3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dit dus..JT schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:55:
[...]
Zo dacht ik voorheen ook wel eens. Tot ik mezelf de vraag ging stellen: wat zou zo iemand doen als die 3 keer een blanke in dienst hebben die de kantjes er vanaf loopt? Ik heb zo een donkerbruin vermoeden.
Ik snap het gevoel helemaal maar het klopt m.i. niet.
Dit is waar we dus naartoe moeten: een maatschappij dat geen onderscheid op basis kleur/kleur/religie maar gewoon als individu. En dat begint als we "Marokkanen" (of welke minderheid dan ook) gaan zien als Nederlanders.
fyi: daar is nooit 'echt' gezeik over geweest; dat issue was slechts bijvangst. Het was een mooie marketing campagne van de fabrikant...RaseriaN schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:03:
Weet je wat het is, discriminatie is er zeker en veel mensen zijn daar ook echt van overtuigd! Maar het begint gewoon stront irritant te worden dat er zoveel gezeik is over de meest onbenullige dingen zoals negerzoenen,...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
dan moeten ze eerst zichzelf gaan zien als nederlanders, dan komt dat vanzelf wel !DaRealHibachi schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:02:
[...]
Dit dus..
Dit is waar we dus naartoe moeten: een maatschappij dat geen onderscheid op basis kleur/kleur/religie maar gewoon als individu. En dat begint als we "Marokkanen" (of welke minderheid dan ook) gaan zien als Nederlanders.
of worden chinesen, noren of canadezen ook gediscrimineerd op de arbeidsmarkt ?
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-12-2016 14:13 ]
Dat weet jij en dat weet ik, maar niet iedereen weet dat. Het ging mij er om dat men veel kleine negatieve dingen hoort en zich daardoor aangevallen voelt en dat, voor mijn gevoel, een groot deel van de discriminatie voedt. Maargoed, mooie selectieve quote waardoor ik net een halve zool lijk!ijdod schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:05:
[...]
fyi: daar is nooit 'echt' gezeik over geweest; dat issue was slechts bijvangst. Het was een mooie marketing campagne van de fabrikant...
Maar vervolgens wel een TO die ten strijde trekt op een manier waar door velen vraagtekens bij gezet worden. Hoe had dat nou goed af kunnen lopen?
Overigens heeft TO zich, ondanks de vele woorden om het toe te lichten, gediskwalificeerd met z'n opmerking over Nederlanders die het meest onaangepast zijn. Hij staat er blijkbaar té gekleurd in (pun intended) en doet er niet eens moeite voor daar nuance in aan te brengen. Zodoende: geen Artikel 1 post maar weer een lange-tenenparade van jewelste.
Een argumentatie die mijn inziens kant noch wal raakt. Als ik 4 marokkanen in dienst heb die keihard werken, hun werk ook goed doen, integreren in het overige personeel en zichzelf niet als Nederlander zien kunnen bij mij in dienst blijven.Mr. Detonator schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:11:
[...]
dan moeten ze eerst zichzelf gaan zien als nederlanders, dan komt dat vanzelf wel !
of worden chinesen, noren of canadezen ook gediscrimineerd op de arbeidsmarkt ?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Volgens mij is dit bij uitstek de definitie van discriminatie; ik heb drie keer een slechte ervaring met 'een Marokkaan' en DUS zijn alle Marokkanen zo; het negatieve gedrag van drie individuen wordt toegeschreven aan de hele bevolkingsgroep en vervolgens wordt daarnaar gehandeld door geen enkele marokkaan meer aan te nemen. Ik ken ook zat autochtone nederlanders met een witte huidskleur die de kantjes er af lopen, toch ken ik geen enkele werkgever die om die redenen die bevolkingsgroep niet meer aanneemt.Mr. Detonator schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:13:
[...]
als een baas 3x achter elkaar een marokanen in dienst heeft, en die lopen de kantjes eraf.. komen niet meer opdagen na de vakantie ed. , dan let die daarna wel wat beter op wie die op sollicitatie gesprek laat komen...
is dat discriminatie ?!
ik noem dat ervaring
En zo zie ik ze ook het liefst. Het helpt alleen niet mee dat het typisch de jongens met een petje en een trainingsbroek aan zijn, die het hardste schreeuwen. Er zijn ook genoeg nette jongens die thuis een andere cultuur kennen, maar die zich niet continu in de slachtofferrol proppen.DaRealHibachi schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:02:
[...]
Dit dus..
Zolang ze blijven wijzen naar "discriminatie" als oorzaak van alle problemen, kom je geen meter verder.
En trouwens, wat zou de achterliggende reden zijn dat juist mensen van Turkse en Marokkaanse komaf apart worden gezet? We kunnen wel heel hard roepen "we zijn allemaal hetzelfde", maar dat is gewoon niet zo. Sommige bevolkingsgroepen hebben nu eenmaal een ander beeld achtergelaten dan anderen. Ik hoor maar weinig mensen klagen over Aziaten in Nederland.
Onderscheid maak je omdat er een verschil te zien valt. Haal je dat onderliggende verschil weg, dan verdwijnt misschien ook het onderscheid. Maar gewoon "zeggen" dat iets zo is, dat helpt niet.
Waar jij naar toe wilt, met onderscheid maken op individu, dat gaat niet werken. Zo zit de mens gewoon niet in elkaar qua denkwijze. Een leuke droom, maar meer ook niet.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Tja, als we er allemaal zo in gaan zitten, komen we ook nergens natuurlijk..Jeroenneman schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:38:
[...]
En zo zie ik ze ook het liefst. Het helpt alleen niet mee dat het typisch de jongens met een petje en een trainingsbroek aan zijn, die het hardste schreeuwen. Er zijn ook genoeg nette jongens die thuis een andere cultuur kennen, maar die zich niet continu in de slachtofferrol proppen.
Zolang ze blijven wijzen naar "discriminatie" als oorzaak van alle problemen, kom je geen meter verder.
En trouwens, wat zou de achterliggende reden zijn dat juist mensen van Turkse en Marokkaanse komaf apart worden gezet? We kunnen wel heel hard roepen "we zijn allemaal hetzelfde", maar dat is gewoon niet zo. Sommige bevolkingsgroepen hebben nu eenmaal een ander beeld achtergelaten dan anderen. Ik hoor maar weinig mensen klagen over Aziaten in Nederland.
Onderscheid maak je omdat er een verschil te zien valt. Haal je dat onderliggende verschil weg, dan verdwijnt misschien ook het onderscheid. Maar gewoon "zeggen" dat iets zo is, dat helpt niet.
Waar jij naar toe wilt, met onderscheid maken op individu, dat gaat niet werken. Zo zit de mens gewoon niet in elkaar qua denkwijze. Een leuke droom, maar meer ook niet.
Ja, het is typisch grootstedelijk gezeur. Die "veel" mensen waar je het over hebt, is nog geen 10-15% van de bevolking. En de onderzoeken staan overal, dat stadium ben ik voorbijDaRealHibachi schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:46:
[...]
Ohw ok, dus dit voorbeeld (wat idd een slecht voorbeeld is) gebruik je om je punt te maken mbt systematisch racisme? In "mijn" geschetste situatie zou het niet eens mogelijk zijn om naar een hoger opgeleide school te mogen gaan, dus dit slaat de plank volledig mis.
[...]
Klopt, en ik ben er bekend mee, maar wat precies wil je hiermee zeggen? Ik heb niet ontkend dat er soortgelijke situaties zijn, maar gezien we het hier hebben over Sylvana, gebruik ik slavernij en (nogmaals, vooral) de gevolgen ervan als voorbeeld.
[...]
Dat klopt, maar zijn die manieren zijn wel effectief genoeg (geweest)? ZP bijvoorbeeld; in zijn huidige vorm al decenia lang een doorn in het oog van veel NL'ers, maar nog steeds word dat kritiek weggedaan als gezeur. Ik kan me voorstellen dat het "lief" vragen er een beetje vanaf zal zijn.
[...]
Dat is jou mening. Sylvana (en vele alle NL'ers met haar) denkt daar blijkbaar anders over.
Maar ja we zijn als blanke inwoner natuurlijk zwaar racistisch en we integreren slecht... wut? Ga naar $random niet Westers land en probeer daar de cultuur te wijzigen... afhankelijk van de ontwikkeling van het land kan je in een kistje teruggestuurd worden.
Overigens, Amerikaanse onderzoeken hebben echt nul waarde hier. Daar leeft men veel meer langs elkaar dan hier.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Sylvana is Nederlander en ziet zichzelf als Nederlander, maar kreeg toch direct 'ga terug naar je eigen land' te horen als ze iets zegt wat ongewenst is. Idem met Sinan Çankaya bijvoorbeeld, of Zihni Özdil. Of... zoveel mensen die zeggen: 'ik wil iets bespreken dat mij als Nederlander in Nederland overkomt.'ijdod schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:05:
[...]
dan moeten ze eerst zichzelf gaan zien als nederlanders !
En dan zijn de reacties: 'dat is niet zo want IK heb er geen last van, dus jij hebt het verkeerd' en daarna "als het je niet zint ga je maar terug naar je eigen land" en "zij moeten zich aanpassen".
Wie ziet dan wie niet als Nederlander?
Interessant ook hoe dat wordt aangehaald, steeds weer. Er veranderen voortdurend merken van naam, verpakking of wat dan ook, en daar kunnen we allemaal best redelijk mee omgaan.ijdod schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:05:
[...]
fyi: daar is nooit 'echt' gezeik over geweest; dat issue was slechts bijvangst. Het was een mooie marketing campagne van de fabrikant...
Smiths werd Lays, en de wereld verging niet.
Onze post en internetproviders wisselen iedere zoveel tijd van naam (PTT - TPG - TNT - PostNl, Casema - wanadoo - casema - orange - online - ziggo (niet helemaal lineair overigens)) en de wereld vergaat niet.
Individuele supermarkten veranderen van Dirk naar C1000 naar Jumbo en de meeste mensen halen hun schouders erover op en blijven toch wel boodschappen doen.
Maar de wereld is te klein bij negerzoenen... terwijl het van niemand ook maar iets aan verandering vraagt: je kunt ze nog steeds uit het schap pakken en opeten. Waarom maken we daar zo'n drukte over? Niet omdat de naam verandert in elk geval.
Dit is minstens zo'n grote hoax als de negerzoenen. Verspreid die leugens gewoon niet, er is niemand die het kerstfeest gaat afpakken.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Je vergeet het afbreken van alle kerkgebouwen, het doorsteken van de dijken en andere kerstwijn-overdosis geinduceerde deliriums. Albantar doet tenminste nog een poging tegen het vele Nietes! geschreeuw, jij borrelt lekker mee.Señor Sjon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:54:
Maar kerstfeest is next
Sylvana mag dan weinig inhoudelijks melden tot nu toe, maar het debat gaat zeker niet beter worden met dergelijke kwaadaardige inhoudsloosheid.
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 30-12-2016 15:03 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De reden dat deze wordt aangehaald is dat het gezien wordt als iets meer dan een normale naamswijziging. Het gaat hierbij niet om de naamswijziging, maar om de (vermeende) reden daarvoor.incaz schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:01:
Interessant ook hoe dat wordt aangehaald, steeds weer. Er veranderen voortdurend merken van naam, verpakking of wat dan ook, en daar kunnen we allemaal best redelijk mee omgaan.
Smiths werd Lays, en de wereld verging niet.
Maar de wereld is te klein bij negerzoenen... terwijl het van niemand ook maar iets aan verandering vraagt: je kunt ze nog steeds uit het schap pakken en opeten. Waarom maken we daar zo'n drukte over? Niet omdat de naam verandert in elk geval.
Overigens ben ik het niet eens met je stelling over Lays
Op zich is dat wel een goede discussie, die de pijnpunten wel raken: vanaf welk moment veranderd iets van een issue van iemand van 'dikkere huid kweken' naar een 'echt maatschappelijk probleem'? Uiteraard is aantallen een factor, en beargumentering helpt ook, maar tegelijkerheid is het ook zo dat je simpelweg niet met alles rekening kan houden. Mijns inzins zit veel van de pijn in het niet als (either way) erkennen van de geschetste problemen.Dit is minstens zo'n grote hoax als de negerzoenen. Verspreid die leugens gewoon niet, er is niemand die het kerstfeest gaat afpakken.
En welke toegevoegde waarde heeft het om met argumentatie te komen die niet van toepassing zijn?DaRealHibachi schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:46:
[...]
Ohw ok, dus dit voorbeeld (wat idd een slecht voorbeeld is) gebruik je om je punt te maken mbt systematisch racisme? In "mijn" geschetste situatie zou het niet eens mogelijk zijn om naar een hoger opgeleide school te mogen gaan, dus dit slaat de plank volledig mis.
Te pas en te onpas worden er met termen gegooid die helemaal niet van toepassing zijn waarna vervolgens verstoppertje wordt gespeeld achter termen.
Ik discrimineer keihard als ik bijvoorbeeld een Marokkaan afwijs die niet normaal ABN praat, kan ik prima verantwoorden omdat je verbaal en non-verbaal sterk moet zijn. En non-verbaal moet je oa zoeken in etiquette,
http://www.etiquette.nl
Een dergelijke Marokkaan moet zich niet uniek gaan voelen en in de veronderstelling zijn dat anderen met soortgelijk gedrag wel worden aangenomen. Een ieder die niet weet om te gaan met klemtonen die kan vertrekken waar die is binnengekomen.
Ik kan ook beamen dat dat probleem systematisch is onder allochtonen, maakt me dat een systematische discrimineerder? Op het moment dat ik snel een detacheerder nodig heb, denk je dat ik dan Ali, Mohamed of Yusef uitnodig?
Gek genoeg hebben dames daar veel minder last van alleen zijn de Fatima's, Yasmine's en Dina's dun bezaaid waarbij etiquette weer eerder een probleem is.
FYI, een ieder die ik spreek geef ik dat ook mee.
Je weigert de periode aan te geven en blijft opzettelijk een beetje in het midden hangen.Klopt, en ik ben er bekend mee, maar wat precies wil je hiermee zeggen? Ik heb niet ontkend dat er soortgelijke situaties zijn, maar gezien we het hier hebben over Sylvana, gebruik ik slavernij en (nogmaals, vooral) de gevolgen ervan als voorbeeld.
Ik ageer tegen het schaamteloos idee dat de staat van de huidige westerse samenleving over de rug is gegaan van zwarte slavernij.
Het fundament van de westerse samenleving ligt juist bij de statenloze die niets konden bezitten en dus niets hadden in te brengen.
Liberté, égalité, fraternité
En toch belangrijk voor de beeldvorming, binnen Europa hadden we heel weinig donkere mensen.
Zoek aansluiting op basis van deze insteek en ga zeker niet marchanderen vanuit een slachtofferrol.
ZP is een uitstekend voorbeeld dat zijn doel voorbij schiet. Een aanval op een traditie dat een tijdsteflectie is. Het feest had nooit ter discussie moeten staan.Dat klopt, maar zijn die manieren zijn wel effectief genoeg (geweest)? ZP bijvoorbeeld; in zijn huidige vorm al decenia lang een doorn in het oog van veel NL'ers, maar nog steeds word dat kritiek weggedaan als gezeur. Ik kan me voorstellen dat het "lief" vragen er een beetje vanaf zal zijn.
Praat jezelf niet het idee aan dat we tegenstanders zijn waarbij er geen ruimte is voor discussie omdat we andere tinten (zouden) hebben.Dat is jou mening. Sylvana (en vele alle NL'ers met haar) denkt daar blijkbaar anders over.
De groep die daadwerkelijk anderen als minderwaardig ziet is heel klein. Maak het onderscheid tussen redelijke en onredelijke argumenten.
Ik kan niets met het idee dat ik een afstammeling ben van een slavenhouder. Ik kom uit N-Brabant dat in afgelopen eeuwen in heel veel handen is geweest en het idee al over de blanke man. In mijn optiek is dat zelfs reinste minachting jegens het land waar je bent opgegroeid.
Het probleem hier is dat de discussie onmogelijk is met de gepolariseerde standpunten. Sylvana en Albantar gaan erin met "het is zo", maar ik tel erg veel posts van mensen die "nietes" roepen zonder zelf maar te weten waar het over gaat, omdat het niet past in hun wereld/nederlandbeeld. Ook wordt alles weggebagatelliseerd als zijnde "petjes". Maar om die karikaturen gaat het helemaal niet.Iblies schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:10:
Praat jezelf niet het idee aan dat we tegenstanders zijn waarbij er geen ruimte is voor discussie omdat we andere tinten (zouden) hebben.
Men hoeft niet met Sylvana's beeld mee te gaan, maar glasharde ontkenning is zeker zo onzinnig en niet op inhoudelijke argumentatie gestoeld, puur op emotie. Wel erg 2016.
Wat is er mis met daar niet zwart-wit kijken naar de historie, en toegeven dat het zeker geen helden waren? De grijswaarden worden echter bestreden omdat het niet past in het ideaalbeeld dat men aangeleerd is over die VOC periode.Ik kan niets met het idee dat ik een afstammeling ben van een slavenhouder. Ik kom uit N-Brabant dat in afgelopen eeuwen in heel veel handen is geweest en het idee al over de blanke man. In mijn optiek is dat zelfs reinste minachting jegens het land waar je bent opgegroeid.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Welke poging? Factfree deponeren dat alles maar aan den blanken Hollander ligt en het woord van Sylvana De Waarheid is? Als je het er niet mee eens bent, dan ben je gewoon nog niet zo ver en heb je het licht nog niet gezien.gambieter schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:02:
[...]
Je vergeet het afbreken van alle kerkgebouwen, het doorsteken van de dijken en andere kerstwijn-overdosis geinduceerde deliriums. Albantar doet tenminste nog een poging tegen het vele Nietes! geschreeuw, jij borrelt lekker mee.
Sylvana mag dan weinig inhoudelijks melden tot nu toe, maar het debat gaat zeker niet beter worden met dergelijke kwaadaardige inhoudsloosheid.
Dat is een beetje cru de samenvatting van dit topic.
En ja, ook op scholen in de randstad is kerstfeest inmiddels winter- of lichtjesfeest.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik sluit niet uit dat het ergens gebeurt, maar ik heb op school gezeten op een zwarte school in Utrecht Overvecht, ik woon in een achterstandswijk, en ik werk bij een groot bedrijf in Amsterdam Z-O waar veel allochtonen werkzaam zijn. Ik heb het hier nog niet gezien. Uiteraard is dat N=1, maar het lijkt me zo'n vaart niet te lopen.Señor Sjon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:16:
En ja, ook op scholen in de randstad is kerstfeest inmiddels winter- of lichtjesfeest.
Daarbij, kan je je afvragen of als het gebeurt, dit is omdat er over geklaagd is, of omdat men een ander niet onnodig voor de kop wil stoten. Bij dat laatste is er best een discussie mogelijk over de (on)zin, maar is in basis geen probleem. Wat rekening houden met elkaar is immers in stijl met de kerstfeestdagen
Precies mijn punt, maar die (vermeende) reden is alleen een punt vanuit een wij-zij-verdeling waarbij naamswijzigingen prima kunnen, behalve als het gedaan zou worden vanuit de wens om een bepaald woord uit de supermarktschappen te verwijderen. Dat argument lijkt me, hoe je het ook draait, vrij inherent racistisch.ijdod schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:09:
[...]
De reden dat deze wordt aangehaald is dat het gezien wordt als iets meer dan een normale naamswijziging. Het gaat hierbij niet om de naamswijziging, maar om de (vermeende) reden daarvoor.
Ik weet het niet... ik denk dat dat 'either way'-argument nogal snel de boel scheef trekt. Ik denk dat we wel moeten beseffen dat het uitschelden van een persoon bv een andere orde is dan het veranderen van een merknaam op een pak koekjes. En dat systematische kans op uitsluiting bij sollicitatie veel meer impact heeft op je leven dan het 'gevoel' dat het kerstfeest wordt afgepakt zelfs als dat eigenlijk volkomen onzin is. Dat zijn wel verschillende ordes van grootte.Op zich is dat wel een goede discussie, die de pijnpunten wel raken: vanaf welk moment veranderd iets van een issue van iemand van 'dikkere huid kweken' naar een 'echt maatschappelijk probleem'? Uiteraard is aantallen een factor, en beargumentering helpt ook, maar tegelijkerheid is het ook zo dat je simpelweg niet met alles rekening kan houden. Mijns inzins zit veel van de pijn in het niet als (either way) erkennen van de geschetste problemen.
Naast de Ontevreden Nederlanders zijn er dan nog de Gekwetste Nederlanders. Ze ervaren problemen van honderden jaren geleden als levensecht en snappen niet dat de gemiddelde burger totaal niet begrijpt waar ze zich zo druk om maken. Vanuit dat gevoel van niet gehoord worden gaat men er vervolgens met gestrekt been in en krijg je discussies over totaal onschuldige zaken als de naam van de negerzoen.
Voeg die twee bij elkaar en er zal nooit een constructieve discussie mogelijk zijn. Gekwetst Nederland slaagt er maar slecht in om goed uit te leggen wat hun punt is en Ontevreden Nederland reageert op een manier die ze inmiddels normaal vinden.
En dan heb je nog Weldenkend Nederland, dat heet tegenwoordig de elite en die mengen zich niet in discussies op Facebook en zie je niet bij protesten. Ontevreden Nederland heeft de macht overgenomen en ik weet nog niet wanneer en hoe dit gaat eindigen.
Nope. Dat vergeet de vele Nietes-schreeuwers hier. De enige onderbouwing die gegeven is, is emnich in "Artikel 1, de nieuwe politieke partij van Sylvana Simons" (https://www.scp.nl/Public.../Liever_Mark_dan_Mohammed), en Cyberpope in "Artikel 1, de nieuwe politieke partij van Sylvana Simons", met het gedachtenexperiment van Rawls (het is dat ik geen +1's uitdeel, anders had ik het voor die post gedaan). Vanuit het "Nietes!" kamp is er alleen .... nietes.Señor Sjon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:16:
Welke poging? Factfree deponeren dat alles maar aan den blanken Hollander ligt en het woord van Sylvana De Waarheid is? Als je het er niet mee eens bent, dan ben je gewoon nog niet zo ver en heb je het licht nog niet gezien.
Dat is een beetje cru de samenvatting van dit topic.
Och arme, weer een traditie weg. Waar gaat het heen met deze wereld, nietwaar?En ja, ook op scholen in de randstad is kerstfeest inmiddels winter- of lichtjesfeest.
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 30-12-2016 15:31 ]
Dit. Juist dit. Waarom moet alles maar aangepast worden en rekening met elkaar gehouden worden en is het constant 1 kant op? Waarom kan de groep die zich aangesproken voelt niet denken van 'ach, we passen ons aan, laat hun dat kerstfeest houden'. Nee! Nein! Het moet en zal aangepast worden want wij voelen ons anders niet gewenst en gediscrimineerd en dat zit denk ik veel mensen dwars.ijdod schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:23:
Daarbij, kan je je afvragen of als het gebeurt, dit is omdat er over geklaagd is, of omdat men een ander niet onnodig voor de kop wil stoten. Bij dat laatste is er best een discussie mogelijk over de (on)zin, maar is in basis geen probleem. Wat rekening houden met elkaar is immers in stijl met de kerstfeestdagen
Maar zoals gewoonlijk zal dit punt weer genegeerd worden en een selectieve quote eruit gehaald worden
Wat een elitaire opmerking zeg.. Dus als je een traditie hebt en iets leuk vindt mag dat niet? Ik wens een ieder succes om een traditie van een minderheidsgroep aan te laten passen. Mijn gevoel zegt dat er uberhaupt geen enkele recent is aangepast!gambieter schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:28:
Och arme, weer een traditie weg. Waar gaat het heen met deze wereld, nietwaar?
[ Voor 19% gewijzigd door RaseriaN op 30-12-2016 15:35 ]
Verwijderd
Argumentatie hoe het uitkomt? Enige tijd eerder schreef je dat mannen geen last hadden van bewijs te moeten leveren voor hun uitingen en vrouwen wel in je werk/studie omgeving. Dit werd beaamt door de mannen en vrouwen om je heen dus is het waarheid. Daar zegt de man toch ook ergens geen last van te hebben? Alleen past het hier wel in je wereldbeeld ( en geloof ik het ook, dat terzijde) dus is het zo.incaz schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:01:
[...]
Sylvana is Nederlander en ziet zichzelf als Nederlander, maar kreeg toch direct 'ga terug naar je eigen land' te horen als ze iets zegt wat ongewenst is. Idem met Sinan Çankaya bijvoorbeeld, of Zihni Özdil. Of... zoveel mensen die zeggen: 'ik wil iets bespreken dat mij als Nederlander in Nederland overkomt.'
En dan zijn de reacties: 'dat is niet zo want IK heb er geen last van, dus jij hebt het verkeerd' en daarna "als het je niet zint ga je maar terug naar je eigen land" en "zij moeten zich aanpassen".
Wie ziet dan wie niet als Nederlander?
Op deze manier kun je dus blijven lullen, maar blijft iedereen oogkleppen ophouden.
Tradities zijn ook aan verandering onderhevig. Vijftig jaar terug was kerstmis nog iets met de geboorte van Jezus, nu is het meer de Coca Cola-versie met de kerstman en de kadootjes, en het teveel eten. Net zoals mensen nu 1x of 2x per jaar naar de kerk gaan, voor de nachtmis en dan boos zijn als ze niet de beste plek kunnen krijgen. Sinterklaas is ook allang niet meer wat het vroeger was, zeker niet nu het makkelijker is om wat kado's onder een plastic boom te leggen, hoef je geen rijmpjes te maken.RaseriaN schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:29:
Wat een elitaire opmerking zeg.. Dus als je een traditie hebt en iets leuk vindt mag dat niet? Ik wens een ieder succes om een traditie van een minderheidsgroep aan te laten passen. Mijn gevoel zegt dat er uberhaupt geen enkele recent is aangepast!
Als je eigen identiteit zo zwak is, dat die krampachtig vasthouden aan tradities nodig heeft, dan is die eigen identiteit het verdedigen niet waard.
1. Hou eens op met die leugens?Señor Sjon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:16:
[...]
2. Overigens zijn scholen geheel vrij hoe ze hun feest noemen en vieren, iets met een vrij land enzo. Laten we dat niet vergeten. We zijn een vrij land. Niemand is verplicht om kerstfeest te vieren, en al helemaal niet kerstfeest met de christelijke connotatie. We zijn een land waar meer mensen niet-christelijk zijn dan wel, voor de meeste mensen IS het 'kerst'feest vooral een feestdagen-feest.
Wat er nu onder 'kerstfeest' verstaan wordt een verzameling van allerlei samenkomsten, feesten en tradities met allerlei oorsprong. Heidens, christelijk, humanitair, en nog vele andere dingen. Sommigen vieren het als de geboorte van christus maar velen ook niet, sommige mensen als moment om stil te staan bij vrede, mensen vieren een samenkomst met hun familie of vrienden, of dat de dagen weer langer worden... al die invullingen zijn echt, en persoonlijk.
Ook de data zijn diffuus: immers, 'kerstfeest' op school is nooit met kerst, want dan is er geen school. Diners, borrels, feesten, samenzangen, bijeenkomsten, pakjesspellen worden ergens gevierd over een periode die verspreid is tussen grofweg eind november en 1 januari, in allerlei vormen en variaties.
Enerzijds is het dus opruiend en polariserend om te doen alsof het kerstfeest afgepakt wordt, anderzijds is het misleidend om te doen alsof er uberhaupt iets is als 'het' kerstfeest.
Dus de andere bevolkingsgroepen zijn ook zwak omdat ze vasthouden aan hun hoofddoek en aan hun suikerfeest? Althans, ik heb een zwakke eigen identiteit omdat ik wel iets geef om Sinterklaas en Kerstmis?gambieter schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:41:
[...]
Tradities zijn ook aan verandering onderhevig. Vijftig jaar terug was kerstmis nog iets met de geboorte van Jezus, nu is het meer de Coca Cola-versie met de kerstman en de kadootjes, en het teveel eten. Net zoals mensen nu 1x of 2x per jaar naar de kerk gaan, voor de nachtmis en dan boos zijn als ze niet de beste plek kunnen krijgen. Sinterklaas is ook allang niet meer wat het vroeger was, zeker niet nu het makkelijker is om wat kado's onder een plastic boom te leggen, hoef je geen rijmpjes te maken.
Als je eigen identiteit zo zwak is, dat die krampachtig vasthouden aan tradities nodig heeft, dan is die eigen identiteit het verdedigen niet waard.
Dit strijkt mij hard tegen de haren in, want wie is hier nu niet tolerant en behoorlijk discriminerend bezig? En wat mij betreft is dit wat er nou net mis is in Nederland. Je mag niets meer leuk vinden of een tradititie in stand willen houden. Alles moet vlak/afgevlakt zijn en zo vormgegeven zijn dat er niets boven het maaiveld uitkomt of andere tegen de borst kan stoten. Walgelijk.
Wel als je het dwingend in een bepaalde vorm wil opleggen (Zwarte Piet moet zwart zijn! is gewoon een fundamentalistische uiting).RaseriaN schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:46:
Dus de andere bevolkingsgroepen zijn ook zwak omdat ze vasthouden aan hun hoofddoek en aan hun suikerfeest? Althans, ik heb een zwakke eigen identiteit omdat ik wel iets geef om Sinterklaas en Kerstmis?
Laat dat van dat maaiveld nu net de typische traditionele Nederlandse mentaliteit zijn. Je kunt dus trots zijn, niets is meer Nederlands dan polderen en egaliserenAlles moet vlak/afgevlakt zijn en zo vormgegeven zijn dat er niets boven het maaiveld uitkomt of andere tegen de borst kan stoten. Walgelijk.
(verongelijkt slachtoffergedrag is trouwens ook een Nederlandse traditie, dus eigenlijk is wat Sylvana verweten wordt een bewijs van integratie)
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 30-12-2016 15:58 ]
Mijn punt is juist dat dit vaak niet 'moet' maar gedaan wordt uit goede bedoeling. Dat wordt echter opvallend vaak wel geinterpreteerd als 'moeten'. Dat over de nut/noodzaak/(on)zin van zo'n specifieke actie best het eea te discussieren valt doet daar weinig aan af. Hell, zelfs bij de ZP discussie heb ik nog verdacht weinig van 'moeten' gezien, terwijl dat onderwerp wel erg aan de zwarte (pun intended) kant van het grijze gebied zit.RaseriaN schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:29:
[...]
Dit. Juist dit. Waarom moet alles maar aangepast worden en rekening met elkaar gehouden worden en is het constant 1 kant op? Waarom kan de groep die zich aangesproken voelt niet denken van 'ach, we passen ons aan, laat hun dat kerstfeest houden'. Nee! Nein! Het moet en zal aangepast worden want wij voelen ons anders niet gewenst en gediscrimineerd en dat zit denk ik veel mensen dwars.
Maar zoals gewoonlijk zal dit punt weer genegeerd worden en een selectieve quote eruit gehaald worden
Dat vraag ik me af. Een aantal jaar geleden kon je over alles grappen maken, nu is er altijd iemand die zich beledigt voelt.gambieter schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:54:
[...]
[...]
(verongelijkt slachtoffergedrag is trouwens ook een Nederlandse traditie)
Dat is een beetje een Amerikaanse traditie volgens mij.
Laatst ook Richard Hammond bij The Grand Tour die een grapje maken dat ijs voor homo's is (Alleen dan veel subtieler gebracht) half Twitterend Amerika op zijn kop.
Hoewel ik je snap, kan ik mijzelf daar niet echt in vinden? Ik wil juist niet alles afgevlakt en egaal hebbengambieter schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:54:
Laat dat van dat maaiveld nu net de typische traditionele Nederlandse mentaliteit zijn. Je kunt dus trots zijn, niets is meer Nederlands dan polderen en egaliseren. Zo kun je een traditie handhaven.
(verongelijkt slachtoffergedrag is trouwens ook een Nederlandse traditie, dus eigenlijk is wat Sylvana verweten wordt een bewijs van integratie)
Die laatste opmerking moest ik wel om glimlachen.. die schoot mij (voor je edit) namelijk ook door mn hoofd!
Gambieter heeft wel vaker van dat soort mooie opmerkingen. Staat overal natuurlijk boven, en heeft niks met Sinterklaas of Kerstmis. Tja, die mensen heb je ook.RaseriaN schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:29:
[...]
Wat een elitaire opmerking zeg.. Dus als je een traditie hebt en iets leuk vindt mag dat niet? Ik wens een ieder succes om een traditie van een minderheidsgroep aan te laten passen. Mijn gevoel zegt dat er uberhaupt geen enkele recent is aangepast!
We moeten en zullen buigen voor een kleine minderheid in Nederland, want we zijn zo lekker tolerant. Tot we allemaal lekker het lichtjesfeest vieren, en we sinterklaas inruilen voor het suikerfeest. Want tradities, wat zijn die nu nog waard anno 2016? Alleen het boerenvolk houdt daaraan vast toch?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.