Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Als ik zo het forum lees dan ben ik een van de weinigen die het een minder leuke game vindt. Nog niet uitgespeeld, ben op 85% ongeveer maar het is al sinds de introductie van Abby dat ik het bergafwaarts vind gaan. Er wordt overduidelijk opgedrongen om een band te creëren met deze nieuwe karakter, vind ik vrij gewaagd aangezien we het maar over deel 2 van het spel hier hebben, dus nog genoeg ruimte om dieper in te gaan op Joel en Ellie. Voor mij persoonlijk slaan ze hier meteen een verkeerde weg in en speel ik het spel sindsdien alleen met het doel om maar uit te spelen omdat ik het spel heb gekocht erg jammer. Deel 1 behoort wat mij betreft tot 1 van de beste PS spellen en deel 2 is toch te vaak een herhaling van deel 1. En om bij 85% nog steeds met een speeltje naar een hond te gaan gooien....come on.
Tevens lees ik hier dat men geen bugs heeft ervaren, nou ik kom ze bijna nooit tegen in games maar na Days are Gone (wat dramatisch is in bugs) is het hier ook vaak raak. Niet storend maar erg suf om aan het einde van de PS4 tijdperk opgegeten te worden door een geest omdat de zombie in beeld verdwenen is. Van mij krijgt het spel hooguit een 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:09

Lapras

Ice beam

monaldo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:11:
Als ik zo het forum lees dan ben ik een van de weinigen die het een minder leuke game vindt. Nog niet uitgespeeld, ben op 85% ongeveer maar het is al sinds de introductie van Abby dat ik het bergafwaarts vind gaan. Er wordt overduidelijk opgedrongen om een band te creëren met deze nieuwe karakter, vind ik vrij gewaagd aangezien we het maar over deel 2 van het spel hier hebben, dus nog genoeg ruimte om dieper in te gaan op Joel en Ellie. Voor mij persoonlijk slaan ze hier meteen een verkeerde weg in en speel ik het spel sindsdien alleen met het doel om maar uit te spelen omdat ik het spel heb gekocht erg jammer. Deel 1 behoort wat mij betreft tot 1 van de beste PS spellen en deel 2 is toch te vaak een herhaling van deel 1. En om bij 85% nog steeds met een speeltje naar een hond te gaan gooien....come on.
Tevens lees ik hier dat men geen bugs heeft ervaren, nou ik kom ze bijna nooit tegen in games maar na Days are Gone (wat dramatisch is in bugs) is het hier ook vaak raak. Niet storend maar erg suf om aan het einde van de PS4 tijdperk opgegeten te worden door een geest omdat de zombie in beeld verdwenen is. Van mij krijgt het spel hooguit een 7.
De hond is ongeveer op 50% van het spel. Je moet nog even. Doorzetten. Abby is geweldig. Daar kom je hopelijk nog wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:36

Scrummie

Think different

Lapras schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

De hond is ongeveer op 50% van het spel. Je moet nog even. Doorzetten. Abby is geweldig. Daar kom je hopelijk nog wel achter.
Jij vond Abby geweldig, dat is heel wat anders.

Betreffende user zijn post kan ik 100% onderschrijven.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
monaldo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:11:
Spel inmiddels uitgespeeld en het heeft me erg positief verrast! Eindoordeel toch een kleine 9. Ik vond zelf de overgang van Ellie naar Abby te groot. Het einde is gaaf gedaan, neemt niet weg dat de overgang van Ellie naar Abby voor mij persoonlijk iets soepeler had mogen verlopen. Daarnaast is het in de tijden miss uniek als je zo een lang spel maakt, maar overal is het net een paar uurtjes te lang.

[ Voor 3% gewijzigd door monaldo op 30-10-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Spel inmiddels uitgespeeld en het heeft me erg positief verrast! Eindoordeel toch een kleine 9. Ik vond zelf de overgang van Ellie naar Abby te groot, ineens spelen met voor mijn gevoel een bad guy werkte niet waardoor ik voor een groot deel het spel maar speelde om te spelen. Het einde is gaaf gedaan, neemt niet weg dat de overgang van Ellie naar Abby voor mij persoonlijk iets soepeler had mogen verlopen. Daarnaast is het in de tijden miss uniek als je zo een lang spel maakt, maar overal is het net een paar uurtjes te lang.
Leuk dat je het uiteindelijk toch nog een heel goed spel vond :)

spoiler:
De overstap is denk ik expres zo plotseling. Ze willen pas dat je tijdens het spelen als Abby haar perspectief enigszins snapt. Met een soepele overgang denk ik persoonlijk aan meer als Abby spelen in het begin van het spel of tijdens Ellie's dagen, maar ze wilden dat je als speler tijdens Abby's dagen al wist wat er ging gebeuren. Bij Ellie had ik het idee dat de opzet was dat je tijdens de dagen inzag dat Ellie bezig was met zichzelf te slopen.

Het spel heeft inderdaad lichte pacing issues, maar ik vond zelf elke dag uniek en heb me nooit verveeld. Ik had dan toevallig in juli ook veel tijd vanwege vakantie, normaal zou ik wel moeite hebben met 25 uur vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:07
@monaldo, ik zou je bericht ff spoileren. Toch best wel een ding die je daar benoemt :P
Kan me wel vinden in je argumenten. Zeer gewaagde keuze van ND, maar ik kan dat wel waarderen. Niemand wordt gespaard, zelfs de klanten van ND niet _/-\o_

Deel 2 moest bij mij bezinken en ik vind het uiteindelijk een betere game dan deel 1. We hadden wel meer verhalende games en games die een band wilden creëren (o.a. die andere game van ND), maar ND bracht dat met deel 1 naar een next, nooit eerder gezien, level. Ook als je ziet hoeveel liefde en details in deze game zit. Absoluut op Rockstar niveau.

Gameplaywise had ik gehoopt dat de game meer zou zijn als down-town seattle. Meer deels open gebieden zoals Uncharted the lost legacy en het Madagascar level uit Uncharted 4.

[ Voor 120% gewijzigd door Hulleman op 30-10-2020 13:51 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 18:05
Hulleman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:43:
@monaldo, ik zou je bericht ff spoileren. Toch best wel een ding die je daar benoemt :P
Kan me wel vinden in je argumenten. Zeer gewaagde keuze van ND, maar ik kan dat wel waarderen. Niemand wordt gespaard, zelfs de klanten van ND niet _/-\o_

Deel 2 moest bij mij bezinken en ik vind het uiteindelijk een betere game dan deel 1. We hadden wel meer verhalende games en games die een band wilden creëren (o.a. die andere game van ND), maar ND bracht dat met deel 1 naar een next, nooit eerder gezien, level. Ook als je ziet hoeveel liefde en details in deze game zit. Absoluut op Rockstar niveau.

Gameplaywise had ik gehoopt dat de game meer zou zijn als down-town seattle. Meer deels open gebieden zoals Uncharted the lost legacy en het Madagascar level uit Uncharted 4.
Ik ben momenteel bezig met een tweede run, maar dan gewoon op "easy peasy lemon squeezy". Puur om genoeg meuk bij mij te hebben om dempers en bommen e.d. te maken en om nog meer van het verhaal mee te krijgen. Ik was bij de eerste run toch teveel bezig met mijn voorraad kogels en materiaal en proberen weg te sneaken, terwijl ik nu rustig bij iedereen een demper op zijn hoofd zet of al "shotgun-blazing" iedereen af knal. :X

Tot nu toe doet het mij wel goed om het nog een keer te spelen. Je kan het net weer even anders spelen en meer van de "omgeving an sich" genieten. Ook het verhaal komt anders binnen, want je weet wat er gaat gebeuren en daar had ik nog steeds wel moeite mee, maar ik heb er wel meer begrip/acceptatie voor gekregen.

Ben benieuwd hoe ik er straks over denk als ik de game weer heb uitgespeeld. Ik zit momenteel op de helft denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb afgelopen week ook eindelijk TLOU2 uitgespeeld. Geen idee hoeveel uur ik eraan heb besteed, waar kun je dat zien?
Eind 2018 heb ik TLOU Remasted uitgespeeld, dus dat verhaal zat nog redelijk 'vers' in mijn hoofd.

Wat is dit grafisch een prachtige game, fijne afwisseling van omgevingen, fijne afwisseling van karakters, het verhaal spreekt mij zeker wel aan. Gespeeld op survivor niveau, ik kan niet zeggen dat ik het ooit echt heel moeilijk heb gehad. Natuurlijk sommige delen wel meerdere malen moeten proberen maar dat hoort er gewoon bij. Nooit te weinig kogels of andere dingen gehad.

spoiler:
Ik haatte het om als Abby te moeten spelen, en dat ik zelfs Ellie aan moest gaan vallen. Maar hoe verder het verhaal zich ontwikkelde hoe meer Abby favoriet werd. Ik zou dan ook graag in deel 3 verder gaan met Abby en Lev. Toen het verhaal afgelopen leek te zijn en Ellie toch besloot om in Californie terug naar Abby te gaan zoeken had ik een beetje de hoop dat dat was om te kijken of ze elkaar konden vergeven. Helaas werd dat weer een gevecht.

Ik ben een redelijk rustige speler, ik heb vooral veel rondgeslopen en geprobeerd om gevechten te ontlopen voor zover mogelijk. Hoe doen jullie dat? Volop in de aanval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
YouTube: Part 2 of the HORROR in the last of us part II - Amazing action horr...
Actie horror compilatie van de 2de helft van het spel. Echt zo'n coole en fucked up momenten! Puur qua actie horror de absolute top! Ground zero is uiteraard awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
B!g Boss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:07:
YouTube: Part 2 of the HORROR in the last of us part II - Amazing action horr...
Actie horror compilatie van de 2de helft van het spel. Echt zo'n coole en fucked up momenten! Puur qua actie horror de absolute top! Ground zero is uiteraard awesome!
Het begin van het filmpje is juist een stuk wat ik gemist heb (dus niet verder gekeken). Ik zag die opening in het groundzero level, maar het is geen deel van het level wat je verplicht moet doen (kwam ik later achter). Dus heb eerst andere delen van het level gedaan en ben vergeten om daar weer naar terug te gaan. Op de PS5 sowieso nog een playthrough doen. Hopelijk met PS5 upgrade!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B!g Boss
Hulleman schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:23:
[...]

Het begin van het filmpje is juist een stuk wat ik gemist heb (dus niet verder gekeken). Ik zag die opening in het groundzero level, maar het is geen deel van het level wat je verplicht moet doen (kwam ik later achter). Dus heb eerst andere delen van het level gedaan en ben vergeten om daar weer naar terug te gaan. Op de PS5 sowieso nog een playthrough doen. Hopelijk met PS5 upgrade!
Huh? Is dat niet verplicht? Ik denk van wel hoor? Anders geraak je toch niet verder? Anyways, heb wel geen beelden gebruikt na dit stuk in mijn filmpje. Rest is van ervoor, maar is ook al heel ver in het spel uiteraard. Op ps5 ga ik het spel nog eens op grounded uitspelen. Fantastische game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
B!g Boss schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:39:
[...]

Huh? Is dat niet verplicht? Ik denk van wel hoor? Anders geraak je toch niet verder?
hmm.. dat dacht ik wel, maar twijfel nu. Even uit mijn geheugen:
spoiler:
Rechts daarvan zitten die clickers opgesloten waar je het stroom er op moet zetten. Stroom er op, komen de clickers vrij. Vervolgens ben ik direct teruggegaan naar de ambulance waar je ratking tegenkomt en je niet meer terug kunt naar dat gat waar het filmpje mee begint

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 09-11-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B!g Boss
Hulleman schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:44:
[...]

hmm.. dat dacht ik wel, maar twijfel nu. Even uit mijn geheugen:
spoiler:
Rechts daarvan zitten die clickers opgesloten waar je het stroom er op moet zetten. Stroom er op, komen de clickers vrij. Vervolgens ben ik direct teruggegaan naar de ambulance waar je ratking tegenkomt en je niet meer terug kunt naar dat gat waar het filmpje mee begint
Mmm ok
spoiler:
Maar ben wel vrij zeker dat het gevecht met rat king verplicht is. Vond dat wel echt nice! 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
B!g Boss schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:00:
[...]

Mmm ok
spoiler:
Maar ben wel vrij zeker dat het gevecht met rat king verplicht is. Vond dat wel echt nice! 😄
absoluut, maar dat bedoel ik niet. Ik dacht dat de 1e scene uit dat filmpje optioneel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Hulleman schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:23:
[...]

Wat is er eigenlijk bekend over een eventuele PS5 upgrade? Het lijkt me toch sterk dat ze het vlaggenschip van de PS4 consolegeneratie onaangeroerd laten.

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Retawsuna schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:49:
[...]

Wat is er eigenlijk bekend over een eventuele PS5 upgrade? Het lijkt me toch sterk dat ze het vlaggenschip van de PS4 consolegeneratie onaangeroerd laten.
Ik kan er niks over vinden. Lijkt mij ook dat zie die game een PS5 likje gaan geven. Ray traced lighting zou deze game een nog veel realistischer plaatje geven, doordat eigenlijk alleen maar sprake is van indirecte verlichting en nagenoeg geen kunstmatige lichtbronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zag deze poster bij een bushalte. Dacht het van de the last of us serie was. Gerard butler zou goed passen als joel als ik zo naar de poster kijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izvBqRaDPNrWjh1UtdX846yOzwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnSZyOkq4C0vwcu3YiflYXNV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ben met TLOU 2 begonnen op de PS5 en vind het echt een heerlijke game. Het zoeken naar supplies begint wel wat saai te worden, ben nu net pas in het theater na 8 uurtjes, dus ga er lang over doen om hem uit te spelen.

Op internet lees ik hier en daar dat deze game haptic feedback ondersteund, maar dat heb ik nog niet gevoeld. Weet iemand daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:37:
Op internet lees ik hier en daar dat deze game haptic feedback ondersteund, maar dat heb ik nog niet gevoeld. Weet iemand daar iets van?
Alleen een artikel op GamesRadar beweert dat en alle andere sites linken naar dat artikel maar verder is er niks over te vinden. Er zal ooit wel een patch voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:37:
Ben met TLOU 2 begonnen op de PS5 en vind het echt een heerlijke game. Het zoeken naar supplies begint wel wat saai te worden, ben nu net pas in het theater na 8 uurtjes, dus ga er lang over doen om hem uit te spelen.
8 uurtjes is vrij normaal om daar te komen. De game gaat je dan zo'n 30 uur bezig houden. Het zoeken naar supplies is juist één van de key-elementen van the last of is (ook in deel 1). Sterkte de komende 20 uur :P

Juist erg cool om elk hoekje uit te moeten pluizen voor supplies. Dan kom je ook juist de tofste dingen tegen en lees je het meest over de wereld. Omdat supplies zo schaars zijn ben je nooit overpowered en kun je je niet veroorloven om wat te verspillen. Ik was juist erg blij als ik op mijn speurtochten weer wat kogels of flesjes vond om dempers mee te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Hulleman schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:10:
[...]

8 uurtjes is vrij normaal om daar te komen. De game gaat je dan zo'n 30 uur bezig houden. Het zoeken naar supplies is juist één van de key-elementen van the last of is (ook in deel 1). Sterkte de komende 20 uur :P

Juist erg cool om elk hoekje uit te moeten pluizen voor supplies. Dan kom je ook juist de tofste dingen tegen en lees je het meest over de wereld. Omdat supplies zo schaars zijn ben je nooit overpowered en kun je je niet veroorloven om wat te verspillen. Ik was juist erg blij als ik op mijn speurtochten weer wat kogels of flesjes vond om dempers mee te kunnen maken.
Weet ik, ik het TLOU part 1 meerdere keren gespeeld :) Zolang de afwisseling goed is blijft het boeiend. Deel 2 heeft natuurlijk in het begin een open world stuk, wat op een gegeven moment wat saai werd. Ik prefereer in dit spel toch meer lineariteit, maar veel spellen doen iets met open world, want dat schijnt de hype te zijn. Rise of the Tombraider is daar ook niet beter van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Erapaz schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
[...]

Weet ik, ik het TLOU part 1 meerdere keren gespeeld :) Zolang de afwisseling goed is blijft het boeiend. Deel 2 heeft natuurlijk in het begin een open world stuk, wat op een gegeven moment wat saai werd. Ik prefereer in dit spel toch meer lineariteit, maar veel spellen doen iets met open world, want dat schijnt de hype te zijn. Rise of the Tombraider is daar ook niet beter van geworden.
Ik vond die kleine open world in downtown Seattle juist zo cool en baalde dat de rest van het spel dit niet meer had. Gaf me echt het gevoel alleen op de wereld te zijn. Rest van de game is veel bombastischer, maar niet minder goed natuurlijk. Bij Tomb Raider, God of War, Uncharted 4 en lost legacy (sommige stukken) vond ik dat ook tof. Lekker beetje struinen, op onderzoek uit en toffe dingen vinden. Niet te groot, maar net groot genoeg om je uit te dagen op ontdekking uit te gaan. Beetje semi open-world.

Zoveel mensen zoveel wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Hulleman schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:51:
[...]

Ik vond die kleine open world in downtown Seattle juist zo cool en baalde dat de rest van het spel dit niet meer had. Gaf me echt het gevoel alleen op de wereld te zijn. Rest van de game is veel bombastischer, maar niet minder goed natuurlijk. Bij Tomb Raider, God of War, Uncharted 4 en lost legacy (sommige stukken) vond ik dat ook tof. Lekker beetje struinen, op onderzoek uit en toffe dingen vinden. Niet te groot, maar net groot genoeg om je uit te dagen op ontdekking uit te gaan. Beetje semi open-world.

Zoveel mensen zoveel wensen :)
Het is inderdaad heel persoonlijk, ik heb niet mega veel tijd om te gamen, dus houd ervan om mee te worden gezogen in het verhaal en dan door te spelen, open world games trekken mij minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Toch wel een next-gen upgrade voor The Last of Us Part 2?

[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 24-11-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholomeo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 22:14
Staat momenteel in promo op ps store voor 39.89 euro

16 x sunpower 430wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Upsr320.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SUC77vZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EXGIymi.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8GmmT8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jWa3waD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dHqyaeP.jpg

6 golden joystick awards *O*
En dit is een publieksprijs dus ze hebben geen juryleden kunnen omkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 19:12
Nice!

Dat zijn wel mooie cijfers, daar mag je mee thuiskomen!

De game is ook erg goed, niet zo goed misschien als het eerste deel en naar mijn mening is dat voor een deel ook de achilleshiel van TLOU2: het eerste deel was heel bijzonder qua sfeer en het is lastig om daar nog eens bovenuit te stijgen .

Maar mijns inziens steekt met kop en schouders uit boven de rest, dus terecht deze awards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Lijkt me wel wat, ik zou hem er alsnog voor kopen over een jaartje of zo. Zeker als ze die haptic feedback van de PS5 controller erin verwerken.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Dik verdiend! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 10:07
Goedemorgen dames en heren,

Gisteren the last of us deel 2 besteld. Echter.. Wat ik mij nog wel afvroeg.

Is het verstandig of handiger om eerst deel 1 te spelen of maakt dat niet enorm veel uit?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Tino. Beunk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:26:

Is het verstandig of handiger om eerst deel 1 te spelen of maakt dat niet enorm veel uit?

Ik hoor het graag.
Ik zou het je wel aanraden want het is een verrijking voor de algehele ervaring en deel 2 begint met een flashback van het einde van deel 1. Heeft misschien wel invloed op de beleving als je die pas erna speelt. Als je daar geen behoefte aan hebt dan kan je prima meteen van start met deel 2. Ik ben stiekem wel jaloers op jou dat jij deze twee games voor het eerst kan ervaren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door D. Ninjai op 27-11-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik hoor het graag.
Ja het is wel goed om deel 1 te spelen voor het volledige verhaal. Deel 2 leunt daar erg op. Dat gezegd hebbende, je kan alsnog plezier beleven aan deel 2. Maar deel 1 ervoor raad ik sterk aan.

En wat @D. Ninjai zegt, gewoon JALOERS dat je deel 1 en 2 nog moet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:06

Ik hoor het graag.
Eerst deel 1 spelen, dan komt 2 veel meer tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-06 22:42
Vorig jaar in de maand juni deel 1 zitten spelen. Wat een ervaring was dit zeg. Nu ligt TLOU2 inderdaad ook te wachten. Ik had eigenlijk gehoopt op een update voor de PS5. Maar maybe is dat inderdaad ijdele hoop en gaan ze gewoon een Remaster o.i.d. uitbrengen.

Zit nu toch nog lekker Spider-Man: Miles Morales en dat speelt ook lekker weg.

Of ga ik straks eerst Ghost of Tsushima spelen die woensdag binnenkomt. Vandaag op de kop getikt bij Amazon voor 29,95. Maybe wel gewoon eerst aan deze beginnen en stiekem blijven hopen op een upgrade van TLOU2 voor de PS5.

Dilemma's :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 13:12
Zelfde dilemma hier. Heb de game vandaag binnengekregen. Ik probeer nog even te wachten met spelen, ook hopende op een patch. Uncharted heeft nu mijn aandacht, maar voor hoe lang nog oOo

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Er zit helemaal geen haptic feedback of adaptive trigger ondersteuning in, hoogstens gewoon rumble. Ik speel de game nu op de PS5 en het ziet er fantastisch uit. 60fps zou nog wel lekkerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Bartholomeo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:19:
Staat momenteel in promo op ps store voor 39.89 euro
Dat is duur! Bij Gamemania is ie 25 euro: https://www.gamemania.nl/...28_the-last-of-us-part-ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholomeo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 22:14
Disc kan je wel goedkoper vinden ja. Digitaal blijft duur in vergelijking.

16 x sunpower 430wp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erapaz
Ben iets over de helft (15 uur onderweg) en wat is deze game gaaf zeg! Ik begrijp echt het kritiek op het verhaal niet. Een verdieping van (voor mij) een emotioneel moment van deel 1, waarbij nog maar eens wordt aangetoond dat elk verhaal 2 kanten heeft. Heerlijke emotionele rollercoaster hierdoor en ik denk dat je net als met een goede film of goed boek hier rijker uit kan komen.
Heel fijn dat Naughty Dog de ballen heeft om niet een standaard "meer van hetzelfde" deel 2 verhaal te maken, maar juist met een originele wending komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 21:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsDF9Y2fWtg7dUR7c2iNMX6aRy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oaIsYs8xLFg0ax77PyYbrZId.jpg?f=user_large

Was oorspronkelijk een blackfriday deal van de LIDL, maar heb hem zelf gisteren nog uit het schap gevist :-)
Gelet op de pricewatch is dit, op moment van schrijven, veruit de goedkoopste deal in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
sven240 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:35:
[Afbeelding]

Was oorspronkelijk een blackfriday deal van de LIDL, maar heb hem zelf gisteren nog uit het schap gevist :-)
Gelet op de pricewatch is dit, op moment van schrijven, veruit de goedkoopste deal in NL.
Bij Gamemania was ie vorige week 25 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
https://thegameawards.com/nominees

Game of the Year
Best game direction
Best narrative
Best audio design
Best performance: Laura Bailey as Abby
Innovation in accessibility
Best action/adventure

*O* *O* *O*

[ Voor 46% gewijzigd door mstx op 11-12-2020 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 10:04
Bizar hoeveel prijzen TLOU-2 heeft gewonnen vannacht. Publieksprijs werd wel gewonnen door GOT. Maar goed de gemiddelde gebruikerscijfers zijn van dat spel op Metacritic ook hoger dus dat is te verwachten. Zal ongetwijfeld met bepaalde keuzes uit het spel te maken hebben natuurlijk.

Hopelijk komt er nog een deel 3. Het verhaal is nog niet af voor mij. Ook nog voor de hoofdpersonen uit dit verhaal. Zal sowieso nog een sequel komen omdat de wereld rondom dit spel genoeg verhaallijnen heeft. Wellicht een nieuwe IP zelfs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23

Tripl3 D

Brother in Arms

Eddie Vedder die Future Days ten gehore bracht tijdens The Game Awards:

Ik vind deze versie eigenlijk beter dan de album versie en komt ook weer dichter bij de versie gezongen in TLOU2, die ook voor een lading kippenvel zorgt.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-06 21:21
Zo zeg, TLOU2 heeft flink veel gewonnen inderdaad. Op YouTube is al te zien dat veel mensen tevreden zijn over de uitslag 😉

Nu even zonder dollen. Ik vind het zelf een terechte winnaar. Wel moet ik zeggen dat Ghost of Tsushima meer waardering had verdiend. Deze game zat er voor mij héél dicht tegenaan. Doom Eternal niet gespeeld dus daar geen oordeel over.

Verschil is denk ik dat de spelers nog steeds, al is dat nu wat minder, reageren uit emotie. Het verhaal is niet naar hun zin, keuzes kloppen niet, lui schrijfwerk hoor ik regelmatig langskomen. Blijkbaar hadden veel mensen ideeën in hun hoofd. De gedurfde keuzes die zijn gemaakt bevielen mij prima en het verhaal is lastig te begrijpen. Daar dient de tijd voor te worden genomen en gelet te worden op details. Die vielen voor mij steeds beter en nu maanden na release kan ik zeggen dat ik het een prachtige (en tegelijkertijd natuurlijk trieste) ervaring vond. Deze twee kunnen echter prima samengaan.

Volledig los van het verhaal was TLOU2 natuurlijk het beste van het beste. Graphics, realisme, gameplay, toegankelijkheid, details, ga zo maar door. Voor mij dus een terechte winnaar al had ik Ghost of Tsushima ook wat meer awards gegund, daar heb ik ook enorm van genoten! Mensen vergeten echter dat ook GOT een redelijk ‘basic’ verhaal heeft. Maar zo lang deze goed is uitgewerkt, 0 problemen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door SH-FR op 11-12-2020 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben nog maar net met TLOU2 begonnen maar damn wat een game, al die gewonnen prijzen zijn terecht.

Dat het grafisch mooi is ok, maar de animaties, met name van de gezichten, zijn echt van een nieuw niveau. En dan de opbouw van het verhaal, gelijk die spanning er in en de awkward sfeer tussen Ellie en Joel, goed acteer werk ook. De algehele sfeer en verhaal vertelling is meesterlijk tot nu toe.

Ik ben nog maar 8-9 uur in de game maar als de rest net zo goed is dan vlieg ik er doorheen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
TLOU2 heeft ook het grootste deel van de PS Blog awards binnengesleept
https://blog.playstation....-of-the-year-the-winners/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OVOpKUi.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door mstx op 18-12-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ben er bijna doorheen en ik vind het verhaal juist ook heel sterk. Zou het kunnen dat men in andere landen wat conservatiever is waardoor het anders overkomt? Er zitten wat non-binaire/lgbt/etc. thema’s in, maar het is ook weer niet overweldigend aanwezig. Het past goed bij de huidige tijd, klassiek mannetje-vrouwtje was juist opvallend geweest. Van te voren las ik overal dat Naughty Dog werd verweten heel erg deze thema’s te pushen, zouden dat Amerikaanse meningen geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Vestendrie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:25:
Bizar hoeveel prijzen TLOU-2 heeft gewonnen vannacht. Publieksprijs werd wel gewonnen door GOT. Maar goed de gemiddelde gebruikerscijfers zijn van dat spel op Metacritic ook hoger dus dat is te verwachten. Zal ongetwijfeld met bepaalde keuzes uit het spel te maken hebben natuurlijk.

Hopelijk komt er nog een deel 3. Het verhaal is nog niet af voor mij. Ook nog voor de hoofdpersonen uit dit verhaal. Zal sowieso nog een sequel komen omdat de wereld rondom dit spel genoeg verhaallijnen heeft. Wellicht een nieuwe IP zelfs?
Sowieso zou ik willen zien hoe the last of us wereld eruit ziet in een native PS5 versie, liefst een deel 3, maar anders een story DLC a la Lost Legacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05

Aight!

'A toy robot...'

Nou ik ben er ook eindelijk een aan begonnen, had deel I enkele jaren geleden gespeeld. Met zweethandjes want zo spannend vond ik het en werd zo meegezogen in het verhaal.

Nu net aangekomen bij DAY 1, maar wat een game is dit toch echt. Mijn vriendin is ook helemaal fan en wilt graag meekijken als ik speel hahaha. Meer mensen hier last van?

Moet wel weer even in de controls komen en ook weer even wennen hoe ik die infected het beste kan omleggen om voorbij sneaken.

spoiler:
dat Joel dood ging zag ik wel aankomen (ook wel wat her en der gehoord), maar op zo een brute wijze had het voor mij ook niet gehoeven. Al als je bedenkt wat je allemaal in deel 1 heb gedaan, was het ook niet zo een nette vent. Maar ja het is een kwestie van overleven he....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Net uitgespeeld, wat een verhaal en wat een game! Omdat je er zelf een tijd mee bezig bent, komt het harder aan. Elke game hierna gaat inferieur voelen.

Twee kleine puntjes van kritiek. Het begin vond ik wat repetitief en later heb ik twee keer gehad dat ik lekker aan het exploren was en dat ik per ongeluk in een volgend level terecht kwam en ik niet meer terug kwam. Zo heb ik 2x een safe gemist. Misschien een limitatie van de PS4 dat de levels relatief klein zijn en dit dus gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:08: en later heb ik twee keer gehad dat ik lekker aan het exploren was en dat ik per ongeluk in een volgend level terecht kwam en ik niet meer terug kwam. Zo heb ik 2x een safe gemist. Misschien een limitatie van de PS4 dat de levels relatief klein zijn en dit dus gebeurt.
Je hebt er achteraf niks aan maar als je bij een doorgang het driehoekje ingedrukt moet houden weet je dat je daarna niet terug kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
mstx schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:58:
[...]

Je hebt er achteraf niks aan maar als je bij een doorgang het driehoekje ingedrukt moet houden weet je dat je daarna niet terug kan. ;)
Goede tip, beetje laat :) ik werd achterna gezeten dus daar heb ik niet over nagedacht...

Er is ook een plek waar je naar beneden springt waar je niet meer terug kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U1Fl5JZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Erapaz schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:33:
[...]

Goede tip, beetje laat :) ik werd achterna gezeten dus daar heb ik niet over nagedacht...

Er is ook een plek waar je naar beneden springt waar je niet meer terug kan.
Ja rennen heb ik ook al vaak moeten doen! Ben nu net in het theater :D. Zweethanden krijg ik er van het spelen hahaha.

En die clickers zijn nog steeds eng, dat geluid alleen al en het feit dat ik door die vaak dood ga :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb hem inmiddels ook uitgespeeld. 25 uur over gedaan en dat is echt veel voor zo'n high end story driven game.

Wat mij betreft een van de betere game ervaringen vam de afgelopen 10 jaar. De sfeer de spanning, de opbouw van het verhaal en de manier waarop je symapthie voor beide kanten van het verhaal krijgt is subliem.

Dat hele gedoe dat het teveel social justice was is extreem overdreven. Dat Ellie lesbisch is was allang bekend en wordt nergens geforceerd over gedaan. Dat Abby een bodybuild lichaam heeft en geen stereotyp 'game chick' lijf: boeiend! Het enige wat van mij niet had gehoeven was de backstory van Lev die eigenlijk een meisje is. Inho paste dat niet in het geheel en het voelde een beetje als een verplicht nummer.

Maar wat mij betreft krijgt de game een 9,9/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:44:
[...]

Ja rennen heb ik ook al vaak moeten doen! Ben nu net in het theater :D. Zweethanden krijg ik er van het spelen hahaha.

En die clickers zijn nog steeds eng, dat geluid alleen al en het feit dat ik door die vaak dood ga :p
Voor mijn gevoel zijn horror films een stuk minder spannend na het spelen van TLOU2 (zeker zonder listen mode 8)7 ) . De game heeft geen tekort aan zenuwslopende chapters. Vergeet bij clickers nooit een baksteen/fles paraat te hebben, dat heeft mijn leven vaak genoeg gered.

M.b.t. de proloog:
spoiler:
De manier waarop Joel is vermoord speelt nog een grote rol in het verhaal van TLOU2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Chaoss schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:26:
Ik heb hem inmiddels ook uitgespeeld. 25 uur over gedaan en dat is echt veel voor zo'n high end story driven game.

Wat mij betreft een van de betere game ervaringen vam de afgelopen 10 jaar. De sfeer de spanning, de opbouw van het verhaal en de manier waarop je symapthie voor beide kanten van het verhaal krijgt is subliem.

Dat hele gedoe dat het teveel social justice was is extreem overdreven. Dat Ellie lesbisch is was allang bekend en wordt nergens geforceerd over gedaan. Dat Abby een bodybuild lichaam heeft en geen stereotyp 'game chick' lijf: boeiend! Het enige wat van mij niet had gehoeven was de backstory van Lev die eigenlijk een meisje is. Inho paste dat niet in het geheel en het voelde een beetje als een verplicht nummer.

Maar wat mij betreft krijgt de game een 9,9/10
De backstory van Lev is wel functioneel natuurlijk:
spoiler:
Hij en zijn zus worden opgejaagd door hun eigen volk, daarvoor hadden ze wel iets ergs moeten doen natuurlijk, dit past prima en is meteen mooie kritiek op gelovigen die genderswaps niet zien zitten

Abby heeft een bodybuild lichaam omdat ze van kinds af aan getraind heeft voor de wraak, dus dat is ook goed verklaard.

Verder helemaal eens, vond de thema’s helemaal niet ver gezocht en vond het verhaal juist ijzersterk.
spoiler:
waarbij ik eigenlijk Ellie uiteindelijk de bitch vond, waar Abby duidelijk groeit. Ook vond ik het deel met Abby leuker spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Aight! schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:44:
[...]

Clickers zijn juist het makkelijkst, die zien je niet dus kun je ze altijd stealth killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 16:17
Zelf speel ik TLOU2 op de PS5. Nou zou deze gebruik maken van de dualsense controller volgens verschillende bronnen (voorbeeld: https://screenrant.com/la...-haptic-feedback-support/) maar ik merk hier zelf niks van. Heeft iemand anders wel duidelijk het gevoel hiervan gebruik van te maken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Erapaz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:38:
[...]

De backstory van Lev is wel functioneel natuurlijk:
Ja maar daar hadden ze net zo goed iets anders voor kunnen verzinnen. Kwam een beetje over als na de lesbo, de bodybuild chick wat kunnen we nu nog verzinnen... Ah een persoon met transgender gevoelens! Het voelde imho wat geforceerd en een beetje teveel voor in 1 game.

Maar ik heb me er niet aan gestoord. De game is fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Argonath schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:50:
Zelf speel ik TLOU2 op de PS5. Nou zou deze gebruik maken van de dualsense controller volgens verschillende bronnen (voorbeeld: https://screenrant.com/la...-haptic-feedback-support/) maar ik merk hier zelf niks van. Heeft iemand anders wel duidelijk het gevoel hiervan gebruik van te maken?
Nooe zit er niet in Tlou2 heeft geen PS5 patch of aanpassingen gehad is dus gewoon de PS4 pro versie je speelt. Draait wel als een zonnetje op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Brogala schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:29:
[...]

Voor mijn gevoel zijn horror films een stuk minder spannend na het spelen van TLOU2 (zeker zonder listen mode 8)7 ) . De game heeft geen tekort aan zenuwslopende chapters. Vergeet bij clickers nooit een baksteen/fles paraat te hebben, dat heeft mijn leven vaak genoeg gered.

M.b.t. de proloog:
spoiler:
De manier waarop Joel is vermoord speelt nog een grote rol in het verhaal van TLOU2.
Ja bakstenen hebben mij ook al vaak gered, gooi ze een richting op zodat ze afgeleid en kan ik zelf even goed positioneren.

Heb nu net die bloaters 2.0 gehad, shamblers. Gelukkig kon ik mij deel 1 nog herinneren dat ik mijn rifle qua damage snel heb geüpgraded, dus molotov + een paar schoten van de rifle en ze gaan neer. :D
Heel vet hoe die ook geïntroduceerd wordt!

Ben ook heel benieuwd naar de scars, daar hoor ik in de game veel over....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik vind de clickers wel meevallen omdat ze als vijand wel meevallen. Ik kreeg veel meer de kriebels van die Stalkers, omdat die sneaky basterds je ineens van achteren aanvallen en ook zo weer weg zijn. En de
spoiler:
Rat king
is ook wel echt nasty.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 27-12-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:17
Afgelopen zomer op een saaie zaterdagavond voor een tientje The Last Of Us deel 1 gekocht, weet niet waarom ik dit spel heb gemist op de PS3. Remastered op de PS4 pro uitgespeeld en een geweldige tijd gehad.

Omdat ik geen videokaart kan kopen besloten en Cyberpunk in volle glorie wil spelen besloten om TLOU2 te kopen wederom een geweldige maar toch andere ervaring gehad. Ik vind het verhaal top, echter wilde ik soms dat het spel gewoon afgelopen was. Dag later hunker ik weer naar een deel 3/DLC :)

Voor mij de game van 2020.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo ze weten wel goed hoe ze de spanning opbouwen, zat nu in Seattle Day 2.

spoiler:
Dat de WLF achter Tommy aan gaat, je hoort en ziet een explosie in de verte, daarna hoor je ook steeds ze zeggen dat ze hem bijna hebben :D. Echt cool gedaan. Ook dat als je iemand killed, dat ze dan de naam van degene roepen. Ik weet dat het gewoon zo geschreven is, maar geeft toch echt even net dat ietsje meer.

Owja en de honden :D, ik ben er nu ook achter hoe je die het beste kan bestrijden. Eerst het baasje met de pijl en boog.

Het snel naar iemand toe rennen zoals in deel 1 werkt minder goed :P

• Erapaz
Aight! schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:51:
Zo ze weten wel goed hoe ze de spanning opbouwen, zat nu in Seattle Day 2.

spoiler:
Dat de WLF achter Tommy aan gaat, je hoort en ziet een explosie in de verte, daarna hoor je ook steeds ze zeggen dat ze hem bijna hebben :D. Echt cool gedaan. Ook dat als je iemand killed, dat ze dan de naam van degene roepen. Ik weet dat het gewoon zo geschreven is, maar geeft toch echt even net dat ietsje meer.

Owja en de honden :D, ik ben er nu ook achter hoe je die het beste kan bestrijden. Eerst het baasje met de pijl en boog.

Het snel naar iemand toe rennen zoals in deel 1 werkt minder goed :P
Eerst even een baksteen op de Kanis werkt een stuk beter :) Ik loop meestal rond met een fles of baksteen in mijn handen.

Het overbrengen van sfeer gaat inderdaad heel goed. Ik heb al een aantal keer gehad dat het karakter helemaal genoeg had van een level en ik op hetzelfde moment ook. Ik weet niet hoe ze het doen, maar je zit zo makkelijk in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Chaoss schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:29:
Ik vind de clickers wel meevallen omdat ze als vijand wel. Meevallen. Ik kreeg veel meer de kriebels van die Stalkers, omdat die sneaky basterts je ineens van achteren aanvallen en ook zo weer weg zijn. En de
spoiler:
Rat king
is ook wel echt nasty.
Die stalkers heb ik nog de zenuwen van, dat stuk dat je er in een gebouw een flink aantal tegen komt was me echt te spannend. Bij tijd en wijlen een Alien Isolation gevoel. De horror en suspense is echt heel goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 00:01
Erapaz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 05:43:
[...]

Er zit helemaal geen haptic feedback of adaptive trigger ondersteuning in, hoogstens gewoon rumble. Ik speel de game nu op de PS5 en het ziet er fantastisch uit. 60fps zou nog wel lekkerder zijn.
Zit adaptive feedback trigger support er ondertussen wel in gepatched?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:23:
[...]

Zit adaptive feedback trigger support er ondertussen wel in gepatched?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Oke jullie hebben gelijk, clickers zijn easy als je ze vergelijkt met stalkers. Daar ging ik echt even van zweten en schrok me een paar keer kapot. Kijken ze zo om het hoekje en rennen ze weg hahaha.

Ook nu net dat gefluit aangehoord...:D ook heel vet gedaan!

Ben nu met Abby bezig, ben eigenlijk wel benieuwd naar haar kant van het verhaal...

[ Voor 14% gewijzigd door Aight! op 28-12-2020 23:00 ]

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 18:05
Aight! schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:17:
Oke jullie hebben gelijk, clickers zijn easy als je ze vergelijkt met stalkers. Daar ging ik echt even van zweten en schrok me een paar keer kapot. Kijken ze zo om het hoekje en rennen ze weg hahaha.

Ook nu net dat gefluit aangehoord...:D ook heel vet gedaan!

Ben nu met Abby bezig, ben eigenlijk wel benieuwd naar haar kant van het verhaal...
Ik vond die clickers in deel 1 heel vervelend en nasty, maar in deel 2 vond ik ze erg makkelijk te verslaan. Daarentegen vond ik ook die stalkers en die bloaters heel vervelend. Ik kreeg daar echt een opgefokt gevoel bij. Hebben ze heel goed gedaan.

Straks als de PS5 (ooit) een keer in mijn tv meubel is gepositioneerd, zal ik de game nog een keer spelen. Dat is dan voor de derde keer. Ik vind dit zo'n game, naarmate je de game vaker speelt wordt het steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:31
Ik ben toch wel positief verrast door TLOU2, 1 gekocht toen ik mijn PS4Pro in huis haalde en toendertijd de hype nooit begrepen na 2 uur spelen, nu recent uitgespeeld beschouwde het als erg capabele action game.

Naast het puberale gemekker over en weer en liefdesverhaal gezeik wat me echt gestolen kan worden is de combat toch stuk leuker geworden met de dodge mechanic & het kruipen vond ik een lachwekkende reveal tijdens een E3 trailer maar het is een goede toevoeging.

Het is allemaal niet super innovatief qua elementen (glanzende objects looten, equipment craften, chest-high walls om rond te sluipen/cover shooter) maar toch goed neergezet, de spanning zit er goed in.

Alleen de nieuwe generatie characters en dialogen word ik beetje verdrietig van.
Gelukkig is mijn grootste irritatie niet meer constant mee aan het lopen.

spoiler:
Dina... mag lijen dat ze opgevreten wordt, godzijdank bleef ze lekker in de bios achter.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelloz op 02-01-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:50
Zo, TLOU2 ook net uitgespeeld. Ik vond deel 1 zo geweldig dat ik 2 wel moest spelen en omdat ik geen PS4 heb, heb ik er een geleend.

Voordat ik mijn user en save games delete en de PS4 terug geef: is er nog iets extra's te doen? Opnieuw spelen met behoud van upgrades heb ik gezien, maar zou er bv nog een extra chapter komen zoals 'Left behind' bij deel 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor zover ik weet is er nog niets over een uitbreiding/dlc bekend. Ik hoop wel dat die er komt van een leuke sidestory.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nou heb nu weer een eindje gespeeld, maar

spoiler:
die 'rat' king in het hopsital, ik schrok me wel even de tering. Was wel te verwachten want het wordt mooi opgebouwd. Maar ik had meteen een Resident Evil gevoel :P

Ben nu net weer met Abby opzoek naar de Fireflies! Ondanks alles wat hier ik hier heb gelezen vindt ik het hele verhaal van Abby juist wel interessant en heb geen probleem om met haar te spelen.

spoiler:
De Seraphites en de heaven ook heel mooi gedaan, wel beetje voorspelbaar maar best brute actie ook op het eind! Ze hadden wel een mooi eiland zonder infected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Ben net begonnen met last of us 1 omdat ik 2 ook nog wil spelen, voelt toch wel erg dated.. Nu 2 uurtjes bezig, moet ik er even in komen of is dit hoe het spel verder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

bikabob schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:44:
Ben net begonnen met last of us 1 omdat ik 2 ook nog wil spelen, voelt toch wel erg dated.. Nu 2 uurtjes bezig, moet ik er even in komen of is dit hoe het spel verder is?
Wat voelt er dated dan?

De graphics of de controls.

in de basis is deel 2 niet anders.

Het gaat (voor mij) bij TLOU voornamelijk om het verhaal en de experiance.

Vind ND sowieso goede ontwikkelaar. Maar TLOU is toch heel anders dan Uncharted.
Voornamelijk het beklemmende gevoel in de donkere gangen etc gaven mij echt een beklemmend gevoel.

Lekker avonds spelen in het donker.
En juist het verhaal wat zich ontvouwt geeft mij dat goede gevoel. Een van de krachtpunten van een dergelijk lineair verhaal.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
DarkSide schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Wat voelt er dated dan?

De graphics of de controls.

in de basis is deel 2 niet anders.

Het gaat (voor mij) bij TLOU voornamelijk om het verhaal en de experiance.

Vind ND sowieso goede ontwikkelaar. Maar TLOU is toch heel anders dan Uncharted.
Voornamelijk het beklemmende gevoel in de donkere gangen etc gaven mij echt een beklemmend gevoel.

Lekker avonds spelen in het donker.
En juist het verhaal wat zich ontvouwt geeft mij dat goede gevoel. Een van de krachtpunten van een dergelijk lineair verhaal.
Ik denk dat de graphics niet echt helpen, gelukkig is het wel 60fps. Kom hiervoor van days gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb een half jaar geleden deel 1 ook gespeeld en ik ben het er wel mee eens dat het gedateerd aan voelt maar dat id ook nket gek want het is een PS3 game.

Grafisch is het meest opvallend, animaties zijn njet top. Gameplay is ik, en het verhaal is goed anders was ik er niet voor een 2de keer door heen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
Chaoss schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:54:
Ik heb een half jaar geleden deel 1 ook gespeeld en ik ben het er wel mee eens dat het gedateerd aan voelt maar dat id ook nket gek want het is een PS3 game.

Grafisch is het meest opvallend, animaties zijn njet top. Gameplay is ik, en het verhaal is goed anders was ik er niet voor een 2de keer door heen gekomen.
Moet ik er even inkomen of bleef dat gevoel van datering bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bleef wel, maar het verhaal en de gamplay is goed dus op een gegeven moment wil je doorspelen.

Sowieso is het wel een pre om deel 1 te spelen aangezien deel 2 een vervolg verhaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Het is idd natuurrlijk een PS3 spel.
Heb deel pas op de PS4 gespeeld. En was nog positief verbaasd over de graphics.

Ik zou zeker doorspelen en je mee laten slepen door het verhaal.

ps: kan natuurlijk zijn dat dit niet jouw soort games zijn.
Weet dat sommige alleen maar open wereld games en vrijheid willen. En een "interactieve film" niets vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
The last of us was erg geavanceerd voor een ps3 game, maar ook niet meer dan dat, de gameplay voelt erg basic aan. Ondanks dat het idee met de zombies het zelfde is gebleven, is the last of us 2 een grote vooruitgang op bijna alle vlakken en z’n beetje de meest geavanceerde game van het moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stiggy
Nu het een beetje bezonken is moet ik zeggen dat ik deel 2 toch wel weer een van de beste spellen vind die ik ooit gespeeld heb, misschien net achter deel 1.

Ik heb net dit topic en elders het gemiep over het verhaal door zitten kijken. Met sommige dingen kan ik het initieel wel enigszins mee eens zijn.
spoiler:
Ook ik had wat moeite met de snelle dood van Joel en het spelen van Abby. Ik snapte waarom je haar speelde, maar het duurde me te lang en echt sympathie voor Abby kreeg ik ook niet, wel begrip. En daar was het ND vooral om te doen denk ik. De gezichtsuitdrukkingen en voice acting van Abby zijn ook niet dusdanig dat je daar hele warme gevoelens van krijgt, bewust lijkt me. Ik merkte wel dat ik tijdens het spelen met Abby voortdurend dacht: kom op, wanneer schakelen we weer terug naar Ellie? En het stukje met Ellie en Joel in het museum was prachtig. De humor en het gekibbel tussen die 2 is fantastisch, jammer dat daar nu geen vervolg meer aan gegeven kan worden.

En ik vond het wel jammer dat het uiteindelijk op een ordinaire knokpartij zonder wapens aankwam tussen beide dames. Dat zag je al van mijlenver aankomen. Zucht, zo gaat dat in Hollywood films ook altijd, maakt niet uit hoeveel wapens, superkrachten, legers of whatever 2 partijen hebben gedurende het hele verhaal, op het eind wordt het knokken tussen de 2 hoofdrolspelers. Daar ben ik wel een beetje op uitgekeken en had gehoopt dat het hier wat originelers zou zijn. Voor mij werkte het ook niet helemaal: Wat moet je met een vechtscene tussen 2 personen waarbij je beide begrijpt? Ik heb een paar keer schouderophalend de controller neergelegd en gekeken of het niet door ging zonder dat ik iets deed.

Desalniettemin: bij alle discussies over het verhaal heeft ieder zijn eigen dingetje wat anders had gemoeten lijkt wel. Dat is meer een uiting van het individualisme en het makkelijk online je mening kunnen uiten dan dat het iets zegt over de kwaliteit van het verhaal wat mij betreft. Deel 1 verzette grenzen, de lat lag hoog voor deel 2. Een 'feel good' verhaaltje met Ellie en Joel die weer lekker gezamenlijk en kibbelend optrekken had geen recht aan die status gedaan. Daarom vind ik het juist erg knap wat ND hier gedaan heeft, keuzes maken die bewust geen 'fan service' zijn, maar we hebben het er met zijn allen over en het verhaal blijft je absoluut bij en maakt impact. En ze hadden natuurlijk al hints gegeven met 'part 1 is about love, part 2 about hate'. Ik vind het magistraal gedaan, ook met de trailers en embargo's op delen van de reviews. Het moment dat Joel vermoord wordt moet je voelen zoals Ellie het ervaart, die emotionele betrokkenheid is de essentie van TLOU. Als we al hints hadden gehad dat Joel snel vermoord werd dan was dat hele effect weg. Er zijn weinig andere spellen waar mensen zo gepassioneerd over het verhaal discussiëren, dus dat zegt ook wel iets.

Het universum dat is neergezet is te mooi om verder niets mee te doen. Ik hoop dat er toch nog een vervolg komt. If so, dan zal dat wel tegen het einde van de levensduur van de PS5 zijn. Ik zet mijn geld erop dat Ellie en Abby elkaar weer zullen vinden en uiteindelijk samen een groepering gaan leiden die voor betere tijden moet zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:31
bikabob schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Moet ik er even inkomen of bleef dat gevoel van datering bij jou?
Ik vond de eerste 3/4 uur van deel 1 ook erg stroperig, duurde even voordat er vaart in kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Stiggy schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:22:
Nu het een beetje bezonken is moet ik zeggen dat ik deel 2 toch wel weer een van de beste spellen vind die ik ooit gespeeld heb, misschien net achter deel 1.

Ik heb net dit topic en elders het gemiep over het verhaal door zitten kijken. Met sommige dingen kan ik het initieel wel enigszins mee eens zijn.
spoiler:
Ook ik had wat moeite met de snelle dood van Joel en het spelen van Abby. Ik snapte waarom je haar speelde, maar het duurde me te lang en echt sympathie voor Abby kreeg ik ook niet, wel begrip. En daar was het ND vooral om te doen denk ik. De gezichtsuitdrukkingen en voice acting van Abby zijn ook niet dusdanig dat je daar hele warme gevoelens van krijgt, bewust lijkt me. Ik merkte wel dat ik tijdens het spelen met Abby voortdurend dacht: kom op, wanneer schakelen we weer terug naar Ellie? En het stukje met Ellie en Joel in het museum was prachtig. De humor en het gekibbel tussen die 2 is fantastisch, jammer dat daar nu geen vervolg meer aan gegeven kan worden.

En ik vond het wel jammer dat het uiteindelijk op een ordinaire knokpartij zonder wapens aankwam tussen beide dames. Dat zag je al van mijlenver aankomen. Zucht, zo gaat dat in Hollywood films ook altijd, maakt niet uit hoeveel wapens, superkrachten, legers of whatever 2 partijen hebben gedurende het hele verhaal, op het eind wordt het knokken tussen de 2 hoofdrolspelers. Daar ben ik wel een beetje op uitgekeken en had gehoopt dat het hier wat originelers zou zijn. Voor mij werkte het ook niet helemaal: Wat moet je met een vechtscene tussen 2 personen waarbij je beide begrijpt? Ik heb een paar keer schouderophalend de controller neergelegd en gekeken of het niet door ging zonder dat ik iets deed.

Desalniettemin: bij alle discussies over het verhaal heeft ieder zijn eigen dingetje wat anders had gemoeten lijkt wel. Dat is meer een uiting van het individualisme en het makkelijk online je mening kunnen uiten dan dat het iets zegt over de kwaliteit van het verhaal wat mij betreft. Deel 1 verzette grenzen, de lat lag hoog voor deel 2. Een 'feel good' verhaaltje met Ellie en Joel die weer lekker gezamenlijk en kibbelend optrekken had geen recht aan die status gedaan. Daarom vind ik het juist erg knap wat ND hier gedaan heeft, keuzes maken die bewust geen 'fan service' zijn, maar we hebben het er met zijn allen over en het verhaal blijft je absoluut bij en maakt impact. En ze hadden natuurlijk al hints gegeven met 'part 1 is about love, part 2 about hate'. Ik vind het magistraal gedaan, ook met de trailers en embargo's op delen van de reviews. Het moment dat Joel vermoord wordt moet je voelen zoals Ellie het ervaart, die emotionele betrokkenheid is de essentie van TLOU. Als we al hints hadden gehad dat Joel snel vermoord werd dan was dat hele effect weg. Er zijn weinig andere spellen waar mensen zo gepassioneerd over het verhaal discussiëren, dus dat zegt ook wel iets.

Het universum dat is neergezet is te mooi om verder niets mee te doen. Ik hoop dat er toch nog een vervolg komt. If so, dan zal dat wel tegen het einde van de levensduur van de PS5 zijn. Ik zet mijn geld erop dat Ellie en Abby elkaar weer zullen vinden en uiteindelijk samen een groepering gaan leiden die voor betere tijden moet zorgen.
Er is ook nog een mogelijkheid dat een deel 3 of DLC om Abby en Lev draait. Ik vond dat ook een leuke combo.

Uiteindelijk laat TLOU 2 je je op sommige momenten heel ongemakkelijk voelen, ook inderdaad op het einde, wat jij dus ook had. Ik denk dat dat bewust was, een soort kunst als game, om een emotie op te wekken ipv inderdaad voortborduren op het Joel en Ellie verhaal. Deel 1 krijgt wel veel meer diepte zo, daar was ik het ook niet eens met het einde en deel 2 haakte daar voor mij heel goed op in. Ik vind het verhaal en de ontwikkelingen dus helemaal prima.

Stiekem hoop ik op een DLC met PS5 remaster wat eerder dan het einde van de looptijd van de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Stiggy schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:53:
Zo, TLOU2 ook net uitgespeeld. Ik vond deel 1 zo geweldig dat ik 2 wel moest spelen en omdat ik geen PS4 heb, heb ik er een geleend.

Voordat ik mijn user en save games delete en de PS4 terug geef: is er nog iets extra's te doen? Opnieuw spelen met behoud van upgrades heb ik gezien, maar zou er bv nog een extra chapter komen zoals 'Left behind' bij deel 1?
Ik zou je saves op een usb stick zetten, dan kun je later er altijd weer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die game probeerd je inderdaad ongemakkelijk te voelen ik vind dat erg sterk gedaan.

Bijvoorbeeld:
spoiler:
Het moment dat je als Ellie een zwanger vrouw, en haar ongeboren baby, vermoord is al ziekmakend. Vervolgens speel je als Abby die dan richting haar vrienden in het aquarium reist en dan is het echt zo'n 'oh shit' moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Erapaz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:38:
[...]
Ik zou je saves op een usb stick zetten, dan kun je later er altijd weer bij.
Oeps, wist niet dat dat kon. PS4 is alweer terug (game en user verwijderd). Nah ja, mocht er DLC komen die voortborduren op een saved game dan zie ik dat je ze op internet ook wel kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bikabob
Jelloz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:46:
[...]

Ik vond de eerste 3/4 uur van deel 1 ook erg stroperig, duurde even voordat er vaart in kwam.
Dit klopt, ik vond het een enorm schijt spel de eerste paar uur. Ben nu 5 uur bezig en begint vet te worden.

Spelen in het donker met goede koptelefoon helpt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Aight! schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:28:

Ben nu net weer met Abby opzoek naar de Fireflies! Ondanks alles wat hier ik hier heb gelezen vindt ik het hele verhaal van Abby juist wel interessant en heb geen probleem om met haar te spelen.
HoHo, zat gepost in dit topic en all the way team Abby! Fijne game character, zeker in het tweede deel.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nou heb hem uit, was echt weer een vette game. Vol met mooie momenten, actie en voor mij een waardige opvolger op deel 1.

Ik heb ervan genoten en mijn vriendin ook want die heeft alles meegekeken! Vond ook echt vet hoe WLF, Scars en de Rattlers in de briefjes in beeld werd gebracht. Kan dat wel waarderen dat de wereld een beetje leeft (al is alles natuurlijk geschreven en gecodeerd :P) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ok leuk dat je hier en daar een PS3 onder een tv ziet staan of die firefly chick die op een PSP hotline miami aan het spelen is. Leuke details.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 05-01-2021 20:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
De volledige versies van deze 5 cover tracks zijn sinds vorige week door iemand op youtube gezet, geen idee hoe die er aan komt maar het schijnt dat ze kortstondig digitaal zijn verkocht. Hopelijk binnenkort dus een officiële release?

[YouTube: True Faith - Ellie (Ashley Johnson) [The Last of Us Part 2]]
[YouTube: Through the Valley - Ellie (Ashley Johnson) [The Last of Us Part 2]]
[YouTube: Take on Me - Ellie (Ashley Johnson) [The Last of Us Part 2]]
[YouTube: Wayfaring Stranger - Ellie & Joel (Ashley Johnson & Troy Baker) [The Last of Us Part 2]]
[YouTube: Future Days - Joel (Troy Baker) [The Last of Us Part 2]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Erapaz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:39:
Clickers zijn juist het makkelijkst, die zien je niet dus kun je ze altijd stealth killen.
Op welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Want ik speel hem op Hard(+) en dan reageren ze echt altijd op je zodra je in de buurt komt (ook van achteren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Aight! schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:19:
Heb nu net die bloaters 2.0 gehad, shamblers. Gelukkig kon ik mij deel 1 nog herinneren dat ik mijn rifle qua damage snel heb geüpgraded, dus molotov + een paar schoten van de rifle en ze gaan neer. :D
Heel vet hoe die ook geïntroduceerd wordt!
Ik bewaar mijn mijnen altijd voor shamblers, dan heb je er meestal niet zo'n last van.

Overigens gisteren weer dat stuk gespeeld waar ze geintroduceerd worden en als je dan op die verhoging blijft staan, sta je gewoon 100% veilig. Molotov + een paar kogels deed wonderen. Alleen Dina was zo dom om er af te lopen, dus die moest ik nog even redden door haar belager (runner) neer te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Tripl3 D schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Op welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Want ik speel hem op Hard(+) en dan reageren ze echt altijd op je zodra je in de buurt komt (ook van achteren).
Medium, maar TLOU speelde ik op Hard en meen me te herinneren dat het daar ook zo was. Ik had namelijk altijd shiv's te kort met Joel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Erapaz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:53:
Medium, maar TLOU speelde ik op Hard en meen me te herinneren dat het daar ook zo was. Ik had namelijk altijd shiv's te kort met Joel.
Ik vind de Hard van TLOU alleen totaal niet lijken op de Hard van TLOU2.
Als gezegd, Clickers, maar eigenlijk wel vrijwel alle vijanden, reageren vrijwel altijd als je in de buurt komt in TLOU2 op Hard (behalve stilstaande runners) waar besluipen op Hard in TLOU veel vaker te doen was.
Molotovs doen ook veel minder schade (volledig geupgrade) dan in deel 1. Heb nu diverse keren gehad dat clickers en zelfs runners een molotov overleven. Toch is TLOU 2 op Hard makkelijker uit te spelen, maar dat komt doordat je nu tijdens een groter gevecht ineens een save point hebt.
Bijvoorbeeld:

spoiler:
Als je met Dina bij Jackson bij die supermarkt bent met een aantal clickers en runners. Had de eerste keer alles op 1 na gedood toen ik te grazen werd genomen. Hoefde ik in de herkansing alleen nog maar die uit te schakelen.

Dat was in deeltje 1 vaak een heel stuk lastiger, omdat ik dan vaak door een van de laatste tegenstanders te grazen werd genomen (bijvoorbeeld als je net het hotel uit komt met al die hunters).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Tripl3 D schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Ik bewaar mijn mijnen altijd voor shamblers, dan heb je er meestal niet zo'n last van.

Overigens gisteren weer dat stuk gespeeld waar ze geintroduceerd worden en als je dan op die verhoging blijft staan, sta je gewoon 100% veilig. Molotov + een paar kogels deed wonderen. Alleen Dina was zo dom om er af te lopen, dus die moest ik nog even redden door haar belager (runner) neer te schieten.
Mijnen gebruik ik altijd voor als ik gezien werd :P. Snel een neerleggen waar ze je gespot hebben, dan ergens achter schuilen en kijken hoe ze uit elkaar ontploffen.

Dat is ook echt ziek gedaan want je ziet soms gewoon de lichaamsdelen rondvliegen of iets wat erop lijkt :P.
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.