Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrummie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Erg vreemd inderdaad dat het bij een game waarbij het verhaal zo'n beetje het belangrijkste onderdeel is, het daar veelal over gaat. :)

En doe zelf dan een poging, waar wil je het over hebben? Gameplay? Graphics?
Het probleem wat ik bij deze game heb is dat er bepaalde mensen klagen over hoe slecht het verhaal wel niet is. En dit een maand geleden deden en nu ik weer in het forum kijk het over precies hetzelfde gaat. Op een gegeven moment weten iedereen het volgens mij wel dat je het verhaal niet goed vind. Ga verder met een andere game zou ik zeggen. Ik wil binnenkort weer opnieuw met de game beginnen en wil er graag inhoudelijk over praten. En niet elke keer weer lezen waarom het verhaal zo slecht is volgens bepaalde mensen. Dat weten we inmiddels wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik denk ook omdat iedereen druppelsgewijs het spel uitspeelt, de discussie actief blijft. Er zijn steeds nieuwe mensen die erover kunnen praten. Ik volg het ook pas net, gezien ik het zondag uit heb gespeeld, maar kan me voorstellen dat het een hot topic is, gezien er inhoudelijk een hoop over te vertellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Het probleem wat ik bij deze game heb is dat er bepaalde mensen klagen over hoe slecht het verhaal wel niet is. En dit een maand geleden deden en nu ik weer in het forum kijk het over precies hetzelfde gaat. Op een gegeven moment weten iedereen het volgens mij wel dat je het verhaal niet goed vind. Ga verder met een andere game zou ik zeggen. Ik wil binnenkort weer opnieuw met de game beginnen en wil er graag inhoudelijk over praten. En niet elke keer weer lezen waarom het verhaal zo slecht is volgens bepaalde mensen. Dat weten we inmiddels wel toch?
Dan sla je die reacties over en probeer je met je eigen posts het een andere richting op te sturen.

Maar dat wil je niet, nee, het komt op mij over dat jij een algeheel verbod wil om over het verhaal te praten omdat jij dat niet zo tof vind. Tja, dan zou ik een ander forum opzoeken waar ze niet 1 van de grootste onderdelen van de game bespreken.

Bovendien, wat wil je nou echt? Want ik vraag je potverdorie nog naar de andere elementen, maar dat negeer je om vervolgens weer een tirade te doen over dat het hier over het verhaal gaat. Wil je over die onderdelen discussiëren of wil je alleen maar zeiken dat het hier *alleen* over het verhaal gaat, waar je dus zelf actief aan bijdraagt?

[ Voor 14% gewijzigd door Scrummie op 05-08-2020 15:28 ]

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:57:
Ik denk ook omdat iedereen druppelsgewijs het spel uitspeelt, de discussie actief blijft. Er zijn steeds nieuwe mensen die erover kunnen praten. Ik volg het ook pas net, gezien ik het zondag uit heb gespeeld, maar kan me voorstellen dat het een hot topic is, gezien er inhoudelijk een hoop over te vertellen is.
nou het gaat mij vooral eigenlijk over precies dezelfde mensen die er telkens over beginnen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Maar die mensen mogen dat toch vinden? Ik snap het probleem daarvan niet zo eerlijk gezegd. Ik lees ook de reacties van mensen die het verhaal niet goed vinden graag, om te begrijpen waarom ze dat vinden. En als iemand alleen maar basht om het bashen dan sla ik die reactie lekker over want dan verdoe ik mijn tijd.

Dus, zoals hiervoor ook aan je gevraagd door anderen: waar wil je het over hebben? Je kan toch prima een discussie op gang brengen over een onderdeel van de game waar je graag over wil discussiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

apNia schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:28:
spoiler:
Dan het einde met het lege huis, dat ze niet meer zo goed gitaar meer kan spelen en ook dat opgeeft, de scene met Joël. Ik weet niet zo goed hoe ik me daarbij moet voelen nu.
Kun je dat toelichten? Waarom weet je dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Q schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 03:26:
[...]

Kun je dat toelichten? Waarom weet je dat niet?
spoiler:
Ergens het gevoel dat ik het erg vond dat Dina was vertrokken, tegelijkertijd begrijpelijk. Geeft je dat lege gevoel van het afronden van deel 1.

Maar ook omdat het aanvoelde alsof ze me net als bij deel 1 met een dubbel gevoel wouden laten zitten, alsof het niet helemaal afgerond was. Het voelde in dat opzicht een beetje geforceerd.

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 06-08-2020 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Door drukte de game niet op de allereerste releasedag aangeschaft, maar inmiddels wel in huis gehaald, uitgespeeld, en er plezier aan beleefd.

Ik kan me vinden in een paar opmerkingen die hier in dit topic al lang en breed werden besproken,
spoiler:
bijvoorbeeld het ietwat vreemde transverhaal van Lev/Lilly dat opeens aan bod kwam

maar die til ik niet zwaar genoeg om de game daarop af te rekenen. Er is jaren aan gewerkt, dus alles wat wij als spelers te zien krijgen is bewust in de game gestoken, zeker wat het verhaal betreft. Als de makers het dus erg belangrijk vonden om zulke details aan de game toe te voegen, dan is dat maar zo.
spoiler:
Het gevecht tussen Ellie en Abby op het einde in het water vond ik wat overdreven bloederig en uitgerekt, en ook wat geforceerd aanvoelen, maar ik snap de bedoeling wel om je in een soort tweestrijd te laten staan.

Verder had TLOU2 qua gameplay dezelfde elementen die ik zo fijn vond in het eerste deel; het stealthen, het zuinig om moeten gaan met supplies, het bekijken hoe je best een groep vijanden uitschakelt zonder opgemerkt te worden, het maken van sterkere wapens (hallo explosive arrows!), etc. Ook visueel was er helemaal niets op de game aan te merken, heel veel knappe details. Ik ben er twee keer doorheen gegaan (voor de platinum), en elke keer vielen er nieuwe zaken op, of vond je nieuwe manieren om iets aan te pakken.

Nee, de game kon niet aan de eerste The Last of Us tippen, maar dat is zelden zo met sequels - of het nu games, films of series zijn. Het helpt natuurlijk niet als je torenhoge verwachtingen hebt na de eerste game, maar ik vond het resultaat geslaagd en heb de game graag gespeeld.

Groot minpunt (wat mij betreft): erg jammer dat er nu geen multiplayer ingebakken zit. Daar heb ik me bij de eerste game ontzettend lang mee vermaakt. Zeker omdat extra DLC op het eerste gezicht ook niet op komst is om nog wat langer in de wereld van TLOU te kunnen vertoeven. Zonde!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Grounded mode wordt toegevoegd met bijbehorende trophy. En een permadeath setting.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/21714198/the_last_of_us_part_2_dlc_trophies_02_3840.png

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Houdt permadeath in dat als je dood gaat, dat je opnieuw mag beginnen? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
apNia schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:19:
Denk het wel ja. En kan zijn dat opslaan wordt uitgeschakeld. Dat wordt dus regelmatig een backup maken van de autosave. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh lawdy, respect als je dat kan uitspelen. Tenzij het op easy kan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Dan moet ik eerst een verzekering afsluiten voor TV en PS4 en de glasverzekering nakijken of “PS4 vliegt door raam” gedekt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:20
sverzijl schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

Dan moet ik eerst een verzekering afsluiten voor TV en PS4 en de glasverzekering nakijken of “PS4 vliegt door raam” gedekt wordt
spoiler:
Rat King-verzekering. Ik ga er althans vanuit dat die in Grounded verdomde lastig is.

[ Voor 9% gewijzigd door vickypollard op 11-08-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Auto save upload uitzetten.

Save bestand elke keer uploaden via PS Plus voordat je begint ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
YouTube: The Last of Us Part II - Grounded Update Trailer | PS4

De grounded update, inclusief een slider om de film grain aan te passen O+
We’re also debuting new unlockable gameplay modifiers, like One Shot or Touch of Death that enable one-hit kills or Infinite Ammo, Infinite Crafting, or Infinite Listen Mode Range to add a new twist to gameplay:
Mirror World
Mirror on Death
Slow Motion
Bullet Speed mode
Infinite Ammo
Infinite Crafting
Infinite Melee Durability
Infinite Listen mode Range
One Shot
Touch of Death
8-bit Audio
4-bit Audio
Helium Audio
Xenon Audio

Alongside these new modes, we’re excited to introduce a number of frequently requested improvements to the game, including the option to disable Listen Mode, adjust Film Grain levels, additional display options, improvements to accessibility features, and more. For our friends in the speedrunning community, we’re also adding the ability to see playtime up to the second in the saves menu, making it easier to track and verify your runs. Here’s a quick overview of the new features that will be added with the Grounded update:
Saves now display playtime up to the second
Film Grain Adjustment option
Disable Listen Mode option
Motion Sensor Function Aiming option
Arc Throw HUD Display option
Aiming Acceleration Scale option
Aiming Ramp Power Scale option
Accessibility improvements to Ground Zero encounter, collectible tracking, Enhanced Listen Mode for collectibles, and rope gameplay

https://blog.playstation....-permadeath-mode-and-more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
Damn, permadeath! Als dat ook nog eens gekoppeld aan Grounded niveau, wordt het afzien. :)

Met Infinite Ammo/Crafting/Melee/Listen mode Range speel je de game daarentegen in een wip uit, wellicht.

[ Voor 37% gewijzigd door Tweakmans op 11-08-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Grounded, listen mode uit, permadeath. Als iemand het op die settings uitspeelt heeft hij of zij oneindig respect van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:38
Scrummie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:36:
Grounded, listen mode uit, permadeath. Als iemand het op die settings uitspeelt heeft hij of zij oneindig respect van mij.
Listen mode staat standaard uit in Grounded >:) Ik las ook dat permadeath in te stellen is per chapter, dat je de chapter opnieuw begint, dat maakt het al een stuk toegankelijker en misschien wel leuk om te doen. Permadeath voor de hele game heb ik geen tijd voor haha.

Edit:
For veteran The Last of Us fans, Grounded difficulty represents the ultimate test of skill. This difficulty raises the stakes by not only making enemies deadlier and ammo, upgrade, and crafting materials incredibly scarce, but also removing invaluable tools for survival, such as disabling Listen mode, deactivating elements of the HUD, and more**.

**In-game pre-order bonuses and some options and gameplay modifiers are disabled during Grounded difficulty gameplay.

[ Voor 32% gewijzigd door Sluw op 12-08-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Tweakmans schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:11:
Damn, permadeath! Als dat ook nog eens gekoppeld aan Grounded niveau, wordt het afzien. :)

Met Infinite Ammo/Crafting/Melee/Listen mode Range speel je de game daarentegen in een wip uit, wellicht.
**In-game pre-order bonuses and some options and gameplay modifiers are disabled during Grounded difficulty gameplay.
***Some options and gameplay modifiers are disabled during Permadeath mode.
Die settings die jij noemt zullen denk ik niet werken in Grounded en Permadeath mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
Raem schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:01:
Die settings die jij noemt zullen denk ik niet werken in Grounded en Permadeath mode.
Haha, nee, inderdaad, dan zou er niets meer van de moeilijkheid overblijven.

Volgens de PS blog:
As an additional layer of challenge, we’re also introducing a brand new Permadeath mode***. With this custom mode enabled, there are no second chances — you must complete the entire game without dying or start over from the beginning. However, if taking on the whole game is too daunting, you can choose to enable Permadeath mode with checkpoints on a per-chapter or per-act basis. In other words, if you die at the end of Day One, you’ll have to play the entire day over again.
Dus het hoeft niet de volledige game met één leven te zijn, je gaat checkpoints kunnen gebruiken. Dat is ook al iets minder frustrerend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Nou, ik heb de game uiteindelijk uitgespeeld. En ik moet zeggen: voor mij is het dé tegenvaller van het jaar. Ja, het spel is mooi en ja, het verhaal maakt bij vlagen indruk. Maar qua gameplay vind ik dat de game eindeloos (en vooral onnodig) wordt gerekt. Ik betrapte mezelf er steeds vaker op dat ik hoopte dat ik het einde had gehaald en genoot steeds minder van de weg daar naar toe.

Didn't saw that one coming!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Tweakmans schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:24:
[...]

Haha, nee, inderdaad, dan zou er niets meer van de moeilijkheid overblijven.

Volgens de PS blog:

[...]

Dus het hoeft niet de volledige game met één leven te zijn, je gaat checkpoints kunnen gebruiken. Dat is ook al iets minder frustrerend. :)
Een permadeath mode met checkpoints... 8)7 Dan heeft de huidige game ook permadeath, want als je doodgaat ga je naar het laatste checkpoint. :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

@Timbox88

Jammer dat het spel jou zo tegen valt.
Ik zelf geniet er zo van dat het spel van mij nog wel 30 uur mag duren.
Ga het spel nog wel een keer uitspelen zonder moviegrain en wat settings anders en dat doe ik niet vaak met games.
Enigste wat me tegenviel van deel 1 was dat het zo kort duurde maar ik ben qua speeltijd nu al ruim voorbij dat punt waar deel 1 stopte dus ik ben helemaal happy. Kan iemand mij vertellen of deze game nog een update krijgt voor de ps5 of niet? Vind de graphics al mooi op mn normale ps4 dus denk dat het op de ps5 helemaal nice moet zijn straks

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Freakiebeakie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:34:
@Timbox88

Jammer dat het spel jou zo tegen valt.
Ik zelf geniet er zo van dat het spel van mij nog wel 30 uur mag duren.
Ga het spel nog wel een keer uitspelen zonder moviegrain en wat settings anders en dat doe ik niet vaak met games.
Enigste wat me tegenviel van deel 1 was dat het zo kort duurde maar ik ben qua speeltijd nu al ruim voorbij dat punt waar deel 1 stopte dus ik ben helemaal happy. Kan iemand mij vertellen of deze game nog een update krijgt voor de ps5 of niet? Vind de graphics al mooi op mn normale ps4 dus denk dat het op de ps5 helemaal nice moet zijn straks
Dat is nog niet duidelijk, vanuit Sony is al wel gezegd dat de hame "natuurlijk" op de PS5 draait. Backwards compatible. Dus je hoeft hem ook niet nog een keer te kopen.
"We hope this is a defining game for the generation," says Ryan, before confirming that the version launching next month "will run on the PS5 without issue".
Ik kan me voorstellen dat dit dan sowieso 4K 60fps is maar dat weet ik ook niet. Ik kan me voorstellen dat een upgrade patch nog een mooie verkoop boost gaat geven dus ga er eigenlijk wel van uit maar dat is puur speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:23:
Nou, ik heb de game uiteindelijk uitgespeeld. En ik moet zeggen: voor mij is het dé tegenvaller van het jaar. Ja, het spel is mooi en ja, het verhaal maakt bij vlagen indruk. Maar qua gameplay vind ik dat de game eindeloos (en vooral onnodig) wordt gerekt. Ik betrapte mezelf er steeds vaker op dat ik hoopte dat ik het einde had gehaald en genoot steeds minder van de weg daar naar toe.

Didn't saw that one coming!
Ik hoopte op een gegeven moment ook dat ik het einde haalde, maar dat was meer omdat ik gewoon alles wilde lezen over de leaks. Qua gameplay had het voor mij nog wel 100 uur mogen duren. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Ik heb iets raars na het openschroeven van mijn PS4 Pro, al mijn collectibles zijn namelijk weg. Ik was bezig met 2e playthrough, day 1 net klaar en had alle collectibles. Na het openschroeven van mijn PS4 moest ik opeens een USB met update file erin stoppen, gedaan en toen deed hij het weer perfect. Alleen als ik nu via main menu naar chapters ga zie ik daar bij collectibles, saves, etc. allemaal 0. Misschien is het gewoon toeval en heeft het er niks mee te maken.

Zal dit komen door een corrupte save? Ik laadde namelijk in op precies het gedeelte waar ik zat, en heb al m'n upgrades, wapens nog etc. Anders moet ik maar even opnieuw beginnen met grounded O-)

@Sluw PS4 Pro runt op dit moment 1440P 30, dus 4K 60 zal wel extreem knap zijn als ze dat voor elkaar krijgen. Ik denk wel dat er sowieso een PS5 patch komt gezien de PS5 geen grote exclusives heeft bij launch behalve een stand alone Spiderman DLC dacht ik. Dus ze moeten wel adverteren met GoT en TLOU2.

[ Voor 3% gewijzigd door Brogala op 17-08-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
@Brogala Sja ik ben ook benieuwd :+ maar de PS5 heeft 2,5 x zoveel tflops en diverse extra technische vernieuwingen. Ik heb er wel vertrouwen in maar weet t natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weer niet of het vanaf de PS5 launch is, maar ik kan je met 99.9% zekerheid garanderen dat deze game een PS5 treatment gaat krijgen. Daarmee heb je naast Miles Morales meteen DE killer app voor je next gen console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 14:07

s0kkie

Cowabunga

Natuurlijk komt deze naar de PS5, heeft niemand opgelet met deel 1 toen de PS4 uit kwam? Zullen ook vast wel een hoop mensen nog zijn dat de PS4 versie skippen en gelijk voor de PS5 versie gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
s0kkie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:26:
Natuurlijk komt deze naar de PS5, heeft niemand opgelet met deel 1 toen de PS4 uit kwam? Zullen ook vast wel een hoop mensen nog zijn dat de PS4 versie skippen en gelijk voor de PS5 versie gaan :)
Ja dat hij speelbaar is is al aangegeven, maar het verschil is dat de PS3 versie door de cell processor structuur niet op de PS4 kon draaien. Vandaar dat ze veel tijd in een remaster hebben gestoken, hij moest compleet opnieuw gemaakt worden dus dan maar goed. Dat is ook in interviews aangegeven. Nu kan de PS4 versie met minimale moeite op de PS5 draaien. Het is de vraag of het een eenvoudige patch wordt met wat hogere resolutie, framerate en iets betere belichting of dat ze er veel tijd in stoppen en grotere stappen willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 19:04
Ik hoop op een DLC voor TLOU2 bij de remaster voor PS5 :9 , echt geen zin in 8 jaar wachten op TLOU3 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
rachez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:53:
Ik hoop op een DLC voor TLOU2 bij de remaster voor PS5 :9 , echt geen zin in 8 jaar wachten op TLOU3 .
Zou ik ook geweldig vinden maar helaas heeft Neil al gezegd dat er geen DLC komt, hoewel hij zijn gedachten natuurlijk altijd kan veranderen. Ik denk dat als er een TLOU3 komt ze er ook gelijk aan beginnen, want Uncharted is volgens bronnen al uitbesteed aan een andere studio dus de optie is dan TLOU3 of een nieuw IP. Als er geen Uncharted / ander IP tussen zit hoop ik dat die 8 jaar enigszins kan worden ingekort :9

Hebben mensen grounded al geprobeerd trouwens? Ik ben nu met survivor+ bij de eerste stalker encounters, en dat zou mij met grounded echt te ver gaan. Ik moet eigenlijk mijn hartslag meten tijdens de stalker encounters, echt niet normaal hoe eng die dingen zijn. De combinatie OLED met open sound stage koptelefoon _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Brogala op 19-08-2020 20:56 ]

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Brogala schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Zou ik ook geweldig vinden maar helaas heeft Neil al gezegd dat er geen DLC komt, hoewel hij zijn gedachten natuurlijk altijd kan veranderen. Ik denk dat als er een TLOU3 komt ze er ook gelijk aan beginnen, want Uncharted is volgens bronnen al uitbesteed aan een andere studio dus de optie is dan TLOU3 of een nieuw IP. Als er geen Uncharted / ander IP tussen zit hoop ik dat die 8 jaar enigszins kan worden ingekort :9
Ik vraag mij eigenlijk af of er wel een TLOU3 komt. Persoonlijk vind ik het wel een gesloten boek. Ik zou niet weten wat voor verhaal ze nu moeten bedenken.

spoiler:
Misschien een verhaal met Tommy, Dina en Ellie. De tijd tussen deel 1 en 2? Dat is natuurlijk gissen, maar ik zou eigenlijk niet een "vervolg" weten direct op het verhaal van Part ll. :/

• Scrummie

Scrummie

Think different

botwood schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Ik vraag mij eigenlijk af of er wel een TLOU3 komt. Persoonlijk vind ik het wel een gesloten boek. Ik zou niet weten wat voor verhaal ze nu moeten bedenken.

spoiler:
Misschien een verhaal met Tommy, Dina en Ellie. De tijd tussen deel 1 en 2? Dat is natuurlijk gissen, maar ik zou eigenlijk niet een "vervolg" weten direct op het verhaal van Part ll. :/
spoiler:
Ellie en co is wel klaar. Ik zie ze ervoor aan om deel 3 door te gaan met Abby en dat kereltje.

Zou niet kopen.

Ik zou zelf geen deel 3 meer kopen door de grote teleurstelling die deel 2 was voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Scrummie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

spoiler:
Ellie en co is wel klaar. Ik zie ze ervoor aan om deel 3 door te gaan met Abby en dat kereltje.

Zou niet kopen.

Ik zou zelf geen deel 3 meer kopen door de grote teleurstelling die deel 2 was voor mij.
Ja wat je zegt zou nog wel eens kunnen. Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar ik kan het wel begrijpen dat veel gamers hier niet op zitten te wachten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Brogala schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Hebben mensen grounded al geprobeerd trouwens? Ik ben nu met survivor+ bij de eerste stalker encounters, en dat zou mij met grounded echt te ver gaan. Ik moet eigenlijk mijn hartslag meten tijdens de stalker encounters, echt niet normaal hoe eng die dingen zijn. De combinatie OLED met open sound stage koptelefoon _/-\o_
Ook al zou ik DLC met wie dan ook meteen kopen als het maar de zelfde intense verhalen zijn als TLoU 1 en 2 kijk ik ook heel er uit naar hun nieuwe IP, Stray's Cross. Al is dat natuurlijk nog totaal in het duister tasten en duurt het vast nog wel een tijd, deze is volgens geruchten al sinds 2016 in ontwikkeling. Ach ja, geruchten met geruchten :+

Ja ik heb grounded geprobeerd en besloten dat ik dat niet aan kan haha. Te veel frustratie.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Is deze grounded difficulty moeilijker dan de grounded difficulty van the Last of Us 1? Iemand die daar iets over kan zeggen? Ik vond die van deel 1 namelijk best prima te doen. Ja, je moest heel rustig en heel tactisch spelen (en bij bepaalde encounters in de game accepteren dat je vaak dood ging), maar buiten dat was het best prima te doen.

Toevoeging: Ik ben ein-de-lijk bij met het lezen van dit topic. Het heeft even geduurd, maar ik heb alles gelezen. Nou zal ik binnenkort mijn mening over de game hier nog gaan delen, maar ik zal het wel in delen doen. Anders wordt het een beetje een te lang verhaal.

[ Voor 28% gewijzigd door dvd-linden op 20-08-2020 15:45 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
[...]

spoiler:

Zou niet kopen.

Ze hebben volgens mij alles opgezet voor een deel 3, we hebben namelijk:

spoiler:
- Ellie die dood wilde gaan in het ziekenhuis en zich beroofd voelt van een kans om de wereld te redden en haar leven betekenis te geven
- Abby die weet dat Ellie immuun is en zich weer bij de Fireflies aansluit, een groep die de beschaving wil herstellen
- Lev die in een anti wetenschap omgeving is opgegroeid en heeft gezien wat moderne medicijnen kan doen, namelijk zijn zus redden
- De scars die de wolves compleet hebben gestomped en nu ongecontroleerd kunnen gaan groeien.'
dvd-linden schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:41:
Is deze grounded difficulty moeilijker dan de grounded difficulty van the Last of Us 1? Iemand die daar iets over kan zeggen? Ik vond die van deel 1 namelijk best prima te doen. Ja, je moest heel rustig en heel tactisch spelen (en bij bepaalde encounters in de game accepteren dat je vaak dood ging), maar buiten dat was het best prima te doen.

Toevoeging: Ik ben ein-de-lijk bij met het lezen van dit topic. Het heeft even geduurd, maar ik heb alles gelezen. Nou zal ik binnenkort mijn mening over de game hier nog gaan delen, maar ik zal het wel in delen doen. Anders wordt het een beetje een te lang verhaal.
Respect dat je het hele topic hebt gelezen :+ _/-\o_

Voor mijn gevoel is TLOU2 grounded wel een stuk moeilijker, maar ik heb nog niet lang gespeeld. De AI is in TLOU2 extreem verbeterd en over het algemeen vond ik het spel wel moeilijker dan deel 1. De stalker scenes kan je nog doorrennen, maar er zitten later in het spel echt super lastige encounters bij. En hillcrest natuurlijk :') maar daar kan je volledig doorheen stealthen

YouTube: The Last Of Us 2 ● Grounded Stealth [Hillcrest Houses] No Weapons / ...

comments in deze video bevatten spoilers

[ Voor 44% gewijzigd door Brogala op 20-08-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Brogala schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:49:
Respect dat je het hele topic hebt gelezen :+ _/-\o_

Voor mijn gevoel is TLOU2 grounded wel een stuk moeilijker, maar ik heb nog niet lang gespeeld. De AI is in TLOU2 extreem verbeterd en over het algemeen vond ik het spel wel moeilijker dan deel 1. De stalker scenes kan je nog doorrennen, maar er zitten later in het spel echt super lastige encounters bij. En hillcrest natuurlijk :') maar daar kan je volledig doorheen stealthen

YouTube: The Last Of Us 2 ● Grounded Stealth [Hillcrest Houses] No Weapons / ...

comments in deze video bevatten spoilers
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nou de meest lastige encounters tijdens de game vond. Ik heb zelf de game op hard gespeeld en kan me niet echt herinneren waar ik heel veel moeite heb gehad. Misschien bepaalde stukjes met Scars, maar ook daar ben ik allemaal wel redelijk doorheen gekomen.

Naja, wel een mooie uitdaging eigenlijk. Te zijner tijd zal ik de game nog wel een keer op de PS5 spelen en wellicht is het dan leuk om hem op Grounded difficulty te gaan spelen. Die permadeath mode vind ik net ff iets te ver gaan voor een dergelijke game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
dvd-linden schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nou de meest lastige encounters tijdens de game vond. Ik heb zelf de game op hard gespeeld en kan me niet echt herinneren waar ik heel veel moeite heb gehad. Misschien bepaalde stukjes met Scars, maar ook daar ben ik allemaal wel redelijk doorheen gekomen.

Naja, wel een mooie uitdaging eigenlijk. Te zijner tijd zal ik de game nog wel een keer op de PS5 spelen en wellicht is het dan leuk om hem op Grounded difficulty te gaan spelen. Die permadeath mode vind ik net ff iets te ver gaan voor een dergelijke game.
Ik denk dat het wel wat moeilijker is maar het is ook wel te doen hoor. Het hoeft voor mij gewoon niet, geniet er (later) liever nog een keer van op een iets overzichtelijker niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Brogala schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:49:
[...]

Ze hebben volgens mij alles opgezet voor een deel 3, we hebben namelijk:

[...]
Gooi het even tussen spoilers ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:06:
[...]

Gooi het even tussen spoilers ;)
Shit, mijn excuses! Volgende keer toch nog even toon voorbeeld :/
[...]

Mijn voornaamste probleem is dat ik echt voor geen meter kan aimen op close / mid range, dat lukt mij echt niet met een joy stick. Het gaat inmiddels wel een stuk beter maar wanneer shit de fan hit ben ik nog steeds de lul op grounded/survivor. Speel nu met alles op hard en het stukje met enemy coördinatie op survivor en dat bevalt mij prima, grounded is toch te stressvol voor mij.
spoiler:
ik vond zelf Ellie day 1 met bloaters na het TV station lastig, en dan bij Abby die stalker na de rat king fight. Maar over het algemeen vond ik de Abby segmenten een stuk lastiger, stalkers zijn niet mijn ding

Wat overigens voor mij ook een dingetje is is dat steeds dood gaan voor mij de immersie er een beetje er vanaf haalt, als je puur speelt voor gameplay/speedrun heb je daar geen last van maar ik zie nog steeds leuke dingen in mijn 2e playthrough en ik wil niet voor elke cutscene eerst een paar keer dood gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Brogala op 20-08-2020 17:50 ]

• Sluw
Brogala schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:41:
...

Wat overigens voor mij ook een dingetje is is dat steeds dood gaan voor mij de immersie er een beetje er vanaf haalt, als je puur speelt voor gameplay/speedrun heb je daar geen last van maar ik zie nog steeds leuke dingen in mijn 2e playthrough en ik wil niet voor elke cutscene eerst een paar keer dood gaan.
Dit is het bij mij ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
@Brogala en @Sluw: Ik snap wat jullie zeggen over de immersie, maar voor mij speelt dat een stuk minder. Ik heb de game gespeeld en die eerste keer was uiteraard alles nieuw en werd ik regelmatig verrast. Ik ken het verhaal nu, weet dat ik niet meer verrast ga worden en geen nieuwe dingen tegen ga komen. Dus ondanks dat ik het leuk vind om het verhaal nog een keer te doorlopen, speelt dat vaak doodgaan voor mij dan geen rol meer. De immersie is inderdaad een stuk minder, maar omdat het een tweede playthrough wordt vind ik dat niet zo erg. Dan is de uitdaging om het op de hoogste moeilijkheidsgraad uit te spelen waardevoller voor mij dan het stukje immersie dat ik daarvoor inlever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
[...]

Ik heb de game ook op hard gespeeld en de game is inderdaad niet heel erg moeilijk. Het lastigste vond ik
spoiler:
de rat king en de stalker die daarna komt
. Toffe game, toffe ervaring, maar was er wel klaar mee. Ben deze week wat youtube materiaal aan t bekijken over mensen die wat achtergronden bij het verhaal geven en waarom de “fans” de game zo haten. Ik val daar niet onder, omdat ik
spoiler:
de afslachting van Joel wel lekker shocking en gedurfd vond. Geen key-characters sparen. Had het nog gruwelijker, en ook heel naar, gevonden als je met Abby Elly dood had moeten maken
. Daarnaast ben ik filmpjes aan het kijken met alle gestoorde details die in de game zitten. Ik krijg gewoon weer zin in nog een playthrough :) laat em nog ff liggen tot de PS5 patch. 60fps met raytracting en gebruikmakend van de nieuwe geluids chip zie ik wel zitten. Resolutie boeit me niet zo, 1440p is prima. Hopelijk krijg je de keuze om de filmgrain te verminderen en uit te zetten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

spoiler:

Zou niet kopen.

Beetje het Uncharted Lost Legacy idee, maar dan voor TLOU. Zou best kunnen, maar zou ik wel jammer vinden. Volgens mij genoeg open eindes om er een deel 3 uit te persen, maar ook goed om het hier mee af te sluiten. Ben wel benieuwd naar stray’s cross, de nieuwe IP van Naughty Dog. Op de PS4 hebben we namelijk geen nieuwe ND IP gezien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Hulleman Film grain kan je toch al verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:41:
@Hulleman Film grain kan je toch al verminderen?
Echt? In de 1e maand na release iig niet. Mooi dat dat al kan. Die optie hadden ze er meteen in moeten stoppen, want die grain is echt too much.

• apNia

apNia

Neem gewoon zoals ik een bout TV met een te lage resolutie, dan valt filmgrain niet op ;)

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Zo, eindelijk het verhaal uitgespeeld in alle rust en meteen door om de 9 ontbrekende trophies te halen. Moet wel zeggen dat dit echt geen leuke game om direct een tweede keer te starten doordat je elk segment weet wat je te wachten staat. Ik skip nu alle filmpjes en kijk te vaak naar een laadscherm, zorgt niet voor een fijnere spelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net m’n melee-wapen geupgrade en nu is het ding na een cutscene verdwenen :(
Hebben meer mensen hier last van gehad? Als ik een eerdere savegame reload dan gebeurt er precies hetzelfde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Zo, ik heb hem eindelijk ook uitgespeeld en ik vond hem fantastisch. Beter als deel 1? Nee, maar die was ook zo vernieuwend dat de lat ook wel heel hoog lag. Maar kreeg ik kippenvel, jazeker.

spoiler:
Ik las dat sommige wat moeite hadden om met Abby te spelen, omdat ze Joel vermoord heeft. Maar verdorie, ze zat achter de moordenaar van haar vader aan. Ik vind het heel knap gedaan dat doordat je met haar speelde je achter haar motivatie kwam en je haar ook ging begrijpen. Zover zelfs dat je je ongemakkelijk voelt bij de gevechten met Ellie.
Ik had in eerste instantie het idee dat het na Seattle klaar was en het stuk op boerderij afronding was. Misschien een gemiste kans omdat te doen en Santa Barbara uitgebreider als DLC aan te bieden. Dat stuk was te klein voor TLOU 3 maar het prima nog wat uitgebreider gekund.
En dat sommige spelers moeite met de motivatie van de personages hadden, het zij zo. Die hadden misschien voor zichzelf de lat wat te hoog gelegd. Ik heb iig erg genoten van de game en ga hem vast nog een keer spelen. Maar voor mij moet daar wel altijd een tijdje tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:55:
Ik had net m’n melee-wapen geupgrade en nu is het ding na een cutscene verdwenen :(
Hebben meer mensen hier last van gehad? Als ik een eerdere savegame reload dan gebeurt er precies hetzelfde.
Meleewapens niet upgraden. Zonde van je resources en je komt er genoeg tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:17:
[...]

Meleewapens niet upgraden. Zonde van je resources en je komt er genoeg tegen.
Als je de juiste skill hebt geünlocked krijg je bij een melee upgrade 6 hits die vrijwel altijd dodelijk zijn. Naar mijn weten krijg je hiermee dus de meeste kills voor je resources. Best handig! Totdat het spel je melee-wapen zomaar weggooit, al is dit mij alleen bij één specifieke cutscene overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomac5
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-03 15:06
Vraagje over besturing: In veel videos op Youtube zie je dat de speler zichzelf tijdens het rennen ineens plat op de grond werpt.
Hoe maak je die beweging?

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze video, op 43 seconden is het te zien (niet kijken als je spoiler free wilt blijven natuurlijk)

YouTube: THE LAST OF US 2 - Epic Brutal Combat & Aggressive Stealth Kills Exp...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Tomac5 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:53:
Vraagje over besturing: In veel videos op Youtube zie je dat de speler zichzelf tijdens het rennen ineens plat op de grond werpt.
Hoe maak je die beweging?

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze video, op 43 seconden is het te zien (niet kijken als je spoiler free wilt blijven natuurlijk)

YouTube: THE LAST OF US 2 - Epic Brutal Combat & Aggressive Stealth Kills Exp...
Volgens mij gaat dat automatisch als je rent en dan prone/liggen. Dat is cirkeltje ingedrukt houden.

Krijg zin om 't weer te spelen maar dan op zo'n manier als dit filmpje hehe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
ilfamo schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:32:
Zo, ik heb hem eindelijk ook uitgespeeld en ik vond hem fantastisch. Beter als deel 1? Nee, maar die was ook zo vernieuwend dat de lat ook wel heel hoog lag. Maar kreeg ik kippenvel, jazeker.

spoiler:
Ik las dat sommige wat moeite hadden om met Abby te spelen, omdat ze Joel vermoord heeft. Maar verdorie, ze zat achter de moordenaar van haar vader aan. Ik vind het heel knap gedaan dat doordat je met haar speelde je achter haar motivatie kwam en je haar ook ging begrijpen. Zover zelfs dat je je ongemakkelijk voelt bij de gevechten met Ellie.
Ik had in eerste instantie het idee dat het na Seattle klaar was en het stuk op boerderij afronding was. Misschien een gemiste kans omdat te doen en Santa Barbara uitgebreider als DLC aan te bieden. Dat stuk was te klein voor TLOU 3 maar het prima nog wat uitgebreider gekund.
En dat sommige spelers moeite met de motivatie van de personages hadden, het zij zo. Die hadden misschien voor zichzelf de lat wat te hoog gelegd. Ik heb iig erg genoten van de game en ga hem vast nog een keer spelen. Maar voor mij moet daar wel altijd een tijdje tussen zitten.
Het is natuurlijk een hele duistere game, met weinig positiviteit. Ik speelde eerst TLOU2 en daarna Uncharted 4, en ik kan je echt wel vertellen dat Uncharted 4 als een verademing voelde. Het contrast was enorm groot.

Echter, een duistere game maakt het nog géén slechte game. Het verhaal is niet het meest simpel en je moet echt goed nadenken over wat ze met het verhaal willen vertellen. Zo simpel als ‘wraak is slecht’, waar veel slechte reviews het over hebben, zit het echt niet. Ik interpreteerde het direct al als een verhaal over vergiffenis, kijkende naar de
spoiler:
laatste scène tussen Ellie en Joël en de uiteindelijke keuze van Ellie om Abby te laten gaan.
Daarnaast heeft ND natuurlijk laten zien dat er in deze keiharde wereld van TLOU consequenties verbonden zitten aan de moordlust in deel 1. Iedereen wilt overleven. Is dat hard voor de speler? Ja, uiteraard. Is het realistisch? Ook dat. Ze hebben iets heel anders gedaan. In plaats van dat je de standaard ‘Good Guy’ speelt en iedereen afknalt, laten ze hier een menselijker verhaal zien en dat beviel me uitstekend. De nieuwe karakters waren interessant, vooral Abby en Owen kregen veel aandacht. Mel en Manny vond ik iets minder.

Na afloop van de game besefte ik me direct dat de game ook nog iets anders wilt vertellen; Geniet van elke dag die je samen hebt, want het kan zo eens de laatste zijn. En wanneer je niet alles eruit hebt gehaald met iemand waarvan je houd, kan je jezelf daarna heel moeilijk in de spiegel aankijken.

Gameplay was daarnaast behoorlijk vermakelijk en uitdagend. Elke situatie kon je anders aanpakken en daar heb ik ook flink gebruik van gemaakt. Voldoende afwisseling tussen geïnfecteerden en menselijke tegenstanders. Grafisch is dit (uiteraard) de mooiste game op de PS4. Waren er dan geen minpunten? Jawel. Ik vond
spoiler:
de dood van Joel erg goedkoop neergezet en voor mij kwam het inderdaad over als een zogenaamde ‘shock value.’ Dat Joël sterft verraste me helemaal niet en is logisch gezien het verhaal, maar kom op. Joël komt ‘toevallig’ Abby tegen en vertelt ‘toevallig’ aan een groep onbekenden dat hij Joël heet. Dit had echt beter uitgedacht moeten worden.
Daarnaast had de diepgang is bepaalde nieuwe karakters beter gekund. In sommige gevallen (en dan doel ik niet op Abby en Ellie, dat was echt heel goed gedaan) waren de karakters een beetje oppervlakkig.

Kortom, gezien het duistere verloop van de game en de introductie van hele nieuwe karakters, waar sommige spelers (begrijpelijk) niet op zaten te wachten, snap ik ook wel dat niet iedereen tevreden is. ND nam een risico door geen standaard verhaal te maken maar te kiezen voor een heel ander verhaalverloop. Daarom is het ook zo apart dat je heel veel tienen ziet, en ook zeer veel een 1 of zelfs een 0. De game verdiend voor mij geen 10, maar zeker geen 1. Als je je verdiept in het verhaal en in staat bent om je te binden met de nieuwe karakters, waar ik in slaagde, wordt het al snel een hoger cijfer. Ik zit dan ook op een 8,5 na de game 2 keer te hebben gespeeld.

Een hele lange post, maar vond het wel leuk om de game nog een keer uiteen te zetten. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
SH-FR schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:36:
[...]

Het is natuurlijk een hele duistere game, met weinig positiviteit. Ik speelde eerst TLOU2 en daarna Uncharted 4, en ik kan je echt wel vertellen dat Uncharted 4 als een verademing voelde. Het contrast was enorm groot.

Echter, een duistere game maakt het nog géén slechte game. Het verhaal is niet het meest simpel en je moet echt goed nadenken over wat ze met het verhaal willen vertellen. Zo simpel als ‘wraak is slecht’, waar veel slechte reviews het over hebben, zit het echt niet. Ik interpreteerde het direct al als een verhaal over vergiffenis, kijkende naar de
spoiler:
laatste scène tussen Ellie en Joël en de uiteindelijke keuze van Ellie om Abby te laten gaan.
Daarnaast heeft ND natuurlijk laten zien dat er in deze keiharde wereld van TLOU consequenties verbonden zitten aan de moordlust in deel 1. Iedereen wilt overleven. Is dat hard voor de speler? Ja, uiteraard. Is het realistisch? Ook dat. Ze hebben iets heel anders gedaan. In plaats van dat je de standaard ‘Good Guy’ speelt en iedereen afknalt, laten ze hier een menselijker verhaal zien en dat beviel me uitstekend. De nieuwe karakters waren interessant, vooral Abby en Owen kregen veel aandacht. Mel en Manny vond ik iets minder.

Na afloop van de game besefte ik me direct dat de game ook nog iets anders wilt vertellen; Geniet van elke dag die je samen hebt, want het kan zo eens de laatste zijn. En wanneer je niet alles eruit hebt gehaald met iemand waarvan je houd, kan je jezelf daarna heel moeilijk in de spiegel aankijken.

Gameplay was daarnaast behoorlijk vermakelijk en uitdagend. Elke situatie kon je anders aanpakken en daar heb ik ook flink gebruik van gemaakt. Voldoende afwisseling tussen geïnfecteerden en menselijke tegenstanders. Grafisch is dit (uiteraard) de mooiste game op de PS4. Waren er dan geen minpunten? Jawel. Ik vond
spoiler:
de dood van Joel erg goedkoop neergezet en voor mij kwam het inderdaad over als een zogenaamde ‘shock value.’ Dat Joël sterft verraste me helemaal niet en is logisch gezien het verhaal, maar kom op. Joël komt ‘toevallig’ Abby tegen en vertelt ‘toevallig’ aan een groep onbekenden dat hij Joël heet. Dit had echt beter uitgedacht moeten worden.
Daarnaast had de diepgang is bepaalde nieuwe karakters beter gekund. In sommige gevallen (en dan doel ik niet op Abby en Ellie, dat was echt heel goed gedaan) waren de karakters een beetje oppervlakkig.

Kortom, gezien het duistere verloop van de game en de introductie van hele nieuwe karakters, waar sommige spelers (begrijpelijk) niet op zaten te wachten, snap ik ook wel dat niet iedereen tevreden is. ND nam een risico door geen standaard verhaal te maken maar te kiezen voor een heel ander verhaalverloop. Daarom is het ook zo apart dat je heel veel tienen ziet, en ook zeer veel een 1 of zelfs een 0. De game verdiend voor mij geen 10, maar zeker geen 1. Als je je verdiept in het verhaal en in staat bent om je te binden met de nieuwe karakters, waar ik in slaagde, wordt het al snel een hoger cijfer. Ik zit dan ook op een 8,5 na de game 2 keer te hebben gespeeld.

Een hele lange post, maar vond het wel leuk om de game nog een keer uiteen te zetten. 😁
Heel goed uitgelegd en ik deel je mening bijna volledig

spoiler:
Ik ben het er niet eens dat Joel toevallig vertelt dat hij Joel heet. Tommy riep zijn naam namelijk al terwijl ze werden aangevallen door tientallen zombies, er is ook een cutscene van Abby die zich realiseert dat ze met Joel is. Haar gezichtsexpressie verandert daar gelijk. Dit is al voor ze in de cabin binnenkomen en zichzelf voorstellen.

Dat Tommy Joels naam roept terwijl ze in een extreem intense situatie zitten neem ik hem niet kwalijk. Verder is Tommy natuurlijk sowieso aardig uitgaand. Dat het erg toevallig is ben ik het wel mee eens, maar ja in TLOU1 zaten ook tal van dat soort momenten (in het begin al Marlene die opeens precies staat waar Joel en Tess staan nadat ze Robert hadden vermoord). Niet om het goed te praten en niet tegen jou gericht, maar soms heb ik het gevoel dat TLOU 1 vs 2 met 2 maten wordt gemeten

Ik denk dat veel mensen die het verhaal niet snapten of snapten als revenge = bad de laatste scène van Ellie en Joel hebben gemist. Uit die scene kan je veel achterhalen, zoals dat Ellie de avond voor Joels dood had besloten om hem proberen te vergeven. De gehele avond voor Joels dood die ook in de E3 2018 voorkwam werd pas helemaal aan het einde vertelt en die is voor het verhaal erg cruciaal.

Ik heb Uncharted 4 voor de 2e keer uitgespeeld begin dit jaar en hoewel ik het een topgame vond was ik op een gegeven moment wel klaar met Nathan die honderden goons vermoord op zoek naar een treasure. De makers hebben dit ook door gezien er een Ludonarrative dissonance trophy in de game zit. Wel grappig want dat verklaart TLOU2 ook deels met bv. enemies die elkaars naam schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Brogala schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:44:
[...]

Heel goed uitgelegd en ik deel je mening bijna volledig

spoiler:
Ik ben het er niet eens dat Joel toevallig vertelt dat hij Joel heet. Tommy riep zijn naam namelijk al terwijl ze werden aangevallen door tientallen zombies, er is ook een cutscene van Abby die zich realiseert dat ze met Joel is. Haar gezichtsexpressie verandert daar gelijk. Dit is al voor ze in de cabin binnenkomen en zichzelf voorstellen.

Dat Tommy Joels naam roept terwijl ze in een extreem intense situatie zitten neem ik hem niet kwalijk. Verder is Tommy natuurlijk sowieso aardig uitgaand. Dat het erg toevallig is ben ik het wel mee eens, maar ja in TLOU1 zaten ook tal van dat soort momenten (in het begin al Marlene die opeens precies staat waar Joel en Tess staan nadat ze Robert hadden vermoord). Niet om het goed te praten en niet tegen jou gericht, maar soms heb ik het gevoel dat TLOU 1 vs 2 met 2 maten wordt gemeten

Ik denk dat veel mensen die het verhaal niet snapten of snapten als revenge = bad de laatste scène van Ellie en Joel hebben gemist. Uit die scene kan je veel achterhalen, zoals dat Ellie de avond voor Joels dood had besloten om hem proberen te vergeven. De gehele avond voor Joels dood die ook in de E3 2018 voorkwam werd pas helemaal aan het einde vertelt en die is voor het verhaal erg cruciaal.

Ik heb Uncharted 4 voor de 2e keer uitgespeeld begin dit jaar en hoewel ik het een topgame vond was ik op een gegeven moment wel klaar met Nathan die honderden goons vermoord op zoek naar een treasure. De makers hebben dit ook door gezien er een Ludonarrative dissonance trophy in de game zit. Wel grappig want dat verklaart TLOU2 ook deels met bv. enemies die elkaars naam schreeuwen.
Met de vergelijking probeerde ik aan te geven dat Uncharted 4 een grotere fun factor had voor mij. Ook van TLOU2 heb ik intens genoten, maar Uncharted 4 is gewoon wat ‘rooskleuriger.’ Ik bedoel niet per sé dat Uncharted 4 beter is, ik vind het allebei erg goede games.

spoiler:
Toch blijf ik erbij dat de dood van Joel beter had moeten worden geschreven. Wat nou als je begon als Abby, en dan eerst de hele route ziet hoe ze uiteindelijk bij Joel terechtkomt. Daarna schakel je over naar Ellie en volgt haar helse tocht op zoek naar Abby. Nu begint de game, en binnen een uur is Joel dood, terwijl deze dood verder geen ‘waarde’ vertegenwoordigd. Je hebt er niet naartoe kunnen leven maar wordt direct geconfronteerd met ‘oh, dit is Abby, en Abby slaat Joel dood.’ Ik vond dat wat te drastisch, maar ben niet zo negatief als het gros van de mensen over dit moment is.

Verder gewoon erg genoten, zoals je al zegt moet je goed op de details letten. Ik ben ook meteen een 2de run gestart en toen vielen de laatste belangrijke stukjes ook in elkaar. Ik vergelijk deel 1 ook niet met deel 2, omdat het ook praktisch onmogelijk is om deel 1 te overtreffen. Dat verhaal nadert perfectie. Toch houd deel 2 zich (voor mij) echt heel goed staande.

[ Voor 3% gewijzigd door SH-FR op 13-09-2020 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
SH-FR schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:06:
[...]

spoiler:
Toch blijf ik erbij dat de dood van Joel beter had moeten worden geschreven. Wat nou als je begon als Abby, en dan eerst de hele route ziet hoe ze uiteindelijk bij Joel terechtkomt. Daarna schakel je over naar Ellie en volgt haar helse tocht op zoek naar Abby. Nu begint de game, en binnen een uur is Joel dood, terwijl deze dood verder geen ‘waarde’ vertegenwoordigd. Je hebt er niet naartoe kunnen leven maar wordt direct geconfronteerd met ‘oh, dit is Abby, en Abby slaat Joel dood.’ Ik vond dat wat te drastisch, maar ben niet zo negatief als het gros van de mensen over dit moment is.
spoiler:
Dit is expres gedaan zodat je je als speler exact voelt zoals Ellie zich op dat moment voelt. Als je er al eerder achter komt dat Abby achter Joel aan is, of als je Abby beter leert kennen voor het moment voel je je niet (bijna) exact zoals Ellie op dat moment.

Het is een extreem riskante keuze van Druckmann om Joel al dood te laten gaan in de epiloog maar het is met opzet zo geschreven . Later krijg je ook nog aardig wat Joel/Ellie gameplay, dit is ook allemaal later gebracht zodat je je beroven van Joel voelt.

Dat het niet kan tippen aan TLOU snap ik zeker, TLOU was echt een revolutie op het gebied van storytelling en dan specifiek karakter development en de relaties tussen karakters. Inmiddels zijn er gelukkig genoeg games uitgekomen als RDR2, God of War, Witcher 3 die ook erg goed zijn op storytelling gebied.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
SH-FR schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:06:
[...]

Ik ben ook meteen een 2de run gestart en toen vielen de laatste belangrijke stukjes ook in elkaar.
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:10
Eindelijk uitgespeeld.. het einde bevalt me niet 100% na de band die opgebouwd is maar alla.
Kwa gameplay en looks is het ongelooflijk; het verhaal was uiteindelijk wel ok maar duurde misschien net iets te lang.
Niet nr 1 in mijn all time favorieten voor de ps4 (god of war..) maar toch top 5.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Na maanden wachten en krampachtig al het nieuws/geruchten/ophef over de game te hebben genegeerd, heb ik heb dan ook eindelijk uit kunnen spelen, ik weet nog steeds niet helemaal wat ik er van vind. Ik snap nu in elk geval wel dat er heel veel voer voor discussie is. De scheidslijn tussen gewaagde en gemakkelijke verhaalvertelling is toch wel erg dun bij vlagen. Er is een hoop om over na te denken.

Technisch/grafisch is de game natuurlijk belachelijk knap gemaakt, hoe ze dit uit de PS4 hebben weten te trekken... Petje af hoor. Nauwelijks bugs in 30 uur tegen gekomen, ontzettend veel details, filmische uitzichten, fanatische muziek en zowaar meer dan acceptabele AI van de menselijke tegenstanders. De UI/inventory management blijft wel wat vervelend bij vlagen, maar soit, al met al een meesterwerk wat dat betreft.

Wat het meest aan me blijft knagen is hoe de characters zijn veranderd tussen deel 1 en deel 2. Met name Ellie en Tommy zijn niet de Ellie en Tommy uit deel 1 en gedragen zich beetje out of character, iets te vaak wekt het een 'huh? waarom zou je dat doen?' reactie op. De band die je hebt met Joel en Ellie na het eerste deel is op een paar stukken na, niet hetzelfde en blijft wat onbevredigend. De band met Abby wordt wel erg geforceerd en opgedrongen terwijl ik daar op dat moment zelf echt niet op zat te wachten. Bovendien voelt het ook wel alsof ze je forceren soort van afstand te nemen van Ellie.

Het verhaal heb ik in grote lijnen niet zoveel moeite mee, wel met de manier van verhaalvertelling. Ook heel platte scorched-earth/revenge verhalen kunnen goed werken, mits wat natuurlijker geschreven. Nu zijn er toch iets te veel onlogische beslissingen, toevalligheden en 'onverwachte' wendingen in cut scenes die een beetje opgedrongen voelen. We hebben iets te vaak tijdens het spelen geroepen 'o nee, ze zullen toch niet niet X en Y doen' om vervolgens met lichte tegenzin de controller weer op te pakken.

De nieuwe characters in Part 2 die worden geïntroduceerd krijgen wat mij betreft net te weinig achtergrond en verhaal om écht om ze te gaan geven zoals dat in de eerste game wel gebeurde. Zeker als er dan ook veel clichés voorbijkomen. Nog net geen 'meisje op de vlucht verzwikt haar enkel' maar het scheelt niet veel. Het verhaal zit er een beetje tussenin wat mij betreft, voorspelbaar maar niet slecht, helaas ook zeker niet denderend. Toch wil je wel constant dóór dus dat doen ze wel goed.

Toch is het zeker geen slechte game, leuk en boeiend genoeg om het in een lang weekend uit te spelen. De wereld is zo bezopen mooi en de gameplay biedt genoeg uitdaging ook al zijn daar ook genoeg ontwerpkeuzes waar ik op de wip zit. Enerzijds zorgt je beperkte inventory en schaarste ervoor dat je regelmatig gedwongen wordt om in een gevecht te roeien met de riemen die je wél hebt. Anderzijds heb ik verschrikkelijk vaak lopen schuimbekken dat je zo weinig kogels mee kan nemen, terwijl je fles na fles in die rugzak kan proppen. Als je het hebt over suspension of disbelief, in zo'n wereld kogels laten liggen.... dat is een taaie om overheen te stappen.

Wat ook nog een beetje knaagt is het hele 'geweld brengt slechts meer geweld voort' ondertoon die er dik bovenop ligt, terwijl de killcount is aan het einde van de rit vergelijkbaar is met een Call of Duty single player. Bovendien heb je een stuk meer kills letterlijk in de handen gehad, op een behoorlijk bevredigende manier ook nog. Het is té leuk om iedereen uit te roeien, er omheen proberen te sneaken wil je niet. :)

Er valt nog zoveel over deze game te schrijven, zeker als je ook het verhaal inhoudelijk gaat bespreken, maar het is al zo'n epistel aan het worden. Het is hoe dan ook bijzonder dat de game zo blijft 'hangen' en discussie uitlokt, gezien de vele pagina's in dit topic en elders. Het is een gewaagde keuze geweest om niet gewoon meer van deel 1 te maken, tegelijkertijd hebben ze de grootste kracht van deel 1 (de opgebouwde band met de characters) misschien te veel losgelaten.

Zéker geen 10/10, ook zeker geen 1/10. Denk een heel solide 7 a 8 waar meer in had gezeten als het verhaal iets natuurlijker zou verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:02
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:25:
Na maanden wachten en krampachtig al het nieuws/geruchten/ophef over de game te hebben genegeerd, heb ik heb dan ook eindelijk uit kunnen spelen, ik weet nog steeds niet helemaal wat ik er van vind. Ik snap nu in elk geval wel dat er heel veel voer voor discussie is. De scheidslijn tussen gewaagde en gemakkelijke verhaalvertelling is toch wel erg dun bij vlagen. Er is een hoop om over na te denken.

Technisch/grafisch is de game natuurlijk belachelijk knap gemaakt, hoe ze dit uit de PS4 hebben weten te trekken... Petje af hoor. Nauwelijks bugs in 30 uur tegen gekomen, ontzettend veel details, filmische uitzichten, fanatische muziek en zowaar meer dan acceptabele AI van de menselijke tegenstanders. De UI/inventory management blijft wel wat vervelend bij vlagen, maar soit, al met al een meesterwerk wat dat betreft.

Wat het meest aan me blijft knagen is hoe de characters zijn veranderd tussen deel 1 en deel 2. Met name Ellie en Tommy zijn niet de Ellie en Tommy uit deel 1 en gedragen zich beetje out of character, iets te vaak wekt het een 'huh? waarom zou je dat doen?' reactie op. De band die je hebt met Joel en Ellie na het eerste deel is op een paar stukken na, niet hetzelfde en blijft wat onbevredigend. De band met Abby wordt wel erg geforceerd en opgedrongen terwijl ik daar op dat moment zelf echt niet op zat te wachten. Bovendien voelt het ook wel alsof ze je forceren soort van afstand te nemen van Ellie.

Het verhaal heb ik in grote lijnen niet zoveel moeite mee, wel met de manier van verhaalvertelling. Ook heel platte scorched-earth/revenge verhalen kunnen goed werken, mits wat natuurlijker geschreven. Nu zijn er toch iets te veel onlogische beslissingen, toevalligheden en 'onverwachte' wendingen in cut scenes die een beetje opgedrongen voelen. We hebben iets te vaak tijdens het spelen geroepen 'o nee, ze zullen toch niet niet X en Y doen' om vervolgens met lichte tegenzin de controller weer op te pakken.

De nieuwe characters in Part 2 die worden geïntroduceerd krijgen wat mij betreft net te weinig achtergrond en verhaal om écht om ze te gaan geven zoals dat in de eerste game wel gebeurde. Zeker als er dan ook veel clichés voorbijkomen. Nog net geen 'meisje op de vlucht verzwikt haar enkel' maar het scheelt niet veel. Het verhaal zit er een beetje tussenin wat mij betreft, voorspelbaar maar niet slecht, helaas ook zeker niet denderend. Toch wil je wel constant dóór dus dat doen ze wel goed.

Toch is het zeker geen slechte game, leuk en boeiend genoeg om het in een lang weekend uit te spelen. De wereld is zo bezopen mooi en de gameplay biedt genoeg uitdaging ook al zijn daar ook genoeg ontwerpkeuzes waar ik op de wip zit. Enerzijds zorgt je beperkte inventory en schaarste ervoor dat je regelmatig gedwongen wordt om in een gevecht te roeien met de riemen die je wél hebt. Anderzijds heb ik verschrikkelijk vaak lopen schuimbekken dat je zo weinig kogels mee kan nemen, terwijl je fles na fles in die rugzak kan proppen. Als je het hebt over suspension of disbelief, in zo'n wereld kogels laten liggen.... dat is een taaie om overheen te stappen.

Wat ook nog een beetje knaagt is het hele 'geweld brengt slechts meer geweld voort' ondertoon die er dik bovenop ligt, terwijl de killcount is aan het einde van de rit vergelijkbaar is met een Call of Duty single player. Bovendien heb je een stuk meer kills letterlijk in de handen gehad, op een behoorlijk bevredigende manier ook nog. Het is té leuk om iedereen uit te roeien, er omheen proberen te sneaken wil je niet. :)

Er valt nog zoveel over deze game te schrijven, zeker als je ook het verhaal inhoudelijk gaat bespreken, maar het is al zo'n epistel aan het worden. Het is hoe dan ook bijzonder dat de game zo blijft 'hangen' en discussie uitlokt, gezien de vele pagina's in dit topic en elders. Het is een gewaagde keuze geweest om niet gewoon meer van deel 1 te maken, tegelijkertijd hebben ze de grootste kracht van deel 1 (de opgebouwde band met de characters) misschien te veel losgelaten.

Zéker geen 10/10, ook zeker geen 1/10. Denk een heel solide 7 a 8 waar meer in had gezeten als het verhaal iets natuurlijker zou verlopen.
Goed en duidelijk verhaal, sinds afgelopen weekend de game ook 2e hands gekocht. Deel 1 vond ik geweldig dus ben dan ook zeker benieuwd naar dit deel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:25:

Chill, heb de game maandje geleden ofzo uitgespeeld en wilde ook hier in dit topic mijn 2 cents geven, maar toen voelde ik al aankomen dat ik een heel verhaal moest schrijven om m'n gevoel over deze game goed onder woorden te brengen. Nu kan ik gewoon zeggen, 'what he said' :+ SH-FR kwam in de buurt maar was iets positiever dan ik. Ik vond t een goede game, moest richting t einde wel iets meer moeite doen om m echt uit te spelen en had na t uitspelen niet per se de motivatie om hem nog een keer te spelen, iets wat ik bij TLOU 1 wel had.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik heb hem eergisteren uitgespeeld. 1 woord: wow! Wat een game. Bijna perfect als je het mij vraagt.

spoiler:
Ik ben eigenlijk wel blij met het einde. Mocht er een deel 3 komen, dan verwacht ik niet dat deze over Abby zal gaan. Hoofdstuk Abby is afgesloten denk ik. Ellie bereikte het punt wat Morgan in TWD ook bereikt heeft. Enough is enough :-) Genoeg gedood.

We see things as we are, not as they are

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
TutanRamon schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:39:
Ik heb hem eergisteren uitgespeeld. 1 woord: wow! Wat een game. Bijna perfect als je het mij vraagt.

spoiler:
Ik ben eigenlijk wel blij met het einde. Mocht er een deel 3 komen, dan verwacht ik niet dat deze over Abby zal gaan. Hoofdstuk Abby is afgesloten denk ik. Ellie bereikte het punt wat Morgan in TWD ook bereikt heeft. Enough is enough :-) Genoeg gedood.
spoiler:
Waarom denk je dat ze niet verder gaan met Abby?

Je ziet in de laatste beelden juist haar bootje liggen op Catalina Island, met het Catalina Casino in zicht. De plek die genoemd is in de communicatie met de Fireflies, ze kunnen zo met Lev en Abby verder als ze zouden willen. Ze laten in elk geval de optie nadrukkelijk open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:25:
[...]

spoiler:
Waarom denk je dat ze niet verder gaan met Abby?

Je ziet in de laatste beelden juist haar bootje liggen op Catalina Island, met het Catalina Casino in zicht. De plek die genoemd is in de communicatie met de Fireflies, ze kunnen zo met Lev en Abby verder als ze zouden willen. Ze laten in elk geval de optie nadrukkelijk open.
spoiler:
Excuus, ik was niet duidelijk genoeg. Ik bedoel dat ik denk dat het stopt met Ellie vs Abby. Ze kunnen inderdaad het verhaal oppikken en met Abby en Lev verdergaan.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Oh wow, vandaag een dag-deal voor TLoU2 bij de MM. €29! Heb zelf pas net deel 1 uitgespeeld, maar ga vanmiddag even deel 2 halen en er meteen mee aan de slag.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mishatje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-09 15:48
HarmoniousVibe schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:39:
Oh wow, vandaag een dag-deal voor TLoU2 bij de MM. €29! Heb zelf pas net deel 1 uitgespeeld, maar ga vanmiddag even deel 2 halen en er meteen mee aan de slag.
Ik kreeg de melding ook net binnen! Meteen besteld en morgen proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

mstx schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb deze poster besteld :$ B)
https://mondoshop.com/products/the-last-of-us-part-ii-abby
(pre-order nog mogelijk t/m woensdag)
Geweldige poster! Ik heb zelf het Joel en Ellie beeldje besteld. 😊

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
mstx schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb deze poster besteld :$ B)
https://mondoshop.com/products/the-last-of-us-part-ii-abby
(pre-order nog mogelijk t/m woensdag)
Gaaf! Ellie in de background.

ff denken, misschien vanavond ook bestellen: ik vind Abby een gaaf character.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
rachez schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:50:
[...]

Gaaf! Ellie in de background.

ff denken, misschien vanavond ook bestellen: ik vind Abby een gaaf character.
Begin volgende maand komt er ook nog een poster van Alice X. Zhang, degene die ook de covers van de steelbooks heeft gemaakt.
Die wordt ook sneller geleverd want die van Mondo worden pas in januari verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
mstx schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:21:
[...]

Begin volgende maand komt er ook nog een poster van Alice X. Zhang, degene die ook de covers van de steelbooks heeft gemaakt.
Die wordt ook sneller geleverd want die van Mondo worden pas in januari verzonden
Thx, ga ik zeker naar kijken. Weet jij waar die te bestellen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
rachez schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:11:
[...]

Thx, ga ik zeker naar kijken. Weet jij waar die te bestellen is?
https://shop.alicexz.com/collections/the-last-of-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

LOUSII is vandaag voor eur29,98 te koop bij Gamemania. Best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:07
Na 25 uur deze game uitgespeeld.

Wat een game! The Last of Us is een van mijn favoriete games en deel 2 kon natuurlijk niet ontbreken.
Aangezien ik geen ps4 heb deze mogen lenen ( 4K ) en wat ziet de game er verdomd goed uit.

De gameplay is eigenlijk hetzelfde als de game van 7 jaar geleden dus er is niks vernieuwends aan. Maar die was goed dus niet echt een minpunt. Wel een nadeel is dat vijanden dom zijn. Sta langs een deuropening, wacht tot er iemand aankomt en druk op triangle en je hebt hem altijd.
Ook vond ik de game te lang. Na een tijdje word het wat eentonig. Maar de goede cutscenes maken alles weer goed want je wordt helemaal in het verhaal gezogen.
De wending van het verhaal en met wie je speelt, ik vond het goed gedaan.
Je begrijpt de situatie van 2 zijdes. Daarmee is het ook moeilijk kiezen wie nu de vijand is.
Erg goed gedaan.

9/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Mastergo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:08:

Wat een game! The Last of Us is een van mijn favoriete games en deel 2 kon natuurlijk niet ontbreken.

Erg goed gedaan.

9/10
Eens, maar hoe vond je hem qua 'emotional rollercoaster' tov TLOU1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
Mastergo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:08:

Aangezien ik geen ps4 heb deze mogen lenen ( 4K ) en wat ziet de game er verdomd goed uit.

De gameplay is eigenlijk hetzelfde als de game van 7 jaar geleden dus er is niks vernieuwends aan. Maar die was goed dus niet echt een minpunt. Wel een nadeel is dat vijanden dom zijn. Sta langs een deuropening, wacht tot er iemand aankomt en druk op triangle en je hebt hem altijd.
Ook vond ik de game te lang. Na een tijdje word het wat eentonig. Maar de goede cutscenes maken alles weer goed want je wordt helemaal in het verhaal gezogen.
De wending van het verhaal en met wie je speelt, ik vond het goed gedaan.
Je begrijpt de situatie van 2 zijdes. Daarmee is het ook moeilijk kiezen wie nu de vijand is.
Erg goed gedaan.

9/10
Helemaal mee eens. Ik vind de momenten zonder actie soms te langdradig en soms doelloos. Lijkt enkel en alleen bedoelt om de game langer te maken
En soms is niet duidelijk waar je heen moet. Verder super tof. Ik wil alleen maar doorspelen eigenlijk. Heb er al 4 sessies van 3.5 uur op zitten. Ik heb dat tegenwoordig met weinig games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:02
Ik heb hem ook na bijna 30 uur uitgespeeld op Survivor. Fantastisch spel. De sfeer, wereld, animaties, gameplay, voice-acting... beter dan dit krijg je het niet. Een prestatie! Ook lekker gritty. Daar hou ik wel van. Ik vind het knap
spoiler:
hoe je eerst Abby haat, maar later sympathie voor haar krijgt. Zelfs meer dan Ellie. Het laat vooral zien dat de wereld niet zo zwart-wit is.
.

Toch vond ik Part II minder dan Part I.
spoiler:
De relatie tussen Joel en Ellie maakte deel I voor mij zo goed. Ik snap dat ze iets nieuws moesten doen.

M'n enige twee minpunten zijn:
spoiler:
1) omgevingen zijn redelijk eentonig vergeleken met Part I. Bijna alleen maar Seattle. Erg jammer. Ik had gehoopt op meer rural. Flink minpunt voor mij.
2) de main story vond ik een stuk zwakker dan deel I. Het is puur een revenge story. Beetje saai (ondanks het fantastisch is geschreven en uitgevoerd).

Het is jammer dat ze niets hebben gedaan met de immuniteit van Ellie of meer over de cult leader van de Sephradites. Ik snap dat het verhaal daar nooit over ging, maar wat mij betref een gemis.
.

Ik heb een XBX besteld, dus geen PlayStation 5. Fingers crossed dat The Last of Us Factions wel naar PS4 komt. Daar ben ik erg benieuwd naar. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Fuujii schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:40:
Ik heb hem ook na bijna 30 uur uitgespeeld op Survivor. Fantastisch spel. De sfeer, wereld, animaties, gameplay, voice-acting... beter dan dit krijg je het niet. Een prestatie! Ook lekker gritty. Daar hou ik wel van. Ik vind het knap
spoiler:
hoe je eerst Abby haat, maar later sympathie voor haar krijgt. Zelfs meer dan Ellie. Het laat vooral zien dat de wereld niet zo zwart-wit is.
.

Toch vond ik Part II minder dan Part I.
spoiler:
De relatie tussen Joel en Ellie maakte deel I voor mij zo goed. Ik snap dat ze iets nieuws moesten doen.

M'n enige twee minpunten zijn:
spoiler:
1) omgevingen zijn redelijk eentonig vergeleken met Part I. Bijna alleen maar Seattle. Erg jammer. Ik had gehoopt op meer rural. Flink minpunt voor mij.
2) de main story vond ik een stuk zwakker dan deel I. Het is puur een revenge story. Beetje saai (ondanks het fantastisch is geschreven en uitgevoerd).

Het is jammer dat ze niets hebben gedaan met de immuniteit van Ellie of meer over de cult leader van de Sephradites. Ik snap dat het verhaal daar nooit over ging, maar wat mij betref een gemis.
.

Ik heb een XBX besteld, dus geen PlayStation 5. Fingers crossed dat The Last of Us Factions wel naar PS4 komt. Daar ben ik erg benieuwd naar. _/-\o_
Kan me vinden in jouw analyse. Wat ik heel erg jammer vond was dat de game niet wat meer open was zoals het begin van de game. Vanuit de eerste reviews las ik dat de wat meer open wereld een groot pluspunt was. In het begin kom je meteen in downtown seattle wat een redelijk groot open gebied is, waar je op je dooie gemak kon rondslenteren, verkennen, looten en wat kleine missies in je eigen volgorde kon doen. Dat vond ik echt heel tof en was helemaal klaar om nieuwe gebieden op eenzelfde manier te verkennen! Niets was minder waar..... de game werd daarna heel erg lineair. Past prima bij dit soort games, maar ik had me echt verheugd op meer Downtown Seattle en de open gebieden uit Uncharted4 en Lost Legacy.

Waar deze game echt heel sterk in is zijn de animaties en de steeds verschillende aanpak van de menselijke vijanden. Zit wel eens wat YT materiaal te bekijken van mensen die een level met Elly steeds met een andere aanpak spelen. Heel tof om steeds naar een totaal andere game te zitten kijken. Alleen al de verontwaardiging van honden als je hun baasje met een pijl door het gezicht schiet. Ongekend voor een game! Ik was altijd heel zuinig met m'n kogels en ging altijd voor headshots. Kom ik er nu pas achter dat het beter is om vijanden in hun benen te schieten en daarna dood te trappen. Ik ben te weinig creatief merk ik al 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Hulleman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Kom ik er nu pas achter dat het beter is om vijanden in hun benen te schieten en daarna dood te trappen. Ik ben te weinig creatief merk ik al 8)7
Nooit over nagedacht dat dat ook kan. Inderdaad nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:07
rachez schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Eens, maar hoe vond je hem qua 'emotional rollercoaster' tov TLOU1 ?
Goed maar of het beter was dan deel 1, daarvoor is die game me te lang geleden.

Btw wat ik erg tof vond was de rondleiding in het dinosaurus museum. Ik als Jurassic Park fan kon hiervan genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Mastergo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Btw wat ik erg tof vond was de rondleiding in het dinosaurus museum. Ik als Jurassic Park fan kon hiervan genieten :)
Dat was precies de scene die me het gevoel van TLOU1 gaf. Verschil was dat dat bij TLOU1 een paar uur duurde _/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

rachez schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

Dat was precies de scene die me het gevoel van TLOU1 gaf. Verschil was dat dat bij TLOU1 een paar uur duurde _/-\o_ .
spoiler:
Ik zie op meerdere plekken dat de scene in het dinosaurusmuseum een hoop lof krijgt. Ik vond hem zelf onnodig en het voelde enigszins als fan service naar degenen die toch nog een goed moment tussen Joel en Ellie nodig hadden.

Voor zover ik weet bracht het het verhaal niet verder. Tuurlijk, het is geinig om een hoed op een dino te zetten en de scene met de lancering was een prima herhaling van wat er gebeurde in de Left Behind DLC.

De scene buiten het ziekenhuis waarbij Ellie de opname afluistert en erachter komt dat zij de enige is en het gesprek na het gevecht met de bloater (op weg naar de muziekwinkel) waren wat mij betreft veel krachtiger.

Ofwel: dat hele museum was wat mij betreft onnodig, maar ik denk dat ik daarin redelijk alleen sta. Het enige wat ik wel mooi vond, is dat je kogels vindt terwijl er geen vijanden zijn. Dat was een fraai staaltje game-ontwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Dan begrijp je niet goed wat ik bedoel vermoed ik.

Het ging juist om het gevoel die je kreeg met de characters zelf en niet zozeer dat het nodig was voor het verloop van het verhaal: je bouwt daardoor empathie op met de hoofdpersonen. Dat mistte ik een beetje in tlou2.

Daarnaast zag ik daar weer de spontane Ellie ipv de chagerijnige vrouw uit tlou2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

rachez schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:21:
Daarnaast zag ik daar weer de spontane Ellie ipv de chagerijnige vrouw uit tlou2.
Nou, dat is precies waar ik dus moeite mee had. Die versie van haar hadden we al deel 1 mee gespeeld, dus het was onnodig om dat terug te halen. Dat bedoelde ik met fan service: leuk voor de fans, maar verder vooral opvulling.

We ontdekken tijdens het spelen van deel 2 namelijk waarom ze is geworden zoals ze is geworden en ze is daarmee een veel gelaagder en complexer personage geworden. Het dinomuseum voelde wat mij betreft als een stap terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Lapras schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

spoiler:
Ik zie op meerdere plekken dat de scene in het dinosaurusmuseum een hoop lof krijgt. Ik vond hem zelf onnodig en het voelde enigszins als fan service naar degenen die toch nog een goed moment tussen Joel en Ellie nodig hadden.

Voor zover ik weet bracht het het verhaal niet verder. Tuurlijk, het is geinig om een hoed op een dino te zetten en de scene met de lancering was een prima herhaling van wat er gebeurde in de Left Behind DLC.

De scene buiten het ziekenhuis waarbij Ellie de opname afluistert en erachter komt dat zij de enige is en het gesprek na het gevecht met de bloater (op weg naar de muziekwinkel) waren wat mij betreft veel krachtiger.

Ofwel: dat hele museum was wat mij betreft onnodig, maar ik denk dat ik daarin redelijk alleen sta. Het enige wat ik wel mooi vond, is dat je kogels vindt terwijl er geen vijanden zijn. Dat was een fraai staaltje game-ontwerp.
misschien kan je wat spoiler tags plaatsen. Niet iedereen heeft de game al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
YouTube: The horror in The last of us part 2
2de run bezig.
Compilatie gemaakte van horror momenten in de eerste helft van het spel. Binnenkort 2de helft, want daar zitten toch wel de beste horror setpieces in. Op de ps5 dan nog eens op grounded uitspelen. Zo'n goed spel!

[ Voor 10% gewijzigd door B!g Boss op 17-10-2020 07:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachez

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Ow thx om te melden, nu moet het wel werken
YouTube: The horror in The last of us part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:02
Hulleman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Kan me vinden in jouw analyse. Wat ik heel erg jammer vond was dat de game niet wat meer open was zoals het begin van de game. Vanuit de eerste reviews las ik dat de wat meer open wereld een groot pluspunt was. In het begin kom je meteen in downtown seattle wat een redelijk groot open gebied is, waar je op je dooie gemak kon rondslenteren, verkennen, looten en wat kleine missies in je eigen volgorde kon doen. Dat vond ik echt heel tof en was helemaal klaar om nieuwe gebieden op eenzelfde manier te verkennen! Niets was minder waar..... de game werd daarna heel erg lineair. Past prima bij dit soort games, maar ik had me echt verheugd op meer Downtown Seattle en de open gebieden uit Uncharted4 en Lost Legacy.

Waar deze game echt heel sterk in is zijn de animaties en de steeds verschillende aanpak van de menselijke vijanden. Zit wel eens wat YT materiaal te bekijken van mensen die een level met Elly steeds met een andere aanpak spelen. Heel tof om steeds naar een totaal andere game te zitten kijken. Alleen al de verontwaardiging van honden als je hun baasje met een pijl door het gezicht schiet. Ongekend voor een game! Ik was altijd heel zuinig met m'n kogels en ging altijd voor headshots. Kom ik er nu pas achter dat het beter is om vijanden in hun benen te schieten en daarna dood te trappen. Ik ben te weinig creatief merk ik al 8)7
Inderdaad vreemd hoe weinig open world stukken er waren verderop in de game.

Ben het helemaal met je eens hoe bizar goed de animaties zijn. Vooral als je iemand stealth killed. Het gezicht van Ellie is dan echt héél realistisch gedaan. De gameplay-naar-animaties zijn ook allemaal zo seamless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Fuujii schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Ben het helemaal met je eens hoe bizar goed de animaties zijn. Vooral als je iemand stealth killed. Het gezicht van Ellie is dan echt héél realistisch gedaan.
Ja heel gaaf is dat. Gaat ook nooit vervelen om naar te kijken. Ook tof om met Abby op de rand van een hoog oppervlak te gaan staan en naar beneden te kijken. Wordt ze duizelig en krijgt een heel angstige blik in dr gezicht, omdat ze hoogtevrees heeft. Zitten wel meer gestoorde details in. Elly die zichtbaar last heeft van druppels die op d'r hooft vallen, briefjes die echt nat zijn als je ze na het zwemmen uit je rugzak haalt. De manier hoe bloed uit een lichaam op de grond stroomt en hoe een personage echt last heeft van de ogen als je met een zaklamp in de ogen schijnt. _/-\o_

Moet je nagaan wat Naughty Dog kan doen met PS5 hardware :9~

Hier één van de vele filmpjes met details in de game, echt gaaf!

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 19-10-2020 10:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Veel kritiek geweest op deze game, maar voor mij de beste game van 2020 (tot nu toe). Wat een ervaring zeg. Intens van genoten.
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.