Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
spoiler:
Wat ND wil is dat je enigszins het perspectief van Abby snapt en hierdoor een beetje empathie krijgt. Het idee is niet dat je voor team Ellie-Joel kiest of voor team Abby. Dat is nou juist het interessante aan het verhaal.

Van wat ik tot nu overal zie gaan mensen zo extreem negatief de Abby playthrough in, dan wordt het ook nooit leuk. Als ik weer voor de zoveelste keer lees dat Abby een sociopaat is omdat ze 'Good' zegt wanneer ze erachter komt dat Dina zwanger is, tja... Ze is een paar uur daarvoor thuisgekomen en ziet een zwangere Mel dood op de grond. Die good refereert dus naar de wraak die ze wil nemen.

Overigens heeft Joel iedereen in dat ziekenhuis vermoord omdat hij Ellie niet wilde verliezen, niet omdat hij zich realiseerde dat een vaccin toch niks zou worden. Mijn inziens is het dan ook totaal overbodig om daarover te blijven praten, want het heeft niks te maken met Joels beweegredenen.

Ik heb de game vandaag uitgespeeld. Zeker weten de beste game die ik ooit heb gespeeld. Ik ben helaas ook voor een groot gedeelte gespoiled, maar voor mijn gevoel heeft dat geen invloed gehad op mijn ervaring. Maar ik had dan ook gewoon vertrouwen in ND, dus ik kwam er positief in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SH-FR schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:14:
Naughty Dog heeft gewoon iets unieks gedaan. Waar je normaal gesproken als één karakter speelt, die inderdaad ook iedereen afknallen, vragen ze je hier om begrip te tonen voor de consequenties. En ja, @Lapras sloeg hiermee de spijker op zijn kop. Dit vraagt empathie en begrip van de speler.

Dan kan er wel zo gepikeerd gereageerd worden op @Lapras zijn reactie, maar ik denk niet dat hij dit als een persoonlijke aanval op iemand heeft bedoeld. Empathie is gewoon iets wat er tegenwoordig minder is. Veel mensen zijn met zichzelf bezig en vullen in hoe of wat ze iets willen zien. Merk dit zo enorm veel in het dagelijks leven. The Last Of Us II draait hierin 180 graden en dat zal dus ook niet bij iedereen goed vallen.
spoiler:
Het is een evident dat ND er op rekent dat de speler sympathie/empathie krijgt voor Abby. Het feit dat ze daar bij lang niet iedereen in slagen is de reden dat er zoveel verdeeldheid heerst. Maar om dat af te schuiven op een gebrek aan empathisch vermogen in algemene zin, is natuurlijk veel te kort door de bocht. Zo zou ik ook kunnen stellen dat de reden dat mensen wel empathie voor Abby ontwikkelen, ligt aan het feit dat mensen tegenwoordig veel te makkelijk te manipuleren zijn. In het geval van TLoU2 met voor mij opzichtige trucs.
Er mankeert naar mijn mening te veel aan het verhaal en de manier waarop dat vertelt wordt en dat is de reden dat er geen empathie voor Abby ontstaat. De schuld ligt bij de schrijvers, nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Brogala schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:27:
spoiler:
Overigens heeft Joel iedereen in dat ziekenhuis vermoord omdat hij Ellie niet wilde verliezen, niet omdat hij zich realiseerde dat een vaccin toch niks zou worden. Mijn inziens is het dan ook totaal overbodig om daarover te blijven praten, want het heeft niks te maken met Joels beweegredenen.
spoiler:
Iedereen weet de beweegredenen van Joel. Daarbij snap ik gewoon niet dat mensen blijven zeggen dat hij iedereen vermoord heeft. Kennen mensen dan gewoon niet de betekenis ervan?

Moord is het op onwettige wijze opzettelijk beëindigen van het leven van een ander, waarbij een strafverzwarend element aanwezig is.

In onder meer het Belgische, Nederlandse en Surinaamse recht is dat strafverzwarende element de zogeheten voorbedachten rade. In deze rechtssystemen wordt een moord per definitie met voorbedachten rade gepleegd en is de vaak gebruikte term "moord met voorbedachte(n) rade" dus een pleonasme.[1] Indien iemand in een opwelling wordt gedood, wordt dit doodslag genoemd.

Joel heeft niet ver van te voren gepland om al die mensen om het leven te brengen. Dat zal ook belachelijk zijn want waarom zou hij al die moeite doen om Ellie dwars door het hele land te loodsen om zich uiteindelijk tegen de fireflies te keren. Daarbij zegt Marlene op het eind dat als Joel ook maar iets probeert dat ze hem moeten neerschieten. Uiteindelijk kun je het zelfs zelfverdediging noemen ;)

YouTube: The Last of Us Gameplay Walkthrough Part 53 - The Firefly Lab

Edit: Dit was trouwens een van mij grootste negatieve punten van de eerste game, men wist dat Joel er misschien niet mee eens zou zijn. Toch knappen ze Joel wel helemaal op zodat die zich beter voelt en precies op dat moment dat Joel wakker wordt, wordt Ellie klaargemaakt om geopereerd te worden. Marlene had ook kunnen liegen of wat anders kunnen vertellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Andyk125 op 08-07-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Andyk125 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:51:
[...]

spoiler:
Iedereen weet de beweegredenen van Joel. Daarbij snap ik gewoon niet dat mensen blijven zeggen dat hij iedereen vermoord heeft. Kennen mensen dan gewoon niet de betekenis ervan?

Moord is het op onwettige wijze opzettelijk beëindigen van het leven van een ander, waarbij een strafverzwarend element aanwezig is.

In onder meer het Belgische, Nederlandse en Surinaamse recht is dat strafverzwarende element de zogeheten voorbedachten rade. In deze rechtssystemen wordt een moord per definitie met voorbedachten rade gepleegd en is de vaak gebruikte term "moord met voorbedachte(n) rade" dus een pleonasme.[1] Indien iemand in een opwelling wordt gedood, wordt dit doodslag genoemd.

Joel heeft niet ver van te voren gepland om al die mensen om het leven te brengen. Dat zal ook belachelijk zijn want waarom zou hij al die moeite doen om Ellie dwars door het hele land te loodsen om zich uiteindelijk tegen de fireflies te keren. Daarbij zegt Marlene op het eind dat als Joel ook maar iets probeert dat ze hem moeten neerschieten. Uiteindelijk kun je het zelfs zelfverdediging noemen ;)

YouTube: The Last of Us Gameplay Walkthrough Part 53 - The Firefly Lab

Edit: Dit was trouwens een van mij grootste negatieve punten van de eerste game, men wist dat Joel er misschien niet mee eens zou zijn. Toch knappen ze Joel wel helemaal op zodat die zich beter voelt en precies op dat moment dat Joel wakker wordt, wordt Ellie klaargemaakt om geopereerd te worden. Marlene had ook kunnen liegen of wat anders kunnen vertellen.
YouTube: The Last of Us Joel Kills Marlene

Niet echt zelfverdediging lijkt me ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Kwistnix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:51:
[...]

spoiler:
Het is een evident dat ND er op rekent dat de speler sympathie/empathie krijgt voor Abby. Het feit dat ze daar bij lang niet iedereen in slagen is de reden dat er zoveel verdeeldheid heerst. Maar omdat af te schuiven om een gebrek aan empathisch vermogen in algemene zin is natuurlijk veel te kort door de bocht. Zo zou ik ook kunnen stellen dat de reden dat mensen wel empathie voor Abby ontwikkelen, ligt aan het feit dat mensen tegenwoordig veel te makkelijk te manipuleren zijn. In het geval van TLoU2 met voor mij opzichtige trucs.
Er mankeert naar mijn mening te veel aan het verhaal en de manier waarop dat vertelt wordt en dat is de reden dat er geen empathie voor Abby ontstaat. De schuld ligt bij de schrijvers, nergens anders.
Ik zeg ook niet dat dat alleen empatisch vermogen bepaald of je het verhaal goed vind, lees mijn reactie maar terug. Wat ik wel zeg is dat er bij dit verhaal getest wordt of je in staat bent je in te leven in Abby’s achtergrond en beweegredenen. Heb al meerdere malen in het forum aangegeven dat ik begrijp dat dit verhaal niet iedereen kan overtuigen en blij kan maken.

Jammer dat je het verhaal niets vind. Overweeg je (oprechte vraag) om de game eventueel later nog een kans te geven en te gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Ja dat klopt, maar we weten ook allebei dat Marlene hem echt niet zo weg liet gaan met Ellie ;)
Ook is het niet een heel ziekenhuis, maar een persoon.

spoiler:
Zelfs de vader van Abby had een mes in zijn hand en de overige doktoren kon je laten leven

[ Voor 29% gewijzigd door Andyk125 op 08-07-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SH-FR schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:01:
Ik zeg ook niet dat dat alleen empatisch vermogen bepaald of je het verhaal goed vind, lees mijn reactie maar terug. Wat ik wel zeg is dat er bij dit verhaal getest wordt of je in staat bent je in te leven in Abby’s achtergrond en beweegredenen. Heb al meerdere malen in het forum aangegeven dat ik begrijp dat dit verhaal niet iedereen kan overtuigen en blij kan maken.

Jammer dat je het verhaal niets vind. Overweeg je (oprechte vraag) om de game eventueel later nog een kans te geven en te gaan spelen?
Ja, ik kan het dus niet echt een test van empathisch vermogen vinden, om redenen die al een topic lang herhaaldelijk voorbij komen :)

Sowieso zal ik TLoU2 niet binnenkort spelen. Geen zin in en daarbij moet ik eerst nog aan Desperados 3 beginnen en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, is Ghost of Tsushima al een tijdje uit en als die verwachtingen waar maakt, ga ik daarmee verder. Ik denk dat ik TLoU2 sowieso niet meer op PS4 zal spelen, wellicht op PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:59

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat is toch jammer, want je mist een hele goede game, tenminste vind ik dan. Maar ik snap je keuze natuurlijk wel.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Kwistnix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:07:
[...]

Ja, ik kan het dus niet echt een test van empathisch vermogen vinden, om redenen die al een topic lang herhaaldelijk voorbij komen :)

Sowieso zal ik TLoU2 niet binnenkort spelen. Geen zin in en daarbij moet ik eerst nog aan Desperados 3 beginnen en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, is Ghost of Tsushima al een tijdje uit en als die verwachtingen waar maakt, ga ik daarmee verder. Ik denk dat ik TLoU2 sowieso niet meer op PS4 zal spelen, wellicht op PS5.
Ik heb gehoord dat desperados 3 vol psychopaten zit. Schieten mensen zomaar kapot voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:32:
Ik heb gehoord dat desperados 3 vol psychopaten zit. Schieten mensen zomaar kapot voor niks.
Zit zelfs een voodoo beoefenaarster in die via een bloedoffer het lot van twee personen aan elkaar kan verbinden, waarna ze er slechts één gruwelijk hoeft te vermoorden met een sikkel. Maar ze heeft ook een kat 'Stella' waar ze zo lief voor is, dus ik heb wel empathie voor haar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Kwistnix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:07:
[...]

Jij ging sowieso TLOU2 niet kopen toch omdat je een statement naar ND wilde maken dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:35:
[...]
Jij ging sowieso TLOU2 niet kopen toch omdat je een statement naar ND wilde maken dacht ik?
Nou ja, 'statement' klink nogal heftig, ik kan/wil dit spel inderdaad financieel niet steunen, dus een aankoop wordt het inderdaad niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 19:04
Lapras schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:28:
[...]
spoiler:
ND vraagt je drie zaken te doen:
- Realiseer je dat Joel een vreselijke keuze heeft gemaakt die consequenties kan hebben.
Mijn interpretatie: (de keuze om Ellie te redden en zo de mensheid te beroven van een eventuele cure)
Lees dat vaak, maar wat een bullshirt is dat. ;)
spoiler:
waarom is het zo vreselijk om je dochter te redden? Ik zou dat ook doen en zou er niet over hoeven na te denken.

Heeft ergens in het verhaal een van die Fireflies aan Ellie gevraagd of zij dood wil om de mensheid te redden?
Ik dacht het niet, dus wat mij betreft zou het dan exact hetzelfde gaan. Daarom snap ik die boosheid van Ellie jegens Joel ook niet goed. Wat verwacht je nou eigenlijk van een vader?

Ok hij heeft gelogen. Maar hij heeft haar een half jaar lang beschermd, moet hij haar dan ineens laten vermoorden, zonder dat ze toestemming geeft?

Ik vind dat stuk slecht uitgewerkt van ND.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Ja leuk dat sarcasme, maar ik had misschien wel hetzelfde als Joel gedaan. Maar dat neemt nog niet weg dat ik
spoiler:
de actie van Abby begrijp. Ze was een Firefly en zij stonden op het punt een medicijn te ontdekken. In plaats daarvan veranderde het ziekenhuis in een bloedbad, kwam er geen medicijn en werd haar vader vermoord.
Nou laat dat misschien maar weg. Als er nu iemand naar mij toe komt en die zegt:

“je moet kiezen, miljoenen mensen (mogelijk) redden en je dochtertje daarvoor opofferen, of die mensen dood en je dochtertje blijft leven”

Geen haar op mijn hoofd die voor dat eerste zou gaan. Ik had 100% hetzelfde als Joel gedaan, althans ik had haar er niet eens heen gebracht.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:33:
[...]

Nou laat dat misschien maar weg. Als er nu iemand naar mij toe komt en die zegt:

“je moet kiezen, miljoenen mensen (mogelijk) redden en je dochtertje daarvoor opofferen, of die mensen dood en je dochtertje blijft leven”

Geen haar op mijn hoofd die voor dat eerste zou gaan. Ik had 100% hetzelfde als Joel gedaan, althans ik had haar er niet eens heen gebracht.
Logisch natuurlijk dat dat je primaire reactie is :)

Maarrr (advocaat van de duivel) wat als dat betekent dat je vrouw, je andere kinderen, broers/zussen, beste vrienden, ouders etc wél zouden doodgaan?

Nu is dit in Joels geval misschien niet aan de orde, behalve Tommy misschien, maar het maakt het juist wel daardoor een vrij egoistische keuze als je zelf niets meer 'hoeft' te verliezen, toch?

Hij wil dus Ellie niet verliezen, duidelijk. Maar als je het dan vanuit anderen bekijkt, die wel alles verliezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:04:
[...]

Maarrr (advocaat van de duivel) wat als dat betekent dat je vrouw, je andere kinderen, broers/zussen, beste vrienden, ouders etc wél zouden doodgaan?

Nu is dit in Joels geval misschien niet aan de orde, behalve Tommy misschien, maar het maakt het juist wel daardoor een vrij egoistische keuze als je zelf niets meer 'hoeft' te verliezen, toch?

Hij wil dus Ellie niet verliezen, duidelijk. Maar als je het dan vanuit anderen bekijkt, die wel alles verliezen..
Keuze is dan lastiger maar ook dan zou ik het ook doen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
poor Leno schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:04:
[...]

Allemaal what ifs.. Niet nu direct aan de orde dus minder acuut en daarom van later zorg.
First things first en dat is je dochter redden. Dus nog steeds geen reden om haar te laten sterven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
rachez schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:23:
[...]

spoiler:
Daarom snap ik die boosheid van Ellie jegens Joel ook niet goed. Wat verwacht je nou eigenlijk van een vader?
spoiler:
Ellie wordt met Riley gebeten in Left Behind. Zij overleeft omdat ze immuun blijkt te zijn, Riley moet zelfmoord hebben gepleegd of Ellie moet haar hebben neergeschoten (of ze loopt nu ergens rond als clicker :/ ) . Een erg nare gebeurtenis en ze was ook nog maar 14 toen dit gebeurde. Het feit dat zij het wel overleefde en haar partner niet geeft haar gigantische survivors guilt. Daarom wilde ze ook dood gaan in het ziekenhuis. En daarom refereert ze in TLOU2 naar het feit dat haar leven geen betekenis heeft. Dat Joel twee jaar heeft gelogen heeft ook geen positieve invloed op haar.

Haar haat op Joel is niet volledig rationeel, en dat ziet ze de avond voordat Joel sterft ook in, want ze zegt dat ze gaat proberen hem te vergeven. Overigens is dit denk ik ook de voornaamste reden dat ze Abby zo graag dood wil hebben, zij nam haar de kans af om Joel te vergeven. In het einde van het spel heeft ze de flashback van de avond voor Joels dood en laat ze uiteindelijk de gitaar achter zich, omdat ze Joel heeft vergeven.

spoiler:
Nog even over het einde, volgens mij is revenge maar een kleine beweegreden voor Ellie om Abby te willen vermoorden. Op het einde op de boerderij heeft ze een PTSD scene waarin Joel wordt doodgeslagen en om hulp vraagt, terwijl Ellie hem niet kan redden.

En aan het einde van day 3 zegt ze dat zij 'the one that you want' is tegen Abby, dus ze vindt ook dat zij de reden voor alle ellende is, inclusief Joels dood.

Dit zijn al twee scenario's waarin ze zich schuldig voelt, plus dat ze Joel niet heeft kunnen vergeven voordat hij overleed. Het lijkt vooral over forgiving en guilt te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Brogala op 08-07-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
rachez schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:17:
[...]

Allemaal what ifs.. Niet nu direct aan de orde dus minder acuut en daarom van later zorg.
First things first en dat is je dochter redden. Dus nog steeds geen reden om haar te laten sterven.
Snap ik, maar ik denk ook dat juist in situaties als de TLOU setting, "what ifs" juist van enorm belang zijn, en juist over nagedacht moet worden, omdat bepaalde keuzes verregaande gevolgen kunnen hebben..

Tijdelijke oplossingen en 'in the moment' leven, werken maar voor even.

Ik zeg zeker niet dat de ene keuze beter is dan de ander, maar ik denk niet dat je gelijk je keuze kunt maken zo van tevoren, zonder in dezelfde situatie te zitten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
Ik redeneer exact de andere kant op: Joel wordt wakker gemaakt met het verhaal dat ze zijn dochter gaan doden. Hij heeft niet de luxe om daar veel over na te denken en reageert zoals de meeste ouders zouden doen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Kwistnix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet hoe je bij die conclusie komt, maar dat is niet het geval geweest. Spoilers heb ik niet opgezocht, de leaks wel nadat ik al spoiled was.
Kwistnix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Ten tijde van de leaks liep ongeveer iedere commentaar sectie op Youtube over van mensen die spoilers over TLoU2 plaatsten. Daar ben ik er tegenaan gelopen, toen besloten dat ik het zelf wilde zien.
Ik ben er ook tegenaan gelopen, maar welgeteld 1 keer, daarna bewust ervoor gekozen om alles te vermijden waar ook maar iets kon staan. En dat is gelukt. Jij hebt het tegenovergestelde gedaan, je loopt tegen een leak aan wat in principe gelijk staat aan een spoiler en gaat dan bewust de rest bekijken. Zo verpest je het gewoon voor jezelf. Fijn dat je je geld hebt bespaard, maar ik blijf erbij dat je meningen voor mij iig waardeloos zijn omdat je er voor de game al uit was er al negatief over dacht en het kijken van YouTube play troughs veranderd daar niks aan, je mist zowat de complete beleving. We snappen nu wel dat je het niks vind, maar waarom blijf je dezelfde mening keer op keer doordrammen? Speel de game! Als fan van deel 1 speel je deel 2 hoe dan ook, zo kijk ik er tegenaan als mega fan an deel 1. Ik heb er 7 jaar op gewacht en ben erg trots op wat Naughty Dog hier heeft neergezet op alle fronten, een gewaagde emotionele rollercoaster die uitstekend uitpakt. Ze bewijzen imo maar weer eens dat ze nooit teleur stellen. 🙂
Je hoort het gewoon te spelen, maar volgens mij ga je het niet eens doen als ik je een van mijn kopieën leen, en dat wil ik best doen hoor. 😉

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
rachez schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:54:
Ik redeneer exact de andere kant op: Joel wordt wakker gemaakt met het verhaal dat ze zijn dochter gaan doden. Hij heeft niet de luxe om daar veel over na te denken en reageert zoals de meeste ouders zouden doen..
Tuurlijk is ook zo, maar later zegt hij wel nog dat hij het allemaal weer zo zou doen als hij de kans krijgt.. Dan denk ik toch bij mezelf, nou nou Joel.. :/

(kleine kanttekening; hij blijft wel bij zn keuze staan en misschien heeft ie er wel heel hard oiver nagedacht.. maar zo komt hij niet bij mij over iig)

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 08-07-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Ben nu bezig met ronde twee om de game op platinum te zetten. Vermaak me nu meer met het spel dan de eerste run. Toen was ik echt hopeloos bezig ieder hoekje af te struinen in de hoop niets te missen. Daardoor was ik pas na een uur of 20 op de helft. Dit zorgde ervoor dat ik totaal niet in de game kwam. Nu speel ik in een veel hoger tempo en vind ik het een stuk leuker

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
steefje schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:29:
Ben nu bezig met ronde twee om de game op platinum te zetten. Vermaak me nu meer met het spel dan de eerste run. Toen was ik echt hopeloos bezig ieder hoekje af te struinen in de hoop niets te missen. Daardoor was ik pas na een uur of 20 op de helft. Dit zorgde ervoor dat ik totaal niet in de game kwam. Nu speel ik in een veel hoger tempo en vind ik het een stuk leuker
Precies de reden voor mij om alle spellen op het makkelijkste niveau te spelen. Hierdoor heb ik ook zo weinig mogelijk resources nodig in het spel. En kan ik door de vaart genieten van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Hamazaki schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:36:
[...]

Precies de reden voor mij om alle spellen op het makkelijkste niveau te spelen. Hierdoor heb ik ook zo weinig mogelijk resources nodig in het spel. En kan ik door de vaart genieten van het spel.
In dit spel zou ik je kunnen volgen, maar normaal gesproken speel ik meestal op hard. De sweetspot qua gameplay is naar mijn idee dan precies goed. Geeft me net iets meer voldoening

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[...]

De makkelijkste setting is niet veel aan, je kan door het hele spel rennen zonder tactiek. De hele spanning van de encounters is compleet weg.
1 tegen 25 WLF en je rushed er gewoon langs, kogels raken je bijna nooit en je kan voor iemand gaan staan en dan duurt het nog 3 seconde voor je gezien wordt. :O

[ Voor 20% gewijzigd door Ike. op 08-07-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ike. schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:08:
[...]

De makkelijkste setting is niet veel aan, je kan door het hele spel rennen zonder tactiek. De hele spanning van de encounters is compleet weg.
1 tegen 25 WLF en je rushed er gewoon langs, kogels raken je bijna nooit en je kan voor iemand gaan staan en dan duurt het nog 3 seconde voor je gezien wordt. :O
Klopt, maar ik denk dat het de beste setting is als je voor de platinum gaat. De eerste sessie speelde ik op het moderate, nu met de 2de op Light puur voor de platinum en vanaf dan gaan we alleen op de zwaarste setting. Dat ik het spel grijs ga spelen staat vast, net zoals ik dat deed en doe met deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
steefje schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:55:
[...]

In dit spel zou ik je kunnen volgen, maar normaal gesproken speel ik meestal op hard. De sweetspot qua gameplay is naar mijn idee dan precies goed. Geeft me net iets meer voldoening
Ik speel meestal op de stand waar de game mee opstart. Dat is toch hoe de developer het bedoelt heeft enz.
steefje schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:29:
Ja dat heb ik ook wel. Al heb ik nu Ellie en haar wapens op 100% en dan voelt het wel wat doelloos. Zeker als ik dan alle Seattle dagen nog door moet voor de overige upgrades 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

rachez schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:23:
[...]

spoiler:
waarom is het zo vreselijk om je dochter te redden? Ik zou dat ook doen en zou er niet over hoeven na te denken.

Heeft ergens in het verhaal een van die Fireflies aan Ellie gevraagd of zij dood wil om de mensheid te redden?
Ik dacht het niet, dus wat mij betreft zou het dan exact hetzelfde gaan. Daarom snap ik die boosheid van Ellie jegens Joel ook niet goed. Wat verwacht je nou eigenlijk van een vader?

Ok hij heeft gelogen. Maar hij heeft haar een half jaar lang beschermd, moet hij haar dan ineens laten vermoorden, zonder dat ze toestemming geeft?
spoiler:
Goed punt. Toch kan ik haar boosheid wel begrijpen.
- Iedereen in die wereld is op zoek naar iets van invulling. Sommigen zoeken dat in religie (de scars), in een militaire structuur (WLF), in een hoop op een betere wereld (fireflies), wraak (Abby) of in een kleine, beschermde gemeenschap (Tommy en Maria).
- Ellie had onverwachts een invulling voor haar leven gekregen door haar immuniteit. Vandaar dat ze die hele reis met Joel heeft gemaakt.
- De fireflies hebben onderschat wat de relatie tussen Joel en Ellie is. Opzich niet onlogisch. Ik kreeg het idee dat ze juist Joel en Tess hebben gekozen om Ellie te vervoeren omdat ze zakelijke en relatief gevoelloze smokkelaars zijn.
- Waarschijnlijk was het achteraf gezien beter geweest als ze Ellie en Joel iets van afscheid hadden laten nemen. Niemand had erop gerekend dat Joel een bloedbad in het ziekenhuis zou aanrichten.
- Joel en Ellie waren bijna verdronken op het moment dat de Fireflies hen vinden (je komt in die bus onder water terecht), dus dat ze gelijk gestart zijn met de operatie vind ik ook niet zo wonderlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

En daardoor is er ook meteen geen ene hol aan, in mijn optiek. Weg spanning, weg overleven, continue je zakken vol met allerlei zooi waardoor je de game als een shooter kan spelen en stealth compleet overboord kan gooien. Dan zou je eigenlijk de muziek ook nog uit moeten zetten en die slowmotion optie aan. :P

Hard is in deze game wat mij betreft de sweetspot, hoewel ik 'm hier een stuk makkelijker vond dan het eerste deel (die ik ook zonder listen mode deed de eerste keer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:31:
[...]

En daardoor is er ook meteen geen ene hol aan, in mijn optiek. Weg spanning, weg overleven, continue je zakken vol met allerlei zooi waardoor je de game als een shooter kan spelen en stealth compleet overboord kan gooien. Dan zou je eigenlijk de muziek ook nog uit moeten zetten en die slowmotion optie aan. :P

Hard is in deze game wat mij betreft de sweetspot, hoewel ik 'm hier een stuk makkelijker vond dan het eerste deel (die ik ook zonder listen mode deed de eerste keer).
ik ga nog regelmatig dood hoor en ik doe nog steeds aan stealth. nee, voor mij is dit gewoon chill gamen ipv irritaties. mijn hardcore-game dagen zijn allang voorbij :*)

owja, het spel op het makkelijkste niveau is geloofwaardiger dan op hard, want je vijanden zijn maximaal na 3 kogels uitgeschakeld. beetje zoals in het echt zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:34:
[...]

ik ga nog regelmatig dood hoor en ik doe nog steeds aan stealth. nee, voor mij is dit gewoon chill gamen ipv irritaties. mijn hardcore-game dagen zijn allang voorbij :*)

owja, het spel op het makkelijkste niveau is geloofwaardiger dan op hard, want je vijanden zijn maximaal na 3 kogels uitgeschakeld. beetje zoals in het echt zeg maar :P
En jij zelf ook dan? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nee, want ik heb een verbanddoos :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

bram1984 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Eens. Ik vond Hard eigenlijk nog te eenvoudig. Stealth is te sterk, dodgen is te makkelijk en het feit dat Ellie clickers kan uitschakelen (wel consistent met deel 1) neemt veel spanning weg.

Hopelijk komt er nog een grounded optie. Deel 1 op grounded was een van de meest intense gameplay ervaringen die ik heb gehad. Samen met Halo 1 en 2 op de hoogste moeilijkheidsgraad - al was ik toen nog wel een stuk jonger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Lapras schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Eens. Ik vond Hard eigenlijk nog te eenvoudig. Stealth is te sterk, dodgen is te makkelijk en het feit dat Ellie clickers kan uitschakelen (wel consistent met deel 1) neemt veel spanning weg.

Hopelijk komt er nog een grounded optie. Deel 1 op grounded was een van de meest intense gameplay ervaringen die ik heb gehad. Samen met Halo 1 en 2 op de hoogste moeilijkheidsgraad - al was ik toen nog wel een stuk jonger.
Dat dodgen is krachtig maar vond het wel leuk (op hard) toen ik er steeds beter in werd, tegen het eind ook de infected lekker met de hand aanpakken. Dan kun je leuke dynamische hand tot hand gevechten hebben, ik vond het samen met dat rondkruipen een goed uitgewerkte toevoeging om de gameplay dynamischer te maken. Hoop inderdaad dat er nog een moeilijkheidsgraad bij komt, dan ga ik 'm op de PS5 nog eens spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:31:
Ik speel meestal op de stand waar de game mee opstart. Dat is toch hoe de developer het bedoelt heeft enz.
Same, ik game voor ontspanning, niet om gefrusteerd te worden. Heb ik bij TLoU destijds ook gedaan, daarna pas op hard, survivor en grounded (laatste alleen op PS4, want betaalde DLC op PS3 ffs). Er zijn niet veel games die ik herspeel op een hoger moeilijkheidsniveau, maar bij TLoU vond ik het ook daadwerkelijk iets toevoegen aan de sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwistnix schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Same, ik game voor ontspanning, niet om gefrusteerd worden. Heb ik bij TLoU destijds ook gedaan, daarna pas op hard, survivor en grounded (laatste alleen op PS4, want betaalde DLC op PS3 ffs). Er zijn niet veel games die ik herspeel op een hoger moeilijkheidsniveau, maar bij TLoU vond ik het ook daadwerkelijk iets toevoegen aan de sfeer.
Wie kopt hem in? >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:11

Vrijdag

De Zwarte

Een playthrough op youtube kijken was makkelijker geweest?

* Vrijdag hard wegrent :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Een playthrough op youtube kijken was makkelijker geweest?

* Vrijdag hard wegrent :+
Ach ja we kunnen er over blijven zeuren maar of we er echt wat mee opschieten, ik denk het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:40:
[...]

[...]

Ach ja we kunnen er over blijven zeuren maar of we er echt wat mee opschieten, ik denk het niet.
Joh beetje humor op de donderdagochtend kan geen kwaad Donnie. Helemaal met dit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Joh beetje humor op de donderdagochtend kan geen kwaad Donnie. Helemaal met dit weer.
Oke dan zie ik die wel komen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Lapras schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:32:
[...]

spoiler:
Goed punt. Toch kan ik haar boosheid wel begrijpen.
- Iedereen in die wereld is op zoek naar iets van invulling. Sommigen zoeken dat in religie (de scars), in een militaire structuur (WLF), in een hoop op een betere wereld (fireflies), wraak (Abby) of in een kleine, beschermde gemeenschap (Tommy en Maria).
- Ellie had onverwachts een invulling voor haar leven gekregen door haar immuniteit. Vandaar dat ze die hele reis met Joel heeft gemaakt.
- De fireflies hebben onderschat wat de relatie tussen Joel en Ellie is. Opzich niet onlogisch. Ik kreeg het idee dat ze juist Joel en Tess hebben gekozen om Ellie te vervoeren omdat ze zakelijke en relatief gevoelloze smokkelaars zijn.
- Waarschijnlijk was het achteraf gezien beter geweest als ze Ellie en Joel iets van afscheid hadden laten nemen. Niemand had erop gerekend dat Joel een bloedbad in het ziekenhuis zou aanrichten.
- Joel en Ellie waren bijna verdronken op het moment dat de Fireflies ze vinden (je komt in die bus onder water terecht), dus dat ze gelijk gestart zijn met de operatie vind ik ook niet zo wonderlijk.
spoiler:
Ik kan die boosheid ook wel snappen, omdat hij 3 jaar niet eerlijk tegen haar is geweest, Het was een tijdbom, want de waarheid komt vroeg of laat toch altijd wel aan het licht.

Aan de andere kant "de wereld/mensheid redden" is een groot begrip, en in de wereld van The Last of Us, is de wereld al grotendeels vergaan en valt er niet veel meer te redden.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Donstil schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Oke dan zie ik die wel komen dan :)
Komt een Bloater bij het datingbureau:
"Ik voel mij zo eenzaam, word alleen maar op mijn uiterlijk beoordeeld ;( "

Meisje aan de balie:
"Dat komt goed uit, ik heb hier iemand die niet kijkt naar je uiterlijk en waar je misschien wel een click mee hebt!"

Okee, ik ga wel weer aan het werk :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:11:
[...]

"Ik voel mij zo eenzaam, wordt alleen maar op mijn uiterlijk beoordeeld ;( "

Meisje aan de balie:
"Dat komt goed uit, ik heb hier iemand die niet kijkt naar je uiterlijk en waar je misschien wel een click mee hebt!"

Hehe, ik vind hem niet verkeerd eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Vrijdag schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:11:
[...]

"Ik voel mij zo eenzaam, word alleen maar op mijn uiterlijk beoordeeld ;( "

Meisje aan de balie:

:/ :/

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
V3g3ta schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:05:
[...]

[...]

Ik ben er ook tegenaan gelopen, maar welgeteld 1 keer, daarna bewust ervoor gekozen om alles te vermijden waar ook maar iets kon staan. En dat is gelukt. Jij hebt het tegenovergestelde gedaan, je loopt tegen een leak aan wat in principe gelijk staat aan een spoiler en gaat dan bewust de rest bekijken. Zo verpest je het gewoon voor jezelf. Fijn dat je je geld hebt bespaard, maar ik blijf erbij dat je meningen voor mij iig waardeloos zijn omdat je er voor de game al uit was er al negatief over dacht en het kijken van YouTube play troughs veranderd daar niks aan, je mist zowat de complete beleving. We snappen nu wel dat je het niks vind, maar waarom blijf je dezelfde mening keer op keer doordrammen? Speel de game! Als fan van deel 1 speel je deel 2 hoe dan ook, zo kijk ik er tegenaan als mega fan an deel 1. Ik heb er 7 jaar op gewacht en ben erg trots op wat Naughty Dog hier heeft neergezet op alle fronten, een gewaagde emotionele rollercoaster die uitstekend uitpakt. Ze bewijzen imo maar weer eens dat ze nooit teleur stellen. 🙂
Je hoort het gewoon te spelen, maar volgens mij ga je het niet eens doen als ik je een van mijn kopieën leen, en dat wil ik best doen hoor. 😉
Amen. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen in dit topic, want iedereen moet vrijuit kunnen zeggen wat ie wil :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 11:44
ArnoldSmiley schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Amen. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen in dit topic, want iedereen moet vrijuit kunnen zeggen wat ie wil :O
*snip* niet bevorderlijk voor de discussie
Lekker boeien wat een ander vindt toch! Een mening is een mening.
Ik vond het een leuk spel om te spelen met een prima verhaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 10-07-2020 08:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

[...]

Goh, ik krijg juist de indruk dat er een aantal totaal niet om kunnen gaan met een afwijkende (en dus negatieve) mening hier.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar nu al een aantal keer het 'gebrek aan empathisch vermogen' gepost zien worden. Een persoonlijke diskwalificatie omdat men wat anders over een game en het verhaal denkt :').

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo, heb uiteindelijk 31 uur over de playthrough gedaan.

Kan ik eindelijk veilig alle zwarte vlakken lezen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Donstil schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Hehe, ik vind hem niet verkeerd eigenlijk :P
spoiler:
"Hi, I am Ellie, my hobbies are drawing, dancing and horsebackriding. Who are you and what are your hobbies?"

"I'm Abby, and I like to go clubbing."

;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

YakuzA schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:39:
Zo, heb uiteindelijk 31 uur over de playthrough gedaan.

Kan ik eindelijk veilig alle zwarte vlakken lezen :+
Netjes, 1x uitgespeeld of ook de Plus mode?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Scrummie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Goh, ik krijg juist de indruk dat er een aantal totaal niet om kunnen gaan met een afwijkende (en dus negatieve) mening hier.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar nu al een aantal keer het 'gebrek aan empathisch vermogen' gepost zien worden. Een persoonlijke diskwalificatie omdat men wat anders over een game en het verhaal denkt :').
Fout, we kunnen hier prima met meningen omgaan of deze nou slecht of goed zijn. Echter ben ik, en met mij ook anderen (al spreek ik nu voor mezelf) van mening dat je pas een goede eerlijke gefundeerde mening kunt geven als je de game daadwerkelijk hebt gespeeld en het liefst 2 of meer keer. Maar als je je mening puur baseert op 2 keer YouTube kijken dan telt dat voor mij simpelweg niet. Je mist dan zoveel beleving, spanning, je kunt je eigen keuzes niet maken, jij bestuurd Ellie of Abby niet.. je kijkt alleen maar hoe iemand dat doet. Ik heb aangeboden om hem een van mijn kopieën te lenen, schijnbaar geen interesse in. Geen probleem, maar het is steeds hetzelfde verhaal, negatief. En als je je dan een grote fan van deel 1 noemt en weigert om deel 2 te spelen klopt er iets niet! En spoilers aka leaks opzettelijk opzoeken doe je niet als je zo'n grote fan bent, je verpest het voor jezelf. Je zit 7 jaar te wachten en 1 maand voordat je de game in huis kan hebben ga je al kijken wat er gaat gebeuren en verpest je al een groot deel van de beleving die simpelweg uitstekend is. Nah... ongeloofwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Dat laatste sowieso lijkt mij.
(binnen de huisregels dan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
V3g3ta schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Fout, we kunnen hier prima met meningen omgaan of deze nou slecht of goed zijn. Echter ben ik, en met mij ook anderen (al spreek ik nu voor mezelf) van mening dat je pas een goede eerlijke gefundeerde mening kunt geven als je de game daadwerkelijk hebt gespeeld en het liefst 2 of meer keer. Maar als je je mening puur baseert op 2 keer YouTube kijken dan telt dat voor mij simpelweg niet. Je mist dan zoveel beleving, spanning, je kunt je eigen keuzes niet maken, jij bestuurd Ellie of Abby niet.. je kijkt alleen maar hoe iemand dat doet. Ik heb aangeboden om hem een van mijn kopieën te lenen, schijnbaar geen interesse in. Geen probleem, maar het is steeds hetzelfde verhaal, negatief. En als je je dan een grote fan van deel 1 noemt en weigert om deel 2 te spelen klopt er iets niet! En spoilers aka leaks opzettelijk opzoeken doe je niet als je zo'n grote fan bent, je verpest het voor jezelf. Je zit 7 jaar te wachten en 1 maand voordat je de game in huis kan hebben ga je al kijken wat er gaat gebeuren en verpest je al een groot deel van de beleving die simpelweg uitstekend is. Nah... ongeloofwaardig.
Nou ja “2 of meer keer” lijkt mij niet nodig. Ik heb de game 1x grondig uitgespeeld (28uur, bijna alles gevonden) en kan een prima mening vormen. Daar heb ik echt geen tweede play trough voor nodig (voor mijn platinum trophy wel, ik ben er bijna!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Donstil schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:46:
[...]

Nou ja “2 of meer keer” lijkt mij niet nodig. Ik heb de game 1x grondig uitgespeeld (28uur, bijna alles gevonden) en kan een prima mening vormen. Daar heb ik echt geen tweede play trough voor nodig (voor mijn platinum trophy wel, ik ben er bijna!)
Klopt wel enigzins, maar je leest erg veel dat mensen het opeens na een 2de keer een stuk beter snappen en details zien die ze eerst niet zagen. En dat merk ik zelf ook wel eigenlijk nu ik met de 2de bezig ben.

En mijn eerste was ook 28 uur en 40 minuten. En ook grondig, maar als ik zie wat ik allemaal hebt gemist aan collectibles.. das best veel.. 😶

[ Voor 10% gewijzigd door V3g3ta op 09-07-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
V3g3ta schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Klopt wel enigzins, maar je leest erg veel dat mensen het opeens na een 2de keer een stuk beter snappen en details zien die ze eerst niet zagen. En dat merk ik zelf ook wel eigenlijk nu ik met de 2de bezig ben.

En mijn eerste was ook 28 uur en 40 minuten. En ook grondig, maar als ik zie wat ik allemaal hebt gemist aan collectibles.. das best veel.. 😶
Maar dat komt ook omdat je tijdens een tweede keer (film, serie, wat dan ook) voor kennis hebt. Persoonlijk vind ik dat wel leuk overigens, ga na de platinum stoppen maar toch.

Ik heb met 28uur10 bijna niets gemist overigens. Op de normale moeilijkheidsgraad, buiten het feit dat je de personages niet volledig kunt upgraden tijdens de eerste keer en dat je niet alle wapens kunt upgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 09-07-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55
Kan je ergens terug zien welke items je hebt gemist?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
Kapitein Merijn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:00:
Kan je ergens terug zien welke items je hebt gemist?
Chapter select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Maak een nieuwe manual save bij het laatste hoofdstuk.

Mocht je via chapter select een eerder chapter laden/ spelen dan kan je daarna niet meer automatisch een (veel)later chapter laden zonder een manual save later in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Linksquest schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Netjes, 1x uitgespeeld of ook de Plus mode?
1x pas, had echter maar 183 collectibles gevonden zei mijn savegame :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Netjes man, netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
*snip* op zo'n manier een verkapte sneer geven draagt ook helemaal niets toe...

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 10-07-2020 23:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:26
Zojuist de game uitgespeeld met 40 uur op de teller :)

Wonder boven wonder heb ik het voor elkaar gekregen om geen enkele spoiler te lezen (ondanks dat ik regelmatig op reddit, 9gag, youtube en dit topic zat)

De mate van details die de makers in elke kamer, ruimte of omgeving hebben weten te stoppen is echt verbluffend. Elke kamer die ik betrad nam ik de tijd om te waarderen hoeveel werk ze hebben gestopt in de kleine details _/-\o_

Voor wat betreft het verhaal kan ik heel kort zijn: Ik heb er elke seconde (144.000 om precies te zijn) van genoten.

Zijn er dingen die ik persoonlijk anders had gedaan? Ja.
Heeft dat mijn plezier verpest? Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Er zijn wel wat kritiekpunten richting ND hier. sorry maar, het lijkt nog steeds alsof ik uncharted 4 uit 2016 aan het spelen ben. de elementen als touwtjes gebruiken, ergens vanaf glijden enz voelen te herkend aan. je kan wel duidelijk zien dat ze dingen a la ubisoft doen.

het spel lijkt regelrecht te gekopieerd zijn van uncharted en daarop opgebouwd. dus ik snap niet waarom mensen het zo erg overdrijven qua gameplay/graphics. lijkt wel of ND perse geprezen moet worden. natuurlijk doet elk bedrijf dit, maar mensen doen alsof ND compleet iets nieuws neerzet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:16:
Er zijn wel wat kritiekpunten richting ND hier. sorry maar, het lijkt nog steeds alsof ik uncharted 4 uit 2016 aan het spelen ben. de elementen als touwtjes gebruiken, ergens vanaf glijden enz voelen te herkend aan. je kan wel duidelijk zien dat ze dingen a la ubisoft doen.

het spel lijkt regelrecht te gekopieerd zijn van uncharted en daarop opgebouwd. dus ik snap niet waarom mensen het zo erg overdrijven qua gameplay/graphics. lijkt wel of ND perse geprezen moet worden. natuurlijk doet elk bedrijf dit, maar mensen doen alsof ND compleet iets nieuws neerzet.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat er ook maar iets gekopieerd is van Uncharted 4. Touwen heb ik sowieso niet vaak gebruikt, maar als ik ze gebruikte was het op een hele andere manier dan de grappling hook die jij volgens mij bedoelt. Bij U4 was het gooien en dan springen, hier moest je echt nadenken over hoe je hem gooide omdat hij jou gewicht moet dragen. De physics van het touw zijn het beste wat ik ooit heb gezien en het klimmen voelt ook heel realistisch aan. Letterlijk niks hiervan doet mij denken aan Ubisoft of U4.

De graphics zijn ook extreem mooi, maar wat voor mij het beste is is het detail dat is besteed aan Seattle, aan de omgeving, aan de kamers. Daar is ND gewoon veel beter in dan bv. Ubisoft. De wereld voelt gewoon een stuk beter aan.

De gameplay is ook zo anders dan Uncharted dat ik niet zie hoe je deze kan vergelijken. De enemies waren veel dommer in U4 en stealth was veel minder rendabel. Ook had je in Uncharted 4 veel minder wapens tot je beschikking, hier heb je een boog, silencer, trap mines etc. Je kan elke situatie anders aanpakken, hoewel op hoge difficulty stealth en slim spelen wel aan te raden valt.

Dan heb je nog WLF met honden, Seraphites met fluitjes, het speelt allemaal zoveel anders dan U4.

[ Voor 3% gewijzigd door Brogala op 10-07-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Brogala schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:48:
[...]

Ik heb nooit het gevoel gehad dat er ook maar iets gekopieerd is van Uncharted 4. Touwen heb ik sowieso niet vaak gebruikt, maar als ik ze gebruikte was het op een hele andere manier dan de grappling hook die jij volgens mij bedoelt. De physics van het touw zijn het beste wat ik ooit heb gezien en het klimmen voelt ook heel realistisch aan. Letterlijk niks hiervan doet mij denken aan Ubisoft of U4.

De graphics zijn ook extreem mooi, maar wat voor mij het beste is is het detail dat is besteed aan Seattle, aan de omgeving, aan de kamers. Daar is ND gewoon veel beter in dan bv. Ubisoft. De wereld voelt gewoon een stuk beter aan.

De gameplay is ook zo anders dan Uncharted dat ik niet zie hoe je deze kan vergelijken. De enemies waren veel dommer in U4 en stealth was veel minder rendabel. Ook had je in Uncharted 4 veel minder wapens tot je beschikking, hier heb je een boog, silencer, trap mines etc. Je kan elke situatie anders aanpakken, hoewel op hoge difficulty stealth en slim spelen wel aan te raden valt.

Dan heb je nog WLF met honden, Seraphites met fluitjes, het speelt allemaal zoveel anders dan U4.
het is ook logisch dat de graphics vooruit zijn gegaan natuurlijk binnen die 4 jaar. maar de opbouw is echt hetzelfde en voelt niet veel anders aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Zo, gisteravond de game afgerond na 41,5 uur. Gelukkig geen enkele spoiler meegekregen en kan ook niet anders zeggen dan dat ik echt genoten heb van de game. Wat mij betreft een van de beste games op de PS4 en een geweldige afsluiter van deze generatie.

Ik kom later nog wel terug met een uitgebreider oordeel over de game, maar wil het eerst nog een aantal dagen laten bezinken en dit topic bij gaan lezen. Dat heb ik namelijk links laten liggen nadat ik op een gegeven moment voornamelijk nog zwarte blokken zag (waarvan ik wel nieuwsgierig was naar wat erin stond).

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:49:
[...]

het is ook logisch dat de graphics vooruit zijn gegaan natuurlijk binnen die 4 jaar. maar de opbouw is echt hetzelfde en voelt niet veel anders aan.
Maar wat voor opbouw voelt dan volgens jou hetzelfde aan?

En de graphics zijn dus niet alleen vooruit gegaan, ook het detail. Kijk op Reddit maar naar vergelijkingen van Seattle en de TLOU2 variant van Seattle.

YouTube: The Last of Us Part II VS Reality | Seattle City Comparison (Spoiler...

[ Voor 19% gewijzigd door Brogala op 10-07-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Brogala schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Maar wat voor opbouw voelt dan volgens jou hetzelfde aan?

En de graphics zijn dus niet alleen vooruit gegaan, ook het detail. Kijk op Reddit maar naar vergelijkingen van Seattle en de TLOU2 variant van Seattle.

YouTube: The Last of Us Part II VS Reality | Seattle City Comparison (Spoiler...
met graphics bedoelde ik ook detail erbij. dat is niet meer dan logisch na zoveel jaar ertussen. ik had boven al aangegeven dat bepaalde elementen te veel op uncharted lijken. touwtje, van rotsen glijden, paardje rijden (uncharted 3), gameplay/scene overgang, gevechten met de vuist enz.

ik vind het overdreven dat mensen doen alsof ze het licht hebben gezien. maar tjah, dat is mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 10-07-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:55:
[...]

met graphics bedoelde ik ook detail erbij. dat is niet meer dan logisch na zoveel jaar ertussen. ik had boven al aangegeven dat bepaalde elementen te veel op uncharted lijken. touwtje, van rotsen glijden, paardje rijden (uncharted 3), gameplay/scene overgang, gevechten met de vuist enz.
Is van de zelfde makers, dus dat is te verwachten. Maar er zijn ook dingen die Uncharted 4 weer uit The Last of Us heeft gepakt, ik zie zelf hier niet zo het probleem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Is van de zelfde makers, dus dat is te verwachten. Maar er zijn ook dingen die Uncharted 4 weer uit The Last of Us heeft gepakt, ik zie zelf hier niet zo het probleem in.
zeker niet, maar mag ook gezegd worden. wat niet gedaan wordt vanwege de logo van ND.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 10-07-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat mag zeker gezegd worden, helemaal niks mis mee.

Ik zelf ga binnenkort aan de plus mode beginnen, en kijken of ik net als bij de PS3 en PS4 versie van deel 1 Platinum kan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is de formule van ND. Iedere keer wordt er aan geschaafd, maar een revolutie tussen opvolgende delen is er eigenlijk nooit, het is altijd een evolutie. Audiovisueel is er uiteraard enorm veel veranderd, maar op gameplay gebied, mwoah. Aan de andere kant: if it ain't broke, don't fix it. Ik denk dat UC4 daar de meeste verandering heeft gebracht, met de introductie van grotere, open levels: Madagascar. Daar hebben ze in TLoU2 duidelijk op doorgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kwistnix schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Dat is de formule van ND. Iedere keer wordt er aan geschaafd, maar een revolutie tussen opvolgende delen is er eigenlijk nooit, het is altijd een evolutie. Audiovisueel is er uiteraard enorm veel veranderd, maar op gameplay gebied, mwoah. Aan de andere kant: if it ain't broke, don't fix it. Ik denk dat UC4 daar de meeste verandering heeft gebracht, met de introductie van grotere, open levels: Madagascar. Daar hebben ze in TLoU2 duidelijk op doorgepakt.
het ''probleem'' is meer de achterban die het allemaal een beetje overdrijft met wat ND neerzet eigenlijk. na de zoveelste kritiek was het torentjes beklimmen in far cry 5 wel weg hoor...ND-gamers mogen wel wat kritischer zijn op gebied van opbouw/gameplay buiten alleen maar commentaar geven op het verhaal.

Nu is het grootste voordeel van ND dat ze niet elk jaar een nieuw deel uitbrengen zoals ubi het doet. misschien dat het daarom niet gezien wordt..

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 10-07-2020 12:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik vind juist dat ND zich goed te de tijd neemt met hun games, iets dat bij Ubisoft, Activision en EA met hun jaarlijkse releases vaak ver te zoeken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:23:
[...]

het ''probleem'' is meer de achterban die het allemaal een beetje overdrijft met wat ND neerzet eigenlijk. na de zoveelste kritiek was het torentjes beklimmen in far cry 5 wel weg hoor...ND-gamers mogen wel wat kritischer zijn op gebied van opbouw/gameplay buiten alleen maar commentaar geven op het verhaal.

Nu is het grootste voordeel van ND dat ze niet elk jaar een nieuw deel uitbrengen zoals ubi het doet. misschien dat het daarom niet gezien wordt..
Fans van een bedrijf (iets dat ik sowieso niet begrijp) gaan vaak (te) ver in het verdedigen van de producten daarvan, ondanks overduidelijke tekortkomingen of stagnatie in ontwikkeling.
Specifiek in het geval van ND geef ik je gelijk dat puur gameplay niet het sterkste aspect is van hun games en dat er niet veel progressie in zit over de jaren heen. Het voldoet, maar het is het totaal plaatje dat hun games boven het gemiddelde uittilt.
Linksquest schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:30:
Ik vind juist dat ND zich goed te de tijd neemt met hun games, iets dat bij Ubisoft, Activision en EA met hun jaarlijkse releases vaak ver te zoeken is.
Absoluut, ze leveren altijd een uitermate gepolijst resultaat af. Maar de nadruk ligt wat mij betreft altijd op grafisch geweld, animaties, het verhaal en acteerprestaties. Ontwikkeling in gameplay is wat gestagneerd, IMO.

[ Voor 19% gewijzigd door Kwistnix op 10-07-2020 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Klopt inderdaad wat je zegt, als je acteurs gaat bedreigen dan vind ik het wel erg ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb alleen Uncharted 1 voor een uurtje gespeeld, dus ik heb geen idee tot in hoeverre de gameplay van TLOU daar overeenkomsten mee heeft :P

Nu is het natuurlijk ook wel zo dat binnen verschillende genres er qua gameplay niet echt heel veel kan veranderen. Dat is ook niet erg, het gaat er dan vooral om hoe de mechanics worden toegepast en hoe het in zijn totaal overkomt. Voor een groot deel is dat ook subjectief maar er is ook veel meetbaar.

TLOU2 doet op zich niets nieuws, maar alle elementen samen (en ja, ik vind het verhaal geweldig :P ) maken het voor mij echt het spel van deze generatie, gevolgd door HZD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Eigenlijk meer van Last of Us 1 in Uncharted 4 en van Uncharted 4 weer in Last of Us Part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:43:
Klopt inderdaad wat je zegt, als je acteurs gaat bedreigen dan vind ik het wel erg ver gaan.
Hoezo? Deze ken ik nog niet😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:43:
Combinatie van emotionele onvolwassenheid, de anonimiteit van internet en zichtbaarheid op social media. Of gewoon ouderwets trollen. Hoe dan ook, geen excuus voor. Dat het bij iemand opkomt om een (stem) actrice lastig te vallen omwille van keuzes in het verhaal, waar zij niks mee te maken heeft, en daarbij ook nog eens bedreigingen jegens haar kinderen maakt. Goed dat de autoriteiten ingeseind zijn door ND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

spoiler:
Ook is er natuurlijk veel kritiek over dat Ellie Lesbisch is en er een soort van Sex scene en kus scene in voor komt, terwijl er met Abbie een veel uitgebreidere Sex scene in zit. Snap het dat mensen er moeite mee hebben, maar we zullen met de tijd mee moeten, want ook in series als bijvoorbeeld Star Trek Discovery zitten 2 mannen in die met elkaar een relatie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dan ben je toch niet helemaal lekker in je kop als je dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dafuq :{ Dat soort types moeten echt hárd aangepakt worden. Wat een klootviolen zeg. Wat heeft een stemactrice nou van doen met het verhaal |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eerlijk gezegd vind ik dat die specifieke kritiek, hoewel die zeker geuit is, volledig buitenproportioneel gerapporteerd wordt als het struikelblok van fans en zo gebruikt wordt om kritiek in zijn algemeenheid weg te zetten als uitingen van onverdraagzaamheid. Daarbij volledig voorbijgaand aan het feit dat men wel lovend is over deel 1 en Left Behind, waarin dit al bekend was van resp. Bill en Ellie. Het is niet zuiver en riekt naar rapporteren van een ideologisch perspectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Kwistnix schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:08:
[...]waarin dit al bekend was van resp. Bill en Ellie. [...]
Why are these all stuck together? :D

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:16:

Wat zeg jij nou?! Het spel is van Naughty Dog, zelfde studio, maar er is werkelijk niks regelrecht gekopieerd van Uncharted. Ik weet niet welke bril je op hebt maar misschien is het tijd voor een nieuwe? Uncharted 4 en Lost Legacy waren van exceptioneel hoog niveau, maar TLOU2 doet daar een schepje op 30 bovenop, alles ziet er beter uit en vooral alles is veel vloeiender. En ja, ND zet hier wel degelijk iets nieuws neer, wat ze laten zien heb ik nog nooit in een andere game gezien of meegemaakt. Zelf critici herhalen hoe ND met TLOU2 de grenzen weer weten te verleggen op alle gebieden en dat notabene op een PS4!! En dan ga je ook nog Ubisoft vergelijken met ND, dat is hetzelfde als vloeken in de kerk... Ubisoft maakt soms goede en ook leuke games, maar verre van het niveau van ND. Geen Motion Capture bv.. Bij Ubisoft games heb je never ooit de details die ND weet neer te zetten, je zal nooit de ervaring hebben van een ND game als je een willekeurige Ubisoft titel ernaast legt. Dus, sorry, maar je praat nou echt dikke... vul de rest maar zelf in, je weet wat ik bedoel. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
V3g3ta schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:17:
[...]

En ja, ND zet hier wel degelijk iets nieuws neer, wat ze laten zien heb ik nog nooit in een andere game gezien of meegemaakt.
zoals? concrete voorbeelden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Kwistnix schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:17:
[...]

En dat kun jij opmaken uit een YouTube playtrough, knap hoor. Praten over de gameplay terwijl je de game niet hebt gespeeld en niet eens wil spelen. Je word gewoon steeds ongeloofwaardiger.. maar das oud nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:19:
[...]

zoals? concrete voorbeelden?
Details, animaties, echte wereld gevoel.

Dit zijn maar een paar dingen, eigenlijk is alles wat in Uncharted zit stappen hoger in TLOU2 als je het dan persé wil vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
V3g3ta schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Details, animaties, echte wereld gevoel.
ah, eigenlijk zo een beetje hetzelfde gevoel die we bij detroit, gow, LA Noire, heavy rain. HZD en uncharted hadden. niks nieuws onder de zon dus.
V3g3ta schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Dit zijn maar een paar dingen, eigenlijk is alles wat in Uncharted zit stappen hoger in TLOU2 als je het dan persé wil vergelijken.
misschien moet je nog een keer mijn posts lezen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:22:
[...]

ah, eigenlijk zo een beetje hetzelfde gevoel die we bij detroit, gow, LA Noire, heavy rain. HZD en uncharted hadden. niks nieuws onder de zon dus.

[...]

misschien moet je nog een keer mijn posts lezen :)
Haha hou toch op man. Misschien komt Detroit qua graphics en animaties in de buurt, maar die game is natuurlijk ook meteen zeer beperkt qua speelwereld en bewegingsvrijheid. LA Noire en Heavy Rain zijn denk ik typo's? Wat doen die ertussen? :?

Uncharted is de enige die in de buurt komt, maar zelfs dat is toch echt een niveautje lager qua alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Haha hou toch op man. Misschien komt Detroit qua graphics en animaties in de buurt, maar die game is natuurlijk ook meteen zeer beperkt qua speelwereld en bewegingsvrijheid. LA Noire en Heavy Rain zijn denk ik typo's? Wat doen die ertussen? :?

Uncharted is de enige die in de buurt komt, maar zelfs dat is toch echt een niveautje lager qua alles.
Ja duhh, er zitten ook jaren tussen he. Maar dat gevoel van detail en animaties hadden we ook bij die spellen. Daar ging het even om. En the last of us heeft ook maar een beperkte omgeving in dat opzicht vergeleken met HZD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
*snip* voegt niets toe

[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 11-07-2020 00:03 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

*snip* en op deze manier persoonlijk worden om een mening weg te zetten als onzin omdat jij het er niet mee eens bent is zeer ongewenst. Het staat een volwassen discussie in de weg en is zeer vermoeiend, dus daar mag je mee ophouden

[ Voor 73% gewijzigd door Geronimous op 11-07-2020 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tjah, als jij niks meer van mij wilt lezen dan heb ik daar weinig problemen mee. Maar ik heb nog steeds geen goede voorbeelden van je gekregen.

Ja, detail, graphics is wat we zo'n beetje bij alle grote sony exclusive titels krijgen. Dat vind ik niet meetellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Geronimous op 11-07-2020 00:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:09:
[...]

Tjah, als jij niks meer van mij wilt lezen dan heb ik daar weinig problemen mee. Maar ik heb nog steeds geen goede voorbeelden van je gekregen.

Ja, detail, graphics is wat we zo'n beetje bij alle grote sony exclusive titels krijgen. Dat vind ik niet meetellen.
Details, graphics, animaties, verhaal.. dat zijn dingen die een game maken of breken. Ik vergelijk het een beetje met Life is Strange, weinig speciaals aan graphics, animaties etc, maar een geweldig interactief verhaal, en dat geld voor alle 3 de delen. En alleen al met het verhaal haalde die games veel awards binnen. En neem je nou TLOU2, die alles heeft waar ik mee begon heb je een instant klassieker, GOTY, GOTG en wie weet hoeveel awards ze binnen gaan slepen. Ik blijf erbij, geen enkele bestaande game kan zich ermee meten. Mijn mening, maar er zijn er genoeg die die met me delen. 😊👌🏻

Het is simpelweg perfectie. *snip*

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 11-07-2020 00:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
V3g3ta schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:54:
[...]

Het is simpelweg perfectie. *knip*
waarom word ik compleet aan de kant gezet als ik een paar minpuntjes opnoem? waarom moet mij iets dwars zitten? je reactie mag wel iets genuanceerder. heb ik ergens gezegd dat het een slecht spel is? goed, ik laat het hierbij.

[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 11-07-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

kinderachtig

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 11-07-2020 00:38 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.