Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ad de Jong schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:16:
[...]

Prima vergelijking 8)7 |:(

En nee ik heb geen honden en ja de buurtkatten bemesten ook een stuk voortuin van mij maar de overlast van die knallen is in mijn ogen vele malen erger.
[...]
Ik vind kattenpoep echt vele malen vervelender dan die paar knallen hier in de buurt, maar dat zal per persoon en omgeving verschillen.
In de zomer kan ik constant de tuin leegscheppen om de kattenpoep weg te halen zodat ik niet in de stank zit.

Maar nogmaals dat is persoonlijk. Ik zie alleen niet helemaal voor me hoe het verbieden van iets wat al verboden is (vuurwerk afschieten voor 10:00 vanavond) nogmaals te gaan verbieden.
De pijlen+rotjes die we nu kunnen kopen in Nederland zijn imho echt het probleem niet en als je die wilt verbieden zal het wel een stuk minder zijn met de knallen, maar de echte knallers waardoor je een halve meter omhoog springt op de bank worden nog steeds uit het buitenland gehaald.

Persoonlijk maakt het mij weinig uit, en ik vermoed dat het over een aantal jaar niet meer normaal is om zelf vuurwerk af te steken tot dan zullen de echte anti's even geduld moeten hebben. ;)

edit:
http://www.dumpert.nl/med..._de_mcdonalds_werken.html dit soort mensen mogen ze van mij wel een weekje papier laten prikken op een druk plein.

[ Voor 6% gewijzigd door Afvalzak op 31-12-2016 14:45 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Afvalzak schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:43:

Persoonlijk maakt het mij weinig uit, en ik vermoed dat het over een aantal jaar niet meer normaal is om zelf vuurwerk af te steken tot dan zullen de echte anti's even geduld moeten hebben. ;)
De echte Pro`s zijn dus nog een paar jaar aan de macht ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:14
enchion schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:56:
[...]

De echte Pro`s zijn dus nog een paar jaar aan de macht ?
Nee, de echte pro's zijn over een paar jaar aan de macht ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Theo74 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:04:
Helaas Gonadan, jouw Google wijsheid houdt ook in deze reactie geen stand. Meldingen voor het beperkt invoeren van consumentenvuurwerk door particulieren behoeft niet, dit geldt alleen voor bedrijven welke grotere partijen boven de netto explosieve hoeveelheid van 333kg vervoeren.
Google wijsheid? Ik heb deze informatie direct van de politie waarom zou ik jou zonder bron eerder geloven dan hen? :?

Het is totaal niet waar wat je zegt. Tenzij de informatie die de politie levert incorrect is.
TheBrut3 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:20:
Nee hoor, mag gewoon. Daarom controleert de politie ook zo weinig bij de Duitse grens. Regels in Nederland en Duitsland zijn bijna gelijk.
Mijn bron zegt van niet.

https://www.politie.nl/themas/vuurwerk.html

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:07:
[...]
Tenzij de informatie die de politie levert incorrect is.
Het zou niet de eerste keer zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Freee!! schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:11:
Het zou niet de eerste keer zijn.
:D

Ook weer waar. Maar je zult toch begrijpen dat ik een dergelijke bron boven een zelfbenoemd expert zet zolang er geen aanvullende informatie is prijsgegeven? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:17:
[...]
:D

Ook weer waar. Maar je zult toch begrijpen dat ik een dergelijke bron boven een zelfbenoemd expert zet zolang er geen aanvullende informatie is prijsgegeven? ;)
Natuurlijk, maar één bron is geen bron.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 16:03
Ik zat zo eens te denken... dat zware illegale vuurwerk, zoals een cobra, is bijzonder gevaarlijk en kan zwaar lichamelijk letsel toebrengen. Wat nu als we dit gelijk stellen aan een vuurwapen en het bezit ervan, of handel erin, op dezelfde manier bestraffen? Ik denk dat dan het bezit van dit soort vuurwerk enorm zal afnemen. Dus indien je gepakt wordt met een cobra in bezit -> rechter en gevangenisstraf. Handel erin? Op dezelfde manier afhandelen als de handel in vuurwapens.

Who is with me?

Voor de duidelijkheid: ik houd niet van vuurwerk en al helemaal niet van harde knallen. Liefst zie/hoor ik helemaal geen vuurwerk, behalve professioneel vuurwerk georganiseerd door de gemeente.
Tegelijk snap ik dat vuurwerk zoals een romeinse kaars, astronaut of eventueel zelfs een strijker niet echt extreem gevaarlijk is (kan zeker wel letsel veroorzaken indien verkeerd gebruikt, maar normaal gesproken niet). Echter, knalvuurwerk zoals een cobra is imo wel een aparte categorie. Zodra je daarmee objecten kunt opblazen (bushokje, auto, etc), dan verdient dat wat mij betreft compleet andere aanpak.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de kracht (en verwoesting) van een cobra en een handgranaat, om iets te noemen? Komt dat bij elkaar in de buurt? Indien dat zo is, lijkt het mij logisch dat het bezit en gebruik ervan op dezelfde manier wordt veroordeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een cobra 6 wordt vaak vergeleken met een kleine handgranaat. Het gaat dus best hard maar onderschat niet wat voor kracht echte explosieven hebben.
Freee!! schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:25:
Natuurlijk, maar één bron is geen bron.
Dat is op zich natuurlijk waar, maar het is geen journalistiek of wetenschappelijk onderzoek. Of geloof jij de belastingdienst ook niet als ze maar één brief sturen? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 31-12-2016 15:41 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

segil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:38:
Ik zat zo eens te denken... dat zware illegale vuurwerk, zoals een cobra, is bijzonder gevaarlijk en kan zwaar lichamelijk letsel toebrengen. Wat nu als we dit gelijk stellen aan een vuurwapen en het bezit ervan, of handel erin, op dezelfde manier bestraffen? Ik denk dat dan het bezit van dit soort vuurwerk enorm zal afnemen. Dus indien je gepakt wordt met een cobra in bezit -> rechter en gevangenisstraf. Handel erin? Op dezelfde manier afhandelen als de handel in vuurwapens.

Who is with me?

Voor de duidelijkheid: ik houd niet van vuurwerk en al helemaal niet van harde knallen. Liefst zie/hoor ik helemaal geen vuurwerk, behalve professioneel vuurwerk georganiseerd door de gemeente.
Tegelijk snap ik dat vuurwerk zoals een romeinse kaars, astronaut of eventueel zelfs een strijker niet echt extreem gevaarlijk is (kan zeker wel letsel veroorzaken indien verkeerd gebruikt, maar normaal gesproken niet). Echter, knalvuurwerk zoals een cobra is imo wel een aparte categorie. Zodra je daarmee objecten kunt opblazen (bushokje, auto, etc), dan verdient dat wat mij betreft compleet andere aanpak.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de kracht (en verwoesting) van een cobra en een handgranaat, om iets te noemen? Komt dat bij elkaar in de buurt? Indien dat zo is, lijkt het mij logisch dat het bezit en gebruik ervan op dezelfde manier wordt veroordeeld.
YouTube: Cobra 6 vs handgranaat v2
Oordeel zelf :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 12:31
segil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:38:

Who is with me?

Op dit moment is het al zo dat bezit van illegaal vuurwerk een misdrijf is en dus gevangenisstraf kan opleveren...

Wat betreft het opblazen van auto's, dit is wel een interessante video (en vergelijk het resultaat eens met de video's van Powned en RamBam, dan zie je dat er iets niet klopt aan het eindresultaat):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=q55_10RN3OE]

[ Voor 3% gewijzigd door friggler op 31-12-2016 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vind dit soort discussies altijd uitlopen op welles nietes. Het feit blijft dat Vuurwerk voor overlast KAN zorgen. Elke knal die je hoort voor de toegestane afsteek tijd is niet per definitie overlast. Dat meldpunt heeft nu 40.000 meldingen van vuurwerkoverlast. Ik gok dat 75% van de meldingen niets meer is dan "ik vind vuurwerk vervelend dus ik vind het overlast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mrjraider schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:46:
Vind dit soort discussies altijd uitlopen op welles nietes. Het feit blijft dat Vuurwerk voor overlast KAN zorgen. Elke knal die je hoort voor de toegestane afsteek tijd is niet per definitie overlast. Dat meldpunt heeft nu 40.000 meldingen van vuurwerkoverlast. Ik gok dat 75% van de meldingen niets meer is dan "ik vind vuurwerk vervelend dus ik vind het overlast"
http://www.telegraaf.nl/b...urwerkoverlast_nep__.html
http://www.geenstijl.nl/m...2015/12/boem_is_hoax.html (sorry geenstijl is geen goede bron maar toch ;))

Overlast is natuurlijk ook heerlijke subjectief. Ik vind het niet heel vervelend, maar een ander persoon gaat al zuchten bij een trektouwtje van de kermis. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 16:03
friggler schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:43:
[...]

Op dit moment is het al zo dat bezit van illegaal vuurwerk een misdrijf is en dus gevangenisstraf kan opleveren...

Wat betreft het opblazen van auto's, dit is wel een interessante video (en vergelijk het resultaat eens met de video's van Powned en RamBam, dan zie je dat er iets niet klopt aan het eindresultaat):

[video]
Dan vraag ik mij af wat met mij gebeurt als ik in die auto zou zitten. Of als een cobra op 2 meter van mij ontploft. Letsel? Been eraf? Doof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 14:11
Tsja, alle klachten die tot vanavond 18.00 uur binnenkomen zijn per definitie van illegaal vuurwerkgebruik. Helaas worden die cijfers gebruikt om straks het legale vuurwerkgebruik te gaan verbieden.

De dictatuur van de politieke correctheid zullen we het maar noemen, helaas zie je dit de laatste tijd steeds meer opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat geld in principe voor alle vormen van overlast, het is alleen meer hoe je met de discussie om gaat.

Zo heeft afvalzak bijvoorbeeld last van de stank van kattenpoep. In mijn tuin wordt door de halve buurt gescheten maar ik heb oprecht 0,0 last. Maar moet ik zijn verhaal dan niet serieus nemen? Tuurlijk wel, ik ga er vanuit dat hij daar gewoon oprecht last van heeft. Waarschijnlijk andere grond, beter voer, of gewoon aan gewend, geen idee.

Maar de discussie ontspoort zodra men de gevoelens van de ander niet serieus neemt. Ik heb oprecht heb geen last van vuurwerk, maar anderen wonen misschien in een half oorlogsgebied.

Natuurlijk zijn er notoire zeikerds, maar je mag er niet vanuit gaan dat iedereen die je mening niet deelt onredelijk is. Want dan krijg je inderdaad het effect wat al jaren heerst in dit soort topics. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Notoire zeikers heb je overal. Vooral in "gevoelige" discussies, vuurwerk, zwarte piet enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En je hebt ook overal mensen die alles bagatelliseren waar ze zelf geen last van hebben. Er zijn twee kanten aan het verhaal. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-10 14:01
[...]

Google wijsheid? Ik heb deze informatie direct van de politie waarom zou ik jou zonder bron eerder geloven dan hen? :?

Het is totaal niet waar wat je zegt. Tenzij de informatie die de politie levert incorrect is.

[...]

Mijn bron zegt van niet.

[...]

[...]

Mijn bron zegt van niet.

Ik snap je frustratie want jouw "officiële" Google bron lijkt discutabel. Ook ik heb daarom Google maar eens geraadpleegd en vond al vrij snel het volgende stukje plausibele tekst:

"Om te beginnen, de simpele vraag: mag je vuurwerk in het buitenland kopen? Daar zegt de Nederlandse politie op haar eigen informatiesite gewoon volmondig “ja” op, mits het vuurwerk voldoet aan de eisen die in de Nederlandse wet aan vuurwerk gesteld zijn. In dezelfde tekst wordt weliswaar opgemerkt, dat je het ook van tevoren zou moeten aanmelden bij een inspectie, maar volgens een vriendelijke mevrouw bij de politietelefoon die me dit heeft uitgelegd geldt dit niet voor particulieren."

Ook vond ik een stukje over het importeren van vuurwerk uit het "Vuurwerkbesluit" wat in het leesbaar Nederlands verkort is tot het volgende:

1. Het vuurwerk moet voldoen aan de in de Nederlandse wet gestelde eisen.
2. De meest opvallende eis is, dat het vuurwerk voorzien moet zijn van een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
3. Je mag alleen consumentenvuurwerk invoeren waarop expliciet vermeld wordt, dat het geschikt is voor particulier gebruik.
4. Jij mag als particulier nooit meer dan 25 kg vuurwerk bewaren. Dit geldt dus ook als maximale waarde voor wat zich in jouw auto mag bevinden na het boodschappen doen in Duitsland. Overigens geldt dit voor al het vuurwerk dat je bij jou thuis opslaat, ongeacht waar het vandaan komt.
5. Je mag nooit vuurwerk bij je hebben buiten de officiële, in Nederland geldende 3 verkoopdagen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Theo74 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:05:
Ik snap je frustratie want jouw "officiële" Google bron lijkt discutabel. Ook ik heb daarom Google maar eens geraadpleegd en vond al vrij snel het volgende stukje plausibele tekst:
Frustratie? Welnee, ik geloof je gewoon niet. Dat is niets persoonlijks maar gewoon omdat ik de website van politie als betrouwbaarder bron beschouw dan een tweaker met gefingeerde naam.

Als ik het zeker wilde weten zou ik de politie bellen. Precies zoals jij in je citaat zonder bron aan geeft. Willekeurige beweringen kan ik met Google ook vinden, het gaat mij om de herkomst. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Even totaal off-topic, maar het meest waanzinnige vind ik nog de eis van de Nederlandse gebruiksaanwijzing. Die lijkt me minimaal onvolledig. Het lijkt me dat die Nederlandse gebruiksaanwijzing correct zou moeten zijn en in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing in andere talen indien aanwezig. Persoonlijk zou ik totaal geen problemen hebben met een Duitse gebruiksaanwijzing op een stuk vuurwerk dat ik in Duitsland koop*). Ik zou wel serieuze problemen hebben met vertaalfouten, iets wat niet direct een zeldzaamheid is bij gebruiksaanwijzingen.

*)Hoogst onwaarschijnlijk, ik koop überhaupt geen vuurwerk en ben ondertussen voorstander van een totaalverbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een dochter van net geen 2 jaar die niet kan slapen vanwege de knallen. Nu ligt ze bij mij op de bank en ze valt steeds in slaap, maar bij elke knal is ze weer wakker en moet ze huilen.

Als je dit al 2 dagen hebt wordt je er niet vrolijk van. Zeker niet omdat het simpelweg niet mag. Ik ben echt de moeilijkste niet, maar het is op dit moment een grote ergernis.

Al denk ik wel dat alle 40.000 meldingen niet vanuit eigen ervaring komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De vraag is dan, hoe komt dat? Snel bang? Neemt ze jullie stress over? Of is het gewoon net Aleppo in jullie straat?

Mijn dochter van bijna één slaapt overal doorheen en schrikt nergens van. De babyfoon slaat uit naar max vanwege knallen in de straat maar zij niet. Ben benieuwd naar vanavond. :P
Freee!! schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:30:
Even totaal off-topic, maar het meest waanzinnige vind ik nog de eis van de Nederlandse gebruiksaanwijzing. Die lijkt me minimaal onvolledig. Het lijkt me dat die Nederlandse gebruiksaanwijzing correct zou moeten zijn en in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing in andere talen indien aanwezig. Persoonlijk zou ik totaal geen problemen hebben met een Duitse gebruiksaanwijzing op een stuk vuurwerk dat ik in Duitsland koop*). Ik zou wel serieuze problemen hebben met vertaalfouten, iets wat niet direct een zeldzaamheid is bij gebruiksaanwijzingen.

*)Hoogst onwaarschijnlijk, ik koop überhaupt geen vuurwerk en ben ondertussen voorstander van een totaalverbod.
Het is ook geen eis, het is één van de kenmerken die je kunnen helpen legaal vuurwerk te herkennen. Het wordt door die citaten zonder bron nogal uit zijn verband getrokken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 18:26
TheBrut3 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:20:
[...]

Nee hoor, mag gewoon. Daarom controleert de politie ook zo weinig bij de Duitse grens. Regels in Nederland en Duitsland zijn bijna gelijk.
Officieel mag het helemaal niet, je moet minimaal 48 uur van te voren een melding doen bij il&t om legaal vuurwerk in te voeren. Het wordt gedoogd. Volgend jaar veranderen de importregels overigens.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Bij mij in de buurt is het idd net als Aleppo. Alleen maar van die zware knallen maar geen siervuurwerk.

Van mij mogen ze het ook afschaffen

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23:31
Hamza schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:45:
Bij mij in de buurt is het idd net als Aleppo. Alleen maar van die zware knallen maar geen siervuurwerk.

Van mij mogen ze het ook afschaffen
Als het zware knallen zijn (niet legaal dus) n niet siervuurwerk....

Wat gaat een verbod dan doen?
Mankracht is er blijkbaar al tekort. Dus het illegale vuurwerk ga je er niet mee voorkomen. Je krijgt dan gewoon dezelfde situatie als nu minus het legale vuurwerk.... Wat helemaal niet hard is.

Ik zie liever dat ze illegaal vuurwerk meer manschappen op zetten en hogere boetes etc... En dan van 29 december tot 1 januari afsteken. Dan hoe het nu is. Je mag pas 18:00 afsteken, maar als het losgaat zijn de knallen veel harder.

Hier slaapt de baby er gewoon doorheen, zelf koop ik het niet meer maar vond het vroeger wel leuk. Vooral astronauten en Romeinse kaarsen. Nou daar heeft niemand last van tenzij je echt enkel kan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 09:14
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat mensen nu al flink aan het knallen zijn met de nadruk op knallen...

Waarom kunnen we niet gewoon wachten tot het daadwerkelijk Oud op Nieuw is?

Wij hebben hier een hond die gelukkig nog niet echt bang is voor het vuurwerk maar echt prettig vind deze het ook niet. Hij hoeft maar een keer een nare ervaring ermee te krijgen en dan is hij zijn gehele leven bang voor vuurwerk of harde knallen.

Ik zeg dus niet dat we het moeten afschaffen maar minder knallend vuurwerk en gewoon om 12 uur zou ik niet vervelend vinden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brutuss op 31-12-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:33
Freee!! schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:30:
Even totaal off-topic, maar het meest waanzinnige vind ik nog de eis van de Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Dit gaat er ook af, volgend jaar zijn plaatjes voldoende en die staan er al op.
IceM schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:12:
Officieel mag het helemaal niet, je moet minimaal 48 uur van te voren een melding doen bij il&t om legaal vuurwerk in te voeren. Het wordt gedoogd. Volgend jaar veranderen de importregels overigens.
Afaik is het de laatste 3 dagen toegestaan om legaal vuurwerk binnen te brengen en niet alleen gedoogd. Volgend jaar gaat de complete melding er af meen ik. Er zal sowieso veel weizigen door de richtlijnen vanuit de EU. Mits Nederland er zelf optijd uit komt. In België gaat het op 1-7 al in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39

SomerenV

It's something!

Grappig om te zien dat er best veel mensen hier zijn die om persoonlijke redenen voor een totaalverbod zijn. Vuurwerk knalt hard dus afschaffen! Mensen knallen al ver van tevoren dus afschaffen! Mijn kind kan niet slapen dus afschaffen!

Met afschaffen bereik je niet veel. Het vuurwerk dat hard gaat komt van over de grens, en vuurwerk hier afschaffen doet daar niks aan. De politie komt nu al handen te kort + de daders zijn vaak even snel weg als dat de melding geplaatst wordt, dus ook bij een totaalverbod kun je weinig beginnen. Dit jaar is er al minder illegaal spul in beslag genomen (goed teken) en ik merk de afgelopen jaren in de regio een vermindering in het aantal brandweermeldingen. Ook minder geknal in de aanloop naar oud op nieuw. Tel daarbij op dat er volgend jaar nieuwe regels omtrent vuurwerk in gaan hier en in de buurlanden en dan denk ik dat je een groot deel van de overlast al kwijt bent.

Legaal vuurwerk stelt qua geluidsproductie en mogelijk gevaar weinig voor. Natuurlijk kun je er letsel mee veroorzaken, maar dat kan met praktisch alles wel. Als ik wil kan ik iemand met een potlood ook lelijk verwonden. Laat de liefhebbers hun feestje behouden denk ik dan. Zelf steek ik niks meer af en bij mij thuis hebben we sinds ik geboren ben huisdieren gehad (honden, vogels, konijnen). De honden waren wel eens bang, maar die hebben daar echt niks aan overgehouden en dat was nog in de tijd dat je vanaf 10:00 af mocht steken.

Dus ja, vervelend als je kind niet kan slapen, of als je hond bang is, of dat je vindt dat illegaal vuurwerk zo lomp is, maar dat zijn in mijn ogen geen legitieme redenen om dan maar alles af te schaffen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Minder in beslag genomen kan ook betekenen dat ze gewoon minder te pakken hebben gekregen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31
Officieel telt / telde het niet mee, maar net over de grens in Kleve Duitsland werd enkele weken geleden 40.000 kilo illegaal vuurwerk in een grote bunker aangetroffen. De verwachting is dat het was bestemd voor de Nederlandse markt. http://www.gelderlander.n...enomen-in-kleef-1.6551521

[ Voor 28% gewijzigd door EdwinW op 31-12-2016 19:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het is duidelijk merkbaar dat sinds er dit jaar weer in NL verkocht/gekocht mag worden(wat was dat 28 of 29 dec) het ineens veel meer werd. Eergisteren op woonerf in een woonwijk gewoon midden op straat om 18.00u even een pot van +/- 5 minuten afsteken, asociaalvolk. Ook gewoon nog vol op straat halve wijk was blauw krijg je gewoon neigingen van om die pot de juiste kant om te trappen, kunnen ze de putjes uit de autolak polijsten.

Vuurwerk is leuk als iedereen het leuk vind. Doe het lekker tussen 00:00 en 01:00 ik moet naast vele anderen ook weer werken op nieuwjaarsdag ik wil niet om 03:00 nog elke paar seconden een ontzettende knal horen.

Maar blijkbaar kunnen wij ons daar niet aan houden, ik denk juist dat het compleet verbieden wel de juiste toon zet om er op sociaal gebied ook de drempel wat te verhogen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

True schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:19:
[...]
ik denk juist dat het compleet verbieden wel de juiste toon zet om er op sociaal gebied ook de drempel wat te verhogen.
Precies mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:33
True schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:19:
Maar blijkbaar kunnen wij ons daar niet aan houden, ik denk juist dat het compleet verbieden wel de juiste toon zet om er op sociaal gebied ook de drempel wat te verhogen.
Als dat de reden is laten we dan beginnen met autorijden, roken, voetbal, honden, kinderen, Formule 1 en nog 100'en andere dingen.
Je zou met die mentaliteit wel goed passen tussen de slappe pikkies in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:06:
Grappig om te zien dat er best veel mensen hier zijn die om persoonlijke redenen voor een totaalverbod zijn. Vuurwerk knalt hard dus afschaffen! Mensen knallen al ver van tevoren dus afschaffen! Mijn kind kan niet slapen dus afschaffen!

Met afschaffen bereik je niet veel. Het vuurwerk dat hard gaat komt van over de grens, en vuurwerk hier afschaffen doet daar niks aan. De politie komt nu al handen te kort + de daders zijn vaak even snel weg als dat de melding geplaatst wordt, dus ook bij een totaalverbod kun je weinig beginnen. Dit jaar is er al minder illegaal spul in beslag genomen (goed teken) en ik merk de afgelopen jaren in de regio een vermindering in het aantal brandweermeldingen. Ook minder geknal in de aanloop naar oud op nieuw. Tel daarbij op dat er volgend jaar nieuwe regels omtrent vuurwerk in gaan hier en in de buurlanden en dan denk ik dat je een groot deel van de overlast al kwijt bent.

Legaal vuurwerk stelt qua geluidsproductie en mogelijk gevaar weinig voor. Natuurlijk kun je er letsel mee veroorzaken, maar dat kan met praktisch alles wel. Als ik wil kan ik iemand met een potlood ook lelijk verwonden. Laat de liefhebbers hun feestje behouden denk ik dan. Zelf steek ik niks meer af en bij mij thuis hebben we sinds ik geboren ben huisdieren gehad (honden, vogels, konijnen). De honden waren wel eens bang, maar die hebben daar echt niks aan overgehouden en dat was nog in de tijd dat je vanaf 10:00 af mocht steken.

Dus ja, vervelend als je kind niet kan slapen, of als je hond bang is, of dat je vindt dat illegaal vuurwerk zo lomp is, maar dat zijn in mijn ogen geen legitieme redenen om dan maar alles af te schaffen.
Jij vind het grappig. Ik niet. Blijkbaar heb je geen kinderen...

"Met afschaffen bereik je niet veel"

Laten we dan niets afschaffen en gewoon YOLO gaan. Eens kijken hoelang je het volhoud. In Nederland zijn er regels en zo ook voor vuurwerk. Niet voor 18:00 bijvoorbeeld en geen illegaal vuurwerk. Voor het niet houden van de regels wordt je gestraft. Zo werkt onze maatschappij nou eenmaal.

Laten we harde muziek na 10 uur, wat verboden is, ook afschaffen en dan hopen dat je buren de hele nacht de speakers tegen je gevel aan duwen. Dan zal ik posten dat je met regels niet veel bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
En ook dat blijft een feit, tweakers bagatelliseren overlast die mensen ervaren in het algemeen en het meldpunt in het bijzonder.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:01
Vind dit soort discussies altijd uitlopen op welles nietes.
Waarschijnlijk door een gebrek aan feiten.
Ik gok dat 75% van de meldingen niets meer is dan "ik vind vuurwerk vervelend dus ik vind het overlast"
En zonder feiten gaan mensen gokken. En met een gok kun je het natuurlijk altijd oneens zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door SlaadjeBla op 31-12-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19

PauseBreak

derp!

Squ1zZy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:05:
[...]

"Met afschaffen bereik je niet veel"

Laten we dan niets afschaffen en gewoon YOLO gaan. Eens kijken hoelang je het volhoud. In Nederland zijn er regels en zo ook voor vuurwerk. Niet voor 18:00 bijvoorbeeld en geen illegaal vuurwerk. Voor het niet houden van de regels wordt je gestraft. Zo werkt onze maatschappij nou eenmaal.
Nou, dat is het probleem dus met illegaal vuurwerk. De overtreders worden niet bestraft. Dat kan ook niet. Er zijn er simpelweg teveel van en ze zijn veel te mobiel. Die mensen ga je ook niet bereiken met een totaalverbod, want ze halen het spul nu al uit het buitenland.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Brutuss schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:54:
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat mensen nu al flink aan het knallen zijn met de nadruk op knallen...

Waarom kunnen we niet gewoon wachten tot het daadwerkelijk Oud op Nieuw is?
Omdat het traditie is
omdat "het toch moet kunnen"
omdat het maar 1 dag per jaar is
omdat het spul anders niet op komt?

Kies er maar eentje uit.
Wij hebben hier een hond die gelukkig nog niet echt bang is voor het vuurwerk maar echt prettig vind deze het ook niet. Hij hoeft maar een keer een nare ervaring ermee te krijgen en dan is hij zijn gehele leven bang voor vuurwerk of harde knallen.
Dat ligt ook een beetje aan jezelf, als het goed is ben jij nu roedelleider en als jij geen angst toont is de kans enorm veel kleiner dat je hond dat wel gaat doen.
Ik zeg dus niet dat we het moeten afschaffen maar minder knallend vuurwerk en gewoon om 12 uur zou ik niet vervelend vinden ;)
Dat zeg ik ook maar op de een of andere manier wordt dat nogal 's aangezien voor voor een verbod zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:07:
[...]

Nou, dat is het probleem dus met illegaal vuurwerk. De overtreders worden niet bestraft. Dat kan ook niet. Er zijn er simpelweg teveel van en ze zijn veel te mobiel. Die mensen ga je ook niet bereiken met een totaalverbod, want ze halen het spul nu al uit het buitenland.
Ik ben ook voor een Europese wet. Ben het er wel mee eens dat wij/Nederland dit niet alleen op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Squ1zZy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:09:
[...]

Ik ben ook voor een Europese wet. Ben het er wel mee eens dat wij/Nederland dit niet alleen op kunnen lossen.
Dat sowieso. Als je dit wilt regelen dan zal het op Europees niveau moeten gebeuren, en zelfs dan betwijfel ik of het echt veel zoden aan de dijk gaat zetten.

Kijk, ik vind vuurwerk wel mooi om naar te kijken, maar die dingen die hier in de buurt af zijn gegaan hebben al tot viermaal uitruk van brandweer (en opschaling) geleid en knallen dermate hard dat er hier straks op plekken nieuwe stenen de straat in mogen gaan. En die straat ligt er net 2 maanden in. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
SomerenV schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:06:
Dat komt omdat het spul door zijn aard de last bij omstanders legt. Het is niet een sigaretje roken wat je een paar meter verderop kan doen of harde muziek luisteren zonder je koptelefoon in te prikken.
Rekeninng met andere houden is lastiger en bovendien maakt het iets asociaals in mensen wakker.
Met afschaffen bereik je niet veel. Het vuurwerk dat hard gaat komt van over de grens, en vuurwerk hier afschaffen doet daar niks aan. De politie komt nu al handen te kort + de daders zijn vaak even snel weg als dat de melding geplaatst wordt, dus ook bij een totaalverbod kun je weinig beginnen.
Niet helemaal met je eens. Een totaalverbod zal zeker tot minder afgestoken vuurwerk leiden omdat er mensen zullen zijn die de moeite van illegaal import niet gan nemen.
Helaas zal het ook betekenen dat wat er wel afgestoken wordt overwegend knal is.
Dit jaar is er al minder illegaal spul in beslag genomen (goed teken) en ik merk de afgelopen jaren in de regio een vermindering in het aantal brandweermeldingen. Ook minder geknal in de aanloop naar oud op nieuw.
Minder in beslag genomen kan ook gewoon pech zijn. Minder brandweermeldingen klopt, minder geknal in de aanloop klopt totaal niet waar ik woon
Tel daarbij op dat er volgend jaar nieuwe regels omtrent vuurwerk in gaan hier en in de buurlanden en dan denk ik dat je een groot deel van de overlast al kwijt bent.
Zou me verbazen
Denk dat de roep om afschaffen enorm minder zou worden als de liefhebbers zich aan de regeltjes zouden houden. Dus alleen nederlands spul en binnen de periode 1800-0200. Helaas zitten Nederlanders zo niet in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 01-10 16:10
Ik wil hier even melden dat er weer harde knallen zijn. Kan iemand er a.u.b. even iets aan doen misschien? Dank u.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 31-12-2016 21:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:08
Hier lijkt het allemaal een stuk beschaafder te zijn dan een paar jaar geleden. Echt bijzonder weinig harde knallen, wel veel mooie potten, pijlen en mortieren. Weinig mis mee dus.

Ben wel benieuwd hoeveel Tweakers zich hier trouwens roomser dan de paus gedragen, en vroeger niet ook al een paar dagen voor oud en nieuw met rotjes, astronauten, shising crackers, thunderkings, fluit / knal pijljes en mogelijk wat strijkers / nitraten / vlinderbommen in de weer waren. Ik weet nog goed dat ik het tot mijn 15de/16de super mooi vond, daarna eigenlijk geen cent meer uitgegeven aan vuurwerk, maar kan nog steeds wel genieten van mooi vuurwerk, en ik stoor me er ook totaal niet aan als de jeugd al een paar dagen lol heeft, laat ze toch lekker denk ik dan, deed ik vroeger ook en met mij 90% van de buurt kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 01-10 16:10
Shising crackers waren altijd ruk. Astronauten waren veel beter. Nu spreek ik over ~1980.

Edit: nu Google ik dat er eigenlijk geen verschil is tussen beide...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 14:08
Mijn mening over vuurwerk is zeer sterk gedaald sinds mijn moeder en ik gisteravond bekogeld zijn met knaldingen. Voor mij was het vooral geluidsoverlast dat ik nog wel kon toleren, maar nu ben ik eigenlijk voor een totaalverbod. Jammer maar helaas, maar blijkbaar brengt vuurwerk neiging tot fysiek geweld naar boven, dus voor mij gaat het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 09:14
Wijnands schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:08:
[...]

Omdat het traditie is

Kies er maar eentje uit.

[...]

Dat ligt ook een beetje aan jezelf, als het goed is ben jij nu roedelleider en als jij geen angst toont is de kans enorm veel kleiner dat je hond dat wel gaat doen.

[...]

Dat zeg ik ook maar op de een of andere manier wordt dat nogal 's aangezien voor voor een verbod zijn.
Ik kan helaas geen keuze maken. De traditie is naar mijn mening ver te zoeken. Was het niet zo dat we vuurwerk gebruiken om het nieuwe jaar in te knallen? Wanneer / hoe laat is het nieuwe jaar? Precies niet drie dagen van te voren.

Als je het spul niet op krijgt doe je naar mijn mening iets verkeerd bij het inkopen... Maar het is gelukkig niet mijn geld dat de lucht in gaat.

Betreft de hond heb je helemaal gelijk. We negeren het ook dus de hond negeert het over het algemeen ook. Momenteel is het nog zo dat als we voor het raam naar buiten kijken hij naast ons komt zitten en meekijkt :)
Ik doel meer op buiten als je met de hond aan het wandelen bent en er al flink geknald wordt en sommige mensen totaal geen rekening houden en vuurwerk gewoon afsteken als je langs loopt met een hond. Je knalt de angst er lekker in maar ik krijg die er niet een twee drie weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wijnands schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:08:
Omdat het traditie is

Kies er maar eentje uit.
Bij ons in de straat was dat vroeger: "omdat de boze buurman dan weer komt schreeuwen".

* Ik niet, ik mocht hem wel. Mocht altijd met z'n treintjes spreken. <3

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Brutuss schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:47:
[...]

Ik kan helaas geen keuze maken. De traditie is naar mijn mening ver te zoeken. Was het niet zo dat we vuurwerk gebruiken om het nieuwe jaar in te knallen? Wanneer / hoe laat is het nieuwe jaar? Precies niet drie dagen van te voren.
Nee, vuurwerk is om boze geesten weg te jagen. Zo'n heidens tafereel, zoals een kerstboom. ;)
kraades schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:33:
Shising crackers waren altijd ruk. Astronauten waren veel beter. Nu spreek ik over ~1980.

Edit: nu Google ik dat er eigenlijk geen verschil is tussen beide...
Ik heb nog 13 jaar oude astronauten in de la liggen. Kartonnen hulsjes afgedopt met iets van gips. Huidige rotjes zijn dichtgevouwen hulsjes die veel minder knalzeker zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 31-12-2016 22:18 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17
Brutuss schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:47:
[...]
Als je het spul niet op krijgt doe je naar mijn mening iets verkeerd bij het inkopen... Maar het is gelukkig niet mijn geld dat de lucht in gaat.
Hier direct achter ook zo'n idioot. Al sinds 4 uur vanmiddag continu aan het afsteken. Was het nou nog mooi vuur geweest, dan te accepteren, maar nu de ene na de andere luide knal en trillende ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wat een mietjes zeg. Hier gaat het al een maand lang dagelijks lekker hard knal. Hoeft van mij persoonlijk niet, maar echt veel last heb ik er nu ook weer niet van.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
https://www.nrc.nl/nieuws...eld-met-vuurwerk-a1539230
http://www.telegraaf.nl/b...ogeld_met_vuurwerk__.html

En dat soort idioten mogen ze wat mij betreft al helemaal voor een flink lange tijd in de gevangenis laten wegrotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
Ben hier blij met kunststof kozijnen en 6-15-5 glas, van al die knallen merk ik niks, vorig jaar stond het dubbelglas te trillen in de kozijnen bij elke knal.

Onze kleine (2 jaar) heeft vanavond een paar keer boem geroepen bij elke knal, maar slaapt al de hele avond. Ook terwijl er net putdeksels uit de stoep werden geblazen voor ons huis bleef het stil boven (hij slaapt op de voorkant in een gehorige dakkapel)

Ik vind vuufwerk op zich prima, maar het gaat mis zodra leeghoofden of mensen met teveel alcohol op ermee aan de slag gaan. Kinderen van 13-14 die putdeksels uit de stoepen blazen of bushokken kapot knallen vinden zichzelf heel stoer, maar zijn uiteindelijk gewoon kneuzen. En nee dat ligt niet aan het vuurwerk, want dat doen ze met spul waar ze niet op legale manier aan zijn gekomen. Het is vooral een probleem dat je bij de ouders moet zoeken, die horen hun kinderen fatsoenlijk op te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:29:
Wat een mietjes zeg. Hier gaat het al een maand lang dagelijks lekker hard knal. Hoeft van mij persoonlijk niet, maar echt veel last heb ik er nu ook weer niet van.
Sowieso, als je met carbid opgegroeid bent is zelfs die cobra meuk voor wijven. Voordeel is zelfs dat je daar niets mee sloopt maar gewoon lol mee hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Vuurwerk kansloos gedoe :)heel veel beesten/dieren hebben een week last ervan...

[ Voor 8% gewijzigd door Coennos op 31-12-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:31:
[...]

Sowieso, als je met carbid opgegroeid bent is zelfs die cobra meuk voor wijven. Voordeel is zelfs dat je daar niets mee sloopt maar gewoon lol mee hebt.
Vraag dat maar aan o.a. de persoon in Friesland vandaag zie een carbid deksel in zijn gezicht geblazen kreeg en afgevoerd is naar het ziekenhuis. Met carbid schieten kun je genoeg slopen, en vrij lelijk lichamelijk letsel oplopen.

Zeker als je ziet hoe onverantwoord veel mensen het afsteken. Zie ook de video die op twitter circuleert van een burgemeester ergens die vandaag op een haar na de deksel in zijn eigen gezicht knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZERO-B
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-01 15:06
Pyro is not a crime !

Kan begrijpen dat het soms voor overlast veroorzaakt maar pak de daders aan. Ga dan niet vuurwerk zelf verbieden. 18:00 tja oké harde knallers worden sowieso al afgestoken de hele dag. Hou het leuk voor een ander

Nog een fijne jaarwisseling !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
psychodude schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:37:
[...]

Vraag dat maar aan o.a. de persoon in Friesland vandaag zie een carbid deksel in zijn gezicht geblazen kreeg en afgevoerd is naar het ziekenhuis. Met carbid schieten kun je genoeg slopen, en vrij lelijk lichamelijk letsel oplopen.

Zeker als je ziet hoe onverantwoord veel mensen het afsteken. Zie ook de video die op twitter circuleert van een burgemeester ergens die vandaag op een haar na de deksel in zijn eigen gezicht knalt.
Als je geen veiligheidsmaatregelen neemt, of mensen ze negeren en gewoon roekeloos doen niet nee, ik ben de laatste jaren regelmatig naar een carbid festival geweest in de buurt, altijd gezellig, DJ erbij, Feesttentje met Bar erbij, Tussen de achterkant van de bussen en het publiek netten van een paar meter hoog mocht er iets misgaan en alle bussen staan gericht richting een open weiland met ook daar weer netten geplaatst om de deksels op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Nou moet ik eerlijk bekennen dat dit harder gaat dan carbid, maar goed, de "overlast" is beperkt tot de avonduren (en vandaag en hoogstwaarschijnlijk morgen de hele dag). Daar kan ik mee leven.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Volgend jaar is ook de cobra 6 verboden dus dan kunnen we iets nieuws zoeken om over te klagen... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

psychodude schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:37:

Dat is gewoon Darwin, niets mis mee. Dat is wat anders dan spullen van anderen slopen.

Plus Friezen zijn niet geschikt voor dergelijke volwassen zaken. Laat die maar over slootjes springen.

@PB: dat is jouw carbid ervaring gematigd. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 31-12-2016 22:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:55:
[...]

@PB: dat is jouw carbid ervaring gematigd. :P
Nah, valt wel mee hoor. Genoeg carbid ervaring, inclusief hele lompe dingen, maar dit gaat gewoon harder. Kan ook de combinatie "USSR BETONBLOK + LOMP KNALVUURWERK" zijn natuurlijk :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Coennos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:36:
Vuurwerk kansloos gedoe :)heel veel beesten/dieren hebben een week last ervan...
Hier een agapornis die zich nergens zorgen over maakt; ze lopen al vanaf 09:00 hier te knallen en niet te weinig ook. Beestje vind het wel best; de knallen zijn niet erg alleen af en toe de lichtflitsen. Maar ja, ze is dan ook wel een uitzondering want ook niet bang voor een hond die op 'r af komt lopen.
LED-Maniak schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:49:
Volgend jaar is ook de cobra 6 verboden dus dan kunnen we iets nieuws zoeken om over te klagen... :)
Ach, Cobra 8 is allang in gebruik dus wat dat betreft is die 6 een mietje... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:57:
Nah, valt wel mee hoor. Genoeg carbid ervaring, inclusief hele lompe dingen, maar dit gaat gewoon harder. Kan ook de combinatie "USSR BETONBLOK + LOMP KNALVUURWERK" zijn natuurlijk :+
Kom es buut'n grunn jong. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Way ahead of you :Y)

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
De echte baas heeft natuurlijk geen cobra 6 meer, maar rotjes als deze ;) :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jiWrfVM-NjI]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.telegraaf.nl/b...ren_voor_brandweer__.html

en dan een stuk van de inhoud.
Het blussen van een auto in de Utrechtse wijk Overvecht zorgde voor problemen, omdat de brandstoftank lekte. Ook deze auto was niet meer te redden. Het was een van de vele autobranden in Utrecht, waar alleen al Oudjaarsdag een tiental wagens in vlammen zou zijn opgegaan.

In Zeist werd een auto aangestoken. De wagen brandde volledig uit, twee auto’s ernaast raakten zwaar beschadigd.

Een muziektent in Ellecom is zaterdagavond door een felle brand verwoest. De brand in de tent aan de Binnenweg trok veel bekijks. Of hierbij vuurwerk in het spel was, zal onderzoek moeten uitwijzen.

De brandweer van Groningen werd zaterdagavond opgeroepen voor een woningbrand aan de Billitonstraat in de stad. Ter plaatse bleek het te gaan om een stuk vuurwerk dat door een raam naar binnen was gegooid.

Een brandweerman in Rotterdam raakte gewond bij bluswerkzaamheden bij een woningaan de Koolzaadstraat. Het is niet bekend waardoor de man gewond raakte.

Ook de provincie Drenthe was het decor van ongewoon veel branden. In Zuidwolde ging een gedeelte van een boerderij in vlammen op, in Emmen werd vuurwerk in een school gegooid, in Exloo ging een seniorenwoning in vlammen op en in Drouwen werd een schuur in de as gelegd.

Een Hilversumse basisschool raakte beschadigd toen er vuurwerk naar binnen werd gegooid. De brandweer bluste de brand.
(Bron: Telegraaf.nl)

kortom, VERBIEDEN voor particulieren dat spul.

dit is geen kattenkwaad meer met vuurwerk maar in vele gevallen vuurwerk in huizen gooien waar mensen niks vermoedend ''beneden'' tv kijken en oud en nieuw willen vieren.
als ze zo iemand oppakken die dit op zijn geweten heeft poging tot doodslag o.i.d opleggen.
stel je voor ze gooien vuurwerk ik jullie huis waar bijvoorbeeld jullie kind slapen. moet er werkelijk niet aan denken :( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:07:
...

dit is geen kattenkwaad meer met vuurwerk maar in vele gevallen vuurwerk in huizen gooien waar mensen niks vermoedend ''beneden'' tv kijken en oud en nieuw willen vieren.
als ze zo iemand oppakken die dit op zijn geweten heeft poging tot doodslag o.i.d opleggen.
stel je voor ze gooien vuurwerk ik jullie huis waar bijvoorbeeld jullie kind slapen. moet er werkelijk niet aan denken :( :( :(
Want als je wil kan je geen brandend papier, flesje wasbenzine, aanmaakblokjes of ander spul ergens naar binnen flikkeren? Alles wat kan branden, was allang in de brand gevlogen met "mindere krachten" dan het verkeerd gebruik van vuurwerk.

Just saying; het is lastig om vuurwerk te verbieden op basis van jouw causale uitleg van de gequote incidenten.
ZERO-B schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:11:
Illegaal vuurwerk moet je niet als bommen beschouwen. Een handgranaat zit TNT in waarbij het per direct schade moet leveren.
Een handgranaat is ook gemaakt voor shrapnel-damage. En daar valt ongeveer 90% van de leverbare handgranaten onder; bij ontploffing schieten duizenden scherven alle kanten op om te doden. De overige 10% van leverbare handgranaten is puur explosieve(re) kracht voor het kapot maken van objecten.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 31-12-2016 23:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZERO-B
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-01 15:06
Illegaal vuurwerk moet je niet als bommen beschouwen. Een handgranaat zit TNT in waarbij het per direct schade moet leveren. Wat een cobra 6 betreft is alleen een knal voor geluid en zit het " instabiele levensgevaarlijke flash in " wat niet zo is.

Tuurlijk met 50 gram of meer kun je wel wat degelijks mee opblazen maar is dat de bedoeling er van ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:07:
vanwege een paar incidentjes? Misschien moeten we ook even gaan berichten hoe vaak het afsteken van vuurwerk wel goed gaat.Ik vind dit nogal meevallen, ik verwacht tenzij er nog heel vreemde zaken gaan gebeuren dat er morgen gewoon weer over een rustig verlopen jaarswisseling gesproken gaat worden.
Wanneer er kwaad in het spel in inderdaad snel en hard aanpakken, maar wel individueel en dader gericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je kunt beter alcohol verbieden, win je meer mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude

Advocaat van de duivel in deze, bij redelijk wat van de statements is de relatie met vuurwerk onduidelijk. Bovendien blijf ik nog altijd van mening dat een totaal verbod zinloos is. Wel vind ik dat misbruik op dit soort wijze gewoon zwaar gestraft moet worden. Inclusief dit soort taferelen van kleinere schaal.

Doe je dat maar effectief genoeg, dan druk je veel van dit soort nonsense snel genoeg de kop in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23:31
Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:14:
Je kunt beter alcohol verbieden, win je meer mee.
of autorijden. 1000+ kg met 120km/u levert dagelijks meer schade op, en genoeg idioten op de weg....

Met het verbannen van legaal vuurwerk ga je het illegale spul niet tegenhouden... Misschien helpt het juist wel meer illegaal vuurwerk in de hand. En gezien de controle nog altijd het probleem is...

Ik heb liever 3 dagen astronauten dan 1 avond cobra's :D

Ik heb ook "last" van het vuurwerk, want een baby. Maar die maakt zich tot nu toe nauwelijks druk. Ik heb liever ook geen geknal... maar ik gun het de buren wel die er lol van hebben. En oh-wee als je tegenwoordig ergens "last" van hebt moet het meteen verboden.

-zwarte piet
-kerststalletjes
-vuurwerk
-jodenkoeken
-negerzoenen

Blijkbaar is het begrip tolerantie toe aan een wijziging. Het wederzijdse mis ik bij velen namelijk....
"ik heb last, dus moet het verboden". Los van of je een ander zijn plezier daarmee misgunt.

en dan een stuk van de inhoud.
Het blussen van een auto in de Utrechtse wijk Overvecht zorgde voor problemen, omdat de brandstoftank lekte. Ook deze auto was niet meer te redden. Het was een van de vele autobranden in Utrecht, waar alleen al Oudjaarsdag een tiental wagens in vlammen zou zijn opgegaan.
Een deel is niet eens direct gelinkt (bewezen) met vuurwerk. En daarnaast zie ik genoeg vuurwerk bekogel buiten december/januari. Bij protesten tegen AZC's, voetbalhooligans etc. Volgens mij is het probleem de handhaving en een stel idioten. Niet het legaal verkrijgbare vuurwerk. Of denk je dat Sjonnie met zijn cobra's geen illegaal vuurwerk meer gaat afsteken als de astronauten verboden zijn? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:09
Wat ik sowieso bezopen vind is dat je het voor twaalf uur mag afsteken. Het is verdomme nu al een oorlogsgebied buiten. Laat ze lekker naar Syrië verkassen als ze zo graag handgranaten horen knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:13:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:07:

[...]

vanwege een paar incidentjes? Misschien moeten we ook even gaan berichten hoe vaak het afsteken van vuurwerk wel goed gaat.Ik vind dit nogal meevallen, ik verwacht tenzij er nog heel vreemde zaken gaan gebeuren dat er morgen gewoon weer over een rustig verlopen jaarswisseling gesproken gaat worden.

[...]

Wanneer er kwaad in het spel in inderdaad snel en hard aanpakken, maar wel individueel en dader gericht.
nu zie je er de kwaad niet van in, tot het bij ''jou'' zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waah schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:31:
of autorijden. 1000+ kg met 120km/u levert dagelijks meer schade op, en genoeg idioten op de weg....

Met het verbannen van legaal vuurwerk ga je het illegale spul niet tegenhouden... Misschien helpt het juist wel meer illegaal vuurwerk in de hand. En gezien de controle nog altijd het probleem is...

Ik heb liever 3 dagen astronauten dan 1 avond cobra's :D
Het zal mij sowieso jeuken. Zolang er niets of niemand stuk gaat en het zo tijdelijk is als nu boeit het mij weinig.
Ik heb ook "last" van het vuurwerk, want een baby. Maar die maakt zich tot nu toe nauwelijks druk. Ik heb liever ook geen geknal... maar ik gun het de buren wel die er lol van hebben. En oh-wee als je tegenwoordig ergens "last" van hebt moet het meteen verboden.
Baby ligt vooralsnog door alle aanslagen heen te pitten. :D
-zwarte piet
-kerststalletjes
-vuurwerk
-jodenkoeken
-negerzoenen

Blijkbaar is het begrip tolerantie toe aan een wijziging. Het wederzijdse mis ik bij velen namelijk....
"ik heb last, dus moet het verboden". Los van of je een ander zijn plezier daarmee misgunt.
Mensen vinden voornamelijk dat anderen tolerant moeten zijn geen opzichte van hun plezier. Twee kanten is inderdaad lastig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:35:
[...]

nu zie je er de kwaad niet van in, tot het bij ''jou'' zal gebeuren.
Ik zie het kwaad er best van in, maar een totaal verbod is geen oplossing voor deze incidenten. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat er vuurwerk bij iemand binnen gegooid werd bij een maat in de straat, gelukkig weinig aan de hand buiten wat schade en natuurlijk totaal niet goed te praten. Maar dat incident kwam niet perse door vuurwerk maar er lag een buren ruzie (over parkeren) een paar minuten eerder ter grondslag aan, was het niet toevallig oudejaarsdag geweest dan was er wel wat anders gebeurt, baksteentje door de ruit ofzo dat slag volk was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Een brandweerman in Rotterdam raakte gewond bij bluswerkzaamheden bij een woningaan de Koolzaadstraat. Het is niet bekend waardoor de man gewond raakte.
Rookinhalatie, dat was al voor tienen bekend.
Bron

En ja, ik woon in de Koolzaadstraat. In eerste instantie stond de ladderwagen bij mij voor de deur en ik had eersterangsuitzicht op de brand schuin aan de overkant.

En wat betreft de oorzaak: Volgens een ooggetuige (en buurvrouw van het getroffen pand) is er een vuurpijl door het afgesloten raam van de bovenverdieping naar binnen gevlogen, iets wat je met een legale vuurpijl niet voor elkaar krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 01-01-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Freee!! schreef op zondag 1 januari 2017 @ 00:30:
[...]

Rookinhalatie, dat was al voor tienen bekend.
Bron

En ja, ik woon in de Koolzaadstraat. In eerste instantie stond de ladderwagen bij mij voor de deur en ik had eersterangsuitzicht op de brand schuin aan de overkant.

En wat betreft de oorzaak: Volgens een ooggetuige (en buurvrouw van het getroffen pand) is er een vuurpijl door het afgesloten raam van de bovenverdieping naar binnen gevlogen, iets wat je met een legale vuurpijl niet voor elkaar krijgt.
Ja die illegale kan je beter richten...

Allemaal de beste wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Tis hier al weer bijna volledig klaar met afsteken, af en nog een sier pot / pijl of een knal, maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Malt007 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:08:
[...]
Ja die illegale kan je beter richten...
Niet echt, maar ze zijn wat zwaarder en gaan wat sneller, waardoor ze iets gemakkelijker door een ruit heenbreken. Ik verwacht overigens dat daar nog enkel glas in zat.
Allemaal de beste wensen.
Daar kan ik me volledig bij aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Freee!! schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:17:
[...]
Niet echt, maar ze zijn wat zwaarder en gaan wat sneller, waardoor ze iets gemakkelijker door een ruit heenbreken. Ik verwacht overigens dat daar nog enkel glas in zat.

[...]

Daar kan ik me volledig bij aansluiten.
Ah op die manier, dacht dat je bedoelde dat er door een open ruit gericht was :-)

Hier verder weinig last gehad, heb er sowieso geen last van maar was erg rustig dit jaar. Om 00:02 even naar buiten geweest maar zicht was minder dan 50 meter, dus heb wat van de buren gezien en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
'k moet zeggen dat het hier voor het eerst sinds jaren rustiger is geworden. Weinig overduidelijk te harde knallers. Klein beetje vooruitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Kinderen van de buren stonden vuurwerk onze richting op te schieten. Toen ik er iets van ging zeggen. Zeiden ze dat ze dat deden omdat het van hun vader niet in hun tuin mocht.

Ik denk niet dat ik dit de kids kwalijk kan nemen maar man man man waar is de opvoeding?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Transportman schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:39:
[...]

Bleef het maar bij die 3 dagen in het jaar met alleen het legale vuurwerk. Maar nee, weken van te voren is er al met enige regelmaat een flinke knal te horen die vrij zeker niet van legaal vuurwerk komt.

Daarnaast, vuurwerk afsteken mag pas vanaf 18.00, dus iedereen die nu afsteekt is in overtreding, en dan vindt jij het triest als er mensen zijn die daarover klagen?
Af en toe een flinke knal, boeiend. Ja ik vind het triest dat men daar over klaagt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
In in andere landen kan het blijkbaar wel, http://www.staakthetvuren.com/Gespreksnotitie%20VITO.pdf
Helaas loopt Nederland weer hopeloos achter, net als bij het rookverbod.
Onbegrijpelijk als je dit vergelijkt met de discussie omtrent CO2 en het klimaatakkoord, waarin Nederland ineens het beste jongetje van de klas moet zijn.

Engineering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:35
Lootbox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 07:56:
[...]

Af en toe een flinke knal, boeiend. Ja ik vind het triest dat men daar over klaagt. _/-\o_
En ik vind het dus triest dat je dus illegale praktijken aan het goed praten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
MAX3400 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:11:
[...]

Want als je wil kan je geen brandend papier, flesje wasbenzine, aanmaakblokjes of ander spul ergens naar binnen flikkeren? Alles wat kan branden, was allang in de brand gevlogen met "mindere krachten" dan het verkeerd gebruik van vuurwerk.

Just saying; het is lastig om vuurwerk te verbieden op basis van jouw causale uitleg van de gequote incidenten.
En toch zie je dit soort dingen de rest van het jaar nauwelijks. Er is iets aan vuurwerk wat de Nederlandse jongere het beoordelingsvermogen aan tast.
[...]

Een handgranaat is ook gemaakt voor shrapnel-damage. En daar valt ongeveer 90% van de leverbare handgranaten onder; bij ontploffing schieten duizenden scherven alle kanten op om te doden. De overige 10% van leverbare handgranaten is puur explosieve(re) kracht voor het kapot maken van objecten.
Met wat zwart kruit en diverse kleine ijzerwaren maak je er ook zo eentje hoor. Wat minder eenvoudig in gebruik dan de moderne handgranaat maar net zo dodelijk
Waah schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:31:
En oh-wee als je tegenwoordig ergens "last" van hebt moet het meteen verboden.

Hoeveel wederzijds en tolerantie van een andere mening toont de vuurwerk liefhebber?
Tupolev schreef op zondag 1 januari 2017 @ 08:09:
In in andere landen kan het blijkbaar wel, http://www.staakthetvuren.com/Gespreksnotitie%20VITO.pdf
Helaas loopt Nederland weer hopeloos achter, net als bij het rookverbod.
Onbegrijpelijk als je dit vergelijkt met de discussie omtrent CO2 en het klimaatakkoord, waarin Nederland ineens het beste jongetje van de klas moet zijn.
Helemaal niet onbegrijpelijk. Er zijn voldoende vuurwerk liefhebbers dat de politiek besluit dit allemaal heel normaal te vinden en te accepteren.

Weer was dit jaar ook echt ongeschikt voor vuurwerk. Om half 2 kon ik de overkant van het plein niet zien en dat betekend dus zicht van zo'n 15 meter. Verder nu het gevoel in de longen of ik 3 uur op een schietbaan met gebrekkige ventilatie heb gestaan.
Transportman schreef op zondag 1 januari 2017 @ 09:38:
[...]

En ik vind het dus triest dat je dus illegale praktijken aan het goed praten bent.
Dit is heel kenmerkend voor de " discussie" hier. Enkele rationele mensen en vrij veel zeer halstarrige houdingen zoals deze. Daarom doen we de discussie elk jaar een keertje en verandert er verder helemaal niets.

[ Voor 45% gewijzigd door Wijnands op 01-01-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Vuurwerk zorgt voor veel schade en overlast. Het verpest voor velen het feest wat oud &nieuw zou moeten zijn. Dit valt niet goed te praten, zeker niet met een argument als liefhebberij.
http://www.telegraaf.nl/b...e_in_de_miljoenen___.html

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou dat hebben we weer gehad. Was hier in de wijk tov. vorige jaren overdag veel meer activiteit qua vuurwerk maar vannacht viel het relatief mee. Wel was er nog een groepje grappenmakers die tot 4 uur door de buurt liep met duidelijk iets zwaarders dan kanonslagen. Je hoorde dezelfde knallen steeds verplaatsen door de buurt en dat was het type knallen waar ik, ondanks oordoppen een aantal keer van wakker schrok.
Ze liepen op een gegeven moment door de straat hier en ik was er wel een beetje flauw van. Blijkbaar niet de enige, want op even later geschreeuw over een weer. Bleken ze al aangesproken te zijn door een buur. Grote bekken, gedreig met klappen en wat al niet meer. Heel volwassen allemaal.
Gelukkig hield het daarna wel op. Beetje medelijden met dat soort gasten. Wat een lol; 4 uur lang door een buurt lopen en her en der de boel op stelten zetten. Dan heb je ook een mooi leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TheBrut3 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:03:
[...]

Als dat de reden is laten we dan beginnen met autorijden, roken, voetbal, honden, kinderen, Formule 1 en nog 100'en andere dingen.
Je zou met die mentaliteit wel goed passen tussen de slappe pikkies in Den Haag.
Ah ga weg, prachtig hellend vlak jij gaat ook alle snelheidsborden wegruimen?
[...]

Carbid is wel leuk, maar dat wordt bij mij ook niet in de woonwijken afgestoken, lekker op de boer in het weiland of op het erf. Hier hebben er ook gewoon veel minder last van dan in een woonwijk van 10.000 mensen.
Tupolev schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:02:
Vuurwerk zorgt voor veel schade en overlast. Het verpest voor velen het feest wat oud &nieuw zou moeten zijn. Dit valt niet goed te praten, zeker niet met een argument als liefhebberij.
http://www.telegraaf.nl/b...e_in_de_miljoenen___.html
Ik ook op een stuk van 2km fietsen, gras zwart geblakerd van de vuurkorven(is de stort gesloten op 2 januari of zo?) lantaarnpaal displays, bushokjes, bankjes en prullenbakken. Heerlijk dit soort vuurwerk.

Weer een beetje een teleurstelling, halve wijk was al blauw voor 24.00u je kon je eigen vuurwerk bijna niet meer zien om 24.00u.
Ik stak toen ik 12/13/14 was ook zeker wel vuurwerk af, en ja ook een grote tas mee met sloffen aan knalvuurwerk, maar ik zag vandaag echt van die manchilds lopen met zo'n tas die nog gezellig knalvuurwerk aan het afsteken waren, gewoon 30-40 jaar. Om 20.00u je vriendin ophalen moet je gewoon oppassen dat niet iemand zonder te kijken een of ander stuk illegaalvuurwerk midden op de straat gooit.
Niet te vergeten die liefhebbers die graag elke 10 minuten nog even wat afsteekt waardoor de ramen aan de voorkant en de achterkant van je woning in de kozijnen trillen. En doorgaan tot 04:00u natuurlijk want is mooi. :+ Gelukkig ben ik nu totaal niet aan het werk, zoals toch wel vele andere Nederlanders dat het een officiële feestdag is betekend toch niet dat je tot 04:00u moet gaan knallen?

Overigens vond ik het vuurwerk van 24:00u - 00:30u een stuk minder dan voorgaande jaren maar het knallen er omheen voornamelijk vanaf een week voor en dan nog meer vanaf de verkoopdatum tot 04:00u in de nacht.

Ik ben nog steeds van mening dat een totaalverbod het sociale stigma wat verhoogd en er gemakkelijk wat van gezegd wordt en het wordt afgekeurd wat uiteindelijk zal resulteren in minder vuurwerk.
Een andere optie maar lastiger uitvoerbaar is het verbieden van vuurwerk met als hoofdzaak knallen en wat dus geen siervuurwerk is.

Dit is niet iets wat we kunnen oplossen met simpel regels, dit moeten we als Nederland oplossen samen, klinkt heel sociaal natuurlijk en links, maar als politie in mijn wijk al niet de mankracht heeft om met camerabeelden van een uitgaansavond jongeren kan/wil pakken die 10 spiegels van auto's trappen zie ik ze al helemaal niet achter lui aangaan die zich consequent blijven misdragen met vuurwerk. En zolang er geen regels voor zijn kom je met een goed gesprek bij deze groep ook niet verder.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 01-01-2017 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wijnands schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:48:
Hoeveel wederzijds en tolerantie van een andere mening toont de vuurwerk liefhebber?
Bizar veel. Uit medeleven steekt men al 362 dagen per jaar helemaal niets af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Wat voor mij wel 's onderwerp van een verbod mag worden is plastic in vuurwerk. Net even mijn tuinpad nagelopen en ik vind dit:

Dat papier rot wel weg, die plastic pijpjes gaan decennia lang mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vW9J4bHNKpHgQKDM6NtlELB3/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is wel een goede inderdaad. Je hebt alleen wel het risico dat als men door krijgt dat het biologisch afbreekbaar is helemaal niemand meer wat gaat opruimen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:15:
Dat is wel een goede inderdaad. Je hebt alleen wel het risico dat als men door krijgt dat het biologisch afbreekbaar is helemaal niemand meer wat gaat opruimen.
belasting omtrent het milieu zal komende jaar wel weer omhoog gaan. compenseert dan weer voor het ''plezier''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Het zou wel schelen in de zin van dat ik andermans troep niet langer op hoef te ruimen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
Maar hey, mijn stoepje is opgeruimd, de lucht is weer opgetrokken, topic kan dicht en we kunnen weer over iets anders gaan klagen met zijn allen. :) *O*

Schijt honden.. Wéér hondenpoep onder de schoenen terwijl ik alleen op de stoep loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En dat gebeurt nu wel? Ik fietste net wat rond, en dan zie je behoorlijk wat 'lanceerinstallaties' die men gewoon laat staan. Wel urenlang vuurwerk afsteken, maar de volgende ochtend nergens te bekennen om de stoep voor hun eigen huis op te ruimen...

Al is mijn humeur sowieso niet al te best, de lokale supermarkt is gisterenavond toevallig afgebrand.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bwerg schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:49:
En dat gebeurt nu wel? Ik fietste net wat rond, en dan zie je behoorlijk wat 'lanceerinstallaties' die men gewoon laat staan. Wel urenlang vuurwerk afsteken, maar de volgende ochtend nergens te bekennen om de stoep voor hun eigen huis op te ruimen...
Afhankelijk van buurt wel ja. Dat er nog dingen staan betekent overigens nog niet daar niemand opruimt hè. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

LED-Maniak schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:36:
Maar hey, mijn stoepje is opgeruimd, de lucht is weer opgetrokken, topic kan dicht en we kunnen weer over iets anders gaan klagen met zijn allen. :) *O*

Schijt honden.. Wéér hondenpoep onder de schoenen terwijl ik alleen op de stoep loop.
Nee sowieso nog even afwachten, als ik voor een paar honderd euro aan vuurwerk haal wil ik ook alles kunnen afknallen, kreeg het niet voor elkaar vannacht om 04:00u viel ik echt in slaap dus gaan we vanavond nog even verder als het weer donker is. /s

Vuurwerkoverlast is naar mijn mening extreem de laatste week van december en vanaf de verkoopdatum, maar de avond van nieuwjaarsdag vergeten we niet, net zoals elke keer dat [insert lokale voetbalclub] wint(niet dat dat erg vaak voorkomt) of elke, punt blijft gewoon dat vuurwerk buiten de toegestane uren gewoon voor overlast zorgt.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste