Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

sarlo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:39:
De game nu meerdere keren uitgespeeld, platinum throphy gehaald en ik ben nog steeds van mening dat het een goede game is. Dit puur objectief gekeken naar het spel en wat het met je doet. No offence en respect voor ieder zijn mening, ja het is een rollercoaster maar om een spel daar op te bashen? Daar kan ik me niet in vinden :)
Er is niets objectiefs aan, het is per definitie subjectief. :D

Het is maar net hoe het verhaal op je overkomt. Voor mij:

spoiler:
Het is zeker geen rollercoaster. Het voelde vooral als chaos. Totaal oninteressante chaos.
Met name de flashbacks voelen extreem slecht getimed, in het verhaal. (Het wrange is dat de flashbacks met Joel en Ellie nog wel goed voelden).

Qua emotie is het vooral een afstand: wat er met Ellie gebeurt past niet bij de aard van haar personage uit Part 1 wat mij betreft. En als je dan niet meer gelooft in wat er gebeurd: als je suspense of disbelief wordt verbroken, dan raakt de lol er wel af.

Abby is voor mij niet interessant als personage. Druckmann probeert op een hele geforceerde manier Abby op een bepaalde manier neer te zetten, maar dat werkt niet. Althans niet voor mij.

Ik voel me door het verhaal niet serieus genomen op emotioneel vlak, eigenlijk gewoon beledigd.

Hoe langer ik er over denk, hoe meer ik het gevoel heb dat The Last of US Part II vooral een commercieel project was, wat de stemacteurs en Druckmann zelf ook mogen beweren.

En dan ga je toch consessies doen aan het verhaal, de gore en het geweld een beetje opschroeven. En dat laatste is prima, maar in deze context was al dat geweld en al die gore zo leeg, betekenisloos.

Dan kun je zeggen: dat was de bedoeling: wraak is leeg en betekenisloos, maar dat mist het punt: het gevoel van de game is weg voor mij. Je kunt dat niet zo platvloers aanpakken.

Het voelt betekenisloos om de karakters te spelen. Die fucking prachtige wereld, waarin zo veel fantastische verhalen zouden kunnen plaatsvinden die zoveel meer betekenis zouden kunnen hebben: naar de klote.

Het gamen wordt eentonig, een chore, werk. Voor mij was het hele Abby stuk een soort pause om dan maar weer als Ellie te kunnen spelen, maar dat was ook niet meer de moeite en bovendien: Ellie als personage was ook al helemaal verwoest dus wat gaf ik daar dan om?

Ik vond haar actie om achter Abby aan te gaan al waanzin en om dan die boerderij te verlaten, het wordt gewoon gekkigheid, malligheid om een onzin game nog meer te rekken. Het ging wat mij betreft helemaal nergens meer over, met als anti-climax het 'eind gevecht'. Ik gooide nog net niet mijn controller door de kamer, wat was dat schizofreen (Abby redden om alsnog met haar te gaan vechten, kom toch op).

Als je een game speelt en je krijgt het gevoel dat je zelf een dieper, betekenisvoller verhaal had kunnen vertellen zonder dat je daar enige credentials voor hebt, dan weet je wel hoe laat het is.

In die zin roept deze game geen rollercoaster aan emoties op. Alleen maar woede dat Druckmann een prachtige wereld, met zoveel kansen op mooie verhalen, zo ontzettend heeft vergooid.

P.S.

Helaas is een flinke hoop kritiek op de game afkomstig van mensen die het best zijn te omschrijven als LGBTQ-haters. Homo/Trans haters. De groep die klaagt over een SJW boodschap in de game. Deze groep mensen, daar valt gewoon geen land mee te bezeilen. Wat zou ik die figuren graag met hun gezicht in wat spores drukken :D

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 17-07-2020 21:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
Ik vond het een heel goed verhaal, net zoals red dead redemption 2 en beyond two souls. Ik was aan mijn tweede keer begonnen maar ga toch eerst ghost of tsushima spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

@Q Wat een drukte om een game, het verhaal van een game. En zoals je omschrijft is ND jou een bepaalde vertelling verschuldigd. Maar dat is niet zo, zij bepalen wat en hoe ze het vertellen. En blijkbaar is het je niet bevallen, of eerder, je stond er niet voor open, want volgens jou moest deel 2 er zo en zo uitzien op basis van verwachtingen die je zelf hebt geschapen.

Prima, move on ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

-SaveMe- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:55:
@Q Wat een drukte om een game, het verhaal van een game. En zoals je omschrijft is ND jou een bepaalde vertelling verschuldigd. Maar dat is niet zo, zij bepalen wat en hoe ze het vertellen. En blijkbaar is het je niet bevallen, of eerder, je stond er niet voor open, want volgens jou moest deel 2 er zo en zo uitzien op basis van verwachtingen die je zelf hebt geschapen.

Prima, move on ...
*snip* op de man Daarnaast heeft Naughty Dog gedaan wat ze altijd doen, absolute toppers leveren. Aan mijn verwachting hebben ze ruimschoots voldaan en gewoon de beste game sinds TLOU geleverd. *snip*. Ik vind dit een geniale game is en er gewoon ik vind dat er niks aan kan tippen. Grafisch niet, maar ook qua verhaal niet, gedurfd en geslaagd! Ik ben bezig met Play through nummer 4, want je blijft dingen ontdekken en de characters zijn heerlijk om mee rond te reizen. Wat me gisteren opviel was een kikker die op z'n dooie gemak vanuit een winkel naar buiten sprong (tijdens de storm), sprongetje voor sprongetje. Zulke details doen het en als je ze ziet weet je, ze hebben aan werkelijk alles gedacht! Platinum binnen en ondertussen aan uur 133 begonnen, gaat niet vervelen. Binnenkort mijn review, maar kan al verklappen dat die recht tegenover die van Q zal staan. _/-\o_

Nogmaals, jouw mening als absolute waarheid verkondigen voegt niets toe aan een zinvolle discussie. Om vervolgens andere meningen proberen te ontkrachten door ze te kleineren is kinderachtig en ongewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 18-07-2020 18:32 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:15
Dit is ook echt een game die nog dagenlang in je hoofd blijft spoken, daarbij luisterend naar de geweldige soundtrack die op Spotify staat.

Mijn 2e playthrough zal op de ps5 zijn, hopelijk komt er nog DLC zowel verhalende als de MP modus. Dat wordt de verrassing van de ps5 launch ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

-SaveMe- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:55:

Prima, move on ...
Ik snap niet zo goed waarom waarom jij in mijn tekst denkt te lezen dat ik vind dat ND mij iets verschuldigd is. Dat staat nergens. En dat valt ook niet op te maken uit de tekst.

Wat wel duidelijk valt op te maken dat ik vind dat ND goud in handen had en dat heeft verkwanselt. :)

En 'er niet voor open staan' is natuurlijk een nogal oppervlakkige kritiek. Sommige mensen staan zo open voor zaken, hun hersens vallen uit hun hoofd ;) .

Ik had geen verwachtingen, ik had alleen hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

V3g3ta schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Mee eens, en daarnaast klinkt Q bijna lachwekkend. Hoe dramatisch kun je het verzinnen?
Dat het niet eens bent met mij of andere mensen is prima, maar om dan iemands schrijven af te doen als "lachwekkend" dat vind ik dan weer onsympathiek, om het zo maar te verwoorden.

Wat verwacht je van dat soort opmerkingen?
Daarnaast heeft Naughty Dog gedaan wat ze altijd doen, absolute toppers leveren.
Schrijft hij zonder onderbouwing.
Aan mijn verwachting hebben ze ruimschoots voldaan en gewoon de beste game sinds TLOU geleverd. Dat sommige er niet mee kunnen leven blijkt wel in dot topic, maar je kunt er eigenlijk niet omheen dat dit een geniale game is en er gewoon niks aan kan tippen.
Je bent zo stellig maar dat is niets anders dan jouw persoonlijke mening. En dat lijk je niet te erkennen, niet goed als je een eerlijke discussie wilt houden hier.

Ik schrijf vanuit mijzelf en hoe ik zaken op mij overkomen. Ik zeg niet dat deze game slecht is, maar dat ik 'm niet zo goed vind.
Ik ben bezig met Play through nummer 4, want je blijft dingen ontdekken en de characters zijn heerlijk om mee rond te reizen.
Zoals?
Wat me gisteren opviel was een kikker die op z'n dooie gemak vanuit een winkel naar buiten sprong (tijdens de storm), sprongetje voor sprongetje. Zulke details doen het en als je ze ziet weet je, ze hebben aan werkelijk alles gedacht!
Dat soort details zijn zeker mooi maar ook wat mij betreft heel oppervlakkig. Voor mij wordt het pas relevant als het in een goede context staat (verhaal).

De omgeving van TLOUII is inderdaad ook fantastisch mooi wat mij betreft. Maar dat is niet genoeg voor mij, TLOU heeft wat laten zien dat het meer is dan puur mooie omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

kwdtje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:03:
Dit is ook echt een game die nog dagenlang in je hoofd blijft spoken, daarbij luisterend naar de geweldige soundtrack die op Spotify staat.

Mijn 2e playthrough zal op de ps5 zijn, hopelijk komt er nog DLC zowel verhalende als de MP modus. Dat wordt de verrassing van de ps5 launch ;-)
Zat er muziek in deze game? Afgezien van de stukjes gitaar kan ik me niets herinneren dat er echt uit sprong.

Er zat voor mij totaal niets in dat ik me kan herinneren, op het niveau van Deel 1 met die unieke theme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steenbok
Q schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Er is niets objectiefs aan, het is per definitie subjectief. :D

Het is maar net hoe het verhaal op je overkomt. Voor mij:

spoiler:
Het is zeker geen rollercoaster. Het voelde vooral als chaos. Totaal oninteressante chaos.
Met name de flashbacks voelen extreem slecht getimed, in het verhaal. (Het wrange is dat de flashbacks met Joel en Ellie nog wel goed voelden).

Qua emotie is het vooral een afstand: wat er met Ellie gebeurt past niet bij de aard van haar personage uit Part 1 wat mij betreft. En als je dan niet meer gelooft in wat er gebeurd: als je suspense of disbelief wordt verbroken, dan raakt de lol er wel af.

Abby is voor mij niet interessant als personage. Druckmann probeert op een hele geforceerde manier Abby op een bepaalde manier neer te zetten, maar dat werkt niet. Althans niet voor mij.

Ik voel me door het verhaal niet serieus genomen op emotioneel vlak, eigenlijk gewoon beledigd.

Hoe langer ik er over denk, hoe meer ik het gevoel heb dat The Last of US Part II vooral een commercieel project was, wat de stemacteurs en Druckmann zelf ook mogen beweren.

En dan ga je toch consessies doen aan het verhaal, de gore en het geweld een beetje opschroeven. En dat laatste is prima, maar in deze context was al dat geweld en al die gore zo leeg, betekenisloos.

Dan kun je zeggen: dat was de bedoeling: wraak is leeg en betekenisloos, maar dat mist het punt: het gevoel van de game is weg voor mij. Je kunt dat niet zo platvloers aanpakken.

Het voelt betekenisloos om de karakters te spelen. Die fucking prachtige wereld, waarin zo veel fantastische verhalen zouden kunnen plaatsvinden die zoveel meer betekenis zouden kunnen hebben: naar de klote.

Het gamen wordt eentonig, een chore, werk. Voor mij was het hele Abby stuk een soort pause om dan maar weer als Ellie te kunnen spelen, maar dat was ook niet meer de moeite en bovendien: Ellie als personage was ook al helemaal verwoest dus wat gaf ik daar dan om?

Ik vond haar actie om achter Abby aan te gaan al waanzin en om dan die boerderij te verlaten, het wordt gewoon gekkigheid, malligheid om een onzin game nog meer te rekken. Het ging wat mij betreft helemaal nergens meer over, met als anti-climax het 'eind gevecht'. Ik gooide nog net niet mijn controller door de kamer, wat was dat schizofreen (Abby redden om alsnog met haar te gaan vechten, kom toch op).

Als je een game speelt en je krijgt het gevoel dat je zelf een dieper, betekenisvoller verhaal had kunnen vertellen zonder dat je daar enige credentials voor hebt, dan weet je wel hoe laat het is.

In die zin roept deze game geen rollercoaster aan emoties op. Alleen maar woede dat Druckmann een prachtige wereld, met zoveel kansen op mooie verhalen, zo ontzettend heeft vergooid.

P.S.

Helaas is een flinke hoop kritiek op de game afkomstig van mensen die het best zijn te omschrijven als LGBTQ-haters. Homo/Trans haters. De groep die klaagt over een SJW boodschap in de game. Deze groep mensen, daar valt gewoon geen land mee te bezeilen. Wat zou ik die figuren graag met hun gezicht in wat spores drukken :D
Druckmann heeft het verhaal niet vergooid, integendeel het is een prachtig verhaal geworden, in jouw ogen misschien niet maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken. En om uit te leggen dat het geen goed verhaal is (volgens jou) heb je wel veel lijntjes nodig, dat kan je ook in een paar zinnen. Waarom heb je de game trouwens uitgespeeld, ik heb god of war voor de ps4 gekocht. De eerste chapters gespeelt, gameplay was oke. Maar het verhaal boeide mij niet dus heb ik de game nooit uitgespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
@Q Puur uit interesse, welke games vind jij nou echt goed? Want uit onderstaande opmerking haal ik uit dat verhaal voor jou heel belangrijk is en een game daar mee staat of valt.
Dan ben ik benieuwd wat jij nou echt goed vindt aangezien de meeste games imo nooit echt uitblinken als het om verhaal gaat.
Dat soort details zijn zeker mooi maar ook wat mij betreft heel oppervlakkig. Voor mij wordt het pas relevant als het in een goede context staat (verhaal).

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
Q schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Zat er muziek in deze game? Afgezien van de stukjes gitaar kan ik me niets herinneren dat er echt uit sprong.

Er zat voor mij totaal niets in dat ik me kan herinneren, op het niveau van Deel 1 met die unieke theme.
Ik zou zeggen, luister de soundtrack. Vooral eye for an eye is fantastisch en was in de game zenuwslopend.

Daarnaast sluit de soundtrack perfect aan op deel 1, waarvan ik de soundtrack ook helemaal te gek vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

steenbok schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Druckmann heeft het verhaal niet vergooid, integendeel het is naar mijn idee een prachtig verhaal geworden, in jouw ogen misschien niet maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken.
Dat is precies mijn punt, ik geef alleen maar mijn mening, en het is niet meer dan dat. Maar een groep mensen doen alsof hun oordeel over de game een objectief feit is, en dat is niet terecht en ronduit absurd wat mij betreft.
En om uit te leggen dat het geen goed verhaal is (volgens jou) heb je wel veel lijntjes nodig, dat kan je ook in een paar zinnen.
Dat heb ik al eerder gedaan, maar ik vind het leuk om het issue van verschillende kanten te belichten. Het feit dat ik er veel over heb te zeggen, zegt niet zoveel :D

Maar je bent helemaal vrij om er in te zien wat je wilt hoor.
Waarom heb je de game trouwens uitgespeeld, ik heb god of war voor de ps4 gekocht. De eerste chapters gespeelt, gameplay was oke. Maar het verhaal boeide mij niet dus heb ik de game nooit uitgespeeld.
Ik had sowieso ook moeite met de gameplay van God of War qua moeilijkheidsgraad op hard, ik ben ook gestopt omdat het verhaal niet interessant genoeg was om me door die gevechten heen te worstelen. En ik speel games uit principe alleen op hard. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Raem schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:44:
@Q Puur uit interesse, welke games vind jij nou echt goed? Want uit onderstaande opmerking haal ik uit dat verhaal voor jou heel belangrijk is en een game daar mee staat of valt.
Dan ben ik benieuwd wat jij nou echt goed vindt aangezien de meeste games imo nooit echt uitblinken als het om verhaal gaat.
offtopic:
(Mijn ervaring is vaak dat mensen dit soort vragen stellen om ammunitie te vinden om iemand te kunnen 'afserveren' of iemands mening buitenspel te kunnen zetten. Ik zeg niet dat dit je doel is maar de sfeer/ervaring in dit topic is wel zodanig dat ik wel enige argwaan koester en ik denk dat dit niet onredelijk is.)

Ik zal je vraag echter te goeder trouw beantwoorden.

Dat klopt, je hebt een punt: een goed verhaal vertellen is ook denk ik erg moeilijk. TLOU was voor mij een eye-opener. Ik zou zelf niet weten wat in de buurt komt. Want het is een compleet samenspel van de wereld/sfeer. Overigens heb ik niet zo heel veel games gespeeld dus wie weet dat er vergelijkbare games zijn die ik heb gemist, ik houdt mij van harte aanbevolen.

Ik vind ook helemaal niet dat games allemaal als TLOU zouden moeten zijn. Maar TLOU heeft wel een soort benchmark voor zichzelf een opvolger neergezet die op een ander niveau ligt. Maar dat nu even terzijde.

Alhoewel ik helemaal geen console gamer ben vond ik de hele Uncharted reeks gewoon qua ervaring leuk. Lekker actie, mooie omgevingen, leuke gameplay, luchtige bullshit maar hartstikke leuk.

Ik speel over het algemeen games waarbij het sowieso meer om de gameplay gaat dan het verhaal, of meer om de sfeer van de game. Voor veel games stelt het verhaaltje vaak toch niet veel voor.

Factorio is daar een mooi voorbeeld van. Puur gameplay, bouwen, geen verhaal, maar dat is ook de game.

Doom (Eternal). Nul verhaal, heel ander soort spel, leuk voor wat het is. Ik zal Doom geen moment aanvallen op het verhaal of het gebrek er aan.

Inside was vooral een hele mooie ervaring, qua gevoel en sfeer in die game, alles klopte in die titel. Daar zat wel een verhaal in uitgebeeld, dat was heel speciaal, dat werd niet bepaald in je gezicht gedrukt ;)

Ik vergeet vast games, maar dat is het even voor nu.

Edit: Horizon Zero Dawn: leuke gameplay, was wel een interessant spel. Het verhaal was wel aardig (niet denderend maar voldoende onderhoudend) maar op het einde ging het voor mijn gevoel totaal mis. Het voelde afgeraffeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Q op 18-07-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edt, nevermind.

[ Voor 101% gewijzigd door Farabi op 18-07-2020 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Q schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:20:
[...]

offtopic:
(Mijn ervaring is vaak dat mensen dit soort vragen stellen om ammunitie te vinden om iemand te kunnen 'afserveren' of iemands mening buitenspel te kunnen zetten. Ik zeg niet dat dit je doel is maar de sfeer/ervaring in dit topic is wel zodanig dat ik wel enige argwaan koester en ik denk dat dit niet onredelijk is.)

Ik zal je vraag echter te goeder trouw beantwoorden.

Dat klopt, je hebt een punt: een goed verhaal vertellen is ook denk ik erg moeilijk. TLOU was voor mij een eye-opener. Ik zou zelf niet weten wat in de buurt komt. Want het is een compleet samenspel van de wereld/sfeer. Overigens heb ik niet zo heel veel games gespeeld dus wie weet dat er vergelijkbare games zijn die ik heb gemist, ik houdt mij van harte aanbevolen.

Ik vind ook helemaal niet dat games allemaal als TLOU zouden moeten zijn. Maar TLOU heeft wel een soort benchmark voor zichzelf een opvolger neergezet die op een ander niveau ligt. Maar dat nu even terzijde.

Alhoewel ik helemaal geen console gamer ben vond ik de hele Uncharted reeks gewoon qua ervaring leuk. Lekker actie, mooie omgevingen, leuke gameplay, luchtige bullshit maar hartstikke leuk.

Ik speel over het algemeen games waarbij het sowieso meer om de gameplay gaat dan het verhaal, of meer om de sfeer van de game. Voor veel games stelt het verhaaltje vaak toch niet veel voor.

Factorio is daar een mooi voorbeeld van. Puur gameplay, bouwen, geen verhaal, maar dat is ook de game.

Doom (Eternal). Nul verhaal, heel ander soort spel, leuk voor wat het is. Ik zal Doom geen moment aanvallen op het verhaal of het gebrek er aan.

Inside was vooral een hele mooie ervaring, qua gevoel en sfeer in die game, alles klopte in die titel. Daar zat wel een verhaal in uitgebeeld, dat was heel speciaal, dat werd niet bepaald in je gezicht gedrukt ;)

Ik vergeet vast games, maar dat is het even voor nu.

Edit: Horizon Zero Dawn: leuke gameplay, was wel een interessant spel. Het verhaal was wel aardig (niet denderend maar voldoende onderhoudend) maar op het einde ging het voor mijn gevoel totaal mis. Het voelde afgeraffeld.
Begrijp ik, maar mijn vraag was oprecht uit interesse.

Je geeft met je voorbeelden wel aan ook van games te genieten waarin niet alles perfect hoeft te zijn en het een totaalplaatje is. Misschien over een paar maanden nog een keer TLOU2 proberen en de dingen waar je je nu aan ergert proberen los te laten. Wie weet kun je er dan wat meer van genieten. :)

De game doet zoveel dingen goed. Ik heb soms het idee dat mensen die nu zo teleurgesteld zijn in het verhaal en de karakters dat bijna niet meer kunnen zien of door de teleurstelling van het verhaal er niet van kunnen genieten.

offtopic:
Qua games kan ik je Nier Automata nog aanraden. Doet het op veel vlakken heel goed. Verhaal, muziek, gameplay. Ook op PC te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 18-07-2020 19:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:46
Ik kom hier graag in dit topic om de ervaringen van andere te lezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik blij ben dat ik een simpele ziel ben. Ik heb intens van deze game & verhaal genoten zonder er een diepere betekenis in te vinden/zoeken.

De meeste starten dit spel op met de verwachtingen dat dit spel puur en alleen voor hun alleen geschreven is en het moet aansluiten op hun verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Raem schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:24:
[...]

De game doet zoveel dingen goed. Ik heb soms het idee dat mensen die nu zo teleurgesteld zijn in het verhaal en de karakters dat bijna niet meer kunnen zien of door de teleurstelling van het verhaal er niet van kunnen genieten.
De game doet inderdaad veel dingen goed. Ik heb tijdens mijn eerste playthrough echt meerdere keren (niet hier) gepost dat het op dat moment voor mij 1 van de beste games ooit was. Zelden zoveel spanning gehad in een game, met prachtige graphics. Toen ik 'm klaar had, en het Abby deel voor mij de boel zodanig verpest had kwam ik uiteindelijk op een 7,5 dacht ik. Een 10 voor 50%, een 5 voor de rest. Maar, ik moet wel zeggen, dat ik achteraf qua gameplay ook wel wat meer had verwacht, want het is wel erg veel van hetzelfde. Je hebt nu prone, honden, 1 (of 2) nieuwe zombies, en betere AI. Qua craften en dergelijke, game mechanics, is er echt maar heel weinig veranderd. Niet dat dat moet, het kan een geweldige game zijn zonder, maar voor een absolute topper mag je wel wat meer verwachten denk ik.

Het grote 'probleem' van deel 2 is gewoon deel 1 en het verhaal van deel 2. Wil je iets zien in het Abby verhaal? Dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je uiteindelijk een 9 of 10 geeft. Wil je dat niet? Dan voelt het alsof je de lekkerste burger ooit aan het eten bent, maar na een hap merk je ineens dat de burger zelf ontbreekt.

En ik geloof wel oprecht dat het een kwestie van willen is, en niet 'kunnen' wat je veel voorbij ziet komen. "Je snapt Abby niet!". "Zie je niet waar ze met het verhaal naar toe willen?" "Waarom zie je niet dat Ellie een kutwijf is?!" etc, etc.

Wat voor mij overeind blijft is dat ik aan het eind van deel 1 de vrijheid had om de keuze van Joel te beoordelen of te veroordelen, terwijl in deel 2 ik gedwongen word een keuze te maken zonder dat die de mijne zou zijn geweest.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik snap echt niet dat je een game als dit meer dan 1x kan spelen, en dan ook nog vlak achter elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wauturr schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:27:
Ik snap echt niet dat je een game als dit meer dan 1x kan spelen, en dan ook nog vlak achter elkaar.
Wat valt er niet aan te snappen? Sublieme gameplay en sublieme graphics. En ook nog eens ongekend realistische gore. Lijkt me toch vrij duidelijk. Vrijwel iedere andere game hierna is een achteruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
bram1984 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:24:
[...]

Wat valt er niet aan te snappen? Sublieme gameplay en sublieme graphics. En ook nog eens ongekend realistische gore. Lijkt me toch vrij duidelijk. Vrijwel iedere andere game hierna is een achteruitgang.
De graphics en de gore kan ik erg waarderen, gameplay niet zo zeer. Voor mij is dit ook een game die ik voor de plot twists speel en de spanning van wat er gaat gebeuren, dat werkt uiteraard maar 1 keer. En dat iedere game hierna een achteruitgang is ben ik ook niet met je eens. Ik vind games als Divinity orginal sin 2, Kingdom come deliverance en zelfs World of Warcraft in gameplay opzicht veel beter en zijn voor mij een product met meer waarde dan tlou2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

V3g3ta schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:47:
[...]

[mbr]*snip* op de man[/] Daarnaast heeft Naughty Dog gedaan wat ze altijd doen, absolute toppers leveren. Aan mijn verwachting hebben ze ruimschoots voldaan en gewoon de beste game sinds TLOU geleverd. [mbr]*snip*. Ik vind dit [/mbr]een geniale game is en [mbr]er gewoon ik vind dat er[/mbr] niks aan kan tippen. Grafisch niet, maar ook qua verhaal niet, gedurfd en geslaagd! Ik ben bezig met Play through nummer 4, want je blijft dingen ontdekken en de characters zijn heerlijk om mee rond te reizen. Wat me gisteren opviel was een kikker die op z'n dooie gemak vanuit een winkel naar buiten sprong (tijdens de storm), sprongetje voor sprongetje. Zulke details doen het en als je ze ziet weet je, ze hebben aan werkelijk alles gedacht! Platinum binnen en ondertussen aan uur 133 begonnen, gaat niet vervelen. Binnenkort mijn review, maar kan al verklappen dat die recht tegenover die van Q zal staan. _/-\o_

[mbr]Nogmaals, jouw mening als absolute waarheid verkondigen voegt niets toe aan een zinvolle discussie. Om vervolgens andere meningen proberen te ontkrachten door ze te kleineren is kinderachtig en ongewenst.[/mbr]
Nogmaals, mijn mening is niet de absolute waarheid, dat zeg ik niet en bedoel ik niet! Dat het bij jou en anderen zo overkomt dat ze een report erover moeten schrijven, spijtig. IK geef mijn mening, en daar hoef ik niet altijd IK in te noemen. En dat ik 1 iemand zijn uitleg belachelijk vond, tja, dat is het ook. Zegt iets over de mening en niet over de persoon. Je zegt dat ik iemand kleineer? Hoe doe ik dat?! Een mening is een mening en dat respecteer ik, maar dan hoef ik het er niet mee eens te zijn en zonder onderbouwing kan ik het woord belachelijk gewoon noemen. Net zo belachelijk als de velen scores van 0 die gegeven werden toen de game nauwelijks uit was, belachelijk.. of mag dat ook niet nu? Dus voor de zoveelste keer, mijn mening en uiteindelijke review is van mij en niet de absolute waarheid? Nogal absurd dat sommige dat denken trouwens.. ben beter gewend van tweakers. Maar goed, edit er maar weer op los als je dat nodig vind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

Raem schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Begrijp ik, maar mijn vraag was oprecht uit interesse.

Je geeft met je voorbeelden wel aan ook van games te genieten waarin niet alles perfect hoeft te zijn en het een totaalplaatje is. Misschien over een paar maanden nog een keer TLOU2 proberen en de dingen waar je je nu aan ergert proberen los te laten. Wie weet kun je er dan wat meer van genieten. :)

offtopic:
Qua games kan ik je Nier Automata nog aanraden. Doet het op veel vlakken heel goed. Verhaal, muziek, gameplay. Ook op PC te spelen.
Bedankt voor de game tip.

TLOUII is verder wat het is van mij en ik zie mijzelf deze game nooit meer herspelen. Niet out of spite maar omdat ik er niet uit haal wat ik wel uit TLOU heb gehaald (3x herspeeld).

Edit: misschien dat ik nog eens wat videotjes kijk, er zitten zeker goede/mooie stukjes in de game. Maar de game voelde 2 x zo lang als TLOU en ik wil die tijd er niet nog een keer in stoppen.

spoiler:
Ik behoor niet tot de oppervlakkige one-issue voters groep van mensen die puur boos is dat Joel meteen in het begin wordt afgemaakt.

Het is niet een emotionele reactie op de dood van Joel. Ook niet op de manier hij door Abby wordt afgemaakt. Dat kan ik allemaal prima hebben.

Het fundamentele probleem is het verhaal. Ik als mens heb niets met de emotie 'wraak' en de hele game is een soort tit-for-tat revenge-movie.

Zo geestelijk leeg en oninteresant. Er is voor mij niets te verkennen in dat domein. En dan de boodschap dat wraak alles kapot maakt, damn ik ben not impressed.

TLOU is een meisje afleveren omdat zij de sleutel is tot een vaccin dat mogelijk de redding van de mensheid kan zijn. Je kunt daar vinden van wat je wilt, maar dat voelt als meer urgent, betekenisvoller. Het geeft alle harships onderweg een diepte, betekenis.

“After all we’ve been through. Everything that I’ve done. It can’t be for nothing.”

Je leeft in een dystopie. Het leven is hard. Je moet afschuwelijke dingen doen om te overleven. En het vaccin gaf richting, gaf een zin aan hun leven.

Wraak geeft misschien een doel, maar zin, nee. Er valt niets te verkennen hier.

Als je het einde van TLOU als concept contrasteert met het einde van TLOUII dan is daar zo'n wereld van verschil, het einde van TLOU gaat nog ergens over. Misschien is dat einde wat megalomaan, met het offer van de mensheid voor het leven van een meisje om je eigen sanity te bewaren, boem! Dat is even een klapper. Tot aan haar 'ok' op zijn leugen aan toe. Damn.

En wat krijgen we in TLOUII?

Wraak doet je alles verliezen. k tnx bye. PS4 uit, projector uit en maar weer een potje Factorio ofzo?

Ik snap niet hoe mensen het kunnen accepteren dat Ellie Abby op kruistocht nummer 2 wil afmaken, om dan Abby van het kruis af te halen (te redden) en dan zich toch weer te bedenken. Dat geloof je toch niet?

Als Ellie Abby had laten gaan zonder dat stomme gevecht, dan had ik misschien wel milder geweest. Maar het sloeg nergens meer op wat mij betreft. Dat ze met die flashback dan besluit om haar toch maar niet te doden, ik vind het verhaal van rupsje nooitgenoeg subtieler.

Dat hele stomme gevecht voelde om twee redenen geforceerd:

1. Omdat er nog een soort episch eindgevecht moet zijn ofzo (eind baas idee)
2. Omdat het verlies van haar vriendin te subtiel zou zijn moest ook haar gitaarspel (connectie met Joel) nog even verbroken worden.

En laten we wel wezen.

Joel en Ellie were minding their own business. Maar Abby wilde de dood van haar vader wreken, maar op geen enkel moment in de hele game wordt besproken dat haar vader Ellie ging offeren (lees doodmaken), terwijl we van al die voice memo's uit TLOU weten hoeveel twijfel er was over enig succes.

Ik bedoel: als iemand een long transplantatie nodig heeft, plukken we dan iemand van de straat en pakken we iemand een long af? Want daarmee redden we een leven. Dat doen we niet want we hechten erg veel aan het concept van lichamelijke autonomie. En Ellie had geen keuze in dit verhaal. De keuze om haar niet wakker te maken was meer om het eigen geweten te sussen dan dat het echt in Ellie's belang was. Of je het daarmee eens bent, of niet --> prima, maar het gaat verdomme ergens over.

Abby had fundamenteel - als ze twee seconden zou nadenken - ondanks alle emotie, op geen enkel moment het fundamentele recht op 'wraak'. Alle nobele doelen van haar vader ten spijt.

Voor mij valt die hele premisse van TLOUII daarmee al weg.

Maar even genoeg geschreven voor vandaag. :o

Losse gedachten nog:

- Abby had de dochter van Marlene moeten zijn, voelt interessanter
- Mensen zijn fundamenteel niet zo wraaklustig (Alle boondock saints fantasietjes ten spijt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

wauturr schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:33:
[...]

De graphics en de gore kan ik erg waarderen, gameplay niet zo zeer. Voor mij is dit ook een game die ik voor de plot twists speel en de spanning van wat er gaat gebeuren, dat werkt uiteraard maar 1 keer. En dat iedere game hierna een achteruitgang is ben ik ook niet met je eens. Ik vind games als Divinity orginal sin 2, Kingdom come deliverance en zelfs World of Warcraft in gameplay opzicht veel beter en zijn voor mij een product met meer waarde dan tlou2.
Dat werkt niet enkel 1 keer hoor. Dan zou ik 7 jaar geleden ook al gestopt zijn met TLOU. Ik ken de game helemaal, weet alles te vinden, maar ik blijf het spelen omdat het gewoon zo'n geniaal verhaal heeft dat je maar al te graag weer keer op keer wil beleven. Het gaat simpelweg niet vervelen. Datzelfde geld voor Part 2 in mijn ogen, je weet wat er gaat gebeuren, maar alles is zo enorm goed uitgewerkt, aan alles is gedacht en ja, ik vind het verhaal geweldig. Precies wat je kan verwachten in een wereld als TLOU. Al met al speel ik niet om plot twists, maar om het geheel. En nu, tijdens de 4de keer, stelt dat nog steeds verre van teleur, in tegendeel., ondanks mijn backlog staat nummer 5 al gepland. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
wauturr schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Dat kan. Ik vind die games op amateurniveau opereren vergeleken met dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Eindelijk uitgespeeld. Wat een fantastische game en verhaal. Nogmaals spelen zie ik me nog niet doen, maar aangezien ik deel 1 nooit heb gespeeld ga ik die ook maar eens aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
sverzijl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 01:19:
Eindelijk uitgespeeld. Wat een fantastische game en verhaal. Nogmaals spelen zie ik me nog niet doen, maar aangezien ik deel 1 nooit heb gespeeld ga ik die ook maar eens aanschaffen :)
Interessante keuze om deel 2 eerst te spelen. Heb je je wel enigszins ingelezen in het verhaal van 1?

Deel 1 gaat je iig niet teleurstellen. Alleen de gameplay is een stuk minder tov 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Brogala schreef op zondag 19 juli 2020 @ 01:27:
[...]

Interessante keuze om deel 2 eerst te spelen. Heb je je wel enigszins ingelezen in het verhaal van 1?

Deel 1 gaat je iig niet teleurstellen. Alleen de gameplay is een stuk minder tov 2 :)
Nope, deel 1 nooit iets van gezien. Ik ben benieuwd hoeveel ik me zal gaan storen aan de mindere gameplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

sverzijl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 01:47:
[...]

Nope, deel 1 nooit iets van gezien. Ik ben benieuwd hoeveel ik me zal gaan storen aan de mindere gameplay.
Ik denk niet, je bent wat gelimiteerder, maar het draait grotendeels om het verhaal en dat is een dikke 10/10, niet voor niks Game of the Year en Game of the Decade. :) Niet alleen mijn mening deze keer. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 19:04
Brogala schreef op zondag 19 juli 2020 @ 01:27:
[...]
Ik vond de gameplay niet zoveel minder in deel 1. Bijvoorbeeld het vinden van loot in deel 2 vond ik vervelend: bij deel 2 had ik het idee dat ik precies langs een kastje moest lopen voordat je zag dat er loot lag. Bij deel 1 zag je dat al als je de kamer binnenkwam, hetgeen voor mij veel fijner speelde: geen immersie brekende pixel perfect overal langslopen vs kamer scannen zien waar de loot ligt en doorspelen.

Het upgrade menu is dan wel wat uitgebreider, maar ik vind dat niet veel toevoegen persoonlijk.

Ik heb het dan uiteraard niet over de verbeteringen in graphics e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:43
Ik heb hem ook uitgespeeld. Zal hem niet een 2e keer spelen want games als dit zijn zo intens, damn wat een ervaring was dit.

Verhaal kon beter, maar ik ben hier meer dan content mee.

leuk weetje: de voice actor van Abby is ook de voice actor van kid trunks in DBZ😎 misschien is ze daarom zo kast. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 20-07-2020 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
bram1984 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:48:
[...]

Dat kan. Ik vind die games op amateurniveau opereren vergeleken met dit.
Ik vind TLOU2 een vertelling op amateurniveau. WoW daarentegen vind ik een meesterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navuri schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:46:
[...]

Ik vind TLOU2 een vertelling op amateurniveau. WoW daarentegen vind ik een meesterwerk.
Dat kan. Smaken verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
bram1984 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Dat kan. Smaken verschillen nu eenmaal.
Eens. Ik vind WoW nou niet echt vooruitstrevend of pakkend qua verhaal vertelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwdtje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:04:
[...]

Eens. Ik vind WoW nou niet echt vooruitstrevend of pakkend qua verhaal vertelling.
Ik denk ook dat hij sarcastisch is. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
bram1984 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Ik denk ook dat hij sarcastisch is. 😂
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Nou dan verwacht ik wel een toelichting, want wat vindt jij dan zo goed aan de verhaal vertelling van WoW?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Je kunt veel zeggen over het verhaal van TLOU2, maar amateuristisch is het zeker niet ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Q schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:43:
[...]

Bedankt voor de game tip.

TLOUII is verder wat het is van mij en ik zie mijzelf deze game nooit meer herspelen. Niet out of spite maar omdat ik er niet uit haal wat ik wel uit TLOU heb gehaald (3x herspeeld).

Edit: misschien dat ik nog eens wat videotjes kijk, er zitten zeker goede/mooie stukjes in de game. Maar de game voelde 2 x zo lang als TLOU en ik wil die tijd er niet nog een keer in stoppen.

spoiler:
En laten we wel wezen.

Joel en Ellie were minding their own business. Maar Abby wilde de dood van haar vader wreken, maar op geen enkel moment in de hele game wordt besproken dat haar vader Ellie ging offeren (lees doodmaken), terwijl we van al die voice memo's uit TLOU weten hoeveel twijfel er was over enig succes.
Hebben wij dezelfde game gespeeld? Of ben je deze cutscene gewoon vergeten? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
spoiler:
Die cutscene laat sowieso perfect zien dat ND helemaal niet probeerde om Abbie als een goed persoon te presenteren. Net zoals Mel (die overigens gespeeld wordt door dezelfde actrice die Aloy in HZD speelde) die Abby een piece of shit noemde. Die chirurg zou zijn eigen kind niet willen opofferen voor een kuur, net zoals Joel.

Joels dood was plotseling, maar wel passend in de TLOU wereld waar er een stuk minder plot armor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:37

Vrijdag

De Zwarte

Brogala schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:27:
spoiler:
Joels dood was plotseling, maar wel passend in de TLOU wereld waar er een stuk minder plot armor is.
spoiler:
Er is niet alleen minder plot armour, er zijn ook vrijwel geen onschuldigen. Verreweg de meesten hebben andere mensen gedood, of hebben niets gedaan om het te voorkomen. In het deel waar je met Abby, Mel en Manny moet vluchten voor de Seraphites zegt Mel dat ze nog steeds in haar maag zit met de moord op Joel. Ze begrijpt de motivatie van de daad, maar van de daad zelf is ze nog steeds misselijk.

En Dina en Ellie zijn in het begin ook een beetje tegen elkaar aan het opscheppen wie de meeste kills heeft gemaakt en wie er het jongste was. Heel trots zijn ze niet op de eerste keer, maar daarna is het voor ze een stuk acceptabeler om te doden. Hoewel Dina daar nog wel het meeste moeite mee heeft.

Deze tweespalt maakt het voor mij een stuk volwassener spel dan het gros van de andere actie spellen. Er zijn geen white knights of evil masterminds. Zelfs Joel heeft ongetwijfeld een hoop onschuldige doden op zijn geweten. Hij is ook Hunter geweest en kent hun tactieken. Daarom kon hij ze zo goed bevechten in deel 1.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navuri
-SaveMe- schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:31:
Je kunt veel zeggen over het verhaal van TLOU2, maar amateuristisch is het zeker niet ...
Dat is gewoon een mening. Ik vind het een amateuristisch verhaal. Daar veranderen alle boze fanboys in dit topic niets aan hoor. Van mij mag iedereen het een meesterwerk vinden en het beste spel aller tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
Q schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:43:
[...]

Same here. Ben nog niet door de game heen, al zit ik denk ik wel in de laatste (paar) uur.
spoiler:
ben met Elly aanbeland in Californië en Abby is net door wat gasten opgepakt, nadat ik met Abby heb gespeeld
Er lijkt echt geen einde aan de game te komen en moet er absoluut niet aan denken om die game weer helemaal door te spelen.... De graphics kunnen heel mooi zijn, maar die filmgrain is zo extreem dat het echt afbreuk doet aan de graphics. Zo zonde! De (gezichts)animaties zijn echt next level, toffe gore (echt gestoord hoe het bloed uit lijken stroomt en hoe stukken hersens tegen muren vliegen) en de AI van tegenstanders is best aardig. Gameplay wise vermaak ik me er absoluut mee, maar het is voor mij geen betere game dan deel 1. Deel 1 had voor mij veel meer emotie en deel 1 was ook meer een verrassing voor me dat die game zo goed was. Wellicht dat het einde van deel 2 dit totaal omdraait, maar stiekem valt deel 2 voor mij een beetje tegen.

spoiler:
Tof bedacht dat je ook speelt als Abby, die je nemesis is in het eerste deel van de game. Had het wel kunnen waarderen als je met Abby Elly zou vermoorden. Ik vind Elly een veel leuker character en zou dat echt kut vinden, maar dat zou pas een what the fuck moment zijn geweest
.

De exploring in de game valt me ook wat tegen. Dat begon in het begin (down-town Seattle) zo tof! Daarna was het er eigenlijk niet meer van dat niveau. Had verwacht dat levels meer waren zoals down-town Seattle. Een kleine open wereld om de missie uit te voeren en te exploren. Net zoals bij Uncharted Lost Legacy.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 21-07-2020 09:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Disfigured schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:20:
[...]

Hebben wij dezelfde game gespeeld? Of ben je deze cutscene gewoon vergeten? :)

Daarin worden de onderwerpen op een super oppervlakkige en goedkope manier afgedaan, wat mij betreft. Het onderwerp wordt in mijn beleving niet serieus uitgediept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Q schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Daarin worden de onderwerpen op een super oppervlakkige en goedkope manier afgedaan, wat mij betreft. Het onderwerp wordt in mijn beleving niet serieus uitgediept.
Wat voor uitdieping had jij verwacht dan? Oprechte vraag, want ik heb nooit het gevoel gehad dat het op een goedkope en oppervlakkige manier werd afgedaan.

Meningen verschillen natuurlijk, maar het lijken wel extreme verschillen waarbij een minderheid het verhaal verschrikkelijk vond en de rest het goed tot zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik lees met enige regelmaat dat mensen zich ergeren aan de film grain maar wat is dat eigenlijk en wanneer zie je dat?

PSN: PcDCch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Mozart schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:33:
Ik lees met enige regelmaat dat mensen zich ergeren aan de film grain maar wat is dat eigenlijk en wanneer zie je dat?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0cWZcbJ/vfc9eig8u6651.png

Links met film grain, rechts zonder. Vooral op een 4k tv is het heel goed zichtbaar. Ik speel nog op een oude 1080p scherm en daar valt het veel minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Raem schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:59:
[...]

[Afbeelding]

Links met film grain, rechts zonder. Vooral op een 4k tv is het heel goed zichtbaar. Ik speel nog op een oude 1080p scherm en daar valt het veel minder op.
Ik speel ook op 1080p dus dat zal meespelen. Bedankt voor de uitleg.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

[...]

[Afbeelding]

Ik heb een goed 4K 55" scherm en zo erg als op dit plaatje is het echt niet. in het begin zie je het en voor je het weet ben je eraan gewend en merk je het niet eens meer. Zelfs in Photo mode, waar je het uit kan zetten zie je bijna geen verschil tussen een foto met en zonder grain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Filmgrain kan je toch ook in het spel zelf uitschakelen? Zit dacht ik ergens onder de grafische opties.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Vrijdag schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:40:
Filmgrain kan je toch ook in het spel zelf uitschakelen? Zit dacht ik ergens onder de grafische opties.
Nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

ik heb nergens op mijn 4k tv gemerkt dat de grain net zoals het linkerplaatje uitzag. ik persoonlijk vond de grain filmisch. nergens aan gestoord hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Ik speel op een 85” tv en daar was het wel behoorlijk aanwezig. Ik moest er telkens weer even aan wennen als ik begon met spelen.

Had niet gehoeven wat mij betreft, game heeft het niet nodig om filmisch te zijn/lijken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:54:
[...]
game heeft het niet nodig of filmisch te zijn/lijken.
maar deze game wilt het wel, telt de cutscenes maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hamazaki schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:31:
[...]

maar deze game wilt het wel, telt de cutscenes maar op...
Ik zeg niet dat de game het niet wil zijn. Ik zeg dat de game grain niet nodig heeft om filmisch te zijn/lijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 22-07-2020 18:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:35
Net uitgespeeld de game, wat een ride weer :')

Ik ben een PC gamer dus ik had tot dat ik ongeveer 60% van de game gedaan had constant problemen om de personages te laten doen wat ik wou dat ze gingen doen :+

Had eerder een PS4 gekocht voor deel 1 remastered en daar had ik ook telkens strijd met de controller en nu met de PS4 pro voor deel 2 dus ook.

Ik heb het idee dat dit deel langer duurde dan het 1e deel. Echt veel langer naar mijn gevoel.

Het was weer een ride om u tegen te zeggen, wow. Geen enkele andere game voor mij die hier aan kan tippen. En ik game nu al zo'n kleine 38 jaar ;)

Ik had de game op 1080p op mijn game monitor gespeeld die amd free sync ondersteund (geen idee of de ps4 pro daar gebruik van maakt) met super sampling aan. Alles zag er mooi en strak uit. Vanmiddag 1 game freeze gehad. Ik moest het spel afsluiten en weer starten, kon niets meer doen.

Wat zal ik nu eens gaan spelen op de ps4 pro nu dat ik de controls een beetje onder de knie heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

toro schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:19:
Ik heb het idee dat dit deel langer duurde dan het 1e deel. Echt veel langer naar mijn gevoel.
Part 2 is ongeveer 2,5 tot 3x zo lang, kan nog langer. Ligt er maar net aan hoe je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
V3g3ta schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:37:
[...]

Ik heb een goed 4K 55" scherm en zo erg als op dit plaatje is het echt niet. in het begin zie je het en voor je het weet ben je eraan gewend en merk je het niet eens meer. Zelfs in Photo mode, waar je het uit kan zetten zie je bijna geen verschil tussen een foto met en zonder grain.
Come again? Je ziet bijna geen verschil? Op hoeveel meter afstand zit je van je scherm? Ik game op 1-1,5m van een 55" scherm en vanaf het 1e moment baalde ik van die filmgrain. In het hoofdmenu waar het bootje in het water dobbert is het bij mij net het oldskool sneeuw effect op een ouder CRT tv met daar doorheen het beeld van TLOU2 (oké wat extreem, maar je snapt het idee). Echt een verademing om in photo mode die filmgrain uit te kunnen zetten. Dan krijg je een mooi strak plaatje. Die filmgrain verpest het beeld.

Wellicht is het niet alleen een artistieke keuze, maar ook voor de performance (geen idee of filmgrain een positief effect op de performance heeft).

[ Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 23-07-2020 09:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de game gespeeld op zo'n 1,5 meter vanaf mijn 65 inch OLED en die grain had best wel een tandje minder gemogen hoor. :)

Heb me er verder niet opzichtig aan gestoord, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Brogala schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Wat voor uitdieping had jij verwacht dan? Oprechte vraag, want ik heb nooit het gevoel gehad dat het op een goedkope en oppervlakkige manier werd afgedaan.
spoiler:
Er wordt kort gesproken over de gedachte dat de arts dan zijn dochter ook zou op offeren en dat is het dan.

Geen moment wordt recht gedaan aan het feit dat Abby's vader Ellie offert waarbij de kans op succes ook niet super zijn (remember de voice memo's?)

De hele premisse voor Abby's tocht was al onredelijk alleen al omdat haar vader niet onschuldig is. Ik snap dat ze het niet zo eens zou zijn met Joel's keuze, maar het zou al een stuk interessanter zijn als dit onderwerp dus eens van meerdere kanten bekeken zou worden, maar niets van dit alles.
Meningen verschillen natuurlijk, maar het lijken wel extreme verschillen waarbij een minderheid het verhaal verschrikkelijk vond en de rest het goed tot zeer goed.
Tja, ik vind dit eigenlijk weer een beetje een lege, onnodige observatie.

Meningen verschillen natuurlijk maar......

Waarbij het feit dat een minderheid dit verhaal niet goed vind effectief wordt afgedaan omdat het een minderheid is. Ik zou dit soort lege observaties liever achterwegen laten.

Ik bedoel: zegt dat iets over 'ons' de minderheid, of over 'de meute'? :? Snap je mijn punt?

Willen we de discussie hier echt zo gaan voeren? Ik stel voor dat we dat niet doen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Q schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:50:
[...]

spoiler:
Er wordt kort gesproken over de gedachte dat de arts dan zijn dochter ook zou op offeren en dat is het dan.

Geen moment wordt recht gedaan aan het feit dat Abby's vader Ellie offert waarbij de kans op succes ook niet super zijn (remember de voice memo's?)

De hele premisse voor Abby's tocht was al onredelijk alleen al omdat haar vader niet onschuldig is. Ik snap dat ze het niet zo eens zou zijn met Joel's keuze, maar het zou al een stuk interessanter zijn als dit onderwerp dus eens van meerdere kanten bekeken zou worden, maar niets van dit alles.

[...]

Tja, ik vind dit eigenlijk weer een beetje een lege, onnodige observatie.

Meningen verschillen natuurlijk maar......

Waarbij het feit dat een minderheid dit verhaal niet goed vind effectief wordt afgedaan omdat het een minderheid is. Ik zou dit soort lege observaties liever achterwegen laten.

Ik bedoel: zegt dat iets over 'ons' de minderheid, of over 'de meute'? :? Snap je mijn punt?

Willen we de discussie hier echt zo gaan voeren? Ik stel voor dat we dat niet doen. :)
spoiler:
Over wat voor voice memos heb jij het? Ik kan me er één herinneren en dat is deze: https://thelastofus.fandom.com/wiki/Surgeon%27s_Recorder Maar misschien mis ik er een paar :)

Deze laat alleen maar zien dat ze hiervoor wel geëxperimenteerd hebben zonder succes, maar ook dat Ellie totaal uniek is. Dat ze het niet hebben over de kansen is omdat dit niet belangrijk is voor het verhaal. Joel had Ellie gered, of de kansen nou 0 of 100% waren. De chirurg had Abby ook niet opgeofferd ongeacht de kansen. Die cutscene laat de parallellen zien tussen Joel en Abby's vader.

Abby's vader is vermoord toen ze nog een kind was en de hele Fireflies zijn uit elkaar gegaan omdat het merendeel vermoord is door Joel. Dat is een flinke schok om te verwerken als kind en daarom focust ze zich sindsdien volledig op het vinden en vermoorden van Joel. Haar missies tot wraak is niet rationeel, en dat merkt ze zelf ook als ze na het vermoorden van Joel nog steeds nachtmerries heeft. Er is niks veranderd nadat ze haar missie voltooid heeft.

Net zoals dat Ellie ook gelijk uitgaat op wraak maar uiteindelijk realiseert dat ze dit alles doet om te proberen Joel te vergeven. Beide kanten zijn mijn inziens goed en duidelijk verkend.

Die observatie was helemaal niet bedoeld als sneer naar jou... Ik heb aardig wat critically acclaimed spellen gedaan als God of War, Witcher 3, TLOU, Uncharted 4, RDR2 en geen enkel spel heeft zo'n divers aantal meningen gehad. Alleen RDR2 een beetje vanwege de sloomheid.

Ik zie niet in hoe ik met deze observatie jouw mening wegzet, of hoe ik iets wil zeggen over de minderheid. Het laat naar mijn mening zien hoe ND een verhaal heeft neergezet dat uniek is in de industrie. Het enige wat ik jammer vind is hoe je gaat van 'op geen enkel moment in de game wordt besproken' naar 'de langdurige cutscene doet het onderwerp op een goedkope en oppervlakkige manier af'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

[quote]Brogala schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:29:
[...]

spoiler:
Over wat voor voice memos heb jij het? Ik kan me er één herinneren en dat is deze: https://thelastofus.fandom.com/wiki/Surgeon%27s_Recorder Maar misschien mis ik er een paar :)

In TLOU op het einde zitten er een hele reeks die dat beeld schetst. Dat maakt die absolute keuze van die chirurg helemaal niet zo clear-cut. En je kunt de verhaallijn van Deel I niet terzijde schuiven, aangezien dit een direct vervolg is.

Deze laat alleen maar zien dat ze hiervoor wel geëxperimenteerd hebben zonder succes, maar ook dat Ellie totaal uniek is. Dat ze het niet hebben over de kansen is omdat dit niet belangrijk is voor het verhaal. Joel had Ellie gered, of de kansen nou 0 of 100% waren. De chirurg had Abby ook niet opgeofferd ongeacht de kansen. Die cutscene laat de parallellen zien tussen Joel en Abby's vader.

De chirurg beantwoord de vraag nooit, maar we kunnen er in lezen wat we willen. Maar Abby weet precies wat het dilemma hier is en toch wordt Joel 100% veroordeeld.

Abby's vader is vermoord toen ze nog een kind was en de hele Fireflies zijn uit elkaar gegaan omdat het merendeel vermoord is door Joel. Dat is een flinke schok om te verwerken als kind en daarom focust ze zich sindsdien volledig op het vinden en vermoorden van Joel. Haar missies tot wraak is niet rationeel, en dat merkt ze zelf ook als ze na het vermoorden van Joel nog steeds nachtmerries heeft. Er is niks veranderd nadat ze haar missie voltooid heeft.

Tja, dat zal best, maar dit gaat niet over wat ik bedoel dat die hele problematiek zo oppervlakkig wordt afgedaan. Dat is puur het stukje over het offer van ellie vs Abby, haar vader, marlen en en Joel.

Abby zou - als ze twee seconden zou nadenken - beseffen dat ondanks haar emoties ze geen moreel recht heeft op haar kruistocht. Wat overblijft is irrationeel gedrag, waar ik niets mee heb. Het is niet normaal menselijk gedrag, zo zijn gezonde mensen niet en er valt niets interessants hier te verkennen.

Voor mij is het thema van wraak het slechts mogelijke thema wat ND had kunnen kiezen. Omdat het zo'n eendimensionaal concept is, er valt niets in te ontdekken wat je niet in twee seconden zelf kunt bedenken.

Net zoals dat Ellie ook gelijk uitgaat op wraak maar uiteindelijk realiseert dat ze dit alles doet om te proberen Joel te vergeven. Beide kanten zijn mijn inziens goed en duidelijk verkend.

Dat ze dit doet om Joel te vergeven? Dat snap ik niet.

Het is volgens mij andersom: ze vergeeft wat Joel heeft gedaan (zie de flashback) en daarom vergeeft ze ook Abby.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Q schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:33:
[quote]Brogala schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:29:
[...]

spoiler:
Tja, dat zal best, maar dit gaat niet over wat ik bedoel dat die hele problematiek zo oppervlakkig wordt afgedaan. Dat is puur het stukje over het offer van ellie vs Abby, haar vader, marlen en en Joel.

Abby zou - als ze twee seconden zou nadenken - beseffen dat ondanks haar emoties ze geen moreel recht heeft op haar kruistocht. Wat overblijft is irrationeel gedrag, waar ik niets mee heb. Het is niet normaal menselijk gedrag, zo zijn gezonde mensen niet en er valt niets interessants hier te verkennen.
Tja, hoe rationeel zullen mensen nog zijn in een wereld van TLOU? Als je nu al ziet in de huidige tijden van de covid en blm-protesten hoe irrationeel mensen kunnen zijn en hoe snel dingen escaleren. Waartoe zijn mensen dan in staat als echt de hele samenleving plat ligt? Ik denk dat de huidige "gezonde mens" dan niet meer bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disfigured
spoiler:

Wat!? Hoe is het irrationeel dat Abby wraak wil op de man die haar halve crew én haar vader op gruwelijke wijze afgeslacht heeft? Er is geen rechtssysteem in de wereld van The Last of Us he, dus dan zouden Joel's daden onbestraft blijven en daar kan zij niet mee leven. Ik vind het best logisch dat ze zo reageert. "Ondanks haar emoties" dude die hele game draait om emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Disfigured schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:38:
spoiler:

Wat!? Hoe is het irrationeel dat Abby wraak wil op de man die haar halve crew én haar vader op gruwelijke wijze afgeslacht heeft? Er is geen rechtssysteem in de wereld van The Last of Us he, dus dan zouden Joel's daden onbestraft blijven en daar kan zij niet mee leven. Ik vind het best logisch dat ze zo reageert. "Ondanks haar emoties" dude die hele game draait om emotie.
De game draait wat mij betreft over een heel oppervlakkige, lege emotie.

TLOU had een doel dat uitsteeg boven het individu. TLOUII is niets meer dan ‘wraak’.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Disfigured
Q schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:19:
[...]

TLOU had een doel dat uitsteeg boven het individu. TLOUII is niets meer dan ‘wraak’.
Wraak. Liefde. Vergeving. Wel jammer dat je de "message" van de game niet helemaal begrijpt. Of gewoon niet ziet. Je bent niet de enige I guess. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Disfigured schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:40:
[...]

Wraak. Liefde. Vergeving. Wel jammer dat je de "message" van de game niet helemaal begrijpt. Of gewoon niet ziet. Je bent niet de enige I guess. :)
Ik begrijp het naar mijn mening super oppervlakkige verhaal maar al te goed, daarom ben ik er zo ontevreden over. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Q schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Ik begrijp het naar mijn mening super oppervlakkige verhaal maar al te goed, daarom ben ik er zo ontevreden over. :)
Hier praat je jezelf tegen, alweer. Je zegt eerst dat het alleen over wraak gaat, daarna post iemand dat het echt wel om meer dan dat gaat en dat je dat niet snapt. En dat snap je helaas ook niet. Liefde, vergeving.. dat zie je niet of wil je niet zien omdat je nou eenmaal alleen maar wraak ziet, terwijl het maar een gedeelte van de game is. Er zo veel meer.. Maar goed, je snapt het niet, vind het oppervlakkig en that's it. Een goede onderbouwing heb ik jou nog niet zien geven en die zal ook niet komen. Het is jammer dat je de algehele boodschap niet kunt zien... 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambition88
  • Laatst online: 03:43
V3g3ta schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Hier praat je jezelf tegen, alweer. Je zegt eerst dat het alleen over wraak gaat, daarna post iemand dat het echt wel om meer dan dat gaat en dat je dat niet snapt. En dat snap je helaas ook niet. Liefde, vergeving.. dat zie je niet of wil je niet zien omdat je nou eenmaal alleen maar wraak ziet, terwijl het maar een gedeelte van de game is. Er zo veel meer.. Maar goed, je snapt het niet, vind het oppervlakkig en that's it. Een goede onderbouwing heb ik jou nog niet zien geven en die zal ook niet komen. Het is jammer dat je de algehele boodschap niet kunt zien... 🤷🏻‍♂️
His loss toch, kan me er niet druk om maken. Voor mij persoonlijk had het verhaal ook beter gekund maar om dan een spel maar compleet te boycotten, beetje kinderachtig. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scifo83
  • Laatst online: 07-02 02:50
Ik begrijp ook niet echt hoe sommigen de story van TLOU2 beter kunnen vinden dan TLOU 1.

TLOU 2 is toch echt een side story binnen het The Last Of Us universum.

spoiler:
TLOU 2 voelde voor mij echt als een doelloos spel aan. Er is niets mis met dat Joel sterft maar fkin move on daarna. Nee speelt heel dat spel zich af in Seattle, herhaalt dat spel zich diezelfde 3 dagen nog eens.

ND moet ons echt niet vertellen dat elke kant 2 gezichten heeft. Ik heb genoeg films gezien, geschiedenislessen bijgewoond van hoe de wereld in elkaar zit. Heel het uitsmeren van deze wraak/liefde verhouding (hoe je het ook noemt) voelde echt overbodig aan.

Ik hoop dat TLOU 3 zich terug "herpakt" in het verhaal dat de meeste fans wel op zitten wachten. Van mijn part mag het zelfs de medische kant opgaan :p Ik eis een 2de opinie van 1 of andere dokter! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Scifo83 op 24-07-2020 17:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rachez
Scifo83 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:52:
Ik begrijp ook niet echt hoe sommigen de story van TLOU2 beter kunnen vinden dan TLOU 1.

spoiler:
ND moet ons echt niet vertellen dat elke kant 2 gezichten heeft. Ik heb genoeg films gezien, geschiedenislessen bijgewoond van hoe de wereld in elkaar zit. Heel het uitsmeren van deze wraak/liefde verhouding (hoe je het ook noemt) voelde echt overbodig aan.
Dit. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het spel met kop en schouders uitsteken qua verhaal boven de meeste games (maar dat ligt meer aan het feit dat het verhaal van de meeste single player games bagger is), maar doe nou niet of het feit dat er aan alles 2 kanten zitten iets unieks/nieuws is.
spoiler:
Eerlijk gezegd zag ik ook het niet vemoorden van elkaar al van verre af aankomen.

Daarnaast vind ik zowel Ellies reaktie jegens Joel zwaar overtrokken (waarom kost het zoveel moeite om Joel te vergeven, terwijl de Fireflies nergens haar toestemming hebben gevraagd om haar te doden voor een cure.) als Abbys reaktie om Joel beestachtig te moeten vermoorden.

Het argument dat Joel het verdiend vanwege zijn akties zie ik echt niet: hij heeft alleen zijn dochter gered. Abbys vader had waarschijnlijk hetzelfde gedaan en de Fireflies zelf hebben genoeg soldiers gekilled, die zaten daar ook niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

rachez schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Dit. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het spel met kop en schouders uitsteken qua verhaal boven de meeste games (maar dat ligt meer aan het feit dat het verhaal van de meeste single player games bagger is), maar doe nou niet of het feit dat er aan alles 2 kanten zitten iets unieks/nieuws is.
spoiler:
Eerlijk gezegd zag ik ook het niet vemoorden van elkaar al van verre af aankomen.

Daarnaast vind ik zowel Ellies reaktie jegens Joel zwaar overtrokken (waarom kost het zoveel moeite om Joel te vergeven, terwijl de Fireflies nergens haar toestemming hebben gevraagd om haar te doden voor een cure.) als Abbys reaktie om Joel beestachtig te moeten vermoorden.

Het argument dat Joel het verdiend vanwege zijn akties zie ik echt niet: hij heeft alleen zijn dochter gered. Abbys vader had waarschijnlijk hetzelfde gedaan en de Fireflies zelf hebben genoeg soldiers gekilled, die zaten daar ook niet zo mee.
Het is natuurlijk ook zo dat zowel de FireFlies als Joel beiden niet aan Ellie hadden gevraagd wat ze zelf dan wilde in pt1.

Dat iedereen beslissingen voor jou neemt zonder je input te vragen kan ook aardig stuitend/kwetsend zijn.

(Van de Fireflies was niet te zien of die het gevraagd hebben, ga er dus van uit dat ze dat niet hebben gedaan in pt1)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
YakuzA schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Het is natuurlijk ook zo dat zowel de FireFlies als Joel beiden niet aan Ellie hadden gevraagd wat ze zelf dan wilde in pt1.
Eens, maar hoe had Joel dat dan moeten vragen? Ze was reeds volledig verdoofd. Er was geen tijd voor Joel om wat anders te doen. Abby's vader daarentegen had er best van te voren met Ellie over kunnen praten.

Het feit dat Ellie toen ze bijkwam in pt1 niet wist wat er precies gebeurd was en Joel's versie voor waarheid moest aannemen zegt ook dat er niet met haar overlegd was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hulleman
Zo dat was em. 30uur over gedaan. Mooie game en fantastisch schrijf- en acteerwerk! Parel van een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

V3g3ta schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Tja, ik heb al in een flink aantal posts zeer uitgebreid beschreven wat de algehele boodschap is en hoe ik er over denk. Wat je hier schrijft, dat strookt allemaal niet met wat ik heb geschreven.

Ik weet niet wat je verder met dit soort opmerkingen wilt bereiken, maar ik adviseer je om wat je ook dwars zit los te laten. :)

P.S. ik boycot niets.

Verder over Ellie uit Deel 1:

spoiler:
Ze kiezen er voor om Ellie - die buiten bewustzijn is nadat ze bijna verdronk - niet meer bij bewustzijn te brengen omdat ze het cru vinden om dat te doen, om haar dan weer dood te maken.

Maar dat was ook wel self-serving: als ze het niet had gewild, wat dan? Wij weten wat ze zou willen, maar de FF's niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 26-07-2020 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukiq
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2021
Ben benieuwd hoe Tlou2 het op de Ps5 gaat doen. Het ziet er op de Ps4 al next gen uit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kon het niet laten om wat fan art te maken van één van m'n favoriete scenes :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ah561nJ.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Navuri
[...]

Pas op hoor dat je hier iets negatiefs zegt over TLOU2, want op de een of andere manier snap je het verhaal dan niet. Ik hoop dat Naughty Dog met een nieuwe patch een disclaimer toevoegt aan het begin van het spel met daarin de volgende tekst:
"Please be advised to like and love this game, otherwise you do not understand our big brains."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Met je eens. Prachtige game, daar niet van, maar de game kan wat mij betreft niet tippen aan het magische wat TLOU had. Die greep mij veel meer op het emotionele vlak.
spoiler:
maar goed dat ND bedacht heeft om een verhaal om Abby heen te schrijven, zodat je binding met haar krijgt en haar beweegredenen snapt. Zo krijgt de game nog wat emotionele lading door de strijd tussen Elly en Abby, maar kan wat mij betreft niet tippen aan de band tussen Elly en Joel. Net zoals de band tussen Elly en Dina... leuk bedacht, maar vaart wat mij betreft wel te veel mee op de hele gender/seksualiteits waanzin van de afgelopen jaren

Weet je, TLOUII staat als game, presentatie en verhaal alsnog met kop en schouders boven het gros van de games uit. Het nadeel van deze game is dat deel 1 zo belachelijk goed was en voor mij echt een totale verassing was, doordat ik een zombie game verwachtte.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 27-07-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mstx schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:15:
Ik kon het niet laten om wat fan art te maken van één van m'n favoriete scenes :P

spoiler:
Zelf gerenderd, of via photomode? Ziet er mooi uit in elk geval!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Zelf gerenderd, of via photomode? Ziet er mooi uit in elk geval!
Thanks, gemaakt in Blender :)
2 weken mee bezig geweest :$

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:30
Navuri schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Pas op hoor dat je hier iets negatiefs zegt over TLOU2, want op de een of andere manier snap je het verhaal dan niet. Ik hoop dat Naughty Dog met een nieuwe patch een disclaimer toevoegt aan het begin van het spel met daarin de volgende tekst:
"Please be advised to like and love this game, otherwise you do not understand our big brains."
Dat is omgekeerd precies zo. Als je het verhaal wel vet vindt, dan wordt je door sommige hier besprongen dat het allemaal niks is.

Je zet mensen die het spel leuk vinden weg alsof het een stel idioten zijn die niet begrijpen wat een goed verhaal is. Beide kampen gedragen zich sneu in mijn optiek.

Er is geen waarheid of gelijk. Je hebt mensen die het vet vinden en mensen die dat niet vinden. Dat eeuwige proberen gelijk te halen is zinloos. Geldt voor beide kampen overigens.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sverzijl
Cyrax0508 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Er is geen waarheid of gelijk. Je hebt mensen die het vet vinden en mensen die dat niet vinden. Dat eeuwige proberen gelijk te halen is zinloos. Geldt voor beide kampen overigens.
Iedereen kan van de game vinden wat ie wil, ik heb me 30 uur ontzettend vermaakt met deze geweldige game met een goed verhaal die op een bijzondere manier werd 'verteld'. Dat neemt niemand me meer af ;)

Ik snap alleen niet waarom iemand hier in dit topic blijft rondhangen als je het spel/verhaal helemaal niks vind. Zou ik persoonlijk toch wel zonde van mijn tijd vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
Omdat je heel erg begaand bent met de TLOU wereld en hoopte dat het wat meer van de emotie tijdens het spelen van deel 1 zou brengen?

Op zich kan ik me daar best iets bij voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Hulleman schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Met je eens. Prachtige game, daar niet van, maar de game kan wat mij betreft niet tippen aan het magische wat TLOU had. Die greep mij veel meer op het emotionele vlak.
spoiler:
maar goed dat ND bedacht heeft om een verhaal om Abby heen te schrijven, zodat je binding met haar krijgt en haar beweegredenen snapt. Zo krijgt de game nog wat emotionele lading door de strijd tussen Elly en Abby, maar kan wat mij betreft niet tippen aan de band tussen Elly en Joel. Net zoals de band tussen Elly en Dina... leuk bedacht, maar vaart wat mij betreft wel te veel mee op de hele gender/seksualiteits waanzin van de afgelopen jaren

Weet je, TLOUII staat als game, presentatie en verhaal alsnog met kop en schouders boven het gros van de games uit. Het nadeel van deze game is dat deel 1 zo belachelijk goed was en voor mij echt een totale verassing was, doordat ik een zombie game verwachtte.
spoiler:
Verder niet zoveel aan toe te voegen. Ik snap echter niet in hoeverre het lesbische deel meevaart op de 'gender/sexualiteits waanzin'. Het zat al in de goede DLC Left Behind, het is niet nieuw ofzo. :?

Het heeft sowieso niets met het gender-identity verhaal te maken.

Ik plaats geen enkele kanttekening bij het feit dat dit in de game(s) zit, ik denk dat het alleen maar goed is. Dit soort onderwerpen krijgt zelden een plaats in een main-stream game.

Als het Ellie-Dina verhaal geforceerd zou aanvoelen zou ik nog iets voelen voor het beschreven sentiment, maar ik vond het redelijk goed uitgewerkt. Dat stuk van de game beviel me ook nog wel. Dat had in bredere zin nog wel de juiste 'vibe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

rachez schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:08:
Omdat je heel erg begaand bent met de TLOU wereld en hoopte dat het wat meer van de emotie tijdens het spelen van deel 1 zou brengen?

Op zich kan ik me daar best iets bij voorstellen.
Dat is grofweg mijn motivatie. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zo. Uitgespeeld. De game waar ik al jaren naartoe heb geleefd eindelijk uitgespeeld. Ik kan eindelijke spoiler tags openen. Mijn mening/review:

spoiler:
Ontzettend genoten van dit spel, al heb ik net als velen het gevoel dat het deel 1 niet overtreft. Ik denk dat dat vooral samenhangt met dat TLOU1 je ineens games liet beleven op een manier zoals dat je nog nooit is overkomen. Wat begint als een mooi uitziende game met intrigerend plot, wordt een game waar je voor het eerst geeft om de personages. Daarbij opgeteld dat ik vond dat TLOU2 leger aanvoelde tussen de cutscenes door. Wat TLOU1 zo mooi maakte voor mij was de ontwikkeling tussen Joël en Ellie. Door de interactie tussenbeide maskeerde dat, dat er eigenlijk niet zo gek veel spannends gebeurde in TLOU1. Zonder die aankleding houd je TLOU2 over. Dat gaf voor mij veel meer het gevoel dat elke encounter aanvoelde als een "gate" tot ik weer mocht genieten van het spel. Combat is in deel twee daarentegen veel beter. Maar ik weet nog goed in de eerste week van de release (waarvoor ik vrij had genomen) dat ik zat te snakken naar meer verhaal, en combat me begon te irriteren, iets wat ik me niet kan herinneren van TLOU1.

Vanaf de switch naar Abby ben ik het rustiger aan gaan doen, omdat ik merkte dat ik aan het schrokken was, terwijl ik wou genieten van het spel. Enkel en alleen oppakken wanneer mijn pet er naar stond, en niet als een hongerige hond die game opvreten, omdat ik er al zo lang op had gewacht.

De switch halverwege naar Abby vond ik geweldig, en ondanks dat EDGE het erover had dat er halverwege "iets gebeurde" en dat dit deel saaier was, vond ik het deel waarin ik met Abby speelde aanzienlijk leuker dan het deel wat ik met Ellie speelde. Mogelijk omdat haar interactie met Lev me weer een beetje liet proeven hoe TLOU1 ook al weer smaakte, ook al was dat natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Maar mogelijk ook omdat (voor mijn gevoel) de gebieden gevarieerder waren, waardoor het meer als een "reis" voelt. En dat was TLOU1 natuurlijk ook, het voelde als één grote roadtrip.

Tegen het einde waar ik als Ellie de strijd aanging met Abby merkte ik dat dat ik team Abby was, en liever had dat Ellie ging in plaats van zij.

Dan het einde met het lege huis, dat ze niet meer zo goed gitaar meer kan spelen en ook dat opgeeft, de scene met Joël. Ik weet niet zo goed hoe ik me daarbij moet voelen nu.

Hoe dan ook, al met al ontzettend genoten. Een traan gelaten om de scene met Joël en Ellie in de ruimtecapsule. En hetzelfde gevoel van leegte bekruipt me zoals ik na deel 1 voelde. Hopend dit vanaf nu te kunnen delen met de anderen. Ik ben heel benieuwd wat anderen er van vonden, dus ga nu even er op los Googelen, en The Making Of... bekijken, waar ik als game developer zo naar heb uitgekeken.

Het stemt me ergens treurig dat ik het uitgespeeld heb en het nog zo lang moet duren eer ik (denk ik) weer zo intens kan genieten van een spel. Maar dat maakt het tegelijkertijd ook mooi imo, dat een juweeltje als TLOU2 één keer in de 5 a 10 jaar opduikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:15
spoiler:
Nadat ik switchte naar Abby ben ik gewoon de interesse in het verhaal verloren.

Na ruim 1,5 maand spoilervrij te zijn heb ik nu vrijwel alle zwarte blokken hier gelezen. Zo te lezen ben ik niet de enige die teleurgesteld is in het verhaal van deel 2. En dat te bedenken dat ik deel 1 al drie keer heb uitgespeeld en ieder keer met plezier speelde. Ik ga het nieuwe deel wel uitspelen, maar het voelt voor mij meer als een “moetje” dan dat ik het uit enthousiasme doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:10
baba420 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:01:
spoiler:
Nadat ik switchte naar Abby ben ik gewoon de interesse in het verhaal verloren.

Na ruim 1,5 maand spoilervrij te zijn heb ik nu vrijwel alle zwarte blokken hier gelezen. Zo te lezen ben ik niet de enige die teleurgesteld is in het verhaal van deel 2. En dat te bedenken dat ik deel 1 al drie keer heb uitgespeeld en ieder keer met plezier speelde. Ik ga het nieuwe deel wel uitspelen, maar het voelt voor mij meer als een “moetje” dan dat ik het uit enthousiasme doe.
Ik moet toegeven dat ik nu bij je spoiler zit en het echt moeilijk heb om door te zetten..
Het spreekt me niet echt meer aan eerlijk gezegd.
Nochtans kwa combat en spanning top notch maar de rest..meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zet door, ik vond het vanaf daar leuker @Derbiss

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 03-08-2020 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:10
apNia schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:20:
Zet door, ik vond het vanaf daar leuker @Derbiss
Zal ik doen hoor, ik moet toch iets weten voor ik die 115 pagina's van dit forum doorlees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
spoiler:
Ik lees op Reddit (r/TLOU) veel mensen die de switch in het begin niet leuk vonden maar na day one als Abby wel, omdat ze meer empathie voelden. Los hiervan worden day 2 en 3 sowieso een stuk vetter, zeker day 2 is misschien wel de leukste van het het hele spel naar mijn mening.

[ Voor 16% gewijzigd door Brogala op 04-08-2020 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
Eens, ik vond de tweede helft van het spel ook leuker: afwisselender en soms enigsinds voelend zoals TLOU1 als Joel en Ellie aan het rondstruinen zijn.

Ook de omgevingen waar ze doorheen gaan zijn mooier en interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Afgelopen tijd niet heel hard door de game gegaan, maar sinds het weekend toch weer wat momenten kunnen gamen. Nu op een uurtje of 30. Allememaggies wat weten ze de spanning er weer goed in te krijgen zeg.

spoiler:
Gister met Abby in het ziekenhuis. Godnondeju, dat monster wat je in de garage tegenkomt. Eerst dacht ik nog goed weg te komen met wegrennen maar dat hield dus op. Dacht nog wel te kunnen vertrouwen op m'n volle vlammenwerper maar zelfs dat ging niet zo makkelijk als ik had gehoopt :P
Daarvoor nog het stuk dat je door dat verwoeste hotel moest. Moest wel even op adem komen naderhand :P

Kreeg verder wel het gevoel dat ze op momenten proberen
spoiler:
Abby en Lev te laten "bonden" ofzo met hun gesprekken. Beetje ala deel 1. Voor mij werkt het echter niet. Joel en Ellie hadden veel meer chemie met elkaar, ook doordat Joel z'n dochter natuurlijk verloren was wat wel meespeelde.
Ik heb zelf niet veel met Abby, ondanks dat je wel wat meer sympathie krijgt, maar met Lev heb ik al helemaal niks. Een random character wat toevallig in de buurt was om je te helpen en aan het vluchten is om het kaalscheren van zijn/haar hoofd en alles wat erbij komt kijken. Het zal wel.

Hierboven ook al gezegd: qua spanning enzo fantastisch, maar dat pakt me niet zo als deel 1 deed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Ik vond het een zeer geslaagd vervolg op deel 1 en het verhaal heeft me zeker gegrepen. En de spannende momenten die werden aangevuld met die fantastische soundtrack vergeet ik nooit meer :) Ik ben nu zelf met NG+ bezig en merk dat vooral
spoiler:
de cutscenes waarin ze het verhaal heel klein vertellen, zoals de stukjes met Ellie op haar gitaar en bijvoorbeeld het verjaardagscadeau dat ze van Joel krijgt in het spaceship mij heel erg weten te raken. Ik vind het erg knap dat ze die emoties zo goed weten over te brengen. Ik voelde me ook echt niet erg fijn toen ik voor de eerste keer het eindgevecht tussen Ellie en Abby speelde, omdat ik toch ook binding met Abby had gekregen door haar gedeelte in het verhaal. Wat overigens ook erg lekker speelt en waar meer actie en spanning in zit (gevecht met Rat King anyone? >:)) dan in het gedeelte met Ellie. Voor mij heeft dit persoonlijk erg goed gewerkt. Ik ben het wel met een deel van jullie eens dat de storytelling qua onderlinge relaties niet helemaal de chemie bevat uit deel 1, maar ik denk dat dit ook erg moeilijk is om nogmaals neer te zetten en de vraag is of het dan wel had gewerkt en wellicht reacties had uitgelokt dat het teveel op deel 1 lijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik ben al een paar weken niet op dit forum geweest omdat er telkens de discussie ging over waarom iemand de game wel of niet leuk vindt. Hele tijd de discussie over het verhaal en dat het slecht is etc. paar weken later gaat het daar nog steeds over lees ik dus. Had gehoopt dat het echt over de game ging en niet meer hierover. Helaas dus..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:44:
Zo ik ben al een paar weken niet op dit forum geweest omdat er telkens de discussie ging over waarom iemand de game wel of niet leuk vindt. Hele tijd de discussie over het verhaal en dat het slecht is etc. paar weken later gaat het daar nog steeds over lees ik dus. Had gehoopt dat het echt over de game ging en niet meer hierover. Helaas dus..
Erg vreemd inderdaad dat het bij een game waarbij het verhaal zo'n beetje het belangrijkste onderdeel is, het daar veelal over gaat. :)

En doe zelf dan een poging, waar wil je het over hebben? Gameplay? Graphics?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
Ik vind de graphics en het crafting systeem beter dan deel 1 en de combat vloeiender. Het verhaal is ook belangrijk maar daarom kan je het nog niet over de rest hebben. Idereen wil wel uitleggen waarom hij of zij het verhaal beter of slechter vindt dan deel 1 maar over andere dingen word niets gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
steenbok schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:25:
Ik vind de graphics en het crafting systeem beter dan deel 1 en de combat vloeiender. Het verhaal is ook belangrijk maar daarom kan je het nog niet over de rest hebben. Idereen wil wel uitleggen waarom hij of zij het verhaal beter of slechter vindt dan deel 1 maar over andere dingen word niets gezegd.
Het staat je toch vrij om dat in dit topic aan te geven? Maar net als dat iemand het niet over het verhaal wilt hebben maar over gameplay of andere dingen, kan iemand anders het juist wel graag over het verhaal willen hebben. Dat is het hele idee van games, dat iedereen een persoonlijke ervaring heeft en het op zijn eigen manier beleeft. Voor mij persoonlijk is de gameplay bij TLOU ondergeschikt aan de emotie, beleving en het gevoel dat ik bij de storytelling heb. Ik wil echt de wereld ingezogen worden. Terwijl ik dat bij een FPS veel minder heb, dat moet gewoon lekker wegspelen. Zo heeft ieder zijn eigen beleving :)
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.