Mag hopen dat het geen kabelprobleem is, betreft een 6 meter lange verwerkt achter vastgeschroefde plinten. Weet zeker dat het een high speed is en ben voor deze kabel zelfs van mijn geloof gestapt door een wat duurdere te nemen. Overigens geen problemen met 4k films via die kabel dus ik zoek het niet in een bandbreedte probleem.
Tja, ik hoop het ook voor je maar lange kabels willen juist nog wel eens problematisch zijn. In mijn geval werd btw alle content goed weer gegeven maar gaf cec allerlei problemen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Voor alleen even testen hoef je de andere kabel niet gelijk weg te werken natuurlijk:) En kun je het iig uitsluiten..
Thanks voor deze info. Ik vond Battlefield 1 al aan de donkere kant op mijn PS4 Pro. Maar de PS4 Pro zend idd full RGB uit en dan moet het zwartniveau op de tv idd op Hoog staan.Puck schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:47:
[...]
Black-level high alleen instellen als je bron ook RGB full is. Dit geld eigenlijk alleen maar voor PC input & game-consoles (non-HDR). Bij video-content sowieso low gebruiken. Je zult dan wel andere zaken opnieuw moeten "kalibreren". Als je alles correct afstelt is zwart gewoon zwart (met een brightness rond de 50), voor zowel high als low.
In het kort:
1) RGB Full = Black-level High (eigenlijk alleen voor non-HDR gaming)
2) RGB Limited / HDR = Black-level Low (sowieso gebruiken voor video-content)
3) Als je RGB Full output en Black-level Low hebt krijg je crushed-blacks.
4) Als je RGB Limited output met Black-level high krijg je grijze zwartwaardes.
Dit is trouwens ook van toepassing op de Netflix app op de PS4 Pro.
De ingebouwde apps op de tv stellen het zwartniveau automatisch in. De tv herkent dus voor die apps of het Full of Limited RGB is.
Hier nog ff een kort filmpje van het zwart niveau van mijn oude tv vs mijn nieuwe oled tv: https://youtu.be/l33kxoEFML8
[ Voor 5% gewijzigd door Jesp_J op 24-01-2017 21:44 ]
Gister heb ik in de mediamarkt even wat demo materiaal laten afspelen op de 55B6V en tot mijn verbazing stopte de medewerker de USB stick in de tv. Vervolgens speelde die de video's af en de kwaliteit van 5/8 filmpjes echt kwaliteit van een 360p video zo slecht, hij ging er snel doorheen en wipte het af als "ja heb ik vaker gehad hier".
Mijn vraag is dan ook eigenlijk of het bekend probleem is of de mediamarkt gewoon een slecht geproduceerde tv of dergelijke heeft staan?
Zijn er mensen met deze tv die hetzelfde probleem ervaren dat je UHD beelden als 360p ziet verschijnen?
Mijn vraag is dan ook eigenlijk of het bekend probleem is of de mediamarkt gewoon een slecht geproduceerde tv of dergelijke heeft staan?
Zijn er mensen met deze tv die hetzelfde probleem ervaren dat je UHD beelden als 360p ziet verschijnen?
Nee nooit gehad. Maar als het er 5 van de 8 waren dan zou ii zeggen dat er 5 filmpjes gewoon slecht zijn.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bedankt voor je antwoord! Hij deed er in iedergeval over alsof het aan de tv lag aangezien hij de video's afspeelde uit de map UHD en OLED. Maar gelukkig valt het uiteindelijk mee als ik je zo hoor.Tylen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:28:
Nee nooit gehad. Maar als het er 5 van de 8 waren dan zou ii zeggen dat er 5 filmpjes gewoon slecht zijn.
Lijkt me sowieso niet heel nuttig om demo materiaal te bekijken wat je zelf niet kent, of ook niet op andere tv's hebt gezien. Volgende keer zelf wat materiaal mee op een USB stick?DannyBevers schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:31:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Hij deed er in iedergeval over alsof het aan de tv lag aangezien hij de video's afspeelde uit de map UHD en OLED. Maar gelukkig valt het uiteindelijk mee als ik je zo hoor.
Arrived anxious, left bored
De demo materialen draaiden ze ook op alle andere tv's maar ging meer om principe, beetje de tv af laten tasten door de medewerker. Begrijp je punt maar het was gewoon even kijken hoe het gebruik ervan ging.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:00:
[...]
Lijkt me sowieso niet heel nuttig om demo materiaal te bekijken wat je zelf niet kent, of ook niet op andere tv's hebt gezien. Volgende keer zelf wat materiaal mee op een USB stick?
Bij de Mediamarkt verkopen ze niet graag LG. Toen ik ging kijken voor mijn OLED werd dit afgeraden door de verkoper, volgens hem moest ik een Sony nemen die volgens hem een veel beter beeld had. Samen met hem dat ding bekeken en heb hem toen gevraagd of hij iets aan zijn ogen mankeerde. Ziet er wel aardig uit als je niet beter weet maar haalt het niet bij OLED. Daarna was volgens hem OLED nog niet echt geschikt om dagelijks te gebruiken had nog kinderziekten. Hierna snel de winkel verlaten en hem ergens anders gehaald.
Maar op video's op de andere TV's ook slecht dan? In mijn ervaring kan bepaald bronmateriaal sowieso slechter lijken op OLED, omdat het meer zwartwaardes toont, en daardoor ook alle ruis / artefacten die daar in "verstopt" zitten kan laten zien. Je hoort dat ook veel mensen "klagen" over de hoeveelheid ruis die sommige films en series hebben. Dit valt op een OLED meer op.DannyBevers schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:22:
[...]
De demo materialen draaiden ze ook op alle andere tv's maar ging meer om principe, beetje de tv af laten tasten door de medewerker. Begrijp je punt maar het was gewoon even kijken hoe het gebruik ervan ging.
Ze verkopen heel graag, zolang het maar dat model/merk is waar ze de meeste winst op halen / een deal mee hebben.Gverboon schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:23:
Bij de Mediamarkt verkopen ze niet graag LG. Toen ik ging kijken voor mijn OLED werd dit afgeraden door de verkoper, volgens hem moest ik een Sony nemen die volgens hem een veel beter beeld had. Samen met hem dat ding bekeken en heb hem toen gevraagd of hij iets aan zijn ogen mankeerde. Ziet er wel aardig uit als je niet beter weet maar haalt het niet bij OLED. Daarna was volgens hem OLED nog niet echt geschikt om dagelijks te gebruiken had nog kinderziekten. Hierna snel de winkel verlaten en hem ergens anders gehaald.
Weet iemand wat in de LG 7 series nu nog het verschil tussen het B en C model wordt? Bij de 6 series was dit curved vs niet-curved en een snellere SOC. Ik heb begrepen dat alle 7 serie modellen plat worden en dat alle modellen dezelfde SOC krijgen.
Zo als het er nu uit ziet een andere verpakking.AgeOfPanic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:20:
Weet iemand wat in de LG 7 series nu nog het verschil tussen het B en C model wordt? Bij de 6 series was dit curved vs niet-curved en een snellere SOC. Ik heb begrepen dat alle 7 serie modellen plat worden en dat alle modellen dezelfde SOC krijgen.
De rand is anders, en de voet is anders.
Valt ook op een high-end LCD van 2016 wel op hoor, OLED misschien nog een heel klein beetje meer maar dan moet je gewoon een crappy 1080p tv kopen, heb je er geen last van. Dus daar zit nauwelijks verschil in de keuze OLED vs high-end LCD.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:35:
[...]
Maar op video's op de andere TV's ook slecht dan? In mijn ervaring kan bepaald bronmateriaal sowieso slechter lijken op OLED, omdat het meer zwartwaardes toont, en daardoor ook alle ruis / artefacten die daar in "verstopt" zitten kan laten zien. Je hoort dat ook veel mensen "klagen" over de hoeveelheid ruis die sommige films en series hebben. Dit valt op een OLED meer op.
[...]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zal best hoor, ik heb maar één nieuwe high-end TV en dat is een OLEDPhusebox schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
[...]
Valt ook op een high-end LCD van 2016 wel op hoor, OLED misschien nog een heel klein beetje meer maar dan moet je gewoon een crappy 1080p tv kopen, heb je er geen last van. Dus daar zit nauwelijks verschil in de keuze OLED vs high-end LCD.
If anything zag ik het meer als minpunt van OLED, en dus ook van high-end LCD.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Zal best hoor, ik heb maar één nieuwe high-end TV en dat is een OLEDHet idee was ook niet om dit als pluspunt van OLED specifiek aan te duiden, maar meer dat bronmateriaal belangrijk is en dat hedendaagse TV's meer tonen dan vroeger.
Ik zie het niet als minpunt van de TV's, maar van het bronmateriaal die niet geschoten/gemasterd is voor hedendaagse high-end TV's.Phusebox schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:56:
[...]
If anything zag ik het meer als minpunt van OLED, en dus ook van high-end LCD.
[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 25-01-2017 10:58 ]
Op het bronmateriaal heb je weinig invloed, op de tv wel. Maar aangezien alle betere tv's dit probleem hebben wordt het vanzelf een non-issue.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:58:
[...]
Ik zie het niet als minpunt van de TV's, maar van het bronmateriaal.
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn C6V. Ik ben er praktisch zeker van dat ik het in het begin niet had.freak-me-baby schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:29:
Weet iemand trouwens hoe het kan dat niet automatisch verbinding wordt gemaakt met wifi als je de tv aanzet? Ik heb een model LG 55EF950V. Automatisch verbinden staat wel aan
IK kan nergens vinden dat er meer mensen last van hebben en hoe het op te lossen valt. HEt is best irri, want als je even een keer wilt casten, dan kom je er weer achter dat je tv niet is verbonden met wifi.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Ik vermoed dat het probleem bij mij is begonnen toen ik eens met mijn wireless settings in mijn router heb zitten knoeien (SSID en security settings).
Ik heb ergens teruggevonden dat LG TVs (misschien enkel oudere modellen) enkel met het TKIP protocol zouden werken en geen AES, en elders vond ik terug dat, als je iets aan je wireless settings veranderd, je ofwel je SSID moet veranderen, of je TV op factory default terug moet zetten, anders blijft hij ergens iets onthouden wat de TV verhindert opnieuw te kunnen connecteren.
Ik heb zelf nog geen uitsluitsel of dit zou helpen, ik heb maandagavond mijn wireless SSID eens veranderd, maar nog niet echt kunnen testen of het probleem nu definitief is opgelost.
In elk geval is het zeer vervelend!
Heb ik hier ook last van! oplossing voor mij ff een kabel aansluiten binnenkort haha..
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Goedemiddag Tweakers,
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een 55B6D. Ik stoor mij echter behoorlijk aan het schokkerige beeld bij ongeveer alle content van Netflix. Ik heb voor mijn gevoel bijna alle instellingen al geprobeerd, beeldverbeteraars aan / uit. Als ik trumotion uitzet dan zijn bewegende beelden echt niet om aan te zien. Met trumotion aan is het beter (eigenlijk nog steeds niet goed) en zie je heel veel artefacts. Aangezien ik mijn tv vrijwel alleen gebruik voor het streamen van films en series is dit een flinke tegenvaller.
Ik heb een beetje zitten Googlen en het lijkt dat de LG moeite heeft met het correct weergeven van 24fps content. Gamen op de PS4 pro op 60 fps gaat super vloeiend en ziet er echt gelikt uit (bv: the last of us). Spellen op 24 / 30 fps daarentegen bv: GTA V) gaan weer behoorlijk schokkerig.
Ik kom van een 1080P 100hz sony uit 2014 (50w829B) en bij deze televisie heb ik absoluut geen last van schokkerige beelden.
Ik vind het beeld qua contrast / kleuren echt te gek maar dat geschok verpest de kijkervaring behoorlijk. Zijn er meer mensen met dit fenomeen? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een 55B6D. Ik stoor mij echter behoorlijk aan het schokkerige beeld bij ongeveer alle content van Netflix. Ik heb voor mijn gevoel bijna alle instellingen al geprobeerd, beeldverbeteraars aan / uit. Als ik trumotion uitzet dan zijn bewegende beelden echt niet om aan te zien. Met trumotion aan is het beter (eigenlijk nog steeds niet goed) en zie je heel veel artefacts. Aangezien ik mijn tv vrijwel alleen gebruik voor het streamen van films en series is dit een flinke tegenvaller.
Ik heb een beetje zitten Googlen en het lijkt dat de LG moeite heeft met het correct weergeven van 24fps content. Gamen op de PS4 pro op 60 fps gaat super vloeiend en ziet er echt gelikt uit (bv: the last of us). Spellen op 24 / 30 fps daarentegen bv: GTA V) gaan weer behoorlijk schokkerig.
Ik kom van een 1080P 100hz sony uit 2014 (50w829B) en bij deze televisie heb ik absoluut geen last van schokkerige beelden.
Ik vind het beeld qua contrast / kleuren echt te gek maar dat geschok verpest de kijkervaring behoorlijk. Zijn er meer mensen met dit fenomeen? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?
@ro84
Hee das wel vreemd aangezien ik aardig tevreden ben over Netflix en beweging.
Ik weet wel wat je bedoeld met dat geschok overigens maar ik zie het niet zo heel vaak. Overigens zijn mijn andere tv's in huis ook niet altijd perfect, zelfs mijn plasma (Panasonic 42gt60) laat wel eens wat raars zien bij beweging.
Heb je een duidelijk voorbeeld film/serie in Netflix zodat ik het eens kan bekijken op mijn 55E6?
Hee das wel vreemd aangezien ik aardig tevreden ben over Netflix en beweging.
Ik weet wel wat je bedoeld met dat geschok overigens maar ik zie het niet zo heel vaak. Overigens zijn mijn andere tv's in huis ook niet altijd perfect, zelfs mijn plasma (Panasonic 42gt60) laat wel eens wat raars zien bij beweging.
Heb je een duidelijk voorbeeld film/serie in Netflix zodat ik het eens kan bekijken op mijn 55E6?
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Vind je het gek als een spel op 24/30 fps gaat schokken? Je speelt op een console. Een B6 gaat niet een vloeiende ervaring geven hoor.ro84 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:30:
Goedemiddag Tweakers,
Hoe bekijk jij Netflix? Via de applicatie op de TV of via de Playstation of ander apparaat? Want via de applicatie zou het eigenlijk zonder judder moeten gaan.ro84 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:30:
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een 55B6D. Ik stoor mij echter behoorlijk aan het schokkerige beeld bij ongeveer alle content van Netflix.
[..]
@ shocked
Bijvoorbeeld The Siege of Jadotville bij 15:28 als de trucks voorbij rijden, je ziet dan rondom de randen van de trucks aan de voor- en de achterkant echt gestotter.
Zelfde film maar dan rond 19:16 rondom de hoofden van de twee mannen met baret en pet zie je hetzelfde.
@ ghstly
Via de app op de televisie.
Bijvoorbeeld The Siege of Jadotville bij 15:28 als de trucks voorbij rijden, je ziet dan rondom de randen van de trucks aan de voor- en de achterkant echt gestotter.
Zelfde film maar dan rond 19:16 rondom de hoofden van de twee mannen met baret en pet zie je hetzelfde.
@ ghstly
Real Cinema wel aan?ro84 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:06:
@ shocked
@ ghstly
True motion al uitgezet of de custom settings al geprobeerd?ro84 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:06:
@ shocked
@ ghstly
Heb je de laatste firmware wel? Bij de oudere varianten van de firmware waren er inderdaad problemen met 24p materiaal.
@ Keepitfrosty
Ja, heb trumotion uitgezet en heb de custom settings ook geprobeerd.
@ Puck
Real Cinema staat aan
Ik heb de tv gekocht in Duitsland maar had de aanname gedaan dat als ik hem in Nederland zou aansluiten en zou updaten ik automatisch de meest recente Nederlandse firmware zou krijgen.
Ja, heb trumotion uitgezet en heb de custom settings ook geprobeerd.
@ Puck
Real Cinema staat aan
Vanavond even checken, de tv geeft aan dat hij de meest recente firmware heeft, maar of dat 04.30.50 is (dit is de meest recente firmware in Duitsland) of de 04.30.65 (dit is de meest recente firmware in Nederland) weet ik niet.Malt007 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:36:
Heb je de laatste firmware wel? Bij de oudere varianten van de firmware waren er inderdaad problemen met 24p materiaal.
Ik heb de tv gekocht in Duitsland maar had de aanname gedaan dat als ik hem in Nederland zou aansluiten en zou updaten ik automatisch de meest recente Nederlandse firmware zou krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door ro84 op 25-01-2017 14:59 ]
Als het goed is gewoon de .65 , mijn B6D deed die iig wel ophalen zodra ik zocht naar updates. De website van LG Duitsland zal wel minder frequent geupdate worden vermoed ik.
Verwijderd
ik heb besloten te wachten totdat hdmi v2. 1 is ingeburgerd. Ik heb anders het idee dat je een scherm hebt met fantastische mogelijkheden, maar bijna geen mogelijkheden om dat scherm aan te sturen.
@ ro84:
Ik zie dit ook op mijn OLED55E6
Check deze fragmenten maar eens:
- Daredevil S1 A3 (Rabbit in a snowstorm) op Netflix in Dolby HDR
(Kijk dan vooral op 36:23 naar de man met het witte overhemd)
- Jurassic World op Netflix
(Als de helikopter voorbij de waterval vliegt op 15:20)
Ik begin me echt af te vragen of andere dit stotteren gewoon niet zien/waarnemen of dat hun OLED er echt geen "last" van heeft. Als dt laatste het geval is wil ik wel eens een keer bij iemand die dit niet ziet langskomen om te kijken want dat zou dan betekenen dat mijn tv iets verkeerd doet.
Ik heb nu altijd tru-motion aanstaan omdat ik dit er gewoon veel mooier vind uit zien.
Games op 60 fps zoals Batllefield 1 zijn trouwens geweldig maar uncharted 4 vind ik door de lage frame rate ook een beetje tegen vallen.
Ik begin me echt af te vragen of andere dit stotteren gewoon niet zien/waarnemen of dat hun OLED er echt geen "last" van heeft. Als dt laatste het geval is wil ik wel eens een keer bij iemand die dit niet ziet langskomen om te kijken want dat zou dan betekenen dat mijn tv iets verkeerd doet.
Ik heb nu altijd tru-motion aanstaan omdat ik dit er gewoon veel mooier vind uit zien.
Games op 60 fps zoals Batllefield 1 zijn trouwens geweldig maar uncharted 4 vind ik door de lage frame rate ook een beetje tegen vallen.
toevallig in de buurt van Eindhoven? mag je het best keer komen testen hier!Jesp_J schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:22:
@ ro84:
Waarom zou je daarop wachten?! Bijna geen mogelijkheden het scherm aan te sturen? Wat wil je dan aansturen, 8K100/120hz?!Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:17:
ik heb besloten te wachten totdat hdmi v2. 1 is ingeburgerd. Ik heb anders het idee dat je een scherm hebt met fantastische mogelijkheden, maar bijna geen mogelijkheden om dat scherm aan te sturen.
Ik lees wel meer berichten over micro-stutters, maar ben het zelf nog niet tegengekomen (Real Cinemaa aan, Trumotion uit). Wellicht verschilt het per paneel, per model, wellicht per firmware, per setting, wellicht per persoon (gevoelig voor) wellicht per app (ik gebruik zelf geen Netflix). Zoveel variabelen. Ik zal Jurassic World vanavond wel even testen via Plex.
Ik kan wel een aantal zaken aanraden:
1) Na een firmware update je settings terugzetten naar fabrieksinstellingen. Bij mij was het hele menu bijv. veel trager na de laatste update. Na een reset weer soepel. Kan ook effect hebben op processing.
2) Sluit gebruikte apps af, i.p.v. op de achtergrond open te laten. Die doe je door de homeknop ingedrukt te houden: dan verschijnen recente apps die je met kruisje erboven kunt afsluiten.
1) Na een firmware update je settings terugzetten naar fabrieksinstellingen. Bij mij was het hele menu bijv. veel trager na de laatste update. Na een reset weer soepel. Kan ook effect hebben op processing.
2) Sluit gebruikte apps af, i.p.v. op de achtergrond open te laten. Die doe je door de homeknop ingedrukt te houden: dan verschijnen recente apps die je met kruisje erboven kunt afsluiten.
Thanks..dat is iig iets :-) Mijn SSID is in ieder geval al heel lang niet verandert. Dus dat kan het niet zijn.the_unlord schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:14:
[...]
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn C6V. Ik ben er praktisch zeker van dat ik het in het begin niet had.
Ik vermoed dat het probleem bij mij is begonnen toen ik eens met mijn wireless settings in mijn router heb zitten knoeien (SSID en security settings).
Ik heb ergens teruggevonden dat LG TVs (misschien enkel oudere modellen) enkel met het TKIP protocol zouden werken en geen AES, en elders vond ik terug dat, als je iets aan je wireless settings veranderd, je ofwel je SSID moet veranderen, of je TV op factory default terug moet zetten, anders blijft hij ergens iets onthouden wat de TV verhindert opnieuw te kunnen connecteren.
Ik heb zelf nog geen uitsluitsel of dit zou helpen, ik heb maandagavond mijn wireless SSID eens veranderd, maar nog niet echt kunnen testen of het probleem nu definitief is opgelost.
In elk geval is het zeer vervelend!
Ik zal me eens wat meer verdiepen in het TKIP protocol.
Ik kan me niet voorstellen dat wij 1 van de weinigen zijn die met dit euvel te maken hebben. Er valt zo weinig over te vinden op het i-net. alsof niemand gebruikt maakt van wifi op een tv
En soms licht het gewoon aan de content. Heb bijv. Films gehad waarbij ik dacht dat ik starter had. Keek ik hem op de MacBook of andere tv. Was het exact hetzelfde. Dus staar je niet blind op dat het altijd aan de tv ligt.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:56:
Ik lees wel meer berichten over micro-stutters, maar ben het zelf nog niet tegengekomen (Real Cinemaa aan, Trumotion uit). Wellicht verschilt het per paneel, per model, wellicht per firmware, per setting, wellicht per persoon (gevoelig voor) wellicht per app (ik gebruik zelf geen Netflix). Zoveel variabelen. Ik zal Jurassic World vanavond wel even testen via Plex.
Shit, die was ik vergeten in mijn rijtjewally21 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:01:
[...]
En soms licht het gewoon aan de content. Heb bijv. Films gehad waarbij ik dacht dat ik starter had. Keek ik hem op de MacBook of andere tv. Was het exact hetzelfde. Dus staar je niet blind op dat het altijd aan de tv ligt.
Ik gebruik WiFI als sinds de eerste week (nu zo'n 4 maanden), omdat dat bij mij sneller is dan LAN. Router is laatste generatie Apple Extreme (geen idee wat voor type beveiliging die gebruikt). Nog nooit een verbroken verbinding gehad. Ik gok trouwens dat veel mensen wel LAN gebruiken hoor.freak-me-baby schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:00:
Ik kan me niet voorstellen dat wij 1 van de weinigen zijn die met dit euvel te maken hebben. Er valt zo weinig over te vinden op het i-net. alsof niemand gebruikt maakt van wifi op een tv
Heb jij ook een OLED55E6? En zie jij het beeld nooit schokkerig verlopen met 24p content met tru motion op off (in de voorbeelden die ik in mijn post gaf)rohit schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:26:
[...]
toevallig in de buurt van Eindhoven? mag je het best keer komen testen hier!
Micro-stutter is gelukkig al enige tijd geen issue meer bij de 6 serie OLED TV's en is ook wat anders dan het 'gestotter' wat bij bepaalde content zichtbaar is. Het is (gelukkig) ook niet zo dat de ene TV er meer last van heeft dan de andere. Sample variatie kan je wat dit 'probleem' betreft echt uitsluiten.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:56:
Eén van de boosdoeners is motion-blur, of beter het gebrek aan motion-blur bij OLED TV's. Wanneer het aantal beelden per seconde laag is, zoals bij 24Hz content, dan kan dit bij bepaalde bewegingen een schokkerig beeld opleveren. Het gebrek aan motion-blur zorgt ervoor dat elk individueel beeld wel erg scherp is, maar ook dat de beelden onderling minder mooi in elkaar overvloeien. Bij content met een hogere framerate zoals 60Hz opnames is het gebrek aan motion-blur juist weer erg fijn. Er is dan een optimale scherpte per frame en een soepele motion te zien.
LG heeft een 'oplossing' in de vorm van TruMotion, maar die is helaas verre van optimaal. De standen 'smooth' en 'clear' leveren duidelijk beeldfouten op (alle andere merken hebben hier net zoveel last van overigens), maar gelukkig is er nog de stand 'user'. Zet De-Judder op 2 en De-Blur 10 en je bent voor 98% van alle schokkerigheid af die eerst zichtbaar was zonder het overdreven soap-effect te introduceren. Eigenlijk is dit een setting die ik 100% van tijd ingeschakeld zou willen hebben (behalve bij games), maar toch staat TruMotion bij mij eigenlijk altijd uit. Waarom? Er gebeurt namelijk iets eigenaardigs als ik TruMotion op de 'user' settings zet zoals hierboven aangegeven. Bij bepaalde kleine bewegingen in beeld gaat het beeld heel erg haperen. Dit is een fout in de software waardoor de interpolatie niet goed werkt. Bepaalde scenes zijn op deze manier niet om aan te zien, terwijl deze setting verder een zeer mooi bewegend beeld oplevert. Hoewel ik er niet vanuit ga, hoop ik dat LG dit probleem nog eens weet te ondervangen met een software update.
Some infinities are bigger than others.
Ik heb geen netflix helaas! hahaJesp_J schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Heb jij ook een OLED55E6? En zie jij het beeld nooit schokkerig verlopen met 24p content met tru motion op off (in de voorbeelden die ik in mijn post gaf)
Stutter, judder, micro-stutter, de-judder, de-blur. Ik snap de verwarringen welMajor_ton schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:31:
[...]
Micro-stutter is gelukkig al enige tijd geen issue meer bij de 6 serie OLED TV's en is ook wat anders dan het 'gestotter' wat bij bepaalde content zichtbaar is.
Ik dacht ook dat Real Cinema juist het probleem van 24Hz content al (grotendeels) zou moeten oplossen?
With LG Real Cinema, every frame is consistently processed 5 times in 1/24 of a second producing 120 fps with TruMotion or 2 times in 1/24 of a second producing 48 fps without TruMotion, thus totally eliminating the judder effect. --This function can also work when TruMotion is off.
[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 25-01-2017 16:54 ]
Real Cinema werkt met 24Hz content uitermate goed en moet ook ten alle tijden aan staan waar dat mogelijk is. Op de één of andere manier loopt sommige content van Netflix en Amazon prime behoorlijk te hakkelen, wat naar mijn idee echt niet aan de TV ligt. The Grand Tour vind ik niet om aan te zien met TruMotion uit en gaat dus op de user stand 2/10 - 10/10. Kijk ik echter naar Designated Survivor op Netflix dan heb ik nergens last van. Het kan ook nog een 4K ding zijn en dus een bandbreedte probleem vanuit de streaming diensten. Helaas lig ik al een paar dagen met griep op bed, dus ik kan niet echt actief testen nu. Hopelijk ben ik snel weer op de been, want morgen krijg ik een Samsung 55KS9000 binnen om te testen. Ik zal het dan zeker eens gaan vergelijken met elkaar.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:46:
[...]
Stutter, judder, micro-stutter, de-judder, de-blur. Ik snap de verwarringen welThanks voor de opheldering, al blijft lastig te zeggen wat mensen ervaren als ze het over een stuttering hebben.
Ik dacht ook dat Real Cinema juist het probleem van 24Hz content al (grotendeels) zou moeten oplossen?
[...]
Helder! Nog steeds onduidelijk waarom er bij streaming apps toch niet helemaal soepel loopt... en beterschap!
Even iets anders, betreffende chroma, game-mode, color-gamut, input-labels & input-lag. Een interessante write-up van avsforums.com. Let op: gaat hier om de E6, dus die zal in 4:4:4 een lagere input-lag hebben dan de B6)
Even iets anders, betreffende chroma, game-mode, color-gamut, input-labels & input-lag. Een interessante write-up van avsforums.com. Let op: gaat hier om de E6, dus die zal in 4:4:4 een lagere input-lag hebben dan de B6)
The only way to have 4:4:4 output is to be using the "PC" icon mode. No other mode on my E6 supports 4:4:4 output besides that. The "Icon mode" is found in "All Inputs" screen, select your input and then "Edit Icon". Each Icon is really a "mode" for the display that show different settings options or change the behavior of the display. They're all mostly the same except for "PC" because of 4:4:4 output (what you see on the screen).
You can test this out by using THIS IMAGE made by Madshi (MadVR developer and all-round awesome dude) to check what chroma your input is.
You must view it in a 1:1 ratio (i.e. in picture options set aspect ratio to Original with "Just scan" enabled (circle on the right side))
4:4:4 = The "4:4:4" text will be darker than the background. "4:2:2" text may be faintly visible. Border may be faint.
4:2:2 = The "4:2:2" text will be brighter than the background. "4:4:4" text may be faint.
4:2:2 = Alternatively, both text may be visible
4:2:0 = No visible text, or at least very faint.
Regarding input latency:
Lowest input latency is when using the "game" picture mode. This should not be mistaken as the "Game Console" Icon mode.
But with this picture mode we get forced into the "wide*" gamut, gamma controls are renamed (low = 1.9, normal = 2.2, high1 = 2.4 and high2 = bt.1886), and we don't have access to the white balance and CMS controls found in the ISF picture modes.
*This has nothing to do with a "wide" color space, and should be renamed to stop confusion. This really adds a boost to saturation, so Normal = no saturation boost, and wide = most saturation boost, and extended is in the middle. Most of us on the forums would use Normal as it's the more accurate option (there are exceptions, search for them if you want to know more).
But wait, there's more!
You can use a PC Icon mode with an ISF picture mode (actually, any picture mode) and still have low latency.
The latency difference between any Icon mode + Game picture mode and PC icon mode + any picture mode is very small.
I can't provide numbers, but it's not a problem for me (been a competitive gamer in the "golden years", aka from quakeworld to team fortress to half-life to counterstrike to day of defeat to unreal tournament to quake3arena, so I'm sensitive to latency).
Framerate, frame pacing, vsync and input delay caused by input buffer queuing to frame polling rate, any of these will have a very significantly larger impact to my performance, my reaction times, than the difference in input latency between game picture mode and PC icon modes.
Personally, I use PC Icon mode + ISF picture modes because I prefer my movie calibrated ISF settings when gaming, which has no standards to calibrate to (so settings in "game" picture mode are not "wrong").
@ Malt007
Ik heb inderdaad de nieuwste firmware op mijn B6 (04.30.65)
@ Jesp_J
Zowel bij Daredevil als bij Jurrassic World is het bij mij ook zichtbaar. Met TruMotion minder dan zonder TruMotion maar nog steeds hinderlijk.
@ Puck
Bedankt, ik heb jouw tips geprobeerd helaas zonder resultaat.
@ Major_ton
Ik heb veel met de instellingen gespeeld. Inclusief de door jouw aangeraden instellingen. De bewegingen worden vloeiender maar naar mijn smaak nog steeds te "schokkerig". Daarnaast neem ik met de TruMotion op gebruiker 02/10 behoorlijk wat blur/artefacts waar. Je geeft aan dat andere merken er ook last van hebben. Op mijn Sony heb ik er geen last van. En ja ik besef me dat een 1080P lcd en een 4K OLED appels met peren vergelijken is.
Jouw verhaal over motion-blur of eigenlijk het ontbreken daar aan is duidelijk. Toch vind ik het vreemd dat de tv's hier niet beter mee om kunnen gaan. Het kijkt op zijn zachtst gezegd erg onrustig.
Ik heb inderdaad de nieuwste firmware op mijn B6 (04.30.65)
@ Jesp_J
Zowel bij Daredevil als bij Jurrassic World is het bij mij ook zichtbaar. Met TruMotion minder dan zonder TruMotion maar nog steeds hinderlijk.
@ Puck
Bedankt, ik heb jouw tips geprobeerd helaas zonder resultaat.
@ Major_ton
Ik heb veel met de instellingen gespeeld. Inclusief de door jouw aangeraden instellingen. De bewegingen worden vloeiender maar naar mijn smaak nog steeds te "schokkerig". Daarnaast neem ik met de TruMotion op gebruiker 02/10 behoorlijk wat blur/artefacts waar. Je geeft aan dat andere merken er ook last van hebben. Op mijn Sony heb ik er geen last van. En ja ik besef me dat een 1080P lcd en een 4K OLED appels met peren vergelijken is.
Jouw verhaal over motion-blur of eigenlijk het ontbreken daar aan is duidelijk. Toch vind ik het vreemd dat de tv's hier niet beter mee om kunnen gaan. Het kijkt op zijn zachtst gezegd erg onrustig.
[ Voor 11% gewijzigd door ro84 op 25-01-2017 19:53 ]
Wel objectief blijven hè, mr oled?Major_ton schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:07:
..morgen krijg ik een Samsung 55KS9000 binnen om te testen. Ik zal het dan zeker eens gaan vergelijken met elkaar.
Ik heb net de helicopter-scene in Jurassic World bekeken via WebOS XPlay app (1080p Blu-Ray Rip van 10GB). Ik zie niks hinderlijks, wellicht niet supervloeiend omdat het een heftige panning shot is (maar zeker niet schokkerig en hinderlijk). Ik zie geen verschil als ik dezelfde video op mij mijn MacBook Pro afspeel.ro84 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:48:
@ Jesp_J
Kan dus aan de Netflix app / bron liggen, of ik ben er gewoon echt anti-gevoelig voor
[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 25-01-2017 20:10 ]
Haha ja hoor. Ik houd het bij feiten en observaties. Het oordelen laat ik aan jullie over.
Verwijderd
4k met 4:4:4 op 10 bit @ 60 hz staat bv. al niet in de specificaties van hdmi 2.0x. En volgens mij is dat de native specificatie van het paneel wat lg gebruikt.ViNOK16Bit schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:46:
[...]
Waarom zou je daarop wachten?! Bijna geen mogelijkheden het scherm aan te sturen? Wat wil je dan aansturen, 8K100/120hz?!Ik denk dat je voorlopig goed zit met HDMI 2.0a.
Verschil tussen 4:4:4 en 4:2:0 is nauwelijks te zien joh.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:14:
[...]
4k met 4:4:4 op 10 bit @ 60 hz staat bv. al niet in de specificaties van hdmi 2.0x. En volgens mij is dat de native specificatie van het paneel wat lg gebruikt.
EDIT: Nutteloze bijdrage.Adlermann schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Verschil tussen 4:4:4 en 4:2:0 is nauwelijks te zien joh.
[ Voor 15% gewijzigd door Major_ton op 25-01-2017 23:25 ]
Verwijderd
Ik kan Pearle aanraden. Met goed bronmateriaal is dat echt duidelijk te zien. Scherper/kleurrijker (omdat bij 4:4:4 elke pixel kleur en helderheidsinformatie heeft, bij 4:2:0 verlies je 3/4 van de kleurinformatie. Zie deze uitleg).Adlermann schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Verschil tussen 4:4:4 en 4:2:0 is nauwelijks te zien joh.
Jammer genoeg ontbreekt het nog al eens aan knap bronmateriaal. Gestreamde bronnen hebben vaak een veel te lage bitrate bijvoorbeeld.
Een goede renderer is ook belangrijk. De schaling van 4:2:0/4:2:2 naar 4:4:4 moet zorgvuldig gebeuren. Het chroma kanaal moet daarbij apart behandeld worden.
Volg die uitleg over de test die ergens hierboven staat maar eens.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 13:39 ]
Wat voor bronnen zou je hiervoor willen gebruiken? Met gaming kan ik me er iets bij voorstellen, maar video-content?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:32:
[...]
Jammer genoeg ontbreekt het nog al eens aan knap bronmateriaal. Gestreamde bronnen hebben vaak een veel te lage bitrate bijvoorbeeld.
Verwijderd
UHD bluray's, en dan via pc -> madvr (zodra dat werkt) of mbv een oppo uhd player. Ook dat duurt nog even voordat dat allemaal goed werkt.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:03:
[...]
Wat voor bronnen zou je hiervoor willen gebruiken? Met gaming kan ik me er iets bij voorstellen, maar video-content?
Dit is in essentie niet anders als toen FHD op kwam. De eerste spelers konden hdmi 1.0 of 1.1. Pas vanaf hdmi 1.3b konden toenmalige spelers alles ook naar de randapparatuur sturen (toen waren de hd audio formaten het grootste probleem).
En ook de eerste bluray's waren vaak 'upscales'. Dat zal met uhd bluray ook zo zijn. Maar geef het even, en de kwaliteit verbetett. En in die tijd is ook het hdmi 2.1 gebeuren ingeburgerd.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 21:20 ]
Maar heb je dan echt 4:4:4 @60hz input nodig? Als de de televisie z'n werk laat doen met een UHD blu-ray die gewoon 24fps doorstuurt, kun je toch prima films 4:4:4 afspelen? Of mis ik iets?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:17:
[...]
UHD bluray's, en dan via pc -> madvr (zodracdat werkt) of mbv een oppo uhd player. Ook dat duurt nog even voordat dat allemaal goed werkt.
Dit is in essentie niet anders als toen FHD op kwam. De eerste spelers konden hdmi 1.0 of 1.1. Pas vanaf hdmi 1.3b konden toenmalige spelers alles ook naar de randapparatuur sturen (toen waren de hd audio formaten het grootste probleem).
edit: Ik had dit trouwens al eerder aan je gevraagd, maar nooit een antwoord gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 25-01-2017 21:41 ]
Verwijderd
Ja dat is nodig. De upscalers, en de omzetters in de tv zijn simpelweg niet goed genoeg. Van 4:2:0 @24 hz naar het native van het paneel leidt tot microstutter/judder/bewegingsartefacten etc.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:25:
[...]
Maar heb je dan echt 4:4:4 @60hz input nodig? Als de de televisie z'n werk laat doen met een UHD blu-ray die gewoon 24fps doorstuurt, kun je toch prima films 4:4:4 afspelen? Of mis ik iets?
edit: Ik had dit trouwens al eerder aan je gevraagd, maar nooit een antwoord gekregen.
Ik ben een videopurist. Laat nu extern apparaat mijn video (fhd) omzetten van 4:2:0 naar rgb 4:4:4 / 10 bit op 60hz. Dat is het native formaat waarmee de pz85 plasmas intern werken. Zon signaal stuur ik rechtstreeks naar mn tv, zodat de tv geen processing meer doet. Dat geeft beste resultaat. De externe apparaten zijn gewoon beter in beeldbewerking.
Wat ik nu gebruik is een oppo bluray en pc met madvr en een videokaart die 10 bit uitstuurt.
Bij 4k heb je minimaal hdmi 2.1 nodig om het native signaal naar je paneel te kunnen sturen.
(het liefst zou ik zelfs een dom tv paneel hebben, zonder smart fratsen. Die bestaan voor prof doeleinden maar zijn idioot duur).
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 22:00 ]
Helder verhaal. Voor mij is het in ieder geval voldoende, maar ik snap dat dit voor jou net wat meer mogelijkheden biedt om het beeld optimaal te tweaken
Verwijderd
Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:28:
Helder verhaal. Voor mij is het in ieder geval voldoende, maar ik snap dat dit voor jou net wat meer mogelijkheden biedt om het beeld optimaal te tweaken
offtopic:
Nou ja, met madVR kan je zelfs zeer nauwkeurig zijn. Zo kan je madVR de omzetting van keurruimte laten doen (bijvoorbeeld van REC709 naar DCI-P3), en het doet de omzetting van 8 bit naar 10/12/16 bit.
Voor de beeldschaling kan je kiezen uit diverse schalers, apart voor chroma en luma. Dit is belangrijk omdat chroma bij 4:2:0 zowel horizontaal en verticaal moet verdubbelen, waarvoor je een zeer nauwkeurige schaler nodig hebt.
Een heel belangrijke feature is dat madVR de framerate zonder haperingen in het beeld kan veranderen. Het gebruikt hiervoor de timers van je display, je videokaart en je pc om tot de 1/10000 seconde nauwkeurig te kunnen zijn.
Tenslotte kan je bij de uitvoer een 3dLUT laten meerekenen (kalibratieprofiel van je beeldscherm) zodat je een juist gekalibreerd beeld hebt.
Daarnaast zijn er natuurlijk de uitgebreide diverse aanpassingen voor kleur/scherpte/dithering. etc.
Je hebt wel een fikse videokaart nodig. Dat is eigenlijk het grote minpunt, want die maken vaak nogal herrie en slurpen flink stroom.
Nou ja, met madVR kan je zelfs zeer nauwkeurig zijn. Zo kan je madVR de omzetting van keurruimte laten doen (bijvoorbeeld van REC709 naar DCI-P3), en het doet de omzetting van 8 bit naar 10/12/16 bit.
Voor de beeldschaling kan je kiezen uit diverse schalers, apart voor chroma en luma. Dit is belangrijk omdat chroma bij 4:2:0 zowel horizontaal en verticaal moet verdubbelen, waarvoor je een zeer nauwkeurige schaler nodig hebt.
Een heel belangrijke feature is dat madVR de framerate zonder haperingen in het beeld kan veranderen. Het gebruikt hiervoor de timers van je display, je videokaart en je pc om tot de 1/10000 seconde nauwkeurig te kunnen zijn.
Tenslotte kan je bij de uitvoer een 3dLUT laten meerekenen (kalibratieprofiel van je beeldscherm) zodat je een juist gekalibreerd beeld hebt.
Daarnaast zijn er natuurlijk de uitgebreide diverse aanpassingen voor kleur/scherpte/dithering. etc.
Je hebt wel een fikse videokaart nodig. Dat is eigenlijk het grote minpunt, want die maken vaak nogal herrie en slurpen flink stroom.
Maar goed genoeg off-topic. Mijn (hoge) eisen voor videokwaliteit verklaren mijn keuze voor een OLED-scherm. Maar ook waarom ik recentelijk heb besloten nog even af te wachten totdat er OLED-schermen zijn met een HDMI 2.1 interface en bijbehorende interne verwerkingsmogelijkheden.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 13:44 ]
Ik vind dit toch mooi dat je er zo uitgebreid mee bezig bent. Te technisch voor de meeste gebruikers, maar daarom niet minder relevant. Het streven naar het maximaal haalbare is altijd boeiend. Mijn reactie van gisteren over de 'getallen gekte' was dan ook niet helemaal gepast en heb ik daarom verwijderd. Bedankt voor het delen van je kennis.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:05:
[...]
offtopic:
Nou ja, met madVR kan je zelfs zeer nauwkeurig zijn. Zo kan je madVR de omzetting van keurruimte laten doen (bijvoorbeeld van REC709 naar DCI-P3), doet het de omzetting van 8 bit naar 10/12/16 bit.
Voor de beeldschaling kan je kiezen uit diverse schalers, apart voor chroma en luma. Dit odat chroma bij 4:2:0 zowel horizontaal en verticaal moet verdubbelen, waarvoor je een zeer nauwkeurige schaler nodig hebt.
Een heel belanrijke feature is dat madVR de framerate zonder haperingen in het beeld kan veranderen. Het gebruikt hiervoor de timers van je display, je videokaart en je pc om tot de 1/10000 seconde nauwkeurig te kunnen zijn.
Maar goed genoeg off-topic. Mijn (hoge) eisen voor videokwaliteit verklaren mijn keuze voor een OLED-scherm. Maar ook waarom ik recentelijk heb besloten nog even af te wachten totdat er OLED-schermen zijn met een HDMI 2.1 interface en bijbehorende interne verwerkingsmogelijkheden.
Inderdaad interessant. Ik heb wel een B6 dus zoveel verschil met de E6 zal het wel niet zijn.Puck schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:35:
Helder! Nog steeds onduidelijk waarom er bij streaming apps toch niet helemaal soepel loopt... en beterschap!
[...]
Maar dit gaat dus bvb over een ps4 pro. Dan zet je de tv dus best op pc hdmi label en ISF picture settings volgens dat artikel.
Zet je de ps4 dan op rgb full en de tv op Black level high?
Maar wat als je een blu ray wilt zien met de ps4. Moet je het dan terug op Black level low zetten omwille van crushed blacks? Of ondersteunen blu rays rgb full?
Het verschil tussen de input-lag van de B6 en de E6 op 4k @ 60Hz @ 4:4:4 is best groot (zelfs met de nieuwste firmware voor de B6 welke in Europa nog uit moet komen. Alles naast 4:4:4 heeft op de B6 wel een lagere input-lag dan de E6):Cowboy_Henk schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:29:
[...]
Inderdaad interessant. Ik heb wel een B6 dus zoveel verschil met de E6 zal het wel niet zijn.
Maar dit gaat dus bvb over een ps4 pro. Dan zet je de tv dus best op pc hdmi label en ISF picture settings volgens dat artikel.
Zet je de ps4 dan op rgb full en de tv op Black level high?
Maar wat als je een blu ray wilt zien met de ps4. Moet je het dan terug op Black level low zetten omwille van crushed blacks? Of ondersteunen blu rays rgb full?
B6: 4k @ 60Hz @ 4:4:4 - 70.9 ms
E6: 4k @ 60Hz @ 4:4:4 - 34.1 ms
Je kan dus als je een E6 hebt, prima gamen met chroma 4:4:4 mits je PC-label gebruikt. Op de B6 zou ik het afraden, want input-lag is dan te hoog.
Als je je PS4 gebruikt ook gebruikt voor video-content zou ik zelf gewoon RGB limited met black-level low instellen (nogmaals: veel verschil zul je niet zien).
Wat ik me dan afvraag als ik jouw posts lees is of het daadwerkelijk veel beter wordt? Het is tenslotte alleen maar 'gemasterd' naar die hogere specs en nog steeds is de bron niet optimaal.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:05:
[...]
offtopic:
Verwijderd
Wat is beter? Dat is natuurlijk subjectief.Malt007 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:41:
[...]
Wat ik me dan afvraag als ik jouw posts lees is of het daadwerkelijk veel beter wordt? Het is tenslotte alleen maar 'gemasterd' naar die hogere specs en nog steeds is de bron niet optimaal.
Ik zou zeggen zeer zeker, geen judder/stotter en juiste(re) kleur- en helderheidsweergave en scherpte. Maar ik ga uit van ISF gekalibreerde toestand, terwijl 99% van alle mensen al tevreden zijn met een TV 'out of the box'. Het is wat je nastreeft.
Ik weet dat de meeste mensen die voor het eerst bij mij thuis een film -of beter nog- een goede BBC documentaire zien (bv. BBC South Pacific, eventjes stil zijn. Over het algemeen beschrijven ze het 'alsof door het raam zitten te kijken'.
Het meeste van wat je aanhaalt streef ik ook na, wellicht minder hardcore maar in principe probeer ik alles om het voor elkaar te krijgen. Wat ik me afvraag is hoe je een 'juistere' kleurweergave kan krijgen door dit softwarematig te tweaken. Hoe kan software weten welke kleur beter of slechter is?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:48:
[...]
Wat is beter? Dat is natuurlijk subjectief.
Ik zou zeggen zeer zeker, geen judder/stotter en juiste(re) kleur- en helderheidsweergave en scherpte. Maar ik ga uit van ISF gekalibreerde toestand, terwijl 99% van alle mensen al tevreden zijn met een TV 'out of the box'. Het is wat je nastreeft.
Ik weet dat de meeste mensen die voor het eerst bij mij thuis een film -of beter nog- een goede BBC documentaire zien (bv. BBC South Pacific, eventjes stil zijn. Over het algemeen beschrijven ze het 'alsof door het raam zitten te kijken'.
Verwijderd
Malt007 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:58:
[...]
Het meeste van wat je aanhaalt streef ik ook na, wellicht minder hardcore maar in principe probeer ik alles om het voor elkaar te krijgen. Wat ik me afvraag is hoe je een 'juistere' kleurweergave kan krijgen door dit softwarematig te tweaken. Hoe kan software weten welke kleur beter of slechter is?
offtopic:
Vergelijkbaar met hoe windows een beeldschermprofiel inlaadt, kan een 3dlut worden gebruikt. Het 3dlut is in feite een bestand waarin de resultaten van de kalibratiemeting met een spider3 of een ander kalibratie-apparaat staat. De renderer weet via de 3dlut het gedrag van je beeldscherm, en kan dus compenseren.
Overigens heb ik mijn TV ISF laten kalibreren, ik gebruik op dit moment geen 3dlut.
.
Vergelijkbaar met hoe windows een beeldschermprofiel inlaadt, kan een 3dlut worden gebruikt. Het 3dlut is in feite een bestand waarin de resultaten van de kalibratiemeting met een spider3 of een ander kalibratie-apparaat staat. De renderer weet via de 3dlut het gedrag van je beeldscherm, en kan dus compenseren.
Overigens heb ik mijn TV ISF laten kalibreren, ik gebruik op dit moment geen 3dlut.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 15:11 ]
Hoe groot is eigenlijk de toegevoegde waarde van professioneel laten kalibreren? En is het ook zo dat als je kalibreert voor 1 bron, laten we zeggen bluray, dat je dan ten alle tijden die instellingen het beste kan behoude?
Wil het wel laten doen op zich maar de kosten staan me een beetje tegen omdat ik geen idee heb wat de toegevoegde waarde is.
Wil het wel laten doen op zich maar de kosten staan me een beetje tegen omdat ik geen idee heb wat de toegevoegde waarde is.
Door een professionele isf kalibratie worden de kleuren ingesteld aan de hand van software en meetapparatuur. Hierdoor worden de kleuren meer natuurgetrouw.Malt007 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:55:
Hoe groot is eigenlijk de toegevoegde waarde van professioneel laten kalibreren? En is het ook zo dat als je kalibreert voor 1 bron, laten we zeggen bluray, dat je dan ten alle tijden die instellingen het beste kan behoude?
Je kalibreert op 1 HDMI poort bijvoorbeeld isf expert 1. De CMS instellingen kun je dan vervolgens overnemen naar andere HDMI poorten en de interne apps. Daarnaast zou je voor HDR en eventueel 3D een aparte kalibratie run moeten uitvoeren.
Ik vind het bij een TV in de prijsklasse waar oled zich in bevindt zeker een must om te laten kalibreren, maar dat is deels persoonlijk.
Verwijderd
Hebben er meer mensen hier bij games ook last van stotterend beeld? Ik heb nog niet gek veel met de instellingen gespeeld maar als ik Fifa 2017 speel op mijn Xbox one s dan merk ik soms (lang niet altijd) dat als er een speler beweegt van stilstand naar een beweging dat er een hapering in zit.
Iemand die hier ook last van heeft of wellicht een tip weet door een bepaalde instelling te wijzigen?
Alvast bedankt!
Iemand die hier ook last van heeft of wellicht een tip weet door een bepaalde instelling te wijzigen?
Alvast bedankt!
Welk model? De B6 heeft met de huidige firmware op de meeste resoluties nog een variabele input-lag, waardoor stotterend beeld ook kan ontstaan. Dit is in de nieuwe firmware die binnenkort in Europa uitkomt gefixt.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:09:
Hebben er meer mensen hier bij games ook last van stotterend beeld? Ik heb nog niet gek veel met de instellingen gespeeld maar als ik Fifa 2017 speel op mijn Xbox one s dan merk ik soms (lang niet altijd) dat als er een speler beweegt van stilstand naar een beweging dat er een hapering in zit.
Alvast bedankt!
Sowieso game-input gebruiken en alle beeldverbeteraars uit (dynamic lightning kan je eventueel wel aanzetten).
[ Voor 62% gewijzigd door Puck op 26-01-2017 18:54 ]
Hallo heb de E6 in combi met Xbox One S en speel ook Fifa maar heb hier geen last van. Heb mijn beeldmodus op "spel" staan voor de Xbox, wellicht helpt je dat?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:09:
Alvast bedankt!
Vanmorgen is bij mij de Samsung 55KS9000 afgeleverd om te reviewen. Hoewel ik die TV hoofdzakelijk op zichzelf zal gaan beoordelen, heb ik ook aangegeven om de Samsung even te vergelijken met de LG 65B6 OLED TV die bij mij staat. Eén aspect waar ik zelf erg benieuwd naar was is het verschil in motion handling. Er is hier in dit topic nogal wat om te doen op dat gebied en dus heb ik de Samsung recht naast de LG gezet en beide gelijktijdig dezelfde content aangeboden. Lees en huiver na de breek...
8 minuten RTL reclame (Tena lady gezwam, wat onzin over hoe waspoeder je kleren in de Rec.2020 kleurruimte kan houden en George Clooney prostitueert zichzelf nog steeds voor gratis koffie...) YES! we mogen weer!!
...
Het verschil is héél erg klein en geen van beide is in het voordeel. Je ziet wel duidelijk de afwezigheid van motion-blur bij de OLED TV wat een stukje meer bewegingsscherpte lijkt op te leveren. Dit kan de impressie wekken dat bepaalde camera pans zelfs vloeiender lopen dan op de Samsung. Andere stukjes lijken dan weer op de Samsung iets beter te lopen zoals het hier eerder genoemde voorbeeld van Daredavil S01E03. In alle gevallen moet je beide TV's echt naast elkaar hebben staan om het 'verschil' te kunnen zien. Voor mij is de motion case closed in ieder geval.
Mochten iemand hier nog vragen of verzoeken hebben voor een vergelijk, vraag het dan gerust. Nu kan er getest worden!
8 minuten RTL reclame (Tena lady gezwam, wat onzin over hoe waspoeder je kleren in de Rec.2020 kleurruimte kan houden en George Clooney prostitueert zichzelf nog steeds voor gratis koffie...) YES! we mogen weer!!
...
Het verschil is héél erg klein en geen van beide is in het voordeel. Je ziet wel duidelijk de afwezigheid van motion-blur bij de OLED TV wat een stukje meer bewegingsscherpte lijkt op te leveren. Dit kan de impressie wekken dat bepaalde camera pans zelfs vloeiender lopen dan op de Samsung. Andere stukjes lijken dan weer op de Samsung iets beter te lopen zoals het hier eerder genoemde voorbeeld van Daredavil S01E03. In alle gevallen moet je beide TV's echt naast elkaar hebben staan om het 'verschil' te kunnen zien. Voor mij is de motion case closed in ieder geval.
Mochten iemand hier nog vragen of verzoeken hebben voor een vergelijk, vraag het dan gerust. Nu kan er getest worden!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de kleuren zich verhouden bij HDR content met hoge backlight. Zijn de kleuren van de OLED dan net zo verzadigd (waar nodig) als bij de Samsung tv's?Major_ton schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:54:
Vanmorgen is bij mij de Samsung 55KS9000 afgeleverd om te reviewen. Hoewel ik die TV hoofdzakelijk op zichzelf zal gaan beoordelen, heb ik ook aangegeven om de Samsung even te vergelijken met de LG 65B6 OLED TV die bij mij staat. Eén aspect waar ik zelf erg benieuwd naar was is het verschil in motion handling. Er is hier in dit topic nogal wat om te doen op dat gebied en dus heb ik de Samsung recht naast de LG gezet en beide gelijktijdig dezelfde content aangeboden. Lees en huiver na de breek...
...
En hoe zit het met de zwartwaarde als je ze naast elkaar ziet bij normaal gebruik (dan bedoel ik niet een zwart scherm met aftiteling ofzo want daar heeft de Samsung berhoorlijke blooming).
Die kleurverzadiging kan je gewoon echt testen door een paars op hoogste intensiteit met een macro lens te fotograferen en kijken of die witte pixel dan echt gebruikt wordt.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Is er al bekend wanneer deze firmware voor ons te downloaden is?Crazyjacks schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:02:
[...]
De HDR Game Mode, deze zal de input lag tijden 4k + HDR gaming naar beneden brengen.
Nee. LG geeft dat nooit aan. Hij is er als hij er is.hantheman schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:19:
[...]
Is er al bekend wanneer deze firmware voor ons te downloaden is?
Hallo Major_tonMajor_ton schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:54:
.Mochten iemand hier nog vragen of verzoeken hebben voor een vergelijk, vraag het dan gerust. Nu kan er getest worden!
Zou je nog kunnen kijken naar de motion handling op de Samsung vs de LG voor het volgende fragment:
Jurassic World op Netflix
En dan met alle beeldverbeteraars op off.
En ik ben opzich ook benieuwd naar het verschil in motion handling voor PS4 games die op 30 fps draaien. Zoals Uncharted 4 (Chapter met de Jeep in Madagascar)
Thanks
Deze gaan zeker mee in het vergelijk. Bedankt voor het aangeven van de specifieke momenten.Jesp_J schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:23:
[...]
Hallo Major_ton
Zou je nog kunnen kijken naar de motion handling op de Samsung vs de LG voor het volgende fragment:
Jurassic World op Netflix
En dan met alle beeldverbeteraars op off.
En ik ben opzich ook benieuwd naar het verschil in motion handling voor PS4 games die op 30 fps draaien. Zoals Uncharted 4 (Chapter met de Jeep in Madagascar)
Thanks
Om motion handeling te testen is de opening scene van de film Gravity een hele mooie test. Dat is in principe een lange single camera pan van 20 minuten zonder overgang naar een andere camera. Tevens een goede test voor de zwart waarden en details in het zwart van de tv natuurlijk.Major_ton schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:54:
...
Verwijderd
Ga dit weekend even proberen of het wat oplevert.maikel7 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:27:
[...]
Hallo heb de E6 in combi met Xbox One S en speel ook Fifa maar heb hier geen last van. Heb mijn beeldmodus op "spel" staan voor de Xbox, wellicht helpt je dat?
Ik heb een stukje gefilmd en op youtube gezet van het fenomeen wat ik zie. Ik wil je vragen er naar te kijken en aan te geven wat je hier van vindt.[b][message=50024003,noline]
Dit is met alle beeldverbeteraars uit (settings van pagina 1) en TruMotion op gebruiker 2 / 10.
Linkje:
YouTube: IMG 1134
[ Voor 33% gewijzigd door ro84 op 27-01-2017 09:45 ]
dat heb ik nog nooit zo ervaren , ziet er wel erg "hakkelig" uitro84 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:41:
[...]
Ik heb een stukje gefilmd en op youtube gezet van het fenomeen wat ik zie. Ik wil je vragen er naar te kijken en aan te geven wat je hier van vindt.
Dit is met alle beeldverbeteraars uit (settings van pagina 1) en TruMotion op gebruiker 2 / 10.
Linkje:
YouTube: IMG 1134
Ik heb die stukjes bekeken en ook je Youtubefilmpje. Ik begrijp nu duidelijk wat je bedoeld, maar het is mij niet opgevallen. Ik heb trouwens een 55E6.ro84 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:06:
@ shocked
Ik ben wel enorm getriggerd nu en ga vanavond laat (tja, kids en the voice...) dat stukje nog eens helemaal voor je uitpluizen. Ik zal ook eens een andere Netflix-app opstarten van een ander apparaat.
Dat het reproduceerbaar is op een exact moment, vermoed eigenlijk dat het in de bron zit. Ik ben zeer benieuwd wat de re-test vanavond laat zien.
Ik heb dat motion-gedoe al eens vergeleken met de andere tv's in mijn huis (momenteel heb ik nog een Panasonic 42gt60 plasma en een Philips 32pfl9705 fald ).
Dat kan je hier vinden:
https://gathering.tweaker...message/46901663#46901663
Ik heb de 55EF950 oled even in huis gehad en vond daarna de 55E6 veeel beter wat betreft beweging.
Een week of wat geleden heb ik een Sony 55W905 (staat normaal op het werk) naast mijn oled gezet. En ja, beweging ziet er wat rustiger uit, maar het is ook een 200Hz panel. Het verschil was eigenlijk niet bijster groot. zoals ook Major_ton al zo opgemerkt had in vergelijking met een Samsung KS9000. Veel beeldmateriaal ziet er gewoon goed uit. Maar ik vermoed dat de Sony wat meer vergevingsgezind is bij framedrops etc. De LG oled is daar wat vatbaarder voor.
Daar zit ook wel een heikel punt: veel materiaal op Netflix is helemaal niet zo goed en vaak bar slecht. Soms veel compressie en ruis. Het is dan de vraag hoe de tv daarmee omgaat. En dan kun je je afvragen of het de fout van LG is.
Voor mij is er in ieder geval geen weg meer terug naar LCD, ondanks dat ik ook vind dat beweging beter kan. Andere voordelen (zwartwaarde, uniformiteit, kijkhoek, geen dse en banding) wegen zwaarder.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Op avforums.com is een recent topic over motion-handling en judder/stutter. Ligt blijkbaar toch aan TruMotion?
Dat verklaard wel waarom ik er geen last van heb: ik heb standaard TruMotion uit.
Dat verklaard wel waarom ik er geen last van heb: ik heb standaard TruMotion uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 27-01-2017 11:30 ]
Verwijderd
Korte vraag nog, is het mogelijk om per HDMI poort andere settings in te stellen? ( dus inderdaad game modus zodra ik de Xbox gebruik)
Wel een beetje jammer dat je allemaal instellingen moet aanpassen om het beeld bijvoorbeeld niet te laten stotteren etc.. Normale mensen die een OLED kopen denken hier dus niet aan..
Tja is dat zoveel werk dan? Gewoon een kwestie van alle opties uitzetten en genieten maar. Er zijn heel veel setting mogelijk om mee te experimenteren, dat klopt en dat kan het voor de leek zeker te ingewikkeld maken, maar ik zie dat ook meer als een Tweakers aandoening ;-). Wij willen alles doorgronden en kijken of er ergens nog een procentje winst valt te behalen.rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:45:
Wel een beetje jammer dat je allemaal instellingen moet aanpassen om het beeld bijvoorbeeld niet te laten stotteren etc.. Normale mensen die een OLED kopen denken hier dus niet aan..
Het grootste probleem met de motion handling is dat nu gewoon de tekortkomingen van brakke content extra goed naar voren komt. Native 60Hz content loopt echt super mooi op mijn B6, dat heb ik nog geen andere TV beter zien doen. Bekijk dit filmpje maar eens op Youtube: YouTube: Ethereal - Icelandic Highlands in Aerial 4K60
Dat doet het fantastisch met TruMotion uit. Er is gewoon geen motion-blur te zien. Zet voor de grap ook eens TruMotion op user en dan op 2/10 - 10/10. Dat gaat dus helemaal fout. Oeps...
rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:45:
Sowieso kopen "normale" mensen niet snel een OLED. Mensen die een OLED kopen zijn toch wel gemiddeld gezien mensen die wat meer verstand ervan hebben en bereid zijn om met instellingen te spelen.Major_ton schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:13:
[...]
Tja is dat zoveel werk dan? Gewoon een kwestie van alle opties uitzetten en genieten maar. Er zijn heel veel setting mogelijk om mee te experimenteren, dat klopt en dat kan het voor de leek zeker te ingewikkeld maken, maar ik zie dat ook meer als een Tweakers aandoening ;-). Wij willen alles doorgronden en kijken of er ergens nog een procentje winst valt te behalen.
Het grootste probleem met de motion handling is dat nu gewoon de tekortkomingen van brakke content extra goed naar voren komt. Native 60Hz content loopt echt super mooi op mijn B6, dat heb ik nog geen andere TV beter zien doen. Bekijk dit filmpje maar eens op Youtube: YouTube: Ethereal - Icelandic Highlands in Aerial 4K60
Dat doet het fantastisch met TruMotion uit. Er is gewoon geen motion-blur te zien. Zet voor de grap ook eens TruMotion op user en dan op 2/10 - 10/10. Dat gaat dus helemaal fout. Oeps...
Sterker nog, ik denk dat de "normale" mensen niet eens zien dat het beeld schokkerig loopt of zien het wel en denken: boeiend!Silverdax schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:20:
[...]
[...]
Sowieso kopen "normale" mensen niet snel een OLED. Mensen die een OLED kopen zijn toch wel gemiddeld gezien mensen die wat meer verstand ervan hebben en bereid zijn om met instellingen te spelen.
aka mijn "normale" vrouw , die begrijpt echt NIET waar ik me altijd druk om maak , denk dat ze zich wel afvraagt waarom ik nu al een paar maanden niet meer klaag sinds de oled aan de wand hangtMaakmeGek schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:32:
[...]
Sterker nog, ik denk dat de "normale" mensen niet eens zien dat het beeld schokkerig loopt of zien het wel en denken: boeiend!
Mijn vriendin ziet amper verschil tussen de B6 en de KS9000 als ze pal naast elkaar staan (wat het beeld betreft dan). Ik moet zeggen dat het verschil ook kleiner is dan ik had verwacht nadat ik de Samsung van een beetje normale settings heb voorzien. Ik ben aangenaam verrast door die TV! Niet dat ik er mijn OLED voor weg zou doen (never), maar ik had het verschil groter verwacht ten nadele van de Samsung.
Kun je hetzelfde stukje voetbal op beide modellen bekijken, Ton?Major_ton schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:42:
Mijn vriendin ziet amper verschil tussen de B6 en de KS9000 als ze pal naast elkaar staan (wat het beeld betreft dan). Ik moet zeggen dat het verschil ook kleiner is dan ik had verwacht nadat ik de Samsung van een beetje normale settings heb voorzien. Ik ben aangenaam verrast door die TV! Niet dat ik er mijn OLED voor weg zou doen (never), maar ik had het verschil groter verwacht ten nadele vannde Samsung.
Beste Tweakers,
Dit weekend wil ik mijn LG OLED55B6 aan de muur gaan schroeven. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. het Wall Mounten van de LG OLED's, gezien de lage positie van de montage gaten.
Welke mount gebruiken jullie? Op welke hoogte?
Op het internet lees ik dat de ideale beeldhoogte 1/3 boven de ogen en 2/3 onder de ogen ligt. En dat punt van 1/3 - 2/3 zal in de meeste gevallen, en natuurlijk afhankelijk van je tv-stoel, op een hoogte van zo'n 95 cm van de vloer komen te liggen.
Dit weekend wil ik mijn LG OLED55B6 aan de muur gaan schroeven. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. het Wall Mounten van de LG OLED's, gezien de lage positie van de montage gaten.
Welke mount gebruiken jullie? Op welke hoogte?
Op het internet lees ik dat de ideale beeldhoogte 1/3 boven de ogen en 2/3 onder de ogen ligt. En dat punt van 1/3 - 2/3 zal in de meeste gevallen, en natuurlijk afhankelijk van je tv-stoel, op een hoogte van zo'n 95 cm van de vloer komen te liggen.
Wanneer is er voetbal op TV? (ik kijk nooit voetbal). Dan zal ik een 2de Ziggo kastje aansluiten en dan maar hopen dat ze in sync spelen.ago schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:50:
[...]
Kun je hetzelfde stukje voetbal op beide modellen bekijken, Ton?
Op Ziggo Sport bijna non-stopMajor_ton schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:53:
Wanneer is er voetbal op TV? (ik kijk nooit voetbal). Dan zal ik een 2de Ziggo kastje aansluiten en dan maar hopen dat ze in sync spelen.
De ideale hoogte is een beetje persoonlijk, want je kunt overal wel aan wennen.m.beisser schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:52:
Maar.
Voor een comfortabele kijkhoogte wordt uitgegaan van het feit dat de ogen in rust iets naar beneden kijken. Dan ontspannen de oogspieren. Probeer nu maar eens alleen met de ogen omhoog te kijken
Je voelt dan de oogspieren werken.
Als de tv zo hoogt hangt, dan zal je dat willen compenseren door je nek naar achteren te buigen, wat ook weer klachten kan geven.
Dus ruststand is iets gebogen nek (naar beneden) en ogen iets naar beneden.
Afhankelijk van de hoogte en zitpositie van je bank, kom je dan meestal uit op circa 55 cm hoogte, gemeten vanaf de onderkant tv, waarbij je precies door het midden van de tv kijkt en niet op 1/3 en 2/3 verhouding.
Heb je een tv van 50 cm hoog, dan wordt dat 55+25 = 80 cm door het midden: ideaal punt normaal gesproken waarbij de oogspieren in ruststand (kunnen) staan.
Probeer het maar eens uit met een proeftafeltje zou ik zeggen: dat is de echte manier om het voor jezelf duidelijk te maken en te kijken of het bovenstaande verhaal klopt.
de snellere SOC zat dan wel op de B6 tov de C6 (en E6 en G6). Dat vermoed ik althans omdat de B6 in staat is tot de snelste response tijden (na de firmware update) en dat zou ook niet zo gek zijn want de B6 is pas een half jaar later geintroduceerd in dat halfjaar zijn er waarschijnlijk weer snellere/betere chipsets ontwikkeld.AgeOfPanic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:20:
een treffende spreuk
Volgens mij is het andersom.pro_6or schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:33:
[...]
de snellere SOC zat dan wel op de B6 tov de C6 (en E6 en G6). Dat vermoed ik althans omdat de B6 in staat is tot de snelste response tijden (na de firmware update) en dat zou ook niet zo gek zijn want de B6 is pas een half jaar later geintroduceerd in dat halfjaar zijn er waarschijnlijk weer snellere/betere chipsets ontwikkeld.
Is niet veel werk is gewoon vreemd. Niet elke tweaker heeft net zoveel verstand als jou qua beeldtechniek.. Ik haal ook de meeste info uit dit topic en experimenteer natuurlijk zelf voor mij wat ik het beste vind.. Bijvoorbeeld veel mensen willen natuurlijke kleuren, ik hou juist van meer kleur..Major_ton schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:13:
[...]
Tja is dat zoveel werk dan? Gewoon een kwestie van alle opties uitzetten en genieten maar. Er zijn heel veel setting mogelijk om mee te experimenteren, dat klopt en dat kan het voor de leek zeker te ingewikkeld maken, maar ik zie dat ook meer als een Tweakers aandoening ;-). Wij willen alles doorgronden en kijken of er ergens nog een procentje winst valt te behalen.
daar vergis je denk ik toch in... Laatst stond ik in de plattetv store in Utrecht en daar gingen er binnen een half uur 2 weg.. 1 van een vrouwtje rond de 30 en 1 voor een echtpaar in de 50+ En beide (stond er langs soms) hadden er geen verstand van.. Dus het ligt er maar net aan in welke winkel je staat en of ze voor de duurste gaan ofniet.. Mijn vriendin die manager van een kledingzaak is die wou ook de OLED omdat ze had gehoord dat oled 1 van de beste tv's zijn op dit moment! (van mij gehoord natuurlijk, maar zo vertel ik het aan nog veel meer mensen) Dus als mensen horen dat OLED de TV is van dit moment is dat ook al een trigger... Je denkt toch niet serieus dat OLED speciaal voor Tweakers/tv experts is?Silverdax schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:20:
[...]
[...]
Sowieso kopen "normale" mensen niet snel een OLED. Mensen die een OLED kopen zijn toch wel gemiddeld gezien mensen die wat meer verstand ervan hebben en bereid zijn om met instellingen te spelen.
Had maar een Samsung gekochtrohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:24:
Bijvoorbeeld veel mensen willen natuurlijke kleuren, ik hou juist van meer kleur..
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.