Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Topicstarter
Thierry88 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:47:
Tsja, ik weet niet of in Train Sim World je ook tijdslimieten hebt waarna de missie faalt als je er te lang over doet. Al is het hier nog niet zo als in TS201x waarbij je voor een bepaalde tijd op een station moet zijn wat maar net te halen is als je boven de max snelheid gaat rijden.
Gezien het huidige aantal gemelde bugs is het denk ik maar beter dat er momenteel op deze route nog geen tijdlimiet zit anders waren het er nog veel meer geworden... ;)

Maar tijdlimieten gaan er zeker komen, al is het maar voor toekomstige passagiers treinen. Ik wacht zelf even met spelen nu, laat ze eerst maar eens het een en ander fixen. Te beginnen met het rem probleem en de performance.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01
Thierry88 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:47:
Tsja, ik weet niet of in Train Sim World je ook tijdslimieten hebt waarna de missie faalt als je er te lang over doet. Al is het hier nog niet zo als in TS201x waarbij je voor een bepaalde tijd op een station moet zijn wat maar net te halen is als je boven de max snelheid gaat rijden.
ik dacht al dat het aan mij lag , want ik rij altijd netjes volgens de snelheid die je mag rijden maar ik haal het nooit , maar te hard rijden wordt je ook gestraft :-( Dus hoe je dat nu zonder straf kan doen ( in TS2017 )bedoel ik

had vandaag ook op een route dat ik een boord zag met 140 km maar vlak er voor in eens 40 was .. kom ik ana in 80 km .. bam gelijk - punten

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 23-03-2017 23:26 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:38:
[...]

Gezien het huidige aantal gemelde bugs is het denk ik maar beter dat er momenteel op deze route nog geen tijdlimiet zit anders waren het er nog veel meer geworden... ;)

Maar tijdlimieten gaan er zeker komen, al is het maar voor toekomstige passagiers treinen. Ik wacht zelf even met spelen nu, laat ze eerst maar eens het een en ander fixen. Te beginnen met het rem probleem en de performance.
Ik hoop dan ook dat ze SLI gaan toevoegen. Voorbij is het veel beter om twee keer een GTX780 oid te zoeken dan in een keer een 1070. Ik heb dan sneller een upgrade gespaard en later nog een. Dan heel lang wachten. Helaas is het nu eenmaal zo. Ik haal nu met mijn GTX780, nu ongeveer 30fps, al lijkt mij dat weinig.
Verder heeft dual gpu meer nut bij renderen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:23
Ik laat TSW ook even voor wat het is. Nu al meerdere keren hetzelfde scenario gespeeld en daar meer dan twee uur mee bezig te zijn geweest waarbij ik het door bugs niet kon voltooien. En het niet kunnen remmen met het toetsenbord vind ik ook niets. Steeds met de muis aan hendels trekken is gewoon niet fijn. Ik hoop dat ze het snel fixen, maar als ik de berichten op steam moet geloven is DTG niet echt vlot als het op patchen van bugs aankomt.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Dat ga ik ook maar doen. Al kan je ook de services doen. Ik weet niet of daar ook bugs inzitten.
Op het moment is TS2017 en andere spellen van mijn verlanglijst in de aanbieding. Dus ik kan me wel vermaken. :) :)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierry88
Er is een nieuwe test build uit voor TSW. Ik heb die net geïnstalleerd en ik kan nu wel alle remmen bedienen met de juiste toetsen. Dus er wordt wel aan gewerkt.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:46:
Er is een nieuwe test build uit voor TSW. Ik heb die net geïnstalleerd en ik kan nu wel alle remmen bedienen met de juiste toetsen. Dus er wordt wel aan gewerkt.
Ah, mooi. Ik denk wel dat ze hun best doen, anders wil niemand het meer en gaan ze een refund aanvragen. Hopelijk snel de andere problemen en dat het officieel uitgebracht is.
Jij had toch niet de beta...? Hoe kan je dan deze update krijgen? Laat maar, dat staat eronder.
http://steamcommunity.com...ons/0/133260492061700959/
Een heleboel dingen verbeterd.

Net gedownload en vooral dat remmen is een grote aanwinst.

Weet iemand hoe de emergency break valve werkt in de 4400? Ik snap dat ding niet en kon er niet over vinden in de handleiding.

[ Voor 23% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-03-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Thierry88 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:46:
Kijk eens aan, dan ga ik het ook weer even proberen, want vooral die remmen waren voor mij een game breaker. En ook goed om te zien dat ze meteen wat andere bugs hebben meegepakt, ook al zijn die minor:
Fuel consumption values for all three locomotives have been corrected.
En performance verbeteringen ook nog, het moet niet gekker worden 8)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:03:
[...]

Kijk eens aan, dan ga ik het ook weer even proberen, want vooral die remmen waren voor mij een game breaker. En ook goed om te zien dat ze meteen wat andere bugs hebben meegepakt, ook al zijn die minor:

[...]

En performance verbeteringen ook nog, het moet niet gekker worden 8)
Ik moest mij wel als beta tester opgeven voor de update, maar de remmen werken goed. Behalve de:
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:53:
Weet iemand hoe de emergency break valve werkt in de 4400? Ik snap dat ding niet en kon er niet over vinden in de handleiding.
Weet iemand toevallig hoe het zit met tanken... Ik weet nog niet waar dat kan en wanneer dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:40:
[...]

Ik moest mij wel als beta tester opgeven voor de update, maar de remmen werken goed. Behalve de:
[...]

Weet iemand toevallig hoe het zit met tanken... Ik weet nog niet waar dat kan en wanneer dat nodig is.
In Cumberland zit een refueling station. Maar ik heb in de loc eigenlijk zelf nooit gezien dat een brandstofmeter langzaam liep. Lijkt me meer een scenariospecifiek iets waarbij je bijvoorbeeld eerst een loc moet aftanken voordat je op weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 06:57:
[...]

In Cumberland zit een refueling station. Maar ik heb in de loc eigenlijk zelf nooit gezien dat een brandstofmeter langzaam liep. Lijkt me meer een scenariospecifiek iets waarbij je bijvoorbeeld eerst een loc moet aftanken voordat je op weg gaat.
Die van de tutorial? Ik was benieuwd of iemand onderweg had moeten tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ik ben nog niet stilgevallen midden in een rit. Ik heb ook geen refueling station gezien onderweg, al heb ik ook niet vanaf een van de twee kolenmijnen helemaal naar Cumberland hoeven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Ok, dat zal dus niet hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
De locomotieven beginnen hun dienst af getankt met zo'n 5000 Gallon, oftewel bijna 20.000 liter Diesel! Dus nee, je hoeft tussendoor nooit bij te tanken ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
In TS 201x kon je stoomloc's ook van water en kolen voorzien, ik heb dat alleen in een tutorial gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Ik heb nu een probleem in scenario 4. Ik krijg om een of andere reden de druk maar niet omhoog. Eerst lukte dan binnen een paar seconden, nu helemaal niet of heel langzaam. Ik heb bèta U2TB.
Iemand een idee hoe het moet?

[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-03-2017 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierry88
Je bedoelt dat de brake pipe (witte wijzer op meter) niet meer omhoog gaat waardoor de brake cilinders (rode wijzer op zelfde meter) niet leeg lopen? Normaal gesproken moest je dan de independent brake op minstens 30% zetten en dan throttle op 1 zetten zodat de compressor de brake pipe weer onder druk zet.

Ik heb dat soms ook gehad, wat dan hielp was independent brake op "Bail off" zetten zodat de brake cilinders helemaal geleegd werden tot je weer op gang kwam. Daarna liep de brake pipe vanzelf weer vol. Lastige in dat scenario is dat je vooral aan het remmen bent en geen throttle bij hoeft te geven om te versnellen. Dus na een tijdje gaat je brake pipe steeds meer leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Thierry88 op 27-03-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:36:
Je bedoelt dat de brake pipe (witte wijzer op meter) niet meer omhoog gaat waardoor de brake cilinders (rode wijzer op zelfde meter) niet leeg lopen? Normaal gesproken moest je dan de independent brake op minstens 30% zetten en dan throttle op 1 zetten zodat de compressor de brake pipe weer onder druk zet.

Ik heb dat soms ook gehad, wat dan hielp was independent brake op "Bail off" zetten zodat de brake cilinders helemaal geleegd werden tot je weer op gang kwam. Daarna liep de brake pipe vanzelf weer vol. Lastige in dat scenario is dat je vooral aan het remmen bent en geen throttle bij hoeft te geven om te versnellen. Dus na een tijdje gaat je brake pipe steeds meer leeg.
Bedankt ik ga dat binnenkort weer eens proberen. Op dat stuk zette ik de throttle op 1 en meestal was de druk dan boven de 80. En dan hopen dat de seinen meewerken...

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kan je dit niet oplossen met dynamic brake? Dan kan je toch je compressor aan hebben staan, maar hoef je niet gas te geven heuvelaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Nu alle scenario's uitgespeeld. Eigenlijk niet echt uitdagend. Ik weet niet of Services nog wat biedt, nog niet geprobeerd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:28:
Nu alle scenario's uitgespeeld. Eigenlijk niet echt uitdagend. Ik weet niet of Services nog wat biedt, nog niet geprobeerd eigenlijk.
Dat zijn vooral lange stukken rijden.
Je kan ook alle steam prestaties afmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 29-03-2017 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ik zie ook dat er bepaalde collectables in het spel zitten. Daarvoor moet je vooral langs de baan lopen. Of dat lang leuk blijft weet ik niet. In sommige scenario's moest je eerst aan de achterkant wat locs koppelen en vervolgens een mijl lopen naar de voorkant van de trein om daar in te stappen. Op die momenten zou ik willen dat er gewoon een fast forward was (ja je kan wel rennen natuurlijk).

Edit: Paar collectibles op de Cumberland Yard gepakt (posters plakken, helm en een no trespassing bord geplaatst). Ik begrijp dat oranje-witte plaatjes ook collectibles zijn, ik geloof dat ik die genoeg heb zien liggen tijdens treinritten maar besteedde er toen geen aandacht aan. Ik dacht dat het gewoon afgebroken spoorbomen waren, ik zag ze vaak bij spoorovergangen liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Thierry88 op 29-03-2017 10:36 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Sinds vandaag lijken de fps bij mij van 30 naar 60 piek gegaan te zijn op high... Gemiddeld nu 45, ik weer blij. :) :) Dat is inclusief Vsync aan.

[ Voor 32% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 29-03-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:21:
Sinds vandaag lijken de fps bij mij van 30 naar 60 piek gegaan te zijn op high... Gemiddeld nu 45, ik weer blij. :) :) Dat is inclusief Vsync aan.
Zonder aanpassingen aan je pc dus en met de 2e patch? Of had je die eerder nog niet geïnstalleerd staan?

Want anders zou je sinds de 24e (u2tb) geen performance verbeteringen moeten zien, ik lees daar tenminste niets over terug...

Bij mij heeft Steam bedacht ineens de beta van het spel zelf nogmaals te gaan downloaden en te "voor laden" terwijl ik deze eerder uiteraard al verwijderd had nadat de beta afgelopen was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lZ9Vewz2dHOn9Sn1ybs2K8Q0/full.png

:?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:35:
[...]

Zonder aanpassingen aan je pc dus en met de 2e patch? Of had je die eerder nog niet geïnstalleerd staan?
Ik heb al een tijdje beta met u2tb. Al merkte ik wel nadat ik verder ging, langer speelde, de fps zakte naar ongeveer 35...
Want anders zou je sinds de 24e (u2tb) geen performance verbeteringen moeten zien, ik lees daar tenminste niets over terug...
Vandaag is update 2 officieel uitgekomen.
Bij mij heeft Steam bedacht ineens de beta van het spel zelf nogmaals te gaan downloaden en te "voor laden" terwijl ik deze eerder uiteraard al verwijderd had nadat de beta afgelopen was:

[afbeelding]

:?
Dat is wel gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
En er is weer een nieuwe beta patch beschikbaar, weer even proberen maar.

Train Sim World Update 3 Available for Testing
Hi all,

Today we have made our third update for Train Sim World available for you to test. As we have for the last two update tests, please try this through the weekend, and if positive we will apply the patch to the main game early next week. We’d like to give a big thank you to all of you who have consistently and constructively offered your feedback and encouragement.

Here are the items addressed in this build:

Load/Save Issues
Further work has been done on identifying entities not correctly persisting and restoring state.
Identified and fixed the cause of some voice overs occasionally not playing on restore.
Optimisations
This build contains the first of our multi-threading improvements. In this build, SimuGraph® will use as many CPU cores as are available, to concurrently evaluate SimuGraph processing on all rail vehicles. This reduces the FPS impact when you sit in a locomotive, and should deliver a greater benefit if more cores are available. We are continuing work in this area.
Improvement to non-player train physics performance.
Other optimisation improvements, particularly when interacting with the AC4400CW IFD screens.
Reviewed and corrected lighting setup on rail vehicles.
Changed foliage MiP handling to improve the distant view and deliver a performance improvement.
Keyboard Support
We have added support for the following keyboards: Norwegian, Danish, Bulgarian (non-phonetic), Finnish, German(IBM), Portuguese, Swedish, French Canadian Multilingual, French Canadian Legacy, Spanish Traditional / Spanish, Spanish Variation, Slovenian.
Rail Vehicles
General improvements to the brake pipes.
Audio
Missing coupling audio added.
Engine audio improvements.
Horn audio improvements.
Improvements to the Cab Occlusion system.
Known Issues
RARE: Inability to pause the game. (We are still investigating this issue. If you are experiencing this, we do want to know more – please let us know!)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Ik zag het, gisteren gelijk gedownload. Alleen dit was nog niet beter:
Optimisations
This build contains the first of our multi-threading improvements. In this build, SimuGraph® will use as many CPU cores as are available, to concurrently evaluate SimuGraph processing on all rail vehicles. This reduces the FPS impact when you sit in a locomotive, and should deliver a greater benefit if more cores are available. We are continuing work in this area.
Bij mij draait alles op 50/60%. :? En dat @Thierry88 zegt onder de update dat de gpu naar 100% gaat in het pauze scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Naar 100% gaan heeft hij altijd al gedaan. Zodra je het spel opstart krijg je na het Dovetail logo een scherm waarop je een toets moet indrukken om verder te gaan. Vanaf dat moment tot dat je echt een spel start draait de GPU inderdaad op 100% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:44:
Naar 100% gaan heeft hij altijd al gedaan. Zodra je het spel opstart krijg je na het Dovetail logo een scherm waarop je een toets moet indrukken om verder te gaan. Vanaf dat moment tot dat je echt een spel start draait de GPU inderdaad op 100% load.
Dat was wel zo, maar bij het spelen zakt het in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:48:
[...]

Dat was wel zo, maar bij het spelen zakt het in...
Ik snap alleen niet wat aan het menu zoveel load op een GPU geeft. Lijkt gewoon slecht programmeerwerk. Als je hoofdmenu een grotere belasting voor de GPU is dan het spel zelf, is er iets niet goed lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:54:
[...]

Ik snap alleen niet wat aan het menu zoveel load op een GPU geeft. Lijkt gewoon slecht programmeerwerk. Als je hoofdmenu een grotere belasting voor de GPU is dan het spel zelf, is er iets niet goed lijkt mij.
Daar lijkt het wel op...
Menu is blijkbaar intensiever dan in het spel zelf... :? Dat de GPU in het menu op 100% zit, maakt mij niet zoveel uit, maar wel dat die dat in de game niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb continu het probleem dat het geluid in de cabine te hard is. Voorheen werkte het wel goed, maar nu (zelfs na compleet herinstalleren van het spel) is het geluid buiten hetzelfde als binnen, veel te hard dus. Iemand een idee of hier een workaround voor is? Ook update 3 of niet maakt niets uit.

Verder wel een erg tof spel, dit is qua visuals en ervaring wel een gigantische stap vooruit op bestaande trein simulatoren. Jammer dat de framerate wat laag is, maar hopelijk fixen ze dat nog met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Spel lijkt door de physics inderdaad vooral op de CPU te leunen. Ik zie bij mij met een RX480 dat de GPU load steeds op en neer gaat bij het spelen. Soms tikt hij de 100% aan, andere momenten gaat hij weer terug naar ~50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 2 april 2017 @ 07:10:
Ik zag het, gisteren gelijk gedownload. Alleen dit was nog niet beter:
[q]
Optimisations
[q]
Bij mij draait alles op 50/60%. :? En dat @Thierry88 zegt onder de update dat de gpu naar 100% gaat in het pauze scherm.
Ik weet niet of ik jou nu goed begrijp of dat jij de patch notes verkeerd leest, maar dit betreft alleen maar het aanspreken van meer CPU cores en staat los van de GPU prestaties.

Ik merkte zelf in ieder geval meteen verschil op momenten dat je bijvoorbeeld een andere trein tegenkomt, maar ook in het algemeen speelt het wat "smoother" omdat de processor beter gebruikt wordt. De FPS meter is nu meer geel met vaker groen dan geel met veel rood.

Voor mij dus zeker een verbetering!
Frietsaus schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:41:
Ik heb continu het probleem dat het geluid in de cabine te hard is. Voorheen werkte het wel goed, maar nu (zelfs na compleet herinstalleren van het spel) is het geluid buiten hetzelfde als binnen, veel te hard dus. Iemand een idee of hier een workaround voor is? Ook update 3 of niet maakt niets uit.

Verder wel een erg tof spel, dit is qua visuals en ervaring wel een gigantische stap vooruit op bestaande trein simulatoren. Jammer dat de framerate wat laag is, maar hopelijk fixen ze dat nog met updates.
Je hebt toch niet toevallig de ramen en/of deuren open laten staan hé... ;) Ik herken dit zelf niet en heb er ook nog verder niets over gelezen. Misschien kun je nog wat spelen met de geluid settings?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:16:
[...]

Ik weet niet of ik jou nu goed begrijp of dat jij de patch notes verkeerd leest, maar dit betreft alleen maar het aanspreken van meer CPU cores en staat los van de GPU prestaties.

Ik merkte zelf in ieder geval meteen verschil op momenten dat je bijvoorbeeld een andere trein tegenkomt, maar ook in het algemeen speelt het wat "smoother" omdat de processor beter gebruikt wordt. De FPS meter is nu meer geel met vaker groen dan geel met veel rood.

Voor mij dus zeker een verbetering!
Ik merkte niet dat het beter ging op de cpu, maar alleen dat na deze updates alles maar op halve kracht draait. Dus 50/60% GPU en 50/60% CPU op alle 8 threats. Eerst was dat rond de 80% op alle cores/threats. En de GPU ook hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 02-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Vreemd, je zou dat even kunnen melden in het Steam topic. Het zal ongetwijfeld per PC verschillen en uiteraard van je instellingen.

Ik speel op High@1440p en merk ik dat mijn R9 290 gewoon de bottleneck is, die trekt dat ondertussen niet goed meer met nieuwe games. Qua CPU gebruik zat ik op 15-20% wat nu 20-30% geworden is en meer/beter verdeeld over de 6 cores die ik heb.

Dus zoals Thierry ook al aangeeft vooral een verbetering met het afhandelen van physics en de simulatie in het algemeen, niet zozeer met de graphics.

* bvk wacht sowieso met smart op de AMD Vega kaarten... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Ik ga dat wel melden op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
bvk schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:16:
Je hebt toch niet toevallig de ramen en/of deuren open laten staan hé... ;) Ik herken dit zelf niet en heb er ook nog verder niets over gelezen. Misschien kun je nog wat spelen met de geluid settings?
Nee, alles staat gewoon dicht. Geluid blijft erg luid binnen de cabine helaas. De settings veranderen ook niet zoveel heb ik gemerkt. Nja, wachten op een patch dan maar want er zijn meer mensen die er last van hebben op het Steam forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Ik had hier ook last van, maar bij mij hielp het raampje open en dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Thierry88 schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:54:
[...]

Even Fraps opstarten voordat je TSW start. Hoeveel FPS zie je in het hoofdmenu? Sommige games leggen geen limiet aan de GPU kracht die aan het menu besteed kan worden. Dan zie je soms dat videokaarten naar 100% load gaan en dan ook 1000fps produceren. Dit is natuurlijk helemaal niet nodig; ze zouden moeten inbouwen dat het menu maximaal op 60 fps loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Iemand een idee wat de sand knop doet.
Misschien @EDIT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
In het echt: zand strooien :P
Dit wordt voor de wielen op het spoor gespoten, waardoor er in gladde omstandigheden meer grip ontstaat.

[ Voor 64% gewijzigd door EDIT op 06-04-2017 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:41:
Misschien @EDIT?
dan lost er zand voor de wielen van de loc om zo slip te voorkomen in slechte weersomstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
schumi1986 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:45:
[...]

dan lost er zand voor de wielen van de loc om zo slip te voorkomen in slechte weersomstandigheden
Dus anti "sand".
Bericht van @EDIT is duidelijk. Dus bij bladeren in de herfst en dergelijke dingen?

[ Voor 16% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 06-04-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:46:
[...]

Dus anti "sand".
Bericht van @EDIT is duidelijk. Dus bij bladeren in de herfst en dergelijke dingen?
Jep. Mag in Nederland niet in wissels en op stations gebruikt worden. Op de DDAR gebruikte ik dat wel eens om vol tractie te kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
schumi1986 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:15:
[...]

Jep. Mag in Nederland niet in wissels en op stations gebruikt worden. Op de DDAR gebruikte ik dat wel eens om vol tractie te kunnen geven
Op wissel lijkt mij logisch, daar kan het vast komen te zitten in de wissel met het gevolg dat de wissel niet werkte, maar waarom op het station niet, juist waar je tractie moet geven?
Dit hoort eigenlijk thuis in het spoorwegen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Jep, maar toch nog even snel: met zand creëer je een laagje tussen spoor en wielen, dus de spoordetectie neemt af omdat we in Nederland voor een heel groot deel van het spoornet gebruik maken van spoorstroomlopen.
Hierdoor kan dus een trein mogelijk niet gedetecteerd worden. Met een loc en rijtuigen is er niet zo heel veel kans op: de rijtuigen achter de loc vegen de baan weer schoon.
Echter in wisselstraten en andere potentieel gevaarlijke plekken mag het niet. Ook bij lage snelheden (dus stations) of detectiepunten van overwegen is het niet toegestaan bij NS, omdat daarmee het risico dat de trein niet langer gedetecteerd wordt het grootst is.
Echter is er bij NS weinig materieel met een zandstrooier. Alleen de 1700, Traxx en de R-Net Flirt hebben het, voor zover ik weet. De rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Met update 3.5 werkt de GPU weer op 100%!
*O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ik speelde net de eerste Service. Met settings op 1080p, High en in AMD Settings 'Virtual Super Resolution" aan varieerde het grotendeels tussen de 40 en 60 fps op het grootste deel van het traject. Kom je bij Cumberland Yard aan, dan zakt het nog steeds naar ~20-30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:02:
Ik speelde net de eerste Service. Met settings op 1080p, High en in AMD Settings 'Virtual Super Resolution" aan varieerde het grotendeels tussen de 40 en 60 fps op het grootste deel van het traject. Kom je bij Cumberland Yard aan, dan zakt het nog steeds naar ~20-30 fps.
Dat had ik ook. Grotendeels 35-40. En dan in Yard 22. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:41:
Misschien @EDIT?
Hier een mooi filmpje van een Class 66 die amper wegkomt en de sander moet gebruiken. Je ziet in eerste instantie dan ook de wielen doorslippen:

Waarbij ik me dan nog wel afvraag hoe dit dan in Nederland geregeld is voor goederentreinen. Moeten er dan per se wagons afgekoppeld worden om het gewicht te verminderen of mag er dan toch even zand gebruikt worden om op gang te komen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Om de prestatie een screen shot maken te voltooien moet je lopen en dan op CTRL+ F12 drukken, niet alleen F12. Is dus erg makkelijk, maar je moet het even weten...
Weet iemand wat de andere secret achievement is, naast de die van de turntabel?
Weet iemand toevallig hoe/waarmee je bij de Shaw Mine komt?
Voor wie het leuk vind, mijn eerste video:

(Ik ben van plan om elk scenario op te nemen, waarschijnlijk 1 per week en ga er nog een ingekorte versie van maken.)

[ Voor 37% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 08-04-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Leuk idee hoor om van elke route een film te maken, maar ik zou ze dan inderdaad wel wat inkorten. Het is namelijk voor de kijker niet zo heel interessant om te zien hoe tergend traag 50 kolenwagens volgestort worden... ;)

Maar als er straks ook passagiers treinen komen worden opnames waarschijnlijk heel wat boeiender!

Dovetail is nu wel gestopt met de beta test updates, alles gaat nu via de "mainbranche":

https://train-simulator.c...d-update-3-available-now/

Hopelijk geven ze nu dan ook de SDK uit aan third party ontwikkelaars zodat we DLC kunnen krijgen. Want deze route heb ik nu wel gezien ondertussen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:17:
Leuk idee hoor om van elke route een film te maken, maar ik zou ze dan inderdaad wel wat inkorten. Het is namelijk voor de kijker niet zo heel interessant om te zien hoe tergend traag 50 kolenwagens volgestort worden... ;)
Daar ga ik mee bezig, ook wordt aan het geluid gewerkt en andere verbetering. De pc gaat overuren maken, want ik heb nog 3 film waar wat mee moet gebeuren. :o Verder moet ik nog iets van een intro verzinnen, vind ik zelf, maar nu ga ik via de free walk mode naar het scenario en dat vind ik prima. :)

Welke moet ik nu gaan maken, een voorkeur?
Maar als er straks ook passagiers treinen komen worden opnames waarschijnlijk heel wat boeiender!

Dovetail is nu wel gestopt met de beta test updates, alles gaat nu via de "mainbranche":

https://train-simulator.c...d-update-3-available-now/

Hopelijk geven ze nu dan ook de SDK uit aan third party ontwikkelaars zodat we DLC kunnen krijgen. Want deze route heb ik nu wel gezien ondertussen...
Hopelijk... En dat je een eigen scenario kan maken.
Weet iemand hoe je bij de Shaw mines komt?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ueg096_UGB0]

[ Voor 14% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 17-04-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Test built 4:
Train Sim World Update 4 Test Build Now Available
Today we’ve made our fourth test build update for Train Sim World (Build #55) available for you to test. As we have for the previous test builds, please try this through the weekend, and if positive we’ll apply the patch to the main game early next week. We’d like to give a big thank you to all of you who have consistently and constructively offered your feedback and encouragement over the last few weeks.

Here are the items addressed in Build #55:

New Features
You are now able to change the opacity of the center ‘reticle’ dot using CTRL + 5 (0%, 50%, 100%).
Optimisation
This build contains a number of general optimisation improvements.
Optimised concurrency settings to engine audio.
Optimised concurrency of audio tracks being played because of running sounds.
Load/Save Issues
Fixed an issue where a red stop signal refuses to change on save and reload.
Fixed an issue where restarting a scenario after save and reload causes signal priority to fail.
Fixed an issue that would cause the distance walked and driven to be reset on save and reload.
Fixed an issue where objectives would disappear on save-reload while in Service Mode.
Fixed an issue where saving a game while in the turntable cabin might result in player going through the roof on reload.
Fixed an issue that would cause the Dispatcher Core to fail on reloading a saved game.
Fixed an issue that would cause the player to be moved to inappropriate areas when saving near to the rear of a train consist whilst moving forward.
Fixed an issue that would render the turntable unusable when saving a game.
Fixed an issue where saving while in the turntable cabin causes player to spawn outside when reloading.
Fixed an issue where the character position changes on reload using the turntable.
Fixed an issue when saving and reloading, the refuelling hose and other objects disappear completely.
Fixed an issue where reloading while refuelling causes the hose to revert back to its stand.
Fixed an issue where the state of the CutOut switch is not correctly reinstated when loading from a save game.
Rail Vehicles
Several general improvements to the braking System.
Fixed the chain animation on the SD40-2 so that it now animates in sync with the brake cylinder.
The End of Train Device now flashes correctly.
Fixed the issue that prevented the AC4400CW from being shut down using the emergency cut-off switch.
Gameplay
Adjusted speed limits on two troublesome signals at Sand Patch Summit to resolve a number of speed limit related issues in scenarios.
The Center dot ‘reticle’ no longer reverts when using the map.
Addressed the final objectives in Cumberland Charge to improve the flow of the scenario.
Fixed the broken consist in Ice and Snow.
The Voice Over should now pause when the game is paused.
Audio
Track joint audio has been improved with additional mixing/filtering as per customer feedback.
Dynamic Brake audio has been improved with additional mixing/filtering as per customer feedback.
Compressor Pressure Relief Valve audio added to the AC4400CW as per customer feedback.
Fixed the road vehicle audio that would continue consuming system resources despite being out of range.
Known Issues
There may still be some Save/Load Issues present. We are continuing our work in this area and would greatly appreciate additional feedback from you on this.
There may still be some issues present with vehicle airbrake systems.
The Train Sim World update is available for you to test on Steam. To subscribe to the Update 4 Test Build, follow these instructions:

Subscribing to Test Builds
Load Steam and navigate to your Game Library.
Right-click on Train Sim World: CSX Heavy Haul and select Properties.
Select the Betas Tab and from the drop-down box, select u4tb from the list.
Click Close and Steam will automatically begin to download the update.
It’s important that you share your feedback with us, you can do this below on the Steam forums or by submitting tickets to our Support Team.
http://steamcommunity.com...etail/1290689400190041102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
En er is eindelijk DLC in aantocht! Met een Engelse route (Great Western Mainline) en onder andere twee bekende treinen zoals de HST en de Class 66:

Als ik het goed begrijp komt de route volgende week als een pre-order beschikbaar en "mogen" we een betalende beta tester zijn... ;)

* bvk had zich ooit voorgenomen om nooit meer in pre orders te trappen, maar in dit geval...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:12:
En er is eindelijk DLC in aantocht! Met een Engelse route (Great Western Mainline) en onder andere twee bekende treinen zoals de HST en de Class 66:

[video]

Als ik het goed begrijp komt de route volgende week als een pre-order beschikbaar en "mogen" we een betalende beta tester zijn... ;)

* bvk had zich ooit voorgenomen om nooit meer in pre orders te trappen, maar in dit geval...
Mooi. Ik hoorde dat er groot nieuws in aantocht is. Dit dus. Ga zeker de DLC halen.
Hopelijk ook iets in de vorm van multiplayer.

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 21-07-2017 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
ik hoop dat ze nu ook eens gaan komen met een nederlandse dlc

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
ravw schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:04:
Ja inderdaad, vast land Europa zou mooi zijn.

Hoeveel scenario's zitten erin? Ga hem zeker halen voor 24 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
ravw schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:04:
Dat hoop ik uiteraard ook, maar het probleem is dat we zo'n klein landje zijn en dat er vanuit FR/DE/UK veel meer belangstelling is voor routes in die landen.

Dan is er meer hoop op als er zelf Steam workshop routes gemaakt kunnen worden maar daar heb ik nog niets over gelezen helaas...

Overigens valt die nieuwe DLC momenteel al te pre orderen maar is het nog niet bekend of er ook een beta komt.

Meer info:

https://train-simulator.com/brunels-billiard-table/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
bvk schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Dat hoop ik uiteraard ook, maar het probleem is dat we zo'n klein landje zijn en dat er vanuit FR/DE/UK veel meer belangstelling is voor routes in die landen.
Ik denk eerder dat de Nederlandse spoorwegen moeilijk na te bouwen zijn ...
want in die grote landen zijn vaak meer twee sporen op lange afstanden , terwijl we hier het drukste spoorwegennet hebben van de wereld

en ook alles dit heel dicht op elkaar
en daarbij hoe programmeer je om de a2 a 3 min een trein over het spoor , en dan ook nog eens met vertragingen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
ravw schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Ik denk eerder dat de Nederlandse spoorwegen moeilijk na te bouwen zijn ...
want in die grote landen zijn vaak meer twee sporen op lange afstanden , terwijl we hier het drukste spoorwegennet hebben van de wereld

en ook alles dit heel dicht op elkaar
en daarbij hoe programmeer je om de a2 a 3 min een trein over het spoor , en dan ook nog eens met vertragingen :-)
Dat klopt natuurlijk, maar heb je in de andere landen nou ook niet bepaald rustig treinverkeer in de grote steden. Maar dat zou juist een van de voordelen van deze nieuwe engine moeten zijn met mogelijkheden voor realtime traffic.

En echt drukke routes maken is ook in TS2017 al mogelijk, zo heeft @Alex) al een hele gave UK route (en scenario) gemaakt in de omgeving van Londen. Gele seinen genoeg in die route... :)

Het zou heel mooi zijn als bijvoorbeeld de Thalys route van Amsterdam naar Parijs gebouwd zou kunnen worden, al zijn dat best veel kilometers. Maar aangezien je in de China DLC van TS2017 ook al een route hebt van ruim 300 kilometer zou dat hier ook moeten kunnen.

En je komt tegelijkertijd de Belgen en Fransozen tegemoet..... O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:22:
Het zou heel mooi zijn als bijvoorbeeld de Thalys route van Amsterdam naar Parijs gebouwd zou kunnen worden, al zijn dat best veel kilometers. Maar aangezien je in de China DLC van TS2017 ook al een route hebt van ruim 300 kilometer zou dat hier ook moeten kunnen.

En je komt tegelijkertijd de Belgen en Fransozen tegemoet..... O-)
Dat is precies de route waar ik ook aan dacht. Of de ICE naar Basel of Frankfurt of de ICE naar Berlijn. Dat zijn gave routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ik weet er dat er toen een bezig was met de route van de hoekse lijk voor TS 2017 maar daar hoor ik nooit meer wat van

weet ook helemaal niet of die mensen er mee door gegaan zijn ( dit waren modders) en waarom de hoekse lijn omdat die nu verleden tijd is en daar binnen kort metros rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Er zijn toch veel mooie NL routes met NL materieel voor te 2017, Kijk eens op treinpunt.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 22-07-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
schumi1986 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:13:
Er zijn toch veel mooie NL routes met NL materieel voor te 2017, Kijk eens op treinpunt.nl.
Er zijn inderdaad wel routes te vinden, maar het "probleem" is dat je van alles en nog wat moet doen om het aan de praat te krijgen. Als er nou eens iemand een route in de Steam workshop zou plaatsen.... O-)

De lengte van routes zou trouwens in TSW geen enkel probleem meer moeten zijn daar dit een 64 bit applicatie is. In TS 2017 was het ook niet echt een probleem om lange routes te maken, maar dat ging dan wel ten koste van het detail van de route. Dit omdat je met 32 bits nu eenmaal veel eerder een limiet hebt met de omvang van de bestanden.

Nou nog een ontwikkelaar die er ook brood in ziet om "even" Amsterdam-Parijs te maken, ik gok dat dat geen DLC van een tientje zou worden.... ;)

Edit: Even nagevraagd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i7mMF6tfLhjYk92h1vxlvIHv/full.png

Ze hebben geen licentie voor de Thalys, maar de TGV Duplex kan ik ook mee leven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bvk op 25-07-2017 18:59 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
schumi1986 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:13:
Heeft iemand wat mooie reviews van die routes (ben o.a. benieuwd naar de Zeeuwse lijn - Zuid-West-Nederland, liefst de 1.5 versie 8) )? Ben namelijk best geinteresseerd, maar er komt best een bak payware bij om de hoek kijken terwijl ik niet goed weet wat ik kan verwachten :) Kan wel wat filmpjes op Youtube vinden, maar het is dan niet altijd duidelijk welke route het nu precies is.

edit: Kom er net achter dat de maker van de route vrij actief op Twitch is, daar maar gefollowed en ga daar wat video's terugkijken :-)

[ Voor 10% gewijzigd door wjzijderveld op 24-07-2017 17:36 ]

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
wjzijderveld schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:25:
[...]

Heeft iemand wat mooie reviews van die routes (ben o.a. benieuwd naar de Zeeuwse lijn - Zuid-West-Nederland, liefst de 1.5 versie 8) )? Ben namelijk best geinteresseerd, maar er komt best een bak payware bij om de hoek kijken terwijl ik niet goed weet wat ik kan verwachten :) Kan wel wat filmpjes op Youtube vinden, maar het is dan niet altijd duidelijk welke route het nu precies is.

edit: Kom er net achter dat de maker van de route vrij actief op Twitch is, daar maar gefollowed en ga daar wat video's terugkijken :-)
Je zou ook de filmpjes van Blivius eens kunnen bekijken, die doet heel veel van de NL routes:

YouTube: Blivius 92

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Heeft er hier wel eens problemen gehad met coha.nl? Ik wou me simpelweg registeren, maar de eigenaar (Conner) heeft me gebanned voordat mijn account geactiveerd is (IP block op het forum). In eerste instantie zonder het zelfs maar te melden, en toen ik ernaar informeerde kwam hij met de bizarre reden dat ik 'coha' in mijn opgegeven e-mailadres had zitten.
Nadat ik hem netje uit heb gelegd dat het gewoon een gmail alias is om te kunnen filteren om mogelijk oorsprong van spam te kunnen achterhalen heeft hij de IP block verhoogt naar webserver niveau (opnieuw zonder mij in te lichten) en reageert ook niet op mijn e-mail...

Echt super bizar... Het nare is nu wel, dat ik dus ook de spullen van Coha niet kan downloaden waardoor ik de leuke NL maps niet kan spelen (waar ik net ook 65,- aan DLC en treinen voor heb aangeschaft).

Ben benieuwd of hij erom bekend staat zich nogal vijandelijk op te stellen of dat ik gewoon pech heb. En (al ben ik vrij zeker van niet) is er nog een alternatief waar ik de Coha assets kan vinden?

edit: Na nog een aantal mails te hebben gestuurd, heeft hij de blokkade plots opgeheven en mijn account goedgekeurd. Helaas nog steeds zonder uitleg waarom hij zo reageerde.

[ Voor 7% gewijzigd door wjzijderveld op 29-07-2017 16:20 ]

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
De release voor de eerste DLC is helaas uitgesteld naar 14 september....

https://train-simulator.com/ongoing-engineering-works/

Maar ja, misschien maar beter dan dat het nog niet af is en toch wordt uitgebracht. De plaatjes zien er in ieder geval veelbelovend uit!

Afbeeldingslocatie: https://assets.train-simulator.com/app/uploads/2017/08/17154209/GWE_Screen1.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Over een paar dagen kunnen we los met de Great Western route waarbij nu ook de tijden tabel is vrijgegeven:

https://assets.train-simu...ervice-Mode-Timetable.pdf

Die zit ik nu alvast even te bestuderen en daar snap je in eerste instantie geen jota van als je geen UK machinist bent.... Gelukkig komt er ook uitleg bij in het betreffende topic:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WW5w0qlh.png

Tevens wordt er op een gegeven moment maar uitgelegd dat dit het spoorboekje van eind 2015 is omdat men begon te piepen dat zijn/haar trein van [insert tijd] er niet in stond.... :P

Ik begin wel de indruk te krijgen dat een en ander een zwaar verhaal voor je systeem gaat zijn als er zoveel treinen tegelijk gesimuleerd en getoond gaan worden. Voor de Service Mode dan, de reguliere scenario's zullen denk ik wel een stuk lichter zijn omdat het meer gescript is.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
DTG is op dit moment de GWR aan het streamen op twitch

https://m.twitch.tv/dovetailgames?desktop-redirect=true

• bvk

bvk

Topicstarter
Dank! Gekeken en dat was wel nuttig daar er aardig wat wordt uitgelegd waar je je anders een ongeluk naar zoekt hoe het werkt...

TSW op Ultra@1440p levert wel mooie plaatjes op moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ODmGX6ih.jpg

Specs

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Dan toch wel interessant om te kijken. Heb vrijdag nog wel even tijd...

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Over 3.30 uur kunnen we los. De aanbieding is tot de release geldig en de aanbieding is nog 3.30 uur geldig. Dus over 3.30 uur is de release!

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:28:
Over 3.30 uur kunnen we los. De aanbieding is tot de release geldig en de aanbieding is nog 3.30 uur geldig. Dus over 3.30 uur is de release!
Inderdaad, 19.00 is release tijd. Waarna je eerst weer de benodigde GB's mag downloaden want er is zo te zien nog geen preload gedaan. In de US kunnen ze al spelen in ieder geval, de eerste filmpjes staan al op YT.

Specs

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:41:
[...]

Inderdaad, 19.00 is release tijd. Waarna je eerst weer de benodigde GB's mag downloaden want er is zo te zien nog geen preload gedaan. In de US kunnen ze al spelen in ieder geval, de eerste filmpjes staan al op YT.
Binnen! Helaas eerst nog school te doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
De handleiding, scheelt bij het zoeken naar knopjes :P : https://assets.train-simu...GWE_EN_Drivers_Manual.pdf

Review van Squirrel voor één van de scenario's:

Ik kan er zelf wel van genieten ondanks de (again...) aanwezige bugs en onvolkomenheden zoals het zachte geluid (Diesels, serieus?) en de ' knop die niet werkt om te gaan remmen in de HST. Van veel zaken is uiteraard al veelvuldig melding gemaakt, dus hopelijk komt er snel een patch.

De graphics zijn prachtig wat uiteraard niet gek is op Ultra@1440p terwijl het toch soepel loopt, alhoewel wat minder dan bij Heavy Haul.

Het door je trein en station kunnen lopen is wel gaaf, je hebt echt veel meer het idee dat je naar "jouw" trein toe gaat. En helemaal natuurlijk wanneer je dan de deur open doet, de cabine binnen stapt en op je stoel gaat zitten.

Edit: De koppeling tussen een HST en een Class 66:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/53QFm62h.jpg

De combinatie op snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mECGl5sh.jpg

En net voordat ik klaar was met het scenario een UE4 crash.... Report etc. is naar Epic verzonden, hopelijk blijft het hierbij.

[ Voor 14% gewijzigd door bvk op 15-09-2017 22:38 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:44:
De handleiding, scheelt bij het zoeken naar knopjes :P : https://assets.train-simu...GWE_EN_Drivers_Manual.pdf

Review van Squirrel voor één van de scenario's:

[video]

Ik kan er zelf wel van genieten ondanks de (again...) aanwezige bugs en onvolkomenheden zoals het zachte geluid (Diesels, serieus?) en de ' knop die niet werkt om te gaan remmen in de HST. Van veel zaken is uiteraard al veelvuldig melding gemaakt, dus hopelijk komt er snel een patch.

De graphics zijn prachtig wat uiteraard niet gek is op Ultra@1440p terwijl het toch soepel loopt, alhoewel wat minder dan bij Heavy Haul.

Het door je trein en station kunnen lopen is wel gaaf, je hebt echt veel meer het idee dat je naar "jouw" trein toe gaat. En helemaal natuurlijk wanneer je dan de deur open doet, de cabine binnen stapt en op je stoel gaat zitten.
Hopelijk snel een patch. Ben nog steeds niet verder dan de tutorials. Wilde eerst alle collecteables is HH hebben. Moet nog 1 sign, ook al staan ze op mijn kaart allemaal afgevinkt... 8)7 dus ze allemaal nog een keertje langs en dan naar GWE! En ja die bugs. Hopelijk snel een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Het is onbegrijpelijk dat er in de handleiding niets over de seinbeelden beschreven staat! Nu heb ik deze route ook al in ts2017 gereden en weet ik wat het allemaal betekend maar voor iemand die nieuw is is het toch onmogelijk om fatsoenlijk deze route te rijden.

• bvk

bvk

Topicstarter
schumi1986 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:54:
Het is onbegrijpelijk dat er in de handleiding niets over de seinbeelden beschreven staat! Nu heb ik deze route ook al in ts2017 gereden en weet ik wat het allemaal betekend maar voor iemand die nieuw is is het toch onmogelijk om fatsoenlijk deze route te rijden.
Dat valt toch wel mee? Ik verwacht zelf tenminste dat iemand die TSW koopt ook wel enigszins bekend is met de spoorwereld en seinen. Plus dat je als kind (fietsles bijvoorbeeld) doorgaans al mee krijgt wat de kleurtjes van stoplichten betekenen en dat is hier niet veel anders.

Hooguit dat dubbel geel uitgelegd zou kunnen worden, dus dat het volgende sein enkel geel kan zijn (ga maar vast remmen) of groen (gas erop!). Dan vind ik de Amerikaanse seinen een stuk lastiger, ik weet nooit of nu de onderste of bovenste voor mij van toepassing is....

Specs

Verwijderd

bvk schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:52:
[...]

Dat valt toch wel mee? Ik verwacht zelf tenminste dat iemand die TSW koopt ook wel enigszins bekend is met de spoorwereld en seinen. Plus dat je als kind (fietsles bijvoorbeeld) doorgaans al mee krijgt wat de kleurtjes van stoplichten betekenen en dat is hier niet veel anders.

Hooguit dat dubbel geel uitgelegd zou kunnen worden, dus dat het volgende sein enkel geel kan zijn (ga maar vast remmen) of groen (gas erop!). Dan vind ik de Amerikaanse seinen een stuk lastiger, ik weet nooit of nu de onderste of bovenste voor mij van toepassing is....
Nou... ik zit er dus aan te denken TSW te kopen (vooral voor GWE) maar weet geen ene moer van seinen... Ik heb ook al een video review gezien waarin gezegd wordt dat de tutorials bar weinig uitleggen en je nergens wat kan vinden over hoe alles werkt? Dus ik twijfel nu toch wel of ik dit moet kopen: ik snap graag wat ik aan het doen ben of moet doen.

(Ik speel al een paar decennia flightsims en dit leek me nu ook wel wat, eigenlijk, voor tussendoor.)

• bvk

bvk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:31:
[...]

Nou... ik zit er dus aan te denken TSW te kopen (vooral voor GWE) maar weet geen ene moer van seinen... Ik heb ook al een video review gezien waarin gezegd wordt dat de tutorials bar weinig uitleggen en je nergens wat kan vinden over hoe alles werkt? Dus ik twijfel nu toch wel of ik dit moet kopen: ik snap graag wat ik aan het doen ben of moet doen.

(Ik speel al een paar decennia flightsims en dit leek me nu ook wel wat, eigenlijk, voor tussendoor.)
OK, helder!

* bvk gaat even zijn verwachtingspatroon bijstellen ;)

Als je helemaal niets van de treinen wereld af weet kan het misschien in het begin wel even lastig zijn omdat je dan op meerdere onbekende dingen tegelijk moet focussen. Maar dat is als je gaat flightsimmen natuurlijk niet anders...

Neem gewoon die handleiding die ik eerder poste even goed door, luister goed naar de aanwijzingen die je krijgt en je komt er wel. Veel zaken wijzen zich zelf en uiteraard kun je altijd vragen stellen ;)

Specs

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:31:
[...]

Alles wijst zichzelf wel. Toen ik begon met TSW had ik oog geen idee hoe dat allemaal ging, maar in het begin wordt alles netjes uitgelegd en dan met meer doen wordt alles duidelijk. Ook een beetje inzichtelijk leren. (Leren door te doen!)
bvk schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:31:

* bvk gaat even zijn verwachtingspatroon bijstellen ;)
Welke, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? :9

[ Voor 12% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 16-09-2017 16:51 ]

• Thierry88
Meer mensen last van een soort glitch in het beeld bij tegemoetrijdende treinen als ze GWE spelen? Ik zie regelmatig een soort donkere veeg in de kleur van de trein in beeld als een trein tegemoet komt rijden. Het is niet constant, maar is steeds een seconde in beeld en dan even weg en dan komt het weer terug tot de gehele trein gepasseerd is.

Ik heb nu een paar scenario's gespeeld, eigenlijk de eerste scenario waar je kunt kiezen uit drie treinen met duur van 17, 30 en 60 minuten en vind ze niet echt uitdagend. Precies op tijd komen is wel net zo lastig als bij TS 201x, maar ik zie niet echt dat je gestraft wordt als je een minuut te laat komt.

Verwijderd

Glitch is bekende bug, ja.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:45:
Meer mensen last van een soort glitch in het beeld bij tegemoetrijdende treinen als ze GWE spelen? Ik zie regelmatig een soort donkere veeg in de kleur van de trein in beeld als een trein tegemoet komt rijden. Het is niet constant, maar is steeds een seconde in beeld en dan even weg en dan komt het weer terug tot de gehele trein gepasseerd is.
Die heb ik gemeld in het feedback topic.
Ik heb nu een paar scenario's gespeeld, eigenlijk de eerste scenario waar je kunt kiezen uit drie treinen met duur van 17, 30 en 60 minuten en vind ze niet echt uitdagend. Precies op tijd komen is wel net zo lastig als bij TS 201x, maar ik zie niet echt dat je gestraft wordt als je een minuut te laat komt.
Mee eens, al krijg ik het weer voor elkaar om toch keer een STS passage te maken. Ben pas bij de derde nu.

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:50:

Welke, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? :9
Dat niet iedereen die een trein sim gaat spelen ook bekend is met het spoor wereldje en dus weet heeft van bijvoorbeeld het seinwezen. Waar ik eveneens verwacht dat iemand die een race sim gaat spelen het verschil weet tussen de diverse vlaggen. Of iemand die een flightsim speelt weet wat ILS is etc. etc. Dat dus ;)

Het eerste scenario heb ik ook nog niet gedaan, ik laat de 166 nog even voor wat het is totdat er een patch is voor het geluid. Ik hoor alleen maar vogeltjes fluiten als ik daarmee ga rijden, totale stilte.... :P

En ja, een STS (Stop Tonend Sein) passage heb ik ook al gehad omdat die HST zo verdomd traag remt :X Maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen, er van uitgaande dat je niet binnen 3 seinen van groen naar rood gaat als je met 125 Mph aan komt stormen.

Specs

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:56:
[...]

Dat niet iedereen die een trein sim gaat spelen ook bekend is met het spoor wereldje en dus weet heeft van bijvoorbeeld het seinwezen. Waar ik eveneens verwacht dat iemand die een race sim gaat spelen het verschil weet tussen de diverse vlaggen. Of iemand die een flightsim speelt weet wat ILS is etc. etc. Dat dus ;)
Begrijpelijk.
Het eerste scenario heb ik ook nog niet gedaan, ik laat de 166 nog even voor wat het is totdat er een patch is voor het geluid. Ik hoor alleen maar vogeltjes fluiten als ik daarmee ga rijden, totale stilte.... :P

En ja, een STS (Stop Tonend Sein) passage heb ik ook al gehad omdat die HST zo verdomd traag remt :X Maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen, er van uitgaande dat je niet binnen 3 seinen van groen naar rood gaat als je met 125 Mph aan komt stormen.
Ja inderdaad, dat is wel wennen. Hoop snel een patch met dat soort kleine, maar zeer spelervaring verbeterde dingen.

Ben er net achter gekomen wat die halve wissels zijn. Dat zijn ontspoorwissels. Kwam op die Wikipedia pagina terecht en herkende uit GWE en HH. Hebben dus echt een doel, dacht dat ze er er nog als restanten van vernieuwingen lagen.

• bvk

bvk

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:03:

Ben er net achter gekomen wat die halve wissels zijn. Dat zijn ontspoorwissels. Kwam op die Wikipedia pagina terecht en herkende uit GWE en HH. Hebben dus echt een doel, dacht dat ze er er nog als restanten van vernieuwingen lagen.
Bij halve wissels kan ik me nou weer niets voorstellen, hoe ziet dat er uit dan? En ik ben net bezig geweest om uit te zoeken wat nou een "Buckeye" koppeling is en hoe dat dan werkt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0tJBqyQh.jpg

En kwam uiteindelijk hier uit: Wikipedia: Janney coupler

Leerzaam hoor, zo'n "spelletje" en geeft meteen aan dat we ook nog lang niet alles weten;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:29:
[...]

Bij halve wissels kan ik me nou weer niets voorstellen, hoe ziet dat er uit dan?
Zal eens wat foto's maken.
Wikipedia: Ontspoorinrichting
edit:

http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1137143710
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1137143808
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1137143791
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1137143767
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1137143747
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1137143727
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1137143776
En ik ben net bezig geweest om uit te zoeken wat nou een "Buckeye" koppeling is en hoe dat dan werkt:

[afbeelding]

En kwam uiteindelijk hier uit: Wikipedia: Janney coupler
Oh, daar ben ik nog lang niet. Maar wel leuk om zo dingen te leren.
Leerzaam hoor, zo'n "spelletje" en geeft meteen aan dat we ook nog lang niet alles weten;)
Dat is zeker zo. Wanneer er een echte editor komt, en dus de mogelijkheid tot het maken van eigen scenario's, kan je zelf nog van alles testen zonder dat je beperkt wordt door de seinen. Wat wel jammer is, is dat je niet in die loodsen kan. Wel leuk zijn de wasstraten.

[ Voor 17% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 17-09-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:25:

[...]

Mee eens, al krijg ik het weer voor elkaar om toch keer een STS passage te maken. Ben pas bij de derde nu.
Ik zie soms wel een sein dat verderop op rood staat maar die gaat ruim op tijd op geel waardoor ik geen vaart hoef te minderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Thierry88 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:44:
[...]

Ik zie soms wel een sein dat verderop op rood staat maar die gaat ruim op tijd op geel waardoor ik geen vaart hoef te minderen.
Behalve bij het eindstation Reading, daar moet je stoppen en als je met de HST daar aan komt, moet wel wel op tijd remmend, anders schiet je door het STS heen.

@Thierry88 @bvk
Met een Class 43 blijft het remmen lastig.
TSW Class 43
Had net geluk, want dit is 4 yard.

[ Voor 37% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 17-09-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Ah, dat zijn ontspoor wissels... Ik dacht gewoon aan laksheid van de programmeurs of dat het spoor daar wel voorbereid is voor uitbreiding maar nooit afgemaakt.

P.S.
Gooi je plaatjes even op Imgur of zo, dat is wat prettiger voor je lezers en hoeven ze niet al die linkjes aan te klikken O-)
[...]

Oh, daar ben ik nog lang niet. Maar wel leuk om zo dingen te leren.
Dat is met het derde scenario of zo waarbij je een gestrande HST moet "redden" met een Class 66. Leuke opdracht wel.
[...]

Dat is zeker zo. Wanneer er een echte editor komt, en dus de mogelijkheid tot het maken van eigen scenario's, kan je zelf nog van alles testen zonder dat je beperkt wordt door de seinen. Wat wel jammer is, is dat je niet in die loodsen kan. Wel leuk zijn de wasstraten.
Hier en daar is het nog een beetje beperkt inderdaad, maar we zitten ook nog gewoon aan het begin. Er gaat ongetwijfeld nog veel mogelijk worden. Hoop ik...
Thierry88 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:44:
[...]

Dan heb je dus al een geel sein gehad en is het sowieso verstandig om vaart te minderen. Want wat doe je anders als dat sein niet op tijd op geel/groen springt? Dan ben je te laat met remmen, schiet je door dat rode sein heen en is het "game over"... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
bvk schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:12:
[...]

Ah, dat zijn ontspoor wissels... Ik dacht gewoon aan laksheid van de programmeurs of dat het spoor daar wel voorbereid is voor uitbreiding maar nooit afgemaakt.

P.S.
Gooi je plaatjes even op Imgur of zo, dat is wat prettiger voor je lezers en hoeven ze niet al die linkjes aan te klikken O-)
Oja, dat dacht ik eerst ook. Nouja, dan in het echt dus. Dat de werkelijke route die daar heeft liggen, want vroeger heeft daar dan nog iets gelegen ofzo. Zal voortaan ze wel even in het fotoalbum zetten. :)
[...]

Dat is met het derde scenario of zo waarbij je een gestrande HST moet "redden" met een Class 66. Leuke opdracht wel.
Kom ik deze week nog wel.
Hier en daar is het nog een beetje beperkt inderdaad, maar we zitten ook nog gewoon aan het begin. Er gaat ongetwijfeld nog veel mogelijk worden. Hoop ik...
Hoop dus op meer van dat soort scenario's... Inderdaad, we zijn nog in het begin en hopelijk komt er snel meer. Moeten mensen alleen niet zo boos zijn... Dat vind ik zo vervelend om te lezen, iedereen is helemaal boos over alle bugs. Dan wacht je een paar weken en is het grootste deel eruit. Natuurlijk vind ik het niet goed dat er nog zoveel puinhoop in zit, maar het is gewoon een totaal nieuw spel en dan heb je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge jonge, wat een gedoe... Ik spam het complete TSW Steam forum van voor naar achteren met al mijn vragen maar langzamerhand begint een en ander me duidelijk te worden. Maar die manual had echt wel beter gemogen! Maar goed, ik heb alsnog lol met de services in the 166. Lekker relaxed. Krijg het rijden en remmen ook aardig onder de knie. AWS laat ik wel uit want die ping elke keer en het moeten drukken op de gele knop wordt je snel zat.

AA is trouwens bagger, zelfs met screen resolution op 200%. Da's wel erg jammer.

Hoe dan ook: voor het geval jullie het nog niet weten, er is een tijdelijke fix voor de bug waardoor het geluid te zacht is. Quote van het Steam forum:
Open "Documents\MyGames\TS2Prototype\Saved\Config\WindowsNoEditor\GameUserSettings"
Search this:

MasterSoundVolume=1.000000
MusicSoundVolume=1.000000
SFXSoundVolume=1.000000
AmbienceSoundVolume=1.000000
DialogueSoundVolume=1.000000
ExternalAlertVolume=1.000000
MenuSFXVolume=1.000000

Replace with this or according to your preferences:

MasterSoundVolume=2.500000
MusicSoundVolume=1.000000
SFXSoundVolume=3.000000
AmbienceSoundVolume=2.000000
DialogueSoundVolume=1.000000
ExternalAlertVolume=1.000000
MenuSFXVolume=1.000000

Save and close.
Vervolgens: voor degenen die van de motion blur afwillen:
Navigate to: Documents\My Games\TS2Prototype\Saved\Config\WindowsNoEditor
Open Engine.ini in your favourite text editor
Add these two lines to the bottom:
[/script/engine.renderersettings]
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
Save the file.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:31:
[...]

Behalve bij het eindstation Reading, daar moet je stoppen en als je met de HST daar aan komt, moet wel wel op tijd remmend, anders schiet je door het STS heen.
Daar ben ik nu ook achter. Remde eigenlijk wel op tijd maar zou als ik doorging met remmen al ruim voor de marker stil zijn gaan staan, dus deed ik even de remmen een tandje lager en toen was ik net iets te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:53:
Tjonge jonge, wat een gedoe... Ik spam het complete TSW Steam forum van voor naar achteren met al mijn vragen maar langzamerhand begint een en ander me duidelijk te worden. Maar die manual had echt wel beter gemogen! Maar goed, ik heb alsnog lol met de services in the 166. Lekker relaxed. Krijg het rijden en remmen ook aardig onder de knie. AWS laat ik wel uit want die ping elke keer en het moeten drukken op de gele knop wordt je snel zat.

AA is trouwens bagger, zelfs met screen resolution op 200%. Da's wel erg jammer.

Hoe dan ook: voor het geval jullie het nog niet weten, er is een tijdelijke fix voor de bug waardoor het geluid te zacht is. Quote van het Steam forum:

[...]

Vervolgens: voor degenen die van de motion blur afwillen:

[...]
Je kunt ook gewoon hier vragen stellen hoor, dat mag best :>

Het issue met de sound is dat je wel in de HST en de Class 66 de overige geluiden prima hoort zoals gerammel van zaken in de cabine, als je over wissels gaat, de wind etc. Maar niet die 120 Liter Diesel motor zo groot als een stadsbus die achter je rug staat te stampen...

Dus vraag ik me af hoe die soundinstellingen het motor geluid naar voren halen, want dan wordt toch gewoon alles luider? Maar goed, ik heb aangepast, straks maar even weer een ritje rijden en het testen. Thanks for posting!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:00:
[...]

Je kunt ook gewoon hier vragen stellen hoor, dat mag best :>
Haha, ok, zal ik doen, maar op Steam zitten meer mensen en dus krijg je sneller reactie. :P (Maar ook sneller geïrriteerde luitjes... :X >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Topicstarter
Gezellig, net weer een UE4 crash :( Vaak saven is dus momenteel even het motto voordat je 20 mijl voor Jan Doedel aan het rijden bent.

Wat betreft de geluids aanpassingen, zoals ik al dacht wordt het motor geluid niet harder ten opzichte van de rest. Wel het max. volume en dat is al wat beter natuurlijk.

Maar hebben jullie in de Class 166 sowieso geluid? Bij mij is dat gewoon geheel stil en hoor ik alleen de vogeltjes fluiten of een klik als ik een handle beweeg....

Specs

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste