en die werkt perfect met ios 11 en zal alle apps zonder problemen aan kunnen. Dit weten ze ,maar het is vernieuwd en nieuwe revolutie voor iphone en dan willen ze gewoon de iphone 8 serie en komen ze erachter dat er niks is veranderd en de apps het zelfde zijn, grote voordeel van nieuw is is compleet weg, behalve dat van het os dat elke keer slim bij elke toestel uitkomt, zodat de klant toch het gevoel heeft dat hij/zij wat nieuws in handen heeft. Dit hadden ze ook kunnen hebben met alleen de update. Heel eerlijk de marketing is super om bij elke lancering een nieuwe os uit te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
Ik riep weliswaar dat iphone gesture veel lijkt op die van BlackBerry 10, maar dat is gedeeltelijk niet waar, want BlackBerry had dit zelf ook afgekeken van palmos en zijn eigen swipe en gesture anders en beter dan palm of X.

Nu ik weer kijk bij palm dan zie ik dat dit meer lijkt op wat de iphone X nu heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Noresponse op 14-09-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Dat is ook zo. Alleen wat natuurlijk onzin is dat toen BlackBerry het deed het niet intuïtief werd genoemd en nu door Apple zelf wel wordt aangeduidt als "natuurlijk." Make that de cat wijs! ;)

PS: mijn Engelse KEYone nog steeds zonder augustus security update. Volgens BlackBerry komt deze voor mijn KEYone / regio halverwege september... dat is alweer nu / bijna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik heb de augustus update wel, maar niet die van september mogen ontvangen. De DTEK50 had deze update al op 7 september. Wie weet zijn ze te veel bezig met Android 8 voor de KEYone

[ Voor 4% gewijzigd door Noresponse op 18-09-2017 22:10 ]

• Von Henkel
Krijg net een systeem update binnen van 118mb.
En alles weer netjes bijgewerkt t/m 5 sept

[ Voor 33% gewijzigd door Von Henkel op 23-09-2017 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
Oreo is in de maak voor de KEYone

Zie ook filmpje hieronder:

[ Voor 58% gewijzigd door Noresponse op 03-10-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:07
Mijn KEYone black edition bevalt tot nu toe erg goed. De batterij is fantastisch (ik haal met gemak 2 dagen, soms zelfs 3 dagen).

Wanneer de batterij onder de 15% is blijft het notificatielichtje de hele tijd knipperen. Ik kan niet vinden hoe (en of) ik dit uit kan zetten. Weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:30
Ik heb nu een PRIV. Is het de moeite om een KEYONE te nemen met abonnement? Of zal ik nog een jaar PRIV met sim only doen?

Zijn er hier mensen overgestapt van de PRIV? Mis je het grote amoled scherm? En hoeveel beter is de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:53
uberhoogy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:12:
Ik heb nu een PRIV. Is het de moeite om een KEYONE te nemen met abonnement? Of zal ik nog een jaar PRIV met sim only doen?
Ja, ik ben overgestapt van de PRIV naar de KeyOne. Zonder abonnement sim-only via Simyo. Goeie deal via bedrijfje in Utrecht die meerdere toestellen voor de gemeente had aangekocht en geleverd. Gemeente bleek kennelijk niet tevreden waardoor telefoons terugkwamen en voor goede prijs verkocht werden.
Mijns inziens altijd verstandig om losse telefoon en losse minuten + data te doen, geeft je zelf meer controle en ik heb het idee dat dat vaak goedkoper is dan een abonnement.
Zijn er hier mensen overgestapt van de PRIV? Mis je het grote amoled scherm? En hoeveel beter is de batterij?
Tot nu toe mis ik het scherm alleen bij het bekijken van foto's en filmpjes. Alle apps schalen mooi naar de schermverhouding van de KeyOne. Navigeren met de KeyOne (Google Maps) gaat prima, ben daar net zo tevreden over als op de PRIV. ik lees berichten dat de batterij zo ontzettend veel beter zou moeten zijn. Nou, ik heb wel eens op een goede dag 40% over 's avonds. Maar 3 dagen? Bij mij niet hoor…
Dus wat mij betreft gaat de batterij inderdaad langer mee alleen nog nooit 2 hele dagen. Zal uiteraard liggen aan het navigeren wat ik aantal keer per dag met de KeyOne doe.
Al eerder genoemd is de verbetering van de ervaring van het typen op het toetsenbord, op de een of andere manier voel je de individuele toetsen beter.
Nadeel is de mindere scroll-ervaring op het KeyOne toetsenbord, alleen de bovenste 2 rijen toetsen werken (in portrait mode). Het werkt overigens wel maar werkt minder prettig/soepel dan op de PRIV.
Ook de vertraging na het indrukken van de camera-shutter is ronduit irritant. Al aantal keer gehad dat ik de camera al had weggedraaid en later bleek dat de foto tijdens het wegdraaien vastgelegd is…
Heb dat overigens ook al als feedback naar BlackBerry gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
no113 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:02:
[...]

Ja, ik ben overgestapt van de PRIV naar de KeyOne. Zonder abonnement sim-only via Simyo. Goeie deal via bedrijfje in Utrecht die meerdere toestellen voor de gemeente had aangekocht en geleverd. Gemeente bleek kennelijk niet tevreden waardoor telefoons terugkwamen en voor goede prijs verkocht werden.
Mijns inziens altijd verstandig om losse telefoon en losse minuten + data te doen, geeft je zelf meer controle en ik heb het idee dat dat vaak goedkoper is dan een abonnement.

[...]

Tot nu toe mis ik het scherm alleen bij het bekijken van foto's en filmpjes. Alle apps schalen mooi naar de schermverhouding van de KeyOne. Navigeren met de KeyOne (Google Maps) gaat prima, ben daar net zo tevreden over als op de PRIV. ik lees berichten dat de batterij zo ontzettend veel beter zou moeten zijn. Nou, ik heb wel eens op een goede dag 40% over 's avonds. Maar 3 dagen? Bij mij niet hoor…
Dus wat mij betreft gaat de batterij inderdaad langer mee alleen nog nooit 2 hele dagen. Zal uiteraard liggen aan het navigeren wat ik aantal keer per dag met de KeyOne doe.
Al eerder genoemd is de verbetering van de ervaring van het typen op het toetsenbord, op de een of andere manier voel je de individuele toetsen beter.
Nadeel is de mindere scroll-ervaring op het KeyOne toetsenbord, alleen de bovenste 2 rijen toetsen werken (in portrait mode). Het werkt overigens wel maar werkt minder prettig/soepel dan op de PRIV.
Ook de vertraging na het indrukken van de camera-shutter is ronduit irritant. Al aantal keer gehad dat ik de camera al had weggedraaid en later bleek dat de foto tijdens het wegdraaien vastgelegd is…
Heb dat overigens ook al als feedback naar BlackBerry gestuurd.
Klinkt goed! Over het algemeen wel tevreden met de overstap dus? Wat was precies de reden dat je de PRIV hebt vervangen? Ik heb de PRIV nu een jaar en vind voornamelijk de batterij en de ietwat onbetrouwbare prestaties erg storend. Ik denk dat ik de PRIV een van de slechtste BlackBerry is die ik ooit heb gehad en ik gebruik al BlackBerry sinds de Bold 9700 (heb de Storm nooit gehad)... De bouwkwaliteit is onder het niveau van BlackBerry, de software is buggy, het toetsenbord is redelijk beperkt en de batterij onbetrouwbaar en soms ronduit slecht. Om die reden zou ik graag een KEYONE willen. Deze blijkt namelijk weer een ouderwets goede BlackBerry te zijn waar je drie jaar mee kunt. Ik heb de Black Edition op het oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:53
uberhoogy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:17:
[...]

Klinkt goed! Over het algemeen wel tevreden met de overstap dus? Wat was precies de reden dat je de PRIV hebt vervangen?
Erg tevreden met overstap. Zoals beschreven minder tevreden met traagheid van camera en scroll-ervaring op fysieke toetsenbord.
Er waren zoals altijd meerdere redenen te bedenken om nog een tijd door te gaan met de PRIV, want; ik kon er alles op doen wat ik ermee wilde.
Redenen om over te stappen op de KeyOne waren onder andere; Android N, betere accuduur, (veel) minder traagheid met opstarten van- en werken met apps. Black edition is wat mij betreft ook meest begeerlijke versie. Prijstechnisch kon ik dat niet aan. Heb nu de KeyOne/zilver voor € 350 kunnen bemachtigen. Met bon en met garantie (zie eerdere post).
Heb overigens in combinatie met Tasker en wat andere apps gezorgd voor nog flexibeler gebruik van fysiek toetsenbord. Bijvoorbeeld Shiftlinks = Back. Shiftrechts = Home. Q lang indrukken = alle apps sluiten. Onder vrijwel elke toets zit bij mij een snelkoppeling naar applicatie, WhatsApp chat, andere functie aan/uit zetten. Ik vind het geweldig werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
hmmm ik heb mijn keuze gemaakt. Naar een jaar dienst gaat de PRIV er toch echt uit. Batterij werkt compleet bizar. Ene dag haal ik er dik een dag uit, andere dag gaat ie frustrerend snel leeg. Stond laatst in Amsterdam na uitgaan. Geen batterij om Uber te bestellen of te checken wanneer de treinen gingen. Ben er klaar mee.

Ik denk dat het de KeyOne gaat worden. Ik twijfel nog tussen de zilver of de Black Edition. Kan iemand mij vertellen welke mij is aan te raden? 4 gb ram lijkt mij wel wat meer future proof, maar de zilveren is 100 euro goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
uberhoogy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:53:
hmmm ik heb mijn keuze gemaakt. Naar een jaar dienst gaat de PRIV er toch echt uit. Batterij werkt compleet bizar. Ene dag haal ik er dik een dag uit, andere dag gaat ie frustrerend snel leeg. Stond laatst in Amsterdam na uitgaan. Geen batterij om Uber te bestellen of te checken wanneer de treinen gingen. Ben er klaar mee.

Ik denk dat het de KeyOne gaat worden. Ik twijfel nog tussen de zilver of de Black Edition. Kan iemand mij vertellen welke mij is aan te raden? 4 gb ram lijkt mij wel wat meer future proof, maar de zilveren is 100 euro goedkoper!
Ik heb geen Priv gehad wel diverse van z'n voorgangers. Heb de K1 nu sinds mei dit jaar en ben heel dik tevreden. Het toestel doet wat hij moet doen en voor mij naar volledige tevredenheid. Mailen is helemaal een feest met de vele mogelijkheden van de Hub. Het toetsenbord is heerlijk en voor mij is hij snel genoeg. Ik heb de zilveren uitvoering met een folie als screenprotector. Glazen screenprotector werkt niet. Heb er diverse geprobeerd maar steeds met een teleurstelling als gevolg. Doorzichtige bumper eromheen ziet er fantastisch uit. Ik vind het een aanrader maar smaken verschillen natuurlijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@uberhoogy Ik herken gedeeltelijk je Priv-frustratie. Bij mij was de batterij opgezet en werd hij erg warm. Is uiteindelijk onder garantie vervangen. Nu doet hij het weer prima en gaat de batterij makkelijk een dag mee met redelijk intensief gebruik. Laten maken en een jaar SIM only doen lijkt me zeker een goede optie.

Ik heb de KeyOne even in het echt bekeken bij Belsimpel in Utrecht. De toetsen voelen wat gladder en ronder aan dan die van de Priv, maar zijn prima te onderscheiden en in te drukken. Ik denk zelfs makkelijker dan de Priv omdat die door de slider wat platter moesten zijn.
Ik ben zelf erg fan van AMOLED schermen, maar bij voornamelijk zakelijk gebruik (browsen, mail, chat, agenda) denk ik dat het scherm van de KeyOne prima voldoet. Het aantal dpi is lager dan dat van de Priv, maar vergelijkbaar met 1080p op een normaal 5.2" scherm. Het zag er in ieder geval erg scherp en helder uit.

De software lijkt precies op die van de Priv, dus daar ligt het verschil in ieder geval niet in. Qua uitvoering zou ik zelf waarschijnlijk de zilveren nemen. 4Gb RAM klinkt wel lekker, maar ik vind de meerprijs nogal fors en zou de extra opslag (64Gb tov 32Gb) waarschijnlijk niet missen.

• Jean-Bob
Ik heb nu helaas ook last van een scherm dat los zit. Als ik em op de kop houd hangt het scherm er aan de linkerkant uit. Toestel is nog prima te gebruiken verder. Heb nu contact gehad met de customer support en het lijkt er op dat dit wel snel opgelost wordt dus dat is dan weer prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jean-Bob
Toestel maandag opgestuurd en nu een vervangend toestel + gratis hoesje binnengekregen. Minder dan vier dagen zonder gezeten dus, zeer tevreden over de customer support. In de tussentijd ook weer behoorlijk lopen ergeren aan het typen op glas en de batterij van mijn oude S6, dan waardeer je de kwaliteiten van dit toestel weer des te meer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Hoe is het met jullie maandelijkse beloofde update gesteld? Ik heb de laatste op 5 oktober gekregen via Vodafone, AAQ302. Volgens mij is het al bijna december en ga ik een maand missen. Oreo zal wel 2018 gaan worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
hoefniks schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:51:
Hoe is het met jullie maandelijkse beloofde update gesteld? Ik heb de laatste op 5 oktober gekregen via Vodafone, AAQ302. Volgens mij is het al bijna december en ga ik een maand missen. Oreo zal wel 2018 gaan worden denk ik.
Ik heb een Engelse KEYone, van een productiemodel wat altijd achterloopt. Oreo was volgens mij bevestigd voor 2018, dus om die eerder te verwachten... helaas..

Zit trouwens zelf ook nog op de security update van 5 oktober. Je moet voor de gein eens de CrackBerry forums volgen hierover. Gebruiker conite zit dat updatebeleid als een malle te verdedigen met de argumenten: "heel veel KEYone productiemodellen," "eerder dan de meeste fabrikanten." Maarrr maandelijks is maandelijks in mijn ogen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Juist. Als ze maandelijks updates beloven, moeten ze maandelijks updates uitrollen. Niet alleen voor 'heel veel modellen' maar voor àlle modellen. Dat het ene model ze een paar dagen later krijgt dan het andere, soit, maar ze moeten wel gewoon elke maand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

itsyaboy schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb een Engelse KEYone, van een productiemodel wat altijd achterloopt. Oreo was volgens mij bevestigd voor 2018, dus om die eerder te verwachten... helaas..

Zit trouwens zelf ook nog op de security update van 5 oktober. Je moet voor de gein eens de CrackBerry forums volgen hierover. Gebruiker conite zit dat updatebeleid als een malle te verdedigen met de argumenten: "heel veel KEYone productiemodellen," "eerder dan de meeste fabrikanten." Maarrr maandelijks is maandelijks in mijn ogen! ;)
Zit er dan ee verschil tussen de 'engelse' keyone en een europese? Ik ben aan het kijken naar de black edition vanaf amazon.co.uk, die is eenn stukje goedkoper dan het toestel in Nederland bestellen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
koksie schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:43:
Juist. Als ze maandelijks updates beloven, moeten ze maandelijks updates uitrollen. Niet alleen voor 'heel veel modellen' maar voor àlle modellen. Dat het ene model ze een paar dagen later krijgt dan het andere, soit, maar ze moeten wel gewoon elke maand komen.
Volledig eens. Maar je moet eens zien hoe die conite elke keer weer met een (vaak onzinnig) argument komt om de dagelijkse praktijk te verdedigen haha...
Rudedadude schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:50:
[...]

Zit er dan ee verschil tussen de 'engelse' keyone en een europese? Ik ben aan het kijken naar de black edition vanaf amazon.co.uk, die is eenn stukje goedkoper dan het toestel in Nederland bestellen.
Het enige verschil schijnt te zijn dat er voor verschillende regio's (en sommige Amerikaansde providers) verschillende productiemodellen zijn. Die productiemodellen hebben ieder een eigen tijdspad t.a.v. maandelijkse updates. Voorbeeld. Een Nederlandse KEYone kan al de nieuwste update hebben, maar de Engelse KEYone nog niet. Dat overkomt mij vaak, terwijl ik gewoon op de Nederlandse KPN zit. Voor de rest is het dezelfde telefoon. Ik heb hem ook in Engeland gekocht vanwege de betere prijs. Zou hem trouwens wel in Nederland activeren als je hem hier gebruikt, want anders staat je Play Store op Engeland ingesteld. Wat vervelend kan zijn voor sommige Nederlandse apps..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
Ik kijk lichtelijk jaloers naar Duitsland, waar op Amazon.de de Keyone nog maar 379 euro kost. Nu even uitverkocht, maar ja, vind je het gek met die prijs :). Toch 120 euro goedkoper dan bij ons! Helaas wel qwertz natuurlijk.

https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
koksie schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:49:
Ik kijk lichtelijk jaloers naar Duitsland, waar op Amazon.de de Keyone nog maar 379 euro kost. Nu even uitverkocht, maar ja, vind je het gek met die prijs :). Toch 120 euro goedkoper dan bij ons! Helaas wel qwertz natuurlijk.

Met qwertz is heel goed te leven hoor. Na een paar dagen weet je niet beter meer. Ik ben van de week overgestapt naar de zwarte uitvoering en zet de andere op marktplaats. Van mei dit jaar voor €250, is toch een mooie prijs. Wel een qwertz. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey88
koksie schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:49:

Dat Kun je softwarematig weer aanpassen, als je blind kan typen dan denk je niet meer na of je nu een qwertz of qwerty toetsenbord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Nu online

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

En toen klonk mijn "recent/sqaure" button ineens "hol" ..... En direct wist ik hoelaat het was: mijn scherm laat los :( en ik heb echt niets geks gedaan of gehad. Iemand ervaring met RMA belsimpel? (Tips voor snelle afhandeling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
DaMightyWackO schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:26:
En toen klonk mijn "recent/sqaure" button ineens "hol" ..... En direct wist ik hoelaat het was: mijn scherm laat los :( en ik heb echt niets geks gedaan of gehad. Iemand ervaring met RMA belsimpel? (Tips voor snelle afhandeling)
Omdat mijn exemplaar van Selfridges kwam heb ik gelijk contact opgenomen met de support van BB zelf (Netherlands 08000200106 9:00-21:00 (Monday – Saturday).

Hier werd me meteen een omruil-service aangeboden die vrij soepel verliep (telefoon naar Luxemburg gestuurd en 4 dagen later had ik een vervangend exemplaar). Ik lees wel wisselende verhalen, sommige mensen krijgen eerst een refurbished toestel opgestuurd dat ook mankementen vertoond en moeten dan nog een keer wisselen.

Geen idee hoe belsimpel dit afhandelt, zou eerst bij hun checken maar als het lang lijkt te gaan duren BB bellen. Zelf ben ik in het verleden aan het lijntje gehouden door belsimpel toen ik een nieuw toestel had besteld waarvan de levertijd volgens de website 2-4 dagen was maar die na 3 weken nog niet binnen was ("morgen hebben we em waarschijnlijk" x5). Toen noodgedwongen voor een ander toestel moeten kiezen omdat mijn oude onbruikbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey88
¿Verkoopt de Key-One Überhaupt wel in Nederland/Europa?

Ik heb de telefoon in slechts één winkel gespot, en voor de rest zijn Duitse/Britse forumtopics over de Key-One/Motion ook niet bepaald levendig. Crackberry.com geeft mij alleen inzicht in de Amerikaanse/Canadese markt welke ook niet echt flitsend is.

Ik durf de overstap echt niet te maken voor +€475 met het oog op de BB10 (Priv) & Windows phone praktijken 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Jeffrey88 op 04-01-2018 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jeffrey88 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 00:18:

Ik durf de overstap echt niet te maken voor +€475 met het oog op de BB10 (Priv) & Windows phone praktijken 8)7
Ik zit met precies hetzelfde verhaal. Destijds de passport gehaald en 3 maanden later het bericht dat de support voor BB10 zou stoppen. Blackberry zie ik de laatste tijd veel in het nieuws, maar meestal om aan te kondigen dat ze ergens mee gaan stoppen.
Ik werk nog steeds met mijn Passport, alleen wordt de batterij wat minder. Dus ben aan het kijken naar een vervanger, maar dan wel met fysiek toetsenbord.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

itt de passport en de priv zijn het telefoons van Blackberry mobile / TCL en niet van Blackberry zelf. Of dat een goed of slecht ding is moet volgens mij nog blijken. Belangrijkste graadmeters zijn voorlopig of Oreo beschikbaar komt en hoe lang de beveiligingsupdates doorgevoerd worden. Dat het Blackberry laagje (launcher, hub, toetsenbord, toestel search, etc.) over Android heen ondersteund blijft worden, ben ik niet zo bang voor. Los van die beiden: het is Android, dus dat zal niet zo snel verdwijnen.

Ik heb een maandje terug de overstap gemaakt van een passport se naar de K1B. Grappig genoeg wende het toetsenbord 'classic' style (zoals indertijd op mijn Q10) best wel weer snel. Android was een paar dagen vloeken, maar toen had ik het ook ingesteld op een manier die voor mij bruikbaar is.

Mijn tijdshorizon met telefoons is 2 jaar en volgens mij moet deze telefoon dat prima kunnen halen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Na drie jaar de Classic gebruikt te hebben, heb ik vandaag de overstap gemaakt naar een KeyOne Black. Ik ben gegaan voor een eenjarige verlenging, omdat dat toch ruim €100,- scheelt t.o.v. een los toestel kopen.

Allereerst heb ik via de Inhoudsoverdracht alles overgezet wat ik maar kon overzetten. Vervolgens het installeren van alles en het onvermijdelijke gebruik van een Google account; ik heb maar een dummy account aangemaakt met allemaal valse gegevens.

Wat rest is het personaliseren van mijn KeyOne om het zoveel mogelijk op mijn Classic te laten lijken. Ik heb de BB10 icon pack ingesteld, zoekopdrachten die gestart worden door te beginnen met typen, de hub en natuurlijk het toetsenbord met alle snelkoppelingen. De vingerafdruksensor werkt erg fijn moet ik zeggen. :*) Uiteraard heb ik alle onzinnige Google onzin verwijderd, zoals die irritante zoekbalk midden op je scherm. 8)7

Tot nu toe heb ik geen klachten, hoewel er kleine irritaties zijn, zoals het ontbreken van een toolbelt en de gestures. Als jullie nog verdere tips of aanbevelingen hebben hoor ik het graag.

Shikata ga nai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koksie
De USB poort van mijn Classic had het begeven, dus ik moest wel naar wat anders. Ik ben voor de Keyone Silver gegaan. Ik heb 'm nu een weekje in gebruik en moet zeggen dat het me niet tegen valt. Het is allemaal net niet zo goed als BB10 maar ik kan tot nu toe toch echt wel prima leven met Android op de manier waarop ik het nu ingesteld heb. Ja, de Hub is minder uitgebreid en goed dan op BB10, ja, ik mis de gestures nog dagelijks, ja, ik mis nog wat andere heule fijne BB10 zaken, maar over het algemeen is de overgang een stuk minder groot dan ik vreesde. Voor 379 euro die ik ervoor betaald heb, vind ik het prima zo. De vingerafdruk sensor werkt trouwens enorm fijn, veel beter dan ik verwacht had,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Von Henkel
Sinds vandaag is er weer een update van 567mb beschikbaar.
Je krijgt dan Software versie AAT 166 en alles is netjes bijgewerkt t/m 5 Jan 2018.
Er zijn 2 nieuwe apps toegevoegd, "bestanden" en "locks"
Software updates van Blackberry beginnen trager te worden van elke 2 maanden naar ruim 3 maanden...

[ Voor 10% gewijzigd door Von Henkel op 12-01-2018 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Om je KeyOne nog meer op BB10 te laten lijken heb ik nog een aantal handige dingen gevonden:

1. Icon Pack 10, deze is beter dan de BlackBerry 10 Icon Pack. Hiermee tover je alle iconen om tot die zoals je van BlackBerry gewend bent. Zelfs het logo van de PlayStore ziet eruit als die van BlackBerry World. :D

2. Keyboard Browser, dit is nagenoeg dezelfde browser die je in BB10 gebruikt. De adresbalk staat onderin en je kan de bekende shortcuts gebruiken. Er zit jammer genoeg geen adblocker in en privénavigatie ontbreekt.

3. Je kan de Hub als een widget helemaal uitvergroot op een pagina plaatsen, waardoor je de app zelf niet steeds hoeft te openen. Dit werkt goed in combinatie met de productiviteit tab, vooral als je deze nog eens instelt door 'm van links te openen à la BB10. d:)b

4. Met de Sound Profile app kun je snel wisselen tussen verscheidene profielen. Zo stom dat dit niet standaard op Android zit.

5. AccuWeather, de standaard weerapp voor BB10 heeft ook een app voor Android.

Ik ben alleen nog op zoek naar een goede gesture en LED indicator app om het helemaal af te maken.

Na een week ben ik nog steeds tevreden met deze telefoon. BB10 blijft uiteraard superieur; niet normaal hoe dit OS zijn tijd ver vooruit is. De integratie van elke app werkte vloeiend. Neem bijvoorbeeld WhatsApp waar je contacten kan onderverdelen in favorieten, je kan zelfs in de Hub zien of berichten zijn gelezen middels de vinkjes. Maar het leed wordt enigszins verzacht doordat je Android helemaal naar hartenlust kan aanpassen.

Tot zover mijn bijdrage. :P

Shikata ga nai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Von Henkel schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:33:
Sinds vandaag is er weer een update van 567mb beschikbaar.
Je krijgt dan Software versie AAT 166 en alles is netjes bijgewerkt t/m 5 Jan 2018.
Er zijn 2 nieuwe apps toegevoegd, "bestanden" en "locks"
Software updates van Blackberry beginnen trager te worden van elke 2 maanden naar ruim 3 maanden...
Het schijnt trouwens een probleem geweest te zijn met de servers voor Europa (oid.), omdat de november en december update in andere delen van de wereld wel gewoon beschikbaar was voor de Keyone.

@bovenstaand; een aantal van die dingen heb ik ingesteld (hub widget in linkerscherm), een aantal zaken ook niet. Ik moet trouwens zeggen dat voor mij alleen al de fingerprintsensor to unlock al bijna de overgang naar dit toestel waard is. Ook het swipe te delete of mark as read (voor mij de gestures in de hub) vind ik eigenlijk een vooruitgang tov de BB hub, alhoewel een aantal integraties idd beter waren in BB10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 10:07
De laatste update van de Keyone heeft die van mijn vriendin erg traag gemaakt... zijn er meer mensen die daar last van hebben? Betreft update AAT166

[ Voor 11% gewijzigd door Dijkhuis op 16-01-2018 21:31 . Reden: Keyone natuurlijk, geen BB10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dijkhuis schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:52:
De laatste update van de BB10 heeft die van mijn vriendin erg traag gemaakt... zijn er meer mensen die daar last van hebben?
offtopic:
Dit betreft het topic over de KeyOne, niet toestellen met BB10.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dijkhuis schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:52:
De laatste update van de Keyone heeft die van mijn vriendin erg traag gemaakt... zijn er meer mensen die daar last van hebben? Betreft update AAT166
Hier een zilveren en zwarte keyone, maar niets van gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
Silveren Keyone, geen verschil in snelheid tov de vorige update. Wellicht een keer resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
Al eens de cache geleegd? Was bij mij een paar maanden terug 4gb.
Daarna was die een stuk sneller
Sindsdien doe ik het elke week ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik heb altijd zitten twijfelen om een K1 aan te schaffen maar uiteindelijk niet gedaan. Redenen waren de SOC, omdat ik niet wist hoe apps zouden werken met de 4:3 verhouding en omdat ik de telefoon er niet heel tof uit vond zien. Dus ik heb toen besloten mijn OP3 te houden. Ook omdat er niemand op Tweakers die 'm te koop aan bood op de tweedehands markt, haha.

Nu ben ik klaar met de OP3. Hij wordt trager en ik wil echt terug naar fysiek toetsenbord. Jaren geleden had ik een Samsung Young nogwat, wat typte dat heerlijk, snel en foutloos.

De K2 ziet er echt superstrak uit. Die wil ik hebben! Kan iemand mij vertellen hoe jouw ervaring was met de K1 wat betreft het gebruik van apps? Waren er apps die onbruikbaar werden?

De apps die ik vaak gebruik:
- Netflix (slechts om te casten naar TV)
- Google Maps
- Waze
- Whatsapp
- Telegram
- Nu.nl
- Teletekst
- Bankier apps (ING, Rabobank, Bunq)
- YouTube (heel enkel)
- Delta, Blockfolio (crypto mensen zullen weten waar ik het over heb ;-))
- Brave browser

Ik hoor het graag. Ik hoop dat alle apps gewoon naar wens werken, ik wil die K2 echt graag! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey88
Zucht...

De Key Two moet nog worden gepresenteerd en we weten dus nog helemaal niet hoe de hardware en het scherm zijn. Wat jij hebt gezien zijn mogelijke fotos maar die kunnen incorrect zijn. Daarnaast is de scherm ratio van de Key One geen 4:3 (zo als de IPad) maar 3:2

Betreft je apps; Android schaalt apps automatisch, ik loop nog met de Passport en Android APK’s en daar passen de Android apps zich zelfs aan het vierkante scherm aan,(niet altijd even mooi) dus een Android toestel met de Playstore wat dus moet voldoen aan Googles schermverhouding zal elke app correct schalen. En met de vermoedelijke 3.2 beeldverhouding zul je bij video’s kleine zwarte balken kunnen gaan zien, maar ik lees al dat het je niet om de video’s gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeffrey88 op 18-05-2018 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
GrazendeKoe schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:32:
Ik heb altijd zitten twijfelen om een K1 aan te schaffen maar uiteindelijk niet gedaan. Redenen waren de SOC, omdat ik niet wist hoe apps zouden werken met de 4:3 verhouding en omdat ik de telefoon er niet heel tof uit vond zien. Dus ik heb toen besloten mijn OP3 te houden. Ook omdat er niemand op Tweakers die 'm te koop aan bood op de tweedehands markt, haha.

Nu ben ik klaar met de OP3. Hij wordt trager en ik wil echt terug naar fysiek toetsenbord. Jaren geleden had ik een Samsung Young nogwat, wat typte dat heerlijk, snel en foutloos.

De K2 ziet er echt superstrak uit. Die wil ik hebben! Kan iemand mij vertellen hoe jouw ervaring was met de K1 wat betreft het gebruik van apps? Waren er apps die onbruikbaar werden?

De apps die ik vaak gebruik:
- Netflix (slechts om te casten naar TV)
- Google Maps
- Waze
- Whatsapp
- Telegram
- Nu.nl
- Teletekst
- Bankier apps (ING, Rabobank, Bunq)
- YouTube (heel enkel)
- Delta, Blockfolio (crypto mensen zullen weten waar ik het over heb ;-))
- Brave browser

Ik hoor het graag. Ik hoop dat alle apps gewoon naar wens werken, ik wil die K2 echt graag! :D
Ik heb nog geen app gehad die gek schaalde, alle apps die ik gebruik werken perfect. Van jouw lijstje gebruik ik Google Maps, Whatsapp, Nu.nl, Rabobank, Youtube. Ik ben zeer tevreden met mijn K1 silver edition, ik heb de qwertz versie destijds van amazon.de gehaald voor 375 euro. Daar staat ie nu weer voor, maar de K1 black staat voor 399 dus die zou ik nu nemen als ik in de market was voor een K1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
Pff m'n "q" toets begint los te raken.. De linkerhelft staat ineens omhoog gestoken.. Kan er zo afvallen volgens mij.

En heb de telefoon pas 11 maanden! Had toch wel betere kwaliteit verwacht.

De winkel biedt een gratis reparatie aan.. Nu hopen dat de rest van de toetsen niet in de komende maanden ook los gaan laten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Nu online

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb Oreo ontvangen op mijn K1, via het beta programma. Ik merk weinig verschil, behalve dat lastpass de autofill api kan gebruiken nu.
Overigens gisteren een stukje op de K2 getypt van een collega en dit typt echt een stukje beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Op welke maand zit de KeyOne met security updates? Lees op Reddit enkele posts van mei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGelder
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 11:08
Stefan22 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:00:
Op welke maand zit de KeyOne met security updates? Lees op Reddit enkele posts van mei...
Ik zit al vanaf eind juni/begin juli op die van 5 juni. Maar die van juli laat wel lang op zich wachten. Meestal komt het wel na een maand beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Noresponse schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:10:
Ik heb de augustus update wel, maar niet die van september mogen ontvangen. De DTEK50 had deze update al op 7 september. Wie weet zijn ze te veel bezig met Android 8 voor de KEYone
De Android 8.1 update werd hier van de week geinstalleerd.

| live and give like no one else |

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [BlackBerry KEYone] Levertijden en Prijzen
- Accessoires: [BlackBerry KEYone] Accessoires