TheBrut3 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:03:
[...]
Als dat de reden is laten we dan beginnen met autorijden, roken, voetbal, honden, kinderen, Formule 1 en nog 100'en andere dingen.
Je zou met die mentaliteit wel goed passen tussen de slappe pikkies in Den Haag.
Ah ga weg, prachtig hellend vlak jij gaat ook alle snelheidsborden wegruimen?
Carbid is wel leuk, maar dat wordt bij mij ook niet in de woonwijken afgestoken, lekker op de boer in het weiland of op het erf. Hier hebben er ook gewoon veel minder last van dan in een woonwijk van 10.000 mensen.
Ik ook op een stuk van 2km fietsen, gras zwart geblakerd van de vuurkorven(is de stort gesloten op 2 januari of zo?) lantaarnpaal displays, bushokjes, bankjes en prullenbakken. Heerlijk dit soort vuurwerk.
Weer een beetje een teleurstelling, halve wijk was al blauw voor 24.00u je kon je eigen vuurwerk bijna niet meer zien om 24.00u.
Ik stak toen ik 12/13/14 was ook zeker wel vuurwerk af, en ja ook een grote tas mee met sloffen aan knalvuurwerk, maar ik zag vandaag echt van die manchilds lopen met zo'n tas die nog gezellig knalvuurwerk aan het afsteken waren, gewoon 30-40 jaar. Om 20.00u je vriendin ophalen moet je gewoon oppassen dat niet iemand zonder te kijken een of ander stuk illegaalvuurwerk midden op de straat gooit.
Niet te vergeten die liefhebbers die graag elke 10 minuten nog even wat afsteekt waardoor de ramen aan de voorkant en de achterkant van je woning in de kozijnen trillen. En doorgaan tot 04:00u natuurlijk want is mooi.

Gelukkig ben ik nu totaal niet aan het werk, zoals toch wel vele andere Nederlanders dat het een officiële feestdag is betekend toch niet dat je tot 04:00u moet gaan knallen?
Overigens vond ik het vuurwerk van 24:00u - 00:30u een stuk minder dan voorgaande jaren maar het knallen er omheen voornamelijk vanaf een week voor en dan nog meer vanaf de verkoopdatum tot 04:00u in de nacht.
Ik ben nog steeds van mening dat een totaalverbod het sociale stigma wat verhoogd en er gemakkelijk wat van gezegd wordt en het wordt afgekeurd wat uiteindelijk zal resulteren in minder vuurwerk.
Een andere optie maar lastiger uitvoerbaar is het verbieden van vuurwerk met als hoofdzaak knallen en wat dus geen siervuurwerk is.
Dit is niet iets wat we kunnen oplossen met simpel regels, dit moeten we als Nederland oplossen samen, klinkt heel sociaal natuurlijk en links, maar als politie in mijn wijk al niet de mankracht heeft om met camerabeelden van een uitgaansavond jongeren kan/wil pakken die 10 spiegels van auto's trappen zie ik ze al helemaal niet achter lui aangaan die zich consequent blijven misdragen met vuurwerk. En zolang er geen regels voor zijn kom je met een goed gesprek bij deze groep ook niet verder.
[
Voor 3% gewijzigd door
True op 01-01-2017 13:47
]