Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-07 18:50
De nieuwste trailer is net online. Ziet er weer strak uit. Voornamelijk stukjes uit cutscenes. Het einde van de trailer grijpt me wel meteen weer aan, echt een heftige game gaat dit worden.

Gelukkig ook geen spoilers zover ik kan oordelen. Over joel zou iedereen dat al moeten weten dat hij terugkeert. De spoilers die de laatste dagen zijn rondgegaan heb ik gelukkig allemaal kunnen vermijden. Hopelijk blijft dat zo tot de launch, want dan ga je er zonder verwachtingen in.

Nog maar een maand te gaan. Nu echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:22
Vestendrie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:10:Gelukkig ook geen spoilers zover ik kan oordelen.
Dit is een officiële trailer, waarom zou ND na een week lang damage control plots zelf spoilers gaan weggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
AlexMurphy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Dit is een officiële trailer, waarom zou ND na een week lang damage control plots zelf spoilers gaan weggeven?
Omdat er een groep mensen aangaven dat ND wat meer cutscenes zouden realiseren volgend op de spoiler-leak.

Leek mij onzin verder, en het lijkt er op dat dat gelukkig ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tering man, die (gezichts) animaties zijn eigenlijk al next gen. Vooral Ellie op het einde. Deze gaat hard binnenkomen, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ziet er echt fantastisch uit! Kan niet wachten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
bram1984 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:29:
Tering man, die (gezichts) animaties zijn eigenlijk al next gen. Vooral Ellie op het einde. Deze gaat hard binnenkomen, denk ik.
Die een na laatste shot op het einde vond ik misschien wel te heftig. Kan me al goed indenken wat voor scenes dat opleveren.

Is het jou gelukt alle spoilers te vermijden trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vestendrie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Die een na laatste shot op het einde vond ik misschien wel te heftig. Kan me al goed indenken wat voor scenes dat opleveren.

Is het jou gelukt alle spoilers te vermijden trouwens?
Ik heb wel iets gelezen maar daar soort dingen lees ik bij iedere verhaal gedreven game, eerlijk gezegd. Dus geen idee of ze waar zijn, eigenlijk.

Het wordt mij langzaamaan wel duidelijk dat de meeste controverse gaat om het feit dat Ellie homoseksueel is en dat ND niet de conventionele voorgekauwde regels volgt (stoere protagonist en vrouwen met grote tieten) en dat siert ze. Ik heb er het volste vertrouwen in. Als de game 95 op MC scoort, dan is al dat gezeik alleen maar mooi meegenomen. Gratis reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
bram1984 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:50:
[...]

Ik heb wel iets gelezen maar daar soort dingen lees ik bij iedere verhaal gedreven game, eerlijk gezegd. Dus geen idee of ze waar zijn, eigenlijk.

Het wordt mij langzaamaan wel duidelijk dat de meeste controverse gaat om het feit dat Ellie homoseksueel is en dat ND niet de conventionele voorgekauwde regels volgt (stoere protagonist en vrouwen met grote tieten) en dat siert ze. Ik heb er het volste vertrouwen in. Als de game 95 op MC scoort, dan is al dat gezeik alleen maar mooi meegenomen. Gratis reclame.
Okee, dat valt te prijzen. Sowieso lastig om de spoilers te voorkomen, maar vermijd youtube, social media omtrent deze game en je komt een heel eind.

Jaa, maar dat was al sinds de 1e of 2e trailer bekend toch. (Eigenlijk al sinds de DLC van het eerste deel). Inderdaad prijzenswaardig dat het dit keer een andere richting kiest. Ik ben vooral bang dat de scores uiteindelijk tegen gaan vallen op gebied van kritiekscores. Ik denk dat deze game hoger gaat scoren bij de reviewers/critics dan bij de players zelf.

Maar dat is aan verwachting zonder de spoilers te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:38
bram1984 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:29:
Ja het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit! Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de gemiddelde next gen dit niveau haalt. Met next gen power alleen kom je er niet, dit is gewoon heel veel werk en oog voor detail hebben. Ik blijf er bij: deze game gaat de bar zetten op het gebied van animations en graphics, misschien wel voor de komende 5 jaar. Zeker als we de ps5 versie gaan spelen.
bram1984 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:50:
[...]
Het wordt mij langzaamaan wel duidelijk dat de meeste controverse gaat om het feit dat Ellie homoseksueel is en dat ND niet de conventionele voorgekauwde regels volgt (stoere protagonist en vrouwen met grote tieten) en dat siert ze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvxQaruMJ34UGx0dkc7P4RhAsuA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/KHEPDnxDhS7wHxdiPet8j2sn.gif?f=user_large
:+

Ik kan niet wachten alleszins!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vestendrie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Okee, dat valt te prijzen. Sowieso lastig om de spoilers te voorkomen, maar vermijd youtube, social media omtrent deze game en je komt een heel eind.

Jaa, maar dat was al sinds de 1e of 2e trailer bekend toch. (Eigenlijk al sinds de DLC van het eerste deel). Inderdaad prijzenswaardig dat het dit keer een andere richting kiest. Ik ben vooral bang dat de scores uiteindelijk tegen gaan vallen op gebied van kritiekscores. Ik denk dat deze game hoger gaat scoren bij de reviewers/critics dan bij de players zelf.

Maar dat is aan verwachting zonder de spoilers te weten.
Ja bereid je maar vast voor dat al die onderkruipsels de game gaan review-bomben, zonder ook maar een seconde gespeeld te hebben. Daar kan ik echt niks mee. Verder is een verhaal persoonlijk. Misschien vind ik het ook tegenvallen in vergelijking met deel 1. Echter maakt het niveau van de rest van de game dat wel weer goed, waarschijnlijk. Ik heb sinds Uncharted 1 iedere ND game minstens 3x uitgespeeld en ik verwacht dat met deze gewoon weer te doen.

@Anton.net Ja ik zie het wel. Waarom heb jij eigenlijk alles gecheckt? Toch zonde man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
bram1984 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Ja bereid je maar vast voor dat al die onderkruipsels de game gaan review-bomben, zonder ook maar een seconde gespeeld te hebben. Daar kan ik echt niks mee. Verder is een verhaal persoonlijk. Misschien vind ik het ook tegenvallen in vergelijking met deel 1. Echter maakt het niveau van de rest van de game dat wel weer goed, waarschijnlijk. Ik heb sinds Uncharted 1 iedere ND game minstens 3x uitgespeeld en ik verwacht dat met deze gewoon weer te doen.

@Anton.net Ja ik zie het wel. Waarom heb jij eigenlijk alles gecheckt? Toch zonde man.
Jaa precies. Ik heb dat hetzelfde bij ND. Sowieso is het een van de weinige spelen die waarschijnlijk echt af zijn bij release.
Dat is nog weleens anders geweest de laatste jaren.

En wat dat review-bomben betreft, uiteindelijk bepaal je je eigen score. Zelfs als iedere reviewer dit spel een 7 of lager geeft (wat gewoon slecht is voor deze game), dan zou ik het alsnog spelen. Puur omdat ik Ellie-fan ben en al zolang wacht op een vervolg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Ellie is eigenlijk een man? :D

Ik heb gelukkig ook spoilers kunnen vermijden tot nu toe. Kom in geen enkele comment sectie meer op social media tot ik hem heb uitgespeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Raem op 06-05-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Trailer ziet er wel weer tof uit Hoor! Ik kan niet wachten tot ie op de mat valt :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Ja bereid je maar vast voor dat al die onderkruipsels de game gaan review-bomben, zonder ook maar een seconde gespeeld te hebben.
Ja dat gebeurt nu al. Die video waar Neil aankondigt dat de game gold is gegaan, die heeft 3 keer zoveel dislikes dan likes. Op instagram zie ik Neil ook regelmatig haatreacties delen die hij ontvangt in zijn inbox.
Ook al die casual youtube channels, die weinig met TLoU of gaming in het algemeen te maken hebben, die springen nu allemaal op de hate train voor clicks.
Dat haten om te haten begint wel irritant te worden. :O
Tja, was toch al half gespoild. Ging me toch niet lukken om nog 1,5 maand spoilers te dodgen :+ . Nu weet ik tenminste wat ik wel en niet van de game kan verwachten :P
Raem schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:26:
Shhh, dat is een spoiler :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
Deze game gaat weer een emotionele rollercoaster worden. Benieuwd of ze de giraffe-scene kunnen overtreffen. Misschien orka’s die bij jouw boot gaan buurten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Anton.net schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:50:

Tja, was toch al half gespoild. Ging me toch niet lukken om nog 1,5 maand spoilers te dodgen :+ . Nu weet ik tenminste wat ik wel en niet van de game kan verwachten :P
Same here, ik ken inmiddels het hele verhaal al zon beetje :P ;(
spoiler:
Mijn verwachtingen zijn aardig getemperd nu.
Maar ik ga er uiteraard niks over zeggen hoor. Maar de trailer, ja die ziet er goed uit(opvallend dat Sony de dislikes heeft verborgen :P ). En dat trolls nu al de game haten begin ik ook irritant te vinden ja. Eerst spelen, dan pas oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
Hmm, ik heb de leaks niet gezien, maar van jullie cryptische messages krijg ik nu juist zin om de game te gaan spelen. Ik word steeds nieuwsgieriger of het wat is of niet.

spoiler:
Heb het niet zo op SJW, dus ben benieuwd.
:)

[ Voor 4% gewijzigd door rachez op 06-05-2020 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Binnenkort deel 1 nog maar eens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 09:28
Damn na zien nieuwe trailer moet ik toch echt weten hoe het hele verhaal zich ontrafeld. Weet al een hoop qua spoilers maar toch ben ik benieuwd.
Hoop wel dat het niet een mega gorefest/ torture pron achtig iets word.
Enne voor mensen die twijfelen, ja het is een meer lbgqt enz thema maar niet heel anders dan uncharted 4 en tlou.
Zal rest in spoiler zetten ookal is het als goed is redelijk bekend( geen spoiler over tlou2 verhaal maar mogelijk character naam spoiler ?? wel een tlou1 dlc spoiler)
spoiler:
abby word nu gezien als een transseksueel en daar is veel commotie om maar dat is al bekend dat is ze niet.
Plus ellie is lesbisch maar dat was met tlou dlc al duidelijk. En ja abby lijkt niet op je standaard grote tetten action vrouw maar nadine in uncharted 4 ook niet en daar hoorde je ook niemand over.
Dus is gewoon standaard afzetten tegen iets wat niet in veel mensen hun straatje past.. sneu gedoe zeker die haat nu erover.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die LGBTQ-toestand is niet het grootste probleem dat veel mensen hebben, dat is namelijk (megaspoiler):

spoiler:
1) Dat Joel wordt gedood (door Abby)
2) Dat je vervolgens een deel van het spel met Abby moet spelen

Beide zaken zijn aangetoond/duidelijk geworden door de leaks, dus dat is een zekerheid. De vraag is hoe groot het aandeel "Abby-speeltijd" gaat zijn, dat is niet duidelijk. Ook in de nieuwe trailer ligt de focus op Joel en Ellie, en volgens sommige mensen geeft dat een vertekend beeld omdat de indruk wordt gewekt dat de focus van het spel volledig op hen ligt.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:55
Bananeman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:34:
Die LGBTQ-toestand is niet het grootste probleem dat veel mensen hebben, dat is namelijk (megaspoiler):

spoiler:

Beide zaken zijn aangetoond/duidelijk geworden door de leaks, dus dat is een zekerheid. De vraag is hoe groot het aandeel "Abby-speeltijd" gaat zijn, dat is niet duidelijk. Ook in de nieuwe trailer ligt de focus op Joel en Ellie, en volgens sommige mensen geeft dat een vertekend beeld omdat de indruk wordt gewekt dat de focus van het spel volledig op hen ligt.
Dit, plus het
spoiler:
overdadige en te realistisch in beeld gebrachte geweld tegen Ellie en haar scharrel. De LGBT agenda die gepusht wordt lijdt in veel games e.d. af van het verhaal maar als het op een natuurlijke manier wordt gedaan dan heb ik er geen issue mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Bananeman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:34:

spoiler:

Moet je de youtube videos en reddit posts maar eens bekijken. Er word heel erg gehamerd op de lgbtq content. En tuurlijk wat jij zegt word zeker over geklaagd maar zeker ook over dat(tlou2 spoiler!!!,)
spoiler:
abby een transseksueel zou zijn, ellie lesbisch is en dat vrouwen niet sexy zijn... En ook combinaties ervan omdat joel dus dood gaat door een vrouw maar die is gespierd en moet dus trans zijn enz... Het is echt heel triest. Ik was ook shocked toen ik het las en zag over joel maar de rest vind ik echt triest gedoe... Wat ik al zei nadine in uncharted 4 was ook zo en versloeg nathan constant dus ja hoorde je niemand over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Jezus. Zo veel zwart voor mijn ogen. :+
Sterkte aan iedereen die de spoilers blijft ontwijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Anton.net schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:11:
Jezus. Zo veel zwart voor mijn ogen. :+
Sterkte aan iedereen die de spoilers blijft ontwijken _/-\o_
Kost me eerlijk gezegd vrij weinig moeite. Ik zou niet weten waarom ik iets zo graag zou moeten weten terwijl ik weet dat het dan een deel van de ervaring voor mij gaat verpesten. En na het zien van de trailer van gisteren heeft me dat alleen maar weer extra overtuigd: ik wil de game en het verhaal ervaren door het te spelen.

De trailer ziet er ook gewoon echt geweldig uit en ik ga ervan uit dat het weer een hele intense ervaring gaat worden.

En zoals @Raem ook al zei: ik lees momenteel gewoon geen comment secties of iets wat ook meer in de buurt daarvan komt zodra het met the Last of Us of iets van Sony te maken heeft.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Het is inderdaad niet moeilijk om spoilers te ontwijken en het hele gay gebeuren was al bekend vanaf Left Behind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was al een mega-spoiler tegengekomen in een ongerelateerde comment sectie op Youtube en had al geen zin meer om dit te spelen. Dus fuck it, ik heb de spoiler video van Angry Joe maar bekeken.
(mening volgt, geen inhoudelijke spoilers)
spoiler:
Het is echt zo ongelooflijk. Letterlijk, ik kan niet geloven dat ze hier voor gekozen hebben. Het is zo bewust subversief en ze gaan hier zo ongelooflijk veel gezeik mee krijgen van fans. Ik zou bijna iedereen aanraden om de spoilers gewoon te bekijken in plaats van hier blind €60 tegenaan te gooien, maar ja. Ik kan gewoon niet bevatten dat dit echt is en geen hoax.

[ Voor 5% gewijzigd door Kwistnix op 11-05-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 19:55

nFo

Comment section niet lezen, al heb ik nog geen spoilers daar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 13-09 17:40
Momenteel kijk ik de tlou playthrough van the patient wolf: [YouTube: The Last of Us Remastered - The Patient Playthrough - Part 1]
Ik heb nu zoveel plezier gehad van het eerste deel, dat ik deel 2 wel moet preorderen: ik heb geen enkel spel gespeeld wat mij zoveel replay value en plezier heeft gegeven. Zelfs al is tlou 2 niets, heeft ND het in mijn ogen wel verdiend. En een beetje vertrouwen mag wel..

Dus zojuist mijn eerste spel ge-preordered.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik ben nu tlou aan het spelen en inmiddels beland bij de beruchte kelder level van het hotel waar je voor het eerst stalkers tegenkomt. Dan schroeft het spel ineens het niveau aan horror op standje maximaal en moet ik even mentaal voorbereiden voordat ik verder ga. Misschien is een playthrough zoals hierboven bekijken zo gek nog niet :+

Ik hoop dat tlou2 niet teveel dit soort momenten heeft want anders haal ik de 100 niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Raem schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Ik heb gelukkig ook spoilers kunnen vermijden tot nu toe. Kom in geen enkele comment sectie meer op social media tot ik hem heb uitgespeeld.
-

[ Voor 9% gewijzigd door swoutr op 18-05-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
D. Ninjai schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:48:
Ik ben nu tlou aan het spelen en inmiddels beland bij de beruchte kelder level van het hotel waar je voor het eerst stalkers tegenkomt. Dan schroeft het spel ineens het niveau aan horror op standje maximaal en moet ik even mentaal voorbereiden voordat ik verder ga. Misschien is een playthrough zoals hierboven bekijken zo gek nog niet :+

Ik hoop dat tlou2 niet teveel dit soort momenten heeft want anders haal ik de 100 niet :P
Hier inderdaad ook weer begonnen aan deeltje 1. Heb me alweer af zitten vragen waarom ik mezelf dit aandoe :P Binnenkort meteen door met deel 2 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:24
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat als je de game graag wil gaan spelen dat je überhaupt spoilers gaat lezen over een game waarbij alles draait om het verhaal.

Door het lezen van de spoilers weet je key moments en belangrijke twists van de game. Iedereen die het gelezen heeft zal dus nooit weten welke impact de game op je zou hebben gehad als je er blanco was ingestapt.

Aan een ieder die de spoilers heeft gelezen en daarna zich negatief uitlaat (ook al zeg je niets inhoudelijks) wil ik zeggen dat je mening totaal niet relevant is. Ook na het daadwerkelijk spelen van de game is je mening nutteloos. Je weet gewoon niet wat je ervan zou hebben gevonden als je vooraf niets had geweten van het verhaal of de gebeurtenissen. Je mist de hele essentie van een verhaal, of het nou een boek, film of game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:34:
Aan een ieder die de spoilers heeft gelezen en daarna zich negatief uitlaat (ook al zeg je niets inhoudelijks) wil ik zeggen dat je mening totaal niet relevant is. Ook na het daadwerkelijk spelen van de game is je mening nutteloos. Je weet gewoon niet wat je ervan zou hebben gevonden als je vooraf niets had geweten van het verhaal of de gebeurtenissen. Je mist de hele essentie van een verhaal, of het nou een boek, film of game is.
Totale onzin. Ik weet nu welke objectieve keuzes er gemaakt zijn en het maakt daarbij niet meer uit in welke context die binnen het verhaal nog geplaatst worden. Ik ben het zo fundamenteel oneens met die keuzes dat ik daardoor de interesse in het spel verloren ben. Dat maakt mijn mening niet nutteloos, maar geïnformeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Cyrax0508 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:34:
Aan een ieder die de spoilers heeft gelezen en daarna zich negatief uitlaat (ook al zeg je niets inhoudelijks) wil ik zeggen dat je mening totaal niet relevant is.
Nee, JOUW mening is niet relevant 8)7 Who cares...
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Nee, JOUW mening is niet relevant 8)7 Who cares...
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
Ik snap de gedachte wel enigszins, want hoe kan je een gefundeerde mening hebben over een verhaal waar je nog maar flarden van gezien hebt. Als je die flarden buiten de context van het grotere geheel ziet, dan ga je daar al een mening over vormen, die mogelijk anders zou zijn, dan wanneer je ze binnen de context van het grotere gehaal voor het eerst zou ervaren.
Echter, dat is grotendeels niet van toepassing op kritiek naar aanleiding van de TLoU 2 leaks, maar om dat te begrijpen moet je inhoudelijke kennis hebben van die leaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Kwistnix schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Ik snap de gedachte wel enigszins, want hoe kan je een gefundeerde mening hebben over een verhaal waar je nog maar flarden van gezien hebt. Als je die flarden buiten de context van het grotere geheel ziet, dan ga je daar al een mening over vormen, die mogelijk anders zou zijn, dan wanneer je ze binnen de context van het grotere gehaal voor het eerst zou ervaren.
Echter, dat is grotendeels niet van toepassing op kritiek naar aanleiding van de TLoU 2 leaks, maar om dat te begrijpen moet je inhoudelijke kennis hebben van die leaks.
Net was mijn post nog totale onzin, nu is het begrijpelijk alleen niet van toepassing op TLoU 2? Dat is natuurlijk wel heel gemakkelijk zo.

Wat heeft jouw mening op dit moment dan voor meerwaarde? Wat hebben anderen eraan dat je nu zegt dat jij je interesse bent verloren na het zien van de spoilers? We kunnen er niet met elkaar over praten, want het betreft spoilers en het overgrote deel van de mensen die in dit topic komen kennen deze niet. Dus is er geen ruimte voor een inhoudelijke discussie en zie ik de noodzaak van het vermelden van jouw teleurstelling niet echt.

Ik blijf erbij dat de impact van een verhaal wordt aangetast (positief of negatief) op het moment dat je sleutelmomenten van een verhaal vooraf kent. Je bent blijkbaar behoorlijk teleurgesteld in het verhaal. Is het dan zo raar om te bedenken dat je teleurstelling nog veel groter zou kunnen zijn als je dit vooraf niet had geweten? Dan hebben deze spoilers toch simpelweg impact gehad op hoe jij het verhaal hebt ervaren? Dat kan dus ook negatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Kwistnix schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Ik heb de leaks ook gezien maar ben het niet met je eens. De balans tussen de gebeurtenissen, in de gameplay, en waarom bepaalde dingen gebeuren is nog niet duidelijk.

spoiler:
Wie weet speel je eerst met Ellie, daarna met Abby en daarna weer met Ellie. In series en films spelen ze ook vaak met grijze gebieden, niet iedereen is goed of slecht, je krijgt sympathie voor een slechterik maar daarna heb je weer door dat diegene echt slecht is. Ik weet het verder natuurlijk ook niet maar kan me heel goed voorstellen dat het een buitengewoon interessant verhaal kan zijn ook al strijken de gelekte details me nu tegen de haren in. Het blijven elementen in een groter geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Net was mijn post nog totale onzin, nu is het begrijpelijk alleen niet van toepassing op TLoU 2? Dat is natuurlijk wel heel gemakkelijk zo.
Ik zeg dat ik je gedachtengang (denk te) begrijp(en), niet dat ik het per se met je eens ben.
Wat heeft jouw mening op dit moment dan voor meerwaarde? Wat hebben anderen eraan dat je nu zegt dat jij je interesse bent verloren na het zien van de spoilers? We kunnen er niet met elkaar over praten, want het betreft spoilers en het overgrote deel van de mensen die in dit topic komen kennen deze niet. Dus is er geen ruimte voor een inhoudelijke discussie en zie ik de noodzaak van het vermelden van jouw teleurstelling niet echt.
Mijn mening is maar een mening, zoals er meerdere zijn. Mijn mening is alleen wel gebaseerd op meer informatie dan die mening van de meesten - degenen die geen kennis hebben van de spoilers. Dus dat is de meerwaarde boven mensen die een mening hebben, gebaseerd op verwachtingen uit het verleden en promotiemateriaal. Het topic heet ook niet "[PS4] Het grote kritiekloze TLoU: Part II lofzang topic" en de spoilers zijn nu eenmaal deel van de realiteit van TLoU2. Daar mag gewoon over gepraat worden, al zij het niet inhoudelijk buitenom spoiler tags.
Ik blijf erbij dat de impact van een verhaal wordt aangetast (positief of negatief) op het moment dat je sleutelmomenten van een verhaal vooraf kent. Je bent blijkbaar behoorlijk teleurgesteld in het verhaal. Is het dan zo raar om te bedenken dat je teleurstelling nog veel groter zou kunnen zijn als je dit vooraf niet had geweten?
Dat weet ik wel zeker, want dan had het mij bovenop de terleurstelling ook nog eens € 60 gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Cyrax0508 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:16:
[...]
We kunnen er niet met elkaar over praten, want het betreft spoilers en het overgrote deel van de mensen die in dit topic komen kennen deze niet. Dus is er geen ruimte voor een inhoudelijke discussie en zie ik de noodzaak van het vermelden van jouw teleurstelling niet echt.
Een grote hoop van het verhaal staat online. Goed, de details en 'storytelling' zijn natuurlijk nog onbekend, maar de grote lijnen, wat er gebeurt, wanneer en waarom zijn heel duidelijk. Er is dus zeker ruimte voor een inhoudelijke discussie. Als jij daar niet aan wil deelnemen is dat prima. Maar kom niet zeuren dat anderen dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Kwistnix schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Ik zeg dat ik je gedachtengang (denk te) begrijp(en), niet dat ik het per se met je eens ben.

[...]

Mijn mening is maar een mening, zoals er meerdere zijn. Mijn mening is alleen wel gebaseerd op meer informatie dan die mening van de meesten - degenen die geen kennis hebben van de spoilers. Dus dat is de meerwaarde boven mensen die een mening hebben, gebaseerd op verwachtingen uit het verleden en promotiemateriaal. Het topic heet ook niet "[PS4] Het grote kritiekloze TLoU: Part II lofzang topic" en de spoilers zijn nu eenmaal deel van de realiteit van TLoU2. Daar mag gewoon over gepraat worden, al zij het niet inhoudelijk buitenom spoiler tags.

[...]

Dat weet ik wel zeker, want dan had het mij bovenop de terleurstelling ook nog eens € 60 gekost ;)
Ik zeg toch ook niet dat je het ermee eens bent?

Nogmaals, ik zie de meerwaarde niet van een mening over een game gebaseerd op spoilers van een game die nog (lang) niet uit is. Jouw mening is voor de mensen die de spoilers niet kennen (het overgrote deel dus) dan toch niet van belang. Ik suggereer ook nergens dat ik TLoU Part II fantastisch vind en dat er alleen maar positief over mag worden gesproken. Dus waarom je refereert naar “"[PS4] Het grote kritiekloze TLoU: Part II lofzang topic" snap ik in het geheel niet. Nergens heb ik mijn mening over deze game gegeven, ik heb zelfs geen verwachtingen uitgesproken. Ik zeg alleen dat kritiek op een verhaal waarvan je het gehele plaatje niet kent nonsens is.

Tuurlijk kost het je geen € 60,00. Max € 20,00. Je kent het verhaal toch al, dus skip die cutscenes en dan ben je binnen 10 uur wel klaar. Als je hem de volgende dag doorverkoopt vang je er nog wel € 40,00 voor (riep je me :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door Cyrax0508 op 20-05-2020 16:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:30
Opgelet bij minuut 5:50? Ik ga elke stukje van de game proberen te verkennen om alles en nog wat mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:33
Ik zal misschien een geval apart zijn maar ik speel dit nog meer op de gameplay dan het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:12:
Ik zal misschien een geval apart zijn maar ik speel dit nog meer op de gameplay dan het verhaal.
Hm, de gameplay van 't origineel was wat mij betreft prima, maar niks vernieuwends en zeker niet de reden dat het een van mijn favoriete games aller tijden is. Wat vond jij zo goed aan de gameplay dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Wat ik nog niet heb gezien maar wel op hoop is dat je meer kan gooien of gebruiken uit de omgeving dan alleen een baksteen of een fles. Vond het altijd een beetje jammer wanneer je verstopt in een winkel en iets wilt gooien dat je geen blikje bonen van de plank kan pakken of iets dergelijks wanneer een baksteen of fles buiten bereik zijn.

Destijds hielden ze het simpel vanwege geheugenruimte vermoed ik dus ik hoop dat ze nu voor meer interactieve items gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Kwistnix schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Hm, de gameplay van 't origineel was wat mij betreft prima, maar niks vernieuwends en zeker niet de reden dat het een van mijn favoriete games aller tijden is. Wat vond jij zo goed aan de gameplay dan?
Bij dit nieuwe deel heb ik het idee dat ze de stealth gameplay naar een veel hoger hoger niveau hebben gebracht.Nu in 2020 vind ik de gameplay van het eerste deel te schraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Interessant, zo te zien verschillende keuzes kan je maken in het verhaal ?
Crafting uitgebreid, animaties zijn ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Kwistnix schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:34:
[...]

[...]

[...]

Inderdaad, zo heeft iedereen hier z'n mening. Ook al vind ik sommige verhaalelementen niet "leuk" ik weet zeker dat Naughty Dog het op een super boeiende manier kan vertellen. Ik vind het juist ontzettend tof dat ze niet mainstream de gebaande paden bewandelen en heb zin om dit te spelen en mee te maken. Er zijn al zo veel games waar alles altijd maar goed komt. In literatuur, muziek, film zijn ontzettend veel verhalen die niet "leuk" zijn maar wel super boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier nog een fan en zie net dit topic! Jeej!

Deel 1 was als een film voor ons, ja ons, ik was aan het spelen terwijl mijn vriendin helemaal ingezogen was in het verhaal. Dit heeft ze nooit. Een week lang alles laten vallen om meer te weten te komen.

Nu kijken we uit naar deel 2 natuurlijk, binnenkort een recap kijken van v1 en dan 2 met een frisse blij starten. Dit gaat een game worden die ik fysiek wil pre-orderen gok ik zo. Natuurlijk het liefst voor een erg scherpe prijs. Ik heb nog wel een paar simpele vragen:
- Playstation Plus heb ik na jaren opgezegd (PS4 ligt al stof te happen sinds Horizon New Dawn en daarvoor Last of Us), is het noodzakelijk of leuker om PS+ te hebben?
- Fysiek pre-orderen kan problemen geven met de post, maar ik gok dat dit wel de beste prijs is?
- Als ik kijk in de Pricewatch is 55 euro de echte uiterste prijs (ik koop eigenlijk nooit console games), het ziet er naar uit dat dit de bodemprijs zal wezen. Iemand nog tips voor goedkoper? Zo niet dan pre-order ik die lekker, geen probleem, maar een paar euro is weer meegenomen, vooral want pre-order.

Ik blijf het topic volgen. Zin in!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:05:

- Playstation Plus heb ik na jaren opgezegd (PS4 ligt al stof te happen sinds Horizon New Dawn en daarvoor Last of Us), is het noodzakelijk of leuker om PS+ te hebben?
- Fysiek pre-orderen kan problemen geven met de post, maar ik gok dat dit wel de beste prijs is?
- Nee, TLoU2 heeft ook (aanvankelijk in ieder geval) geen online multi-player component.
- Ja, de prijzen op PSN zijn vaak hoger dan elders, voor nieuwe releases in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
Kecin schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:05:
Hier nog een fan en zie net dit topic! Jeej!

Deel 1 was als een film voor ons, ja ons, ik was aan het spelen terwijl mijn vriendin helemaal ingezogen was in het verhaal. Dit heeft ze nooit. Een week lang alles laten vallen om meer te weten te komen.

Nu kijken we uit naar deel 2 natuurlijk, binnenkort een recap kijken van v1 en dan 2 met een frisse blij starten.
Same here. Vriendin zat helemaal in spanning en zat af en toe te gillen van de schrik :p aan het begin van de game met Joel z'n dochter zat ze zelfs te huilen. Was destijds voor mij de 2e playthrough dus ik wist wat beter wat er ging komen.

Ben nu opnieuw deel 1 aan het spelen, even een opfrisser. Zojuist het beruchte stuk onder in het hotel gehad. Man man man. Broekje vol nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Kwistnix schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:25:
[...]

- Nee, TLoU2 heeft ook (aanvankelijk in ieder geval) geen online multi-player component.
The Last of Us 1 had wel multiplayer? Was niet zoveel aan is wat ik me ervan herinner.
Maar ik dacht inderdaad ook gehoord te hebben dat bij TLOU2 een multiplayer later pas in de game zou komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:29:
[...]

The Last of Us 1 had wel multiplayer? Was niet zoveel aan is wat ik me ervan herinner.
Maar ik dacht inderdaad ook gehoord te hebben dat bij TLOU2 een multiplayer later pas in de game zou komen ofzo.
The Last of Us had inderdaad wel het 'factions' multiplayer component. Ik vond er aanvankelijk ook niet zo veel aan, maar toch heb ik er uiteindelijk nog heel wat uurtjes in de 'supply raid' modus besteed, die vond ik 't leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14
Als het goed is komt er een stand alone multiplayer van Last of us Part II geen idee hoe anders het is etc?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Nietdatikweet schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:48:
Opgelet bij minuut 5:50? Ik ga elke stukje van de game proberen te verkennen om alles en nog wat mee te maken.
Het baart me wel lichtelijk zorgen dat je blijkbaar "entire story moments" kunt missen.
Juist het verhaal is wat het eerste deel zo krachtig maakt in combinatie met het gevoel dat je een film speelt. Ik ben een beetje bang dat dat gevoel verloren gaat als je momenten mist of hele gebieden uit moet kammen of je wellicht een story moment gemist hebt.
In het eerste deel was dat hooguit zoeken naar schaarse materialen, wat een deel van de ervaring was gezien de situatie in die wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
veldkampj schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Het baart me wel lichtelijk zorgen dat je blijkbaar "entire story moments" kunt missen.
Juist het verhaal is wat het eerste deel zo krachtig maakt in combinatie met het gevoel dat je een film speelt. Ik ben een beetje bang dat dat gevoel verloren gaat als je momenten mist of hele gebieden uit moet kammen of je wellicht een story moment gemist hebt.
In het eerste deel was dat hooguit zoeken naar schaarse materialen, wat een deel van de ervaring was gezien de situatie in die wereld.
Het lijkt me voor zich spreken dat het hier om lore-gerelateerde content gaat die niet direct te maken hebben met de main story. Zou een beetje gek zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
bram1984 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Het lijkt me voor zich spreken dat het hier om lore-gerelateerde content gaat die niet direct te maken hebben met de main story. Zou een beetje gek zijn anders.
Ik hoop het :) maar ik haal het niet direct uit z'n verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
veldkampj schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:07:
[...]

Ik hoop het :) maar ik haal het niet direct uit z'n verhaal.
Het is Naughty Dog. Maak je vooral geen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woensdag:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:18:

Het is Naughty Dog. Maak je vooral geen zorgen.
Dat is op het moment een mening die -uhum- niet door iedereen gedeeld wordt :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
Op 12 Juni gaan de reviews online: https://www.psx-sense.nl/...k-voor-de-release-online/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D. Ninjai
Geen idee of ik vanavond om 22:00 de beelden ga bekijken. Ik heb eigenlijk wel genoeg gezien en wil verrast worden dus ik denk dat ik enkel jullie reacties ga lezen.

Las in een wat ouder interview wat tofs over de techniek achter de game. Misschien al wel bekend maar ik blijf het indrukwekkend vinden hoe talentvol het team van ND is.

GamesBeat: Are there any other big hints in what we saw today about things that are very similar or very different from the previous game?

Newman: For me, the thing that most defines this game is that every single facet, from the technology to the mechanical game design to the narrative — I feel like every facet, we’re trying to take a quantum leap forward with this game. For example, in the first game, there was no dodge. It was a very simple melee system. When we added the dodge mechanic, we wanted to do it in a way that lived up to Naughty Dog animation quality.

In other games, when you dodge in different directions, maybe there are four different directions you can dodge in, four different animations. In The Last of Us Part II, it’s contextual to the direction that the enemy attacks from and the direction you move to. If an attack is coming vertically and you’re going to the left, it’ll play an animation where she leans to the left, just missing the attack that’s coming. If it’s a horizontal attack, she’ll duck to the right. There’s this pool of dodge animations.

Ook een heel gaaf stukje techniek:

A big one that I’m excited about is called motion matching. It’s this algorithm where — normally, in player navigation systems, the system that governs Ellie and the enemy NPCs moving around the space — normally you program it in such a way where, if you press forward, play the run forward animation. Press left, play this turn animation and then play the left run animation.

Motion matching, instead, has this huge bucket of animations. They mocapped someone running around a space, doing all these loops and turns, and chopped that animation into really small pieces. Based on your stick input and the speed you were going and the speed your about to move to, it pulls three or four animations from that pool and blends them together in just the right way to get the perfect motion from where you were going to get to.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tof, hopen dat Tweakers dan ook een review klaar heeft :D Al ga ik hem sowieso spelen.. haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rijkere en realistischere animaties hebben ook een keerzijde, althans dat is een gevaar. Bij Red Dead Redemption 2 vond ik het bijvoorbeeld uitermate ergerlijk dat alles zo stroperig ging vanwege die rijke animaties. Sowieso is er een soort paradox, waarbij focus op realisme en spelelementen elkaar op een gegeven moment in de weg gaan zitten. Bij RDR2 vond ik het duidelijk in onbalans, maar bij Uncharted 4 was het dan weer prima uitgevoerd. Ik verwacht dat TLoU2 de juiste balans wel zal vinden, net als UC4 dat deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Als de reviews een week voor release online mogen dan weet je dat goud in handen hebt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hulleman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:48:
[...]

Als de reviews een week voor release online mogen dan weet je dat goud in handen hebt.
Ik geef ze dan ook het voordeel van de twijfel. ;)

Vraag me alleen wel af waar de state of play straks voor nodig is.Dat de gameplay is verbetert hebben we ook al kunnen zien in de laatste ND video.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Naughty Dog geeft de Vita nog wat aandacht. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo

nFo

The Last of Us Part II - State of Play | PS4

[ Voor 53% gewijzigd door nFo op 27-05-2020 22:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Fuck dat gezeur over politieke correctheid, die game is gewoon bruut qua actie en gameplay.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Nieuwe gameplay zag er goed uit hoor. En Ellie heeft leren zwemmen!
Wat ik wel miste in de combat is dat eerder werd gezegd dat vijanden een band hebben met elkaar, elkaar bij naam roepen, boos worden als je iemand doodt etc. Hoorde nu toch nog steeds vooral standaard dingen als "She's over there", "After her" etc.
Maar zal de gameplay nog een keer terug kijken, misschien heb ik het gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik heb gewoon gekeken en wat gaan we hiervan genieten zeg! Wat een gameplay en er zijn nog een aantal nieuwe infected die het ons moeilijk gaan maken. Als je ze maar niet voor het eerst tegenkomt in een kelder van een hotel :+

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 27-05-2020 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Raem schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:34:
Hoorde nu toch nog steeds vooral standaard dingen als "She's over there", "After her" etc.
Maar zal de gameplay nog een keer terug kijken, misschien heb ik het gemist.
Ja, ik vond de gameplay ook wel wat 'generiek' overkomen. Vooral de AI dan, daar kan ND echt nog stappen maken. Ik denk dat je deze game best op hard speelt, anders zijn de enemies nogal 'dom'.
Het gebruiken van een rope is wel nieuw, dat wist ik niet. Zag er wel erg Uncharted uit :P

Ben ook wel benieuwd wie Nora is. Ze kwam al een aantal keer voorbij in de leaks, maar wie ze juist is, is niet duidelijk...

Dat 19 juni nu maar snel hier is *O* En hopen dat het verhaal ook tot zijn recht gaat komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
Wauw. Ben superhyped na deze state of play hoor. Was weer genieten geblazen. Twijfel nog wel of ik hem fysiek of digitaal ga kopen. Had eigenlijk nog the special edition willen halen, maar die is ook overal uitverkocht natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuke Vita cameo :P Het deuntje wat er speelde kwam me zo bekend voor maar kon het niet meteen thuisbrengen.

Totdat ik het eureka moment had en besefte dat ze Hotline Miami op haar Vita aan het spelen was (over gewelddadige games gesproken :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Vestendrie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:47:
Had eigenlijk nog the special edition willen halen, maar die is ook overal uitverkocht natuurlijk.
Bij Media Markt bijvoorbeeld hebben ze de Special Edition gewoon hoor.
Er is ook een versie exclusief bij Amazon. Dat is ook wel een goede deal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Oke oke, Dat stukje bij 16:23 vond ik wel 18+ _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Anton.net schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:40:
Ja, ik vond de gameplay ook wel wat 'generiek' overkomen. Vooral de AI dan, daar kan ND echt nog stappen maken. Ik denk dat je deze game best op hard speelt, anders zijn de enemies nogal 'dom'.
Het gebruiken van een rope is wel nieuw, dat wist ik niet. Zag er wel erg Uncharted uit :P
Generiek of niet, man wat een hoop tegenstanders verspreid na elkaar.
In TLOU is het vaak dat je een beperkt gebied binnen gaat en daar wat vijanden afmaakt en dan weer verder.
Dit leek toch veel meer op elkaar te reageren. Dat worden extra lange adrenaline rushes.
Sowieso zag ik dat ze dat melee wapen vooraf al aanpaste en pas op het laatst inzetten.
Leek wel of dat ook al met voorbedachte rade was. Net als alle maak items die tussendoor gedaan werden.
Leek in ieder geval meer te maken. Weet niet welke moeilijkheidsgraad dit was (heb TLOU alleen op Hard en Hard+ gespeeld), maar er viel behoorlijk wat te maken.
Anton.net schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:40:
Ben ook wel benieuwd wie Nora is. Ze kwam al een aantal keer voorbij in de leaks, maar wie ze juist is, is niet duidelijk...
Ik gok erop dat dat te maken heeft met die scene dat Ellie op de grond gedrukt wordt en iemand hoogst waarschijnlijk afgemaakt wordt wat haar hele wraakreis start. Mijn gok is dat dat die Nora is die daar bij was en dat ze al gezegd had dat ze wraak zou nemen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Vond het trouwens wel erg slordig hoe ze op 18:30 een brandende molotov terug in haar zak stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:34
Ik heb eigenlijk een vraag voor de Tweakers die net zo uit kijken naar dit spel. Ik zit momenteel te twijfelen om mijn PS4 SLIM te upgraden naar de PS4 Pro voor dit spel. Ik heb momenteel nog niet specifiek een 4K televisie maar ik wil graag het maximale uit het spel halen. Denken jullie dat het bij LOU2 een groot verschil tussen deze versies is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
@Kaasdipje Ik zou het niet meer doen persoonlijk. Speel de game nu op je Slim en koop later een PS5, dan ga je het maximale halen uit de game.

De Slim rendert deze game in 1080p, de Pro 1440p. In het algemeen draaien die Sony exclusives gewoon heel stabiel op de Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Anton.net schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:15:
@Kaasdipje Ik zou het niet meer doen persoonlijk. Speel de game nu op je Slim en koop later een PS5, dan ga je het maximale halen uit de game.

De Slim rendert deze game in 1080p, de Pro 1440p. In het algemeen draaien die Sony exclusives gewoon heel stabiel op de Slim.
Daarnaast heb ik ten tijde van TLoU 1 op de PS3 geen moment gedacht van "bah wat een lelijke game". Dat komt nu ook echt wel goed. Ik heb zelf de Pro en een 4K TV, dus ik verwacht wel dat een game van dit caliber er prachtig uit gaat zien :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Raem schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:10:
Vond het trouwens wel erg slordig hoe ze op 18:30 een brandende molotov terug in haar zak stopt.
Haha ja dat viel mij ook op, eerst aansteken en dan meteen in d'r zak... maar ja dat zijn gamelogics, iedere game heeft daar wel iets van zoals een heel arsenaal aan wapens in je broekzak mee dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Raem schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:10:
Ja of hoe er geïnfecteerde in het spel zitten dat mensen willen eten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
En het is nog steeds enkel een flesje of een baksteen gooien ipv zelf iets improviseren of een ander item in de buurt. Maar ik ga ervan uit dat de rekenkracht beter aan iets anders kon worden besteedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

D. Ninjai schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:49:
En het is nog steeds enkel een flesje of een baksteen gooien ipv zelf iets improviseren of een ander item in de buurt. Maar ik ga ervan uit dat de rekenkracht beter aan iets anders kon worden besteedt.
Het wordt anders ook teveel. Nu heb je een aantal objecten in beeld waar je interactie mee kan hebben.

Als je bij ieder shot 20 dingen in beeld hebt waar je mee kan gooien en dan ook nog moet filteren wat er eventueel nodig is om te craften krijg je een zoekplaatje en is alle snelheid wel uit de game. Of alles moet eruit zien alsof het vastgenageld zit en dan wordt de omgeving weer zo saai.

Je zal wat consessies moeten doen om een spel overzichtelijk en speelbaar te houden denk ik.

Ik ben wel benieuwd of ze het verhaal net zo boeiend en meeslepend kunnen krijgen als 1.

Dit lijkt een beetje op een "seeking revenge" verhaal wat Hollywood al decennia tot in den treure heeft uitgekauwd, ik zal het zeker gaan spelen maar heb mijn verwachtingen wel ietsjes teruggeschroefd de afgelopen tijd. Iets met verwachtingsmanagement.. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 28-05-2020 13:32 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
Kijkt de crew niet naar spoiler-spammers in nieuwsberichten? Lees dat de reactie-sectie van het laatste nieuwsbericht van The last of us 2 vol spoilers bevat. Ben wel benieuwd naar de meningen n.a.v. van State of Play (artikel van vanochtend), mits dit spoilervrij is. Durf het oprecht niet te bekijken omdat ik met een onwetende blik het verhaal wil in gaan. Iemand die kan zeggen of er daadwerkelijk zulke grote spoilers in zitten? Zie: nieuws: Sony toont lange gameplayvideo van The Last of Us Part II

[ Voor 50% gewijzigd door Vestendrie op 28-05-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vestendrie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:57:
Kijkt de crew niet naar spoiler-spammers in nieuwsberichten? Lees dat de reactie-sectie van het laatste nieuwsbericht van The last of us 2 vol spoilers bevat. Ben wel benieuwd naar de meningen n.a.v. van State of Play (artikel van vanochtend), mits dit spoilervrij is. Durf het oprecht niet te bekijken omdat ik met een onwetende blik het verhaal wil in gaan. Iemand die kan zeggen of er daadwerkelijk zulke grote spoilers in zitten? Zie: nieuws: Sony toont lange gameplayvideo van The Last of Us Part II
Ik heb de comments gescanned en ben geen berichten met inhoudelijke spoilers (voor mij al bekend) tegengekomen bij het artikel. Dus of ze waren er niet, of ze zijn weggehaald. Grappig dat de SJW criticasters en mensen die daar tegenin gaan, allemaal het punt nogal missen. Dat is voor de meeste fans van TLoU die zich kritisch uitlaten n.a.v. de spoilers niet eens de (hoofd)reden er achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
Kwistnix schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Ik heb de comments gescanned en ben geen berichten met inhoudelijke spoilers (voor mij al bekend) tegengekomen bij het artikel. Dus of ze waren er niet, of ze zijn weggehaald. Grappig dat de SJW criticasters en mensen die daar tegenin gaan, allemaal het punt nogal missen. Dat is voor de meeste fans van TLoU die zich kritisch uitlaten n.a.v. de spoilers niet eens de (hoofd)reden er achter.
Fijn dankjewel. Heb het nu even doorgenomen en valt inderdaad mee. Dat SJW-verhaal wist ik al, maar dat wordt ook min of meer steeds verteld door TLOU2 zelf.

Ja het feit dat er bepaalde keuzes worden gemaakt en dat je het hier niet mee eens bent, oke. Maar er is wel een bepaalde hetze tegen deze game momenteel. Gisteren tijdens de state of play waren er ruim 50.000 kijkers, het gros was nog redelijk positief (werd steeds positiever naarmate de video vorderde), maar er was ook een groot aantal kijkers die gewoon grofweg alles gingen roepen qua spoilers, chat snel afgesloten en geen last verder gehad.
Wat er dus vooral gaande is dat ik erg jammer vind is dat er niet even gewacht wordt tot 19 juni en de dagen erna voor er van alles geroepen wordt. Feit is dat er door niemand de game is gespeeld. Ze verpesten ook alleen maar het plezier voor TLOU-fans zoals ik.

Nu weer begonnen aan deel 1 om er weer in te komen, blijft een pareltje. Na de beelden van gisteren ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat het qua gameplay en sfeerbeelden in ieder geval minstens gelijkwaardig zal zijn qua niveau. Nu het verhaal nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:55
Vestendrie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:07:
Ja het feit dat er bepaalde keuzes worden gemaakt en dat je het hier niet mee eens bent, oke. Maar er is wel een bepaalde hetze tegen deze game momenteel.
Ik denk dat een heleboel TLOU1 fans zich verraden voelen door Naughty Dog en gewoon echt boos zijn omdat TLOU2 niet wordt wat ze hadden gehoopt. Zelf ben ik vooral teleurgesteld maar ik kan best begrijpen dat extremere fans een hevigere reactie hebben (en er zijn ook nog "gewone" trolls natuurlijk). Ik ben vooral heel benieuwd wat mensen die de spoilers hebben ontweken uiteindelijk van de game gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, dat er een hoop mensen zijn die het niet kunnen laten om TLoU2 willens en wetens voor anderen te spoilen, is behoorlijk triest. Ik had ook geen interesse in de spoilers, maar ben ze gewoon tegen gekomen in willekeurige comment sections. Voor wat meer context ben ik toen de leaks zelf maar actief gaan opzoeken.
Ik begrijp wel dat mensen die oprecht fan zijn van TLoU, kennis hebben van de spoilers en daardoor zwaar teleurgesteld zijn (ik zei de gek), hier anderen over willen informeren. Maar dat kan dus ook prima zonder het feestje voor iedereen te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Het zit bij een aantal mensen in ieder geval zo diep om doodsbedreigingen naar Neil Druckmann te sturen. |:( :F

Ik heb spoilers tot nu toe gelukkig nog kunnen vermeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
ErikT738 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat een heleboel TLOU1 fans zich verraden voelen door Naughty Dog en gewoon echt boos zijn omdat TLOU2 niet wordt wat ze hadden gehoopt. Zelf ben ik vooral teleurgesteld maar ik kan best begrijpen dat extremere fans een hevigere reactie hebben (en er zijn ook nog "gewone" trolls natuurlijk). Ik ben vooral heel benieuwd wat mensen die de spoilers hebben ontweken uiteindelijk van de game gaan vinden.
Maar in welk opzicht zouden ze zich verraden moeten voelen? Het einde van Deel 1 was redelijk open. Je kan er alle kanten mee op. Als de maker van deel 2 een andere keuze hebben gemaakt dan veel fans hadden willen zien, tsja. Dat is dan vervelend, maar uiteindelijk zou dat niet tot een slechte ervaring moeten leiden omdat nog niemand het spel heeft kunnen spelen. Het is allemaal zo makkelijk roepen en uiteindelijk is het uitstekende PR voor deze game natuurlijk. ND gaat deze hetze echt niet voelen in zijn portemonnee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
Kwistnix schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Mja, dat er een hoop mensen zijn die het niet kunnen laten om TLoU2 willens en wetens voor anderen te spoilen, is behoorlijk triest. Ik had ook geen interesse in de spoilers, maar ben ze gewoon tegen gekomen in willekeurige comment sections. Voor wat meer context ben ik toen de leaks zelf maar actief gaan opzoeken.
Ik begrijp wel dat mensen die oprecht fan zijn van TLoU, kennis hebben van de spoilers en daardoor zwaar teleurgesteld zijn (ik zei de gek), hier anderen over willen informeren. Maar dat kan dus ook prima zonder het feestje voor iedereen te verpesten.
Ik ben ook niet zo naïef om niet te geloven dat er mensen zijn die slechte bedoelingen hebben voor een game als dit. Haat en liefde-verhouding ga je altijd wel houden, daar is niets aan te doen.

Ben oprecht benieuwd naar de game. Mijn ervaring zal door alle kritiek niet anders worden omdat ik er openminded in ga (geen kennis van de spoilers) en dat wil ik graag ook zo houden.

Moet je nagaan dat als je bij de film The Usual Suspect (flinke plottwist) al voor het begin van de film wist wie de "dader" was, om maar een voorbeeld te noemen. Spoilersdrammers worden niet voor niets het afvoerputje van het internet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vestendrie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Moet je nagaan dat als je bij de film The Usual Suspect (flinke plottwist) al voor het begin van de film wist wie de "dader" was, om maar een voorbeeld te noemen.
Een vergelijking met Star Wars: The Rise of Skywalker was treffender geweest :X
Het heeft ook weinig met ruimdenkend te maken, het is puur op basis van vertrouwen. Of het dan gaat om misplaatst vertrouwen of niet, de tijd zal het leren. Bij mij is het vertrouwen in ieder geval weg, in algemenre zin trouwens. Ik pre-order niets en ik wacht meestal ook de onafhankelijke reviews af. Cyberpunk 2077 bijvoorbeeld, met stip het spel waar ik het meest naar uitkijk, enorm veel zin in, maar een pre-order of aankoop bij release gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
Kwistnix schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Een vergelijking met Star Wars: The Rise of Skywalker was treffender geweest :X
Het heeft ook weinig met ruimdenkend te maken, het is puur op basis van vertrouwen. Of het dan gaat om misplaatst vertrouwen of niet, de tijd zal het leren. Bij mij is het vertrouwen in ieder geval weg, in algemenre zin trouwens. Ik pre-order niets en ik wacht meestal ook de onafhankelijke reviews af. Cyberpunk 2077 bijvoorbeeld, met stip het spel waar ik het meest naar uitkijk, enorm veel zin in, maar een pre-order of aankoop bij release gaat het niet worden.
Ja wist even geen ander voorbeeld haha.

Ja dat snap ik. Maar cyberpunk is ook zo'n typische game dat enorm gehyped wordt maar wellicht tegen gaat vallen. Puur omdat de verwachtingen zo hoog zijn.

Ik twijfel nog of ik de special edition haal of de normale. Het is sowieso een spel, hoe slecht het ook is, vaker gespeeld gaat worden. Ik weet inmiddels wat mijn smaak is en ik durf er een heleboel geld op te leggen dat deel 2 mij in ieder geval niet gaat tegenvallen. Ik kan wel wat verder kijken dan alleen mijn eigen wensen. Gaat echt om het totaalplaatje en als ze ergens tot een goed doordachte game kunnen komen, dan is dat wel bij ND.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Vestendrie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:50:
[...]

Ik twijfel nog of ik de special edition haal of de normale. Het is sowieso een spel, hoe slecht het ook is, vaker gespeeld gaat worden. Ik weet inmiddels wat mijn smaak is en ik durf er een heleboel geld op te leggen dat deel 2 mij in ieder geval niet gaat tegenvallen. Ik kan wel wat verder kijken dan alleen mijn eigen wensen. Gaat echt om het totaalplaatje en als ze ergens tot een goed doordachte game kunnen komen, dan is dat wel bij ND.
Ik ben voor de special edition gegaan. Spellen waarvan ik zeker weet dat ik die grijs ga spelen en tijdloos zijn, daar wil ik graag een mooie editie van hebben. En een artbook is ook niet verkeerd om eens doorheen te bladeren.

Helaas was er een &@!% die ging spoileren onder het artikel van Tweakers maar ik zie nog geen reden om het vertrouwen in ND op te zeggen (storywise).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vestendrie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:48:
[...]

Maar in welk opzicht zouden ze zich verraden moeten voelen? Het einde van Deel 1 was redelijk open. Je kan er alle kanten mee op. Als de maker van deel 2 een andere keuze hebben gemaakt dan veel fans hadden willen zien, tsja. Dat is dan vervelend, maar uiteindelijk zou dat niet tot een slechte ervaring moeten leiden omdat nog niemand het spel heeft kunnen spelen. Het is allemaal zo makkelijk roepen en uiteindelijk is het uitstekende PR voor deze game natuurlijk. ND gaat deze hetze echt niet voelen in zijn portemonnee hoor.
Daarom worden opvolgende delen op een bestaand spel (of zelfs film) vaak slechter beoordeeld omdat iedereen dan een bepaalde verwachting heeft hoe een spel (of film) verder moet gaan na het 1e deel. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen. Vond het daarom ook best gewaagd van Naughty Dog om met een opvolger te komen van zo'n critically acclaimed spel met een einde waar iedereen vrede mee leek te hebben en niet perse een vervolg nodig had. Chapeau dat ze het toch aandurven maar Druckmann & co zullen echt wel beseffen dat niet iedereen blij zal zijn met hoe zij het vervolg voor ogen hebben.

Die doodsbedreigingen zijn natuurlijk idioot, dan ben je niet helemaal 100% in de bovenkamer. Ik snap dan ook goed dat Druckmann en Naughty Dog reacties hebben uitgeschakeld op hun Twitter accounts. Toch nog een positief iets aan die nieuwe Twitter feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Nou ik heb vandaag die nieuwe gameplay beelden gezien en ik zat er meteen weer helemaal in :D.

Heb zeker wel zin om die game weer te spelen, mijn vriendin wilt zelf meekijken, want ze vond deel 1 zo vet en mooi verhaal. Ik krijg altijd zweethandjes als ik het geluid van die clickers hoor haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
Heb alles gezien van afgelopen dagen. Mooie graphics en animaties. Is allemaal weer top notch. Maar krijg ergens toch niet echt zin erin. Het is allemaal wel echt heel dark, en grauw en vooral keihard. Blijf met onderbuik gevoel zitten dat je naar een halve sniff video zit te kijken, zo realistisch brengen ze het in beeld. Weet dat mijn broertje hem haalt puur omdat deel 1 geniaal was( ben ik mee eens) maar ergens heb ik toch meer issue met de grote focus op gore, en realisme ervan. Krijg niet idee dat ik hier veel plezier uit ga halen. Maar wie weet is verhaal van wat ik nog niet weet( dus buiten de spoilers om) wel echt de moeite waard.

Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.