Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:24:
Gezellig, net weer een UE4 crash :( Vaak saven is dus momenteel even het motto voordat je 20 mijl voor Jan Doedel aan het rijden bent.
Ik heb sinds the release van UE4.16 nog helemaal geen crashes gehad. Gek dat er er zoveel last van hebt.
Wat betreft de geluids aanpassingen, zoals ik al dacht wordt het motor geluid niet harder ten opzichte van de rest. Wel het max. volume en dat is al wat beter natuurlijk.

Maar hebben jullie in de Class 166 sowieso geluid? Bij mij is dat gewoon geheel stil en hoor ik alleen de vogeltjes fluiten of een klik als ik een handle beweeg....
Bij mij is die ook stil. Alleen het opstarten van de motor maakt herrie. Eenmaal aan is ie weer stil.

Trouwens, hebben jullie bij het winterscenario ook dat er bij het eindpunt een lege Class46 staat zonder loc? Heeft ook geen interieur. Heb ik ook gemeld in het feedback topic, zal morgen even kijken of ik er wat plaatjes van kan maken.

[ Voor 12% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 17-09-2017 21:40 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor wel wat in de 166 maar ik heb geen idee wat ik hoor: te weinig ervaring daarvoor. ;) Maar ik heb wel het idee dat iets van een engine hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:05:
Ik hoor wel wat in de 166 maar ik heb geen idee wat ik hoor: te weinig ervaring daarvoor. ;) Maar ik heb wel het idee dat iets van een engine hoor...
Engine klinkt als buiten op een GB38 of GP40 staan terwijl je rijdt.

Binnen dus iets zachter, maar dan weet je hoe het klinkt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:21:
[...]

Engine klinkt als buiten op een GB38 of GP40 staan terwijl je rijdt.

Binnen dus iets zachter, maar dan weet je hoe het klinkt.
Hm, Ik ben eigenlijk nieuw hier (wat train sims betreft) en moest googelen wat GB38 of GB40 nou weer was. (Ben de hele dag al bezig met onbekende afkortingen. 8) ) Dus ik heb nog steeds geen idee hoe het klinkt, haha, maar ik zal anders eens wat video's opzoeken. ;)

En ja, ik weet ondertussen dat GB38 en GB40 locomotieven zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:16

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:45:
[...]

Hm, Ik ben eigenlijk nieuw hier (wat train sims betreft) en moest googelen wat GB38 of GB40 nou weer was. (Ben de hele dag al bezig met onbekende afkortingen. 8) ) Dus ik heb nog steeds geen idee hoe het klinkt, haha, maar ik zal anders eens wat video's opzoeken. ;)

En ja, ik weet ondertussen dat GB38 en GB40 locomotieven zijn. ;)
Troost je, ik had ook geen flauw idee en heb dat nog steeds niet ;) Laat staan dat ik weet hoe het klinkt als ik boven op zo'n loc zou staan.

Ik weet alleen maar dat ik in de 166 gewoon helemaal niets hoor, maar dan ook echt niets... Patch please!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landmeter
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07 07:26
Het spel ziet er erg mooi uit! Jammer dat het bij mij de beelden niet vloeiend lopen. Ik heb geen extra grafische kaart.

Heeft iemand een goede tip om mijn pc wat te upgraden?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 173,01€ 173,01
1ASRock H81M-HDS€ 51,69€ 51,69
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,95€ 44,95
1BitFenix Comrade Zwart€ 33,-€ 33,-
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1be quiet! System Power 7 300W€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 384,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landmeter schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:41:
Het spel ziet er erg mooi uit! Jammer dat het bij mij de beelden niet vloeiend lopen. Ik heb geen extra grafische kaart.

Heeft iemand een goede tip om mijn pc wat te upgraden?
Je geeft zelf het antwoord al, eigenlijk: een grafische kaart. Al zal die al gauw net zoveel kosten als het hele systeem... Zo'n onboard geval is nooit echt geschikt voor games. Het zal trouwens alsnog wel wat behelpen blijven met dit systeem: zo zit de CPU volgens mij al onder de minimum specs. En misschien heb je dan ook wel een nieuwe voeding nodig.

Kijk eens naar een GTX1050 of 1060. Een 1070 wordt misschien al wat overkill voor dit systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landmeter
  • Laatst online: 03-07 07:26
Dank je wel voor het advies... Dit was nooit als gaming pc bedoeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Ik lees net dat men van plan is om morgen een patch uit te brengen die de meeste bugs zou moeten pletten. Even duimen maar dus!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:49:
Ik lees net dat men van plan is om morgen een patch uit te brengen die de meeste bugs zou moeten pletten. Even duimen maar dus!
Inderdaad even met hoop wachten...
Waar haal je die info vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Gewoon van Steam:

http://steamcommunity.com...ns/0/3223871682629277938/

Edit: Patch notes:

TSW (GWE/CSX) Update Now Available
Thank you all once again for your continued feedback following the release of Train Sim World: Great Western Express (available HERE). Your input has helped us identify and address a number of issues, which we have outlined below.

Changelist

General:
- A large amount of missing Polish translations have been added, along with improvements to some existing translations.

- A large amount of Polish missing translations have been added along with improvements to some existing translations.

Keyboard:
- Fixes to German, Spanish and Norwegian keyboards to support using the train brakes, AWS and DSD keyboard mappings.
- Added the ability to toggle Motion Blur on and off with CTRL + F2.

Gameplay:
- Fixed the 'Reach 40mph' objective sometimes failing to trigger in the Station Stopping Tutorial
- Fixed the 'scenario timing brief' in the HUD outro screen. Before, it would only display each destination and your arrival time. Now, it also shows you the expected due time, so you know where to improve on.
- Fixed the 'Stop At' markers not appearing in service mode.

Class 43 'HST':
- Fixed graphical glitches on train corridor connections.
- Fixed graphical glitches with train bogies.
- Improvements to DSD audio alarm when in an external camera view.

Class 166:
- Fixed graphical glitches on train corridor connections.
- Removed grey cube that was present under each vehicle
- Improved DSD alarm audio when in an external camera view.

Class 66:
- Improved DSD alarm audio when in an external camera view.

Passengers:
- NPC characters now board and alight trains much smoother.

AC4400CW:
- Fixed a performance stutter when moving from an internal camera to an external camera, when driving.

This update is around 1.2 GB in size and will download automatically from Steam. If you have any problems/queries with regard to the update, leave a comment below or submit a ticket to our support site where our Support Team will be ready to assist.

Additionally, if you have any feedback in regards to the update, we urge you to post in our Train Sim World Forums - https://forums.dovetailgames.com/forums/train-sim-world.72

Thank you all for your continued feedback and support, keep it coming!

Edit 2: Ticket aangemaakt bij DTG aangezien:

- Ik vanavond weer een UE4 crash kreeg.
- ik nog steeds niets hoor in de Class 166.
- De performance is achteruit gegaan in mijn geval.

Gelukkig kan ik nu wel in de HST remmen via keyboard en is die glitch weg als je een andere HST passeerde. Toch weer iets positiefs ;)

[ Voor 98% gewijzigd door bvk op 21-09-2017 00:18 ]

Specs

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Aan de mensen die Drag Line al gepeeld hebben: bij dat Drag Line scenario, zijn er dan dingen waar je op moet letten? Of juist waar je moet wachten ofzo? Ik wil die van het weekend gaan opnemen, maar dan het liefst zonder dat ik het al een keer gespeeld heb, dat is niet echt leuk, maar crashen (rood sein) in een opname ook niet. Heb zelf nog geen gamecrashes gehad gelukkig. Hopelijk na de patch ook niet, heb ik nog niet getest. YouTube: TSW GWE Drag Line en Class 43 Service (HST)

[ Voor 6% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 21-09-2017 21:02 ]

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:50:
Aan de mensen die Drag Line al gepeeld hebben: bij dat Drag Line scenario, zijn er dan dingen waar je op moet letten? Of juist waar je moet wachten ofzo? Ik wil die van het weekend gaan opnemen, maar dan het liefst zonder dat ik het al een keer gespeeld heb, dat is niet echt leuk, maar crashen (rood sein) in een opname ook niet. Heb zelf nog geen gamecrashes gehad gelukkig. Hopelijk na de patch ook niet, heb ik nog niet getest. YouTube: TSW GWE Drag Line en Class 46 Service (HST)
Drag Line is toch het scenario waarbij je een defecte HST (class 43) moet wegslepen? Geen rare zaken meegemaakt behalve dat je aan het eind inderdaad een tijdje (10 minuten of zo) moet wachten voor een rood sein. Zie ook mijn eerdere screenshots, die zijn van Drag Line.

Specs

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:00:
[...]

Drag Line is toch het scenario waarbij je een defecte HST (class 43) moet wegslepen? Geen rare zaken meegemaakt behalve dat je aan het eind inderdaad een tijdje (10 minuten of zo) moet wachten voor een rood sein. Zie ook mijn eerdere screenshots, die zijn van Drag Line.
Is inderdaad die. Blijf moeite hebben met die namen... 8)7

Maar dat einde, dan moet ik even iets bedenken om te vertellen. Dan is dat toch wat leuker dan stilte en wachten... Verder was mijn idee om op Londen Paddington te beginnen en dan eerst dus een rit naar Reading te rijden in de HST Class 43. Om dan zo op het station zo over te gaan naar het scenario, je weet wel, die blauwe markers zijn scenario's en dergelijke. En verder gewoon goed opletten en geen seinen of afstanden missen, 2 mile van te voren beginnen met remmen in een HST op volle snelheid (125M/h) lijkt mij goed, ga nog wel een keertje oefenen met een Class 66, gewoon een service doen.

Weet je eigenlijk hoe velen ook door de wasstraat gaan en zo? Kan dat gewoon uit een service, heb dat nog niet geprobeerd. Weet eigenlijk nog vrij weinig over die service mode. Maar dan komt nog wel, dan blijft het spel nog langer leuk. :)

[ Voor 47% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 21-09-2017 21:08 ]

• bvk

bvk

Topicstarter
Maar waarom zou je niet gewoon eerst een "proefrit" kunnen maken? Daar kan je opname toch alleen maar mee vooruit gaan?

Er is nu trouwens ook een forum, dat vind ik zelf heel wat prettiger dan posten op Steam:

https://forums.dovetailgames.com/forums/train-sim-world.72/

Edit: Ik zou gewoon alleen het scenario doen, die duurt al lang genoeg. Bij 2 ritten achter elkaar gaan je kijkers mogelijk afhaken....

[ Voor 20% gewijzigd door bvk op 21-09-2017 21:20 ]

Specs

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:14:
Maar waarom zou je niet gewoon eerst een "proefrit" kunnen maken? Daar kan je opname toch alleen maar mee vooruit gaan?
Bij de vorige was dat niet zo omdat ik dan heel lang weet dat er niets komt en dan was er opeens een rood sein... Maar dat is in de eindeloze HH route, hier zal dat minder snel zo zijn. Denk dat het wel beter is om een voorproefje te doen, maar moet wel goed onthouden waar ik op moet letten, of maak een spiekbriefje. Zal kijken of ik er tijd voor heb.
Er is nu trouwens ook een forum, dat vind ik zelf heel wat prettiger dan posten op Steam:

https://forums.dovetailgames.com/forums/train-sim-world.72/
Denk dat daar minder mensen zitten, maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 21-09-2017 21:35 ]

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:20:
[...]

Bij de vorige was dat niet zo omdat ik dan heel lang weet dat er niets komt en dan was er opeens een rood sein... Maar dat is in de eindeloze HH route, hier zal dat minder snel zo zijn. Denk dat het wel beter is om een voorproefje te doen, maar moet wel goed onthouden waar ik op moet letten, of maak een spiekbriefje. Zal kijken of ik er tijd voor heb.

[...]

Denk dat daar minder mensen zitten, maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Er is nu ik er aan denk toch wel iets wat je even moet oefenen om je opname niet te verpesten: Het koppelen van de 66 aan de HST. Als je er te ver weg van staat (en dus te vroeg tot stilstand komt) kun je niet koppelen. Sta je te dicht bij kan je prima koppelen maar kom je het perron niet meer op en zit je klem tussen de treinen....

Specs

Verwijderd

Wat een shitzooi, die patch. Ten eerste hebben ze NIETS gedaan aan het geluid, ten tweede krijg ik nu om de haverklap dat beep beep beep beep beep beep beep beep wat je vervolgens niet meer uit kan zetten. Waardeloos. Wat doen die lui daar bij Dovetail...?!?

EDIT
Nou, dan maar eens een scenario doen. Wat een ellende. Na een dodelijk saaie rit in een trein naar Paddington moet ik naar een HST lopen. Blijkt er weer een bug te zijn die ervoor zorgt dat de trein waar je heen moet buiten je bereik is. Gelukkig las ik op het Steam forum dat je dan het spel moet bewaren en opnieuw moet laden. Dat werkte: ik kon eindelijk in mijn trein.

Moet je vervolgens 15 minuten wachten... |:( 8)7 :? Welke gek heeft dit scenario verzonnen? En wat blijkt: na 15 minuten wachten wil de trein niet rijden, wat ik ook doe. Waat een waardeloze shitzooi dit.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2017 21:50 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:54:
Wat een shitzooi, die patch. Ten eerste hebben ze NIETS gedaan aan het geluid, ten tweede krijg ik nu om de haverklap dat beep beep beep beep beep beep beep beep wat je vervolgens niet meer uit kan zetten. Waardeloos. Wat doen die lui daar bij Dovetail...?!?

EDIT
Nou, dan maar eens een scenario doen. Wat een ellende. Na een dodelijk saaie rit in een trein naar Paddington moet ik naar een HST lopen. Blijkt er weer een bug te zijn die ervoor zorgt dat de trein waar je heen moet buiten je bereik is. Gelukkig las ik op het Steam forum dat je dan het spel moet bewaren en opnieuw moet laden. Dat werkte: ik kon eindelijk in mijn trein.

Moet je vervolgens 15 minuten wachten... |:( 8)7 :? Welke gek heeft dit scenario verzonnen? En wat blijkt: na 15 minuten wachten wil de trein niet rijden, wat ik ook doe. Waat een waardeloze shitzooi dit.
Welk scenario is dat? Ik herken dat probleem in ieder geval niet. Heb nog niet met de nieuwe patch gespeeld, was vandaag even met het grote werk bezig. (T.Kreeftmeijer in "Het grote spoorwegentopic - deel 23"). Morgen ga ik wel nog even mijn route voor de opname uittesten. Hopelijk geen last van jullie problemen.

• bvk

bvk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:54:

EDIT

Aan het geluid is inderdaad nog niets gedaan helaas... Met beep beep bedoel je denk ik de DSD? Die zou je gewoon uit moeten kunnen zetten en staat standaard sowieso al uit. En verder kun je gewoon op Q drukken natuurlijk.

Om welk scenario gaat dat precies? Ik denk het wel te herkennen maar heb daar zelf geen problemen mee ervaren als het dezelfde is. Ik krijg de indruk dat je in de verkeerde trein bent gestapt... ;)

Specs

Verwijderd

Scenario is Westworld en op Steam hebben meer mensen er dit soort problemen mee. En ja, ik weet van DSD (wat ik altijd aanzet omdat dat realistischer is) en Q (alhoewel klikken op de pedal leuker is) maar dit is ook een bug waar meer mensen last van hebben. Trouwens ook mensen die AWS en DSD niet gebruiken. Q helpt in ieder geval niet. Het alarm gaat random aan en niet meer uit. De patch heeft wat mij betreft alleen maar meer problemen gebracht.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Ik heb even gekeken, maar ik heb Westworld dus al voor de patch afgerond. En dat ging gewoon prima eigenlijk, dus mogelijk heeft de patch meer gesloopt dan gerepareerd op dat gebied.

En het is inderdaad ook heel vreemd dat het alarm afgaat terwijl je DSD/AWS uit hebt staan en op Q rossen ook niet helpt. Waar je overigens wel heel snel mee moet zijn, als je te laat reageert blijft die inderdaad piepen en krijg je een noodremming. Het gaat dan pas weer uit als je tot stilstand gekomen bent en je de boel reset. Dit was trouwens ook al zo in TS2017 dus mogelijk hoort dat gewoon zo.

Wat het geluid betreft vraag ik me af of dit niet te maken heeft met het wel of niet gebruiken van een headset en wel of geen surround sound. Ik mis tenminste het (motor) geluid wat áchter je vandaan komt, eens kijken of ik daar iets mee kan met mijn Logitech G933.

Waar spelen jullie mee?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gedoe met het alarm is sinds de patch. Ik heb TSW eigenlijk altijd gespeeld met die opties aan dus het ligt niet aan mij. ;) Ik stond toentertijd op het perron na het voltooien van een scenario en kreeg alsnog dat beep beep beep terwijl ik dus al uit mijn trein was!

Ik speel met een hoofdtelefoon en het lijkt gewoon alsof ik totaal geen engine hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:48:
Ik stond toentertijd op het perron na het voltooien van een scenario en kreeg alsnog dat beep beep beep terwijl ik dus al uit mijn trein was!
Dat is inderdaad wel heel bizar... 8)7 |:( Gelukkig heb ik dat zelf nog niet meegemaakt maar daar heb jij niets aan natuurlijk.
Ik speel met een hoofdtelefoon en het lijkt gewoon alsof ik totaal geen engine hoor.
Ook met 5.1/7.1 surround geluid? Ik heb gisteren surround eens uitgezet en het leek in de HST dat ik al wat meer hoorde. Toen vol goede hoop ook nog eens de 166 geprobeerd en begon ik al te juichen toen ik daar ook ineens geluid in hoorde, zelfs van de motor! Dat was echter van heel korte duur, ik was nog geen 100 meter onderweg en al het geluid was foetsie....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:44:
[...]

Ook met 5.1/7.1 surround geluid? Ik heb gisteren surround eens uitgezet en het leek in de HST dat ik al wat meer hoorde. Toen vol goede hoop ook nog eens de 166 geprobeerd en begon ik al te juichen toen ik daar ook ineens geluid in hoorde, zelfs van de motor! Dat was echter van heel korte duur, ik was nog geen 100 meter onderweg en al het geluid was foetsie....
Ik heb nog nooit iets van surround gebruikt maar ik zal eens kijken. ;)
En haha, ja, te vroeg gejuicht. :P Volgens mij hangt het ook van de omgeving af: als ik in Paddington start, dus in een gesloten ruimte, wil ik wel eens meer geluid horen, maar zodra ik vertrek gaat dat geluid OPEENS weg. Het lijkt alsof je wel de geluidseffecten van de hal hoort, maar niet het oorspronkelijke geluid zelf. Hoe dan ook, dit mogen we wel ff snel gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Ik wilde gisteren avond dat surround verhaal ook posten op het forum, maar kreeg ik de melding dat ik geen rechten had om iets te posten. WTF, ben ik "stout" geweest of zo?

Lag gelukkig niet aan mij, want nu staat er: We are aware of an issue with posting to the forum and working to address this.

Ook net een reactie gekregen op mijn ticket, zowel de geluids problemen, de performance en de UE4 crashes (die spontaan verdwenen zijn na de laatste geforce driver installatie) zijn doorgezet naar de devs:
Hello Bart,

Thank you letting us know.

We have reported all issues you have mentioned in this ticket, as each one may be caused by the GWE update.

Thank you again for reporting them to us, and we are glad that the UE4 error you were experiencing has been resolved.

Best wishes,

Dovetail Games Support
Ook gevraagd om eens een update te geven waar nu verder allemaal naar gekeken en aan gewerkt wordt, daar elke bug nu elke keer weer opnieuw gemeld wordt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn probleem met het West World scenario opgelost door simpelweg ALLE bestanden van TSW in Documents te verwijderen (dus de complete mappen TS2Prototype en UnrealEngine). Daarna nieuw profiel aangemaakt en toen kon ik het scenarion in een keer afmaken. Trouwens, sinds ik dit gedaan heb, ben ik ook af van het random alarmsignaal...

Ik moet trouwens wel zeggen: als het allemaal loopt en je niet teveel op de bugs let, dan is het toch wel een gaaf spel... In West World reed ik dus voor het eerst met de HST het hele eind van Paddington naar Reading en ik had nooit kunnen vermoeden hoe heerlijk dat kon zijn. Lekker in volle vaart rijden door druilerig grijs weer: heerlijk rustgevend. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat een prachtig spel, al jaren groot fan van MSTS, RailWorks en uiteindelijk Train Simulator maar TWS voelt en oogt zoveel realistischer. CSX deed me niet zoveel, maar GWE is wel echt awesome.

Ik mis nog wel verkanting in het spoor in de bochten bij de GWE DLC en het geluid is wel erg buggy soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:12:
Wat een prachtig spel, al jaren groot fan van MSTS, RailWorks en uiteindelijk Train Simulator maar TWS voelt en oogt zoveel realistischer. CSX deed me niet zoveel, maar GWE is wel echt awesome.
Ja, het verbaasd me hoe leuk in het vind...! Ik heb ooit wel eens met MSTS gespeeld toen die net uit was en ook wel eens een versie van TS gekocht in een Steamsale voor een paar centen maar het greep me nooit echt, ook omdat de graphics van TS me niet echt aanstonden. Maar TSW GWE vind ik echt helemaal top op alle vlakken (nou ja, op de diverse bugs na). En het blijft maar leuk, gek genoeg. Net de laatste service van de 166 van Paddington naar Redding gedaan en vervolgens de trein ook nog maar even naar het depot gereden. Geen enkele stop, geen enkel geel licht onderweg (alleen op het eind) maar alsnog helemaal heerlijk. Verslavend zelfs, kan ik wel zeggen. Op een of andere manier heeft het gewoon wat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Ja, het verbaasd me hoe leuk in het vind...! Ik heb ooit wel eens met MSTS gespeeld toen die net uit was en ook wel eens een versie van TS gekocht in een Steamsale voor een paar centen maar het greep me nooit echt, ook omdat de graphics van TS me niet echt aanstonden. Maar TSW GWE vind ik echt helemaal top op alle vlakken (nou ja, op de diverse bugs na). En het blijft maar leuk, gek genoeg. Net de laatste service van de 166 van Paddington naar Redding gedaan en vervolgens de trein ook nog maar even naar het depot gereden. Geen enkele stop, geen enkel geel licht onderweg (alleen op het eind) maar alsnog helemaal heerlijk. Verslavend zelfs, kan ik wel zeggen. Op een of andere manier heeft het gewoon wat! ;)
En dan is dit nog maar één route! Pas dus maar goed op je portemonnee als er eenmaal DLC uit begint te komen >:)

Ik speel al jaren de TS20xx serie waarin ik ondertussen een hoop DLC heb verzameld, ik wil niet eens weten wat ik daaraan allemaal heb uitgegeven... En ben bang dat dit met TSW net zo weer gaat :D

Maar inderdaad, als de bugs geplet zijn, er meer DLC komt, de Steam workshop werkt, Multiplayer enabled is etc. etc gaat dit nog heel gaaf worden!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Niets meer aan toe te voegen. Het is ook geen spel om te spelen als je een beetje moe bent, dan gaat alles helemaal mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Grote update is eindelijk binnen.

https://train-simulator.c...d-update-available-now-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Nou, dat werd tijd zeg! Ik was al bang dat we de patch met St Juttemis zouden gaan krijgen...

Vanavond maar eens goed kijken wat er allemaal is opgelost en/of stuk gemaakt. Maar aan de patchnotes te zien is er nog niets gedaan aan de zachte motorgeluiden en aan de performance in zijn algemeenheid.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:04:
Nou, dat werd tijd zeg! Ik was al bang dat we de patch met St Juttemis zouden gaan krijgen...

Vanavond maar eens goed kijken wat er allemaal is opgelost en/of stuk gemaakt. Maar aan de patchnotes te zien is er nog niets gedaan aan de zachte motorgeluiden en aan de performance in zijn algemeenheid.
Nee. :| Je moet alsnog een ini tweaken om het iets te verbeteren. Beetje magere patch. Ik had ook meteen 4 appcrashes op een rij maar dat kan ook komen omdat ik dacht de tweak weer te kunnen gebruiken om de rails wat verderop te laten renderen. Niet dus. Ben niet echt enthousiast hierover. En van verbeteringen in de interface en hoe het spel werkt is natuurlijk helemaal geen sprake. Mwah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Ik ging gisteren weer eens een stukje rijden met de Class 66 en tot mijn verbazing had ik ineens hele hoge FPS (rond de 80 met uitschieters naar 110) én ik hoorde die dikke Diesel duidelijk achter me stampen!

Zou er stiekem een patch geweest zijn dacht ik? Dus even de 166 gepakt maar kreeg weer de "oude" FPS van tussen de 40 en 60 frames per seconde.... En was ook direct het geluid weer een stuk slechter. Het lijkt dus wel per trein te verschillen qua performance en geluid? Ik wilde ook nog de 43 even testen, maar zover kwam ik niet: UE4 error.... :(

Weer heel wat anders, in NL rijden de Class 66 machines onder andere op de Betuwe route en zijn ze voorzien van ETCS:
ETCS Equipment[edit]
Between 2006 and 2010, 12 locomotives belonging to Mitsui Capital Rail Europe (MRCE), operating in the Netherlands and Germany, were equipped with ETCS, principally to allow them to work on the equipped Betuweroute, comprising the ETCS Level 1 "Havenspoorlijn" in the Rotterdam harbour area and the ETCS Level 2 "A15" route linking Rotterdam to the German border.[citation needed][note 1]. The MRCE locomotives were sold to Beacon Rail in 2015. Commencing in 2015, 15 locomotives owned by Ascendos Rail Leasing and 10 locomotives owned and operated by Crossrail Benelux were equipped with ETCS.
Maar waarom zie ik dit in een UK locomotief? Hebben de echte loc's dit ook om voorbereid te zijn voor EU routes?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9TQx6jzh.jpg

Want op je dashboard zijn de bijbehorende schermen niet aanwezig dus kan je er weinig mee...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
@bvk Moet je dat niet even in Het grote spoorwegentopic - deel 23 vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Zo, met de laatste patch zijn bij mij nu de performance problemen opgelost. Ik haal nu gewoon een steady 60 FPS zonder enige drops en ik zie ook dat de CPU nu veel beter gebruikt wordt.

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat, het speelt nu gewoon veel lekkerder ;) Ik had op het DTG forum al gezegd dat ik de nieuwe DLC niet zou kopen als de prestaties niet verbeterd zouden worden en prompt komt vlak voor de DLC release die patch.... 8)

Dus dan toch maar die nieuwe route (Rapid transit) gekocht en die bevalt best wel. Ik rij nog wel even zonder PZB, want dat is toch wel lastig als je de route nog niet kent.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mijn grootste probleem met TSW is toch dat DTG zich weer aan de oude DLC strategie lijkt te houden. Rapid Transit is nu uitgekomen met alleen de Talent 2 trein, terwijl er in het echt ook heus ander materieel op die route rijdt. Ze zouden per route gewoon het volledige plaatje moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Haribo112 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:37:
Mijn grootste probleem met TSW is toch dat DTG zich weer aan de oude DLC strategie lijkt te houden. Rapid Transit is nu uitgekomen met alleen de Talent 2 trein, terwijl er in het echt ook heus ander materieel op die route rijdt. Ze zouden per route gewoon het volledige plaatje moeten doen.
Dat er nu in tegenstelling tot CSX en GWE nu maar één trein bij zit is wel jammer inderdaad. Maar ergens wel begrijpelijk aangezien ze nu voor het eerst met moderne elektrische treinen bezig zijn.

Met ook veel meer functies zoals de bedienbare en werkende displays, maar ook de implementatie van PZB en Sifa. Als daar ook direct bijvoorbeeld de ICE bijgekomen was hadden ze ook meteen LZB in moeten bouwen plus bijbehorende cabine/display functies.

Best wel complex allemaal, dan hadden we deze route nu nog niet gezien denk ik....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Dat is zo inderdaad, maar het jammere is dat dit nu al 30 euro kost, en je vervolgens voor elke extra trein nog eens 15 euro kan gaan betalen. Dat is gewoon echt heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Ze mogen wat mij betreft best nog wel 1 a 2 treinen toevoegen zonder nieuwe DLC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Ja. Maar dat gaan ze dus niet doen. Want bij DTG moet aan elk kruimeltje werk geld worden verdiend. Vergelijk hun DLC beleid eens met dat van SCS, de developer van Euro Truck Simulator. Daar krijg je bij vrijwel elke DLC een deel gratis, en een deel betaald. Dat moedigt veel meer aan tot kopen en dank richting de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Haribo112 schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:40:
Ja. Maar dat gaan ze dus niet doen. Want bij DTG moet aan elk kruimeltje werk geld worden verdiend. Vergelijk hun DLC beleid eens met dat van SCS, de developer van Euro Truck Simulator. Daar krijg je bij vrijwel elke DLC een deel gratis, en een deel betaald. Dat moedigt veel meer aan tot kopen en dank richting de ontwikkelaars.
Ik vrees het helaas ook... :(

Ik hoorde van iemand op het forum dat de Class66 ook tijd op de route van RT. Dan zouden ze dus vrij makkelijk moeten kunnen aanpassen voor RT? Alleen de veiligheidsystemen en wat andere specifieke functies voor GWE en RT.

[ Voor 19% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 18-12-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:16:

Ik hoorde van iemand op het forum dat de Class66 ook tijd op de route van RT. Dan zouden ze dus vrij makkelijk moeten kunnen aanpassen voor RT? Alleen de veiligheidsystemen en wat andere specifieke functies voor GWE en RT.
Ze zullen dan denk ik inderdaad gewoon een Europese variant moeten maken incl. de bijbehorende beveiligings systemen en dashboards wat blijkbaar EBICab2000 heet.

Van Wikipedia:
Bombardier "EBICab2000" ETCS. Includes ATB-EG specific transmission module (STM) for conventional Dutch lines and the PZB STM for Germany. A separate "Memor" unit is installed for Belgian operation
Dat hoeft DTG maar één maal te doen en kunnen ze net zoals in het echt in alle toekomstige Europese routes gebruikt worden. Kom maar op met die Betuwelijn.... O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
bvk schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:46:
[...]
Kom maar op met die Betuwelijn.... O-)
Dát zou oprecht heel erg gaaf zijn. Kijfhoek erbij, Maasvlaktes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
En uiteraard hebben ze ook weer dingen stuk gemaakt met deze nieuwe DLC en de algemene patch... :P

Maar daar wordt gelukkig dan ook weer aan gewerkt, quote:
We are currently investigating and working to resolve the following issues:
When passing a speed reduction to reduce speed to below 80km/h, there is no PZB 1000hz influence
The HUD does not show a flashing indication on the 85 PZB indicator, the in-cab one flashes correctly and the restrictive monitoring state is engaged correctly, it just doesn't show on the HUD.
Pantograph does not react to the correct height of the overhead line in the city tunnels
City Tunnel walls do not have collision so the player is able to walk through them and fall through the world.
Some signal aspects show a flashing green if the player is approaching a speed reduction even if they don't have a Zs3v indicator attached.
Pressing 8 for the free camera while in the city tunnels starts the camera outside of the tunnel boundaries and the player can't fly it back in.
Issues with trying to board through passenger doors where the player appears blocked
If the player starts a service and completes its first load/unload instruction before its scheduled start time, the UI can get stuck on the expectation to wait for departure time.
If the player walks around in the passenger interior while the train is moving, steps in the direction of movement may not be as easy to climb.
Unable to operate fuses on the 166 so safety systems are unable to be enabled. Affects EASTBOUND services primarily as it’s the DMOCL(B) that is affected.
The headlights on the 166 no longer light up the track and only the marker lights are lit. Same in day and night mode.
Occasional white screen flashes when in underground stations.
Snow effects occur when in the tunnel.
Rain effects don’t go all the way down the windows on the outside of the Talent 2.
Platform stop markers on the track don’t render when the player is in the tunnels.
GWE: Aggregate industries: Unable to uncouple locos
Modelling issues with certain junctions
Player is transported to the roof of the Talent 2 and is unable to move without restarting.
At certain stations the player falls into the gap between the train and the platform when trying to board.
The seats on-board the Talent 2 move physical location and can result in undesired positions either penetrating the exterior or stacked in odd positions.
Please note that the above list only details the planned content for our first update and there are a number of other issues that have been reported that require additional time and investigation. This does not mean that they are not actively being worked on, just that they will not be included in our first update.
Beetje meer QC zou ze goed doen denk ik, of breng dan gewoon eerst een Beta uit...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
@bvk QC?

Betuwelijn van Kijfhoek naar DE zou gaat zijn. HSL Brussel A'dam bijvoorbeeld ook. Iets in Japan/China is ook mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:11:
@bvk QC?

Betuwelijn van Kijfhoek naar DE zou gaat zijn. HSL Brussel A'dam bijvoorbeeld ook. Iets in Japan/China is ook mooi.
Quality Control of Quality Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Gisteravond in de steam summersale gekocht incl. Great Western Express. Oh wat vet! :D Ik ben veel te laat gaan slapen :')

Ben momenteel alle tuts en scenarios aan het doorlopen van CSX Heavy Haul

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 22-06-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:15:
Gisteravond in de steam summersale gekocht incl. Great Western Express. Oh wat vet! :D Ik ben veel te laat gaan slapen :')

Ben momenteel alle tuts en scenarios aan het doorlopen van CSX Heavy Haul
Leuk! En gelukkig hebben ze ondertussen veel gepatched al blijven er hier en daar nog wat ergernissen. GWE is mijn favoriete route tot nu toe, de enige route waarin je ook een beetje vaart kunt maken met de HST.

Wel blijft het jammer dat de implementatie van de Raildriver niet hoog op het lijstje staat bij DTG omdat er blijkbaar niet veel gebruikers van zijn en het lastig is om in te bouwen vanwege de complexiteit als ze het goed willen doen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik kom zo af en toe nog wel wat rare dingen tegen. Met geluid bijvoorbeeld, als je een paar keer te vaak switched van extern naar cockpit of naar het einde van de trein en weer terug dan blijf je in de cabine het geluid van buiten horen. Ja, alle ramen en deuren gesloten.

Heb vanmiddag de missie gedaan om die gestrande trein op te pikken en naar Cumberland te slepen. Sta je daar een eeuwigheid voor rood te wachten als je die trein eenmaal opgepikt hebt. Heb gewoon Tab gedrukt en toestemming gevraagd om rood sein te passeren, dat mocht. Maar 2 mijl later ofzo triggerde het spel het sein als ik er op gewacht zou hebben. Dus ik moest stoppen, rem erop, rem er weer af, om het volgende checkpoint van de missie te krijgen.

Met de missie Clear Cut moest ik een set oppikken en gaan tanken, maar hij liet me de 2e loc niet tanken, de slang schoot telkens terug. Voortgang opgeslagen, afgesloten, herstart, en werkte toen wel.

Verder super tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Aankondiging van een nieuwe Duitse route:

https://live.dovetailgame...article/a-valley-of-tales

Ziet er wel interessant uit, alhoewel het wederom een redelijk korte route (61 KM) gaat zijn. Ik wacht nog steeds met smart op wat langere routes waarbij je niet al na een half uurtje op de plaats van bestemming bent.

Specs

• MartMijnen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo lieve vrienden van Tweakers,

Mijn naam is Mart en ik wil graag Train Sim World gaan kopen. Ik zit alleen met een probleem en dat is namelijk dat ik nu een standaard PC heb van 6 jaar oud en wil graag gaan upgrade.
Kan er misschien iemand mij helpen met het kiezen van de juiste producten om dit spel en andere simulator games goed te kunnen spelen?

Mvg Mart Mijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
MartMijnen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:27:
Hallo lieve vrienden van Tweakers,

Mijn naam is Mart en ik wil graag Train Sim World gaan kopen. Ik zit alleen met een probleem en dat is namelijk dat ik nu een standaard PC heb van 6 jaar oud en wil graag gaan upgrade.
Kan er misschien iemand mij helpen met het kiezen van de juiste producten om dit spel en andere simulator games goed te kunnen spelen?

Mvg Mart Mijnen :)
Hallo Mart, welkom op Tweakers!

Natuurlijk willen we je altijd graag helpen, alleen hebben we geen glazen bol... We weten dus niet wat jij onder "standaard" verstaat en wat voor pc je nu hebt, dus met welke componenten etc..

Om te beginnen zou je eens naar de systeem eisen voor Train Sim World kunnen kijken zoals die ook in de start post staan:
OS: 64-bit Windows 7 Service Pack 1, Windows 8 / 8.1 or Windows 10.
Processor: Intel Core i5-4690 @ 3.5 GHz or AMD FX-6300 @ 3.5 GHz.
Memory: 8 GB RAM.
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti or AMD Radeon R9 270 with 2 GB VRAM or more.
DirectX: Version 10.
Network: Broadband Internet connection.
Storage: 20 GB available space.
Als jouw computer aan deze eisen voldoet kun je TSW rustig aanschaffen en spelen. Maar als je een upgrade of zelfs een hele nieuwe pc nodig hebt kunnen we daar ook op GoT natuurlijk ook advies voor geven, alleen niet in dit topic.

Maar vertel eens maar eens wat voor systeem je nu hebt, dan wijzen we daarna wel verder de weg ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartMijnen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-11-2023
Bedank voor je reactie!

Met een standaard pc bedoel ik een goedkopere pc.

In mijn pc zitten de volgende onderdelen:
AMD A4-5300 APU met standaard ingebouwde videokaart, 4 GB Ram, 500 GB hardenschijf, 420 watt voeding, standaard AMD koeling en de gigabyte ga-f2a55m-ds2 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
MartMijnen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:16:
Bedank voor je reactie!

Met een standaard pc bedoel ik een goedkopere pc.

In mijn pc zitten de volgende onderdelen:
AMD A4-5300 APU met standaard ingebouwde videokaart, 4 GB Ram, 500 GB hardenschijf, 420 watt voeding, standaard AMD koeling en de gigabyte ga-f2a55m-ds2 moederbord.
Met dat systeem ga je het helaas niet redden, ook niet op de allerlaagste instellingen. Een upgrade met een videokaart gaat je ook niet helpen aangezien het maar een dual core processor is en veel simulatie games vooral op de CPU leunen.

Je zult een compleet nieuw systeem nodig gaan hebben, bijvoorbeeld die uit de Best Buy Guide van juli: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018

Met dit systeem ga je Train Sim World en andere sim's prima kunnen spelen. Een minder goed systeem kan, maar dan zul je wel in moeten leveren op prestaties en game ervaring.

In ander nieuws: Er gaat binnenkort een editor vrijgegeven worden en Chris Longhurst (van de NL treinen in TS20xx) heeft al wat info vrijgegeven over zijn plannen:

https://www.christrains.c...ledgebase.php?article=121
Nederlands
Je hebt misschien gezien dat Dovetail eindelijk heeft aangekondigd dat er een aantal editor-tools komen voor Train Sim World.
https://live.dovetailgame...n-sim-world-studio-update

Vragen en antwoorden.
Vraag: "Zullen er ChrisTrains-producten komen voor TSW?"
Antwoord: Ik hoop het. Het exacte antwoord moet nog worden uitgewerkt.

De beslissing die ik moet nemen is om, al dan niet eenvoudige, basisconversies van de bestaande modellen uit te voeren, of om de modellen met volledige toegangsmogelijkheden uit te gaan rusten (door de modellen heen kunnen lopen). Op dit moment heeft niemand de editor-tools gezien of gebruikt, dus er zijn nog steeds geen concrete details over hoeveel we kunnen bereiken of welke limieten we zullen hebben. Op het eerste gezicht lijkt het erop dat ik alle modellen moet wijzigen om volledige doorloop mogelijk te maken, wat een aanzienlijke verandering is voor de TS20xx-modellen. Het grootste verschil tussen TS20xx en TSW is dat TS20xx een aantal echt goede optimalisaties toestond - het cabinemodel was volledig gescheiden van het externe model, dus de twee waren nooit in het geheugen op hetzelfde moment. In TSW is alles aan, de hele tijd, wat betekent dat ik op zijn minst de modellen interieur, exterieur en cabine tot een geheel moet samenvoegen, en dan alle openslaande deuren, ramen en andere details moet toevoegen. Niet in het minst de ontbrekende interieurs. Voor de passagiersaanzichten in TS20xx hoeft alleen de binnenkant van een enkele wagen te worden gebouwd - de wagen met de passagierscamera.
Voor TSW moet ik voor alles een gedetailleerd detailinterieur maken.

Het mag duidelijk zijn: het zal niet eenvoudig zijn om de modellen om te zetten en ze te laten functioneren in TSW. De onderliggende programmeertaal voor de simulatie is ook veranderd van LUA (een scripttaal in TS20xx) naar Unreal4 waar het C ++ is, of een visual taal of de eigen "taal" van DTG.
De shaders zijn veranderd, wat betekent dat alle modelstructuren moeten worden gewijzigd, verbeterd en geüpgraded.
De renderer is gewijzigd, wat betekent dat modellen mogelijk meer details nodig hebben, of dat delen ervan eventueel opnieuw moeten worden opgebouwd.
Zelfs het uitvoeren van een "eenvoudige" conversie is tijdrovend. Het simuleren van dingen als ETCS of ATB is op dit moment compleet onbekend dus ik kan nog geen gedetailleerde vragen over dergelijke zaken beantwoorden.

V: "Moet ik betalen voor een TSW-product als ik de TS20xx-versie al bezit".
A: Absoluut Ja. TSW is een compleet ander spel voor TS20xx en de producten zijn niet compatibel. Dus hoewel de nieuwe modellen kunnen beginnen als conversies, zullen het uiteindelijk totaal nieuwe producten zijn.

Vraag: "Wat zal het eerste product zijn?"
A: Het wordt een goederenwagen - iets simpels - iets om te bewijzen dat de tools werken en om de workflow te achterhalen. Daarna zal het een Locomotief zijn - waarschijnlijk de 2200 of 6400. Pas als ik me op mijn gemak voel met de nieuwe gereedschappen, zal ik een meer complexe EMU of DMU proberen te bouwen.

Vraag: "Worden de producten nog steeds verkocht via partner webshops of komen ze ook via Steam?"
A: Dat besluit is nog niet genomen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken en we straks in TSW met een trein van zijn hand rond kunnen rijden!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:41
Nieuwe route beschikbaar:
https://store.steampowere...ester__Leeds_Route_AddOn/

Erg fijne en mooie route! De framerates worden ook steeds beter. Zins kort heb ik de game op een SSD staan en dat maakt een heel groot verschil in fps voor mij. Van 20-35 fps naar 45-63 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Gaaf dit topic, had ik nog niet eerder gezien. Wanneer komt de eerste NL DLC ;)

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
SRich schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:22:
Gaaf dit topic, had ik nog niet eerder gezien. Wanneer komt de eerste NL DLC ;)
Ik had het topic al eens eerder genoemd in het spoorwegen topic, maar leuk dat je er bent :P

Voor NL DLC moeten we even wachten op Chris denk ik, zie hierboven. Hangt dus van de editor af, de status daarvan weet ik niet.

Vanavond in de UK gereden om die dubbel geel situaties eens te bekijken, ik had alleen maar groen tijdens mijn ritten.... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
bvk schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:18:
[...]

Ik had het topic al eens eerder genoemd in het spoorwegen topic, maar leuk dat je er bent :P

Voor NL DLC moeten we even wachten op Chris denk ik, zie hierboven. Hangt dus van de editor af, de status daarvan weet ik niet.

Vanavond in de UK gereden om die dubbel geel situaties eens te bekijken, ik had alleen maar groen tijdens mijn ritten.... ;)
Moet je ff een scenario pakken rond spits tijd. En dan geen hst maar een boemeltje of class 66 ;) Heb toevallig daarstraks ook gereden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik ben gek van Train Simulator 2019. Heb al sinds 2017 een Raildriver. Speel het regelmatig. Zo eens heb ik een trein-manie. Rijdt voornamelijk UK.

Na een tijdje zet ik de raildriver weer aan de kant, want digitaal treinen kan soms erg saai zijn. De bedoeling was om te begrijpen hoe het is om treinmachinist te zijn. Heb wel zo'n een idee hoe het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
SRich schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 02:26:
[...]

Moet je ff een scenario pakken rond spits tijd. En dan geen hst maar een boemeltje of class 66 ;) Heb toevallig daarstraks ook gereden :)
Had een rit met een 166 om 07.00 en een rit met een 66 om 21.00. Met die laatste rit viel het me op dat ik van helemaal links naar helemaal rechts werd gedirigeerd en vice versa later in de rit.

Maar ik zal ook eens een rit in de spits doen, dus om 08.00 of 17.00.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:30
Je mag ook wel is een x bij mij komen kijken in een echte trein. Ben zelf machinist. :9
Ivysaur schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 02:42:
Ik ben gek van Train Simulator 2019. Heb al sinds 2017 een Raildriver. Speel het regelmatig. Zo eens heb ik een trein-manie. Rijdt voornamelijk UK.

Na een tijdje zet ik de raildriver weer aan de kant, want digitaal treinen kan soms erg saai zijn. De bedoeling was om te begrijpen hoe het is om treinmachinist te zijn. Heb wel zo'n een idee hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Granaatappel Houd ik je aan. Vind het best tof om een trein te besturen, enzo. Alleen wat me tegenstaat is dat je één traject helemaal uit je hoofd moet kennen, bv.

Je moet stoppen voor een station. Aantal kilometers van te voren heb je twee bruggen. Brug A en Brug B. Omdat je het traject al tig keren heb gereden weet je:

Als ik bij Brug B in afrem in stand 3, dan op laatste moment nog even standje 4, dan rem ik zo af dat ik keurig netjes mijn trein en de coupe's naast de treinpassagiers stop.

Bij regen rem je bij Brug A af in standje 2 en dan ook weer keurig netjes gestopt. Niet te ver doorgeschoten, niet te kort.

V volgens mij is het echte leven stuk dynamischer. En daarom rijd ik ook graag scenario's dan heb ik wat meer afwisseling dan elke keer hetzelfde traject te moeten rijden. :D :X

Het is voornamelijk de korte stops die ik irritant vind, zoals London. Wales en die lange afstanden vind ik net wat leuker.

[ Voor 15% gewijzigd door Ivysaur op 14-06-2019 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Ivysaur schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:13:
@Granaatappel Houd ik je aan. Vind het best tof om een trein te besturen, enzo. Alleen wat me tegenstaat is dat je één traject helemaal uit je hoofd moet kennen, bv.

V volgens mij is het echte leven stuk dynamischer. En daarom rijd ik ook graag scenario's dan heb ik wat meer afwisseling dan elke keer hetzelfde traject te moeten rijden. :D :X
In het echte leven hebben machinisten daar ook mee te maken, dat noemen ze ook wel "het rondje om de kerk". En routekennis hoort daar gewoon bij.
Het is voornamelijk de korte stops die ik irritant vind, zoals London. Wales en die lange afstanden vind ik net wat leuker.
Moet je Rapid Transit eens proberen, dat is op het ondergrondse stuk gewoon een metro met om de 500 meter een stop...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Dat rondje om de kerk wil je niet elke dag lijkt me. Hoe houd je je dan wakker? Dan kan je net zo goed alles automatiseren, zoals ze dat hier en der over de wereld al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Schopje ;)

Vanavond maar weer eens gereden, nu in de TRAXX (BR 146):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1dAwB7JmVcTqPqCInptHebj7/full.jpg

Nu nog even kijken of en hoe je AFB actief kunt krijgen. Kan de handle wel instellen op een bepaalde snelheid, maar de loc reageert er niet op...

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 07:07
Geen idee hoe het in TSW is geregeld (rij zelf alleen TS2020), maar in de echte lok zit er op kniehoogte links onder de stuurtafel een draaiknop om AFB in te schakelen. Dan pas doet de hendel iets.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Er zit een knop ter hoogte van je linker knie, onder de stuurtafel. Hiermee schakel je AFB in of uit. Om dit te kunnen doen moet je AFB hendel op 0kmh staan. Als het goed is hoor je de computerstem "AFB, AFB, AFB" zeggen als je de knop omzet.

De veiligheidssystemen PZB en SIFA zijn in en uit te schakelen met knoppen op het batterijpaneel, achter de rechterschouder van de machinist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
Haribo112 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:08:
Er zit een knop ter hoogte van je linker knie, onder de stuurtafel. Hiermee schakel je AFB in of uit. Om dit te kunnen doen moet je AFB hendel op 0kmh staan. Als het goed is hoor je de computerstem "AFB, AFB, AFB" zeggen als je de knop omzet.

De veiligheidssystemen PZB en SIFA zijn in en uit te schakelen met knoppen op het batterijpaneel, achter de rechterschouder van de machinist.
Great minds think alike...! :)

AFB in- en uitschakelen mag bij DB overigens ook onder het rijden (niet bij alle loks/treinstellen, maar afaik wel bij de TRAXXen):

Inschakelen tijdens rijden:
1. Tractie uit en rijrchtingschakelaar op 'N'
2. AFB-hendel op 100%,
3. AFB-draaiknop in de 'aan'-positie
4. AFB-hendel op gewenste Vsoll
5. Rijrichtingschakelaar in "V" en tractie op gewenst kNsoll

Uitschakelen tijdens rijden
1. Tractie uit en rijrichtingsschakelaar op "N"
2. AFB-hendel op 100%
3. AFB-draaiknop in 'uit'-stand
4. AFB-hendel naar 0%
5. Tractie naar gewenst kNsoll (of op 0 kN als je wil uitrollen).

Bij NS mag dat niet en moet AFB altijd aan staan (bij de E186/TRAXX) als er met passagiers wordt gereden.

[ Voor 40% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 07-01-2020 09:18 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Rijrichtingschakelaar omzetten tijdens het rijden?? Dat is interessant. Heet het systeem bij de Nederlandse locomotieven nog steeds 'AFB'? Da's namelijk een Duitse afkorting (Automatische Fahr- und Bremssteuerung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Dit is wel een interessante. Ik zat het mij ook al af te vragen hoe de AFB werkte. We gaan het eens proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
Haribo112 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:53:
Heet het systeem bij de Nederlandse locomotieven nog steeds 'AFB'? Da's namelijk een Duitse afkorting (Automatische Fahr- und Bremssteuerung)
Ja; het heet ook in de NS-TRAXXen "AFB" (Tweaker @EDIT kan dat eventueel bevestigen; hij is machinist en rijdt op oa de TRAXX).

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 07-01-2020 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:36
Ik werd geroepen? :P

En ja hoor, dat heet hier gewoon AFB. Sterker nog, vrijwel alles heeft gewoon de Duitse benaming (of de Engelse, als het om onderdelen van het ETCS systeem gaat).

AFB is overigens in NL alleen bij Sandwich-stammen verplicht, maar mocht deze om wat voor reden dan ook niet werken, dan mag er toch gewoon (ook met reizigers) gereden worden. Heb dat de afgelopen jaren enkele malen moeten doen, dat is uiteraard ook geen enkel probleem.
De AFB kan prima ook tijdens de rit worden ingeschakeld. Bij de oude software moest je dan snel de doelsnelheid goed zetten om te voorkomen dat je af zou remmen (je had daarvoor een seconde of 3, en de laatste instelling van een vorige rit werd onthouden), bij de huidige software wordt de actuele snelheid gepakt en die wordt meteen automatisch als doelsnelheid ingesteld.

Edit: en als ik het hierboven lees, dan klopt er geen klap van die simulator :X
Rijrichtingkeuze zou niet tijdens het rijden te bedienen moeten zijn (of de 146 heeft een heel raar systeem :P).

Voor de huidige 186 (dus niet de 146 die hierboven staat) is het inschakelen van de AFB zowel bij stilstand als tijdens rijden erg eenvoudig:

Stap 1: Zet de AFB hendel van de 0-stand naar de Const-stand.
Stap 1a: Puls eventueel de doelsnelheid omhoog of naar beneden.

En that's it.

[ Voor 28% gewijzigd door EDIT op 07-01-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Ik weet vrij zeker dat ik het in TSW ook vaak heb gedaan zonder de rijrichtingschakelaar te gebruiken. Meest tricky is wel dat je moet opstaan van de stoel om bij de knop te kunnen. Als je dan net een SIFA melding krijgt ben je te laat om een noodremming te voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Lekker tegenstrijdige reacties allemaal ;) Maar dat heeft ongetwijfeld te maken met het verschil in realiteit en simulatie, de verschillende locs en TS2020/TSW2020.

Ik ga het vanavond nog eens goed bekijken, maar ondertussen heb ik de manual er maar eens bij gezocht:

https://steamcdn-a.akamai...ual_-_EN.pdf?t=1550591855

Maar die geeft alleen maar de easy way aan via het toetsenbord:
Activate AFB in BR 185.2 & BR 146.2: Ctrl + R
AFB Speed Set: R & F
Het is dus wel geïmplementeerd en dan zouden de knoppen, schakelaars en handles ook moeten werken.

Ik heb overigens wel begrepen dat een en ander bewust niet overeen komt met IRL om eventuele kwaadwillenden (treinkapers) niet al te wijs te maken.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
Haribo112 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:53:
Rijrichtingschakelaar omzetten tijdens het rijden?? Dat is interessant.
Ik heb het gisteravond voor je nagekeken en je hebt gelijk: de rijrichtingsschakelaar wordt niet bediend in deze procedures.

Dus:

1. Tractie uit
2. AFB-hendel op 100%,
5. Tractie op gewenste trekkracht

1. Tractie uit
2. AFB-hendel op 100%
4. AFB-hendel naar 0%
5. Tractie naar gewenste trekkracht (of op 0 kN als je wil uitrollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
bvk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:00:

Het is dus wel geïmplementeerd en dan zouden de knoppen, schakelaars en handles ook moeten werken.

Ik heb overigens wel begrepen dat een en ander bewust niet overeen komt met IRL om eventuele kwaadwillenden (treinkapers) niet al te wijs te maken.
Dat zit hem er met name in dat de schakelaars voor PZB en SIFA in-game op het batterijpaneel achter de rechterschouder zitten. In een echte trein zitten die knoppen daar niet; SIFA en PZB zijn niet zomaar uit te schakelen. Je moet daarvoor de motorruimte in om met de zekeringen te rommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is echt een leuke simulator.. en het ziet er goed uit met veel scenery. Ik vind Sand Patch wel kaal en eentonig, maar daar zijn de loco's wel erg goed. Gister heb ik eindelijk de training en scenario's van Sand Patch en Great Western Express afgerond... en ben nu bezig met Ruhr Sieg Nord.. En die heeft maar 5 scenario's, dus dat gaat een stuk sneller. Ik heb de engine.ini wat aangepast.. dat kan nog wat beter, maar het zorgt wel voor een 'vollere' omgeving.

Mocht je toch liever gaan voor Train Simulator 2020, heeft Humble een mooie bundel :)..
Ik vind het er wel erg verouderd uitzien, en ik heb het idee dat er meer knoppen met TSW te bedienen zijn..
Oja, de performance voor je systeem zijn bijna gelijk als met TSW.

https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_6

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
TSW ziet er mooier uit dan TS, en de loks die standaard bij TS zitten zijn inderdaad niet heel uitgebreid. Daar wint TSW.

Maar TS-loks van derde partijen zoals Virtual Railroads en RSSLO (hun “advanced”-upgrades dan wel) zijn uitgebreider dan de loks in TSW. Kijk bijvoorbeeld eens naar de BR146.2 van Lindner in TS en vergelijk het met die in TSW: YouTube: Einführung-146.2: Aufrüsten und Fahren

TSW mist vooral content van derden. Ook zijn de routes vooralsnog wat aan de korte kant tov TS (waar routes van 100km+ heel normaal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Heroic_Nonsense schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:39:

TSW mist vooral content van derden. Ook zijn de routes vooralsnog wat aan de korte kant tov TS (waar routes van 100km+ heel normaal zijn).
Dat inderdaad, het wordt tijd dat de editor vrijgegeven wordt zodat derde partijen aan de slag kunnen zoals Chris Longhurst, Justtrains of boven genoemden.

Langere routes zijn ook welkom voor wat meer uitdaging, al mag dat uiteraard niet ten koste gaan van de performance. In TS2020 is/was dat nog wel eens een probleem voor zover ik me herinner, maar in TSW zou dat veel minder het geval moeten zijn.

Time will tell, kom maar op met die Thalys van Amsterdam naar Parijs O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
bvk schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:56:
[...]

Dat inderdaad, het wordt tijd dat de editor vrijgegeven wordt zodat derde partijen aan de slag kunnen zoals Chris Longhurst, Justtrains of boven genoemden.

Langere routes zijn ook welkom voor wat meer uitdaging, al mag dat uiteraard niet ten koste gaan van de performance. In TS2020 is/was dat nog wel eens een probleem voor zover ik me herinner, maar in TSW zou dat veel minder het geval moeten zijn.

Time will tell, kom maar op met die Thalys van Amsterdam naar Parijs O-)
Volgens Matt Peddleston van Dovetail zijn de routes in TSW vooral zo kort door het niveau van de detaillering. Als DTG routes van 100km+ met dat detailniveau zou uitbrengen, zoudat veel te lang duren/te veel kosten. Op mijn reactie waarom het 3rd parties in TS dan wel lukt (virtualTracks' Berlin - Leipzig, TSG's Konstanz-Villingen-Hausach en PAD-Labs' Koblenz-Trier bijvoorbeeld; doen qua detaillering niet onder voor DTG's routes in TSW) kwam niet echt een antwoord helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Heroic_Nonsense schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Volgens Matt Peddleston van Dovetail zijn de routes in TSW vooral zo kort door het niveau van de detaillering. Als DTG routes van 100km+ met dat detailniveau zou uitbrengen, zoudat veel te lang duren/te veel kosten. Op mijn reactie waarom het 3rd parties in TS dan wel lukt (virtualTracks' Berlin - Leipzig, TSG's Konstanz-Villingen-Hausach en JT's Koblenz-Trier bijvoorbeeld; doen qua detaillering niet onder voor DTG's routes in TSW) kwam niet echt een antwoord helaas.
Ja, Matt is (net zoals elke andere game manager) erg goed in het ontwijken van directe en lastige vragen ;) Maar het zijn niet alleen de mooie graphics natuurlijk, onder water doet TSW veel meer dan TS2020, kijk bijvoorbeeld naar de timetables etc.

En het is maar de vraag of dat de 3rd party's nog steeds een 100 KM route uit kunnen brengen in TSW voor het zelfde geld wat ze er in TS2020 voor vragen. Zonder in te leveren op graphics, de simulatie zelf en de algemene kwaliteit van hun DLC.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
Dat is inderdaad nog maar de vraag.

Voor mij persoonlijk is zo'n lange route en beter gesimuleerd rollend materieel echter veel belangrijker dan betere beeldkwaliteit of een functie als timetables (ik gebruik de railfan-modus in TS ook nooit). Een scenario uit de Scenario Wizard van rail-sim.de (ik rij voornamelijk duits, soms NL) met een leuke repaint en het AP Weather Enhancement Pack maken mijn avond en dat mis ik dus in TSW.

In dat opzicht vullen TS en TSW elkaar aan. Daarom denk ik ook dat ze alletwee, naast elkaar dus, bestaansrecht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Wel een heel belangrijke vraag. Krijgen we straks routes en treinen voor de huidige prijzen van DTG zelf, of moeten we voor een route van 100+ Kilometer en bijbehorende trein ineens € 50,- gaan betalen?
Voor mij persoonlijk is zo'n lange route en beter gesimuleerd rollend materieel echter veel belangrijker dan betere beeldkwaliteit of een functie als timetables (ik gebruik de railfan-modus in TS ook nooit). Een scenario uit de Scenario Wizard van rail-sim.de (ik rij voornamelijk duits, soms NL) met een leuke repaint en het AP Weather Enhancement Pack maken mijn avond en dat mis ik dus in TSW.
Ja, dat mist voor mij en ik denk vele anderen ook nog, er is nu gewoon nog vrij weinig keuze en vrijheid qua liveries, routes en dergelijke. Maar eigenlijk hoort het ook niet dat je met een TGV op het Engelse spoor kan rijden ;)
In dat opzicht vullen TS en TSW elkaar aan. Daarom denk ik ook dat ze alletwee, naast elkaar dus, bestaansrecht hebben.
Ik zie dat anders, TSW gaat toch echt wel een stap verder. Vergelijk bijvoorbeeld eens de class 66 van standaard TS2020, de uitbreiding ervan en de versie van TSW. Alleen de laatste geeft de mogelijkheid om de loc een cold start te geven waarbij je de motor ruimte moet betreden en allerlei acties uit moet voeren.

Dat bouwen als ontwikkelaar kost ook een hoop tijd en geld, voor TS2020 en de DLC daarvan is dit veel simpeler: het kan gewoon helemaal niet.

Het wachten is op het vrijgeven van de editor, dat gaat hoop ik een boost geven en is TS2020 snel vergeten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
bvk schreef op maandag 24 februari 2020 @ 00:45:
[...]

Wel een heel belangrijke vraag. Krijgen we straks routes en treinen voor de huidige prijzen van DTG zelf, of moeten we voor een route van 100+ Kilometer en bijbehorende trein ineens € 50,- gaan betalen?

[...]
Ik denk dat je wel die kant op moet denken. Je ziet nu in TS ook al dat geavanceerde DLC en langere routes de 30 euro-grens al zijn gepaseerd. De ICE4 van 3DZUG moet bijvoorbeeld al 39 euro kosten. De AP-packs voor brits materieel gaan ook langzaam die kant op helaas.
[...]
Maar eigenlijk hoort het ook niet dat je met een TGV op het Engelse spoor kan rijden ;)
Jawel joh... dat vonkt zo lekker in de tunnels! :P
Ik zie dat anders, TSW gaat toch echt wel een stap verder. Vergelijk bijvoorbeeld eens de class 66 van standaard TS2020, de uitbreiding ervan en de versie van TSW. Alleen de laatste geeft de mogelijkheid om de loc een cold start te geven waarbij je de motor ruimte moet betreden en allerlei acties uit moet voeren.

Dat bouwen als ontwikkelaar kost ook een hoop tijd en geld, voor TS2020 en de DLC daarvan is dit veel simpeler: het kan gewoon helemaal niet.
Mee eens dat de first party DLC in TSW mijlen ver boven die van TS staat hoor. Precies wat je zegt: je weet vooraf al dat er een grote mate van interactiviteit zit in elke lok of treinstel, waarbij DTG het bij TS vrijwel altijd laat afweten.

Maar hoewel dat soortuitgebreide functionaliteit (als een cold start) op TS zeldzaam is, kan het wel (zie het filmpje van Lindner's BR146.2 dat ik een eindje hierboven postte bijvoorbeeld).

Wil je een Britse cold start in TS, kijk dan eens naar de Class 205 van Armstrong Powerhouse, maar ook mooi is een Amerikaanse GP20 van Reppo. De Vectron (BR193, Advanced-uitvoering) van RSSLO kun je ook nog op Nederlandse trajecten inzetten.

Je bent bij TS dus wel volledig afhankelijk van derde partijen om dit soort realisme te krijgen; van DTG zelf hoef je het niet te verwachten. Die plakken liever een nieuwe skin op een lok uit 2012 en vragen er doodleuk 14 euro voor... :|

Voor wat betreft de TS-versie van de Class 66... wij TS-spelers ontkennen collectief het bestaan van die lok :+
Het wachten is op het vrijgeven van de editor, dat gaat hoop ik een boost geven en is TS2020 snel vergeten.
Zodra die er is, ben ik om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:42:
[...]

Ik heb het gisteravond voor je nagekeken en je hebt gelijk: de rijrichtingsschakelaar wordt niet bediend in deze procedures.

Dus:

1. Tractie uit
2. AFB-hendel op 100%,
5. Tractie op gewenste trekkracht

1. Tractie uit
2. AFB-hendel op 100%
4. AFB-hendel naar 0%
5. Tractie naar gewenste trekkracht (of op 0 kN als je wil uitrollen).
Zojuist hiermee gespeeld. Werkt best aardig, maar het is even puzzelen hoe je dat het soepelst kan aan en uit zetten. En ondertussen nog opletten dat je geen STS-passage maakt en ook de snelheid tijdig aanpast. 8)7

Verder hoop ik dat er snel een editor komt zodat er ook langere routes beschikbaar zijn, of wat uitgebreidere scenario's mogelijk worden. Ik vind de rangeeropdrachten het leukst, dus als er daar meer van komen is dat altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ik ben wel aardig klaar met de NEC en LIRR. Vooral het niet werken van de ATC/ACSES en constant approach, approach enz. ik irriteer me aan dus geel op geel op geel.

The caltrain route vind wel oke. Maar beetje jammer dat de AI locomotieven op volle kracht draaien terwijl men uren wacht op de volgende dienst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
SRich schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:38:

The caltrain route vind wel oke. Maar beetje jammer dat de AI locomotieven op volle kracht draaien terwijl men uren wacht op de volgende dienst..
Is dat die Peninsula route naar SF? Die heb ik vanavond voor het eerst gereden en viel het me ook op dat de motor niet echt terug naar stationair wilde maar toeren bleef maken terwijl je stil staat....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
bvk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 00:35:
[...]

Is dat die Peninsula route naar SF? Die heb ik vanavond voor het eerst gereden en viel het me ook op dat de motor niet echt terug naar stationair wilde maar toeren bleef maken terwijl je stil staat....
Ja... maar je heb ook een low speed. Dan draait de motor “rustig” maar het vreemde is dat eigenlijk op de Yard alle locs eigenlijk in low speed moeten staan. En nu staan ze in normal speed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
Maik Goltz, de bouwer van Konstanz-Villingen, één van de hoogst aangeschreven routes in TS, heeft dit weekend een boekje opengedaan over de tijd die het kost om een route als Konstanz-Villingen te bouwen. Hij is er meerdere jaren mee bezig geweest (weliswaar in zijn eentje).

Hij stelt dat het niet genoeg oplevert en dat je er niet van kan leven. Als hij dat zou willen doen, dan moeten de routes korter, of de prijs omhoog.

Hij stelt ook, en nu wordt het on-topic, dat het voor TSW niet anders is. Er gaan al een tijdje geruchten dat TSG (de maatschap waar Maik in zit) een van de contentontwikkelaars is voor TSW en dat een aantal Duitse loks en treinstellen in TSW eigenlijk stiekem van Maik's hand is (zelf zegt hij daar nooit iets over helaas). Het zou me niks verbazen dat TSG ook achter één of meerdere Duitse routes in TSW zit.

Lees zijn reactie van zaterdag 22 februari om 19:47u in dit topic op rail-sim.de.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
We hebben nieuws, TSW2 is aangekondigd:

https://live.dovetailgame...world/about-trainsimworld

Beetje jammer dat het geen (gratis) upgrade is, maar wat ik begrijp is dat een en ander opnieuw opgebouwd is. Zie de FAQ onderaan voor meer info.

Ik kijk wel uit naar die ICE3 zeg, al helemaal als ik die straks met de Raildriver kan rijden waarvoor ze support in gaan bouwen!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Hoop dat ze nu ook eens een nederlandse route gaan nemen ... zou mooi zijn als ze dan rotterdam schiphol nemen of of Arnhem Utrecht denhaag

Rotterdam groningen :9~
lekker 4 uurtje slapen :-)

Utrecht , Arnhem ....... maar dan niet in oberhausen wakker gemaakt worden door een Duitsprekende man dat je op het eind punt ben _/-\o_

mij al twee keer overkomen

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 02-07-2020 00:33 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
ravw schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:30:
Hoop dat ze nu ook eens een nederlandse route gaan nemen ... zou mooi zijn als ze dan rotterdam schiphol nemen of of Arnhem Utrecht denhaag

Rotterdam groningen :9~
lekker 4 uurtje slapen :-)

Utrecht , Arnhem ....... maar dan niet in oberhausen wakker gemaakt worden door een Duitsprekende man dat je op het eind punt ben _/-\o_

mij al twee keer overkomen
Nederlandse routes zouden natuurlijk mooi zijn, maar ik verwacht ze niet. Ze zijn er ook nooit geweest, tenminste niet vanuit DTG. Ik verwacht dan eerder Franse routes als eerste na nu DE, GB en USA.

En de editor gaat er nog even niet komen:
Where is the full PC Editor?

The Livery Editor and Scenario Planner are the first step on our journey towards releasing more comprehensive tools. It’s our hope that as many people who want to get creating for Train Sim World 2 will be able to do that, whatever gaming platform they are on.

Releasing the full editor on PC is a far more complex process than it was on the original train simulator. To begin with it requires a full download of the Unreal 4 Engine itself and then there are number of other unique plug-ins of our own, such as SimuGraph® and others, that are critical to building both locos and routes.

We know from both closed door testing and working with experienced third-party developers that this isn’t an easy editor to use and until we have resolved these issues, we are not going to release anything more widely.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
De Livery Editor en de Scenario Planner hebben beide dezelfde, major, flaw: wat je maakt, kun je niet met anderen delen.

Ik vind dat een vreemde keuze. Zo komt er natuurlijk nooit een moddingcommunity van de grond.

In een Q&A kort na de aankondiging, met de nieuwe community manager en natuurlijk Matt, gaf de community manager aan dat het over en uit is met dubbelzinnige opmerkingen als "we're looking at that" of "in the future"; het is vanaf nu zwart-wit: het is er, of het is er niet. Als het komt, vertellen ze je dat pas als het zeker is. Als het niet komt, dan vertellen ze je dat ook.

Over de full editor was men kort: om dat mogelijk te maken, moeten ze een volledige Unreal Editor meeleveren en voorzien van plug ins om je ontwerpen geschikt te maken voor gebruik in TWS2 (zoals @bvk hierboven aangeeft). Dat gaat niet gebeuren, aldus de community manager. Op de vraag van een kijker of de full editor hiermee volledig van de baan is, werd geen antwoord gegeven om de reden dat men dus alleen nog zwart-wit antwoorden wil geven en geen valse hoop. Op dit moment is het antwoord dus "nee".

Goed; we krijgen dus een TSW2 waarin je alle TSW1-content kunt spelen die je hebt aangeschaft. Nieuwe features, zoals quickdrive met vrijheid om al het rollend materieel in te zetten op alle routes (zoals in TS), werken echter alleen op nieuwe, voor TSW2 ontwikkelde content.

Je kunt dus niet met je ICE3m op de MSB of rond Wuppertal rijden. Ook werken de loks en treinstellen uit TSW2 niet op de nieuwe routes. Wel kun je met de treinstellen en loks uit TSW2 op alle TSW2-routes rijden, zolang dat in het echt ook zou kunnen (dus geen elektrische loks op trajecten zonder bovenleiding).

Er is nog niks getoond van gameplay (althans niks wat niet in de trailer te zien is), dus hoe realistisch de ICE3m gaat zijn, is nog niet bekend.

Ik verheug me vooral op de Bakerloo Line; als ze die realistisch neer gaan zetten, is dat een welkome aanvulling op het treinsimulatie-aanbod.

Voor TSW1 komt overigens geen nieuwe content meer uit; dat is dus een doodlopend hoofdstuk. De upgrade naar TSW2 is dan ook min of meer verplicht. Voortgang uit TSW1 kan helaas niet worden meegenomen naar TSW2.

[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 02-07-2020 06:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 06:44:
[....]

Goed; we krijgen dus een TSW2 waarin je alle TSW1-content kunt spelen die je hebt aangeschaft. Nieuwe features, zoals quickdrive met vrijheid om al het rollend materieel in te zetten op alle routes (zoals in TS), werken echter alleen op nieuwe, voor TSW2 ontwikkelde content.

Je kunt dus niet met je ICE3m op de MSB of rond Wuppertal rijden. Ook werken de loks en treinstellen uit TSW2 niet op de nieuwe routes. Wel kun je met de treinstellen en loks uit TSW2 op alle TSW2-routes rijden, zolang dat in het echt ook zou kunnen (dus geen elektrische loks op trajecten zonder bovenleiding).

Er is nog niks getoond van gameplay (althans niks wat niet in de trailer te zien is), dus hoe realistisch de ICE3m gaat zijn, is nog niet bekend.
[...]
Ik quote mezelf even, want er is nieuws! Eén en ander is bekend gemaakt in een Q&A op Youtube gisteravond. Dit is het meest interessante dat is gedeeld en getoond:

Allereerst slecht nieuws: de release is uitgesteld naar 20 augustus. Maar dat heeft een goede reden, want het hierboven gequote heeft tot veel negatieve feedback geleid bij DTG en daarom hebben ze besloten om dat toch mogelijk te maken. Hoera!

Dit is gedaan in de vorm van een aanpassing in de Scenario Planner: je kunt nu een scnario bouwen op een nieuwe route met een trein uit de collectie die vanuit TSW1 is geimporteerd. En, ook niet oninteressant, dat werkt ook de andere kant op. Je kunt straks dus met de ICE3M over de MSB rijden als je dat leuk vindt.

Buiten de scenario planner kun je ook de nieuwe Off-the-Rails-mode gebruiken hiervoor.

De andere beperkingen (treinen die bovenleiding nodig hebben kunnen dus ook alleen rijden op trajecten met bovenleiding) blijven van kracht.

De oude routes zijn niet allemaal vanaf dag 1 beschikbaar in de planner; men maakt de routes gaandeweg compatible. De volgorde waarin ze worden aangepast, wordt in een Q&A vlak voor de release op 20/8 bekend gemaakt.

De Q&A ging verder speficiek over de Köln-Aachen-SFS, dus dit zijn de belangrijkste nieuwtjes:

- de route wordt geleverd met BR442 ("Talent2", DBAG-rood, 4-delig) en BR406 (ICE3M in DBAG-kleurstelling);
- in de trailer van de route zijn ook andere treinen (BR425, dubbeldeksrijtuigen) zichtbaar; die worden dus NIET meegeleverd. Ze zijn pas beschikbaar als je één van deze routes hebt:

- zodra de MSB beschikbaar komt in TSW2, zijn ook de BR146 + dubbeldeksrijtuigen en BR145 + goederentreinen uit die route in te zetten op Köln-Aachen-SFS (je moet MSB al bezitten voor TSW1 of hem alsnog kopen)
- zodra Ruhr-Rhein-Ost beschikbaar komt in TSW2, zijn ook de BR185.5 + goederentreinen en de S-bahntreinstellen uit die route in te zetten op Köln-Aachen-SFS (je moet RRO al bezitten voor TSW1 of hem alsnog kopen);

Meegeleverde treinen voor Köln-Aachen-SFS:

BR442:
- de BR442 is een nieuw model, dus geen kopie van de BR1442 uit Rapid Transit voor TSW2. Het is dan ook een vierwagenstel van DB-Regio en niet een 3-wagenstel zoals speficiek op S-Bahn Leipzig. de deuren zijn ook verschillend tussen de twee treinen; zo heeft de BR442 uit TSW2 verschillende tredeplanken. Het interieur is ook anders.
- Maik Goltz (daar is hij weer) heeft het geluid voor zijn rekening genomen. In Rapid Transit (TSW1) waren de meeste geluiden synthetisch en geen echte opnames; Maik heeft voor echte geluiden en een audiosimulatie gezorgd.

ICE3M:
- De geluiden voor de ICE3M zijn ook door Maik aangeleverd.
- bij de ICE3M kan de glazen wand achter de machinist met een druk op de knop doorzichtig/ondoorzichtig gemaakt worden, net als bij de echte ICE3(M).
- LZB zit er in! Topsnelheid op de Köln-Aachen-SFS is 250km/u. Vooralsnog komt LZB niet naar reeds uiitgebrachte modellen.
- PZB is geupdate t.o.v. TSW1
- idem met AFB: werkt nu naar behoren

- Voor zowel de ICE3M als de BR442 geldt dat de bestemmingsdisplays aan de buitenzijde zijn geanimeerd (stationsnamen scrollen voorbij). De bediening gaat via een gemuleerd FIS-scherm in de cabine (net als in het echt). AI-treinen krijgen standaard de juiste bestemmingsborden mee in servicemode.

Service mode en meegeleverde services
- in servicemode kun je alleen met een enkel ICE3M-stel rijden, maar in scenario's kun je ook koppelen en gekoppeld rijden met tot twee stellen;
- in servicemode zijn ook services beschikbaar met gekoppelde BR442's, maar alle BR442's zijn vierwagenstellen;
- alle services in Service Mode (49 stuks verspreid over ICE3M en BR442) zijn gebaseerd op de dienstregeling van januari/februari 2020;
- als je MSB hebt, krijg je 61 services erbij verspreid over BR146 + dosto en goederen.
- als je RRO hebt, krijg je 112 (!) extra services, verspreid over BR185.5 en de S-bahntreinen, waaronder de complete dienstregeling Keulen - Duren;
- de goederenemplacementen in Keulen en Aachen zitten niet in de game (althans; ze zijn zichtbaar maar je kunt ze niet gebruiken).
- je kunt vanuit Keulen alleen westwaards, dus niet over de brug richting Messe/Deutz :( De brug is wel als model opgenomen en je kunt hem zien (van een afstandje).

Meer info over de Scenario Planner:
- Scenarioplanner is gelimiteerd tot de paden die DTG heeft ingebouwd. Je kunt dus niet zelf de sporen kiezen of een afslag nemen die nergens naartoe leidt (zoals bij TS2020), maar alleen de paden volgen die ook door de services worden gebruikt;
- er zijn ongeveer 8 paden beschikbaar op Köln-Aachen-SFS; aantal verschilt op de andere routes;
- je kunt zelf tot 30 scenario's definiëren per route; wil je meer, dan moet je oudere scenario's wissen. de reden is opslagcapaciteit van met name de consoles en ze wilden de PC- en consoleversies gelijk houden op dit vlak;
- delen van scenario's is officieel niet ondersteunt, maar de bestanden zijn eenvoudig te vinden en naar iemand ander te mailen of op een forum te delen. Dit moet dan wel vanuit Windows; consoles ondersteunen dit niet.

De Bakerloo Line (London Underground) wordt in de volgende Q&A behandeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 04-08-2020 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat in ieder geval beter mag is de lucht. Dat komt nog uit de tijd rond 2000 gok ik. Voor de rest was ik al tevreden, want ben al blij als ik de scenario's behaal. Zo te horen komen er allerlei verbeteringen aan. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Luxicon op 27-07-2020 10:22 ]

...

• stijn014
  • Registratie: December 2004
Iemand die hem al gekocht heeft om straks te spelen? Zelf het meest benieuwd naar de Tube.

• bvk

bvk

Topicstarter
stijn014 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:31:
Iemand die hem al gekocht heeft om straks te spelen? Zelf het meest benieuwd naar de Tube.
Ik kon uiteraard niet na laten deze ook te kopen, dus ja. Nou maar even wachten tot die vrijkomt en Steam gaat downloaden, zal wel ergens vanavond worden.

Naar die metro kijk ik niet echt uit, wel naar de ICE die ik als eerste ga proberen.

Specs

• Heroic_Nonsense
bvk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:39:
[...]

Ik kon uiteraard niet na laten deze ook te kopen, dus ja. Nou maar even wachten tot die vrijkomt en Steam gaat downloaden, zal wel ergens vanavond worden.

Naar die metro kijk ik niet echt uit, wel naar de ICE die ik als eerste ga proberen.
Ik verheug me ook vooral op de ICE3M; de Bakerloo-line is echter prachtig uitgevoerd (uitgaande van de Let's Play's van DTG van de afgelopen weken) en aangezien ik me altijd prima vermaak in de echte, trekt deze me ook wel.

De Amerikaanse route is voor mij het minst interessant.

Op de roadmap die men eergisteren heeft gepubliceerd, staan ook heel wat leuke routes die in de nabije toekomst uitkomen. Zo worden een aantal klassiekers uit Train Simulator nu als TSW2-route uitgebracht (uiteraard geen ports, maar remakes), Isle-of-Wight en Munchen - Augsburg (nog een HSL dus). Ook komt er een zwitserse route aan (dat lijkt me ook wel gaaf in de Unreal Engine).

Nu hopen dat Shadow snel extra storage gaat aanbieden, want op dit moment heb ik zelfs niet voldoende ruimte om de base game te installeren (en Train Simulator wissen gaat me nog te ver).

Wel even een nitpick: de autonummering van de ICE3M's klopt niet. Nu verschijnen er stellen in DB-livery in de game die eigenlijk van NS zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 20-08-2020 17:03 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste