ErikT738 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Want alle TLOU fans zijn exact hetzelfde en als je de spoilers hebt gezien ben je geen fan? En iedereen die teleurgesteld is door de spoilers na al die jaren wachten wil gewoon bij een groep horen en zich speciaal voelen? Lekker alles over één kam scheren weer. Ik ben de spoilers in eerste instantie per ongeluk tegen gekomen en was redelijk geschokt door de inhoud, na het zien had ik gewoon geen zin meer in de game waar ik mijn PS4 ooit voor aan heb geschaft. @
v8power67 heeft mooi omschreven hoe ik nu over de game denk. Verder heb ik ook in mindere mate last van de "SJW" keuzes die zijn gemaakt. Niet omdat Ellie lesbisch is maar omdat de hele cast meer uit een ras/gender/seksualiteit checklist lijkt te bestaan dan uit echte karakters. Ik heb met geen van deze dingen moeite maar als het zo hard geforceerd wordt leidt het gewoon enorm af.
Maar goed, ik hoop dat iedereen die de spoilers heeft ontweken daadwerkelijk kan genieten van de game, misschien is dit wel iets waar jij blij van wordt en misschien ben je na het spelen ook teleurgesteld, de tijd zal het leren. Wellicht haal ik 'm ook nog wel een keer uit de budgetbak.
Je weet toch nog helemaal niet hoe 't gepresenteerd wordt? Ik heb helemaal geen moeite met een diverse cast afhankelijk van hoe de game speelt, gepresenteerd wordt en hoe het verhaal zich ontwikkelt. En hoe weet je nu al dat het een checklist is en geen echte karakters zijn? In alle delen verhaaltrailer lijken het emotie/verhaal gedreven personages. Dat de cast diverser is dan een doorsnee van een hele maatschappij vind ik dan niet erg, je kunt dan diversere emoties en achtergronden tonen, 't is dan gewoon een creatieve keuze.
Ieder z'n mening natuurlijk maar de spoilers zijn alleen geschreven droge gebeurtenissen. Beeld, muziek, voorafgaande gebeurtenissen, details, achtergrondverhaal spelen allemaal mee met hoe je deze droge feiten ervaart.
Dat je het te duister vindt dat kan natuurlijk. De eerste game was dat natuurlijk ook, al in hoofdstuk 1 gaat Joels dochter dood en daarna is het een grote worsteling met geweld en ontspoorde mensen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Sluw op 29-05-2020 11:15
]