PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Die Windows 10 insider versies, is dat een beetje de moeite? Is het duidelijk wat nieuw is etc? Zit al tijdje te dubben hieroverLOTG schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:16:
Ik heb al sinds de release van het Xbox One preview programma preview release er op. Werkt doorgaans prima, maar soms heb je last van vreemde crashes of freezes. Nooit ernstige problemen gehad, maar dit is wat je kunt verwachten van preview builts (zelfde als de Windows 10 previews die ik ook al lang draai).
Echt stuk zullen ze je console niet maken (althans niet meer dan release builds).
En vergeet ook niet de kwaliteit van de stabiliteit.dutchgio schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:20:
Meer stabiliteit is natuurlijk altijd welkom.
Die moet je even uitleggen.bassGunner schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:35:
[...]
En vergeet ook niet de kwaliteit van de stabiliteit.
Oh, refereerde aan die standaard PS4 System Update changelog. Beetje een running gag op Reddit etc
Je kan terug naar de vorige versie. Ik heb 2 bèta's meegedaan. 1st keer netjes feedback gegeven, 2de keer per toeval ps4 kapot (lens). Te weinig gespeeld om feedback te geven. Bij games 3 weken voor de launch een beta(veredelde demo), geef ik geen feedback.Griffin schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:46:
Een beta van een OS... ik ga er niet aan beginnen. Een beta van een spel vind ik nog tot daar aan toe, als er een fout in zit of het crasht vind ik het niet er (start ik een ander spel op). Echter bij een crash / bug in de beta van een OS is wat vervelender.
Maar dan wel een vraag aan de beta testers... doen jullie het zodat je de laatste versie kunnen zien / testen maar that's it? Of geven jullie ook feedback erover?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Bij iedere release staat een lijst van veranderingen op de insider blog, of het de moeite is moet je natuurlijk voor je zelf uit maken. Op de fast ring loop je wel eens tegen issues aan, maar op de slow ring zit je redelijk safe.djmelvee schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:18:
[...]
Die Windows 10 insider versies, is dat een beetje de moeite? Is het duidelijk wat nieuw is etc? Zit al tijdje te dubben hierover
Het grote voordeel van deze versies is dat je input kunt geven over de features. MS luisterd vrij goed naar wat men wilt, zowel op Windows als op de Xbox.
Dus hopen dat Sony het zelfde gaat doen. Word het alleen maar beter van.
De vraag is waarom wel, omdat je iets doet wat je niet hoeft te doen.
Als je z'n instelling in het leven hebtilyasse15 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:48:
[...]
Nieuwe dingen testen kan best leuk zijn, kunt ook feedback geven hoe het beter kan wat weer zorgt voor een beter product.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Want ik zie in de store dat deze remastered edities op 16 Nov 2016 zijn uitgekomen, terwijl de collectie reeds op 7 Okt 2015 uitgebracht was. Indien het verschillende edities zijn een bijkomende vraag > Wat is het verschil
Die wat ze los verkopen zijn gelijk aan die van in de bundel. De collectie is een goede aanbieding dus.Shadow_J schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:06:
Ik heb even een vraagje ivm een game in de store : Uncharted: The Nathan Drake Collection. Deze staat nu in de januari sale aan 21,49€. Bevat deze game de remasters : Uncharted™: Drake's Fortune Remastered / Uncharted™ 2: Among Thieves Remastered / Uncharted™ 3: Drake’s Deception Remastered ?
Want ik zie in de store dat deze remastered edities op 16 Nov 2016 zijn uitgekomen, terwijl de collectie reeds op 7 Okt 2015 uitgebracht was. Indien het verschillende edities zijn een bijkomende vraag > Wat is het verschil
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ligt een beetje aan wat je doet en hoeveel tijd je hebt, in mijn werk ben ik de hele dag al aan het troubleshooten en tegen vage bugs aan het kijken etc.MonkeySleeve schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:35:
[...]
Als je z'n instelling in het leven hebt![]()
Nieuwe dingen testen kan best leuk zijn, kunt ook feedback geven hoe het beter kan wat weer zorgt voor een beter product.
In mijn zeer schaarse vrije tijd heb ik hier weinig behoefte aan. Dan wil ik gewoon het gemak van een werkende console.
Als ik meer vrije tijd had, dan had ik het zeker wel interresant gevonden om aan zo'n programma mee te doen en feedback te geven.
10 second ninja DONE
Ik wil dit gaan instellen voor mijn 10-jarige neefje. Dan heeft hij meteen wat meer spellen dan alleen Minecraft en Fifa.
Echter, ik kan nergens terugvinden of het ook mogelijk is om dan gebruik te maken van de leeftijdsrestricties. Van zijn moeder mag hij natuurlijk nog geen GTA of iets dergelijks spelen.
Kan je dit uberhaupt ondervangen of krijgt hij automatisch alle spellen te zien in zijn overzicht. Anders maak ik hem een beetje blij met een dooje mus.
PSN ID Binloading_nl
Sub PSN account aanmaken.steefje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:14:
Ik heb hier al vaker gelezen over account sharing en het is me duidelijk hoe dit in te stellen.
Ik wil dit gaan instellen voor mijn 10-jarige neefje. Dan heeft hij meteen wat meer spellen dan alleen Minecraft en Fifa.
Echter, ik kan nergens terugvinden of het ook mogelijk is om dan gebruik te maken van de leeftijdsrestricties. Van zijn moeder mag hij natuurlijk nog geen GTA of iets dergelijks spelen.
Kan je dit uberhaupt ondervangen of krijgt hij automatisch alle spellen te zien in zijn overzicht. Anders maak ik hem een beetje blij met een dooje mus.
Heb ik voor mijn zoon ook gedaan (moest zelfs omdat deze nog te jong is)
Hij kan bepaalde gekwalificeerde spellen ook niet eens opstarten.
Top, thanksDirtyrockers schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:36:
[...]
Sub PSN account aanmaken.
Heb ik voor mijn zoon ook gedaan (moest zelfs omdat deze nog te jong is)
Hij kan bepaalde gekwalificeerde spellen ook niet eens opstarten.
PSN ID Binloading_nl
YouTube: Life of Black Tiger - Preview Trailer | PS4
Als Sony aanbiedt om als tester mee te doen, dan is de meest logische vraag waarom je dat wel zou doen (en niet waarom je dat niet zou doen). Niks te maken met een "instelling" in het leven. Dingen doe je met een reden, niet "zomaar" en bij afwezigheid van een reden.MonkeySleeve schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:35:
[...]
Als je z'n instelling in het leven hebt![]()
Jij geeft wel reden ("kan best leuk zijn" en andere onzin), maar djmelvee reageerde op mijn post waarin ik mij afvroeg waarom je dat zou doen met "waarom niet".
[ Voor 14% gewijzigd door ilyasse15 op 13-01-2017 16:24 ]
Daarom is de keuze ook vrij. Dit argument is niet erg sterk.ilyasse15 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:48:
[...]
Dit is een soort grap toch?Davith78 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:14:
Check deze nieuwe aanwinst voor de PS4. Wat een pareltje! /s
YouTube: Life of Black Tiger - Preview Trailer | PS4
Schijnbaar niet, lol : http://www.eurogamer.net/...aystation-youtube-channel
Not sure if seriousdjmelvee schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:42:
[...]
Daarom is de keuze ook vrij. Dit argument is niet erg sterk.
[ Voor 23% gewijzigd door ilyasse15 op 13-01-2017 20:24 ]
Verwijderd
Zo kan je ook beta's testen uit verveling, misschien gewoon voor de lol. Of gewoon nieuwsgierigheid.
Goedkoop zeg. Gaat snel met die prijs!Jumpman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:03:
The Last Guardian Special Edition voor € 29,98 bij GameMania.
Maart wordt trouwens een drukke maand voor veel gamers. Naar mijn weten komen dan For Honor, Ghost Recon: Wildlands, Horizon Zero Dawn en Zelda: Breath of the Wild uit. Ff off-topic, maar zijn er hier op het Playstation 4 forum nog mensen die een Switch gaan halen naast hun main console?
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ja, samen met Zelda besteld. Enerzijds gadget freak (dvd-linden schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:36:
[...]
Ff off-topic, maar zijn er hier op het Playstation 4 forum nog mensen die een Switch gaan halen naast hun main console?
En dan ook nog Horizon, Mass effect en vast nog wel wat andere leuke games.
Vrees dat het in maart weer een gevalletje mijzelf prostitueren wordt
Ik, maar ik haal bijna alles in huis. Weer een keer lekker met Zelda aan de slag.dvd-linden schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:36:
[...]
Goedkoop zeg. Gaat snel met die prijs!
Maart wordt trouwens een drukke maand voor veel gamers. Naar mijn weten komen dan For Honor, Ghost Recon: Wildlands, Horizon Zero Dawn en Zelda: Breath of the Wild uit. Ff off-topic, maar zijn er hier op het Playstation 4 forum nog mensen die een Switch gaan halen naast hun main console?
oa
Witcher 3
Until Dawn
The last Guardian
Borderlands
Shadow of Mordor staat hier bij mij op.
Trouwens voordeel van een backlog -- eigenlijk niet meer voor de volle mep een game aanschaffen (ik doe het toch hoor), maar als je inderdaad even een maand of wat wacht is het al de helft goedkoper.
Je weet dat je hier op Tweakers zit en mensen altijd wat nieuws willen he? Nogmaals, de keuze is vrij. Je probeert ook een vrij nutteloze discussie aan te gaan tbh.ilyasse15 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Not sure if serious..maar zie hierboven. Dingen doe je met een reden, niet "zomaar" en bij afwezigheid van een reden. De vraag waarom niet is per definitie minder logisch dan waarom. "waarom niet" zal iemand niet snel iets overtuigen om iets te doen, itt waarom wel.
Het is geen fysieke lijst, maar ja wel iets van een pile of shame. Realistish gezien ga ik weinig spelen, Laat staan uitspelen, maar voor dit jaar als grote doelen 'diablo 3 op ps4 naar platinum' en sf5 meer spelen, Heb ook een (mini) stick aangeschaft omdat ik zowel de kwaliteit van mjn mad catz ps3 fightpad wat matigjes vind qua dpad (misschien ool slijtage ding, is een 2e hands, en mijn x360 variant heeft het ook en die was nieuw) en ik vind het irritant om de emulatie mode steeds aan te zetten.ghstly schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:37:
Echt en eigenlijk komt het doordat het PS4 platform gewoon veel kwaliteit van games heeft. Ik had dat probleem vroeger niet zo, maar goed toen had ik denk ik ook meer vrije tijd haha. Voordeel van redelijke lineaire games zoals Until Dawn en The Last Guardian dat ze wel vrij snel uit te spelen zijn. Maar een Witcher? Ja doei, ik ben daar veel te afgeleid door side-quests.
Trouwens voordeel van een backlog -- eigenlijk niet meer voor de volle mep een game aanschaffen (ik doe het toch hoor), maar als je inderdaad even een maand of wat wacht is het al de helft goedkoper.
@switch halen naast een ps4
ik ben (was
En heb dus nog giga veel backlogs zelfs zonder al die retro systemen. De urge voor een switch is met wat er nu uitgaat komen ook niet hoog, neig zelfs 'voor de verzameling' meer naar een wii u. Tevens wedenschap gewonnen van de mijn vrouwke en mag nu een xb one erbij halen....maar daarmee heb ik eigenlijk hetzelfde als met de switch, weinig games die ik nu niet al kan spelen, maar again, wel leuk voor de verzameling (en ik heb ook al diverse games 'gekocht' via xbl games with gold, dus in de ps termen, dan gelijk een instant game collection
@zelda
Geniale games, echter vond ik ze in 2d altijd veel leuker dan 3d. Filmpjes van BOW vind ik tof, maar dan bekend ik me dat ik eerst wel is WW kan uitspelen, skyward sword nog heb liggen, de beide n64 games.....daarom net ook met moeit TP voor de wii laten liggen ook al was ie maar 9 of 10 euro. Wat voor nintendo best goedkoop is ondanks dat dit een cube/wii release was.
Oh en de laatste 2d zelda op 3ds is ook nog op den todo list....die hookte me ook niet direct, waar ik Minisch cap wel direct geweldig vond,
[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 14-01-2017 10:31 ]
10 second ninja DONE
Ik heb als voornemen dat ik naast FIFA en een shooter slechts 1 of 2 singleplayer avonturen erbij koop. Deze ook helemaal uitspeel en dan verkoop. Om vervolgens aan iets nieuws te beginnen. Dit lukt vrij aardig. Ik kan ook niet meer dan 6 games tegelijk spelen.Origins schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:46:
Heb zelf nu een 20 tal games opgeschreven die ik dit jaar moet uitspelen om mijn backlog te minderen, meerdere gamers hier die een lijstje hebben waarvan de backlog gigantisch is?
oa
Witcher 3
Until Dawn
The last Guardian
Borderlands
Mocht blijken dat mijn interesse in een game heel snel weg is, gaat hij gelijk naar V&A. Op dit moment heb ik 1 game die waar mn interesse van weg is voordat ik hem uit de verpakking heb gehaald
Ik kijk erg uit naar Horizon: Zero dawn. Tot die tijd probeer ik me te vermaken met Elder scrolls online en FIFA. En dat valt eerlijk gezegd vies tegen. Tijd voor een nieuwe game!
Verwijderd
Mij werd gevraagd mijn films wat boeiender te maken.
Hierbij mijn eerste poging.
Wat vinden jullie van dit humor resultaat?
Hm, ik snap je humor niet geloof ik.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:15:
[video]
I just experienced the most thrilling moments of my life ....Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:15:
[video]
Eeuuuuh
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
Nu beschikbaar voor pre-order: de PS4 Slim 500 GB in het wit:
https://www.bol.com/nl/p/...ler-ps4/9200000073577047/

Geen slechte prijs 299,- Euro
Verwijderd
Sowieso.Origins schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:46:
Heb zelf nu een 20 tal games opgeschreven die ik dit jaar moet uitspelen om mijn backlog te minderen, meerdere gamers hier die een lijstje hebben waarvan de backlog gigantisch is?
oa
Witcher 3
Until Dawn
The last Guardian
Borderlands
Heb nu nog een ps4 backlog van 30+ titels.
En nog een handvol van de ps3.
Gelukkig is het Januari en kan ik er een aantal weg werken.
Maar mijn doel is inderdaad ook om deze dit jaar allemaal uit te spelen.
En dan 2018 te gebruiken om alles te spelen uit 2017
Tijdje geleden besloten dat ik geen games meer op de release koop, en dat pakt goed uit.
Ik wacht met het kopen van games tot ze een keer in een psn sale voorbijkomen
Dus in de december/januari sale is mijn backlog met zo'n 20 titels toegenomen.
Daarbij speel ik maar 1 game tegelijk, nooit 2 games Door elkaar.
Dus backlog gaat ook redelijk langzaam omlaag.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:15:
[video]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wat ik vooral humor vind is dat je prima kills maakt, maar uit je kill cam blijkt dat je het target nogal mist. Je bent waarschijnlijk Hardcore aan het spelen hier. Ik zou dit niet als top entertainment aanbevelen. Ik vond je UFC filmpjes op ultra easy een stuk grappiger.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:15:
[video]
Wat vinden jullie van dit humorr resultaat?
Ik heb er intens van genoten hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:15:
[video]
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Voor €299 is dit eigenlijk wel een slechte prijs, is namelijk de adviesprijs en de Slim wordt overal voor minder aangeboden. Dat het nu wit is maakt het het niet opeens "geen slechte prijs" voor 500GB.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:30:
bol.com games
Nu beschikbaar voor pre-order: de PS4 Slim 500 GB in het wit:
https://www.bol.com/nl/p/...ler-ps4/9200000073577047/
[afbeelding]
Geen slechte prijs 299,- Euro
Maar dat ben ik he!
[ Voor 8% gewijzigd door ASNNetworks op 14-01-2017 14:13 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Zit een beetje te dubben wat ik dan kan doen om dat geld terug te krijgen.
Tesla M3LR '21
Eenmaal in de wallet, altijd in de wallet. Tenzij je door justitie kaalgeplukt wordt oid.Planespotter schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:23:
Ik zou zeggen, maak iemand blij door je account op zijn/haar ps4 als primair in te stellen; dan kan diegene er een leuke game mee kopen/spelen.
https://twitter.com/PlayStation/status/819959705233539073
https://twitter.com/Xbox/status/819997486756626433
https://twitter.com/DCComics/status/819972251151958021
https://twitter.com/InjusticeGame/status/819957646702690305
Alleen jammer dat ik niet zoveel met fighters heb.
Neem 4 maanden spotify dan is het ook op.Planespotter schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:23:
Vraagje voor de experts: ik heb nog 40 euro in mijn PSN wallet. Nu ga ik mijn PS4 Pro verkopen omdat ik hem vrijwel niet gebruik, alleen zit ik dus nog met dat geld op mijn account. Klopt het dat je dit geld niet meer er vanaf kunt krijgen?
Verwijderd
De Playstation 4 Sim 1TB + Resident Evil 7! Pre-order nu:
https://www.bol.com/nl/p/...roduct_1_9200000057177246
Is toch niet zo'n goede aanbieding? Zie een PS4 slim 1 TB voor 298,- bij de MM staan.Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:10:
Meteen besteld
Dan betaal je 100,- voor RES7.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De pro is ook slecht op stock vind ik , check maar eens de pricewatch.Mrjraider schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:09:
Er wordt veel meer met de slim geadverteerd als met de pro heb ik het idee.
Op de Belgische MM is deze al een tijdje verdwenen van de webshop en ook Bol had vorige week geen stock, lijkt wel een anonieme console voor Sony tenzij je er echt achter zoekt.
Ik zie ook alleen maar promotie voor de slim als ik een multimedia winkel binnenga in Belgie, nu nog meer met die witte kleur die eraan komt.
Ik wil ook een ps4 maar weet echt niet wat te doen, heb maar een 1080p monitor dus op zich is de slim genoeg voor mij, ben gewoon wat bang dat er binnen nu en een jaar echt ps4 pro optimized games uitzijn die veel beter runnen op de pro dan voel je je toch wat gescheten
Zou voornamelijk een ps4 willen voor the last of us ( 1 en deel 2 ) en dergelijke games, zou moeten volstaan met een slim en die is ook veel beter geprijst dan een pro.
Verwijderd
Wat betreft aanschaffen van de Slim vs Pro. Dit hangt dat natuurlijk van de persoon zelf af. Ik ben voor de Slim gegaan omdat er voorlopig toch geen 4k tv of monitor op de planning staan. Mochten die er hier ooit komen (ongetwijfeld vast wel een keer) dan is tegen die tijd die Pro mogelijk weer beter geprijst. Dus ben ik bewust voor de slim gegaan. Voor hetzelfde geld ben ik tegen die tijd wel op de PS4 uitgekeken of heb ik simpelweg te weinig tijd en heb ik niets aan de voordelen van de Pro gehad.
Maar goed zoals gezegd dit zal voor iedereen anders liggen.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 21:20 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
The last of us 2 is gepland voor 2018, dus je zou ook nog even kunnen wachten met het kopen van een ps4.Katmi schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:48:
[...]
De pro is ook slecht op stock vind ik , check maar eens de pricewatch.
Op de Belgische MM is deze al een tijdje verdwenen van de webshop en ook Bol had vorige week geen stock, lijkt wel een anonieme console voor Sony tenzij je er echt achter zoekt.
Ik zie ook alleen maar promotie voor de slim als ik een multimedia winkel binnenga in Belgie, nu nog meer met die witte kleur die eraan komt.
Ik wil ook een ps4 maar weet echt niet wat te doen, heb maar een 1080p monitor dus op zich is de slim genoeg voor mij, ben gewoon wat bang dat er binnen nu en een jaar echt ps4 pro optimized games uitzijn die veel beter runnen op de pro dan voel je je toch wat gescheten![]()
Zou voornamelijk een ps4 willen voor the last of us ( 1 en deel 2 ) en dergelijke games, zou moeten volstaan met een slim en die is ook veel beter geprijst dan een pro.
Maar ik begrijp je probleem, ik zou ook niet weten wat te doen als ik nu een playstation zou willen kopen. Betere graphics vind ik ook niet zo interessant. De pro wordt pas echt interessant als we verschil in fps gaan zien. (imho).
Hoe dan ook, Sony is zelf nog niet bezig met het promoten van de pro als mainconsole, dat moet nog komen. Er gaat een moment komen (over 2 jaar?) waarop bezitters van een slim spijt gaan hebben dat ze geen pro hebben (omdat de slim moet downscalen of een lagere fps haalt)
Moet ook nog The last of us (1) spelenAnton.net schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:16:
[...]
The last of us 2 is gepland voor 2018, dus je zou ook nog even kunnen wachten met het kopen van een ps4.
Maar ik begrijp je probleem, ik zou ook niet weten wat te doen als ik nu een playstation zou willen kopen. Betere graphics vind ik ook niet zo interessant. De pro wordt pas echt interessant als we verschil in fps gaan zien. (imho).
En begin wat uitgekeken te worden op pc gaming en er zijn een deel ps4 games die ik wil spelen dus echt wachten tot part 2 lukt me niet denk ik
Ook een beetje mijn gedachten kronkelVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:13:
Wat betreft aanschaffen van de Slim vs Pro. Dit hangt dat natuurlijk van de persoon zelf af. Ik ben voor de Slim gegaan omdat er voorlopig toch geen 4k tv of monitor op de planning staan. Mochten die er hier ooit komen (ongetwijfeld vast wel een keer) dan is tegen die tijd die Pro mogelijk weer beter geprijst.
[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 14-01-2017 21:29 ]
Ondanks dat ik nog een 1080p scherm heb, heb ik de ps4 bewust geüpgrade naar de pro.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:13:
Wordt de slim eigenlijk nog geproduceerd naast de Pro versie? Of is het zo dat sony nu alleen nog maar de Pro versie gaat maken?
Wat betreft aanschaffen van de Slim vs Pro. Dit hangt dat natuurlijk van de persoon zelf af. Ik ben voor de Slim gegaan omdat er voorlopig toch geen 4k tv of monitor op de planning staan. Mochten die er hier ooit komen (ongetwijfeld vast wel een keer) dan is tegen die tijd die Pro mogelijk weer beter geprijst. Dus ben ik bewust voor de slim gegaan. Voor hetzelfde geld ben ik tegen die tijd wel op de PS4 uitgekeken of heb ik simpelweg te weinig tijd en heb ik niets aan de voordelen van de Pro gehad.
Verschil is ook duidelijk te zien op een 1080p scherm. Niet bij alle games, maar bijv BF1 is het duidelijk te zien en te merken aan de fps.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
De Slim kwam 2 maanden voordat de Pro kwam, ze gaan niet een console voor 2-4 maanden aanbiedenVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:13:
Wordt de slim eigenlijk nog geproduceerd naast de Pro versie? Of is het zo dat sony nu alleen nog maar de Pro versie gaat maken?
Ze adverteren nu met de Slim omdat die gewoon goedkoper is. Microsoft adverteert met de Xbox One S en de Pro is simpelweg duurder. Een campagne met zowel de Slim als de Pro kan ervoor zorgen dat de doelgroep juist meer gaat twijfelen. Sony houdt het lekker simpel: nu een PS4 vanaf €299! Mensen die interesse hebben in de Pro kennen het nu wel.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Dit was natuurlijk te verwachten: 2016 Sony zet volledig in om iedereen aan de PS4 te krijgen. 2017 Sony zet volledig in op de voordelen van de PS4 Pro. Is gewoon Marketing, om zo een hoog mogelijke omzet te genereren in de markt.Mrjraider schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:09:
Er wordt veel meer met de slim geadverteerd als met de pro heb ik het idee.
Volgens Engadget is de relatief hoge prijs voor de headset niet echt gerechtvaardigd ten opzichte van goedkopere modellen van andere fabrikanten, mede omdat de 'main feature', 3D audio, nog amper ondersteund wordt door niet-VR games. Er schijnt daarnaast een issue te zijn dat je niet tegelijkertijd de PSVR en de Platinum headset via USB op de PS4 aangesloten kan hebben, dan wordt de koptelefoon niet gepaired met de console.
Ik wacht sowieso met de eventuele aanschaf tot meer games 3D audio gaan ondersteunen.
Gelukkig is er genoeg voordeel op 1080p.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:13:
Roze bril gehalte hierbij is hoog.
Het hangt van de ontwikkelaar af hoe gebruik wordt gemaakt van de extra kracht van de ps4, ondersteuning hiervoor verschilt enorm per titel.
Bij spellen van voordat PS4-pro op de markt kwam is het al helemaal de vraag of er ooit ondersteuning voor ps4 pro komt.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Verwijderd
Voor mij:
1080p recording
PS4 Pro is stiller
1080p remote play
Om een paar voordelen van de PS4 Pro te noemen.
Hier heb ik mijn eerste PS4 Pro op de dag van release kunnen verkopen met winst. Wel veel getest en aan hebt begin was de ondersteuning niet optimaal. Ik heb toen ook verder gegamed met mijn PS4 CUH-1100. Toen kwam de Black Friday deal (PS4 Pro voor € 339,16). Weer één aangeschaft. Oude PS4 500GB net op tijd kunenn verkopen voor € 210,00. Dus voor niet al te veel ge upgrade. Hoofdzakelijk speel ik op een Sony KDL-55W809C (1080p) en ik moet zeggen dat vooral Rise Of The Tomb Raider er beter uitziet (Rederen in 4K op 1080p TV. Ook is duidelijk merkbaar dat Uncharted 4 er beter uitziet en dat Battlefield 1 beter loopt (geen frame drops en resolutie wijzigingen meer tijdens het spelen). Voor de rest heb ik nog weinig games gespeeld. Het ligt er aan welke games je speelt of een PS4 Pro het waard is.Lasmibalsingh schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:56:
[...]
Het hangt van de ontwikkelaar af hoe gebruik wordt gemaakt van de extra kracht van de ps4, ondersteuning hiervoor verschilt enorm per titel.
Bij spellen van voordat PS4-pro op de markt kwam is het al helemaal de vraag of er ooit ondersteuning voor ps4 pro komt.
Je kan er overigens wel vanuit gaan dat alle games die nu uit gaan komen de mooiste graphics en stabielste FPS gaan hebben op de PS4 Pro. Dit zal Sony ook echt actief aanmoedigen (want toch altijd weer meer console verkopen). Heb je een PS4, dan zou ik niet snel upgraden, koop je een nieuwe, altijd een PS4 Pro kopen.
Je merkt ook dat het OS sneller is als je in een game terug gaat, dit komt volgens mij door de 1GB DDR3 meer in de PS4 Pro.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2017 14:34 ]
Sorry, waarom?Lasmibalsingh schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:56:
[...]
Er is genoeg voordeel. Hij doet het voor komen alsof je een 4K TV moet hebben om profijt van de Pro te hebben. Ik heb Tomb Raider, The Last Guardian en Deus Ex die er alleen gewoon beter uitzien en ook allemaal beter draaien op de Pro, zonder 4K TV.
[ Voor 92% gewijzigd door SD5k op 15-01-2017 16:13 ]
Ik kaart alleen de feiten aan, ''Gelukkig is er genoeg voordeel op 1080p. :)'' is subjectief en misleidend.bram1984 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:34:
[...]
Sorry, waarom?
Er is genoeg voordeel. Hij doet het voor komen alsof je een 4K TV moet hebben om profijt van de Pro te hebben. Ik heb Tomb Raider, The Last Guardian en Deus Ex die er alleen gewoon beter uitzien en ook allemaal beter draaien op de Pro, zonder 4K TV.
Verwijderd
Overigens zojuist paar paar minuten geleden dan eindelijk the Last of Us (Remastered) uitgespeeld.
Wat een geweldige ervaring was dat mensen! Jammer dat we nog zeker een jaar zullen moeten wachten op het volgende deel
Volgende game op mijn playlist wordt waarschijnlijk de Witcher III, verder denk ik dat als de recenties goed zijn ik tegen die tijd Horizon Zero Dawn ook maar ga aanschaffen.
Het komt er gewoon op neer dat de mensen met een pro hun aankoop zullen verdedigen en de mensen zonder pro zullen de voordelen meestal afzwakken zodat ze niet het gevoel hebben achter te lopen.
En nu weer lekker gamen.
Dit maal was het een kleine game:
Oxenfree, een sidescroller die ik al bijna een half jaar ofzo in mijn bibliotheek heb staan, en wilde er vandaag aan beginnen.
Ik had ergens gelezen dat dit zo een hidden gem was, en hier ben ik het wel mee eens, het is wel een verborgen pareltje.
Echter je moet er wel van houden, het is wel wat anders dan de dagelijks shooters, fifa games en weet ik veel wat.
Game ziet er goed uit, en de gameplay is simpel, maar de kracht voor mij zit toch in het verhaal die verteld wordt door de characters.
Ze zijn met zijn 5-en en komen bij elkaar op een eiland, er gaan op een gegeven moment 2 personages een grot in en mede dankzij radiogolven gebeuren er vreemde dingen die echt cool zijn maar waar je ook een raar gevoel van krijgt, waar ook de soundtrack schuldig aan is. (die is echt tof)
Mooie game uiteindelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Origins op 15-01-2017 16:50 ]
De Platinum heb ik nu 3 dagen kunnen proberen en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.Davith78 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:28:
De Platinum Wireless Headset van Sony kriigt gematigd tot redelijk positieve reviews lees ik op meerdere sites. Niet iedereen is even positief over de geluidskwaliteit, vooral het laag schijnt wat tegen te vallen. Andere sites vinden de geluidskwaliteit juist weer uitstekend tot zeer goed. Tja.. wat moet je dan geloven?
Heb hiervoor de "Pulse" gehad (nooit de Gold getest). Gebruik is 70% muziek 30% gaming, waarvan ik tot nu toe alleen muziek heb geluisterd.
Mijn eerste opvallende punten t.o.v. de Pulse: (wel mijn persoonlijke ervaring)
- Bouwkwaliteit ongeveer hetzelfde, maar het model van de hoofdband lijkt mij veel steviger en minder vatbaar voor scheuren. (vooral de uiteinden die op de Pulse een zwak punt waren)
- Geluidskwaliteit lijkt beter dan de Pulse (meer dynamiek), maar het verschil is niet groot.
- Accuduur is verdubbeld tov de Pulse (ruim 10 uur op de eerste lading en hij is nog niet leeg)
- Bass is goed tot beter dan de optie die de Pulse bood ("Pulse"erende Bass boost die ook trilde)
- met de Bass boost die via de PS4 app geladen kan worden is het afhankelijk van de source/muziek zeer goed tot net een stap teveel, maar blijft goed klinken (geen distortie). Je kan makkelijk die boost weer uitzetten.
- Wijzigingen in de instellingen worden nu draadloos ingeladen. (behalve de firmware)
Negatief of minder goed:
- Geluidsniveau instellen is nu in stappen i.p.v. ongelimiteerd met een slider.
- Geen mogelijkheid meer om een 3.5mm jack aan te sluiten op de USB-dongel. (gebruikte ik met mijn TV, zodat ik daar ook draadloos kon luisteren)
- Pulse had meerdere voorgeprogrammeerde instellingen (5x), nu zijn er maar 2 waarvan ik er 1 altijd als default gebruik (dus eigenlijk maar 1 extra instelling voor mij)
- De handmatige equalizer instelling is beperkt en volgens mij nog bugged (linkeroor wordt iets zachter dan het rechteroor). Dit probleem heb ik niet met de voorgeprogrammeerde settings, Ga ervan uit dat dit wel met een update wordt opgelost.
Hij staat bij mij dus nu ingesteld met 1 standaard setting (leeg) en de bass boost. (voor mij voldoende).
Aansloten via de 3.5 mm jack op de telefoon of tablet klinkt hij ook zeer goed en werkt dan als standaard koptelefoon.
De negatieve punten moet je vooral zien als kleinigheidjes en doen niets af aan mijn verdere positieve ervaring. 3D of 7.1 heb ik nog niet getest, maar de Pulse gebruikte ik ook maar zelden in die setting. Stereo klinkt toch vaak wat beter en goed geprogrammeerde geluidseffecten kunnen ook in stereo positiebepalend klinken.
P.s.: Dongel werkt ook op de PC (Windows 10 hier), ondanks dat ik een online review gezien heb die dat ontkende.
[ Voor 4% gewijzigd door Chrasher op 15-01-2017 22:24 ]
PSN-id: Chrasher
Met Yooka-Laylee eindelijk een Nintendo-achtige game buiten de Nintendo systemen.
[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2017 23:22 ]
Ik heb een Pro en een 4K TV. Ja het is een placebo. Ja het is mooier.ChrisLNFF schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:42:
Steeds die discussie over de voordelen van de pro tov de non-pro.
Het komt er gewoon op neer dat de mensen met een pro hun aankoop zullen verdedigen en de mensen zonder pro zullen de voordelen meestal afzwakken zodat ze niet het gevoel hebben achter te lopen.
En nu weer lekker gamen.
Of het je geld waard is, is persoonlijk.
Je kunt games in iets hogere settings spelen, daar komt het op neer.
is er iemand die ervaringen heeft met de philips 40puk6809 in combinatie met een ps4 pro?
ik ben op zoek naar een 4k tv en kan deze voor een redelijk prijsje overnemen. echter heb ik niet verstand wat nu wel en niet goed is.
op internet kan ik ook weinig mbt deze tv en een ps4 pro
Check de Tweakers Pricewatch: klik Of moet het echt specifiek PS4pro icm met de TV zijn?soldier wolf schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:19:
beste medetweekers,
is er iemand die ervaringen heeft met de philips 40puk6809 in combinatie met een ps4 pro?
ik ben op zoek naar een 4k tv en kan deze voor een redelijk prijsje overnemen. echter heb ik niet verstand wat nu wel en niet goed is.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tja, dit is de vraag ; philips 40puk6809 in combinatie met een ps4 pro?Jasphur schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Check de Tweakers Pricewatch: klik Of moet het echt specifiek PS4pro icm met de TV zijn?
Ik denk het dus wel. En ik denk ook dat de vraag verder als de specs gaat.
Ja dat dacht ik al. Maar aangezien de reviewers van de tv gamen juist een beetje afkraken (op de XB360 na dan), denk ik dat dat ook geldt voor de PS4pro.maartend schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:31:
[...]
Tja, dit is de vraag ; philips 40puk6809 in combinatie met een ps4 pro?
Ik denk het dus wel. En ik denk ook dat de vraag verder als de specs gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 16-01-2017 11:34 ]
Ouch, ja dan wordt het idd een leuke leesbeurt.Jasphur schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:33:
[...]
Ja dat dacht ik al. Maar aangezien de reviewers van de tv gamen juist een beetje afkraken (op de XB360 na dan), denk ik dat dat ook geldt voor de PS4pro.
het is idd in combinatie met een ps4 pro. ik heb zelf een ps4 pro en zoek een goede 4k tv. echter lees je zo ontzettend veel verschillende berichten over 4k tv's en de ps4 pro dat ik het echt niet meer weetJasphur schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:33:
[...]
Ja dat dacht ik al. Maar aangezien de reviewers van de tv gamen juist een beetje afkraken (op de XB360 na dan), denk ik dat dat ook geldt voor de PS4pro.
In principe zou het gewoon moeten werken. Bij eventuele beeldproblemen @4K de Pro opstarten in safe mode en HDCP op 1.4 zetten en eventueel firmware updaten van de tv. Maar aangezien de tv uit 2014 stamt verwacht ik geen firmware ondersteuning meer van Philips. HDR heeft de tv niet dus daar hoef je in ieder geval de tv niet voor aan te schaffen. En zet hem in gaming mode om zoveel mogelijk lag weg te werken.soldier wolf schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:19:
beste medetweekers,
[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 16-01-2017 11:42 ]
bedankt voor de info. hdr is denk wel makkelijk om gelijk er bij te nemen.Davith78 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:39:
[...]
In principe zou het gewoon moeten werken. Bij eventuele beeldproblemen @4K de Pro opstarten in safe mode en HDCP op 1.4 zetten en eventueel firmware updaten van de tv. Maar aangezien de tv uit 2014 stamt verwacht ik geen firmware ondersteuning meer van Philips. HDR heeft de tv niet dus daar hoef je in ieder geval de tv niet voor aan te schaffen.
weet iemand eventueel een alternatief van max 600 euro?
Philips is overigens alleen voor de naam, die doen er zelf verder niks aan...
categorie: Televisiessoldier wolf schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:41:
[...]
bedankt voor de info. hdr is denk wel makkelijk om gelijk er bij te nemen.
weet iemand eventueel een alternatief van max 600 euro?
Ik geef toe dat de Philips TV's niet meer zijn zoals vroeger (Matchline anyone :-)). Maar ik kan gewoon niet zonder Ambilight. Maar ook Netflix bijvoorbeeld werkt erg goed op de TV.
De TV is wel gecalibreerd om het meest optimale beeld te krijgen.
Daar zeg je inderdaad wat. Voor die prijs hoef je je eigenlijk niet druk te maken of de tv wel of geen HDR heeft, dat stelt toch niet veel voor.LOTG schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:48:
Je moet natuurlijk wel ook even onthouden dat je in het 600 euro segement niet het beste van het beste krijgt. Dus stel je verwachtingen bij naar het prijsniveau.
Dongle erin en ik kan bijvoorbeeld een Bose QC 35 koppelen waarbij ook de mic werkt? Ook in party?NickH schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:31:
Dit heeft mij geholpen: https://www.reddit.com/r/...d_bluetooth_headset_on_a/
Zelf merk ik ook meer contrast en kleur op bij het spelen van uc4 in HDR.
Rtings.
Update 01/10/2017: The UH6100 just got a new update (04.30.82) that added a new 'HDR Game' mode and it greatly upgraded the performance of this TV. Note that input lag under gamer mode with a 1080p and 4k resolution was also reduce under 20ms.
Dit topic is gesloten.
![]()
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!