Ja, ik ben overgestapt van de PRIV naar de KeyOne. Zonder abonnement sim-only via Simyo. Goeie deal via bedrijfje in Utrecht die meerdere toestellen voor de gemeente had aangekocht en geleverd. Gemeente bleek kennelijk niet tevreden waardoor telefoons terugkwamen en voor goede prijs verkocht werden.
Mijns inziens altijd verstandig om losse telefoon en losse minuten + data te doen, geeft je zelf meer controle en ik heb het idee dat dat vaak goedkoper is dan een abonnement.
Zijn er hier mensen overgestapt van de PRIV? Mis je het grote amoled scherm? En hoeveel beter is de batterij?
Tot nu toe mis ik het scherm alleen bij het bekijken van foto's en filmpjes. Alle apps schalen mooi naar de schermverhouding van de KeyOne. Navigeren met de KeyOne (Google Maps) gaat prima, ben daar net zo tevreden over als op de PRIV. ik lees berichten dat de batterij zo ontzettend veel beter zou moeten zijn. Nou, ik heb wel eens op een goede dag 40% over 's avonds. Maar 3 dagen? Bij mij niet hoor…
Dus wat mij betreft gaat de batterij inderdaad langer mee alleen nog nooit 2 hele dagen. Zal uiteraard liggen aan het navigeren wat ik aantal keer per dag met de KeyOne doe.
Al eerder genoemd is de verbetering van de ervaring van het typen op het toetsenbord, op de een of andere manier voel je de individuele toetsen beter.
Nadeel is de mindere scroll-ervaring op het KeyOne toetsenbord, alleen de bovenste 2 rijen toetsen werken (in portrait mode). Het werkt overigens wel maar werkt minder prettig/soepel dan op de PRIV.
Ook de vertraging na het indrukken van de camera-shutter is ronduit irritant. Al aantal keer gehad dat ik de camera al had weggedraaid en later bleek dat de foto tijdens het wegdraaien vastgelegd is…
Heb dat overigens ook al als feedback naar BlackBerry gestuurd.