Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik snap je wel. Het aantal adempauzes in het origineel vond ik wel voldoende zoals een stukje lopen in een mooi bos, jagen met Ellie in de sneeuw, langs de kust lopen, uitzicht op dieren, etc. Pacing en rustmomenten op de juiste momenten beheerst ND wel :)

Dus om die reden maak ik mij niet zoveel zorgen of ik wel ga genieten ondanks de grimmige sfeer en de hoeveelheid gore die volop in beeld te wordt gebracht. Kan mij wel voorstellen dat het niet voor iedereen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10 10:17
v8power67 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:52:
Heb alles gezien van afgelopen dagen. Mooie graphics en animaties. Is allemaal weer top notch. Maar krijg ergens toch niet echt zin erin. Het is allemaal wel echt heel dark, en grauw en vooral keihard. Blijf met onderbuik gevoel zitten dat je naar een halve sniff video zit te kijken, zo realistisch brengen ze het in beeld. Weet dat mijn broertje hem haalt puur omdat deel 1 geniaal was( ben ik mee eens) maar ergens heb ik toch meer issue met de grote focus op gore, en realisme ervan. Krijg niet idee dat ik hier veel plezier uit ga halen. Maar wie weet is verhaal van wat ik nog niet weet( dus buiten de spoilers om) wel echt de moeite waard.
Same here.

Al krijg ik wel echt de schijt van het feit dat er mensen zijn die moedwillig andermands game experience lopen te verzieken door bewust spoilers te plaatsen.

Maar goed: Voor mij telt ook dat de spoilers die ik gehoord heb, mij uiteindelijk niets wijzer maken over het verhaal van Ellie en Joe en de uitkomst ervan. En DAT is voor mij het allerbelangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Twijvel om hem op release te halen heb nog days gone, death stranding, god of war, persona 5 liggen en had graag ook nog is eerste deel doorgegaan voor opfrissing.

Maar ziet er zo goed uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ErikT738 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat een heleboel TLOU1 fans zich verraden voelen door Naughty Dog en gewoon echt boos zijn omdat TLOU2 niet wordt wat ze hadden gehoopt. Zelf ben ik vooral teleurgesteld maar ik kan best begrijpen dat extremere fans een hevigere reactie hebben (en er zijn ook nog "gewone" trolls natuurlijk). Ik ben vooral heel benieuwd wat mensen die de spoilers hebben ontweken uiteindelijk van de game gaan vinden.
Wat een onzin. De echte fans hebben de spoilers natuurlijk niet gelezen en zijn er ook niet naar opzoek gegaan, die laten zich gewoon verassen en bemoeien zich niet met die hele heisa rondom dat lekken.

De mensen die lopen te roeptoeteren dat ze de spoilers hebben gelezen en dat het allemaal verschrikkelijk is voelen zich gewoon speciaal dat ze iets te melden hebben. Meer niet.

Zelfde met die trailer van Call of Duty: Inifinate. Daar was het ook een hype om bij de groep te horen die de trailer helemaal de grond in boorde. Mensen zijn kuddedieren en voelen zich sterk door bij een groep te horen met een gemeenschappelijk doel.
Sneu maar waar.

Ik heb nog geen enkele spoiler meegekregen en ga straks lekker genieten van de game. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
v8power67 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:52:
Heb alles gezien van afgelopen dagen. Mooie graphics en animaties. Is allemaal weer top notch. Maar krijg ergens toch niet echt zin erin. Het is allemaal wel echt heel dark, en grauw en vooral keihard. Blijf met onderbuik gevoel zitten dat je naar een halve sniff video zit te kijken, zo realistisch brengen ze het in beeld. Weet dat mijn broertje hem haalt puur omdat deel 1 geniaal was( ben ik mee eens) maar ergens heb ik toch meer issue met de grote focus op gore, en realisme ervan. Krijg niet idee dat ik hier veel plezier uit ga halen. Maar wie weet is verhaal van wat ik nog niet weet( dus buiten de spoilers om) wel echt de moeite waard.
Ik vind dat juist wel tof. De wereld bestaat nou eenmaal niet alleen uit regenbogen en vlinders en de mens kan nog steeds heel primitief zijn, vooral als het op leven en dood aankomt. Heb vorige week bijvoorbeeld Sicario nog gekeken en de beelden die daarin voorbij komen zijn nou ook niet bepaald beelden waar je vrolijk van wordt (en dan is het in het echt waarschijnlijk nog erger dan in een film). Dat je er niet van houdt en er niet zoveel mee hebt kan natuurlijk, maar dan moet je je afvragen of het wel een game voor jou is. Uiteindelijk is het wel belangrijk dat je er plezier uit gaat halen natuurlijk. En wat @D. Ninjai zegt: Naughty Dog is altijd erg goed in pacing, dus dat zal in deze game ook wel weer goed zitten waardoor je de tijd krijgt om de echt heftige momenten even te verwerken.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik Animal Crossing heb aangeschaft deze week, dus die regenbogen en vlinders zal ik af en toe wel zien tussen het spelen van the Last of Us 2 door :P.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:52
Wootism schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Wat een onzin. De echte fans hebben de spoilers natuurlijk niet gelezen en zijn er ook niet naar opzoek gegaan, die laten zich gewoon verassen en bemoeien zich niet met die hele heisa rondom dat lekken.

De mensen die lopen te roeptoeteren dat ze de spoilers hebben gelezen en dat het allemaal verschrikkelijk is voelen zich gewoon speciaal dat ze iets te melden hebben. Meer niet.

Zelfde met die trailer van Call of Duty: Inifinate. Daar was het ook een hype om bij de groep te horen die de trailer helemaal de grond in boorde. Mensen zijn kuddedieren en voelen zich sterk door bij een groep te horen met een gemeenschappelijk doel.
Sneu maar waar.

Ik heb nog geen enkele spoiler meegekregen en ga straks lekker genieten van de game. :)
Want alle TLOU fans zijn exact hetzelfde en als je de spoilers hebt gezien ben je geen fan? En iedereen die teleurgesteld is door de spoilers na al die jaren wachten wil gewoon bij een groep horen en zich speciaal voelen? Lekker alles over één kam scheren weer. Ik ben de spoilers in eerste instantie per ongeluk tegen gekomen en was redelijk geschokt door de inhoud, na het zien had ik gewoon geen zin meer in de game waar ik mijn PS4 ooit voor aan heb geschaft. @v8power67 heeft mooi omschreven hoe ik nu over de game denk. Verder heb ik ook in mindere mate last van de "SJW" keuzes die zijn gemaakt. Niet omdat Ellie lesbisch is maar omdat de hele cast meer uit een ras/gender/seksualiteit checklist lijkt te bestaan dan uit echte karakters. Ik heb met geen van deze dingen moeite maar als het zo hard geforceerd wordt leidt het gewoon enorm af.

Maar goed, ik hoop dat iedereen die de spoilers heeft ontweken daadwerkelijk kan genieten van de game, misschien is dit wel iets waar jij blij van wordt en misschien ben je na het spelen ook teleurgesteld, de tijd zal het leren. Wellicht haal ik 'm ook nog wel een keer uit de budgetbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:49
ErikT738 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Want alle TLOU fans zijn exact hetzelfde en als je de spoilers hebt gezien ben je geen fan? En iedereen die teleurgesteld is door de spoilers na al die jaren wachten wil gewoon bij een groep horen en zich speciaal voelen? Lekker alles over één kam scheren weer. Ik ben de spoilers in eerste instantie per ongeluk tegen gekomen en was redelijk geschokt door de inhoud, na het zien had ik gewoon geen zin meer in de game waar ik mijn PS4 ooit voor aan heb geschaft. @v8power67 heeft mooi omschreven hoe ik nu over de game denk. Verder heb ik ook in mindere mate last van de "SJW" keuzes die zijn gemaakt. Niet omdat Ellie lesbisch is maar omdat de hele cast meer uit een ras/gender/seksualiteit checklist lijkt te bestaan dan uit echte karakters. Ik heb met geen van deze dingen moeite maar als het zo hard geforceerd wordt leidt het gewoon enorm af.

Maar goed, ik hoop dat iedereen die de spoilers heeft ontweken daadwerkelijk kan genieten van de game, misschien is dit wel iets waar jij blij van wordt en misschien ben je na het spelen ook teleurgesteld, de tijd zal het leren. Wellicht haal ik 'm ook nog wel een keer uit de budgetbak.
Je weet toch nog helemaal niet hoe 't gepresenteerd wordt? Ik heb helemaal geen moeite met een diverse cast afhankelijk van hoe de game speelt, gepresenteerd wordt en hoe het verhaal zich ontwikkelt. En hoe weet je nu al dat het een checklist is en geen echte karakters zijn? In alle delen verhaaltrailer lijken het emotie/verhaal gedreven personages. Dat de cast diverser is dan een doorsnee van een hele maatschappij vind ik dan niet erg, je kunt dan diversere emoties en achtergronden tonen, 't is dan gewoon een creatieve keuze.

Ieder z'n mening natuurlijk maar de spoilers zijn alleen geschreven droge gebeurtenissen. Beeld, muziek, voorafgaande gebeurtenissen, details, achtergrondverhaal spelen allemaal mee met hoe je deze droge feiten ervaart.

Dat je het te duister vindt dat kan natuurlijk. De eerste game was dat natuurlijk ook, al in hoofdstuk 1 gaat Joels dochter dood en daarna is het een grote worsteling met geweld en ontspoorde mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 29-05-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:52
Sluw schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Je weet toch nog helemaal niet hoe 't gepresenteerd wordt? Ik heb helemaal geen moeite met een diverse cast afhankelijk van hoe de game speelt, gepresenteerd wordt en hoe het verhaal zich ontwikkelt. En hoe weet je nu al dat het een checklist is en geen echte karakters zijn? In alle delen verhaaltrailer lijken het emotie/verhaal gedreven personages. Dat de cast diverser is dan een doorsnee van een hele maatschappij vind ik dan niet erg, je kunt dan diversere emoties en achtergronden tonen, 't is dan gewoon een creatieve keuze.

Ieder z'n mening natuurlijk maar de spoilers zijn alleen geschreven droge gebeurtenissen. Beeld, muziek, voorafgaande gebeurtenissen, details, achtergrondverhaal spelen allemaal mee met hoe je deze droge feiten ervaart.

Dat je het te duister vindt dat kan natuurlijk. De eerste game was dat natuurlijk ook, al in hoofdstuk 1 gaat Joels dochter dood en daarna is het een grote worsteling met geweld en ontspoorde mensen.
Of de diversiteit geforceerd is kan ik nu nog niet zeggen, maar door wat ik tot nu toe langs heb zien komen (ook aan teksten uit interviews) heeft ND de schijn tegen. Mijn voornaamste probleem is echter wat ik qua spoilers heb gezien, en dat waren geen droge teksten maar complete cutscenes. Je hebt gelijk dat ik dan alsnog context mis maar ik heb er geen vertrouwen in dat het daarmee voor mij beter wordt.

De vergelijking met deel 1 zal ik nu niet op in gaan aangezien dat lastig is zonder spoilers, ik heb alleen het vermoeden dat we hier geen giraffen gaan zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Ik had wellicht specifieker moeten zijn.
Alle TLOU fans zonder empathisch vermogen reageren in dit geval allemaal hetzelfde.

Hartstikke leuk of juist vervelend dat je die spoilers hebt gelezen. Maar hou gewoon je mond dicht en je mening voor je over de inhoud.
Maak wat mij betreft een apart topic aan waar alle spoiler-lezers zich kunnen verenigen om lekker samen gal te spuwen op het plot.

De voorpret die je in dit soort topics zou moeten lezen wordt door nu echt verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:56
Ik begrijp niet wat je op een forum zoekt als je vervolgens kwaad bent omdat mensen hun mening geven (in spoiler tags indien nodig). Dit is het internet, als je niet akkoord gaat met wat er staat, dan moet je er gewoon wegblijven.

Aan het einde van de rit moet je met de vinger wijzen naar Sony en ND, zij hadden gvd moeten zorgen dat er niks gelekt zou worden.
Ik ga er volledig mee akkoord dat mensen anderen zeker niet moeten spoilen. Maar kom niet zeuren omdat mensen gewoon hun spoilervrije mening geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Niet omdat Ellie lesbisch is maar omdat de hele cast meer uit een ras/gender/seksualiteit checklist lijkt te bestaan dan uit echte karakters. Ik heb met geen van deze dingen moeite maar als het zo hard geforceerd wordt leidt het gewoon enorm af.
Ik snap geklaag daarover nooit zo goed. Veel games en films die dat al deden of doen maar nu is het ineens hip om op de haat-bandwagon te springen. Je merkt er - zeer waarschijnlijk - niet eens iets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
Anton.net schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:25:
Ik begrijp niet wat je op een forum zoekt als je vervolgens kwaad bent omdat mensen hun mening geven (in spoiler tags indien nodig). Dit is het internet, als je niet akkoord gaat met wat er staat, dan moet je er gewoon wegblijven.

Aan het einde van de rit moet je met de vinger wijzen naar Sony en ND, zij hadden gvd moeten zorgen dat er niks gelekt zou worden.
Ik ga er volledig mee akkoord dat mensen anderen zeker niet moeten spoilen. Maar kom niet zeuren omdat mensen gewoon hun spoilervrije mening geven.
Dat is ook wel lekker makkelijk. :D "Is niet mijn schuld dat het gelekt is en ik spoilers plaats, had de uitgever zelf maar betere maatregelen moeten nemen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@Xa!pt Heb je mijn laatste regel goed gelezen?
De discussie gaat ook helemaal niet over spoilers plaatsen an sich. Er is niemand geweest die hier spoilers heeft geplaatst. Het gaat er om dat je blijkbaar niet je spoilervrije mening mag uiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:11
Anton.net schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:25:

Ik begrijp het wel enigszins hoor. Niet dat je je mening hier niet mag geven, maar degene die geen spoilers kennen weten niet waar die mening op is gebaseerd en kunnen ook geen tegenargumenten geven.

Het is gewoon jammer dat het gelekt is en er overal en nergens spoilers geplaatst worden. Als je geen spoilers wilt lezen moet je bijna het internet gaan vermijden. Dat haalt toch de fun eruit om samen naar zo'n game toe te leven nu een groot gedeelte al zijn gal aan het spuwen is. Gelukkig gaat hier nog steeds goed qua spoilers, maar toch ook hier ben ik voorzichtig wanneer ik het topic open.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Anton.net schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:17:
@Xa!pt Heb je mijn laatste regel goed gelezen?
De discussie gaat ook helemaal niet over spoilers plaatsen an sich. Er is niemand geweest die hier spoilers heeft geplaatst. Het gaat er om dat je blijkbaar niet je spoilervrije mening mag uiten.
Tuurlijk mag dat, alleen na een aantal pagina’s kent iedereen het riedeltje wel over hoe kut het verhaal wel niet is.

Daarnaast biedt het ook geen opening tot een inhoudelijke discussie aangezien niemand het spel nog gespeeld heeft en de grootste groep mensen de spoilers nooit gaat lezen.

Ik wil dit topic bezoeken om de voorpret te delen met anderen en lekker te hypen.
Vervolgens is het alleen maar eenzijdig gezeik vanuit de spoiler-lezers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Wootism schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:45:
[...]
Ik wil dit topic bezoeken om de voorpret te delen met anderen en lekker te hypen.
Vervolgens is het alleen maar eenzijdig gezeik vanuit de spoiler-lezers.
'Eenzijdig gezeik' lijkt me wel zwaar overdreven, niet?
Naja, voel je vrij om het topic aan te vullen met jouw mening dan. :)
Wat vind jij van de laatste video's die ze getoond hebben?

Want als je enkel komt klagen over het 'gezeik', dan voeg je zelf eigenlijk nog minder toe aan het topic

[ Voor 10% gewijzigd door Anton.net op 29-05-2020 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Anton.net schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:28:
[...]

'Eenzijdig gezeik' lijkt me wel zwaar overdreven, niet?
Naja, voel je vrij om het topic aan te vullen met jouw mening dan. :)
Wat vind jij van de laatste video's die ze getoond hebben?

Want als je enkel komt klagen over het 'gezeik', dan voeg je zelf eigenlijk nog minder toe aan het topic
Ik vind het vooral eenzijdig omdat een ander er geen mening over kan vormen omdat ze de inhoudt bewust niet kennen. Maar we vallen wat dat betreft in herhaling.

Ik ben zelf iemand die veel topics leest en niet zo zeer veel post. Dus ja, wat dat betreft voeg ik inderdaad weinig toe.
Maar jouw punt is duidelijk, mijn punt is duidelijk. Laten we knuffelen en het topic niet verder vervuilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

D. Ninjai schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:16:

Dus om die reden maak ik mij niet zoveel zorgen of ik wel ga genieten ondanks de grimmige sfeer en de hoeveelheid gore die volop in beeld te wordt gebracht. Kan mij wel voorstellen dat het niet voor iedereen is.
Is die gore en zo uit te uitzetten of minder expliciet in beeld te krijgen? Ik merk dat ik bepaalde scènes uit de video's - die nu online zijn- nogal op het randje vind van wat ik zelf nog acceptabel vind. :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
@vhal heb er niks over gelezen maar ik ga er niet vanuit. Naughty Dog doet zijn best om een rauwe en harde wereld voor de spelers neer te zetten en houdt zich niet bepaald in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vhal schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Is die gore en zo uit te uitzetten of minder expliciet in beeld te krijgen? Ik merk dat ik bepaalde scènes uit de video's - die nu online zijn- nogal op het randje vind van wat ik zelf nog acceptabel vind. :/
Ik had hetzelfde idd, er verdwijnen vrij veel messen in kelen. :p
Maar denk het niet, want dan moeten er complete cutscenes geskipt worden, of opnieuw worden geanimeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Begrijp me niet verkeerd want ik heb dat ook. En als er zo'n optie zou zijn, zou ik hem ook gebruiken.

Maar toch is het apart... Schieten, vlammenwerpers, molotovcocktails, ophangen, eroverheen rijden met een voertuig, etc, etc, zulke dingen vinden we in games "prima", maar zodra een mes wordt gebruikt die verdwijnt in een keel...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het gerucht gaat dat de volledige game nu geleaked is. Dus wellicht komt er weer een piek aan voor wat betreft spoilers die her en der geplaatst worden. Dus wees er bedacht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@Kwistnix Heb eens gekeken, maar er is absoluut niks nieuw geleakt. Maak je geen zorgen :P

Blijkbaar wat clickbait YouTubers die het roepen
Hun source is een foto van zo'n leeg doosje dat voor release in de winkel ligt als reclame :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dé maand waarop het spel gekocht kan worden, is eindelijk aangebroken oOo

Nog een klein beetje geduld...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:19:
@Kwistnix Heb eens gekeken, maar er is absoluut niks nieuw geleakt. Maak je geen zorgen :P

Blijkbaar wat clickbait YouTubers die het roepen
Hun source is een foto van zo'n leeg doosje dat voor release in de winkel ligt als reclame :+
Meer kon ik er inderdaad ook niet over vinden. Ik maak mij geen zorgen hoor, TLoU2 staat toch al niet meer op mijn wenslijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:44
Ben de game nu aan het installeren, echt zin in. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 14:05
NotSoSteady schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:30:
Ben de game nu aan het installeren, echt zin in. >:)
Hoe dan?! Nog niet eens te koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Vestendrie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:59:
[...]

Hoe dan?! Nog niet eens te koop.
Reviewversie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sFON6hA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Hoe kom je aan een reviewversie als ik vragen mag? Is een oprechte vraag btw en mocht je hem niet willen beantwoorden dan snap ik het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
dvd-linden schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Hoe kom je aan een reviewversie als ik vragen mag? Is een oprechte vraag btw en mocht je hem niet willen beantwoorden dan snap ik het ook.
Van Sony, ik ben actief in deze industrie. Op 12 juni worden de reviews overigens al vrijgegeven en vandaag komen er nog wat nieuwe beelden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
NotSoSteady schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Van Sony, ik ben actief in deze industrie. Op 12 juni worden de reviews overigens al vrijgegeven en vandaag komen er nog wat nieuwe beelden uit.
Relaxed. Veel plezier ermee! Ik hoop dat je ervan geniet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
NotSoSteady schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Ben benieuwd wat jouw "review" zal zijn dan. Have fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Er zijn idd nieuwe previews uitgekomen. Blijkbaar gaat het over het stukje van de State of Play vorige week.
Hier Easy Allies bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:49
Ik vond dit op Gamer nog wel een mooie over de spoilers die uit zijn gelekt. Zo sta ik er ook in (bij Naughty Dog games).
Wat voor uitwerking had de informatielek op de studio en op de mensen die daar werken?

Toen het gebeurde was dat echt ellendig. Want we hadden zo hard gewerkt om het verhaal geheim te houden. We zijn als een groep samengekomen om het te bespreken en zeiden: ‘We hebben lekken gehad met The Last of Us 1. We hadden lekken met Uncharted 4 omdat een vrachtwagen volgeladen met exemplaren van de game was gestolen, waardoor de game een maand van tevoren uitkwam en mensen het einde online gingen posten, wat ook echt rampzalig voor ons was, maar het was altijd oké. Want we hadden een ervaring en verhaal gecreëerd dat niet specifiek om een bepaalde twist ging, maar om dat je de game moet spelen en ervaren. Elk moment ervan, elk stukje dialoog, elke mechaniek, elk tussenfilmpje, elk stuk muziek, om echt de reis van de personages te voelen. Geen enkele spoiler kan dat écht wegnemen.

En iets anders wat ons enigszins geruststelde was dat als je denkt aan alle films en boeken waar je het meest van houdt. In mijn geval is het bijvoorbeeld Shawshank Redemption. Ik ken die film van binnen en van buiten; elke scène, elke zin. Ik heb het tientallen keren gekeken en ik kan het nu ook gewoon bekijken en net zo geëmotioneerd zijn als elke keer daarvoor. Misschien zelfs wel meer omdat mijn waardering ervoor groter is dan de eerste keer dat ik het zag. Dus het is niet fijn dat deze spoilers op straat liggen, maar we weten ook dat als mensen de game eenmaal in hun handen hebben, dan zien ze waar het echt om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool. Bij welke outlet werk je dan? Have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Analyze / bespreking van DF:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:38:
[...]

Cool. Bij welke outlet werk je dan? Have fun.
Eigen toko. :) Zal ik hier niet delen, maar misschien kan ik op 12 juni nog een Q&A ding hier doen als daar behoefte voor is. Maar de eerste drie uur zijn geweldig, echt enorm genoten. Je moet dit gewoon spelen om te ervaren en gelukkig heb ik geen enkele spoiler gezien. De animaties van personages zijn op bepaalde momenten enorm indrukwekkend, vooral gezien het feit dat we het over een generatie hebben uit 2013. Ik speel overigens op de Pro.

[ Voor 58% gewijzigd door NotSoSteady op 02-06-2020 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
@NotSoSteady Laat op 12 juni maar weten of je ergens in een kelder een generator aan moet zetten en je hart begint te racen. Zo ja, dan kan ik mij daar alvast mentaal op voorbereiden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Er gaat nu ook een CGI trailer rond op televisie.
[YouTube: The Last of Us Part II – Official Extended Commercial | PS4]

[ Voor 103% gewijzigd door Anton.net op 04-06-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een link of lijst posten met de chapters van part 2 aub?
Graag in een spoiler tag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Gisteren deel 1 maar weer is uitgespeeld. Was heel lang geleden waardoor ik echt weer opnieuw op zoek moest naar bepaalde zaken. Was weer een mooie ervaring. Vanavond left behind uitspelen en dan ben ik helemaal klaar voor deel 2 :)

Heb op een paar aankondiging trailers na nog geen uitgebreide gameplay video's bekeken. Dus ik laat het allemaal wel op me af komen. Rond de release graag slecht weer en vroeg donker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb helemaal niets meegekregen over spoilers of de gelekte game gelukkig. Kan ik wel dit topic veilig lezen? Ondanks dat er een geen spoilers waarschuwing bij staat?

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anton.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ReVision. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:57:
Ik heb helemaal niets meegekregen over spoilers of de gelekte game gelukkig. Kan ik wel dit topic veilig lezen? Ondanks dat er een geen spoilers waarschuwing bij staat?
Yes, kan je veilig lezen.:)
Hier en daar wat terugkerend ongenoegen over het plot, maar gelukkig zonder details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vestendrie
Zo, gisteren dan eindelijk een pre-order geplaatst voor de day one edition. Had graag de special edition of de collectors edition gehaald, maar ik heb te lang gewacht waardoor deze uitverkocht raakten. Toch bijzonder om te zien dat TLOU 2 alle pre-orderrecords verbreekt na die spoilers. Zo zie je maar dat iedereen deel wil uitmaken van dit verhaal. Nog twee weken slapen en dan is het zover. Van vrijdag t/m maandag in ieder geval vrij, vriendin ook lekker de hort op. Heeeer-lijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vestendrie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:51:
Zo, gisteren dan eindelijk een pre-order geplaatst voor de day one edition. Had graag de special edition of de collectors edition gehaald, maar ik heb te lang gewacht waardoor deze uitverkocht raakten.
Ik heb eergisteren de special edition bij de MM besteld en nu zie ik inderdaad dat 'ie daar is uitverkocht. :o
Sorry :+
Vestendrie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:51:
Van vrijdag t/m maandag in ieder geval vrij,
Ik ook, moest nog vakantiedagen van vorig jaar opmaken dus dit komt goed uit :*)

[ Voor 21% gewijzigd door mstx op 04-06-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
mstx schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb eergisteren de special edition bij de MM besteld en nu zie ik inderdaad dat 'ie daar is uitverkocht. :o
Sorry :+

[...]

Ik ook, moest nog vakantiedagen van vorig jaar opmaken dus dit komt goed uit :*)
Haha, ik dacht nog: durf te zweren dat ik dinsdag de special edition nog kon halen bij MM. Maar eigen schuld hoor, geniet er van zou ik zeggen. Ging me ook meer om die artboek. Die zal later vast nog wel los te krijgen zijn voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vestendrie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Haha, ik dacht nog: durf te zweren dat ik dinsdag de special edition nog kon halen bij MM. Maar eigen schuld hoor, geniet er van zou ik zeggen. Ging me ook meer om die artboek. Die zal later vast nog wel los te krijgen zijn voor een lagere prijs.
Bij bol.com is in ieder geval 'The art of The Last of Us pt2' verkrijgbaar (en een duurdere deluxe versie). Vorig jaar heb ik zo'n zelfde boek van Death Stranding gekocht en die was zeker de moeite waard. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
mstx schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Bij bol.com is in ieder geval 'The art of The Last of Us pt2' verkrijgbaar (en een duurdere deluxe versie). Vorig jaar heb ik zo'n zelfde boek van Death Stranding gekocht en die was zeker de moeite waard. :Y
Ja wel met 200 pagina's waarvan het artbook bij de special edition er nog geen 50 pagina's had. Zeker het overwegen waard inderdaad. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Die Special Edition is gewoon verkrijgbaar bij Amazon (UK). Of die limited edition steelbook van van Amazon, dat is nog een betere deal.

Klik, klik, klik, en je hebt een selfmade collector's edition. Goedkoper, groter boek en mooier beeldje eigenlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
Anton.net schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:48:
Die Special Edition is gewoon verkrijgbaar bij Amazon (UK). Of die limited edition steelbook van van Amazon, dat is nog een betere deal.

Klik, klik, klik, en je hebt een selfmade collector's edition. Goedkoper, groter boek en mooier beeldje eigenlijk :+
Was ook inderdaad een optie geweest. Maar probeer Amazone eigenlijk te vermijden als webshop dus nu maar voor deze optie gegaan. Ben ook niet echt van de beeldjes, meer van de boeken. Dus wellicht haal ik die nog los. Maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:17
Zet hem aub op Engels Brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Psyonara schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Zet hem aub op Engels Brrr
Stemmen zijn gewoon in het Engels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10

MazeWing

The plot thickens...

Ik hoop toch echt van harte dat Sony niet kast minute besluit om de release uit te stellen ivm alle demonstraties...

Mocht het zo zijn dan roep ik op tot een demonstratie op de Dam met de tekst “The last of us 2 matters” :X :+

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
MazeWing schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:34:
Ik hoop toch echt van harte dat Sony niet kast minute besluit om de release uit te stellen ivm alle demonstraties...

Mocht het zo zijn dan roep ik op tot een demonstratie op de Dam met de tekst “The last of us 2 matters” :X :+
Dat lijkt me sterk omdat TLOU niets met racisme of discriminatie te maken heeft. Er zit bovendien best wat diverse karakters in het spel. Het is een gewelddadig spel, dat klopt. Daarom was het al eerder o.a. uitgesteld vanwege die schietpartij in Canada dacht ik.

Sowieso het al te laat aangezien veel reviewers het spel al binnen hebben en er op 12 juni het embargo wordt verbroken en alle reviews online komen. Dan zou dat ook verplaatst moeten worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Vestendrie Als je kijkt wat de laatste dagen allemaal is uitgesteld dan doet het genre, inhoud, etc. er helemaal niets toe.

Als Sony besluit te willen “deugen” door het uit te stellen dan zie ik ze dat gewoon doen. Waarschijnlijk staat er in die NDA voor reviews dat de datum altijd aangepast kan worden. Daarnaast zal het uitstel geen maanden zijn en liggen ze waarschijnlijk niet wakker van het feit dat reviewers de game al hebben.

Ik houd serieus m’n hart vast...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
MazeWing schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:45:
@Vestendrie Als je kijkt wat de laatste dagen allemaal is uitgesteld dan doet het genre, inhoud, etc. er helemaal niets toe.

Als Sony besluit te willen “deugen” door het uit te stellen dan zie ik ze dat gewoon doen. Waarschijnlijk staat er in die NDA voor reviews dat de datum altijd aangepast kan worden. Daarnaast zal het uitstel geen maanden zijn en liggen ze waarschijnlijk niet wakker van het feit dat reviewers de game al hebben.

Ik houd serieus m’n hart vast...
Ik ben er heilig van overtuigd dat het niet nog een keer gaat gebeuren. Er is meerdere keren gezegd dat het niet weer uitgesteld gaat worden om welke reden dan ook. Natuurlijk is het ook een in eigen belang omdat ik niet nog langer op dit spel moet wachten, maar er is al zoveel materiaal bekend. Bovendien speelt dit huidige maatschappelijke probleem al veel langer, het is alleen nu weer ge-ëxplodeerd omdat het gefilmd was. Maar kan je vertellen dat dit wellicht vele vaker is gebeurd (achter de schermen om). Vind ik geen legitieme reden om het nu weer uit te gaan stellen. Had sowieso eerder moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Als Sony op zo’n korte termijn de PS5 presentatie uitstelt, zijn ze ook in staat om die redelijk last minute voor een spel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
MazeWing schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:01:
Als Sony op zo’n korte termijn de PS5 presentatie uitstelt, zijn ze ook in staat om die redelijk last minute voor een spel te doen.
Ze kunnen het doen, maar een presentatie uitstellen is wel wat anders dan een grootschalig project als deze game-lancering.

Maargoed, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Limited Edition Steelbook is nog te bestellen bij Amazon. Zowel bij Amazon UK als Amazon FR.

Aangezien ik nog nooit een PS4 game in het buitenland heb gekocht: iemand enig idee of het spel vanuit UK (in theorie) even lang onderweg zal zijn als vanuit FR? Verder vraag ik mij af of het hoesje ook Franstalig is als ik bij Amazon FR bestel. Op de afbeelding is dat niet het geval, maar ik weet niet hoe representatief dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Ach over een week of 2 is de BLM/racisme-hype alweer over in de media en hebben ze het volgende onderwerp alweer gevonden om op te blazen. Zo lang houden ze het tegenwoordig niet meer vol.

superhippe witte identicon

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:45:
Als Sony besluit te willen “deugen” door het uit te stellen dan zie ik ze dat gewoon doen.
Naughty Dog heeft dat in ieder geval al besloten (edit: te willen deugen):

Een schoolvoorbeeld van de meme.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xa!pt
Kwistnix schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Naughty Dog heeft dat in ieder geval al besloten (edit: te willen deugen):
[Twitter]

Een schoolvoorbeeld van de meme.
Deugen... Typisch een woord wat door mensen wordt gebruikt die zo cynisch en pessimistisch ingesteld zijn dat alles wat voorbij de eigen morele kaders reikt meteen veroordeeld moet worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Xa!pt schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 02:21:
[...]

Deugen... Typisch een woord wat door mensen wordt gebruikt die zo cynisch en pessimistisch ingesteld zijn dat alles wat voorbij de eigen morele kaders reikt meteen veroordeeld moet worden.
Dat kan wel zijn, echter valt het wel op dat veel bedrijven praktisch dezelfde layout, soort tekst, etc. gebruiken. Alsof ze als het ware even een checkmark zetten bij het steun betuigen en weer verder gaan.

In dat opzicht heeft zoiets ook dan ook relatief weinig waarde.

Net zoals mensen die nu op twitter een zwart vakje als profielfoto kiezen, zichzelf een schouderklopje geven en vinden dat ze oh zo erg meeleven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 15:02
MazeWing schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Dat kan wel zijn, echter valt het wel op dat veel bedrijven praktisch dezelfde layout, soort tekst, etc. gebruiken. Alsof ze als het ware even een checkmark zetten bij het steun betuigen en weer verder gaan.

Net zoals mensen die nu op twitter een zwart vakje als profielfoto kiezen, zichzelf een schouderklopje geven en vinden dat ze oh zo erg meeleven...
Eens, oftewel deugen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xa!pt
MazeWing schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Ergens wel, anderzijds is een blijk van wereldwijde sympathie of medeleven ook vrij veelzeggend en ik kan me voorstellen dat het voor mensen die er mee te maken krijgen wel weer van flinke betekenis kan zijn.

En het is nog altijd beter dan niets doen of nog erger: daar cynisch over klagen op social media of een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me wel heel sterk. De game is klaar en ligt al 2 weken bij reviewers. Review embargo staat al vast. De game kan bijna worden gepreload en wordt hoogstwaarschijnlijk gedrukt as we speak. Die gaat echt niet meer uitgesteld worden.

Los daarvan was de presentatie gepland op dezelfde dag als de Floyd memorial. Dat is dan niet het moment voor een grootschalig blij game event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10 13:54
Zin in! Nog geen 1 trailer gekeken, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:07:
De Limited Edition Steelbook is nog te bestellen bij Amazon. Zowel bij Amazon UK als Amazon FR.

Aangezien ik nog nooit een PS4 game in het buitenland heb gekocht: iemand enig idee of het spel vanuit UK (in theorie) even lang onderweg zal zijn als vanuit FR? Verder vraag ik mij af of het hoesje ook Franstalig is als ik bij Amazon FR bestel. Op de afbeelding is dat niet het geval, maar ik weet niet hoe representatief dat is?
Je kan ervan uit gaan dat de Frans talige versie ook Franse tekst heeft, net zoals de Duitse dat heeft. Ik heb deze editie besteld bij Amazon UK en ze gaven me een update dat ik de game de 20ste zou ontvangen. Of dit zo ook echt zo gaat zijn blijft afwachten, kan een dag of 2 later zijn. Mijn ervaring is gemiddeld 2 tot 3 dagen. Maar als ze de game eerder sturen dan de 19de kan het.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ben benieuwd hoe het spel zich staande houdt op de normale PS4. Tijd geleden de Pro verkocht omdat ik dacht dat ik wel zou kunnen wachten op de PS5, maar hoe dichter we bij de release datum komen hoe moeilijker het wordt.

Ik kan een normale PS4 lenen van een maat, dus ben erg benieuwd straks wat de ervaringen zijn. Meer mensen die hem op een normale PS4 gaan spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

OMD

kwdtje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:30:
Ben benieuwd hoe het spel zich staande houdt op de normale PS4. Tijd geleden de Pro verkocht omdat ik dacht dat ik wel zou kunnen wachten op de PS5, maar hoe dichter we bij de release datum komen hoe moeilijker het wordt.

Ik kan een normale PS4 lenen van een maat, dus ben erg benieuwd straks wat de ervaringen zijn. Meer mensen die hem op een normale PS4 gaan spelen?
Het zal een beetje hetzelfde zijn als de tijd met Last Of Us 1 op de PS3. Toen ik de game speelde op de PS3 was het waanzinnig. Op de PS4 kocht ik de Remaster van Last Of Us en vond ik het nog gaver :9

Het was absoluut geen ergenis op de PS3.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
OMD schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Het zal een beetje hetzelfde zijn als de tijd met Last Of Us 1 op de PS3. Toen ik de game speelde op de PS3 was het waanzinnig. Op de PS4 kocht ik de Remaster van Last Of Us en vond ik het nog gaver :9

Het was absoluut geen ergenis op de PS3.
Volgens mij gaf ND ook aan dat ze het spel maakten voor de basis ps4, maar ook varianten voor de ps4 pro en ps5. Omdat, kijk naar naar uncharted 4, het spel sowieso mooi zal zijn, zullen de upgrade-varianten te verwaarlozen zijn. Vooral extra details in bijv schaduw enzo. Kan me niet voorstellen dat je voor dit spel(waar het grotendeels om het verhaal gaat) een mindere ervaring gaat krijgen dan met de ps4 pro of ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ik vond het op de PS3 ook al prachtig idd, dus heb deeltje 2 maar als V
Vaderdag kado gevraagd. Kan het mooi de tijd overbruggen tot Cyberpunk 2077 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
kwdtje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:30:

Ik heb nooit de upgrade naar de PS4 Pro gedaan. Ik game dus ook nog steeds op een OG PS4 en ga the Last of Us 2 dan ook hierop spelen. Maak me er overigens geen zorgen over. Ik moet zeggen dat ik sowieso eigenlijk vrijwel nooit een game tegenkom die (echt) slecht loopt op de OG PS4. En ik hebt het gros van de Sony exclusives wel gespeeld.

Dus dat gaat wel goed komen denk ik zomaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 22:19

s0kkie

Cowabunga

Nog 10 dagen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Vestendrie schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Volgens mij gaf ND ook aan dat ze het spel maakten voor de basis ps4, maar ook varianten voor de ps4 pro en ps5. Omdat, kijk naar naar uncharted 4, het spel sowieso mooi zal zijn, zullen de upgrade-varianten te verwaarlozen zijn. Vooral extra details in bijv schaduw enzo. Kan me niet voorstellen dat je voor dit spel(waar het grotendeels om het verhaal gaat) een mindere ervaring gaat krijgen dan met de ps4 pro of ps5.
Onlangs TLOUR gespeeld op de PS4 Pro en pas na het uitspelen heb ik erover gelezen dat de schaduwen scherper zijn dan op de base PS4. Was mij helemaal niet opgevallen dus dit soort dingen maken idd niks uit.
Alleen op enkele momenten merk je wel een stabielere framerate wanneer het erg druk is en ook nog eens een bloater ontploft maar dat komt zelden voor.

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 09-06-2020 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10 12:11
Kam het even niet meer vinden. Maar las dat de game gemiddeld 25 uur zou duren, zonder al te veel exploratie. Met zou je uitkomen op 35 uur. Toch best wel netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Toch blijft het aftellen vanaf 10 dagen leuk. Nog steeds

Dat vond ik vroeger als kleine streamnl al spannend. Vanaf dan was het inzichtelijk, aftellen met 2 handen.
Alles daarboven was de moeite niet om te tellen, dat duurt te lang. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Iemand een idee waar ik het spel digitaal kan krijgen (niet zijnde de officiele PS store?) Prijsverschil is aardig groot tussen fysiek en digitaal, maar voorkeur heeft digitaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
Nog ruim een week en we kunnen ana de slag met deze topper. Zo lang naar uitgekeken. Van de week nog even deel 1 gespeeld, had ik beter niet moeten doen. Het verlangen is nu nog groter dan normaal!

Hopelijk gaat bol het zonder problemen gewoon netjes bezorgen bij mij de 19e. Of naja bol, eerder de bezorgdiensten die er soms echt een potje van maken. Zeker als het een pre-order betreft.

Ben overigens ook erg benieuwd naar vrijdag zodra de revieuws online gaan komen. De previeuws zijn al erg veelbelovend. Kan me niet voorstellen dat deze game een metascore van onder de 90 gaat krijgen. Alles onder de 80 ga ik toch wel teleurstellend vinden gezien de verwachting. Maar uiteindelijk bepaal je je eigen score natuurlijk.

Battlefront 2 krijg van Tweakers bijvoorbeeld een 5.5 vanwege die micro-transacties, maar de game ansich vond ik toch wel een dikke 7 waard. Zegt natuurlijk niet alles.

[ Voor 39% gewijzigd door Vestendrie op 10-06-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11
Als groot fan van TLOU 1 die ik een stuk of 8 keer heb uitgespeeld op zowel PS3 als PS4 kijk ik ook uit naar volgende week. Ik heb alle spoilers tot nu toe kunnen vermijden.

In deze tijden van openworld games of MP games die enorm fast paced zijn kan ik niet wachten om eindelijk weer eens een goeie linear single player game te spelen waarin je helemaal in het verhaal ingezogen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Launch Trailer:

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Ben toch wel beetje hyped ondanks dat ik veel spoilers niet heb kunnen ontwijken :)

Game-Mania heeft een inruilactie, TLOU2 voor 45 euro bij inlevering van 1 game en voor 25 euro bij inlevering van 2 games:
https://www.gamemania.nl/info/inruilactie_last_of_us_ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

Audione0

Strijdt der titanen

F*ck, ik heb nog maar 9 dagen om FF7 Remake uit te spelen zie ik.... :/

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:10
I finished writing my review for this thing. Its by far the longest article/review i have ever done and I have been controlling myself from writing too much. I couldnt even write a lot of the stuff because of spoilers.

This thing will be talked about for ages. I cant wait to share more with you come friday
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/2c08c9b6c2c35b7074b98f4e79cad26e/tenor.gif?itemid=6037351

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
Neil Druckmann heeft aangegeven, in een interview met British GQ, dat er mogelijk een deel drie gaat komen hierna. Kan ook goed over een nieuwe franchise gaan. Maar geef ons nou geen hoop Neil.. Wees duidelijk.

En, wie is er ook klaar voor om morgenochtend om 09.01uur de reviews te gaan doornemen? Hype is aan, hopelijk nog meer na morgenochtend.

[ Voor 25% gewijzigd door Vestendrie op 11-06-2020 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Nog 8 dagen! :*)

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 15:06
Vestendrie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:40:
Neil Druckmann heeft aangegeven, in een interview met British GQ, dat er mogelijk een deel drie gaat komen hierna. Kan ook goed over een nieuwe franchise gaan. Maar geef ons nou geen hoop Neil.. Wees duidelijk.

En, wie is er ook klaar voor om morgenochtend om 09.01uur de reviews te gaan doornemen? Hype is aan, hopelijk nog meer na morgenochtend.
Vermoed dat ze eerst even afwachten wat deze game precies gaat doen.Mocht de user-score op Metacritic over een paar weken in het rood staan dan zal Sony niet meteen groen licht geven voor een deel 3.

En we hebben de laatste weken kunnen ervaren dat Sony erg gevoelig is voor negatieve reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 11-06-2020 08:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:10
jori040 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Vermoed dat ze eerst even afwachten wat deze game precies gaat doen.Mocht de user-score op Metacritic over een paar weken in het rood staan dan zal Sony niet meteen groen licht geven voor een deel 3.

En we hebben de laatste weken kunnen ervaren dat Sony erg gevoelig is voor negatieve reacties.
Denk het niet.
Deze game gaat gegarandeerd een hit worden. Naughty Dog is Sony's nummer 1 first-party studio. Die hebben echt geen groen licht nodig.

Denk ook dat ze allang weten wat hun volgende project is. Maar dat gaan ze natuurlijk nog niet vrijgeven.

Toen Uncharted 3 in de maak was. Werkte een 2e team binnen Naughty Dogs ook al aan The Last of Us 1. Ze werkten dus aan 2 games tegelijk.

Zou me niets verbazen als een klein team alvast bezig is met een eventueel vervolg of een andere game.

Een game ontwikkel je niet in 1 of 2 jaar. Zeker niet van het kaliber The Last of Us. Daar heb je toch echt wel minimaal 5 jaar voor nodig. Die zijn intern dus allang bezig met hun nieuwe game.

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 11-06-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Sefaex
Dat ND al bezig is met een nieuw project geloof ik meteen maar of dat al meteen een part 3 gaat worden betwijfel ik.Denk dat zowel Sony als ND even rustig afwacht hoe de game morgen ontvangen word door media en natuurlijk volgende week de gamer.

Er ging laatst al een gerucht dat ND aan een sci-fi game zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Lol, de user score? Denk je dat Sony daar ene reet om geeft? De game verbreekt nu al verkoop records qua pre-orders en als je de previews mag geloven, gaat het een van de beste games ooit worden. Veel sales en universal acclaim = nieuw deel. Zo simpel is het. Dat een paar kansloze figuren de game gaan review bomben, maakt echt helemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Lol, de user score? Denk je dat Sony daar ene reet om geeft? De game verbreekt nu al verkoop records qua pre-orders en als je de previews mag geloven, gaat het een van de beste games ooit worden. Veel sales en universal acclaim = nieuw deel. Zo simpel is het. Dat een paar kansloze figuren de game gaan review bomben, maakt echt helemaal niks uit.
Wat jij en ik er van vinden boeit ze wel degelijk want anders had je wel kunnen reageren bij een trailer.Maar goed laten we die discussie niet gaan voeren.

Vermoed ook dat het een goede game gaat worden maar een van de beste games ooit moeten we nog gaan zien bij release. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
Ongeacht of de reviews gemiddeld op een 5 uitkomen, ik ga de game gewoon halen. Ik wil weten hoe het verhaal verder gaat, en ik denk dat heel veel gamers dezelfde instelling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11
Ik denk persoonlijk dat Sony meer waarde hecht aan de sales dan aan metascores. Voor mij in ieder geval gaat dit een instabuy worden. Ik heb voor TLOU2 ook speciaal de PS4 Pro gekocht om het maximale eruit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Wat jij en ik er van vinden boeit ze wel degelijk want anders had je wel kunnen reageren bij een trailer.Maar goed laten we die discussie niet gaan voeren.

Vermoed ook dat het een goede game gaat worden maar een van de beste games ooit moeten we nog gaan zien bij release. ;)
Nee dus niet. Als ze 30 miljoen stuks verkopen, dan maakt dat ze echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Nodgic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:23:
Ben toch wel beetje hyped ondanks dat ik veel spoilers niet heb kunnen ontwijken :)

Game-Mania heeft een inruilactie, TLOU2 voor 45 euro bij inlevering van 1 game en voor 25 euro bij inlevering van 2 games:
https://www.gamemania.nl/info/inruilactie_last_of_us_ii
Ik meen dat er een gamemania in Veldhoven zat. Niet dus. Nu moet ik ver rijden om hier gebruik van te maken... Tju. :|

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:11
jori040 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Reacties staan uitgeschakeld om spoilers tegen te gaan.

Verder vond ik het een beetje een loze uitspraak van Neil Druckmann. Lijkt me nogal logisch dat ze alle opties open houden bij het brainstormen voor een volgend project.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.